Dat is inderdaad een mooi filmpje. Ik denk niet dat ze verschillende GoPro's gebruikt hebben. Alleen af en toe gewisseld van positie.
In het begin hebben ze wel vanuit verschillende standpunten gefilmd maar dat kan je eenvoudig doen door een paar keer uit die garage te rijden en elke keer de GoPro ergens anders positioneren. On the road is dat natuurlijk iets minder gemakkelijk als je ook nog wat kilometers wil maken. Moet je alle keren terug hetzelfde stuk rijden en dat gaat natuurlijk niet vooruit.
Ik heb met de Hero2 opnames gemaakt van meer dan 2u aan één stuk. Kan me alleen niet meer herinneren of dat met of zonder backpack was. Maar zelfs als het met een backpack is kan je dus nog gerust meer dan 1u continue filmen. Was op 1080p en 30fps.
Voor op de motor kan je het volgende gebruiken:
- Zuignap
- Handlebar mount of de Roll bar mount gebruiken, afhankelijk van de dikte van de buizen waar je hem op wilt monteren.
Mountainbike:
- Weer de handlebar mount of de roll bar mount
- Vented helmet strap (als je een geventileerde helm hebt, gebruik ik zelf ook)
- Chest mount (maar dat vind ik zelf geen optie omdat je veel rechtstaat en de camera dan te veel naar beneden kijkt)
De handlebar mount kan bij mij niet rond mijn framebuizen, alleen stuur, zadelpen en mijn achterbrug. De buizen zijn te dik dus dan heb je de roll bar mount nodig.
Voor op de mountainbike zou ik hem sowieso niet te veel op het frame monteren of het moet voor foto's zijn. Voor filmen is dat heel schokkerig.
Wat ik wel ondervonden heb bij gewoon fietsen op de weg is dat als je hem op je stuur monteer,t de beelden heel schokkerig zijn tegenover wanneer je hem op je achterbrug monteert (zadelpen heb ik geprobeerd maar dan zat hij in de weg). Op de achterbrug heb ik heel mooi zonder al te veel schokken kunnen filmen terwijl ik toch alleen maar voorvering heb.
Voor op de moto kan je misschien ook eens kijken naar de RAM-mounts. Die zijn wat steviger dan het standaard spul.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.