Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.799 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

Olaf van der Spek in 'nieuws: Sony hint op zorgvuldig geplande PSN-hack door Anonymous' volgens mij een regelrechte flame. Ik vind dat deze beter op -1 kan dan op 0.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik vind het niet direct een flame. De post waarop hij reageert heeft inderdaad geen enkele onderbouwing. Ik heb dan ook een 0 gegeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
+3 en +2 even nakijken?
fortfort in 'nieuws: Intel bouwt snellere en zuinigere processors met 3d-transistors'

En kan deze meneer ook even een mailtje met de regels krijgen?
Anoniem: 405099
Geen enkele reactie niet ongewenst maar pure flames/fanboy'ism.

[ Voor 34% gewijzigd door Bron op 05-05-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dit is belachelijk, ik ben blijkbaar de enige die de webcam opmerkt in het volgende plaatje van packrd bell's "ultra dunne bezel laptop" (waarvan je overigens niet kunt zien hoe dik deze zijn, maar dat terzijde)
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1304513531.jpeg
En daarop zeg dat het een grote truuk is, en word beloond met een 0 :F

Anoniem: 303530 in 'nieuws: Packard Bell introduceert 13,3"-laptop met 14"-scherm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:14
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:19:
Dit is belachelijk, ik ben blijkbaar de enige die de webcam opmerkt in het volgende plaatje van packrd bell's "ultra dunne bezel laptop"
Anoniem: 303530 in 'nieuws: Packard Bell introduceert 13,3"-laptop met 14"-scherm'
Omdat je zo lief bent krijg je van mij een +1 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb je ook +1 gegeven,
maar ik zie die bezel wel gewoon, misschien heb ik mn contrast hoger staan :P

edit:nou snap ik wat je bedoeld, de webcam zit buiten de bezel!

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 05-05-2011 08:04 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 00:19:
Dit is belachelijk, ik ben blijkbaar de enige die de webcam opmerkt in het volgende plaatje van packrd bell's "ultra dunne bezel laptop" (waarvan je overigens niet kunt zien hoe dik deze zijn, maar dat terzijde)
[afbeelding]
En daarop zeg dat het een grote truuk is, en word beloond met een 0 :F

Geeft idd een verneukeratief beeld ja. Maar er staan ook nog andere foto's bij waarop het wel duidelijk te zien is? :)
Omdat de poster zelf niks bijdraagt en/of iets tegenover stelt is dat wmb gewoon een afzeikreactie, -1 gegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door pcgek op 05-05-2011 09:08 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:52

hellknight

Medieval Nerd

een +3 voor macnerd in 'Rechter VS: ip-adres is niet gelijk aan een persoon lijkt me wat een de hoge kant, en ook de +1's zijn wat mij betreft wat te royaal

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Volgens mij bedoel je deze reactie macnerd in 'nieuws: Rechter VS: ip-adres is niet gelijk aan een persoon'

edit:
Je linkje werkte bij mij net niet,nu wel weer.

[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 05-05-2011 09:26 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen idee hoe dat een +3 krijgt. Ik vind het een krappe +1 vanwege het grote stuk offtopic geneuzel waar de post mee begint. Meer is die post echt niet waard imho.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 05-05-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06 16:03
ShaiNe in nieuws: 'AMD voert prijsverlaging Phenom II-cpu's door'

Ik begrijp niet wat hier offtopic aan is. Andere reacties erboven worden wel ontopic gemod.
De reactie werd gewijzigd (links toegevoegd) nog voor dat er gemodereerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

ShaiNe schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:21:
ShaiNe in nieuws: 'AMD voert prijsverlaging Phenom II-cpu's door'

Ik begrijp niet wat hier offtopic aan is. Andere reacties erboven worden wel ontopic gemod.
De reactie werd gewijzigd (links toegevoegd) nog voor dat er gemodereerd werd.
Nee, vind ik ook wel een kleine +1 waard. Maar vraagje: Waarom had je zelf dan nog niet +1 gemoddereerd? :)

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:18
DarkKnight schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:38:
[...]

Nee, vind ik ook wel een kleine +1 waard. Maar vraagje: Waarom had je zelf dan nog niet +1 gemoddereerd? :)
Ik gok omdat het zijn eigen reactie is, die kun je niet moddereren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pcgek schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:52:
[...]

Geeft idd een verneukeratief beeld ja. Maar er staan ook nog andere foto's bij waarop het wel duidelijk te zien is? :)
Nee, voor de rest staan er alleen foto's van de 17" versie zonder dunne bezels. Het hele internet heeft alleen maar foto's met die wallpaper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Geachte mods,

Bij deze zou ik graag een klacht/verwijzing in willen dienen naar twee van mijn posts in het topic:

nieuws: Apple brengt iOS-update uit die locatietracking aanpast

Die zijn beiden rood gemod, maar waren wel degelijk ontopic/relevant en serieus bedoeld.
Ik snap dat er een hoop Apple geilerds op tweak zitten, gebruik zelf ook wc-eend, maar dit slaat nergens op, ieder geluidje dat ook maar enigszins een toon van kritiek met zich meedraagt, wordt gelijk weg-gemodereerd.

Dit riekt naar censuur en zou eigenlijk niet mogen.
Kunnen jullie geen systeem inbouwen, waarbij mensen getoetst worden op het modereren o.i.d.?
Een periode van bekwaamheid laten zien, want het valt mij op dat er steeds vaker gelutst wordt tijdens het modden. Zelf heb ik de modstatus uitgezet, want ik ben van mening dat je beter niet kunt modden, dan zomaar in het wilde weg een beetje raak klikken.

Is het ook geen optie, om een functie in te bouwen, waarbij je kunt zien dat iemand je gemodereerd heeft?
En je profielpagina bekeken heeft?

Alvast bedankt, indien jullie deze mods kunnen omzetten naar een normale moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:27
Johncheese002, voor je eerste post ( Anoniem: 132566 in 'nieuws: Apple brengt iOS-update uit die locatietracking aanpast' ) heb ik je nu zojuist een 0 gegeven omdat het niets met het topic te maken heeft. Zondere enige echte onderbouwing houd ik het ook bij een 0 nu komt het namelijk over als 'Apple verduisert zaken, niet goed!'.

Over je tweede post ( Anoniem: 132566 in 'nieuws: Apple brengt iOS-update uit die locatietracking aanpast' ) heb ik je een +1 gegeven omdat ik het toch informatief vind maar nog steeds niets met het topic te maken heeft. (Plus het is een Apple-nieuwsitem, daar modereert men vaak strenger).

Het is nu zo als de afwijking te groot is wat wellicht zal opvallen door teveel +3 en +2's dan zullen de hogere moderatoren wel een berichtje krijgen of op een uitgebreide pagina de resultaten zien. Maak je daar maar niet druk over.

Als je denkt dat je post(s) een verkeerde moderatie hebben dan kun je dat hier melden zoals je net al hebt gedaan. Het zou fijn zijn als je voortaan even de linkjes kunt kopiëren en plakken, scheelt weer wat zoekwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik vind het niet meer dan een 0, -1 lijkt me ook te laag idd.
Je 2e post gaf ik een +1 (Al plaats ik even een kanttekening dat Apple in het verleden ook gewoon soms kritiek heeft gekregen waarna aanpassingen in iOS volgden, bijvoorbeeld toevoegen Copy/Paste en MMS, maar ook het deathgrip verhaal waar ze (met tegenzin, want niet echt nodig volgens Apple) hoesjes verschaften)

Ah Manuel was me voor :)

[ Voor 82% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-05-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

yannickie111 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:51:
[...]

Ik gok omdat het zijn eigen reactie is, die kun je niet moddereren ;)
Lalalala. :X Sorry, even overheen gekeken... :+

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dakreal in 'nieuws: Apple brengt iOS-update uit die locatietracking aanpast'

Ik krijg hier een 0 terwijl het antwoord zogenaamd +2 is. Kan hier naar gekeken worden? Lijkt mij een prima +1 post namelijk.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, jullie zijn the best! :+

Oh en Manual, goed dat je het zegt v.w.b. die link plakken: hoe doe je dat precies, dus een link naar je specifieke post? Is dat gewoon de link die je krijgt, als je alleen je eigen reactie in beeld hebt, vanuit je eigen tweak-pagina, of uit het topic en dan op de datum-tijd klikkend?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 05-05-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Anoniem: 132566 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:30:
Cool, jullie zijn the best! :+

Oh en Manual, goed dat je het zegt v.w.b. die link plakken: hoe doe je dat precies, dus een link naar je specifieke post? Is dat gewoon de link die je krijgt, als je alleen je eigen reactie in beeld hebt, vanuit je eigen tweak-pagina, of uit het topic en dan op de datum-tijd klikkend?
Je klikt op de tijd van een specifieke post, kopieer de URL en plak het hier. Het forum verzorgt dan automatisch de 'opmaak' van de URL, dus niet dat je het handmatig gaat zitten te typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Manuel schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:03:
Johncheese002, voor je eerste post ( Anoniem: 132566 in 'nieuws: Apple brengt iOS-update uit die locatietracking aanpast' ) heb ik je nu zojuist een 0 gegeven omdat het niets met het topic te maken heeft. Zondere enige echte onderbouwing houd ik het ook bij een 0 nu komt het namelijk over als 'Apple verduisert zaken, niet goed!'.
...
Ik vind het wel een interessante start van een zijdiscussie, dus heb deze zelf een +1 gegeven.

edit:
hmm, na nogmaals lezen twijfel, want ben het ook met Manuel eens m.b.t. onderbouwing. 0.5 eigenlijk dus laat hem +1 dan maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 05-05-2011 17:27 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Heb ik vroeg in de middag al een +1 voor gegeven,want zo verkeerd is die reactie helemaal niet. Is op een nette ''ik vraag me af'' manier gebracht. Dat moet toch kunnen. Op dat moment was de score: 4x-1 12x0 en 12x+1 Dat is inmiddels een beetje verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 116446 in 'nieuws: 'Onofficieel bijgewerkt WP7-toestel krijgt geen nieuwe updates''

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/polOqnv4njIoYQx4MX5suOOc/full.jpg

:X

Mogen die +2 en +3 gevers aub per direct hun modrechten inleveren??? Die +1 is ook al zeer dubieus overigens.

Meer dan een 0 kan ik hier niet van bakken, en een -1 is ook verdedigbaar....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb hier een nieuwsbericht, die niet genoeg -1 kan krijgen:
JustMitchie in 'nieuws: Eerste foto AM3+-moederbord van Asus gespot'

ik vind het spam, t mag van mij weg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spam is het niet, extreem kinderachtig en ongewenst zeer zeker wel. Een -1 als minimum en een trashcan zou ook zeker niet onverdedigbaar zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

spam als in hij loopt "ikwilhem" te spammen, maar goed ik heb sowiezo -1 gegeven :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Gewoon -1, want daar is het voor bedoeld. Mocht het nog ietsje irritanter en zinlozer geweest geweest zijn dan was er wel een edit overheen gegaan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
computerjunky in 'nieuws: Eerste foto AM3+-moederbord van Asus gespot' mag misschien wel eens op zijnvingers getikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

volgens mij is dit niet echt een +2 waard:
djcasl in 'reviews: Samsung D8000: over de rand'
Dit is naar mijn ogen slechts een mening waarom er volgens hem geen xx- poort opzit. Verder geen interessante weetjes of linkjes die deze post een +2 zouden rechtvaardigen.
Ik heb een +1 gegeven.

Daarbij vind ik de nu aanwezige +2 reacties in die nieuwsthread ook niet echt onderscheidend van ander +2-materiaal......

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 06-05-2011 12:16 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb daar ook wat +2 reacties maar +1 gegeven, t is wel lastig om grens te trekken bij "off topic" in dat topic

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 06-05-2011 12:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hier alweer he:
jacobras in 'nieuws: T-Mobile ziet sms-verkeer groeien'
Wat is hier nou +2 aan?

Dit kan ik nog enigszins begrijpen, maar is ook niet helemaal een +2 waard:
Anoniem: 256386 in 'nieuws: T-Mobile ziet sms-verkeer groeien'

Ik heb ze allebei op +1 gezet.Wat mensen al niet doen om wat boostpunten te krijgen.....maar het kan erger;)

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 06-05-2011 13:53 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Deathchant schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:52:

Ik heb ze allebei op +1 gezet.Wat mensen al niet doen om wat boostpunten te krijgen.....maar het kan erger;)
ben er ook wel een beetje tegen boostpunten, het is nogal een manier om jouw stempel op iets te drukken.
(mits er niet al te veel gemod word, anders is er geen "boost")
maar het kan idd erger, +3 reacties op iets totaal onrelevants
anyway ik heb een reactie geplaats en word beloond met:
6x 1
6x 0
2x -1

kan iemand die 2x -1 nakijken, er staat niets ongewenst in: mrc4nl in 'nieuws: HP brengt wifi-muis uit'

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een -1 voldoet voorlopig wel :)
mrc4nl schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:41:
kan iemand die 2x -1 nakijken, er staat niets ongewenst in: mrc4nl in 'nieuws: HP brengt wifi-muis uit'
Check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:24

botoo

💀 too old to die young

Bartjezz in 'nieuws: HP brengt wifi-muis uit'
Meerdere +3's is wel wat overdreven :/

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Thief in 'nieuws: Xbox 360-versie LA Noire vergt drie dvd's'

8x -1 ongewenst? Die zou ik even nakijken. Is minstens +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:40

Herman

FP ProMod
Hoewel ik het niet helemaal met die reactie eens ben, heb ik +2 gegeven. Mooie beargumenteerde reactie :)
Hier ongewenst voor geven is dus meningmodden.

Deze reactie lijkt mij niet informatief noch +3. Gewoon een 0. Mismodjes dus ;)
HAFTX in 'nieuws: OWC introduceert ssd-upgrades voor MacBook Air'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Waarom geeft niemand daarvoor een +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omdat een +3 imho iets te hoog is? Ik heb hem een +2 gegeven, dat verdient hij zeker wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 13-06 14:30
boto in 'nieuws: Universiteit ontwikkelt grote cmos-sensor voor kankeronderzoek' 6x een 0 en 6x een +2. Lijkt me mod misbruik? Ik denk overigens dat een +1 een goede score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Die +2 heb ik gegeven, want het was altijd zo dat interessante vragen ook een hogere moderatie mogen ontvangen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik zou die reactie niet snel een +2 geven. Een antwoord op een dergelijke vraag is interessant voor een lezer, maar de vraag an sich niet. Het antwoord op deze vraag zou ik daarentegen wel op +2 zetten.In de FAQ staat juist bij de +1 dat hier interessante vragen onder geschaard kunnen worden :)
Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ah, dan ben ik even daarmee in de war geweest. Het is een interessante reactie waar het antwoord niet naar voren komt in het artikel, dus zeker een +1 dan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Femme in 'nieuws: OWC introduceert ssd-upgrades voor MacBook Air'

Blijkbaar vinden veel mensen het lollig om een 0 te geven aan deze uitstekende post :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die staat inmiddels weer op +3. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 14:31
Normaal gesproken worden Femme's posts door zijn fans binnen een paar minuten op +3 gezet. Dat ie op 0 stond is zo bijzonder dat we het eigenlijk zo hadden moeten laten ;)

(Jullie hebben toch wel screenshots gemaakt als bewijs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Op het moment dat Dirk modereerde stond hij nogal vast op +3, dus vraag me af of deze ooit op 0 heeft gestaan. Er heeft welgeteld één persoon een 0 gegeven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij stond een tijd op +2, terwijl er bijna uitsluitend +3'tjes waren uitgedeeld. Een +3 is blijkbaar vrij makkelijk te saboteren door een iemand die een laag cijfer geeft.

Voor elke 0 gever moeten er 5 mensen zijn die een +3 geeft om nog op een spotlight terecht te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 07-05-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 20:48
Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie EnigmA-X in 'nieuws: PlayStation Network blijft langer offline' als -1 (ongewenst) wordt gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, dat kan ik niet, want dat is hij niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 20:48
wildhagen schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:10:
Nee, dat kan ik niet, want dat is hij niet.
Dat veranderde ook net in de laatste minuut, ná ik mijn berichtje postte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, door mij ;)

Ik bedoelde dus dat het absoluut geen -1 is ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zie ook Kixtart in "Niveau van moderatie" Dezelfde user.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb weer weer een mismod IMO gevonden:
Huismus in 'nieuws: Onderzoekers werken aan thermo-elektriciteitsgenerators'
een oneliner zonder echte toevoeging = toch 0?
ik heb in ieder geval een 0 gegeven.

ik zit er steeds meer aan te denken om een duidlijke turial te maken met hoe je goed modereerd ,met concrete voorbeelden. Dit alles om het aantal kleine mismods te verlagen
Iemand voorstander?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij zijn er weer wat -1 meningmodders actief:

- koudepinda in 'nieuws: Google gaat interieurfoto's bij bedrijven maken'
- HA5H in 'nieuws: Google gaat interieurfoto's bij bedrijven maken'
- Anoniem: 404406 in 'nieuws: Google gaat interieurfoto's bij bedrijven maken'
- Neyluzz in 'nieuws: Google gaat interieurfoto's bij bedrijven maken'

(allen binnen 2 minuten van elkaar geplaatst, dus niet als dubbelpost te beoordelen)

De tweede is gewoon een +1, de overige 3 zijn 0's. Toch krijgen ze allemaal -1's.

Die -1 gever even verifieren?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

kan iemend mij nog modereren voordat het te laat is
ik heb de iedereen op de 2 pagina gemod, maar mezelf kan natuurlijk niet :P
mrc4nl in 'poll: Sms-en'

[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 08-05-2011 22:23 . Reden: linkje vergete ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Te laat? Als het een beetje mee zit en ik er dan zin in heb kan ik hem over een jaar ook nog wel modden hoor. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb twee posts geplaatst die wat dieper ingingen op vragen over stereo / 3D en die zijn beide als off topic gemodereerd terwijl het topic over de prijsverlaging van de Samsung shutter brillen vanzelfsprekend de discussie losmaakte welke techniek het beste is.

Ik heb dat hier max3D in 'nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS' en vlak daaronder max3D in 'nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS'
geprobeerd uit een te zettten in begirjpelijke taal gebaseerd op mijn vakkennis. Waarom zou dat off topic zijn als dat de hoofdinsteek van het topic natuurlijk is. De prijsverlaging sec is irrelevant zonder zo´n context, daar mensen het vergelijken met andere technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
max3D schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:44:
Ik heb twee posts geplaatst die wat dieper ingingen op vragen over stereo / 3D en die zijn beide als off topic gemodereerd terwijl het topic over de prijsverlaging van de Samsung shutter brillen vanzelfsprekend de discussie losmaakte welke techniek het beste is.

Ik heb dat hier max3D in 'nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS' en vlak daaronder max3D in 'nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS'
geprobeerd uit een te zettten in begirjpelijke taal gebaseerd op mijn vakkennis. Waarom zou dat off topic zijn als dat de hoofdinsteek van het topic natuurlijk is. De prijsverlaging sec is irrelevant zonder zo´n context, daar mensen het vergelijken met andere technieken.
Er zit een groot verschil tussen dat je post als Off-topic is gemodereerd en nog niet gemodereerd. Standaard als je een post toevoegt wordt je post als een 0 weergegeven omdat niemand er nog naar heeft gekeken.

Van mij heb je in ieder geval een +3 op beide posts te pakken. Je mening is goed beargumenteerd, verhaal loopt lekker, relevant (erg belangrijk) en het is ook nog eens leerzaam voor mij geweest. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 09-05-2011 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Qua beide reacties mee eens. Mooie leerzame reacties, +3 dus :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dat zijn dus 3 +3 reacties van dezelfde user op 1 nieuwsartikel, dat is toch wel een knappe prestatie hoor :) Wil ik toch is even onthouden.

max3D in 'nieuws: Samsung verlaagt prijzen 3d-brillen in VS'

[ Voor 62% gewijzigd door pcgek op 09-05-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Remcoder in 'nieuws: Valve maakt games voortaan 'singleplayer plus''

Is dat niet gewoon een -1, ipv een 0? Gewoon een nietszeggende fipo met trollerige smileykeuze en geen compenserende inhoud.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa, ik vind het wel mee vallen eigenlijk. Ook al brengt hij het wat jammer, hij heeft wel een punt. Dat was namelijk ook het eerste wat ik dacht toen ik het artikel las. Nu doet het er misschien niet heel erg toe, maar het is wel een gekke redenatie van Valve. Ik heb de reactie dus op 0 gemodereerd. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hij ontkracht daarmee wel direct de bewering die gedaan wordt. Zonder die smiley had ik er hoogstwaarschijnlijk een +1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook zonder die smiley was een +1 meningmodden geweest, want 3 woordjes is echt geen ontkrachtig. Ontkrachten doe je middels argumenten, niet door drie nietszeggende woordjes te spuien. Dat is gewoon irrelevant.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
hij meldt een feit. Dat noem ik wel wat anders dan drie woordjes spuien.

En dat feit betekent een ontkrachting, zeker als daarna ook nog eens blijkt dat dat feit voor heel veel tweakers geld, die zich toch gamer noemen.

Ik zie eigenlijk ook niet waarom die smiley invloed zou moeten hebben op de score.
Minimaal zou die post op 0 moeten staan, maar eigenlijk vind ik +1 ook best verdedigbaar.
Hoewel ik wel de indruk heb dat de post zo kort is om als eerste te staan, dus daarom heb ik toch uiteindelijk voor 0 gekozen.

[ Voor 14% gewijzigd door mjtdevries op 09-05-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Binnen z'n contekst is de reactie veranderd van troll naar feit inderdaad. Een ontwikkelaar die deze aanname heeft en als feit presenteert aan z'n aandeelhouders ontdekt bij release pas dat oa ondergetekende niet online speelt of facebook heeft. Daar kan je lange betogen op loslaten, deze 3 woorden zijn best to-the-point.

De smiley is echter een beroerde smiley zodat het voordeel van de twijfel vervalt. Een 0 is ook mijn idee. Maar zeker geen -1.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 09-05-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nemesizz in 'nieuws: Videokaart met twee HD 6870-gpu's getoond'
waarom is dit een +2? ik heb em een +1 gegeven. De +3 is echt sterk overdreven als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+3 daarvoor is modmisbruik ja. Dit is gewoon een keurig nette +1, en daar staat hij nu dan ook op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

Ik vind het al wel wat vlug om na 2 moderaties al meteen hier te posten dat het niet klopt.

Ik ben er overigens wel met je eens dat een -1 misschien wat zwaar is; Maar het klinkt bijna als een Sony flame.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah ik was idd misschien iets te snel, ja :D
Een flame richting Sony vond ik iets te vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal ja, hij geeft nota bene zelf al aan (met een troll btw) dat het een fipo is. Een -1 dus, bij deze.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:18
Die wilde ik ook net plaatsen!

Het is opzich best een ontopic bericht, maar het laatste zinnetje geeft duidelijk aan dat hij op -1 hoort.
Ja relax maar, alle modgeile baasjes...er wordt echt nog wel iets ontopics bijgeplaatst ipv alleen maar een FiPo-opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit lijkt mij -hoe begrijpelijk ook- ongewenst:
snirpsnirp in 'nieuws: Samsung verkoopt 3 miljoen Galaxy S II-toestellen in voorverkoop'

Dit gaat wel erg op de man... Wellicht kan hier iets aan gedaan worden?
Anoniem: 132566 in 'nieuws: Samsung verkoopt 3 miljoen Galaxy S II-toestellen in voorverkoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

johncheese002 in 'nieuws: Samsung verkoopt 3 miljoen Galaxy S II-toestellen in voorverkoop'

Daar nog één (het small-gedeelte). Volgens mij moet de voorraad kalmeringspilletjes weer worden aangesproken ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Snarfie in 'nieuws: Sony: PlayStation Network volledig operationeel op 31 mei'
Een duidelijke -1 (die blijkbaar nog niet voor iedereen duidelijk genoeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Deze kan nog wel een paar modpoints gebruiken voor hij netto ook op -1 staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hij staat nu netto op -1, waar hij idd thuishoort.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Dit lijkt mij absoluut geen +3. Het eerste gedeelte hoort m.i. niet op de FP. Je gram kun je eventueel ook elders halen en deze discussie had wellicht beter met de betrokkenen afgehandeld moeten worden. Ik zit te dubben om off topic te geven. (niet ongewenst gezien de relevante informatie)

Zijn er andere visies? Wellicht dat ik het verkeerd interpreteer?
Kid Jansen in 'nieuws: 'Dell voorziet nieuwe UltraSharp-monitoren van led-backlight''

Edit:
'Ontopic'-moderatie gegeven. Daarmee heb ik wegens bovenstaande een punt afgetrokken.

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 09-05-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik ben het volledig met je argumentatie eens.
(heb ook in eerste instantie aan 0 gedacht, maar toch maar een +1 gegeven)

[ Voor 45% gewijzigd door mjtdevries op 09-05-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Uiteindelijk na overwegen een +1 gegeven voor die post waarmee hij uit de spotlight schiet maar nog steeds op +2 staat. Wie heeft nog een paar punten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
ekimpadd in 'nieuws: Hackers publiceren gehackte database met deelnemers X-Factor VS'

Heeft een aantal +3's gekregen, maar hoort naar mijn idee +1 te zijn. Staat nu op 1,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als er nu reacties worden weggehaald uit een topic, lijkt het mij ook rechtvaardig dat je -1 score (3x :')) tegelijk verwijdert wordt? Zou dit geritseld kunnen worden aub? BVD.

Waarom wordt er -1 gemod in een forum waar ideeen worden aangedragen voor een nieuw moderatiestijl, beetje Chinese/Koreaanse/Russische tactiek lijkt het wel :/

Oh, ik lees net dat er al een 'rant' loopt hierboven...ja sorry mensen, maar anderen die de les gaan lezen, terwijl ze zelf piepen...ik had niet eens de intentie om een fipo te plaatsen, kwam na 3 min terug omdat ik toch even mijn mening kwijt moest over de vormgeving van de Samsung...die andere 1 miljoen tweakers hebben 3 hele minuten de tijd gehad om een fipo te plaatsen. (Meestal gebeurt dat direct in dezelfde minuut ofzo?)

En geen pilletjes nodig hoor, ik hoef echter niet meer hard te lopen vanavond ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 09-05-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Natuurlijk niet, want dan zou de misdragende poster die verwijderd word beloond worden voor zijn slechte gedrag. Afaik word die -1 in een -2 veranderd, en daarmee onzichtbaar gemaakt?

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 09-05-2011 19:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Wildhagen, ok- roger (begrepen).

Maar imo onterecht, check mijn tijd van posten maar in relatie tot de opening vh topic. Als iedereen dan gaat ranten, ja dan mag ik toch assertief reageren, of niet? (Voortaan maar een stevig Engels ontbijt nemen a priori...)

edit: ik lees ff terug en dit is dus de 'zitkamer' van de mods...hier zitten de spindoctors achter de -1's of vergis ik mij? :P

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 132566 op 09-05-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max3D
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Manuel schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:24:
[...]

Er zit een groot verschil tussen dat je post als Off-topic is gemodereerd en nog niet gemodereerd. Standaard als je een post toevoegt wordt je post als een 0 weergegeven omdat niemand er nog naar heeft gekeken.

Van mij heb je in ieder geval een +3 op beide posts te pakken. Je mening is goed beargumenteerd, verhaal loopt lekker, relevant (erg belangrijk) en het is ook nog eens leerzaam voor mij geweest. :)
Blij dat je er wat aan had en dom van mij dat ik het verschil tussen een off topic en een ongemodereerde niet zag. Dat krijg je als de ´hover´weer eens niet werkt op je laptop. Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zag net nog een -1 van Snarfie, die wel wat schopjes mag
Snarfie in 'nieuws: Sony: PlayStation Network volledig operationeel op 31 mei'

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-05-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Twee berichten even verplaatst naar Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem. Past daar wat beter :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
servies in 'nieuws: 'Microsoft wil Skype overnemen'' - Deze +3 ruikt naar modmisbruik. Heb deze post een -1 gegeven vanwege zijn troll-gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ianman in 'nieuws: 'Microsoft wil Skype overnemen''

Ook die +3 is natuurlijk modmisbruik, een nog duidelijkere -1 is bijna niet denkbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik weet niet of dit hiervoor het juiste topic is, maar volgens mij is er een spammer actief.

Anoniem: 405924 in 'nieuws: Nokia maakt plannen voor Qt 5 bekend'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even een mailtje gestuurd, die gebruiker was niet vies van een overbodige +3'tje hier en daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tweaker2010 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 10:01:
Ik weet niet of dit hiervoor het juiste topic is, maar volgens mij is er een spammer actief.

Anoniem: 405924 in 'nieuws: Nokia maakt plannen voor Qt 5 bekend'
:X

Gisteren registered, nu al 69 replies, en allemaal -1 en -2 materiaal.

Hier is bijsturing idd geen overbodige luxe lijkt me.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Diegene heeft onvrijwillige vakantie op dit moment, bijsturing is niet nodig.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.