Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-12-2024
AmonTobin schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:30:

Overigens best wel slordig dat ze hun SSL certificaat nog niet verlengd hebben...
===============mail --> =================
Beste Afuture,

ter info:
Jullie certificaat www.afuture.nl is verlopen
===============Antwoord ================
Daar zijn wij van op de hoogte. Dit zal vanavond geüpdatet worden.
Met vriendelijke groet / With kind regards,
Charl van Schijndel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
diet schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:37:
[...]
Daar zijn wij van op de hoogte. Dit zal vanavond geüpdatet worden.
Ha, die hebben ze ondertussen idd bijgewerkt. Meteen maar verlengd tot 2016. :)
bartjeeeh schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:10:
[...]

Mijn Zotac AD02 ligt klaar, alleen was het geheugen plots niet leverbaar. Heb nu mijn GeiL geheugen geruild voor Kingston, hopelijk krijg ik de bestelling overmorgen binnen! Volgens mij wordt de voorraad status "near-real-time" geupdate.
Nog steeds niet bijgewerkt. Ik heb eerder het idee dat ze na 18:00 geen orders meer verwerken en dat daarmee de status op de website ook niet update. Nou ja, we wachten het even af. Morgen zal hier ongetwijfeld meer duidelijkheid over zijn.

Ik had 'm in een beetje een opwelling besteld, maar was vergeten dat ik ook nog geheugen en een SSD moet hebben. Gaat daar morgen maar eens naar kijken. Hopelijk hebben de OpenElec guru's ook snel eentje in handen (of iig iets met het Zacate platform), ik lees er veel goede berichten over. Ben benieuwd!

[ Voor 13% gewijzigd door AmonTobin op 30-05-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338032

bedankt, ik weet nu wat ik moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 19:40
welke ga je dan kopen?

heb mijn zbox ad02 net geannuleerd bij azerty. ging duren tot eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 17:14
Bij 4allshop is de levertijd nu ook doorgeschoven naar 18 juli. Ik heb gisteren ook meteen een bestelling bij Afuture geplaatst toen er nog 5 op voorraad zouden zijn. Mijn status is nu nog 'Wachten op producten leverancier', dus ik hoop dat ik er niet te lang op gewacht heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
SavageNL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:05:
Bij 4allshop is de levertijd nu ook doorgeschoven naar 18 juli. Ik heb gisteren ook meteen een bestelling bij Afuture geplaatst toen er nog 5 op voorraad zouden zijn. Mijn status is nu nog 'Wachten op producten leverancier', dus ik hoop dat ik er niet te lang op gewacht heb :).
Hoe laat hem jij 'm besteld? Ik had hem rond 18:15 besteld (toen stond er ook nog: 5 op voorraad) en volgens de Afuture helpdesk (had ze vanmorgen gemaild) hebben ze hem voor mij nog besteld en was ie dus nog leverbaar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
De bevestiging is verzonden op maandag 30 mei 2011 17:58
Op maandag 30 mei 2011 23:04 kreeg ik de melding dat de status gewijzigd was naar 'Wachten op producten leverancier'

Lekker, krijg net te horen dat ze allemaal uitverkocht zijn :(

[ Voor 16% gewijzigd door SavageNL op 31-05-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:53
Net mailtje gehad van Afuture, Zotac is uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408759

Ik zit al een hele lange tijd te kijken naar een htpc'tje voor in de tv kast om daar voornamelijk xbmc mee te draaien.
Na een hele poos ben ik er inmiddels achter dat ik een zotac wil. De xtreamer ultra zie ik niet meer zitten.

Echter gaat de strijd tussen de id41 met de intel processor of de ad02 met de amd processor. Wat zijn nu de wezenlijke verschillen en waarom zou ik de een of de ander moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@soeredj, welkom op Tweakers.net. Heb je, voordat jij je vraag hier stelde, wel even wat teruggelezen in dit topic om te kijken of het antwoord op je vraag, het verschil tussen de ION en Fusion, misschien niet al eerder is gegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Toch maar op zoek naar een zelfbouw oplossing dan. Ik krijg alleen nergens een mooie kleine kast gevonden, iemand suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Waarom zou je niet voor de foxconn A3500 gaan ipv de zotac AD02? bijna identiek alleen A45 chipset dus geen SATA 6 maar SATA 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Grotendeels omdat de Foxconn niet stil blijkt te zijn. Dat is voor mij al meteen een dealbreaker omdat het de bedoeling is dat de computer op m'n slaapkamer komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408759

hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:48:
@soeredj, welkom op Tweakers.net. Heb je, voordat jij je vraag hier stelde, wel even wat teruggelezen in dit topic om te kijken of het antwoord op je vraag, het verschil tussen de ION en Fusion, misschien niet al eerder is gegeven?
Dat heb ik zeker, alleen echt een eenduidig antwoord is er niet echt. Of ik heb er overheen gelezen?

Ik weet wel wat de verschillen zijn tussen de kastjes.Volgens mij is het zo dat op dit moment XBMC heel goed draait op het intel platform met de D525 processor en minder goed op het AMD platform met de E-350. Echter lees ik dat er steeds meer builds van XMBC heel goed blijken te werken op AMD. Toch?
Verder is de AD02 qua geheugen net wat sneller, de sata doorvoersnelheid is groter en de videokaart net wat beter. Maar ik ga hem voornamelijk gebruiken voor XMBC, is het dan niet beter om te kiezen voor de ID41 omdat het daar beter op draait?

Dus ik weet nog steeds niet zeker of ik nu de id41 of de ad02 moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
SavageNL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:02:
Grotendeels omdat de Foxconn niet stil blijkt te zijn. Dat is voor mij al meteen een dealbreaker omdat het de bedoeling is dat de computer op m'n slaapkamer komt te staan.
Anoniem: 55347 in "Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC" Dus misschien toch een optie?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is geen enkel actief gekoeld apparaat wat stil is, soms wel vrijwel geluidloos maar helemaal stil nooit. Ik heb nergens kunnen achterhalen, en dat zijn mijn bevindingen zelf ook niet, dat de Foxconn veel geluid zou produceren. Een recent geplaatste review geeft dat ook aan. Als de CPU flink moet werken dan wordt het apparaat beter hoorbaar maar bij de weergave van HD materiaal wordt voornamelijk de GPU belast (als alles goed is ingesteld) en wordt het apparaat aanmerkelijk stiller. Ik heb binnen mijn gezin niet gezegd dat ik de Asus EB1501 uitgewisseld heb met de Foxconn en er is werkelijk niemand (van de overige 5 gezinsleden) die een opmerking over het fangeluid gemaakt heeft. Wij zitten minimaal 2 tot maximaal 3.5 meter van onze TV af.

Dit is het laatste wat ik over de Foxconn in dit topic zal plaatsen, de reden heb ik al eerder gegeven, maar omdat de AD02 Zbox slecht leverbaar is en omdat er Tweakers zijn die een alternatieve aankoop overwegen, wil ik deze reactie nog wel plaatsen. De link naar de Foxconn review is in het topic geplaatst wat specifiek voor de Foxconn aangemaakt is.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2011 22:27 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Anoniem: 408759 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:30:
[...]

Dat heb ik zeker, alleen echt een eenduidig antwoord is er niet echt. Of ik heb er overheen gelezen?

Ik weet wel wat de verschillen zijn tussen de kastjes.Volgens mij is het zo dat op dit moment XBMC heel goed draait op het intel platform met de D525 processor en minder goed op het AMD platform met de E-350. Echter lees ik dat er steeds meer builds van XMBC heel goed blijken te werken op AMD. Toch?
Verder is de AD02 qua geheugen net wat sneller, de sata doorvoersnelheid is groter en de videokaart net wat beter. Maar ik ga hem voornamelijk gebruiken voor XMBC, is het dan niet beter om te kiezen voor de ID41 omdat het daar beter op draait?

Dus ik weet nog steeds niet zeker of ik nu de id41 of de ad02 moet kiezen.
Hoe een D525 het doet met XBMC weet ik niet, de ION330 deed het er prima mee maar een van de laatste Nightlies (W32) draait uitermate goed met de AMD E-350. Ik heb weinig verkeerds kunnen ontdekken. Na installatie werkte alles oké (via HDMI aangesloten). Zelfs de meeste Blu-Ray images die ik vanaf NAS kan streamen worden uitstekend afgespeeld, inclusief AMBX ondersteuning.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
SavageNL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:12:
Lekker, krijg net te horen dat ze allemaal uitverkocht zijn :(
Nee, me too! :'(

Nou ja, order geannuleerd en we kijken weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
AmonTobin schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:40:
[...]

Nee, me too! :'(

Nou ja, order geannuleerd en we kijken weer verder...
Sorry, dit geeft mij hoop gezien ik niets van ze heb gehoord. Zou mijn spele-dingetje dan deze week nog komen? :o

Edit: Ik schaam me er bijna voor hoe blij als een kind ik hiervan kan worden :D

[ Voor 11% gewijzigd door diet op 31-05-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 08:56
Ik denk dat ik 'm ook maar annuleer. Een zelfbouwprojectje lijkt me nog wel aardig dan. Mainboard is plm. 100 euro, kast met voeding 65 euro, totaal ben ik dan nog zelfs iets minder kwijt. Als ik dan de passief gekoelde Asus variant neem, zou hij in theorie zelfs nog wat stiller kunnen worden. Hmm, twijfels, keuzes...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb reactie van Afuture gehad, mijn geheugen komt waarschijnlijk vandaag binnen (mijn AD02 ligt verdorie al 3 dagen te wachten).

Reactie van Afuture:
Ik verwacht dat u uiterlijk zaterdag alles in huis heeft. Excuses voor de langere levertijd.

Zoals diet aangeeft, zo blij als een kind! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
Ik heb vandaag een bericht ontvangen dat de AD02 vandaag nog verzonden wordt.
Vrije dag morgen is leuk maar niet als de post hierdoor niet aan de deur komt :(
Als het goed is heb ik hem vrijdag in huis en geheugen plakje verwacht ik vandaag nog.

Nog 1 dilemma, zal ik gek doen en er een SATA-600 SSD in proppen of..... iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
diet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:52:
Vrije dag morgen is leuk maar niet als de post hierdoor niet aan de deur komt :(
Als het goed is heb ik hem vrijdag in huis en geheugen plakje verwacht ik vandaag nog.

Nog 1 dilemma, zal ik gek doen en er een SATA-600 SSD in proppen of..... iets anders?
Ik heb zelf een SATA-300 schijf gekocht omdat ik het systeem voornamelijk ga gebruiken voor streamen, in dat geval is SATA-600 niet nodig.

Zie op tweakers een handige Test van SATA-300/SATA-600 schijven: reviews: Test: drie rappe ssd's van Intel en Plextor

Leuk hè zo'n vrije dag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Afuture.nl status Order ****** is verzonden whoho :D :D

morgen wordt er natuurlijk niks bezorgd :| maar vrijdag is ook geen probleem :P
kom eigenlijk nog om in de projecten waar ik me mee bezig houd :X

[ Voor 62% gewijzigd door Proxx op 01-06-2011 21:27 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Als MSI nou een beetje opschiet met hun nettop, dan ben ik nog geneigd om daar op te wachten, ziet er wel het mooiste uit van alle AMD Fusion E-350 htpc/nettops:

http://www.loopygadgets.c...-wind-box-dc540-mini-pcs/

Volgens bovenstaand artikel moet ie Q3 2011 uitkomen...

[ Voor 26% gewijzigd door AmonTobin op 01-06-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
is inderdaad een mooi kastje. van de zbox is de ad03 ook wel gaaf alleen kon ik er het geld niet aan uitgeven.
foxxcon vind ik ook mooier dan de ad02. maar voor een htpc die achter aan mijn scherm hangt zal het voor mij niet veel uitmaken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Proxx op 01-06-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
AmonTobin schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:37:
Als MSI nou een beetje opschiet met hun nettop, dan ben ik nog geneigd om daar op te wachten, ziet er wel het mooiste uit van alle AMD Fusion E-350 htpc/nettops:

http://www.loopygadgets.c...-wind-box-dc540-mini-pcs/

Volgens bovenstaand artikel moet ie Q3 2011 uitkomen...
Nou......, ik ben toch ook wat leuke E-350 kastjes tegengekomen, helaas nog niet te koop gezien.
Ze hebben nog meer AMD Fusion modellen. Vooraf mijn excuses voor de lengte van de klikbare afbeelding. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.viako.com/uploadfiles/11%5B5%5D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://viako.com/UploadFiles/ML45e_350.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2011 00:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:18
So, dat lijkt op een ontzettend mooi apparaat. Die zou ik nog wel onder mijn TV willen hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
hardware-lover schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:07:
[...]

Nou......, ik ben toch ook wat leuke E-350 kastjes tegengekomen, helaas nog niet te koop gezien.
Ze hebben nog meer AMD Fusion modellen. Vooraf mijn excuses voor de lengte van de klikbare afbeelding. ;)
Hmmn, mooi kastje idd! Vond hier nog een hands on preview van dat apparaatje:

http://www.nettopreview.c...letter-leap-ml-45-nettop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er komt schot in, ook Asus wil graag mee doen met het AMD Fusion aanbod. Het wordt misschien toch echt tijd voor een algemeen E-350 topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.nettopreview.com/wp-content/uploads/2011/05/eb1021.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
lijkt me een goed idee zo krijg je dadelijk allemaal zwerf posts. en problemen die in elk specifieke topic voor elk apparaat al een keer besproken zijn.
03.06.2011:
Chauffeur is onderweg

:7

[ Voor 14% gewijzigd door Proxx op 03-06-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 21:21
AmonTobin schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:29:
[...]

Hmmn, mooi kastje idd! Vond hier nog een hands on preview van dat apparaatje:

http://www.nettopreview.c...letter-leap-ml-45-nettop/
Dat is volgens mij HET kastje wat ik zoek...

Ik ben deze en wat andere topics aan het volgen maar kon niet de juiste HTPC vinden.

Het lijkt erop dat deze wel alles kan...

Deze heeft wel een IR-ontvanger!
Deze heeft 2x SATA zodat ik mijn data middels een RAID1 kan beveiligen. (met een beetje modden krijg je die tweede schijf er vast ook wel in ;))
Deze heeft een PCI-e poort zodat ik een flashkaart kan gebruiken voor het OS...
Dan kan ik deze dus als htpc/mediaspeler en als client/server gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Om het je nog lekkerder te maken, er zijn nog meer E-350 modellen van dezelfde fabrikant;

Afbeeldingslocatie: http://www.viako.com/UploadFiles/%ED%81%AC%EA%B8%B0%EB%B3%80%ED%99%98_2(2).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viako.com/UploadFiles/DSC_1220_(2).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viako.com/UploadFiles/DSC_1215-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.viako.com/UploadFiles/%ED%81%AC%EA%B8%B0%EB%B3%80%ED%99%98_4%5B0%5D.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-05 15:45
Schitterende dingen, maar kan ze nergens vinden om te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Inderdaad zodra die er zijn ga ik er ook 1 halen :O, dit keurt het vrouwtje namelijk wel goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:44
HEBBE HEBBE HEBBE:D

en dan heb ik vorige week nog een asrock ion 3d 152d gekocht...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
diet schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:52:

Oi... ben ik net even 5 minuten naar de super, zijn de jongens van TNT langs geweest:(
Nog een dagje wachten. Ik heb ook een OCZ SSD printje besteld... eens kijkn hoe dat gaat vlammen (...voor zover mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb de ad02 binnen er ben er nu een avond mee aan het stoeien. maar in xbmc krijg ik nog geen dvd aan het spelen met meer als 10fps :( in vlc is 1080p nog geen probleem :S)

hardware acceleration staat aan. stable en de nighty build geprobeerd. drivers verwijderd driver sweeper vervolgens weer geinstalleerd. ik weet het niet meer.

edit: omg
in mijn log vond ik iets over CDVD ... audio could not be renderd.

blijkt het dat hij een verkeerd audio device gebruikt :P
nu wil het wel allemaal :D

[ Voor 51% gewijzigd door Proxx op 04-06-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Hmmm, die ML45 Leap E350 WIFI ziet er wel heel mooi uit... En meteen met IR receiver en bluetooth ingebouwd. Toch nog maar heel even wachten op de diverse E350 varianten die nog opduiken en de beschikbaarheid van de zotac boxjes.

Als het te lang duurt de ID41 anders toch maar gewoon. Werkt prima met linux/xbmc, maar wel een losse IR receiver nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Ik had dit geheugen al besteld: "Kingston ValueRAM geheugen - 2 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1066Mhz - CL7"
Weet iemand of dat gaat werken met een AMD E350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
Ik heb mijne vanmiddag binnen gekregen! Geheugen was problematisch bij Afuture dus heb zelf even een reepje gehaald. Installatie van Windows 7 x64 draait op dit moment (vanaf USB). Voor degenen die via USB Windows 7 willen installeren, heb via een zeer makkelijk tooltje gedaan: http://www.windows7tweaking.nl/?p=621

Vanavond maar even XBMC erop zetten en proberen. Vragen? Laat het even weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
Het is 204-pins SO-DIMM dus dat gaat zeker weten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:40

Rub3s

+3 , omdat het kan

je kan volgens mij niet alleen naar de pinnetjes kijken. je moet net als (soms) bij normale desktops ook kijken of het geheugen verder ondersteund word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Valt me wel op dat die Viako ML-45 Leap enkel over USB 2.0 beschikt. Dat is dan wel jammer. Ach, ik weet het ook niet. Ik ga denk voor het apparaat dat als eerst beschikbaar is (afgezien van de Foxconn). En normaliter zou je verwachten dat het de Zotac is.

[ Voor 11% gewijzigd door AmonTobin op 04-06-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
Is er al iemand die de aeon mq2 skin in xbmc heeft gebruikt op de ad02 / e350? Gaat dat allemaal wat vlot?
En zijn alle 1080p films ook af te spelen? Mijn 6000+ x2 had moeite met from dusk till dawn op 1080p ~14.000 mb... Bluray (remux) in een MKV container. (dit allemaal in xbmc)

[ Voor 5% gewijzigd door warcow op 05-06-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@warcow, ga ik voor je testen.

Filmpje loopt nu binnen, +13Gb, ATA ± 15 min.

Edit (1): Skin is binnen en geïnstalleerd, wat een joekel, 180MB schoon aan de haak. Ik heb gekozen voor de standaard uitvoering binnen XBMC. Erg fraai mag ik wel zeggen.
Filmpje is ook binnen en gaat as we speak naar een NAS.

Edit (2): Loopt allemaal soepel en snel. Geen stotteren o.i.d., beeld en geluid prima. Kan er weinig verkeerds van zeggen. Je kunt wel een beetje merken dat deze skin behoorlijk zwaar is door zijn vele mogelijkheden maar ik zou nog voor lichtere instellingen kunnen kiezen. Daar is vooralsnog geen aanleiding voor.

Ik zeg, met vlag en wimpel geslaagd. *O*

[ Voor 95% gewijzigd door hardware-lover op 05-06-2011 02:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
Ik heb de AD02 binnen en heb er een OCZ Agility 3 SATA III + 4 gb Kingston geheugen ingeprikt wat allemaal erg makkelijk ging.
USB met Win7 64bit in een USB 2 port, AHCI in de BIOS aangezet en... kijken wat tie doet.
Na de eerste keer opstarten tijdens de installatie begon de installatie weer opnieuw. Ligt het aan de AHCI drivers is het iets anders?
Morgen nog maar even verder puzzelen of... als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag!

UPDATE
Blijkbaar was de AHCI driver die op de meegeleverde cd stond niet de juiste.
Ik heb een nieuwe gedownload bij zotac,com en toen werkte het vlekkeloos.
Eerste indrukm alles laat zich soepel installeren, filmpje kijken gaat goed (DVD) en de rest zal ik spoedig achter komen.
Opstarten < 20 sec incl bios

[ Voor 26% gewijzigd door diet op 05-06-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
hardware-lover schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:52:
@warcow, ga ik voor je testen.

Filmpje loopt nu binnen, +13Gb, ATA ± 15 min.

Edit (1): Skin is binnen en geïnstalleerd, wat een joekel, 180MB schoon aan de haak. Ik heb gekozen voor de standaard uitvoering binnen XBMC. Erg fraai mag ik wel zeggen.
Filmpje is ook binnen en gaat as we speak naar een NAS.

Edit (2): Loopt allemaal soepel en snel. Geen stotteren o.i.d., beeld en geluid prima. Kan er weinig verkeerds van zeggen. Je kunt wel een beetje merken dat deze skin behoorlijk zwaar is door zijn vele mogelijkheden maar ik zou nog voor lichtere instellingen kunnen kiezen. Daar is vooralsnog geen aanleiding voor.

Ik zeg, met vlag en wimpel geslaagd. *O*
:) Bedankt voor de moeite. Die skin is inderdaad erg zwaar. Komt volgens mij voornamelijk doordat xbmc slecht is geprogrammeerd wat het menu betreft. (Nog afkomstig van de originele xbox code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
AmonTobin schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 22:48:
Valt me wel op dat die Viako ML-45 Leap enkel over USB 2.0 beschikt. Dat is dan wel jammer. Ach, ik weet het ook niet. Ik ga denk voor het apparaat dat als eerst beschikbaar is (afgezien van de Foxconn). En normaliter zou je verwachten dat het de Zotac is.
Waarom de Foxconn niet?

Edit:Ik heb mijn Foxconn toch maar geannuleerd. Als ik het zo hoor, heeft het ding een dynamische fan regeling. Dat vind ik vreselijk. De fan van mijn ZBox HD-ND22 kan ik 'hard' op een snelheid zetten. Dat vind ik veel minder storend. Verder heeft de ZBox AD02 een eSATA, twee geheugenbanken en USB3.0 aan de achterkant i.p.v. aan de voorkant. Jammer dat ik er wat langer op moet wachten, maar ja, het zij zo.

[ Voor 60% gewijzigd door TweakerIsMyName op 06-06-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
TweakerIsMyName schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Waarom de Foxconn niet?

Edit:Ik heb mijn Foxconn toch maar geannuleerd. Als ik het zo hoor, heeft het ding een dynamische fan regeling. Dat vind ik vreselijk. De fan van mijn ZBox HD-ND22 kan ik 'hard' op een snelheid zetten. Dat vind ik veel minder storend. Verder heeft de ZBox AD02 een eSATA, twee geheugenbanken en USB3.0 aan de achterkant i.p.v. aan de voorkant. Jammer dat ik er wat langer op moet wachten, maar ja, het zij zo.
Ik vind hem persoonlijk niet zo mooi en de geluidsproductie is nog een factor waar ik mijn vraagtekens bij heb. Echter, nu ik jouw post lees zie ik nog een veel beter argument die ik totaal over het hoofd had gezien: Geen esata! Dit is voor mij een must, dus het wordt sowieso niet de Foxconn.

Ik heb ook even wat rondgebeld en over het algemeen melden de meesten dat de Zotac pas 16 Juli beschikbaar is!! Pffft, moet ik nog bijna 6 weken gaan wachten. :(

Ik had ook nog even Hardware.nl gebeld en zij geven aan dat hun 'externe leverancier' er 19 op voorraad heeft, maar als je via die weg wilt bestellen betaal je extra. Dus i.p.v. € 202.24 incl. BTW betaal je € 214.14 incl. BTW. Dan nog eens verzendkosten + 7 euro en dan kom je dus op laten we zeggen € 220 uit (bij 3 of meer producten is verzenden echter gratis).

Daarbij krijgt hardware.nl niet bepaald goede feedback, dus ik sta ook niet echt te springen om via hun te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
ik heb nog problemen met Audio over HDMI. ik kan niks veranderen in de settings omdat windows klaagt over dat het apparaat in gebruik is en dat ik die eerst moet sluiten. drivers al opnieuw geïnstalleerd en dergelijke.
maar het blijft stil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Amon, waarom bestel je hem niet bij Ebug? 200euro incl. verzendkosten (en volgens website in stock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
volgens mij staat die ebug niet echt goed aangeschreven op tweakers :X

http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html
de eerste post staat volgens mij al uitleg over misleidende prijzen.

[ Voor 46% gewijzigd door Proxx op 06-06-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Verdomd ja, als je via pricewatch linkt is ie 179 en als je op de site zelf zoekt op AD02 is ie opeens 195.. lame!

edit: De link gaat naar shop.e-bug.de en de site zelf is www.e-bug.de met de hogere prijzen.

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 06-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ja precies, krijg er niet echt een fijn gevoel bij als ik de pricewatch feedback zo bekijk. Daarnaast is er geen mogelijkheid via Ideal te betalen. Creditcard heb ik niet, wel Paypal, maar dan moet ik dat tegoed weer 'aanvullen' via m'n bankrekening en daar gaat ook weer een week overheen. Mocht er dan iets niet goed zijn, heb ik te maken met een bedrijf uit Duitsland, wat de boel ook weer een stuk ingewikkelder maakt.

Dus al met al, voel ik er niet zo heel veel voor om 'm bij e-bug te bestellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diet
AmonTobin schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:41:
Ja precies, krijg er niet echt een fijn gevoel bij als ik de pricewatch feedback zo bekijk. Daarnaast is er geen mogelijkheid via Ideal te betalen. Creditcard heb ik niet, wel Paypal, maar dan moet ik dat tegoed weer 'aanvullen' via m'n bankrekening en daar gaat ook weer een week overheen. Mocht er dan iets niet goed zijn, heb ik te maken met een bedrijf uit Duitsland, wat de boel ook weer een stuk ingewikkelder maakt.

Dus al met al, voel ik er niet zo heel veel voor om 'm bij e-bug te bestellen. ;)
bij Paypall kan je toch ook rechtstreeks betalen zonder eerst geld te moeten 'aanvullen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
diet schreef op maandag 06 juni 2011 @ 23:15:
[...]

bij Paypall kan je toch ook rechtstreeks betalen zonder eerst geld te moeten 'aanvullen'?
Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk, maar dat duurt ook een week voordat het geld uiteindelijk bij de ontvanger is. Althans, dat is als je je bankrekening aan je Paypal account gekoppeld hebt. Als je een creditcard gekoppeld hebt, gaat het vrijwel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Klopt inderdaad maar dan moet er wel eerst een bankrekening gekoppeld worden aan je Paypal account. Als dat eenmaal gebeurd is kan er zonder Paypal saldo aangekocht worden.

Edit: als mosterd na de maaltijd, wat hierboven nu ook al staat.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 06-06-2011 23:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik voel dat er een nieuw topic gaat komen....

Even over die Viako kastjes:
Hi Pascal

you can contact EumoCom AG, plz call 41 848 11 22 33 in Switzerland or you can buy them from me.

Best Regards
Lance
Inmiddels heb ik alle modellen met prijs binnen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pascal Saul op 07-06-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
En wil je die info over prijzen en modellen en waar te verkrijgen ook met ons delen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ja die wil ik ook wel weten, mooi spul!

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Dit was het antwoord dat ik kreeg van Viako over die nieuwe kastjes in NL:

i m looking for disti and contacting some company in Europe including Netherland. plz be patient and gat back to you with good news. or you can carry our product in Netherland.

Best Regards
Lance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Ik zal wel een nieuw topic maken, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-05 20:34
Pascal Saul schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:18:
Ik zal wel een nieuw topic maken, ok?
Graag! Ook ik ben erg geïnteresseerd in deze kastjes. Ben benieuwd naar de prijslijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Inderdaad dan doe ik ook mee ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
IntToStr schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:58:
Dit was het antwoord dat ik kreeg van Viako over die nieuwe kastjes in NL:

i m looking for disti and contacting some company in Europe including Netherland. plz be patient and gat back to you with good news. or you can carry our product in Netherland.

Best Regards
Lance
Wat zou die gast daar precies mee bedoelen dan? Denkt ie dat jij een potentiele reseller bent o.i.d? Ik zag volgens mij op alibaba.com dat je ze enkel per 100 stuks kunt afnemen.

Als jij er dus ff 100 bestelt, dan wil ik er ook wel een...haha! :+

Ontopic: De Zotac is nu op de site van Conrad teruggezet naar 17-08-2011, waar ie eerst op 06-06-2011 stond. Gaat nog wel even duren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
AmonTobin schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:13:
[...]

Wat zou die gast daar precies mee bedoelen dan? Denkt ie dat jij een potentiele reseller bent o.i.d? Ik zag volgens mij op alibaba.com dat je ze enkel per 100 stuks kunt afnemen.

Als jij er dus ff 100 bestelt, dan wil ik er ook wel een...haha! :+
Als 99 man hier in het topic even geld naar me overmaken bestel ik het wel hoor ;)

Tja, het blijft maar uitstellen en wachten zo natuurlijk. Waarschijnlijk zal het qua mogelijkheden allemaal niet veel uitmaken of ik een ion2 of een brazos oplossing neem... Wel op zoek naar een IR receiver, maar daar hebben we ebay voor!

[ Voor 49% gewijzigd door IntToStr op 07-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 12:23
Na veel reviews gelezen te hebben en door het opnieuw uitstellen van de levering van de AD02 heb ik toch voor de ID41 gekozen... het duurde mij allemaal te lang.

Volgens onderstaande review zijn de verschillen tussen de AMD E-350 en Intel D525 erg klein:
http://www.digitalversus.com/amd-fusion-e-350-vs-intel-atom-d525-p974_10952_93.html

Omdat ik graag Openelec wil draaien en deze (nog) niet de E-350 ondersteund toch gekozen voor de ID41 (D525). Zondag besteld bij Afuture (op voorraad), hopelijk donderdag of vrijdag binnen. Als remote ga ik de HP media center remote gebruiken. Weken geleden via ebay besteld (voor ca. EUR 12,50) en ondertussen is deze bezorgd. De OCZ Vertex 2 60 GB wordt gebruikt voor het OS + XBMC. Content staat op een NAS. Volgens verschillende Youtube filmpjes start het apparaat super snel op (ca. 10sec!). Ben nog wel benieuwd naar het geluid dat het apparaat maakt.

Nog een paar nachtjes slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
spaer schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:53:
Volgens onderstaande review zijn de verschillen tussen de AMD E-350 en Intel D525 erg klein:
http://www.digitalversus.com/amd-fusion-e-350-vs-intel-atom-d525-p974_10952_93.html

Omdat ik graag Openelec wil draaien en deze (nog) niet de E-350 ondersteund toch gekozen voor de ID41 (D525).

Volgens verschillende Youtube filmpjes start het apparaat super snel op (ca. 10sec!).
De E-350 kan DTS-HD audio weergeven, de ION525 helaas niet. LPCM gaat wel prima met de ION.
Ik heb toch echt enkele E-350 geschikte Openelec's gezien, ze staan echter in de SVN hoek.

Mijn E-350 staat in 3 seconden op het bureaublad na het indrukken van de aan/uit knop op de afstandsbediening. Start natuurlijk vanuit slaapstand maar zo heb ik al mijn HTPC's staan als ze niets hoeven te doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
[HTPC] Het grote Viako topic

Topic is gemaakt dus vanaf heden hoeft hier de discussie niet meer plaats te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

uitleg om linux op de ad02 (en misschien andere fusion apparaten?) te zetten:
http://pellepelster.de/in...4-and-xmbc-on-zotac-ad02/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
Mijn bevindingen met de Foxconn NT-A3500 (t.o.v. Zotac ZBox HD-ND22)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
* De Foxconn is lastiger open te maken dan de ZBox en het doet allemaal wat fragieler aan.

* Harddisk en geheugen plaatsen is geen probleem, maar je moet idd (zoals anderen al meldden) opletten dat er geen draadjes onder de HD zitten. (het 1333 Mhz geheugen dat ik had werkt meteen goed).

* Ik ben niet kapot van de magneetvoetjes (ben je zo kwijt als je bijv. kinderen hebt).

* Ik ben niet kapot van de verticale stand. Bij de Zbox maak je het apparaat vast aan de stand. Bij de Foxconn staat het apparaat er los in (bovendien vind ik hem niet mooi).

* Drivers installeren ging niet handig. Ze hebben een CD-ROM bijgeleverd, maar die kun je natuurlijk niet gebruiken. Mijn 'gewone' pc wilde de CD-ROM niet lezen. Mijn laptop wel. Iso gemaakt en op USB gezet.

* Alle drivers appart geinstalleerd van de cd-rom, kom ik er achter dat je dat ook in 1 klik kan, maar dat hadden ze de laatste optie gemaakt. Dus als je gewoon bovenaan begint het lijstje met drivers af te werken, zie je het pas op het laatst.

* Op mijn beide TV's krijg ik een te klein beeld. Na even goed door de Catalyst driver gestruind te hebben, zie ik dat het standaard staat ingesteld op 9% underscan (Default knopje zet hem idd weer naar 9% underscan). Als je de slider gewoon op 0% zet, is het beeld normaal.

* Ik kom erachter dat het apparaat geen Optical audio out heeft (SPDIF). De ZBox heeft dat wel (ook de AD02). Mijn versterker heeft geen HDMI, dus ik moet SPDIF wel hebben.

* XBMC en MPC-HC erop gezet.

* Als ik in XMBC de optie 'Sync Playback to display' gebruik, draaien de films niet meer vloeiend (bij de ZBox wel).

* Een BluRay streamen (The King's speech) geeft een CPU load op de Foxconn van 45%. Bij de ZBox HD-ND22, slechts 19%

* Dan nog de geluidproductie: De fan valt op zich mee, maar ik vind het toch irritant dat de fan van snelheid verandert (dat hoor je goed). Bij de ZBox kun je een vaste snelheid instellen en dat is echt prettiger. Bovendien produceert de ZBox gewoon minder fan-noise. Verder hoor je de harddisk veel beter dan bij de Zbox. En als je de Foxconn op standby zet, hoor je heel zacht een piepje als het lampje knippert.

Al met al ben ik niet kapot van de Foxconn. Het apparaat gaat terug. Heb al een ZBox AD02 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
TweakerIsMyName schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:47:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
* De Foxconn is lastiger open te maken dan de ZBox en het doet allemaal wat fragieler aan.
ik vind de bouw kwaliteit van de ad02 ook eigenlijk een beetje cheap aanvoelen.
noet iets om over te klagen. aangezien hij achter mijn scherm verdwijnt :P
* Harddisk en geheugen plaatsen is geen probleem, maar je moet idd (zoals anderen al meldden) opletten dat er geen draadjes onder de HD zitten. (het 1333 Mhz geheugen dat ik had werkt meteen goed).
volgens mij moet je hier bij de ad02 ook op letten!
* Drivers installeren ging niet handig. Ze hebben een CD-ROM bijgeleverd, maar die kun je natuurlijk niet gebruiken. Mijn 'gewone' pc wilde de CD-ROM niet lezen. Mijn laptop wel. Iso gemaakt en op USB gezet.
hoezo van de cd-rom installeren waarom niet meteen up to date drivers van de websites halen. (amd realtek en zotac)
* Alle drivers appart geinstalleerd van de cd-rom, kom ik er achter dat je dat ook in 1 klik kan, maar dat hadden ze de laatste optie gemaakt. Dus als je gewoon bovenaan begint het lijstje met drivers af te werken, zie je het pas op het laatst.

* Op mijn beide TV's krijg ik een te klein beeld. Na even goed door de Catalyst driver gestruind te hebben, zie ik dat het standaard staat ingesteld op 9% underscan (Default knopje zet hem idd weer naar 9% underscan). Als je de slider gewoon op 0% zet, is het beeld normaal.
bij de AD02 van mij staat het standaard op 10% underscan :P dus dat blijft ook het zelfde
* Als ik in XMBC de optie 'Sync Playback to display' gebruik, draaien de films niet meer vloeiend (bij de ZBox wel).
nog niet geprobeerd zal er dit weekeind eens mee gaan spelen.
* Een BluRay streamen (The King's speech) geeft een CPU load op de Foxconn van 45%. Bij de ZBox HD-ND22, slechts 19%
die processor load heb ik trouwens niet op gelet. ik heb alleen gekeken of ik ergens een hapering kon ontdekken. tot nu toe speelde het allemaal vrij vlekkeloos (mits goed geinstalleerd en geconfigureerd)
ik heb nogal wat problemen met HDMI output enzo gehad :P
* Dan nog de geluidproductie: De fan valt op zich mee, maar ik vind het toch irritant dat de fan van snelheid verandert (dat hoor je goed). Bij de ZBox kun je een vaste snelheid instellen en dat is echt prettiger. Bovendien produceert de ZBox gewoon minder fan-noise. Verder hoor je de harddisk veel beter dan bij de Zbox. En als je de Foxconn op standby zet, hoor je heel zacht een piepje als het lampje knippert.
de zbox hoor je ook. tot nu toe alleen op een kamer waar ook mijn pc staat getest en die is niet echt stil. als ik een goede AB gaat hij naar de woonkamer en kan ik het pas goed beoordelen.

al met al ben ik super tevreden over het apparaat en blijf ik mij verbazen over de mogelijkheden van het product :D ROM Collection Browser FTW :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@Proxx

Alle zaken over performance e.d. gelden zeker ook voor de AD02. Ze hebben dezelfde chipset en cpu.
Ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar bij Advanced Chipset settings (in de BIOS) kun je de snelheid van de fan vastzetten op een laag toerental en dan hoor je hem praktisch niet (dit staat default zo niet ingesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
voor xbmc en wat andere simpele zaken voldoet hij toch prima :D
en die fan maakt me niet uit want mijn pc heeft 2x 4870 en die zijn niet stil :P

keuze foxconn vs ad02 is vooral persoonlijke smaak (uiterlijk vs connectiviteid).

[ Voor 21% gewijzigd door Proxx op 10-06-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 12:39
TweakerIsMyName schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:47:

* Ik kom erachter dat het apparaat geen Optical audio out heeft (SPDIF). De ZBox heeft dat wel (ook de AD02). Mijn versterker heeft geen HDMI, dus ik moet SPDIF wel hebben.
Geen optical, maar het heeft wel SPDIF over koper, althans, ze hebben het over S/PDIF-OUT support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Gebruikt er hier iemand een mce remote als invoerapparaat voor een zotac? Is het mogelijk om je zotac aan te zetten met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
diet schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:00:
Ik heb de AD02 binnen en heb er een OCZ Agility 3 SATA III + 4 gb Kingston geheugen ingeprikt wat allemaal erg makkelijk ging.
Ik zat zelf ook naar de Agility 3 60GB te kijken. Hoe is die qua performance in combinatie met de SATA III controller van de Zotac? Zou je eventueel wat benchmarks kunnen posten? Ik zie namelijk online behoorlijk wat uiteenlopende resultaten.

Ik zit een beetje in een dubio. Een (relatief gezien) goedkoop 32GB SATA II SSD'tje zal vast voldoende zijn (qua performance, schijfruimte is wel een beetje krap), maar het is bijna heiligschennis om er niet een dikke SATA III SSD van OCZ in te proppen. Dan het liefst de 120GB versie. Maarja, dat is dan weer meteen €200+. Een 60GB Agility 3 is ongeveer €105 -een stuk goedkoper dus- maar dan ben je geneigd om voor die extra €100 maar meteen door te marcheren voor de 120GB versie, anders is het zo zonde als je die SATA III bus niet volledig (tot zover mogelijk) benut.

Mijn verstand zegt dat ik toch voor iets van een OCZ Vertex 2 40GB SATA II moet gaan, maar ja...de tweaker in mij vind dat weer zonde..

Aarrgghh, zo zit ik nu al 3 dagen lang te piekeren... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
IntToStr schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:31:
Gebruikt er hier iemand een mce remote als invoerapparaat voor een zotac? Is het mogelijk om je zotac aan te zetten met de afstandsbediening?
Dat is mede afhankelijk van het OS wat je gebruikt en de instellingen daarbinnen gemaakt maar kort en bondig, theoretisch is het geen enkel probleem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

AmonTobin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:11:
[...]

Ik zat zelf ook naar de Agility 3 60GB te kijken. Hoe is die qua performance in combinatie met de SATA III controller van de Zotac? Zou je eventueel wat benchmarks kunnen posten? Ik zie namelijk online behoorlijk wat uiteenlopende resultaten.

Ik zit een beetje in een dubio. Een (relatief gezien) goedkoop 32GB SATA II SSD'tje zal vast voldoende zijn (qua performance, schijfruimte is wel een beetje krap), maar het is bijna heiligschennis om er niet een dikke SATA III SSD van OCZ in te proppen. Dan het liefst de 120GB versie. Maarja, dat is dan weer meteen €200+. Een 60GB Agility 3 is ongeveer €105 -een stuk goedkoper dus- maar dan ben je geneigd om voor die extra €100 maar meteen door te marcheren voor de 120GB versie, anders is het zo zonde als je die SATA III bus niet volledig (tot zover mogelijk) benut.

Mijn verstand zegt dat ik toch voor iets van een OCZ Vertex 2 40GB SATA II moet gaan, maar ja...de tweaker in mij vind dat weer zonde..

Aarrgghh, zo zit ik nu al 3 dagen lang te piekeren... 8)7
waarom zou je in een low-end als de zotac een high-end hardeschijf erin stoppen? komt dan toch niet echt tot zijn recht lijkt me in die zotac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Rub3s schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:12:
[...]

waarom zou je in een low-end als de zotac een high-end hardeschijf erin stoppen? komt dan toch niet echt tot zijn recht lijkt me in die zotac?
Low-end? Er zit een SATA III controller in, daar komt een high-end SSD juist tot z'n recht (mits er een fatsoenlijke SATA controller in de Zotac zit). Je kunt je idd afvragen of het geen overkill is, gezien de functie van het apparaat als HTPC zijnde, maar goed...dat is dan het dwangmatige van een tweaker die de mooiste, nieuwste en meest glimmende speeltjes wil.. ;)

Daarom ben ik nog een beetje zoekende; Wat wil ik nu precies met die Zotac doen, is een duurdere/snellere SSD idd echt iets waar ik merkbaar winst uit ga halen, wil ik toch wat meer opslagruimte m.b.t. eventuele toekomstige toepassingen waar ik de Zotac voor kan gaan gebruiken, etc etc...

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 13-06-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

sata3 maakt het nog niet minder low-end.....

maargoed, het is je eigen keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjeeeh
Ik zag zojuist dat Afuture de AD02 weer op voorraad heeft (slechts 5). Heb hem daar zelf ook besteld, service was OK en levertijd redelijk.

https://www.afuture.nl/products/233127/ZBOX-AD02-E__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
bartjeeeh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:35:
Ik zag zojuist dat Afuture de AD02 weer op voorraad heeft (slechts 5). Heb hem daar zelf ook besteld, service was OK en levertijd redelijk.

Ik heb 'm ook (weer) besteld. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:25

knakworst

Get more sats!

Ik ga voor de ND22. Ben een linux-gebruiker, en dan vertrouw ik AMD/ATI nog niet helemaal.
Werkt de HP MCE afstandsbediening die je veel op ebay ziet een beetje onder linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescaline
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 12:26
bartjeeeh schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:35:

Waarschijnlijk komt ie dan tegelijk met de mijne ... gisteren een ZBOX AD02 besteld met wat memory en een SSD ... eens kijken welk OS er op komt, eerst eens proberen of ik het onder Linux aan de praat krijg, en anders ergens een licentie voor W7 regelen...

De remote is voor mij ook de HP variant van Ebay, voor nog geen EUR10 inclusief shipping een koopje!~

Bevindingen worden natuurlijk gedeeld :D

[ Voor 7% gewijzigd door Mescaline op 14-06-2011 12:41 . Reden: Add RC ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb van de week twee zotac's gekocht (1 voor iemand anders) en geinstalleerd.
Ik denk dat het een redelijke prijs was. €176,- voor een nd22 en €175,- voor een id41. Incl 2gb Kingston ram each, en een 320gb wd Scorpio schijfje.

Ik ben echt wel blij dat die dingen zo makkelijk te installeren zijn. Hop, klepje open hdd en geheugen in prikken en klaar. Windows 7 is ook in no time geïnstalleerd, helaas was nog de drivercd nodig.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Waar heb je die id41 voor 175 gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

IntToStr schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:33:
Waar heb je die id41 voor 175 gehaald?
in hong kong. hier kost de id41 175 euro inclusief hdd en ram.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-04 22:30
Hoi,

Ik wil voor mijn schoonvader een HTPC'tje kopen om zijn PCH-A110 te vervangen.
Stond op het punt de Xtreamer Ultra te bestellen tot ik besefte hoe duur dit ding eigenlijk wel is.
Na importkosten etc betaal je er 379EUR voor.

Nu dacht ik aan een Zotac maar ik zie de bomen niet meer door het bos met al die verschillende modellen.
Dus welke Zbox HD (met ION 2) is het best?

Ik heb ooit eens iets gelezen over een hitte- of lawaaiprobleem met een van de Zboxen, weet iemand daar iets van?

[ Voor 13% gewijzigd door tripkip op 16-06-2011 11:38 ]

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Voor ION2 kun je het beste de ID41 pakken volgens mij. Eventuele problemen kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
IntToStr schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:27:
Voor ION2 kun je het beste de ID41 pakken volgens mij. Eventuele problemen kan ik je niet mee helpen.
Die ID41 ziet er heel goed uit, bizar dat deze goedkoper is dan de HD-ID40 want de 41 heeft t.o.v. de 40 alles hetzelfde behalve heeft de ID41 een SPDIF optische outgang...

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64369

Ik heb ook recent de Zotac ZBOX AD02 aangeschaft. Besteld bij Afuture, binnen een aantal dagen binnen.

Ik heb eerst mijn Intel Postville 160 GB SSD en een reepje Kingstom 4gb geheugen geïnstalleerd.
Daarna heb ik de ZBOX opgestart en in het BIOS alleen de groene led, AHCI en bootvolgorde aangepast.
Vervolgens Windows 7 Ultimate x64 via 16 gb USB 3.0 stick geïnstalleerd op een USB 2.0 poort.
Vreemd dat na eerste reboot ik de bootvolgorde diende te wisselen zodat de SSD weer 1e prio was.
De 1e keer gelijk de fusion chipset en grafische drivers geïnstalleerd. Deze had ik van de Zotac driver-cd op de USB stick gekopieerd. Na de reboot kreeg ik een BSOD.

Bij de volgende installatie heb ik eerst alle ander drivers geïnstalleerd, de laatste versies van de Zotac site.
Voor het opnieuw installeren van de fusion drivers heb ik eerst de Windows updates geïnstalleerd. Alles ziet er netjes uit. De SSD wordt herkend. Ook heb ik voor de zekerheid een back-up gemaakt. Daarna heb ik de laatste fusion drivers van de Zotac site geïnstalleerd. Wederom een BSOD.

Daarna heb ik maar de back-up teruggezet en handmatig de standaard VGA drivers vervangen door ATI Radeon 6300 drivers die gevonden worden als je de installer dirigeert naar de folder van de fusion map. Resultaat: BSOD.

Daarna hetzelfde herhaald maar de Windows update drivers geïnstalleerd. Wederom BSOD.

Ik heb rondgesnuffeld op dit topic, maar kan geen soortgelijke problemen, of nog beter: oplossingen, vinden.

Ik heb ook op het Zotac support forum rondgekeken, maar daar zie ik ook geen soortgelijke problemen.

Ik vrees dat ik iets heel voor de hand liggends fout doe, maar ik weet niet wat.
Ik ga in het weekeinde een vraag posten op het Technical Support forum van Zotac.

Al met al ben ik nog niet heel enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@tripkip

Kijk ook eens naar de AD02. Ik zou die liever pakken dan een ID41.
Ikzelf heb al een HD-ND22 en heb nu een AD02 in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
@Zero-Gero
Ik vrees dat je echt een hardware-fout hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
TweakerIsMyName schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:25:
@tripkip

Kijk ook eens naar de AD02. Ik zou die liever pakken dan een ID41.
Ikzelf heb al een HD-ND22 en heb nu een AD02 in bestelling staan.
Waarom is die AD02 beter dan de ID41?
Ik zie dat deze AMD graphics heeft en ik lees op vele fora dat XBMC (linux) beter met Nvidia werkt...

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:22
De Dual Core AMDs scoren in de benchmarks beter dan de Dual Core atoms.
Maar inderdaad gaan AMD en Linux nog niet zo lekker samen. (Het is wel mogelijk, meen ik)
Maar XBMC draait ook prima onder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
tripkip schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:33:
[...]

Waarom is die AD02 beter dan de ID41?
Ik zie dat deze AMD graphics heeft en ik lees op vele fora dat XBMC (linux) beter met Nvidia werkt...
Maakt elkaar niet veel. De AD02 lijkt iets sneller (zie hier), maar als je Linux wilt gebruiken zou ik ook voor de ID41 gaan. Ik wilde in eerste instantie ook voor Linux gaan (met de HD-ND22), maar na veel experimenten, ben ik uiteindelijk toch voor W7 gegaan en dat bevalt me veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad de bedoeling XBMC er op te zetten (OpenElec meer bepaald).
Ik ga dan toch voor de ID41 :)

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Same here :)

Wacht nog op wat spullen die ik via ebay heb besteld... Als die binnen zijn kan ik een groot deel van mijn huidige htpc verhuizen naar een nieuwe nas die dan dus mooi gebruikt gaat worden door de zotac met openelec erop.
Pagina: 1 ... 4 ... 39 Laatste