Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Heeft iemand met een Zbox-AD02 het volgende al kunnen achterhalen of de pinnetjes een IR ingang is?

text op moederbord: CIR1

(klik op plaatje = groter plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2647/5703622730_455153b513_m.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Fermion op 22-08-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Fermion schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:33:
Heeft iemand met een Zbox-AD02 het volgende al kunnen achterhalen of de pinnetjes een IR ingang is?

text op moederbord: CIR1

(klik op plaatje = groter plaatje)
[afbeelding]
Ik vermoed van wel. Weet wel zeker nu. Via via kom je ook wel eens SIR/CIR 1/0 tegen en wat ik daaruit op maak is dat voor een IR reciever. CIR staat dan ook voor Consumer IR.

Wat ik ook gelezen had is dat het meestal uit 6 a 7 pinnen bestaat echter lijkt deze aansluiting er maar 4 te hebben op de AD-02.

Hoe het verder aangesloten moet worden is mij nog een raadsel, ben ook wel benieuwd hoe je dit in gedachten had?

lees voer:
http://tldp.org/HOWTO/Inf...ed-howto-c-lirc-irda.html

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 23-08-2011 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Ik ben nog aan het twijfelen tussen de AD02 en de ND22, hopelijk hebben jullie advies voor mij.

Na verschillende benchmarks gezien te hebben waarin de AMD E-350 niet echt goed uit de verf kwam, vraag ik me af of Windows 7 wel lekker gaat draaien op de AD02. Ik ben geen gekke dingen van plan, ik ga mijn HTPC hoofdzakelijk gebruiken voor het zien van series (720P MKV) en af en toe een film (720P en 1080P MKV) en dit zal afgespeeld worden met XBMC of Media Player Classic HC, en getoond worden op mijn Full-HD LCD TV (LG 37"). Ook ben ik van plan om Torrents voortaan via mijn HTPC te downloaden in plaats van mijn "normale" computer. Al mijn video bestanden bewaar ik uiteindelijk op mijn NAS, dus veel opslag ruimte heb ik niet nodig op mijn HTPC.

Vragen waar ik nog mee zit:
Is de AD02 snel genoeg voor licht Windows 7 gebruik (MKV afspelen en torrents downloaden)
Is de ND22 beduidend sneller, of valt het reuze mee, gezien het gene wat ik er mee ga doen
Welke van de twee is het stilst, of verschilt het amper/niet
Is een 16GB SSD groot genoeg als ik Windows 7 ga installeren?
Kan ik Torrents rechtstreeks op mijn NAS opslaan? (gigabit netwerk, haal meestal 40MB/s richting mijn NAS, dus het zou moeten werken.. of zie ik iets over het hoofd?)

Hopelijk heeft iemand op één of meerdere van mijn vragen een antwoord. Alvast bedankt!!

Op HTPC gebied ben ik nog een groentje.. dus vergeef me mijn n00b vragen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cubic X schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:49:
[...]

Ik wil hem in slaapstand hebben zodat ik altijd, wanneer ik maar wil, een film of serie kan toevoegen aan Sickbeard/Couchpotato. Je kan hem ontwaken uit slaapstand met 'Wake on lan', wat theoretisch werkt (hij 'ontwaakt' wel, maar geen beeld :P ). Verder start hij vlot op inderdaad.
WOL werkt ook als hij uitstaat :) Tenminste, hier wel. Ik kan mijn AD02 aanzetten met Android XBMC remote. Uitzetten helaas niet (niet met 1 dedicated knop), maar dat zal ik 's een feature request maken :)

@hierboven: waarom installeer je geen torrent client op je NAS? Ik heb daar een foldertje waar iedere minuut in gekeken wordt door de NAS, als daar een torrent staat pikt hij die op en gaat hij hem downloaden. Je NAS staat toch 24/7 aan, je HTPC neem ik aan niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 23-08-2011 10:51 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Marando schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:01:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de AD02 en de ND22, hopelijk hebben jullie advies voor mij.

Na verschillende benchmarks gezien te hebben waarin de AMD E-350 niet echt goed uit de verf kwam, vraag ik me af of Windows 7 wel lekker gaat draaien op de AD02. Ik ben geen gekke dingen van plan, ik ga mijn HTPC hoofdzakelijk gebruiken voor het zien van series (720P MKV) en af en toe een film (720P en 1080P MKV) en dit zal afgespeeld worden met XBMC of Media Player Classic HC, en getoond worden op mijn Full-HD LCD TV (LG 37"). Ook ben ik van plan om Torrents voortaan via mijn HTPC te downloaden in plaats van mijn "normale" computer. Al mijn video bestanden bewaar ik uiteindelijk op mijn NAS, dus veel opslag ruimte heb ik niet nodig op mijn HTPC.

Is de AD02 snel genoeg voor licht Windows 7 gebruik (MKV afspelen en torrents downloaden)
Zeker geschikt
Is de ND22 beduidend sneller, of valt het reuze mee, gezien het gene wat ik er mee ga doen
Wat cpu power betreft verschillen ze niet zo veel.
ik heb geen vergelijk, maar ze hebben een gelijksoortige fan, dus zal ook niet veel verschillen
Is denk ik wat aan de krappe kant. Ik zou zelf nooit kiezen om Windows te installeren als je alleen videotjes wil afspelen
Kan ik Torrents rechtstreeks op mijn NAS opslaan? (gigabit netwerk, haal meestal 40MB/s richting mijn NAS, dus het zou moeten werken.. of zie ik iets over het hoofd?)
Je ziet niets over het hoofd. Net als een andere pc is hij gewoon geschikt om alles mee te doen.
Hopelijk heeft iemand op één of meerdere van mijn vragen een antwoord. Alvast bedankt!!

Nog een paar tips:
  • Als je een NAS hebt zijn deze meestal ook in staat om torrents of usenet handelingen te verrichten. Het lijkt mij onnodig om dit af te laten handelen door een andere pc.
  • Belangrijkste verschil tussen AD02 en ND22 is dat de ND22 geen bitstreamaudio ondersteund en geen DirectX11 ondersteund. De AD02 doet dit wel en met name de audio was voor mij doorslaggevend.
  • De kosten van een windows licentie staan niet in verhouding tot de kosten van de AD02 of ND22. Overweeg Openelec of andere linix gebasserde mediasoftware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
En voor je bang wordt voor het idee van Linux installeren, OpenElec kan niet eenvoudiger. Zelfs ik als Linux-n00b krijg het geïnstalleerd en werkend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Bedankt Grrrrrene en Mystic Spirit voor jullie reactie! Ik zal me gaan verdiepen in Openelec en XBMC Live, als alternatief voor Windows 7.

Ik heb overigens een legale Windows 7 liggen die ik niet gebruik, dus om 't geld voor een licentie hoef ik 't niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Marando schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:01:

Ook ik heb een AD02 en 720p worden zonder problemen afgespeeld (net zoals de enkele 1080p's die ik geprobeerd heb, ook birdscene uit de BBC Planeth Earth serie) via een OpenElec installatie.

Weet niet wat voor NAS je hebt maar mss eens kijken of je de download acties niet op je NAS kunt laten uitvoeren, verder dacht ik dat de minimum HDD specs voor een Win7 32bit 16GB en 64x 20GB waren dus 16GB voor een 32bit install moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
schumi2004 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:50:
[...]

Ik vraag me toch af hoe die android remote precies werkt als je "Power On" kiest, ik vermoed een verkapte Wake-On-Lan. Zo start ik mijn AD02 altijd tot dat bestelde remote binnen is.
Dit is gewoon een WOL functie binnen de android app. Wordt ook zo genoemd in de settings van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WOL wordt naar het MAC-adres gebroadcast (en niet op IP), daarom staat dat ook in de settings van XBMC remote vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:05:

Wat cpu power betreft verschillen ze niet zo veel.
[...]
E350 (AD02) vs su2300 (ND22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Grrrrrene schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:24:
En voor je bang wordt voor het idee van Linux installeren, OpenElec kan niet eenvoudiger. Zelfs ik als Linux-n00b krijg het geïnstalleerd en werkend ;)
Ok, heb me er even in verdiept en ik ga voor OpenElec! Dan is de AD02 wel een goeie keus lijkt me, gezien het feit dat één van de developers nu een AD02 tot zijn beschikking heeft en er de laatste weken/dagen veel vooruitgang is geboekt.

Wat betreft het downloaden van Torrents. Jullie adviseren mij om dit op mijn NAS te doen. Ik ben alleen bang dat mijn (n00b) NAS dit niet aan kan, het is een WD Mybook Live. Is het toch mogelijk (en enigszins eenvoudig) om Torrents te downloaden met OpenElec geinstalleerd?

Ik lees steeds dat mensen OpenElec op een USB (of SD kaart) installeren.. maar ik heb een 2,5" WD Scorpio schijfje liggen (7200rpm).. die kan ik daar toch ook prima voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Je kan wel degelijk een torrent client op jouw NAS installeren: http://community.wdc.com/...k-Live/td-p/110984/page/2

Je kan Openelec op een hdd installeren als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

aegieles schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:34:
Je kan wel degelijk een torrent client op jouw NAS installeren: http://community.wdc.com/...k-Live/td-p/110984/page/2

Je kan Openelec op een hdd installeren als je dat wilt.
Bedankt voor je reactie. Heb een paar pagina's van die thread gelezen, maar er wordt duidelijk gemaakt door iemand dat dit niet officieel ondersteund wordt door WD en dat dit problemen kan geven bij een toekomstige firmware update. Ook lees ik dat dit niet een appeltje-eitje is voor iemand met geen verstand van Linux. Laat ik nou echt compleet geen verstand hebben van Linux... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

@Marando
Er is voor Openelec ook een torrent deamon dus wat dat betreft is dat geen probleem.
Synthetische benchmarks zijn niet bij dit soort minimale verschillen voor mij niet doorslaggevend zeker niet als je het als media pc gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:25:
@Marando
Er is voor Openelec ook een torrent deamon dus wat dat betreft is dat geen probleem.

[...]

Synthetische benchmarks zijn niet bij dit soort minimale verschillen voor mij niet doorslaggevend zeker niet als je het als media pc gebruikt.
Akkoord. Ik gebruik echter mijn ASRock 330 Pro, behalve voor HD entertainment, ook voor everyday business-user demands. De ND22 lijkt mij daarvoor, in tegenstelling tot de AD02 en zeker de dual core 330 Atom CPU, een significante verbetering, hetgeen in de vele reviews wordt benadrukt; The ND22 may not be able to compete with your average budget tower with a standard desktop CPU, being packed in a 7.4 x 7.4 x 1.7" casing givers it the highest size-to-performance ratio of any desktop you can buy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
aegieles schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Dit is gewoon een WOL functie binnen de android app. Wordt ook zo genoemd in de settings van de app.
Grrrrrene schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:27:
WOL wordt naar het MAC-adres gebroadcast (en niet op IP), daarom staat dat ook in de settings van XBMC remote vermeld :)
Wat ik al zo'n beetje dacht.
Had dat gedeelte van de settings niet echt aangeraakt moet ik zeggen en dus ook over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik ben de komst van mn zotac aan het voorbereiden door de openelec disk te maken

Die bootdisk lijkt wel te lukken maar hoe moet ik nu xbmc op de openelec
schijf installeren, ik kan die partities niet lezen (op mn windows bak).

Ik zie in schijf beheer dat er een 179MB schijf is en een 7.23 GB schijf (het is een 8GB SD card).
Moet ik op de 1 of andere manier nu met een linux machine op die tweede schijf xbmc gaan kopieren?
Ik heb namelijk geen linux machines en vraag me af hoe dus xbmc op die sd card moet komen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Je stopt de installatie usb stick en de sd card in de zbox.
De zbox zet je dan aan en start dan op van je usb stick.
In het menu wat dan volgt kies er voor om openelec op de sd card te installeren.
Na installtie haal je de usb stick er weer uit en dan een reboot.
Dat is alles. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

ah ok, thx
ik wacht wel tot het ding er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Jammer dat er alleen een 2,5" hdd in past. Dan is 750GB zo,n beetje het Max wat je voor een goede prijs/kwaliteit aan opslag kan krijgen.
Eigenlijk moet je hier ook een NAS bij aanschaffen. En dan heb je al twee keer de energiekosten van een draaiend systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

M-ThijZ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:25:
Jammer dat er alleen een 2,5" hdd in past. Dan is 750GB zo,n beetje het Max wat je voor een goede prijs/kwaliteit aan opslag kan krijgen.
Eigenlijk moet je hier ook een NAS bij aanschaffen. En dan heb je al twee keer de energiekosten van een draaiend systeem.
Klopt inderdaad, maar wees nou eerlijk heb je niet liever een NAS/Home server waar 2 tot 4 disks ingaan voor opslagcapaciteiten tot 8 TB die netjes hibernate/spin down gaan en één stream kastje(HTCP, Zbox, WD tv live etc) die alleen aanstaat als je hem nodig hebt?

Edit: Binnenkort ga ik zelf ook een Zbox aanschaffen, mijn WD TV LIVE begint steeds meer een beperkte factor te worden en XBMC heb ik zeer goede ervaringen mee. In deze Zbox komt dan alleen een sd/usb kaart voor het OS, alle media komt op mijn home server waar sickbeard, utorrent en SABnzbd de rest doen).

[ Voor 19% gewijzigd door Melkaz op 24-08-2011 10:42 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Melkaz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Klopt inderdaad, maar wees nou eerlijk heb je niet liever een NAS/Home server waar 2 tot 4 disks ingaan voor opslagcapaciteiten tot 8 TB die netjes hibernate/spin down gaan en één stream kastje(HTCP, Zbox, WD tv live etc) die alleen aanstaat als je hem nodig hebt?
NAS die gaat hibernaten, niet doen. Spin down, niet doen.
Elke start/stop vergroot de kans op een storing. Laat die Harddrives in je NAS 24/7 draaien.

Wanneer de spindown aanstaat, dan maakt je NAS per jaar makkelijk ruim 3000 stop/starts... Want het OS op je NAS wilt namelijk ook wel eens wat benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
M-ThijZ schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:25:
Wat je ook kunt doen is een externe Harddrive via USB aansluiten, en verbruikt al minder stroom. 2TB is niet meer zo vreselijk duur tegenwoordig en goedkoper dan een NAS. Met USB3 tegenwoordig gaat het ook nog eens erg rap.

En het uitbreiden ervan is simpel als het bij pluggen van een extra externe Harddrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:53

Melkaz

Melkazar

Fermion schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:44:
[...]

NAS die gaat hibernaten, niet doen. Spin down, niet doen.
Elke start/stop vergroot de kans op een storing. Laat die Harddrives in je NAS 24/7 draaien.

Wanneer de spindown aanstaat, dan maakt je NAS per jaar makkelijk ruim 3000 stop/starts... Want het OS op je NAS wilt namelijk ook wel eens wat benaderen.
Heeft dit ook betrekking op Windows Server(2008R2)? Voordat ik een home server had draaide ik via een Synology en die heeft inderdaad al twee disks kapot gekregen vanwege de vele stop en starts(en de Samsung bug van paar jaar geleden waardoor de disks constant werden aangeroepen). Situatie Home server:
1. OS disk
2. Backup/media disk.
3. Download disk, wanneer download klaar is wordt hij automatisch verplaatst naar disk 2. Media, ook draaien hier de torrents(upload)

Dan zou je toch denken dat Disk 2 wel mag gaan slapen? Deze heeft alleen iets te doen snachts als er series worden gedownload(10 x per week max).

Misschien is dit wel behoorlijk offtopic in het Zotac ZBox topic, mijn excuses!

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor de AD02 gebruikers en XBMC. Ik heb een review en volledige installatiehandleiding staan om tot een goed werkende setup te komen: http://www.xbmcfreak.nl/a...en-instructiehandleiding/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Erhnam schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:02:
Voor de AD02 gebruikers en XBMC. Ik heb een review en volledige installatiehandleiding staan om tot een goed werkende setup te komen: http://www.xbmcfreak.nl/a...en-instructiehandleiding/
Een kleine misser in je review, "Optische of sp/dif geluidsuitgangen ontbreken helaas.".
Zowel een optische in- als uitgang zijn beschikbaar, je kunt deze via een (standaard niet meegeleverde) verloopplug aansluiten. Daarbij is het natuurlijk geen AD02 ;)

Update: inmiddels gecorrigeerd in het verslag d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 25-08-2011 00:04 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

M-ThijZ

Riding on Rails

Fermion schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Wat je ook kunt doen is een externe Harddrive via USB aansluiten, en verbruikt al minder stroom. 2TB is niet meer zo vreselijk duur tegenwoordig en goedkoper dan een NAS. Met USB3 tegenwoordig gaat het ook nog eens erg rap.

En het uitbreiden ervan is simpel als het bij pluggen van een extra externe Harddrive.
Ook het overwegen waard. Al staat het natuurlijk niet zo elegant dat er een extra disk + voeding bij hangt. Het is natuurlijk ook maar de vraag of een ZBOX krachtig genoeg is om naast xbmc ook sabnzb en sickbeard op de achtergrond te hebben draaien. En je zit vast aan beperkingen van openelec.

Misschien kan ik beginnen met een 3,5" hdd in externe behuizing, die ik op een later moment in een instapversie van een Synology kan stoppen.

Waarom stoppen veel mensen trouwens een SSD in hun ZBOX? Je kunt toch met OpenELEC booten vanaf een USB stick, dan heb je helemaal geen HDD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Vandaag m'n HP USB ir receiver binnen gekregen uit Hong Kong en na wat zoekwerk op het XBMC forum werkt die. Type receiver is OVU400102/071.
Zal nog wel verder fine tunen zijn om sommige buttons voor mij wat logischer te plaatsen maar het merendeel werkt.
ZBox AD02, HP USB ir receiver en Logitech Harmony 700 serie.

(oh ja ik programmeer de remote via Ubuntu 11.04 , daarvoor moet je concordance and congruity installeren, vervolgens via sudo firefox...ja ik weet het not best practise...naar de members.harmonyremote.com site en hem vervolgens verder configureren).

[ Voor 28% gewijzigd door Tadream op 24-08-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik ben me wat aan het verdiepen in de verschillende types zbox, en in mindere mate ook andere htpc's. Ik ben van plan om windows 7 te draaien met xbmc, en verder moet ik er nog wat mee kunnen internetten. Tevens moet er nog een nas komen waar ik sabnzbd op draai en alle media op zet. Kunnen alle types zbox deze taken aan, en welke is in het bijzonder aan te raden? Alles zal bedraad worden aangesloten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb mijn mening hierover al meerdere keren gegeven. Blader een paar posts omhoog en je weet het antwoord :P

• schumi2004
Tadream schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:54:
Vandaag m'n HP USB ir receiver binnen gekregen uit Hong Kong en na wat zoekwerk op het XBMC forum werkt die. Type receiver is OVU400102/071.
Zal nog wel verder fine tunen zijn om sommige buttons voor mij wat logischer te plaatsen maar het merendeel werkt.
ZBox AD02, HP USB ir receiver en Logitech Harmony 700 serie.

(oh ja ik programmeer de remote via Ubuntu 11.04 , daarvoor moet je concordance and congruity installeren, vervolgens via sudo firefox...ja ik weet het not best practise...naar de members.harmonyremote.com site en hem vervolgens verder configureren).
Ook ik heb deze remote na 3 weken ontvangen uit HK, samen met de HP MCE remote (old version). (advertentie zei overigens toch echt 5188-1667 maarja 16 euro is niet veel)
Batterijen erin en werkte meteen maar zou graag ook wat instellingen veranderd willen hebben.
Waar heb jij die configuratie settings gedaan? Ik heb zelf alleen een Win7 desktop en OpenElec.

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 25-08-2011 21:00 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Wel jammer dat ze bij de dailybuilds van OpenElec niet even in de changelog zetten wat er aangepast zou moeten zijn...vandaag is er een nieuwe versie vrijgegeven, maar weet nu dus niet wat er aangepast is :P .

Heb vandaag ook mijn Philips IR ontvanger binnengekregen, nog niet aan de praat gekregen met OpenElec en de Harmony 600.

• Tadream
schumi2004 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:59:
[...]

Ook ik heb deze remote na 3 weken ontvangen uit HK, samen met de HP MCE remote (old version). (advertentie zei overigens toch echt 5188-1667 maarja 16 euro is niet veel)
Batterijen erin en werkte meteen maar zou graag ook wat instellingen veranderd willen hebben.
Waar heb jij die configuratie settings gedaan? Ik heb zelf alleen een Win7 desktop en OpenElec.
Ik heb het meeste hieruit gedaan:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=95063

Maar zoals ik al zei, ik wil wat buttons anders hebben. Zal wel van het weekend dat ik daar verder in kan duiken, ben al blij dat die al redelijk veel goed heeft staan. Wat b.v. niet werkt (anders gezegd: nog niet goed staat) is Back. Dat zou ik verwacht bij het back-knopje (zo'n pijltje met zo'n lus eraan...weet ook even niet hoe ik het anders moet uitleggen), maar die doet niets. Heb het dan wel in het display staan en daarvandaan lukt het ook maar is voor mij niet logisch.
Maar goed alle buttons zijn aan te passen, dus komt goed. Nog steeds een super aankoop zo'n afstandbediening...met 1 druk op de knop en m'n versterker staat op het goede ingangsignaal, tv volume gaat op mute en op juiste hdmi ingang.
Maar goed, heeft eigenlijk niets met XBMC of Openelec te maken, dat is puur het configureren van de remote. De receiver werkt out-of-the-box, niks met Lirc wat dan ook van doen.
Het is nu even wat rustiger kwa Openelec builds want die gast is op vakantie (dat mag niet! :-)).
Eens in de zoveel tijd is er weer een wobble die na ff/rew weer weg is, dat moet nog ff weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Tadream op 25-08-2011 21:24 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
De nieuwste versie van Openelec gaat er dit weekend op hier. Ik heb nog steeds dat geluid en beeld niet synchroon lopen bij 24p-films. Het ligt aan de switch van 1080p60 naar 1080p24, wat een seconde o.i.d. duurt, waarna het geluid niet meer synchroon loopt. Alles wat niet 24p is loopt netjes synchroon. Het verschil is echt minimaal, maar genoeg om irritant te zijn. Hopelijk is het met de nieuwe build opgelost of wordt het iig spoedig opgelost :)

Voor de rest super tevreden. Zeker bij films is het een paar klikjes om de geluidsoffset goed te krijgen, dus het is geen supergroot probleem :)

Edit: ohja, en hij liep vandaag ineens vast na afloop van een Big Bang Theory (in 24p :P).

Edit2: Toch maar geüpdate en: Nope, ook deze gaat asynchroon lopen met 24p, tenzij ik dat als 1080p60 uitstuur :/

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 25-08-2011 22:30 ]

• schumi2004
Cubic X schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:00:
Wel jammer dat ze bij de dailybuilds van OpenElec niet even in de changelog zetten wat er aangepast zou moeten zijn...vandaag is er een nieuwe versie vrijgegeven, maar weet nu dus niet wat er aangepast is :P .

Heb vandaag ook mijn Philips IR ontvanger binnengekregen, nog niet aan de praat gekregen met OpenElec en de Harmony 600.
Is inderdaad wel jammer ja dat er nergens iets te vinden is van de verbeteringen. Leuk zo'n nieuwe build maar wat info zou niet verkeerd zijn.

:update:
Wordt op Git ook niet veel wijzer.
Thanks, wordt morgen eens inlezen.
Ik gebruik tot ik mijn Harmony werkend heb zoals ik wil nog even de bijgeleverde HP remote.
Zo'n Harmony is toch een stuk fijner, activity kiezen en gaan plus alle overige remotes de kast in :P

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 25-08-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
Sinds woensdag heb ik de zotac ad03. Dus de fusion met blu ray speler. Erg mooi apparaat.
Hierop heb ik Windows 7 64bit home premium geinstalleerd met de laatste patches, de meegeleverde drivers, powerdvd en xbmc.
Nu kreeg ik af en toe dat mijn weergave versprong naar allemaal felle kleuren. Dus heb ik bij amd de laatste drivers opgehaald maar hierna had ik nog steeds dit probleem. Als ik een paar minuten wachte sprong het ook weer terug.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik weet het niet zeker maar het kan aan de optimalisatie liggen. Ik las ergens in een tut die in deze thread ergens staat dat de driver van AMD voor de fusion standaard staat ingesteld op iets van "smooth video playback" dat net zoveel betekent als de driver kiest wel welke optimalisaties hij uitzet om het soepel te laten verlopen, want alles tegelijk kan niet.

Ik zou je daarom aanraden om dat vinkje uit te zetten en zelf de optimalisaties te kiezen die je nodig vindt en dan te kijken wat het resultaat is.

[ Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 26-08-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:59
Ik heb de knoop doorgehakt! Het wordt een AD02 met 4GB ram. Het plan is om eerst te kijken hoe OpenElec erop draait, en mocht dit niet goed gaan, kan het alsnog W7 worden. Dan moet ik er alleen een HD/SSD bijkopen. WMC remote heb ik nog liggen. 't Is vooral de bedoeling dat mijn ouders er dadelijk ook makkelijk mee overweg kunnen (wat betreft navigeren/afspelen), aangezien het apparaat in de woonkamer komt te staan. Ik denk dat dat wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
Mystic Spirit schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:28:
Ik weet het niet zeker maar het kan aan de optimalisatie liggen. Ik las ergens in een tut die in deze thread ergens staat dat de driver van AMD voor de fusion standaard staat ingesteld op iets van "smooth video playback" dat net zoveel betekent als de driver kiest wel welke optimalisaties hij uitzet om het soepel te laten verlopen, want alles tegelijk kan niet.

Ik zou je daarom aanraden om dat vinkje uit te zetten en zelf de optimalisaties te kiezen die je nodig vindt en dan te kijken wat het resultaat is.
Naar aanleiding van je bericht had ik dit gevonden. http://nl.hardware.info/r...50-video-instellingen-amd

Jammer genoeg knippert het beeld soms nog en ook het probleem met die felle kleuren gebeurt nog steeds.
Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
is de ID41 niet meer leverbaar? De PW geeft geen prijzen meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
Jawel hoor, hij staat verstopt onder desktops: pricewatch: Zotac ZBOX ID41 en niet onder HTPC barebones zoals de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
joppybt schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:25:
Is er een huidige Zotac eigenaar die in het verleden een XBox 1 met XBMC heeft gebruikt?

Ik begrijp dat de diverse Zotac's nog niet 100% stil zijn maar hoe verhouden ze zich bijvoorbeeld tot een oude XBox 1 (met wel al een stillere ventilator).
Voor als iemand anders zich dit ooit afvraagt: ondertussen zelf de aanschaf gedaan en ik schat een herrie reductie van 75% dus ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor de Fusion build users onder ons, er is weer een nieuwe OE beschikbaar.

Ben helaas niet in de gelegenheid zelf te testen , zal vannacht worden denk :P
http://sources.openelec.t...10826143339-r8009.tar.bz2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:41:
Voor de Fusion build users onder ons, er is weer een nieuwe OE beschikbaar.

Ben helaas niet in de gelegenheid zelf te testen , zal vannacht worden denk :P
http://sources.openelec.t...10826143339-r8009.tar.bz2
Vanwaar die sprong in versienummers? Gisteren zaten we nog op 7728, nu al op 8009 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:43:
[...]

Vanwaar die sprong in versienummers? Gisteren zaten we nog op 7728, nu al op 8009 8)7 .
Je haalt er 2 door elkaar denk, dit is de Pre-EDEN build versie. Die andere (7728) is gebaseerd op Dharma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Je haalt er 2 door elkaar denk, dit is de Pre-EDEN build versie. Die andere (7728) is gebaseerd op Dharma
Ohja, oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iets anders.

Op mijn AD02 ben ik eens in de BIOS gedoken aangezien ik hem niet opgestart kan krijgen vanaf een USb device (lees remote).

Ik heb even gecontroleerd of dit enabled was in de BIOS en dat was het maar zag ook dat dit alleen geldt voor USB ports S3 en S4.

Maar wie zijn nu S3 en S4?

Van de manual wordt ik niet veel wijzer.

note: Zou het überhaupt lukken om hem met een remote te booten? Lijkt mij van wel aangezien dit uiteindelijk een USB device is (reciever).
Op de XBMC forum lees ik dat het ook zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 27-08-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:13:
Iets anders.

Op mijn AD02 ben ik eens in de BIOS gedoken aangezien ik hem niet opgestart kan krijgen vanaf een USb device (lees remote).

Ik heb even gecontroleerd of dit enabled was in de BIOS en dat was het maar zag ook dat dit alleen geldt voor USB ports S3 en S4.

Maar wie zijn nu S3 en S4?

Van de manual wordt ik niet veel wijzer.

note: Zou het überhaupt lukken om hem met een remote te booten? Lijkt mij van wel aangezien dit uiteindelijk een USB device is (reciever).
Op de XBMC forum lees ik dat het ook zou moeten werken.
S3 en S4 zijn de powerstates. S3 is ook wel Sleep/Standby (alles in ram geladen, laag stroomgebruik) en S4 wordt aangeduid als Hibernation (alles wordt naar een vast medium zoals een HDD geschreven, er wordt geen stroom meer gebruikt). Wake on lan/USB zal alleen werken bij S3, bij S4 zijn de USB en netwerkpoorten ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik wist niet dat er ook al Eden builds waren. Heb nu de Dharma versies erop staan.
Om naar Eden te gaan, hoef je dan ook enkel de KERNEL en SYSTEM te updaten?
Kan me voorstellen dat het eea niet goed gaat, heb de Aeon MQ2 skin draaien, doet die het wel met Eden?
(one way to find out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:27:
[...]

S3 en S4 zijn de powerstates. S3 is ook wel Sleep/Standby (alles in ram geladen, laag stroomgebruik) en S4 wordt aangeduid als Hibernation (alles wordt naar een vast medium zoals een HDD geschreven, er wordt geen stroom meer gebruikt). Wake on lan/USB zal alleen werken bij S3, bij S4 zijn de USB en netwerkpoorten ook uitgeschakeld.
Ah dat verklaard alles.

Als ik er zo over nadenk kan het ook niet anders dat het alleen vanuit Sleep/Standby Hibernation werkt.
Heb geen zin om een uitgeschakelde USB aan te spreken wanneer deze uit geschakeld is.

Dat ze maar snel de slaap stand in Linux fixen :P

Iemand toevallig zijn AD02 al een BIOS update gegeven? Is dat een beetje te doen ?
(vanuit DOS dus want draai alleen OpenElec)
Tadream schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:29:
Ik wist niet dat er ook al Eden builds waren. Heb nu de Dharma versies erop staan.
Om naar Eden te gaan, hoef je dan ook enkel de KERNEL en SYSTEM te updaten?
Kan me voorstellen dat het eea niet goed gaat, heb de Aeon MQ2 skin draaien, doet die het wel met Eden?
(one way to find out).
Denk dat ik zelf een volledige reinstall ga doen.
Maar wat ik zelf belangrijker vind is of de add-ons blijven werken, UZG bv.

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 27-08-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Ik heb de Eden versie erop gezet en kwam er al snel achter dat de Aeon MQ2 skin niet goed werkte maar dat was verholpen met de nieuwe MQ3. Die nieuwe skin loopt overigens soepel en ziet er erg mooi uit.
Voor zover ik kan zien (kga zo ff een filmpie kijken) zie ik geen gekke dingen, alles draait in ieder geval zoals voorheen incl. de remote. (ter info, was dus geen nieuwe install maar een update).
Van de week ook nog NFS aangezet op m'n router (waar m'n USB schijf op aangesloten is). Het is de WNDR3700 met Openwrt en daar zit unfs3 op. Nog nooit eerder wat mee gedaan maar configureren viel wel mee. In de /etc/exports van Openwrt de locatie van je mount zetten, daarna kun je hem in XBMC/Openelec in de files, storage, mount terugvinden.
Ook meteen de mount in m'n fstab gezet en heb de lokatie meteen op m'n laptop.
Of het beter/sneller is durf ik niet te zeggen, Samba deed het ook al goed.
(nadeel was wel dat ik m'n library opnieuw moest configureren, maar goed ben niet van plan om van NFS af te stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Heeft de Eden build al ondersteuning voor Blu Ray iso en menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb geen BR iso's dus dat kan ik niet testen, maar verder is er in Eden geen zichtbaar verschil met de vorige versie. CPU gebruik in het menu is nog steeds hoog (net als in de dharma) ook de 24p wobble is in deze versie gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Ik heb een vraagje. Sinds kort heb ik een Zbox hd nd-22 met 2gb ram gekocht. Ik heb een 1 gbit netwerk en nu draai ik openelec 0.99.5.

Het viel me op dat bepaalde mkv's niet helemaal vloeiend liepen, niet schokken, maar ik verwacht een vloeiender beeld. En toen kwam ik de 'adjust display refresh rate to match video'-optie tegen. Heel tof, het beeld loopt veel soepeler, alleen lijkt het zo nu en dan vertraagd te zijn. Alsof het even een aantal seconden in slow motion wordt weergegeven. De video's speel ik af via het netwerk (samba) vanaf een server.

Enig idee waar dat aan kan liggen? Te weinig ram? Netwerkverbinding niet snel genoeg? Een of andere instelling die ik over het hoofd heb gezien?

Het komt ongeveer 1x per 20 minuten voor. Het is toch wel aardig storend. Of is het eigenlijk beter om toch zelf een volledige installatie van linux te doen en xbmc er handmatig op te zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Caduceus81 op 28-08-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Heel kleine vraag: Kan je met OpenElec films afspelen die nog ingepakt zijn in losse rar bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Caduceus81 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:09:
Ik heb een vraagje. Sinds kort heb ik een Zbox hd nd-22 met 2gb ram gekocht. Ik heb een 1 gbit netwerk en nu draai ik openelec 0.99.5.

Het viel me op dat bepaalde mkv's niet helemaal vloeiend liepen, niet schokken, maar ik verwacht een vloeiender beeld. En toen kwam ik de 'adjust display refresh rate to match video'-optie tegen. Heel tof, het beeld loopt veel soepeler, alleen lijkt het zo nu en dan vertraagd te zijn. Alsof het even een aantal seconden in slow motion wordt weergegeven. De video's speel ik af via het netwerk (samba) vanaf een server.

Enig idee waar dat aan kan liggen? Te weinig ram? Netwerkverbinding niet snel genoeg? Een of andere instelling die ik over het hoofd heb gezien?

Het komt ongeveer 1x per 20 minuten voor. Het is toch wel aardig storend. Of is het eigenlijk beter om toch zelf een volledige installatie van linux te doen en xbmc er handmatig op te zetten?
De ION zou goed ondersteund moeten zijn in OE dus wat dat betreft mag dat het probleem niet zijn. Komt het bij die bepaalde mkv's echt eens per 20 minuten voor of komt het toevallig omdat er dan bepaalde scenes zijn waarin veel verwerkt moet worden?
Je kan eens proberen om mkv's van verschillende bitrates te draaien en kijken wat het effect is. Er circuleren wel test files van de birds scene van planet earth met oplopende bitrate. Dan kan je goed zien of het inderdaad van de doorvoersnelheid komt.

Een linux install met xbmc geïnstalleerd zou overigens geen verschil mogen maken omdat OE in feite een linux install met XBMC is.
Marando schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:12:
Heel kleine vraag: Kan je met OpenElec films afspelen die nog ingepakt zijn in losse rar bestanden?
Interessante vraag... Is dit iets wat in XBMC wordt ondersteund? Ik heb geen files om mee te testen maar zal eens kijken of ik morgen wat kan maken en het testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Volgens mij niet door OE specifiek, maar check blog van Mar2zz eens en dan dit stukje ;)
Entertainment vanuit de luie stoel: NZB's streamen in XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens mij kan dat inderdaad. Je hoeft films niet uit te pakken om ze real time af te spelen. Ik weet niet of het ook werkt met pw-protected rar's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Bedankt voor de reacties! :*)

Nou weer iets anders, ik las net dat de AMD E-350 te zwak is voor (sommige) XBMC skins. Ik zou graag willen weten van de mensen die een Zotac ZBOX AD02 hebben in hoeverre ze hier het wel of niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Marando schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:33:
Bedankt voor de reacties! :*)

Nou weer iets anders, ik las net dat de AMD E-350 te zwak is voor (sommige) XBMC skins. Ik zou graag willen weten van de mensen die een Zotac ZBOX AD02 hebben in hoeverre ze hier het wel of niet mee eens zijn.
Waar heb je dit gelezen en welke skins zijn dit dan?
MQ2 draait hier gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

schumi2004 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ik las het in de [BBG aanschaf] HTPC thread (hier op GOT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
Als je hier in het topic op 'Skin' zoekt zul je zien dat (bijna) alle ervaringen positief zijn met MQ2. :)
Ik heb net besteld, hoop het binnen een paar dagen in huis te hebben.
De AD02 i.c.m. Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 SODIMM

Ben erg benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Wij hebben Rapier Qualar Mod draaien, werkt super vloeiend :) We stappen waarschijnlijk over op Rapier 4...

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 30-08-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:04:
[...]

Wij hebben Rapier Qualar Mod draaien, werkt super vloeiend :) We stappen waarschijnlijk over op Rapier 4...
oO, die ziet er ook netjes uit.

Valt deze in de categorie "heavy" net zoals de MQ2/3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Geen idee, zoals ik al zei: hij draait gewoon vloeiend, maar Rapier4 heb ik nog niet geprobeerd :) Zolang hij het vloeiend draait, maakt het mij weinig uit of het "heavy" of niet is, het is iig niet "te heavy" voor de AD02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 18:59:
Geen idee, zoals ik al zei: hij draait gewoon vloeiend, maar Rapier4 heb ik nog niet geprobeerd :) Zolang hij het vloeiend draait, maakt het mij weinig uit of het "heavy" of niet is, het is iig niet "te heavy" voor de AD02.
Beslist niet heavy maar wel 100% d:)b

Ik heb versie 4 RC1 genomen en dit is voor mij op dit moment DE skin voor XBMC.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
Hmm die Rapier4 ziet er ook wel erg mooi uit, zo ook even proberen.
Maar heb hier de MQ3 draaien en dat gaat prima. Je hoort de fans van de AD02 wel wat meer werken als je druk bezig bent in het menu maar dat is binnen 2 tellen weer over als je een film start.

(niet skin related)
Het lukt me trouwens niet om een avchd iso af te spelen. Misschien is het ook wel niet mogelijk hoor. Op zich ook niet zo'n punt.
Maar bij sommige avchd folders (waar dus die BDMV en CERTIFICATE folder in zitten) gaan de subtitles soms heel snel. Ze verschijnen voor nog geen halve seconde en zijn weer weg. Zag wel een enkele melding bij het xbmc forum maar heb het nog niet kunnen oplossen. Iemand eerder meegemaakt?
Workaround is om het om te zetten in mkv.

[ Voor 48% gewijzigd door Tadream op 30-08-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Mystic Spirit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Je kan eens proberen om mkv's van verschillende bitrates te draaien en kijken wat het effect is. Er circuleren wel test files van de birds scene van planet earth met oplopende bitrate. Dan kan je goed zien of het inderdaad van de doorvoersnelheid komt.

Een linux install met xbmc geïnstalleerd zou overigens geen verschil mogen maken omdat OE in feite een linux install met XBMC is.
Nou de killa sample draaide sowieso zonder problemen. Ik heb ook nog de mkv op de interne hdd gezet, maar dat heeft het probleem ook niet opgelost, dus dat het aan het netwerk ligt durf ik eigenlijk wel uit te sluiten. Inmiddels heb ik o.a. een handmatige installatie van linux geprobeerd, maar dat heeft ook niet veel goeds gebracht.

Nu gebruik ik de Eden versie van Openelec en de performance is echt een flink stuk beter. De Ion-versie boot nu ook (RC5 niet). Met 1080p in 24p mode verlies ik zo nu en dan wel een paar frames, maar liever zo nu en dan één of twee, dan een hele serie in één keer. Ik kan er nu in ieder geval naar kijken zonder me te ergeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Als je voorheen geen ION versie geinstalleerd had staan is het ook niet zo raar dat je beeld het slecht deed. Zonder HW acceleratie is het voor de ND-22 niet te doen om HD materiaal af te spelen. Wel vreemd dat de Dahrma realese niet wil booten. de ND-22 zou het daarmee wel gewoon moeten doen.

De Eden versie is nog wat minder stabiel dan de Dahrma versie houdt er dus rekening mee dat je af en toe een vastloper zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Naar het lijkt heb die wel een remote.

Jammer dat hij net niet eerder uit gekomen is :P

Voor de harmony gebruikers onder ons.

Werkt het aan en uit zetten van de Zotac naar behoren?
(volledig uit schakelen in mijn geval vanwege de Hibernate problemen met de Fusion systeempjes)

Of moet ik daar iets bijzonders voor instellen op de Harmony ?

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 31-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Uitzetten werkt wel maar aan niet. Zonder hibernate is de USB port niet wakker en dus niet te gebruiken.

Nieuw boxje lijkt interessant inderdaad jammer dat die niet iets eerder was :P

• Cubic X
schumi2004 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:10:
[...]

Naar het lijkt heb die wel een remote.

Jammer dat hij net niet eerder uit gekomen is :P

Voor de harmony gebruikers onder ons.

Werkt het aan en uit zetten van de Zotac naar behoren?
(volledig uit schakelen in mijn geval vanwege de Hibernate problemen met de Fusion systeempjes)

Of moet ik daar iets bijzonders voor instellen op de Harmony ?
Aanzetten met de Logitech gaat niet werken, de USB poorten zijn volledig stroomloos als het systeem uitstaat.

• Tadream
Aan gaat hier ook inderdaad niet.
Kan er mee leven, voorheen op m'n xbox/xbmc moest ik ook altijd even het knopje indrukken.
Maar mocht er toch een oplossing zijn dan scheelt het weer een stukkie lopen. :-)
Met de PS3 lukt het ook (weliswaar bluetooth) dus zou toch hier ook mee moeten kunnen.
Ook al staat de Zbox uit, de HP MCE receiver knippert wel degelijk als ik iets met m'n Harmony doe.

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Als je voorheen geen ION versie geinstalleerd had staan is het ook niet zo raar dat je beeld het slecht deed. Zonder HW acceleratie is het voor de ND-22 niet te doen om HD materiaal af te spelen. Wel vreemd dat de Dahrma realese niet wil booten. de ND-22 zou het daarmee wel gewoon moeten doen.
Ehm ik mag toch aannemen dat je een "Generic Build" versie kiest voor de ND-22 ?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

onderduikert schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:53:
[...]

Ehm ik mag toch aannemen dat je een "Generic Build" versie kiest voor de ND-22 ?
Zeker niet. Het is een ION systeem dus je kiest een ION build. Generic kies je eigenlijk alleen als een specifieke build niet werkt en je een hoopt dat er misschien een driver in de generic versie zit waarmee het wel werkt.

• schumi2004
Misschien niet helemaal het geschikte topic maar ik vraag hem toch maar hier.

Ik heb voor mijn Harmony Remote bepaalde knoppen leeg gelaten in de device settings, nu willen deze knoppen in de Activity niet meer functioneren. Is dit normaal, moeten de knoppen in device mode ook toegekend zijn ?

Kom er net achter dat er nog wel meer knoppen niet werken, rood, geel, blauw, groen, enter, star, deze geven geen reactie op de reciever.

Doe ik iets verkeerd ?

:update2:
Ik heb bv # ingesteld voor settings screen, <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> maar het settings screen verschijnt niet, ik krijg ipv daar van het movie menu ¿

[ Voor 38% gewijzigd door schumi2004 op 01-09-2011 23:20 ]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:07:
Misschien niet helemaal het geschikte topic maar ik vraag hem toch maar hier.
Liever in het [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XV topic lijkt mij, maar goed.
Ik heb voor mijn Harmony Remote bepaalde knoppen leeg gelaten in de device settings, nu willen deze knoppen in de Activity niet meer functioneren. Is dit normaal, moeten de knoppen in device mode ook toegekend zijn ?
Ja. Ga je op de remote naar Apparaten -> je apparaat dan werken alle knoppen zoals ingesteld bij het apparaat. Gewoon in de activity moet je elke knop toewijzen aan het apparaat naar keuze.
:update2:
Ik heb bv # ingesteld voor settings screen, <hash>XBMC.ActivateWindow(Settings)</hash> maar het settings screen verschijnt niet, ik krijg ipv daar van het movie menu ¿
Als je # instelt voor settingsscreen moet je wel zorgen dat je de juiste knop van de Harmony toewijst om een hekje te versturen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• schumi2004
Je heb gelijk ;)
Ja. Ga je op de remote naar Apparaten -> je apparaat dan werken alle knoppen zoals ingesteld bij het apparaat. Gewoon in de activity moet je elke knop toewijzen aan het apparaat naar keuze.

[...]

Als je # instelt voor settingsscreen moet je wel zorgen dat je de juiste knop van de Harmony toewijst om een hekje te versturen.
Thanks voor de tips ;)

Waar het op neer komt is dat mijn door verwijzingen niet geaccepteerd worden door de remote.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 02-09-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
demolition_man schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:23:
Sinds woensdag heb ik de zotac ad03. Dus de fusion met blu ray speler. Erg mooi apparaat.
Hierop heb ik Windows 7 64bit home premium geinstalleerd met de laatste patches, de meegeleverde drivers, powerdvd en xbmc.
Nu kreeg ik af en toe dat mijn weergave versprong naar allemaal felle kleuren. Dus heb ik bij amd de laatste drivers opgehaald maar hierna had ik nog steeds dit probleem. Als ik een paar minuten wachte sprong het ook weer terug.
Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt.
Iemand nog suggesties? Ik heb zotac al een mail gestuurd en als het dan niet lukt ga ik hem terug sturen.

Hieronder nog een foto van het effect dat ik op een willekeurig moment krijg met en zonder de drivers van amd geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.n00bstories.com/image.fetch.php?id=1126974078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
demolition_man schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:48:
[...]

Iemand nog suggesties? Ik heb zotac al een mail gestuurd en als het dan niet lukt ga ik hem terug sturen.

Hieronder nog een foto van het effect dat ik op een willekeurig moment krijg met en zonder de drivers van amd geinstalleerd.

[afbeelding]
Dit zelfde effect had ik ook op een Philips Led TV, zomaar random (vaak rond de 15 minuten) beeld wat verspringt.

Door het weer aanpassen van resolutie bleef het weer even goed.

Ik had zelf het idee dat Philips weer eens eigenwijs geweest in hun idee van HDMI aansluitingen en dat het daarom , wellicht ook door drivers op Zotac, niet lekker met elkaar communiceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Ik heb enkel als suggestie dat je probeert om er tijdelijk een ander scherm aan te hangen als dat mogelijk zou zijn en kijken of het daar ook mee gebeurd. Het lijkt, gezien de reactie van Schumie hierboven, niet duidelijk of het in de Zotac of het scherm zit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
schumi2004 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:22:
[...]

Dit zelfde effect had ik ook op een Philips Led TV, zomaar random (vaak rond de 15 minuten) beeld wat verspringt.

Door het weer aanpassen van resolutie bleef het weer even goed.

Ik had zelf het idee dat Philips weer eens eigenwijs geweest in hun idee van HDMI aansluitingen en dat het daarom , wellicht ook door drivers op Zotac, niet lekker met elkaar communiceerd.
Ik heb inderdaad ook een Philips led tv. Met mijn asus transformer heb ik nooit problemen gehad maar het zou idd een combinatie van kunnen zijn.

Het lastige is wel dat ik ook een keer 2u lang een bluray film heb kunnen kijken en een andere keer na paar minuten een probleem. Ik zal hem ook wat langer proberen met de DVI kabel al moet ik dan nog wel een kabel voor het geluid vinden. Ook zal ik een andere tv proberen wat wel wat lastiger is. Als het een combinatie probleem is zal het nog lastiger worden om dit op te lossen. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
demolition_man schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:32:
[...]

Ik heb inderdaad ook een Philips led tv. Met mijn asus transformer heb ik nooit problemen gehad maar het zou idd een combinatie van kunnen zijn.

Het lastige is wel dat ik ook een keer 2u lang een bluray film heb kunnen kijken en een andere keer na paar minuten een probleem. Ik zal hem ook wat langer proberen met de DVI kabel al moet ik dan nog wel een kabel voor het geluid vinden. Ook zal ik een andere tv proberen wat wel wat lastiger is. Als het een combinatie probleem is zal het nog lastiger worden om dit op te lossen. -O-
Inderdaad, als het een combinatie probleem is dan wordt dat zeker lastig. Ik acht de kans wel groot dat het te maken heeft met Philips.
Heb het van meerdere mensen vernomen (ook een Philips medewerker zelf) dat Philips TV's vaak wel eens lastig willen doen cq "anders" zijn.

Naast het feit dat het op mijn oude JVC TV perfect werkt doet het mij sterk vermoeden dat we het probleem denk toch eerder bij Philips moeten zoeken.
Aan de andere kant twijfel ik ook weer met deze uitspraak aangezien de video drivers voor de Fusion's ook niet helemaal lekker lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een AD02. Vandaag dus begonnen met installeren, eerst maar eens Ubuntu uitproberen. Alleen tijdens het installeren van Ubuntu reageerde mijn muis niet meer en kon ik dus niks meer (wrs batterijen op), dus toen het scherpje meldde dat ie klaar was met installeren heb ik hem maar gewoon via de knop uigezet. Echter tijdens het installatie process moest ik ook de instellingen kiezen en dit stuk heb ik dus niet afgerond.

Nu start ie dus op met een zwart scherm en een knipperende cursor linksboven, ook boot ie niet meer van een usb-stick oid. Iemand een idee wat nu te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
De bootvolgorde aanpassen in de BIOS zodat-ie eerst van USB start ipv de HDD en vervolgens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Heel erg bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Mystic Spirit schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:31:
[...]Zeker niet. Het is een ION systeem dus je kiest een ION build. Generic kies je eigenlijk alleen als een specifieke build niet werkt en je een hoopt dat er misschien een driver in de generic versie zit waarmee het wel werkt.
Waarom adviseren ze op de site van openelec.tv dan een Generic build voor de ZBox ND22 ?
Voor de ID11 en de ID41 wordt wel de ION build aangeraden.

Op het moment draai ik een generic build van 26 augustus op mijn nd22. Tot dusver nog niet tegen problemen aangelopen.

[ Voor 9% gewijzigd door onderduikert op 02-09-2011 19:17 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

onderduikert schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:28:
[...]

Waarom adviseren ze op de site van openelec.tv dan een Generic build voor de ZBox ND22 ?
Voor de ID11 en de ID41 wordt wel de ION build aangeraden.

Op het moment draai ik een generic build van 26 augustus op mijn nd22. Tot dusver nog niet tegen problemen aangelopen.
Er zit natuurlijk een celeron cpu op die het met gemak aan zou moeten kunnen om alles te decoden. Maar das een beetje jammer van je ION chipset en je energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Darkzell schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:51:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een AD02. Vandaag dus begonnen met installeren, eerst maar eens Ubuntu uitproberen. Alleen tijdens het installeren van Ubuntu reageerde mijn muis niet meer en kon ik dus niks meer (wrs batterijen op), dus toen het scherpje meldde dat ie klaar was met installeren heb ik hem maar gewoon via de knop uigezet. Echter tijdens het installatie process moest ik ook de instellingen kiezen en dit stuk heb ik dus niet afgerond.

Nu start ie dus op met een zwart scherm en een knipperende cursor linksboven, ook boot ie niet meer van een usb-stick oid. Iemand een idee wat nu te doen?
Waarschijnlijk hoef je niet opnieuw installeren,maar staat hij alleen in het verkeerde scherm. met de toetsenbord combinatie ctrl of alt plus F1 t/m F7 krijg je andere schermen te zien. Waarschijnlijk heb je wel ergens een commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe kan ik Wifi instellen in OpenElec? Ik m'n AD02 binnen, installatie was een eitje, maar ik heb geen idee hoe ik wifi in kan stellen in XBMC/OpenElec...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb een kabeltje ingeplugd, maar misschien kun je hier wat mee? http://forum.xbmc.org/showthread.php?p=689202#post689202

Er is trouwens een nieuwe build voor het Fusion-platform: http://sources.openelec.t...10901004833-r7744.tar.bz2

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 03-09-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
Dank je wel. Ik ga er naar kijken. Ik heb nu ook een kabeltje ingeplugd, maar nog steeds geen internetverbinding. Erg vaag, ik krijg namelijk wel een IP en MAC-adres, maar geen verbinding.

Op dit moment gebruik ik de laatste Eden-build. Ik zal deze eens proberen.

Edit 2: Met de Dharma-build heb ik wel gewoon LAN-verbinding (en internet). Nu kijken of ik wireless aan de praat krijg. Bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Mr.Myst op 03-09-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik blijf twijfelen tussen de aanschaf van een ID41 of een AD02...
Primair zal het apparaat dienen als vervanging voor een WD TV live. Daarnaast wil ik graag wat retrogame emulators draaien zoals mame en wat emulatoren voor oudere spelconsoles (voor het nieuwe spul staat er een Playstation3). Verder belangrijk; youtube, uitzending gemist, dumpert etc. En natuurlijk wat eenvoudige pc games, maar geen Call of Duty of iets dergelijks..
Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk omkijken naar hebben, installeren, neerzetten en draaien. Mijn zoontje heeft al 2 jaar een Asrock 330HT staan en dat systeempje is al zo goed als krachtig genoeg.

Wat is nu de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

DinoPK schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:10:
Ik blijf twijfelen tussen de aanschaf van een ID41 of een AD02...
Primair zal het apparaat dienen als vervanging voor een WD TV live. Daarnaast wil ik graag wat retrogame emulators draaien zoals mame en wat emulatoren voor oudere spelconsoles (voor het nieuwe spul staat er een Playstation3). Verder belangrijk; youtube, uitzending gemist, dumpert etc. En natuurlijk wat eenvoudige pc games, maar geen Call of Duty of iets dergelijks..
Ik wil er eigenlijk zo min mogelijk omkijken naar hebben, installeren, neerzetten en draaien. Mijn zoontje heeft al 2 jaar een Asrock 330HT staan en dat systeempje is al zo goed als krachtig genoeg.

Wat is nu de beste keuze?
Ik ben hier zelf ook opzoek naar, dus ik wacht smart op een antwoord. Mijn hdx1000 krijgt wat ergernissen! Ik wil vooral een mooie library zoals xmbc. Mijn films staan allemaal stored op een pc dus ik hoef eigenlijk geen interne harde schijf als ik xmbc live draai toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
[...]

[afbeelding]
Om even hierop in te haken, ik heb een laptop met een ATI videokaart en een Philips TV, en dit probleem komt me helaas bekend voor.

Om het probleem (tijdelijk) op te lossen doe het volgende:
  • Rechtse muisklik op het bureaublad en open ATI catalyst control center
  • Klik linksboven voor het menu en kies bureaubladen & beeldschermen
  • Onderin zie je je TV afgebeeld staan, klik op het naar beneden wijzende driehoekje en dan configureren
  • Kies dan bovenin voor pixelindeling
  • Standaard staat hij bij mij op YCbCr 4:4:4 Pixelindeling ; deze optie geeft bij mij (totaal willekeurig qua tijd) het bovenstaande probleem.
  • Kies uit het drop-down menu een willekeurige andere optie en je beeld zal goed werken
Uit ervaring(persoonlijk en elders op het internet) blijkt echter helaas dat deze instelling niet onthouden wordt wanneer de TV losgekoppeld is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
hellboy123 schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:40:
[...]

Om even hierop in te haken, ik heb een laptop met een ATI videokaart en een Philips TV, en dit probleem komt me helaas bekend voor.

Om het probleem (tijdelijk) op te lossen doe het volgende:
  • Rechtse muisklik op het bureaublad en open ATI catalyst control center
  • Klik linksboven voor het menu en kies bureaubladen & beeldschermen
  • Onderin zie je je TV afgebeeld staan, klik op het naar beneden wijzende driehoekje en dan configureren
  • Kies dan bovenin voor pixelindeling
  • Standaard staat hij bij mij op YCbCr 4:4:4 Pixelindeling ; deze optie geeft bij mij (totaal willekeurig qua tijd) het bovenstaande probleem.
  • Kies uit het drop-down menu een willekeurige andere optie en je beeld zal goed werken
Uit ervaring(persoonlijk en elders op het internet) blijkt echter helaas dat deze instelling niet onthouden wordt wanneer de TV losgekoppeld is geweest.
Thanks. Ik zal het vanavond instellen. Hopelijk heb ik de komende periode geen problemen meer. Gelukkig koppel ik de zotac niet zo snel los bij een latop is dit een stuk vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
Ondertussen mijn ad02 voorzien van windows 7 en alles werkt prima nu. Enige wat ik vervelend vind is dat de lichtgevende ring bovenop blijft knipperen in de slaapstand, en wmb mag ie sowieso wel uit. Is dat mogelijk om uit te schakelen?
Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste