Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik doe er ook een stuk langer mee. Originele batterij op wintersport is ongeveer 1 uur op 1080p@60 met protune uit en wifi aan.

Met 1 of 2 extra batterijen (Wasabi) heb je toch meer dan genoeg? Je moet gewoon alleen de leuke stukjes filmen ipv eindeloze stukken.

Want wanneer ga je al dat materiaal in vredesnaam kijken / editten :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
voor de mensen die een hd/2 hebben en een accu back daarvan kunnen die ook gewoon aan de HD3 koppelen.

zo kan je ook evt de oude accu's hergebruiken voor je hd3 (en zo zit ik nu met 1hd 3 accu en 7! >< hd2 accu's)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Help!!!! schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:51:
Ik doe er ook een stuk langer mee. Originele batterij op wintersport is ongeveer 1 uur op 1080p@60 met protune uit en wifi aan.

Met 1 of 2 extra batterijen (Wasabi) heb je toch meer dan genoeg? Je moet gewoon alleen de leuke stukjes filmen ipv eindeloze stukken.

Want wanneer ga je al dat materiaal in vredesnaam kijken / editten :?
Dan heb je goede batterijen. Bij mij doet de originele batterij 40mins tops bij 1080P@60fps (wifi aan, protune uit) en rond de 0 graden op de piste.

De Wasabi's doen het iets beter, net geen uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39
Ik doe volgens mij ook wel langer dan 1 uur met een batterij.. Over het zoveel filmen.. je weet op wintersport immers nooit wanneer er iemand keihard op zijn plaat gaat. Dat moet namelijk goed vastgelegd worden :P

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Zojuist de Black edition besteld bij CameraTools en de track&trace ervan ontvangen..

Gelijk ook een zuignap erbij gedaan omdat ik voornamelijk filmpjes van mn auto wil maken, nu nog een mico usb naar hoofdtelefoon aansluiting scoren ergens.. gopro vraagt er 25 euro voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

FatalError schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:20:
Ik doe volgens mij ook wel langer dan 1 uur met een batterij.. Over het zoveel filmen.. je weet op wintersport immers nooit wanneer er iemand keihard op zijn plaat gaat. Dat moet namelijk goed vastgelegd worden :P
true, true... :P

ik probeer wel zoveel mogelijk al op de piste te 'knippen' zodat ik de echt saaie stukken eruit heb.
Vind het zo klote als ik moet nabewerken, en ik heb mega grote bestanden... als je allemaal kleintjes heb, kun je de oninterresante al eerder weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Damn... ik vind mijn HERO 2 al een zuiperd, maar de HERO 3 doet er gewoon een schepje bovenop :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is via Facebook&website door de directeur excuses aangeboden voor de buggy GoPro3 software en er is een nieuwe firmware beschikbaar :)
https://www.facebook.com/gopro/posts/271125813016872
http://gopro.com/letter-to-gopro-community/

En een nieuwe howto video

De changelog pagina was nog niet bijgewerkt voor de Hero3 dus weet nu nog niets :)

Viel me wel op dat er vorige week ook een update voor de Hero2 is uitgekomen!
HD HERO2

version: HD2.08.12.222.WIFI.R56.00: Fixes minor firmware update, 3D sync, freeze-up, and video playback faults.
release date: 1/9/2013

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:31:
Inmiddels is via Facebook&website door de directeur excuses aangeboden voor de buggy GoPro3 software en er is een nieuwe firmware beschikbaar :)
Er wordt in de brief nog steeds verwezen naar de firmware update van 15 december toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:31:

Viel me wel op dat er vorige week ook een update voor de Hero2 is uitgekomen!

[...]
Dat is wel goed om te horen, die freeze-up had ik de laatste tijd veel last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net terug van een weekje in Oostenrijk:

+ geen beslagen lens gehad, wat vorig jaar de grootste ellende was
+ erg te spreken over 1080p 60fps

- accuduur is echt diep triest, drie accu's waren in no time op
- op alle beelden een witte vlek, vanaf het eerste tot het laatste filmpje dus waarschijnlijk iets met de lens.. Enorm klote, veel beelden onbruikbaar omdat het gewoon teveel opvalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
ik moet zeggen dat jullie wel heel erg depri zijn over de accuduur maar wat verwacht je als je op 2.4k en onder 0 graden temps gaat werken.

mijn 5d II houd het ook niet lang vol als ik op full hd ga filmen vs 720p.

vergeet niet dat de gopro een heel klein doosje is waar een dikke proc in moet zitten om 2.4k beelden te verwerken dat kost nu eenmaal power...

ik heb voor mijn HD2 niet voor niets 7 accu's gehad (granted ik had 2 gopro HD en 1 HD2) maar toch accu's heb je nu eenmaal in overvloed bij je (zelfs 8 accu's voor mijn 5d II)

met de hoeveelheid die ik meeneem kan ik prima een dag vertoeven op de piste zonder me zorgen hoeven te maken dat ik zonder sap zit (alleen heb ik wel hoofdpijn als ik alles moet opladen)

vergis jullie ajb niet op wat een power dat ding heeft...

overigens moet ik zeggen dat de HD/2 accu's langer meegaan dan de HD3 accu maar dit is puur een gevoel als ik de back op de hd3 doe dan merk ik dat de eerste charge (hd2 accu) langer meegaat dan de 2e charge (hd3 accu)

iemand die zo 1/2/3 weet of de mah hoger is op de hd2's ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Van het weekend voor het eerst gedoken met mijn Hero 3. Gedaan met een hoofdband, maar voelde me toch niet helemaal veilig. Aangezien ik toch een nieuw masker wilde gaan halen heb ik de boormachine maar eens tevoorschijn gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zvpyrm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2jbshw2.jpg

Hopelijk dit weekend uitproberen met ijsduiken!

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
FatalError schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:20:
jaja doe maar zo. En toch weet je mij weer te missen, aap! :-P

Die batterij levensduur is inderdaad wel een groot nadeel. Ik had liever gezien dat ze het oude formaat hadden aangehouden. Dan kan er een grotere batterij in, en mogelijk de productiekosten ook nog wat omlaag...

Ben nu ook even voor zo'n ding aan het kijken. Maar dit lijkt me toch te mooi om waar te zijn he?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Ben nu ook even voor zo'n ding aan het kijken. Maar dit lijkt me toch te mooi om waar te zijn he?
Gewoon niet kopen, een Hero 3 Black (450e) en LCD BacPac (100e) kunnen nooit voor 399e aangeboden worden! En het is ook nog een namaak!

[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 16-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik twijfel om er eentje onder m'n AR.Drone te hangen maar kan niet direct het verschil in gewicht tussen de drie modellen vinden. De black edition weegt volgens de topic start zo'n 167 gram, maar van de Silver/White edition is het nogal onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-01-2013 17:30 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:30:
Ali Express heeft er een nieuwe klant mee. Goede tip, Cue.
Nog steeds niet binnen. Doet Ali er altijd zo lang over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06-2022
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Ja, helaas wel. Het is China toch?

20% korting skihut.nl. Verkopen Battery en LCD bacpac. Code: 7E7VQR.
http://www.skihut.nl/zoeken/?q=gopro

[ Voor 7% gewijzigd door Koen- op 16-01-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Welke heb jij besteld op Ebay? En heb je daar goede ervaring mee qua batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voor degenen die er nog een willen aanschaffen: ik lees net op Facebook dat de GoPro HD Hero3 Black Edition sinds vandaag binnen is bij CoolBlue:
http://www.videocamerasho...ck-edition-adventure.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Nu online
leejoow schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:08:
Van het weekend voor het eerst gedoken met mijn Hero 3. Gedaan met een hoofdband, maar voelde me toch niet helemaal veilig. Aangezien ik toch een nieuw masker wilde gaan halen heb ik de boormachine maar eens tevoorschijn gehaald:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hopelijk dit weekend uitproberen met ijsduiken!
Cool!!! ik duik ook en twijfel heel erg om er een aan te schaffen. Ben benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortixx
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb reeds een white edition aangeschaft om het eens uit te proberen maar ik ben er dus achter gekomen dat die geen protune aan kan. 720p is te bagger voor woorden en 1080p heeft ook wat korreligheid. Dat komt waarschijnlijk door de bitrate van 15mbps.

Mijn vraag is nu of hier iets aan te doen is (custom firmware?). Anders verkoop ik deze gewoon (heb 'em via ebay) en koop ik wel een silver of een black.

Ik vroeg me ook af of de hardware daadwerkelijk anders is bij deze 3 camera's. Lijkt me sterk dat gopro 3 verschillende CPU's heeft laten maken. Is het niet gewoon softwarematig gelocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 10:10
@ortixx nope, processoren zijn echt fysiek verschillend, de white gebruikt de beeldprocessor uit de hero 1, de silver van de hero 2 en alleen de hero3 black edition maakt gebruik van een nieuw ontwikkelde beeldprocessor.

@ken , lekker een shop die geeneens de specs van hun producten correct op hun site weet te krijgen, er staat max reso fullHD voor de black :F

[ Voor 24% gewijzigd door gebakken peer op 17-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ja, en daar onder hebben ze de hogere resoluties er wel bij staan. Lekker zorgvuldig :P

Ik sta op het punt een Black te bestellen bij Amazon of Best Buy. Nu valt mij opeens op dat er overwegend negatieve, one star reviews zijn. Zijn die klachten (voornamelijk freezen zo te zien) inmiddels opgelost met de firmware update van begin deze week, of was dat weer een fix voor een andere issue?

http://www.amazon.com/GoP...?ie=UTF8&showViewpoints=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die update van 'begin deze week' was feitelijk van 15 december jl.

Bij mij is het freezen er mee opgelost. Heb geen problemen (uitgezonderd het feit dat de batterijen snel leeg zijn... maar da's geen probleem, eerder een 'eigenschap' van de GoPro).

Geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Goed om te lezen. Het "begin deze week" sloeg vooral op het bericht op hun Facebook pagina met excuses richting de ontevreden gebruikers. Gezien ik nog in de oriënterende fase zat, heb ik daar niet bijster veel van meegekregen. Zit nog steeds met de batterijduur in mijn maag, maar daar ben ik nog steeds niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die batterijduur gaat denk ik niet verbeteren dus dan moet je echt naar een ander merk gaan kijken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ben er in elk geval wél over uit dat er niet echt een ander merk is dat - voor mijn wensen en eisen - kan tippen aan de GoPro. Dus die wordt het sowieso. Het is alleen nog even een kwestie van wel of niet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robberto schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:15:
Zo, net een bestelling gedaan bij VersusShop in Den Haag, helaas in een GoPro Black 3 te duur om zelf nog even snel te kopen. Daarom huren we hem met z'n 6'n, op een heel aantrekkelijk prijsje kom je dan.

- GoPro HD Hero 3 Black Edition + handleiding
- GoPro Accu
- USB-kabel
- 230V/12V oplader
- Beschermhoesje
- Big U-shot + tripodmount (93cm)
- 32GB MicroSD kaart
- 2x Extra accu

Totaal slechts 79 euro voor 9 dagen!

Ben benieuwd of het bevalt. Uiteraard zal ik de resultaten hier delen. :)
Bij Versusshop ( http://www.versusshop.nl/gopro-accessoires/gopro-hero-3-accu.php ) hebben ze nu ook de accu's voor €17,95 en de acculaders met een 12V en 240V aansluiting voor 19,95 binnen. Het viel me op dat de accu voor de gopro snel leeg gaat, zeker als het koud is buiten. Heb ze gister opgehaald, vandaag even snowkiten als de wind doorblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zetten jullie dat witte propje tussen je gopro verbinding om deze extra te borgen en fixeren?

Ik heb hem met veel moeite ertussen gepropt maar is er ook amper weer tussenuit te pielen. Dat trekringetje gaat natuurlijk helemaal nergens over. Maarof het nu zoveel scheelt betwijfel ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Bij Versusshop ( http://www.versusshop.nl/gopro-accessoires/gopro-hero-3-accu.php ) hebben ze nu ook de accu's voor €17,95 en de acculaders met een 12V en 240V aansluiting voor 19,95 binnen. Het viel me op dat de accu voor de gopro snel leeg gaat, zeker als het koud is buiten. Heb ze gister opgehaald, vandaag even snowkiten als de wind doorblaast.
Dat is die chinese batterij die ook veel op ebay verkocht wordt rond 5 usd of 5 voor 20 usd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39
En die lader kost ook maar n euro of 5 a 6 op ebay. (dat is inclusief verzenden)

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Jpjedi schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:23:
Zetten jullie dat witte propje tussen je gopro verbinding om deze extra te borgen en fixeren?

Ik heb hem met veel moeite ertussen gepropt maar is er ook amper weer tussenuit te pielen. Dat trekringetje gaat natuurlijk helemaal nergens over. Maarof het nu zoveel scheelt betwijfel ik..
Ik heb hem altijd erbij. Voorkomt toch wat hinderlijke tikjes in het geluid en het zit gewoon wat vaster. Heb zelf nooit moeite om hem erin/eruit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:45:
[...]

Hij is binnen. Netjes volgens afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Mijn GoPro2 is stuk, SD kaart wilt niet meer vastzitten in de camera.
Nog meer mensen last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Even een vraagje over de nabewerking. Ik heb hier een nog te bewerken archief liggen van zo'n 350GB aan filmdata. Nu ben ik eerst alles in CineForm aan het omzetten van MP4 naar AVI. Dat heeft als gevolg dat mijn bestanden zo'n 5 à 10 keer groter geworden zijn.

Nu vraag ik me af of dit eigenlijk nodig is en of ik het mezelf (en mijn pc) dus niet veel lastiger aan het maken ben dan nodig? Ik had al gelezen dat AVI-bestanden eenvoudiger te bewerken zijn voor videosoftware en ik wil graag de kwaliteit zo hoog mogelijk houden maar het moet natuurlijk niet te zot worden.

Ik wil na de conversie dus alles gaan bewerken met Premiere Pro (en eventueel nog Aftereffects). Hier heb ik echter nog nooit met gewerkt dus eerst de tutorials van Creativecowofficial aan het doorspitten. Ondertussen laat ik CineForm dus alles converteren maar als dat nutteloos is dan kan ik daar beter met stoppen. Kost me achteraf alleen maar meer tijd.

Voor degenen die nog met de HD Hero 2 werken en een externe micro willen gebruiken. Ik gebruik zelf de Audio Technica Pro 24 CMF en ben daar best tevreden over. Een hele verademing tegenover de ingebouwde micro.
Het enige wat voor "problemen" zorgt is dat het geluid veel stiller is dan bij de ingebouwde micro. Dat valt wel op te lossen maar niet onbelangrijk.

[YouTube: http://youtu.be/wkXOWkAn-lE]
Filmpje, conversie in CineForm met enkel een standaard nabewerking in Youtube als test. De micro met dode kat is hierbij links onder aan de voorruit gemonteerd.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Jegapia schreef op zondag 20 januari 2013 @ 16:00:

Nu vraag ik me af of dit eigenlijk nodig is en of ik het mezelf (en mijn pc) dus niet veel lastiger aan het maken ben dan nodig? Ik had al gelezen dat AVI-bestanden eenvoudiger te bewerken zijn voor videosoftware en ik wil graag de kwaliteit zo hoog mogelijk houden maar het moet natuurlijk niet te zot worden.
Volgens mij kan je de bestanden uit de camera ook prima bewerken in Premiere. Ik kwam er zelf echter achter dat Premiere de framerate niet altijd goed herkende van mijn bestanden uit de Hero3. Ik filmde op 720p met 120fps, en soms herkende die wel dat het 120fps was en soms zag die het als 24fps. Ik heb daarom toch cineform gebruikt, toen ging het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:31:
Net terug van een weekje in Oostenrijk:
En daarvan nu de eerste edit klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:54:
[...]

[video]
Getverdemme nu krijg ik zeker zin om te gaan!!

Die vertraagde stukjes, op hoeveel frames heb je die geschoten? Lukt dat ook met Silver edition of kan dat weer alleen met de black versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
[...]

[video]
Jessusss wat een gaaf filmpje kerel!
Ik heb er nu eentje gedaan 1080P@60fps met fcpx maar heb al weer 100 nieuwe ideeen voor de volgende wintersport mid Februari. Moet nog hoop pielen met slomo's dat heb jij erg gaaf gedaan. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:08:
[...]

Getverdemme nu krijg ik zeker zin om te gaan!!

Die vertraagde stukjes, op hoeveel frames heb je die geschoten? Lukt dat ook met Silver edition of kan dat weer alleen met de black versie.
Dankjewel! Heb het zelf gefilmd met 1080p60fps, maar met de Silver zou ik 720p60fps gedaan, zodat je die met Twixtor kunt vertragen! 30fps is in principe te weinig voor goede slowmotions..
Succes!
Jpjedi schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:11:
[...]

Jessusss wat een gaaf filmpje kerel!
Ik heb er nu eentje gedaan 1080P@60fps met fcpx maar heb al weer 100 nieuwe ideeen voor de volgende wintersport mid Februari. Moet nog hoop pielen met slomo's dat heb jij erg gaaf gedaan. _O_
Bedankt!
Ja, dat is het belangrijkste, al die ideeën. Heb zoveel mogelijk nuttig gefilmd, geleerd van vorig jaar waar 15 uur aan materiaal amper 15 minuten aan bruikbaars in zat, nu minder uren maar beelden zat om een paar maanden mee te bewerken haha!
Die slowmotions gaan met FCP X best simpel hoor! Als je Twixtor hebt, is dit een erg handige tutorial: YouTube: Twixtor Overview in FCP X. Pas toen snapte ik echt hoe het werkte!
Nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
[...]

[video]
Wat een gaaf ding die '3rd person view' mount. Erg leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen- schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:49:
[...]

Wat een gaaf ding die '3rd person view' mount. Erg leuk gedaan!
Dankje! Ja erg tof! Is een prototype, wordt o.a. door Mitch Bergsma en Abe Kislevitz getest nu!
http://kck.st/VdrL8Q Dit is het project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Dankje! Ja erg tof! Is een prototype, wordt o.a. door Mitch Bergsma en Abe Kislevitz getest nu!
http://kck.st/VdrL8Q Dit is het project!
Had hem al gevonden ja maar mij te duur.. En zo'n hele installatie op mijn rug vind ik ook wat overdreven.. Ik gebruik de pole mount wel voor die paar shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Zag hem ook vanmiddag. Vind 'm ook wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Voor 50-60 euro heeft het project wel een kans maar dit prijsniveau vlakt wel heel veel amateurs uit en hou je met name professionals over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Het harnas heeft carbon onderdelen, dus die zijn vrij prijzig.
Het is fantastisch, maar heel erg duur.. Voor de mensen die hem één keer per jaar met skiën zouden gebruiken zou je hem eigenlijk moeten verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:46:
Dat klopt. Het harnas heeft carbon onderdelen, dus die zijn vrij prijzig.
Het is fantastisch, maar heel erg duur.. Voor de mensen die hem één keer per jaar met skiën zouden gebruiken zou je hem eigenlijk moeten verhuren.
Wat gaat het eigenlijk kosten als ik vragen mag? En met een kitesurf trapeze dan moet je dus gewoon gaten maken en in je trapeze vast bouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Stoicka, het valt me nu eigenlik pas op: er zitten op veel shots een witte vlek in het midden. Wat zonde. Op 1:10 is dit vrij goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Koen- schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:16:
Stoicka, het valt me nu eigenlik pas op: er zitten op veel shots een witte vlek in het midden. Wat zonde. Op 1:10 is dit vrij goed zichtbaar.
Dat zei hij zelf al :)

Verwijderd in "[GoPro] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja enorm klote. Vooral bij de beelden die niet heel helder zijn en waar de sneeuw op die plek zit is het erg zichtbaar. Heeft alle beelden gebrandmerkt..
Helaas. Ontvang mijn eigen pas in februari, en 'gelukkig' was het een huur GoPro, maar jammer is het wel. Vooral als je erop let wordt het irritant en opvallend..
Marc_87 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:21:
[...]

Wat gaat het eigenlijk kosten als ik vragen mag? En met een kitesurf trapeze dan moet je dus gewoon gaten maken en in je trapeze vast bouten?
Weet niet hoe het met kitesurfen zit, maar neem aan dat het gewoon gebruikt kan worden, daar is 'ie namelijk oorspronkelijk voor bedacht!
http://kck.st/VdrL8Q

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Een HD Hero 2 voor maar €36,11? :?

http://www.ebay.nl/itm/Go...337f586576#ht_4892wt_1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Scam... bekijk z'n feedback maar eens wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Ja, dat had ik al door ;) , maar toch apart hoe ze dat voor elkaar krijgen. Een aantal chinezen die die producten kopen en dan ook daadwerkelijk betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://youtu.be/yMxSyBkNBk8

Vanwege alle interesse voor de 3rd Person View Mount!
Kickstarter: http://kck.st/VdrL8Q
Facebook: https://www.facebook.com/sailvideosystem?ref=ts&fref=ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Uhm, dat was al gepost hoor. Ik vind het nu iets weg hebben van spam ook al juich ik KS projecten toe.

Ik heb een tweede cam geregeld voor de volgende wintersport. Multicam _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
De stap gemaakt van Hero 2 > Hero 3 silver (ja ik weet het, geen bijzondere stap, maar kreeg 100 euro korting).

Ook maar meteen bij AliExpress 4 batterijen besteld voor 22 euro
Nu alleen nog een nieuwe MicroSD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Hier zat ik vorige week nog aan te denken, alleen dan voor mijn auto. Met dit systeem gaat dat alleen niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Rub147 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:25:
De stap gemaakt van Hero 2 > Hero 3 silver (ja ik weet het, geen bijzondere stap, maar kreeg 100 euro korting).

Ook maar meteen bij AliExpress 4 batterijen besteld voor 22 euro
Nu alleen nog een nieuwe MicroSD kopen.
Hoe heb je die €100 korting dan geregeld, daar hebben vast meer mensen en ondergetekende wel oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje..ben redelijk nieuw in de materie. Ik heb vandaag mijn Gopole mini binnengekregen, echter zit er aan het bevestigingstukje geen ijzeren dopje waar je de schroef indraait. Die hoort er wel bij te zitten, als ik de foto's op internet mag geloven (en zat op een ander product van gopole wat ik heb gekregen wel). Terugsturen wordt lastig aangezien ik binnen een paar dagen op vakantie ga.

De vraag: hoe heet zo'n ding en waar kan ik 'm krijgen? Gewoon bij de Gamma oid?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:52:
Ik heb een vraagje..ben redelijk nieuw in de materie. Ik heb vandaag mijn Gopole mini binnengekregen, echter zit er aan het bevestigingstukje geen ijzeren dopje waar je de schroef indraait. Die hoort er wel bij te zitten, als ik de foto's op internet mag geloven (en zat op een ander product van gopole wat ik heb gekregen wel). Terugsturen wordt lastig aangezien ik binnen een paar dagen op vakantie ga.

De vraag: hoe heet zo'n ding en waar kan ik 'm krijgen? Gewoon bij de Gamma oid?

Dank alvast!
Die vallen er bij de GoPro mounts ook om de haveklap uit..

Heb zelf gewoon een paar soortgelijke boutjes, even groot, gekocht. En daar even wat tape overheen, dan zit het goed vast. Ziet er iets minder netjes uit maar werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Voor een paar euro koop je een zakje dopmoertjes bij de ijzerwaren boer. Ik heb er zelf geen last van dst ze er uit vallen bij het monteren. Dan ligt toch alles op tafel. Buiten moet je niet aan die bout draaien, anders dan hoek verstellen oid.

Is het echt problematisch dan gooi je er een druppeltje lijm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik doe altijd een heel klein beetje locktite op de bout. Werkt prima.

Wel de variant nemen die je ook weer los kunt draaien :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Help!!!! schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:07:
Ik doe altijd een heel klein beetje locktite op de bout. Werkt prima.

Wel de variant nemen die je ook weer los kunt draaien :P
Ik verstel de hoek nog wel eens en dan is loctite niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulleteater
  • Laatst online: 11-12-2023
Iemand toevallig ook de GoPro HD3 Black edition bij Japppower besteld? Ik heb meer dan een maand geleden een aanbetaling gedaan maar tot op heden krijgen ze de camera maar niet binnen. Dit terwijl deze volgens mij overal al leverbaar is. Iemand enig idee, ervaring of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Bulleteater schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:43:
Iemand toevallig ook de GoPro HD3 Black edition bij Japppower besteld? Ik heb meer dan een maand geleden een aanbetaling gedaan maar tot op heden krijgen ze de camera maar niet binnen. Dit terwijl deze volgens mij overal al leverbaar is. Iemand enig idee, ervaring of tips?
Ik toevallig ook maar heb er op gegeven moment zelf een gehaald en de order geannuleerd. Ze halen de gopro's uit America via een andere leverancier, vandaar de prijs en dus ook de vertraging. Geen idee of ze snel binnen komen of niet maar ik wilde het risico niet lopen dat ik geen gopro heb voor wintersport in februari. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:45
Een GoPro camera wordt veel in de sneeuw op een berg gebruikt gedurende deze sneeuwige dagen.

Ik ben echter afgelopen zondag weer eens gaan Airsoften (sport) en daar onderstaand filmpje van weten te editen.

Dit is mijn eerste video welke ik fast paced en op de muziek heb gemaakt. Dit doordat ik bij ieder event iets nieuws wil doen. Een lange versie zoals de rest op mijn channel (http://www.youtube.com/user/HGDRentertainment) zal dus nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb deze week een videootje gemaakt tijdens een zwemtraining. Over de opnamen / beeldkwaliteit ben ik persoonlijk best tevreden. Minder tevreden ben ik over de hinderlijke 'schokjes' die in het begin van de video zijn geslopen... maar dat ligt niet aan de camera. Het gebeurde in de montage... moet er nog even de vinger op zien te leggen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fWZrWMLOzqM]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:12:
Ook ik heb deze week een videootje gemaakt tijdens een zwemtraining. Over de opnamen / beeldkwaliteit ben ik persoonlijk best tevreden. Minder tevreden ben ik over de hinderlijke 'schokjes' die in het begin van de video zijn geslopen... maar dat ligt niet aan de camera. Het gebeurde in de montage... moet er nog even de vinger op zien te leggen.
Hoeveel FPS is dit? Slowmotion zit wat hapering in. Twixtor al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het origineel gewoon 54 FPS en daarna het 'schildpadje' in iMovie gebruikt. Niet optimaal, weet ik. Twixtor kan ik vanaf volgende maand gaan proberen op m'n werk... can't wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
Heb nu bij dealextreme voor 46 euro 5 extra batterijen gekocht incl 2 opladers (met auto-oplaad-kabel). Als ik ze binnen heb zal ik wel even posten of ze de 1300 mah specificatie waarmaken. Hopelijk komen ze nog voor mijn wintersport binnen (5 weken). Meestal bezorgt dx.com wel binnen 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:12:
In het origineel gewoon 54 FPS en daarna het 'schildpadje' in iMovie gebruikt. Niet optimaal, weet ik. Twixtor kan ik vanaf volgende maand gaan proberen op m'n werk... can't wait.
54FPS vind ik niet heel gewoon, dat is meestal 50 of 60 :P

En schildpadje zegt mij niet zo heel veel, hoeveel heb je het vertraagd? Als je het 2x hebt vertraagd (van 50FPS naar 25FPS), dan zou het soepel moeten zijn. Als je het meer dan dat hebt vertraagd, dan zal het minder vloeiend zijn, omdat je dan onder de 24/25FPS zit en de software er zelf beelden tussen heeft moeten verzinnen.

Wat betreft de video zelf: meer dan de helft van de tijd zie je wel erg veel van het wateroppervlakte (neemt ongeveer 2/3e van het beeld in), terwijl daar niks gebeurt. Dus ik zou een volgende keer of iets meer de camera naar voren draaien of iets lager met de camera gaan, zodat je wat meer beeld onder water hebt en minder het wateroppervlak.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 24-01-2013 12:57 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:54:
[...]

Hoeveel FPS is dit? Slowmotion zit wat hapering in. Twixtor al eens geprobeerd?
Twixtor voor FCP wilde ik proberen maar is mij te duur voor die 3 keer gebruik. Is die demo versie een beetje bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

iMovie converteert de @60Hz beelden volgens mij al vanzelf terug naar 30Hz en dan kun je wel vertragen, maar de informatie is al verdwenen. Volgens mij is er wel ergens een optie om de video niet te converteren.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen-
Jpjedi schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:39:
[...]

Twixtor voor FCP wilde ik proberen maar is mij te duur voor die 3 keer gebruik. Is die demo versie een beetje bruikbaar?
Volgens mij krijg je er dan een oranje kruis doorheen. Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Koen- schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:01:
[...]

Volgens mij krijg je er dan een oranje kruis doorheen. Nee dus.
Ships! Dacht ik al.

Testen met een usenet download gaat hem ook niet worden zie ik. Grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Even terug naar het topic.

Woensdag jl. een gopro hero 3 gekocht met lcd touch BacPac en nog een extra batterij.

Nog aan het uitvogelen wat nu de beste instellingen zijn.

De 4K klinkt leuk maar met 15fps toch niet echt zinvol Bij 240fps vind ik de beeldkwaliteit matig. Aardig om mee te spelen, meer niet.

Van 1440p krijg ik een vierkant hoofd als ik er naar kijk.

Vind de standaard 1080p het meest bruikbaar en met 60fps kan je een aardige slowmotion maken. Dit doe ik in adobe AE/twixtor.

Wat betreft Protune ben ik er nog niet uit. Tot nu toe vind ik de beelden maar flets. Dit ervaar ik ook bij standaard lichtmeting, met bij spotmeting een beter resultaat.

Over het batterij gebruik is al genoeg geschreven, echter vind ik dat de hero3 snel warm wordt. Nog niet in de waterdichte behuizing getest met betrekking tot warmte. Is dit iets om je zorgen over te maken?

Vandaag zijn er nog wat prullen bezorgd, zoals een hoofdband, bar voor bevestiging aan zadelpen/stuur en een vented helmet strap.

De handlebar seatpost mount biedt nog meer mogelijkheden en op een teleskopische hengel tot boven het dak filmen. _/-\o_ Vind de prijzen wel buitensporig hoog voor stukjes plastic.

Werk op apple en met adobe tools dus moet de mp4 omzetten naar..... Vind dit wel een tijdrovend klusje. Doe dit nu met de software van gopro.

Een echt minpunt vind ik dat er voor deze prijs geen beschermdopje bij zit om het objectiefje te beschermen. Je wilt toch niet altijd met dat plastic omhulsel opstap.

Al met al een zeer zinvolle uitbreiding op mijn bestaande dslr film uitrusting en blij met de aankoop.

Ben benieuwd wat ander gopro gebruikers hun favoriete instellingen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door TecTo op 25-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
TecTo schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:00:
Wat betreft Protune ben ik er nog niet uit. Tot nu toe vind ik de beelden maar flets. Dit ervaar ik ook bij standaard lichtmeting, met bij spotmeting een beter resultaat.
Dat is ook de bedoeling. Hij slaat zoveel mogelijk informatie op, maar doet daar geen correctie op ofzo. Dat mag je zelf doen achteraf. Op het eerste gezicht ziet het er dus flets uit in vergelijking met de 'out of the box' protune uit, maar je hebt wel meer mogelijkheden achteraf om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Ik heb inmiddels een Hero3 Black!

Na 3 weken wachten op een bestelling bij V-Nix (ik had een Silver besteld) vandaag besloten de bestelling te annuleren, dit omdat ik volgende week woensdag op vakantie ga en dan m'n gopro mee wil nemen. Helaas had V-Nix niet op tijd de GoPro's op voorraad, verder overigens zeer klantvriendelijk geholpen door de mannen van V-Nix.

Anyhow ik had nog een vraagje, is het mogelijk om de batterij van de GoPro opte laden met de iPhone (5) oplader? Dat scheelt me weer in de aanschaf van een wallcharger oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Noxa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:25:

Anyhow ik had nog een vraagje, is het mogelijk om de batterij van de GoPro opte laden met de iPhone (5) oplader? Dat scheelt me weer in de aanschaf van een wallcharger oid.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Noxa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:25:
Ik heb inmiddels een Hero3 Black!

Na 3 weken wachten op een bestelling bij V-Nix (ik had een Silver besteld) vandaag besloten de bestelling te annuleren, dit omdat ik volgende week woensdag op vakantie ga en dan m'n gopro mee wil nemen. Helaas had V-Nix niet op tijd de GoPro's op voorraad, verder overigens zeer klantvriendelijk geholpen door de mannen van V-Nix.

Waar heb je de Black gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Marc_87 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:25:
[...]

Waar heb je de Black gekocht?
Bij de Bever in Utrecht, check even de website ze hebben daar een behoorlijk accurate database met waar welk product op voorraad is. De Silver is naar mijn weten landelijk zeer slecht te krijgen, de mevrouw van de Bever kon dat beamen daar zij enkel nog een lading Black editions had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Volgens mij hebben ze bij duijvestein in zoetermeer (snowworld) ook nog silver.

Mijn Silver heb ik bij MK skiservice (bilthoven) gekocht, maar dat was de laatste...

(maar nog wel black te krijgen daar volgens mij)

[ Voor 17% gewijzigd door GeleFles op 25-01-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Noxa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:27:
[...]

Bij de Bever in Utrecht, check even de website ze hebben daar een behoorlijk accurate database met waar welk product op voorraad is. De Silver is naar mijn weten landelijk zeer slecht te krijgen, de mevrouw van de Bever kon dat beamen daar zij enkel nog een lading Black editions had gekregen.
Tnx man. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Hier ook gewoon op voorraad net zoals de black edition:

http://store.apple.com/nl...ideocamera-silver-edition

Trouwens al 4 weken op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Vandaag weer leverbaar bij diverse fotozaken zoals cameratools, foka enz..

Op deze site http://abekislevitz.com/understanding-your-new-gopro/ veel zinvolle info over de hero 3 black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
`
Die is al eens gepost slimmerd ;) ! *Beetje jammer dat je zelf iets (dubbels) post als je eigen eerste post was of t gespreksonderwerp weer wat meer on topic mocht, lees t topic dan ook :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Hogader schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:06:
Een GoPro camera wordt veel in de sneeuw op een berg gebruikt gedurende deze sneeuwige dagen.

Ik ben echter afgelopen zondag weer eens gaan Airsoften (sport) en daar onderstaand filmpje van weten te editen.

[video]

Dit is mijn eerste video welke ik fast paced en op de muziek heb gemaakt. Dit doordat ik bij ieder event iets nieuws wil doen. Een lange versie zoals de rest op mijn channel (http://www.youtube.com/user/HGDRentertainment) zal dus nog komen.
Misschien een beetje gemeen, maar ik vind t stiekem wel mooi dat niemand op jouw post heeft gereageerd :P ! Vind t eigenlijk ook wel terecht aangezien je geen aandacht besteed aan de rest van de forumgebruikers en t filmpje post als een soort zelfpromotie, leef mee met je topicgenoten jongen, kom je een stuk verder mee ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
Noxa schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:27:
[...]

Bij mij (in Amersfoort) hebben ze ook een Bever, maar als die ze niet heeft kan je altijd de Wim Jacquet even proberen! Ze hebben ze niet op de site staan, maar ze liggen (gok ik) nog wel in de winkel, want ze adverteren er niet echt mee en ze hadden er een tijdje terug nog redelijk wat staan ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
WardKuipers schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:45:
[...]

Bij mij (in Amersfoort) hebben ze ook een Bever, maar als die ze niet heeft kan je altijd de Wim Jacquet even proberen! Ze hebben ze niet op de site staan, maar ze liggen (gok ik) nog wel in de winkel, want ze adverteren er niet echt mee en ze hadden er een tijdje terug nog redelijk wat staan ;) !
Ik heb 'm ook bij Bever in Utrecht gekocht. Je kan een e-mailtje sturen naar de klantenservice van Bever en die kunnen gelijk aangeven in welke winkel nog voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
WardKuipers schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:36:
[...]

`
Die is al eens gepost slimmerd ;) ! *Beetje jammer dat je zelf iets (dubbels) post als je eigen eerste post was of t gespreksonderwerp weer wat meer on topic mocht, lees t topic dan ook :P !
Bedankt Fard :) dat je me er suptiel op attent maakt. Altijd fijn dat er mensen opletten en de mod wat werk uit handen neemt.

Fijn te weten waar iedereen zijn cameraatje heeft gekoch, wat met wat google werk zelf is uit te vinden. Maar ja niet iedereen is zo snugger.

[ Voor 14% gewijzigd door TecTo op 25-01-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
TecTo schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:00:

De 4K klinkt leuk maar met 15fps toch niet echt zinvol Bij 240fps vind ik de beeldkwaliteit matig. Aardig om mee te spelen, meer niet.
240fps bij lage resolutie bedoel je? Dan is het niet zo gek dat de beeldkwaliteit matig is, want je houdt weinig pixels over.
Van 1440p krijg ik een vierkant hoofd als ik er naar kijk.
:? Filmt 'ie dan in 4:3? Want dat zou het vierkante verklaren...
Wat betreft Protune ben ik er nog niet uit. Tot nu toe vind ik de beelden maar flets. Dit ervaar ik ook bij standaard lichtmeting, met bij spotmeting een beter resultaat
Protune is ook bedoeld om 'flets' te zijn, omdat dat in de nabewerking veel betere resultaten oplevert. Door het contrast laag te houden kan je er veel beter mee nabewerken, omdat je niet gelijk de donkere of lichte delen laat clippen als je iets omhoog doet.

En ja, dan ziet het er plat en saai uit direct uit de camera, maar Protune moet je ook niet gebruiken als je niet wilt nabewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Hahn schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:14:
:? Filmt 'ie dan in 4:3? Want dat zou het vierkante verklaren...
Ja

Morgen maar eens aan de slag met Protune en editor. Over de kwaliteit zonder protune al dik tevreden. Meest soepele vind ik 1080p bij 30fps en terug tunen naar 25fps. De gopro blijft me verbazen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dan moet je het of voor 4:3-beeld gebruiken, of inzoomen en dan heb je de mogelijkheid om te schuiven met het beeld, zonder dat je kwaliteit verliest (als je op 1920x1080 werkt). Je moet natuurlijk niet 4:3-beeld in een 16:9-beeld gaan proppen, dan wordt het lelijk.
Morgen maar eens aan de slag met Protune en editor. Over de kwaliteit zonder protune al dik tevreden. Meest soepele vind ik 1080p bij 30fps en terug tunen naar 25fps. De gopro blijft me verbazen. :)
Hoe tune je het terug? Want het klinkt alsof je het een klein beetje vertraagd (wat soepeler/vloeiender over kan komen, maar niet altijd wenselijk is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

TecTo schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:28:
[...]

Ja

30fps terug tunen naar 25?
Is de GoPro je eerste ervaring is met filmen/editten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Hahn schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:39:
Hoe tune je het terug? Want het klinkt alsof je het een klein beetje vertraagd (wat soepeler/vloeiender over kan komen, maar niet altijd wenselijk is) :P
In premiere right click on footage in project channel. Dan naar modify ->timecode->interpret footage en gewenste fps invullen.

geluid loopt niet meer sync, dus alleen wenselijk bij beelden waar jezelf muziek bij zet of tekst inspreek.
Het restultaat is een iets rustiger beeld. Als je met bovengenoemde methode je gopro footage van 60 naar 25 terug zet heb je een heel aangename vertraging. Voor verdere slow gebruik ik twixtor. De gopro heeft in dat opzicht veel in huis.
Ken. schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:17:
[...]

30fps terug tunen naar 25?
Is de GoPro je eerste ervaring is met filmen/editten? :)
Nee ik film met een dslr en deze techniek is zeer gebruikelijk bij pro's zoals Philip Bloom enz.. Als je op vimeo een kijkje neemt dan zijn er duizende video's waarin deze techniek is toegepast.

Overigens begrijp ik je smilie niet bij je quote. Komt wat bijdehand over terwijl je er zelf waarschijnlijk weinig kijk op hebt.

Is het de trend in dit topic om af te zeiken?

[ Voor 28% gewijzigd door TecTo op 26-01-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Niet online
TecTo schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:18:
[...]

Nee ik film met een dslr en deze techniek is zeer gebruikelijk bij pro's zoals Philip Bloom enz.. Als je op vimeo een kijkje neemt dan zijn er duizende video's waarin deze techniek is toegepast.
Klopt idd dat dat wel vaker wordt gebruikt, maar vraag me af waarom je niet gewoon vast op 180p 50/60fps filmt, dan heb je altijd de optie? Wel zo handig toch? Of is dat uit datagebruik overwegingen?
Overigens begrijp ik je smilie niet bij je quote. Komt wat bijdehand over terwijl je er zelf waarschijnlijk weinig kijk op hebt.

Is het de trend in dit topic om af te zeiken?
Waarom zoek je er zoiets achter? Er is helemaal geen trend om mensen af te zeiken, ik wilde je er alleen even op wijzen dat dat al gepost was en hij was gewoon benieuwd neem ik aan :-( !

[ Voor 3% gewijzigd door WardKuipers op 26-01-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Trend om af te zeiken? Dan lees ik toch een ander topic.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
Eerst krijg je een reactie waarin je slimmerd wordt genoemd, omdat je dubbelpost. Dan lust ik er nog wel een paar. Dan nog een bijdehand die zich afvraagt of dit mijn eerste edit ervaring is. Wellicht lees ik het verkeerd.

Goed ik ga verder waarmee ik bezig ben en wens iedereen veel gopro plezier

Zojuist de laatste accessoires binnen en voorlopig is dit mijn testopstelling. Gemonteerd op een zacuto scorpion schouderrig.

Gopro hero 3
D800
SmallHD evf
Zoom H4N
Rode NTG2

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/lcatch/testsetupgopro.jpg
Pagina: 1 ... 14 ... 81 Laatste