Lol,
Is het bij zulke gevallen niet mogelijk om direct -2 uit te delen zodat z'n berichtjes verdwijnen?
Is het bij zulke gevallen niet mogelijk om direct -2 uit te delen zodat z'n berichtjes verdwijnen?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 10-05-2011 10:21 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 39% gewijzigd door Matis op 10-05-2011 11:11 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Mee eens, dat is een -1 jaTurdburgler schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:08:
Ik vind dit toch wel een -1, het voegt niets toe en is een onbehouwen bash Wolfos in 'nieuws: 'Microsoft wil Skype overnemen''
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
[ Voor 40% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-05-2011 14:57 ]
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 10-05-2011 16:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
De link is imho, niet heel handig, het verhaal er onder is echter wel belangrijk. Ik heb er dus voor gekozen er een +2 aan te geven.wildhagen schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:50:
wow7 in 'nieuws: Hackers publiceren opnieuw gebruikersgegevens Fox'
Wat vinden jullie hiervan? Is dit wenselijk? Hij post gewoon een directe link naar die passwords... of kan dit wel gewoon, en hoort dat gewoon op +2 en/of +3?
Lastig te beoordelen imho.
Vergeet dan niet ook de TPB link weg te editen uit z'n qouteCloud schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:52:
Wat ik er altijd van vind: niet doen. Heb het weggeëdit.
[ Voor 16% gewijzigd door Turdburgler op 10-05-2011 16:53 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Herman op 10-05-2011 16:56 ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 10-05-2011 16:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
☻/
/▌
/ \
[ Voor 6% gewijzigd door MineTurtle op 10-05-2011 17:48 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 18% gewijzigd door Manuel op 10-05-2011 18:59 . Reden: meervoud ]
Ik had mn bron vooraf wel degelijk gelezen, anders kan ik er ook niet uit quotenTurdburgler schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:12:
Ola,
Poster heeft zijn eigen bron niet eens gelezen en basht dus op verkeerde gegevens en lijkt ook nog de waarheid te claimen door het toevoegen van zijn bron. ik ben voor -1
tweaker2010 in 'nieuws: Microsoft bevestigt overname Skype'
edit: Typo
Volledig mee eens. Deze zet ik ook op +1Turdburgler schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:42:
naveci in 'nieuws: 'Nieuw Android-apparaat krijgt anderhalfjaar updates''
lijkt mij een redelijk hoge +2... doet mij aan als een actie om boost punten te krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Deathchant op 10-05-2011 21:46 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
+3 Spotlight 13Manuel schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:50:
iThinkSo in 'nieuws: Honderd miljoen Android-devices geactiveerd' - Moderatiegezeur nog steeds een -1 dacht ik?
(edit)
De +3's (alles boven de 1) die deze post(er) heeft ontvangen is echt misbruik.
Een mooi onderbouwde mening mag ook op +2Deathchant schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:43:
kan mij iemand vertellen waarom ik deze een +2 moet geven?
Singular1ty in 'nieuws: Online Call of Duty-platform debuteert deze herfst'
Niets meer dan een goeie nette mening, maar verder geen informatieve links/urls.
Inderdaad een mooie reactieDeze vind ik ook geen +2 maar een goeie +1:
Verwijderd in 'nieuws: OCZ introduceert nieuwe Agility- en Solid-ssd's'
Het voegt wel wat extra's toe, maar ik vind het te mager om een +2 te geven. Wat vinden jullie?
Er zijn nou al 15 stemmen voor de +3.. Eigenlijk een goed moment voor iedereen om eens een boostpunt te gebruiken zodat deze reactie naar -1 kan worden gepushed.Herman87 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:02:
[...]
+3 Spotlight 13
+2 Informatief 2
+1 On-topic 5
0 Off-topic 22
-1 Ongewenst 37
Inmiddels 13 stemmen voor +3. Dat lijkt me behoorlijk modmisbruik.
[ Voor 6% gewijzigd door Manuel op 10-05-2011 22:51 ]
Even een kleine bump. Eveneens zijn hier ook +3's, +2's en een +1 aan toegekend.wildhagen schreef op maandag 09 mei 2011 @ 10:51:
Remcoder in 'nieuws: Valve maakt games voortaan 'singleplayer plus''
Is dat niet gewoon een -1, ipv een 0? Gewoon een nietszeggende fipo met trollerige smileykeuze en geen compenserende inhoud.
ZOMG! (voor de edit stond alleen de 1e regel er)Matis schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:51:
iThinkSo in 'nieuws: Honderd miljoen Android-devices geactiveerd' was idd ook mijn reden om naar dit topic te komen.
Ik weet niet wat er allemaal voor de edit stond, maar dit gaat nergens over
Virussen? Scan ze hier!
Niet laf zitten de minnen maar een antwoord geven graag!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 7% gewijzigd door Turdburgler op 11-05-2011 12:52 ]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Over die eerste kan ik het met je eens zijn. Toch denk ik dat er wel een verschil zit tussen te kritisch en zo makkelijk +2 verdienen, het kan ook zijn dat ik mijn mod beeld nog moet aanpassen aan de nieuwe situatie.Herman87 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:55:
Wees niet te kritisch+2's hoeven niet perfecte referaten te zijn met fundementele en essentiele informatie... Daar hebben we de +3 voor
Mooie reacties met onderbouwde persoonlijke meningen die goed leesbaar zijn mogen m.i. best op +2. Anders gaan we weer naar de situatie dat slechts 1 op de 100 reacties informatief is.
Die eerste reactie heb ik +2 gegeven
Over de tweede reactie twijfel ik. Ik zou die +2 wel begrijpen
Die derde is absoluut geen +2.
Die laatste zou ik een +2 nog wel kunnen verdedigen
Zo.. Die is weer terug naar -1.iLikeNoobies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:10:
Lulukai in 'nieuws: Twitpic gaat gebruikersfoto's aan nieuwsdienst Wenn verkopen'
Deze user had in eerste instantie alleen een D gepost om FiPo te zijn. Hierna heeft hij zijn bericht aangepast. Ik vind het niet ok dat mensen op deze manier de FiPo halen. Echter, na de aanpassing van zijn bericht vind ik het wel 0 of +1 waardig. (zelf +1 gegeven).
Het gaat hier niet om één edit, ik heb er minimaal 5 geteld, soms één of twee woordjes etc erbij...iLikeNoobies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:10:
Lulukai in 'nieuws: Twitpic gaat gebruikersfoto's aan nieuwsdienst Wenn verkopen'
Deze user had in eerste instantie alleen een D gepost om FiPo te zijn. Hierna heeft hij zijn bericht aangepast. Ik vind het niet ok dat mensen op deze manier de FiPo halen. Echter, na de aanpassing van zijn bericht vind ik het wel 0 of +1 waardig. (zelf +1 gegeven).
Virussen? Scan ze hier!
Daar is ook al 5x +3 voor gegeven. Misschien dat iemand die ook even kan bekijken?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Naar mijn mening wel omdat:iLikeNoobies schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:26:
Of wordt de gebruiker gestraft omdat hij op deze manier zijn post heeft ge-edit?
Dit is typisch zo'n 'ik-moet-bovenaan-staan-en-daarna-maar-eens-kijken-of-ik-iets-kan-bijdragen' post.wildhagen schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:19:
[...]
Het gaat hier niet om één edit, ik heb er minimaal 5 geteld, soms één of twee woordjes etc erbij...
[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 11-05-2011 13:38 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Herman op 11-05-2011 13:44 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens.Ryan_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:34:
Dit is typisch zo'n 'ik-moet-bovenaan-staan-en-daarna-maar-eens-kijken-of-ik-iets-kan-bijdragen' post.
Hij is in totaal 2x geedit. Ik heb even kort gekeken als het erop lijkt dat dit vaker gebeurd, maar niks gevonden. Sowieso heb ik hem gemodereerd hoe ik hem aantrof en actie zal niet ondernomen worden.wildhagen schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:19:
[...]Het gaat hier niet om één edit, ik heb er minimaal 5 geteld, soms één of twee woordjes etc erbij...
[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 11-05-2011 13:51 ]
☻/
/▌
/ \
Verdere actie lijkt me idd ook niet nodig.Kixtart schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:48:
[...]
Hij is in totaal 2x geedit. Ik heb even kort gekeken als het erop lijkt dat dit vaker gebeurd, maar niks gevonden. Sowieso heb ik hem gemodereerd hoe ik hem aantrof en actie zal niet ondernomen worden.
Virussen? Scan ze hier!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Daar ben ik het zelf niet mee eens. Gewoon modereren hoe je hem aantreft en niet op basis van 'roddels'. Inmiddels heb ik te horen gekregen en gezien dat deze user eerder gemeld is dus krijgt alsnog een email om hem op dit gedrag te wijzen.botoo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:55:
Wmb volledig ongewenst om op die manier te posten. Simpel een fipo scoren en daarna, mogelijk op basis van wat anderen na hem aandragen, een reeks edits doen.
* botoo doet -1
[ Voor 66% gewijzigd door Kixtart op 11-05-2011 13:59 ]
☻/
/▌
/ \
[ Voor 44% gewijzigd door MineTurtle op 11-05-2011 15:58 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
De eerste regel is idd een behoorlijke flame.SVGPC schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:43:
JinZa in 'nieuws: Wetsvoorstel VS verplicht zoekmachines om sites te blokkeren' dit mag niet, een aanval op een persoon.
Nee, het is een voorbeeld, niets op de man. Ik houd die reactie op een 0 omdat er geen argument wordt aangedragen voor de hele 'big-brother theorie'.SVGPC schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:43:
JinZa in 'nieuws: Wetsvoorstel VS verplicht zoekmachines om sites te blokkeren' dit mag niet, een aanval op een persoon.
Hij geeft simpelweg een voorbeeld, lees ook even de rest van zijn zinnetjes uit.
[ Voor 12% gewijzigd door Manuel op 11-05-2011 15:49 ]
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Daarom staan ze beide ook op +1Deathchant schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:52:
notsonewbie in 'nieuws: Moederbordfabrikanten brengen Z68-borden uit'
en
V_J in 'nieuws: Moederbordfabrikanten brengen Z68-borden uit'
Lijken mijns inziens geen verdiende +2 reacties. De eerste is gewoon een of andere quote (geen bron erbij) met een vraag.
De tweede met een mededeling dat hij aan het hopen is op de uitgave van een bepaald mobo.
Je moet het 'systeem' wel een beetje tijd geven ,want de reacties zijn nog erg jong.Deathchant schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:52:
notsonewbie in 'nieuws: Moederbordfabrikanten brengen Z68-borden uit'
en
V_J in 'nieuws: Moederbordfabrikanten brengen Z68-borden uit'
Lijken mijns inziens geen verdiende +2 reacties. De eerste is gewoon een of andere quote (geen bron erbij) met een vraag.
De tweede met een mededeling dat hij aan het hopen is op de uitgave van een bepaald mobo.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Ben ik het niet mee eens. Natuurlijk heb ik ook de tweede regel gelezen, maar dan nog vind ik het een flame.Manuel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:48:
Hij geeft simpelweg een voorbeeld, lees ook even de rest van zijn zinnetjes uit.
Inderdaad, ik vind het een mooie +1, maar een +3 is het absoluut niet.Turdburgler schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:38:
Nog niet zo zeer een slecht gemodde reactie als wel een misbruikte +3 mijn inziens...:
Garma in 'nieuws: 'Kwaliteit Nederlandse webshops verslechtert''
Agree, meer dan een nette +1 is het inderdaad niet.Matis schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:09:
[...]
Inderdaad, ik vind het een mooie +1, maar een +3 is het absoluut niet.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 62% gewijzigd door Bor op 11-05-2011 20:34 ]
[ Voor 27% gewijzigd door Herman op 11-05-2011 21:04 ]
ik had de vraag hier al eerder gesteld namelijkDirk schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:34:
Schoolmeesterreacties zijn bijna per definitie niet relevant en als ze, zoals vaak, een belerend toontje hebben zelfs ongewenst. Deze reactie hoort dus op 0.
In het algemeen: reacties beoordeel je in principe afhankelijk van hun relatie met het artikel, maar als een reactie weinig meer te maken heeft met het artikel, maar wel een ontopic reactie is binnen een verder ontopic thread, dan hoef je daar geen punten voor af te trekken.
[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2011 22:46 . Reden: W00T W00T, mr edit aan het werk(2e mismod toegevoegd) ]
ora et labora
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
[ Voor 63% gewijzigd door Ryan_ op 12-05-2011 10:33 . Reden: toevoeging gebruiker 'cellcote' ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 16% gewijzigd door Turdburgler op 12-05-2011 13:45 ]
[ Voor 43% gewijzigd door wildhagen op 12-05-2011 14:02 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat ben ik met je eens, maar een -1 vind ik weer wat ver gaan, kan er niet iets ongewenst in ontdekken. Een 0 moet nog wel kunnen voor deze ongenuanceerde uitspraakTurdburgler schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:40:
Hamed in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
ongefundeerd en vooral voegt het geen drol toe.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
ora et labora
Virussen? Scan ze hier!
ik had je ook +1 gegeven, maar hoger dan +1 waren beidde berichten niet waardwildhagen schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:47:
Waarom zou mijn reactie een 0 zijn? Ik geef ontopic antwoord, op een ontopic vraag, dus gewoon +1 lijkt me? Een +2 is idd wel wat aan de hoge kant.
[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 12-05-2011 16:37 ]
ora et labora
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 12-05-2011 17:00 ]
Mwa. Het is relevant binnen het topic, doet een handreiking aan mensen die oprecht er over na denken. De smiley .. tja. Maar goed, brief voorbeeld zelf is weer netjes.Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:58:
Is dit knip en plakwerk nou echt een spotlight? Ik zie het niet en vind het eigenlijk niet hoger dan een nulletje omdat het in mijn ogen echt niets toevoegd bij het item. Ik ben daar tot nu toe blijkbaar de enige in. Ik zou hooguit een +1 kunnen geven maar een +3 vind ik echt onterecht (evenals +2).
Wat vinden jullie?
IkWilbert in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik zie de toegevoegde waarde voor bv een +2 of +3 niet helemaal. Het is niet meer dan een standaard opzegbrief, wat knip en plakwerk. Domweg een copy paste van consuwijzer zonder bronvermelding.Virtuozzo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:02:
[...]
Mwa. Het is relevant binnen het topic, doet een handreiking aan mensen die oprecht er over na denken. De smiley .. tja. Maar goed, brief voorbeeld zelf is weer netjes.
Gewoon een +1.
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 12-05-2011 17:12 ]
Zoals ik al zei, +1 is prima. Je zou je nog verbazen hoeveel mensen moeite hebben met een opzegbrief ..Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:11:
[...]
Ik zie de toegevoegde waarde voor bv een +2 of +3 niet helemaal. Het is niet meer dan een standaard opzegbrief, wat knip en plakwerk. Domweg een copy paste van consuwijzer zonder bronvermelding.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
[ Voor 22% gewijzigd door Herman op 12-05-2011 23:34 ]
trollen...., misschien, de reactie op zich zelf is min 1 waard, maar die opmerking over rummicub(alles behalve) kon ik anders nog wel over lachen, heb geen punten toegenkend, misschien een 0 waard?Herman87 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:59:
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als dit draadje getrashed zou worden:
Daejji in 'nieuws: 'Sony Ericsson werkt aan Cyber-shot-telefoon op Android''
(En die Daejji is wel aan het trollen de laatste tijd...)
ora et labora
Dat is met een one-liner 3 companies bashen, en mijn inziens gewoon een -1, maar met 4x +1 beoordeling kreeg ik hem maar nauwelijks naar 0 (0.4 gemiddeld).MS is nog lief in vergelijking met beide... en nu moet ik mijn mond spoelen, want ik had nooit gedacht dat ik dat zou zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door zion op 13-05-2011 09:43 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 13-05-2011 11:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
De reactie op zich is al niet echt relevant,staat niks in waar ik als lezer iets aan heb. Met die laatste zin word het dan wel weer erg persoonlijk,al is het nog enigszins acceptabel gebracht. Twijfel nog over een -1 of 0.Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:38:
Ik zit reactie`s te bekijken en dit valt mij op
watercoolertje in 'nieuws: Specificaties nieuwe Intel Celeron-cpu's bekend'
Reactie leek mij prima tot ik bij het eind kom.
Die toon over iemand zijn familie is in strijd met 1 van de regels
-op de man spelen
Zo kan iemand zich misschien beledigt voelen of verontwaardigt of boos als je familie gaat uitmaken voor iets.
Ik vind de reactie zelf zeker een 1+ waardig,maar ik stoor mij aan die laatste zin.
Misschien zie ik het verkeerd?
edit=+`s
Zijn al onder de aandacht geweesttweaker2010 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:15:
Misschien toeval, maar deze gebruiker post 3x een leeg bericht in 1 topic:
cellcote in 'nieuws: Facebook gaf adverteerders toegang tot gebruikersgegevens'
[ Voor 36% gewijzigd door pcgek op 13-05-2011 12:46 ]
Oke thnx! Die post had ik gemistpcgek schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:18:
[...]
De reactie op zich is al niet echt relevant,staat niks in waar ik als lezer iets aan heb. Met die laatste zin word het dan wel weer erg persoonlijk,al is het nog enigszins acceptabel gebracht. Twijfel nog over een -1 of 0.
[...]
Zijn al onder de aandacht geweest![]()
Ryan_ in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXI"
[ Voor 11% gewijzigd door tweaker2010 op 13-05-2011 13:32 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 13-05-2011 13:48 ]
Soms moet je even geduld hebbentes_shavon schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:44:
hallo, ik krijg een -1 ongewenst op mijn vraag of een grote resulotie op een klein scherm nog wel aanraakbaar is. Dit lijkt me volledig ONtopic en minimaal een 0, maar zeker geen -1.
tes_shavon in 'nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie'
[ Voor 4% gewijzigd door Capacitor op 13-05-2011 14:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
ora et labora
always bring a towel
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq