Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.920 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
koudepinda schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:59:
ik mis het doel van dit open mod gebeuren een beetje wanneer mensen het niet serieus gebruiken.

tenzij iemand mij zou kunnen uitleggen waarom dit een +3 kan krijgen: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=4705778
Omdat er nog maar 1 persoon op gereageerd had.

Ik zie 1x +3 staan en 5x +1.
Waarschijnlijk stond er alleen nog maar 1x +3 toen jij 'm las. Maar inmiddels staat ie dus op een normaal nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:03

koudepinda

Don't Panic

mjtdevries schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:02:
[...]

Omdat er nog maar 1 persoon op gereageerd had.

Ik zie 1x +3 staan en 5x +1.
Waarschijnlijk stond er alleen nog maar 1x +3 toen jij 'm las. Maar inmiddels staat ie dus op een normaal nivo.
maar een reactie die werkelijk waar helemaal niets toevoegt hoort toch überhaupt geen spotlight te krijgen??? ik vond het niet meer dan een waxinelichtje op het einde van zn leven.
tot voor kort was een spotlight mod een zeldzaamheid maar nu vliegen ze je om de oren.

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

het is gewoon zo wanneer er met voldoende mate gemod wordt,de totaal score op het gemiddelde staat, en dus het goede rank krijgt.

de +3 is idd een mismod,en misschien staan er meer in het topic,
als dat zo is kan het best zijn dat er iemand een mailtje van de admins krijgt over zijn moderaties.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 18:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maak je geen zorgen, we sturen vaak zat mail. Deze is over het algemeen ook zeer effectief en in het enkele geval dat het niet werkt gaan de modrechten gewoon uit. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

koudepinda schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:08:
[...]

maar een reactie die werkelijk waar helemaal niets toevoegt hoort toch überhaupt geen spotlight te krijgen??? ik vond het niet meer dan een waxinelichtje op het einde van zn leven.
Ja, ik zou ook graag wereldvrede en 10 miljoen euro hebben, maar zo werkt het nu eenmaal niet.

Je hebt nu eenmaal altijd figuren die zich niet kunnen (of willen) gedragen, in dit geval qua modereren, zoals het hoort.
tot voor kort was een spotlight mod een zeldzaamheid maar nu vliegen ze je om de oren.
Valt wel mee volgens mij? Tuurlijk zijn er een hoop misbruikers, maar 'om de oren vliegen' is imho een tikje overdreven.

acemoo in 'nieuws: KPN: wij gebruiken deep packet inspection al jaren'

Kunnen de +2's en +3's nagekeken worden? Maximaal een 0, meer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 13-05-2011 19:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 14:59
wildhagen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:38:

[...]

Valt wel mee volgens mij? Tuurlijk zijn er een hoop misbruikers, maar 'om de oren vliegen' is imho een tikje overdreven.
Nou daar ben ik nog niet zo zeker van, ik ben het wel met hem eens dat ik het vaker tegenkom dan voorheen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:38:
[...]
De laatste dagen zie je echt veel meer +3's volgens mij. Zeker nu posts optisch anders worden aangeduid wanneer ze op +3 staan lijkt het aantal mensen die een "mee eens" mod naar de +3 zetten groter voor mijn gevoel hoewel ik het niet met cijfers kan onderbouwen.

Waarom krijgt dit 0 ipv -1 trouwens :? Tijger in 'nieuws: KPN: wij gebruiken deep packet inspection al jaren'

Eigenlijk is alles onder Tijger in 'nieuws: KPN: wij gebruiken deep packet inspection al jaren' troep.

Dit is geen -1 maar daar staat de post wel op: Verwijderd in 'nieuws: KPN: wij doen geen deep packet inspection op inhoud'

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-05-2011 21:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Done :)
Nu nog wat handjes die komen meehelpen. :P In geen enkel opzichte constructief aan het onderwerp. Pure vervluiling van de FP.
edit:
Staat nu op +1 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Herman op 13-05-2011 21:17 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat ook al raar op te kijken van alle hoge waarderingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

en ik van de lage waardinringen: 9 maal -1 ,zijn er wel veel voor een post die IMO 0 is:
Sh1fty in 'nieuws: KPN: wij gebruiken deep packet inspection al jaren'

en ik ben het met hem eens, dit al het zoveelste nieuwstopic over kpn/dpi

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Het eens zijn met een reactie mag geen leidraad zijn voor de waardering ervan. Bovendien kan ik die -1 prima verdedigen. Ik zie vaak dat de eerste reacties van een nieuwsitem inhoudsloze reacties zijn. Deze tweede reactie van dit item is niet anders. Bovendien, als deze user meent dat er teveel nieuwsitems gespendeerd wordt aan dit onderwerp, dan hoort deze een topic in GR te openen. Doorgaans ben ik vrij soepel maar van Tweakers mag je m.i. wel enig niveau of inhoud verwachten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

als ik deFAQ er op na hou, kom ik bij 0 uit, er staan zeker geen ongeweste dingen, uitlokken/trollen zie ik ook niet, en verder niet direct iets relevants te melden.
en ik weet dat mening geen toegevoegde waarde mag geven, ik was het tevens met hem eens. ;)
je hebt wel een punt dat je zecht dat hij een topic in de GR kan opnen, maar voor zulke kleine dingetjes zou ik het ook veel werk vinden om een kleine opperking.

maar hij staats gelukkig nog op 0, waar hij dus IMO thuishoort

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 13-05-2011 23:30 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
mrc4nl schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:29:
maar hij staats gelukkig nog op 0, waar hij dus IMO thuishoort
En nu staat die weer op een -1. Geklaag over nieuwsberichten horen niet in een reactie thuis op de FP maar eerder in GR. Ik kan mij dus wel indenken waarbij een 0 en -1 acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Is het geklaag of oprechte verbazing?

Als dat de redactie 4 berichten in 2 dagen plaatst, met daarbij ook nog eens updates dan kan ik moeilijk die post als geklaag beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Door die 2de zin is het wmb eerder verbazing dan geklaag over de nieuwswaarde. En mensen die 'gevangen' zitten tussen de 0 en -1? :P Bij ernstige twijfel over de score zou je ook mee kunnen laten wegen hoe anderen reageren op zo'n post. Wat mij betreft is een 0 de juiste score :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Manuel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:55:
[...]

En nu staat die weer op een -1. Geklaag over nieuwsberichten horen niet in een reactie thuis op de FP maar eerder in GR. Ik kan mij dus wel indenken waarbij een 0 en -1 acceptabel zijn.
Of het geklaag is of oprechte verbazing maakt mij eigenlijk niet zo veel uit; de post voegt gewoon totaal niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zowel een 0 als een -1 is hier verdedigbaar, maar ik ga toch echt voor de -1. Komt een beetje teveel over als gezeur over nieuwswaarde, en heeft geen inhoud die dat een beetje kan compenseren om hem op de 0 te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Ik ga voor de 0. Zoals ik het lees gaat de verbazing over de hoge frequentie dat de DPI in het nieuws is, niet een 'alweer op T.net?'.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
FragNeck in 'nieuws: Konami kondigt Pro Evolution Soccer 2012 aan' +1 lijkt me eerder, maar waar ik me meer over verbaast zijn de +3 mods?

Edit:
418O2 in 'nieuws: Konami kondigt Pro Evolution Soccer 2012 aan'
Reactie staat stabiel op +1, maar er zit een +3 mod tussen.

[ Voor 53% gewijzigd door Regeneration op 14-05-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beetje overdreven idd, een +1 is meer dan genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze post van Femme staat op 0 maar mag absoluut hoger imho; Femme in 'nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daejji

Kan die user niet ff erop gewezen worden dat zijn manier van reageren nogal zeer ongewenst is, met zijn gevloek, getier en gescheld de hele tijd?

Check al zijn reacties in nieuws: OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs bijvoorbeeld maar eens, verdienen allemaal een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit topic vervalt voor een deel in modder gegooi en het aanraden van adblockers etc: nieuws: Nieuwe Flash-versie maakt verwijderen respawning cookies mogelijk

Wie heeft nog wat punten te spenderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Dell geeft teaservideo van nieuwe 15,6"-laptop vrij'

De persoon die hier een +2 voor gaf mag even een schop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Lekker modden voor het slapengaan:
KinGuiN in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs agressieve toon en verkapt "fanboys"uitschelden. +1 lijkt me overdreven.

Student1563424 in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs: door hun populisme wordt pc-land door apple gebruikers kapotgemaakt, imho ook een -1

musje83 in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs twijfel ik over: goede post, maar anderen beschuldigen van uit hun nek kletsen is dan weer jammer.

bakman in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs beetje een flamebait imho, 0 is misschien een hoge score.

Fredi in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs ook een flamebait imho. 0 is misschien te hoog?

Daejji in OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs vind ik dan weer een nette reactie over voornoemde post en -1 wel erg streng.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

musje83 in 'nieuws: OWC: Apple frustreert opnieuw vervangen hdd's bij nieuwe iMacs' twijfel ik over: goede post, maar anderen beschuldigen van uit hun nek kletsen is dan weer jammer.
Leuk, zo'n uitgebreide post, maar inderdaad, de vorm maakt het een -1. De rest ook eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirk op 15-05-2011 00:48 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hi_magrebi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05-2024
hi_magrebi in 'nieuws: Dell geeft teaservideo van nieuwe 15,6"-laptop vrij'

Hier heb ik een 0 gekregen terwijl ik vind dat ik gewoon on-topic heb gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Op zich een vrij standaard reactie,maar omdat het artikel ook niet echt iets bijzonders is wil ik er nog wel een +1 voor geven :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

hi_magrebi schreef op zondag 15 mei 2011 @ 03:11:
hi_magrebi in 'nieuws: Dell geeft teaservideo van nieuwe 15,6"-laptop vrij'

Hier heb ik een 0 gekregen terwijl ik vind dat ik gewoon on-topic heb gereageerd.
Deze post staat inmiddels op +1. Prima score voor die post imho.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 15-05-2011 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

ik ben volgensmij gedoelmod...

Limewire schikt voor 105 miljoen dollar met muziekindustrie
quote: gotomtom95
idd kudos voor die rechter xD

het lijkt wel of die muziek industrie zich oppermachtig voelt om zulke claims te durven neerzetten...
Score#
+1 On-topic2
0 Off-topic2
-1 Ongewenst1
Gemiddeld0,2
Effectief0

het gaat me er dus niet eens zo zeer om dat mijn post uiteindelijk op 0 is beeindigd, maar meer het feit dat iemand het ongewenst heeft beoordeeld

[ Voor 24% gewijzigd door Gelunox op 15-05-2011 11:03 . Reden: link toegevoegd ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zonder link kunnen we er niet naar kijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

wildhagen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:03:
Zonder link kunnen we er niet naar kijken.
ja nee, sorry :$
net toegevoegd,

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb hem net een 0 gegeven, ik vind hem geen +1 waar eerlijk gezegd.

Uniciteit in 'nieuws: Sony begint gefaseerde opstart PlayStation Network'

Is gewoon een fipo lijkt me? -1 dus. Die +1 en zeker die +3 kunnen denk ik wel een onderzoek gebruiken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is maar 1x -1 gemod. Niets om je druk over te maken. De post voegt weinig toe waardoor de 0 in ieder geval gerechtvaardigd is. Voor het grootste deel herhaal je wat de poster boven je ook al heeft geplaatst. Een -1 zou ik zelf niet geven maar helemaal onverklaarbaar vind ik hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:10:

Uniciteit in 'nieuws: Sony begint gefaseerde opstart PlayStation Network'

Is gewoon een fipo lijkt me? -1 dus. Die +1 en zeker die +3 kunnen denk ik wel een onderzoek gebruiken?
Dat is een fipo inderdaad die rechtstreeks naar de -1 kan. +3 is een duidelijke mismod, blijkbaar iemand die van zijn rechten af wil. Toen de post er net stond heb ik hem als eerste naar de -1 gedrukt waar hij ook een tijdje goed stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, klopt, hij stond er net ook weer ff op, tot er weer 2 modmisbruikers bijkwamen die hem een +1 gaven. Netto staat hij dus weer op 0 en dus fout.

Gaat weer goed met de modmisbruikers, ze lezen hier aardig mee zo te zien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze mag van mij ook wel even aangesproken; Verwijderd in 'nieuws: Sony begint gefaseerde opstart PlayStation Network' (en stevig op -1). Zijn eerste reactie zo te zien maar dit is niet de manier.

offtopic:
Vraag mij ook af waarom dit op 0 komt; Bor in 'nieuws: Sony begint gefaseerde opstart PlayStation Network'

Ik word ook moedeloos van dit soort FIPO's ; rolandlub in 'nieuws: 'Modern Warfare 3 ligt op 8 november in de winkel'' ; dan doe je het er ook gewoon om.

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 15-05-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ben er misschien wat snel mee,maar volgens mij gaat het ook wel erg rap de verkeerde kant op. Meer dan een +1 kan ik er eigenlijk niet van maken.
Nazanir in 'nieuws: 'Modern Warfare 3 ligt op 8 november in de winkel''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:41:
Ben er misschien wat snel mee,maar volgens mij gaat het ook wel erg rap de verkeerde kant op. Meer dan een +1 kan ik er eigenlijk niet van maken.
Nazanir in 'nieuws: 'Modern Warfare 3 ligt op 8 november in de winkel''
Ik ook niet; een spotlight is het sowieso niet imho. Deze post zou op +1 moeten komen en lijkt een voorbeeld van hoe er door sommigen slecht gemod word sinds de recente aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hi_magrebi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05-2024
hi_magrebi in 'nieuws: Nieuwe Flash-versie maakt verwijderen respawning cookies mogelijk'

Ik ben het oneens met deze 0, ik vind dat mijn reactie gewoon ontopic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Sorry, maar ik vind het totaal niets toevoegen. Het is dus wel ontopic, maar ook irrelevant (0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem, een 0. Wel ontopic, maar niet relevant, het voegt niet echt iets toe.

Nog even aandacht voor Uniciteit in 'nieuws: Sony begint gefaseerde opstart PlayStation Network'

Door een grapjas die een +2 gaf, is deze fipo weer op 0 gekomen. Kan dus weer een paar zetjes naar beneden krijgen, en die +2 gever controleren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Die Fipo heeft nu weer -1, zoals het hoort :)

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nu niet meer, een clown heeft net 2x +1 gegeven. Krijg stellig de indruk dat er iemand moedwillig modmisbruik aan het plegen is ofzo op die reactie.

Mar.tin in 'nieuws: Bedrijf wil iOS-ontwikkelaars aanklagen wegens patentbreuk'

De +2 en +3 gevers mogen denk ik wel ff gecontroleerd worden, want ik kan er echt niet meer dan een 0 van maken. Sorry.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa die reactie van mvdam vind ik wel meevallen, het is duidelijk een poging tot humor waar altijd wat gekke moderaties voorbij zullen komen :P Zoveel waarde hecht ik niet aan mismoderaties op zo'n reactie.

Maar goed, toch alle drie even nagekeken :)

@hieronder: Mijn punt was nu net dat humor (en moderaties op humor) niet verdedigbaar zijn ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 15-05-2011 17:12 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, een +1 vind ik idd prima verdedigbaar (hoewel ik het zelf een 0 geef), maar een +2 of zelfs +3 vind ik toch wel over de top. Of vind je dat verdedigbaar voor deze reactie?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik geef zelf een +1, vind het een goed geplaatste "grap"

+3 en +2 zijn wat hoog, doch het gemiddelde staat +1

[ Voor 33% gewijzigd door mrc4nl op 15-05-2011 17:22 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:33
MarcoC in 'nieuws: 'Nieuwe iPhone komt in september''

Waarom wordt mijn reactie daar als offtopic gemodereerd, terwijl alle overige reacties die zo mogelijk nog veel meer offtopic zijn wel allemaal als +1 worden beoordeeld? Ik zou mijn reactie juist als enige met +1 modereren omdat ik direct feitelijke achtergrondinformatie geef terwijl de rest een welles-nietes-discussie voert ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou ja, het was maar één mod met een weging van 1x, dat kan zich dus altijd nog gelijktrekken. Nu staat hij wel goed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 17-09 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als we het toch over opzettelijk mismodden hebben; ook ik krijg het gevoel dat dit op grotere schaal gedaan word dan we in eerste instantie doorhadden. Als voorbeeld weer een overduidelijke -1 die +3 krijgt:

dunn0w in 'nieuws: 'Modern Warfare 3 ligt op 8 november in de winkel''

Wildhagen heeft ook al een paar voorbeelden eerder gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yup, begin dat gevoel nu ook steeds meer te krijgen. Denk dat de wijziging aan het modsysteem behoorlijk fout aan het uitpakken is.

Ook veel mismods n.a.v. meldingen in dit topic, dat is gewoon té toevallig. Zie bijvoorbeeld die FiPo die tig keer naar benoven gehaald is, eerder in dit topic.

Heb hem nu iig netto naar de -1 gedrukt, maar hij kan nog wel wat zetjes gebruiken om hem wat steviger op -1 te zetten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De op- en aanmerkingen voor wat betreft de recente wijzigingen aan het moderatiesysteem kunnen we het beste in Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem houden.

Maar 'behoorlijk fout uitpakken'; nee dat echt niet. :) Ja er zijn meer mismoderaties, maar de eindresultaten van de reacties zijn op dit moment beter dan vóór de wijzigingen. En daar ging het tenslotte om. Die mismoderaties worden vanzelf wel minder, we zitten alleen met een aardige groep gebruikers die net begonnen is, en het modereren soms nog niet helemaal door heeft. Opzettelijk foutief modereren ben ik nog amper tegengekomen en daar valt natuurlijk ook maar één conclusie voor te geven: die gebruikers gaan zonder moderatierechten verder.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden gewoon offtopic imho, dus een 0. Vind ze niet echt zwaar genoeg voor een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens, gewoon onschuldige meningen :) Ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

hier is nog een een fipo (gezien het tijdstip&inhoud, mag van mij dus op -1),
ik heb mn boost gebruikt, en hij staat nu op -1, en kan die +3 geven worden nagekeken?
SjonSaus in 'nieuws: 'Nvidia gaat verbeterde GTX 590 uitbrengen''

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 16-05-2011 10:57 . Reden: betere zinsopbouw ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mislukte FiPo ook nog.... epic fail!

Maar idd een duidelijke -1 ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Duidelijke -1 ja, en die +3 was overduidelijk hartstikke fout. Diegene is nu een mailtje rijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
7 keer +2 voor een offtopic platitude van humbug in Noord-Korea verwerpt beschuldigingen over aanvallen op bank. Zijn er hier mensen op boosts aan het jagen ofzo?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa ik vind die reactie toch minimaal een +1 hoor. Het is een goed antwoord op de reactie waarop hij reageert. :) De thread zou je misschien als offtopic kunnen zien, maar dat doet niets af aan de reacties binnen zo'n offtopic thread. Overigens vind ik de thread niet offtopic; diegene reageert weer op andere gebruikers die het gek vinden dat Noord-Korea überhaupt zoiets zou kunnen. Een +1 en +2 vind ik dus allebei wel kunnen. Voor een +2 is het misschien wel wat aan de magere kant, dus ik hou het eerst op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

2x+3: totaalgeenhard in 'nieuws: Voorverkoop xxx-domeinen is begonnen'
nou, dat mag voor mij wel naar de +1 gemod worden ;) tis nog een vers topic

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, +3 vind ik wel erg misbruikerig, +1 lijkt me ruimschoots voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Vreemd dat iemand na 7 jaar nog niet weet waar hij dit moet melden. Heb er een -1 aan gehangen.
GekkePrutser in 'nieuws: Intel komt met drie snellere ulv-Core i5's en -Core i7's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

pcgek schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:00:
Vreemd dat iemand na 7 jaar nog niet weet waar hij dit moet melden. Heb er een -1 aan gehangen.
GekkePrutser in 'nieuws: Intel komt met drie snellere ulv-Core i5's en -Core i7's'
En daar is ook 8x +2 voor gegeven! Dat mag ook wel even worden gecontroleerd!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

pcgek schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:00:
er zullen nog wel wat -1 tjes moeten worden uitgedeeld om het geheel op -1 te krijgen,
nu -0.3 gem..., ik heb mn boost ingezet :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Zo vervelend is hij ook weer niet dat hij persé een -1 zou moeten krijgen. Offtopic/irrelevant 0 imho

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik heb in principe geen problemen met een 0,maar als ik de spelregels volg is het een -1. Speelruimte is er dan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Het is gerechtvaardigd en niet een fixed score in de 'spelregels'. Als iemand alleen kort een spelfout meldt of negatief rant op de kwaliteit geef ik wel een -1, maar bij een nette behulpzame reactie over de inhoud niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Welke spelregel zegt er dan precies dat er -1 voor gegeven moet worden?
En hoezo moet een +2 op een reactie die in wezen heel behulpzaam en nuttig bedoeld is, nagekeken worden?

Dat nakijken moet je doen bij mensen die bewust mismodereren, maar volgens mij is daar hier helemaal geen sprake van.
Kijk, die +3 die tweaker2010 hierboven meld, dat is wel een echte bewuste mismod.

[ Voor 12% gewijzigd door mjtdevries op 17-05-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als we het dan toch over bewuste mismods hebben, dan lijkt de +3 op actionInvoke in 'nieuws: Noord-Korea verwerpt beschuldigingen over aanvallen op bank' me d'r ook één, ik kan er echt niks meer dan een -1 van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
HerrPino in 'Reactie op 'Chromebooks'

Die +3 is wel erg overdreven. In mijn ogen enkelt +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah. ik vind een +2 wel kunnen, het is een poll, daar modden we altijd wat soepeler, en hij geeft wel nuttige informatie. Een +3 is idd wel wat overdreven ja.

Waarom krijgt mijn reactie, die toch netjes ontopic is, een -1? Meningmodder, ff nakijken? edit: Hop, en nu ook een 6x-mod op 0, idem dito ff nakijken denk ik, lijkt me ook grof meningmodden.

[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 11:10 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind het best een nette post op zich. Niet echt opzienbarend maar hij onderbouwt een aardig geformuleerde mening. Of dat gelijk genoeg is voor +2... het zweeft er naar mijn idee wel tussenin.
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:03:
Waarom krijgt mijn reactie, die toch netjes ontopic is, een -1? Meningmodder, ff nakijken?
Dat zit er dik in. Die zul je wel vaker krijgen, jouw mening is vaak van het type "dat wil ik niet horen", of je nou gelijk hebt of niet. Dat trekt meningmodders like there's no tomorrow denk ik. Trekken we wel recht. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cyphax schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:11:

[...]

Dat zit er dik in. Die zul je wel vaker krijgen, jouw mening is vaak van het type "dat wil ik niet horen", of je nou gelijk hebt of niet. Dat trekt meningmodders like there's no tomorrow denk ik. Trekken we wel recht. :)
Misschien, maar ik word dat spuugzat. Het lijkt puur of er op naam word gemod, want ik krijg bijna altijd negatieve mods, en de laatste tijd lijkt er ook iemand met een 6x-weging tussen te zitten, en vooral dat vind ik erg kwalijk. Die zou echt beter moeten weten.

Zeker als je ziet dat vergelijkbare posts wel gewoon hogere scores krijgen.

Dit ontneemt de lust om nog iets nuttigs aan deze site bij te dragen nogal, het is erg demotiverend om op naam of mening gedownmod te worden. Zeker als er niks aan gedaan word, en het dus kennelijjk word toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 11:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Marchel in 'nieuws: Details snelste mobiele Fusion-apu van AMD bekend'
Zou +1 niet al voldoende zijn, i.p.v de +2 waar hij nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gezien je formuleringen die vaak roomser dan de paus zijn kan ik mij wel voorstellen dat mensen het als ongewenst beschouwen. En indien je nu eindelijk eens de feedback oppakt en wellicht minder frequent of genuanceerder reageert balanseert zich dat dan uit.

Je gelinkte reactie ademt wel zoveel 'haal het niet in je hoofd om iets anders te vinden dan het met MIJ MIJ MIJ eens te zijn' dat het gewoon geen goede reactie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Dit ontneemt de lust om nog iets nuttigs aan deze site bij te dragen nogal, het is erg demotiverend om op naam of mening gedownmod te worden.
Niet dat het iets helpt maar een bekend voorbeeld is natuurlijk wel "the boy who cried wolf"; ik ben er bekend mee dat jouw (wildhagen) mening inderdaad vaak wat strak/kort is en vaker een wat minder positieve toon heeft; neemt niet weg dat ik en minder modereer de laatste tijd en meer naar inhoud dan toon kijk. Veel mensen (die ook modden) lezen helaas te zwart-wit en vaak niet in te context van de reply op de reply op de reply ofzo; dan krijg je dit soort mismoderaties...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:13:
[...]
Misschien, maar ik word dat spuugzat.
Dat kan ik me best voorstellen. Waarschijnlijk roept de meningmodder in kwestie ook zoiets trouwens. Dat is natuurlijk geen excuus verder, maar ik denk dat het wel meespeelt. :)
Het lijkt puur of er op naam word gemod, want ik krijg bijna altijd negatieve mods, en de laatste tijd lijkt er ook iemand met een 6x-weging tussen te zitten, en vooral dat vind ik erg kwalijk. Die zou echt beter moeten weten.
Dat zal wel te achterhalen zijn. :)
Zeker als je ziet dat vergelijkbare posts wel gewoon hogere scores krijgen.

Dit ontneemt de lust om nog iets nuttigs aan deze site bij te dragen nogal, het is erg demotiverend om op naam of mening gedownmod te worden. Zeker als er niks aan gedaan word, en het dus kennelijjk word toegestaan.
Wederom: ik kan het me voorstellen, maar met dit topic en je mede-mods is het wel recht te trekken en komt het allemaal goed. Verder moet je er proberen boven te staan: er zullen altijd mensen zijn die het niet me je eens zijn, net zoals je het met hen niet eens zult zijn. De een is daar niet genuanceerd in, de ander weer wel... gewoon proberen niet teveel van aan te trekken. En dat kan heel moeilijk zijn, ik kan daar zelf ook vaak slecht tegen, al hangt het wel van m'n bui af. ;)
Ik vind een +2 eigenlijk wel een goede hier! Het is een nette post, meer inzichtvol dan informatief, maar wel een echt nuttige vind ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 17-05-2011 11:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Delerium schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:16:
Gezien je formuleringen die vaak roomser dan de paus zijn kan ik mij wel voorstellen dat mensen het als ongewenst beschouwen. En indien je nu eindelijk eens de feedback oppakt en wellicht minder frequent of genuanceerder reageert balanseert zich dat dan uit.
O? Sinds wanner worden mods gedaan op meningen? Volgens de FAQ hoor je die op de inhoud te doen. Meningmodden is niet de bedoeling!

En wat heeft een postfrequentie te maken hoe een post gemod dient te worden?

Volgens mij worden er hier nu allemaal zaken aangehaald die geen enkele rol dienen te spelen bij het modereren...
Je gelinkte reactie ademt wel zoveel 'haal het niet in je hoofd om iets anders te vinden dan het met MIJ MIJ MIJ eens te zijn' dat het gewoon geen goede reactie meer is.
Dat is jouw mening, en op basis van meningen doen we geen moderatie hier. Meningmodden is niet de bedoeling.

En hoe jij dat uit die reactie haalt is me een raadsel. Ik noem alleen de feiten meer niet. Dat je het niet met die feiten eens bent is je goed recht maar wederom dient dat geen rol te spelen in de moderatie. Dan doe je een reply, geen mismod.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ga niet eens proberen om duidelijk te maken dat je je mening stevig inbakt in je inhoudelijke reacties. En de feedback/consequenties ervan zie je ook vanzelf wel in de moderatie.

Jij vindt dan vervolgens die moderatie fout maar faalt met het overtuigen waarom die wellicht ook uitlegbaar is. Dus ik hoef in feite niets te doen wanneer je je zo formuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, dan ga je dus op mening modden, en dat is volgens de FAQ nu net expliciet niet de bedoeling. En dat voor een crewmember.

Talk about "het goede voorbeeld geven"...

Als je het met iemands mening niet eens bent (en dat geld niet alleen voor de mijne natuurlijk), dan geef je er een reply op met argumenten waarom het volgens jou niet klopt. Wat je dus niet doet is dat met moderaties kenbaar maken.

Tenzij je het het moderatiesysteem wil gaan verbouwen naar een populariteits-contest, waarbij populaire users omhoog gemod worden, en minder populaire users naar beneden.

Geef dat dan even aan, want dan stop ik namelijk met reageren. Dan heeft het namelijk weinig zin meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:38:
Tsja, dan ga je dus op mening modden, en dat is volgens de FAQ nu net expliciet niet de bedoeling.
No offense maar hoeveel mensen lezen daadwerkelijk de FAQ? En buiten dat; hoeveel reakties (zowel op de frontpage als op GoT) beginnen in de buurt te komen van Fok / GeenStijl / populisme?

Kan me heeeel goed voorstellen dat er regelmatig op mening i.p.v. inhoud wordt gemod ondanks dat dat niet de bedoeling is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MAX3400 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:43:
[...]

No offense maar hoeveel mensen lezen daadwerkelijk de FAQ?
Weinig, vrees ik. Maar dat is geen excuus, als je de mod-FAQ niet wil lezen, moet je ook niet modden, Het is geen vrijbrief om te modden zoals je wil, die FAQ is er niet omdat iemand zich zat te vervelen en dacht 'laten we eens wat gaan schrijven'.

En zeker van een powermod mag je verwachten dat hij de FAQ gelezen zou hebben, lijkt me.
En buiten dat; hoeveel reakties (zowel op de frontpage als op GoT) beginnen in de buurt te komen van Fok / GeenStijl / populisme?
Teveel helaas. Ik kom steeds meer materiaal tegen wat het 0-niveau niet overschrijd, of gewoon outright flames/trolls etc bevat, en dus -1 materiaal is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:38:
Tsja, dan ga je dus op mening modden, en dat is volgens de FAQ nu net expliciet niet de bedoeling. En dat voor een crewmember.
[...]
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ergo het gaat niet enkel om de feiten in de posts maar ook om de manier hoe je ze posts, Delerium geeft duidelijk aan dat hij het niet eens is met jouw stijl van reacties schrijven en met bovenstaande tekst uit de FAQ denk ik dat er het recht toe heeft sommige van je reacties als -1 te bestempelen, dat is geen meningmodden want hij kan het (in theorie) nog steeds prima met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zartok schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:46:
[...]

[...]

Ergo het gaat niet enkel om de feiten in de posts maar ook om de manier hoe je ze posts, Delerium geeft duidelijk aan dat hij het niet eens is met jouw stijl van reacties schrijven en met bovenstaande tekst uit de FAQ denk ik dat er het recht toe heeft sommige van je reacties als -1 te bestempelen, dat is geen meningmodden want hij kan het (in theorie) nog steeds prima met je eens zijn.
Hoe kan een post met feiten als onvriendelijk worden opgevat? Of is het geen feit dat cybercrime ongewenst is, is iedereen opeens voorstander van criminalteit (cyber of real life) geworden? Ook dat een internationale aanpak efficienter is lijkt me een redelijk duidelijk feit, als je met met 1 wetgeving te maken hebt is dat makkelijker dan met 10 verschillende wetgevingen.

Ook dat Internet aan wetgeving gebonden is gewoon een feit.... ondanks dat velen denken dat het een vrijplaats is, is de wet ook op Internet gewoon van toepassing.

En meer dan die drie feiten staat er niet in de post.

En als je dat onvriendelijk vind mag je me uitleggen waarom een reacite als deze, die trolls en flames bevat, wél op +1 word gemod? Meten met twee maten, heren? Of is dat wel vriendelijk ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan feiten op alle mogelijke manieren presenteren maar als het neutraal is, leest het voor iedereen een stuk makkelijker.

Je zit hier trouwens op de FP met mensen die de feiten juist niet kennen en die feiten willen leren. Die zien dus lappen tekst dat misschien een feit is, misschien ook niet. Moderatie helpt voor de schifting tussen feiten en meningen maar nogmaals, als jij je mening zo ontzettend dik tussen je feiten opsomt dan pretendeer je dat je op je feiten afgerekend moet worden terwijl ik wederom subtiel probeer aan te geven dat je mening er toch echt tussen staat. En die mening strijkt vrijwel iedereen tegen de haren in.

Wat jij wilt is dat ik 400k gebruikers ga heropvoeden om jou ongenuanceerde 'feiten' beter te interpreteren maar ik geef je mee dat je replies wellicht iets mankeert. 400k gebruikers kunnen niet fout zijn.

Gezien trouwens je 'mening' tussen je 'feiten' hier op TMF wijs ik je er een klein beetje op dat je bijzonder onvriendelijk bent. Dat is dubbel vreemd omdat jij iets van ons wilt hebben en niet andersom. Puur exact volgens de starre regels die je zelf graag volgt is dat niet correct maar welcome to the real world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:50:
En als je dat onvriendelijk vind mag je me uitleggen waarom een reacite als deze, die trolls en flames bevat, wél op +1 word gemod? Meten met twee maten, heren? Of is dat wel vriendelijk ofzo?
Die staat inmiddels dan ook op -1. Je moet 't moderatie systeem soms even de tijd gunnen om z'n werk te doen, toch? :)

Toevallig vind ik je posts in Cybercrime onder de beste posts vallen die ik van je gezien heb, de toon is niet scherp, juist heel neutraal, en meld alleen feiten dan wel goed doordachte standpunten. Ik kan me herinneren dat je iets scherper schreef dan dat, ooit. Laatste tijd niet meer zo op gelet, maar ik ben er denk ik ook aan gewend geraakt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door arjankoole op 17-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moderatie helpt voor de schifting tussen feiten en meningen maar nogmaals, als jij je mening zo ontzettend dik tussen je feiten opsomt
Ik zou het helemaal met je eens zijn, ware het niet dat dat hier helemaal het geval niet is.

De enige mening die ik uit is dat ik het niet wenselijk vind. De rest van de reactie is het opsommen van bovengenoemde feiten. Meer niet.
Gezien trouwens je 'mening' tussen je 'feiten' hier op TMF wijs ik je er een klein beetje op dat je bijzonder onvriendelijk bent
En hier ga je weer de fout in. Ik ben helemaal niet onvriendelijk, ik geef alleen aan waarom mijns inziens een -1 hier onterecht is. Als dat al onvriendelijk genoemd word.... tsja, zeg dan ronduit dat ik hier helemaal niet mag posten. Wel zo eerlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 11:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:57:
En hier ga je weer de fout in.
Zo'n opmerking kan als buitengewoon onvriendelijk beschouwd worden. Ik zie wat je bedoeld, maar zo komt 't over.
Ik ben helemaal niet onvriendelijk, ik geef alleen aan waarom mijns inziens een -1 hier onterecht is. Als dat al onvriendelijk genoemd word.... tsja, zeg dan ronduit dat ik hier helemaal niet mag posten. Wel zo eerlijk.
het nadeel wat jij soms tegen je hebt is dat je schrijfstijl een onvriendelijk, negatieve ondertoon lijkt te voeren, en dat behoorlijk structureel ook. Ik lees je posts op FP en hier nu al enkele jaren, en het is me iets wat me vaak genoeg is op gevallen. Echter, ik kan net genoeg tussen de regels doorlezen om te snappen dat je 't niet zo bedoeld. Ik kan me echter wel indenken dat het bij anderen anders overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind er niks onvriendelijks aan. Ik denk dat velen het hier al onvriendelijk noemen als je iets post waar ze het zelf toevallig niet mee eens zijn. Ja, als je dat onvriendelijk noemt....

En ja, ik ben wel eens kritisch ja, ipv meteen met iedere stelling van iedereen mee te lopen. Mag men nog kritisch zijn, of valt dat tegenwoordig ook al onder onvriendelijk en dus automatisch ongewenst? Want als je dat wil, houd je alleen nog maar ja-knikkers over op dit forum c.q. de FP.

Volgens mij is men nu allerlei dingen aan het verzinnen of iig te zoeken om toch maar vooral negatieve moderaties te kunnen uitdelen...

Verwijderd in 'nieuws: VS wil wereldwijde aanpak van cybercrime'

Eerste deel van de reactie is op de man, eerder -1 dan 0?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

. . . hoeveel reakties (zowel op de frontpage als op GoT) beginnen in de buurt te komen van Fok / GeenStijl / populisme? . . .
En daar wringt imho de schoen, je kunt je voorstellen dat de moderaties van deze users of dezelfde leest geschoeid zijn en aangezien dit (wederom imho) steeds vaker voorkomt zolang elke lutser maar aan laten modderen zal dat ook steeds vaker voorkomen.

De FAQ is slechts een tool, net zo als het modereren een tool is om te bereiken dat we inhoudelijke reacties krijgen op de FP waar bezoekers iets van op kunnen steken.

Wmb falen we en blijven we falen als we vast blijven houden aan het iedereen mag modereren concept.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zartok
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 10:54
Internet met rust laten? Lijkt me niet wenselijk, óók op Internet dien je je aan de wet te houden namelijk, het is geen vrijbrief om maar te doen wat je wil.
Wat hier staat kun je ook als een schoolmeester lezen:
Zeg jij dit? Nou dat lijkt mij niet, want JIJ houdt je dan niet aan de wet en dat mag niet.
Ik ben het met je eens dat het internet geen vrijbrief is om te doen wat je maar wilt, maar heb totaal geen idee in hoeverre daar momenteel regelgeving voor is en weet dus ook niet wanneer je de wet op internet overtreed. Daarnaast wordt er in de reactie waar je op reageert ook gezegd "zoveel mogelijk", dus niet volledig met rust laten wat jij heel erg zwart/wit leest.
Als je niet tegen DDoS-attacks, hacking, phishing op treed en op die manier 'internet met rust laat' word het er niet aantrekkelijker op allemaal.

En een internationale coördinatie en aanpak van internet-criminaliteit lijkt me inderdaad geen slecht idee, maakt het aanpakken wel makkelijker, omdat het vaak grensoverschrijdende criminaliteit is.
Mooi punt, niks mis mee alleen was na het eerste stukje de toon voor mij wel al gezet en had nou niet echt de neiging verder te lezen, ik zou de reactie verder ongemoeid laten (onder het mom: deze troep hoef ik verder niet te lezen) of op 0 zetten om andere mensen het lezen te sparen.

Mijn punt is dat de manier waarop je iets schrijft belangrijk is en dat het dus ook meegenomen mag worden in de moderatie. Je reactie zou ik op de volgende manier veel fijner vinden:
Als je niet tegen DDoS-attacks, hacking, phishing op treed en op die manier 'internet met rust laat' word het er niet aantrekkelijker op allemaal. Een internationale coördinatie en aanpak van internet-criminaliteit lijkt me dan inderdaad geen slecht idee. Het maakt aanpakken wel makkelijker, omdat het vaak grensoverschrijdende criminaliteit is.
Het internet met rust laten lijkt me dus niet wenselijk. Oók op internet dient men zich immers aan de wet te houden, het is geen vrijbrief voor mensen om te doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zartok schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Wat hier staat kun je ook als een schoolmeester lezen:
Eh nee.

Eerst vat ik een stukje van mijn parent samen, om te laten zien waarop ik reageer. Daarna geef ik een stukje mening, dat het mij niet wenselijk lijkt (let wel: ik zeg dus niet dat het niet wenselijk is, ik breng het dus als een mening, niet als een feit!).

En het derde stukje is het brengen van een feit. Namelijk dat ook Internet onderhevig is aan de wet. Daar verbind ik verder geen enkel waardeoordeel aan.
[...]

Mooi punt, niks mis mee alleen was na het eerste stukje de toon voor mij wel al gezet en had nou niet echt de neiging verder te lezen, ik zou de reactie verder ongemoeid laten (onder het mom: deze troep hoef ik verder niet te lezen) of op 0 zetten om andere mensen het lezen te sparen.
Fijn om het meteen "troep" te noemen. En dan noemen ze mij onvriendelijk.....
Mijn punt is dat de manier waarop je iets schrijft belangrijk
Klopt, maar in dit geval is er dus helemaal niiks mis mee: gewoon het brengen van feiten, meer niet.
is en dat het dus ook meegenomen mag worden in de moderatie. Je reactie zou ik op de volgende manier veel fijner vinden:
Als je niet tegen DDoS-attacks, hacking, phishing op treed en op die manier 'internet met rust laat' word het er niet aantrekkelijker op allemaal. Een internationale coördinatie en aanpak van internet-criminaliteit lijkt me dan inderdaad geen slecht idee. Het maakt aanpakken wel makkelijker, omdat het vaak grensoverschrijdende criminaliteit is.
Het internet met rust laten lijkt me dus niet wenselijk. Oók op internet dient men zich immers aan de wet te houden, het is geen vrijbrief voor mensen om te doen wat ze willen.
Zo'n post, in die trant dan, heb ik het verleden ook wel regelmatig gepost. Werd net zo hard gedown-mod. Dat is dus geen valide argument lijkt me, anders had die destijds ook niet gedownmod geweest.

En je beseft dat die reactie die jij post (als meer wenselijK), exact dezelfde is als de mijne, alleen dan in een minder logische volgorde?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 17-05-2011 12:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
HarmoniousVibe in Frans three-strikesbeleid tijdelijk op non-actief na hack: Zeer ontopic natuurlijk, maar is het posten van dit soort linkjes onder het mom "voor onderzoeksdoeleinden" policytechnisch in de haak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me niet, het betreft vertrouwelijke info. Een -1, door die link.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:06:
Ik denk dat velen het hier al onvriendelijk noemen als je iets post waar ze het zelf toevallig niet mee eens zijn.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar als je gelijk hebt, betekent het niet dat je dat ook krijgt ;)
Als je niet gedownmod wil worden is het beter om een neutrale reactie (gebaseerd op feiten) te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:29:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. Maar als je gelijk hebt, betekent het niet dat je dat ook krijgt ;)
Als je niet gedownmod wil worden is het beter om een neutrale reactie (gebaseerd op feiten) te plaatsen.
Helemaal mee eens! En dat is wat ik, mijns inziens iig, hier dan dus ook gedaan heb ;)

Goed, over tot de orde van de dag wat mij betreft nu. Hij staat nu iig op het goede niveau, en de -1 gever word hopelijk nog nader onderzocht.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.