Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Darkzell schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:54:
Ondertussen mijn ad02 voorzien van windows 7 en alles werkt prima nu. Enige wat ik vervelend vind is dat de lichtgevende ring bovenop blijft knipperen in de slaapstand, en wmb mag ie sowieso wel uit. Is dat mogelijk om uit te schakelen?
In de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tijdens andere werkzaamheden op mijn computer kijk ik incidenteel TV in een window op mijn LCD monitor. TVSource (DVBLink) werkt i.c.m. ASRock 330 Pro ION en Anysee/MCE prima. De SD en HD beelden (Ziggo) zijn van sublieme kwaliteit. De gecodeerde zenders laten echter tijdens Live TV een forse cpu belasting zien (+~20-35%, exclusief de reguliere lichte office werkzaamheden).

Ik ben benieuwd naar of er Zotac gebruikers zijn die de ND22 i.c.m. de Anysee en MCE (Windows 7) gebruiken en zo ja wat dan de cpu belasting tijdens SD en HD TV live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Ik zit nog te twijfelen, zoals een aantal anderen, tussen de ION en de Fusion variant van de ZBOX. De AMD is sneller qua CPU en GPU, maar ik vraag me af of alles wordt afgespeeld onder Windows 7 met XBMC en of er nog problemen zijn?

Kan iemand hier antwoord op geven wat zijn of haar ervaringen zijn? Ik weet namelijk niet hoe het er voor staat met support van drivers voor DXVA etc. Las dat er voor openElec (24p / geluid out-of-sync / framedrops) iig nog een aantal problemen was, maar hier aan gewerkt wordt. Wil natuurlijk wel graag films goed kunnen afspelen, zonder dat er framedrops etc. zijn.

Het lijkt me dat de AD02 met het oog op de toekomst wellicht een betere keuze is dan de AD41, maar als dat qua drivers een probleem is, dan is het misschien toch verstandiger om voor de AD41 te gaan...?

[ Voor 17% gewijzigd door anthonycd op 07-09-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Andere ook Wake-on-Lan issues (niet meer werkend) met de laatsten pre-EDEN build van OE ?
hellboy123 schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:40:
[...]

Om even hierop in te haken, ik heb een laptop met een ATI videokaart en een Philips TV, en dit probleem komt me helaas bekend voor.

Om het probleem (tijdelijk) op te lossen doe het volgende:
  • Rechtse muisklik op het bureaublad en open ATI catalyst control center
  • Klik linksboven voor het menu en kies bureaubladen & beeldschermen
  • Onderin zie je je TV afgebeeld staan, klik op het naar beneden wijzende driehoekje en dan configureren
  • Kies dan bovenin voor pixelindeling
  • Standaard staat hij bij mij op YCbCr 4:4:4 Pixelindeling ; deze optie geeft bij mij (totaal willekeurig qua tijd) het bovenstaande probleem.
  • Kies uit het drop-down menu een willekeurige andere optie en je beeld zal goed werken
Uit ervaring(persoonlijk en elders op het internet) blijkt echter helaas dat deze instelling niet onthouden wordt wanneer de TV losgekoppeld is geweest.
Krijg toch stiekem het gevoel dat mijn voorgevoel waarheid begint te worden en dat Philips weer eigenwijs heeft moeten zijn in hun HDMI implementatie.

Tot op heden kom ik dit issue alleen bij Philips TV's tegen en is weer een streepje extra voor Philips om deze in de toekomst niet aan te schaffen.

[ Voor 88% gewijzigd door schumi2004 op 07-09-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
anthonycd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:23:
Ik zit nog te twijfelen, zoals een aantal anderen, tussen de ION en de Fusion variant van de ZBOX. De AMD is sneller qua CPU en GPU, maar ik vraag me af of alles wordt afgespeeld onder Windows 7 met XBMC en of er nog problemen zijn?

Kan iemand hier antwoord op geven wat zijn of haar ervaringen zijn? Ik weet namelijk niet hoe het er voor staat met support van drivers voor DXVA etc. Las dat er voor openElec (24p / geluid out-of-sync / framedrops) iig nog een aantal problemen was, maar hier aan gewerkt wordt. Wil natuurlijk wel graag films goed kunnen afspelen, zonder dat er framedrops etc. zijn.

Het lijkt me dat de AD02 met het oog op de toekomst wellicht een betere keuze is dan de AD41, maar als dat qua drivers een probleem is, dan is het misschien toch verstandiger om voor de AD41 te gaan...?
Ik heb de ad02 nu een kleine week, en gebruik hem met windows 7 + xbmc. Ik ben nog geen problemen tegengekomen qua afspelen of drivers. Met linux of openelec is het misschien een ander verhaal, maar onder windows 7 werkt het allemaal prima hier.

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Heeft iemand een winkel gevonden waar de Zbox AD10 al leverbaar is? Ook ben ik erg benieuwd naar de prijs in Nederland, maar heb deze ook niet kunnen vinden.

Het wordt de AD02 of de AD10. Op dit moment gaat mijn voorkeur naar de laatste, mits de prijs niet veel hoger is dan de AD02.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik zit ook tussen die twee te twijfelen (AD10 en AD02), ik denk dat ik voor de AD02 ga, het ontbreken van TOSLINK op de eerste, weegt voor mij zwaarder dan de grote.

Ik heb ook nog geen shop gevonden met een AD10.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier in ieder geval een uitgebreide review van de AD10:
http://www.kitguru.net/de...ox-nano-ad10-plus-review/

En hier nog 1:
http://techreport.com/articles.x/21556

[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 08-09-2011 13:33 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Marando schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:10:
Heeft iemand een winkel gevonden waar de Zbox AD10 al leverbaar is? Ook ben ik erg benieuwd naar de prijs in Nederland, maar heb deze ook niet kunnen vinden.

Het wordt de AD02 of de AD10. Op dit moment gaat mijn voorkeur naar de laatste, mits de prijs niet veel hoger is dan de AD02.
De prijzen in Duitsland beginnen vanaf zo'n 215 euro. Daar is hij ook leverbaar als je de shopinfo moet geloven.

Edit: maar in Nederland is hij ook verkrijgbaar en tevens nog wat voordeliger.
O.a. hier: http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=300451

Edit 2: Tweakers PW: pricewatch unsorted: Zotac Barebone ZOTAC FT1 ZBOX AD10 NANO (GBL/V/DDRIII)

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2011 14:20 ]

Testing, one, two ...

• Marando

Marando

Muziekje?

hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:17:
[...]

De prijzen in Duitsland beginnen vanaf zo'n 215 euro. Daar is hij ook leverbaar als je de shopinfo moet geloven.

Edit: maar in Nederland is hij ook verkrijgbaar en tevens nog wat voordeliger.
O.a. hier: http://zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=300451

Edit 2: Tweakers PW: pricewatch unsorted: Zotac Barebone ZOTAC FT1 ZBOX AD10 NANO (GBL/V/DDRIII)
Kijk eens aan, nu is ie wel te vinden, thanks! En ik kan prima leven met die prijs, dat gaat 'm vrijwel zeker worden! Nu nog even wachten op m'n salaris! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Marando op 08-09-2011 14:53 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de AD10. Dus als iemand hem heeft wil ik graag lezen hoe hij werkt. Er zijn toch wel een paar zaken die hem extra aantrekkelijk maken zoals de ir ontvanger die erin zit en het formaat.

Ik heb natuurlijk een AD02, maar zou wel een AD10 overwegen als de ervaringen goed zijn. Dan gaat de AD02 door naar mijn broer.

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:30:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de AD10. Dus als iemand hem heeft wil ik graag lezen hoe hij werkt. Er zijn toch wel een paar zaken die hem extra aantrekkelijk maken zoals de ir ontvanger die erin zit en het formaat.

Ik heb natuurlijk een AD02, maar zou wel een AD10 overwegen als de ervaringen goed zijn. Dan gaat de AD02 door naar mijn broer.
Ik zat er ook zo over te denken maar die ingebouwde ontvanger heeft niet zoveel nut als je hem moet verlengen met een losse IR ontvanger, zoals ik en wellicht de meeste doen omdat device uit zicht geplaatst is.

En dacht ergens gelezen te hebben dat er geen toslink meer op zou zitten, dat zou voor mij dan een tweede afvaller zijn.

• hardware-lover
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 21:59:
[...]

Ik zat er ook zo over te denken maar die ingebouwde ontvanger heeft niet zoveel nut als je hem moet verlengen met een losse IR ontvanger, zoals ik en wellicht de meeste doen omdat device uit zicht geplaatst is.

En dacht ergens gelezen te hebben dat er geen toslink meer op zou zitten, dat zou voor mij dan een tweede afvaller zijn.
En ik heb op de US site gezien dat er wel een s/pdif aanwezig zal zijn op de AD10. Tegenstrijdige info, door Zotac zelf gegeven. Als ie er werkelijk op zal zitten dan dient deze via de voorzijde aangesloten te worden, da's weer minder natuurlijk.

Testing, one, two ...

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Als ik gewoon de de plaatjes bekijk zie ik geen toslink aansluiting tenzij de headphone jack ook toslink is. Die uitgangen worden vaker gecombineerd.

Voor mij is toslink geen must. Mijn reciever met HDMI komt hopelijk morgen :)

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:15:
Als ik gewoon de de plaatjes bekijk zie ik geen toslink aansluiting tenzij de headphone jack ook toslink is. Die uitgangen worden vaker gecombineerd.

:offtopic:
Zou ik mogen vragen welke reciever?
Ben voornemens van plan de mijne te vervangen :P

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:15:

Die uitgangen worden al veel vaker (via een verloop) als s/pdif gebruikt. Het kan dus wel mogelijk zijn maar dan nog blijft de voorzijde een ongelukkige plek als het apparaatje in het zicht geplaatst gaat worden.
HDMI audio heeft natuurlijk bij dit apparaat de voorkeur v.w.b. bitstream mogelijkheden.

Filmje, (mogelijk voor sommigen helaas) Duitstalig

Testing, one, two ...

• Marando

Marando

Muziekje?

hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:27:
[...]

Die uitgangen worden al veel vaker (via een verloop) als s/pdif gebruikt. Het kan dus wel mogelijk zijn maar dan nog blijft de voorzijde een ongelukkige plek als het apparaatje in het zicht geplaatst gaat worden.
HDMI audio heeft natuurlijk bij dit apparaat de voorkeur v.w.b. bitstream mogelijkheden.

Filmje, (mogelijk voor sommigen helaas) Duitstalig
Cool, leuk filmpje, thanks for sharing!

Het aftellen is voor mij begonnen... nog twee weekjes en dan ga ik 'm bestellen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:21:
[...]

:offtopic:
Zou ik mogen vragen welke reciever?
Ben voornemens van plan de mijne te vervangen :P
Ik heb gekozen voor arcam AVR600, maar voor advies over recievers moeten we in een ander topic verder discussieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Zit ik toch nog met een vraagje.

Ik weet dat je de Zbox kan opstarten vanaf USB.. maar kan de Zbox ook opstarten vanaf een SD kaartje in de cardreader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Marando schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:01:
Zit ik toch nog met een vraagje.

Ik weet dat je de Zbox kan opstarten vanaf USB.. maar kan de Zbox ook opstarten vanaf een SD kaartje in de cardreader?
Ja dat kan, zo doe ik het ook.
Mystic Spirit schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:00:
[...]

Ik heb gekozen voor arcam AVR600, maar voor advies over recievers moeten we in een ander topic verder discussieren ;)
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

schumi2004 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:07:
[...]

Ja dat kan, zo doe ik het ook.
Cool, bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
schumi2004 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:17:
Andere ook Wake-on-Lan issues (niet meer werkend) met de laatsten pre-EDEN build van OE ?

[...]

Krijg toch stiekem het gevoel dat mijn voorgevoel waarheid begint te worden en dat Philips weer eigenwijs heeft moeten zijn in hun HDMI implementatie.

Tot op heden kom ik dit issue alleen bij Philips TV's tegen en is weer een streepje extra voor Philips om deze in de toekomst niet aan te schaffen.
offtopic:
Je kunt gerust een Philips TV aanschaffen hoor, het probleem ligt namelijk bij het control center van ATI(AMD), deze slaat namelijk de instellingen niet op ;) (blijft natuurlijk vreemd dat de standaardinstellingen niet goed samenwerken met een Philips TV, heb ergens gelezen dat dit aan het HDCP (beveiligings)protocol zou liggen). Als je een apparaat met een Nvidia kaart hebt zijn er overigens totaal geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 09-09-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hellboy123 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:48:
[...]

offtopic:
Je kunt gerust een Philips TV aanschaffen hoor, het probleem ligt namelijk bij het control center van ATI(AMD), deze slaat namelijk de instellingen niet op ;) (blijft natuurlijk vreemd dat de standaardinstellingen niet goed samenwerken met een Philips TV, heb ergens gelezen dat dit aan het HDCP (beveiligings)protocol zou liggen). Als je een apparaat met een Nvidia kaart hebt zijn er overigens totaal geen problemen.
offtopic:
Ok, heldere uitleg maar dan blijft het nog vreemd.
Als hij inderdaad zijn instellingen niet opslaat zou ik dit verwachten na een reboot of iets dergelijks maar niet random tijdens het afspelen.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

anthonycd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:23:
Ik zit nog te twijfelen, zoals een aantal anderen, tussen de ION en de Fusion variant van de ZBOX.
Hier nog een, vooral twijfel tussen de AD02 of ND22. Ik wil hem als XBMC mediacenter gebruiken ter vervanging van mijn gemodde aTV1 met Crystalbuntu, daarnaast er alle downloadtaken als torrents/nzb/sickbeard naar toe schuiven. OpenElec lijkt mij zo op het oog de beste distro om daarvoor te gebruiken. Maar het is echt verrekte lastig om de keuze te maken tussen een systeem wat eigenlijk al outdated is, maar nu gewoon goed werkt (Ion) en iets dat moderner en beter is, maar waarvan de drivers nu nog ruk zijn en de betrouwbaarheid nog niet 100% (Fusion).

Kan iemand misschien iets zinnigs zeggen over de combinatie van in de achtergrond torrent/sabnzbd taken 24/7 draaien met daarboven XBMC wat wel gewoon netjes z'n 1080p content moet afspelen? Is het Ion platform daar te zwak voor, of scheelt dat in de praktijk weinig met de Fusion?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Acolyte57 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:14:
[...]

Hier nog een, vooral twijfel tussen de AD02 of ND22. Ik wil hem als XBMC mediacenter gebruiken ter vervanging van mijn gemodde aTV1 met Crystalbuntu, daarnaast er alle downloadtaken als torrents/nzb/sickbeard naar toe schuiven. OpenElec lijkt mij zo op het oog de beste distro om daarvoor te gebruiken. Maar het is echt verrekte lastig om de keuze te maken tussen een systeem wat eigenlijk al outdated is, maar nu gewoon goed werkt (Ion) en iets dat moderner en beter is, maar waarvan de drivers nu nog ruk zijn en de betrouwbaarheid nog niet 100% (Fusion).

Kan iemand misschien iets zinnigs zeggen over de combinatie van in de achtergrond torrent/sabnzbd taken 24/7 draaien met daarboven XBMC wat wel gewoon netjes z'n 1080p content moet afspelen? Is het Ion platform daar te zwak voor, of scheelt dat in de praktijk weinig met de Fusion?
Volgens mij gaat een Zbox (zowel ION als Fusion) downloaden/unrarren/parren én tegelijk 1080P films afspelen niet trekken (zeker niet als de HDD gebruikt wordt voor én downloaden/unrarren en afspelen van content...). Beide apart gaan prima.

Downloaden en unrarren gaat in ieder geval prima op een AD02. Ik had wat aanloop probleempjes, maar inmiddels staat het bakje hier al een weekje of twee te draaien. Het is jammer dat de slaapstand niet werkt, dus of het hele systeem staat aan (inclusief trillende/lawaaiige HDD) of alles is uit (geen downloads mogelijk en ook niks in te wachtrij te zetten).

Afspelen van 1080P content op mijn AD02 gaat ook goed, wel hier en daar een hick-up in 24P (daar wordt aangewerkt).

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Vergeet ook de AD10 niet. Als je een receiver hebt die HDMI ondersteund zou ik zeker voor de AD10 gaan. Geintegreerde IR reciever, waardoor hij waarschijnlijk wel vanaf de bank aan en uit kan en je hoeft geen losse ir reciever of afstandsbediening meer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb sinds een weekje de id41 met openelec en het bevalt erg goed.

Ik hoor af en toe, eens in de 15-30 minuten het geluid kortstondig wegvallen, voor minder dan een halve seconde. Dit zowel op de optical out als hdmi, iemand die dit kent en een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand hier die de laatste pre-EDEN build van OpenElec draait en een nog werkende WOL functie heeft?

Ik had namelijk ge-update van de Dharma build naar pre-EDEN en uiteindelijk bij de 2e upgrade naar build 8055 stopte WOL ermee.
Nu is er ondertussen weer een nieuwe build maar twijfel om te upgraden.

Overigens is een upgrade van Dharma naar pre-EDEN en terug een no-go, dan weet je zeker dat je opnieuw kunt beginnen, graphics drivers snappen er dan niks meer van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

WOL zou niets met de install te maken mogen hebben. Er is bij het WOL commando nog niks geboot dus het moet of in je zotac zitten of in een ander component.

Niet toevallig vergeten je android phone op wifi te zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Cubic X schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:41:
Afspelen van 1080P content op mijn AD02 gaat ook goed, wel hier en daar een hick-up in 24P (daar wordt aangewerkt).
Wel tevreden over de combinatie AD02 met OpenElec dus? Dat zou ik ook willen draaien, maar wat ik er zo over lees is het een beetje hit & miss :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:15:
WOL zou niets met de install te maken mogen hebben. Er is bij het WOL commando nog niks geboot dus het moet of in je zotac zitten of in een ander component.

Niet toevallig vergeten je android phone op wifi te zetten? :+
Zoiets dacht ik dus ook maar ik kan maar geen verklaring vinden waarom na een upgrade het ineens niet meer werkt. Geen IP change (boxje heeft fixed ip), wireless stond aan.
Vanavond nog maar eens mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Acolyte57 schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:15:
[...]

Wel tevreden over de combinatie AD02 met OpenElec dus? Dat zou ik ook willen draaien, maar wat ik er zo over lees is het een beetje hit & miss :)
Die informatie is redelijk verouderd. De ontwikkelingen gaan snel en het meeste werkt gewoon goed. Er zijn nog wel wat kleine probleempjes, maar nu XBMC ontwikkelaar (FernetMenta) ook een AD02 heeft, kan het nooit lang meer duren voor de laatste probleempjes ook opgelost zijn. Hij heeft ook het belangrijkste werk voor het ION platform gedaan.

Daarnaast zit RC6 eraan te komen en men verwacht dat we dan een bijna vlekkeloos draaiend boxje hebben. Dus de AD02 of AD10 is nu een prima keus voor openelec. Zie http://openelec.tv/compon...ess-on-the-fusion-project
schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:36:
[...]

Zoiets dacht ik dus ook maar ik kan maar geen verklaring vinden waarom na een upgrade het ineens niet meer werkt. Geen IP change (boxje heeft fixed ip), wireless stond aan.
Volgens mij gaat WOL via het MAC adres. Dus je ip zou niet uit mogen maken. Misschien proberen om een WOL command te versturen vanaf een vaste pc en kijken of het daar wel mee werkt. Als dat wel werkt zou ik de XBMC app opnieuw installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-09-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 12 september 2011 @ 08:47:
[...]

Die informatie is redelijk verouderd. De ontwikkelingen gaan snel en het meeste werkt gewoon goed. Er zijn nog wel wat kleine probleempjes, maar nu XBMC ontwikkelaar (FernetMenta) ook een AD02 heeft, kan het nooit lang meer duren voor de laatste probleempjes ook opgelost zijn. Hij heeft ook het belangrijkste werk voor het ION platform gedaan.

Daarnaast zit RC6 eraan te komen en men verwacht dat we dan een bijna vlekkeloos draaiend boxje hebben. Dus de AD02 of AD10 is nu een prima keus voor openelec. Zie http://openelec.tv/compon...ess-on-the-fusion-project
Wel grappig dat je begint over de bijna launch van RC6, op OpenElec forum begint het iets of wat onrustig te worden over de zogenaamde snelle release van een final.
Klagende gebruikers over de manier hoe OE nu ontwikkeld wordt enz.
Tot op heden heb ik nog weinig klagen, meeste zal zijn over het te weinig ervaring hebben met XBMC zelf en de nog niet ondekte mogelijkheden en buiten dat zit ik met smart te wachten op de implementatie van Sleep/Hibernate op de Fusion, dat is toch echt een gemis merk ik nu na een aantal weken.
[...]

Volgens mij gaat WOL via het MAC adres. Dus je ip zou niet uit mogen maken. Misschien proberen om een WOL command te versturen vanaf een vaste pc en kijken of het daar wel mee werkt. Als dat wel werkt zou ik de XBMC app opnieuw installeren.
Vanaf vaste PC had ik nog niet eens bij stil gestaan, goeie tip, vanavond proberen nadat ik een clean install gedaan heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:36:
[...]

Heb je toevallig Android Remote ook geüpdate? Want met de nieuwste versie (die er bij mij dus niet opstaat) werkte WOL ineens niet meer op de telefoon van mijn vriendin :) Zoals gezegd kan het onmogelijk aan je Zotac liggen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 12-09-2011 09:43 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Acolyte57 schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:15:
[...]

Ja hoor, ben er nu wel tevreden over. De laatste builds zijn een stukkie beter dan toen ik mijn boxje ontving. Het enige dat ik echt mis is het ontbreken van sleep/hibernate, nu moet je continu je Zbox uitzetten waardoor je ook geen nieuwe series/films kan toevoegen (moet je hem eerst weer opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Cubic X schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:50:
[...]

Ja hoor, ben er nu wel tevreden over. De laatste builds zijn een stukkie beter dan toen ik mijn boxje ontving. Het enige dat ik echt mis is het ontbreken van sleep/hibernate, nu moet je continu je Zbox uitzetten waardoor je ook geen nieuwe series/films kan toevoegen (moet je hem eerst weer opstarten).
Precies, dat is idd het grootste gemist.
Mooiste feature is wel update in sleep/hibernate mode wat dus niet werkt nu.

Die extra stap naar mijn box om aan te zetten overleef ik wel maar komt zo knullig over als je bezoek heb en je gaat ff je XBMC showen :P

"Zo ziet er leuk uit, jammer dat je hem met hand aan moet zetten :P"

Volgens mij zijn er wel fixes voor , laatste wat ik gelezen had was op Ubuntu site geloof ik dat er mensen waren waar het werkte.

:update:
Nu ben ik wat verder opzoek gegaan naar de ontwikkelingen op dit gebied en mss willen we dit wel helemaal niet!

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Ubuntu_Suspend_/_Wake
If your IR receiver is plugged into a USB port. You can have Linux recognize IR traffic on the USB bus as a signal to wake XBMC. This method can have the drawback of waking XBMC unnecessarily because you're using the remote for other devices.
Note: WOL was toch defect geraakt in build 8055 post #6 in thread
http://openelec.tv/forum/...heck-new-eden-builds-work

[ Voor 33% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:39:
[...]

KNIP

[...]

Note: WOL was toch defect geraakt in build 8055 post #6 in thread
http://openelec.tv/forum/...heck-new-eden-builds-work
Dat is wel bijzonder.... Gaat je ZBOX wel aan maar boot hij niet, of doet hij helemaal niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mystic Spirit schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:39:
[...]

Dat is wel bijzonder.... Gaat je ZBOX wel aan maar boot hij niet, of doet hij helemaal niks?
Hij reageerd helemaal niet op een WOL packet.

Wat er ook anders aan is/was, is het volgende.
Wanneer ik mijn AD02 geupdate had naar nieuwste build en je starten hem daarna voor het eerst op dan zag je de ring oplichten (ook al was deze disabled in bios) en je hoorde (ik meen) 2 toontjes/piepjes, verder niks vreemds aan, normal behavior.
De eerste volgende keren gebeurde dit niet en hoorde je ook een normaal enkel piepje en starte je box gewoon op alsof er niks aan de hand was, via power knop of WOL.
(volgens mij kun je het reproduceren door de 220v los te koppellen)

Echter bij build 8055 kon je hem alleen aanzetten met de power knop en hoorde je die zelfde 3 piepjes welke je na een verse install/update hoorde (groene ring ging niet aan).

Blijft een apart verschijnsel, zien of het vanavond opgelost is met nieuwste build van 11-9.

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 02:27
Ik ben ook geïnteresseerd in de Zbox, maar ik twijfel tussen de AD10 en AD02.
Ik lees tot mijn verbazing dat de AD10 maximaal 4 GB geheugen kan hebben, terwijl er bij de AD02 max 8 GB in kan. Ik neem aan dat 4 GB ruim voldoende is voor vloeiende playback van 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
realphoenikx schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:47:
Ik ben ook geïnteresseerd in de Zbox, maar ik twijfel tussen de AD10 en AD02.
Ik lees tot mijn verbazing dat de AD10 maximaal 4 GB geheugen kan hebben, terwijl er bij de AD02 max 8 GB in kan. Ik neem aan dat 4 GB ruim voldoende is voor vloeiende playback van 1080p?
Voor een OpenElec variant meer dan voldoende.

offtopic:
Ik zag net een pull request voor x64 op de Fusion build voor OE, dus wie weet ;)
Het is dat ik geen omgeving heb om hem te compilen maar anders wilde ik het wel even proberen. https://github.com/lwiddif/OpenELEC.tv/tree/Fusion64

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:58:
[...]

Voor een OpenElec variant meer dan voldoende.

offtopic:
Ik zag net een pull request voor x64 op de Fusion build voor OE, dus wie weet ;)
Het is dat ik geen omgeving heb om hem te compilen maar anders wilde ik het wel even proberen. https://github.com/lwiddif/OpenELEC.tv/tree/Fusion64
Mijn hptc had onder Windows 7 ruim genoeg aan 2GB, minder moet volgens mij ook nog makkelijk werken. 4GB is dus ruim voldoende.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Je kan hier kijken voor veranderingen aan nieuwe builds :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Thanks voor de info! Hoe staat het eigenlijk met BluRay support onder OpenElec/XBMC? Ik vind de ZBox AD03 namelijk wel prijzig vergeleken met z'n broertjes, maar mooi en bespaart me het kopen van een aparte BR speler - als het goed werkt, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje noob met linux, maar kan ik met Openelec een NTFS externe HD inpluggen voor de video bestanden? Dit is voor mij eenvoudiger voor het omzetten van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:27:
Ik ben een beetje noob met linux, maar kan ik met Openelec een NTFS externe HD inpluggen voor de video bestanden? Dit is voor mij eenvoudiger voor het omzetten van bestanden.
Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarschijnlijk kun je dan wel alleen lezen en geen schrijf acties doen. Ik snap trouwens niet wat het met bestanden omzetten te maken heeft. Wat wil je precies converteren?
schumi2004 schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:50:
[...]

Hij reageerd helemaal niet op een WOL packet.

Wat er ook anders aan is/was, is het volgende.
Wanneer ik mijn AD02 geupdate had naar nieuwste build en je starten hem daarna voor het eerst op dan zag je de ring oplichten (ook al was deze disabled in bios) en je hoorde (ik meen) 2 toontjes/piepjes, verder niks vreemds aan, normal behavior.
De eerste volgende keren gebeurde dit niet en hoorde je ook een normaal enkel piepje en starte je box gewoon op alsof er niks aan de hand was, via power knop of WOL.
(volgens mij kun je het reproduceren door de 220v los te koppellen)

Echter bij build 8055 kon je hem alleen aanzetten met de power knop en hoorde je die zelfde 3 piepjes welke je na een verse install/update hoorde (groene ring ging niet aan).

Blijft een apart verschijnsel, zien of het vanavond opgelost is met nieuwste build van 11-9.
Dat verschijnsel ken ik maar dan van hibernate. Daarna had je een piepje en deed ie verder niks. Enige wat hielp was stekker eruit om hem weer geboot te krijgen. Ik heb het altijd afgedaan als een memory fout, maar het zit dus waarschijnlijk dieper.

[ Voor 55% gewijzigd door Mystic Spirit op 12-09-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:59
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:27:
Dat werkt, zo doe ik het ook (een NAS staat nog op het verlanglijstje). NTFS externe HD, films/muziek/series erop en klaar. Schrijven kan volgens mij inderdaad niet, maar dat heb je toch niet nodig als je puur data af gaat spelen. Voor mijn situatie werkt het in ieder geval perfect. Kwestie van plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat heeft niet lang geduurd:

[FUSION] AMD x86_64 Fusion build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Vanmorgen waren er nog 4 winkels in de pricewatch die de AD10 in hun assortiment hadden staan.. nu zijn 't er nog maar 3, waaronder Zercom. Ga je echter naar hun site, dan hebben ze de AD10 niet (meer) in hun assortiment staan. Dus eigenlijk zijn er nog maar 2 leveranciers..

Wat kan de reden hiervan zijn.. ik verwacht eigenlijk langzaamaan steeds meer winkels die 'm leveren.. niet juist minder!

edit: en nu is er nog maar 1 leverancier in de pricewatch te vinden.. :?

[ Voor 8% gewijzigd door Marando op 13-09-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Het kan natuurlijk zijn dat er een aantal winkels zijn geweest die voorbarig zijn geweest bij het opnemen van de AD10 in hun assortiment. We weten van Zotac dat de leverbetrouwbaarheid niet heel erg hoog is. Ik ben dus ook altijd sceptisch als bepaalde webshops vrijwel direct na introductie een product in hun assortiment. De kans is vrij groot dat de levering uitgesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Met de allerlaatste versie van Eden (r8213) ben ik m'n Library kwijt op m'n NFS mount.
Een versie daarvoor (ook van vandaag, r8207) heb ik alles weer.
Weet niet of dit alleen voor een NFS share is of ook Samba etc maar wellicht een tip voor iedereen die op de r8213 zit en niets meer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tadream schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:51:
Met de allerlaatste versie van Eden (r8213) ben ik m'n Library kwijt op m'n NFS mount.
Een versie daarvoor (ook van vandaag, r8207) heb ik alles weer.
Weet niet of dit alleen voor een NFS share is of ook Samba etc maar wellicht een tip voor iedereen die op de r8213 zit en niets meer kan vinden.
Weet niet wat voor box je precies heb maar als het een Fusion based box is is misschien de update van de 64bit van net misschien wel een optie om te proberen ;)

http://loki.spydernet.ca/files/

• realphoenikx
Ik weet dat je tot Sint Juttemis kan wachten tot het mooiste systeem er eindelijk is, maar als ik dit artikel lees: http://nl.hardware.info/n...uceert-nieuwe-brazos-apus denk ik dat die E-450 wel een paar maandjes wachten waard is. Zo lang zal het toch niet duren voordat ze deze chip gaan gebruiken?

• schumi2004
realphoenikx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:05:
Ik weet dat je tot Sint Juttemis kan wachten tot het mooiste systeem er eindelijk is, maar als ik dit artikel lees: http://nl.hardware.info/n...uceert-nieuwe-brazos-apus denk ik dat die E-450 wel een paar maandjes wachten waard is. Zo lang zal het toch niet duren voordat ze deze chip gaan gebruiken?
Geen idee hoelang het zal gaan duren wat ik wel weet is dat wanneer je een systeem vandaag koopt hij morgen al verouderd is :P
Klinkt wel veel belovend, 36% betere score.

Tot op heden helemaal happy nog met mijn E-350 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook de AD02 aanschaffen met een 2TB USB3.0 externe HD. Welke Afstandsbediening kan ik er het beste bij nemen? Wat werkt gelijk out of the box? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Laatst online: 14-09 12:45
De ad10 is nu zelfs nergens meer te koop volgens de pricewatch ;w
Balen, want dit was toch echt het dingetje wat ik wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
JeroenV_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:11:
Vreemd, want ik had wel gezien dat alle stores die het verkochten vertelden dat dat ding op voorraad was. Misschien heeft Zotac alles teruggehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

JeroenV_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:11:
Ik had m'n pinpas en m'n edentifier in de aanslag eerder deze week om de AD10 te kopen.. kon 'm dus ook nergens meer krijgen. Zou echt heel graag willen weten wat de reden hiervan is!

Kan nu wel een AD02 gaan kopen, maar het formaat van de AD10 staat mij heel erg aan, plus het feit dat er een remote bij zit, wel zo makkelijk.

Als we dan toch aan 't wachten zijn.. misschien dan gelijk maar wachten op de E-450 variant van een Zotac? (maarja.. misschien duurt dat wel tot December.. en ik wil niet langer wachten.. ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:37:
Ik ga ook de AD02 aanschaffen met een 2TB USB3.0 externe HD. Welke Afstandsbediening kan ik er het beste bij nemen? Wat werkt gelijk out of the box? :9
De officiele Windows Media remote of een Logitech Harmony. Je moet er wel even een losse ontvanger IR-ontvanger bij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33
Cubic X schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:19:
[...]

De officiele Windows Media remote of een Logitech Harmony. Je moet er wel even een losse ontvanger IR-ontvanger bij aanschaffen.
Ik heb gisteren deze gekocht. Die heeft het benodigde serienummer 5188-1667 waar schumi het eerder over had.

[ Voor 57% gewijzigd door rintje op 16-09-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Marando schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:08:
[...]
Kan nu wel een AD02 gaan kopen, maar het formaat van de AD10 staat mij heel erg aan, plus het feit dat er een remote bij zit, wel zo makkelijk.
Dat was voor mij ook precies de reden om niet voor de AD02 te gaan.
Op ebay staan ze nog wel te koop, maar niet voor leuke prijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenV_ op 16-09-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:22:
[...]

Ik heb gisteren deze gekocht. Die heeft het benodigde serienummer 5188-1667 waar schumi het eerder over had.
Doe je goed ;)
Dat serienummer is wat ik uit vele XBMC topics vernomen heb een 100% werkende voor linux icm harmony remotes, nu is OpenElec ook linux en daar werkt de mijne, een OVU400102/071 icm een Harmony, ook perfect mee. (Ook bevestigd door een mede tweaker en op OpenElec forum)
Deze zijn volop te vinden voor weinig geld (16 euro plus een remote erbij).
JeroenV_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:40:
[...]

Dat was voor mij ook precies de reden om niet voor de AD02 te gaan.
Op ebay staan ze nog wel te koop, maar niet voor leuke prijzen.
Ik dacht er in eerste instantie ook zo over echter vraag ik me af of deze remote wel out-of-the-box werkt met XBMC.
Ik baalde zelf een klein beetje dat hij nou net niet eerder uit gekomen was maar achteraf zag ik de voordelen er niet zo van.
Als je net als mij de Zotac opgeborgen hebt (uit zicht) heeft de ingebouwde IR ontvanger ook niet veel nut je moet dan alsnog de bijgeleverde IR reciever er aan hangen (net zoals ik nu).
Daar naast is het, zoals ik al eerder zei, nog maar de vraag of hij out-of-the-box werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Het is een windows media center remote, en die zijn normaal gesproken ook voor xmbc te gebruiken/programmeren dus dat zou hiermee ook moeten lukken.

Verder maakt het inderdaad eigenlijk niet uit qua formaat als je hem netjes wegwerkt, maar het is natuurlijk wel erg leuk om zo'n heel klein kastje te kunnen laten zien aan visite (pats factor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb een review van de AD10 gelezen (link een paar pagina's terug ik dacht van techreport) dat de ingebouwde IR niet werkt met Openelec, maar dat de usb ir ontvanger wel werkt. De AD10 is gewoon een mooi compleet setje.

Net als bij de introductie van de AD02 is het in het begin weer rommelig met de eerste uitleveringen. Toen ik mijn AD02 kocht was hij ook bijna niet te krijgen. ik denk dat je met een week of 3 - 4 de AD10 gewoon normaal verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Mystic Spirit schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:54:
Ik heb een review van de AD10 gelezen (link een paar pagina's terug ik dacht van techreport) dat de ingebouwde IR niet werkt met Openelec, maar dat de usb ir ontvanger wel werkt. De AD10 is gewoon een mooi compleet setje.

Net als bij de introductie van de AD02 is het in het begin weer rommelig met de eerste uitleveringen. Toen ik mijn AD02 kocht was hij ook bijna niet te krijgen. ik denk dat je met een week of 3 - 4 de AD10 gewoon normaal verkrijgbaar zal zijn.
laten we 't hopen, 4 weekjes kan ik nog wel wachten.. (eigenlijk niet, maar ik moet niet zo zielig doen.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Lees op OpenElec forum dat het draaien van OE (Eden of niet) toch niet helemaal soepel verloopt op een AD10.

Black screen na boot.
http://openelec.tv/forum/...-x8664-fusion-build#11478

[ Voor 28% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Wat hij beschrijft klinkt als een screen probleempje waarschijnlijk moet hij even ctrl+alt+F1 t/m F12 proberen. Moet mijn OpenElec wachtwoord weer vinden, dan zal ik het daar even melden |:(

Ik ben gecorrigeerd op het OE forum. Kennelijk werkt mijn idee niet onder OE. Wel weer nuttige info voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mystic Spirit op 20-09-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een ID41 gekocht. Nog niet heel veel mee gedaan maar op eerste gezicht lijkt het me een prima apparaat. De vesa mount maar eens kijken of ik daar nog een vesa adapter voor kan kopen want dat was eigenlijk wel een doel op zich.

Verder irriteer ik me aan het rode standbylampje, iemand die daar een oplossing voor heeft?

morgen maar eens prutsen met mijn noname afstandsbediening.

http://specs.tweak.to/6635

• IntToStr
  • Laatst online: 22:52
Stampre schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:04:
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een ID41 gekocht. Nog niet heel veel mee gedaan maar op eerste gezicht lijkt het me een prima apparaat. De vesa mount maar eens kijken of ik daar nog een vesa adapter voor kan kopen want dat was eigenlijk wel een doel op zich.

Verder irriteer ik me aan het rode standbylampje, iemand die daar een oplossing voor heeft?

morgen maar eens prutsen met mijn noname afstandsbediening.
Voor het lampje: ik heb hem achter gesloten deuren gezet :P

IR receiver voor mce remotes ligt wel in het zicht en werkte in 1x perfect met openelec op de ID41.

Zometeen ook maar eens kijken wat er in de nieuwste pvr ion build zit. Ik had regelmatig last van een volledige freeze van het systeem tijdens het opstarten. Hij probeert dan tegelijkertijd tvheadend manager op te starten en de tv guide in te laten naast het scannen naar nieuwe muziek, series en films. Blijkbaar gaat dat niet altijd goed...

• rintje
Zit ff te kijken wat voor SDHC kaartje ik in de AD02 wil stoppen om OpenElec van te booten. Voor OpenElec zelf is 2GB al meer dan genoeg heb ik begrepen, maar hoeveel ruimte slokken de gebruikersdata zoals bijvoorbeeld de thumbnails van de movie library of eventuele cache files eigenlijk op?

Zijn er mensen met een flinke library die al over de 4GB heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

rintje schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:25:
Ik kwam op mijn appleTV systeempje met 8gb stick in de problemen omdat ik DDS fanart gebruik; dat gaat op een bepaald moment wel heel hard. Maar afgezien daarvan kreeg ik de library niet echt heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Als je gebruikt maakt van externe storage kun je er ook voor kiezen om je library niet op de sd card te zetten. Kost wat extra moeite, maar er zijn genoeg topics te vinden waar uitgelegd wordt hoe je de XBMC library op een andere plek kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Hallo allemaal. Wegens aanhoudende problemen met het aansluiten van mijn laptop op TV (overscan issues, pixel format dat maar niet goed werd uitgezonden om zo dus niet mijn TV te kunnen calibreren, playback issues en het niet gelijktijdig kunnen gebruiken van laptop terwijl deze iets afspeelt) heb ik besloten om over te gaan stappen op een HTPC. De Zotac's lijken me daarom een erg goede oplossing.

Ik ben op het moment aan het twijfelen tussen de AD10 en de ID41. Wat ik er mee wil doen is het volgende:
Aansluiten op mijn Bravia 40HX700 via mijn Onkyo SR308 receiver. Afspelen van alle mogelijke formaten (voornamelijk x264 .mkv met daarin voornamelijk AC3 / DTS soundtracks. Af en toe een DTS-HD / PCM / TrueHD soundtrack).

Nu wil ik er via OpenElec XBMC op installeren. Op welk model is dat mogelijk zonder tussenkomst van een harde schijf? Kan ik bijv. ook een microSD kaart via een SD adapter erin doen (4 gig) en daar de benodigde software/drivers/OS op installeren zodat ik XBMC direct kan draaien?

Media wil ik benaderen via netwerkshares. Kan dat gewoon (zonder problemen) met SMB netwerkshares? Daar ben ik ook nieuw mee dus als daar betere methoden voor zijn hoor ik dat graag. Ik lees net iets over NFS, is dat misschien beter? En als ik over bijv. 2 jaar een nieuwe externe HD koop waar ik mijn media naar verplaats, is de library van XBMC icm. OpenElec dan wel makkelijk aan te passen met behoud van playcount, poster images, etc.?

Omdat ik tijdens het afspelen van mijn 1080p's vaak last heb gehad van lip-sync issues en soms stotterend beeld ben ik benieuwd of de Zotac's hier ook (wel eens) last van hebben. Welke heeft dat het minste?
En hoe is jullie ervaring met het pixelformaat wat de videokaart van de Zotac uitzend? Zorgt die voor een TV level kleurenstandaard, of is dit PC level? Hebben de Zotacs last van crushed blacks of andere video issues, of is dit gewoon perfect beeld dat ook gebruikt kan worden om je TV te calibreren?

Welke raden jullie mij aan? Ik hoef dus geen interne HD omdat ik hier geen media op wil zetten, het zou prettig zijn als geheugen en (werkende) remote control er al bij zat. Is dan de AD10 niet voor mij de beste optie? Prijs is ook een issue, maar als bijv. de AD10 beter is dan de ID41 (scheelt zo'n 30 euro?) en er zit bij de AD10 al een prima remote control (die ook iets van 30 zal kosten), kan ik dan niet gewoon beter even wachten en voor de AD10 gaan?

Bedankt voor de hulp :)

[ Voor 11% gewijzigd door honmashinsei op 23-09-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Mystic Spirit schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:16:
Als je gebruikt maakt van externe storage kun je er ook voor kiezen om je library niet op de sd card te zetten. Kost wat extra moeite, maar er zijn genoeg topics te vinden waar uitgelegd wordt hoe je de XBMC library op een andere plek kan draaien.
Sowieso ga ik m'n films van een NAS streamen. Het gaat mij vooral om de data die gegenereerd wordt tijdens het gebruik van OpenElec. Wellicht kun je die met wat trucs ook wel op de NAS kwijt, maar dat komt denk ik de performance tijdens het bladeren e.d. niet ten goede.

[ Voor 40% gewijzigd door rintje op 23-09-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

rintje schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:25:
Zit ff te kijken wat voor SDHC kaartje ik in de AD02 wil stoppen om OpenElec van te booten. Voor OpenElec zelf is 2GB al meer dan genoeg heb ik begrepen, maar hoeveel ruimte slokken de gebruikersdata zoals bijvoorbeeld de thumbnails van de movie library of eventuele cache files eigenlijk op?

Vooral de thumbs kunnen erg oplopen. Ik heb geen idee hoe mijn library zich verhoud tot anderen, maar ik heb al een thumbnailmap van 1.3G. Bedenk dat daarin niet alleen de thumbs, maar ook alle fanart komt te staan. Ikzelf heb er voor gekozen om ook die map op de server neer te zetten en deze middels NFS te mounten op de openElec machine. Dat werkt ook een stuk beter wanneer je je centrale db voor meerdere clients gebruikt.

Qua performance. Het enige vervelende is dat het af en toe iets langer duurt voordat een show logo geladen is. Thumbnails van CD's, films en afleveringen zie ik eigenlijk nooit een vertraging in en dat het laden van een fanart achtergrond soms iets langer duurt heb je eigenlijk helemaal geen last van.

Daarbij moet ik wel opmerken dat mijn xbmc via een wat brakke 100mb switch verbonden is met de rest van het netwerk. Het zou best nog wel eens beter kunnen gaan wanneer ik daar een fatsoenlijke switch voor gebruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Janoz op 23-09-2011 10:04 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
kthxbye schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:54:
-=knip=-
Af en toe een DTS-HD / PCM / TrueHD soundtrack).
-=knip=-
-=knip=-
AD10 beter is dan de ID41 (scheelt zo'n 30 euro?) en er zit bij de AD10 al een prima remote control (die ook iets van 30 zal kosten), kan ik dan niet gewoon beter even wachten en voor de AD10 gaan?
-=knip=-
Ik beantwoord enkel en klein gedeelte uit je vragenlijst. Als je HD audio niet als PCM naar je receiver gestuurd wil hebben dan valt de ID41 eigenlijk al af. Dat XBMC dit ook nog niet lekker ondersteund neem ik niet mee, dat is namelijk een software issue.

AD10: DTS-HD / PCM / TrueHD
ID41: DTS-HD / PCM / TrueHD

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je HD audio niet als PCM naar je receiver gestuurd wil hebben dan valt de ID41 eigenlijk al af.
Maar er is geen verschil. PCM is nog steeds een digitaal signaal zonder verlies. Het maakt niet uit of het omzetten van DTS nu op de PC of in de versterker gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door Janoz op 23-09-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Janoz schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:54:
[...]

Maar er is geen verschil. PCM is nog steeds een digitaal signaal zonder verlies. Het maakt niet uit of het omzetten van DTS nu op de PC of in de versterker gebeurt.
Ik geef enkel een zwart/wit antwoord op de vraag en beperk me tot de feiten. Er wordt een vraag gesteld en ik geef antwoord, that's it. ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De feiten zijn dat hij het af wil kunnen spelen. Nergens legt hij de eis neer dat DTS-HD perse door de versterker gedecodeerd moet worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Bedankt voor je antwoord! Ik zou het prettiger vinden als TrueHD en DTS-HD door de versterker gedecodeerd worden, omdat er een bug in mijn receiver zit (bij PCM 5.1 tracks zijn het linker en rechter achtersurround kanaal verwisseld). Ik zou em dan moeten loskoppelen en langsbrengen naar een reparatiepunt voor een firmwareupdate en daar zit ik niet zo op te wachten.

Loont het de moeite om te wachten op de nieuwe Cedar Trail nettops, of zal de AD10 prima zijn voor mijn behoefte (en ook qua prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mogelijk bruikbare info m.b.t. AMD Fusion (E-350) en Openelec?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Iemand een idee hoe ik de WiFi-adapter in mijn AD02 uit kan schakelen? Ik wordt gek van dat blauwe lampje...ik gebruik WiFi toch niet (is bekabeld aangesloten).

Via OpenElec heb ik gevonden dat je de driver kan blacklisten (rt2860sta), maar dit werkt helaas niet :| .
Ik heb zelf wat gezocht en geprobeerd (ik word zo wel een Linux kenner :P ) en heb eindelijk iets gevonden dat werkt om de WiFi-adapter uit te zetten (en dus het blauwe ledje uit te schakelen):

In /storage/.config/modprobe.d/blacklist.conf moet de volgende regel opgenomen worden: blacklist rt2800pci

Het ledje is nu uit _/-\o_ .

Verder ben ik tevreden over het boxje, heb al verschillende films bekeken en het afspelen gaat goed :) . Vraag mij alleen wel af of en zo ja wanneer de SABnzbd suite geüpdatet wordt, volgens mij loopt Couchpotato toch wel een aantal versies achter :/ .

[ Voor 24% gewijzigd door Cubic X op 23-09-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Hmmm ga dat ook maar eens proberen, blacklisten voor mijn wifiledje (bij een (id41). Als er dan ook nog een blacklist is voor het standby lampje dan ben ik helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Even geheel iets anders.

Iemand enig idee of je een DVB adapter kunt aansluiten op een Zotac Zbox i.c.m. TV Headend (onder OpeneElec) ?
Aansluiten lukt waarschijnlijk wel :P maar werkt het ook?

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 23-09-2011 23:09 ]

• erazer82
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-08-2014
hier niets dan drama met windows 7 op de zbox id41

mijn 1080p films haperen als een malle!

nu openelec erop en het werkt prima... maar wel klote want had graag internet gehad op het apparaat...

• JeroenV_
Bij zercom stond dat er weer een voorraad ad10's was bij de leverancier.
Gelijk dus maar besteld, icm 4gb corsair geheugen en een crucial m4 64gb ssd.
Nu hopen dat de 1-3 werkdagen levertijd klopt en dan kan het hobbyen beginnen 8)

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 10:59
Ik heb vandaag windows 8 proberen te installeren via USB, maar het is mij niet gelukt. USB-stick gemaakt volgens de methode die op diverse websites te vinden is (o.a. bootable gemaakt). Het is me één keer gelukt om de setup te starten, maar halverwege die setup kwam er een foutmelding (gegevensfout). Daarna kwam ik niet eens meer in de setup, omdat ik telkens de foutmelding kreeg dat BOOTMGR niet aanwezig was (terwijl dat op de USB-stick stond, ook diverse keren geprobeerd). Ik laat gewoon OpenElec erop staan. Enige minpunt is dat ik via openelec geen analoge sound kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Nog even terugkomend op het ophangen achter een tv. Ik zat daar net even naar te kijken en dacht ok, ik hang hem wel op aan een schroef. Alleen de bijgeleverde schrijven zijn veel te klein voor mijn vesa gaten van mijn tv (samsung le40c650). Hebben jullie gaten geboord in de meegeleverde zota mount?

Iemand plaatjes toevallig.?

Heb het al opgelost. Voor de mensen met hetzelfde probleem. Ga naar de bouwmarkt koop een aluminium strip van een meter voor ongeveer 3 euro. Zaag er een strip van van 25 centimeter. 2 gaten boren met een boortje 6. Vervolgens 2 strips zagen van 20 centimeter. bevestigen aan de strip van 25 centimeter. Gaatjes boren met boortje 4 en dan verzinken met boor 6.Even de mount op de strips leggen uitmeten gaatjes boren met boortje 4 ook deze weer verzinken. Schroefjes ering moerje aan de voorzijde erop (vallen mooi weg in de mount) en het hangt superstabiel!

[ Voor 46% gewijzigd door Stampre op 26-09-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

JeroenV_ schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:11:
Bij zercom stond dat er weer een voorraad ad10's was bij de leverancier.
Gelijk dus maar besteld, icm 4gb corsair geheugen en een crucial m4 64gb ssd.
Nu hopen dat de 1-3 werkdagen levertijd klopt en dan kan het hobbyen beginnen 8)
Opeens zijn er 8 winkels die 'm kunnen leveren.. (al dan niet op voorraad)
Wel jammer dat de prijzen omhoog gegaan zijn sinds de vorige keer dat ze 'm in hun assortiment hadden.

Grrrr
(ok het is maar een tientje.. maar het verschil met de AD02 wordt zo wel wat groter dan ik had gehoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:20

knakworst

Get more sats!

Je bedank Griekenland maar, de dollar stijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door nodog op 27-09-2011 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Stampre schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:12:
Nog even terugkomend op het ophangen achter een tv. Ik zat daar net even naar te kijken en dacht ok, ik hang hem wel op aan een schroef. Alleen de bijgeleverde schrijven zijn veel te klein voor mijn vesa gaten van mijn tv (samsung le40c650). Hebben jullie gaten geboord in de meegeleverde zota mount?

Iemand plaatjes toevallig.?

Heb het al opgelost. Voor de mensen met hetzelfde probleem. Ga naar de bouwmarkt koop een aluminium strip van een meter voor ongeveer 3 euro. Zaag er een strip van van 25 centimeter. 2 gaten boren met een boortje 6. Vervolgens 2 strips zagen van 20 centimeter. bevestigen aan de strip van 25 centimeter. Gaatjes boren met boortje 4 en dan verzinken met boor 6.Even de mount op de strips leggen uitmeten gaatjes boren met boortje 4 ook deze weer verzinken. Schroefjes ering moerje aan de voorzijde erop (vallen mooi weg in de mount) en het hangt superstabiel!
Klinkt goed!

Heb je foto's? (Ik ben heel erg visueel ingesteld... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Janoz schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:01:
[...]

Vooral de thumbs kunnen erg oplopen. Ik heb geen idee hoe mijn library zich verhoud tot anderen, maar ik heb al een thumbnailmap van 1.3G. Bedenk dat daarin niet alleen de thumbs, maar ook alle fanart komt te staan. Ikzelf heb er voor gekozen om ook die map op de server neer te zetten en deze middels NFS te mounten op de openElec machine. Dat werkt ook een stuk beter wanneer je je centrale db voor meerdere clients gebruikt.

Qua performance. Het enige vervelende is dat het af en toe iets langer duurt voordat een show logo geladen is. Thumbnails van CD's, films en afleveringen zie ik eigenlijk nooit een vertraging in en dat het laden van een fanart achtergrond soms iets langer duurt heb je eigenlijk helemaal geen last van.

Daarbij moet ik wel opmerken dat mijn xbmc via een wat brakke 100mb switch verbonden is met de rest van het netwerk. Het zou best nog wel eens beter kunnen gaan wanneer ik daar een fatsoenlijke switch voor gebruik.
Ben toch maar voor een 8GB sdhc kaartje gegaan, zodat ik de mogelijkheid heb om de library lokaal op te bouwen. Kan later altijd nog overstappen naar een remote library.

Daarbij ben ik eens gaan zoeken wat nou een geschikt SDHC kaartje is om een OS op te draaien. Bij deze mijn bevindingen. Volgens TomsHardware zijn met name de SanDisk Extreme en de Lexar Professional erg geschikt vanwege de superieure I/O performance. De verschillen zijn erg groot volgens deze test! (Schijnt aan de gebruikte controller te liggen.)
De Sandisk extreme is superieur maar nogal prijzig, maar de Lexar 8GB is een goede tweede en met 19 euro nog best betaalbaar. Dat is 'm dus geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

rintje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:28:
[...]

Ben toch maar voor een 8GB sdhc kaartje gegaan, zodat ik de mogelijkheid heb om de library lokaal op te bouwen. Kan later altijd nog overstappen naar een remote library.

Daarbij ben ik eens gaan zoeken wat nou een geschikt SDHC kaartje is om een OS op te draaien. Bij deze mijn bevindingen. Volgens TomsHardware zijn met name de SanDisk Extreme en de Lexar Professional erg geschikt vanwege de superieure I/O performance. De verschillen zijn erg groot volgens deze test! (Schijnt aan de gebruikte controller te liggen.)
De Sandisk extreme is superieur maar nogal prijzig, maar de Lexar 8GB is een goede tweede en met 19 euro nog best betaalbaar. Dat is 'm dus geworden.
Bedankt voor deze info, mooie review op Tomshardware! :)

Maar ik snap niet waarom je zegt dat de Sandisk zoveel duurder is. Ik kan 'm op dit moment zelfs goedkoper krijgen dan de Lexar variant, als je de porto meetelt. (in beide gevallen heb ik het over de 8GB model natuurlijk)

Wellicht zijn de prijzen net iets aangepast?

pricewatch: Sandisk Extreme 8GB SDHC Class 6 of 10 (zie specs)
pricewatch: Lexar Professional SDHC 8GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Tsja, je hebt gelijk, met de aanname dat de 16gb extreme in de test dezelfde resultaten geeft heeft als de 8gb variant. Ik zie nu dat ik de 16gb versie van de extreme in m'n favoriete wensenlijst had staan, vandaar de fout... Lekker suf, maar niks meer aan te doen. 8)7

Heb mijn Lexar kaartje voor 17 euro all in op ebay gekocht, dat scheelde weer iets.

[ Voor 20% gewijzigd door rintje op 27-09-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Marando schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:58:
[...]

Opeens zijn er 8 winkels die 'm kunnen leveren.. (al dan niet op voorraad)
Wel jammer dat de prijzen omhoog gegaan zijn sinds de vorige keer dat ze 'm in hun assortiment hadden.

Grrrr
(ok het is maar een tientje.. maar het verschil met de AD02 wordt zo wel wat groter dan ik had gehoopt)
Zo waren het er 8, nu zijn het er weer 5.. wat is er aan de hand? Heeft iemand al een AD10 in huis?

edit: even de linkjes gevolgd, maar die 5 winkels in de pricewatch geven allemaal aan dat deze niet leverbaar is (of +10 dagen levertijd, iets wat in de praktijk vaak nagenoeg hetzelfde is als niet leverbaar).

[ Voor 16% gewijzigd door Marando op 27-09-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik ben van plan mijn HDX-1000 te vervangen en heb inmiddels al een AD10 besteld.
Ik kwam bij dit topic terecht, omdat ik ook op zoek was naar informatie over de snelheid van de SDHC waarop ik OPENELEC wil installeren. Is het voor de kwaliteit van het streamen en het browsen in xbmc ook echt nodig een hele snelle SDHC aan te schaffen?

Ik twijfel namelijk tussen de Sandisk Extreme HD (20MB/s) en de Extreme (30MB/s) (Extreme Plus vind ik te duur). Ik vond het zonde om 10 euro extra te betalen als het merkbaar weinig winst oplevert.
Heeft iemand er ook ervaring mee?

Ik neem aan dat standaard SODIMM DDR3 1066MHz geheugen altijd goed werkt? Of zijn er toevallig merken die problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:25:
Hoi!

Ik ben van plan mijn HDX-1000 te vervangen en heb inmiddels al een AD10 besteld.
Ik kwam bij dit topic terecht, omdat ik ook op zoek was naar informatie over de snelheid van de SDHC waarop ik OPENELEC wil installeren. Is het voor de kwaliteit van het streamen en het browsen in xbmc ook echt nodig een hele snelle SDHC aan te schaffen?

Ik twijfel namelijk tussen de Sandisk Extreme HD (20MB/s) en de Extreme (30MB/s) (Extreme Plus vind ik te duur). Ik vond het zonde om 10 euro extra te betalen als het merkbaar weinig winst oplevert.
Heeft iemand er ook ervaring mee?

Ik neem aan dat standaard SODIMM DDR3 1066MHz geheugen altijd goed werkt? Of zijn er toevallig merken die problemen geven?
In dit bericht staat een mooie link naar een review van verschillende SDHC kaartjes:
rintje schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:28:
[...]

Daarbij ben ik eens gaan zoeken wat nou een geschikt SDHC kaartje is om een OS op te draaien. Bij deze mijn bevindingen. Volgens TomsHardware zijn met name de SanDisk Extreme en de Lexar Professional erg geschikt vanwege de superieure I/O performance. De verschillen zijn erg groot volgens deze test! (Schijnt aan de gebruikte controller te liggen.) [..]
pricewatch: Sandisk Extreme 8GB SDHC Class 6 of 10 (zie specs)
pricewatch: Lexar Professional SDHC 8GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik inderdaad gezien en mijn dank daarvoor. :)
Maar ik doelde meer op de praktijk i.c.m. OpenELEC. Ik hoef niet perse de snelste, maar snel genoeg voor een goede werking zonder vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Tijdens het gebruik, merk ik niet heel veel verschil tussen mijn sandisk 15MB/s SD kaartje en mijn intel SSD.

Waar ik het wel merk is bij het opstarten en het aanmaken van de library.

Al mijn data komt trouwens van het netwerk, dus na het starten hoeft het SD kaartje volgens mij ook niet heel veel meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
Vrijdag een AD10 opgehaald bij Alternate, 17:00 was er voorraad en toen ik een uurtje later aan de balie stond was de voorraad al weer op.
4GB sodimm en 160GB 5400 diskje geinstalleerd. Op de hdd win7 geinstalleerd met xbmc en op een oud 1GB sandisk extreme kaartje openelec geinstalleerd.
Installatie van Openelec fusion build gaat probleemloos. In win7 XBMC worden mkv's vanaf Synology 211+ afgespeeld en 2 cpu's op 10-15% cpu.
Als ik dezelfde films afspeel mbv Openelec gaat de load naar 35-40%, systeem reageerd verder soepel.

intentionally left blank

Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste