Ik ben nu ook filmpjes aan het bewerken uit twee GoPro camera's van de afgelopen wintersport (niet zelf gefilmd maar ik was wel mee dus sta er wel op). Wat mij opvalt:
- SELECTIEF FILMEN IS EEN MUST, ik heb 7 uur rauw materiaal... Elke avond even uitzoeken op de wintersport (gewoon grove selectie) want achteraf is het echt K*T werk! Camera's zijn nu vaak gewoon bovenaan een piste aangezet, en dan beneden weer uit: heel veel crap (onzin gesprekken, wachten tot iedereen weer bij elkaar is, etc.)
- Filmpjes puur vanaf je eigen helm zijn leuk, maar je ziet amper hoe steil/diep iets echt is. Voor een volgende keer (of als ik zelf zo'n ding koop) zou ik zeker zo'n stok meenemen. De filmpjes waarbij je achter iemand zit vind ik persoonlijk een stuk leuker omdat het snelheidsgevoel beter is en je de diepte veel beter meekrijgt;
- Snelheid = schokken = zeer onrustig voor de kijker.

Ik denk dat dat ook beter gaat met zo'n stok dan vanaf je helm.
- Filmpjes waarbij je een ander filmt vanuit stilstand zijn een stuk minder interessant/goed te zien (door de groothoek) dan wanneer je dat met een normale camera doet. Vanaf een helm geeft het sowieso "mwah" beelden (scheef/toch een keertje kort opzij gekeken, etc.);
- Off-piste: lange runs achter elkaar boarden/skieën en dus filmen! Dus niet na elke 6 á 7 bochten stoppen en omkijken naar de rest want dan moet je zeer veel knippen om het een beetje boeiend te houden;
- Tot slot: op film ziet het er altijd minder tof uit dan dat het in het echt voelde.