Ik hoor/lees dit nu meer, maar ik gebruik mijn GoPro filmpjes volledig in Adobe After Effects.
Filmpjes zijn vaak niet lander dan 3 minuten waar ik stukjes uit gebruik, en nu heb ik ook van 1 opname van 10 minuten drie senario's gemaakt zodat ik drie verschillende stukjes kan gebruiken in mijn uiteindelijke film. (waar ik helaas nog steeds mee bezig ben)
Wat zijn de voor en nadelen?
Ik haal ze van de GoPro, bekijk de filmpjes en hernoem ze naar de camera standpunt + wat te zien in het beeld.
Tijdens Airsoft van de helm; HC -> Head Cam
Vanaf de gun naar voren; GF -> Gun Front
Vanaf de gun naar mezelf; GB -> Gun Back
Vanaf de grond of vast punt; GC -> Ground Cam
Zoals;
GC Trenches of GB Run in Forrest, Snipe Spot, Hit
(eerste geval een opname vanaf de grond van de loopgraven en tweede voorbeeld is een filmpje dat ik door de bossen ren, een sniper post inneem en zelf gigantisch geraakt wordt. filmpje van 7 minuten)
Zodat ik weet welk perspectief de opname heeft, en omdat de stukjes vaak niet langer zijn dan drie minuten is het eenvoudig er even door heen te scrollen om het juiste stukje in je film te verwerken.
Ik ben namelijk bang om kwaliteit te verliezen en door de vele kleinere filmbestanden niet meer te weten wat ik wil gebruiken. Daarbij heb ik nu al enkele keren gehad dat ik mijn edit terug keek en toch een scenario iets in tijd wil verschuiven om de actie of het muziek beter aan te sluiten...