Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

250 euro aan accessoires?? Een handlebar mount en een goedkope externe microfoon voor op de motor. Of de tripod mount en een no name zuignaphouder voor 5 euro en klaar ben je..
Voor het duiken misschien nog een pole of een grenade grip.

Wat ga je dan allemaal nog meer kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ken. schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:02:
250 euro aan accessoires?? Een handlebar mount en een goedkope externe microfoon voor op de motor. Of de tripod mount en een no name zuignaphouder voor 5 euro en klaar ben je..
Voor het duiken misschien nog een pole of een grenade grip.

Wat ga je dan allemaal nog meer kopen :P
Tja, wat had ik gisteravond allemaal uitgezocht: Black, Touch BackPac, suction cup, handlebar en rollbar mount, tripod mount en extra setje basis mounts, setje caps, fog inserts, geheugen. Gaat echt wel hard dan. Snap niet dat er niet meer edions te krijgen zijn. Die externe mic kan je volgens mij ook alleen maar aansluiten als je het scherm hebt, dus dan heb je per definitie al een dure mic ;)

Echt belachelijk wat ze voor die stukjes plastic vragen en ik snap niet dat ze er standaard niet wat meer extra's bij doen :X

Kwam op diverse fora zoveel mensen tegen die (in de sneeuw) maar 30-40 minuten accutijd hadden. Dan moet je voor een normaal dagje skien al minimaal 6 accu's meenemen wil je een beetje footage kunnen schieten :S

Als ik dan zo die negatieve sfeer proef over de black, met name de accuduur, dan wacht ik liever op een v2.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Jij noemt 3-4 uur een 'beetje' footage? Ik weet niet wat jij allemaal van plan bent qua films, maar het is een hel om uit 4 uur materiaal uiteindelijk 2 minuten te halen hoor :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hahn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:25:
Jij noemt 3-4 uur een 'beetje' footage? Ik weet niet wat jij allemaal van plan bent qua films, maar het is een hel om uit 4 uur materiaal uiteindelijk 2 minuten te halen hoor :+
^
Dat dus. Ik ben veeeeeel selectiever geworden. Meeste filmpjes zijn eindeloos saai om doorheen te scrollen.

Met twee accu's kom je normaal gesproken een heel end. Heb die wasabi gekocht dus heb er nu 3 en dat is voor mij voldoende. Enige is dat WIFI wel wat extra energie gebruikt. Maar die wifiremote is wel heel handig om selectief te kunnen filmen.

Verder zou ik eerst kopen wat je ECHT nodig hebt en daarna verder kijken.

Meeste mensen hebben allerlei backpacks niet echt nodig of 64gb geheugenkaartjes etc...

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 24-02-2013 13:38 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik geef toe, ben nieuw in het video gebeuren, maar als het net zoiets is als fotografie, dan klopt die verhouding wel zo'n beetje ja :+

Denk niet dat ik in een keer een goede 2 minuten opneem ;)

Maar goed, als je een hele dag van huis ben, wil je toch minimaal een uur of 2-3 aan accuduur hebben, of zit ik er zo ver naast met mijn gedachte? Ik kan met mijn SLR op 1 accu honderden foto's maken en dat houdt me makkelijk een dag of meer bezig.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ethirty schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:38:
Ik geef toe, ben nieuw in het video gebeuren, maar als het net zoiets is als fotografie, dan klopt die verhouding wel zo'n beetje ja :+

Maar goed, als je een hele dag van huis ben, wil je toch minimaal een uur of 2-3 aan accuduur hebben, of zit ik er zo ver naast met mijn gedachte? Ik kan met mijn SLR op 1 accu honderden foto's maken en dat houdt me makkelijk een dag of meer bezig.
Ja als je dat wilt moet je ook verder niet zeuren over het geld denk ik dan.

Veel mensen willen gewoon paar leuke beelden schieten voor een leuk filmpje. Uren filmen en dat allemaal gaan editten is een honds karwei. :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Hmm, zo had ik er nog niet over gedacht. Goed punt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ethirty schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:38:

Dat denk ik ook niet, maar als je van 80 minuten (2 accu's :P) geen 2 minuten over kunt houden, dan doe je het wel heel slecht.

Sowieso wil je scènes niet veel langer dan 5 tot hooguit 10 seconden hebben, dus je kan wel minutenlang één iets gaat filmen, maar daar ga je toch veruit het grootste deel niet van gebruiken.
Natuurlijk zou een langere accuduur fijner zijn, maar bij video is het sowieso handig om van tevoren iets beter uit te denken wat je wilt gaan doen.

Bij fotografie kan je er nog best mee wegkomen door soms even snel een foto te maken zonder te kijken, bij video weet je 100% zeker dat dat helemaal geen reet op gaat leveren, omdat video nauwer luistert.

En doe vooral ook jezelf een plezier door er wat meer bij na te denken voordat je al rondrennend alles wat los en vast zit begint te filmen, want dat ga je jezelf niet in dank afnemen tijdens het uitzoeken van alles :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 24-02-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 20:59
Ik denk dat je in het begin even moet wennen met filmen, vaak schiet je te hoog via wifi checken op de pole is dan goed.

Maar de accesoire's gaan vaak al goe in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ethirty schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:48:
[...]

Die externe mic kan je volgens mij ook alleen maar aansluiten als je het scherm hebt, dus dan heb je per definitie al een dure mic ;)
[...]
Nope, met dit verloopstekkertje lukt het ook:
http://gopro.com/camera-accessories/3-5mm-mic-adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instelling gebruik ik best om te filmen op skireis (helmcam of op skistokmontage)?

720-120 fps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik ben voorlopig nog een GoPro noob maar had enkele domme vraagjes ivm mijn hero3 white edition:
- die vierkante mount op de originele doos, wordt die meestal hergebruikt of is dat om weg te gooien? (het gaat over het zwarte plaatje in de plastieke kubus waarop je die standaard mount kan zetten)
- Welke SD kaart raden jullie aan? Ik zie de microSD ingang, maar wat is de grotere ingang aan de achterkant van het toestelletje?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
tboheeren schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:32:
Ik ben voorlopig nog een GoPro noob maar had enkele domme vraagjes ivm mijn hero3 white edition:
- die vierkante mount op de originele doos, wordt die meestal hergebruikt of is dat om weg te gooien? (het gaat over het zwarte plaatje in de plastieke kubus waarop je die standaard mount kan zetten)
- Welke SD kaart raden jullie aan? Ik zie de microSD ingang, maar wat is de grotere ingang aan de achterkant van het toestelletje?
Die grote plaat gebruik ik om dmv ducttape de gopro vast te maken op de auto. Scheelt weer een suction cup kopen (wel alleen op het glas uiteraard).

En ik gebruik hem ook als standaard voor timelapse foto's.

En voor.... *inventief voorbeeld*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
MoiZie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:36:
[...]

Die grote plaat gebruik ik om dmv ducttape de gopro vast te maken op de auto. Scheelt weer een suction cup kopen (wel alleen op het glas uiteraard).

En ik gebruik hem ook als standaard voor timelapse foto's.

En voor.... *inventief voorbeeld*
Cool..zeker bijhouden dus.
En welke sd kaartjes zijn aan te raden? Any kind?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Class 10 of hoger. Neem één van de bekendere merken en je zit wel goed, dus Sandisk, Transcend, Lexar, Kingston, etc.

Zelf ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel ruimte welke instellingen innemen, iemand daar een overzicht of een link van oid? Bijvoorbeeld 2.7k @ 30fps of 1080p @ 60fps, hoeveel GB per uur vraagt dat? En ProTune vs normaal.

Hmm, hij kan tot 45Mbit/s opnemen in ProTune, dus dat is ongeveer 20GB per uur in beste kwaliteit.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 25-02-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Hahn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:47:
Class 10 of hoger. Neem één van de bekendere merken en je zit wel goed, dus Sandisk, Transcend, Lexar, Kingston, etc.

Zelf ben ik eigenlijk wel heel benieuwd hoeveel ruimte welke instellingen innemen, iemand daar een overzicht of een link van oid? Bijvoorbeeld 2.7k @ 30fps of 1080p @ 60fps, hoeveel GB per uur vraagt dat? En ProTune vs normaal.

Hmm, hij kan tot 45Mbit/s opnemen in ProTune, dus dat is ongeveer 20GB per uur in beste kwaliteit.
In de FAQ op de GoPro support site staat ergens uitgelegd hoeveel elke mode ongeveer verbruikt. Kan hier alleen het linkje even niet opzoeken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, die had ik gevonden: http://gopro.com/product-comparison-hero3-cameras

Maar daar staat dus net niks in, alleen 45Mbit/s :P Was alleen benieuwd of bijvoorbeeld 1080p @ 60fps veel meer/minder zou gebruiken dan bijvoorbeeld 2.7k @ 30fps. Valt allemaal wel uit te rekenen op zich, maar dan heb je wel wat basisinfo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Nee, heb het inmiddels gevonden. Deze: http://gopro.com/support/...ime-in-each-video-setting

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, die had ik nog niet gevonden, maar dat is zo te zien niet in ProTune :P Maar wel handig ter indicatie (is zo te zien ook van de Hero 2 oid, want Hero 3 kan ook 1080p @ 60 en 720p @ 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Staat verdubbeling van de refresh rate niet ongeveer gelijk aan een halvering van de opnametijd?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als er verder niks verandert natuurlijk wel, maar misschien dat 'ie een lagere bitrate pakt bij hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'pootjes' van mij basic mount zijn zonder aanwijsbare reden gebroken toen ik ze eruit schoof. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan nergens een online .nl webshop vinden waar je deze kunt kopen. Iemand een tip?

Voor de rest nog altijd erg tevreden over zowel de gopro. Heb ook twee reservebatterijen gekocht en daarmee is het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Geen idee wat je met een "basic mount" bedoelt, maar waarom bestel je 'm niet gewoon hier: http://gopro.com/camera-mounts

Laatst nog wat besteld op een vrijdag en op dinsdag werd het bezorgd. Volgens mij hebben ze gewoon een NL depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt... maar ik bedoel die gewone 'mount' zoals die op deze foto op de voorgrond staat (met gopro vermeld op de voorzijde) Volgens mij zijn die enkel verkrijgbaar als 1 van de onderdelen in de Grab Bag setjes... terwijl ik hoopte dat ze ook ergens los te bestellen zouden zijn.

http://gopro.com/camera-mounts/grab-bag-of-mounts

EDIT: ik bedoelde een gewone quick release button (i.p.v. mount) :X
Heb 'm inmiddels gevonden, als enkelstuks, op gohero.nl

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- antwoord al gevonden via Pricewatch

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:25:
Help!!!! schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:37:
[...]

^
Dat dus. Ik ben veeeeeel selectiever geworden. Meeste filmpjes zijn eindeloos saai om doorheen te scrollen.
Gisterenavond even bezig geweest met bijlezen van alle posts en als ik alles zo'n beetje lees ben ik toch wel benieuwd hoe lang jullie 'gemiddeld' bezig zijn met t editen van jullie filmpjes? Ik ben onderhand ook veel selectiever bezig met filmen sinds m'n eerste edit en verwijder al heel snel filmpjes als ik denk dat ik er toch niets mee doe. Dus hoe lang zijn jullie bezig, roept u maar ;) !

Ik ben btw nog steeds bezig met t editen van m'n wintersport filmpje van m'n trip naar Avoriaz afgelopen december, alleen al t maken van t intro (zo'n 10 seconden beeld in t eindresultaat) met After Effects kostte mij zo'n 4 a 5 uur :P !

*Voor de leuk nog even een instagrammetje van mijn tripje naar Winterberg van afgelopen week met mijn vriendin, beetje sleetje rijden op de snowboards :9 !*

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/14974_495207943871154_1674062914_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
WardKuipers schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Voor de leuk nog even een instagrammetje van mijn tripje naar Winterberg met mijn vriendin van afgelopen week, beetje sleetje rijden op de snowboards :9 !
Je vriendin van afgelopen week? :*)

Ik heb geen ervaring met het shooten op wintersport ofzo. Mijn trappenloop filmpje had daarnaast vrij weinig materiaal, waar ik geen speciale dingen mee gedaan heb. Uurtje werk ofzo.

Ik heb echter met carnaval een hoop gefilmd (camera op trommel bevestigd). Ik ben daar ook zo selectief mogelijk geweest, wetende wat mi te wachten stond. Ik moet er nog aan beginnen...

Ik ben wel benieuwd naar jullie workflow bij het maken van zulke 'aftermovies'. Gewoon alle stukjes die goed zijn eruit knippen en wat schuiven met de zooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
frietsje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:07:
[...]
Je vriendin van afgelopen week? :*)
Oeps, foutje :9 ! *Changed it ;) !*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

frietsje schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:07:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar jullie workflow bij het maken van zulke 'aftermovies'. Gewoon alle stukjes die goed zijn eruit knippen en wat schuiven met de zooi?
Dat, en ik teken/schrijf de boel ook grofweg uit met kleurcodes en trefwoorden als het veel verschillende clips zijn. Is wel zo fijn voor het overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Ik ben er twee weken mee bezig als ik er naast werk en gezin volle bak mee aan de slag ga. Ik gebruik dan wel veel standaard FCP effecten en texlayouts. Probeer wel elke keer verder te gaan en zoek nu goede manier om split screen in beeld te brengen.

Qua workflow doe ik het anders. Ik maak voor mezelf een soort script en ga daarvoor filmen. De clips hernoem ik op chronologische volgorde met wat steekwoorden en dan pleur ik clip voor clip op de tijdlijn. Dan hier en daar nog wat texten en effecten en ik ben weer klaar.

Wel leuk op zich om te doen maar moet uitkijken dat het geen 01:00 wordt 'snachts tijdens een werkweek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WardKuipers schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:57:
Dus hoe lang zijn jullie bezig, roept u maar ;) !
Dit weekend dit filmpje gemaakt, ongeveer 3,5 bezig geweest vanaf selectie tot aan uploaden op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
3,5 maand? Damn!

:+

Wel leuk filmpje! Goeie lengte ook :P Zou alleen aanraden om de exposure toch iets omhoog te gooien, door alle sneeuw (veel wit) heeft de GoPro het waarschijnlijk wat donkerder gemaakt dan nodig is, waardoor het allemaal wat grauw is geworden :)

[ Voor 84% gewijzigd door Hahn op 26-02-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

3,5u voor nog geen minuut aan video? Ik geloof dat ik video bewerken editen sterk onderschat heb.

Leuk filmpje verder!

[ Voor 5% gewijzigd door Ethirty op 26-02-2013 23:26 . Reden: I fixed it ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En dat terwijl er qua bewerking niet eens zo heel veel is komen kijken bij dat filmpje, volgens mij ;)

Maar daarom ook: ga niet alles filmen wat los en vastzit, want als jij 3 uur filmt, dan zal je ook al snel 2-4 uur bezig zijn met dat te bekijken. Je hoeft niet altijd alles te bekijken natuurlijk, maar meestal doe je dat toch wel, want er zal maar net een goede seconde tussen zitten! En dan heb je nog maar een voorselectie en ben je dus pas net begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Hahn schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:06:
3,5 maand? Damn!

:+

Wel leuk filmpje! Goeie lengte ook :P Zou alleen aanraden om de exposure toch iets omhoog te gooien, door alle sneeuw (veel wit) heeft de GoPro het waarschijnlijk wat donkerder gemaakt dan nodig is, waardoor het allemaal wat grauw is geworden :)
mwah, als je de exposure nog hoger gooit, dan word de sneeuw echt uitgebeten wit. zodra je daar geen relief meer in ziet (zoals nu soms ook al het geval), dan word het al snel slechter imo...

Zo heb ik van mijn meest gave offpiste ski afdaling van vorig jaar een compleet wit uitgebeten filmpje uit mijn contourHD.. gelukkig had iemand anders een gopro op, en zijn niet alle beelden verloren gegaan ;) (en heb ik nu een gopro gekocht :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ethirty schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:12:
3,5u voor nog geen minuut aan video? Ik geloof dat ik video bewerken editen sterk onderschat heb.

Leuk filmpje verder!
Maak je geen zorgen. Als je een beetje een systeem hebt, moet een clipje als dit ook wel lukken binnen een uurtje hoor. Let van tevoren gewoon goed op wat je filmt en visualiseer je eindresultaat alvast een beetje. Zeker als je specifieke/speciale overgangen wilt hebben. Scheelt je uiteindelijk heel veel tijd.

Ik ben daar op een gegeven moment een beetje in doorgeslagen, waardoor mijn clips juist vaak net wat te kort waren en ik bij eventuele wijzigingen bar weinig speling had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben nu ook filmpjes aan het bewerken uit twee GoPro camera's van de afgelopen wintersport (niet zelf gefilmd maar ik was wel mee dus sta er wel op). Wat mij opvalt:

- SELECTIEF FILMEN IS EEN MUST, ik heb 7 uur rauw materiaal... Elke avond even uitzoeken op de wintersport (gewoon grove selectie) want achteraf is het echt K*T werk! Camera's zijn nu vaak gewoon bovenaan een piste aangezet, en dan beneden weer uit: heel veel crap (onzin gesprekken, wachten tot iedereen weer bij elkaar is, etc.)
- Filmpjes puur vanaf je eigen helm zijn leuk, maar je ziet amper hoe steil/diep iets echt is. Voor een volgende keer (of als ik zelf zo'n ding koop) zou ik zeker zo'n stok meenemen. De filmpjes waarbij je achter iemand zit vind ik persoonlijk een stuk leuker omdat het snelheidsgevoel beter is en je de diepte veel beter meekrijgt;
- Snelheid = schokken = zeer onrustig voor de kijker. :) Ik denk dat dat ook beter gaat met zo'n stok dan vanaf je helm.
- Filmpjes waarbij je een ander filmt vanuit stilstand zijn een stuk minder interessant/goed te zien (door de groothoek) dan wanneer je dat met een normale camera doet. Vanaf een helm geeft het sowieso "mwah" beelden (scheef/toch een keertje kort opzij gekeken, etc.);
- Off-piste: lange runs achter elkaar boarden/skieën en dus filmen! Dus niet na elke 6 á 7 bochten stoppen en omkijken naar de rest want dan moet je zeer veel knippen om het een beetje boeiend te houden;
- Tot slot: op film ziet het er altijd minder tof uit dan dat het in het echt voelde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:42:
Ik ben nu ook filmpjes aan het bewerken uit twee GoPro camera's van de afgelopen wintersport (niet zelf gefilmd maar ik was wel mee dus sta er wel op). Wat mij opvalt:

- SELECTIEF FILMEN IS EEN MUST, ik heb 7 uur rauw materiaal... Elke avond even uitzoeken op de wintersport (gewoon grove selectie) want achteraf is het echt K*T werk! Camera's zijn nu vaak gewoon bovenaan een piste aangezet, en dan beneden weer uit: heel veel crap (onzin gesprekken, wachten tot iedereen weer bij elkaar is, etc.)
- Filmpjes puur vanaf je eigen helm zijn leuk, maar je ziet amper hoe steil/diep iets echt is. Voor een volgende keer (of als ik zelf zo'n ding koop) zou ik zeker zo'n stok meenemen. De filmpjes waarbij je achter iemand zit vind ik persoonlijk een stuk leuker omdat het snelheidsgevoel beter is en je de diepte veel beter meekrijgt;
- Snelheid = schokken = zeer onrustig voor de kijker. :) Ik denk dat dat ook beter gaat met zo'n stok dan vanaf je helm.
- Filmpjes waarbij je een ander filmt vanuit stilstand zijn een stuk minder interessant/goed te zien (door de groothoek) dan wanneer je dat met een normale camera doet. Vanaf een helm geeft het sowieso "mwah" beelden (scheef/toch een keertje kort opzij gekeken, etc.);
- Off-piste: lange runs achter elkaar boarden/skieën en dus filmen! Dus niet na elke 6 á 7 bochten stoppen en omkijken naar de rest want dan moet je zeer veel knippen om het een beetje boeiend te houden;
- Tot slot: op film ziet het er altijd minder tof uit dan dat het in het echt voelde. :+
Laatste heb ik nooit last van :P ;)

Veel van wat je schrijft is herkenbaar.

Stipt op 1 voor mij is ook selectief filmen. Wifi helpt een hoop. :)

Het grote issue met gopro’s e.d. is dat je het beste resultaat krijgt door anderen te filmen. Je bent dus eigenlijk afhankelijk van anderen die jouw weer filmen voor leuke filmpjes van jezelf!

Stok filmpjes zijn wat dat betreft iets beter maar het blijft toch een gehannes met zo’n stok, plus je kunt imho minder vrij boarden.

Eigenlijk is de aanschaf van zo'n ding dus een filantropische daad!!! 8)

Paar punten van aandacht:
Met een gopro kun je niet zoomen. Dus het wordt al snel veraf. Misschien kun je dit wel nabewerken maar de beste resultaten krijg ik door redelijk dicht achter iemand aan te boarden en / of max 100 meter onder iemand op de piste te gaan zitten of stilstaan.
Als je achter iemand aan board en je wilt hem of haar er goed ophebben dan moet je eigenlijk enigszins rutschend of laten we zeggen meer als een skier recht naar beneden boarden om een mooie hoek te hebben.

Als je er zelf half carvend achteraan gaat wordt het een nogal onprettig kijkend filmpje (imho).

Verder is het heel belangrijk dat je steeds checked of de gopro nog wel de goede angle heeft op je helm.
Anders zit je of lucht of alleen sneeuw te filmen... :o

Zelf film ik overigens op 1080p/60fps @medium hoek

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 27-02-2013 10:27 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat bedoel je met "Wifi helpt een hoop"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:54
MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:06:
Wat bedoel je met "Wifi helpt een hoop"?
wifi remote kan je korte stukjes filmen en de momenten dat je eigenlijk niks te filmen hebt (en normaal gesproken dus wel filmt) elimineer je.

zo kan je krachtigere shots maken zonder dat je door uren aan video moet spitten dat jij met je maten aan het praten bent of aan het wachten op de rest.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:42:

Schokken haal ik er 100% uit met FCPX 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
AjDuLion schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:13:
[...]

wifi remote kan je korte stukjes filmen en de momenten dat je eigenlijk niks te filmen hebt (en normaal gesproken dus wel filmt) elimineer je.

zo kan je krachtigere shots maken zonder dat je door uren aan video moet spitten dat jij met je maten aan het praten bent of aan het wachten op de rest.
Ah ok, die remote bedoel je. Had één van mijn vrienden inderdaad, maar niet gebruikt.
Jpjedi schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Schokken haal ik er 100% uit met FCPX 😉
Heb ik naar zitten kijken met iMovie maar dat komt de kwaliteit niet echt ten goede omdat hij dan natuurlijk moet gaan zoomen... Als je dan 1080p bronmateriaal hebt dan wordt dan dus opgeblazen wanneer je ook 1080p wilt als eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik denk dat 'ie met wifi bedoelt dat het helpt doordat je even kan kijken of 'ie goed geplaatst staat, zodat je niet alleen maar de grond of alleen maar de lucht aan het filmen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ik bedoelde dat het met de wifi remote heel handig is om snel "start/stop" te kunnen doen en tegelijkertijd te zien wat de instellingen/batteryreserves zijn. Danwel instellingen veranderen.

Als je de gopro op je helm met de hand bedient krijg je wel piepjes te horen maar een visuele check vind ik veel prettiger werken en meer vertrouwen geven. :)

Start / stop doe ik sneller met wifiremote dan op helmcamera zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 27-02-2013 12:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah oké, dan had ik het toch verkeerd begrepen :P

Net m'n GoPro Hero 3 Black met tig acccesoires (tasje, monopodje, tripodje, zuignap, hoofdband, 3x 32GB MicroSD, 4 reserve accu's) binnengekregen *O* Nu batterijen aan het opladen. Vertraging van beeld via app valt me reuze mee, duurt ongeveer 2 seconden voordat het verandert, ik had gelezen dat het 5 seconden was.

Vanavond eens mee spelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hahn schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 17:38:
Ah oké, dan had ik het toch verkeerd begrepen :P

Net m'n GoPro Hero 3 Black met tig acccesoires (tasje, monopodje, tripodje, zuignap, hoofdband, 3x 32GB MicroSD, 4 reserve accu's) binnengekregen *O* Nu batterijen aan het opladen. Vertraging van beeld via app valt me reuze mee, duurt ongeveer 2 seconden voordat het verandert, ik had gelezen dat het 5 seconden was.

Vanavond eens mee spelen :Y)
Doe je dat via Iphone app of android ?

Ik via android en dat is best langzaam.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Android, HTC Desire S. Heb er nog maar paar minuutjes mee gespeeld, maar ik was positief verrast. Zal het vanavond misschien ook wel even testen met m'n iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Ook bij mij valt de vertraging best mee hoor, maar moet zeggen dat het soms wel wisselend is. Wellicht afhankelijk van de verbindingskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die vertraging boeit toch niet? Dat gebruik je toch alleen voor het afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:25:
Die vertraging boeit toch niet? Dat gebruik je toch alleen voor het afstellen.
Maakt niet heel veel uit nee, maar tijdens het afstellen is het natuurlijk wel handig als je zo snel mogelijk resultaat ziet en niet voor elke minimale beweging 5 seconden moet wachten of dat een verbetering is of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
vanardenne schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:04:
[...]

Dit weekend dit filmpje gemaakt, ongeveer 3,5 bezig geweest vanaf selectie tot aan uploaden op Youtube.

[video]
Heb je die intro met die highlighted personen gedaan dmv color mask in inspector (fcpx) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Foutje tijdens mobiele weergave, hoort daar niet. 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ken. schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:28:
[...]

Maak je geen zorgen. Als je een beetje een systeem hebt, moet een clipje als dit ook wel lukken binnen een uurtje hoor. Let van tevoren gewoon goed op wat je filmt en visualiseer je eindresultaat alvast een beetje. Zeker als je specifieke/speciale overgangen wilt hebben. Scheelt je uiteindelijk heel veel tijd.

Ik ben daar op een gegeven moment een beetje in doorgeslagen, waardoor mijn clips juist vaak net wat te kort waren en ik bij eventuele wijzigingen bar weinig speling had :P
Klopt. Hetzelfde filmpje zou ik nu al weer sneller maken :-) Moet zelf ook (weer) oefenen met videobewerking. Zou graag nog wat tijd stoppen in het leren van after effects met effecten als follow motion, masking, etc.

Dit is mijn tweede GoPro filmpje. Eerste was filmpje hieronder. Langer filmpje (te lang achteraf), langere nabewerking. Met name ook uitzoeken van footage waar de overgangen redelijk goed matchen is met veel materiaal best een klus. Helemaal eens dus met je tips dat je beter vooraf al goed kan nadenken wat je met het materiaal zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:23:
[...]

Stok filmpjes zijn wat dat betreft iets beter maar het blijft toch een gehannes met zo’n stok, plus je kunt imho minder vrij boarden.
Goede tips. Ik ben nog bezig met uitzoeken van het materiaal van laatste skivakantie maar juist de beelden op skistok op jezelf gericht vind ik tot nu toe het sterkst. Degene in beeld staat er groot op en toch bijna volledig inclusief board/ski en je bent dichtbij de actie.

Sterkste beeld daarna vind ik mount op je helm en naar achteren gericht met de opdracht aan een maatje om je retestrak te achtervolgen :-)

Daarna komt wat mij betreft mount op je helm of op stok en iemand anders achtervolgen. Dit moet dan inderdaad eigenlijk echt binnen paar meter zijn en goed volgen van de ander om de beelden interessant te maken met de wide angle.

Tegen de zon in doet de Hero3 overigens heel erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
AjDuLion schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:13:
[...]

Hoeveel scheelt het naar jouw inschatting qua batterij duur als je wifi de hele tijd hebt aan staan en connected met de remote? Als ik 'm zo nu en dan aanzet met app om te checken of die goed staat heb ik echt het idee dat die zo leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Jpjedi schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Heb je die intro met die highlighted personen gedaan dmv color mask in inspector (fcpx) ?
Ik weet niet precies wat je bedoelt dus ik denk dat het antwoord nee is :-)

Ik heb wat gespeeld met levels, contrast en saturatie van de beelden, daardoor poppen de gekleurde jassen er wat meer uit. De rest van het beeld is wit of grauw dus ik denk dat vandaar de personen wat highlighted lijken.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

vanardenne schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:07:
[...]

Dit is mijn tweede GoPro filmpje. Eerste was filmpje hieronder.

[video]
Nice :) Zit goed in elkaar. Leuke shots en overgangen (zoals bij de glijbaan bijvoorbeeld, eerst zelf er doorheen en dan een shot vanaf beneden.) en onderwater beelden en water slow motion werken sowieso altijd goed hehe. 720P@100FPS?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

vanardenne schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:16:
[...]

Hoeveel scheelt het naar jouw inschatting qua batterij duur als je wifi de hele tijd hebt aan staan en connected met de remote? Als ik 'm zo nu en dan aanzet met app om te checken of die goed staat heb ik echt het idee dat die zo leeg loopt.
Ben ik op zich ook benieuwd naar want mijn remote is vrij snel stuk gegaan.
Heb net pas een nieuwe dus in maart op mijn volgende wintersport kan ik pas goed testen hoe het batterijgebruik van remote + gopro is...

PC Specs

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

brndst schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:57:
Heeft er hier iemand ervaring met de webshop www.sportscam.eu ?
Ik heb namelijk het idee dat ik belazerd wordt.

Heb vandeweek een bestelling geplaatst met GoPro accessoires bij bovenstaande webshop, nadat ik de bestelling geplaatst had, zag ik dat de artikelen op ''uitverkocht'' stonden.

Heb ze gisteren en vandaag geprobeerd te bereiken op de 2 telefoonnummers die op de website vermeld staan maar ze geven geen gehoor. Ook de e-mail wordt niet beantwoord. :(
Hoe is dit verhaal eigenlijk afgelopen? Ik wil die 2-pack Wasabi accu's bestellen namelijk..

• Hahn
Dan zou ik het eerder hier bestellen: http://www.v-nix.nl/extre...o-black-battery-dual-pack

Dinsdag eind van de ochtend daar een hele berg aan accessoires besteld (onder andere 2x die dual pack accu's) en gistermiddag binnengekregen :)

Gisteren maar gelijk m'n GoPro Hero 3 Black in de douche uitgeprobeerd :+

Zuignap werkt ook prima dus :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 28-02-2013 15:59 ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hahaha ik liep ook nog met dat idee rond. Douchen met de GoPro :P

Bij v-nix hebben ze helaas de Wasabi's niet (1200mAh ipv 1050mAh bij de eXtreme Ways) in het assortiment.

Ander ding: Ik wil die LCD backpack aanschaffen, aangezien die app telkens net even iets teveel moeite is voor een snel shot. WIFI disconnecten van WIFI netwerk, spul op de camera aanzetten, connecten, pairen, checken, disconnecten en weer connecten met mijn eigen WIFI netwerk.

Kan de live view van de LCD backpack ook uit tijdens het opnemen? Ik las dat het bij timelapse opnames niet het geval was..

• AjDuLion
Hahn schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:49:
Dan zou ik het eerder hier bestellen: http://www.v-nix.nl/extre...o-black-battery-dual-pack

Dinsdag eind van de ochtend daar een hele berg aan accessoires besteld (onder andere 2x die dual pack accu's) en gistermiddag binnengekregen :)

Gisteren maar gelijk m'n GoPro Hero 3 Black in de douche uitgeprobeerd :+

[video]
Zuignap werkt ook prima dus :)
hmm been there done that different footage....

overigens ook getest op een auto werkt prima tot en met snelheden van 180+ _/-\o_ (uiteraard in duitsland)

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Nog iemand tips waar ik een soortgelijk pakketje kan bestellen,.
http://dx.com/p/waterproo...33-rd36-more-black-154085

had hem bij dx besteld maar krijg nu de melding dat me geld terug gestort wordt en dat hij voorlopig niet meer terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ken. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:20:

Bij v-nix hebben ze helaas de Wasabi's niet (1200mAh ipv 1050mAh bij de eXtreme Ways) in het assortiment.
Ik heb 2 van deze http://www.versusshop.nl/...res/gopro-hero-3-accu.php
Ik heb 1 van deze http://dx.com/p/dste-repl...hdbt-201-301-black-178513

Die van DealExtreme is tot zover prima. En goedkoop. Heb geen batterijduur test gedaan maar gebruik batterijen door elkaar heen en nog geen merkbare verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Goedkoop is het zeker ja. Kan geen kwaad om die uit te proberen voor dat geld :)

EDIT: Accu besteld. Ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door Ken. op 01-03-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

SCORE! Ik heb net voor 66 euro een LCD Backpack gekocht voor mijn GoPro.
Magazijnuitverkoop van Coolblue: http://link.marktplaats.nl/650477318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Grr, uitverkocht :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Denk dat dat vrij snel is gegaan ja. Dát, of ze hadden er maar eentje?

Anyways.. deze raakt nooit uitverkocht :)

Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production.s3.amazonaws.com/renders/eb/62/4d/2c/cb/HeroFrameFront_preview_featured.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thingiverse-production.s3.amazonaws.com/renders/43/24/7f/fe/46/GoPro_Hero3_Frame_-_WeeklyBuild_preview_featured.jpg

3D model kun je downloaden en laten uitprinten. Ik heb een adres gevonden dat het voor 13,50 doet. Ik kan 'm maandag ophalen. Toch mooi even een "The Frame" voor een derde van het bedrag B)

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 02-03-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Hiervan heb ik er 3 besteld, er waren tijdens mijn bestelling nog geen reviews en twijfelde erg. Maar zo te horen zijn er goede ervaringen.
Ben erg benieuwd!

Op 20 April ga ik eindelijk mijn eerste ervaringen opdoen met de GoPro (helaas eerst huren ivm twijfel model en bruikbaarheid) maar zie echt hele toffe filmpjes (zwembad, skien, douche) langs komen.

Ik had deze drie accus besteld met het idee dat ik de hele dag de cam aan zou laten, 6 uur lang airsoften excl de pauses en de momenten dat ik wacht tijdens mijn revival zou denk ik 4 a 5 uur aan film opleveren.

Slecht idee dus zo te lezen! Misschien toch alvast nadenken, hoewel het toch lastig te voorspellen is met het Airsoften.

Ik plak een curved mound op mijn helm en heb een mount voor de gun, zodat ik mezelf of het beeld voor mij kan filmen. Iemand nog tips voor een senario dat slecht te plannen valt?

Ik kan moeilijk even door het veld rennen, GoPro plaatsen, terug rennen en een aanval uitvoeren. Dit moet dan weer echt goed gepland worden voor een spel of door een ander geplaatst worden (suspector)

En is het verstandig om van te voren enkele algemene filmpjes door het software te halen zodat je tijdens het filmen weet wat je ermee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik heb zo een Wasabi battery pack (2 batterijen) en oplader gekocht, maarrrr heb net gemerkt dat het er een is voor Hero en Hero2 en ik heb een Hero3. Met mij stomme kop blijkbaar over dat belangrijk detail gezien en de batterijen zijn niet compatibel. Als er iemand geinteresseerd is, graag via PB. Ongebruikt en in perfecte staat.

Nu op zoek naar een Wasabi voor Hero3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah!!
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8371/8521295448_1066bd344f.jpg

Dit wil ik er vooral mee gaan doen:

http://www.facebook.com/photo.php?v=10152661508535145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:03:
Jongens, ik heb zo een Wasabi battery pack (2 batterijen) en oplader gekocht, maarrrr heb net gemerkt dat het er een is voor Hero en Hero2 en ik heb een Hero3. Met mij stomme kop blijkbaar over dat belangrijk detail gezien en de batterijen zijn niet compatibel. Als er iemand geinteresseerd is, graag via PB. Ongebruikt en in perfecte staat.

Nu op zoek naar een Wasabi voor Hero3.
Ik kan je geen PB sturen, maar ik ben wel geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frietsje schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Ik kan je geen PB sturen, maar ik ben wel geïnteresseerd :)
25 euro + verzending

Canakris [@] hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Donderdag de black gehaald. Vandaag het geheugen binnen :)

Gelijk een batterij test gedaan ivm de aanstaande wintersport. Eerst 3 cycles vol/leeg gedaan, dan pas zou de accu optimaal werken. Vervolgens met volle originele accu in de koelkast geplaatst en even goed af laten koelen. Daarna met de wifi aan een recording gestart op 1080p-60. Hij heeft het een uur en 18 minuten vol gehouden, laatste 20-25 minuten met 0 streepjes op de batterij indicator. Valt me alles mee na de berichten die ik las 8) en het is donker in de koelkast met de deur dicht :+

Deze week verwacht ik nog wat klein grut en extra accus's van V-Nix, dan ben ik wel klaar voor de vakantie. Tussendoor ook alvast een beetje verdiept in iMovie, wordt nog een hele klus straks als video beginner :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ethirty schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:55:
en het is donker in de koelkast met de deur dicht :+
Nobelprijs voor deze onderzoeker! ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Net terug van een heerlijke week skiën in Oostenrijk met veel zon. Prachtig weer om te filmen met mijn gloednieuwe Hero 3 Black. Helaas op dag 2 een SD Card ERR. Moest de SD kaart formatteren via de GoPro zelf. Dat gedaan en gelukkig was het probleem verholpen :). Verder heel veel vastlopers.

Ben erg teleurgesteld in de firmware. Heb deze al een keer opnieuw in de camera gezet maar het blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Koen- schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:20:
Net terug van een heerlijke week skiën in Oostenrijk met veel zon. Prachtig weer om te filmen met mijn gloednieuwe Hero 3 Black. Helaas op dag 2 een SD Card ERR. Moest de SD kaart formatteren via de GoPro zelf. Dat gedaan en gelukkig was het probleem verholpen :). Verder heel veel vastlopers.

Ben erg teleurgesteld in de firmware. Heb deze al een keer opnieuw in de camera gezet maar het blijft hetzelfde.
je weet dat als je de gopro formatteert de update er af haalt en deze dus opnieuw erop moet zetten ?

[ Voor 72% gewijzigd door BassieRassie op 03-03-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Is dat zo? Dat lijkt me erg sterk verhaal.

Je formatteert gopro toch niet, je formatteert sd card. Dan wist ie heus je firmware niet.

Er staat alleen een textbestand op de SD card waarin je het volgende kunt zien:
"info version":"1.1",
"firmware version":"HD3.03.02.00",
"wifi version":"3.4.2.9",
"wifi bootloader version":"0.2.2",
"wifi mac":"d5612356a7525",
"camera type":"Hero3-Black Edition",
https://gopro.zendesk.com...mware-release-information

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
Help!!!! schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:17:
^
Is dat zo? Dat lijkt me erg sterk verhaal.

Je formatteert gopro toch niet, je formatteert sd card. Dan wist ie heus je firmware niet.

Er staat alleen een textbestand op de SD card waarin je het volgende kunt zien:

[...]

https://gopro.zendesk.com...mware-release-information
Nee met formatteren zet je niet de firmware terug, ik zette na elke dag alle filmpjes op nlaptop en formatteerde card, zit nogsteeds op nieuwste firmware nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De firmware installeer je vanaf je SD, maar als die eenmaal geïnstalleerd is, dan boeit de SD totaal niet meer. Ik gebruik meerdere MicroSD-kaartjes en maar eentje heeft de firmware erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:31:
De firmware installeer je vanaf je SD, maar als die eenmaal geïnstalleerd is, dan boeit de SD totaal niet meer. Ik gebruik meerdere MicroSD-kaartjes en maar eentje heeft de firmware erop staan.
Doe ik ook op die manier, onlangs had ik opnieuw problemen met de wifi, ff de firmwaresdkaart bovengehaald, gewoon inpluggen en de opgeladen gopro doet de rest, nu werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met DashWare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:40:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met DashWare?
grappig ik heb een q-starz gps logger + de racing editie dus dit zou werken bij mij...

hmm toch maar eens over nadenken (alleen doe ik niet aan snowboarden of race's dus veel nut heeft het niet voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
Ik was vandaag even bij Foka voor de demo dag,
Stond zo'n kerel van Gopro (nl import) Stonden al helemaal te stuiteren met de hands on natuurlijk.

Ik zei tegen hem dat ik het wat verontrustend vond over de freezes,
Hij zei dat ze het probleem kennen en zegt :
basis firmware werkt perfect alleen niet via de app (aan de ene kant logisch die is pas recent uit)
met de nieuwe firmware (volgens mij nr 2 zit een bug in dat ie freezt maar werkt de app via het toestel dus wel alleen zijn er mogelijkheden op freezes)

Ook zei hij dat er 100 man op de R&D zit bij gopro en dat er aan wordt gewerkt.
Wellicht dat er binnen een maand de nieuwe update is.

Zelf denk ik dat de meest simplistische oplossing voor freezes is dat als ie in loop blijft hangen gewoon automatisch gereset moet worden. wellicht is de kernel niet zo ingericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr3MrsSmith schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:06:
Ik was vandaag even bij Foka voor de demo dag,
Stond zo'n kerel van Gopro (nl import) Stonden al helemaal te stuiteren met de hands on natuurlijk.

Ik zei tegen hem dat ik het wat verontrustend vond over de freezes,
Hij zei dat ze het probleem kennen en zegt :
basis firmware werkt perfect alleen niet via de app (aan de ene kant logisch die is pas recent uit)
met de nieuwe firmware (volgens mij nr 2 zit een bug in dat ie freezt maar werkt de app via het toestel dus wel alleen zijn er mogelijkheden op freezes)

Ook zei hij dat er 100 man op de R&D zit bij gopro en dat er aan wordt gewerkt.
Wellicht dat er binnen een maand de nieuwe update is.

Zelf denk ik dat de meest simplistische oplossing voor freezes is dat als ie in loop blijft hangen gewoon automatisch gereset moet worden. wellicht is de kernel niet zo ingericht
100 man :) :) :) :) :) beste mop van de week is al op maandag gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr3MrsSmith
Tja, denk je er overna...klinkt erg logisch natuurlijk.
In de play store was er eerder een wifi app door een Einzel-dev. mannetje gekomen dan de officiele app.

Maar zit er een kern van waarheid in de standaard firmware ?
hoop toch dat ze het asap helemaal oplossen en niet zoals bijv EA bezig is.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr3MrsSmith op 04-03-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Reddit zei Abe Kislevitz (en ook op een post op zijn site, www.abekislevitz.com) vandaag dat een update eraan zit te komen (met o.a. een stand-by mode).

In de voorjaarsvakantie naar Italië geweest, het eerste resultaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:00:
[video]
Erg leuke edit en goede muziek ook! Lekker snel gesneden.

Heb jij - of anderen - nog Twixtor tips? Mijn eerste pogingen warped de sneeuw behoorlijk door de snelheid en toch misschien te weinig frames op 60fps.

Op 0:38 maak je zo'n leuke switch tussen boarder naar skiër. Kwam dat toevallig perfect uit qua achtergrond of heb je daar moeten masken enzo?

[ Voor 13% gewijzigd door vanardenne op 05-03-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 00:00:
Op Reddit zei Abe Kislevitz (en ook op een post op zijn site, www.abekislevitz.com) vandaag dat een update eraan zit te komen (met o.a. een stand-by mode).

[video]
video is wel ok maar zoals ook werd genoemd in het andere topic vind ook ik de muziek keuze niet helemaal passen bij de video..

Dan over de firmware... man man man waar zijn ze mee bezig?
nieuwe feature's toevoegen terwijl de gopro's nog steeds vastlopen ?
fix eerst je bugs en ga dan kijken naar de rest.
De ''loop'' klinkt leuk tot je gopro vastloopt omdat je met je smartphone ff wilt inloggen om te kijken wat ie nu eigenlijk ziet of de loop wilt stoppen...

* AjDuLion heeft een nieuwe gopro gelukkig minder issues maar af en toe loopt hij nog steeds vast grrrmmbblll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

vanardenne schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:58:
[...]

Op 0:38 maak je zo'n leuke switch tussen boarder naar skiër. Kwam dat toevallig perfect uit qua achtergrond of heb je daar moeten masken enzo?
Als je vanaf hetzelfde punt eenzelfde beweging filmt, is dat niet zo gek moeilijk uiteraard :)
Naar alle waarschijnlijkheid was dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 14:20
Nog een tip voor gopro gebruikers die een goedkoop harnas willen: http://www.buyincoins.com...-strap-product-18292.html

achterstevoren aan doen en een bracket op het vierkantje plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanardenne schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:58:
[...]

Erg leuke edit en goede muziek ook! Lekker snel gesneden.

Heb jij - of anderen - nog Twixtor tips? Mijn eerste pogingen warped de sneeuw behoorlijk door de snelheid en toch misschien te weinig frames op 60fps.

Dankjewel!
Ja, het project op 24fps zetten, anders maakt je bewerkingsprogramma zelf extra frames en dat geeft alleen maar meer motion blur!
YouTube: Twixtor Overview in FCP X Dit filmpje vond ik erg handig om Twixtor te leren!
Ze kwamen achter elkaar aan dus de beelden waren praktisch gelijk, dan gaat het vrij makkelijk!
AjDuLion schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:29:
[...]
video is wel ok maar zoals ook werd genoemd in het andere topic vind ook ik de muziek keuze niet helemaal passen bij de video..
Muziek vind ik altijd lastig. Het is best moeilijk om origineel te zijn (dus geen SAIL, Glitch Mob, etc.), en tegelijk iets zonder copyright bescherming te vinden.. Als je tips hebt voor volgende video's qua muziek: erg welkom :)
Ken. schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:53:
[...]

Als je vanaf hetzelfde punt eenzelfde beweging filmt, is dat niet zo gek moeilijk uiteraard :)
Naar alle waarschijnlijkheid was dat hier ook het geval.
Klopt! Als het maar op dezelfde afstand is gaat het bijna altijd goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:15
Voor muziek heb ik een gouden tip http://www.jamendo.com/en/ Het is even puzzelen kwa muziek zoeken maar je vind er echte leuke/hillarische/klassiek etca muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Zo ik heb hem ook eindelijk mogen ontvangen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/559772_520171934700599_1756322125_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat ik wel jammer/apart vind is dat er geen touwtje bij zit die je aan de remote kan vastmaken. Er zitten tig extra dingetjes bij, maar zoiets, zodat de remote makkelijk om je nek kan hangen, ontbreekt dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc_87 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:49:
Zo ik heb hem ook eindelijk mogen ontvangen. 8)
Heeft een paar maandjes geduurd ;) Ik heb hem helaas gecanceld, kwam niet op tijd voor mijn wintersport dus elders besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:14:
[...]

Heeft een paar maandjes geduurd ;) Ik heb hem helaas gecanceld, kwam niet op tijd voor mijn wintersport dus elders besteld..
Achja is niet anders, ik ging toch niet op wintersport dus ik dacht ik wacht maar even. Nu even op mijn broertje wachten die zou goedkoop de SD kaarten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Hahn schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:56:
Wat ik wel jammer/apart vind is dat er geen touwtje bij zit die je aan de remote kan vastmaken. Er zitten tig extra dingetjes bij, maar zoiets, zodat de remote makkelijk om je nek kan hangen, ontbreekt dan weer.
Daar hebben ze een losse upgrade set voor, of je scored op een willekeurige stand een lanyard. Net zo flauw als die lensdopjes bij je camera, waarom zit dat er niet standaard bij?

Ik heb al ontdekt dat ik mijn NATO horlogebandjes kan gebruiken om de remote om mijn pols te bevestigen. Mooi, want dan kan ik die over mijn ski-jas heen bedienen :)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ja, dat bedoel ik, om nou een upgradeset te gaan kopen voor een touwtje 8)7 Terwijl er wel 3 verschillende voetjes in het pakket zitten. Had me logischer geleken als je die verschillende voeten er los bij moest kopen, dan dat je een touwtje erbij moet kopen.

Maar goed, het zij zo en het is mierengeneuk :P Want verder is het wel een aardig compleet pakketje, zeker aangezien die remote er al standaard bij zit bij de black-edition.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 05-03-2013 15:39 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 81 Laatste