Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Verwijderd
Veel problemen met de Anysee. Bij de eerst install van de drivers ging het goed tot de eerste reboot waarna ik constant de melding dat de Service niet beschikbaar was, kreeg. Heb de meest recente drivers geinstalleerd en nu gaat het redelijk. Krijg nu om de haverklap de melding dat het kanaal gecodeerd is, één minuut later doe ie het dan weer.
Update 13/7/2011: Het systeem is niet erg responsive. Ondanks de SSD heeft lijkt ie er moeite mee te hebben en blijft vaak even een seconde of meer hangen bij het wisselen van kanalen of bij het bekijken van de guide terwijl je Live TV aan het kijken bent.
Ik had eigenlijk gelijk CoreAVC geinstalleerd voordat ik HD ging uitpoberen maar dat ging niet goed. De bekende birds-scene werd alleen met horten en storen afgespeeld. Toen ik CoreAVC had uitgeschakeld (waarna dus alleen FDDshow overblijft) werkte het afspelen van WMV en MKV goed in de normale Windows Media Player. Met VLC en Classic Media Player krijg ik geen HD materiaal vloeiend afgespeeld ondanks dat beide zijn ingesteld met hardware acceleration te gebruiken.
Al met al ben ik er niet heel gelukkig mee
Update 16/7/2011: Inmiddels ook een ander probleem ontdekt
Update 17/7/2011: Heb W7-64bit erafgehaald en W7-32bit erop gezet. Ben tevens begonnen met een ouder driver versie van de Anysee (Feb-2011) met het idee om bij problemen al recentere drivers te proberen. Heb inmiddels al een aantal keren gerestart en op standby gezet en hij doet het nog steeds.Het zal mij benieuwen.
Update 20/7/2011: Draait nog steeds goed, geen "Service niet beschikbaar" of "Signaal is gecodeerd" meldingen meer. Apparaat gaat nog niet automatisch in standby maar ik weet zeker dat dat gaat werken met de mst tool. Ik heb overigens snel antwoord gekregen van Zotac inzake de bios-save problematiek maar geen oplossing. Hun advies was: de batterij vervangen. Aangezien de tijd/datum wel gesaved wordt, vermoed ik dat daar niet het probleem ligt. Ik weet niet of er een link is met W7-64bit maar sinds ik de W7-32bit versie gebruik, heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.
Update 04/09/2011: 1 September heeft Ziggo de zenderindeling gewijzigd en werkte alle kanalen niet meer (constant Kanaal gecodeerd melding). Aantal keren de kanalen opnieuw laten zoeken maar dit mocht niet baten. Na een aantal keren verschillende drivers te hebben uitgeprobeerd, lijkt het nu weer te werken, zonder een nieuwe TPL file te installeren. (Die was nog niet beschikbaar op gratis programma). Ook een 3TB USB 3 HD van seagate aangesloten. Alles lijkt weer goed te werken. Ook de bios batterij vervangen. Ben benieuwd of de settings nu wel bewaard blijven. DVD folders worden ook gelijk als DVD's weergegeven, je hoeft dus niet meer de Galery setting in de Registry te veranderen bij vroegere WMC versies.
Eigenlijk zouden eigenaren van een werkende Zbox AD02/W7/Anysee-combinatie hun image moeten sharen. Zou een hoop werk schelen. Alleen Product Key invoeren en draaien maar
[ Voor 37% gewijzigd door Aziona op 04-09-2011 15:07 . Reden: Update toevoegen ]
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Uiteindelijk is het een AD02 met 2GB Kingston memory uit de QVL geworden, aangevuld met 32GB SSD van OCZ.
Eens kijken of OpenELEC (Fusion build) erop wil draaien, en anders alleen XBMC, wat al eerder in het draadje helemaal uitgemeten is
Ik heb in mijn AD02 ook ICIDU geheugen gehad en daarmee werkt hij prima. Ik weet niet met wat voor chips ICIDU bankjes maakt of rebrand, maar het betekent wel dat ik of mazzel heb gehad of jij gewoon pech. Als je in Utrecht woont ben je welkom om te komen proberen. Ik heb er nu een samsung bankje inzitten en die doet het ook prima.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:32:
Ik heb vandaag m'n Zotac ZBOX AD02 ontvangen (van AFuture). Ik heb er 1 x 4GB ram ingeplaatst vh merk ICIDU (1333 ipv 1066). En een nieuwe 1TB harddisk van Samsung. Echter wat ik ook probeer ik krijg geen beeld (HDMI, DVI, VGA via DVI verloopstekker alles geprobeerd). De powerled wordt wel groen ipv rood, en de groene ring brandt ook. Het USB toetsenbord licht echter niet op. Het lijkt erop dat ik niet eens in de BIOS kom (via DEL toets). Ik zie ook geen enkele BIOS melding. Als ik harddisk eruit haal is de situatie hetzelfde. Als ik de RAM in de andere slot steek is de situatie hetzelfde. Als ik RAM eruithaal begin hij te piepen bij het opstarten (dat is tenminste iets). De RAM staat niet op de eerder geposte QLV lijst (die ook op het zotac support deel staat).
Kan het zijn dat het RAM toch niet compatibel is en dat hij daardoor blijft hangen voordat hij in de BIOS komt? Op de QLV lijst stonden wel een aantal 1333 naast de 1066 RAM typen. Maar misschien is het merkgebonden. Ik heb echter geen ander RAM momenteel.
Ik bouw al jaren zelf m'n PCs maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Misschien is er verder iets stuk.
Maar voor dat ik het terugstuur hoop ik dat er andere mensen zijn die hetzelfde hebben ondervonden en een oplossing hebben. Ik hou er niet van om snel op te geven. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
Ik heb de Fusion build van OpenElec geprobeerd zonder resultaat op mijn AD02. Overigens is het voor mij tot nog toe sowieso onmogelijk om een volledig goed werkende linux based xbmc aan de praat te krijgen op de AD02. En houdt me aanbevolen voor gedetailleerde instructies van iemand die het wel perfect resultaat heeft.Mescaline schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 18:02:
Vandaag eindelijk het goede nieuws dat mijn AD02 zal worden afgestuurd. Dat wordt dus met de tanden in de deurmat wachten, morgen![]()
Uiteindelijk is het een AD02 met 2GB Kingston memory uit de QVL geworden, aangevuld met 32GB SSD van OCZ.
Eens kijken of OpenELEC (Fusion build) erop wil draaien, en anders alleen XBMC, wat al eerder in het draadje helemaal uitgemeten is
Verwijderd
@Mystic Spirit: Misschien had je geluk, of misschien was mijn ICIDU RAM stuk, hij zat in een verpakking die al eerder open geweest was (zag ik ook pas toen ik thuis kwam). Morgen terugbrengen naar MyCom. En ook bedankt voor je aanbod! :-)
Nu kijken of ik ook een linux achtig media center ervan kan maken of iets Windows 7 gebaseerds. Als ik de posts zo lees is linux nog niet zo makkelijk...
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik zal tzt laten weten wat het geworden is.
Nu verder met installeren...
Ik heb hem nu draaien op mijn Zotac met wisselende resultaten, maar het is nog maar een eerste build.
Bedankt voor de update Mystic Spirit, ik wilde net een bericht gaan posten met de vraag of je die build even wilde testen!Mystic Spirit schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:40:
Goed nieuws voor tweakers met de Zotac AD02 of andere Fusion based htpc's. OpenElec heeft gisteren een build gepubliceerd die redelijk werkt. Zie http://openelec.tv/news/i...-amd-fusion-devices-added
Ik heb hem nu draaien op mijn Zotac met wisselende resultaten, maar het is nog maar een eerste build.
Wat werkt er nu nog niet? Wat ik voornamelijk wil gaan afspelen zijn 720p en 1080p MKV's met DTS geluid.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Hij werkt op zich goed. Zie mijn post op het OpenElec Forum
in het kort:
Beetje overscan, mkv met passtrough audio doet het redelijk. Voornamelijk dvd geeft zeer slecht resultaat.
Inmiddels is build 7517 geplaatst en deze werkt goed voor DVD's. Overscan, wobling en tearing blijft bestaan, maar het geeft beter resultaat dan wat ik zelf eerder bereikt heb met xbmc op ubuntu.
[ Voor 24% gewijzigd door Mystic Spirit op 18-07-2011 10:35 ]
Check mijn reply daar even, met een paar settings veranderd heb ik eigenlijk nog twee problemen die wat mij betreft cosmetisch zijn.Mystic Spirit schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 19:03:
@JanHenk
Hij werkt op zich goed. Zie mijn post op het OpenElec Forum
in het kort:
Beetje overscan, mkv met passtrough audio doet het redelijk. Voornamelijk dvd geeft zeer slecht resultaat.
Bij mij werkte out-of-the-box 1080p beter dan 720p, of alles waarvoor xbmc moet upscalen. Hoe meer upscalen, hoe moeilijker het wordt. Een klein divxje is dus lastiger dan 1080p. Tijd om dus gewoon alles minimaal 720p of 1080p binnen te halen ;-)JanHenk schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 21:49:
[...]
Bedankt voor de update Mystic Spirit, ik wilde net een bericht gaan posten met de vraag of je die build even wilde testen!
Wat werkt er nu nog niet? Wat ik voornamelijk wil gaan afspelen zijn 720p en 1080p MKV's met DTS geluid.
[ Voor 34% gewijzigd door Mescaline op 17-07-2011 00:53 ]
Kun je uitleggen hoe je je xorg.conf hebt bewerkt in openelec? Zoals je schrijft op het OpenElec forum?
Ik kan wel een xorg-fglrx.conf vinden, maar die blijkt "read only" te zijn.
Zonder de optie in de xorg config en de v sync op always on wordt het bij mij alleen maar slechter.
Ben er inmiddels uit, maar geen resultaat...
[ Voor 8% gewijzigd door Mystic Spirit op 17-07-2011 16:07 ]
Vandaag de Zbox ID41 binnen gekregen, samen met een 2GB Kingston geheugen reepje en een 16GB Kingston SSD. OpenElec geïnstalleerd, en gaan met de banaan! Echt een heerlijk systeem, ik ben nog geen content tegen gekomen die niet vloeiend liep. Meteen de Aeon MQ2 skin erop, en ook daar geen problemen mee. Opstarten gaat ook zeer snel. Druk op de knop, en binnen een seconde of 8 staat XBMC voor je neus.
Enige minpuntje was geluid via HDMI. Dat was even uitzoeken, maar het werkt.
Nog even over de Zbox zelf, het is zoals al eerder gezegd een beetje een plastic apparaat. Aluminium had het wat meer uitstraling en stevigheid gegeven, maar aan de andere kant wordt het apparaat daar ook weer zwaarder van. En gewicht is wel een belangrijk punt als je de Zbox met bijgeleverde VESA-mount achter een monitor hangt. Ik kan in ieder geval best leven met het plastic, hij komt toch in een kastje. De verpakking van de Zbox is zeker in orde, en er worden genoeg accessoires meegeleverd, zelfs een DVI-VGA adapter. Inbouwen van wat geheugen en een harde schijf is kinderspel.
Minpuntje van de Zbox vind ik wel de afwezigheid van een ingebouwde IR-ontvanger. Hier moet ik nu nog naar op zoek helaas.

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat er geen IR receiver bij is. Ik ben zelf ook nog op zoek, maar het is lastig om in NL een betaalbaar setje te vinden waarvan zeker is dat het werkt. Deze remote is voor een PS3, maar is eigenlijk het enige exemplaar dat ik heb kunnen vinden in NL dat betaalbaar is en vlot leverbaar. Ik heb alleen nog geen ervaringen voor de remote kunnen vinden. Veel fora verwijzen naar de HP usb IR receiver, maar die moet uit China / Honkong komen en dat kan wel een maand duren en zeker als de douane hem onderschept. Ook heb ik dit setje nog in NL gevonden (minigadgets) maar die lijkt niet echt van top kwaliteit en ik heb er wat minder vertrouwen in.
Kortom bij mij nog grote twijfels over welk IR setje ik moet hebben. Suggesties zijn uiteraard welkom.
@sharkzorsharkzor schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:48:
gisteren de hd-id11 binnen gekregen.
Omdat ik de kosten laag wou houden (slaapkamer apparaat) heb ik er een 4gb class 10 sd-kaart in gestopt met openelec erop. Ik had nog 1gb so-dimm uit een netbook liggen en blijkbaar voldoet dat prima. samen met een mce remote van marktplaats heb ik nu voor weinig een perfect draaiende xbmc machine.
Interessante setup heb je met SD als bootschijf. Kun je een indicatie geven van het aantal seconden wat je ID11 erover doet om XBMC op te starten vanaf SD ? Dus vanaf aanzetten tot XBMC openingsscherm. Alvast bedankt voor de moeite.
[ Voor 1% gewijzigd door rintje op 20-07-2011 12:12 . Reden: @tje ]
Afstandsbediening is nog het laatste dat ik moet regelen en ben ik op zoek naar een Wifi of Bluetooth AB omdat ik de ZBOX achter mijn TV via de vesa mount wil bevestigen. Momenteel lijkt de officiële PS3 remote daarom interessant omdat deze niet zo duur is en via bluetooth werkt. In de release notes van de Openelec beta 5 stond: xbmc: start wiimote and PS3 remote per udev als fix dus het lijkt erop dat dat wel aan de praat te krijgen moet zijn. Hebben mensen hier ervaring mee?
Andere opties zijn:
• Conceptronic Lounge and Look maar die is niet goed verkrijgbaar meer.
• Emprex 3009 ARF III deze is nog in de UK te bestellen en via Amazon in de UK.
@JanHenk: kan je aangeven hoe je het geluid via HDMI aan de praat heb gekregen dat scheelt mij weer uitzoekwerk als ik hem binnen heb.
[ Voor 5% gewijzigd door wmn79 op 20-07-2011 10:18 ]
Hoi, is het opgelost of niet opgelost, klinkt als een beetje zwangerMystic Spirit schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:47:
Overscan probleem is grotendeels opgelost. Ik kwam er na drie weken ploeteren achter dat er gewoon een calibratie optie is in Openelec/XBMC om dat op te lossen
Maar, als ik me niet vergis..is hij vooral op grafisch gebied, bepaald niet gelijkwaardig?
Ik ging voor de AD02, maar wil echt XBMC live draaien..dus dat wordt lastig..en mogelijk dan toch een ID41...maar, zie bovenstaande vraag.
Wil er ook nintendo emulators op draaien
Ik heb nu eigenlijk een tijdelijke opstelling. Ik verblijf de komende weken in het huis van mijn ouders. Mijn ouders hebben echter nog een oudere Marantz A/V reciever zonder HDMI. Ik heb de Zbox aangesloten via HDMI naar de TV, en de TV geeft het geluid vervolgens weer door naar de reciever. De TV kan echter alleen 2.0 doorgeven, dus het ging mij er hoofdzakelijk om dat er geluid uit de speakers komt.wmn79 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:16:
@JanHenk: kan je aangeven hoe je het geluid via HDMI aan de praat heb gekregen dat scheelt mij weer uitzoekwerk als ik hem binnen heb.
Op de site van OpenElec staat een guide over het geluid via HDMI bij ION2 systemen. Hiermee moet het wel lukken.
De ION2 GPU is juist wat sterker dan die in de AMD Fusion. Ik heb een aantal benchmarks gezien, en in 3DMark wint de ION2 het gewoon van de Fusion. Op gebied van processorkracht is het omgekeerd, daar is de CPU van de Fusion wat krachtiger/sneller dan de Atom D525.Ferdyvw schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:54:
Ik zie dat mensen de ID41 als alternatief nemen voor de AD02.
Maar, als ik me niet vergis..is hij vooral op grafisch gebied, bepaald niet gelijkwaardig?
Ik ging voor de AD02, maar wil echt XBMC live draaien..dus dat wordt lastig..en mogelijk dan toch een ID41...maar, zie bovenstaande vraag.
Wil er ook nintendo emulators op draaien
Tot zo ver de benchmarkresultaten; ze zijn beide in staat alles wat je ze voorschotelt af te spelen. Ik weet niet precies wat voor emulator je wilt draaien, en hoeveel cpu en gpu kracht dat vraagt, dat zul je zelf even uit moeten zoeken.
XBMC live draait helemaal niet op AMD Fusion, dus dan heb je sowieso een Atom+ION2 nodig. OpenElec draait er (aldus Mystic Spirit en Mescaline) wel op. Staat nog in de kinderschoenen, maar het werkt.
Pardon?De ION2 GPU is juist wat sterker dan die in de AMD Fusion. Ik heb een aantal benchmarks gezien, en in 3DMark wint de ION2 het gewoon van de Fusion. Op gebied van processorkracht is het omgekeerd, daar is de CPU van de Fusion wat krachtiger/sneller dan de Atom D525.
Tot zo ver de benchmarkresultaten; ze zijn beide in staat alles wat je ze voorschotelt af te spelen. Ik weet niet precies wat voor emulator je wilt draaien, en hoeveel cpu en gpu kracht dat vraagt, dat zul je zelf even uit moeten zoeken.
[ Voor 52% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2011 15:19 ]
Testing, one, two ...
Het is ook nog een beetje zwangerpipo1000 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:19:
[...]
Hoi, is het opgelost of niet opgelost, klinkt als een beetje zwangerDat wil zeggen heb je nu 1:1 pixelmapping ?
Voor dat het teveel een HK gesprek wordt ook nog even en iets meer technisch verhaal:
Ik heb nu boven en onderin geen overscan meer, maar mis aan beide zijkanten nog een stukje. Dat komt vooral omdat ik nog niet goed met de calibratie bezig ben geweest maar even snel wat gedaan heb. Ik zal vanavond even laten weten of ik de volledige calibratie in orde kan krijgen.
Update:
Calibratie is helemaal perfect nu. Moest redelijk wat aanpassen, maar nu is de pixelmapping goed en heb in geen overscan probleem meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Mystic Spirit op 20-07-2011 19:31 . Reden: Update perfect beeld / geen overscan meer ]
Iedereen heeft het hier over XBMC, OpenELEC, XBMC Live, Media Portal, kortom: HTPC's en dan kom je met gaming benchmarks aanzetten ...
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Oké... had die nog niet gezien. Puntje voor jou.
Hier wint de ION 2 het wel van AMD Fusion in 3DMark06.
Wat dit zegt? Geen idee, ik ben al jaren geen Windows gebruiker meer en ik hecht weinig waarde aan benchmarks. Voor HTPC nut moet je vooral kijken naar ondersteuning van de hardware in de verschillende software. Het is echt een compleet oerwoud als je een zuinig HTPC'tje wilt.
Jij moet eens leren lezen voor je reageert.Mr_Blobby schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:19:
[...]
Iedereen heeft het hier over XBMC, OpenELEC, XBMC Live, Media Portal, kortom: HTPC's en dan kom je met gaming benchmarks aanzetten ...
Testing, one, two ...
Ik geef je het puntje terug, daar was het helemaal niet om te doenJanHenk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:29:
[...]
Oké... had die nog niet gezien. Puntje voor jou.
Hier wint de ION 2 het wel van AMD Fusion in 3DMark06.
Wat dit zegt? Geen idee, ik ben al jaren geen Windows gebruiker meer en ik hecht weinig waarde aan benchmarks. Voor HTPC nut moet je vooral kijken naar ondersteuning van de hardware in de verschillende software. Het is echt een compleet oerwoud als je een zuinig HTPC'tje wilt.
Dit soort apparaatjes zijn erg leuk als basis voor een media-center en beslist niet als game-machine maar de info moet wel kloppend zijn natuurlijk hoewel we het moeten doen met resultaten die door een ander bepaald zijn. Of het nu om een ION/ION-2/AMD E-350 of wat voor chipset dan ook gaat, als er maar mee gedaan kan worden waarvoor ze aangekocht zijn. En als media-player zijn ze erg geschikt hoewel niet in elke (software) setup.
Testing, one, two ...
De ID41 gaat het dan worden, ook leuk
Maarreh, kan ik hierop met XBMC live ook fatsoenlijke SNES/N64 emulators draaien?
ik heb dan (nog) geen zbox, maar wat ik nu gebruik bij mijn htpc (ION + ubuntue + xbmc) is de volgende ab:Mystic Spirit schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:47:
...
Kortom bij mij nog grote twijfels over welk IR setje ik moet hebben. Suggesties zijn uiteraard welkom.
http://www.dealextreme.co...roller-for-pc-2-aaa-14380
In principe werkt het complete setje (Plug & Play), maar na de aanschaf van een harmony one de afstandbediening toch weggelegd. De ontvanger werkt prima in deze combinatie.
Heb wel de keymap.xml aangepast omdat ik bepaalde knoppen anders wilde.
Wat ik mij dan weer afvraag, hoeveel geluid maakt de ID41? Ik wil deze achter mijn tv hangen maar niet horen, ook niet in stille scene's
[ Voor 0% gewijzigd door Mystic Spirit op 21-07-2011 11:03 . Reden: typo ]
Graag gedaan.Mystic Spirit schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:03:
Dank voor je info Ranja3000. Dat is precies hetzelfde als ik gevonden heb op minigadgets. Dan ga ik denk ik toch maar voor die. Ik ga hem ook gebruiken met de harmony en heb ik ebige zekerheid dat het gaat werken.
Wat ik wel jammer vond; bij de harmony one kan je doormiddel van het touchscreen meerdere customized knoppen definieren. Dus knoppen bijv. om direct bij je muziek-, tvshows- of filmoverzicht te komen is mogelijk. Helaas zijn er slechts een beperkt ir-opdrachten (bijv. naar links, rechts, boven, onder, enter, vol up, vol down, etc). Mocht je veel gebruik willen maken van knoppen op het touchscreen, moet je daarvoor andere ir-opdrachten opgeven/misbruiken.
Ik zie trouwens geen voordelen van XBMC Live tegenover OpenElec, dus ik zou niet weten waarom je Live zou willen draaien. In ieder geval denk ik dat beide apperaten makkelijk die SNES/N64 emulators aankunnen, dus dat beperkt je niet in je keuze.Ferdyvw schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:17:
Aha, gegeven het feit dat ik inderdaad XBMC live wil gaan gebruiken, lijkt de AD02 geen beste optie.
De ID41 gaat het dan worden, ook leuk
Maarreh, kan ik hierop met XBMC live ook fatsoenlijke SNES/N64 emulators draaien?
Hoe bedoel je dit? Ik heb ooit voor mijn ouders zo'n Hamony geprogrammeerd en dat was een hels karwei. Misschien is dat tegenwoordig wel wat verbeterd, maar destijds was de hulp van de helpdesk nodig om bepaalde instellingen in mijn eigen remote aan te passen. Is zo'n IR ontvanger niet te programmeren? Heb daar eigenlijk geen verstand van.Ranja3000 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Mocht je veel gebruik willen maken van knoppen op het touchscreen, moet je daarvoor andere ir-opdrachten opgeven/misbruiken.
Overigens herinner ik me net dat ik ooit zo'n MCE remote bij een PC heb gekregen, zal even kijken of ik die nog heb!
[ Voor 0% gewijzigd door JanHenk op 21-07-2011 19:28 . Reden: cosmetisch ]
Heeft geen Atom, maar een snellere CPU. Gebruikt daarentegen ION 1 en geen ION NG...
Ion 1 is trager dan ION NG?
De ND22 is 15 euro duurder...wat is een betere aankoop? Wat zijn de verschillen qua performance?
Het liefst had ik via mijn harmony one ook knoppen gehad zoals 'Music' en 'Movie'. Via de keymap.xml van XBMC kan je die zo instellen dat ie bij een druk op de knop direct naar het overzicht van muziek of films gaat. Zie http://wiki.xbmc.org/?title=Keymap.xml, in de tabel zie je flink wat acties staan.JanHenk schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:27:
[...]
Hoe bedoel je dit? Ik heb ooit voor mijn ouders zo'n Hamony geprogrammeerd en dat was een hels karwei. Misschien is dat tegenwoordig wel wat verbeterd, maar destijds was de hulp van de helpdesk nodig om bepaalde instellingen in mijn eigen remote aan te passen. Is zo'n IR ontvanger niet te programmeren? Heb daar eigenlijk geen verstand van.
Overigens herinner ik me net dat ik ooit zo'n MCE remote bij een PC heb gekregen, zal even kijken of ik die nog heb!
Het is mij helaas niet gelukt om álle acties op mijn harmony one te krijgen.
Ik twijfel even hoe ik mijn harmony heb ingesteld. Volgens mij heb ik de standaard keymap.xml voor de harmony one gepakt, en daar enkele wijzigingen aan toegepast.
Maar goed, dit is meer voor het XMBC topic dan voor de zbox lijkt mij.
Verwijderd
Hi! Zelfde verhaal bij mij. Gisteren Openelec erop gezet, werkt meteen moet nog wel ff de HDMI- en splashscreen fix erop zetten, maar dat geloof ik wel. Ik kwam er gisteren echter niet echt uit hoe ik wifi verbinding maak. Ik heb nog wel ergens WLan aangezet en netwerknaam en password ingetypt, maar ik krijg geen duidelijk signaal of er nu ook echt verbinding is. Verder lukt het me (mede daardoor?) ook nog niet om verbinding te krijgen met mijn NAS. Moet ik bij het toevoegen van een video location daarvoor kiezen voor UnPn schijf? Ik heb een 2tb Mybook Live.JanHenk schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 23:36:
Vandaag de Zbox ID41 binnen gekregen, samen met een 2GB Kingston geheugen reepje en een 16GB Kingston SSD. OpenElec geïnstalleerd, en gaan met de banaan! Echt een heerlijk systeem, ik ben nog geen content tegen gekomen die niet vloeiend liep. Meteen de Aeon MQ2 skin erop, en ook daar geen problemen mee. Opstarten gaat ook zeer snel. Druk op de knop, en binnen een seconde of 8 staat XBMC voor je Inbouwen van wat geheugen en een harde schijf is kinderspel.
Tips zijn van harte welkom!
Bij mij lukte het eerst ook niet met wlan, maar bij een 2e poging ineens wel, ondanks dat ik een spatie in m'n ssid had. Je kunt bij je system settings zien of je een ip adres hebt. Let wel op dat je opnieuw op moet starten na wijzigingen in je wlan settings.
De splash fix is erg eenvoudig toe te passen. Ook de 24p fix is misschien interessant? Zelf heb ik de hdmi fix niet gedaan omdat het geluid via de spdif naar de boxen gaat bij mij.
Ben benieuwd wat ze voor leuke nieuwe dingen in RC6 hebben zitten
Nu aan het shoppen voor een AV receiver..
Vraag ik me af; kan de ID41 ook upscalen naar 1080? Of moet ik een AV receiver aanschaffen die dat dan doet?
Verwijderd
Thanks voor de tip! Ik heb nu inderdaad een spatie in de ssid (dit is toch de naam van je wireless netwerk?), dus als ik thuis ben ff kijken of dat helptIntToStr schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:44:
Voor wlan: http://openelec.tv/forum/...eless-networking-101#7503
Bij mij lukte het eerst ook niet met wlan, maar bij een 2e poging ineens wel, ondanks dat ik een spatie in m'n ssid had. Je kunt bij je system settings zien of je een ip adres hebt. Let wel op dat je opnieuw op moet starten na wijzigingen in je wlan settings.
De splash fix is erg eenvoudig toe te passen. Ook de 24p fix is misschien interessant? Zelf heb ik de hdmi fix niet gedaan omdat het geluid via de spdif naar de boxen gaat bij mij.
Ben benieuwd wat ze voor leuke nieuwe dingen in RC6 hebben zitten
Samba moet je aanzetten.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 11:00:
[...]
Thanks voor de tip! Ik heb nu inderdaad een spatie in de ssid (dit is toch de naam van je wireless netwerk?), dus als ik thuis ben ff kijken of dat helptDaarna weer verder kijken, ik werk met OSX, dus ook daar zal ik zodra ik op het netwerk kan ff moeten uitvinden hoe ik die bestanden ga benaderen. Moet ik in Openelec nog ergens samba of ssh aanzetten? Beide termen zeggen me eigenlijk niet zo veel
Iemand die heer meer info over heeft en weet of dit een bekend probleem is voor deze Zbox?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh
InderdaadAziona schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:51:
Toevallig een OCZ Agility?
Verwijderd
Een paar tips:
- Let op dat je geen spatie in je wifi netwerknaam hebt staan. Ik had dat in het begin wel, maar dat ging niet goed. Na aanpassingen werkte het nog steeds niet, tot ik de netwerksettings in Openelec op 'default' zette en weer opnieuw de SSID en wachtwoord doorvoerde.
- Je moet 2 fixes doorvoeren waarbij men er vanuit gaat dat je al wel snapt hoe je SSH gebruikt. In mijn geval was dat nogal abracadabra. Uitleg die je hiermee helpt: http://www.openelec.tv/fo...e-for-ssh-within-openelec
- Als je je telefoon als remote wil gebruiken moet je ergens bij settings je ZBOX hiervoor openstellen. Dat doe je bij system > network > services en dan aanzetten: allow control of xbmc via http. De settings eronder vul je dan in in de applicatie op je telefoon.
Kun je iets zeggen over de temperaturen van de box tijdens het afspelen van bijv. een film? Helaas wacht ik nog steeds op een onderdeel van mijn nas, maar ik heb het idee dat de fan misschien niet helemaal lekker z'n werk doet bij mij.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:19:
Ik heb mijn ZBOX41 inmiddels volledig functioneel icm OPENELEC. Ik moet zeggen: ik heb wel eens apparaten gekocht met een hoger plug en play gehalte, maar nu het allemaal werkt is het ideaal. Het kastje is idd niet heel stil, maar tijdens het kijken van een film hoor je hem echt niet.
Een paar tips:
- Let op dat je geen spatie in je wifi netwerknaam hebt staan. Ik had dat in het begin wel, maar dat ging niet goed. Na aanpassingen werkte het nog steeds niet, tot ik de netwerksettings in Openelec op 'default' zette en weer opnieuw de SSID en wachtwoord doorvoerde.
- Je moet 2 fixes doorvoeren waarbij men er vanuit gaat dat je al wel snapt hoe je SSH gebruikt. In mijn geval was dat nogal abracadabra. Uitleg die je hiermee helpt: http://www.openelec.tv/fo...e-for-ssh-within-openelec
- Als je je telefoon als remote wil gebruiken moet je ergens bij settings je ZBOX hiervoor openstellen. Dat doe je bij system > network > services en dan aanzetten: allow control of xbmc via http. De settings eronder vul je dan in in de applicatie op je telefoon.
Verwijderd
Idle:IntToStr schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:01:
In het hoofdmenu staat System en in 1 van de submenus staat volgens mij System Information. Daar staan ook wat temperaturen bij. Alvast bedankt
GPU: 59 graden
CPU: 45 graden
Na een kwartier 1080P video:
GPU: 63 graden
CPU: 52 graden
Hij is van zichzelf dus best warm, maar wordt er hier door wat zwaarder werk niet veel warmer op
Groeten!
Verwijderd
GPU: 68 graden
CPU: 56 graden
Mijn zotac ID41 wordt idd best warm als de fan op heel lage pitje staat. Ik steek in ieder geval geen usbdingen op de bovenste usb-slot. Die wordt extreem heet. Niet echt goed voor een usb key, wifi whatever lijkt me.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ik ben niet in de bios geweest, dus de fan staat op de standaard instellingenkmf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:17:
Hoe heb je de fan ingesteld? Misschien wat lager dan normaal?
Mijn zotac ID41 wordt idd best warm als de fan op heel lage pitje staat. Ik steek in ieder geval geen usbdingen op de bovenste usb-slot. Die wordt extreem heet. Niet echt goed voor een usb key, wifi whatever lijkt me.
USB slots gebruik ik verder niet nu ik mijn telefoon als remote kan gebruiken, dus ik maak me over de temperatuur verder niet zo druk
Via via ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen.
Ik wil mijn huidige mediaspeler vervangen voor een XBMC compatible device en er werd in de richting van Zotac gewezen.
Nu hoeft hij voor mij alleen maar te kunnen streamen wat voornamelijk 720p zal zijn (maar verwacht in de toekomst meer 1080p).
Nu heb ik een klein uurtje gezocht en ben op 2 systemen terecht gekomen.
Zotac ID41 of de ND22.
Nu kan ik allemaal op berichten af gaan als van je moet de ND22 nemen want die is beter, een ander roept weer als je bij Linux blijft dan voldoet de ID41 ook.
Ik had wel gezien dat een Zotac out of the box nog wel wat nodig heeft, geheugen en hdd en IR reciever plus remote. (zou een Logitech Harmony werken?)
Zelf ga ik mijn huidige 3,5" hdd in een externe behuizing stoppen en heeft de Zotac mijn inziens alleen maar een hdd nodig voor het OS (series en movies staan op NAS) en dacht zelf dat 16Gb SSD hierin wel genoeg zou zijn te samen met 4Gb geheugen (DDR2 of DDR3)?
Kom ik dan een beetje in de juiste richting van wat minimaal nodig is?
Een collega gaf me toevallig zojuist een demo van zijn nieuwe systeempje. Dat maakt met OpenElec een koude start vanaf SDHC in iets minder dan 30 seconden. (Veel tijd hiervan ging vooral in de BIOS procedure zitten.) Een snel SDHC kaartje (class 10) van 4GB heb je al voor ong. 10 euro.
Bedankt voor de tip, ik kijk inderdaad ook naar wat voor mijn het voordeligst is.rintje schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:18:
Tippie mijnerzijds: een aardig alternatief voor XBMC is ook OpenElec. Veel positieve berichten over gelezen en dit kan voordelig uitpakken omdat het gemaakt is om snel te booten vanaf USB/SDHC.
Een collega gaf me toevallig zojuist een demo van zijn nieuwe systeempje. Dat maakt met OpenElec een koude start vanaf SDHC in iets minder dan 30 seconden. (Veel tijd hiervan ging vooral in de BIOS procedure zitten.) Een snel SDHC kaartje (class 10) van 4GB heb je al voor ong. 10 euro.
Je weet toevallig niet de gehele setup van dat systeem?
Dank! Dit komt wel redelijk overeen met wat ik zelf had geconstateerd met beperkte testen zoals een youtube trailer afspelen.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:46:
[...]
Idle:
GPU: 59 graden
CPU: 45 graden
Na een kwartier 1080P video:
GPU: 63 graden
CPU: 52 graden
Hij is van zichzelf dus best warm, maar wordt er hier door wat zwaarder werk niet veel warmer op
Groeten!
Volgens mij is de goedkoopste optie de ID-11 (is alleen wat moeilijker verkrijgbaar) i.c.m. 2 gb geheugen en een 4 gb SDHC class 10 kaartje. De ID-11 heeft een iets mindere processor (Atom 510 dual-core 1.66 GHz) t.o.v. de ID-41(Atom 525 dual-core 1.8 GHz) en heeft nog DDR2 geheugen waar de ID-41 DDR3 geheugen aankan. Beide systemen beschikken wel over de ION2 chipset en aangezien veel van de XBMC ontwikkelaars op de ID-11 ontwikkelen zit het met de ondersteuning ook wel goed [bron].schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de tip, ik kijk inderdaad ook naar wat voor mijn het voordeligst is.
De ND22 heeft t.o.v. de ID-41 nog een ION1 chipset maar i.t.t. de ID series geen Atom processor maar een Celeron processor SU2300 (dual-core 1.2 GHz).
Zelf heb ik uiteindelijk de ID-41 gekocht met 2gb geheugen en een oud SDHC kaartje van 4gb (class 2) om Openelec (incl XBMC) op te installeren. De leverbaarheid, 2x USB 3.0 poorten, DDR3 en snellere processor hebben me uiteindelijk voor de ID-41 laten kiezen. Ben nog bezig om het te finetunen maar ben tot nu toe erg tevreden.
[ Voor 5% gewijzigd door wmn79 op 26-07-2011 13:38 ]
Thanks voor je reply.wmn79 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:16:
[...]
Volgens mij is de goedkoopste optie de ID-11 (is alleen wat moeilijker verkrijgbaar) i.c.m. 2 gb geheugen en een 4 gb SDHC class 10 kaartje. De ID-11 heeft een iets mindere processor (Atom 510 dual-core 1.66 GHz) t.o.v. de ID-41(Atom 525 dual-core 1.8 GHz) en heeft nog DDR2 geheugen waar de ID-41 DDR3 geheugen aankan. Beide systemen beschikken wel over de ION2 chipset en aangezien veel van de XBMC ontwikkelaars op de ID-11 ontwikkelen zit het met de ondersteuning ook wel goed [bron].
De ND22 heeft t.o.v. de ID-41 nog een ION1 chipset maar i.t.t. de ID series geen Atom processor maar een Celeron processor SU2300 (dual-core 1.2 GHz).
Zelf heb ik uiteindelijk de ID-41 gekocht met 2gb geheugen en een oud SDHC kaartje van 4gb (class 2) om Openelec (incl XBMC) op te installeren. Ben nog bezig om het te finetunen maar ben tot nu toe erg tevreden.
Denk dat ik jouw berichten komende tijd even in de gaten gaat houden, ben benieuwd naar de resultaten ervan.
Verwijderd
Top, maakt mijn keuze al een stuk makkelijker.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:48:
Ik heb idd ook een ID41 met 4GB SDHC kaartje en daarop OpenElec (dit is een OS met alleen XBMC erin). Werkt perfect, je moet er in het begin ff voor zitten om het te installeren, maar als alles juist is geinstalleerd / ingesteld werkt het prima. 1080p geen probleem.
Moet er trouwens niet een reepje geheugen nog in de ID41 of is een ID41 en een SDHC kaartje alleen voldoende ?
Buiten een ID41 en SDHC kaartje zal ik ook een remote en reciever moeten hebben lijkt me, nog suggesties?
:update:
Ik heb hier een Harmony 515 liggen en een PS3 remote, zou 1 van deze 2 (of misschien beide) functioneren met een ZBOX/XBMC?
Voor de PS3 remote zal ik dan een BT stick moeten gebruiken aangezien deze op BT werkt.
PS3 remote it is
[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2011 14:24 ]
Open Elec werkt dus niet out of the box? Ben absoluut niet bekend met linux. Ik las in dit topic al wat over 2 fixes die gedaan moesten worden namelijk...Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:48:
Ik heb idd ook een ID41 met 4GB SDHC kaartje en daarop OpenElec (dit is een OS met alleen XBMC erin). Werkt perfect, je moet er in het begin ff voor zitten om het te installeren, maar als alles juist is geinstalleerd / ingesteld werkt het prima. 1080p geen probleem.
Verwijderd
Nee klopt. Maar geloof me; ik werk alleen met OSX en het is mij ook gelukt.Mr.Myst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:11:
[...]
Open Elec werkt dus niet out of the box? Ben absoluut niet bekend met linux. Ik las in dit topic al wat over 2 fixes die gedaan moesten worden namelijk...
Voor de fixes moet je even een paar regels code in een programmatje op je pc (die moest ik dus wel ff 1 regelen) die in hetzelfde netwerk zit als de OpenElec machine overtypen. De rest is allemaal in OpenElec in te stellen, dus gewoon in de interface van XBMC. Van linux merk je (ik althans) dus helemaal niets.
Verwijderd
Yep: Kingston KVR800D3S8S6/2Gschumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:04:
[...]
Moet er trouwens niet een reepje geheugen nog in de ID41 of is een ID41 en een SDHC kaartje alleen voldoende ?
Thanks.
Had het eigenlijk al kunnen weten, had het namelijk zelf ge-quote kom ik net achter.
* schumi2004 hides
Ik me nog even verdiept in het aan de praat krijgen van een BT dongle op boven genoemde systeem(en) maar dat wordt denk ik nog een uitdaging of zijn er mensen hier die hier al ervaring mee hebben?
Op OpenElec support forum kan ik er weinig over vinden behalve dat ze er mee bezig waren (bericht van 6mnd geleden)
[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2011 14:38 ]
Dan moet het mij ook wel gaan lukken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:25:
[...]
Nee klopt. Maar geloof me; ik werk alleen met OSX en het is mij ook gelukt.
Voor de fixes moet je even een paar regels code in een programmatje op je pc (die moest ik dus wel ff 1 regelen) die in hetzelfde netwerk zit als de OpenElec machine overtypen. De rest is allemaal in OpenElec in te stellen, dus gewoon in de interface van XBMC. Van linux merk je (ik althans) dus helemaal niets.
XBMC ken ik, dat ik daar een beetje met de instellingen moet spelen vind ik helemaal niet erg. Bedankt voor je informatie, ik denk dat ik 'm deze week wel ga bestellen!
Edit: Nog één vraag: Ik las in het HTPC-topic over het feit dat sommige mensen problemen zouden hebben met de snelheid van de bibliotheek in XBMC i.c.m. een AMD E350 (Fusion) moederbord.
Nu zijn de specificaties van de ID41 compleet anders, maar hoe bevalt het browsen door de mediabibliotheek in XBMC?
[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Myst op 26-07-2011 14:47 ]
Hij heeft het volgende:schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:25:
[...]
Bedankt voor de tip, ik kijk inderdaad ook naar wat voor mijn het voordeligst is.
Giada N3 (http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16856176002)
2 GB Ram
4 GB SDHC card (Duracell)
Maar ik weet overigens niet of dit de ideale opstelling voor je is. Hij heeft momenteel een issue met het geluid in OpenElec.
Verwijderd
Mijn libary is nog niet zo denderend groot (100 films, stuk of 10 series), maar wanneer ik daar doorheen blader gaat alles 100% soepel (skin Aeon).Mr.Myst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:34:
[...]
Edit: Nog één vraag: Ik las in het HTPC-topic over het feit dat sommige mensen problemen zouden hebben met de snelheid van de bibliotheek in XBMC i.c.m. een AMD E350 (Fusion) moederbord.
Nu zijn de specificaties van de ID41 compleet anders, maar hoe bevalt het browsen door de mediabibliotheek in XBMC?
Ik had laatst ook ff gekeken of ik mijn vakantiefoto's makkelijk kon bekijken, dat ging wel aardig traag. Maar dat komt denk ik doordat die allemaal >10MB per stuk zijn en ik op wifi zit.
Heb ik ook iets over gelezen, true hd over hdmi problemen d8 ikrintje schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:29:
[...]
Hij heeft het volgende:
Giada N3 (http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16856176002)
2 GB Ram
4 GB SDHC card (Duracell)
Maar ik weet overigens niet of dit de ideale opstelling voor je is. Hij heeft momenteel een issue met het geluid in OpenElec.
Thanks voor de info iig.
Dat kan zeker kloppen, HD audio streams (op het display van de receiver als zodanig zichtbaar) is helemaal niet mogelijk met een ION330, dat zal enkel via Lpcm weergegeven kunnen worden (bij mij als PCM weergegeven op het display).schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:18:
[...]
Heb ik ook iets over gelezen, true hd over hdmi problemen d8 ik
Thanks voor de info iig.
Testing, one, two ...
optisch zou weer geen probleem zijn en laat ik dat nu gebruikenhardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:23:
[...]
Dat kan zeker kloppen, HD audio streams (op het display van de receiver als zodanig zichtbaar) is helemaal niet mogelijk met een ION330, dat zal enkel via Lpcm weergegeven kunnen worden (bij mij als PCM weergegeven op het display).
Hmm, ergens anders in dit topic las ik KVR1333D3S9/2G en die heb ik in bestelling staan. Wat is het verschil eigenlijk (en vooral: maakt het uit?)
Verwijderd
Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest. Alle HD audio zal als Lpcm afgespeeld kunnen worden, niet als Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus en DTS-HD. Via optical ben je volgens mij automatisch beperkt tot AC3 en DTS hoewel daar natuurlijk eigenlijk ook weinig mis mee is.schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:28:
[...]
optisch zou weer geen probleem zijn en laat ik dat nu gebruiken
Testing, one, two ...
Je heb gelijk, heb het verkeerd gelezen, op zich is AC3 en/of DTS ook geen probleem.hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:17:
[...]
Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest. Alle HD audio zal als Lpcm afgespeeld kunnen worden, niet als Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus en DTS-HD. Via optical ben je volgens mij automatisch beperkt tot AC3 en DTS hoewel daar natuurlijk eigenlijk ook weinig mis mee is.
Ik gaat er even verder in duiken want je zegt ION330 maar is een ID41 niet ION2 en heeft deze er wellicht geen last van?
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2011 19:38 ]
[ Voor 4% gewijzigd door DrNizeGuy op 26-07-2011 20:29 ]
Ben hier ook wel benieuwd naar.DrNizeGuy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:25:
is er qua prestatie veel verschil tussen de AD02 of de ID41? De een is natuurlijk intel, de ander heeft een amd chipset, maar volgens mij presteren ze beide goed toch?
Heb zelf overigens ook de ID11 bekeken en behalve dat deze 1.66 ddr2 t.o.v. 1.8 ddr3 lijkt mij dat deze ook goed moet functioneren voor mijn doeleinde.
Ik heb het idee dat als ik de ID41 of ID11 pak ik toch al wel verouderde software zal hebben want True HD zit er niet in voor de ION2 ben ik bang, gebaseerd op dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=110642.0
:update:
Heb beide net vergeleken en de AD02 kan 2 geheugen reepjes en de ID41 maar 1 plus heeft de AD02 SATA-600 en de ID41 maar SATA-300 (wat voor mij niet zo boeiend is want komt toch geen hdd in), prijs is nagenoeg gelijk. Owja en dan amd t.o.v. intel.
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2011 20:37 ]
Je kan op de site van Zotac USA ook handig vergelijken:
http://www.zotacusa.com/catalog/product_compare/index/
Maar wat ik uit het topic op maak is de ID41 meer geschikt als je XMBC-live wilt draaien, maar dat ze verder erg aan elkaar gewaagd zijn.
Hmm, nu je het zo zegt: inderdaad. Gelukkig is het prijsverschil verwaarloosbaar.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:21:
Dan zal die het bij jou ook vast wel doen hoor. Maar volgens mij draait die ID41 op een clocksnelheid van 800 waardoor hoger overbodig is?
@wmn79: ik had besteld naar aanleiding van jou post. De KVR1333D3S9/2G werkt gewoon goed bij jou?
Er werd gelinkt naar dit artikel: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16856176002 en dat is een ION330 maar de ION2 heeft die ondersteuning dacht ik ook niet dus wat dat betreft maakt het niets uit.schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:36:
[...]
Je heb gelijk, heb het verkeerd gelezen, op zich is AC3 en/of DTS ook geen probleem.
Ik gaat er even verder in duiken want je zegt ION330 maar is een ID41 niet ION2 en heeft deze er wellicht geen last van?
Als je de audio verbinding via optical tot stand gaat brengen, en dat blijft zo in de toekomst, dan is HD audio toch niet beschikbaar en zou dat je keuze niet mogen beïnvloeden. Onder Windows (7) loopt XBMC prima op een E-350 machine maar via het "life" en "openelec" gebeuren is het nog flink tweaken. Ik had trouwens ergens gelezen hier op Tweakers dat de E-350 met XBMC wat traag zou draaien maar die ervaring heb ikzelf niet. Zelfs met een superzware skin (Aeon MQ2) draait het soepel met alle opties aan. Maar nogmaals, onder Windows 7.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 26-07-2011 21:28 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Je zou denken dat Linux er makkelijker mee om kan gaan (skin) daar het imo lichter is.hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:24:
[...]
Er werd gelinkt naar dit artikel: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16856176002 en dat is een ION330 maar de ION2 heeft die ondersteuning dacht ik ook niet dus wat dat betreft maakt het niets uit.
Als je de audio verbinding via optical tot stand gaat brengen, en dat blijft zo in de toekomst, dan is HD audio toch niet beschikbaar en zou dat je keuze niet mogen beïnvloeden. Onder Windows (7) loopt XBMC prima op een E-350 machine maar via het "life" en "openelec" gebeuren is het nog flink tweaken. Ik had trouwens ergens gelezen hier op Tweakers dat de E-350 met XBMC wat traag zou draaien maar die ervaring heb ikzelf niet. Zelfs met een superzware skin (Aeon MQ2) draait het soepel met alle opties aan. Maar nogmaals, onder Windows 7.
Mogelijk, maar ik heb nog steeds een voorkeur voor MediaPortal (hoewel ik XBMC ook blijf proberen) en dat draait enkel onder Windows en zodoende zijn mijn Media Center ervaringen hoofdzakelijk met Windows tot stand gekomen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik wat mis, sterker, alles wat me aan media voor de voeten komt wordt probleemloos en goed afgespeeld. En dat is ook wel wat waardschumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:50:
[...]
Je zou denken dat Linux er makkelijker mee om kan gaan (skin) daar het imo lichter is.
Testing, one, two ...
Das waar, mijn media speelt ook wel maar het oog wil ook wat.hardware-lover schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:53:
[...]
Mogelijk, maar ik heb nog steeds een voorkeur voor MediaPortal (hoewel ik XBMC ook blijf proberen) en dat draait enkel onder Windows en zodoende zijn mijn Media Center ervaringen hoofdzakelijk met Windows tot stand gekomen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik wat mis, sterker, alles wat me aan media voor de voeten komt wordt probleemloos en goed afgespeeld. En dat is ook wel wat waard
Dus ik denk dat ik de gok ga nemen met een ID41 eens zien hoe het uitpakt.
De ID41 is nog net een tandje zwaarder dan de ID11, 1,8Ghz dualcore ipv 1.66Ghz dual-core en de ID41 slikt 2 SO-DIMM's dus je kunt er vrij goedkoop 4GB induwen. Het moge duidelijk zijn dat als de ID11 prima samenwerkt met OpenElec XBMC dat de ID41 dat ook kan natuurlijk. Ikzelf heb de installatie op een klein SSD'tje draaien maar heb het ook vanaf een USB (nano)stick gedraaid. SD kaart kan schijnbaar ook alhoewel dat niet uit eigen ervaring is.
Wat betreft de fan, deze hoor je alleen maar als het verder helemaal stil is in de kamer. Durf je ook maar iets af te spelen dan hoor je de fan helemaal niet meer. Verder heb ik de Zotac alleen maar aanstaan als ik heb ook echt gebruik. In de tussentijd zet ik hem via de XBMC app op m'n android telefoon in suspend. Ik kan daarna via dezelfde app de Zotac wakker maken via WOL.
Dit alles zou ook via een losse remote kunnen (of een logitech harmony). Hiervoor moet je er een losse IR receiver bij kopen om je Zotac aan te sturen. Openelec ondersteund standaard IR commands.
I want to live forever, so far.. so good.
Werkt prima, geheugen zal inderdaad gewoon op 800 mhz draaien maar had deze gekocht omdat ik deze op de QVL memory list voor de ID-41 op de site had zien staan. Daardoor wist ik zeker dat het zou gaan werken.joppybt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:01:
[...]
Hmm, nu je het zo zegt: inderdaad. Gelukkig is het prijsverschil verwaarloosbaar.
@wmn79: ik had besteld naar aanleiding van jou post. De KVR1333D3S9/2G werkt gewoon goed bij jou?
Heb het geheel nu aardig draaien vanaf een 4gb class 2 SD kaart. Kwam van XBMC4XBox dus het meeste is bekend. Alleen nog eventjes uitzoeken hoe ik die fanart etc via ember op een hogere resolutie krijg.
Zou je eens uit kunnen leggen hoe je dit doe en gedaan hebt. In de bios van de id41 is niks over WOL te vinden. Vind dit wel erg interessant[b] In de tussentijd zet ik hem via de XBMC app op m'n android telefoon in suspend. Ik kan daarna via dezelfde app de Zotac wakker maken via WOL.
Eigenlijk heb ik niks bijzonders gedaan. Enige setting die in de BIOS aangepast heb is die blauwe ring aan de zijkant uitgezet. Verder heb ik de XBMC server toegevoegd op de XBMC remote app (de officiële van team XBMC) en het MAC adres van de Zotac ingevuld bij WOL. Daarmee kan ik zowel via mijn HTC desire HD en via m'n vriendin d'r HTC desire gewoon m'n Zotac wakker maken.breeeem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:44:
[...]
Zou je eens uit kunnen leggen hoe je dit doe en gedaan hebt. In de bios van de id41 is niks over WOL te vinden. Vind dit wel erg interessant
I want to live forever, so far.. so good.
Bijkomend voordeel van de ID-41 en de AD02 is dat er USB 3.0 op zit. Erg handig voor als je goedkoop en snel wilt.schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:55:
[...]
Das waar, mijn media speelt ook wel maar het oog wil ook wat.
Dus ik denk dat ik de gok ga nemen met een ID41 eens zien hoe het uitpakt.
Voor ong. 13 euro koop je een 8GB USB 3.0 stickie waarvan je retesnel (45MB/s) kan opstarten.
Dat is inderdaad weer een voordeel echter zou ik het jammer vinden als er dan weer een usb in zit welke uitsteekt met alle mogelijk ongelukjes die er dan mee kunnen gebeuren. (krom tikken)rintje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:01:
[...]
Bijkomend voordeel van de ID-41 en de AD02 is dat er USB 3.0 op zit. Erg handig voor als je goedkoop en snel wilt.
Voor ong. 13 euro koop je een 8GB USB 3.0 stickie waarvan je retesnel (45MB/s) kan opstarten.
Ik zou dan eerder gaan voor een class 10 SDHC deze bijvoorbeeld pricewatch: Transcend SDHC 8GB Class 10
Zou gebruik van 4GB of 2GB geheugen verschil maken?
En zou er verschil in zitten welk merk bluetooth dongle er gebruik wordt ?
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 27-07-2011 17:37 ]
Als ik het goed lees wil je uitsluitend XBMC of een variant draaien. Lees overal dat 2GB daarvoor meer dan genoeg is, maar heb (nog) geen ervaring. Zelf ga ik daarom voor 2GB als ik zover ben.
Het is voornamelijk XBMC ik zou niet weten wat ik er nog verder meer mee moet doen.rintje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:08:
Krom tikken is wel een risico ja, die Adata stick is bijvoorbeeld niet de kortste jongen van de klas... Maar voor mij zou dit niet uitmaken omdat ik het apparaat toch achter m'n TV wil hangen. Daar komt zelden iemand![]()
Als ik het goed lees wil je uitsluitend XBMC of een variant draaien. Lees overal dat 2GB daarvoor meer dan genoeg is, maar heb (nog) geen ervaring. Zelf ga ik daarom voor 2GB als ik zover ben.
Straks de bestelling de deur maar eens uit doen
Maar, problemos; ik heb een XBMC live installer op een USB stick staan. Die ziet hij, hij boot naar menu. Daar kies ik, install XBMC live.
Hij denkt een paar seconden, vraagt naar land en taal en dan zegt hij; no common cd drive detected. Hij wil dan dat ik verwijs naar een locatie voor de CD drivers, of hem automatisch laat zoeken, waarna hij niets vindt.
Er zit uiteraard geen drive in/aan.
Wat nu?
Oh; mijn Samsung plasma tv is kieskeurig wat betreft input resolutie. En zegt dan ook ongeldig formaat en laat niets zien.
Dus ik heb hem nu aan mijn pc-monitor hangen...doet het prima, op XBMC instal probleem na dan...kan ik de output resolutie aanpassen zodat hij matched met mijn tv?
Welke soort geheugen is het precies? Ik kom verschillende versies tegen bij de pardagit... deze: ADATA Supreme Series - 4GB 1333Mhz PC3-10666?Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:54:
Goed nieuws, met A-DATA (1333) geheugen (bij Paradigit) werkt m'n ZBOX AD02 wel :-) Na wat vriendelijkere piepjes, boot hij nu gewoon en via DEL kan ik in de BIOS komen.
Lach eens...
Ik had dit probleem ook en bij mij lag het aan de manier waarop ik de ISO op de usb stick gezet heb.Ferdyvw schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:24:
Net de ID41 uit de doos gehaald, geheugen en SSD doen het prima
Maar, problemos; ik heb een XBMC live installer op een USB stick staan. Die ziet hij, hij boot naar menu. Daar kies ik, install XBMC live.
Hij denkt een paar seconden, vraagt naar land en taal en dan zegt hij; no common cd drive detected. Hij wil dan dat ik verwijs naar een locatie voor de CD drivers, of hem automatisch laat zoeken, waarna hij niets vindt.
Er zit uiteraard geen drive in/aan.
Wat nu?
Oh; mijn Samsung plasma tv is kieskeurig wat betreft input resolutie. En zegt dan ook ongeldig formaat en laat niets zien.
Dus ik heb hem nu aan mijn pc-monitor hangen...doet het prima, op XBMC instal probleem na dan...kan ik de output resolutie aanpassen zodat hij matched met mijn tv?
Allerlei methodes geprobeerd, maar met LiLi is het wel gelukt.
In mijn zoektocht naar het werkend maken van een official PS3 remote via BT op OpenElec was ik benieuwd of je het werkend gekregen hebt of er misschien meer over vertellen kan.wmn79 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:16:
Heb van de week ook de knoop doorgehakt en de ID41 besteld met 2GB Kingston geheugen dus lijkt sterk op het setje van JanHenk. Behalve dat ik Openelec wil gaan draaien van een 4 GB SD kaart ipv een SSD.
Afstandsbediening is nog het laatste dat ik moet regelen en ben ik op zoek naar een Wifi of Bluetooth AB omdat ik de ZBOX achter mijn TV via de vesa mount wil bevestigen. Momenteel lijkt de officiële PS3 remote daarom interessant omdat deze niet zo duur is en via bluetooth werkt. In de release notes van de Openelec beta 5 stond: xbmc: start wiimote and PS3 remote per udev als fix dus het lijkt erop dat dat wel aan de praat te krijgen moet zijn. Hebben mensen hier ervaring mee?
Andere opties zijn:
• Conceptronic Lounge and Look maar die is niet goed verkrijgbaar meer.
• Emprex 3009 ARF III deze is nog in de UK te bestellen en via Amazon in de UK.
Ik kom hier http://www.openelec.tv/news/item/132-snapshot-r4118-released wel iets tegen ervan maar is me nog niet duidelijk hoe het werkend te krijgen (mijn setup zal nagenoeg gelijk zijn aan die van jouw (ID41 icm 16GB SDHC)
En ook een hoop berichten op OpenElec forum die er over spreken (dat het niet goed functioneert), een bericht dat het supported zou zijn http://www.openelec.tv/news/item/132-snapshot-r4118-released (maar onder support devices remote staat alleen de MCE), iets over een python script maar kan het script niet gevonden krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 27-07-2011 21:56 ]
Over dat achter de TV hangen. Die vesa mount die bijgevoegd is pas niet op mijn TV (Samsung UE40D5000) dus bij mij staat deze op het moment nog achter de TV. Iemand ideeën hoe ik de bijgevoegde vesa mount tochrintje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:08:
Krom tikken is wel een risico ja, die Adata stick is bijvoorbeeld niet de kortste jongen van de klas... Maar voor mij zou dit niet uitmaken omdat ik het apparaat toch achter m'n TV wil hangen. Daar komt zelden iemand
aan mijn TV kan bevestigen?
Op dit moment gebruik ik mijn Android telefoon met de officiële XBMC remote app als afstandsbediening. Dus heb me nog niet verder verdiept in de PS3 remote. Moet die ook nog bestellen voordat ik ermee aan de gang kan (heb geen PS3 namelijk) BT dongle heb ik nog wel liggen.schumi2004 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:34:
[...]
In mijn zoektocht naar het werkend maken van een official PS3 remote via BT op OpenElec was ik benieuwd of je het werkend gekregen hebt of er misschien meer over vertellen kan.
Ik kom hier http://www.openelec.tv/news/item/132-snapshot-r4118-released wel iets tegen ervan maar is me nog niet duidelijk hoe het werkend te krijgen (mijn setup zal nagenoeg gelijk zijn aan die van jouw (ID41 icm 16GB SDHC)
En ook een hoop berichten op OpenElec forum die er over spreken (dat het niet goed functioneert), een bericht dat het supported zou zijn http://www.openelec.tv/news/item/132-snapshot-r4118-released (maar onder support devices remote staat alleen de MCE), iets over een python script maar kan het script niet gevonden krijgen.
Jazeker, de minder standaard vesa oplossing gebruiken en dat is de houder monteren met één of twee schroeven. Ik heb mijn houder rechts_onder (aan achterzijde) gemonteerd, met één schroef, en deze is zo centraal mogelijk in houder geplaatst, en dat gaat prima. Het apparaatje zelf weegt niet veel, dus dat geeft geen problemen en die plaats op de TV is voor mij ook nog eens beter te bereiken (mocht dat ooit nodig zijn).wmn79 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:24:
[...]
Over dat achter de TV hangen. Die vesa mount die bijgevoegd is pas niet op mijn TV (Samsung UE40D5000) dus bij mij staat deze op het moment nog achter de TV. Iemand ideeën hoe ik de bijgevoegde vesa mount toch aan mijn TV kan bevestigen?
Testing, one, two ...
Dat ga ik dan ook maar eens proberen, met één schroef monteren. Had al gekeken maar twee schroeven zit er niet in volgens mij.hardware-lover schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:48:
[...]
Jazeker, de minder standaard vesa oplossing gebruiken en dat is de houder monteren met één of twee schroeven. Ik heb mijn houder rechts_onder (aan achterzijde) gemonteerd, met één schroef, en deze is zo centraal mogelijk in houder geplaatst, en dat gaat prima. Het apparaatje zelf weegt niet veel, dus dat geeft geen problemen en die plaats op de TV is voor mij ook nog eens beter te bereiken (mocht dat ooit nodig zijn).
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2011 11:05 ]
Testing, one, two ...
Misschien doe ik er verstandiger aan een SSD aan te schaffen van bv 32GB en hier windows op te installeren waar ik bijna zeker van weet dat het werken gaat.
Überhaupt iemand hier die zijn PS3 remote gebruikt op z'n Zotac ?
Ik wil nu eindelijk eens van die pc af in de woonkamer. Spellen speel ik toch nauwelijks meer en ga hem dus ook voornamelijk gebruiken voor 1080p af te spelen. De Zbox kan ik dan mooi of ergens in het zicht plaats maar nog mooier...lekker achter mijn 42" LCD hangen
Mijn oude pc (E6850 3.0Ghz / HD3870 / 8Ghz / 2.5 TB / Xfi Titanium ga ik vooral gebruik om te downloaden en wie weet incidenteel nog voor spellen gebruiken. Beetje overkill ervoor, maar zoveel zal ik nu ook weer niet voor de losse onderdelen krijgen denk ik.
Streamen moet ook lukken lijkt me met WL-350 Router. Jammer dat de Zbox AD02, wat ik tot dusver zie, geen 5 Ghz ondersteunt voor wat betreft Wifi, dat was helemaal ideaal geweest, de 2.4 Ghz band is bij ons namelijk vrij druk bezet.
Ga de positieve en negatieve reacties hier zeker volgen. hoop uiteraard ook mijn ervaringen hier zsm te kunnen plaatsen.
De ervaringen van media met hoge bit-rates via een draadloze verbinding zijn vaak niet altijd positief.
Testing, one, two ...
Ik wil wel proberen of het lukt. Maar voor die paar euro extra heb ik bewust voor de grootste 2.5" HD (9mm hoogte) gekozen met 1TB, zodat ik daar de meeste HD content op kan zetten.hardware-lover schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:17:
Je wilt full HD met je AD-02 alleen maar draadloos gaan streamen vanaf een opslag elders?
De ervaringen van media met hoge bit-rates via een draadloze verbinding zijn vaak niet altijd positief.
Mag ik vragen wat je heeft besluiten een AD02 te nemen, ga je er toevallig ook XBMC op zetten?onnaj schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:23:
[...]
Ik wil wel proberen of het lukt. Maar voor die paar euro extra heb ik bewust voor de grootste 2.5" HD (9mm hoogte) gekozen met 1TB, zodat ik daar de meeste HD content op kan zetten.