Het kleine-mismoderatietopic deel XXI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 20.794 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Is opgelost

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Opgepast! Meningmodders!
Rob Coops in 'nieuws: Consumentenbond: downloadbescherming is wassen neus'
+1 lijkt me wel genoeg.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26

Herman

FP ProMod
Dit betoog heeft zoveel scherpe kantjes dat deze op dit moment te hoog staat. Er is zelfs +2 gegeven! Het betreft deze reactie: Rob Coops in 'nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update'
Hier een paar van die scherpe kantjes:
Ehm, ja natuurlijk niet weet je hoe veel geld er richting die oplichters gaat? Zo'n toko waar zo veel geld naar toe stroomt en zo weinig geld aan de andere kant uitkomt kun je echt niet zo maar sluiten.
(...) het stokoude bedrijfsmodel van de entertainment maffia (...)
Dit is niets meer dan een enorme open deur creëren voor een minder vriendelijk regime dat simpel weg informatie verbied die niet is goedgekeurd door de overheid... en op eens is Nederland niets anders meer dan China dan wel Iran waar de overheid alle data goedkeurt (vooraf dan wel achter af), en mensen die de verkeerde informatie consumeren voor hun leven moeten vrezen.
Ik vrees dat ´0´een betere moderatie is.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Anoniem: 396655 in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'

hier is een modbreak wel op plaats zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Ik zou zeggen dat die eerste post van Rob Coops (Rob Coops in 'nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update') gewoon een -1 is.

Die hele post is één grote flame! Ik wilde de scherpte kantjes quoten, maar dat lukt helemaal niet, omdat je dan gewoon de hele post hebt!

Vooruit dan maar:
Dat Fred met deze wet op de proppen komt tont maar weer eens aan dat deze politicus echt helemaal niets anders is dan een spreek pop die gewoon netjes dat doet wat zijn geldschieters hem opdragen. Dat bijvoorbeeld consumenten organisaties geweerd worden van de pers conferentie waar deze minister onder het toeziend oog van zijn geldschieters uit mag leggen hoe veel veiliger ons landje zal worden dank zij deze briljante brainfart van Fredje Teeven toont aan hoe corrupt Den Haag eigenlijk is en hoe jammer het is dat er nog steeds niets gedaan wordt tegen de vol gevreten machtsmisbruikers zo als Fred en de zijne die niets anders doen dan hun zakken vullen met mooie commissariaten op het moment dat zij de politiek over een paar jaar verlaten. Want reken maar dat deze hulp aan de entertainment maffia beloond zal worden met een gegarandeerd inkomen voor Fred zodra hij besluit niet meer uit de staatsruif te vreten
Hallo zeg... Dat is niet meer normaal je mening uiten. En dat krijgt dan een +2 gemiddeld... Pure meningmods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 11:19
Dead Pixel in Nederlander verdacht van cybersekshandel op Filipijnen: Beetje kritiek op het feit dat het bericht op tweakers staat, gevolgd door redelijk ontopic post. Twijfel tussen +1 en 0. Ware het niet dat ie daarna een edit neerzet over schapen die hem omlaagmodden (terwijl hij nog geen -1 had) maakt het nu wel -1. De al staande moderaties waren geen mismoderaties, maar zijn dat door de edit imo nu helaas wel.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Het hele hoofd draadje kan wel dichtgeklapt worden, offtopic reacties over of het wel of niet thuishort op tweakers, kan besproken worden in de daarvoor bestemde fora, echter reacties daarop volgend dat iedere mod maar een schaap is, etc, mag van mij gewoon getrashed worden, omdat het alles behalve een normale discussie opent, en alleen maar meer dergelijke reacties uitlokt. Daar is de FP gewoon niet voor bedoelt. Daarbij, zijn er ook heel veel meningmods te vinden, die het eens zijn met de mensen die dus dat hele verhaal opratelen (hoort niet op tweakers, schapen, etc). Dat is gewoon modmisbruik en de discussie zou gewoon in de forums plaats moeten vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Nazanir op 12-04-2011 10:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
Kaptkoek in 'Microsoft start met gratis speelbare games op Xbox Live'
Het eerste draadje, waar Kaptkoek begint heb ik gelijk compleet -1 gegeven. Is dat te rechtvaardigen? Persoonlijk ben ik echt klaar met mensen die moeten reageren zulke nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Spheroid schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:02:
Dead Pixel in Nederlander verdacht van cybersekshandel op Filipijnen: Beetje kritiek op het feit dat het bericht op tweakers staat, gevolgd door redelijk ontopic post. Twijfel tussen +1 en 0. Ware het niet dat ie daarna een edit neerzet over schapen die hem omlaagmodden (terwijl hij nog geen -1 had) maakt het nu wel -1. De al staande moderaties waren geen mismoderaties, maar zijn dat door de edit imo nu helaas wel.
Inderdaad,voor en na gezever over moderaties. Kan er niets anders van maken dan -1.
Nazanir schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:19:
Het hele hoofd draadje kan wel dichtgeklapt worden, offtopic reacties over of het wel of niet thuishort op tweakers, kan besproken worden in de daarvoor bestemde fora, echter reacties daarop volgend dat iedere mod maar een schaap is, etc, mag van mij gewoon getrashed worden, omdat het alles behalve een normale discussie opent, en alleen maar meer dergelijke reacties uitlokt. Daar is de FP gewoon niet voor bedoelt. Daarbij, zijn er ook heel veel meningmods te vinden, die het eens zijn met de mensen die dus dat hele verhaal opratelen (hoort niet op tweakers, schapen, etc). Dat is gewoon modmisbruik en de discussie zou gewoon in de forums plaats moeten vinden.
Gaat op dit moment om een stuk of 4 reacties die daar wmb niks te zoeken hebben,hier ook -1s uitgedeeld.

edit: Het zijn er een paar meer dan 4 :P Die van Wilbert heb ik een 0 gegeven

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:49
Breedie gaat weer lekker los met schelden, ongefundeerde reacties en verzinsels in het PS3 topic.
http://tweakers.net/searc...serreacties&Query=breedie

Heb iets van de helft op -1 en de helft op 0 gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-04-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
Faust in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'

goede reactie. uitgesproken mening +1, nieuw feit (vakantie) +1, afsluiting met informatieve quote van gedupeerde +1, totaal +3, afronden naar +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Faust, troll je nou?

- Die post heeft een uitgesproken mening ja, klopt.
- Op vakantie van het geld voor de rechtszaak is natuurlijk niet 123 aan te tonen aan de massa, maar volgens Geohot waren die tickets al gekocht voor het bekendmaken van de rootkey. Ongefundeerd dus op z'n best.
- Daarna nog een opmerking dat hij de reden is voor het verwijderen van OtherOS op de Fat. Ook iets wat ongefundeerd is. Sony verwijderde OtherOS op de Fat pas meer dan 2maand nadat hij de Hypervisor te pakken had, waarmee uberhaupt niet in GameOS gekomen kon worden. Verwijderen van OtherOS was imo puur kostengerelateerd (daarom was het al van de Slim weg, voordat er mee gehacked werd), maar hier kun je dus ook geen echte pluspunten uithalen.
- En dan de toon van je post getuigt van weinig volwassenheid met je mailtje en noobs-gezeur. Het lijkt meer op trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik moet me aansluiten bij SidewalkSuper, het lijkt teveel op een troll om serieus te nemen, vooral de toon van jouw bericht draagt er niet aan bij. Maar verder vele ongefundeerde opmerkingen/stelligen die kant nog wal raken.

Op dit moment is de -1 naar mijn idee op zijn plaats.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
-Volgens Geohot zou hij niet schikken, tenzij Sony OtherOS terug zou brengen. Dus niet teveel waarde aan zijn "ik had de vakantie al vorig jaar betaald" hechten.
-Geohot wist de hypervisor via OtherOS te benaderen/exploiteren. Dit verschafte hem vele informatie over de werking en de beveiliging van OtherOS, sterker nog:
http://www.dcemu.co.uk/vb...xploit-Hello-World-Geohot
Op basis hiervan is OtherOS later verwijderd.
-de term "noobs" is in dit geval zeer correct:
geohot heeft al vaak laten zien dat hij op aandacht uit is, daarnaast heeft hij aan de community bepaalde beloftes gedaan, zoals hierbovengenoemd: geen schikking zonder terugkeer otherOS.

Mensen die hem op zijn woord geloofden/ hierin zijn getrapt zijn dan ook "noobs", noobs wegens hun onvermogen om bedrog te herkennen.

Voor jou lijkt het op trollen omdat jij niet over dezelfde informatie beschikt. Toch ben jij bevoegd om te oordelen over mijn post. Ik denk dat daar het probleem zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Je verdedidg je standpunt niet echt goed op deze manier. En claimen dat je info hebt die anderen niet hebben, zonder een legitieme bron, maakt het zowieso al max een +1 en de mail die je dan al wel of niet verstuurd zou hebben naar Geo is ook van een kinderlijk karakter, in combinatie met de aanval openen op alle "noobs" gaat hij naar -1.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
SidewalkSuper schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 14:02:
Breedie gaat weer lekker los met schelden, ongefundeerde reacties en verzinsels in het PS3 topic.
http://tweakers.net/searc...serreacties&Query=breedie

Heb iets van de helft op -1 en de helft op 0 gezet.
Deze user mag wel wat aandacht krijgen :X

/crosspost

Dit lijkt me behoorlijk modmisbruik om hier +2 voor te geven:
i-chat in 'nieuws: Kabinet wil downloaden materiaal met copyright verbieden - update'

Behoorlijke rant waar uit het niets ook nog KLM als oplichters wordt weggezet. Deze reactie moet natuurlijk op -1.

[ Voor 17% gewijzigd door Herman op 12-04-2011 15:10 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Faust, ik heb je post expres niet beoordeeld, omdat ik er eerst in deze thread op in ga.
Inhoudelijk over je post wil ik ergens anders best discussiëren, daar is het hier niet voor.

Dat je mij probeert weg te zetten als onbevoegd, tenzij ik jouw mening deel, getuigt wederom van weinig klasse.
Ik denk dat je mijn posts uit het verleden over dit onderwerp vrij bol van informatie zult zien staan, die beide kanten van het verhaal belichten en die goed onderbouwd zijn. Check m'n geschiedenis maar.

Feit blijft dat je weinig tot niks fundeert, en de toon anderen dus ook afleid, wat mij doet denken aan trollen. Dat vraag ik dan ook gewoon. De manier waarop je nu reageert is ook niet echt aanleiding om er anders over te gaan denken. Waar ik naar vraag, het funderen van je posts lukt je nog steeds matig tot slecht en de toon blijft denigrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
SidewalkSuper schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:02:
Faust, ik heb je post expres niet beoordeeld, omdat ik er eerst in deze thread op in ga.
Inhoudelijk over je post wil ik ergens anders best discussiëren, daar is het hier niet voor.

Dat je mij probeert weg te zetten als onbevoegd, tenzij ik jouw mening deel, getuigt wederom van weinig klasse.
Ik denk dat je mijn posts uit het verleden over dit onderwerp vrij bol van informatie zult zien staan, die beide kanten van het verhaal belichten en die goed onderbouwd zijn. Check m'n geschiedenis maar.

Feit blijft dat je weinig tot niks fundeert, en de toon anderen dus ook afleid, wat mij doet denken aan trollen. Dat vraag ik dan ook gewoon. De manier waarop je nu reageert is ook niet echt aanleiding om er anders over te gaan denken. Waar ik naar vraag, het funderen van je posts lukt je nog steeds matig tot slecht en de toon blijft denigrerend.
Excuses, ik nam onterecht aan dat je enkel de t.net berichtgeving over dit onderwerp gevolgd had, hier kwam namelijk telkens in voor dat Geohot de PS3 was gaan hacken als reactie op Sony's verwijderen van OtherOS op de PS3 fat.
Als je enkel de t.net berichtgeving als bron had, dan zou je imo inderdaad minder bevoegd zijn om over dit onderwerp te oordelen (aangezien je dus niet/ over foutieve informatie zou beschikken).

Ik heb in mijn oorspronkelijke post al enkele links toegevoegd, mijn originele mail (engels) aan geohot kan ik beter niet plaatsen op de frontpage aangezien ik hierin nogal grafisch bepaald gevangenispraktijken beschrijf.
Daarnaast zal ik nog een toelichting op het gebruik van het woord "noobs" geven zodat mensen het in de correcte context kunnen plaatsen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Finraziel in 'nieuws: Microsoft brengt ontwikkelapplicatie voor WP7-software uit' is zeker geen +1 maar een dikke -1. Lijkt me dat er een meningmodder bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Sorry, maar toch weer Faust:

nieuws: Microsoft brengt ontwikkelapplicatie voor WP7-software uit

Dit riekt naar mijn idee naar een gigantische flame bait, door eigenlijk in een keer uit te halen naar Android, meer dan een 0 zie ik hier niet in, los van alle +1 gevers.

Ook al heeft hij gelijk dat een ieder nu makkelijk een App kan maken, had hij dit ook kunnen zeggen zonder de uithaal naar Android.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nazanir schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:58:
Sorry, maar toch weer Faust:

nieuws: Microsoft brengt ontwikkelapplicatie voor WP7-software uit

Dit riekt naar mijn idee naar een gigantische flame bait, door eigenlijk in een keer uit te halen naar Android, meer dan een 0 zie ik hier niet in, los van alle +1 gevers.

Ook al heeft hij gelijk dat een ieder nu makkelijk een App kan maken, had hij dit ook kunnen zeggen zonder de uithaal naar Android.
De 'uithaal' is niet geheel onterecht, gezien het feit dat de android app market nogal overspoeld wordt met malware en crap, crap als in: slecht en snel geprogrammeerde applicaties waar er reeds 1000en van zijn :)

Ik heb het aangepast, dit staat er nu:
@ eerdere reacties, lach maar wat jullie willen, maar hiermee is het mogelijk om inderdaad op het toilet of in een trein een app te produceren die beter uitziet dan een heel groot deel van alle apps op een concurrerend platform, en als we moeten uitgaan van de WP7 facebook interface, ook nog eens een heel stuk prettiger werkt.

Dit is een hele mooie ontwikkeling. Genoeg mensen die een goed idee voor een (simpele) app hebben, maar die verder niet heel veel verstand van programmeren hebben.
Voor die mensen wordt de drempel met deze applicatie wel heel laag.

Ik verwacht dan ook dat er hier veel interessante applicaties uit zullen voortkomen.

Daarnaast: mensen op deze website zien het hebben van 'veel' apps als een pluspunt, terwijl ik ze (begrijpelijk) nooit een woord zie reppen over de kwaliteit. Het makkelijk kunnen programmeren van apps wat zou leiden tot veel apps maakt in dit geval dus niet uit, zeker als je ziet dat de kwaliteit zoals ik al aangaf en mogelijk ook de usability (door de interface) bij die apps een stuk hoger ligt dan het merendeel van de apps bij dat platform met 'veel' apps.

edit:wat extra nuance toegevoegd zodat fans van concurrerende platformen zich niet aangevallen voelen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Die uithaal, ook al heb je gelijk, hoort gewoon niet in dit nieuwsitem thuis, het gaat om WP7, hoe slecht de Android market mag zijn, het heeft geen plaats in deze discussie en zal mensen aansporen tot counterflamen, etc, waardoor er alleen maar meer offtopic reacties komen. Het heeft dan ook niet te maken of ik het eens of oneens ben met jouw opmerking, want dan is het gewoon mening modden. Je word nu naar beneden gemod omdat het een flame/offtopic potentie heeft in reacties.

[Edit]@Herman dat was voor mij precies de reden om hem op -1 te modden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nazanir op 12-04-2011 17:56 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Nazanir schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:20:
Die uithaal, ook al heb je gelijk, hoort gewoon niet in dit nieuwsitem thuis, het gaat om WP7, hoe slecht de Android market mag zijn, het heeft geen plaats in deze discussie en zal mensen aansporen tot counterflamen, etc, waardoor er alleen maar meer offtopic reacties komen. Het heeft dan ook niet te maken of ik het eens of oneens ben met jouw opmerking, want dan is het gewoon mening modden. Je word nu naar beneden gemod omdat het een flame/offtopic potentie heeft in reacties.
Ik probeer gewoon extra informatie te geven, hiermee de gemiddelde tweaker misschien te onderwijzen, en voor geïnteresseerden mogelijk een discussie op gang te brengen. Het is dan jammer van de moderatie, maar ik geef gewoon wat tegengewicht op de "WP7: lol!"-visie die op t.net lijkt te overheersen :)

edit @ Herman; dat stond er al vanaf het begin en was bedoeld als (komische) reactie op spenky in 'nieuws: Microsoft brengt ontwikkelapplicatie voor WP7-software uit'

[ Voor 12% gewijzigd door Faust op 12-04-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
*nvm*

Onderstaande heb ik een -1 gegeven.
Faust in 'nieuws: Microsoft brengt ontwikkelapplicatie voor WP7-software uit'

Dit lijkt me zelfs na edit nog een stevige flame:
@ eerdere reacties, lach maar wat jullie willen, maar hiermee is het mogelijk om inderdaad op het toilet of in een trein een app te produceren die beter uitziet dan een heel groot deel van alle apps op een concurrerend platform, (...)

[ Voor 33% gewijzigd door Herman op 12-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-04-2021
Ach je bio spreekt al boekdelen opzich en de comments op je wall liegen er ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

General_Snuss in 'nieuws: Nederlander verdacht van cybersekshandel op Filipijnen'

Die +1 en +2 gevers mogen imho nagekeken worden. "Wat is de nieuwswaarde?"-posts horen altijd op -1, hoort niet op de FP maar in GR.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
citruspers in 'nieuws: Beveiligingssoftware Avast bokt na foute update'

Wat moet er hier mee gebeuren. Volledig ontopic maar dan dat eerste stukje wat ongewenst is. Ik heb hem een -1 gegeven met het gedacht van als iets er niet hoort mag je er na nog zoveel zeggen als je wilt dan nog hoort het er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Met het ongewenste bedoel je die moderatieopmerking? Als het op deze manier gebeurd hoef je er wat mij betreft geen punten voor af te trekken. Zijn toon is prima en hij werkt zijn punt uit tot een nette ontopic reactie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:49

mrc4nl

Procrastinatie expert

beste mods,
ik had ma. om 13.00 een reactie geplaatst maar wacht nog steeds moderatie:
mrc4nl in 'nieuws: Deense politiek: browserfilters moeten p2p-sites blokkeren'

+1 zou fijn zijn :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Zou iemand mij willen helpen om deze naar de +2 te krijgen? :P

Dreamvoid in 'nieuws: Intel: nieuw Atom-platform krijgt hdmi en Wireless Display'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:35
Heb extra offtopic bij mijn post geedit aangezien ik 10x een -1 kreeg terwijl er niks schokkends in mijn bericht staat.

sdk1985 in 'nieuws: 'Microsoft start met gratis speelbare games op Xbox Live''

Op verzoek haal ik dit weer weg maar dit leek me wel nuttig voor deze keer. Heb het idee dat KaptKoek alles nog niet zo goed door heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2011 02:28 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

sdk1985 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:28:
Heb extra offtopic bij mijn post geedit aangezien ik 10x een -1 kreeg terwijl er niks schokkends in mijn bericht staat.

Op verzoek haal ik dit weer weg maar dit leek me wel nuttig voor deze keer. Heb het idee dat KaptKoek alles nog niet zo goed door heeft.
Je hele reactie is zwaar offtopic, en commentaar op moderatie. Het ontopic stukje is maar ongeveer 1/7 van de reactie, en dat levert een -1 op vanwege FP-vervuiling.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
sdk1985 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:28:

dan mag jij de moderatie faq ook nog eens lezen:
Klachten over moderaties

Het is niet gewenst dat er in de reacties wordt gediscussieerd over de juistheid van de moderaties. Dergelijke discussies kunnen gevoerd worden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Reacties waarin enkel geklaagd worden over de moderatie van een reactie dienen met een -1 beoordeeld te worden.
was sowieso al niet meer waard dan een 0. niet omdat hij off-topic was maar omdat hij helemaal niets toevoegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Ik geef om dezelfde redenen als Ghost Dog een -1 hier, dit had net zo makkelijk via een DM gekunt, zonder dat dit de FP vervuilt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
was nog maar door 1 iemand of maximum 2 personen gemod en dat sinds vannacht. staat nu op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 17:13

fdh

arjankoole in 'nieuws: Minister: burgers Caribisch Nederland hebben geen DigiD nodig'

staat nu als ongewenst, maar gezien de edit is dit volgens mij wel ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Die hele discussie over packers is ook niet vreselijk on-topic, toch? Ik heb 'm nog niet gemod, 'k weet niet wat anderen ervan denken dus ik ga je ook niet benadelen als ik twijfel.
Je linkje naar UPX doet het trouwens niet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PietrKempy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:00:
[...]

dan mag jij de moderatie faq ook nog eens lezen:

[...]

was sowieso al niet meer waard dan een 0. niet omdat hij off-topic was maar omdat hij helemaal niets toevoegde.
Natuurlijk heb ik de moderatie faq zelf gelezen, daarom post ik hier ook. Ik zeg dan ook "Op verzoek haal ik dit weer weg maar dit leek me wel nuttig voor deze keer. ". Het was nu mijn afweging om er TOCH een opmerking over te maken. Ik heb het idee dat er tegenwoordig wel erg vaak -1 wordt uitgedeeld terwijl dit toch echt bedoelt is voor de trolls en niet voor de niet nuttige berichten. Maar dit hoeft niet de opvatting van tweakers in het algemeen te zijn, vandaar mijn vraag hier.

Ik heb de quote uit de moderatie faq ondertussen maar verwijdert gezien het uitblijven van constructieve reacties op dit forum.

Overigens is mijn ontopic deel wat mij betreft relevant; of het nuttig is om free 2 play games op xbox live aan te bieden hangt volledig af of ze voor het league of legends model of voor het battlefield model gaan. Toch iets om over na te denken...

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die edit vind ik niet heel erg netjes. Een 0 vind ik geen mismod in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ghost Dog schreef op woensdag 13 april 2011 @ 02:34:
[...]

Je hele reactie is zwaar offtopic, en commentaar op moderatie. Het ontopic stukje is maar ongeveer 1/7 van de reactie, en dat levert een -1 op vanwege FP-vervuiling.
Vlostrekt onzinnig om een quote mee te tellen als reactie..

mijn offtopic reactie bedraagt:
"Negatieve moderatie op je berichten helpt je karma niet..."
(10 woorden)

Mijn ontopic reactie:
": gratis games zijn prima, echter battlefield heroes vond ik persoonlijk niks aan door de spelers die bijvoobeeld vlammende kogels kochten. Dan gaat de lol er snel af... League of Legends is wat mij betreft wel een goed voorbeeld dat gratis geen invloed op de gameplay hoeft te hebben (alleen betaalde skins). "
(51 woorden)

Het is dus 80% ontopic en niet 1/7. Het commentaar op de moderatie volgde pas NA de -1 status. Ooit de mogelijkheid overwogen dat KaptKoek wellicht niet 100% functioneert? Dit hoeft niet zo te zijn maar dit kan wel (zie de product review). Zo is mijn opmerking (aardig) dan ook bedoelt.

Het kan allemaal wel wat aardiger mag ik hopen???

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 13-04-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 17:13

fdh

RoD schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:52:
[...]

Die edit vind ik niet heel erg netjes. Een 0 vind ik geen mismod in ieder geval.
mja
Een 0 misschien niet, maar stond toen op ongewenst, wat ik toch wat te negatief vond.
Op zich is de oorspronkelijke post niet verkeerd, maar misschien wat onduidelijk verwoord.
De tekst in de edit verduidelijkt wat hij bedoelde, maar is misschien niet zo netjes nee (al vind ik het nogal meevallen).

Met een 0 valt te leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:56

Deathchant

Don't intend. Do!

sdk1985 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 14:51:
[...]
Ik heb de quote uit de moderatie faq ondertussen maar verwijdert gezien het uitblijven van constructieve reacties op dit forum.
KaptKoek is een ander verhaal en staat los van het jouwe en hij heeft ook de modderation gekregen in al zijn posts wat hij verdiende, vind je niet?
Je kunt jezelf blijven verklaren en dan zeggen dat er niet constructief gereageerd wordt, maar dat verandert niets aan het feit dat je post gewoon wel als behoorlijk offtopic ervaren wordt, ook gezien de faq.
Welke constructieve reacties verwacht je hier te horen? Ik vind de reacties die gegeven zijn wel constructief; dat deze niet in lijn liggen met wat je graag zou willen horen is een ander verhaal.
Dus ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het met GhostDog eens ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 13-04-2011 15:27 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Een reactie waarin glashard wordt beweerd dat een verdachte onschuldig is terwijl er geen rechtspraak is geweest, en vervolgens twijfelen aan de integriteit van de rechtelijke macht zonder dit te beargumenteren... Dat kan toch nooit +1 zijn? Ik denk dat ik nog mild ben als ik het 'irrelevant' vind...

Kevinp in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'

Deze reactie is m.i. niet informatief. Iets minder cynisch dan die hierboven maar m.i. ook te suggestief voor +2:

Keypunchie in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Weer iemand die een fipo probeert te pakken, hij was te laat maar heeft nog wel snel even zijn bericht aangepast zodat het meer dan 2 woorden zijn.
Blijft toch een -1 voor mij, irritante 1-4 woorden altijd.

Luuk58 in 'nieuws: Microsoft geeft bèta van Silverlight 5 vrij'

[ Voor 25% gewijzigd door Bron op 13-04-2011 20:28 . Reden: Linkje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
In het nieuwsitem over IE10 van gisteren (feitelijk eergisteren :p) zitten volgens mij nog wel een paar neusjes van de zalm tussen. 182 reacties en maar één informatief? Het zijn er vast meer ;)

Volgens mij zouden onderstaande reacties mogelijk in aanmerking kunnen komen voor +2:
MokaNi in 'nieuws: Microsoft geeft preview-versie van Internet Explorer 10 vrij'
OddesE in 'nieuws: Microsoft geeft preview-versie van Internet Explorer 10 vrij'
OddesE in 'nieuws: Microsoft geeft preview-versie van Internet Explorer 10 vrij'

Over deze reacties twijfel ik nog. Zouden dezen ook informatief zijn?
David Mulder in 'nieuws: Microsoft geeft preview-versie van Internet Explorer 10 vrij'
_Thanatos_ in 'nieuws: Microsoft geeft preview-versie van Internet Explorer 10 vrij'

(Al is de toonzetting van die middelste niet zo netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Anoniem: 388136 in 'nieuws: Google laat fabrikanten apps aanraden in Android Market'
Anoniem: 388136 in 'nieuws: Google laat fabrikanten apps aanraden in Android Market'

Kunnen deze posts ook nog even -1 beoordeeld worden. Of de beste gebruiker op een andere manier duidelijk maken dat dit niet heel erg gewaardeerd wordt.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hehehe die heeft een trauma opgelopen ergens vermoed ik.
Hier nog meer:

Ik vind 't overigens wel komisch hoe ie letterlijk veel "boe" roept, da's weer eens wat anders. :+
Ik vind dit gewoon een +1. Het is voornamelijk een mening die 'ie geeft, en da's prima maar ik lees er weinig of niets in dat 'm naar +2 tilt.
Dit is wat meer informatief, die vind ik nog wel +2 waardig. Net. :P
Ik twijfel, ik zou zelf opteren voor de +1 maar daarmee trek ik 'm naar +1, terwijl veel anderen 'm +2 vinden. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Cyphax op 14-04-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ajakkes schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:43:

Kunnen deze posts ook nog even -1 beoordeeld worden. Of de beste gebruiker op een andere manier duidelijk maken dat dit niet heel erg gewaardeerd wordt.
Maar even in de gaten houden, die posts zijn in elk geval niets meer waard dan een -1.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Herman87 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:18:
Een reactie waarin glashard wordt beweerd dat een verdachte onschuldig is terwijl er geen rechtspraak is geweest, en vervolgens twijfelen aan de integriteit van de rechtelijke macht zonder dit te beargumenteren... Dat kan toch nooit +1 zijn? Ik denk dat ik nog mild ben als ik het 'irrelevant' vind...

Kevinp in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'

Deze reactie is m.i. niet informatief. Iets minder cynisch dan die hierboven maar m.i. ook te suggestief voor +2:

Keypunchie in 'nieuws: Sony en PS3-hacker GeoHot schikken rechtszaak'
Die eerste gaf ik een +1. Ik vermoed dat hij gewoon bedoelt dat je als arme burger (in vergelijking met bedrijven als sonny) helemaal financieel ten onder gaat zonder dat de rechtzaak al gedaan is. Veel suggestief vind ik daar niet aan, het is gewoon zeggen dat een rechtzaak ontzettend duur is en dat dat oneerlijk is want hoe meer geld hoe beter je advocaten dus hoe hoger de kans dat je bij een twijfel geval toch je slag thuis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

Faust in 'nieuws: Hackers krijgen root-toegang tot WordPress-servers'

+2 en +3 gevers die nagekeken mogen worden, ik kom persoonlijk niet verder dan een +1.

[ Voor 21% gewijzigd door Nazanir op 14-04-2011 10:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Cloud schreef op donderdag 14 april 2011 @ 09:47:
[...]

Maar even in de gaten houden, die posts zijn in elk geval niets meer waard dan een -1.
In overleg is de eerste toch verwijderd, zodat de geneste boom met onzin niet meer te zien is in nested mode.
Al weg zo te zien.

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 14-04-2011 11:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
kmf in 'nieuws: 'Motorola werkt aan stevige Android-tablet voor bedrijfsleven''

Waarom staat dit niet op +1 of hoger? Prima onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Faust in 'nieuws: Microsoft: Mango-update voor WP7 komt dit najaar beschikbaar'

Deze mag ook wel wat hoger: het OT gedeelte is een toevoeging die inhoudelijk op gestelde vragen ingaat.

De rest is uiteraard prima onderbouwd, niets waar iemand zich aan kan storen. Ik begrijp de 6 (mening)modders dan ook niet. Mogelijk is dit misbruik, kijk ze dus na

Edit: kan kloppen maar ik mag hopen dat een promod reacties volledig leest

[ Voor 8% gewijzigd door Faust op 14-04-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Precies 6 punten... dat is ook wel een beetje verdacht he. Kan precies 1 promod zijn.

Ik denk dat de meeste mensen zich laten leiden door het eerste deel van je post. Dat is inderdaad off-topic. Je kunt het beter andersom doen denk ik, dan heb je risico niet dat mensen je post niet helemaal lezen. Het begint off-topic, men verwacht niet dat het later on-topic zal worden dus 0.

[ Voor 63% gewijzigd door Cyphax op 14-04-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Faust: Grootste gedeelte van de post is volkomen off-topic. En in tegenstelling tot wat je beweerd, zijn er helemaal geen gestelde vragen hierover! (En het beantwoorden doe je dan sowieso binnen de thread)
Dus geen enkele reden om zo verschrikkelijk off-topic te gaan, en dus een 0 moderatie.

Verder mag je van geluk spreken dat dergelijke offtopic geleuter niet wederom een iOS-WP7 flameware veroorzaakt... En dat is zeer ongewenst.

Ik zie geen reden voor meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 175233 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:51:
Verder mag je van geluk spreken dat dergelijke offtopic geleuter niet wederom een iOS-WP7 flameware veroorzaakt... En dat is zeer ongewenst.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een goed punt, al reageert ie hier indirect op vragen van anderen. Dat is toch wat anders dan zelf een soort troll posten, die een flamewar uitlokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Hoeft niet perse om een Promod te gaan hoor,er zijn ook zat andere modders met een weging van x6 :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

trapm in 'nieuws: 'Blokkeren downloadwebsites vereist wetgeving''

Is dat niet gewoon een mislukte FiPo? Zinloos, en slaat inhoudelijk ook nog eens nergens op. Ik vind het wel een -1 waard. Die +2 mag sowieso wel nagekeken worden natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 14-04-2011 17:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
wildhagen schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:37:

Is dat niet gewoon een mislukte FiPo? Zinloos, en slaat inhoudelijk ook nog eens nergens op. Ik vind het wel een -1 waard. Die +2 mag sowieso wel nagekeken worden natuurlijk.
naar mijn idee een duidelijke -1. altijd als het over het beperken van bepaalde dingen gaat word china er bij gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:37:

Inderdaad, volslagen inhoudsloos en wat mij betreft ook ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Zou deze reactie getrashed kunnen worden? Scheelt waarschijnlijk een hoop negatieve reacties...

ThaJay in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyphax schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:45:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd wel een goed punt, al reageert ie hier indirect op vragen van anderen. Dat is toch wat anders dan zelf een soort troll posten, die een flamewar uitlokt.
Welke vragen van anderen? Die zijn er helemaal niet!
Juist omdat de post zo uit heldere hemel komt vallen, heb ik toen, en nu wederom, specifiek gezocht naar die vragen. En ik heb ze niet gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Kan iemand deze meneer iets van een waarschuwing oi.d sturen?

http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=ThaJay

Niet de beste poster van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

http://tweakers.net/react...on=EditPosting&ID=4642457

Kan iemand me uitleggen waarom ik een 0 krijg voor deze post? Ik ben on-topic, schrijf ik iets dat niet eerder is vertelt (in dit topic) en doe het op een nette manier. Normaal klaag ik niet over een twijfelachtig 0, maar hier snap ik het gewoon niet.

[ Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 14-04-2011 23:24 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 16:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Is dat een uitnodiging om aan te passen wat me niet bevalt in die reactie? :P
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Uitgeversbond: illegaal downloaden ook strafrechtelijk vervolgen' is een nuttiger linkje. (Te vinden door op de datum/tijd van je reactie te klikken.)

Overigens was het slechts 1 beginner die een 0 had gegeven, dus dat heb ik maar even recht getrokken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Graag wil ik deze user onder de aandacht brengen: Anoniem: 397544

Hij maakt het wel érg bond. Hoewel er vele voorbeelden zijn, wil ik deze benoemen:
Anoniem: 397544 in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

Sowieso kan dat nieuwsitem wel wat aandacht gebruiken. Er zijn daar veel reacties die niet door de beugel kunnen: nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Herman87 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:49:
Graag wil ik deze user onder de aandacht brengen: Anoniem: 397544

Hij maakt het wel érg bond. Hoewel er vele voorbeelden zijn, wil ik deze benoemen:
Anoniem: 397544 in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

Sowieso kan dat nieuwsitem wel wat aandacht gebruiken. Er zijn daar veel reacties die niet door de beugel kunnen: nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker
Ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Hulde dat je die hebt weggehaald. Wat een taal...

Deze reacties komen wat dreigend over:
killercow in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'
Anoniem: 151481 in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

Wellicht trashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, persoonlijk vind ik dat gewoon ordinair kansloos, dus een -1 volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:45:
[...]

Inderdaad, volslagen inhoudsloos en wat mij betreft ook ongewenst.
Toch krijgt hij +1, +2 en zelfs +3 bij het leven, waardoor hij weer op 0 staat nu.... kunnen die niet nagekeken worden?

En trapm in 'nieuws: 'Blokkeren downloadwebsites vereist wetgeving'' kan dus nog een paar zetjes naar de -1 gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 10:54
-1 it is.
Er staan nu zelfs +2 en +3 moderaties bij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
BramBo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:31:
[...]

-1 it is.
Er staan nu zelfs +2 en +3 moderaties bij :|
Die mogen inderdaad wel eens bekeken worden. Die +1 modderaties zijn volgens mij al mismods.

sygys in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

deze mag volgens mij ook wel op -1 vooral dat laatste deel komt nogal agresief over

i-chat in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

een verwijzing naar ome adolf is nu niet iets waar we een off-topic op willen zien, toch? lijkt mij wel een -2 waard.

brama in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

lijkt me nu ook niet een +2 waard. oké hij steekt oven de rest uit maar in een ander topic zou het gewoon een +1 zijn.

modbreak?

[ Voor 73% gewijzigd door PietrKempy op 15-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir

Nazanir

Is pappa!

die i-chat mag minstens een modbreak, dat is op zijn zachst gezegd een ongewenste opmerking. Iemand met bijna 100k karma zou toch wel beter moeten weten lijkt me?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 08:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide reacties van i-chat maar even weggegooid.

edit:
En de reactie van i-chat hieronder ook maar..

[ Voor 38% gewijzigd door Cloud op 15-04-2011 13:52 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:56

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Volgens mij is dit verhaal fictief. Daarom meen ik dat het irrelevant is. Wel is het lastig te voorzien van moderatie. Iemand nog suggesties?

Faust in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 10:18

DarkKnight

Narf

Herman87 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:54:
Volgens mij is dit verhaal fictief. Daarom meen ik dat het irrelevant is. Wel is het lastig te voorzien van moderatie. Iemand nog suggesties?

Faust in 'nieuws: Sony valt voor tweede maal binnen bij Duitse PS3-hacker'
Ik heb het op Off-topic gezet. Ik had ook anders geen idee hoe je zo'n fictief verhaal zou moeten beoordelen.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Voor de moeite zou je hem een +1 kunnen geven en het is best wel een mooie post in vergelijking met de rest van dat artikel. Grapjes mogen soms ook een +1 hebben dus ik vind deze reactie van faust best ook wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat is zeer zeker een fictief stuk. (Ik ga er tenminste maar vanuit dat deze PS3 game characters niet in het echt bestaan... ;) ) Vooral in de laatste alinea's ligt het er ook duimendik bovenop!

Ik vindt het een heel grappig stuk. Heel anders dan we van Faust gewent zijn. En stiekem zit er ook nog heel erg veel on-topic opmerkingen in, zoals bijvoorbeeld hier:
Hij zei dat hij begreep dat de Duitse PS3-hacker wil dat alles open en gratis moet zijn, maar dat voor het beleven van Drake's avonturen er veel ontwikkel-kosten nodig zijn, dat er een heel team achter hem en Elena (en Sully, die overigens bezig was met een barmeid in Lima) staat, met gezinnen en de wens om op vakantie te gaan en studerende kinderen wat wat niet allemaal.
Dat piraterij een bedreiging voor het uitoefenen of zelfs het hebben van hun beroep vormde. En ook zou kunnen betekenen dat Sony in de toekomst minder risico's met hardware zou nemen. Elena zou nooit zo mooi en natuurlijk zijn geweest als Sony niet in krachtige hardware geïnvesteerd had.
M.a.w. daar zegt hij natuurlijk dat game ontwikkeling veel geld kost, dat die mensen wel gewoon betaald moeten worden. En dat games in de toekomst misschien wel eens slechter zouden kunnen worden, als mensen het niet kopen, en er dus geen geld in de lade van de ontwikkelaars stroomt.

Sowieso een dikke +1 waard. Heel grappig, en toch nog on-topic.

Hoewel dit specifieke hacken misschien niet helemaal vergelijkbaar is met de piraterij waar Faust meer naar verwijst...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 15-04-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Anoniem: 175233 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:47:

Sowieso een dikke +1 waard. Heel grappig, en toch nog on-topic.

Hoewel dit specifieke hacken misschien niet helemaal vergelijkbaar is met de piraterij waar Faust meer naar verwijst...
Ik dacht al een +2 is misschien wel een beetje overdreven. Maar als signaal kan een +2 in dit artikel wel tellen natuurlijk. Maar dat is dan in mijn ogen een beetje miscbruik maken van het systeem, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me een -1, geen 0? De eerste regel is gewoon op de man.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

Mee eens, dus heb ik mijn stem(men) even gebruikt om hem naar -1 te laten vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mag ik even aandacht vragen voor deze user: Anoniem: 402057?

Net geregistreerd, drie reacties, alledrie dieptriest.

Anoniem: 402057 in 'nieuws: Autoriteiten VS halen botnet onderuit'

Misschien maar helemaal trashen? Stoer komen doen dat je een botnet hebt, en passwords steelt (2e reactie) lijkt me meer dan ongewenst te noemen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dat is puur trollen wmb. Maar wat kan je anders verwachten van iemand met een karma van -1000.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight

DarkKnight

Narf

k1n8fisher schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:20:
Dat is puur trollen wmb. Maar wat kan je anders verwachten van iemand met een karma van -1000.
En het 'interessantste' is dat alle reacties van hem dezelfde inhoud hebben. Beetje jammer, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Is al opgepakt

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Anoniem: 197965 in 'nieuws: 'Applicaties gebruiken ongemerkt microfoon smartphone'' wat te doen met deze. de verwijzing naar Oost-Duitsland en de stasi hoort volgens mij niet de rest is wel on-topic. is dit een -1 of een 0? ik geef nu een 0 omdat ik tveel twijfel.

XBL in 'nieuws: 'Applicaties gebruiken ongemerkt microfoon smartphone'' deze lijkt me ook geen +2 waard.

[ Voor 21% gewijzigd door PietrKempy op 16-04-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik mis retepvosnul, zonder eind :-(
Zijn comments waren fantastisch, geen enkele was minder dan heerlijk.
Jullie moeten ze allemaal hebben gemodereerd, jullie kennen hem waarschijnlijk het best. Het feit dat hij een kleur naast zijn reacties zag die door jullie gekozen was maakt me bijna jaloers. Ik respecteer jullie echter.

Ik salueer u,
Faust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
Dit is niet het aandacht vraag topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Bron schreef op zondag 17 april 2011 @ 02:38:
Dit is niet het aandacht vraag topic.
Sorry dat was niet de bedoeling. Ik had misschien beter een nieuw topic kunnen openen want nu staat het een beetje vreemd.. Ik wilde in ieder geval kwijt dat de moderatie een grote invloed heeft op hoe users functioneren, direct zal wel duidelijk zijn, maar onbewust is het zeker ook van grote invloed, uiteindelijk willen we toch graag een bepaalde score halen, zowel positief al negatief. De genoemde user had volgens mij nooit kwaad in de zin, maar juist vanwege de moderatie poste hij wat hij poste. Dat wordt misschien wel eens onderschat en ik wilde toch graag credit geven ervoor. En dit is het grote topic van de fp moderatie dus ik dacht dat dit de juiste plek was. Excuses dus!

[ Voor 66% gewijzigd door Faust op 17-04-2011 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Vanaf hier: Anoniem: 315994 in 'reviews: Antecs Lanboy Air: een gat in de markt' heeft een modder een aantal reacties op +2 gezet, wat nergens op slaat. Duidelijk puur voor het mismodden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
PietrKempy in 'reviews: Antecs Lanboy Air: een gat in de markt'

waarom deze een -1 krijgt vraag ik me toch ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 144601 in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'

Lijkt me eerder een -1, dan een 0? Die +1 en +2 kunnen nagekeken worden imho.

Troll over "onbenullige ambtenaren", troll over Sovjet-Unie (dan snap je werkelijk niet waar het over gaat).

Dubbele troll lijkt me voldoende voor een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 17 april 2011 @ 12:52:
Anoniem: 144601 in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'

Lijkt me eerder een -1, dan een 0? Die +1 en +2 kunnen nagekeken worden imho.

Troll over "onbenullige ambtenaren", troll over Sovjet-Unie (dan snap je werkelijk niet waar het over gaat).

Dubbele troll lijkt me voldoende voor een -1?
Inderdaad een -1. Heeft nog een paar moderaties nodig om ook werkelijk op die score uit te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ph4ge in 'Oppositiepartijen kritisch over plannen downloadverbod'

Uiterst informatief, als je het over een algemeen politieke discussie hebt, maar hier totaal irrelevant. Dus waarom +2? Imho gewoon 0.

Same as: Benjamin- in 'Oppositiepartijen kritisch over plannen downloadverbod'

In mijn ogen gewoon 0. Wel goed onderbouwd, maar gaat meer over de partijen zelf dan over dit onderwerp.

En: Kevinp in 'Oppositiepartijen kritisch over plannen downloadverbod'

Zoals de user zelf al aangeeft, offtopic en dat is het ook. Dus waarom die +1?

Edit: En zo gaat het maar door in dat topic, begint meer op een diplomatieke discussie te lijken.

Finraziel in 'Oppositiepartijen kritisch over plannen downloadverbod'

+2? Gewoon 0. Afijn, kijk zelf maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door CreativeS op 17-04-2011 16:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.