Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
onnaj schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:23:
[...]

Ik wil wel proberen of het lukt. Maar voor die paar euro extra heb ik bewust voor de grootste 2.5" HD (9mm hoogte) gekozen met 1TB, zodat ik daar de meeste HD content op kan zetten.
Ikzelf zou toch een poging ondernomen hebben om de netwerk-verbinding vast te maken en i.p.v. de grote HD-opslag gekozen hebben voor een (60/64GB) SSD. Dat loopt zo lekker i.c.m. een E-350 systeempje.
Natuurlijk heeft dat alleen maar zin als je er Windows o.i.d. op gaat zetten, ben je dat niet van plan dan is mijn tip m.b.t. het opslag_medium te negeren.

Om de 1Tb harde schijf gevuld te krijgen met allerlei lekkers zal deze toch ook eerst draadloos voorzien moeten worden van dat lekkers? Je ziet geen mogelijkheid om een vaste verbinding tot stand te brengen om mogelijke teleurstellingen te voorkomen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 16:55
Het is helaas niet mogelijk om het bedraad te maken. Internet komt via de meterkast binnen en er zijn nergens voorbereidingen getroffen voor cat kabels en/of aansluitingen. Heb nog zitten te denken om glasvezel achter de plinten te leggen maar dat werd me wat te duur :D

In het begin sluit ik hem ff bedraad aan samen met me andere pc om het gros over te zetten. Daarna zal ie filmpjes vanaf de downloadpc draadloos moeten versturen.

Ik heb uiteraard zeker nagedacht over een SSD. Vind ze nu nog écht te duur en 60GB misschien op den duur toch weer net aan de krappe kant.

Ik wacht nog een tijdje en dan koop ik er wellicht alsnog 1 en dan wellicht meteen een usb 3.0 externe HD.

Helaas is niet alles op voorraad bij de shop. De Zbox wel, maar de overige onderdelen niet....jammer had graag t weekend wat gespeeld ermee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
wmn79 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:49:
[...]

Werkt prima, geheugen zal inderdaad gewoon op 800 mhz draaien maar had deze gekocht omdat ik deze op de QVL memory list voor de ID-41 op de site had zien staan. Daardoor wist ik zeker dat het zou gaan werken.
Inderdaad, het werkt bij mij nu ook prima met Openelec.

Vraagje: al de USB2 poorten doen het prima maar niets (muis, toetsenbord USB-stick) werkt in de USB3 poorten. Op een Zotac forum las ik: the USB3.0 is only active during Windows

Klopt het dat ik dus vooralsnog onder Linux niets heb aan de USB3 poorten (zelfs niet met USB2 devices?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik moet zeggen dat ik de usb3.0 poorten nog niet geprobeerd heb. In principe zijn er wel linux drivers die het mogelijk maken om 3.0 poorten te gebruiken, mijn laptop kan het immers ook. Zal het komende week eens proberen. Ik gebruik overigens openelec. Daar kun je ook eventueel een feature request voor indienen op hun forum als de drivers ontbreken. Zie bijv. http://openelec.tv/forum/...s/7000-usb-3-issues-#7296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Voor de volledigheid: ik heb geen (plannen voor) USB3-apparatuur, ik wil ze vooralsnog gewoon als USB2 gebruiken.
Via de 'echte' USB2 poorten kan ik zelfs booten op een USB-stick, daar zijn dus echt geen drivers voor nodig.
Zijn voor USB3 poorten ook drivers nodig als je ze gewoon als USB2 wilt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Ja, ik kon in eerste instantie de usb3.0 poorten niet gebruiken op mijn laptop, moest eerst de drivers installeren. Zelf gebruik ik ook geen echte 3.0 apparaten, net als jij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
Oke, ik was namelijk in eerste instantie bang dat ze kapot waren.
Als het gewoon een software/driver probleem is dan weet ik waar ik het zoeken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Hmm, dat zal betekenen dat je ook niet vanaf USB 3.0 kan booten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Tenzij de bios USB3 ondersteund (denk ik).
Zelf ben ik ook (nog) orienterend voor een HTPC, maar denk bijna wel zeker dat het een ID41 wordt.
Zie de meeste berichten over de AD02 gaan, daar zal die wel redelijk mee vergeleken kunnen worden, maar zit zelf meer in de linux hoek.
Hoe is jullie ervaringen met de ID41? Ik zal hem zonder interne HD bestellen omdat het opstarten van USB prima zal gaan en ik geen probleem heb om even een paar seconde langer te wachten.
Alle content staat verder op een NAS.
Schakelt de ID41 goed tussen 24, 50 en 60? Audio via optisch (heb geen hdmi receiver dus het wordt optisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
rintje schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:29:
Hmm, dat zal betekenen dat je ook niet vanaf USB 3.0 kan booten ?
Je zult in ieder geval de installatie van je os via usb 2.0 moeten doen. Ik kan niet zeggen of je daarna wel van 3.0 kan booten. Volgens mij moet je bios dat dan wel snappen.
Tadream schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:35:
Tenzij de bios USB3 ondersteund (denk ik).
Zelf ben ik ook (nog) orienterend voor een HTPC, maar denk bijna wel zeker dat het een ID41 wordt.
Zie de meeste berichten over de AD02 gaan, daar zal die wel redelijk mee vergeleken kunnen worden, maar zit zelf meer in de linux hoek.
Hoe is jullie ervaringen met de ID41? Ik zal hem zonder interne HD bestellen omdat het opstarten van USB prima zal gaan en ik geen probleem heb om even een paar seconde langer te wachten.
Alle content staat verder op een NAS.
Schakelt de ID41 goed tussen 24, 50 en 60? Audio via optisch (heb geen hdmi receiver dus het wordt optisch).
Ik boot vanaf sdhc card en dat gaat prima. Schakelen tussen 24, 50 en 60 heb ik nog niet kunnen proberen. Misschien waren de youtube trailers waar ik mee had getest trouwens wel 24p, in dat geval werkt het prima :) Audio via optisch gaat prima. Bij openelec moet je wel een (heel eenvoudige) 24p fix doen.

[ Voor 4% gewijzigd door IntToStr op 01-08-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik dacht bij het XBMC topic wel een keuze te kunnen maken (vanwege twijfel).
Ik had in eerste instantie de ID41 gekozen icm OpenElec echter schijnt de PS3 remote nog al lastig te zijn.

Nu zit ik te kijken of Win7 misschien niet beter geschikt is (iig voor de PS3 remote) maar nude vraag, is de ID41 wel geschikt voor Windows 7 of is een AD02 misschien beter hiervoor?

:update:
Nu las ik ook iets over de Aeon skin welke nog wel eens problemen geven kan op diverse Zotac's.
Iemand ervaring met deze skin icm een Zotac.

OP XBMC forum las ik ook veel over de ND22. (twijfel, twijfel)

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 01-08-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook in ben geïnteresseerd in een Zbox in combi met XBMC. En zeker de mogelijkheid om openelec op een SD-kaart/USB-stick te zetten spreekt me erg aan. Hiervoor is de ID41 het meest geschikt, vanwege de goede combi met openelec.

Nu las ik een paar posts geleden dat de ID41 geen HD-audio ondersteunt en dat is jammer. Ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om dat in de toekomst te kunnen gebruiken. Mijn Marantz SR5003 heeft volgens mij HD-audio decoders ingebouwd. Klopt het dan dat ik de ID41 gewoon audio via de optische verbinding/HDMI direct naar de Marantz kan sturen die het dan decodeert? Of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zit nu net deze review/vergelijking te lezen op XBMC forum

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=106635

Iemand die zich hierin vinden kan?

Ik heb sterk het vermoeden dat de ND22 beter presteert als de AD02 (weet eigenlijk wel zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik heb vanmiddag een Zbox AD02 gehaald en eigenwijs als ik natuurlijk ben ga ik voor Linux.
Heb er 2GB Kingston ingestopt, geen HD want ik heb m'n films op een NAS staan (meer precies een WNDR3700 met daaraan gekoppeld een 1TB USB schijf).

Openmaken gaat vrij eenvoudig en geheugen zat er zo in. Even de voet eronder gezet (beetje lastig te zien of hij goed erin zat maar uiteindelijk gelukt).
Openelec Fusion dev isootje gedownload van 30-07. De installer op 1 stick en daarna geinstalleerd op m'n uiteindelijke 8GB stick. Install was klaar maar bleef op 100% staan, kwam niet terug in het menu. Geen punt, gewoon even uitzetten en weer aan.
Alles startte meteen zonder problemen op, meteen video van NAS gepakt en no problem, VAAPI werkt out of the box...althans bij deze film. Deze film was 59,97Hz.
Hee, geen geluid...ik heb hem optisch aangesloten omdat ik geen hdmi receiver heb.
Beetje rondgeneusd en kwam er al snel achter:
- maak ssh connectie naar je Zbox (username: root, password: openelec)
- ga naar de folder storage en .config (hidden folder) en daar zie je in de asound.conf.sample folder wat sample confs staan. Hier stond ook de fusion versie, hierin zie je dat optical hw:1,1 is
- In het Openelec menu onder System, System en Audio op Optical gezet en de andere 2 instellingen op Custom en hw:1,1 gezet.
Even gerestart en voila, geluid.

Het enige waar ik nog mee zit en lees er al meer berichten over is dat als vsync enable staat dat staat die behoorlijk te schokken, niet om aan te zien.
Als je vsync disabled doet hij prima 24p, geluid is ook prima in sync alleen heb je af en toe tearing.
Heb er nog niet uitgebreid naar gezocht maar ook dat krijg ik denk ik wel voor elkaar.
Vooralsnog heel erg tevreden (op het laatste puntje na).
Je hoort de fans nauwelijks (voor zover ik het heb kunnen testen want heb het ding net), heb hier ook een PS3 staan en die hoor je zelfs iets meer.
Draait nu Battlestar Galactica met wat heftige scenes en CPU0 staat op 15,7% en CPU1 31% (1080p met dts)
Zodra ik wat meer weet horen jullie het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:25:

Ik heb sterk het vermoeden dat de ND22 beter presteert als de AD02 (weet eigenlijk wel zeker)
Het is maar net wat je nodig hebt aan prestatie. Natuurlijk heeft de ND22 meer cpu power. Dat is logisch, maar grafisch wint de AD02 het toch echt. Dus afhankelijk voor welk doel je het wil gebruiken kun je kiezen.

Ik ben hier behoorlijk kritisch geweest over mijn AD02, maar met de snelle ontwikkeling in openelec en de nieuwste driver is het toch al een goede box aan het worden. Inmiddels is er weinig meer dat niet direct out of the box werkt. Hier en daar zijn nog wat issues, maar die zijn er bij de ION ook.

@Tadream
Aardig draadje voor je om te volgen is deze LINK. Ben ik zelf ook redelijk actief en ontwikkeling gaat goede kant op.

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 01-08-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:25:

Ik kwam al vrij snel het volgende tegen; "as a Linux HTPC" en toen ben ik eigenlijk gestopt met de rest van het verhaal goed tot me te nemen. Enkele opgesomde "problemen" ben ik namelijk niet tegengekomen (underscan, stotter, enz..).
.
Ik neem voor waar aan wat daar staat maar die situatie zal totaal anders zijn onder een Windows (7) omgeving. Het ligt er dus aan onder welk OS je je media wilt gaan draaien hoewel ik er eigenlijk van uit ga dat het met de E-350 ook wel goed gaat komen onder niet Microsoft OS-en :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic toch al een tijdje en heb het inmiddels een paar keer doorgelezen. Ik ben op zoek naar een goedkope HTPC met aardig wat storage, die toch de nodige dingen afspeelt. Verder wil ik wat surfen en voor met name XBMC + mijn muziekcollectie gebruiken.
Ik lees verschillende berichten over dat de AD02 1080p dan wel, dan niet afspeelt, maar ik durf de gok wel aan. Op basis van verschillende posts ben ik tot het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint M8 1000GB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 72,-€ 72,-
1Zotac ZBOX AD02€ 179,70€ 179,70
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G€ 18,75€ 18,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 270,45

Wat denken jullie? Zit ik hier té cheap over na te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:50:
[...]

Het is maar net wat je nodig hebt aan prestatie. Natuurlijk heeft de ND22 meer cpu power. Dat is logisch, maar grafisch wint de AD02 het toch echt. Dus afhankelijk voor welk doel je het wil gebruiken kun je kiezen.

Ik ben hier behoorlijk kritisch geweest over mijn AD02, maar met de snelle ontwikkeling in openelec en de nieuwste driver is het toch al een goede box aan het worden. Inmiddels is er weinig meer dat niet direct out of the box werkt. Hier en daar zijn nog wat issues, maar die zijn er bij de ION ook.
Ik zal hem alleen gebruiken als mediaplayer met XBMC, wat ik in een review gezien heb is de AD02 grafisch beter ja (ook t.o.v. de ID41) en daar hij alleen als mediaspeler gebruikt zal worden moet ik mijn keuze wellicht bijstellen.

Ook heb ik besloten er Windows 7 op te draaien omdat ik het zonde vind een extra remote aan te schaffen terwijl ik er 1 heb liggen die ook op XBMC werkt (PS3 remote).
Mocht er verbetering plaatsvinden op PS3 support in OpenElec dan switch ik misschien wel.

:offtopic: Meer een vraag voor het XBMC platform maar indirect ook op Zotac systemen, is het misschien verstandiger er bv een lightweight Windows XP installatie te gebruiken ivm resources die gebruikt worden door Windows 7?

Op basis van wat ik gelezen heb zal het dit moeten worden.
Het zou geen probleem mogen zijn voor Windows 7 + XBMC icm met Aeon skin en het afspelen van verschillende content. (als ik me goed ingelezen heb). Als iemand toch nog een issue ziet dan hoor ik dat graag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus USB-BT211 Mini Bluetooth Dongle€ 10,63€ 10,63
1Zotac ZBOX AD02€ 179,70€ 179,70
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G€ 18,75€ 18,75
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 52,33€ 52,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:00:
[...]
....KNIP....
Ook heb ik besloten er Windows 7 op te draaien omdat ik het zonde vind een extra remote aan te schaffen terwijl ik er 1 heb liggen die ook op XBMC werkt (PS3 remote).
Mocht er verbetering plaatsvinden op PS3 support in OpenElec dan switch ik misschien wel.

:offtopic: Meer een vraag voor het XBMC platform maar indirect ook op Zotac systemen, is het misschien verstandiger er bv een lightweight Windows XP installatie te gebruiken ivm resources die gebruikt worden door Windows 7?

...... KNIP....
Ik volg je redenatie wel, maar volgens mij is een windows licentie stukken duurder dan een afstandbediening die wel werkt op openlec ;)
Ik denk trouwens dat die PS3 remote ook wel werkt. Als iemand een blutooth dongle en zo'n afstandsbeding heeft wil ik het best even testen op mijn setup.

Als je voor de 4GB ram gaat is het niet zo handig om voor lightweight XP install te kiezen. Je koopt een 64bit capable cpu, dus ik zou sowieso een windows 7 install kiezen als je een windows install kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

Ik volg je redenatie wel, maar volgens mij is een windows licentie stukken duurder dan een afstandbediening die wel werkt op openlec ;)
Ik denk trouwens dat die PS3 remote ook wel werkt. Als iemand een blutooth dongle en zo'n afstandsbeding heeft wil ik het best even testen op mijn setup.

Als je voor de 4GB ram gaat is het niet zo handig om voor lightweight XP install te kiezen. Je koopt een 64bit capable cpu, dus ik zou sowieso een windows 7 install kiezen als je een windows install kiest.
De licentie heb ik al voor Win 7.

Een remote heb ik wel maar een dongle helaas niet ;)
Er is ook bagger weinig info van te vinden, het is ooit ergens in een release genoemd en daarna hoor je er niks meer van. Ben nu sterk aan het nadenken om dit setje mss aan te schaffen, prijs valt namelijk wel mee. (liefst een supplier uit NL maar als het niet anders kan)
Mocht je een BT dongle kunnen lenen en verlegen zitten om een remote, geef maar een gil.

Dat van die lightweight was even een idee wat in mij opkwam om bv resources te besparen.

Iemand die trouwens de Aeon MQ2 skin draait op z'n AD02?
Van de ID41 weet ik ondertussen dat deze op full options smooth draait, verwacht zelf dat de AD02 er ook wel mee overweg moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:31:
[...]

Er is ook bagger weinig info van te vinden, het is ooit ergens in een release genoemd en daarna hoor je er niks meer van. Ben nu sterk aan het nadenken om dit setje mss aan te schaffen, prijs valt namelijk wel mee. (liefst een supplier uit NL maar als het niet anders kan)
Mocht je een BT dongle kunnen lenen en verlegen zitten om een remote, geef maar een gil.

Dat van die lightweight was even een idee wat in mij opkwam om bv resources te besparen.

Van de ID41 weet ik ondertussen dat deze op full options smooth draait, verwacht zelf dat de AD02 er ook wel mee overweg moet kunnen.
Dat HP MCE setje? Doen!

Toevoeging: Ik heb even op Amazon.de gekeken en daar staat het volgende aangeboden.
Ik heb daar net 2 setjes besteld (worden als één bestelling zonder verzendkosten geleverd) en zal eens testen of deze 100% MCE compatibel is.

Over MQ2 en een AD02 (E-350)? Het antwoord op die vraag is (door mij alleen al) meerdere keren gegeven.

De twijfel tussen een XP en Windows 7 mag er helemaal niet zijn, altijd voor de laatste gaan als het om het afspelen van media gaat. Om zoveel mogelijk problemen te voorkomen zou ik (ja ik) ook voor een 32Bits OS kiezen omdat dit uiteindelijk de beste uitgangssituatie is voor het opzetten van je MediaCenter. Ik heb het één op één vergeleken. Ik weet dat er dan geen volledig gebruik gemaakt kan worden van de 4GB werkgeheugen maar wat resteert is ruim voldoende om er goed mee uit de voeten te kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2011 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:54
schumi2004 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:31:
[...]

Vond op het openelec forum deze post, hierin staat dat de PS3 remote werkt. Heb er zelf geen een maar kan wel proberen met de Wiimote want dat werkt volgens mij ook. Zal vanavond eens kijken of ik dat aan de praat krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb mijn bestelling toch nog wat aangepast :)

Heb op internet wat reviews gelezen en zag dat de WD Scorpio Black wel héél goede prestaties levert. Dus ik heb nu ipv de Samsung Spinpoint M8, de WD Scorpio Black 750 GB besteld. Nu moet ik nog wel 1-3 dagen meer wachten, dat is balen, maar heel veel haast heeft het nu ook weer niet.

Uiteraard laat ik jullie weten hoe dit draait onder Windows 7 X64.

Overigens ga ik als afstandsbediening een infrarood ontvanger van HP gebruiken die ik ooit voor iets van € 20,- of zo gekocht hebt i.c.m. met een Logitech Harmony 600. Op mijn huidige PC werkte die combi in ieder geval perfect met XBMC. Ik heb daarvoor wel de IR Server en Translator draaien. Wanneer ik nu de 'Start' toets gebruik van de Harmony past ie de resolutie van mijn LCD aan naar 1080p en start ie XBMC. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lees net in ander topic dat Amazon niet naar NL levert, wordt een ebay'tje denk.
Over MQ2 en een AD02 (E-350)? Het antwoord op die vraag is (door mij alleen al) meerdere keren gegeven.
Excuses, zal aan het weer liggen. 8)7
Was me even ontschoten dat AD02 = E-350
De twijfel tussen een XP en Windows 7 mag er helemaal niet zijn, altijd voor de laatste gaan als het om het afspelen van media gaat. Om zoveel mogelijk problemen te voorkomen zou ik (ja ik) ook voor een 32Bits OS kiezen omdat dit uiteindelijk de beste uitgangssituatie is voor het opzetten van je MediaCenter. Ik heb het één op één vergeleken. Ik weet dat er dan geen volledig gebruik gemaakt kan worden van de 4GB werkgeheugen maar wat resteert is ruim voldoende om er goed mee uit de voeten te kunnen.
Thanks voor de tip.
wmn79 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Vond op het openelec forum deze post, hierin staat dat de PS3 remote werkt. Heb er zelf geen een maar kan wel proberen met de Wiimote want dat werkt volgens mij ook. Zal vanavond eens kijken of ik dat aan de praat krijg.
Ben benieuwd naar de resultaten.
Wat dat topic betreft had ik niet verwacht een antwoord onder Apple te vinden. Ik heb die melding van een python script al meerdere malen gezien maar nergens script zelf kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 10:33
Beste,

Ook ik heb de Zotac Zbox ID41 aangeschaft, sinds 2 dagen draai ik Openelec + XMBC hierop.

Werkt perfect!

Ik bestuur mijn HTPC met mijn android telefoon (xbmc remote app). Aangezien ik niet altijd mijn telefoon bij de hand heb of dat deze weleens leeg is, zit ik er aan te denken om een mce remote aan te schaffen.

Vraag me alleen af of je de HTPC met de remote kan starten (niet vanuit suspend stand).
Weet iemand of dit mogelijk is ?

Met de app kun je de htpc overigens vanuit suspend stand opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
doncalitri schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:43:
Beste,

Ook ik heb de Zotac Zbox ID41 aangeschaft, sinds 2 dagen draai ik Openelec + XMBC hierop.

Werkt perfect!

Ik bestuur mijn HTPC met mijn android telefoon (xbmc remote app). Aangezien ik niet altijd mijn telefoon bij de hand heb of dat deze weleens leeg is, zit ik er aan te denken om een mce remote aan te schaffen.

Vraag me alleen af of je de HTPC met de remote kan starten (niet vanuit suspend stand).

Dit was mij nog niet gelukt tijdens wat beperkte testen hiermee. Wil het echter wel heel graag weten als het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Om dat mogelijk te maken zou Zotac een BIOS update moeten doen. Op de AD02 werkt het in ieder geval niet. Vanuit suspend is er geen probleem, maar een "koude start" werkt bij mij niet.

Als het met een toetsenbord lukt, moet het overigens ook met je remote lukken, want die zou als toetsebord herkend moeten worden voordat openelec gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Nu online
Mystic Spirit schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:24:
Om dat mogelijk te maken zou Zotac een BIOS update moeten doen. Op de AD02 werkt het in ieder geval niet. Vanuit suspend is er geen probleem, maar een "koude start" werkt bij mij niet.

Als het met een toetsenbord lukt, moet het overigens ook met je remote lukken, want die zou als toetsebord herkend moeten worden voordat openelec gestart is.
Ik was al van plan om voorlopig maar met resume vanuit S3 te gaan werken.

Hopen op een bios update met een nieuwe feature heeft waarschijnlijk niet zo veel zin op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
doncalitri schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:43:

Dat kan. Ten minste, hier wel. Je moet hiervoor een optie in het BIOS wijzigen, maar ik weet zo even niet welke.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb het net even uitgetest met een tegenhanger van de AD-02 maar ook met E-350 chipset.

Deep sleep (optie is bij mij beschikbaar in het BIOS) is nu uitgeschakeld in het BIOS.
Activerings items zijn enabled, waaronder USB.

Binnen Windows 7, want daar heb ik het nu over, staat onder de geavanceerde energiebeheer instellingen;

Slaapstand: Hybride slaapstand toestaan: uitgeschakeld
Aan/uit- knoppen en deskel: Actie voor slaapstandknop: instelling > sluimerstand

Alles gaat nu uit, er blijft nu niets meer branden (was eerst een rood knipperend maantje) en na een druk op de aan/uit van de (MCE) remote gaat mijn Foxconn (FOEI, mond spoelen) weer draaien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik ben een beetje nieuw in dit HTPC wereldje, maar omdat ik binnenkort een full-hd tv wil aanschaffen voor op mijn kamer ben ik aan het kijken naar de Zotac ZBOX'en. Ik ben een beetje verward door een aantal berichten in deze thread. Ik denk dat de Zotac ZBOX AD02 geschikt is voor mijn gebruik (downloaden en afspelen van HD content).

Ik ben verward omdat sommigen aangeven dat een ZBOX ID41 beter geschikt is voor Windows, waarom is dit zo? Ik wil in principe Ubuntu met XBMC, Sickbeard en Couchpotato installeren, echter ben ik nieuw in de Linux wereld. Omdat ik niet weet hoe Ubuntu (inclusief XBMC, Sickbeard en Couchpotato) mij gaat bevallen, wil ik Windows 7 als back-up achter de hand houden...ik neem aan dat de AD02 prima Ubuntu (inclusief werkende hardware decoding via de GPU, wireless, etc.) en Windows 7 kan draaien? Het is toch gewone PC/laptop hardware?

[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 02-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:23:
Ook in ben geïnteresseerd in een Zbox in combi met XBMC. En zeker de mogelijkheid om openelec op een SD-kaart/USB-stick te zetten spreekt me erg aan. Hiervoor is de ID41 het meest geschikt, vanwege de goede combi met openelec.

Nu las ik een paar posts geleden dat de ID41 geen HD-audio ondersteunt en dat is jammer. Ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om dat in de toekomst te kunnen gebruiken. Mijn Marantz SR5003 heeft volgens mij HD-audio decoders ingebouwd. Klopt het dan dat ik de ID41 gewoon audio via de optische verbinding/HDMI direct naar de Marantz kan sturen die het dan decodeert? Of werkt dat zo niet?
Weet iemand het antwoord op bovenstaande vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Jelte schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 06:51:
[...]

Weet iemand het antwoord op bovenstaande vraag?
Als je een versterker hebt die true-HD en DTS-HD audio ondersteund moet je sowieso geen optisch / SPDIF doorvoer gebruiken. Een SPDIF uitgang gaat niet verder dan 16bit audio en de HD audio formaten zitten op 24bit. Dus sowieso je optische kabel de deur uit.

Geen van ION chipsets heeft ondersteuning voor de HD audioformaten. Alles wordt gedownmixed naar LPCM. Als je dus de volle potentie van je receiver wil gebruiken, zul je voor een fusion gebasseerd systeem moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
wmn79 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Heb het even geprobeerd, maar als ik de Bluetooth dongle in de Zbox stop wanneer deze al in XBMC geladen is dan komt er een melding in beeld Bluetooth PS3 remote connected oid. Volgens mij zou de volgende stap zijn om de remote te pairen. Met mijn WiiMote werkte dat in ieder geval niet en de PS3 remote heb ik niet. Dus meer kan ik even niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02
Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met de AD02 maar tot nu toe valt het me een beetje tegen eigenlijk. Win7 en XBMC lopen prima, maar het grootste gedeelte van m'n film collectie is in 1080p en daar heeft 'ie grote moeite mee. Ik ga nu maar is openelec proberen en anders toch opzoek naar een wat krachtiger kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
DrNizeGuy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:58:
Ik ben nu al een paar dagen aan het stoeien met de AD02 maar tot nu toe valt het me een beetje tegen eigenlijk. Win7 en XBMC lopen prima, maar het grootste gedeelte van m'n film collectie is in 1080p en daar heeft 'ie grote moeite mee. Ik ga nu maar is openelec proberen en anders toch opzoek naar een wat krachtiger kastje.
Heb je DXVA wel aanstaan? Staat bij System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:05:
[...]

Als je een versterker hebt die true-HD en DTS-HD audio ondersteund moet je sowieso geen optisch / SPDIF doorvoer gebruiken. Een SPDIF uitgang gaat niet verder dan 16bit audio en de HD audio formaten zitten op 24bit. Dus sowieso je optische kabel de deur uit.

Geen van ION chipsets heeft ondersteuning voor de HD audioformaten. Alles wordt gedownmixed naar LPCM. Als je dus de volle potentie van je receiver wil gebruiken, zul je voor een fusion gebasseerd systeem moeten gaan.
Dat betekend dus audio via HDMI sturen?

En de AD02 is een fusion device toch? Toch maar eens kijken of hoe het staat met de openelec versie voor de AD02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
wmn79 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

Heb je DXVA wel aanstaan? Staat bij System\Video\Playback\Allow Hardware Acceleration (DXVA 2).
!
Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hier draait de Openelec versie op de AD02 alweer 2 dagen prima.
M'n dochter zit nu Harry Potter te kijken (m2ts bestand, 1080p, geluid via optical) en het kastje geeft geen krimp, de fans hoor je nauwelijks, je moet echt op 10cm afstand zitten dan hoor je hem zachtjes zoemen. M'n koelkast in de keuken hoor ik meer. :-)
Heb Adjust display refresh rate to match video en Sync playback to video voor nu even uitgezet, dan speelt die het met 60Hz af (TV doet de pulldown). Het enige wat ik voor zover kan zien is die 24p die niet helemaal lekker gaat.
Wat een verademing met PS3 XBM, mooie film info, instellingen per film (handig voor de kids, dan zet je het standaard op Dutch).
(alleen nog even kijken hoe ik het remote gedeelte ga doen, heb er nu een keyboard/muis op zitten en heb ook via xbmc remote op android draaien maar is niet ideaal vind ik. Ik heb al een Logitech Harmony, nu alleen nog een ir receiver denk ik).

[ Voor 15% gewijzigd door Tadream op 03-08-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Jelte schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Dat betekend dus audio via HDMI sturen?

En de AD02 is een fusion device toch? Toch maar eens kijken of hoe het staat met de openelec versie voor de AD02.
De AD02 is idd fusion gebasseerd en het klopt dat audio en video over HDMI sturen het beste resultaat geeft.

Voor wat betreft Openelec hoef je je geen zorgen te maken. De ontwikkeling gaat goed en het meeste draait bij mij al enkele weken prima. Er zijn nog wel wat issues die opgelost moeten worden, maar die zitten ook voor een deel aan de XBMC kant. Openelec maakt nog gebruik van de stable Dahrma release en in de nightly builds van XBMC zitten ook al aardig wat verbeteringen. Je moet alleen wel even zorgen dat je het juiste image download. Hij staat namelijk niet tussen de standaard downloads.

Misschien dat je de komende paar maanden nog wat issues hebt, maar daarna zal het een plug en play verhaal zijn.

Ik moet trouwens mijn vorige post een beetje corrigeren SPDIF gaat namelijk met de juiste apparatuur wel tot 24 bit, maar in veel gevallen worden de laatste 4 bits genegeerd, waardoor je over het algemeen niet verder komt 20bits. Dat is dan weer geen standaard formaat dus kom je effectief uit op 16...

[ Voor 19% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-08-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zo was het toch ook toen de ION330 systeempjes er net waren. In het begin was het allemaal wat schokkerig en heel veel met instellingen rommelen. Als je nu MPC-HC installeert met de standaard instellingen, werkt het gelijk. Zo zal het ook met de AD02 (AMD E350) gaan. Even wachten tot iedereen de software heeft aangepast of geoptimaliseerd.

De AD02 lijkt me wel wat voor in de slaapkamer, alleen heeft die (HDready) TV geen HDMI, maar wel DVI en standaard VGA. Is er dan nog wat te regelen voor het geluid?

Terzijde/Ter info:
Als ik mijn Asus AMD E350 (zelfbouw) systeem vergelijk met mijn Asrock ION330 systeem, valt me op dat het AMD systeem veel "snappier" in Windows 7 reageert dan het iets tragere ION330 systeem.
Wanneer Openelec en XBMC goed aangepast zijn, zal het vlot moeten draaien op de AMD E350. Helaas zijn de linux drivers voor dit AMD systeem slecht te vinden en/of (nog) niet ideaal. Daarom draai ik nu Windows 7 in plaats van stoeien met Linux. Ik gebruik het E350 systeempje overigens als thuisserver nu i.p.v. een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tadream schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:17:
KNIP
(alleen nog even kijken hoe ik het remote gedeelte ga doen, heb er nu een keyboard/muis op zitten en heb ook via xbmc remote op android draaien maar is niet ideaal vind ik. Ik heb al een Logitech Harmony, nu alleen nog een ir receiver denk ik).
Ik zal je de zoektocht besparen :P

Was zelf van plan deze aan te schaffen ivm extra remote
P/N: 5188-1667
http://cgi.ebay.com/HP-Un...&hash=item33667f65be#shId

http://cgi.ebay.com/NEW-H...ain_0&hash=item56453e7c46

http://cgi.ebay.com/Hp-Me...m588b68ba69#ht_499wt_1154

Overige versies
http://cgi.ebay.com/NEW-H...kid%3D1798323719977619663

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=220762957246

http://cgi.ebay.com/HP-Me...kid%3D1798330482088261759
Is het zo'n drama ja?
Weet niet wat er inzit verder maar is het wel volgens de specs van Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
[/quote]
Is het zo'n drama ja?
[quote]

Stream je je 1080p content of speel je die af via de AD02?

1080p zou ie normaal gesproken makkelijk moeten kunnen afspelen. Alleen 1080p/60fps zou niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:53:
Is het zo'n drama ja?
onnaj schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:15:
Stream je je 1080p content of speel je die af via de AD02?

1080p zou ie normaal gesproken makkelijk moeten kunnen afspelen. Alleen 1080p/60fps zou niet lukken.
@schumi2004 en onnaj: DrNizeGuy zijn probleem is al opgelost, zie post van hem net onder die post die jullie allebei citeren:
DrNizeGuy schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:28:
!
Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel, bedankt voor de tip!
;)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

De AD02 is idd fusion gebasseerd en het klopt dat audio en video over HDMI sturen het beste resultaat geeft.

Voor wat betreft Openelec hoef je je geen zorgen te maken. De ontwikkeling gaat goed en het meeste draait bij mij al enkele weken prima. Er zijn nog wel wat issues die opgelost moeten worden, maar die zitten ook voor een deel aan de XBMC kant. Openelec maakt nog gebruik van de stable Dahrma release en in de nightly builds van XBMC zitten ook al aardig wat verbeteringen. Je moet alleen wel even zorgen dat je het juiste image download. Hij staat namelijk niet tussen de standaard downloads.

Misschien dat je de komende paar maanden nog wat issues hebt, maar daarna zal het een plug en play verhaal zijn.

Ik moet trouwens mijn vorige post een beetje corrigeren SPDIF gaat namelijk met de juiste apparatuur wel tot 24 bit, maar in veel gevallen worden de laatste 4 bits genegeerd, waardoor je over het algemeen niet verder komt 20bits. Dat is dan weer geen standaard formaat dus kom je effectief uit op 16...
Ok thanks :) Ga over enkele weken de zaken bestellen en kijken hoe de stand van Openelec tegen die tijd is. Audio en video over HDMI naar de Marantz moet ook gewoon gaan, daar is dat ding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
jacobras schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:37:
@schumi2004 en onnaj: DrNizeGuy zijn probleem is al opgelost, zie post van hem net onder die post die jullie allebei citeren:

[...]

;)
Het wordt tijd voor weekend denk ;)

Zoals ik al eerder zei heb ik deze set besteld, en nu afwachten of hij aankomt en ook daadwerkelijk een 5188-1667 is.

Voor de OpenElec users hier, welke size heeft jullie SDHC/USB-stick?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 03-08-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
:) Alles draait nu lekker soepel, ik krijg alleen het beeld niet beeldvullend.
Ik kan in de driver settings met scaling wel het gehele scherm groter of kleiner maken, maar dan valt rechts er net buiten en houd ik links een zwarte strook over.
In het XBMC menu kan ik het redelijk beeldvullend krijgen met de beeldscherm kalibratie, maar zodra ik een film ga afspelen heb ik rondom zwarte randen die ik niet weg krijg. is er nog een optie dat je kan kiezen of je links, rechts of boven, beneden kan "uitrekken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Krijg je het ook niet voor elkaar tijdens het afspelen in XBMC?

Als je het afspeelmenu opent kun je ook wat videoinstelling aanpassen. Je kunt dan bijv kiezen voor uittrekken 16:9, uittrekken 14:9, inzoomen, etc. Ook kun je daar kiezen voor zwarte balken afsnijden door op t bolletje te klikken. Ik krijg daar (op mijn Windows7 pc) altijd het beeld vullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Nou, dat helpt niet veel. Ik heb het nu zo dat 16:9 goed is. Films in 4:3 hebben aan alle kanten een balkje.
Het vreemde is ook, het windows opstart- of afsluitscherm is precies beeldvullend, zodra ik op de desktop kom staat het beeld er naast. Ik kan het wel iets op scalen maar dan valt het beeld er weer buiten. Kalibratie in XBMC corrigeert ook wel het een en ander hoor, maar helemaal perfect is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb ieder mogelijke beeld-resolutie en refresh-rate die mijn video-kaart en beeldscherm (full-HD monitor) ondersteund toegevoegd (waaronder 24p) onder de beeldscherm opties. Daarna iedere beeld-instelling actief gemaakt en voor elke instelling apart de scaling goed gezet en opgeslagen en daarmee werkt o.a. onder XBMC de auto-refreshrate instelling helemaal goed.

Op mijn Full-HD TV was dit echter weer niet noodzakelijk. Bij gebruik van de juiste aansluiting (HDMI/DVI ingang 2) werd alles direct, zonder scaling toe te hoeven passen, goed passend weergegeven. Als 24p, 50 en 60Hz

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zo, ik heb mijn Zotacje binnen. Nu eens zien hoe ik OpenElec aan de gang krijg via SDHC want moet nog wachten op mijn SSD :(

Iemand nog tips m.b.t. BIOS settings (AD02) ?

Alles ingesteld BIOS settings veranderd (eigenlijk alleen de backlight) en aangesloten via hdmi op mijn TV maar niks geen beeld :(

Iemand suggesties?

Zucht, half uur bezig mijn pc monitor te verplaatsen naar tv om beeld te krijgen, tv weer aan zbox weer opgestart en wat denk je, beeld 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door schumi2004 op 04-08-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Weet niet of dit hier al geplaatst is, maar Ubuntu zelf moet intussen goed werken met de Zbox AD02 lijkt me. Een DELL laptop is gecertificeerd voor Ubuntu en heeft zowat dezelfde specs als de Zbox.

zie hier

De tekst van deze website:
The Dell Inspiron M5040 laptop has been awarded the status of Certified on Ubuntu PC (x86).

Please note that for pre-installed systems:

The system is available in some regions with a special image of Ubuntu pre-installed by the manufacturer. It takes advantage of the hardware features for this system and may include additional software. You should check when buying the system whether this is an option.
Standard images of Ubuntu may not work at all on the system or may not work well, though Canonical and computer manufacturers will try to certify the system with future standard releases of Ubuntu.
Certification notes
10.10
Hibernate
Hibernate is not working on this system
Hardware overview
The hardware was tested with these processors and key components:

Processor AMD E-350 Processor
Network Atheros Communications Inc. AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express)
Network Broadcom Corporation BCM4313 802.11b/g/n Wireless LAN Controller
Network Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller
Video ATI Technologies Inc AMD Radeon HD 6310 GraphicsATI

[ Voor 67% gewijzigd door onnaj op 04-08-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:09:
Zo, ik heb mijn Zotacje binnen. Nu eens zien hoe ik OpenElec aan de gang krijg via SDHC want moet nog wachten op mijn SSD :(

Iemand nog tips m.b.t. BIOS settings (AD02) ?

Alles ingesteld BIOS settings veranderd (eigenlijk alleen de backlight) en aangesloten via hdmi op mijn TV maar niks geen beeld :(

Iemand suggesties?

Zucht, half uur bezig mijn pc monitor te verplaatsen naar tv om beeld te krijgen, tv weer aan zbox weer opgestart en wat denk je, beeld 8)7
ik wil graag je ervaringen horen over de combi openelec ad02 aangezien ik van plan ben dezelfde combi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:44:
[...]

ik wil graag je ervaringen horen over de combi openelec ad02 aangezien ik van plan ben dezelfde combi te maken.
Zo op eerste gezicht nog goed, alles ging sneller als verwacht echter heb ik nog niet alles uit getest (staat gepland voor het weekend) ben nu voornamelijk bezig de instellingen goed aan het zetten en waar ik alles zo'n beetje vinden kan.
Als je een search doet door dit topic zul je nog meer gebruikers vinden met een AD02 en hun ervaring waren/zijn goed, wat betreft OpenElec gaat het ook alleen maar de goede kant op (twijfel eraan of ik misschien niet bij OpenElec blijf, install ging wel zo makkelijk)

Zo is er nu 1 ding waar ik nog geen oplossing voor gevonden heb, het instellen van een fixed IP op mijn Zbox icm OpenElec.

Ik moet volgens mij niet zijn in XBMC want daar kan ik geen optie vinden voor het instellen van een IP maar waar dan wel?

SSH naar ZBOX en dan aanpassen?

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 05-08-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@ Schumi2004

Die instellingen vindt je gewoon in de interface van XBMC onder programs/ add ons/ OpenElec Stettings / Network.

SSH is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
@ Schumi2004

Die instellingen vindt je gewoon in de interface van XBMC onder programs/ add ons/ OpenElec Stettings / Network.

SSH is dus niet nodig.
Ah cool, add-ons had ik nog niet gecheked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
@schumi2004, Ik probeer ook OpenElec te draaien, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. De install usb kan ik wel maken, maar als ikhet geinstalleerd heb op een andere usb/Sd-card/HD krijg ik constant de melding operating system missing. Welke versie gebruik je, ik neem aan de unofficial OpenELEC Fusion.i386 devel 20110520 r7030?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DrNizeGuy schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:01:
@schumi2004, Ik probeer ook OpenElec te draaien, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. De install usb kan ik wel maken, maar als ikhet geinstalleerd heb op een andere usb/Sd-card/HD krijg ik constant de melding operating system missing. Welke versie gebruik je, ik neem aan de unofficial OpenELEC Fusion.i386 devel 20110520 r7030?
Nee , deze OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110801-r7616.tar (AD02)

Mss boot ie verkeerd, even in de bios kijken.

Nu zit ik met iets anders en dat is die vervelende blauwe led van wireless.

Nu heb ik op openelec forum het volgende gevonden:
create a file /storage/.config/modprobe.d/blacklist.conf and put there:
blacklist rt2860sta
Maar is de rt2860sta wel de wireless in de AD02, hoe kan ik dit controleren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ah bedankt, deze build doet het wel.
Ja, de rt2860a is van de AD02. Je kan ook het lampje afplakken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DrNizeGuy schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:31:
Ah bedankt, deze build doet het wel.
Ja, de rt2860a is van de AD02. Je kan ook het lampje afplakken natuurlijk ;)
*sta toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb de Zbox ontvangen en geheel geinstalleerd. Was echt zéér eenvoudig allemaal.

Alleen nu heb ik hem draaiende en ik heb continue een processorbelasting van dik over de 50% terwijl ik niets doe verder.

Wanneer ik de task manager start, zie ik ook geen enkel proces dat zoveel van mijn processorkracht gebruikt. Waaraan zou dit kunnen liggen?

En ondanks dat ik een 1gb LAN verbinding heb, maakt hij verbinding op 100 mbit. Enig idee hoe dit mogelijk is.

Ik heb alle nieuwe drivers gedownload, AHCI geinstalleerd, BIOS upgrade gedaan ,etc.

Ik heb dus de ZBOX AD02 icm een WD Scorpio Black 750 GB en 8 GB Corsair DDR3 - 1333 geheugen.

EDIT: Mijn Desktop PC heeft wel gewoon Gbit verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door onnaj op 06-08-2011 13:20 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wanneer heb je die 50% load? Ik ga er even vanuit dat je windows gebruikt aangezien je de task manager start. Als je die 50% load hebt als xbmc aanstaat dan is dat niet zo raar.
De dharma versie heeft nog geen ondersteuning voor partial refresh. Het stille beeld van de achtergrond / het menu wordt dus (bij 60hz) 60 keer per seconden gerefreshed. Hiervoor kan hij geen gebruik maken van de hardware acceleratie dus krijg je een load van ongeveer 50%.

Het klinkt raar, maar als je een film start zou de cpu load moeten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb inderdaad Windows geinstalleerd en wel de Ultimate X64.
Ik heb die load gewoon @idle. Als ik dus helemaal niets aan het doen ben. Ik zie nu dat het nu wel beter is, maar toch springt ie regelmatig naar de 50% als ik niet doe. Als ik process explorer of taskmanager start zie ik ook niets vreemd. Maar goed wellicht dat een volgende driver hier ook weer wat aan zal verbeteren.

Mijn 1Gbps probleem is opgelost. Ineens dacht ik eraan dat er wellicht een andere patchkabel tussen zat en inderdaad. Er zat een Cat.5 kabel tussen die dus geen 1Gbps ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
onnaj schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 18:57:
Ik heb inderdaad Windows geinstalleerd en wel de Ultimate X64.
Ik heb die load gewoon @idle. Als ik dus helemaal niets aan het doen ben. Ik zie nu dat het nu wel beter is, maar toch springt ie regelmatig naar de 50% als ik niet doe. Als ik process explorer of taskmanager start zie ik ook niets vreemd. Maar goed wellicht dat een volgende driver hier ook weer wat aan zal verbeteren.

Mijn 1Gbps probleem is opgelost. Ineens dacht ik eraan dat er wellicht een andere patchkabel tussen zat en inderdaad. Er zat een Cat.5 kabel tussen die dus geen 1Gbps ondersteund.
Vreemd dat je wel ziet dat de cpu naar 50% gaat maar niet kan zien welk proces dat doet.
Heb je "processen van alle gebruikers weergeven" aangezet bij het overzicht van de processen (knop zit onderaan)? Dan zou je moeten zien welk proces er naar de 50% schiet (even sorteren op cpu gebruik). Of is Windows misschien aan het indexeren of updates aan het binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Het blacklisten van de Wifi driver (rt2860sta) op mijn AD02 met OpenElec heeft niet het gewenste effect gehad.

Lampje brandt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
BounceMeister schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 19:57:
[...]

Vreemd dat je wel ziet dat de cpu naar 50% gaat maar niet kan zien welk proces dat doet.
Heb je "processen van alle gebruikers weergeven" aangezet bij het overzicht van de processen (knop zit onderaan)? Dan zou je moeten zien welk proces er naar de 50% schiet (even sorteren op cpu gebruik). Of is Windows misschien aan het indexeren of updates aan het binnenhalen?
Dat had ik niet aangevinkt, nu gaat het beter!
Alleen een prestatiemonster is het niet. Downloaden via Sabnzb vraagt 50% van de cpu kracht, best veel lijkt me!

Ook maakt de fan behoorlijk veel lawaai. In de Bios stond ie op standaard en dan draait ie continue 4000 rpm. Mijn desktop met een E6850 @ 3.0 Ghz en standaard fan hoor je totaal niet. Ik heb de fan nu maar op 50% gezet en houd de temps wel in de gaten. Het valt mij in ieder geval wel tegen.
De temp van de harddisk zit trouwens ook op 51 graden zoiets, vind het erg veel!

EDIT: Zie nu dat mijn CPU temp 70 graden is en mijn HD temp 58 graden! Ik draai nu sabnzb en die is aan het uitpakken en vervolgens duurt het een eeuwigheid voordat Catalyst Control Center gestart wordt. De prestaties vallen mij erg tegen tot dusver. Lijkt wel of hardwareversnelling uit staat :(

[ Voor 12% gewijzigd door onnaj op 07-08-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vraagje aan de AD02 OpenElec users, hoe krijg ik optical audio out aan de praat?
Fixed

En waarom werken mijn NFS shares niet na een reboot :(

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tadream schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:45:
- ga naar de folder storage en .config (hidden folder) en daar zie je in de asound.conf.sample folder wat sample confs staan. Hier stond ook de fusion versie, hierin zie je dat optical hw:1,1 is
- In het Openelec menu onder System, System en Audio op Optical gezet en de andere 2 instellingen op Custom en hw:1,1 gezet.
Even gerestart en voila, geluid.
Heb zelf gezocht naar deze file en deze unmarked, zbox een reboot gegeven maar geen optical in mijn lijstje en tot op heden werkt het nog niet.

Voor de duidelijkheid, ik ben gegaan naar folder: root ~/.config/asound.conf.sample #
Ik heb file asound.conf_fusion.sample aangepast en de # verwijderd.

Opgeslagen : wg!

En een reboot gegeven maar vervolgens is de file weer naar default aangepast ¿

[ Voor 76% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ik ben geen linux kenner, maar als hij weer naar default aanpast, is de partitie/folder dan wel gemount en heb je write rechten?
of zeg ik nu iets stoms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DrNizeGuy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:00:
Ik ben geen linux kenner, maar als hij weer naar default aanpast, is de partitie/folder dan wel gemount en heb je write rechten?
of zeg ik nu iets stoms
Ik ben ook geen linux goeroe , ik dacht als ik file aanpas dan is het wel goed.
Niet dus.

Nu vraag ik me af of ik de inhoud ervan moet toevoegen aan een bestaand asound.conf of dat ik file moet hernoemen naar iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Die hele instructie van tadream is niet nodig. Ik heb de audio gewoon bij de audio config in XBMC (system / system / audio output) aangepast naar Optical/COAX, alle passtrough audio aanzetten en als passtrough device HDA ATI SB IEC958.

Dat draait hier prima.

[ Voor 37% gewijzigd door Mystic Spirit op 07-08-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:18:
Die hele instructie van tadream is niet nodig. Ik heb de audio gewoon bij de audio config aangepast naar Optical SPDIF en als passtrough device iets van ATI HD IEC983 (doe het even uit mijn hoofd) maar als je iets selecteert wat er op lijkt zou het moeten werken.
Nou voor het even, ik heb helemaal geen optie optical.

Heb alleen HDMI, Analoge, en Digital

Ik heb al van alles geprobeerd maar hij is er niet.

Als ik OpenElec geheel opnieuw wil installeren en mijn SD wil formateren geeft deze max 179Mb aan.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dat is wel heel vreemd. Zie op deze foto mijn instellingen https://docs.google.com/l...TMtY2JhOGNhNGRkMDMy&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Die heb ik dus niet.

Nu eens proberen mijn SD te formatren zodat deze weer 8Gb aangeeft en een clean install doen.

Iemand tips hoe OpenElec weer opnieuw te kunnen installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Kan je niet gewoon installeren? De rest van de opslag van je kaart is volgens mij in een ander formaat gepartitioneerd, vandaar dat je die niet ziet.

Anders even in windows de partities verwijderen en (snel)formateren in fat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik zou vragen of je op de laatste build zit (r7644), maar dit werkt bij mij al vanaf de eerste fusion build die ik heb gedownload....

Ik slaap er wel eens een nachtje over wat dit kan zijn... nu kan ik geen logische oorzaak bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:47:
Ik zou vragen of je op de laatste build zit (r7644), maar dit werkt bij mij al vanaf de eerste fusion build die ik heb gedownload....

Ik slaap er wel eens een nachtje over wat dit kan zijn... nu kan ik geen logische oorzaak bedenken....
Ik draaide zelf de build van date 0801

Waar vind ik die build 7644 ?

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 07-08-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

hier vindt je de laatste devel builds http://sources.openelec.tv/tmp/image/ laatste is van vandaag of gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:56:
hier vindt je de laatste devel builds http://sources.openelec.tv/tmp/image/ laatste is van vandaag of gister.
Thanks, nu die geinstalled en problem is gone.

Nu werkt het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
schumi2004 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:15:
[...]

Thanks, nu die geinstalled en problem is gone.

Nu werkt het wel :P
Nou, dat was van korte duur. Nu geeft hij weer aan Unable to initialize device, helaas geen optical audio.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met android remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik had nog even gekeken hoe het precies bij mij ingesteld staat.
Bij System en Audio Devices heb ik Audio Output op Optical/Coax.
En dan 5.1.
Alles aangetikt (Boost, AC3 en DTS receiver) en de 2 onderste instellingen beide op Custom en hw: 1,1 gezet.
Ik heb verder niets met de asound.conf oid gedaan. Daar keek ik in en zag daar een Fusion voorbeeld in waar ze die hw: 1,1 gebruikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:37:
[...]

Nou, dat was van korte duur. Nu geeft hij weer aan Unable to initialize device, helaas geen optical audio.

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met android remote.
Ik heb in het begin ook problemen gehad met de optical audio. Toen werd de optical audio gewoon niet aan geschakeld bij de boot. Ik maakte toen ook gebruik van de android remote, maar had het daar niet aan gekoppeld. Geen idee of het er echt mee te maken had.

Als je je zotac open maakt zie je dan bij de optical out wel dat er rood licht uit je optische uitgang komt? Als dat niet zo is hij bij boor gewoon niet aan gegaan. Even je Zotac hard uitzetten en weer booten in de hoop dat hij dan wel aan gezet wordt.

Er is ondertussen trouwens weer een nieuwe versie (7648)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 08:57:
[...]

Ik heb in het begin ook problemen gehad met de optical audio. Toen werd de optical audio gewoon niet aan geschakeld bij de boot. Ik maakte toen ook gebruik van de android remote, maar had het daar niet aan gekoppeld. Geen idee of het er echt mee te maken had.

Als je je zotac open maakt zie je dan bij de optical out wel dat er rood licht uit je optische uitgang komt? Als dat niet zo is hij bij boor gewoon niet aan gegaan. Even je Zotac hard uitzetten en weer booten in de hoop dat hij dan wel aan gezet wordt.

Er is ondertussen trouwens weer een nieuwe versie (7648)
Ik zal hem eens upgraden kijken wat er gebeurd.

Het niet meer werken gebeurt ook met nfs shares, na reboot werken ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdyvw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 07:19
Kan iemand mij vertellen welke instellingen hij heeft gedaan in XBMC Live Freak, bij audio, om het over HDMI werkend te krijgen?

Ik heb een ID41...

[ Voor 7% gewijzigd door Ferdyvw op 09-08-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de AD02 OpenElec gebruikers, wie heeft hibernate werkend gekregen ?

Zodra ik XBMC in sluimerstand zet en hem weer probeer te starten met mijn Android XBMC remote gebeurt er niks noppes nada.

Iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wat is de beste installatievolgorde voor een AD02 (AMD E350) als je met Windows 7 er een o.a. mediaplayer van wilt maken met bv MPC-HC?
Hoorde namelijk van een familielid dat hij met mkv'tjes nogal stottert. Dat zou niet mogen, dus moet er ergens iets niet kloppen. Hij heeft een Zotac Abox AD02 met 4Gb geheugen en een laptopharddiskje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Gebruikt hij XBMC of een ander programma?

Ik vergat bij XBMC DXVA hardwareversnelling in te schakelen. Zonder dat werkt ie inderdaad niet goed.

Ik draai 1080p zonder problemen met een Zbox AD02 (met 8GB DDR3-1333 en 750GB WD Scorpio Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 00:29:
Voor de AD02 OpenElec gebruikers, wie heeft hibernate werkend gekregen ?

Zodra ik XBMC in sluimerstand zet en hem weer probeer te starten met mijn Android XBMC remote gebeurt er niks noppes nada.

Iemand tips ?
Als het goed is werkt dit op geen enkele fusion gebaseerde pc in combinatie met linux. Hibernate werkt daarvoor nog niet. We zullen dus geduld moeten hebben tot linux dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:07:
[...]

Als het goed is werkt dit op geen enkele fusion gebaseerde pc in combinatie met linux. Hibernate werkt daarvoor nog niet. We zullen dus geduld moeten hebben tot linux dat ondersteund.
Mmmm das dan weer jammer.

• BounceMeister
  • Niet online
onnaj schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:16:
Gebruikt hij XBMC of een ander programma?

Ik vergat bij XBMC DXVA hardwareversnelling in te schakelen. Zonder dat werkt ie inderdaad niet goed.

Ik draai 1080p zonder problemen met een Zbox AD02 (met 8GB DDR3-1333 en 750GB WD Scorpio Black)
MediaPlayer Classic Home Cinema onder Windows 7. Maar dat loopt inmiddels goed.
VLC media player niet, maar die ondersteunt niet volledig DXVA lees ik net.
Hij heeft veel iso's (DVD's en HD spul) dus hij zoekt iets om dat onder Windows 7 af te spelen. MPC-HC pakt geen iso's en VLC geen DXVA. Misschien XBMC onder windows een optie?
Draai jij XBMC onder linux of onder windows?
Jij hebt een 7200rpm schijf en 8Gb geheugen, was daar een speciale reden voor? Een 5400rpm schijf en 4GB moet voor films t/m 1080p en internetten ook volstaan toch?

• schumi2004
@Mystic Spirit

Ben opzoek gegaan naar info omtrent hibernate/suspend op amd e-350's en moet zeggen dat ik toch een hoop berichten tegen kom met een mogelijke fix, misschien dat de oplossing sneller komt dan verwacht ;)

http://webcache.googleuse...hibernate+suspend&ct=clnk

• onnaj
BounceMeister schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 08:27:
[...]

MediaPlayer Classic Home Cinema onder Windows 7. Maar dat loopt inmiddels goed.
VLC media player niet, maar die ondersteunt niet volledig DXVA lees ik net.
Hij heeft veel iso's (DVD's en HD spul) dus hij zoekt iets om dat onder Windows 7 af te spelen. MPC-HC pakt geen iso's en VLC geen DXVA. Misschien XBMC onder windows een optie?
Draai jij XBMC onder linux of onder windows?
Jij hebt een 7200rpm schijf en 8Gb geheugen, was daar een speciale reden voor? Een 5400rpm schijf en 4GB moet voor films t/m 1080p en internetten ook volstaan toch?
Ik draai XBMC onder Windows 7 Ultimate 64-bit.

Waarom ik voor zoveel geheugen heb gekozen en 7200 rpm HD? Gewoonweg om wat extra in huis te hebben. Die 7200 rpm HD presteert namelijk bijna net zo goed als gewone 7200 rpm harddisks en dat is wel fijn met programma's starten, soms nog wat te unrarren, etc etc. 8GB zal ook vrijwel nooit gebruikt worden, maar voor een paar euro extra ben ik er op voorbereid als bep. programma's in de toekomst wellicht nog wat meer van mijn systeem gaan eisen.

even een update over de rest

Hij gaat beter bevallen inmiddels de AD02. De fan is wat beter ingesteld, met nog wat nieuwere drivers en de temps zijn ook prima nu. Hij had van mij echt wel stiller gemogen de fan, maar het is do-able.

Wat mij verbaasde: Gisteren heb ik even een stukje Avatar 1080p via mijn andere PC gestreamd naar mijn Zbox. Avatar is 30GB totaal en het verscheen probleemloos op mijn scherm. Super vloeiend en gewoon vooruit 'spoelen' gaat zonder problemen! Ik heb overigens mijn Zbox bekabeld aan mijn Sitecom WL-350 zitten, maar de PC vanaf waar gestreams wordt is dus Wireless verbonden via de WL-350 en mijn Zbox dus.
Schijnt dat de WL-350 bandbreedte reserveert voor streamen en dat lijkt perfect te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de OpenElec gebruikers onder ons op een AD02 (Of ander Fusion based systeem), er is een nieuwe build:

OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110811-r7659.tar.bz2

source: http://sources.openelec.tv/tmp/image/

Ik weet (nog) niet wat de veranderingen zijn.

Ik zag overigens ook een Eden version, dat is toch de nieuwe XBMC ?

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:22
Nice ben benieuwd hoe goed die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:40:
Voor de OpenElec gebruikers onder ons op een AD02 (Of ander Fusion based systeem), er is een nieuwe build:

OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110811-r7659.tar.bz2

source: http://sources.openelec.tv/tmp/image/

Ik weet (nog) niet wat de veranderingen zijn.

Ik zag overigens ook een Eden version, dat is toch de nieuwe XBMC ?
Eden is idd de nieuwe XBMC maar stable release wordt pas eind dit jaar verwacht. Als de Eden versie die je zag een Openelec fusion versie met Eden is, is dat zeer interessant. Kun je ons ook in die richting wijzen? Dat zou best wel eens een redelijk verschil kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:43:
[...]

Eden is idd de nieuwe XBMC maar stable release wordt pas eind dit jaar verwacht. Als de Eden versie die je zag een Openelec fusion versie met Eden is, is dat zeer interessant. Kun je ons ook in die richting wijzen? Dat zou best wel eens een redelijk verschil kunnen maken.
Gevonden in de link die ik oorpsronkelijk van jouw had ;)

http://sources.openelec.tv/tmp/image/openelec-eden/

OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20110809-r7913.tar.bz2

Uit je vraag maak ik overigens op dat jij ons proefkonijn bent dus met deze image ;)

Ik ben benieuwd naar je bevindingen :P

Ander vraagje, weet jij misschien hoe wireless uit te schakelen (blauwe led eigenlijk) ?
Ik heb blacklist methode geprobeerd maar dat werkte niet.

Ik kan voorlopig ook niet bij mijn machine komen dus misschien dat iemand hier met een AD02 het volgende kan uitvoeren post 2 / 3 in dit topic http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1704013

Iemand een tip hoe ik kan voorkomen na een OpenElec upgrade mijn xbmc weer opnieuw te moeten instellen?

[ Voor 40% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:05:
[...]
Iemand een tip hoe ik kan voorkomen na een OpenElec upgrade mijn xbmc weer opnieuw te moeten instellen?
XBMC:
De folder "\storage\.xbmc" veiligstellen en na upgrade terugplaatsen.
In de nieuwe pre-Edens is de library aangepast en niet compatibel met die van Dharma.
Ik weet niet of je de mogelijkheid krijg aangeboden in XBMC om de library te updaten, maar voor de zekerheid moet je even een export maken van de video en muziek libraries: "Settings -> Video -> Library -> Export video library" en dan kan je het beste kiezen voor "Single file" (en daarna hetzelfde voor muziek),
Na de upgrade kan je die dan weer importeren.
SabNZBD:
De folder "\storage\.sabnzbd" veiligstellen en na upgrade terugplaatsen.
Algemeen:
De folder "\storage\.config" veiligstellen en na upgrade terugplaatsen.

Tip:
Voeg in je "\storage\.config\samba.conf" de volgende sectie toe om vanaf een andere computer alle folders vanaf de root ("/") te kunnen zien (bijv. via windows: \\<ipnummer\Root):
code:
1
2
3
4
5
6
7
[Root]
  path = /
  available = yes
  browsable = yes
  public = yes
  writable = yes
  root preexec = mkdir -p /

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Blobby op 12-08-2011 14:09 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Gewoon iets verder kijken dan je neus lang is is ook een vak.... |:( 8)7

Als ik vanavond weer thuis ben heb ik geen enkel probleem met een beetje proefkonijnen ;) Ik zal dan ook direct de PVR versie proberen, want die schijnt ook betere resultaten te geven met fusion.

Het blacklisten van een driver en het uitzetten van wireless zijn twee verschillende dingen. Ik heb zelf geen behoefte gehad om de wifi module uit te zetten, dus ik heb ook geen idee hoe je het zou moeten doen. Als ik iets verzin / vindt laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Weet iemand toevallig of het mogelijk is een andere fan te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
schumi2004 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:05:
-knip
Ik kan voorlopig ook niet bij mijn machine komen dus misschien dat iemand hier met een AD02 het volgende kan uitvoeren post 2 / 3 in dit topic http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1704013
-knip-
Eerder vroeg ik of iemand de volgende commando's uit de gelinkte post kon uitvoeren, uiteindelijk heb ik het zelf net kunnen doen.

Dit is de output:
root ~ # lspci -nn | grep -i RaLink
03:00.0 Network controller [0280]: Ralink corp. RT2860 [1814:0781]
root ~ # lsmod | grep rt2
rt2800pci 5088 0
rt2800lib 26836 1 rt2800pci
crc_ccitt 908 1 rt2800lib
rt2x00pci 3044 1 rt2800pci
rt2x00lib 20100 3 rt2800pci,rt2800lib,rt2x00pci
eeprom_93cx6 740 1 rt2800pci
Nog wat eerder had ik een truuk om de wireless (op mijn AD02) niet te booten en dus blijft de led niet branden (in tegenstelling tot disablen waarmee hij wel blijft branden), gezien in post #5 in topic van OpenElec.

Dus met bovenstaande info moet het dus niet rt2860sta zijn maar ik denk rt2800pci echter denk ik dat ik dan al mijn interfaces blacklist? (linux n00b)
create a file /storage/.config/modprobe.d/blacklist.conf and put there:
blacklist rt2800pci
Iemand een idee ?

Of toch niet ?
root ~ # lspci -nn | grep -i Realtek
06:00.0 Ethernet controller [0200]: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 06)

:update2:
blacklisten van rt2800pci werkt.
Hier lees ik dat in kernel3.0 de rt2860sta vervangen is door de rt2800pci dus dit zit goed.

:update3:
Misschien handig dergelijke tweaks in SP te melden ?

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2011 19:22 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 39 Laatste