Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

pjeterinfo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:47:
Vrijdag een AD10 opgehaald bij Alternate, 17:00 was er voorraad en toen ik een uurtje later aan de balie stond was de voorraad al weer op.
4GB sodimm en 160GB 5400 diskje geinstalleerd. Op de hdd win7 geinstalleerd met xbmc en op een oud 1GB sandisk extreme kaartje openelec geinstalleerd.
Installatie van Openelec fusion build gaat probleemloos. In win7 XBMC worden mkv's vanaf Synology 211+ afgespeeld en 2 cpu's op 10-15% cpu.
Als ik dezelfde films afspeel mbv Openelec gaat de load naar 35-40%, systeem reageerd verder soepel.
Mooi om te horen dat er mensen zijn die daadwerkelijk een AD10 in huis hebben.

Afgezien van de CPU load, waar gaat jouw voorkeur naar uit (en waarom): Win7 + XBMC of OpenElec.
En ook niet onbelangrijk voor mij; hoe zit het met de lawaai van de fan in de AD10?

[ Voor 4% gewijzigd door Marando op 27-09-2011 22:52 ]

• pjeterinfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
Mijn voorkeur gaat uit naar Openelec, ik zie de noodzaak niet van het in windows kunnen booten.
Het levert toch altijd weer extra werk op, zoals remote beheer, je heb dan toch weer een machine nodig die rdp kan of zaken als logmein oid.
Rdp heeft weer het nadeel dat je soms ongemerkt de sessie vergrendeld waardoor je toch weer een wachtwoord moet ingeven om in te loggen, en ik wil eigenlijk geen muis en toetsenbord gebruiken.
Door mijn dagelijkse werkzaamheden werk ik bijna altijd op de commandline, en er is voor vrijwel alle platformen een ssh client beschikbaar dus dat is een groot voordeel voor mij.
Het installeren van de complete machine met Openelec is in 2 minuten voltooid, als je daarna de configuratie opslaat heb je een backup en ben je altijd binnen enkele minuten weer klaar, dat is ook bij windows even meer werk.

Ik kan mij voorstellen dat de geluids produktie tegen kan vallen, ik heb de AD10 in een afgesloten kast staan met een open achterzijde dus ik hoor vrijwel niets.
Mijn oude HDX met 1TB samsung stond op de kast en maakte meer herrie, maar als ik de AD10 daar naast zou zetten zou deze daar duidelijk bovenuit komen.
Het is eiegenlijk alleen de ventilator die je hoort, doordat waarschijnlijk de luchtflow zeer nauw is. Als je in XBMC/win7 een film start daalt de cpu belasting tot 10-15% en daalt de geluidsproduktie ook weer aanzienlijk.
Omdat de fusion build nog niet gereleased is verwacht ik daarin oon nog wel wat verbeteringen.

Wat mij niet aanstaat bij Openelec is dat het root password niet aangepast kan worden.

intentionally left blank

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 08:33
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:25:
Hoi!

Ik neem aan dat standaard SODIMM DDR3 1066MHz geheugen altijd goed werkt? Of zijn er toevallig merken die problemen geven?
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar eigenlijk.
Ik heb namelijk nog wat apple certified OCZ geheugen liggen, ik ga er maar vanuit dat dit gaat werken. Hij staat niet op de compatibiliteitslijst van Zotac die hier ook eerder gepost is, maar gezien de lengte is deze lijst verre van volledig lijkt me.

• Marando

Marando

Muziekje?

pjeterinfo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:37:
Mijn voorkeur gaat uit naar Openelec [..]
Het installeren van de complete machine met Openelec is in 2 minuten voltooid, als je daarna de configuratie opslaat heb je een backup en ben je altijd binnen enkele minuten weer klaar, dat is ook bij windows even meer werk.

Ik kan mij voorstellen dat de geluids produktie tegen kan vallen, [..]
Super bedankt voor je reactie!
Ik ben van plan de AD10 aan de achterkant van mijn TV te bevestigen. Op deze manier "verstop" ik het geluid ook wel redelijk denk ik. En ik ben een PS3 gewend bij het kijken van een Blu-ray, en ik neem aan dat zo'n Zotac niet in de buurt komt van het geluidsniveau van de PS3.. Dus het zal wel goed zitten.

Nu nog een winkel vinden die 'm kan leveren.

Verwijderd

Marando schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:00:
[...]

Super bedankt voor je reactie!
Ik ben van plan de AD10 aan de achterkant van mijn TV te bevestigen. Op deze manier "verstop" ik het geluid ook wel redelijk denk ik. En ik ben een PS3 gewend bij het kijken van een Blu-ray, en ik neem aan dat zo'n Zotac niet in de buurt komt van het geluidsniveau van de PS3.. Dus het zal wel goed zitten.

Nu nog een winkel vinden die 'm kan leveren.
Als je er een weet hoor ik het graag. Die van mij zou pas 17 november geleverd worden i.p.v. 3 werkdagen, dus ik heb mijn bestelling geannuleerd.

En ik had net zo'n zin om dit weekend wat te hobby'en met zo'n ad10. ;(

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Een vraagje over digital out (s/pdif) van de ID41. Ik wil hier ook mijn muziek over gaan afspelen.
Weet iemand of de digitale uitgang ook simpel stereo over optical out doet?
Zeg maar net als een airport express?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Iedere digitale out stuurt gewoon het aantal kanalen uit dat hij krijgt. Bij mijn AD02 gaat het in ieder geval zonder problemen en het zou mij verbazen als dat bij de ID41 anders is.

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

ErrieR schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:21:
Een vraagje over digital out (s/pdif) van de ID41. Ik wil hier ook mijn muziek over gaan afspelen.
Weet iemand of de digitale uitgang ook simpel stereo over optical out doet?
Zeg maar net als een airport express?
Zo doe ik het met mn ID41, geen probleem dus.

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 20:24
Ik kan enkel op m'n telefoon internetten en het is lastig browsen dus excuseer me als ik iets vraag wat ergens anders in deze thread al is beantwoord

Heb net een ad02 in huis, dacht windows te kunnen installeren van een usb-stick maar na het opstartscherm komt er alleen een knipperende underscore in beeld waar niks mee lijkt te kunnen. Nou dacht ik even de bios tr checken maar heb geen idee hoe je daarin terecht komt. Staat ook niks over in de manual. Kan iemand me op weg helpen?

Edit: Toch maar snel even een externe dvd-drive gekocht (hoopte zonder te kunnen) en windows is zich aan het installeren. Blijft vreemd dat ik de bios niet inkom.

[ Voor 14% gewijzigd door nodog op 29-09-2011 18:36 ]

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:35
Je komt in de bios door DEL te drukken tijdens het zotac logo. Overigens verstandig om eerst AHCI aan te zetten voordat je windows installeert..

Ik heb nu een week de AD02 en hij bevalt perfect! Windows 7 x64 met 4GB ram en 64GB Crusial SSD. XBMC draait hier perfect op!
Iemand trouwens al opgevallen dat de x64 build bij OpenElec verdwenen is? (archief niet meegerekend)

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 30-09-2011 12:14 . Reden: typo ]

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

schumi2004 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:38:
Iemand trouwens al opgevallen dat de x64 build bij Openlec verdwenen is? (archief niet meegerekend)
Jep, volgens mij al 2 weken. Misschien toch niet stabiel genoeg bij iedereen. Bij mij draait 'ie prima (alleen deze week toevallig een crash, maar verder geen problemen).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Grr, mijn ad10 laat nog even op zich wachten.
Hij is zelf wel binnen bij de winkel, maar het geheugen nog niet. Zal dus pas na het weekend worden dat ik hem in huis heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr Pinda
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 21:55
Mijn HD-ND22 blijkt nogal kritisch tav het keyboard.
Het (bedrade) Logitech illuminated keyboard gaat pas functioneren als er een OS actief is.
Zo kan ik dus de BIOS niet in. Een keuze in GRUB maken is ook niet mogelijk.
Wat googlen leerde dat het Logitech keyboard berucht is om zijn onmogelijkheid de BIOS te benaderen.
Een HP keyboard (met Smart Card Terminal) heeft echter hetzelfde euvel.
Een geleend el cheapo DELL keyboard functioneert wel.

Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
Zo niet, weet iemand welk goedkoop, nu aanschafbaar, keyboard functioneert met de HD-ND22 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Heb hetzelfde probleem om in de bios te komen. Erger vind ik dat ik het geluid niet aan de praat krijg en dat ik het scherm niet beeldvullend krijg. Welke resolutie ik ook kies, ik hou flinke zwarte banden aan alle kanten. Zal wellicht mede aan m'n (plasma) tv liggen maar de Zbox werkt in mijn situatie niet optimaal. Erg jammer want ik ben wel in voor zo'n simpele energiezuinige pc naast m'n TV. Deze gaat echter retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pjotr Pinda schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:53:
Wat googlen leerde dat het Logitech keyboard berucht is om zijn onmogelijkheid de BIOS te benaderen.
"onmogelijkheid" zou betekenen dat het nooit zou kunnen gaan en dat klopt niet. Met mijn Logitech Illuminated kan ik vanuit een koude start zo het BIOS in van een AMD Fusion systeempje. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je het toetsenbord niet aan een USB-3 poort hebt hangen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nodog schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:43:
Heb hetzelfde probleem om in de bios te komen. Erger vind ik dat ik het geluid niet aan de praat krijg en dat ik het scherm niet beeldvullend krijg. Welke resolutie ik ook kies, ik hou flinke zwarte banden aan alle kanten. Zal wellicht mede aan m'n (plasma) tv liggen maar de Zbox werkt in mijn situatie niet optimaal. Erg jammer want ik ben wel in voor zo'n simpele energiezuinige pc naast m'n TV. Deze gaat echter retour.
Het kunnen geven van bruikbare tips is afhankelijk van de informatie betreffende met welke hardware het je niet lukt om dat te bereiken wat je wilt. Ik doel op type TV, hoe aangesloten, wel/geen gebruik van aparte audio-versterker, hoe aangesloten, enz.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr Pinda
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-08 21:55
hardware-lover schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:32:
"onmogelijkheid" zou betekenen dat het nooit zou kunnen gaan en dat klopt niet. Met mijn Logitech Illuminated kan ik vanuit een koude start zo het BIOS in van een AMD Fusion systeempje. Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je het toetsenbord niet aan een USB-3 poort hebt hangen.
Logisch: Als jij een AMD Fusion systeem hebt, heb je dus geen HD-ND22 zoals ik.
Sommige BIOS'en ondersteunen het Logitech keyboard wel. Jij hebt mazzel.
Overigens heeft de HD-ND22 geen USB 3.0 poorten.

Ik bedoelde niet te zeggen dat elk systeem moeite heeft met dat keyboard. Het keyboard is simpelweg berucht vanwege zijn onmogelijkheid op sommige (veel? weinig?) systemen niet de BIOS te kunnen benaderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pjotr Pinda op 30-09-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodog
Ik zit niet echt te wachten op tips, wilde alleen m'n ervaringen even delen. Voor de volledigheid dien ik inderdaad wel wat meer info te geven, daar heb je wel gelijk in.

Bij deze dus:

TV: Panasonic TH-37PX80
Receiver: Onkyo TX SR505

Audio uitgebreid getest. Dezelfde kabel op dezelfde ingang van de Onkyo werkt wel met andere apparaten.
Video; zowat elke resolutie geprobeerd maar op m'n TV komt er niks ook maar in de buurt van beeldvullend. Nog wat gespeeld met de zoom-funktie op m'n TV maar dat is eigenlijk niet de bedoeling en werkt ook niet perfekt.

Ik heb al een tijdje een PC naast m'n TV die wel werkt maar wat oud/lawaaiierig begint te worden. Hierbij geen problemen met beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Pjotr Pinda schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:03:
[...]

Logisch: Als jij een AMD Fusion systeem hebt, heb je dus geen HD-ND22 zoals ik.
Sommige BIOS'en ondersteunen het Logitech keyboard wel. Jij hebt mazzel.
Overigens heeft de HD-ND22 geen USB 3.0 poorten.

Ik bedoelde niet te zeggen dat elk systeem moeite heeft met dat keyboard. Het keyboard is simpelweg berucht vanwege zijn onmogelijkheid op sommige (veel? weinig?) systemen niet de BIOS te kunnen benaderen.
Duidelijk nu, maar dat kon ik niet raden natuurlijk. Je eerste reactie gaf aan dat het niet mogelijk (onmogelijk) zou zijn zonder een specifiek model aan te halen. Het komt dus regelmatig voor, afhankelijk van de hardware ;)

Mijn opmerking over de USB-3 poort is trouwens ook niet volledig geweest. Dat was als algemene opmerking bedoelt voor apparaten met USB-3 aansluitingen. Mijn excuses voor de verwarring.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
nodog schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:05:
Ik zit niet echt te wachten op tips, wilde alleen m'n ervaringen even delen. Voor de volledigheid dien ik inderdaad wel wat meer info te geven, daar heb je wel gelijk in.

Bij deze dus:

TV: Panasonic TH-37PX80
Receiver: Onkyo TX SR505

Audio uitgebreid getest. Dezelfde kabel op dezelfde ingang van de Onkyo werkt wel met andere apparaten.
Video; zowat elke resolutie geprobeerd maar op m'n TV komt er niks ook maar in de buurt van beeldvullend. Nog wat gespeeld met de zoom-funktie op m'n TV maar dat is eigenlijk niet de bedoeling en werkt ook niet perfekt.

Ik heb al een tijdje een PC naast m'n TV die wel werkt maar wat oud/lawaaiierig begint te worden. Hierbij geen problemen met beeld.
Dan laat ik deze ook achterwege. :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hier problemen met de meest recente pre-Eden Fusion builds op hun AD02?

Ik wordt er een beetje moe van nu, al verschillende builds geprobeerd maar zo'n beetje allemaal afsluit problemen of iets dergelijks als je up of downgrade.

Wordt een build uit het archief ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe je full 3d mkv krijgt afgespeeld? XBMC werkt perfect, half sbs werkt perfect, en 3DTV Stereoscopic speler leest full 3d mkv (3840x1080), probleem is alleen dat stereoscopic player en power DVD heel traag afspelen op de Zotac (met desktop geen probleem). Zal uiteraard een instelling zijn, maar heb (bijna) alles al geprobeerd. Wie heeft er ervarig mee?
Stereoscopic player kan ook ssif bestanden afspelen, maar ook hier erg traag (op de Zotac).
Draai overigens met Win7, een 2d blu ray (volledig) draait soepel met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Ze zijn wel een beetje aan het hannessen bij Openelec.
Eerst moest ik het mounten van NFS aanpassen (gaat nu via startup.sh script), paar dagen goed via r8317 gegaan. Vandaag die r8326 erop gezet, is de NFS mount weer weg.
Maar weer terug naar 8317. (alhoewel ik een upload van 0110 zie aankomen, hopelijk het nfs mount probleem opgelost). Met de laatste versies ook weer wat meer wobbly beeld, is weliswaar met een forward en backward wel opgelost maar het lijkt wat meer te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadream schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:52:
Ze zijn wel een beetje aan het hannessen bij Openelec.
Eerst moest ik het mounten van NFS aanpassen (gaat nu via startup.sh script), paar dagen goed via r8317 gegaan. Vandaag die r8326 erop gezet, is de NFS mount weer weg.
Maar weer terug naar 8317. (alhoewel ik een upload van 0110 zie aankomen, hopelijk het nfs mount probleem opgelost). Met de laatste versies ook weer wat meer wobbly beeld, is weliswaar met een forward en backward wel opgelost maar het lijkt wat meer te worden.
Ik heb ook het idee dat het er allemaal niet beter op wordt , ik ga zo build 8387 (van 0110) proberen en zien of mijn problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 22:02
Ik heb een ID41 gekocht en gebruik een 4GB USB stick om vanaf te booten. Ik heb in de BIOS aangegeven dat hij vanaf deze stick moet booten, maar toch krijg ik de melding dat er een OS is missing.

Ik heb met unetbootin zowel OpenElec als XBMC Live geprobeerd, maar ik blijf de melding krijgen dat een OS mist.

Kan dit ook aan de geheugenstick liggen? Is deze bv. te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06:59
Ik meen dat de USB3.0 ports niet vanaf te booten waren. Je moet vanaf de USB2.0 poorten booten. Ik dacht dat de 3.0 poorten blauw waren dus check dat nog even.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
Warbringer schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:07:
Ik meen dat de USB3.0 ports niet vanaf te booten waren. Je moet vanaf de USB2.0 poorten booten. Ik dacht dat de 3.0 poorten blauw waren dus check dat nog even.
Had ik gedaan! Ze zitten in de niet 3.0 poorten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe mediaspeler. Ik gebruik hem praktisch alleen voor streaming van mkv (en andere video files), maar het lijkt me ook leuk om er youtube mee af te kunnen spelen op mijn tv.
Mijn eisen zijn dus vrij beperkt.

Aangezien ik in het verleden altijd xbmc op mijn xbox had, werd ik getriggerd door dit topic.
Ik ben aan het twijfelen tussen:
- acryan hd mini 2 (90 euro)
- dune hd lite (130 euro)
- zotac zbox ad02 (200 euro) (ex HD incl mem)

Ik begreep dat voor streaming de acryan minder goed is dan de Dune. Kan iemand me vertellen hoe een zotac performed tov de andere 2?
Heb ik voor de zotac alleen aan een xGB sd card voldoende als ik alleen xbmc wil gebruiken en verder alleen wil streamen vanaf mijn NAS, of is een HD ook noodzakelijk?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
VivaAtloni schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:31:
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe mediaspeler. Ik gebruik hem praktisch alleen voor streaming van mkv (en andere video files), maar het lijkt me ook leuk om er youtube mee af te kunnen spelen op mijn tv.

Aangezien ik in het verleden altijd xbmc op mijn xbox had, werd ik getriggerd door dit topic.

Ik begreep dat voor streaming de acryan minder goed is dan de Dune. Kan iemand me vertellen hoe een zotac performed tov de andere 2?
Heb ik voor de zotac alleen aan een xGB sd card voldoende als ik alleen xbmc wil gebruiken en verder alleen wil streamen vanaf mijn NAS, of is een HD ook noodzakelijk?
Een HD is niet per se noodzakelijk. Je kan gewoon je SD-card als bootable device selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

VivaAtloni schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:31:

Het zijn natuurlijk totaal verschillende apparaten.... Het grootste voordeel dat je hebt met een AD02 of andere ZBOX is dat je een volwaardige PC koopt. Zowel de dune als de acryan zijn gemaakt voor één doel. Daarnaast heb je vrije keus wat voor software je wil gebruiken, waardoor je niet na een jaar naar de support kan fluiten en je box niks meer waard is bij het uitbrengen van een nieuwe generatie.
Bij de AD02 loop je natuurlijk ook tegen nadelen aan. Voor veel mensen is de moeite die er gedaan moet worden om de boel aan de praat te krijgen teveel gevraagd, maar een beetje tweaker slaat zich daar doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een andere vraag.
Is een gemiddelde bedrijfstemperatuur van 60 graden (CPU) normaal op een AD02 met OpenElec en Aeon MQ3 skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
schumi2004 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:44:
Een andere vraag.
Is een gemiddelde bedrijfstemperatuur van 60 graden (CPU) normaal op een AD02 met OpenElec en Aeon MQ3 skin?
Ik zie die temperatuur ook wel eens voorbij komen, lijkt mij dus wel normaal. Vergeet ook niet dat het twee chips zijn: de CPU en GPU :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Cubic X schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:04:
[...]

Ik zie die temperatuur ook wel eens voorbij komen, lijkt mij dus wel normaal. Vergeet ook niet dat het twee chips zijn: de CPU en GPU :) .
Ik hoop dat dat normaal is :P, dit weekend tikte die van mij, in het menu de 72 graden aan.

@schumi2004 heb jij die laatste build van openelec nog getest?

Hoe upgraden jullie trouwens? reinstall met stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Upgraden doe ik door de kernel en de source file uit het laatste pakketje te pakken en deze in de update dir. te zetten. Dan een reboot en dan wordt de update uitgevoerd. Is een beproeft recept en bij mij tot nog toe altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezydevil schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat dat normaal is :P, dit weekend tikte die van mij, in het menu de 72 graden aan.

@schumi2004 heb jij die laatste build van openelec nog getest?

Hoe upgraden jullie trouwens? reinstall met stick?
Nog niet aan toegekomen, kan ik beter doen als ik plek voor mezelf heb (mompelt iets met andere huisgenoten die af en toe ook eens filmpje/serie kijken willen :P )

Ik zit nu echter wel weer met een ander probleem en dat is de shutdown functie van MQ3, maar heb deze al in ander topic geplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Na alle pagina's doorgeworsteld te hebben ben ik eruit dat ik een zotac ad02 of ad10 ga kopen.
Ik ga er win7 en xbmc op zetten (op sd kaart) en hem aan mijn NAS hangen. Win 7 omdat ik de pc ook wil gebruiken voor internet activiteiten, zoals you tube en rtl gemist en dergelijke (en silverlight ed tools werken niet top op mijn ubuntu laptop).

Ik wil er graag een keyboard bij hebben met touchpad. Hier zie ik er verschillende van, dus daar kom ik wel uit.
Mijn vraag is of ik met een keyboard de zotac aan en uit kan zetten? En zo nee, hoe kan ik dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 14:26
Heb nu de versie van 1 okt op de AD02 staan en die loopt weer lekker met m'n NFS mount.
Updaten doe ik ook door de kernel en system files even in de update folder te zetten, dan vervolgens een ssh connectie vanaf m'n laptop en reboot. Gaat nog altijd foutloos.
Over het shutdown probleem van schumi, bij mij sluit die wel goed af. Moet wel zeggen dat die er soms wat lang over doet maar hij gaat wel uit.
Met de MQ3 skin en een beetje in het menu wat doen dan gaat de ventilator al snel draaien, die hoor je dan zeker maar zodra je een film gaat kijken is het binnen een paar seconde weer weg. Ik geef er in ieder geval weinig aandacht aan.
Heb wel de vertical sync alleen aanstaan als er een film gestart wordt niet tijdens het menu. Merk in het menu zonder vertical sync dat het vloeiender gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
OpenElec RC7 is uit.

Meest opvallende stukje uit de newspost is wat mij betreft dit:
New Projects:

Fusion
thats a own image for systems based on AMD's Fusion (Bobcat and Llano) platform. This image works for most Users, but its still not stable enough like our other builds. XVBA support is work in process and will be improved over the timewithin our releases.
Het lijkt erop dat ze zelf nog niet helemaal tevreden zijn met de Fusion progressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:11:
OpenElec RC7 is uit.

Meest opvallende stukje uit de newspost is wat mij betreft dit:

[...]

Het lijkt erop dat ze zelf nog niet helemaal tevreden zijn met de Fusion progressie.
Wel grappig dat je "ze" zegt, volgens mij werkt er maar 1 aan OE en dat is sraue (dat gevoel heb ik althans).
Hij is ook de enige die de source bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
tsja, hij heeft het zelf over our builds in "...but its still not stable enough like our other builds", maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heeft iemand als de AD10 en kun je hem met de remote aan en uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik ben klaar met de OE pre-EDEN builds en wellicht in het bijzonder MQ3. Om de haverklap loopt deze vast met RC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
@VivaAtloni ik kan de AD10 alleen aan en uitzetten met mbv de ingebouwde IR. Met de losse receiver kan ik alleen de AD10 uitzetten.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
pjeterinfo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:49:
@VivaAtloni ik kan de AD10 alleen aan en uitzetten met mbv de ingebouwde IR. Met de losse receiver kan ik alleen de AD10 uitzetten.
Ah mooi een ervaringsdeskundige. Dus je kunt de hele pc aan en uitzetten. Kun je de knoppen ook zo programmeren dat de pc in hibernate gaat?

Nog een tweede punt waar ik mee zit bij de AD10 is het ontbreken van een optische poort. Zit deze er inderdaad niet op of is de analoge geluidsuitgang tegelijk een digitale (optisch of coax)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
@VivaAtloni het uitzetten met de ab in win7 = hibernate.
Er zit echt geen optische poort op, digitaal uit gaat alleen via hdmi. Misschien ook via displayport maar dat kan ik niet testen.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

pjeterinfo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:32:
@VivaAtloni het uitzetten met de ab in win7 = hibernate.
Er zit echt geen optische poort op, digitaal uit gaat alleen via hdmi. Misschien ook via displayport maar dat kan ik niet testen.
Ik heb geen AD10, jij wel, dus ik ben eigenlijk niet in de positie om aan je te twijfelen, maar het gekke is dat ik van meerdere mensen/sites heb vernomen dat er een combi koptelefoon/digitale uitgang op zit. Aan de buitenkant zie je geen verschil, maar er past wel zo'n dunne lange optische kabel in de koptelefoon uitgang.

Maar als jij zegt dat je het 100% zeker weet, dan geloof ik jou! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
Bij de specs staat: Digital S/PDIF audio

In de handleiding:
6. Headphone/Audio output jack
The stereo headphone jack (3.5mm) is used to connect the system’s audio out
signal to analog headphones or amplified speakers.

allso:
http://www.zotacusa.com/forum/topic/4989-zbox-nano-ad-10/

[ Voor 13% gewijzigd door pjeterinfo op 05-10-2011 21:21 ]

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Dat er geen optische poort op zit is voor mij dus een nogo, want mijn tv geeft geen DTS door via de optische uitgang en mijn reciever heeft geen hdmi. En ik wil geen aparte hdmi convertor switch kopen.

Het wordt dus de AD02. Ik zit alleen nog met 'power on/off' op afstand. Het liefst wil ik een draadloos keyboard incl touchpad hebben, waarmee ik dit kan. Is dat mogelijk om het apparaat via een draadloos keyboard uit en aan te zetten? Heeft iemand deze opstelling? Ik las dat hiervoor power op de usb poort moet zitten, is dit het geval?

Ik heb overigens op mijn iphone ook al wat xbmc apps gevonden die als afstandbediening gebruikt kunnen worden. Zou het hier ook mee kunnen? [EDIT ja dus, dat moet werken, iig met w7]

[ Voor 3% gewijzigd door VivaAtloni op 05-10-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
VivaAtloni schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:44:
Het wordt dus de AD02. Ik zit alleen nog met 'power on/off' op afstand. Het liefst wil ik een draadloos keyboard incl touchpad hebben, waarmee ik dit kan. Is dat mogelijk om het apparaat via een draadloos keyboard uit en aan te zetten? Heeft iemand deze opstelling? Ik las dat hiervoor power op de usb poort moet zitten, is dit het geval?
Ik denk (nog steeds) dat het met een AD02 mogelijk moet zijn, afhankelijk van het type toetsenbord en/of afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
@VivaAtloni
Wel vreemd, blijkbaar zijn er andere modellen voor de emea markt dan voor de us.
Hier staan bij audio andere specs:
http://www.zotac.com/inde...art&Itemid=100266&lang=em
dan:
http://www.zotacusa.com/z...barebone-zbox-ad10-u.html

Ik ga het toch even navragen bij Zotac.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
hardware-lover schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:55:
[...]

Ik denk (nog steeds) dat het met een AD02 mogelijk moet zijn, afhankelijk van het type toetsenbord en/of afstandsbediening.
In dat bericht schreef je:
Alles gaat nu uit, er blijft nu niets meer branden (was eerst een rood knipperend maantje) en na een druk op de aan/uit van de (MCE) remote gaat mijn Foxconn (FOEI, mond spoelen) weer draaien.

Zit er op de foxconn dan een IR oog, of heb je dit gewoon via USB aangesloten. In dat geval lijkt me toch dat dit ook met de AD02 zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
@pjeterinfo
Het zou leuk zijn als je als eerste een review zou maken :)

Wat is de WPI van windows 7 ?
Speelt hij alle 1080P files vloeiend af ?

Ik wil een AD10 nano aankopen als HTPC die ik achter mijn Samsung TV kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Ik lees nog wel eens berichten dat OpenElec op de AD02 ook tegenwoordig nog af en toe hapert. Bijvoorbeeld ook hier weer op het forum van OpenElec.

Ben benieuwd naar de laatste stand van zaken hier op GoT. Zijn er AD02+OpenElec gebruikers die het bovenstaande tegenspreken? Verandert RC7 daar nog iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Heeft RC7 nu ook "native" AirPlay support?

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:11:
Ik lees nog wel eens berichten dat OpenElec op de AD02 ook tegenwoordig nog af en toe hapert. Bijvoorbeeld ook hier weer op het forum van OpenElec.

Ben benieuwd naar de laatste stand van zaken hier op GoT. Zijn er AD02+OpenElec gebruikers die het bovenstaande tegenspreken? Verandert RC7 daar nog iets aan?
Ik heb zelf het idee dat elke nieuwe build alleen maar slechter wordt. Gisteren bijvoorbeeld. Ik kijk 1 film en sluit daarna netjes mijn systeem af, niks aan de hand.
Ik wilde nog wat zaken testen en vervolgens moet ik 7 pogingen doen om een "shutdown" te kunnen geven, elke keer deed hij een soft reboot. (RC7)

Ervoor een hoop gezeik met de MQ3 skin op een pre-EDEN, waar deze voor de laatste x64 build perfect werkte zonder problemen is het nu alleen maar een drama.

Straks misschien de NOX skin maar eens proberen op een pre-EDEN aangezien het me nu duidelijk geworden is dat Trakt Utilities niet werkt op een Dharma build.

:update:
Overigens heb ik eigenlijk nooit met asound.conf hoeven spelen om optical werkend te krijgen. Wat er vervolgens gezegd wordt wordt over menu sound, dit heb ik nooit werkend gehad dus staat bij mij default uit.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
rintje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:11:

Ik gebruik de AD02 met de OE preEDEN r8397, de laatste nightly van het moment geloof ik.

Bij mij speelt 98% vlekkeloos af. De rest heeft last van allemaal blokjes over het scherm, en dan ook van het begin tot het einde.

Bij mij gaat het geluid en het beeld over HDMI, dus hoe het met de optical audio gesteld is, durf ik niet te zeggen.

Ook loopt hij 1 a 2 keer in de week eens vast in het menu, meestal als ik al een paar dingen gekeken heb en vraag dan de info van iets anders op.

Als skin gebruik ik confluence (default), en vaak de android remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Kan iemand met een AD02 eens de bios checken. Ik zou graag willen weten of de volgende opties er in staan:
'Power on by Keyboard'
'USB settings are controlled by the BIOS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Topic over de AD10 en XBMC en Elec.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=111081
Wil dat ook wel gaan testen als ik mijn AD10 heb.

[ Voor 21% gewijzigd door abusimbal op 06-10-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8_ball
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:09
Hier een niet echt diepgaande review over AD10

Helaas niet echt getest als media speler ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
VivaAtloni schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:51:
[...]
Zit er op de foxconn dan een IR oog, of heb je dit gewoon via USB aangesloten. In dat geval lijkt me toch dat dit ook met de AD02 zou moeten kunnen.
Originele Microsoft MCE IR ontvanger = extern via USB aangesloten.

Edit: Opstarten vanaf een USB verbinding (toetsenbord/muis) vanuit;

- Windows slaapstand (bij Foxconn met rood knipperend lampje) >> Wel
- Windows sluimerstand (geen lampje zichtbaar) >> Wel
- Windows uitschakelen >> Niet

Onderstaande mogelijkheden staan niet in het Foxconn BIOS.

- 'Power on by Keyboard' & 'USB settings are controlled by the BIOS'

Wel aanwezig zijn de volgende opties;

- USB 2.0 Port S3 Wakeup
- Lan / USB 3.0 Port S3 Wakeup
- USB 2.0 Port S4 Wakeup
- Lan / USB 3.0 Port S4 Wakeup
- Lan S5 Wakeup

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2011 16:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:47:
Kan iemand met een AD02 eens de bios checken. Ik zou graag willen weten of de volgende opties er in staan:
'Power on by Keyboard'
'USB settings are controlled by the BIOS'
Volgens mij wat ik me kan herinneren staat dit er niet in.
Ik was er ook eens naar op zoek geweest en was het toen al niet tegen gekomen. Nu denk ik ook niet de laatste BIOS versie te hebben maar van de laatste versies kon ik uit de change log ook niks hierover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

iemand ervaring met het afspelen van full bluray rips (de ~40gb varianten) op de ad10 of aanverwanten?

ik zou graag de asus o!play vervangen door een xbmc capabel apparaat, maar dan wel een die ook alles af kan spelen wat er gedownload word ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
schumi2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:05:
[...]
Volgens mij wat ik me kan herinneren staat dit er niet in.
Ik was er ook eens naar op zoek geweest en was het toen al niet tegen gekomen. Nu denk ik ook niet de laatste BIOS versie te hebben maar van de laatste versies kon ik uit de change log ook niks hierover vinden.
Kun je ook checken of de opties van Hardware-lover er in staan:
- USB 2.0 Port S3 Wakeup
- USB 2.0 Port S4 Wakeup
- Lan S5 Wakeup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is/wordt alweer een nieuwe Zotac micro geïntroduceerd.
Volgens de huidige informatie gaat dit apparaat als barebone "slechts" $ 130,- kosten?
Nu zal het door belastingen e.d. wel één op één gelijkgetrokken worden aan de € maar dan nog is € 130 een uitermate laag bedrag. Ben benieuwd of dit bij introductie ook nog zo zal zijn en wat die VIA chipset in huis heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.zotac.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/ZBOX%20nano%20VD01_10%20%5B800x600%5D.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2011 16:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
VivaAtloni schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:31:
[...]

Kun je ook checken of de opties van Hardware-lover er in staan:
- USB 2.0 Port S3 Wakeup
- USB 2.0 Port S4 Wakeup
- Lan S5 Wakeup
Op deze pagina is te zien wat de Zotac AD02 voor BIOS opties heeft. Ik weet niet of dat overzicht na een BIOS update nog hetzelfde is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
hardware-lover schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Op deze pagina is te zien wat de Zotac AD02 voor BIOS opties heeft. Ik weet niet of dat overzicht na een BIOS update nog hetzelfde is.
Hmm, dat is al wat inzicht. Jammer genoeg staan de biositems die ik wil inzien er niet op. Daar hebben ze geen screenshot van gemaakt. Bv de acpi settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
@abusimal ik kan geen simpel weg geen goede review schrijven. Ik wil hier best zoveel mogelijk antwoorden uit eigen ervaring.
Het is natuurlijk ook niet te garanderen voor welke player of software dan ook om elke video goed af te spelen. Ik heb op dit moment toevallig alleen op openelec rc7 slechte ervaring met een 720p van Anvil.
In win7/xbmc doet die video het wel goed, daar is dus nog wat werk aan de winkel voor Openelec.
De WPI is 3,7 veroorzaakt door processor en aero, maar volgens mij is dat voor xmbc totaal niet relevant.Een bluray wordt op max. 35% cpu afgepeeld.
Je moet er wel rekening meehouden dat digitaal geluid alleen over hdmi gaat, als je dit wilt doorgeven aan een receiver gaat dit meestal niet.
Ik gebruik de hdmi-in van mijn receiver voor beeld en geluid en lus hdmi door naar mijn Samsung tv.

@lange tot nu toe spelen de blurays bij mij prima af op win7/xbmc, grote voordeel ten opzichte van mijn HDX is dat XBMC gewoon zelf de stream uit de map structuur plukt. Bluray iso heb ik nog niet geprobeert.
Bij het starten staan er wel wat drops 5 to 15 en soms loopt het iets op, geen tientallen , maar drops moet volgens mij ook geen obsessie worden anders kan je de film net zo goed niet kijken.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was even op zoek naar info m.b.t. de BIOS want kan het nu even niet geregeld krijgen dat ik ff screenies kan maken van de BIOS (had in het verleden een linkje gevonden).

Kom ik dit tegen
<knip>

Mmm volgens mij was dit niet helemaal de bedoeling.
* schumi2004 hides.

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

lange schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:20:
iemand ervaring met het afspelen van full bluray rips (de ~40gb varianten) op de ad10 of aanverwanten?

ik zou graag de asus o!play vervangen door een xbmc capabel apparaat, maar dan wel een die ook alles af kan spelen wat er gedownload word ;).
Mijn AD02 speelt dat probleemloos af. Mijn Oplay trouwens niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

thanx dat wilde ik horen :)

@hierboven, ja dat probleem heb ik dus ook, maar helaas raak ik verwend door de htpc in de huiskamer.
dus kan de slaapkamer niet achterblijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

hardware-lover schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:35:
Volgens de huidige informatie gaat dit apparaat als barebone "slechts" $ 130,- kosten?
Nu zal het door belastingen e.d. wel één op één gelijkgetrokken worden aan de € maar dan nog is € 130 een uitermate laag bedrag. Ben benieuwd of dit bij introductie ook nog zo zal zijn en wat die VIA chipset in huis heeft.

[afbeelding]
Ben heel benieuwd. Wat pure CPU performance betreft zou deze beter presteren dan een Atom D525 en ongeveer vergelijkbaar met de AMD E-350. Wat GPU performance betreft had ik in eerste instantie het idee dat die bar en boos zou zijn, maar als ik dan dit lees, dan klinkt het toch wel weer leuk.
The ZOTAC® ZBOX nano VD01 series combines the latest VIA Nano™ X2 U4025 CPU and VX900H media system processor for outstanding energy-efficiency and performance. VIA Chrome9 graphics with ChromotionHD™ 2.0 processing enables the ZOTAC® ZBOX nano VD01 series to deliver silky-smooth playback of popular high-definition video formats, including Blu-ray, MPEG2, H.264, VC-1 and streaming Internet video.
Toch maar even wachten op de eerste reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Ik heb net de gok mbt de bios (opstart via keyboard) maar genomen en de AD02 besteld.
Hopelijk gaat het lukken. Uiteraard post ik mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Heeft iemand al getest of je de AD02 kunt booten vanaf usb 3.0.
Ik wil (als ik de AD02 binnen heb) graag een win7 installatie op een sdhc kaart of usb 3.0 stick zetten. Weet iemand of dit kan en hoe de performance is. Is een sdhc of usb3 sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
VivaAtloni schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:43:
Heeft iemand al getest of je de AD02 kunt booten vanaf usb 3.0.
Ik wil (als ik de AD02 binnen heb) graag een win7 installatie op een sdhc kaart of usb 3.0 stick zetten. Weet iemand of dit kan en hoe de performance is. Is een sdhc of usb3 sneller?
Ik heb een AD02 met een USB infrarood ontvanger voor mijn Logitech Harmony (ik draai OpenElec op het boxje) en ik kan hem niet opstarten met de afstandbediening omdat de USB poort ook wordt uitgezet, de USB poort levert dus geen stroom meer voor de ontvanger.

Hoe het in slaapstand/stand-by is weet ik niet, dat werkt niet in samenwerking met OpenElec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Laatst online: 30-08 12:01
Sinds kort ben ik in het bezit van een zotac id41. Opzichzelf werkt alles prima. Eerst Openelec rc5 geinstalleerd en inmiddels rc7. Ik heb een probleem. Ik gebruik de optische uitgang en heb daarbij menusounds en ook geluid in films e.d. Alleen als ik kies voor geluid naar alle speakers krijg ik slechts geluid over 2 van de 5.1. speakers. Draai alles vanaf sd of usb en heb geen interne harde schijf.

Iemand die dit ook heeft en inmiddels ook de oplossing heeft? Ik weet het inmiddels niet meer.

nu alleen nog een dualboot maken met windows 7/ openelec

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik weet niet hoe het zit bij de ID41 maar bij de A02 is het belangrijk dat je de passtrough audio aanzet. Op die manier decodeert je versterker het geluid ipv de zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je over HDMI ook menu sound krijgen?

Is me tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Stampre schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:48:
Sinds kort ben ik in het bezit van een zotac id41. Opzichzelf werkt alles prima. Eerst Openelec rc5 geinstalleerd en inmiddels rc7. Ik heb een probleem. Ik gebruik de optische uitgang en heb daarbij menusounds en ook geluid in films e.d. Alleen als ik kies voor geluid naar alle speakers krijg ik slechts geluid over 2 van de 5.1. speakers. Draai alles vanaf sd of usb en heb geen interne harde schijf.

Iemand die dit ook heeft en inmiddels ook de oplossing heeft? Ik weet het inmiddels niet meer.

nu alleen nog een dualboot maken met windows 7/ openelec
Ik ben erg benieuwd of je het lukt om windows 7 vanaf usb of sdhc te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
schumi2004 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:18:
Kun je over HDMI ook menu sound krijgen?

Is me tot op heden nog niet gelukt.
Ja, dat kan want dat heb ik ook. Je moet even deze tutorial doornemen: http://openelec.tv/forum/...2-making-menu-sounds-work

Is het ook mogelijk om Sabnzbd, Couchpotato en Sickbeard zelf te updaten op OpenElec? Ik heb die complete add-on gedownload in gebruik die naar tevredenheid, maar volgens mij lopen Sickbeard en Couchpotato inmiddels al een paar versies achter...

[ Voor 26% gewijzigd door Cubic X op 08-10-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Kijk eens wat de postbode net bezorgd:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1zj7nd.jpg

Altijd leuk, zelf bestelde kado's ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met je "kado" :) Zit nog steeds te twijfelen of ik mijn AD02 door zal geven aan mijn broer en zelf de AD10 in huis zal halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Hmm, zojuist ssd en geheugen erin gedaan, hdmi kabel erin naar de tv maar geen beeld.
De hdmi kabel heb ik even uit mijn dvd speler gehaald, waarvan ik wel gewoon beeld heb.

Wordt een beetje lastig windows installeren zo. Ding piept voor de rest niet, en de groene ring bovenop brandt ook gewoon. Ding heeft helaas geen dvi, alleen hdmi en displayport, maar die laatste kan ik nergens op aansluiten.

Iemand enig idee?

Edit
Nog een keer open gemaakt, geheugen opnieuw erin en schijf opnieuw erin en we hebben beeld :D

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenV_ op 08-10-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjeterinfo
@JeroenV_ als je opstart geeft de AD10 een aantal piepjes, zodra je dat hoort heb je 1 of 2 seconde om del in te toetsen om in de bios te komen.
Lukt je dat wel? Anders even herhalen zonder geheugen en ssd.

intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Mijn edit en jouw post hebben elkaar gekruisd: hij werkt dus al.
Windows 7 is inmiddels geinstalleerd, ben nu even een iso aan het maken van de zotac dvd om de drivers te installeren. Waarom ze niet gewoon een kleine usb stick meeleveren snap ik niet, maar zo gaat het ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenV_ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:14:
Windows 7 is inmiddels geinstalleerd, ben nu even een iso aan het maken van de zotac dvd om de drivers te installeren. Waarom ze niet gewoon een kleine usb stick meeleveren snap ik niet, maar zo gaat het ook wel werken.
Iedereen heb tegenwoordig wel een usb stick teveel toch :P

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de ad10, ik zelf zal er geen win7 op installeren maar das een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:10:
Ben erg benieuwd naar je ervaringen met je "kado" :) Zit nog steeds te twijfelen of ik mijn AD02 door zal geven aan mijn broer en zelf de AD10 in huis zal halen...
Waarom zou je dat willen doen, waarom liever de AD10?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Er zijn voor mij drie redenen om een AD10 boven een AD02 te verkiezen
- Compacter kastje
- Ingebouwde IR reciever (en dus de mogelijkheid om hem met de afstandsbediening aan te zetten)
- Display port ipv DVi aansluiting

Tuurlijk heeft de AD02 ook voordelen. Vooral dat die ook een spdif out heeft, maar die ben ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:19:
Er zijn voor mij drie redenen om een AD10 boven een AD02 te verkiezen
- Compacter kastje
- Ingebouwde IR reciever (en dus de mogelijkheid om hem met de afstandsbediening aan te zetten)
- Display port ipv DVi aansluiting

Tuurlijk heeft de AD02 ook voordelen. Vooral dat die ook een spdif out heeft, maar die ben ik niet nodig.
Enigste gemist voor mij is remote aan kunnen zetten maar wie weet wat de toekomst te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Passthrough staat aan. Het gekke is dat ik wel geluid hoor over alle 5 de speakers maar niet op display van mijn marantz zie dat het ook zo word doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Enigste gemist voor mij is remote aan kunnen zetten maar wie weet wat de toekomst te bieden heeft.
Is dat eigenlijk een specifiek probleem van de AD02 of mist bv. de ID41 dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-07 10:15
JeroenV_ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:14:
Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe? Ben erg benieuwd, want ik zit er aan te denken om deze ook te kopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Nu online
Tot nog toe heb ik er weinig mee gedaan, maar windows en xbmc draaien als een zonnetjes.
Ook een bluray 1080p streamen vanaf de nas loopt zonder probleem, dus wat dat betreft ben ik tevreden.

Moet alleen nog gaan hobbyen met de remote en wat andere kleine dingetjes, maar voor mij volstaat hij in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

[afbeelding]
Gezien voor €168 in Duitsland, verder nog nergens kunnen vinden

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Rtificial schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:48:
[...]

Gezien voor €168 in Duitsland, verder nog nergens kunnen vinden
Tweakers PW geeft ook aankoop info. Hij is wel flink duurder dan de eerder opgegeven $ 130,-

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2011 20:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rintje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Is dat eigenlijk een specifiek probleem van de AD02 of mist bv. de ID41 dat ook?
Durf ik je geen antwoord op te geven.

Iemand anders misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Mijn remote is onderweg vanuit china naar hier. Zodra ik die binnen heb zal ik mijn bevindingen posten over remote aanzetten van de ID41.

Over remote aanzetten gesproken. Tot versie 99.5 van openelec kon ik mijn id41 via WOL aanzetten na de update naar 99.7 niet meer. Iemand DE oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die zonder problemen een OpenElec pre-EDEN build draaient heeft van na OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111001220550-r8387?

Vanaf build OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111007210358-r8439 en hoger springt hij hier op een AD02 bij het openen van een film of folder direct weer terug naar main screen, bij build OpenELEC_EDEN-Fusion.i386-devel-20111013013402-r8478 werken nfs en smb niet en zit xbmc in een reboot loop.

:update:
Wellicht dat alle problemen wel eens met NFS te maken zou kunnen hebben?
Heb nu een clean install gedaan van allerlaatste build en SMb werkt , NFS doet helemaal niks in het menu.
Boot loop is ook weg van xbmc maar dat komt wellicht door het vele heen en weer geswitch van builds.

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 13-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

[afbeelding]
Dit ziet er toch wel veelbelovend uit! 1080P Youtube zit rond de 40% cpu belasting, een 1080p film via MPC neemt iets van 15% cpu. (DXVA ondersteuning)

(dit alles op vergelijkbare hardware)

http://youtu.be/mJxzDcBw9xo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook mijn AD10 binnen. De komende weken wil ik een beetje experimenteren met OpenElec.
Ik zag dat ze bij XBMCFreak dat nu ook een AD10 hebben en druk bezig zijn met Eden op Oneric. Als dat goed gaat draaien wil ik daar uiteindelijk op uitkomen.
Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste