mickjuh schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:17:
[...]
Ik had al contact opgenomen met enkele skydive organisaties met de vraag of ik een eigen GoPro mee mag nemen i.c.m. chest mount of helm;
Paracentrum Texel:
Je kan gefilmd worden, dit is niet in HD. Ik mag helaas zelf niet filmen, daarvoor hebben zij hun camera mannen.
Skydive Ameland:
Je kan in HD gefilmd worden. Zij werken ook met een GoPro in een handschoen. Ze staan het niet toe om zelf camera's mee te nemen dit ivm veiligheid, verlies en eventuele schade op de grond.
Jammer dat je zelfs met een originele chest mount niet zelf ook er bij mag filmen.
Spring zelf op Rotterdam, maar voor solo springers is de eis 200 formatie sprongen (dus niet 200 sprongen, maar 200 sprongen met andere in de lucht) Er is te veel bewijs op internet te vinden dat mensen hun camera en opname belangrijker vinden dan hun brilletje of soms zelfs de borstband (met functie dat je niet uit je harnas valt, ofwel van levens belang!)
Bij tandems is de controle altijd erg hoog, want als er iets mis gaat, kan het helaas goed mis gaan.
Het viel mij ook op, een nadeel van tandems, ze landen bijna altijd op hun kont, waardoor zo'n simpel polletje ineens grote problemen kan opleveren. Als solo springer ga ik hooguit voorover op mijn bek, maar kan me dan nog opvangen of door schuiven. Met tandems heb je toch een dubbele massa en 4 benen die "aan elkaar vast zitten"
Hopelijk heb je niets over gehouden! Het is een prachtige sport, met risico's (net als motor rijden en voetballen) maar als het bij de eerste ervaring zo mis gaat, kan k begrijpen dat je het nooit meer wil doen
Terug on topic.
Ibood hunt heeft de GoPro (zie ook eerdere post)
Wat zijn jullie ervaringen? Kunnen de mensen die hem aanschaffen goed nagaan hoe alles eruit ziet voor het open maken en tijdens het open maken? De GoPro Hero3 staat nog op mijn verlanglijstje, maar stel de aanschaf nog even uit ivm het financiële plaatje. Maar als de ibood/1dayfly camera's even goed zijn als via de originele verkoop punten, ga ik die websites nog meer in de gaten houden wanneer ik klaar ben voor de aanschaf :-)