Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Hier zeggen ze ook dat de AMD sneller is. Bovendien ondersteunt de AMD ' HD audio bitstreaming over HDMI'. Ik meen dat de D525/ion2 dat niet ondersteunt.

Ik heb ook OpenElec geprobeerd, maar was er toch niet zo blij mee. In Windows kun je ook nog eens van player wisselen (Media Portal, Media Player Classic - Home Cinema e.d.) en bijv. YouTube in een browser openen e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door TweakerIsMyName op 16-06-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:16
Voor mij hoeft dat ding alleen maar films en tv series af te spelen, verder niets. Oh ja, muziek ook en foto's bekijken...

Voor bijv. youtube en uitzending gemist heb je een plugin in xbmc.

Met dit soort taken maakt het volgens mij niet uit of je een e-350 of d525 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Stel je bij die plug voor xbmc niet veel voor. Ik vond het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Voor Youtube op xbmc gebruik ik mijn iPhone/iPad in combinatie met Airplayer op XBMC dat is echt geweldig.

http://htpcbuild.wordpres...g-on-your-xbmc-live-htpc/

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

de ID41, doet die ook 3D over HDMI uitsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
3D kunnen ze allemaal niet. Daarvoor moet je HDMI 1.4 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Mmmm, zijn er al wel barebones dan met HDMI 1.4 ? Of is de enige mogelijkheid nu nog een eigen HTPC in elkaar schroeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een acryan en in principe bevalt ie redelijk maar bestanden via netwerk naar de ryan sturen zit er niet in ,(sleep nu elke x de externe HD naar de ryan) hij kan het gewoon niet aan, duurt eeuwen of loopt vast, nu wil ik eventueel een htpc bouwen maar deze kleine kastje zijn ideaal wat ruimte betreft. nou zijn deze systeempjes geloof ik niet goed genoeg om zelf te downloaden en dan te rarren en parren maar halen deze setje wel goede snelheden via netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:46

knakworst

Get more sats!

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:39:
Mmmm, zijn er al wel barebones dan met HDMI 1.4 ? Of is de enige mogelijkheid nu nog een eigen HTPC in elkaar schroeven ?
Nog niet van zotac geloof ik, maar asrock bijvoorbeeld wel:
pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart)

Ik heb zelf nog geen 3D TV, dus ik ben niet van plan om zoiets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:39:
De vraag wordt gesteld i.v.m. 3D weergave neem ik aan? De nieuwe AMD E-350 (aanwezig in de AD-02) ondersteund UVD3 en hieronder staan de mogelijkheden daarvan.

3rd generation UVD
With the AMD Radeon™ HD 6800 family of GPUs (inclusief de 63xx), a new generation of UVD is introduced to enable acceleration of wider range of video formats and media, both from file based and optical sources.

This 3rd generation, named UVD3, provides acceleration for MPEG-2 bitstream, MPEG-4 part 2 ASP (also known as DivX/xVid) and Multi-View Codec (MVC) formats.

One key addition to UVD3 is MVC decode. This format is the only codec used in Blu-ray 3D movies specifications. MVC combines two stereo views encoded in H.264, adding tremendous processing requirements. With UVD3, AMD brings Blu-ray 3D playback to mainstream PCs, by offloading decode to AMD Radeon™ HD graphics2.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2011 18:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ook lekker. Had al dik een week geleden een ZBox AD02 besteld bij AFuture.nl
Regelmatig gebeld en werd telkens gezegd: 'vandaag gaan we hem waarschijnlijk versturen'
Nu, na 8 dagen, krijg ik een bericht dat ze er toch niet aan kunnen komen.

Zit ernstig te overwegen om voor een Core i3-530 HTPC te gaan. Dan heb je pas echt power.
In bijv. deze Barebone

[ Voor 28% gewijzigd door TweakerIsMyName op 18-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apelazarus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 23:54
Heeft iemand een idee hoe ik standaard 5.1 output krijg met de AD02 (upmixing vanuit Windows 7 en niet met plugins per programma). Mijn vorige HTPC had ook een Realtek chip en daar kon je dat gewoon aanvinken in de Realtek HD Audio manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Gisteren m'n Zotac ZBOX AD02 binnengekregen en meteen maar een SSD en 4GB geheugenreepje gehaald:

SSD: http://www.informatique.nl/145393/ocz-agility-3-60gb.html
RAM: http://www.informatique.n...m-kvr1066d3s7-4g-4gb.html

Windows installatie
Windows 7 x64 installatie via USB was redelijk pijnloos. Tijdens de installatie werken de USB3 poorten niet, dus hiervoor moet je de USB2 poorten gebruiken. Vantevoren eerst even SATA modus op AHCI gezet, vervolgens de AHCI drivers van de website gedownload en deze drivers tijdens de installatie van een andere USB drive geladen (niet vergeten dat de driver files in de root van je flash drive moeten staan, anders kan de Windows installatie ze niet vinden).

System/peripheral drivers installatie
Vervolgens alle overige drivers van de website gedownload en geinstalleerd, waarop ik m'n eerste vastloper kreeg. Ik was via Remote Desktop verbonden, was een aantal bestanden aan het downloaden en vervolgens nog een ZIP bestand alvast aan het uitpakken...dat vond ie dus niet zo leuk. Kreeg een keiharde reboot voor m'n kiezen.

Even later tijdens het installeren van de USB3 drivers kreeg ik doodleuk een BSOD, het kan maar vast de eerste zijn. Nou goed, na een reboot een nieuwe poging gewaagd en dat ging allemaal goed.

BIOS update
Ik zag in de changelogs van het BIOS dat de laatste update wat SATA 3 issues had verholpen, dus heb ik ook meteen m'n BIOS geflashed. Ik heb hiervoor de Win GUI tool gebruikt. Hierbij moet je zelf kiezen wat je precies wil flashen en ik had in eerste instantie enkel de "BIOS Image" optie geselecteerd. Dat ging verder wel goed, maar ik las later in het Foxconn topic dat hardware-lover en Lord_Dain wat problemen hadden na het updaten van de BIOS van de Foxconn en dat dit leek te liggen aan het alleen flashen van de BIOS chip en niet o.a. het NVRAM. Ik heb dus voor de zekerheid maar opnieuw geflashed en vinkjes gezet bij de opties zoals Lord_Dain in zijn laatste post in het Foxconn topic aangaf:

- Program main bios image
- Program Boot Block
- Program NVRAM
- Do not check ROM ID

Dat ging allemaal goed.

XBMC installatie
Eenvoudiger wordt het niet: Bestand gedownload van de website en de installatiewizard gevolgd. Even de XBMC android app gedownload en geinstalleerd op m'n phone en ik moet zeggen...dat werkt erg fijn.

Via XMBC kun je de PC ook uitschakelen, of in sleep modus zetten, dus dat is ideaal. Het enige waar ik nu tegenaanloop is dat ik de Zotac niet kan aanzetten via m'n phone. Ik ben enkel draadloos verbonden, dus WOL zit er niet in en WOWLAN ondersteuning is schijnbaar erg zeldzaam en lijkt alleen voor te komen bij Intel wifi adapters op Centrino powered laptops. Maar goed, het belangrijkste is dat ik 'm remote kan uitzetten.

Remote Desktop
Als ik op de Zotac -buiten XBMC, dus in Windows- iets wil configureren, dan gebruik ik de Windows Remote Desktop client. Hier had ik echter nog een paar issues mee, dat ik met wat kunst en vliegwerk heb moeten omzeilen i.v.m inlogschermen die je op de host krijgt na het disconnecten, waardoor je weer handmatig op de Zotac moet inloggen, etc.

Overige bevindingen
Geluid: Ik heb m'n zotac liggend op een kastje zitten, en daarbij komt een heel vervelend, zeurend geluid naar voren. Het lijkt te komen door het resoneren van de bovenkant van de behuizing. Als ik deze aanduw, dan is het geluid weg. Ook als ik de Zotac rechtop zet, is het het geluid (bijna, niet helmaal) verdwenen. Ik moet dit nog even nader onderzoeken om te kijken of ik dit kan verhelpen door de bovenkant op e.o.a. manier iets vaster te zetten. Verder is hij lekker stil, behalve dat irritante resonerende lawaai wat van de behuizing afkomt.

Media: Ik stream video's vanaf m'n laptop naar de Zotac via een Wifi N netwerk, en dat werkt best goed moet ik zeggen. 720p streamen gaat vlekkeloos en 1080p net niet (om de 10 sec een klein schokje). Ik heb nog niet geprobeerd een ad-hoc verbinding tussen m'n laptop en de Zotac op te zetten, wellicht dat 1080p streaming dan ook vloeiend gaat.

Performance: Het systeem start snel op, voelt snappy aan, maar het is duidelijk niet een systeem voor het zwaardere geschut. Het unzippen van een bestandje van 200 MB duurt al pijnlijk lang en wanneer je teveel tegelijk wilt doen (zie begin van deze post), trekt ie het simpelweg niet meer. Dit was eerder in dit topic al aangegeven, maar ik zal het nog maar eens zeggen: De Zotac Zbox AD02 is niet bepaald geschikt als NZB/download/unrar PC.

Stabiliteit: Zoals eerder aangegeven liep het systeem vast bij het uitvoeren van (schijnbaar) te veel simultane taken en kreeg ik bij het installeren van de USB3 drivers een BSOD. Daarna heb ik echter nergems meer last van gehad. Ik hoop dat het zo blijft.

Ik had wel nog een keer dat XBMC vastliep. Maar dat was XBMC op zich en niet het systeem en software is nou eenmaal niet perfect, dus dat beschouw ik als een XMBC isolated incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn AD03 draaien met Windows 7 64 bit, 4 gig ram en een 640 gig samsung HDD. Het loopt allemaal soepel. Zoals hierboven ook al vermeld, het is geen snelheidsmonster en je moet niet te ongeduldig zijn met multitasken. 1080p loopt ook bij mij in mediaportal niet helemaal vlekkeloos.

Wat ik nog niet werkend gekregen heb is esata. De schijf wordt niet herkend, niet in Windows en ook niet in de Bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:25
Top om te lezen z'n uitgebreide review ;) Heeft iemand ook de combinatie met een anysee e30c? Ik ben benieuwd hoe dat draaid en of ik nog even moet wachten of de FS1 Liano barebones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Zit ook nu alweer anderhalf jaar te kijken voor een mediaplayer maar kan vanwege kennis gebrek de knoop nog steeds niet doorhakken. Momenteel draai ik XBMC op een laptop met AMD MV-40 processor (1.6 GHz), 2048 MB DDR2 en ATi Radeon Mob HD3410.
Het draait, laten we het daarop houden. Zwaardere x264 bestanden zijn een probleem, zeker bij 1080p. Tevens krijg ik geen surround uit deze laptop via HDMI.

Over XBMC ben ik ook nog niet helemaal tevreden. Library update gaat erg traag, en de navigatie werkt erg vaag en omslachtig. Vraag me dan ook af of het op een ZBOX allemaal beter zal draaien?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Phusebox, er is meer dan één type Zbox. Een eenvoudig ja of nee als antwoord kan dus eigenlijk niet gegeven worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hardware-lover schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:46:
@Phusebox, er is meer dan één type Zbox. Een eenvoudig ja of nee als antwoord kan dus eigenlijk niet gegeven worden.
Ok begrijp ik. Maar wat is dan sneller dan mijn huidige config? AD02 is de nieuwste, dus snelste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Phusebox schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:51:
[...]

Ok begrijp ik. Maar wat is dan sneller dan mijn huidige config? AD02 is de nieuwste, dus snelste?
Als naast full-HD ook HD audio een toegevoegde waarde kan hebben dan is dat zeker een van de kandidaten.
HD audio wordt op dit moment door XBMC echter nog niet ondersteund maar wat niet is kan zeker nog wel komen. Ik weet overigens niet of lpcm op dit moment wel mogelijk is onder xbmc, dat heb ik zelf nooit uitgetest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
elbandito schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:48:
Ik heb nu ongeveer 2 weken mijn AD03 draaien met Windows 7 64 bit, 4 gig ram en een 640 gig samsung HDD. Het loopt allemaal soepel. Zoals hierboven ook al vermeld, het is geen snelheidsmonster en je moet niet te ongeduldig zijn met multitasken. 1080p loopt ook bij mij in mediaportal niet helemaal vlekkeloos.

Wat ik nog niet werkend gekregen heb is esata. De schijf wordt niet herkend, niet in Windows en ook niet in de Bios.
Mag ik vragen wat je bedoelt met 1080p loopt niet vlekkeloos? Dus je kunt er geen 1080p films op afspelen? Dat zou het een beetje een nutteloos apparaat maken.

Vriendin gaat binnenkort naar Hong Kong, even kijken of die dingen daar goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Phusebox schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:50:
[...]

Mag ik vragen wat je bedoelt met 1080p loopt niet vlekkeloos? Dus je kunt er geen 1080p films op afspelen? Dat zou het een beetje een nutteloos apparaat maken.
Bij mij draait 1080p niet soepel als ik het over m'n wifi verbinding naar de Zotac stream, maar als ik een video direct vanaf de SDD op de Zotac afspeel, gaat dat prima. Ik heb op deze site de onderste testvideo (de 42Mbit versie) gedownload en direct vanaf de Zotac gedraaid en ik kreeg welgeteld 1 framedrop direct aan het begin van het filmpje en dat waarschijnlijk alleen maar doordat ik het codec info schermpje opende. Verder blijft de fps gedurende het hele filmpje tussen de 23.95 - 23.98 - en 24.00 fps schommelen.

Ik draai XBMC onder Windows 7 en heb nog geen poging gedaan om e.e.a. te optimaliseren, behalve dan de meest recente drivers van de Zotac website en uiteraard Hardware Acceleration in XBMC aangezet.

Dus als je wilt weten of de de Zotac sneller zal zijn dan je huidige setup, dan moet je ook even het filmpje downloaden en in XBMC draaien en kijken wat voor performance je krijgt. Dan kun je dat weer afzetten tegen mijn resultaat.

Verder is mijn ervaring met XBMC top. Menu navigatie e.d. is -voor mij in ieder geval- erg praktisch en logisch. Het ziet er erg slick uit en werkt supervloeiend. Het enige waar ik tegenaan hik is dat de XBMCRemote Android app (nog) geen tekstinvoer via de (soft)keyboard van je telefoon ondersteund. Je kunt de softkeyboard wel tevoorschijn halen door 'menu' lang ingedrukt te houden, maar de input wordt simpelweg niet opgepakt. Hier zijn ze wel hard mee bezig, volgens mij.

Ik heb ook nog zitten kijken naar MediaPortal. Dat heeft op zich ook wel wat, maar ik moet nog wat nader testen om te kijken wat ik er precies van vind.

[ Voor 22% gewijzigd door AmonTobin op 22-06-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Met mijn HTC Desire werkt de tekstinvoer wel gewoon via (soft)keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Wel? Ook als je een video source wilt toevoegen?

Volgens deze vrij recente forumberichten kan het nog steeds niet, of lees/interpreteer ik het nou verkeerd?

http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=99588
http://forum.xbmc.org/sho...=96083&highlight=keyboard
http://forum.xbmc.org/sho...highlight=keyboard&page=2

Iemand met een Desire HD die mijn bevindingen kan bevestigen/ontkrachten? Ik draai de laatste stable versie van XBMC (overigens ook de laatste Nightly geprobeerd) en de meest recente versie van de XBMCRemote app.

[ Voor 48% gewijzigd door AmonTobin op 22-06-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@AmonTobin
Dat kan het nu niet proberen, maar ik roep regelmatig het toetsenbordje op en druk op de O om de codec info te laten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
TweakerIsMyName schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:19:
@AmonTobin
Dat kan het nu niet proberen, maar ik roep regelmatig het toetsenbordje op en druk op de O om de codec info te laten tonen.
Ja ok, maar dat is niet zozeer ' tekstinvoer' in de context die ik bedoel. Wat jij zegt heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Ik zal dat iig 's proberen wanneer ik thuis ben (of heb je daar weer speciale custom keyboard mappings voor nodig?).

Edit@TweakerIsMyName:

Ah, OK.

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 22-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@AmonTobin, nee, dat werkt out-of-the-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hier wat benchmarks met de CULV SU 2300 en AMD E-350:
reviews: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

De ND-22 is dan iets sneller dan de AD02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
knakworst schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:17:
Hier wat benchmarks met de CULV SU 2300 en AMD E-350:
reviews: Round-up: zes AMD Brazos-netbooks

De ND-22 is dan iets sneller dan de AD02.
Hmm thanks voor de link, zie dat mijn huidige systeem er ook bij staat en in de single benchmark nog wel mee kan komen maar daarna niet meer. (AMD MV-40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik kan nog steeds niet aan een AD02 komen. Ongelofelijk. Het ding is nergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:04
Is er iemand die weet (of kan bevestigen) of de AD02 Wake on (W)Lan ondersteunt? Op de site van Zotac staat wel dat de AD02 Wake On support heeft, maar houdt dit ook WoL/WoWL in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TweakerIsMyName schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:03:
Ik kan nog steeds niet aan een AD02 komen. Ongelofelijk. Het ding is nergens te krijgen.
Mwah hier gewoon op voorraad: http://www.amazon.de/gp/p...1308751930&sr=8-2&seller=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@PhuseBox Da's de Plus versie en bovendien bedoel ik in NL. Lijkt me wel zo handig als er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TweakerIsMyName schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:23:
@PhuseBox Da's de Plus versie en bovendien bedoel ik in NL. Lijkt me wel zo handig als er iets mis is.
Ok. Ik koop een hoop bij Amazon, nooit problemen met garantie. Ze vergoeden zelfs bij mij altijd de verzendkosten als ik iets moet terugsturen omdat het defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Robbertvw1 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:09:
Is er iemand die weet (of kan bevestigen) of de AD02 Wake on (W)Lan ondersteunt? Op de site van Zotac staat wel dat de AD02 Wake On support heeft, maar houdt dit ook WoL/WoWL in?
  • Wake on WLAN sowieso niet.
  • Wake on LAN zal ik straks even testen als ik tijd heb.
  • Wake on USB nog niet helemaal zoals het moet:
Ontwaken uit S3 m.b.v. een USB keyboard werkt bij mij, maar dat werkt niet als ik de PC in slaapstand zet vanuit XBMC. Het werkt alleen als ik de PC vanuit de Windows omgeving in slaapstand zet. Ontwaken uit S4 is me niet gelukt.

Ontwaken uit S3/S4 m.b.v. een MCE IR ontvanger + Logitech Harmony One is me niet gelukt. Wanneer je de PC in slaapstand zet, reageert de MCE ontvanger niet meer op input van de Harmony One. Je moet dan de MCE ontvanger loskoppelen en weer aankoppelen en dan reageert ie (lees: ledje knippert) weer op input van de Harmony One. Maar..ik krijg 'm dan nog steeds niet uit S3 ontwaakt.

Ik draai Windows 7 Ultimate x64 en heb in Device Manager voor de relevante hardware de optie "allow this device to wake the computer" aangevinkt. Ook in de (meest recente) BIOS van de Zotac heb ik 'Wake on' support voor S3/S4 ingeschakeld. Wellicht dat iemand met meer know-how of geduld het wel aan de praat krijgt, maar ik heb het intussen opgegeven.

Edit: Wake on LAN werkt op S3 en S4, ook wanneer ik de PC afsluit/op sleep zet vanuit XBMC.

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 22-06-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

TweakerIsMyName schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:23:
Verkoop je die 2 onderdelen door, ben je er ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertvw1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:04
@AmonTobin Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik ga zelf een HTPC bouwen met een Core i3 2100T (kan er evt. later zelfs nog een dedicated grafische kaart in zetten als ik wil, maar voor nu is dat niet nodig). Heb alles al besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 18:23
TweakerIsMyName schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:46:
Ik ga zelf een HTPC bouwen met een Core i3 2100T (kan er evt. later zelfs nog een dedicated grafische kaart in zetten als ik wil, maar voor nu is dat niet nodig). Heb alles al besteld. :)
Past dat in de Zbox ;)

[ Voor 9% gewijzigd door paulus_01 op 24-06-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:38
Meh, ook hier kijg ik de Zbox A02 maar niet geleverd ... iemand al succes gehad in de laatste paar weken? En dan niet de plus-versie?

Ik ga nu Alternate maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Waarom wil iedereen de AD02? Ik zij niet wat daar zoveel beter aan is dan andere modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik snap het ook niet. De ND-22 is slechts een fractie duurder, maar een stuk snellere processor en Linux een stuk eenvoudiger te configureren. Weliswaar Ion 1, maar dat maakt volgens mij ook niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Grootste verschil zit hem volgens mij in de audio. De ion 1 chipset geeft alleen lpcm door en de AMD chipset geeft hd audio raw door aan je versterker zonder eerst naar lpcm om te zetten. Dat is voor mij iig wel belangrijk. Daarnaast kan de amd chipset ook 3D doorgeven voor als je dat zou willen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-06-2011 22:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mescaline schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:37:
Meh, ook hier kijg ik de Zbox A02 maar niet geleverd ... iemand al succes gehad in de laatste paar weken? En dan niet de plus-versie?

Ik ga nu Alternate maar eens proberen.
Ik heb hem net besteld bij Conrad. Volgens de indicators zou hij op voorraad zijn en tot en met morgen is er 10% korting waardoor het prijsverschil met andere winkels te overbruggen is. Inclusief verzenden kost het dan ongeveer 206 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
  • Laatst online: 02-08 21:50
Vraagje: om een ZBOX AD02 of 03 aan te sluiten op mijn receiver / tv heb ik twee kabels nodig? De HDMI naar de TV en een optische van de ZBOX naar m'n receiver? Ik heb een Marantz NR1601 staan. Kortom het geluid komt niet met de HDMI mee vermoed ik?

Alvast bedankt!

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@dabird, je gaat jezelf flink tekort doen als je het zo aan gaat sluiten. Heb je de specificaties van de AD-02/03 eigenlijk wel bekeken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Ja en nee, ik kwam een omschrijving tegen waarin de aansluitmogelijkheden werden omschreven zoals ik ze heb beschreven.

Ik zou graag horen wat de meest optimale aansluitoptie is. Ik ben geen expert op dat vlak :).

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 08:54
Meest optimaal is gewoon ZBOX via HDMI naar je versterker, en je versterker met HDMI naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Ok, toch wel? Ik dacht nl. even dat de hdmi alleen het beeld naar buiten zou brengen, maar dat is dus niet zo :). Gelukkig maar.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Heren (gebruikers).

Waar ik even benieuwd naar ben of deze box de refreshrate van de TV automatisch kan aanpassen.
Bij de boxee sprint de TV vanzelf naar 50 of 60 hz. Op mijn mini is dat niet het geval wat vaak schokken oplevert tijdens het kijken.

Hoe gaat deze box er mee om, sprint deze naar de correcte frame/refreshrate?

Alvast bedankt.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Mijn ID41 (en geheugen + sd card) is onderweg met de post. Helaas zijn wat onderdelen voor mijn nas vertraagd, maar ik kan vast wel wat testen met openelec.

Bevindingen volgen waarschijnlijk na het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
-nickx- schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:54:
Heren (gebruikers).

Waar ik even benieuwd naar ben of deze box de refreshrate van de TV automatisch kan aanpassen.
Bij de boxee sprint de TV vanzelf naar 50 of 60 hz. Op mijn mini is dat niet het geval wat vaak schokken oplevert tijdens het kijken.

Hoe gaat deze box er mee om, sprint deze naar de correcte frame/refreshrate?

Alvast bedankt.
Dat zal aan de media-software liggen die je gebruikt en niet zozeer aan het apparaat, die kan dat meestal probleemloos voor elkaar krijgen. XBMC en MediaPortal als voorbeeld, kunnen dat beiden prima. Je hebt het echter over "deze box" maar dit topic gaat over alle zbox modellen dus je zult ietsje specifieker moeten zijn om een 100% kloppend antwoord te kunnen krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mijn AD02 vanuit conrad in onderweg. De leverindicatie op de site was dus goed. Moet nog even ergens een bankje geheugen vinden en dan laat ik van het weekend de eerste resultaten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Ook mijn bestelling vanuit Conrad is onderweg, dinsdagmiddag besteld... Kan bijna mijn popcorn hour op marktplaats gooien ;)

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik heb mijn ID41 binnen. Voelt een beetje plastic aan, maar goed, dat interesseert me niets als het ding gewoon doet wat ie moet doen. Openschroeven ging makkelijk, geheugen erin prikken ook. Ik wil openelec draaien vanaf een sd kaart, dus installer voor openelec gemaakt en sd kaart in de zotac. Paar keer klikken en het vertrouwde beeld van xbmc was te zien. Dit ging allemaal zonder problemen.

Toevoegen van een IR receiver ging ook prima on the fly. Afstandsbediening werkte meteen.

Iets wat me niet lukte was wifi aan de praat krijgen. Dit vind ik toch enigszins zorgelijk. Instellingen moeten gewoon goed zijn. Later maar even met kabel testen en de rest instellen.

Menu en zo gaat in ieder geval heel soepel.

Later meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
ik had ook een beetje een cheapass plastic gevoel bij mij ad02. maar het maakt idd niet veel uit.
voor remote heb ik een flirc gekocht. al even wat mee gespeeld. maar nog niet goed getest.

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vind de ID41 best wel warm worden. Als je een usb-ding aan de bovenste connector heb hangen, welke dus bij de fan ligt, dan wordt de usb-plug heel heel heet.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
Mystic Spirit schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:34:
Mijn AD02 vanuit conrad in onderweg. De leverindicatie op de site was dus goed. Moet nog even ergens een bankje geheugen vinden en dan laat ik van het weekend de eerste resultaten weten.
Die van mij is zojuist bezorgd. Geheugen erin, ssd erin, prima gegaan allemaal.

Maar nu, praktisch probleempje, Ik heb geen bedraad toetsenbord. Hoe kom ik dan in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Met remote control en dan op delete drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

arene schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 17:34:
[...]

Die van mij is zojuist bezorgd. Geheugen erin, ssd erin, prima gegaan allemaal.

Maar nu, praktisch probleempje, Ik heb geen bedraad toetsenbord. Hoe kom ik dan in de bios?
En je hebt geen USB wireless keyboard?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

de mijne is inmiddels ook bezorgd :) maar zit nog met een mem probleempje Openelec meld bij boot dat het mem voor graphics en system op hetzelfde adres zitten.

Melding bestaat nog wel maar met de laatste fusion build van Openelec heb ik nu wel beeld maar geen geluid. Denk ook niet dat ik daar uit gan komen omdat dit probleem eigenlijk door alle users wordt gemeld.

Ik ga zoeken hoe ik dat op kan lossen maar tips zijn welkom :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mystic Spirit op 30-06-2011 21:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
kmf schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:21:
[...]

En je hebt geen USB wireless keyboard?
nee, inderdaad. Ik heb alleen nog laptops ;-)

Heb op marktplaats maar een tweedehands toetsenbord gekocht, misschien toch wel handig.
Ik ga morgen verder. Ben nogal een beginner op dit gebied. Ik ga morgen verder puzzelen.

Is er al een goed werkende Linux versie beschikbaar? Of kan ik toch beter Windows erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Zo, het pakketje is ook binnen... Nu nog even wachten tot ik naar huis kan ;). Niemand die me hier zal missen overigens, het is natuurlijk vrijdagmiddag... maar ja, soms moeten dingetjes af he.

Vanavond lekker op de bank maar eens gaan uitpakken... ik laat het jullie weten hoe de ad02 bevalt..

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik hoop dat je van plan bent om je AD02 (die heb je besteld toch?) te gebruiken met windows. Ik heb vannacht geprobeerd de AD02 linux based aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Zie mijn post in het XBMC draadje op dit forum Mystic Spirit in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Erg jammer, mijn AD02 gaat dus retour. Toch maar niet... het blijft een mooi stukje hardware en software moet te temmen zijn |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 02-07-2011 23:18 . Reden: heb me bedacht :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Mystic Spirit schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:40:
Ik hoop dat je van plan bent om je AD02 (die heb je besteld toch?) te gebruiken met windows. Ik heb vannacht geprobeerd de AD02 linux based aan de praat te krijgen maar zonder resultaat. Zie mijn post in het XBMC draadje op dit forum Mystic Spirit in "[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV"

Erg jammer, mijn AD02 gaat dus retour.
No offense, maar als je je een beetje in de materie had ingelezen (alleen al dit topic lezen was genoeg geweest), had je vantevoren geweten dat AMD Fusion E-350 i.c.m. Linux voorlopig nog een no-go is en had je jezelf een hoop moeite kunnen besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:16
Dat is onzin. Het kan wel werken.
Kijk maar hier:
http://pellepelster.de/in...4-and-xmbc-on-zotac-ad02/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Hmmn, ze zijn inderdaad al verder dan ik dacht. Dus bij dezen zet ik voor het avondeten alvast een bordje 'crow' klaar. ;P

Maar, als ik de ervaringen zo hier en daar lees (waaronder dus ook van Mystic Spirit), dan is het zeker nog niet vanzelfsprekend allemaal.

De boodschap is dan volgens mij ook nog steeds dat je voor het draaien van XBMC + Linux het beste een ION based Zotac kan nemen t.o.v. de Fusion based Zotac. Het kan werken, maar het lijkt me duidelijk dat de ondersteuning voor AMD Fusion nog aardig in de kinderschoenen staat.

Wel een mooie tutorial overigens, ik ben benieuwd of Mystic Spirit aan de hand van die tutorial nog een poging wil wagen en wat daar de uitkomst van is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik wist waar ik aan begon toen ik de AD02 kocht. Ik heb ook de handleiding op pellepelster gevolgd. Daar zitten sowieso fouten in, dus als iemand die wil gaan volgen zonder enige linux kennis dan komt die van een koude kermis thuis.

Het lastige is dat sommigen aangeven dat het allemaal top werkt zonder enig probleem en dat ik het dus niet kan reproduceren....

Ik was vanmiddag ook wel redelijk gefrustreerd toen ik mijn bericht poste.... Heb inmiddels besloten hem toch maar niet retour te sturen maar gewoon nogmaals te proberen. Het gaat er bij mij gewoon niet in dat een beter stuk hardware retour moet omdat de software niet mee werkt.

Ik ga dus nog een poging wagen en dat wordt een poging van verschillende tuts door elkaar en kijken of ik er dan uit kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb voor de Foxconn NT-A3500 deze stappen genomen:
http://www.wytraven.com/binaries/E35M1-I_Installation.txt

Afkomstig van:
http://forum.xbmc.org/sho...hp?p=819486&postcount=157

En dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Die guide start met een minimal install maar die krijg ik niet eens geboot. De install verloopt vlekkeloos maar ik kom dan niet in de commandline uit om de één of andere vreemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
@Mystic Spirit: Ah, nou ja...succes i.i.g! :)

Ikzelf ben nog niet bepaald tevreden over de hardware van de Zotac. Ik vind hem wel erg irritant en prominent geluid maken en wat ook erg vervelend is dat wanneer het apparaat uitstaat, de powerknop fel rood oplicht...erg vervelend, want hij staat in m'n slaapkamer en wanneer ik ga slapen licht heel m'n kamer op (de backlight optie in het BIOS is wel al uitgeschakeld). Ik heb onderhuids nog gekeken, maar ik zie niet een connector die ik kan loskoppelen om dit te verhelpen. Wellicht als ik het moederbord loshaal, maar dan is de garantie weg. *diepe zucht*.

Nu haal ik dus elke avond voor het slapen gaan de voedingsadapter los en dat heeft dan weer (om e.o.a. wazige reden) als gevolg dat de volgende dag wanneer ik 'm weer aan zet al m'n BIOS instellingen kwijt zijn! :(

Dan mag ik dus weer in het BIOS (dus weer een keyboard aansluiten...moelijk, moeilijk) om de backlight uit te zetten en AHCI modus weer in te schakelen. Erg vrolijk wordt ik zo onderhand niet van de Zbox AD02. Ik zit ondertussen stiekem alweer naar een alternatief te zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 03-07-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@AmonTobin, stickertje over het powerlampje?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Mystic Spirit schreef op zondag 03 juli 2011 @ 15:13:
Die guide start met een minimal install maar die krijg ik niet eens geboot. De install verloopt vlekkeloos maar ik kom dan niet in de commandline uit om de één of andere vreemde reden.
Heb je geprobeerd om een andere terminal te nemen met behulp van CTRL + ALT + F1 t/m F6
Hij ging bij mij ook op zwart, hij start standaard in VT7, de console voor de desktop manager/GUI, maar die is dus zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

RudolfR schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:06:
[...]

Heb je geprobeerd om een andere terminal te nemen met behulp van CTRL + ALT + F1 t/m F6
Hij ging bij mij ook op zwart, hij start standaard in VT7, de console voor de desktop manager/GUI, maar die is dus zwart.
Dat heb ik niet geprobeerd, maar als dat het is dan zou ik een heel weekend van installs erop hebben zitten omdat ik een verkeerd scherm heb gekregen....

ik heb weer een install lopen zodra die rond is zal ik eens kijken of dat het is en dan zal ik het hier melden.

8)7 dussss........ ctrl+alt+F1 en ik heb beeld.....

[ Voor 4% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-07-2011 21:43 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

AmonTobin schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:09:
@Mystic Spirit: Ah, nou ja...succes i.i.g! :)
Nu haal ik dus elke avond voor het slapen gaan de voedingsadapter los en dat heeft dan weer (om e.o.a. wazige reden) als gevolg dat de volgende dag wanneer ik 'm weer aan zet al m'n BIOS instellingen kwijt zijn! :(
Vreemd. Ik heb m'n zotac aan een stekkerdoos hangen samen met alle randapparatuur. Elke keer haal ik de stroom er van af zodat ook de randapparatuur dus uitgaat. De bios-instellingen blijven wel behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik kom tot nog toe verder dan ooit, maar loop nu weer tegen iets aan wat niet werkt. Namelijk de installatie van xorg

Ik doe het volgende:
code:
1
root@zotac:/home/xbmc# apt-get install xorg xfonts-100dpi xfonts-75dpi xfonts-scalable xinput -y

Vervolgens krijg ik dit terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
De status informatie wordt gelezen... Klaar
Sommige pakketten konden niet geïnstalleerd worden. Dit kan betekenen dat u
een onmogelijke situatie gevraagd hebt of dat u de 'unstable'-distributie
gebruikt en sommige benodigde pakketten nog vastzitten in 'incoming'.
De volgende informatie helpt u mogelijk verder:

De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
 xorg : Vereisten: xserver-xorg (>= 1:7.6+4ubuntu3.1) maar het zal niet geïnstalleerd worden
E: Niet-werkende pakketten:

Geen idee wat ik nu moet doen. Iemand een idee?

Ik heb de install voortgezet en loop nu vast bij het installeren van de ati drivers
dit geef ik in
code:
1
root@zotac:~/catalyst11.6# dpkg -i fglrx*.deb

Dit krijg ik terug:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket fglrx.
(Database inlezen ... 53053 files and directories currently installed.)
Uitpakken van fglrx (uit fglrx_8.861-0ubuntu1_amd64.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket fglrx-amdcccle.
Uitpakken van fglrx-amdcccle (uit fglrx-amdcccle_8.861-0ubuntu1_amd64.deb) ...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket fglrx-dev.
Uitpakken van fglrx-dev (uit fglrx-dev_8.861-0ubuntu1_amd64.deb) ...
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van fglrx:
 fglrx is afhankelijk van xserver-xorg-core; maar:
  Pakket `xserver-xorg-core' is niet geïnstalleerd.
dpkg: fout bij afhandelen van fglrx (--install):
 vereistenproblemen - blijft ongeconfigureerd
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van fglrx-amdcccle:
 fglrx-amdcccle is afhankelijk van fglrx; maar:
  Pakket fglrx is nog niet geconfigureerd.
dpkg: fout bij afhandelen van fglrx-amdcccle (--install):
dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van fglrx-dev:
 fglrx-dev is afhankelijk van fglrx; maar:
  Pakket fglrx is nog niet geconfigureerd.
dpkg: fout bij afhandelen van fglrx-dev (--install):
Processing triggers for ureadahead ...
ureadahead will be reprofiled on next reboot
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 fglrx
 fglrx-amdcccle
 fglrx-dev

Volgens mij betekend dit dat het afhankelijk is van xorg en daarom niet wil installen. Wat natuurlijk klopt omdat xorg niet wilde installen dus ik zit nog zonder.

Het volgende stuk van de guide kan ik niet uitvoeren omdat dat ook weer afhankelijk is van wat in het stuk wat net niet gelukt is. Hier zit ik nu dus echt vast.

[ Voor 57% gewijzigd door Mystic Spirit op 03-07-2011 23:21 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
hardware-lover schreef op zondag 03 juli 2011 @ 18:43:
@AmonTobin, stickertje over het powerlampje?
Probleem is dat het rode licht niet alleen achter het powerlampje zit, maar ook achter de indicatielampjes van processor/HDD en dan nog eens daarbuiten 'bleed'. Zo'n sticker ervoor plakken is dan natuurlijk ook geen gezicht. Maar bedankt voor het meedenken. :)

Ik zal 'm 's openmaken en dan aanzetten en kijken of ik kan zien waar dat rode licht nou precies vandaan komt en of dat ik dat toch op een praktische manier kan blokkeren.
kmf schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:59:
[...]
Vreemd. Ik heb m'n zotac aan een stekkerdoos hangen samen met alle randapparatuur. Elke keer haal ik de stroom er van af zodat ook de randapparatuur dus uitgaat. De bios-instellingen blijven wel behouden.
Wellicht dat het NVRAM corrupt/defect is geraakt o.i.d. Of wellicht is de CMOS batterij kaput. Ik heb namelijk wel al een BIOS update uitgevoerd. Ik gaat 's kijken of ik kan achterhalen waar het probleem 'm precies in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik ben begonnen met de volgende guide te volgen op het XBMC Forum op een nieuwe partitie. Dus input op mijn vorige post is nog steeds zinnig want dan pak ik die install er weer bij.

Bij het volgen van deze guide loop ik vrijwel direct tegen de eerste problemen aan:
Bij stuk updaten van de kernel geeft hij aan dat het niet mogelijk is omdat hij de kernel niet kan vinden
Vervolgens ga ik gewoon verder en start xorg niet met het commando sudo startx

Uiteraard ga ik gewoon verder om te kijken of het straks wel start, maar waarschijnlijk kan ik zo niks compileren wegens het niet kunnen starten van xorg.

Vervolgens loop ik bij het uitvoeren van ./bootstrap voor de build van xbmc aan tegen het missen van autopoint. Deze voeg ik toe met het commando
code:
1
sudo apt-get install autopoint

Bij het configureren van de compile voor xbmc kan ik geen make file maken. De error die ik terug krijg is :
code:
1
configure: error: Could not find a required library. Please see the README for your platform.

Ik voer de volgende code uit waarbij ik rechtstreeks alle pakketten uit deze readme.linux
code:
1
 sudo apt-get install python-support cmake autotools-dev autoconf automake unzip libboost-dev zip libtool libgl1-mesa-dev libgl-dev libglu1-mesa-dev libglu-dev libglew-dev libmad0-dev libjpeg-dev libsamplerate-dev libogg-dev libvorbis-dev libfreetype6-dev libfontconfig-dev libbz2-dev libfribidi-dev libsqlite3-dev libmysqlclient-dev libasound-dev libpng12-dev libpng-dev libpcre3-dev liblzo2-dev libcdio-dev libsdl-dev libsdl-image1.2-dev libsdl-mixer1.2-dev libenca-dev libjasper-dev libxt-dev libxmu-dev libxinerama-dev libcurl4-gnutls-dev libcurl-dev libdbus-1-dev libhal-storage-dev libhal-dev libpulse-dev libavahi-common-dev libavahi-client-dev libxrandr-dev libavcodec-dev libavformat-dev libavutil-dev libpostproc-dev libswscale-dev libmpeg2-4-dev libass-dev libmpcdec-dev libflac-dev python-dev gawk gperf nasm [!amd64] libcwiid1-dev libbluetooth-dev zlib1g-dev libsmbclient-dev libboost-thread-dev libiso9660-dev libssl-dev lsb-release libvdpau-dev libmicrohttpd-dev libmodplug-dev librtmp-dev libcrystalhd-dev curl python-dev libyajl-dev

Inmiddels heb ik geleerd dat het makkelijker is onderstaand commando te gebruiken om alle dependancies van xbmc te installeren.
code:
1
sudo apt-get build-dep xbmc

Dit levert de volgende return op dat twee pakketten nader geselecteerd moeten worden. Dit doe ik met:
code:
1
2
 sudo apt-get install libcurl4-openssl-dev
sudo apt-get install libgl1-mesa-dev

Nu blijft er nog 1 melding over namelijk dat de lib. libcrystalhd-dev niet gedownload kon worden. Dit is een bekend probleem deze wordt niet opgehaald door de natty sources.list. Dus vervang ik die op de volgende manier:
code:
1
2
 sudo cp /etc/apt/sources.list /etc/apt/sources.list.backup
sudo nano /etc/apt/sources.list

Vervolgens vervang ik de volledig inhoud van sources.list door een op http://repogen.simplylinux.ch gegenereerde sources.list
De inhoud van sources.list is nu
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
#############################################################
################### OFFICIAL UBUNTU REPOS ###################
#############################################################

###### Ubuntu Main Repos
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick main restricted universe multiverse 
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick main restricted universe multiverse 

###### Ubuntu Update Repos
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-security main restricted universe multiverse 
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-updates main restricted universe multiverse 
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-proposed main restricted universe multiverse 
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-backports main restricted universe multiverse 
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-security main restricted universe multiverse 
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-updates main restricted universe multiverse 
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-proposed main restricted universe multiverse 
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ maverick-backports main restricted universe multiverse 

###### Ubuntu Partner Repo
deb http://archive.canonical.com/ubuntu maverick partner
deb-src http://archive.canonical.com/ubuntu maverick partner

##############################################################
##################### UNOFFICIAL  REPOS ######################
##############################################################

###### 3rd Party Binary Repos

#### Ailurus - http://code.google.com/p/ailurus/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 9A6FE242
deb http://ppa.launchpad.net/ailurus/ppa/ubuntu maverick main

#### Audacity - http://audacity.sourceforge.net/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys     1024R/BB901940
deb http://ppa.launchpad.net/audacity-team/daily/ubuntu maverick main 

#### AWN (Avant Window Navigator) Testing Packages - http://awn-project.org/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys BF810CD5
deb http://ppa.launchpad.net/awn-testing/ppa/ubuntu maverick main

#### Banshee - https://edge.launchpad.net/~banshee-team
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 6E80C6B7
deb http://ppa.launchpad.net/banshee-team/ppa/ubuntu maverick main

#### Blueman - https://edge.launchpad.net/~blueman/+archive/ppa
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 951DC1E2
deb http://ppa.launchpad.net/blueman/ppa/ubuntu maverick main

#### Chromium Project - http://code.google.com/chromium/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 4E5E17B5
deb http://ppa.launchpad.net/chromium-daily/ppa/ubuntu maverick main

#### XBMC Media Center - http://xbmc.org/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 91E7EE5E
deb http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu maverick main

####### 3rd Party Source Repos

#### Ailurus (Source) - http://code.google.com/p/ailurus/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 9A6FE242
deb-src http://ppa.launchpad.net/ailurus/ppa/ubuntu maverick main

#### Audacity (Source) - http://audacity.sourceforge.net/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys     1024R/BB901940
deb-src http://ppa.launchpad.net/audacity-team/daily/ubuntu maverick main 

#### AWN (Avant Window Navigator) Testing Packages (Source) - http://awn-project.org/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys BF810CD5
deb-src http://ppa.launchpad.net/awn-testing/ppa/ubuntu maverick main

#### Banshee (Source) - https://edge.launchpad.net/~banshee-team
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 6E80C6B7
deb-src http://ppa.launchpad.net/banshee-team/ppa/ubuntu maverick main

#### Blueman (Source) - https://edge.launchpad.net/~blueman/+archive/ppa
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 951DC1E2
deb-src http://ppa.launchpad.net/blueman/ppa/ubuntu maverick main

#### Chromium Project (Source) - http://code.google.com/chromium/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 4E5E17B5
deb-src http://ppa.launchpad.net/chromium-daily/ppa/ubuntu maverick main

#### XBMC Media Center (Source) - http://xbmc.org/
## Run this command: sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 91E7EE5E
deb-src http://ppa.launchpad.net/team-xbmc/ppa/ubuntu maverick main

Nu kan ik de libcrystalhd-dev wel toevoegen met de volgende code:
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install libcrystalhd-dev

Ik voer de compile stappen opnieuw uit
code:
1
2
./bootstrap
./configure --prefix=/usr/local/xbmc --enable-vaapi --enable-libbluray

Nu krijg ik weer de code terug dezelfde code terug als eerder.
code:
1
configure: error: Could not find a required library. Please see the README for your platform.

Nu ben ik zit ik dus ook vast in deze guide, want er wordt geen make file gegenereerd.

Iemand inzichten?

(hhmmm wel een erg grote post. misschien maar een topic openen om dit op te lossen want zo ben ik dit draadje wel behoorlijk aan het kapen....)

[ Voor 93% gewijzigd door Mystic Spirit op 04-07-2011 16:08 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Mystic Spirit schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 11:40:
Ik hoop dat je van plan bent om je AD02 (die heb je besteld toch?) te gebruiken met windows. [/MESSAGE]
Ik heb inderdaad nu Windows 7 Ultimate draaien op mijn AD02. Dat loopt aardig soepel, ben mij nu aan het verdiepen in de wereld van XBMC. Op zich gaat dit ook goed, maar .mkv's spelen nog niet helemaal vlekkeloos af. Als ik deze bestanden afspeel via VLC heb ik datzelfde effect, via MediaPlayer Classic gaat het wél goed. Ik ga binnenkort maar eens het draadje irt XBMC lezen.

Het kastje bevalt me tot nu toe goed. Ik heb de Squeezebox Server er ook op geïnstalleerd, waarbij ik mijn muziekcollectie heb verplaatst naar een NAS (WD My Book Live). Bestanden binnenhalen van de nieuwsgroepen via Sabnzbd+ gaat goed! Ik haal netjes een snelheid van 5,6 MB/s (bekabeld). Unrarren en parren gaat ook niet schrikbarend langzaam, in tegenstelling tot wat ik las in deze thread.

Ik zit eigenlijk maar met een probleempje dat volgens mij meer aan de TV ligt dan aan de AD02. Als ik de AD02 instel op de 'aanbevolen resolutie' pas het beeld niet meer op mijn TV (Samsung). Kies ik voor een resolutie hoger of lager, dan pas het wel goed. Jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Mocht ik nog wat meer ervaringen op doen, dan laat ik jullie het weten!

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Ik heb XBMC ook niet van source gecompileerd. Lukte mij ook niet.
Als je blu-ray support wil, moet je die library zelf compileren. Heb je dat gedaan?
(Staat ook in het bericht waar je naar linkt)

Probeer het even zonder --enable-libbluray

Ik heb de PVR PPA van Lars op den Kamp toegevoegd en daar XBMC uit geinstalleerd.
Deze heeft VAAPI, net ff wat makkelijker dan zelf compileren.
https://launchpad.net/~lars-opdenkamp/+archive/xbmc-pvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

RudolfR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
Ik heb XBMC ook niet van source gecompileerd. Lukte mij ook niet.
Als je blu-ray support wil, moet je die library zelf compileren. Heb je dat gedaan?
(Staat ook in het bericht waar je naar linkt)
Het compilen van de bluray lib ging prima. Geen enkele foutmelding gehad en geheel tot en met de make install afgemaakt.
Probeer het even zonder --enable-libbluray
Zal ik zo even doen, maar ik verwacht geen ander resultaat. Update volgt.
Update:
Zelfde resultaat - compile werkt niet. Ook het weglaten van --enable-vaapi levert geen werkende ./configure uitvoering op
Ik heb de PVR PPA van Lars op den Kamp toegevoegd en daar XBMC uit geinstalleerd.
Deze heeft VAAPI, net ff wat makkelijker dan zelf compileren.
https://launchpad.net/~lars-opdenkamp/+archive/xbmc-pvr
Kun je daar iets duidelijker over zijn? Ik doe wel mijn best om Linux goed te begrijpen, maar ben nog geen pro ;)
Install ik dan gewoon ubuntu natty minimal, voeg de ppa toe en typ sudo apt-get install xbmc-pvr?
In deze uitleg in een XBMC forumpost wordt denk ik omschreven hoe het moet.

Heb ook iemand gevonden die de zacate chipset aan de praat heeft met slackware64 inclusief youtube vids.
Video part 1
Video part 2
En ook nog een guide erbij, maar hij meld al dat hij iets te voorbarig is geweest.

Vanavond weer wat te proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Mystic Spirit op 05-07-2011 19:55 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Zotac AD02 standby ledjes kunnen niet uit. Dit zitten direct op het mobo 'geplakt'. Ik had nog wel even Zotac chat support geraadpleegd en zij gaan dit "escaleren". Nou ja, het is verder eigenlijk niet echt een big deal...Ik heb gisteravond/nacht de spanning erop gelaten en heb er niet minder om geslapen...Beetje een aansteller ben ik af en toe wel..haha.

Het spontaan resetten van de CMOS instellingen heb ik ook niet kunnen reproduceren. Het gebeurt niet altijd en de laatste paar keer dat ik de spanning eraf heb gehaald zijn de instellingen bewaard gebleven. Ik kijk het even aan zo. Voorlopig laat ik de spanning er toch op staan.

Geluidsproductie blijf ik wel een minpunt vinden, maar daar ga ik ook wel wat op vinden denk ik. Heb alleen geen zin gehad om me er heel erg in te verdiepen nog. Het belangrijkste is dat XBMC als een malle draait. Ik heb nu e.e.a. omgegooid overigens. Ik heb een Western Digital WD7500BPKT hdd in de Zotac geplaatst, de OCZ Agility 3 SSD zit nu in m'n laptop, want daar zit ik toch het meeste achter. Daar staat ook Sickbeard + SabNZB op en die pompt alles naar de shares op de Zotac over een Wifi N netwerk en dat gaat allemaal prima. Aangezien ik momenteel een 6Mbit ADSL verbinding heb, hoef ik me iig geen zorgen te maken dat m'n interne netwerk de bottleneck is..haha! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Laatst online: 14:08
Ik zie mensen gebruik maken van een NAS etc. Maar hoe werkt de AD02 icm. een usb 3.0 harde schijf? Met een 7200RPM mag dat geen problemen opleveren neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-04-2023
Misterxx2 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 03:52:
Ik zie mensen gebruik maken van een NAS etc. Maar hoe werkt de AD02 icm. een usb 3.0 harde schijf? Met een 7200RPM mag dat geen problemen opleveren neem ik aan?
Dit levert zeker geen problemen. Blu-ray loopt prima vanaf een USB 2.0 externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Mystic Spirit schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:51:

(hhmmm wel een erg grote post. misschien maar een topic openen om dit op te lossen want zo ben ik dit draadje wel behoorlijk aan het kapen....)
Je en dan in Non-Windows Operating Systems daar zitten de specialisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik ben blij dat ik gewoon voor een ion2 variant heb gekozen, de ID41. Openelec werkte in 1x en nergens problemen mee. In eerste instantie weigerde de netwerkverbinding, maar die deed het later wel spontaan. IR receiver aansluiten terwijl dat ding aanstaat en remote werkt meteen. Trailers in hd afspelen zonder problemen. Geluid in 1x goed. Alles plug and play.

Nu nog m'n nas aansluiten als de behuizing eindelijk binnenkomt... Dan hopelijk ook meteen tvheadend werkend zodat zelfs live televisie via de zotac kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Misterxx2 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 03:52:
Heb er idd ook nog een usb 3.0 schijfje aan hangen... geen problemen inderdaad.

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 17:45

EaS

Mystic Spirit schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:00:

[...]

Kun je daar iets duidelijker over zijn? Ik doe wel mijn best om Linux goed te begrijpen, maar ben nog geen pro ;)
Install ik dan gewoon ubuntu natty minimal, voeg de ppa toe en typ sudo apt-get install xbmc-pvr?
In deze uitleg in een XBMC forumpost wordt denk ik omschreven hoe het moet.
Er is nog een andere zeer up-to-date ppa met VAAPI enabled builds. Gebruikt de XvBA backend compatible (XVBA is AMD's hardware acc. API onder linux) libva's vanaf splitted-desktops. Die zie je zowiezo al in elke handleiding voorbij komen, die splitted-desktop link. Is deze ppa: https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa

Misschien eens het volgende proberen (vereenvoudigd stappenplan)Veel meer dan moet het niet zijn. Commando's gewoon copy en paste doen via remote terminal (met putty inloggen op Zotac als ubuntu minimal draait o.i.d).

Keertje rebooten. En lokaal eens xbmc proberen te starten met:
xinit xbmc-standalone
(Mocht er nog wat libva gejammer voorbij komen, of die van de mario-sitz ppa opnieuw installeren, of die van splitted desktop)

De hele streamlining eromheen (autologin/start etc.) komt dan later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een besteld om er een OCZ Vertex2 van 60GB en 2x4GB van Kingston in te doen.
Dan via W7 en XBMC inderdaad mijn series en dergelijke te gaan kijken.

Iemand ervaringen met de optische uitgang ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 21:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

EaS schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:26:
[...]

Er is nog een andere zeer up-to-date ppa met VAAPI enabled builds. Gebruikt de XvBA backend compatible (XVBA is AMD's hardware acc. API onder linux) libva's vanaf splitted-desktops. Die zie je zowiezo al in elke handleiding voorbij komen, die splitted-desktop link. Is deze ppa: https://launchpad.net/~mario-sitz/+archive/ppa

....KNIP.....
Ik was gisteravond inderdaad ook aan de slag gegaan met een maverick install en heb inmiddels beeld. De hardware acceleratie en audio doet het nog niet, maar daar hoop ik vavaond o.a. met jouw info en hulp uit het draadje dat ik gestart heb in het NOS-deel van GoT uit te komen.

Vanavond volgt een update. Ik heb een Log bijgehouden van alles wat ik doe via putty. Als alles werkt komt er een step by step guide van mij zodat iedereen zonder enig nadenken het geheel kan reproduceren.

Update:
Ik heb jouw methode geprobeerd, maar daarbij krijg ik geen beeld. Ook niet na het laden van splited-desktop libva.

Ik heb een andere methode gevolgd die wel werkt. Ik heb alleen een underscan probleempje wat nog opgelost moet worden en af en toe geeft hij rare blibs in het beeld, maar al met een redelijke install. Ik zal een guide posten als ik geen betere manier vindt. Voor mensen die nu ook al willen proberen pak even de russische link uit mijn draad je in NOS.

[ Voor 55% gewijzigd door Mystic Spirit op 09-07-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Laatst online: 14:08
Ik snap het volgende niet;
Op de site van Zotac staat dat de ad02 Sata III ondersteunt. Maar de verschillende webshops zeggen weer Sata II.. Wat is het nu?? En is het verschil tussen II & III nu echt merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabird schreef op maandag 04 juli 2011 @ 13:53:
[...]

Ik heb inderdaad nu Windows 7 Ultimate draaien op mijn AD02. Dat loopt aardig soepel, ben mij nu aan het verdiepen in de wereld van XBMC. Op zich gaat dit ook goed, maar .mkv's spelen nog niet helemaal vlekkeloos af. Als ik deze bestanden afspeel via VLC heb ik datzelfde effect, via MediaPlayer Classic gaat het wél goed. Ik ga binnenkort maar eens het draadje irt XBMC lezen.

Het kastje bevalt me tot nu toe goed. Ik heb de Squeezebox Server er ook op geïnstalleerd, waarbij ik mijn muziekcollectie heb verplaatst naar een NAS (WD My Book Live). Bestanden binnenhalen van de nieuwsgroepen via Sabnzbd+ gaat goed! Ik haal netjes een snelheid van 5,6 MB/s (bekabeld). Unrarren en parren gaat ook niet schrikbarend langzaam, in tegenstelling tot wat ik las in deze thread.

Ik zit eigenlijk maar met een probleempje dat volgens mij meer aan de TV ligt dan aan de AD02. Als ik de AD02 instel op de 'aanbevolen resolutie' pas het beeld niet meer op mijn TV (Samsung). Kies ik voor een resolutie hoger of lager, dan pas het wel goed. Jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Mocht ik nog wat meer ervaringen op doen, dan laat ik jullie het weten!
Je schrijft dat je Sabnzbd hebt lopen op de WD MY Book Live... Ik heb onlangs ook een My Book Live aangeschaft (3T), maar ik krijg Sabnzbd niet aan de praat. Ook ik zou graag Sabnzbd willen gebruiken terwijl mijn computer uitstaat 's nachts.
Zou jij mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 23:38
AmonTobin schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:52:
[...]

Ik zal 'm 's openmaken en dan aanzetten en kijken of ik kan zien waar dat rode licht nou precies vandaan komt en of dat ik dat toch op een praktische manier kan blokkeren.
Over het algemeen werkt tippex of edding prima als het een LEDje is. Is er daarna wel af te krijgen met thinner ofzo. Wel met een wattenstaafje verwijderen, anders sloop je je moederbord :)

[ Voor 1% gewijzigd door Mescaline op 11-07-2011 17:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Heel wat gemartel verder heb ik een werkende AD02 met ubuntu en xbmc. Ik met nog wel een underscan probleempje oplossen en er zijn af en toe wat blibs in beeld die ook vervelend zijn, maar dat schijnt te liggen aan de pvr branch van xbmc.

Voor mensen die het ook willen proberen hieronder de install notes. Let op ik ben een linux beginner dus ik doe vast inefficiënte dingen en de verkeerde volgorde enzo, maar het werkt!

Voor de mensen die dit draadje vinden en op zoek naar een oplossing dit zijn de stappen die ik heb gevolgd:

Instal ubuntu maverick minimal. Kies voor normale install en bij software voor ssh server.
(Let op bij installeren dat je voor grub kiest om deze te installeren naar de disk die je in het begin gekozen hebt waarschijnlijk sdb. Standaard probeerd hij op sda te installen en dat gaat waarschijnlijk mis.

log nu met putty (of andere ssh client) in op je zotac ad02.

Updaten Kernel:
code:
1
2
3
cd /usr/src
sudo wget http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v2.6.38.8-natty/linux-headers-2.6.38-02063808-generic_2.6.38-02063808.201106040910_amd64.deb http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v2.6.38.8-natty/linux-headers-2.6.38-02063808_2.6.38-02063808.201106040910_all.deb http://kernel.ubuntu.com/~kernel-ppa/mainline/v2.6.38.8-natty/linux-image-2.6.38-02063808-generic_2.6.38-02063808.201106040910_amd64.deb
sudo dpkg -i *.deb

Je krijgt warschijnlijk deze twee waarschuwingen maar daar heb je geen last van verder.
W: Possible missing firmware /lib/firmware/rtl_nic/rtl8168d-2.fw for module r8169
W: Possible missing firmware /lib/firmware/rtl_nic/rtl8168d-1.fw for module r8169
De kernel is geupdate

Installeren ati drivers
code:
1
2
3
4
cd~
sudo wget http://www2.ati.com/drivers/linux/ati-driver-installer-11-6-x86.x86_64.run
sudo sh *.run --buildandinstallpkg Ubuntu/maverick
sudo reboot

Log weer in via ssh:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
sudo wget http://www.splitted-desktop.com/~gbeauchesne/xvba-video/xvba-video_0.8.0-1_amd64.deb
sudo dpkg -i xvba*
sudo apt-get install libva1
sudo dpkg -i xvba*
sudo ln -s /usr/lib/va/drivers/xvba_drv_video.so /usr/lib/dri/fglrx_drv_video.so
sudo apt-get install python-software-properties
sudo apt-add-repository ppa:lars-opdenkamp/xbmc-pvr
sudo apt-add-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-add-repository ppa:ricotz/unstable
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install xbmc-live xinit alsa-utils git autopoint
sudo apt-get build-dep xbmc
sudo apt-get install libhal-dev libhal-storage-dev libhal-storage1 libhal1 libxinerama-dev libyajl-dev libyajl1 nasm x11proto-xinerama-dev
sudo git clone git://github.com/opdenkamp/xbmc.git
cd xbmc
sudo wget http://trac.xbmc.org/raw-attachment/ticket/10925/ReferenceClockPause.patch
sudo patch -p1 < *.patch
sudo ./bootstrap
sudo ./configure --disable-joystick --disable-vdpau --disable-pulse --prefix=/usr
sudo make -j2
sudo make install
sudo adduser xbmc video
sudo adduser xbmc audio

Dit onderstaande commando zou een overscan probleem oplossen, maar omgekeerd werkt het bij mij niet om het underscan probleem op te lossen, maar ik zoek nog naar een andere oplossing.
code:
1
2
sudo aticonfig --set-pcs-val=MCIL,DigitalHDTVDefaultUnderscan,0
sudo reboot

Inzichten in underscan en artifact / blibs probleem zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:53
Is er een huidige Zotac eigenaar die in het verleden een XBox 1 met XBMC heeft gebruikt?

Ik begrijp dat de diverse Zotac's nog niet 100% stil zijn maar hoe verhouden ze zich bijvoorbeeld tot een oude XBox 1 (met wel al een stillere ventilator). Die gebruik ik namelijk zelf nog steeds en een belangrijke reden om te willen upgraden is (naast hogere resolutie) ook een stiller systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabird
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:52:
[...]

Je schrijft dat je Sabnzbd hebt lopen op de WD MY Book Live... Ik heb onlangs ook een My Book Live aangeschaft (3T), maar ik krijg Sabnzbd niet aan de praat. Ook ik zou graag Sabnzbd willen gebruiken terwijl mijn computer uitstaat 's nachts.
Zou jij mij kunnen helpen?
Sorry, ik bedoelde dat ik Sab heb lopen op mijn ZBox, dus niet op de NAS. Ik heb wel gekeken of het mogelijk was om Sab te draaien op de NAS. Misschien kun je hier wat hints en tips vinden: http://wiki.sabnzbd.org/install-nas

Lach eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dabird schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:17:
[...]

Sorry, ik bedoelde dat ik Sab heb lopen op mijn ZBox, dus niet op de NAS. Ik heb wel gekeken of het mogelijk was om Sab te draaien op de NAS. Misschien kun je hier wat hints en tips vinden: http://wiki.sabnzbd.org/install-nas
Bedankt... ik weet alleen nog niet of ik bv Python kan/moet installeren op mijn my book live om Sab te kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag m'n Zotac ZBOX AD02 ontvangen (van AFuture). Ik heb er 1 x 4GB ram ingeplaatst vh merk ICIDU (1333 ipv 1066). En een nieuwe 1TB harddisk van Samsung. Echter wat ik ook probeer ik krijg geen beeld (HDMI, DVI, VGA via DVI verloopstekker alles geprobeerd). De powerled wordt wel groen ipv rood, en de groene ring brandt ook. Het USB toetsenbord licht echter niet op. Het lijkt erop dat ik niet eens in de BIOS kom (via DEL toets). Ik zie ook geen enkele BIOS melding. Als ik harddisk eruit haal is de situatie hetzelfde. Als ik de RAM in de andere slot steek is de situatie hetzelfde. Als ik RAM eruithaal begin hij te piepen bij het opstarten (dat is tenminste iets). De RAM staat niet op de eerder geposte QLV lijst (die ook op het zotac support deel staat).

Kan het zijn dat het RAM toch niet compatibel is en dat hij daardoor blijft hangen voordat hij in de BIOS komt? Op de QLV lijst stonden wel een aantal 1333 naast de 1066 RAM typen. Maar misschien is het merkgebonden. Ik heb echter geen ander RAM momenteel.

Ik bouw al jaren zelf m'n PCs maar dit heb ik nog nooit meegemaakt :? . Misschien is er verder iets stuk.

Maar voor dat ik het terugstuur hoop ik dat er andere mensen zijn die hetzelfde hebben ondervonden en een oplossing hebben. Ik hou er niet van om snel op te geven. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De eerste tip die me zo te binnenschiet is ander RAM proberen maar dat zal jij zelf ook wel bedacht hebben?
Omdat je Foxconn piept als er geen RAM geplaatst is ga ik toch uit van incompatible geheugen.
Mocht je in de omgeving van Veghel wonen dan kun je dat bij mij thuis vrijblijvend uit komen proberen. Ik heb wel wat geheugen waarmee je het e.e.a. kunt testen.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2011 03:29 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Mescaline schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:01:
[...]

Over het algemeen werkt tippex of edding prima als het een LEDje is. Is er daarna wel af te krijgen met thinner ofzo. Wel met een wattenstaafje verwijderen, anders sloop je je moederbord :)
Haha, dat is nog niet eens zo gek bedacht idd. "It's so crazy, it just might work!" :P

Maar, zoals ik al eerder aangaf, stelde ik me een beetje aan. Ik laat 'm nu gewoon aan staan en ik heb er eigenlijk niet minder om geslapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hardware-lover: Inderdaad denk (hoop) ik dat het het geheugen is. Erg bedankt voor je aanbod, helaas woon ik niet in de buurt van Veghel, ik woon in A'dam. Ik zag dat A-DATA (1333) geheugen op de QVL lijst stond, ze verkopen A-DATA bij een aantal winkels in de buurt, ik denk dat ik dat maar eens ga proberen. Veel anders blijft er niet over.

Het vreemde is dat ik eigenlijk weinig kan terugvinden over BIOS voor de Zotac ZBOX. Niet in de handleiding niks, misschien is het al zo vanzelfsprekend geworden? (Of ik heb niet goed gezocht.)

Hopelijk heeft er iemand anders hetzelfde ondervonden. Het is toch niet noodzakelijk om iets 'bootables' te hebben (een harddisk, cd/dvd, usb) om in de BIOS te kunnen komen?
Pagina: 1 ... 5 ... 39 Laatste