Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb de eerste tests uitgevoerd op en EDEN en PVR versie van OpenElec.

Er is geen / nauwelijks verschil te merken. De interface van Eden en PVR lijken iets vlotter te navigeren en zitten wat gebruiksvriendelijker in elkaar, maar dit licht waarschijnlijk meer aan de skinning.

Qua performance bij video etc. is er geen verschil. Dezelfde test videos geven dezelfde problemen. 24p wobling is er nog en in bepaalde gevallen zijn er ook nog wat artifacts. Kortom geen verschil.

Edit:
Moet mijn mening toch een beetje aanpassen. De reguliere build is wel een stukje stabieler. De EDEN build loopt regelmatig vast in het menu en dat is toch wel redelijk irritant.

[ Voor 16% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-08-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Mystic Spirit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:15:

Er is geen / nauwelijks verschil te merken. De interface van Eden en PVR lijken iets vlotter te navigeren en zitten wat gebruiksvriendelijker in elkaar, maar dit licht waarschijnlijk meer aan de skinning.

Qua performance bij video etc. is er geen verschil. Dezelfde test videos geven dezelfde problemen. 24p wobling is er nog en in bepaalde gevallen zijn er ook nog wat artifacts. Kortom geen verschil.
Dan blijf ik toch maar lekker bij build r7659.

Thanks voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hoe zit het nu met de AD02 en OpenElec? Wat werkt er wel en wat werkt er niet (goed)? Ik wil dinsdag namelijk een AD02 aanschaffen om OpenElec op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:50:
Hoe zit het nu met de AD02 en OpenElec? Wat werkt er wel en wat werkt er niet (goed)? Ik wil dinsdag namelijk een AD02 aanschaffen om OpenElec op te draaien.
Wat ik zeker weet in ieder geval slaapstand niet, verder ben ik niks bijzonders tegen gekomen maar ik heb hem dan ook nog niet zolang en alles uitgeprobeerd.

Er is overigens weer een nieuwe Fusion build (prettig ook dat ze ze allemaal op 1 plek zetten 8)7 )

OpenELEC Fusion.i386 devel 20110812 r7668.tar.bz2

Deze keer hier: http://www.mediafire.com/?8n369gvgzts6wn9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Wat ik zeker weet in ieder geval slaapstand niet, verder ben ik niks bijzonders tegen gekomen maar ik heb hem dan ook nog niet zolang en alles uitgeprobeerd.

Er is overigens weer een nieuwe Fusion build (prettig ook dat ze ze allemaal op 1 plek zetten 8)7 )

OpenELEC Fusion.i386 devel 20110812 r7668.tar.bz2

Deze keer hier: http://www.mediafire.com/?8n369gvgzts6wn9
Het ontbreken van de slaapstand is jammer, maar geen enorm probleem (OpenElec start toch wel vrij vlot op neem ik aan). Zolang 1080p afspelen en downloaden middels Sickbeard en Couchpotato maar goed werkt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:28:
[...]

Het ontbreken van de slaapstand is jammer, maar geen enorm probleem (OpenElec start toch wel vrij vlot op neem ik aan). Zolang 1080p afspelen en downloaden middels Sickbeard en Couchpotato maar goed werkt :) .
Downloaden gebruik ik hem niet voor, dat doet mijn NAS.

Wat slaapstand betreft is voor mij ook geen probleem, maar denk iets gevonden te hebben wat het ongeveer hetzelfde doet. 1080p moet ie makkelijk kunnen doen echter zelf nog niet geprobeerd maar is bevestigd in voorgaande topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Downloaden met SABnzbd+ in combinatie met Couchpotato en Sickbeard zal prima gaan. Is allemaal op python gebaseerd en dat zit er natuurlijk gewoon in. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat parren en rarren wat minder snel dan op een "normale" pc.

Ook 1080p is geen probleem. Het enige nog echt zichtbare probleem is de 24p (hz) stotter. Je kan nu met een gerust gevoel een AD02 kopen en met een beetje geduld is hij straks helemaal top.

Ik ben wel benieuwd naar je oplossing voor het slaapstandprobleem schumi2004. Wil je ons vast wat inzicht geven?

Die r7668 build is trouwens een build van iemand die zelf af en toe OpenElec compieled. Dus ze zijn wel consistent, maar er is ook een enthousiaste gebruiker die af en toe een handje toesteekt

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-08-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mystic Spirit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:
Downloaden met SABnzbd+ in combinatie met Couchpotato en Sickbeard zal prima gaan. Is allemaal op python gebaseerd en dat zit er natuurlijk gewoon in. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat parren en rarren wat minder snel dan op een "normale" pc.

Ook 1080p is geen probleem. Het enige nog echt zichtbare probleem is de 24p (hz) stotter. Je kan nu met een gerust gevoel een AD02 kopen en met een beetje geduld is hij straks helemaal top.

Ik ben wel benieuwd naar je oplossing voor het slaapstandprobleem schumi2004. Wil je ons vast wat inzicht geven?
Dat het parren en rarren wat minder snel gaat is geen enkel probleem, dat wist ik vooraf al :) .

Dan ga ik een AD02 bestellen, ik laat wel weten hoe hij bevalt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Las net dat ze een package hebben gereleased met sab, sick en couch erin. Dus het wordt je nog makkelijk gemaakt ook :)

One add on to rule them all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:47:
Ik merkte op dat toen ik energy saver optie in xbmc aanzetten dat mijn AD02 na ingestelde tijd uit leek te gaan/staan (rood ledje) of in soort van slaapstand ging. Tot op heden is het me 1x gelukt om hem met mijn android weer aan te zetten, ik weet alleen niet meer wat ik precies deed :P

:update:
Nou, weet niet meer wat het was (of het heeft altijd gewerkt al) maar met android app kan ik hem aanzetten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 14-08-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
Dat 24p verhaal is het enige inderdaad, heb wel heel af en toe een vastloper. Althans hij is niet echt vast want ik kan prima reboot doen via ssh vanaf m'n laptop. Het menu staat dan vast, nooit in een film.
Maar heb begrepen dat dit niet in de normale builds zit, alleen de dev builds.
Die r7668 had ik gisteren geprobeerd maar daar kreeg ik af en toe vreemde blokjes en kleuren bij, ben weer terug naar de versies die je op de Openelec site tegenkomt.
Het werkt overigens verder fantastisch die Openelec versie van XBMC (heb de Aeon MQ2 skin erop), start lekker snel op van USB stick en werkt vlotter dan W7 met XBMC. Had het zelf even op een 120GB sata schijfje geprobeerd, maar dat is toch een stuk trager. Misschien dat men daarom met een SSD schijf werken met W7, dan is het nog enigszins snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IntToStr schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:21:
Ik ben blij dat ik gewoon voor een ion2 variant heb gekozen, de ID41.
In de Zotac specs lees ik dat de id41 passief gekoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wsmaal schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:27:
[...]

In de Zotac specs lees ik dat de id41 passief gekoeld is?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Tadream schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:40:
Dat 24p verhaal is het enige inderdaad, heb wel heel af en toe een vastloper. Althans hij is niet echt vast want ik kan prima reboot doen via ssh vanaf m'n laptop. Het menu staat dan vast, nooit in een film.
Maar heb begrepen dat dit niet in de normale builds zit, alleen de dev builds.
Die r7668 had ik gisteren geprobeerd maar daar kreeg ik af en toe vreemde blokjes en kleuren bij, ben weer terug naar de versies die je op de Openelec site tegenkomt.
Het werkt overigens verder fantastisch die Openelec versie van XBMC (heb de Aeon MQ2 skin erop), start lekker snel op van USB stick en werkt vlotter dan W7 met XBMC. Had het zelf even op een 120GB sata schijfje geprobeerd, maar dat is toch een stuk trager. Misschien dat men daarom met een SSD schijf werken met W7, dan is het nog enigszins snel.
Op wat voor USB stickje heb je OpenElec draaien? Zou het uitmaken of je een 4GB USB2.0 of een 8GB USB3.0 stick gebruikt? Ik heb gelezen op de OpenElec website dat het prima draait op een 2GB stick, maar ik vraag mij af of je USB2 vs USB3 ook gaat merken :) .

Verder heb ik gelezen op de OpenElec website dat XMBC programmeur 'FernetMenta' zijn AD02 heeft gekregen en er al mee bezig is om te optimaliseren, het 24p probleem schijnt hij al opgelost te hebben in de laatste branch van XMBC :D _/-\o_ . Hij gaat verder nog meer optimalisatie doen voor de AD02 en andere Fusion-systemen :) .

Kan nu niet meer wachten totdat mijn AD02 binnen is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:07:
[...]

Op wat voor USB stickje heb je OpenElec draaien? Zou het uitmaken of je een 4GB USB2.0 of een 8GB USB3.0 stick gebruikt? Ik heb gelezen op de OpenElec website dat het prima draait op een 2GB stick, maar ik vraag mij af of je USB2 vs USB3 ook gaat merken :) .

Verder heb ik gelezen op de OpenElec website dat XMBC programmeur 'FernetMenta' zijn AD02 heeft gekregen en er al mee bezig is om te optimaliseren, het 24p probleem schijnt hij al opgelost te hebben in de laatste branch van XMBC :D _/-\o_ . Hij gaat verder nog meer optimalisatie doen voor de AD02 en andere Fusion-systemen :) .

Kan nu niet meer wachten totdat mijn AD02 binnen is :P .
Ik heb zelf voor een class10 sd kaartje gekozen van 8Gb welke je voor een tientje al hebt ;)
Voornamelijk vanwege het uitsteek gehalte en kans op beschadigen.

Die FernetMenta maar eens in de gaten gaan houden, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Ik heb zelf voor een class10 sd kaartje gekozen van 8Gb welke je voor een tientje al hebt ;)
Voornamelijk vanwege het uitsteek gehalte en kans op beschadigen.

Die FernetMenta maar eens in de gaten gaan houden, thanks voor de tip.
Een sd kaart zou nog mooier zijn inderdaad! Toch maar voor een sd kaart kiezen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Een SD kaartje is nog mooier, maar had nog wat stickies liggen dus heb het daarop
geprobeerd. Gewoon een USB2 van 8GB, werkt prima en snel genoeg. Het duurt nog geen minuut voordat je al kan gaan kijken. USB3 zal nog sneller zijn.
Ben ook benieuwd naar de patches/aanpassingen van die gast, nu die zijn AD02 heeft zit dit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wellicht interessant: AD02 vs. ND22 Linux shootout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hoe zit het eigenlijk met de bediening van het systeem (AD02 in dit geval dus)? Er zit, voor zover ik heb kunnen vinden, geen standaard infrarood of bluetooth op het systeem. Kan je door middel van een bluetooth-adapter gewoon een (mini) toetsenbord en muis aansluiten? Ik heb hier ook nog zo'n Windows Media Player afstandbediening, maar deze werkt zeker niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:54:
Hoe zit het eigenlijk met de bediening van het systeem (AD02 in dit geval dus)? Er zit, voor zover ik heb kunnen vinden, geen standaard infrarood of bluetooth op het systeem. Kan je door middel van een bluetooth-adapter gewoon een (mini) toetsenbord en muis aansluiten? Ik heb hier ook nog zo'n Windows Media Player afstandbediening, maar deze werkt zeker niet?
Als het zo'n officiele is volgens mij out of the box. Daar zit toch een IR reciever bij ?

Heb zelf een HP reciever besteld voor gebruii met mijn Logitech Harmony.

Nu doe ik, totdat deze binnen is, het met de officiele XBMC remote op android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Als het zo'n officiele is volgens mij out of the box. Daar zit toch een IR reciever bij ?

Heb zelf een HP reciever besteld voor gebruii met mijn Logitech Harmony.

Nu doe ik, totdat deze binnen is, het met de officiele XBMC remote op android.
De Windows Media Remote is wel officieel, maar heb er geen IR receiver bij. Ik kreeg de afstandsbediening bij mijn laptop, die infrarood heeft ingebouwd ;) .

Ik wil zelf ook de XBMC applicatie op Android gebruiken, maar niet iedereen in mijn huis heeft een Android ;) . Misschien dat zo'n Logitech Harmony ook nog wel een optie is om aan te schaffen, er liggen hier momenteel al vier afstandsbedieningen op tafel....moet alleen even kijken of al mijn hardware (tv, recorder, etc.) compatible is met die afstandsbediening :P .

[ Voor 16% gewijzigd door Cubic X op 14-08-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

De Windows Media Remote is wel officieel, maar heb er geen IR receiver bij. Ik kreeg de afstandsbediening bij mijn laptop, die infrarood heeft ingebouwd ;) .

Ik wil zelf ook de XBMC applicatie op Android gebruiken, maar niet iedereen in mijn huis heeft een Android ;) . Misschien dat zo'n Logitech Harmony ook nog wel een optie is om aan te schaffen, er liggen hier momenteel al vier afstandsbedieningen op tafel....moet alleen even kijken of al mijn hardware (tv, recorder, etc.) compatible is met die afstandsbediening :P .
Let er wel op dat wanneer je de Harmony gebruiken wilt je wel de juiste IR reciever hebt voor gebruik onder Linux (OpenElec). Welke beste resultaten geeft is de HP reciever met s/n: 5188-1667.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik denk dat met de nieuwe build r7674 tevens het 24p probleem opgelost is!
Eerste testjes zien er smooth uit.
Dat is hard gegaan sinds de donaties ervoor zorgden dat er een AD02 bij het team van Openelec is gekomen.
Hier een hele happy Openelec gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Inmiddels behoorlijk achterhaald (hoewel redelijk recent geplaatst) en verre van compleet getest. Je kunt erg weinig met de informatie aanvangen die daar geplaatst is. Vraag de AD-02 bezitters eens wat voor sprongen bijvoorbeeld Openelec de laatste weken gemaakt heeft, in positieve zin bedoel ik dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik weet niet wat die aan het testen was met de AD02 vs de ND22 maar 1080p gaat vloeiend zonder enige hickup. Zeker nu met de laatste release gaat het ook op 24p.
Heb de Sync to Playback ook aan staan, met als instelling Video (Audio drop/dupe). Daarmee is ook de audio sync prima en voor zover ik heb kunnen horen geen tot vrijwel geen audio artifacts (en ben een redelijke audiofiel).
Kan best zijn dat die ND22 ook een prima machine is hoor, ken hem niet maar de AD02 speelt het ook zonder zweetdruppels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tadream schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:56:
Ik weet niet wat die aan het testen was met de AD02 vs de ND22 maar 1080p gaat vloeiend zonder enige hickup. Zeker nu met de laatste release gaat het ook op 24p.
Heb de Sync to Playback ook aan staan, met als instelling Video (Audio drop/dupe). Daarmee is ook de audio sync prima en voor zover ik heb kunnen horen geen tot vrijwel geen audio artifacts (en ben een redelijke audiofiel).
Kan best zijn dat die ND22 ook een prima machine is hoor, ken hem niet maar de AD02 speelt het ook zonder zweetdruppels af.
Is dat om te voorkomen dat wanneer je film op pauze zet en weer start dat het geluid dan in sync blijft?
Heb zo nu en dan wanneer ik bv subs zoek, dan schiet de film op pauze, blijkt de subs niet helemaal ok te zijn, opnieuw zoeken, etc dat het dan niet meer in sync loopt.

Gaat overigens hard met de release van nieuwe builds, zitten al weer op r7674 (14-08).
Zou ook graag zien dat de Eden variant een sprongetje maakt met de Aeon MQ3 skin in aantocht, deze blijft beetje hangen op build 7913 van (09-08).
http://sources.openelec.tv/tmp/image/

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 15-08-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Tadream schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:56:
De ND22 (passief gekoeld) is bij mij in het vizier gekomen doordat deze een betere cpu performance heeft dan de AD02, hetgeen voor dagelijks gebruik wel prettig is.

Ik gebruik nu enige jaren de ASRock 330 ion en Pro i.c.m. W7 (HD content prima), maar soms komen deze net iets te kort voor (eenvoudig) dagelijks gebruik (o.a. Anysee/DVBLink i.c.m. Ziggo SD/HD en SABnzbd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:44
wsmaal schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:40:
[...]

De ND22 (passief gekoeld) is bij mij in het vizier gekomen doordat deze een betere cpu performance heeft dan de AD02, hetgeen voor dagelijks gebruik wel prettig is.

Ik gebruik nu enige jaren de ASRock 330 ion en Pro i.c.m. W7 (HD content prima), maar soms komen deze net iets te kort voor (eenvoudig) dagelijks gebruik (o.a. Anysee/DVBLink i.c.m. Ziggo SD/HD en SABnzbd)
Volgens mij is zowel de ND22 als de ID41 niet passief gekoeld. Met een fan dus. Helaas.

Zover ik weet is alleen de shuttle XS35GT is een volledig fanless alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Laatst online: 22:52
De ID41 heeft inderdaad gewoon een fan, al hoor je er niet veel van. Zelf heb ik de zotac in een kastje staan (met genoeg ventilatie) en alleen de ir receiver in het zicht, dus dan merk je er al helemaal niets van.

Heb sinds afgelopen weekend de laatste openelec pvr build draaien en kan prima alle films en series afspelen van de netwerkshare en live tv gaat ook prima van de tvheadend backend op de nas. Je moet wel bedraad netwerk gebruiken, wireless is niet goed genoeg. Aan en uitzetten met de afstandsbediening werkt alleen als je suspend ipv shutdown gebruikt, maar dan start ie juist in 1s op, dus dat is mooi.

Nu nog even mijn harmony instellen en dan is alles compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Oke, als je meer CPU power nodig hebt zal de ND22 interessanter zijn. Ik gebruik hem puur voor video, geen andere dingen.
@schumi: ik heb nog niet uitgebreid getest met pauzeren en subs. Heb wel wat afleveringen (mkv met aparte srt bestanden) bekeken en zag geen gekke dingen. Volgens mij heb ik hem wel 1 of 2x gepauzeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eigenlijk van begin af aan heb ik tijdens het booten van OpenElec vanaf SD een melding die (uit mijn hoofd) lijkt op:

/dev/sd/* doesn't exist. (en ik dacht nog iets ervoor maar durf niet met zekerheid te zeggen).

Nu denk ik doordat het komt omdat het een dev build is en zelf denk ik dat hij het openelec logo of zo mist.
hebben de overige AD02 gebruikers welke OpenElec draaien ook een dergelijke melding?
Hij werkt verder overigens goed, daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Ranja3000 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 08:52:
[...]
Volgens mij is zowel de ND22 als de ID41 niet passief gekoeld. Met een fan dus. Helaas.
Inderdaad, elders in deze thread las ik dat de ID41 een fan heeft. Ik ga er nu vanuit dat de ND22 cooler info in de Zotac specs ook niet juist is ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door wsmaal op 16-08-2011 09:36 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
schumi2004 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:42:
Eigenlijk van begin af aan heb ik tijdens het booten van OpenElec vanaf SD een melding die (uit mijn hoofd) lijkt op:

/dev/sd/* doesn't exist. (en ik dacht nog iets ervoor maar durf niet met zekerheid te zeggen).

Nu denk ik doordat het komt omdat het een dev build is en zelf denk ik dat hij het openelec logo of zo mist.
hebben de overige AD02 gebruikers welke OpenElec draaien ook een dergelijke melding?
Hij werkt verder overigens goed, daar is niks mis mee.
Ik had de melding ook, totdat ik aan het testen was met een interne sata schijfje.
Toen was de melding weg.
Ik gebruik nu de interne schijf niet meer maar hij zit er nog wel in en die /dev/ melding blijft ook achterwege.
Ik denk dat die gewoon checkt of er een HDD inzit, zo niet krijg je die melding. Voor de rest start die inderdaad prima via de stick op.
Misschien als er uiteindelijk een final build komt dat het eruit is, zo niet dan stoort het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Doe dit en de meldingen zijn weg: http://openelec.tv/find-h.../55-fix-the-splash-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:15:

Edit:
Moet mijn mening toch een beetje aanpassen. De reguliere build is wel een stukje stabieler. De EDEN build loopt regelmatig vast in het menu en dat is toch wel redelijk irritant.
Das toch jammer nu net de nieuwe Aeon MQ3 RC1 uit is welke alleen op Eden werkt.

Andere vraag heb jij bij alle verschillende versies een complete reinstall gedaan of gewoon de upgrade methode zoals gewoonlijk? KERNEL en SYSTEM in Update folder dus.
Inderdaad, toch de splash screen. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb nu gewoon drie oude SD kaartjes met 3 verschillende versies. Is makkelijk switchen als een bepaalde evrsie of update niet goed werkt.

Ik denk dat bijna iedereen wel of een SD kaartje of USB stick heeft liggen die niet meer gebruikt wordt vanwege de beperkte grote. Kleinste kaartje wat ik gebruik is 1 GB, maar 512 gaat ook nog prima als je niet direct kiest om OpenElec een complete database aan te laten leggen van al je files.

Ik zou overigens nog niet kiezen voor een EDEN versie met Aeon MQ 3. Momenteel moet ook Eden nog aardig versleuteld worden met partial refresh voor het menu / de skins. De hardware acceleratie kan niet gebruikt worden bij het menu dus je zal waarschijnlijk een CPU load hebben van ruim over de 50% en met aeon misschein wel tegen de 100...
Het is natuurlijk een beetje onzin om te zeggen dat meldingen weg zijn als je een splash screen aanzet. De melding is er nog steeds. Je ziet hem alleen niet meer. Ik ben daarom zelf tegen splash screens. Het ziet er leuk uit, maar als er wat mis gaat moet je extra moeite doen om te zien wat.

[ Voor 25% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-08-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:50:
-knip-
Het is natuurlijk een beetje onzin om te zeggen dat meldingen weg zijn als je een splash screen aanzet. De melding is er nog steeds. Je ziet hem alleen niet meer. Ik ben daarom zelf tegen splash screens. Het ziet er leuk uit, maar als er wat mis gaat moet je extra moeite doen om te zien wat.
Je heb gelijk ja, melding is er natuurlijk wel alleen zien we hem nu niet meer :P

Hij leek naar iets te zoeken op /dev/sd maar wat geen idee, zoals ik al eerder zei werkt alles gewoon naar behoren dus beetje vage melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik krijg die melding over /dev/sd* ook bij de dev builds. Ach ja, als ie maar opstart. Met de splash screen fix hoef ik er in ieder geval niet meer tegenaan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

De melding is niet zo spannend. Die geeft gewoon aan dat er geen hdd is gedetecteerd. Waarschijnlijk komt het doordat bij de install vanaf een usb stick grub deze meeneemt als vast geïnstalleerde hdd. Misschien dat als je een grub update uitvoert dat hij dan wel ophoud met het weergeven van de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

schumi2004 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:45:
[...]

Let er wel op dat wanneer je de Harmony gebruiken wilt je wel de juiste IR reciever hebt voor gebruik onder Linux (OpenElec). Welke beste resultaten geeft is de HP reciever met s/n: 5188-1667.
Kan je daar ook een originele Xbox remote bij gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
m00 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Geen idee, ik weet alleen dat wanneer je een Harmony remote gebruiken wilt je een speciaal type HP IR reciever nodig hebt (uit XBMC forum en hier op gedaan)

Wellicht dat het met een andere IR reciever (icm Harmony) wel vlekkeloos werkt, dat weet ik niet.

Wanneer er over Harmony's gesproken werd was icm met HP IR Reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ben op zoek naar een mediacenter. Mijn oog is gevallen op een AD-02 icm een 60gb SSD en 4gb ram. In principe wil ik alleen sabnzb, sickbeard, couchpotato en xbmc draaien. Ik heb verder een een 2TB NAS staan (eventueel uitbreidbaar). Het is een Synology DS211j, hier zou ik principe ook mee kunnen downloaden, sickbeard op kunnen draaien en dan een simpeler systeem of media speler aan kunnen sluiten?

Mijn vraag is of dit een goede setup voor mijn eisen en of ik hier het beste openelec, xbmc live of windows 7 icm xbmc op kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
BBQ-MAN_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:07:
Ik ben op zoek naar een mediacenter. Mijn oog is gevallen op een AD-02 icm een 60gb SSD en 4gb ram. In principe wil ik alleen sabnzb, sickbeard, couchpotato en xbmc draaien. Ik heb verder een een 2TB NAS staan (eventueel uitbreidbaar). Het is een Synology DS211j, hier zou ik principe ook mee kunnen downloaden, sickbeard op kunnen draaien en dan een simpeler systeem of media speler aan kunnen sluiten?

Mijn vraag is of dit een goede setup voor mijn eisen en of ik hier het beste openelec, xbmc live of windows 7 icm xbmc op kan draaien.
Mijn gevoel zegt me dat de Zotac systemen niet zo soepeltjes zullen werken als je er Sab,SB en CP op wilt draaien naast XBMC als je film aan het kijken bent, ik zou die tools lekker op je NAS zetten dat kan hij best aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
Dus die tools op de NAS en de Zotac voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
BBQ-MAN_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:04:
Dus die tools op de NAS en de Zotac voor XBMC?
Juistem (zo heb ik het nu ook en zou het zo ook weer doen)

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 17-08-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
Super! ga ik hiermee aan de slag. Nog tips of ik het beste XBMC live, Windows 7 of OpenElec kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
BBQ-MAN_ schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:45:
Super! ga ik hiermee aan de slag. Nog tips of ik het beste XBMC live, Windows 7 of OpenElec kan gebruiken?
Niet echt tips maar zelf draai ik OpenElec welke gewoon super opstart vanaf een SD.

De bedoeling was om een Win7 installatie te maken en daarvan XBMC te draaien maar vanwege de snelle ontwikkelingen met OpenElec voor de Fusion systemen (o.a. de AD02) blijf ik bij OE (voorlopig).

Als je een beetje door het vorige topic heen leest kom je veel info tegen over de AD02, wellicht dat dat de keuze voor je nog makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
m00 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Bedoel je de ontvanger plug of de zender?
Met wat solderen heb ik een normale usbstekker aan de ontvanger gekregen. In OpenElec krijg ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
lsusb 
.
.
Bus 003 Device 002: ID 045e:0284 Microsoft Corp. Xbox DVD Playback Kit
.
.

dus hardwarematig zit het wel goed alleen wordt het softwarematig nog niet ondersteund helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds maandag heb ik mijn Zotac ZBox HD-ID11 naar de slaapkamer verwezen en staat er in de woonkamer een Zotac ZBox AD02.

Hebben jullie de AD02 echt soepel draaien met 1080p-content? Met 24p mkv's haal ik zo'n 10-15fps en ook andere bestandstypen en resoluties draaien gewoon niet vloeiend, wat ik ook probeer. De OpenElec Fusion Developer-release van 16-aug is nog de meest soepele versie geweest, maar ook die speelt bijvoorbeeld Planet Earth in 1080p niet goed af, vooral bij pannende shots.

Maar ook Ubuntu 10.10 en 11.04 met de nieuwste Catalyst-drivers (11.8) wil gewoon niet werken. Als ik hier dan lees dat jullie de AD02 1080p "op z'n sloffen" laten afspelen vraag ik me hard af wat ik fout doe :/

Dit alles overigens met XBMC Dharma, Eden loopt hier direct vast als we een filmpje starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 17-08-2011 21:45 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Op 24p gebied is alles inderdaad nog niet even soepel. Er lijkt nog redelijk wat verschil per file. Bij mij draait planet earth trouwens prima, maar we hebben waarschijnlijk beide een andere versie. Het klopt dat er dan af en toe bij pannende shots wat mis gaat, maar het meeste gaat goed.

Je omschrijft wat mij betreft iets teveel problemen om toevallig te zijn. Is je RAM wel in orde? De AD02 is nogal kieskeurig met zijn memory. Wat heb je aan onderdelen toegevoegd aan de AD02?

• Grrrrrene
  • Niet online
Er zit een OCZ Vertex 3 SSD in en 2x4GB van Corsair, type CM3X8GSDKIT1066 om precies te zijn. Maar de videoprestaties zijn sterk afhankelijk van de geïnstalleerde software (d0h :P), ik kan me niet voorstellen dat het geheugen de oorzaak is dat het zo traag gaat. Het lijkt dus een driver-issue. Qua rekenkracht moet hij het op z'n sloffen kunnen, aangezien onze HD-ID11 ook prima met 1080p-content om kan gaan. Bovendien zijn er diverse mensen die Corsair-geheugen gebruiken icm de AD02 :)

Als uiterste poging zouden we Win7 's kunnen installeren, we hebben nog een Windows 7 Pro 64bits licentie liggen...

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 10:03 ]

• schumi2004
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:47:
Er zit een OCZ Vertex 3 SSD in en 2x4GB van Corsair, type CM3X8GSDKIT1066 om precies te zijn. Maar de videoprestaties zijn sterk afhankelijk van de geïnstalleerde software (d0h :P), ik kan me niet voorstellen dat het geheugen de oorzaak is dat het zo traag gaat. Het lijkt dus een driver-issue. Qua rekenkracht moet hij het op z'n sloffen kunnen, aangezien onze HD-ID11 ook prima met 1080p-content om kan gaan. Bovendien zijn er diverse mensen die Corsair-geheugen gebruiken icm de AD02 :)

Als uiterste poging zouden we Win7 's kunnen installeren, we hebben nog een Windows 7 Pro 64bits licentie liggen...
Er is ondertussen een nieuwe build uit, wellicht dat deze het probleem verhelpt.
http://sources.openelec.tv/tmp/image/
OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110817192731-r7695.tar.bz2

Zou je misschien ook kunnen aangeven welke files problemen geven? Bird scene bv welke vrij te downloaden is voor mij om ook te testen?

Geheugen probeleem klinkt idd beetje vreemd, ik heb zelf dit geheugen en heb er tot op heden nog geen problemen mee.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/4G

Klopt het trouwens dat linux op een andere manier geheugen ruimte laat zien? Als ik in XBMC system info opvraag geeft hij maar 2,4GB geheugen aan?

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij mij geeft hij 4,4GB geheugen aan, terwijl een 64-bits Linux toch prima met 8GB overweg zou moeten kunnen. Denk dat het een bugje in XBMC is, ik maak me er niet druk om, die 8GB die we erin hebben gedrukt is overkill natuurlijk ;)

De nieuwe build zal ik vanavond eens proberen als ik weer thuis ben. Dan probeer ik direct die bird scene file wel even.

De informatie hierboven ergens dat een van de XBMC-developers ook een AD02 heeft, stelt me gerust dat ik mijn AD02 niet retour hoef te sturen om te ruilen voor een Intel/NVidia :)

• schumi2004
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:22:
Bij mij geeft hij 4,4GB geheugen aan, terwijl een 64-bits Linux toch prima met 8GB overweg zou moeten kunnen. Denk dat het een bugje in XBMC is, ik maak me er niet druk om, die 8GB die we erin hebben gedrukt is overkill natuurlijk ;)
-knip-
Heb wat zitten zoeken en het vrije geheugen wat we zien is ex wat linux in gebruik heeft/neemt schijnbaar. (ben een linux noob, correct me if i'm wrong)

Om het fysiek installed geheugen op te vragen zou dit 1 van de commando's kunnen zijn:
dmidecode --type memory
(vraag me alleen af of ik dit commando op OpenElec kan uitvoeren)

Ik ga het vanavond eens proberen direct na de nieuwe build.

Bovenstaande zal vast niet gaan werken, volgende commando wel met stukje uitleg.
If you want TOTAL PHYSICAL RAM, use this...
free, free -m or top doesn't seem to give you total physical RAM, the value is minus kernel size and some other stuff. The only way I've found to get total physical RAM so far is with this:

dmesg | grep ^Memory:

The second value is the physical RAM size. It'll also tell you what other junk is subtracted from that to give you what you get with "free"...

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 18-08-2011 11:41 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Bij nader inzien heb je gelijk: hij geeft aan dat er 2,4GB in zit. Ik heb de nieuwste OpenElec voor Fusion nu draaien en dat is al een hele verbetering. Audio werkt nog niet "out of the box", maar dat komt wel goed. Ik heb nu een redelijk vloeiende 24p-weergave, hoewel hij soms bij scene-overgangen (keyframes?) even naar 23,9fps zakt volgens de debugger...

Maar dit is een heel ander verhaal dan voorheen, toen was het gewoon echt niet goed. Gelukkig maar, want morgen was zegmaar de "thuiswinkeldeadline" van 7 dagen voorbij en zou ik moeten beslissen of ik hem zou houden of inruilen voor een ION2 :)

• schumi2004
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:34:
Bij nader inzien heb je gelijk: hij geeft aan dat er 2,4GB in zit. Ik heb de nieuwste OpenElec voor Fusion nu draaien en dat is al een hele verbetering. Audio werkt nog niet "out of the box", maar dat komt wel goed. Ik heb nu een redelijk vloeiende 24p-weergave, hoewel hij soms bij scene-overgangen (keyframes?) even naar 23,9fps zakt volgens de debugger...

Maar dit is een heel ander verhaal dan voorheen, toen was het gewoon echt niet goed. Gelukkig maar, want morgen was zegmaar de "thuiswinkeldeadline" van 7 dagen voorbij en zou ik moeten beslissen of ik hem zou houden of inruilen voor een ION2 :)
Audio niet out of the box ?

Je moet even de audio settings aanpassen maar verder werkt het. Voor mij is dat "out of the box" tenzij je zelf met drivers moet gaan rommelen.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-08 11:13

m00

joppybt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:50:
[...]

Bedoel je de ontvanger plug of de zender?
Met wat solderen heb ik een normale usbstekker aan de ontvanger gekregen. In OpenElec krijg ik nu:
code:
1
2
3
4
5
6
lsusb 
.
.
Bus 003 Device 002: ID 045e:0284 Microsoft Corp. Xbox DVD Playback Kit
.
.

dus hardwarematig zit het wel goed alleen wordt het softwarematig nog niet ondersteund helaas.
Ik bedoel eigenlijk de remote zelf, ik had gelezen dat de xbox1 receiver nog niet ondersteund wordt idd. Ben niet zo thuis in dat IR gebeuren, maar kan ik een ondersteunde IR receiver gewoon gebruiken met m'n xbox1 remote?

• Grrrrrene
  • Niet online
OK, kleine update: het werkt blijkbaar net zo niet-vloeiend als voorheen, te vroeg gejuicht dus. Iedere keer als er een scene-wisseling is zakt de fps even in om na 2-3 seconden weer vloeiend beeld te geven :( Komop nou, ben ik echt de enige die dat heeft cq. ziet? Ik vind het erg frustrerend dat hardware die het "in principe" zou moeten kunnen 1080p video niet vloeiend afspeelt. Ik ben met het ION-platform in ieder geval beter gewend :)

Ik sta echt op het punt om Zercom te mailen dat ik hem wil ruilen voor een ION2, de ID41 bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 19:07 ]

• Tadream
Heb net even de laatste Openelec update erop gezet en uitvoerig met m'n neus bovenop de tv (nou ja niet te dichtbij want dat werkt niet lekker met een 50" plasma), maar ik zie geen haperingen.
Getest met een mkv van Lord of the Rings maar zie geen teruglopende fps die daarna weer omhoog gaan.
Wel zie ik de missed frames onbekommerd oplopen maar in het beeld zie ik daar niets van terug.
Ik draai het allemaal vanaf een Freecom 8GB USB2.0 stick, de films staan op een 1GB router/NAS, heb m'n Settings/System/Video op 1920x1080, Refresh Rate 60Hz, Vsync enable when playback.
Settings/Video/Playback op Autodetect, Vaapi enabled, Adjust display refresh to match video enabled, sync playback enabled en AV sync method op Video Clock (Audio drop/dupe).
Er is wel een enkele film/serie die de 'ouderwetse' wobble doet, maar een keer ff/rew en het is weg.
Is er ergens een fragment te downloaden waarmee ik kan zien of het niet vloeiend werkt?

edit: net even gezocht en die Birds scene is wel een leuke, heb Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv gedownload van: http://www.megaupload.com/?d=1D4BX1U9
(weet niet of ik die link mag doorgeven hier, maar het is maar een fragment).
Ook deze speelt vloeiend.

[ Voor 12% gewijzigd door Tadream op 18-08-2011 19:33 ]

• schumi2004
Tadream schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:14:
Heb net even de laatste Openelec update erop gezet en uitvoerig met m'n neus bovenop de tv (nou ja niet te dichtbij want dat werkt niet lekker met een 50" plasma), maar ik zie geen haperingen.
Getest met een mkv van Lord of the Rings maar zie geen teruglopende fps die daarna weer omhoog gaan.
Wel zie ik de missed frames onbekommerd oplopen maar in het beeld zie ik daar niets van terug.
Ik draai het allemaal vanaf een Freecom 8GB USB2.0 stick, de films staan op een 1GB router/NAS, heb m'n Settings/System/Video op 1920x1080, Refresh Rate 60Hz, Vsync enable when playback.
Settings/Video/Playback op Autodetect, Vaapi enabled, Adjust display refresh to match video enabled, sync playback enabled en AV sync method op Video Clock (Audio drop/dupe).
Er is wel een enkele film/serie die de 'ouderwetse' wobble doet, maar een keer ff/rew en het is weg.
Is er ergens een fragment te downloaden waarmee ik kan zien of het niet vloeiend werkt?

edit: net even gezocht en die Birds scene is wel een leuke, heb Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv gedownload van: knip
(weet niet of ik die link mag doorgeven hier, maar het is maar een fragment).
Ook deze speelt vloeiend.
Wat wordt er bedoeld met wobble ?

Ik zal die test scene ook even proberen straks, als de kleine uitgekeken is :P

Heb de geposte bird scene gedraaid en buiten de opstart hick (stream via NAS) liep deze gewoon soepel.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 18-08-2011 20:06 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:46:
OK, kleine update: het werkt blijkbaar net zo niet-vloeiend als voorheen, te vroeg gejuicht dus. Iedere keer als er een scene-wisseling is zakt de fps even in om na 2-3 seconden weer vloeiend beeld te geven :( Komop nou, ben ik echt de enige die dat heeft cq. ziet? Ik vind het erg frustrerend dat hardware die het "in principe" zou moeten kunnen 1080p video niet vloeiend afspeelt. Ik ben met het ION-platform in ieder geval beter gewend :)

Ik sta echt op het punt om Zercom te mailen dat ik hem wil ruilen voor een ION2, de ID41 bijvoorbeeld.
Wat jij nu met de E-350 meemaakt was ook de ervaring nadat het ION2 platform uitgekomen was.Toen draaiden de ION1 versie ook stukken lekkerder. Ik ga je geen E-350 aanpraten maar je geeft het apparaat nu de schuld van het (nog) niet helemaal goed om kunnen gaan met "hobby" software die gewoonweg nog niet af is (niet oneerbaar bedoelt). Als je een eerlijk oordeel wilt kunnen vellen over de mogelijkheden van deze AMD Fusion zet er dan een probeer versie van Windows 7 op en trek daarna je conclusies. Als je het daarmee ook niet soepel en probleemloos aan de praat kunt krijgen dan ligt dat toch echt niet aan de AD-02 maar aan de instellingen (of gebruiker).

Testing, one, two ...

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat vind ik wat te makkelijk. Zeg maar wat ik mis doe dan? Ik heb de nieuwste developerbuild van OpenElec (de Fusion-versie) gedownload, zowel die van gisteravond als die van de avond ervoor als die van nog wat dagen daar weer voor. Ik heb Ubuntu 10.1 en 11.04 geprobeerd in combinatie met XBMC Dharma en Eden (alle mogelijke combinaties), ik heb diverse driverversies van ATI geprobeerd... Wat is er dan nog over om te proberen?

Ik zou Ubuntu 10 en 11 geen "hobby software" willen noemen (ook buiten XBMC draait het niet soepel), hetzelfde geldt voor XBMC Dharma op mijn HD-ID11 dat gewoon soepel draait. Met dat soort uitspraken kom je een beetje over als iemand met AMD/ATI aandelen die vindt dat z'n schatje alleen positieve verhalen mag horen :o

Windows 7 is de volgende optie als de 3e installatie van OpenElec niet wil werken. Mocht je suggesties hebben qua instellingen, dan hoor ik het graag. VAAPI staat aan, verder staat (op de audio na) alles default. Dat het vanmiddag niet wilde werken is idd een gevalletje user-error :X Laat ik daar maar niet op in gaan :+

Edit: Erg raar, die "bird scene (killa sample)" gaat hier weer wel soepel 8)7 Naja, misschien ben ik kritischer dan jullie? Wat is er bijvoorbeeld volgens jullie nog mis met 24p, want daarvan accepteren jullie toch dat het nog niet goed werkt?

En om de speculaties even voor te zijn: er staat hier een 6-disk NAS met een Areca 1220 raidcontroler (Raid5) die zo'n 170-200MB/s kan trekken (intern) en via Gbit netwerk en cat6-kabels de HTPC van data voorziet. Behalve wat torrents die binnenkomen doet hij verder niet zoveel :)

Edit2: Ik speel nu Cloverfield af, een 1080p m2ts met vanwege het cameragebruik nogal veel beweging in zit. Dat gaat dus weer helemaal prima. Misschien zit het dan in bepaalde specifieke codecs of onderdelen ervan waar het net even niet soepel op draait. De eerste minuten, vooral als de videocamera aan die nerd (Hud ofzo) gegeven wordt die 180's draait om z'n as met de camera in de hand gaan prima.

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 21:10 ]

• schumi2004
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:34:

Had mijn eerdere commando uitgevoerd maar blijft 2.4GB aangeven, vaag.
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:48:
Dat vind ik wat te makkelijk. Zeg maar wat ik mis doe dan? Ik heb de nieuwste developerbuild van OpenElec (de Fusion-versie) gedownload, zowel die van gisteravond als die van de avond ervoor als die van nog wat dagen daar weer voor. Ik heb Ubuntu 10.1 en 11.04 geprobeerd in combinatie met XBMC Dharma en Eden (alle mogelijke combinaties), ik heb diverse driverversies van ATI geprobeerd... Wat is er dan nog over om te proberen?

Ik zou Ubuntu 10 en 11 geen "hobby software" willen noemen (ook buiten XBMC draait het niet soepel), hetzelfde geldt voor XBMC Dharma op mijn HD-ID11 dat gewoon soepel draait. Met dat soort uitspraken kom je een beetje over als iemand met AMD/ATI aandelen die vindt dat z'n schatje alleen positieve verhalen mag horen :o

Windows 7 is de volgende optie als de 3e installatie van OpenElec niet wil werken. Mocht je suggesties hebben qua instellingen, dan hoor ik het graag. VAAPI staat aan, verder staat (op de audio na) alles default. Dat het vanmiddag niet wilde werken is idd een gevalletje user-error :X Laat ik daar maar niet op in gaan :+

Edit: Erg raar, die "bird scene (killa sample)" gaat hier weer wel soepel 8)7 Naja, misschien ben ik kritischer dan jullie? Wat is er bijvoorbeeld volgens jullie nog mis met 24p, want daarvan accepteren jullie toch dat het nog niet goed werkt?

En om de speculaties even voor te zijn: er staat hier een 6-disk NAS met een Areca 1220 raidcontroler (Raid5) die zo'n 170-200MB/s kan trekken (intern) en via Gbit netwerk en cat6-kabels de HTPC van data voorziet. Behalve wat torrents die binnenkomen doet hij verder niet zoveel :)

Edit2: Ik speel nu Cloverfield af, een 1080p m2ts met vanwege het cameragebruik nogal veel beweging in zit. Dat gaat dus weer helemaal prima. Misschien zit het dan in bepaalde specifieke codecs of onderdelen ervan waar het net even niet soepel op draait. De eerste minuten, vooral als de videocamera aan die nerd gegeven wordt die 180's draait om z'n as met de camera in de hand gaan prima.
Ik heb me zelf nog niet echt bezig gehouden met wel of niet 24p maar ik zal er eens op letten.

Ben nog steeds benieuwd naar een sample van een probleem film (eventueel via DM) ?

[ Voor 95% gewijzigd door schumi2004 op 18-08-2011 21:12 . Reden: edit foutje. ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik denk dat het zo is dat hij 2,4GB gereserveerd heeft van Linux en daarvan slechts een fractie gebruikt (hij heeft hier 1,88GB vrij van de 2,4GB.

Edit: handig, je hebt je post geëdit waardoor mijn post nergens meer op slaat :+

@hieronder: goed, de meeste films draaien nu vloeiend, tenminste, de 5-6 die we nu hebben geprobeerd wel. Planet Earth blijft ellendig, maar mijn vriendin herinnert me er net aan dat die al op de partitie stond die met onze vorige raidkaart een keer gerecovered moest worden. Wellicht ligt dat aan de files zelf dus, maar ik snap niet waarom me dat met de HD-ID11 nooit opgevallen is. I'll keep you posted :)

[ Voor 69% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 21:26 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:48:
Met dat soort uitspraken kom je een beetje over als iemand met AMD/ATI aandelen die vindt dat z'n schatje alleen positieve verhalen mag horen :o
:w

Testing, one, two ...

• schumi2004
Grrrrrene schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:08:
Ik denk dat het zo is dat hij 2,4GB gereserveerd heeft van Linux en daarvan slechts een fractie gebruikt (hij heeft hier 1,88GB vrij van de 2,4GB.

Edit: handig, je hebt je post geëdit waardoor mijn post nergens meer op slaat :+

-knip
Fixed, kwam er later achter ;)

• Cubic X
OpenElec op de AD02 (en andere Fusion systemen waarschijnlijk...) werkt helemaal niet lekker hier. Vandaag de hele dag lopen prutsen, nog geen steek verder. Ik wil gewoon OpenElec op mijn boxje draaien vanaf een 4GB sd-kaart (i.v.m. updates en zo), goed dat werkte...echter kon ik toen mijn interne hardeschijf (van de Zbox dus) niet vinden en laat staan benaderen (ik wil downloaden en afspelen naar deze interne harde schijf). Ben drie uur bezig geweest met allerlei Linux dingen, maar ik ben absoluut een Linux noob en kwam er dus ook niet uit...uiteindelijk maar besloten OpenElec opnieuw te installeren op de interne hardeschijf, dat ging goed. Maar dit is dus niet wat ik wil in verband met de updates, nu moet ik elke keer mijn hdd formatteren 8)7 .

Volgende is het afspelen. Downloaden van een film ging prima, lekker vlot ook. Het afspelen ging daarentegen weer kloten, veel artifacts (ligt niet aan de film, dat heb ik al gecontroleerd) en niet heel vloeiend. Daarnaast ook geen geluid over HDMI, iets dat ik wel wil. Ik wil het geluid via HDMI naar mijn TV, alle instellingen wel 10x bij langs gelopen...uiteindelijk kreeg ik half geluid: alleen achtergrond geluiden (muziek, effecten, omgeving, etc.) maar geen stemmen...

Omdat ik nu al vanaf vanmiddag half drie bezig ben, besloot ik maar te stoppen want ik raakte gefrustreerd. Wil ik de Zbox afsluiten...loopt hij gewoon compleet vast, moest ik hem uitzetten door zelf de powerknop ingedrukt te houden! Lekker dan.

Al met al werkt het dus voor geen meter, als ik het niet werkend kan krijgen voor maandag dan gaat het hele spul retour naar de winkel. Erg jammer dit, had me er zo op verheugd.

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat voor mij hielp was onder System --> Video --> Playback "Adjust display refresh rate to match video" en "Sync playback to display" aanvinken. A/V sync heb ik op Video clock (Resample audio) staan, maar ik weet niet of dat laatste de juiste setting is (ik merk weinig geks aan het geluid iig).

Ik heb nu een heleboel films geprobeerd vanaf mijn NAS en het meeste speelt vloeiend af. Het percentage ligt nu zo hoog dat ik begin te denken dat de films die niet vloeiend afspelen wellicht de fout zijn. Het gaat iig stukken beter dan met de 1e install van OpenElec dd 17-08 gisteren en de 2e install vanmiddag. Wel gek, want de installatie zou identiek moeten zijn, maar is dat dus niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:53:
-KNIP-

Maar dit is dus niet wat ik wil in verband met de updates, nu moet ik elke keer mijn hdd formatteren 8)7 .

-KNIP-

Omdat ik nu al vanaf vanmiddag half drie bezig ben, besloot ik maar te stoppen want ik raakte gefrustreerd. Wil ik de Zbox afsluiten...loopt hij gewoon compleet vast, moest ik hem uitzetten door zelf de powerknop ingedrukt te houden! Lekker dan.

Al met al werkt het dus voor geen meter, als ik het niet werkend kan krijgen voor maandag dan gaat het hele spul retour naar de winkel. Erg jammer dit, had me er zo op verheugd.
Updates zijn geen punt. Openelec kan gewoon updaten daar is echt geen format voor nodig. Je kan gewoon de files system en kernel uit de target map in de zipfile halen en deze plaatsen in de update dir op de box. Na een reboot zal hij automatisch updaten

Voor je het hele apparaat afschrijft, vertel even welke build je gebruitkt, want er zit wel behoorlijk wat verschil in en je moet je ook realiseren dat je een apparaat hebt gekocht waarvoor de software ontwikkeling nog vollop gaande is.

Als je erbij wil blijven dat je OpenElec op een sd kaartje wil houden, dan kan je ook je hdd wel blijven gebruiken. Je moet hem dan alleen wel even mounten in linux anders "bestaat" hij niet. Ik zou overigens zelf niet voor die methode kiezen want het levert je niets op.

Voor alle mem issues die genoemd worden is het ook belangrijk om je te realiseren dat je een apparaat hebt gekocht dat geen ondersteuning heeft voor dual channel memory. Twee bankjes erin zetten heeft dus totaal geen zin. Bij het gebruik van meer dan 4GB mem en OpenElec is het logisch dat je niet de volledige hoeveelheid te zien krijgt want de de dev builds zijn tot nog toe allemaal 32bit.

[ Voor 12% gewijzigd door Mystic Spirit op 19-08-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Mystic Spirit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Updates zijn geen punt. Openelec kan gewoon updaten daar is echt geen format voor nodig. Je kan gewoon de files system en kernel uit de target map in de zipfile halen en deze plaatsen in de update dir op de box. Na een reboot zal hij automatisch updaten

Voor je het hele apparaat afschrijft, vertel even welke build je gebruitkt, want er zit wel behoorlijk wat verschil in en je moet je ook realiseren dat je een apparaat hebt gekocht waarvoor de software ontwikkeling nog vollop gaande is.

Als je erbij wil blijven dat je OpenElec op een sd kaartje wil houden, dan kan je ook je hdd wel blijven gebruiken. Je moet hem dan alleen wel even mounten in linux anders "bestaat" hij niet. Ik zou overigens zelf niet voor die methode kiezen want het levert je niets op.

Voor alle mem issues die genoemd worden is het ook belangrijk om je te realiseren dat je een apparaat hebt gekocht dat geen ondersteuning heeft voor dual channel memory. Twee bankjes erin zetten heeft dus totaal geen zin. Bij het gebruik van meer dan 4GB mem en OpenElec is het logisch dat je niet de volledige hoeveelheid te zien krijgt want de de dev builds zijn tot nog toe allemaal 32bit.
Updates kunnen volgens mij niet met een developers build, voor het Fusion platform moet je de daily builds gebruiken. Ik gebruik de laatste build, dus OpenELEC-Fusion.i386-devel-20110817192731-r7695.

Het liefst wil ik OpenElec nog op de SD kaart, het probleem is dus dat ik niet zo goed weet hoe ik de hdd kan mounten :$ . verschillende zaken via Google gezocht en gevonden, maar ik krijg niks aan de praat :$ . Dat is dus nu gelukt! Hij kon hem gisteren niet detecteren omdat de schijf niet geformatteerd was :F .

[ Voor 3% gewijzigd door Cubic X op 19-08-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een ding waar ik nog tegenaan loop is dat bij sommige files het geluid na verloop van tijd niet meer synchroon loopt met het beeld. Je ziet dan soms een soort kleine storing in het beeld en zodra die optreden loopt het geluid niet meer gelijk. Maar dat gebeurt dan weer niet met alle files 8)7

Al met al zijn de meeste problemen die ik had nu wel opgelost en ik zal de AD02 dus niet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik heb toch al ondertussen een keer of 10 zonder problemen gewoon een update gedaan met de Fusion dev versie.
Je start de machine op, kopieert de SYSTEM en KERNEL bestanden in de /storage/.target folder (wel even show hidden folders aanzetten), je reboot de machine en hij update. Makkelijker kan bijna niet.
Heb al vanaf de 1e versie die ik erop gezet heb geen complete format/install meer gedaan.
Het is echt van belang dat je de laatste versie draait en de instellingen goed staan.
Heel af en toe heb ik in het menu wel een vastloper, hij is niet echt vast want met een SSH verbinding kan ik erbij en hem een reboot geven. Maar ook dat wordt onderzocht door de devs van Openelec en ben ervan overtuigd dat ze dat binnen no-time hebben gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncalitri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 10:33
Kan iemand misschien verifieren of het mogelijk is om 1080p content af te spelen als zijnde 1080p resolutie op de zbox id41?

Voordat ik Openelec heb geinstalleerd had ik win7 op de machine staan , kreeg toen de resolutie niet hooggenoeg. Kreeg hem via windows 7 max op 1024 x 768.

Nu ik ook bijv sopcast wil , denk ik eraan om naar windows 7 + xbmc te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:53:
OpenElec op de AD02 (en andere Fusion systemen waarschijnlijk...) werkt helemaal niet lekker hier. Vandaag de hele dag lopen prutsen, nog geen steek verder. Ik wil gewoon OpenElec op mijn boxje draaien vanaf een 4GB sd-kaart (i.v.m. updates en zo), goed dat werkte...echter kon ik toen mijn interne hardeschijf (van de Zbox dus) niet vinden en laat staan benaderen (ik wil downloaden en afspelen naar deze interne harde schijf). Ben drie uur bezig geweest met allerlei Linux dingen, maar ik ben absoluut een Linux noob en kwam er dus ook niet uit...uiteindelijk maar besloten OpenElec opnieuw te installeren op de interne hardeschijf, dat ging goed. Maar dit is dus niet wat ik wil in verband met de updates, nu moet ik elke keer mijn hdd formatteren 8)7 .

Volgende is het afspelen. Downloaden van een film ging prima, lekker vlot ook. Het afspelen ging daarentegen weer kloten, veel artifacts (ligt niet aan de film, dat heb ik al gecontroleerd) en niet heel vloeiend. Daarnaast ook geen geluid over HDMI, iets dat ik wel wil. Ik wil het geluid via HDMI naar mijn TV, alle instellingen wel 10x bij langs gelopen...uiteindelijk kreeg ik half geluid: alleen achtergrond geluiden (muziek, effecten, omgeving, etc.) maar geen stemmen...

Even mezelf quoten om aan te geven waar ik nu sta. Vanmiddag de hele middag weer lopen prutsen. Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om OpenElec vanaf de SD kaart te draaien en de HDD te gebruiken voor content, het was zo simpel: de hdd moest ext4 geformatteerd zijn. OpenElec herkende toen de HDD en door het aanmaken van Symlinks (iets wat ik geleerd heb vandaag :P ) kan ik hem nu benaderen vanuit OpenElec.

Het geluid zorgde voor de meeste problemen, na lang zoeken en puffen eindelijk een oplossing bedacht (ook al ben ik er niet 100% tevreden mee, maar het werkt). Heb via SSH en audioconf aangemaakt met daarin wat settings, vervolgens deze settings in XMBC aangepast. Nu heb ik geluid over HDMI, echter wel 2.0 i.p.v. de gewenste 5.1...maargoed, ben allang blij dat ik geluid heb :P .

De Zbox loopt nog wel geregeld vast, maar volgens het forum op OpenElec hebben meer mensen daar last van. Hopelijk wordt dat snel opgelost.

Nu nog uitzoeken hoe Couchpotato automatisch Nederlandse ondertitelingen kan downloaden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grrrrrene schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:17:
Een ding waar ik nog tegenaan loop is dat bij sommige files het geluid na verloop van tijd niet meer synchroon loopt met het beeld. Je ziet dan soms een soort kleine storing in het beeld en zodra die optreden loopt het geluid niet meer gelijk. Maar dat gebeurt dan weer niet met alle files 8)7

Al met al zijn de meeste problemen die ik had nu wel opgelost en ik zal de AD02 dus niet terugsturen.
Een dergelijk verschijnsel heb ik met files waarvan ik subs ga zoeken tijdens afspelen.

Film wordt dan op pauze gezet , subs zoeken en vervolgens gaat het weer verder. Doe je dit een paar keer omdat subs niet goed zijn of uit sync lopen dan zul je merken dat op een gegeven moment audio uit sync loopt.
Ik stop dan film en herstart hem weer waar deze gebleven is en dan is het probleem weg.

(moet nog uitvogelen hoe ik subs manual in sync kan zetten)
Cubic X schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:07:
[...]
-knip-

Nu nog uitzoeken hoe Couchpotato automatisch Nederlandse ondertitelingen kan downloaden :P .
Settings, Extra, Subtitles

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Dat heb ik al gevonden, maar hij blijft Engelse subs downloaden...kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat er geen NL subs te vinden zijn, maar als ik handmatig Google afzoek kan ik ze toch echt vinden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Dat heb ik al gevonden, maar hij blijft Engelse subs downloaden...kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat er geen NL subs te vinden zijn, maar als ik handmatig Google afzoek kan ik ze toch echt vinden ;) .
Das vreemd ja, ik zal het ook eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Cubic X schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:07:
[...]

Het geluid zorgde voor de meeste problemen, na lang zoeken en puffen eindelijk een oplossing bedacht (ook al ben ik er niet 100% tevreden mee, maar het werkt). Heb via SSH en audioconf aangemaakt met daarin wat settings, vervolgens deze settings in XMBC aangepast. Nu heb ik geluid over HDMI, echter wel 2.0 i.p.v. de gewenste 5.1...maargoed, ben allang blij dat ik geluid heb :P .
Geluid werk bij mij gewoon over HDMI. In de geluidsinstellingen alles op HDMI en 5.1 ingesteld.
DTS en DD 5.1 werken gewoon. Heb geen gebruik hoeven te maken van SSH. Heb alleen nog geen geluid in het menu, maar daar kijk vanavond even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Geluid werk bij mij gewoon over HDMI. In de geluidsinstellingen alles op HDMI en 5.1 ingesteld.
DTS en DD 5.1 werken gewoon. Heb geen gebruik hoeven te maken van SSH. Heb alleen nog geen geluid in het menu, maar daar kijk vanavond even naar.
Ik krijg geluid over HDMI in 5.1 niet voor elkaar...dan hoor ik alleen achtergrondgeluiden, geen stemmen en dergelijke. Beetje vervelend, maar het werkt in ieder geval in 2.0 en ik kijk later nog wel eens naar 5.1 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Een dergelijk verschijnsel heb ik met files waarvan ik subs ga zoeken tijdens afspelen.

Film wordt dan op pauze gezet , subs zoeken en vervolgens gaat het weer verder. Doe je dit een paar keer omdat subs niet goed zijn of uit sync lopen dan zul je merken dat op een gegeven moment audio uit sync loopt.
Ik stop dan film en herstart hem weer waar deze gebleven is en dan is het probleem weg.
Tsja, volgens mij heb ik de keren dat het optrad niks geks gedaan, gewoon de film gestart en verder van de knoppen afgebleven. Stoppen en hervatten zet het geluid even in sync (ongeveer), maar het loopt vervolgens weer langzaam uit elkaar (beeld loopt geloof ik achter op het geluid, maar ik ben niet thuis, dus kan het niet testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Sinds de laatste update is mijn asound.conf.sample leeg en krijg ik het niet voor elkaar optical audio te krijgen, instellen van custom 1,1 of 1.1 helpt niet.

Iemand tips hoe het wel gaat werken op een AD02 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Hallo,

Ik twijfel tussen een (tweedehands) Zotac H67ITX-C-E met Intel Core i3 2105 en een nieuwe ZBOXHD-ND22

Doel is win7 + XBMC, 1080p

Kan de eerste genoemde dat makkelijk aan, of is het juist overkill?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:37:
Sinds de laatste update is mijn asound.conf.sample leeg en krijg ik het niet voor elkaar optical audio te krijgen, instellen van custom 1,1 of 1.1 helpt niet.

Iemand tips hoe het wel gaat werken op een AD02 ?
Hoe het toch iedere keer mis gaat met jouw audio is voor mij echt een raadsel. Ik heb ook de laatste update erop gezet. Nog nooit iets met asound.conf gedaan en het werkt gewoon met de instellingen die ik eerder gepost heb. Probeer die instellingen nog eens.
Sponz schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:22:
Hallo,

Ik twijfel tussen een (tweedehands) Zotac H67ITX-C-E met Intel Core i3 2105 en een nieuwe ZBOXHD-ND22

Doel is win7 + XBMC, 1080p

Kan de eerste genoemde dat makkelijk aan, of is het juist overkill?

Alvast bedankt.
Beide zijn prima geschikt. Het doel wat je noemt, zijn wat mij betreft middelen. Wil je naast media afspelen ook nog andere dingen met de pc doen? en is 1080p de enige vereiste of heb je ook nog audio eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mystic Spirit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:57:

Beide zijn prima geschikt. Het doel wat je noemt, zijn wat mij betreft middelen. Wil je naast media afspelen ook nog andere dingen met de pc doen? en is 1080p de enige vereiste of heb je ook nog audio eisen?
audio 2.0 optisch naar m'n DAC, moet geen probleem zijn lijkt me.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Hoe het toch iedere keer mis gaat met jouw audio is voor mij echt een raadsel. Ik heb ook de laatste update erop gezet. Nog nooit iets met asound.conf gedaan en het werkt gewoon met de instellingen die ik eerder gepost heb. Probeer die instellingen nog eens.

-knip-
Hoe het elke keer misgaat is ook voor mij een raadsel, nu werkt het.

En nu er vanaf blijven voordat het weer stuk gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
aegieles schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Ik heb nu ook geluid in het menu. Ik heb via samba Configfiles\asound.conf.sample\asound.conf_fusion.sample naar Configfiles\asound.conf gekopieerd en het # voor pcm "hw:0,3" weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Zo, vandaag OpenElec r7720 op mijn AD02 gezet...hij werkt nu prima en heb alles geconfigureerd zoals ik wil (alleen het 5.1 HDMI geluid werkt niet, maar dat is dan jammer).

Waar ik nog wel een issue mee heb is het feit dat het 'wakker' worden uit de suspend/sluimerstand niet werkt. Hij gaat wel in de sluimerstand, als ik hem vervolgens weer wil opstarten gaat de hardeschijf wel draaien maar blijven de lampjes (WiFi, hdd activiteit, etc.) uit en ook komt er niks op het beeldscherm. Ik moet dan de stekker eruit trekken om opnieuw op te kunnen starten. Iemand die dit probleem ook heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ik heb dit probleem ook met de slaapstand.

Problemen met het geluid over HDMI heb ik echter niet. Dit zou ook bij jouw ook moeten lukken aangezien we dezelfde hardware en software gebruiken. Tenzij het aan je receiver ligt natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door aegieles op 21-08-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
aegieles schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:41:
Ik heb dit probleem ook met de slaapstand.

Problemen met het geluid over HDMI heb ik echter niet. Dit zou ook bij jouw ook moeten lukken aangezien we dezelfde hardware en software gebruiken. Tenzij het aan je receiver ligt natuurlijk.
Ik heb het probleem met de slaapstand gemeld op OpenElec :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het slaapstand probleem is een algemeen linux probleem. Daar kan openelec waarschijnlijk ook weinig aan doen. Ubuntu en fusion chipset kunnen namelijk ook geen slaapstand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toussi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:56
In Windows 7 werkt slaapstand ook niet bij mij. Beetje raar is dat het de eerste keer gewoon werkt maar de tweede keer begint ie te piepen bij het aanzetten en start niet op. Stroom eraf en er weer op en werkt weer normaal (behalve dat de BIOS instellingen worden gereset). Voor de rest werkt de Zotac AD02 perfect met Windows 7 en XBMC. Ubuntu en XBMC draait ietsje minder goed helaas maar is wel mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@toussi, ik heb het, zoals eerder al gedeeld, met de tegenhanger van de AD-02 wel goed voor elkaar gekregen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zet m'n AD02 eigenlijk nooit standby, ding sluit zo snel af en start zo snel op dat ik die functie amper nodig vind :) Booten duurt 10-12s ofzo? En uitschakelen 1-2 :o Voor mijn tv op de juiste input staat en mijn receiver op de juiste ingang, staat de AD02 in het XBMC-homescreen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 22-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tja, booten duurt, vanuit standby naar het Windows bureaublad maximaal een seconde of 5, en om de HDMI handshake goed te laten verlopen is het wel aan te bevelen om je versterker en TV eerst op de juiste ingang te zetten voordat het htpc-tje wordt opgestart maar dat is bij mij ook maar 1 seconde werk (een toetsdruk).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, met booten bedoel ik echt booten, dus een koude start. Vanuit standby zou het inderdaad max 5s moeten duren, tenminste, mijn Windows 7-laptop (Lenovo W500) doet daar amper 2-3s over en dat is een bijna 3 jaar oude laptop (wel met Intel 320-series SSD).

Maar ik bedoel dus: ik vind het niet zo'n groot probleem om even 10s te wachten op een cold boot omdat standby niet werkt. Als booten 1,5 minuut zou duren werd dat een ander verhaal.

* Grrrrrene laat de AD02 voorlopig draaien zoals het draait. Het enige nadeel is momenteel de sync tussen beeld en geluid, hoewel ik niet 100% zeker weet of de AD02 daar de oorzaak van is, gisteren heb ik nml de audio van een film 0.2s vertraagd en hij liep de hele film goed, terwijl ik de indruk had dat het langzaam meer en meer out-of-sync liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Bah, sinds laatste update (7720) van OpenElec heb ik allemaal last van audio drops, beeld blijft doorlopen maar audio is even weg.

Maar een downgrade doen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:28:
Nee, met booten bedoel ik echt booten, dus een koude start. Vanuit standby zou het inderdaad max 5s moeten duren, tenminste, mijn Windows 7-laptop (Lenovo W500) doet daar amper 2-3s over en dat is een bijna 3 jaar oude laptop (wel met Intel 320-series SSD).

Maar ik bedoel dus: ik vind het niet zo'n groot probleem om even 10s te wachten op een cold boot omdat standby niet werkt. Als booten 1,5 minuut zou duren werd dat een ander verhaal.

* Grrrrrene laat de AD02 voorlopig draaien zoals het draait. Het enige nadeel is momenteel de sync tussen beeld en geluid, hoewel ik niet 100% zeker weet of de AD02 daar de oorzaak van is, gisteren heb ik nml de audio van een film 0.2s vertraagd en hij liep de hele film goed, terwijl ik de indruk had dat het langzaam meer en meer out-of-sync liep.
Ik begreep wel wat je met je boot bedoelde, een koude start inclusief BIOS. Ik wilde enkel aangeven wat er gebeurd als je vanuit een slaapstand het systeem wakker maakt (natuurlijk via een afstandsbediening) naar een Windows omgeving. Toen ik het systeem nog niet volledig in slaap bracht (rood lampje bleef knipperen) zat ik in 2-3 seconden op het bureaublad maar die seconden doen er eigenlijk helemaal niet toe. Belangrijk vind ik dat ik het systeem op afstand kan starten en dat de start (vanuit welke positie dan ook) goed wordt afgehandeld.

Mogelijk heeft toussi zijn instellingen nog niet optimaal staan (voor Windows) en wilde ik mijn ervaring (nogmaals) even delen. :)

Edit: de sync problemen heb ik niet, ook niet na een tijdje. Video/audio gaat bij mij volledig via HDMI maar wel onder Windows 7. Het maakt daarbij niet uit of ik XBMC of MediaPortal gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2011 18:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Grrrrrene schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:26:
Ik zet m'n AD02 eigenlijk nooit standby, ding sluit zo snel af en start zo snel op dat ik die functie amper nodig vind :) Booten duurt 10-12s ofzo? En uitschakelen 1-2 :o Voor mijn tv op de juiste input staat en mijn receiver op de juiste ingang, staat de AD02 in het XBMC-homescreen :P
Ik wil hem in slaapstand hebben zodat ik altijd, wanneer ik maar wil, een film of serie kan toevoegen aan Sickbeard/Couchpotato. Je kan hem ontwaken uit slaapstand met 'Wake on lan', wat theoretisch werkt (hij 'ontwaakt' wel, maar geen beeld :P ). Verder start hij vlot op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Ik wil hem in slaapstand hebben zodat ik altijd, wanneer ik maar wil, een film of serie kan toevoegen aan Sickbeard/Couchpotato. Je kan hem ontwaken uit slaapstand met 'Wake on lan', wat theoretisch werkt (hij 'ontwaakt' wel, maar geen beeld :P ). Verder start hij vlot op inderdaad.
Ik vraag me toch af hoe die android remote precies werkt als je "Power On" kiest, ik vermoed een verkapte Wake-On-Lan. Zo start ik mijn AD02 altijd tot dat bestelde remote binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toussi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:56
@hardware-lover Thx heb energie prestatie naar hoge prestaties gezet en het werkt :) Beetje raar dat dit moet maar goed werkt nu wel. Heb er een 1tb samsung m8 hdd inzitten dus koude start duurt dan wat langer dan een ssd. Ik wacht nog tot ssd prijzen dalen dan zal koude start ook geen probleem meer zijn. (en kan de hdd verhuizen naar een externe behuizing voor meer opslag).
Pagina: 1 ... 8 ... 39 Laatste