Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Bij een politiek onderwerp als dit mag een politieke discussie. De enige voorwaarde is wel dat deze op niveau wordt gevoerd, dus de 3e reactie die jij noemt hoort wel op 0. De rest kan prima op +1. +2 is inderdaad wat al te royaal.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Oké Dirk. Ik probeer ook maar een beetje de regels te volgen.
En ja, volgens de normen hoort die discussie daar dan niet dus blijft er weinig 'on-topic' over, maar ik pas me aan :)

[ Voor 11% gewijzigd door CreativeS op 17-04-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Waarom is deze:
Tostie1987 in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'
0

maar alle reacties die erop zijn gemaakt (met uitleg waarom hij fout was) -1?
Zoals deze:
Rutix in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'
Blokker_1999 in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'
Anoniem: 119196 in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'

Ik vind dat die op zijn minst ook 0 moeten krijgen. Of zie ik nou een regel over het hoofd waardoor dit wel als ongewenst word gezien?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het meeste staat nadat ik er langs ben geweest wel zoals ik ze gemodereerd heb, de enige die nog een zetje nodig heeft is jouw reactie jouw reactie staat ondertussen ook goed. Laat ik het echter wel vreemd vinden dat er -1 gegeven is aan die reacties, want al zouden ze verkeerde informatie geven (wat niet zo is) is een 0 de minimumscore, tenzij de toon het niet toelaat of als het echt al vele malen eerder gezegd is.

[ Voor 5% gewijzigd door dcm360 op 17-04-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Deze poster denk de aangewezen persoon te zijn om iemand op de vingers te tikken. Minimaal een punt aftrek is hier wel op zijn plaats. Meer dan een 0 kan ik er niet van maken.
Timons106 in 'nieuws: Google verwijdert laatste video's van Google Video'

Zijn bijna in 1 beeld te vangen:
Lisadr in 'nieuws: Google verwijdert laatste video's van Google Video'
Lisadr in 'nieuws: Google verwijdert laatste video's van Google Video'

De 2de op -1 wegens dubbelposten

edit:

Net als timons 109,maar verder zonder enige inhoud. Hier is wmb een -1 de juiste score
cyboria in 'nieuws: Google verwijdert laatste video's van Google Video'

[ Voor 52% gewijzigd door pcgek op 17-04-2011 22:24 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23

Stoney3K

Flatsehats!

ArtPhil-Flower in 'nieuws: Oppositiepartijen kritisch over plannen downloadverbod'

Meningmod alert?

(Die +3 dan, niet die +1 van mij die hij eigenlijk waard is.)

[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 18-04-2011 09:37 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Dat is zeker geen +3 waard. Ik vind het meer een +1. Maar er zijn pas nog maar 2 moderaties gedaan dus het zal wel bij trekken ;). Maar ik denk ook inderdaad dat die +3 een meningmod is.

[ Voor 17% gewijzigd door Rutix op 18-04-2011 09:43 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

real[B]art in 'nieuws: Iran wil een 'halal internet' bouwen'

0 lijkt me beter dan de +1 waar hij nu op staat. Die +3 mag denk ik wel nagekeken worden?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
leploep in 'nieuws: Ex-werknemer onthult Rockstar-game'

Die eerste zin is toch echt wel overbodig, dat kan op een andere manier beschreven worden.
Maar aan de moderaties te zien lijk ik momenteel de enige met deze mening.

[ Voor 14% gewijzigd door Bron op 18-04-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Mmmm, ik heb deze en de daarop volgende reactie op 0 gezet, aangezien ik het enigzins ongewenst gedrag vindt... maar ook weer niet een -1 waard: !GN!T!ON in 'nieuws: 'Samsung werkt aan smartphone met 2GHz-dualcoreprocessor''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Bron schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:12:
leploep in 'nieuws: Ex-werknemer onthult Rockstar-game'

Die eerste zin is toch echt wel overbodig, dat kan op een andere manier beschreven worden.
Maar aan de moderaties te zien lijk ik momenteel de enige met deze mening.
Je bent niet de enige, ik heb er ook een -1 aangegeven.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
DarkKnight schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:06:
[...]

Je bent niet de enige, ik heb er ook een -1 aangegeven.
Is inderdaad een overduidelijke -1. is geen discussie over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dit is volgens mij nog wel een interessant antwoord die een +2 verdiend.
Anoniem: 369660 in 'nieuws: 'Samsung wil hdd-divisie afstoten''

Ik snap niet waar deze poster het over heeft,kan het woord 'matrox' niet terug vinden in de reactie van degene waar hij op reageert. Is sowieso een beetje flauw om hem te verbeteren, lijkt me vrij logisch dat hij maxtor bedoeld. Meer dan een 0 zie ik er niet in
Tomba in 'nieuws: 'Samsung wil hdd-divisie afstoten''

Deze post staat op -1,omdat? Kan er niet echt iets in ontdekken wat ongewenst is,van mij een 0
dustin in 'nieuws: 'Samsung wil hdd-divisie afstoten''

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pcgek schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:33:
Hoewel een redelijke open deur toch naar de +2 gezet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
pcgek schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:33:

Ik snap niet waar deze poster het over heeft,kan het woord 'matrox' niet terug vinden in de reactie van degene waar hij op reageert. Is sowieso een beetje flauw om hem te verbeteren, lijkt me vrij logisch dat hij maxtor bedoeld. Meer dan een 0 zie ik er niet in
Tomba in 'nieuws: 'Samsung wil hdd-divisie afstoten''

Deze post staat op -1,omdat? Kan er niet echt iets in ontdekken wat ongewenst is,van mij een 0
dustin in 'nieuws: 'Samsung wil hdd-divisie afstoten''
Die laatste 2 volg ik je in maar die eerste vind ik echt niet veel toevoegen (hij legt gewoon uit dat er verlies kan gemaakt worden op producten) dat is iets wat iedereen wel door heeft imo

een iets te grote open deur dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Wees niet te zuinig met de +2. Deze reactie steekt duidelijk boven het maaiveld uit, die mag best op +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 368534 in 'nieuws: GroenLinks: bewaarplicht moet verdwijnen'

Vind dit een hele lastige om te modden. Heb zelf uiteindelijk voor -1 gekozen, maar weet niet met zekerheid of dat wel terecht is. Zoals ik het lees is het één grote troll, maar misschien kan iemand anders daar beter zijn/haar licht over laten schijnen omdat ik zelf natuurlijk ook een mening heb, waardoor ik misschien de boodschap verkeerd lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

EDIT schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:52:
Anoniem: 368534 in 'nieuws: GroenLinks: bewaarplicht moet verdwijnen'

Vind dit een hele lastige om te modden. Heb zelf uiteindelijk voor -1 gekozen, maar weet niet met zekerheid of dat wel terecht is. Zoals ik het lees is het één grote troll, maar misschien kan iemand anders daar beter zijn/haar licht over laten schijnen omdat ik zelf natuurlijk ook een mening heb, waardoor ik misschien de boodschap verkeerd lees.
Een grote kortzichtige troll en ook nog volledig bold. Als voorbeeld:
Ik hoor het die privacy geilende hobbyisten al weer denken
Meer dan -1 kan ik er niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

+ ''volgens die linkse fantast'' Nee, kom ook niet hoger dan een -1. Toch altijd jammer om zo'n lap tekst onderuit te moeten schoffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Vanaf hier trashen? Anoniem: 386034 in 'reviews: Portal 2'

Anders krijgen we op een volkomen vreemde plek weer een war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
nieuws: Seagate neemt hardeschijftak Samsung over

even een vraagje over de modderatie van dit artikel. Als we mensen met enkel negatieve ervaringen met samsung HDD's een 0 geven dan moeten we iemand die enkel positiever ervaringen heeft toch ook een 0 geven. Behalve als deze negatieve er een flame van maakt (maar dat zijn uitzonderingen).

Als ik nu zeg: ik heb altijd goeie ervaringen gehad met samsung. Nooit problemen gehad met de service. bla bla bla...
of ik zeg: ik heb nooit echt goede ervaringen gehad met samsung. Wat problemen gehad met de srevice achteraf. bla bla bla...

Dan moeten beide reacties toch op hetzelfde niveau gemod worden? Nu is mijn vraag dus; reacties die enkel hier over gaan zijn die een 0 of een +1. Deze 1337mhz in 'nieuws: Seagate neemt hardeschijftak Samsung over' staat bevoorbeeld op 0 en is een negatieve en deze Anoniem: 19339 in 'nieuws: Seagate neemt hardeschijftak Samsung over' staat op +1 en is een positieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Die twee reacties hoeven niet gelijk beoordeeld te worden, want ze zijn qua inhoud ook niet gelijk. De eerste is enkel een zinloze rant, dat tweede heeft net iets meer inhoud. Nu is dat niet zo heel veel meer, maar het is voldoende om de eerste een 0 en de tweede een +1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-06 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 311111 in 'nieuws: Justitie: encryptie moet worden verboden'

Mooie fipo, en dus -1 ipv 0 lijkt me? Let vooral ook op de tijd van posten tov de newspost.

Die +1, en zeker die +2, gevers mogen imho wel een onderzoekje hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:16:

Mooie fipo, en dus -1 ipv 0 lijkt me? Let vooral ook op de tijd van posten tov de newspost.

die ging ik net ook posten :)

en deze johnbetonschaar in 'nieuws: Justitie: encryptie moet worden verboden' lijkt me ook gewoon een +1 en geen +2/+3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
wildhagen schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:16:

niet helemaal mee eens.

Het feit dat het 1 regel tekst is maakt het geen fipo.
Hij heeft zeker een mening en onderbouwd deze met een referentie naar een film. Hij kan natuurlijk de hele clue van de film samenvatten in een 50 regels tellent verhaal, dan had hij van jouw waarschijnlijk een +2 gekregen.

volgens mij moet dit een 0 blijven of zelfs een 1 worden

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
BasieP schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:45:
[...]

niet helemaal mee eens.

Hij heeft zeker een mening en onderbouwd deze met een referentie naar een film. Hij kan natuurlijk de hele clue van de film samenvatten in een 50 regels tellent verhaal, dan had hij van jouw waarschijnlijk een +2 gekregen.

volgens mij moet dit een 0 blijven of zelfs een 1 worden
Het hele totalitaire politiestaat idee is iets wat niet graag op de FP gezien wordt en daarom dus een -1. Net zoals verwijzen naar hitler ook direct een -1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
PietrKempy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:47:
[...]

Het hele totalitaire politiestaat idee is iets wat niet graag op de FP gezien wordt en daarom dus een -1. Net zoals verwijzen naar hitler ook direct een -1 is.
sow dat is nogal een uitspraak...
het uiten van een mening (angst voor politiestaat) is wel even wat anders dan iets met hitler vergelijken...
* BasieP gaat hier maar niet verder inhoudelijk op in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
BasieP schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:48:
[...]

sow dat is nogal een uitspraak...
het uiten van een mening (angst voor politiestaat) is wel even wat anders dan iets met hitler vergelijken...
* BasieP gaat hier maar niet verder inhoudelijk op in
de angst uiten inderdaad niet maar het zeggen dat dit er naar toe nijgt is volgens mij iets dat volgens mij in de schemerzone geplaatst moet worden en indien er inhoudelijk iets toegevoegd wordt er nog meer twijfel over is maar dit is in deze reactie zeker niet het geval. Verder kan je het verwijzen naar 1984 ook gewoon opvatten als het zeggen van de persoon die deze uitspraken gedaan heeft(edit: de hoge pief van de politie) wil dat we naar zo'n politiestaat evolueren en is daarmee een 2e hitler/stalin/... (je weet wel wat ik bedoel) ik zeg hiermee helemaal niet dat de poster dit wil zeggen maar ik vond dat het er naartoe ging (je kan het zo opvatten) dus is het voor mij een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
PietrKempy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:53:
[...]

de angst uiten inderdaad niet maar het zeggen dat dit er naar toe nijgt is volgens mij iets dat volgens mij in de schemerzone geplaatst moet worden en indien er inhoudelijk iets toegevoegd wordt er nog meer twijfel over is maar dit is in deze reactie zeker niet het geval. Verder kan je het verwijzen naar 1984 ook gewoon opvatten als het zeggen van de persoon die deze uitspraken gedaan heeft wil dat we naar zo'n politiestaat evolueren en is daarmee een 2e hitler/stalin/... (je weet wel wat ik bedoel) ik zeg hiermee helemaal niet dat de poster dit wil zeggen maar ik vond dat het er naartoe ging (je kan het zo opvatten) dus is het voor mij een -1
Dan weet ik niet hoe jij het leest, maar ik zie een gezonde dosis sarcasme van die post afstralen.

hij wil er dus duidelijk NIET heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
BasieP schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:00:
[...]

Dan weet ik niet hoe jij het leest, maar ik zie een gezonde dosis sarcasme van die post afstralen.

hij wil er dus duidelijk NIET heen.
Jij moet leren lezen het was me wel duidelijk dat de poster (dystized) niet naar het scenario van 1984 wil. Wat ik bedoelde was dat je uit zijn post zou kunnen afleiden dat de persoon die deze uitspraken gedaan heeft (hoge pief van de politie) wel naar het scenario van 1984 wil. Wat dus een -1 opleverd ook al bedoelt de poster (dystized) dit (misschien) helemaal niet. Verder lijkt me het sowieso een fipo ook al verwijst hij (dystized) naar een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is toch echt een -1 idd. Het enige wat van die post afstraalt is dat het een duidelijke fipo is, zonder verdere inhoud, zonder onderbouwing en dus ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
* BasieP leert hiervan dat hij in ieder geval imdb moet kopieren wil hij +iets krijgen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 387064 in 'nieuws: Justitie: encryptie moet worden verboden'

Die mag even nagekeken worden lijkt me, geeft gewoon toe grof modmisbruik te plegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

PietrKempy schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:47:
[...]

Dat is hier geen goede reden om een -1 te geven. Discussie over een mogelijke totalitaire politiestaat mag best op de fp, mits het ontopic is, en dat is het hier. In een zorgvuldig onderbouwd argument is het zelfs mogelijk om op een constructieve manier Hitler erbij te betrekken.
Nee, het probleem met deze reactie is anders: De poster slingert, schijnbaar zonder het artikel te lezen, een volledig uitgeholde kreet online. Op die manier draagt hij totaal niets bij aan de discussie en is zijn reactie dus ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
wildhagen schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:06:
Anoniem: 387064 in 'nieuws: Justitie: encryptie moet worden verboden'

Die mag even nagekeken worden lijkt me, geeft gewoon toe grof modmisbruik te plegen.
Zijn andere comments zijn niet beter, ook aan de karma grafiek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wie geeft nou weer een +3 voor deze : Gamebuster in 'nieuws: 'Sony staakt productie PSP Go'' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
lijkt mij inderdaad meer een 0/+1 dan een +2. Vooral het laatste stukje komt nogal aanvallend over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De eerste paar aanpassingen aan het moderatiesysteem zijn klaar:
plan: Tweakers.net vernieuwt moderatiesysteem :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Dakreal in 'nieuws: Apple: ook Google Nexus S kopieert iPhone'

Wordt ook al goed gebruik van gemaakt, +1 lijkt mij gewoon voldoende. Mijn post is niet informatief, maar een uitgeschreven mening.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cloud schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:11:
De eerste paar aanpassingen aan het moderatiesysteem zijn klaar:
plan: Tweakers.net vernieuwt moderatiesysteem :)
Waarom heet een +3 nu "Spotlight" ipv "Must Read"?

Wekt denk ik verkeerde verwachtingen, van mensen die vinden dat hun mening in de spotlight moet en dus een +3 verdient, terwijl dat inhoudelijk niet het geval is.

Vond Must Read ook wat meer zeggend eigenlijk, two words say it all. Bij Spotlight kan je nog discussieren over wat het betekent...

De rest ziet er wel OK uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:56

Cyphax

Moderator LNX
wildhagen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:45:
[...]

Waarom heet een +3 nu "Spotlight" ipv "Must Read"?

Wekt denk ik verkeerde verwachtingen, van mensen die vinden dat hun mening in de spotlight moet en dus een +3 verdient, terwijl dat inhoudelijk niet het geval is.

Vond Must Read ook wat meer zeggend eigenlijk, two words say it all. Bij Spotlight kan je nog discussieren over wat het betekent...

De rest ziet er wel OK uit.
Los van dat ik het met je eens ben, en me er tegelijkertijd helemaal niet aan stoor: dat is sowieso wel een beetje een nadeel van het labelen van de +n-scores. +2 heet "informatief", maar een reactie die niet informatief is maar wel heel inzichtvol durf ik ook wel een +2 te geven. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even afgezien van het feit, dat ook ik het niet zo storend vind, weet ik eerlijk gezegd ook niet de reden waarom dit hernoemd is. Daar probeer ik nog achter te komen ;)

Aan de andere kant, Must-Read heeft een hoger 'het moet perfect zijn'-gehalte dan 'Spotlight'. Dus wat dat aan gaat zou het kunnen helpen wat meer reacties naar +3 te trekken. Maar men moet het label natuurlijk niet zo letterlijk nemen op de manier die jij (wildhagen) voorstelt; dat lijkt me niet de bedoeling.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Cloud schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:56:
Maar men moet het label natuurlijk niet zo letterlijk nemen op de manier die jij (wildhagen) voorstelt; dat lijkt me niet de bedoeling.
Dan moet het ook niet zo genoemd worden ;) Toen ik het las, dacht ik exact hetzelfde als Wildhagen. Dus ook ik vermoed dat er veel mensen zijn die "Spotlight" anders gaan opvatten dan dat de bedoeling is. Spotlight kan natuurlijk ook gezien worden als een "kijk eens hier"-post waarin misschien op een negatieve manier de aandacht getrokken wordt, terwijl Must-Read meer in positieve zin de aandacht trekt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat kun je, denk ik, maar op twee manieren oplossen: labels laten kiezen (+2 inzichtvol of +2 informatief, beetje zoals vroeger) of de labels de deur uitdoen. De meeste mensen zien op de FP misschien sowieso alleen het balkje met de score, en minder vaak het label dus je zou zonder label ook wel afkunnen denk ik.

Maar het is allemaal een beetje semantisch hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik hoor nu dat de naamgeving alvast is aangepast in voorbereiding voor de andere komende wijzigingen in het reactiesysteem. Het is de bedoeling dat +3 reacties dan daadwerkelijk echt 'uitgelicht' gaan worden en daarom is het label van naam al aangepast. Dat uitlichten gaat mogelijk op kortere termijn al gebeuren. :)

In dat licht (pun intended), en gezien het feit dat het gewoon een andere positieve manier is om te zeggen dat iets 'must read' is; zie ik in eerste instantie geen problemen met dit nieuwe label. Mochten ineens veel reacties onterecht op +3 gaan eindigen omdat gebruikers het verkeerde idee bij die term krijgen, dan moeten we maar even zien wat er te doen valt.

[ Voor 36% gewijzigd door Cloud op 20-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mensen die een klein beetje weten hoe ze moeten modden zullen er volgens mij geen problemen mee hebben. ''Spotlight'' bied gewoon iets meer ruimte, daar kun je net even iets meer mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

BasieP schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:45:
[...]
niet helemaal mee eens.

In principe mee eens... Echter:
Bij ieder andere film, was ik het met je eens geweest. Maar niet wat betreft deze film. Deze wordt standaard, bij alle artikelen over privacy aangekaart, ongeacht of het relevant is.

De verwijzing naar 1984 heeft ongeveer hetzelfde gehalte gekregen als de wc-eend opmerkingen, die ook te pas en te onpas opduiken.

Ik vraag me af hoeveel mensen die de 1984 opmerking plaatsen uberhaupt de film gezien hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

pcgek schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:02:
Mensen die een klein beetje weten hoe ze moeten modden zullen er volgens mij geen problemen mee hebben. ''Spotlight'' bied gewoon iets meer ruimte, daar kun je net even iets meer mee. :)
Dat is ook opzettelijk gedaan, als nog een extra zetje om het 'gemakkelijker' te maken een +3 moderatie uit te delen. Want ondanks het feit dat de richtlijnen op zich helemaal niet zo streng zijn, belandt toch erg weinig op +3 (en dan soms ook nog niet zonder hulp vanuit /TMF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nou moet ik wel zeggen dat er al vaak is gesproken van ''er moet meer +2 en +3 gegeven worden'' ,maar er zijn tot op heden nooit geen voorbeelden bij gepakt. Dat had Femme(of wie dan ook) eens moeten doen,geeft veel meer inzicht in hetgene wat er van modders verwacht word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je hebt gelijk dat het deels veroorzaakt wordt doordat er gewoon weinig echte kwaliteitsreacties geplaatst worden (ben ik het geheel mee eens), maar wat er ook mee bedoeld wordt is simpelweg makkelijker naar boven afwijken. Uiteindelijk moet de spreiding van scores over het gehele bereik wat verbeteren. Daarom hoop ik ook dat mensen dankzij deze eerste aanpassingen alvast weer zin krijgen om extra hun best te doen op reacties. :)

Het hangt allemaal een beetje samen eigenlijk. Enerzijds heb je het moderatiesysteem wat vrij negatief modereert op dit moment (liever een +1 geven dan een +2, want dan wijk ik af help!) en anderzijds heb je gewoon weinig kwaliteit wat gepost wordt. Beide hebben invloed op elkaar en houden elkaar in stand. Dat moeten we zien te doorbreken. :) Doordat deze aanpassingen alvast de angst voor het afwijken wegnemen hoop ik dat we een begin kunnen maken. Maar wat denk ik veel meer effect gaat hebben op dit gebied, zijn natuurlijk de wijzigingen die er in een volgend stadium aan komen; het sorteren op kwaliteit en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:49
Even een klein stukje off-topic. Zijn boost-punten een nieuwe functionaliteit? Heb het voorheen namelijk nog niet gezien, eveneens in de FAQ. Zie ook:
Boostpunten

Ervaren moderators kunnen boostpunten verzamelen waarmee zij de weging van een moderatie eenmalig kunnen verhogen naar een factor zes. Boostpunten verdien je door als eerste een +2- of +3-reactie te vinden. De reactie moet eindigen op de door jou uitgedeelde beoordeling van +2 of +3 om het boostpunt te verdienen. Met het vinden van een +2-reactie verdien je vijf boostpunten en voor een +3-reactie krijg je vijftien boostpunten. Met elk punt kun je één moderatie een boost geven.
reviews: Tweakers.net moderatie faq

Aangezien ik .plans niet in m'n tracker heb staan wist ik er ook nog niet van. Lees ook: plan: Tweakers.net vernieuwt moderatiesysteem

Anoniem: 387064 in 'nieuws: Fujitsu introduceert nieuwe LifeBooks en Celsius-workstations' - Ik zie hier de troll niet zo van in, iemand een hint? Tot die tijd houd ik het bij een 0.
Neko Koneko in 'nieuws: Fujitsu introduceert nieuwe LifeBooks en Celsius-workstations' - Teveel op de man, -1?
D!zzy in 'nieuws: YouTube converteert nieuwe uploads naar WebM-formaat' - Valide vraag, mag wel nog een +1 gebruiken.
Anoniem: 80466 in 'nieuws: YouTube converteert nieuwe uploads naar WebM-formaat' - Informatief als je het mij vraagt. Weer wat bijgeleerd.
Carbon in 'nieuws: YouTube converteert nieuwe uploads naar WebM-formaat' - Idem..
SMGGM in 'nieuws: YouTube converteert nieuwe uploads naar WebM-formaat' - Heeft nog 1 klein schopje nodig om naar +1 te gaan.

Misschien iemand van de staff die Anoniem: 387064 willen aanspreken op z'n gefrustreerde reacties? :)

[ Voor 54% gewijzigd door Manuel op 20-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Laatst online: 26-01 17:13

fdh

Anoniem: 175233 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:05:
[...]

In principe mee eens... Echter:
[...]

Bij ieder andere film, was ik het met je eens geweest. Maar niet wat betreft deze film. Deze wordt standaard, bij alle artikelen over privacy aangekaart, ongeacht of het relevant is.

De verwijzing naar 1984 heeft ongeveer hetzelfde gehalte gekregen als de wc-eend opmerkingen, die ook te pas en te onpas opduiken.

Ik vraag me af hoeveel mensen die de 1984 opmerking plaatsen uberhaupt de film gezien hebben....
film?
een teken van de tijd zeker, dat men spreekt over de film 1984 in plaats van over het boek....

ik word oud :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Manuel schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:59:
Anoniem: 387064 in 'nieuws: Fujitsu introduceert nieuwe LifeBooks en Celsius-workstations' - Ik zie hier de troll niet zo van in, iemand een hint? Tot die tijd houd ik het bij een 0.
Je mening als feit wegzetten telt toch wel als flamewar uitlokkend. dat kan je ook zien aan de reactie van Neko Koneko. -1 is dus gewoon de juiste score hiervoor!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:26

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 08:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

pcgek schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:34:
Nou moet ik wel zeggen dat er al vaak is gesproken van ''er moet meer +2 en +3 gegeven worden'' ,maar er zijn tot op heden nooit geen voorbeelden bij gepakt. Dat had Femme(of wie dan ook) eens moeten doen,geeft veel meer inzicht in hetgene wat er van modders verwacht word
Modereren doe je om twee redenen: ervoor zorgen dat andere gebruikers kunnen filteren op de kwaliteit van de reacties en de schrijver van een reactie belonen of een tikje op zijn vingers voor zijn gewenste dan wel ongewenste bijdrage.

Het filteren is vooral wenselijk in artikelen met veel reacties. Voor bezoekers die geen zin hebben om door alle reacties te scannen is het handig om te kunnen filteren op alle nuttige reacties. Bij het modereren moet je jezelf dus afvragen of een reactie een nuttige inhoud heeft voor lezers van de reacties. Alle nuttige aanvullingen en informatieve posts waarin niet-wijdverspreide kennis over de aan het artikel gerelateerde onderwerpen wordt aangedragen zijn eigenlijk al minimaal een +2 waard. +1 is voor on-topic reacties met informatie die bij de massa bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:49
k1n8fisher schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:31:
[...]

Je mening als feit wegzetten telt toch wel als flamewar uitlokkend. dat kan je ook zien aan de reactie van Neko Koneko. -1 is dus gewoon de juiste score hiervoor!
Duidelijk. Ik denk dat ik dat stuk over het oog heb gezien. Bedankt. :)

Coi in 'nieuws: Apple: ook Google Nexus S kopieert iPhone' - Kan iemand naar deze +3 kijken? Deze post verdient hooguit een -1 omdat het een doodsimpele troll is.
arjanv in 'nieuws: Apple: ook Google Nexus S kopieert iPhone' - Mag nog 1 klein schopje naar 0 krijgen. Aangezien het voorbeeld van hem noch kant, nog wal raakt maar niet te erg is voor een -1 houd ik het bij een 0.

Wat mij trouwens opvalt is dat er heel veel negatief en off-topic wordt gemod terwijl het vaak wel on-topic blijkt te zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Manuel op 20-04-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 20:01

Herman

FP ProMod
Als eerste reactie van iemand op Tweakers is dit geen goed begin... Wellicht trashen?
Anoniem: 404158 in 'nieuws: Justitie: encryptie moet worden verboden'

offtopic:
Na een klein weekje ziek op bed te hebben gelegen is het grappig om te zien hoeveel je kunt missen. Voorzichtig durf ik te zeggen dat het mij een goede ontwikkeling lijkt, al hoop ik dat de +2 niet té snel noch willekeurig gegeven gaat worden.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ik weet wel dat we allemaal wat rapper een +2 geven (dat merk ik toch sinds gisteren). Maar deze ChrissieOne in 'nieuws: Intel port Android 3.0 naar x86-architectuur' is nu toch echt geen +2 waard. Een gevalletje van laten we hem maar een +2 geven misschien volgen de meeste mij wel en krijg ik 5 boostpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
PietrKempy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:30:
Ik weet wel dat we allemaal wat rapper een +2 geven (dat merk ik toch sinds gisteren). Maar deze ChrissieOne in 'nieuws: Intel port Android 3.0 naar x86-architectuur' is nu toch echt geen +2 waard. Een gevalletje van laten we hem maar een +2 geven misschien volgen de meeste mij wel en krijg ik 5 boostpunten?
Ja, mee eens. Een klein beetje meer moeite (een link naar het artikel bijvoorbeeld) had 'm voor mij wel een +2 gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Femme schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:21:
[...]

Modereren doe je om twee redenen: ervoor zorgen dat andere gebruikers kunnen filteren op de kwaliteit van de reacties en de schrijver van een reactie belonen of een tikje op zijn vingers voor zijn gewenste dan wel ongewenste bijdrage.

Het filteren is vooral wenselijk in artikelen met veel reacties. Voor bezoekers die geen zin hebben om door alle reacties te scannen is het handig om te kunnen filteren op alle nuttige reacties. Bij het modereren moet je jezelf dus afvragen of een reactie een nuttige inhoud heeft voor lezers van de reacties. Alle nuttige aanvullingen en informatieve posts waarin niet-wijdverspreide kennis over de aan het artikel gerelateerde onderwerpen wordt aangedragen zijn eigenlijk al minimaal een +2 waard. +1 is voor on-topic reacties met informatie die bij de massa bekend is.
Met deze uitleg is niks mis,kan me er ook volledig in vinden. Maar echt nieuws is het ook weer niet,want het is al vaker voorbij gekomen. Volgens mij speelt het '' meer +2 en +3+'' verhaal al een paar jaar en wil het maar steeds niet echt lukken dit doel te bereiken. Tja, en waar ligt dat dan aan? Als het al niet duidelijk was ,denk je dat het er nu voor iedereen wel duidelijker op is geworden? De tijd zal het leren. Niet dat een aantal voorbeelden aanslepen een must is,maar volgens mij bereik daar net iets meer mee dan alleen uitleggen wat de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh

fdh

T-men in 'nieuws: Britse isp's verliezen rechtszaak over Digital Economy Act'
staat nu als off-topic na een aantal keer gemod geweest te zijn als ongewenst, wat mij eerder lijkt als meningmodden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
fdh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:48:
T-men in 'nieuws: Britse isp's verliezen rechtszaak over Digital Economy Act'
staat nu als off-topic na een aantal keer gemod geweest te zijn als ongewenst, wat mij eerder lijkt als meningmodden
nu hoort hij ook op 0. Als hij de kritiek op de moderatie weg laat dan krijgt ie zeker een +1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh

fdh

is dat niet een beetje oorzaak en gevolg?
Iemand wordt onterrecht als ongewenst gemod, klaagt erover (op de verkeerde plaats) en vervolgens wordt dat gebruikt als argument om de score zo te laten?

Ik zou zeggen: +1 en een melding over waar kritiek op moderaties hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
fdh schreef op donderdag 21 april 2011 @ 13:58:
is dat niet een beetje oorzaak en gevolg?
Iemand wordt onterrecht als ongewenst gemod, klaagt erover (op de verkeerde plaats) en vervolgens wordt dat gebruikt als argument om de score zo te laten?

Ik zou zeggen: +1 en een melding over waar kritiek op moderaties hoort
oorzaak/ gevolg kan mij niet schelen, ik mod de reactie zoals hij er nu staat niet zoals hij er 10 minuten geleden stond, want zo zien de andere gebruikers hem ook. Ik zou hem een DM willen sturen maar die staan uit bij hem(en om nu zelf te gaan zondigen door commentaar te geven opiemand die commentaar geeft op de modderatie lijkt me heel hypocriet). Ik vind dat ook al is het een mooie reactie je daar relatief streng op moet blijven anders krijgen we op den duur overal commentaar op modderaties behalve hier (of ben ik dan weer te streng?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
Carbon in 'nieuws: Apple bewaart locatiegegevens iPhone op desktop'
Wat mij betreft een reactie die zeker interessante stof belicht die niet direct uit het artikel blijkt. Namelijk dat de opgeslagen locatie gegevens zeer veel overeenkomsten vertonen met de plaatsing van gsm/umts masten en wifi access points. En daarmee dus niet direct gps coördinaten zijn. van mij heeft hij dan ook een +3 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BramBo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:24:
Carbon in 'nieuws: Apple bewaart locatiegegevens iPhone op desktop'
Wat mij betreft een reactie die zeker interessante stof belicht die niet direct uit het artikel blijkt. Namelijk dat de opgeslagen locatie gegevens zeer veel overeenkomsten vertonen met de plaatsing van gsm/umts masten en wifi access points. En daarmee dus niet direct gps coördinaten zijn. van mij heeft hij dan ook een +3 gekregen.
Ik heb 'm +2 gegeven onder het mom "interessant". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
ik vind ze beide niets toevoegen. Ookal leveren ze dan een mooie thread de reacties zelf zijn mijn inziens nogal niets toevoegend (irrelevant = 0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
PietrKempy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:57:
[...]

ik vind ze beide niets toevoegen. Ookal leveren ze dan een mooie thread de reacties zelf zijn mijn inziens nogal niets toevoegend (irrelevant = 0)
Ik had altijd al willen weten of hij tussen een 85" B&O plasma zou kiezen of voor een nissan zou gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik vind de vraag naar de resolutie ontopic. Dergelijke vragen leveren vaak mooie draadjes op. Vandaar ook deze moderatie. Uiteraard is het 2e gedeelte is inderdaad off topic. Toch heb ik wel bewust +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mee eens. We moeten een stapje vooruit,niet terug. Misschien zijn ze een tikkeltje mager,maar als we aan een 0,5 of 0,6 denken ronden we dat af op +1,niet op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
de resolutie is toch iets wat je op 3 minuten vindt via google (gewoon 1080p dus :p)? Als hij hem dan ook zelf had opgezocht was het (misschien) een mooie +2 geweest maar nu vind ik het maar een 0. Vooral het toevoegingetje: maar voor dat geld koop ik wel een ... nee ik vind hem nu meer een 0,3 dan een 0,6 dus voor mij een 0.

[ Voor 62% gewijzigd door PietrKempy op 21-04-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
Het gaat er wmb niet om wat je met 3 minuten Googlen vindt. Als iemand post dat de reso 4k is had je dat mss ook met een paar minuten Googlen kunnen vinden, maar zo lang dat niet in het bericht staat zou ik het dan +2 raten.

Gewoon +1 van mij dus :) Maar ik rate altijd al lekker soepel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-04-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PietrKempy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:57:
[...]

Beide een 0 in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem, ik ga toch ook voor een 0 voor beiden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wat te doen met deze Anoniem: 132566 in 'nieuws: Apple bewaart locatiegegevens iPhone op desktop' ik volg de nederlandse politiek niet echt maar mij lijkt dit toch wel een heel grof statement wat de poster maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 13-06 14:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Zou iemand deze op +2 willen zetten? :)
Dreamvoid in 'nieuws: Nokia krijgt 'miljarden' voor maken Windows Phone-toestellen'

Deze reactie geeft iets meer duidelijkheid omtrent de voorspelling van de analisten waarvan het artikel spreekt. Bovendien is dat linkje wel interresant. :9
De eerste krijgt zelfs boostpunten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

First! :P

Helaas heb ik als ProMod niks aan boostpunten, want die werken niet voor ProMods :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Een promod heeft toch standaard een +6 weging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yupz.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:23:
Een promod heeft toch standaard een +6 weging?
vandaar ik vond het soms al heel rap gaan als ik hier een reactie poste die wat aandacht nodig heeft :p Ik moet toch echt nog wennen aan het nieuwe modsysteem. Ook al is de modfaq niet veranderd ik denk toch dat we (eventjes veralgemenen :) ) veel losser modden dan laat ons zeggen 3 dagen geleden en dat enkel door het nieuwe boostsysteem, maar eigenlijk zouden we volgens de faq even streng moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PietrKempy schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:26:
[...]

vandaar ik vond het soms al heel rap gaan als ik hier een reactie poste die wat aandacht nodig heeft :p Ik moet toch echt nog wennen aan het nieuwe modsysteem.
Een 6x-weging van ProMods is niet nieuw hoor, dat was altijd al zo ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
In de praktijk waren we dus veel strenger dan de mod-faq ons voor ogen houdt. Daarom helpt het nieuwe systeem om milder te worden. Zeker als het om +2 en +3 gaat.

Bovendien is de mod-faq wel aangepast ;)

(@ PietrKempy)

[ Voor 4% gewijzigd door Herman op 21-04-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:27:
[...]

Een 6x-weging van ProMods is niet nieuw hoor, dat was altijd al zo ;)
ja :D maar 2 dagen geleden had ik en andere niet promods deze ook :p nu ging ik er van uit dat de meeste een +2 weging hebben, en ga ik er niet van uit dat iedereen zijn boostpunten constant gebruikt. Nu lijkt het systeem met boostpunten al een stuk logischer want reacties die echt aandacht verdienen worden hier wel geplaatst en dan rap gemod door jullie (promods)

@ Herman: de uitleg bij de verschillende scoreniveaus toch niet? buiten dan de naams verandering

en deze Roland684 in 'nieuws: Onderzoekers willen bougies vervangen door lasers' is nu ook geen +2 volgens mij wel een +1.

[ Voor 21% gewijzigd door PietrKempy op 21-04-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Deze reactie lijkt mij geen +2 maar een 0:
MadEgg in 'nieuws: Nokia krijgt 'miljarden' voor maken Windows Phone-toestellen'
Vanwege:
(...) wordt ik misselijk van hun smerige marketingpraktijken de afgelopen decennia
Jammer dat ook Nokia zich nu laat omkopen door MS.
Bovendien is het een wat subjectief verhaal zonder argumenten. Irrelevant dus...

Dit is geen +3:
Anoniem: 321896 in 'nieuws: KPN: 'chat-heffing' voor mobiel internet komt deze zomer - update'

[ Voor 17% gewijzigd door Herman op 22-04-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Waarom krijg ik hier 2x -1 ongewenst? Foutje van iemand hoop ik? :)
SidewalkSuper in 'nieuws: Overheden zetten vraagtekens bij opslag locatiedata op smartphone'

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-04-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Waarschijnlijk uit jaloezie voor zo'n mooi betoog ;)
* Herman geeft +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als het uit jaloezie is dan mag er wel even naar de user(s) gekeken worden wat mij betreft.

Bedankt voor de +3 en het compliment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die -1 mag zeker worden nagekeken! +3 staat ie nu ook effectief!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 08:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Herman87 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:28:
In de praktijk waren we dus veel strenger dan de mod-faq ons voor ogen houdt. Daarom helpt het nieuwe systeem om milder te worden. Zeker als het om +2 en +3 gaat.

Bovendien is de mod-faq wel aangepast ;)
Ik heb de modfaq aangepast. Eén van de doelstellingen van het project was om de eisen voor de +2 en +3 naar beneden bij te stellen, maar uiteindelijk heb ik aan de tekst weinig veranderd omdat er reeds hele redelijke eisen werden gesteld.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met de uitkomsten van de veranderingen. Filteren op +2 begint eindelijk nuttig te worden.

In de toekomst willen we een adaptief niveaufilter implementeren (voor de users die 'm niet handmatig vastgezet worden). Dat wil zeggen dat het niveau automatisch in stapjes van 0,25 punten wordt verhoogd als er meer goede reacties verschijnen. Het streven is om er vijftig stuks volledig te tonen en de overige reacties van 0 of hoger uitklapbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Hmm, ik heb vaak behoefte aan het tegengestelde.
Om alles te laten zien, maar threads ïnklapbaar te maken.

Zie je een thread die ontspoort, (of in een discussie ontaard waar je geen zin in hebt die te lezen) dan wil ik die thread inklappen, en de rest nog steeds uitgeklapt hebben.

Is er geen optie mogelijk om standaard voor een thread een + of - te zetten zodat je die mogelijkheid altijd hebt, ongeacht hoe je je nivo hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind deze een moeilijke:
FIFO in 'nieuws: 'Apple deelt iPhones met Apple A5-soc uit aan ontwikkelaars''

hij stond op +3. Ik heb em zelf op +2 gezet omdat het een zeer informatieve post is. Maar om nou te zeggen dat de dingen die hij vertelt een mustread zijn als je kijkt naar het onderwerp zou ik zeggen nee. Blijkbaar denken 6 anderen er wel zo over. Waarom zou ik deze post een +3 moeten geven ipv +2?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik vind het jammer dat er geen bronnen bij staan, waardoor ik hem voor het moment even op +2 houd. Hij hangt er dus net een beetje om wat mij betreft

Voorbeelden van aannames die ik niet zo kan herleiden tot een bron:
Ruime winstmarges van >30%
Winstmarges onder druk
Weinig winst op iPad

Ik kan wel verklaringen verzinnen waarom hij dat denkt, maar dat had ik er wel graag bij gezien.

[ Voor 62% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-04-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Anoniem: 404361 in 'nieuws: KPN: 'chatheffing' voor mobiel internet komt deze zomer - update'
Zou deze getrashed kunnen worden? Schelden met kanker op de FP is IMHO not done.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.