TweakerIsMyName schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:47:
Mijn bevindingen met de Foxconn NT-A3500 (t.o.v. Zotac ZBox HD-ND22)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
* De Foxconn is lastiger open te maken dan de ZBox en het doet allemaal wat fragieler aan.
ik vind de bouw kwaliteit van de ad02 ook eigenlijk een beetje cheap aanvoelen.
noet iets om over te klagen. aangezien hij achter mijn scherm verdwijnt

* Harddisk en geheugen plaatsen is geen probleem, maar je moet idd (zoals anderen al meldden) opletten dat er geen draadjes onder de HD zitten. (het 1333 Mhz geheugen dat ik had werkt meteen goed).
volgens mij moet je hier bij de ad02 ook op letten!
* Drivers installeren ging niet handig. Ze hebben een CD-ROM bijgeleverd, maar die kun je natuurlijk niet gebruiken. Mijn 'gewone' pc wilde de CD-ROM niet lezen. Mijn laptop wel. Iso gemaakt en op USB gezet.
hoezo van de cd-rom installeren waarom niet meteen up to date drivers van de websites halen. (amd realtek en zotac)
* Alle drivers appart geinstalleerd van de cd-rom, kom ik er achter dat je dat ook in 1 klik kan, maar dat hadden ze de laatste optie gemaakt. Dus als je gewoon bovenaan begint het lijstje met drivers af te werken, zie je het pas op het laatst.
* Op mijn beide TV's krijg ik een te klein beeld. Na even goed door de Catalyst driver gestruind te hebben, zie ik dat het standaard staat ingesteld op 9% underscan (Default knopje zet hem idd weer naar 9% underscan). Als je de slider gewoon op 0% zet, is het beeld normaal.
bij de AD02 van mij staat het standaard op 10% underscan

dus dat blijft ook het zelfde
* Als ik in XMBC de optie 'Sync Playback to display' gebruik, draaien de films niet meer vloeiend (bij de ZBox wel).
nog niet geprobeerd zal er dit weekeind eens mee gaan spelen.
* Een BluRay streamen (The King's speech) geeft een CPU load op de Foxconn van 45%. Bij de ZBox HD-ND22, slechts 19%
die processor load heb ik trouwens niet op gelet. ik heb alleen gekeken of ik ergens een hapering kon ontdekken. tot nu toe speelde het allemaal vrij vlekkeloos (mits goed geinstalleerd en geconfigureerd)
ik heb nogal wat problemen met HDMI output enzo gehad

* Dan nog de geluidproductie: De fan valt op zich mee, maar ik vind het toch irritant dat de fan van snelheid verandert (dat hoor je goed). Bij de ZBox kun je een vaste snelheid instellen en dat is echt prettiger. Bovendien produceert de ZBox gewoon minder fan-noise. Verder hoor je de harddisk veel beter dan bij de Zbox. En als je de Foxconn op standby zet, hoor je heel zacht een piepje als het lampje knippert.
de zbox hoor je ook. tot nu toe alleen op een kamer waar ook mijn pc staat getest en die is niet echt stil. als ik een goede AB gaat hij naar de woonkamer en kan ik het pas goed beoordelen.
al met al ben ik super tevreden over het apparaat en blijf ik mij verbazen over de mogelijkheden van het product

ROM Collection Browser FTW