Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die's te makkelijk om geen -2 voor te geven. Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:18:
[...]
Eh nee.

Eerst vat ik een stukje van mijn parent samen, om te laten zien waarop ik reageer. Daarna geef ik een stukje mening, dat het mij niet wenselijk lijkt (let wel: ik zeg dus niet dat het niet wenselijk is, ik breng het dus als een mening, niet als een feit!). En het derde stukje is het brengen van een feit. Namelijk dat ook Internet onderhevig is aan de wet. Daar verbind ik verder geen enkel waardeoordeel aan.
[...]
Gamma, behalve dat stukje van het waardeoordeel. "óók op Internet dien je je aan de wet te houden namelijk, het is geen vrijbrief om maar te doen wat je wil", gebruik je om jouw mening bij te staan en de zijne tegen te spreken, ook al schrijf je dat niet expliciet door het samen te trekken staat het er wel. Daarnaast vervang de cursieve je's is door jij (als je het leest als gericht op de persoon van de reactie in plaats van een algemene stelling) dan is het gewoon (icm het afscheiden zijn stukje en door het samentrekken met jouw mening) corrigerend geschreven en imo dus op te vatten als schoolmeester.
Fijn om het meteen "troep" te noemen. En dan noemen ze mij onvriendelijk.....
Het is enkel hoe posts soms op mij overkomen en tja soms ben ik een beetje horkerig, daarnaast gaf ik al aan dat als je het als schoolmeester zou lezen het ook troep is
[...]
Klopt, maar in dit geval is er dus helemaal niiks mis mee: gewoon het brengen van feiten, meer niet.
[...]

Zo'n post, in die trant dan, heb ik het verleden ook wel regelmatig gepost. Werd net zo hard gedown-mod. Dat is dus geen valide argument lijkt me, anders had die destijds ook niet gedownmod geweest.

En je beseft dat die reactie die jij post (als meer wenselijK), exact dezelfde is als de mijne, alleen dan in een minder logische volgorde?
Jup, inhoudelijk is er niks mee prima post en het feit dat ie in het verleden gedownmod is wil niet zeggen dat het toen terecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zartok schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Gamma, behalve dat stukje van het waardeoordeel. "óók op Internet dien je je aan de wet te houden namelijk, het is geen vrijbrief om maar te doen wat je wil", gebruik je om jouw mening bij te staan en de zijne tegen te spreken, ook al schrijf je dat niet expliciet door het samen te trekken staat het er wel.
Eh nee.... dat zie ik er toch echt niet in. En dan nog, je denkt dat er iets staat wat er niet staat, projecteert dat op de reactie, en doet vervolgens alsof het er wel staat?

Sorry, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je moet wel lezen wat er staat, niet wat je denkt (of zou willen) wat er staat.
Daarnaast vervang de cursieve je's is door jij (als je het leest als gericht op de persoon van de reactie in plaats van een algemene stelling) dan is het gewoon (icm het afscheiden zijn stukje en door het samentrekken met jouw mening) corrigerend geschreven en imo dus op te vatten als schoolmeester.
:?

Je en jij kunnen door elkaar heen gebruikt worden. En wat jij voorstelt, JIJ gebruiken ipv JE, is juist meer schoolmeester (want nadruk, zie de link), "JE" zoals ik doet is juist NIET schoolmeesterig... ik gebruik juist expliciet 'je' ipv 'jij' om niet corrigerend over te komen, en dan zit jij dat opeens 180 graden om te draaien, en dan baseer je op die 180 graden opeens een moderatie. Ja, dank je de koekoek, zo werkt het dus niet he.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Kixtart schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:33:
Het is gerechtvaardigd en niet een fixed score in de 'spelregels'. Als iemand alleen kort een spelfout meldt of negatief rant op de kwaliteit geef ik wel een -1, maar bij een nette behulpzame reactie over de inhoud niet.
Netjes gebracht of niet, hij geeft duidelijk aan dat er een fout in het artikel staat. Verder heeft zijn reactie geen andere inhoud om te compenseren. Waarom zou je 0 geven als een -1 volgens de FAQ gerechtvaardigd is?
mjtdevries schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:43:
Welke spelregel zegt er dan precies dat er -1 voor gegeven moet worden?
En hoezo moet een +2 op een reactie die in wezen heel behulpzaam en nuttig bedoeld is, nagekeken worden?
Ongewenst of niet even buiten beschouwing gelaten. Voor de reactie zoals ie is zou ik nooit hoger dan een 0 geven,want de poster gaat met zijn bewering (zonder bron) tegen het artikel in. Als lezer mag ik aannemen dat wat er in het artikel staat gewoon klopt. Iemand die mij (als lezer) wil overtuigen dat het anders is dan aangegeven moet maar met bewijzen komen. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:51:
[...]
Eh nee.... dat zie ik er toch echt niet in. En dan nog, je denkt dat er iets staat wat er niet staat, projecteert dat op de reactie, en doet vervolgens alsof het er wel staat?

Sorry, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je moet wel lezen wat er staat, niet wat je denkt (of zou willen) wat er staat.
Zo interpreteer ik die zin, vandaar dat ik dat stuk ook in een aparte zin heb gezet in hoe ik de post zou schrijven. Sterker nog het staat er wel degelijk door het woord namelijk, vergelijk de zinnen "Ik lust een cola, ik heb namelijk dorst" en "Ik lust een cola, want ik heb dorst" maar. Ze zijn precies hetzelfde en dat is in jouw zin ook het geval en die finesse is dus het punt van jouw schrijven: Je ziet het er misschien niet in staan maar het staat er wel degelijk (en dan ben ik nog geeneens spiegoloog of neerlandicus).
[...]

Je en jij kunnen door elkaar heen gebruikt worden. En wat jij voorstelt, JIJ gebruiken ipv JE, is juist meer schoolmeester (zie de link), "JE" zoals ik doet is juist NIET schoolmeesterig... ik gebruik juist expliciet 'je' ipv 'jij' om niet corrigerend over te komen, en dan zit jij dat opeens 180 graden om te draaien, en dan baseer je op die 180 graden opeens een moderatie. Ja, dank je de koekoek, zo werkt het dus niet he.
Mijn punt is dat dat er ook staat en dat het dus als schoolmeester opgevat KAN worden. Beter is om gewoon men te gebruiken en te voorkomen dat het zo geïnterpreteerd KAN worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Besef je wel dat je nu zélf als schoolmeester overkomt, door zo extreem pietluttig elk woord te gaan zitten analyseren?

ALLES kan op een of ander extreem vage, extreem vergezochte manier wel als een schoolmeester worden opgevat. Zullen we nu alle reacties maar een -1 geven dan?

Ook met 'men' kan je het als schoolmeester opvatten, als iemand 'men' interpreteert als 'mijn' bijvoorbeeld.

Het gaat hier om een doodnormale reactie op de FP van tweakers.net, geen literair meesterwerkje ofzo. Als je eerst een maand lang je tekst moet gaan zitten analyseren op elke extreem vergezochte mogelijke interpretatie voor je hem mag posten zonder een -1 te krijgen, word de FP wel erg rustig vrees ik.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12
Mja, we kunnen wel allemaal doen alsof die -1 is vanwege die reactie, maar laten we eerlijk zijn, die -1 is natuurlijk gewoon van iemand die een grafhekel heeft aan Wildhagen. Ik kan me dat levendig voorstellen, zelfs in de oorlog was er niemand zo van de regels en was er niemand die vond dat zoveel mensen "onderzocht" moesten worden als Wildhagen in vredestijd.
Tenminste, dat is het gevoel dat ik krijg als ik je bijdrages aan deze site lees. Nou ben ik zelf niet zo van het flauwe meningmodden, maar als je zo'n high profile aan houdt, met zulke ontzettend sterk geformuleerde meningen als jij dan heb je er altijd wel een paar mening -1's tussen hangen. Het leven zou voor ons allemaal incluis jij zoveel leuker zijn als je je daar niet zo druk over zou maken, het hoort erbij.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En nu draaf je weer de andere kant op door. Ik blijf bij mijn standpunt en waardeer de bijdrage van Zartok die hetzelfde probeert duidelijk te maken. Het is uiteraard je volste recht om volkomen zwart/wit te blijven denken en te reageren, maar je haalt op die manier wel de frustratie op je hals waar je zelf mee begon.

Slaap er een nachtje over ipv je laatste woord proberen te halen. Die overige 400k gebruikers heropvoeden beginnen we toch niet aan.

Je taalgebruik en intonatie laten trouwens zwaar te wensen over.
MrAngry schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:29:
Mja, we kunnen wel allemaal doen alsof die -1 is vanwege die reactie, maar laten we eerlijk zijn, die -1 is natuurlijk gewoon van iemand die een grafhekel heeft aan Wildhagen. Ik kan me dat levendig voorstellen, zelfs in de oorlog was er niemand zo van de regels en was er niemand die vond dat zoveel mensen "onderzocht" moesten worden als Wildhagen in vredestijd.
De reactie van zichzelf had een -1 van een 1x weger (mismod inderdaad) maar een 0 met 6x-weging is ook gegeven. Zoals wildhagen subtiel probeert duidelijk te maken zit er weer een ongeschoolde Promod in het complet etc en moet die 6x-weging nagelopen worden. Terwijl, als je de negatieve toon van de reactie bekijkt, je ook die nul prima kan uitleggen. +1 of 0 is allebei prima te verdedigen en daarom heeft iedereen gelijk (en dus niemand). Het zo prima als het daarbij blijft maar helaas wordt het gelijk wel degelijk 1 kant met de nekharen binnengetrokken.

[ Voor 49% gewijzigd door Delerium op 17-05-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrAngry schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:29:
Zo dank je wel. Lekker volwassen.

Als we de discussie op deze manier gaan voeren ben ik hier weg. Jammer dat TMF tot dit niveau is afgegeleden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Volgens mij zijn de meeste promods het er wel over eens welke score de juiste is voor die post van Wildhagen en dat er niet op mening gemod hoort te worden.
Ik geloof niet dat er op dat punt in TMF iets veranderd is.

Dat meningen die tegen de meute ingaan onterechte -1s krijgen is ook niets nieuws.

Het is ook duidelijk van wie die afwijkende mod met 6x weging is. En ook dat is niets nieuws, want dat is me in de afgelopen jaren al vaker opgevallen. Dat is jammer, maar het is helaas niet anders.

De post staat nu op een normale score. Zullen we dan maar gewoon over gaan tot de orde van de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De post staat nu op een normale score. Zullen we dan maar gewoon over gaan tot de orde van de dag?
Dat is wat mij betreft prima, had het ook al eerder voorgesteld, maar als ik dan zowat de facto als NSB-er word weggezet (zie vorige quote), vol op de man, heb ik er voorlopig ff geen zin meer in.

Jammer dat het zo moet, en dat men al lang meelopende moderators weg wil jagen (kan me niet voorstellen dat veel mods voor NSB-er willen worden uitgemaakt). Ik ga me voorlopig nog maar eens bezinnen of ik hier nog wel iets voor wil doen qua moeite en tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat voegt zeker niks toe, een 0 is wel de max

edit:
@mjtdevries

Wilde gewoon even aangeven waarom de reactie sowieso niet meer dan een 0 waard kan zijn. Dat je deze reactie niet moet aangrijpen om op 'mismodders' te jagen ben ik met je eens. :)

[ Voor 69% gewijzigd door pcgek op 17-05-2011 15:08 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
pcgek schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:53:
Ongewenst of niet even buiten beschouwing gelaten. Voor de reactie zoals ie is zou ik nooit hoger dan een 0 geven,want de poster gaat met zijn bewering (zonder bron) tegen het artikel in. Als lezer mag ik aannemen dat wat er in het artikel staat gewoon klopt. Iemand die mij (als lezer) wil overtuigen dat het anders is dan aangegeven moet maar met bewijzen komen. :)
Het ging mij er ook niet om of +2 de juiste score is voor die post.
Waar het om gaat is dat je volgens mij pas mismodders moet onderzoeken als je het idee krijgt dat ze bewust aan het mismodden zijn.
dus mensen trollen op +3 zetten etc.

Deze post zou dan vooral aftrek moeten krijgen omdat er een topic bij geachte redactie is om het aan te kaarten. Maar als iemand dat niet weet en een +2 geeft voor een post die (hoogstwaarschijnlijk) nuttige behulpzame info heeft dan is dat niet een grove mismodder die je nu speciaal in de gaten moet houden.

Ik neem aan dat de crew wel wat beters te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Niets, wat mij betreft een loze fipo, dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

mjtdevries schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Het is ook duidelijk van wie die afwijkende mod met 6x weging is. En ook dat is niets nieuws, want dat is me in de afgelopen jaren al vaker opgevallen. Dat is jammer, maar het is helaas niet anders.

[...]
Waarom gaat iedereen hier even voorbij aan de recente vernieuwingen aan het moderatiesysteem? Iedereen lijkt te vergeten dat _iedereen_ met boostpunten een 6x moderatie uit kan voeren. Er is géén ProMod, noch crewlid, die de reactie van wildhagen een 0-moderatie gegeven heeft met een weging van 6x. Dat was gewoon een gebruiker, gewoon een moderatie. En die 0 moderatie scheelt maar 1 punt met de uiteindelijke (m.i. correcte) eindscore. No biggy dus.

De gebruiker die de 0 moderatie gedaan heeft, modereert verder prima en heeft geen zichtbare wrok tegen wildhagen. Diegene die de -1 deed, lijkt er überhaupt niet zoveel van te begrijpen, dus ook dat heeft weinig met wildhagen's reactie te maken. Vanzelfsprekend wordt de laatst genoemde aangesproken op zijn moderaties.

Overigens is er volgens mij wel genoeg gezegd over dit alles, maar het bovenstaande wilde ik wel even heel helder hebben voor iedereen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 17-05-2011 15:08 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:17:
Besef je wel dat je nu zélf als schoolmeester overkomt, door zo extreem pietluttig elk woord te gaan zitten analyseren?

ALLES kan op een of ander extreem vage, extreem vergezochte manier wel als een schoolmeester worden opgevat. Zullen we nu alle reacties maar een -1 geven dan?

Ook met 'men' kan je het als schoolmeester opvatten, als iemand 'men' interpreteert als 'mijn' bijvoorbeeld.

Het gaat hier om een doodnormale reactie op de FP van tweakers.net, geen literair meesterwerkje ofzo. Als je eerst een maand lang je tekst moet gaan zitten analyseren op elke extreem vergezochte mogelijke interpretatie voor je hem mag posten zonder een -1 te krijgen, word de FP wel erg rustig vrees ik.
Kan zijn, de enige reden waarom ik dit doe is om aan te geven dat er meer in je post kan zitten dan je misschien op let en dat bijv Delerium (en ik af en toe ook) het niet eens zijn met de manier waarop je iets opschrijft. Hou er dus rekening mee dat er mods zijn die daarom punten zullen aftrekken. Zoals je zelf al aangeeft zijn er al teveel reacties (zowel op de frontpage als op GoT) die in de buurt komen van Fok / GeenStijl / populisme, ik (en Delerium idem dito denk ik) leg de lat wss iets hoger dan dat jij.
mjtdevries schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:39:
Strak plan
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 14:42:
[...]

Dat is wat mij betreft prima, had het ook al eerder voorgesteld, maar als ik dan zowat de facto als NSB-er word weggezet (zie vorige quote), vol op de man, heb ik er voorlopig ff geen zin meer in.

Jammer dat het zo moet, en dat men al lang meelopende moderators weg wil jagen (kan me niet voorstellen dat veel mods voor NSB-er willen worden uitgemaakt). Ik ga me voorlopig nog maar eens bezinnen of ik hier nog wel iets voor wil doen qua moeite en tijd.
For the record: ik wil je niet wegjagen, gezien het niveau denk ik dat je nog hard nodig bent om te modden. Iemand uitmaken voor NSB-er vind ik erger dan een mogelijke schoolmeester. Kan dat dat soort troep niet van het forum af gemod worden?
Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik had geloof ik dan ook niet beweerd dat het een promod was (dat werd door Delerium geinsinueerd over een soort 'complot'), alleen iemand met een 6x-weging.

Mooi dat het opgelost is, hij staat nu idd gewoon netjes op +1, waar hij idd thuishoort.
Sluit ik me helemaal bij aan.
[...]

For the record: ik wil je niet wegjagen, gezien het niveau denk ik dat je nog hard nodig bent om te modden. Iemand uitmaken voor NSB-er vind ik erger dan een mogelijke schoolmeester. Kan dat dat soort troep niet van het forum af gemod worden?
Tsja, wat mij betreft wel. Ik houd er niet zo van om voor NSB-er te worden uitgemaakt. Vooral niet door iemand wiens enige bijdrage in dit topic/deze discussie uit die ene NSB-vergelijking bestaat. Discussier normaal, of discussier niet, maar maak me niet uit voor NSB-er.

Is namelijk nog een beetje smaad ook, en dat is toch echt een strafbaar feit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je trekt een slachtoffersrol aan die je niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:13:
Je trekt een slachtoffersrol aan die je niet staat.

Iemand de facto voor NSB-er uit maken is toch echt not-done hoor. Heeft niks met slachtofferrol of niet te maken.

Weet niet waarom je zo'n pure haat voor me hebt, en dat interesseert me verder ook niet, maar ik houd er niet van om vergeleken te worden met de NSB, terwijl ik me (qua melden van reacties) gewoon aan de policy en de FAQ houd.

Verwijderd in 'nieuws: HP ziet nog geen voordelen in Thunderbolt boven usb 3.0'

Die +2 lijkt me een beetje misbruik. Niet-onderbouwde speculatie, gewoon een 0 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:16:
[...]
Iemand de facto voor NSB-er uit maken is toch echt not-done hoor. Heeft niks met slachtofferrol of niet te maken.
Ik zie nergens dat MrAngry je daadwerkelijk letterlijk voor NSB-er uitmaakt. Daarbij is de vergelijking die desondanks door MrAngry wordt getrokken een mening, iets waar je zelf ook al enige tijd onderscheid in probeert te maken (mening vs. feit).

Begrijp me goed; ik zeg zeker niet dat de uitspraak van MrAngry 100% correct is of 100% incorrect.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:24:
[...]

Ik zie nergens dat MrAngry je daadwerkelijk letterlijk voor NSB-er uitmaakt.
Daarom zei ik ook 'de facto' ;)

De verwijzing naar de oorlog, i.c.m. met het melden van mismods is natuurlijk wel erg overduidelijk een verwijzing naar de NSB ;)
Begrijp me goed; ik zeg zeker niet dat de uitspraak van MrAngry 100% correct is of 100% incorrect.
Inhoudelijk is hij 100 procent incorrect, omdat dit topic juist bedoeld is om mismods te melden. Het melden van mismods kan dan ook nooit met een oorlog vergeleken worden.

Appel105 in 'nieuws: Epson en E Ink ontwikkelen e-paper met 300dpi'

Waarom is dat een -1? :? Gewoon +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat mij betreft is de discussie nu écht wel klaar hoor. We gaan nu bijna richting selectief quoten en sex met bepaalde insecten, dat lijkt me niet een gezonde situatie.

Diegenen die nog erg graag verder willen gaan kunnen dat per DM doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Tsurany in 'nieuws: HP ziet nog geen voordelen in Thunderbolt boven usb 3.0'
Wellicht op +2? Was een van de eerste die de voordelen van Thunderbolt vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ben ik het wel mee eens; zeker een +2 :) Helemaal als je kijkt naar de interessante discussie die erop volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat is zeker een informatieve post! +2

Nu HP nog overtuigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: VS wil wereldwijde aanpak van cybercrime'

Was al eerder gemeld, maar is een beetje ondergesneeuwd geloof ik.

Maakt het 1e deel van de reply het niet tot een flame op de man, en dus -1, ipv de 0 die hij nu heeft?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
Mwah, ik vind 'm niet zo vreselijk eerlijk gezegd. Het leunt naar "bot gesteld", maar bij een echte flame verwacht ik toch wat meer naar taalgebruik dan dit. ;)
Niet dat je met zo'n stelling pluspunten van me krijgt, ik kan met een 0 prima leven.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:04:
Verwijderd in 'nieuws: VS wil wereldwijde aanpak van cybercrime'

Was al eerder gemeld, maar is een beetje ondergesneeuwd geloof ik.

Maakt het 1e deel van de reply het niet tot een flame op de man, en dus -1, ipv de 0 die hij nu heeft?
Zo aanvallend is zijn reactie nu ook weer niet. Deze lijkt mij off-topic ipv ongewenst.
Hier nog eentje: Verwijderd in 'nieuws: VS wil wereldwijde aanpak van cybercrime'

[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 17-05-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan je idd over discussieren, en een 0 is zeker niet onverdedigbaar. Voor mij is het het wat trollerige smiley-gebruik wat de doorslag naar -1 geeft. En die smiley gebruikt hij wel vaker in die context (check zijn andere replies in die newspost), het is dus structureel.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 16:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik zou toch even willen weten wat jullie van deze post vinden:

Ik vind het toch een beetje aanstalt maken tot fanwars. Er wordt namelijk nogal snerend gedaan naar Intel en HP

*Slome intel* *HP Klaptop* daarnaast vind ik het niet echt inhoudelijk of informatief, maar meer een geformuleerde persoonlijke mening.

Ik ga voor de +1, en dan nog een krappe ook vanwege de sneer. (heb even boost mod op 0 gezet) zodat deze netjes op + 1 komt te staan. Mochten er meer + 1 zijn, dan haal ik hem over naar +1.

Op verzoek aangepast naar +1 ipv 0.

[ Voor 12% gewijzigd door Dakreal op 17-05-2011 16:36 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Op zich heeft hij wel gelijk, maar hij is duidelijk geen fan van Intel en HP ;)

Ik zou voor een +1 gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door tweaker2010 op 17-05-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

(heb even boost mod op 0 gezet) zodat deze netjes op + 1 komt te staan.
Dat is compensatiemodden, en nadrukkelijk niet de bedoeling.

Het is idd een +1, die geef ik hem dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:22:
Kan je idd over discussieren, en een 0 is zeker niet onverdedigbaar. Voor mij is het het wat trollerige smiley-gebruik wat de doorslag naar -1 geeft. En die smiley gebruikt hij wel vaker in die context (check zijn andere replies in die newspost), het is dus structureel.
Wat is de betekenis van die smiley?

Laatst kwam die ook ter sprake en toen kreeg ik de indruk dat die smiley een zeer negatieve lading heeft. Maar ik ken het ding niet en een traantje met een lachend mondje geeft niet meteen de indruk van een zeer negatieve betekenis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geloof me dat die smiley in deze reactie een kutsmiley is.

Hij ademt zoiets uit als 'te mooi om waar te zijn' maar in veel gevallen is het zoiets als 'te stom om waar te zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdburgler
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:02
Okay +3 en +2 voor deze reactie???

Ellos in 'nieuws: CDA wil afgifte encryptie-wachtwoord bij kinderporno afdwingen'

wtf... goeie +1 prima maar hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een +1 kan ik er idd ook niet inzien nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Meer dan een +1 is het inderdaad niet. De hogere scores lijken "mee eens" beoordelingen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ZpAz in 'nieuws: Omzet consumenten-pc's van HP keldert met 23 procent'

Mag de mevrouw/meneer die dat een +3 gaf even een onderzoekje krijgen? Maximaal een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

Herman

FP ProMod
Staat nu op 0 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

botoo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:09:
[...]

En daar wringt imho de schoen, je kunt je voorstellen dat de moderaties van deze users of dezelfde leest geschoeid zijn en aangezien dit (wederom imho) steeds vaker voorkomt zolang elke lutser maar aan laten modderen zal dat ook steeds vaker voorkomen.

De FAQ is slechts een tool, net zo als het modereren een tool is om te bereiken dat we inhoudelijke reacties krijgen op de FP waar bezoekers iets van op kunnen steken.

Wmb falen we en blijven we falen als we vast blijven houden aan het iedereen mag modereren concept.
Ik ben behoorlijk tevreden over de werking van het moderatiesysteem op dit moment. De ongewenste reacties worden er goed uitgefilterd, er wordt een mooi onderscheid tussen off-topic / irrelevant en relevante on-topic posts gemaakt, de +2 is eenvoudig haalbaar als je een beetje je best doet en de echte goede reacties krijgen de +3 die ze verdienen. Ik zou nog wel wat meer +2- en +3-reacties willen zien maar dat moet van twee kanten komen. Je ziet ook dat overduidelijke mismoderaties goed gecorrigeerd kunnen worden door de meerderheid.

Natuurlijk zullen er altijd gebruikers zijn die het moderatiesysteem niet begrijpen of gewoon maar wat aanklooien omdat ze dat grappig vinden. Dat hoeft niet schadelijk te zijn zolang er een veel grotere groep serieuze moderators tegenover staat en zolang we PowerMods hebben om deze gasten op hun gedrag aan te spreken. Het is niet zo dat hun handeling onzichtbaar zijn. In tegendeel, ze spelen zichzelf enorm in de kijker met hun afwijkende moderaties.

Verder vind ik het niet realistisch om met een kleine groep moderators 2.000 reacties per dag te beoordelen. Ik zou het onwenselijk vinden als een reactiescore slechts door één persoon tot stand komt of dat alleen crewleden dat zouden doen. Als gebruikers het dan niet eens zijn met een score (of een mooie reactie door een gebrek aan modcapaciteit niet omhoog wordt gemod) krijgen wij de schuld. Nu is het de meerderheid van de tweakers die de score van een reactie bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mark184 in 'nieuws: CDA wil afgifte encryptie-wachtwoord bij kinderporno afdwingen'

Dat lijkt me eerder een +1 dan een 0? Is zelfs 2x -1 voor gegeven? :X

(ja, hij is nog relatief jong, maar de newpost loopt nogal snel qua aantal reacties)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat laatste is vrij cruciaal inderdaad. Zelfs nu nog denken gebruikers nog vaak dat de scores gegeven worden door crew en dat wekt allerlei verkeerde ideeën/vragen op. Juist doordat iedereen mee kan werken is dat geen probleem meer, want ze moeten het met elkaar rooien.

Ja er zijn wat meer mismoderaties, maar ik vermoed dat dat gewoon tijdelijk is. Ik mail er lustig op los, maar negen van de tien keer zijn het mensen die pas net begonnen zijn met het moderatiesysteem. Ik moet Jan ... de behanger die opzettelijk de boel zit te verknoeien nog tegen komen. En zoals Femme ook al zegt, het resultaat van deze wijzigingen mag er tot nu toe al zijn. De spreiding is toegenomen; het is eenvoudiger geworden om hogere scores te halen op je reacties. De rest van de vooruitgang zal vanuit de gebruiker zelf moeten komen. Nu het eenvoudiger is om punten te scoren, is het ook interessanter om het te proberen :)
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:18:
mark184 in 'nieuws: CDA wil afgifte encryptie-wachtwoord bij kinderporno afdwingen'

Dat lijkt me eerder een +1 dan een 0? Is zelfs 2x -1 voor gegeven? :X

(ja, hij is nog relatief jong, maar de newpost loopt nogal snel qua aantal reacties)
Hmm minimaal een +1 ja. Gewoon een goede duidelijke reactie. Misschien dat er voor de edit iets anders stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou idd kunnen dat er voor de edit iets anders stond, dat heb ik niet gezien. In zijn huidige vorm is het iig een keurige +1, daar staat-ie nu ook netjes op :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

het gaat idd erg hard, nu al 12 +1 stemmen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yupz. Ook die laatste alinea is, hoewel minder zwaar als de eerst regel, niet helemaal okselfris.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mijn reactie van de -1 afhalen? Volgens mij heb ik het gewoon bij het juiste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:01:
Kan iemand mijn reactie van de -1 afhalen? Volgens mij heb ik het gewoon bij het juiste eind.
Je stond maar 2x -1 gemod. Nu sta je weer positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Is dit nu echt +3 waard?

Countess in 'nieuws: HP ziet nog geen voordelen in Thunderbolt boven usb 3.0'

+3 Spotlight 1
+2 Informatief 2
+1 On-topic 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

nee, maar hij noemt wel interesante punten op, imo +2 waard,
hij geeft meer info dan de gemiddelde +1 post

[ Voor 61% gewijzigd door mrc4nl op 17-05-2011 22:26 . Reden: dan toch maar quoten i.v.m nieuwe pagina ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

devil-strike in 'nieuws: CDA wil afgifte encryptie-wachtwoord bij kinderporno afdwingen'

Het oproepen tot het "afschieten" van mensen lijkt me wel ietwat meer dan simpel ongewenst, misschien modbreak ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hmm na een modbreak blijft er weinig zinnigs over van die reactie. Maar naar -2 gezet. Dat soort reacties hebben we geen plaats voor nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:53

hellknight

Medieval Nerd

ILUsion in 'nieuws: CDA wil afgifte encryptie-wachtwoord bij kinderporno afdwingen'
Reactie staat momenteel op +2, met scores varierend van 0 t/m +3. Ik heb hier zelf een (boosted) +1 voor gegeven, de +2, en zeker de +3 lijken me aan de royale kant voor deze reactie.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

joo5ty in 'nieuws: Intel: Windows 8 zal nooit legacy-apps draaien'

Ik weet niet, maar degene die dat een +3 gaf kan denk ik wel ff onderzocht worden. Dan heb je toch echt teveel gedronken vermoed ik. Kan er niet meer dan een -1 van bakken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Femme schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:00:
Verder vind ik het niet realistisch om met een kleine groep moderators 2.000 reacties per dag te beoordelen.
Daar ben ik het volledig mee eens, ik heb dan ook geen kleine groep voor ogen maar ik wil juist die aanklooiers veel strakker aanpakken. Iemand die duidelijk laat blijken dat de moderatie-faq niet voor hem bedoeld is, die mag wmb z'n moderatiemogelijkheden onmiddelijk inleveren. Heeft die user alsnog behoefte om te modereren dan zal 'ie zelf actie moeten ondernemen en naar het klachtenloket moeten gaan om dat uit te leggen.
Natuurlijk zullen er altijd gebruikers zijn die het moderatiesysteem niet begrijpen of gewoon maar wat aanklooien omdat ze dat grappig vinden. Dat hoeft niet schadelijk te zijn zolang er een veel grotere groep serieuze moderators tegenover staat en zolang we PowerMods hebben om deze gasten op hun gedrag aan te spreken. Het is niet zo dat hun handeling onzichtbaar zijn. In tegendeel, ze spelen zichzelf enorm in de kijker met hun afwijkende moderaties.
Dat is precies de groep die ik graag zonder moderatiemogelijkheden zie. Haal de rotte plek uit de appel en de hele appel ziet er beter uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die groep komt, als ze doorgaan, zeker zonder moderatiemogelijkheden te zitten. :) Momenteel is het zo dat we één keer waarschuwen en daarna is het gewoon afgelopen met de rechten. Over het algemeen trekken heel veel gebruikers daarna direct bij, of stoppen ze met modereren. Beide zijn mij prima.

Af en toe zit er een hardleerse gebruiker tussen en die raakt z'n rechten gewoon kwijt. We hebben tegenwoordig een mooi stukje tooling om snel gebruikers op te sporen die er echt niets van bakken. We zijn dus voor de echte mismodders niet meer afhankelijk van meldingen hier of handwerk door de crew; we zien ze altijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Wat vinden jullie van deze post? Off-topic of ongewenst vanwege 'die vieze Microsoft-troep'?

kidde in 'nieuws: Intel: Windows 8 zal nooit legacy-apps draaien'

[ Voor 8% gewijzigd door tweaker2010 op 18-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dat lijkt me gewoon ontopic :)

Door die quotes is het niet de mening van de schrijver van die reactie, maar zijn kijk op de visie van menig consument. (Daar zit namelijk verschil tussen. Daarom lijkt mij dit geen bash maar gewoon een weergave van zijn visie op de werkelijkheid)

edit:

* Herman overweegt zelfs +2

[ Voor 35% gewijzigd door Herman op 18-05-2011 12:16 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Oke, zo kun je het ook zien.

Ik vind de woordkeus van kidde helemaal niet nodig om zijn punt duidelijk te maken.

Aangepast naar +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

yorb in 'nieuws: Politiek zegt 'nee' tegen internetfilter'
Speculatie mag op 0.
tweaker2010 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:02:
Wat vinden jullie van deze post? Off-topic of ongewenst vanwege 'die vieze Microsoft-troep'?

kidde in 'nieuws: Intel: Windows 8 zal nooit legacy-apps draaien'
Aangezien 'die vieze Microsoft-troep' tussen quotes staat als reactie van kopers, beschouw ik dat niet als de mening van de gebruiker.
Voor deze beschouwing wil ik zelfs wel +2 geven.

Kandidaat voor de +2?
TweakerPas in 'nieuws: Fujitsu-smartphone met Atom draait Windows 7 en Symbian'
En deze?
MossMan in 'nieuws: Fujitsu-smartphone met Atom draait Windows 7 en Symbian'

[ Voor 82% gewijzigd door Ghost Dog op 18-05-2011 13:07 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik kom deze reactie tegen:

mae-t.net in 'nieuws: Politiek zegt 'nee' tegen internetfilter'

Persoonlijk vind ik dit een +3. Het is de eerste (voor zover ik weet) die inziet dat de controle van het filter ervoor zorgt dat je ZELF in overtreding bent. Zo inzichtvol kom ik ze zelden tegen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, een +3 vind ik wel wat aan de hoge kant hoor, ik houd het op een goede +2.

Jerronimo in 'nieuws: Politiek zegt 'nee' tegen internetfilter'

Vind ik eerder een 0 dan een +1. Beetje offtopic, en generaliserend (2e deel van de 2e alinea).

[ Voor 61% gewijzigd door wildhagen op 18-05-2011 14:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

eens. ik heb em op 0 gezet, vanwege het feit dat het toch grotendeels offtopic is. Zijn mening/visie op geloofsstromingen e.d. heb ik even genegeerd.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Waarom is YellowOnline in 'nieuws: 'Een op veertien downloads is malware'' irrelevant/offtopic? :s Niet dat het zo'n ontzettend interessante bijdrage is, maar toch on-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Laatst online: 11-01-2024
Ben ik niet helemaal met je eens. Een dergelijke opmerking kan ook als ironisch onder het mom van 'de roadmap laat zien wat er allemaal komt, daar wacht ik ... ow en daarna wacht ik daarop ... en dan weer daarop ... etcetera'

Ik houd deze opmerking op een 0 omdat het verder niets bijdraagt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik geef hem een -1, fipo met trollerig toontje.

watercoolertje in 'nieuws: Roadmap T-Mobile toont nieuwe smartphones'

Een reactie erop, die vol op de man gaat. Is duidelijk een -1, maar krijgt +1 en zelfs +3.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

tes_shavon schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:56:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Een dergelijke opmerking kan ook als ironisch onder het mom van 'de roadmap laat zien wat er allemaal komt, daar wacht ik ... ow en daarna wacht ik daarop ... en dan weer daarop ... etcetera'

Afgaande op zijn reactievoorgeschiedenis - staat zelfs op negatief karma trouwens - is het helaas niet ironisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]

Oke, misschien zie ik het verkeerd. Maar hij lokt nogal wat ongewenste/off-topic Apple reacties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:28
[...]

Ik houd het op een -1 omdat zijn intentie toch alleen maar trollen is. Zie alleen maar zijn reactiegeschiedenis, dat zo'n figuur nog rechten heeft om te reageren verbaast mij weeral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:

Een reactie erop, die vol op de man gaat. Is duidelijk een -1, maar krijgt +1 en zelfs +3.....
Inmiddels zeven keer +3 gescoord. Dat lijkt me echt wel iets van mismodden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Carpento schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:16:
[...]

Inmiddels zeven keer +3 gescoord. Dat lijkt me echt wel iets van mismodden 8)7
Ja, ik denk een booster-misbruiker. Sinds mijn melding ook 3x +1 erbij, plus 6x +3....

Nu is er denk ik een powermod nodig om hem nog naar -1 te krijgen, want dat dit een -1 is, dat lijkt me voor iedereen wel overduidelijk. Zwaar op de man, zwaar moderatiegezeur, en zwaar offtopic.

En tot slot nog een bedreiging om met een clone de FP te vervuilen...

Edit: en nu nog een 2x +2 erbij ook. En nog eens 2x +1. En nog een +3 erbij.

Denk dat hier héél wat modmisbruikers van hun modrechten af willen :)

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 18-05-2011 16:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:17:
[...]

Ja, ik denk een booster-misbruiker. Sinds mijn melding ook 3x +1 erbij, plus 6x +3....

Nu is er denk ik een powermod nodig om hem nog naar -1 te krijgen, want dat dit een -1 is, dat lijkt me voor iedereen wel overduidelijk. Zwaar op de man, zwaar moderatiegezeur, en zwaar offtopic.

En tot slot nog een bedreiging om met een clone de FP te vervuilen...

Edit: en nu nog een +2 erbij ook.
Mwah, watercoolertje zijn reactie zijn soms best intressant om te lezen. Hij ergert zich (net als ik) aan dat sommige gebruikers nog steeds kunnen doorgaan met plaatsen van onzinnige teksten zoals [Verwijderde gebruiker] al de hele tijd doet.

@Cloud: Als ik zo vragen mag. Is er een soort maatstaf aan jullie kant wanneer een gebruiker zijn FP-permissies moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manuel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:21:
[...]

Mwah, watercoolertje zijn reactie zijn soms best intressant om te lezen. Hij ergert zich (net als ik) aan dat sommige gebruikers nog steeds kunnen doorgaan met plaatsen van onzinnige teksten zoals [Verwijderde gebruiker] al de hele tijd doet.
Watercoolertje heeft zeker af en toe goede posts, maar dit is er géén van. Ook al erger je je (en dat doe ik ook wel eens), dan uit je dat niet middels flames, en je gaat ook niet dreigen om met clones te gaan spammen. Dat is zwaar ongewenst.

En die mods komen volgens mij vanuit dit topic vermoed ik, want de reacties erom heen (inclusief de fipo zelf) krijgen veel minder mods, het is dus specifiek deze ene die zoveel +1, +2 en zelfs +3 (nu al 9x!) krijgt. Er zitten dus aardig wat misbruikers hier mee te lezen volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:24:
[...]

Watercoolertje heeft zeker af en toe goede posts, maar dit is er géén van. Ook al erger je je (en dat doe ik ook wel eens), dan uit je dat niet middels flames, en je gaat ook niet dreigen om met clones te gaan spammen. Dat is zwaar ongewenst.

En die mods komen volgens mij vanuit dit topic vermoed ik, want de reacties erom heen (inclusief de fipo zelf) krijgen veel minder mods, het is dus specifiek deze ene die zoveel +1, +2 en zelfs +3 (nu al 9x!) krijgt. Er zitten dus aardig wat misbruikers hier mee te lezen volgens mij.
Begrijp mij niet verkeerd maar ik ben het met je eens over zijn post(s) alleen is er voor de gebruikers geen plek om te melden dat dit alweer de zoveelste keer is dat de gebruiker weer eens zit te flamen, trollen en noem maar op. Graag zou ik hier ook nog wat duidelijkheid over willen krijgen. Het zijn steeds dezelfde gebruikers die medegebruikers uitdagen en zo blijft het maar doorgaan.

De mismodders die krijgen wel een tik op hun vingers als ik de reacties van de 'hoofd-moderatoren' zo lees in dit topic en in het Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem .

Rockvee2 in 'nieuws: 'Opnieuw kwetsbaarheid in PSN ontdekt'' - Fipo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Manuel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:29:
[...]

Begrijp mij niet verkeerd maar ik ben het met je eens over zijn post(s) alleen is er voor de gebruikers geen plek om te melden dat dit alweer de zoveelste keer is dat de gebruiker weer eens zit te flamen, trollen en noem maar op. Graag zou ik hier ook nog wat duidelijkheid over willen krijgen. Het zijn steeds dezelfde gebruikers die medegebruikers uitdagen en zo blijft het maar doorgaan.
Volgens mij kan die gewoon in TMF gemeld worden, al dan niet in een aan te maken topic?
Agreed. Krijgt overigens óók weer +1 en +3's...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Volgens mij kan die gewoon in TMF gemeld worden, al dan niet in een aan te maken topic?
Ik zie het, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24
wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:24:
[...]

Hoeft niet per definitie. De bewuste post was voor mij -volgens mij lees ik op standaardniveau- de enige van de bovenste reacties die ik standaard kon zien. Die modereer ik dan dus ook eerder. Dat zullen anderen ook wel hebben, lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:

Ik heb er net weer 6x -1 tegen aan gegooid maar nog steeds helaas netto 0. Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4715738

is dit nu werkelijk 12x een min1 waard???oke het is aardig kritisch maar de reactie onder mij krijgt met ongeveer dezelfde boodschap een +1

heb het idee dat sommige de boost functie misbruiken

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bor de Wollef schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:55:
[...]

Ik heb er net weer 6x -1 tegen aan gegooid maar nog steeds helaas netto 0. Wie helpt?
Toen ik 'm omlaag modde stond ie nog op -0.3, nu op -0.5 dus 't schiet wel op en er is maar weinig meer nodig.
koudepinda schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:05:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4715738

is dit nu werkelijk 12x een min1 waard???oke het is aardig kritisch maar de reactie onder mij krijgt met ongeveer dezelfde boodschap een +1

heb het idee dat sommige de boost functie misbruiken
Wat mij betreft inderdaad +1. Draagt niet veel toe maar is wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bor de Wollef schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:55:
[...]

mijn hulp heb je ;) ook 6x-1
en zijn die +3 gevers al gecheckt?

[ Voor 39% gewijzigd door mrc4nl op 18-05-2011 18:29 . Reden: tabelletje niet meer nodig ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 14:09
Is al eerder genoemd zie ik, maar ik heb maar een boostpuntje gebruik, dus weer 6X-1 erbij voor deze reactie:

Staat nu _eindelijk_ op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gelukkig maar, maar het is wel bezopen dat er zoveel moeite voor nodig is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pqWBNAtIOzH26a78jrrS26x3/full.jpg

En weer op 0, effectief. Wie geeft hem nog een paar zetjes naar beneden?

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 18-05-2011 18:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En nu trash ik de parent en is het hele zwikkie uit het zicht :P

Bedankt voor de moeite :+

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Manuel schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:29:
[...]

Misdragingen van gebruikers die je niet kunt melden in een TR kun je melden in Schop een Modje, meer algemene klachten kun je daar ook kwijt. Een andere optie is een DM/mail versturen aan een modje die verantwoordelijk is voor dat deel van de site waar de gebruiker zich misdraagt.
De mismodders die krijgen wel een tik op hun vingers als ik de reacties van de 'hoofd-moderatoren' zo lees in dit topic en in het Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem .
Mismodders krijgen in principe 1 waarschuwing en als we ze dan nog een keer tegenkomen gaan hun rechten uit. Maar dat laatste is maar heel zelden nodig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inderdaad niet. Gewoon een normale +1 maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:56
M2M in 'nieuws: Duke Nukem Forever op 19 mei speelbaar in Eindhoven'
Al is het maar een enkele post en een link, zoals de poster aangeeft bevat die link wel dusdanige info die denk ik wel een +3 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

BramBo schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:17:
M2M in 'nieuws: Duke Nukem Forever op 19 mei speelbaar in Eindhoven'
Al is het maar een enkele post en een link, zoals de poster aangeeft bevat die link wel dusdanige info die denk ik wel een +3 waard is.
als het aan mij ligt zijn die+3 gevers mismods, :N
bij een +3 moet je een goed onderbouwede mening hebben, alleen een linke met wat info is daarvoor niet voldoende, zelf twijfel ik tussen +1 of+2

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
mrc4nl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:36:
[...]

als het aan mij ligt zijn die+3 gevers mismods, :N
Ik zou die +3 gevers zeker geen mismods noemen. Zelf zou ik eerder +2 geven, anderzijds is de informatie absoluut een aanvulling op het nieuwsitem hetgeen een belangrijke kenmerk van een +3 is. +3 is dus zo gek nog niet. ;)
bij een +3 moet je een goed onderbouwede mening hebben, alleen een linke met wat info is daarvoor niet voldoende, zelf twijfel ik tussen +1 of+2
Een linkje naar essentiële informatie met een korte toelichting mag zeker wel op +3. :) Een mooi onderbouwde mening mag op +3 maar is geen vereiste. Je moet kijken wat voor een lezer essentiëel is. Waarom nog een complete mening deponeren als je een kort doch belangrijk punt wilt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bij een niet al te serieus artikel als dit mag de lat ook wel wat lager. Trouwens,de poster levert bewijs dat er dus nog een stop is welke in het artikel niet genoemd wordt. Net wat Herman ook al aangeeft ,het is belangrijke info. Van mij een +3

[ Voor 59% gewijzigd door pcgek op 18-05-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Herman87 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:53:
[...]

Ik zou die +3 gevers zeker geen mismods noemen. Zelf zou ik eerder +2 geven, anderzijds is de informatie absoluut een aanvulling op het nieuwsitem hetgeen een belangrijke kenmerk van een +3 is. +3 is dus zo gek nog niet. ;)

[...]

Een linkje naar essentiële informatie met een korte toelichting mag zeker wel op +3. :) Een mooi onderbouwde mening mag op +3 maar is geen vereiste. Je moet kijken wat voor een lezer essentiëel is. Waarom nog een complete mening deponeren als je een kort doch belangrijk punt wilt maken?
ja. het heeft wel toegevoegde waarde, en het is een aanvullig, maar het zijn niet compleet nieuwe inzichten met info waar je wat van opsteekt, t is IMO gewoon ff een post die iets recht zet in het nieuwsartiekel

een goede vergelijking, iemand die een fout opmerkt in een artikel krijgt (blijkbaar)0:
GekkePrutser in 'nieuws: Intel komt met drie snellere ulv-Core i5's en -Core i7's'
zou een linkje nou echt het verschil uitmaken dan?
ik blijf bij +2 max....

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 18-05-2011 22:09 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
mrc4nl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:00:
[...]

(...) t is IMO gewoon ff een post die iets recht zet in het nieuwsartiekel
Dit is toch vanuit de ogen van een lezer bepalend?

edit:
pcgek schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:00:
edit:

Anderzijds kan iedereen die het filmpje bekijkt daar zelf ook achter komen. :P
Zullen we het bij een +2 houden? Dat het als zodanig benoemd wordt, is toch wel handig :) Niet elke lezer bekijkt de video. Dan lijkt me deze reactie nog wel enige meerwaarde hebben. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Herman op 18-05-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Herman87 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:12:
[...]

ja, maar zie mn vergelijking ook ff, edit: of ik lees niet goed genoeg 8)7
offtopic:
laat ik er nou niet een hele discussie van maken, laat het gemiddelde maar zn werk doen:)

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 18-05-2011 22:17 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dat is het verschil tussen een aanvulling en een fout corrigeren ;)

Aanvullingen zijn zeer gewenst maar correcties behoren eigenlijk via GR. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 22:12:
[...]

edit:

[...]

Zullen we het bij een +2 houden? Dat het als zodanig benoemd wordt, is toch wel handig :) Niet elke lezer bekijkt de video. Dan lijkt me deze reactie nog wel enige meerwaarde hebben. :)
Ik heb mijn post hierboven aangepast. Om 1 of andere duistere reden ben ik er vanuit gegaan dat de directe link ook in het artikel stond,wat dus helemaal niet zo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ja we zijn weer lekker wakker vandaag ;)
ik gooi m dan ook maar is het +3 topic, eens zien of de anderen het er ook mee eens zijn

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Nét buiten de 48 uur maar wél informatief:
scorpionv in 'nieuws: Seagate introduceert externe hdd met accu en wifi'

Zou een PowerModje deze op +2 willen modden? :) Het zou jammer zijn als dat nieuwsitem geen reacties boven de +1 zou hebben.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.