• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
M'n Zotac AD02 is binnen! Ik ga zo naar huis en dan ga ik Win7 er op installeren. Ik ben benieuwd!

• llubse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-01-2022
energizer23 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:55:
M'n Zotac AD02 is binnen! Ik ga zo naar huis en dan ga ik Win7 er op installeren. Ik ben benieuwd!
Wij zijn ook benieuwd

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 00:39
:D maak er een mooie review van A.U.B ik ben zeer benieuwd :D

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ben ook benieuwd, ondanks dat ik nu zelf een systeempje heb samengesteld die ik vanavond in elkaar ga schroeven. Steeds meer ziet mijn omgeving de voordelen van een dergelijk systeempje bij de TV :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:35
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:16:
Edit: Ik realiseer me nu dat dit een Topic is betreffende de Zotac Zbox 8)7 , ik zal mijn offtopic reacties m.b.t. de Foxconn elders plaatsen. Mijn excuses voor mijn onoplettendheid.[/b]
In tegendeel, ik vind het persoonlijk rete interessant om te horen hoe alternatieven op de AD02 zijn. Kan je een tipje van de sluier oplichten waar je je bevindingen met de foxconn gaat posten, ik ben nl. zeker geinteresseerd (zeker als de levertijd van de AD02 weer wordt opgeschoven).

Enne, ook hier iemand die in spanning zit te wachten op de bevindingen met de AD02 ;)

[Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 20-05-2011 09:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
Ik zal even in het kort m'n eerste bevindingen vertellen van de AD02.
Hij is super stil, je hoort 'm niet eens meer op een 1/2 meter afstand. Bij mij staat ie op m'n printer on m'n bureau en ik zit er dus net naast. Maar ik hoor 'm dus niet. Verder mooi, klein dingetje...

Over de performance kan ik nog niet veel zeggen. Het is me namelijk nog niet gelukt om Win7 erop geinstalleerd te krijgen. Het iso-bestand van de win7 installatie staat keurig en correct op een usb stick. Ongeveer 2 minuten in het installatieproces (na ingeven van taal en keyboard layout etc) komt setup met de mededeling dat er een cd/dvd driver niet gevonden kan worden. Wat natuurlijk volkomen logisch is, aangezien geen cd/dvd drive aanwezig is. Op internet staat er van alles hoe ik dit moet oplossen, maar geen eenduidig antwoord. Wat bij de meeste mensen wel werkte was een usb dvd drive aansluiten en dan gewoon via de dvd installeren. Helaas heb ik geen usb dvd drive, dus misschien moet ik die dan wel gaan kopen.

Na onsuccesvol klooien met Win7 gisteravond, heb ik uiteindelijk Linux Mint er op gezet. Dat ging zonder problemen. Werkt naar behoren allemaal.. een stuk sneller dan m'n vorige pc (Pentium 4, 2.8Ghz). Ik heb in de AD02 een 60GB SSD (Corsair F60) en 4GB geheugen.

Ik kan pas vanavond weer verder gaan proberen met Win7, hopelijk lukt het met dan wel.

Oh ja, wat me ook opviel: in Linux Mint werd het systeempje wel erg heet. In de BIOS gaf ie toen aan: 118 graden! Ik weet niet of dit correct is, lijkt me namelijk enorm hoog.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llubse
energizer23 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:50:
Ik kan pas vanavond weer verder gaan proberen met Win7, hopelijk lukt het met dan wel.
Mogelijk dat onderstaande link je helpt bij het installeren van Windows 7 vanaf een USB stick.
http://www.intowindows.co...tailed-100-working-guide/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-03 13:52
...
Over de performance kan ik nog niet veel zeggen. Het is me namelijk nog niet gelukt om Win7 erop geinstalleerd te krijgen. Het iso-bestand van de win7 installatie staat keurig en correct op een usb stick. Ongeveer 2 minuten in het installatieproces (na ingeven van taal en keyboard layout etc) komt setup met de mededeling dat er een cd/dvd driver niet gevonden kan worden. Wat natuurlijk volkomen logisch is, aangezien geen cd/dvd drive aanwezig is. Op internet staat er van alles hoe ik dit moet oplossen, maar geen eenduidig antwoord. Wat bij de meeste mensen wel werkte was een usb dvd drive aansluiten en dan gewoon via de dvd installeren. Helaas heb ik geen usb dvd drive, dus misschien moet ik die dan wel gaan kopen.
...
Ik had ook ergens gelezen dat het uitmaakt in welke USB poort je de stick doet om te installeren. Als je 'm in de usb3 doet, en op een gegeven moment installeert Windows daar de drivers voor, dan raakt 'ie de kluts een beetje kwijt. Je zou 'm dus beter compleet van de usb2 poort af kunnen installeren.

Hanging on to the rollercoaster of life

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 21:19

jacobras

Developer

Ik heb toen geprobeerd te installeren vanaf een usb3-poort, maar Windows raakte er tijdens de installatie inderdaad van in de war. Er werd gevraagd om drivers, en die had ik ook, maar hij wilde ze niet gebruiken.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-03 21:17
Oh ja, wat me ook opviel: in Linux Mint werd het systeempje wel erg heet. In de BIOS gaf ie toen aan: 118 graden! Ik weet niet of dit correct is, lijkt me namelijk enorm hoog.
Zal dit niet gewoon Fahrenheit zijn? 118 graden Fahrenheit is ~47 graden Celcius.
elhopo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Ik had ook ergens gelezen dat het uitmaakt in welke USB poort je de stick doet om te installeren. Als je 'm in de usb3 doet, en op een gegeven moment installeert Windows daar de drivers voor, dan raakt 'ie de kluts een beetje kwijt. Je zou 'm dus beter compleet van de usb2 poort af kunnen installeren.
Meen ik ook ergens gelezen te hebben ja.

Ben benieuwd. Ik ben nog steeds een beetje de kat uit de boom aan het kijken. Zotac Zbox AD02, Foxconn NT-A3500, Xtreamer Ultra of zal die verdraaide Yuixx toch nog een keer uitkomen?! ;)

Als ik zo het consumentenvertrouwen plaatje bekijk, dan is de Zotac Zbox AD02 veruit de beste optie, maar goed..ik wacht jullie nadere impressies even af.

[Voor 51% gewijzigd door AmonTobin op 20-05-2011 12:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de tegenhanger van de Zotac Zbox AD02 (jullie weten welke ik bedoel) vandaag binnengekregen. Alternate kon gisteren direct uit voorraad leveren. Zonder in te willen gaan over die zaken die specifiek zijn voor de Foxconn wil ik wel wat zeggen over de inhoud van het apparaat, te weten de AMD hardware.
Ik wil niet al te rooskleurig overkomen maar na de volledige installatie van Windows 7 SP1 (32b NL) en alle andere (in mijn ogen) noodzakelijke software kan ik met een gerust hart de conclusie trekken dat het apparaat een ION330 v.w.b. systeemsnelheid flink doet verbleken. Man wat draait het systeempje soepel. Als er op de achtergrond een of meerdere installaties draaien dan is het geen enkel probleem om nog een andere applicatie op te starten. Het systeem beschikt over ruim voldoende lucht daarvoor.

Ik gebruik geen XBMC als media software maar heb tot nu toe nog steeds een voorliefde voor MediaPortal (1.2 Beta) i.c.m. StreamedMP en TotalMediaTheatre 3 (de laatste voor Blu-Ray's).
Bovenstaande software draait al soepel op dit moment maar ik moet nog wat aan juiste codecs selecteren en ik moet het systeempje nog aan een HDMI aansluiting hangen. Dat gaat later op de avond gebeuren als mijn vrouw naar haar werk is gegaan ;)

Ik denk dat mijn Asusje plaats moet gaan maken voor mijn nieuwe aanwinst.

Ik heb 4Gb in het systeempje gepropt met daarbij een Samsung 64Gb SSD die niet echt supersnel is (lezen 100-120Mb) maar waarschijnlijk nog altijd sneller dan een 2.5" harde schijf.
De Foxconn is inderdaad te horen zoals hierboven eerder geschreven staat maar het is echt een zacht zoeven. Niets mis mee.

Toevoeging:
Na het systeem aan mijn TV gehangen te hebben kan ik de volgende bevindingen toevoegen.

Op mijn 50" plasma hoeven er geen over- of underscan instellingen gedaan te worden, out of the box is het bureaublad precies passend (1920x1080). De tot nu toe grootste (aangename) verrassing waren de ondersteunde audio-formaten via HDMI. Voor het eerst zie ik nu True-HD en andere HD audio formaten staan. Geen PCM meer op het display van mijn versterker maar True-HD. Ik heb nog geen stotter kunnen ontdekken bij het afspelen van allerlei video formaten. Alles t/m Blu-Ray images, vanaf netwerk gestreamed, lopen als een zonnetje.

Wordt vervolgt..... ;)

[Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 20-05-2011 23:28]

Testing, one, two ...

• sokolum01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:12
Wat ik vreemd van Foxcon vindt, is dat het maar 4GB ondersteund. Zou het ook gewoon geen 8GB per geheugen module ondersteunen (alleen nog niet door Foxcon zelf getest?).

• hardware-lover
  • Niet online
Omdat ik bewust kies voor een 32b OS maak ik me niet druk om die bovengrens van 4Gb. Wat voegt die extra 4Gb toe (bij een 64b OS) als ik vragen mag? Ik verwacht niet dat het apparaat er nog sneller mee zal worden en voor zware video/foto applicaties lijkt me de AMD hardware toch een beetje te licht.
Voor multimedia toepassingen (lees mediacenter-activiteiten) is de maximale hoeveelheid werkgeheugen (4Gb) meer dan voldoende.

Testing, one, two ...

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-03 16:54
hardware-lover schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:43:

Voor het eerst zie ik nu True-HD en andere HD audio formaten staan. Geen PCM meer op het display van mijn versterker maar True-HD. Ik heb nog geen stotter kunnen ontdekken bij het afspelen van allerlei video formaten. Alles t/m Blu-Ray images, vanaf netwerk gestreamed, lopen als een zonnetje.

Wordt vervolgt..... ;)
Klinkt allemaal goed. Ben gecharmeerd van het minimalistische (en dunne) design van de Foxconn. Die antenne maakt me niet zoveel uit. Ook het gebrek aan esata maakt mij met USB3 niet zoveel uit. Enig zorgpuntje is bij mij nog de geluidsproductie bij volle belasting en laag/geen geluidsvolume. Ter referentie, een PS3 slim vind ik wel hard klinken. Hoe zit het daarmee?

Daarnaast ben ik wel benieuwd welk geheugenstripje je erin hebt gestopt.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

• energizer23
Ben ik weer met een korte update. In m'n vorige bericht schreef ik dat de tempratuur in de BIOS 118 graden aangaf. Dit was celcius en was inderdaad zo! Het kastje was ook enorm warm. Wat bleek: de fan draaide niet. Dus tijdens het proberen te installeren van Windows 7 heeft de AD02 aangestaan zonder draaiende fan en een tempratuur bereikt van 118 graden. En hij doet het nog! :) Uiteindelijk bleek dat het powerdraadje van de fan klem zat tussen een transistor (volgens mij heet dat zo) en m'n SSD. SSD eruit gehaald, draadje losgemaakt, SSD er weer in, en gelukkig deed de Zotac het nog. Nu draait ie constant met een tempratuur tussen de 45 en 55 graden. Lijkt me netjes.

Over de geluidsproductie kan ik nu wat zinnigers zeggen, aangezien de fan nu wel draait :P Goed nieuws: nogsteeds niks te horen. Ik hoor nu zelfs m'n monitor (een Samsung Syncmaster T220 met het bekende 'piep' geluid), terwijl ik de Zotac niet hoor. Tijd voor ook een andere monitor dus :)

Goed, het is me uiteindelijk ook gelukt om Windows 7 te installeren. Thanks llubse en elhopo voor het meedenken. Ik heb het uiteindelijk via een externe usb dvd-drive gedaan die ik heb gekocht. Deze had ik toch nodig (o.a. om op m'n Xtreamer Ultra dvd's te kunnen spelen > ja, hij is binnen! maar dat even off-topic). Voor degene van jullie die het willen installeren zonder externe drive: ik denk dat de tip om de usb-stick in een USB2.0 port te steken een hele belangrijke is. De Win7-image die ik op de stick had staan, gaf wel een foutmelding (vandaar alsnog via externe dvd-drive geinstalleerd), maar het was niet de foutmelding die ik eerst kreeg toen ik de USB3.0 port gebruikte. Ik had de image denk ik verkeerd 'gebrand' op de stick en that's it. Dus volgens mij moet het goed gaan als je de USB2.0 port gebruikt! Good news!

Nu wat meer over de ervaringen. Net als hardware-lover ervaar ik dat de E350 echt een geweldig goede APU is. Ik ga de Zotac gebruiken als dagelijkse desktop pc met Windows 7. Hiervoor had ik een P4 2.8Ghz met 2GB ram van 8 jaar oud ofzo. Dus mijn eisen zijn niet heel hoog, maar ik moet zeggen dat dit systeem veel en veel soepeler werkt. Heel veel tabs open in Chrome, programma's openen, dingen tegelijk installeren, allemaal geen probleem voor de E350. Ik heb er 1 reepje van 4GB ram in gedaan en een 60GB Corsair F2 SSD (zelfde Sandforce chip als in de OCZ Vertex2). Denk dat de SSD ook enorm bijdraagt aan de goede prestaties. Windows ExperienceIndex geeft trouwens een score van 3.8.

Enige wat me tot nu toe niet is gelukt is om FullHD 1080p Youtube videos smooth fullscreen af te spelen. Ik heb zojuist nieuwe Catalyst drivers gedownload. Hopelijk helpt dit. Windows 1080p of fullscreen 720p gaat perfect.

Vandaag maar verder aan de slag met het 'tweaken' van m'n Zotac. Maar ik denk dat ook m'n Xtreamer Ultra vandaag wat aandacht gaat krijgen van mij :)

Als jullie iets specifieks willen weten over de Zotac AD02, roep maar!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 13:35
Ah ik ben al heel blij mbt de ervaring met Chrome. Dat is voor mij ook wel belangrijk. Bedankt voor je review iig!

• hardware-lover
  • Niet online
xoun schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 09:52:
[...]

Klinkt allemaal goed. Ben gecharmeerd van het minimalistische (en dunne) design van de Foxconn. Die antenne maakt me niet zoveel uit. Ook het gebrek aan esata maakt mij met USB3 niet zoveel uit. Enig zorgpuntje is bij mij nog de geluidsproductie bij volle belasting en laag/geen geluidsvolume. Ter referentie, een PS3 slim vind ik wel hard klinken. Hoe zit het daarmee?

Daarnaast ben ik wel benieuwd welk geheugenstripje je erin hebt gestopt.
Ik stond bij de ontvangst van de doos ook te kijken van het formaat, zo klein dus. Ik heb nog nooit een PS3 aan het werk gehoord dus vergelijken kan ik niet, heb geen idee. Ik ben gisteren, of beter gezegd, afgelopen nacht bezig geweest om MediaPortal gelijk te maken aan de andere installaties die hier draaien op andere machines en toen viel me op dat ik kon horen dat de fan harder draaide dan eerder op de avond. Dit dan met wisselende toerentallen, dus beter hoorbaar maar nog steeds niet hinderlijk aanwezig (is mijn persoonlijke mening). Ik had enige tijd daarvoor wel het energie-profiel op maximale prestaties gezet waarbij de CPU altijd 100% zou moeten presteren. Daar moet ik dus nog eens mee spelen, kijken wat werkelijk nodig is.
Ook moet ik nog de juiste slaap_instelling kiezen zodat ik het systeem ook met de afstandsbediening (originele IR MCE Microsoft uitvoering) weer tot leven kan roepen.

Het geheugen wat ik erin geprikt heb is deze; pricewatch unsorted: Patriot SO-DIMM 4 GB DDR3-1333 PSD34G13332S

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 21-05-2011 12:03]

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
energizer23 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:32:

Enige wat me tot nu toe niet is gelukt is om FullHD 1080p Youtube videos smooth fullscreen af te spelen. Ik heb zojuist nieuwe Catalyst drivers gedownload. Hopelijk helpt dit. Windows 1080p of fullscreen 720p gaat perfect.
Ik kwam het volgende tegen over fullHD 1080P Youtube;

With both processors, playing 1080p videos on sites like YouTube is smooth and problem-free. Beware though, as you'll need the very latest version of Adobe Flash to ensure compatibility with GPU acceleration. Without this, the videos won't be entirely smooth. Note that our tests were carried out with Internet Explorer 9 and Chrome 10.

Testing, one, two ...

• Lord_Dain
Damn, zo wordt het nog een lastige keuze, óf de Foxconn A3500 óf de Zotac AD02. Ik denk dat de geluidproductie voor mij dé beslissende factor zal worden, qua features geloof ik het allemaal wel en voldoet het ruim aan mijn eisen voor het puur afspelen van films. Qua prijs ligt de Foxconn iets lager, ik denk dat dat hem dan wordt als de ervaring met geluidsproductie geen verschil geven.

• hardware-lover
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 16:46:
Qua prijs ligt de Foxconn iets lager, ik denk dat dat hem dan wordt als de ervaring met geluidsproductie geen verschil geven.
En hoe ga je daar nu achter komen? Ze zouden ergens direct met elkaar vergeleken moeten kunnen worden en mijn gevoel zegt dat de beschikbare binnenruimte theoretisch het gemakkelijkst koel te houden moet zijn. Dat zou pleiten voor de Zotac. Kijk, ik kan de Foxconn horen, als valt het reuze mee en hier wat verder terug in dit topic wordt gezegd dat de Zotac AD-02 erg stil is, vrijwel geruisloos. Ik zou zelf de Zotac ook wel in de praktijk willen ervaren.

Testing, one, two ...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 19:05
Ik ben zelf voor de foxconn gegaan vanwege het uiterlijk. Valt minder op dan de Zotac tussen mijn apparatuur. Ik was ook bang dat die groene ring zou pulseren in slaapstand (Ik heb hem altijd op S3 als hij niet aan staat). Hij staat op 4 meter afstand in een meubel en tot nu toe heb ik hem vanaf de bank niet gehoord. Als je er vlak bij zit hoor je de fan zachtjes, maar wel vaak af- en aanslaan. Build quality is redelijk okee, maar de buitenlant is mooier dan de binnenkant. De fan ziet er wel heel erg cheap uit. Vraag me af of een goede heatsink niet voldoende zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokolum01
energizer23 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:32: Nu draait ie constant met een tempratuur tussen de 45 en 55 graden. Lijkt me netjes.
Waar ik naar benieuwd ben is warmte afgifte.
Ik ben van plan om mijn bestaande media player te gaan vervangen voor een Foxcon of een Zotac. Maar het systeempje dat zal geplaatst worden in een gesloten kastje, dus de warmte afgifte mag niet teveel zijn.

kan je daar iets over vertellen?

Is het ook mogelijk om wat detail foto's te plaatsen van het systeem met meerdere aanzichten.
Is een foto van het binnen werk ook mogelijk?

Veel plezier meet je system, het klinktal veel belovend!

Gr.,
S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat je die groene ring op de Zotac makkelijk uit kan schakelen, kwestie van een kabeltje onderbreken / losmaken (lijkt me). @energizer, enig idee of dat mogelijk is? Zou het zelf behoorlijk storend vinden nl. aangezien de HTPC achter een flatscreen zou komen te hangen die voor een witte muur staat :)

@hardware-lover, geen idee maar ik hoop eigenlijk dat ik het uit jullie ervaringen kan halen. Het is de bedoeling dat ie dus achter flatscreen komt die in de slaapkamer staat, +- 2,7 meter afstand van het hoofdeinde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llubse
Lord_Dain schreef op zondag 22 mei 2011 @ 01:44:
Ik denk dat je die groene ring op de Zotac makkelijk uit kan schakelen, kwestie van een kabeltje onderbreken / losmaken (lijkt me).
In één van de reviews heb ik gelezen dat de groene ring in de bios is uit te schakelen.
Zie pagina 3 van deze review: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=2040&pageID=10458
Volgens deze screenshot betreft het de instelling 'Backlight Control': http://www.bjorn3d.com/Ma...OX_AD02_Plus_U/bios09.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 21:41
Waar ik heel benieuwd naar ben, kan je de AD-02 booten met een USB stick of rap geheugen kaartje en werkt dit ook een beetje?
Ik wil hem alleen gebruiken voor naast de tv en gebruik een NAS voor de opslag. Of het nou 10 seconde of 1 minuut duurt om de boel op te starten maakt mij niet veel uit gezien het systeempje toch 24/7 aan staat.
als het 5 minuten duurt om een film of browser te starten, dan is dit natuurlijk geen optie
Als dit fatsoenlijk werkt, scheelt het me toch weer +-€100 aan een ssd-schijfje.

Zou iemand dit kunnen en willen testen?

[Voor 14% gewijzigd door diet op 22-05-2011 11:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
hardware-lover schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:56:
[...]

Ik kwam het volgende tegen over fullHD 1080P Youtube;

With both processors, playing 1080p videos on sites like YouTube is smooth and problem-free. Beware though, as you'll need the very latest version of Adobe Flash to ensure compatibility with GPU acceleration. Without this, the videos won't be entirely smooth. Note that our tests were carried out with Internet Explorer 9 and Chrome 10.
Ik heb nu de laatste versie van zowel Flash (10.3.181.14) als de ATI-drivers voor Fusion geinstalleerd. Zowel in Chrome als in IE9 krijg ik het niet voor elkaar om flash 1080p fullscreen perfect af te spelen. 720p werkt wel perfect fullscreen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
sokolum01 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 01:23:
[...]

Waar ik naar benieuwd ben is warmte afgifte.
Ik ben van plan om mijn bestaande media player te gaan vervangen voor een Foxcon of een Zotac. Maar het systeempje dat zal geplaatst worden in een gesloten kastje, dus de warmte afgifte mag niet teveel zijn.

kan je daar iets over vertellen?
Warmteafgifte valt reuze mee hier. Net nog even de temperatuur van de CPU gecontoleerd: 53 graden. Dit terwijl de Zotac al de hele dag staat de draaien. Ook als ik m'n hand op het kastje leg voelt ie gewoon lauw aan. Niet warm, niet koud. Uit de vents komt wel wat warme lucht. Maar niet meer dan gemiddeld vind ik. Als je bedenkt dat die van mij even op 118 graden heeft gedraaid 8)7 , denk ik dat het systeem best wat warmte aan kan :+
Is het ook mogelijk om wat detail foto's te plaatsen van het systeem met meerdere aanzichten.
Is een foto van het binnen werk ook mogelijk?

Veel plezier meet je system, het klinktal veel belovend!

Gr.,
S
Geen tijd gehad foto's te maken nog. Zal ik morgen doen.
Edit: toch even snel gedaan. Zie beneden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
Lord_Dain schreef op zondag 22 mei 2011 @ 01:44:
Ik denk dat je die groene ring op de Zotac makkelijk uit kan schakelen, kwestie van een kabeltje onderbreken / losmaken (lijkt me). @energizer, enig idee of dat mogelijk is? Zou het zelf behoorlijk storend vinden nl. aangezien de HTPC achter een flatscreen zou komen te hangen die voor een witte muur staat :)
Er is een BIOS instelling voor om de ring uit te schakelen. Ik heb het zojuist getest en het werkt. De ring verlicht niet als de computer aanstaat. Het is dus niet nodig om een kabeltje los te maken hiervoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• energizer23
Toch even snel foto's gemaakt:

Ter referentie: het bureau is 50cm diep. En in een van de foto's ligt er een HTC Desire op de Zotac.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokolum01
energizer23 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:52:
Toch even snel foto's gemaakt:

Ter referentie: het bureau is 50cm diep. En in een van de foto's ligt er een HTC Desire op de Zotac.
Bedankt voor je foto's!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
mischien een rare vraag. maar kan iemand met een AD02 even kijken hoe goed emulators draaien op dit apparaatje.(SNES,N64,PS1) ik heb thuis alle consoles liggen. alleen kunnen ze niet allen tegelijk op de tv. en nu ben ik het gehannes een beetje beu. een HTPC zou voor mij ideaal zijn icm een BT controller om zo mijn retro games te spelen :D of HD materiaal af te spelen.

[Voor 5% gewijzigd door Proxx op 23-05-2011 09:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-02 23:15
De Foxcon is trouwens te krijgen bij Zercom.nl, lijkt me een betere shop.
Ik wil deze of de Zotac AD02 kopen om XBMC op te installeren, als media streamer in de woonkamer, en dat is meteen de eerste keer dat ik met XBMC te maken krijg. Twee vragen hierover:
  • Kan ik XBMC-live installeren, of moet er eerst XP of W7 op vanwege nog niet bestaande drivers?
  • Als ik een HDD installeer kan ik dan gewoon een magnetische disk installeren of geeft dat veel herrie en is een SDD te prefereren? Ik zit te denken aan een Samsung HDD

[Voor 18% gewijzigd door Wortelstok op 23-05-2011 17:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:27
Iemand die al iets kan zeggen over XBMC op de AD02?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
Warbringer schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:08:
onder windows schijnt het helemaal top te werken. de gewone xbmc live kan niet met de duo core overweg en er is een custom build voor xbmc live. maar die heeft niet all netwerk functionaliteit enzo.

[Voor 8% gewijzigd door Proxx op 24-05-2011 14:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:02

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

XBMC-Live is een ander verhaal.

De normale XBMC-Live versie (10.1) zal niet werken. Beter kan je zelf Ubuntu installeren en de AMD drivers op de hand installeren. Daar komt bij dat de stabiele versie van XBMC niet standaard met VA-API overweg kan. Je zal dus met een unstable moeten werken of zelf een compilatie uitvoeren. Over VA-API durf ik zelf weinig te zeggen. Ik heb nog nooit in combinatie met XBMC daarmee kunnen werken.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 19-03 17:10
Er wordt ook gewerkt aan een OpenELEC versie voor Fusion.
Een eerste nightly build is al te vinden: http://www.mediafire.com/openelec#d5pmbbb0ay9at,1

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:47
Ik heb sinds kort een Dune Smart D1.. maar nu viel m'n oog dus plots op een Zotax Zbox AD02... zou iemand mij kunnen vertellen wat hier nu precies beter aan is? Dit wordt me namelijk niet geheel duidelijk.
Zijn deze dinge krachtiger / sneller?
Hoe zit het met ondersteuning van video / audio formaten (bijv. bluray / hd-audio)?

Ik ben over de Dune zeer zeker te spreken, maar mis de ondersteuning (interface) voor muziek. Leek me hier een stuk gemakkelijker, want volgens mij kun je hier gewoon spotify op draaien?

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:27:
Ik heb sinds kort een Dune Smart D1.. maar nu viel m'n oog dus plots op een Zotax Zbox AD02... zou iemand mij kunnen vertellen wat hier nu precies beter aan is? Dit wordt me namelijk niet geheel duidelijk.
Hoe zit het met ondersteuning van video / audio formaten (bijv. bluray / hd-audio)?

Ik ben over de Dune zeer zeker te spreken, maar mis de ondersteuning (interface) voor muziek. Leek me hier een stuk gemakkelijker, want volgens mij kun je hier gewoon spotify op draaien?
je noemt al een aantal voordelen van de zbox op. dit is gewoon een x86 computer met dus windows, linux of iets dergelijks er op. hierdoor kun je er alles mee wat op een gewone pc ook kan (niet altijd even snel)

bluray etc zou gewoon zonder problemen moeten spelen. ondersteuning voor ondertitels en dergelijk worden bepaald door het systeem wat je gebruikt om je media te spelen. (XBMC VLC MediaCenter boxie powerdvd enzovoort.)

en spotify kan ook op de computer dus hier ook op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Proxx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:48:
[...]

je noemt al een aantal voordelen van de zbox op. dit is gewoon een x86 computer met dus windows, linux of iets dergelijks er op. hierdoor kun je er alles mee wat op een gewone pc ook kan (niet altijd even snel)

bluray etc zou gewoon zonder problemen moeten spelen. ondersteuning voor ondertitels en dergelijk worden bepaald door het systeem wat je gebruikt om je media te spelen. (XBMC VLC MediaCenter boxie powerdvd enzovoort.)

en spotify kan ook op de computer dus hier ook op.
Oke, duidelijk. Kom je zo trouwens niet om in de applicaties? Vind juist het voordeel van een dune dat het plaatsen en afspelen is... dat ding slikt alles.
Daarbij ben ik ook altijd bang dat een htpc bepaalde formaten niet vloeiend kan afspelen... maar dat is misschien een onterechte gedachte in dit geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Hier stond overbodige info...uitleg staat hierboven

[Voor 103% gewijzigd door xoun op 24-05-2011 15:58]

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eypo
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:55:
[...]

Oke, duidelijk. Kom je zo trouwens niet om in de applicaties? Vind juist het voordeel van een dune dat het plaatsen en afspelen is... dat ding slikt alles.
Daarbij ben ik ook altijd bang dat een htpc bepaalde formaten niet vloeiend kan afspelen... maar dat is misschien een onterechte gedachte in dit geval.
De AD02 is een HTPC, home theatre PC, dus een 'normale' computer. Hier kun je dan ook alles mee omdat je er gewoon een normaal OS, zoals windows of Linux op kan draaien alleen is deze PC dus puur bedoelt voor mediagebruik. Een mediaspeler is een "simpele" HTPC, hij heeft vaak maar 1 soort OS, dat van de fabrikant komt(geen windows of linux) Vergelijk het met een normale PC om te gamen en een console zoals een PS3. De PS3 is er enkel voor het gamen, terwijl je met de PC meer kan.

En of hij krachtiger is? Dat ligt aan je gebruik zou ik zeggen. Qua media zal een HTPC evenveel als een mediaspeler moeten kunnen
.

Vaak wordt er een mediacenter applicatie gebruikt(XBMC, Mediaportal, Openelec), dat om maar 1 programma nodig te hebben. En ook vaak dat direct opstart wanneer de PC opstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:55:
[...]
Maar zodra je Dune iets niet slikt ben er in de aap gelogeerd. Met een PC kan je gewoon de software updaten of andere software gebruiken. Ik heb juist ervaring dat een mediaplayer op een gegeven moment een bestandsformaat niet meer ondersteund en dan ben je afhankelijk van de leverancier of er een firmware update komt.

Grootste nadeel van die players/streamers vind ik de vaak onooglijke of onoverzichtelijke layout.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokolum01
xoun schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:01:
[...]

Maar zodra je Dune iets niet slikt ben er in de aap gelogeerd. Met een PC kan je gewoon de software updaten of andere software gebruiken. Ik heb juist ervaring dat een mediaplayer op een gegeven moment een bestandsformaat niet meer ondersteund en dan ben je afhankelijk van de leverancier of er een firmware update komt.

Grootste nadeel van die players/streamers vind ik de vaak onooglijke of onoverzichtelijke layout.
XBMC is ook niet altijd even duidelijk. Het ziet er gelikt uit, dat wel. Maar de menu structuur is niet altijd even duidelijk of handig. Bij alle mediaplayers is dat ook niet altijd het geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Danke voor de snelle reacties :)! Eens kijken wat ik voor m'n dune kan vangen.. want dit klinkt allemaal toch wel heel interessant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
zoals gezegt voor en nadelen. nadeel is dat je bij een HTPC een hoop zelf moet uitzoeken. soms meer moet configureren. bij je dune is het plaatsen en gaan met die banaan.
alleen bij dune ben je weer afhankelijk van de software van de fabrikant.
op de zbox bepaal je zelf wat je er op wilt.

Zotac ZBOX AD02 € 176,32 als barebone (zonder geheugen en hdd)
Zotac ZBOX AD02 Plus € 305,- (met geheugen en 250gb hdd)
allebei worden ze zonder software geleverd.
  • linux is gratis maar nog niet volledig compatibel (word aan gewerkt)
  • windows 7 (oem 100euro ofzoiets)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:27:

Altijd prettig dat oudere (maar recente) reacties in een topic ook daadwerkelijk gelezen worden (NOT).

Waar ik nog wel even aan toe wil voegen dat 1080p MKV's met een DTS-HD audiostream ook probleemloos kunnen worden afgespeeld met behoud van DTS-HD audio.

[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2011 16:43]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:35:
[...]

Altijd prettig dat oudere (maar recente) reacties in een topic ook daadwerkelijk gelezen worden (NOT).

Waar ik nog wel even aan toe wil voegen dat 1080p MKV's met een DTS-HD audiostream ook probleemloos kunnen worden afgespeeld met behoud van DTS-HD audio.
Excuses. Dacht dat dit alleen van toepassing was op de Foxconn A3500, maar zie dat deze zowat hetzelfde zijn.
Fijn dat MKV's volledig afgespeeld kunnen worden, maar ondersteund hij ook de volledige bluray iso's / of de m2ts bestanden?
En is de AD-02 eigenlijk niet belachelijk goedkoop van een HTPC? Zat namelijk ook te kijken wat t mij gaat kosten om er zelf één te maken.. maar dan kom je eigenlijk niet echt in de buurt. Komt ook wel vooral omdat ik dan al snel op een i3 beland.. maar dit lijkt me persoonlijk een beetje overkill; Ik wil em namelijk echt alleen maar gebruiken voor t afspelen van muziek / films (maar dan wel echt alle formaten).

Als ik jullie ervaringen lees zijn ze zeer lovend.. maar ben bang dat ik een stap terug doe t.o.v. m'n Dune als het gaat om het ondersteunen van videoformaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
er is er pas een die het ding werkelijk in handen heeft voor zover ik kan zien. wat wij zeggen is wat wij hebben gevonden op internet. niet echt eigen ervaringen.

die jongen die hem heeft. heeft hem eigenlijk alleen maar als computer. en nog niet als htpc geprobeerd.
let er ook wel op dat er geen aftands bediening bij zit ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diet
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Excuses. Dacht dat dit alleen van toepassing was op de Foxconn A3500, maar zie dat deze zowat hetzelfde zijn.
Fijn dat MKV's volledig afgespeeld kunnen worden, maar ondersteund hij ook de volledige bluray iso's / of de m2ts bestanden?
En is de AD-02 eigenlijk niet belachelijk goedkoop van een HTPC? Zat namelijk ook te kijken wat t mij gaat kosten om er zelf één te maken.. maar dan kom je eigenlijk niet echt in de buurt. Komt ook wel vooral omdat ik dan al snel op een i3 beland.. maar dit lijkt me persoonlijk een beetje overkill; Ik wil em namelijk echt alleen maar gebruiken voor t afspelen van muziek / films (maar dan wel echt alle formaten).

Als ik jullie ervaringen lees zijn ze zeer lovend.. maar ben bang dat ik een stap terug doe t.o.v. m'n Dune als het gaat om het ondersteunen van videoformaten.
Ik krijg de indruk dat je het nog niet helemaal snapt.
Je kan alles afspelen wat je op pc ook kan. Mocht er een fancy codec verschijnen, dan kan je je htPC net als je gewone pc upgraden qua codecs.
Als je dit in gedachte houdt..dan zijn al je vragen beantwoord denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Ja had inderdaad al gelezen dat er geen AB bij zat.. wat opzich toch vreemd is, maargoed.. geen ramp.
Dat van de codecs begrijp ik.. vroeg me alleen af of qua hardware de AD02 beter is dan de Dune D1.. want als dat niet t geval is kun je wel en fancy codec hebben, maar dan heb je er nog weinig aan lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:18:
Ja had inderdaad al gelezen dat er geen AB bij zat.. wat opzich toch vreemd is, maargoed.. geen ramp.
Dat van de codecs begrijp ik.. vroeg me alleen af of qua hardware de AD02 beter is dan de Dune D1.. want als dat niet t geval is kun je wel en fancy codec hebben, maar dan heb je er nog weinig aan lijkt me.
Zoek even een benchmark tool die op de Dune draait en dan kunnen we vergelijken... ;)
Mijn eerste generatie ION pc (veel trager dan een AD02) kan dit allemaal vlekkeloos afspelen met xbmc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Mr_Blobby schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:36:
[...]
Zoek even een benchmark tool die op de Dune draait en dan kunnen we vergelijken... ;)
Mijn eerste generatie ION pc (veel trager dan een AD02) kan dit allemaal vlekkeloos afspelen met xbmc.
krijg zo geen benchmark tool voor de Dune gevonden (moet zeggen dat ik hier ook totaal niet in thuis ben). Wil het graag uitvoeren hoor.. weet niet of iemand een tool weet? Of dwalen we dan misschien teveel af..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_Blobby
Ralf Bimbo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:04:
[...]

krijg zo geen benchmark tool voor de Dune gevonden (moet zeggen dat ik hier ook totaal niet in thuis ben). Wil het graag uitvoeren hoor.. weet niet of iemand een tool weet? Of dwalen we dan misschien teveel af..
De knipoog stond er niet voor niets. Er is geen benchmark tool voor de Dune, want de Dune is een dedicated mediaplayer waar je niet zomaar iets op kan installeren. Je kan een Dune dus ook niet vergelijken met een pc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ralf Bimbo
Mr_Blobby schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:07:
[...]
De knipoog stond er niet voor niets. Er is geen benchmark tool voor de Dune, want de Dune is een dedicated mediaplayer waar je niet zomaar iets op kan installeren. Je kan een Dune dus ook niet vergelijken met een pc.
haha op die manier.. en ik maar zoeken. Ik begrijp t. Bedankt voor de info :).

• hardware-lover
  • Niet online
Proxx schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:13:
er is er pas een die het ding werkelijk in handen heeft voor zover ik kan zien. wat wij zeggen is wat wij hebben gevonden op internet. niet echt eigen ervaringen.

die jongen die hem heeft. heeft hem eigenlijk alleen maar als computer. en nog niet als htpc geprobeerd.
let er ook wel op dat er geen aftands bediening bij zit ;)
Mijn reacties slaan op een apparaat welke v.w.b. de basis-hardware zowat 1 op 1 gelijk is aan de bedoelde Zotac. Ik neem aan dat mijn vermelde ervaringen, en ik doel dan niet op een fannetje o.i.d., toch een tamelijk afspiegeling zijn van wat er met de Zotac te realiseren is. En ik gebruik deze AMD machine alleen maar als HTPC (waarmee ik hem/haar misschien wel te kort doe). Weliswaar niet met XBMC als afspeel_software maar het gaat toch om de media_afspeel_mogelijkheden, toch?

V.w.b. een afstandsbediening. Er gaat eigenlijk niets boven een standaard Microsoft MCE afstandsbediening. Werkt meestal probleemloos, met zowel XBMC, MediaPortal en andere Mediasoftware. Helaas is deze vrijwel nergens nieuw meer te koop.

[Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2011 00:07]

Testing, one, two ...

• Proxx
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:03:
[...]

Mijn reacties slaan op een apparaat welke v.w.b. de basis-hardware zowat 1 op 1 gelijk is aan de bedoelde Zotac. Ik neem aan dat mijn vermelde ervaringen, en ik doel dan niet op een fannetje o.i.d., toch een tamelijk afspiegeling zijn van wat er met de Zotac te realiseren is. En ik gebruik deze AMD machine alleen maar als HTPC (waarmee ik hem/haar misschien wel te kort doe). Weliswaar niet met XBMC als afspeel_software maar het gaat toch om de media_afspeel_mogelijkheden, toch?

V.w.b. een afstandsbediening. Er gaat eigenlijk niets boven een standaard Microsoft MCE afstandsbediening. Werkt meestal probleemloos, met zowel XBMC, MediaPortal en andere Mediasoftware. Helaas is deze vrijwel nergens nieuw meer te koop.
en ik wou alleen zeggen dat energizer23 de enige is met dit specifiek apparaat. als jij een soort gelijk apparaat hebt met de AMD e-350 dan weet jij idd best wel wat wel en niet mogelijk is. en verder ik wou duidelijk maken aan bimbo dat er geen afstand bediening bij zit omdat hij blijkbaar dit vergelijkt met een media speler terwijl dit gewoon een kleine computer is die gebruikt kan worden als HTPC om media af te spelen. wat nogal een groot verschil is.

• Ralf Bimbo
Proxx schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:21:
[...]

en ik wou alleen zeggen dat energizer23 de enige is met dit specifiek apparaat. als jij een soort gelijk apparaat hebt met de AMD e-350 dan weet jij idd best wel wat wel en niet mogelijk is. en verder ik wou duidelijk maken aan bimbo dat er geen afstand bediening bij zit omdat hij blijkbaar dit vergelijkt met een media speler terwijl dit gewoon een kleine computer is die gebruikt kan worden als HTPC om media af te spelen. wat nogal een groot verschil is.
Ja ik ben er inderdaad goed achter gekomen dat ik em niet moet vergelijken met een mediaspeler.. Ben wel zeer gecharmeerd van de mogelijkheden. Nu nog even wachten totdat hij vollop leverbaar is, maar dat komt vanzelf wel goed.

• Proxx
ja daar baal ik ook van. sommige winkels zeggen 2/3 werkdagen maar hier klopt geen hout van en zijn alleen maar lokkertjes. stelletje ratten dat het zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Proxx op 25-05-2011 10:41]

Anoniem: 38342

Ik ben me nu ook aan het oriënteren op een apparaat als de Zbox. Nu zag ik dat op usenet al een dump van het Xtreamer Ultra OS staat.
Uit de screens ervan maak ik op dat daar ook Skype op zit. Werkt dat een beetje? (@energizer23)

Het apparaat is niet voor mij maar voor m'n zusje die in een internaat zit. Ik wilde ipv een laptop (om te skypen) en een mediaspeler voor de kinderfilm een alles-in-1 mini desktop.
Maar uiteraard wel proberen de kosten te beperken, anders kan ik net zo goed wel 2 apparaten kopen :)
Vandaar dat ik ook naar de Open Source os-en zit te kijken. Een applicatie als XBMC is ook een grote pré , want dan kunnen de begeleiders alles simpel vinden.

• Proxx
waarom zou het niet werken ?

Omdat Skype voor linux-based systemen nog altijd Beta is en daar toch wel regelmatig problemen mee zijn.
Ik kan het apparaat moeilijk beheren (het internaat zit niet hier om de hoek) dus moet ik wel ervan op aan kunnen dat alles vrij goed werkt.

• Proxx
is het niet mischien verstandiger om dit te vragen in het xtreamer ultra topic aangezien hun het xtreamer ultra OS op hun systeem hebben en kunnen gebruiken ?

als je dit topic een beetje gelezen had. zie je dat XBMC live op de e-350 nog niet goed werkt. dus als xbmc een must is valt linux op dit moment nog af. en lees het topic eens door zeg.
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:35:
[...]

[.....]

[Voor 70% gewijzigd door Proxx op 25-05-2011 14:02]

Dat is inderdaad ook handig, maar aangezien energizer23 beide apparaten heeft en ik voornamelijk geïnteresseerd ben in de Zotac (of Foxconn) dacht ik de vraag ook wel hier te kunnen stellen.
Daarnaast is het sowieso maar de vraag of het Xtreamer Ultra OS (Everest) ook goed zal draaien op een Zotac of Foxconn, en misschien heeft iemand hier die plannen wel.

Maar uberhaupt ben ik benieuwd naar de ervaring van deze desktops met een Open Source besturingssysteem. :)

Jammer, dat het nodig geacht wordt gevonden een vervelende toon te zetten.
Ik heb namelijk nergens gezegd dat XBMC een must is. Er staat duidelijk dat een programma als XBMC gewenst is.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38342 op 25-05-2011 14:27]

• Proxx
wel dat het een grote pre is, en alleen van xbmc weten we zeker dat er problemen zijn. van andere media center software weten nog veel minder. (boxee of mythtv) maar ik zal verder mijn mond houden en wachten we af op iemand met een AD02 die hier wat mee kan testen.

Proxx schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:17:
wel dat het een grote pre is, en alleen van xbmc weten we zeker dat er problemen zijn. van andere media center software weten nog veel minder. (boxee of mythtv) maar ik zal verder mijn mond houden en wachten we af op iemand met een AD02 die hier wat mee kan testen.
No hard feelings.
Mijn kennis zal zonder twijfel nog minder zijn, en ik ben nog steeds aan het kijken wat er voor mogelijke oplossingen zijn.
We kunnen inderdaad enkel de ervaringen afwachten :)

• Eypo
Pff, Conrad geeft 06/06 aan. Ze blijven maar uitstellen...

• diet
wachten op mijn galaxy2, wachten op een AD02... fijn is dat joh... bestellen op internet

• Proxx
het lijkt soms wel of dat een fabrikant 100 van die dingen maakt een groot release campagne op touw zet en dan wereldwijd begint te verschepen

[Voor 18% gewijzigd door Proxx op 26-05-2011 09:21]

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Proxx schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:46:
is het niet mischien verstandiger om dit te vragen in het xtreamer ultra topic aangezien hun het xtreamer ultra OS op hun systeem hebben en kunnen gebruiken ?

als je dit topic een beetje gelezen had. zie je dat XBMC live op de e-350 nog niet goed werkt. dus als xbmc een must is valt linux op dit moment nog af. en lees het topic eens door zeg.
Ik zit te kijken naar de AD02, maar dan als lichte desktop client. Ik heb echter ook een kleine HTPC/NAS server staan met een passief gekoelde E350 er in (ook van Zotac, maar dan een los mITX bordje). Deze draait XBMC zonder problemen onder linux. Het is een kwestie van de juiste drivers en packages installeren. Je kan namelijk gewoon va-api over xvba gebruiken en lars-opendenkamp heeft in zijn PPA een XBMC versie staan met PVR ondersteuning en va-api geactiveerd. Je hoeft dus ook niks zelf te compileren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokolum01
Proxx schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:04:
het lijkt soms wel of dat een fabrikant 100 van die dingen maakt een groot release campagne op touw zet en dan wereldwijd begint te verschepen
Fukushima?

[Voor 92% gewijzigd door sokolum01 op 27-05-2011 11:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llubse
De Zotac zit in China (Hong Kong). Daar hebben ze geen last van de straling uit Fukushima of stroom tekort.
Maar natuurlijk kunnen ze wel problemen ondervinden met toeleveranciers.

De AD02 is bij de Nederlandse distributeur overigens uitgesteld tot 15 juli.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 13:23
15 juli? Ik hoop dat je juni bedoelt :X

[Voor 3% gewijzigd door SavageNL op 27-05-2011 14:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• llubse
SavageNL schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:26:
15 juli? Ik hoop dat je juni bedoelt :X
Helaas bedoel ik toch echt juli. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007

Rub3s

+3 , omdat het kan

alle mensen, ik dacht dat sommigen hem al ontvangen hadden? of verwissel ik het nu met de ultra?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eypo
Sjee, wat is dat voor iets, eerst zeggen hem in begin mei te leveren en nu half juli. Daar geloof ik ook niks van dus het zal wel september worden. Ik begin wel met het kijken naar iets anders. Dit noem ik aan het lijntje houden. Apart van de nl distributeur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Misschien toch maar een zelfbouwprojectje doen dan... Ik ben meer aan het kijken naar de ID41, maar die is ook nog niet leverbaar helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
Juli pas? Meen je dat nou?! Bij Zotac hebben ze het rekken van de levertijd ook aardig onder de knie zo te zien. Hebben ze zeker afgekeken bij Xtreamer. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robbie19
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02-2018
Ben er niet in thuis, maar kan je zo'n shuttle zbox gebruiken als een soort energie-zuinige nas/server?
Ik wil er windows xp of 7 opzetten, en squeezebox draaien voor mijn radios en touch.
Moet er een toetsenbord en muis en beeldscherm aangesloten zijn als alles geinstaleerd is?
Kan hij gewoon zonder problemen opstarten en uigezet worden(zonder beeldscherm en toetsenbord.muis), kan zoiets ook automatisch of heb je dan echt een nas nodig.
Graag info hierover, bedankt!

[Voor 4% gewijzigd door robbie19 op 27-05-2011 16:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lord_Dain
Ze rekten de levertijd eerst met 2 weken, toen een maand, nu 1,5 maand, dan maar verder kijken of een zelfbouw. Ik zie trouwens in pricewatch dat een paar webshops hem nog wel kunnen krijgen? Raar verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zouden ze eerst Duitsland van een lading hebben voorzien? Volgens de Amazone.de shoplist is hij op diverse plaatsen uit voorraad leverbaar. De standaard én de plus versie.

[Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 27-05-2011 21:28]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
Haha, ik heb zojuist voor de grap nog even op de zotac.hardware.nl website gekeken en daar staat hij nu al sinds eind maart op "verwachte levertijd: 4-11 werkdagen". 8)7

Ze werken daar zeker maar 2 dagen per maand ofzo. ;)

[Voor 4% gewijzigd door AmonTobin op 27-05-2011 19:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 17:03
Ik heb de AD03 besteld, praktisch identisch met de AD02 alleen met blu-ray speler. Als het goed is istie vandaag afgeleverd bij een van de buren volgens DHL tracking. Ik ben benieuwd of de bestelling inderdaad compleet is ofdat de zotac er stiekum toch niet bij zit... Ik laat het weten zodra de buren zich melden :)

• Proxx
ik vind de AD03 nog mooier ook. alleen ik heb er nu nog geen geld voor :P

• llubse
joris1989 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:35:
Sjee, wat is dat voor iets, eerst zeggen hem in begin mei te leveren en nu half juli. Daar geloof ik ook niks van dus het zal wel september worden. Ik begin wel met het kijken naar iets anders. Dit noem ik aan het lijntje houden. Apart van de nl distributeur.
Hier kun je de Nederlandse distributeur niet de schuld van geven. Zij krijgen deze datum door van de leverancier Zotac. De distributeur communiceert dit weer aan de resellers die dit vervolgens aan de eindgebruiker commniceert. Zotac geeft in deze dus geen betrouwbare informatie.

• Lord_Dain
Waar moet ik nu op letten bij de keuze van de SSD? Deze wil ik in de Zotac-AD02. Ik zie dat er SATA 6.0 wordt ondersteunt door het Zotac mobo (er zit een ATI SATA controller in...) maar om eerlijk te zijn wat moet ik in hemelsnaam met die snelheid in een media center pc die alleen maar films streamt en verder helemaal niets doet.

Iemand enig idee wat een goede (budget) SSD is voor deze toepassing. Ik vind het wel belangrijk dat er een goede controller opzit en dat de SSD Trim ondersteunt.

SATA 6 SSD's onder de 100 euro zijn er alleen van Crucial, 64GB model

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 17:03
Ik heb sinds vrijdag de AD03 binnen en ben helemaal happy met het systeem. Ik zit nu dit lekker relaxed vanaf mijn bank te typen op mn 37" tv ;) Ik heb er een 4GB corsair reepje inzitten en een Samsung 640 GB HDD, ik bedien het met een Enermax aurora micro wireless, waarvan het signaal jammer genoeg niet al te ver komt. Ik zat nog even te twijfelen of ik een SSD zou nemen, maar vond dit toch niet nodig. Ik heb er nu Windows 7 64 bit op draaien en het draait wel soepel, voor zo ver ik het kan beoordelen want ik heb nog niet zo heel veel tijd gehad.

Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-03 11:04
Vrijdag 21 mei bij afture de Zotac AD02 besteld, samen met 2 reepjes geheugen (Kingston 2x2GB).
Voor beide werd 1 tot 3 werkdagen levertijd gesteld; "Geen leverindicaties, maar levertijden"
*kuch*
Het duurde wat langer, met name door het geheugen. Ze waren gelukkig zo vriendelijk de Zotac vast op te sturen. Zaterdag is deze binnengekomen.

Geheugen bij een andere leverancier (Alternate) besteld, die kon het wel vlug leveren.
Vertex 2 60GB SSD erbij.

Alles draait naar wens. Win7, mediacenter, xbmc, mpc. :-)
Tip: Vergeet niet eerst AHCI in te schakelen in de bios. Als je dit achteraf doet, start Windows niet meer.
offtopic:
Alleen wordt xbmc in de loop van de dag steeds trager. Zo traag dat het niet meer gebruikt kan worden om media af te spelen. Iemand tips?

Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
ik heb ook al een lange tijd geleden de mijne besteld. nog steeds niks van gehoord :(
als het nog een week op zich laat wachten bestel ik wel een ad03

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Na eerst een Ultra te willen en daarna een Zbox AD02 heb ik nu de knoop doorgehakt en een Foxconn NT-A3500 besteld. De zbox duurde te lang en de foxconn is net wat kleiner. Hopelijk eind van de week binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
kan iemand mij vertellen of de ad02 dual-channel geheugen ondersteund ?
nu heb ik 1x 4gb strip zodat ik later met 4gb kan upgraden. maar als dual-channel voordelen bied kan ik ook voor 2x 2gb gaan en later de boel vervangen.

Gevonden:
A Zacate system supports up to 8GB of DDR3 memory, and since the Zacate platform supports only single channel memory, two identical sticks are not needed.

[Voor 128% gewijzigd door Proxx op 30-05-2011 09:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartjeeeh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022
Ik heb navraag gedaan bij Afuture (waar ik mijn AD02 heb besteld), zij geven aan de spullen morgen of overmorgen binnen te krijgen van de leverancier. Op de website wordt ook aangegeven dat ze er nog 16 voorradig hebben bij de leverancier.

Hopelijk hebben ze geen problemen met de levering, ze zitten in de buurt van Duitsland, wie weet hebben ze directe levering van onze buren. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
bartjeeeh schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:05:
Ik heb navraag gedaan bij Afuture (waar ik mijn AD02 heb besteld), zij geven aan de spullen morgen of overmorgen binnen te krijgen van de leverancier. Op de website wordt ook aangegeven dat ze er nog 16 voorradig hebben bij de leverancier.

Hopelijk hebben ze geen problemen met de levering, ze zitten in de buurt van Duitsland, wie weet hebben ze directe levering van onze buren. Ik hou jullie op de hoogte!
ik zag net de voorraad van de leverancier van 16 naar 10 springen :P
en navraag ? ik heb ben ze gemaild en gebeld maar kom er nergens door.misschien ben ik ook wat te ongeduldig ;)

[Voor 3% gewijzigd door Proxx op 30-05-2011 14:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
xoun schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:05:
Na eerst een Ultra te willen en daarna een Zbox AD02 heb ik nu de knoop doorgehakt en een Foxconn NT-A3500 besteld. De zbox duurde te lang en de foxconn is net wat kleiner. Hopelijk eind van de week binnen.
Erg benieuwd hoeveel geluid hij produceert. Als je kunt zou een kleine review erg fijn zijn :9 Ik twijfel namelijk erg tussen de Foxcon en de Zotac.

[Update]
Zag nu pas Hardware-Lover z'n post. Maar als ik het goed begrijp maakt deze wel degelijk een hoorbaar geluid. De fan is ook zó klein dat het ook bijna niet anders kan. Ik twijfel.. Maar de Foxconn ziet er wat minder 'Kunststof' uit.

[Voor 21% gewijzigd door Elect op 30-05-2011 14:34]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Misschien is het verstandiger om een apart topic te openen over deze Foxcon of een algemeen topic over apparaten die de bedoelde AMD chipset bevatten? Ik plaats nu bewust geen reacties meer over de Foxconn omdat deze offtopic zijn, dit is tenslotte een Zotac ZBox topic.
Men gaat ook geen UPC ervaringen in een algemeen Ziggo topic plaatsen, toch?

[Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2011 16:54. Reden: typo]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• diet
Proxx schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:20:
[...]

ik zag net de voorraad van de leverancier van 16 naar 10 springen :P
en navraag ? ik heb ben ze gemaild en gebeld maar kom er nergens door.misschien ben ik ook wat te ongeduldig ;)
Ik ben deels schuldig van de voorraadwijziging :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Proxx
ik denk dat er meer naar aanleiding van LoekD's post bij afuture besteld hebben.

mij is nu ook bevestingd dat ze de ad02 kunnen leveren en. over 4dagen (hoogst waarschijnlijk) verstuurd wordt. dus eind van deze week in huis zou moeten hebben.

[Voor 50% gewijzigd door Proxx op 30-05-2011 16:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xoun
Ik hou nu op over mijn foxconn. Hoort hier inderdaad niet thuis. Zodra ik mijn apparaat binnen heb zal ik op Foxconn nT-A3500 als eenvoudige HTPC mijn ervaringen plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AmonTobin
Heb er ook maar eentje bij Afuture besteld. Jammer is wel dat ik dacht dat de voorraadstatus realtime geüpdate werd, maar daar lijkt het niet op (terwijl dit wel zo in de FAQ staat beschreven). Beetje vreemd op zich, als dit gewoon op een database draait, zou je dit toch idd direct terug moeten zien.

Nu heb ik 'm besteld omdat ik dacht dat er toch nog 5 stuks leverbaar waren, maar dat is dus ook niets waard als die status niet realtime geüpdate wordt. :(

Overigens best wel slordig dat ze hun SSL certificaat nog niet verlengd hebben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartjeeeh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10-2022
AmonTobin schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:30:
Heb er ook maar eentje bij Afuture besteld. Jammer is wel dat ik dacht dat de voorraadstatus realtime geüpdate werd, maar daar lijkt het niet op (terwijl dit wel zo in de FAQ staat beschreven). Beetje vreemd op zich, als dit gewoon op een database draait, zou je dit toch idd direct terug moeten zien.

Nu heb ik 'm besteld omdat ik dacht dat er toch nog 5 stuks leverbaar waren, maar dat is dus ook niets waard als die status niet realtime geüpdate wordt. :(

Overigens best wel slordig dat ze hun SSL certificaat nog niet verlengd hebben...
Mijn Zotac AD02 ligt klaar, alleen was het geheugen plots niet leverbaar. Heb nu mijn GeiL geheugen geruild voor Kingston, hopelijk krijg ik de bestelling overmorgen binnen! Volgens mij wordt de voorraad status "near-real-time" geupdate.

Wat betreft het SSL certificaat inderdaad zeer slordig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:27
heb er ook maar eentje besteld. Morgen nog even een SSD bestellen een reepje geheugen ergens.. heb er niet zo'n haast mee. Volgende week maar eens openELEC gaan installeren en kijken hoe de support is.

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1 2 3 ... 39 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee