[iPad] Ervaringen en discussie - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 145.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:49
Xeanor schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:33:
Hahaha, jij bent net pas een jaartje serieus bezig met hardware ofzo?
Alle schermen die ik heb gehad hebben last van bleeding in meer of mindere mate. Met uitzondering van extreme gevallen is dit hele geneuzel over bleeding idd totale onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
wvexeltweakers schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:33:
Er is duidelijk wèl het een en ander niet goed met die iPad-panelen, anders kan ik niet verklaren waarom Apple ineens (ook) met een andere grote panel-fabrikant in zee gaat.
Uhm, om tekorten weg te werken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Sovereign schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:46:
[...]
Alle schermen die ik heb gehad hebben last van bleeding in meer of mindere mate. Met uitzondering van extreme gevallen is dit hele geneuzel over bleeding idd totale onzin.
Veel mensen hebben nou eenmaal de levensmentaliteit van "altijd het negatieve zoeken".

Derhalve doen ze dat ook met hun nieuwe iPad 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Xeanor schreef op maandag 04 april 2011 @ 01:27:
[...]

Veel mensen hebben nou eenmaal de levensmentaliteit van "altijd het negatieve zoeken".

Derhalve doen ze dat ook met hun nieuwe iPad 2.
Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Veel mensen kopen iets van Apple omdat het mooi is, maar ook omdat het voor kwaliteit staat. Als je dan hoort of leest dat er zoiets als blacklight bleeding bestaat en dat dat in zekere mate niet hoort, dan ga je klagen.

Mijne heeft het ook een beetje, maar bij dagelijks gebruik merk ik er helemaal niks van. 'Platte schermen' hebben er nou eenmaal last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
CoiLive schreef op maandag 04 april 2011 @ 02:05:
[...]

Nou, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Veel mensen kopen iets van Apple omdat het mooi is, maar ook omdat het voor kwaliteit staat. Als je dan hoort of leest dat er zoiets als blacklight bleeding bestaat en dat dat in zekere mate niet hoort, dan ga je klagen.

Mijne heeft het ook een beetje, maar bij dagelijks gebruik merk ik er helemaal niks van. 'Platte schermen' hebben er nou eenmaal last van.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat Apple voor kwaliteit staat, tbh. Het design is prachtig maar alle hardware van binnen is gewoon hetzelfde als de rest van de elektronica in deze wereld. Zodoende hebben ze ook last van dezelfde kwalen.

Dat ze veel aluminium gebruiken zorgt wel voor wat hogere kwaliteit, moet ik zeggen. Een Macbook gaat wel minder snel stuk dan zo'n laptop die volledig van plastic is gemaakt. Afgezien van dat is een Macbook van binnen gewoon matig qua hardware.

[ Voor 13% gewijzigd door Xeanor op 04-04-2011 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
monnick schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:26:
Mijn iPad ligt vaak op de bank, gewoon met het scherm naar boven. Nu gooi ik best vaak De afstandsbediening van de tv op de bank zonder er bij na te denken of te kijken of m'n iPad er ligt. Ik ben er een beetje bang voor dat ik de afstandsbediening een keer vol op het scherm van m'n iPad gooi. Weet iemand of het scherm dan stuk gaat? Of kan iemand het anders even testen voor mij?
best stevig ....
Afbeeldingslocatie: http://www.ipadclub.nl/wp-content/uploads/2010/04/icoaster-onderzetter1.jpg

Verder is het hele verhaal een typisch geval van luiheid

* je bent ergens bang voor - verander je gedrag, als je er zo mee zit dat het kapot zou kunnen, doe het dan niet, Think before you act

* Je slaat regel 1 van GOT maar over, voor het gemak : WAT heb je zelf al geprobeert om je vraag te beantwoorden ?
- heb je gezocht naar vergelijkbare gevallen
- heb je het zelf al geprobeert, zo ja wat is je uitkomst
- niet geprobeert ? - GOT wil eigen initiatief zien.

Ook willen we resultaten in beeld, stel een schema op
maak er foto's van

pic 1 - AB op iPad van 1 m - geen schade
pic 2 - AB op 1,5 meter / 40 cm hoogte ...
enz.. enz...

[ Voor 35% gewijzigd door FreshMaker op 04-04-2011 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Xeanor schreef op maandag 04 april 2011 @ 02:19:
[...]
Afgezien van dat is een Macbook van binnen gewoon matig qua hardware.
Euh, dat kun je over standaardonderdelen zoals 't LCD-panel best zeggen maar over de rest echt absoluut niet hoor. Heb je überhaupt wel 's zo'n ding open gemaakt?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Mijn iPad 2 heeft ook last van bleeding, maar ik merk er echt NIETS van tijdens dagelijks gebruik. Ik zie dan ook geen reden om erover te klagen als je er geen last van hebt.

Overigens mis ik wel ENORM een jailbreak... Ik merk dat ik men iPad nog niet zoveel gebruik als ik verwacht had, en ik ben er van overtuigd dat het feit dat ik geen jailbreak heb daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
Benieuwd: voor wat mis jij een jailbreak nog?
RetinaPad was wel handig, maar verder mis ik het tot nu toe niet.

OK, de gratis apps zijn leuk, als je eerst wat wilt testen voordat je ze koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 04-04-2011 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 04 april 2011 @ 02:53:
[...]

best stevig ....
[afbeelding]

Verder is het hele verhaal een typisch geval van luiheid

* je bent ergens bang voor - verander je gedrag, als je er zo mee zit dat het kapot zou kunnen, doe het dan niet, Think before you act

* Je slaat regel 1 van GOT maar over, voor het gemak : WAT heb je zelf al geprobeert om je vraag te beantwoorden ?
- heb je gezocht naar vergelijkbare gevallen
- heb je het zelf al geprobeert, zo ja wat is je uitkomst
- niet geprobeert ? - GOT wil eigen initiatief zien.

Ook willen we resultaten in beeld, stel een schema op
maak er foto's van

pic 1 - AB op iPad van 1 m - geen schade
pic 2 - AB op 1,5 meter / 40 cm hoogte ...
enz.. enz...
Haha, kijk even naar de datum waarop ik dat berichte postte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Tharulerz schreef op maandag 04 april 2011 @ 03:19:
Mijn iPad 2 heeft ook last van bleeding, maar ik merk er echt NIETS van tijdens dagelijks gebruik. Ik zie dan ook geen reden om erover te klagen als je er geen last van hebt.

Overigens mis ik wel ENORM een jailbreak... Ik merk dat ik men iPad nog niet zoveel gebruik als ik verwacht had, en ik ben er van overtuigd dat het feit dat ik geen jailbreak heb daar iets mee te maken heeft.
Hier idem.. ook wel wat last van bleeding, maar tot nu toe nog niet storend. Blijf het overigens wel een slechte zaak vinden dat het veelvuldig voorkomt en Apple zich stil houdt. Het liefst kopen wel allemaal een iPad ZONDER bleeding, dooie/luie pixels en ga zo maar door.

Jailbreak wordt ook hoog tijd ja. Beetje iPad pimpen en Insta**ous mis ik wel. Op de iPhone zijn een hoop apps 0,79 cent en dat is geen probleem, maar de iPad wil nog wel eens factor 4 of 5 zijn en dan test ik de boel liever even uit. Mij te vaak gebeurd dat een app tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:41
En weer een mooie dag begonnen met mijn iPad 2! Wat een geweldig snel ding! Gisteren met iMovie gespeeld. Filmpje van 2:18 minuten was toch vrij vlot klaar met coderen naar 720p!!

Ook de nieuwe functies van iMovie zijn leuk! Neon vind ik een heel mooi thema!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120448

Alpha89 schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:31:
En weer een mooie dag begonnen met mijn iPad 2! Wat een geweldig snel ding! Gisteren met iMovie gespeeld. Filmpje van 2:18 minuten was toch vrij vlot klaar met coderen naar 720p!!

Ook de nieuwe functies van iMovie zijn leuk! Neon vind ik een heel mooi thema!
Heb gister ook even met iMovie lopen puzzelen, wat een leuk en simpel programma zeg! Snel en voldoende uitgebreid voor het bewerken van vakantie filmpjes :) Tips voor mensen die filmpjes willen importeren van een iPhone 3GS (deze worden namelijk standaard niet herkent door iMovie):

- Download ' iPhone file explorer' en plaats de iPhone bestanden in de map DCIM op je iPad 2.
- Synchroniseer met iTunes

Nu zijn de filmpjes terug te vinden in de 'camera roll' van je iPad 2 en klaar om bewerkt te worden. Voor zover ik heb geprobeerd is dit de enige manier om het werkend te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 120448 op 04-04-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Kun je met iMovie op de iPad ook de filmpjes bewerken die ik met mijn compact camera gemaakt heb? Dat zijn die huge mts bestanden, gemaakt met een full-hd camcordertje. Ik heb zo'n camera connection kit, dus het SD-kaartje zou ik uit moeten kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Xeanor schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:33:
[...]

Hahaha, jij bent net pas een jaartje serieus bezig met hardware ofzo?
...
Sorry makker, maar de prijs van de iPad2 is dus echt peanuts vergeleken met andere elektronica die last hebben van bleeding. De prijs is helemaal geen reden waarom hij dit niet zou mogen hebben. Het komt heel veel voor en er is helaas weinig aan te doen anders dan het omruilen voor een nieuwe, en hopen dat ie wel werkt. Sommige mensen hebben er geen last van, de meeste mensen WETEN HET NIET EENS dat ze bleeding hebben totdat je ze het gaat vertellen. Vroeger maakte je beeldbuis altijd een piep? Nu retourneren mensen een 2000 euro LCD TV als er een heel minuscuul pieptoontje uitkomt. LCD's beeld vervormen als je er met je vinger op drukt en LCD's hebben nou eenmaal ook vaak bleeding. Veel mensen zien het ook gewoon als een eigenschap van een LCD. Die weten niet eens "dat dat niet hoort". "Ja, zo ziet dat er altijd uit met die platte beeldschermen".

Derhalve is je uitspraak eigenlijk vrij lachwekkend.
M'n beste Xeanor. Jouw toon is nogal aanmatigend (betekenis: ..arrogant, hautain, hoogmoedig, pretentieus, uit de hoogte, verwaand, zelfgenoegzaam)
We bespreken hier ervaringen, en het lijkt me niet de bedoeling om anderen te gaan kwalificeren.

Mijn ervaring met bleeding is als volgt: als ik een produkt koop en thuis uitprobeer op bleeding en/of dode luie pixels, dan ga ik er mee terug. Ik koop niet voor niets een branded produkt in plaats van B-kwaliteit. Zo heb ik mijn computermonitor ook omgeruild zonder problemen. Mijn iPad1 heeft géén bleeding, en mijn LEDTV ook niet.

En voor degenen die er vrede mee hebben: prima, toch?

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Iemnd ervaringen met de iPad en Skype? En dan met name het bellen via 3G. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
n0elite schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:32:
Iemnd ervaringen met de iPad en Skype? En dan met name het bellen via 3G. Is dat mogelijk?
Gister in de auto een videocall gedaan met de persoon die achter me zat (lekker nuttig). Werktte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
DRvDijk schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:46:
[...]

Gister in de auto een videocall gedaan met de persoon die achter me zat (lekker nuttig). Werktte prima :)
Bedankt. En is het nog gratis? Las ergens in een oude nieuwspost dat het tot 2010 gratis was en daarna een maandelijkse bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
DRvDijk schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:53:
Kun je met iMovie op de iPad ook de filmpjes bewerken die ik met mijn compact camera gemaakt heb? Dat zijn die huge mts bestanden, gemaakt met een full-hd camcordertje. Ik heb zo'n camera connection kit, dus het SD-kaartje zou ik uit moeten kunnen lezen.
Ben ik wl benieuwd naar. Zou je dat eens willen uitproberen?
Ook de camera eens aansluiten via USB als dat kan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 11:03
matthijst schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:30:
[...]
Ik wil graag een externe gps aansluiten op mijn wifi only versie.
Dan kan ik toch navigeren op mijn iPad2 Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
matthijst schreef op maandag 04 april 2011 @ 07:30:
- Het customizen van je backgrounds
- Displayrecorder, handig voor javascript scriptjes te maken op iPad 2 en deze aan de klant te tonen zonder dat ik de javascript files zelf moet sturen (bij freelance sites bijvoorbeeld).
- Installous, applicaties van 4 euro uitproberen voor je ze koopt is net iets leuker als 4 euro keer op keer wegsmijten.
- Mangler, een ventrilo applicatie voor iOS
- etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-06 10:31
Gisteren voor het slapen mijn bleeding even getest, 100% brightness in een pikdonkere kamer:

Afbeeldingslocatie: http://i707.photobucket.com/albums/ww78/_lunatic/IMG_20110404_003049.jpg
Valt toch wel mee?

Heb er bij normaal gebruik in ieder geval nog geen last van gehad. Heb hem meestal op 50% brightness staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 23-06 21:14
Daar zou ik niet van wakker liggen (;)) inderdaad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-06 18:32
n0elite schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:32:
Ik gebruik (oké men ouders dan) MobileVOIP met Vodafone 3G en werkt perfect, het gaat net als een vaste lijn. geen lag of vreemde tonen tijdens het gesprek.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
monnick schreef op maandag 04 april 2011 @ 08:22:
[...]

Haha, kijk even naar de datum waarop ik dat berichte postte :D
Check de tijd van mijn post ....

Denk je werkelijk dat ik zo'n lap tekst ga neertypen als serieuze reply, op zo'n 'lompe' vraag
Maar nachtdiensten zijn per definitie achter de feiten aanlopen, en het gaf me een mogelijkheid om de foo nog eens te laten zien :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
over backlight bleeding:

Als het je irriteert moet je zeker ruilen, daarvoor heb je teveel betaald. Realiseer je wel dat de volgende misschien nog meer last er van heeft, misschien kan je dan beter je geld terug vragen.

Ik zelf heb er op mijn versie in mindere mate last van op de hoogste brightness setting.

Punt is dat ik 's nachts nooit fel genoeg heb staan om er last van te hebben, en overdag is er zoveel omgevingslicht dat het me niet eens lukt om te zien. Zelfs op de hoogste setting. Het gaat bij mij om een situatie waar het donker moet zijn en ik me brightness hoog heb staan. Komt in mijn eigen wereld niet echt voor dus voor mij is het een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 10:33
Lunaticc schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:52:
Gisteren voor het slapen mijn bleeding even getest, 100% brightness in een pikdonkere kamer:

[afbeelding]
Valt toch wel mee?

Heb er bij normaal gebruik in ieder geval nog geen last van gehad. Heb hem meestal op 50% brightness staan :)
Ik zou dat ook niet storend vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365841

Zoals beloofd de snelheids scores tussen 4.2.1 en 4.3.1 Bijde jailbroken:
4.2.1:
nos.nl 4.6 sec
nu.nl 2.6 sec
Geenstijl: 5.9 sec
Autoblog: 10.8 sec
google 0.9 sec
Ipadplanet 4.8 sec
macroumors 10 sec
Tweakers 2.0 sec
Endgadget 12.6 sec
9t5mac.com 26 sec (!)
Gigapica victoria's secret 25 sec (alle foto's)

4.3.1
nos.nl 6.7 sec
nu.nl 3 sec
geenstijl 5.6 sec
autoblog 8.3 sec
google 0.6 sec
ipadplanet 5.6 sec
Macroumors 9.9 sec
tweakers 2.4 sec
endgadget 14.9 sec
9to5mac.com 19.5 sec (!)
gigapica victioria's secret 23 sec (alle foto's)

Hieruit is te zien dat je niet echt een conclusie kunt trekken. De ene keer is hij sneller de andere keer langzamer. hoewel de tijdswinst groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 09:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Anoniem: 365841 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:44:

.....

Hieruit is te zien dat je niet echt een conclusie kunt trekken. De ene keer is hij sneller de andere keer langzamer. hoewel de tijdswinst groot is.
Hoeveel rondes heb je getest? Of is dit zo'n N=1 onderzoek waar je verbinding doorslaggevend kan zijn voor je resultaat. Ik kan me voorstellen als je ipad net even email of iets anders aan het binnenhalen is op de achtergrond over je wifi (heck wifi is flaky anyway) dit dermate je resultaten beinvloed dat er weinig over te zeggen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365841

5x per site an daarvan het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 09:19
Hebben meer mensen het problemen dat de "slave" voor het simkaartje niet open gaat?
Hebben jullie tips hoe dit het beste kan gebeuren?

De houder komt wel iets omhoog, maar valt dan direct weer terug.

[ Voor 20% gewijzigd door Spookie op 04-04-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:58
timgoud schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:18:
Hebben meer mensen het problemen dat de "slave" voor het simkaartje niet open gaat?
Hebben jullie tips hoe dit het beste kan gebeuren?

De houder komt wel iets omhoog, maar valt dan direct weer terug.
harder duwen en met je nagel eronder is inderdaad een beetje gepiel maar het lukt vanzelf :)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
angel00008 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:37:
[...]

harder duwen en met je nagel eronder is inderdaad een beetje gepiel maar het lukt vanzelf :)
Zijn er speciaale pennetjes te koop?
Want ik krijg het echt niet voor elkaar helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
timgoud schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:55:
[...]

Zijn er speciaale pennetjes te koop?
Want ik krijg het echt niet voor elkaar helaas :(.
Ik neem aan dat je de sim ejector tool gebruikt die in het kleine doosje zit waar de handleidingen in zitten? Gebruik anders een kleine paperclip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
Alpha89 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:02:
[...]

Ik neem aan dat je de sim ejector tool gebruikt die in het kleine doosje zit waar de handleidingen in zitten? Gebruik anders een kleine paperclip :)
peperclip gebruikte ik, dat sim ejector niet eens gezien.
Moet het pinnetje recht naar beneden of schuin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 22:28
Anoniem: 365841 schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:44:

Test

Dit is toch op de ipad 1 getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
timgoud schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:36:
[...]

peperclip gebruikte ik, dat sim ejector niet eens gezien.
Moet het pinnetje recht naar beneden of schuin?
Ietswat schuin. Met een paperclip moet het ook lukken.

Dit is Apple's nieuwe idee van de SIM-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 16:37
iemand hier ervaring met de microfoon van de IPAD 2?
heb een 3g versie gekocht van de week en ik hoor dus alleen maar 100% ruis. zelfs tikken of fluiten op de microfoon word niet opgepikt. Is dat ding stuk, of heeft de IPAD ergens een mute functie?

Sorry voor de stomme vraag maar het is mijn eerste apple, dus het is allemaal even uitzoeken.

herstellen van alle instellingen heeft ook geen verschil gemaakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
DRvDijk schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:36:
[...]

Ietswat schuin. Met een paperclip moet het ook lukken.

Dit is Apple's nieuwe idee van de SIM-lock
Een nietje will do the trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
sl1000 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:59:
iemand hier ervaring met de microfoon van de IPAD 2?
heb een 3g versie gekocht van de week en ik hoor dus alleen maar 100% ruis. zelfs tikken of fluiten op de microfoon word niet opgepikt. Is dat ding stuk, of heeft de IPAD ergens een mute functie?

Sorry voor de stomme vraag maar het is mijn eerste apple, dus het is allemaal even uitzoeken.

herstellen van alle instellingen heeft ook geen verschil gemaakt overigens.
Er zijn volgens mij mog wat mensen met microfoon issues geweest.

Gebruik je bijvoorbeeld Garageband om op te nemen?
Bij mij beweegt de meter al als ik in de buurt op de tafel dep.

Anders even terug naar de winkel als je twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 23:18
Ok ik heb nu twee weken mn ipad2 en naast de backlightbleeding heb ik een nieuwe doorn in het oog.

Tijdens het bekijken van foto's viel het me op de het scrollen niet soepel verloopt. Met name zodra je inzoomt en een swipe beweging maakt valt het op. Ik heb dit vervolgens op mn werk met een collega die een ipad1 heeft vergeleken en helaas moest ik constateren dat zijn Ipad1 hier geen last van heeft. Zijn er meer mensen hier die er last van hebben? Waar zou dit aan kunnen liggen? Korte google actie heeft iig doen bevestigen dat ik niet de enige ben.

Op youtube tevens een filmpje gevonden die exact laat zien waar ik last van heb.
YouTube: iPad 2 slower than iPad 1!!! (photo app choppy on iPad2)

Ter info
Zowel mijn ipad als die van mn collega zijn niet gejailbreakt en we hebben de test uitgevoerd na onze ipads aan en uit te hebben gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door Alabama_man op 05-04-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
Alpha89 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:32:
[...]

Er zijn volgens mij mog wat mensen met microfoon issues geweest.

Gebruik je bijvoorbeeld Garageband om op te nemen?
Bij mij beweegt de meter al als ik in de buurt op de tafel dep.

Anders even terug naar de winkel als je twijfelt.
geprobeert met skype, een dicafoon app en de camera, aangezien de video ook geluid opneemt. allemaal ruis ruis ruis, en geen geluid. echt alsof de microfoon gewoon niet is aangesloten. ik hobbel morgen wel weer naar HTR (zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:15

Rayzman

+31 Rayzman

Kan je een normale koptelefoon (zonder mic) aansluiten op de ipad?
Ik heb namelijk nog een Sennheiser met zo'n 5,5mm met daarin een 3,5mm stekker en ga geen andere kopen als dat niet nodig is. Er zit dus niet zo'n extra ring voor de microfoon op de stekker.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

Rayzman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 06:44:
Ik heb namelijk nog een Sennheiser met zo'n 5,5mm met daarin een 3,5mm stekker en ga geen andere kopen als dat niet nodig is. Er zit dus niet zo'n extra ring voor de microfoon op de stekker.
Moet gewoon werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rayzman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 06:44:
Waarom zou dat niet kunnen ?

Elke 3,5mm koptelefoon werkt gewoon.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354621

Alabama_man schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:45:
Ok ik heb nu twee weken mn ipad2 en naast de backlightbleeding heb ik een nieuwe doorn in het oog.

Tijdens het bekijken van foto's viel het me op de het scrollen niet soepel verloopt. Met name zodra je inzoomt en een swipe beweging maakt valt het op. Ik heb dit vervolgens op mn werk met een collega die een ipad1 heeft vergeleken en helaas moest ik constateren dat zijn Ipad1 hier geen last van heeft. Zijn er meer mensen hier die er last van hebben? Waar zou dit aan kunnen liggen? Korte google actie heeft iig doen bevestigen dat ik niet de enige ben.

Op youtube tevens een filmpje gevonden die exact laat zien waar ik last van heb.

Ter info
Zowel mijn ipad als die van mn collega zijn niet gejailbreakt en we hebben de test uitgevoerd na onze ipads aan en uit te hebben gezet.
Dit heb ik ook. Wel alleen met hogere resolutie foto's (waaronder fotos gemaakt met iPhone 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
sl1000 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:56:
[...]

geprobeert met skype, een dicafoon app en de camera, aangezien de video ook geluid opneemt. allemaal ruis ruis ruis, en geen geluid. echt alsof de microfoon gewoon niet is aangesloten. ik hobbel morgen wel weer naar HTR (zucht)
update:
Scheelt weer, hoefde hem niet eens in te leveren bij HTR. Dixons had nog een andere op voorraad, en heeft ;m omgeruilt voor een nieuwe :)

nu werkt alles perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
ik ben ondertussen ook voorzien van een ipad2, ben er blij mee. maar nu wil ik wat films erop zetten.
ondertussen heb ik odplayerhd en yxplayer2 erop staan. heb even stil gestaan bij cinexplayer. maar bij de eerste twee merk ik dat de ene een bestand beter af speelt dan de ander...

maar wat is jullie ervaring.. ook zou ik willen weten of er 1 centrale plaats is waar je de films kan neerzetten.. en niet in elke app directory.. maar dat je wel met meerder apps erbij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jacms6.jpg

Toch wel vervelend als je nadenkt wat je hebt betaald voor dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
? Wat moet ik precies zien in die foto? Linksboven is vaag wat bleeding te zien, maar dan nog zie ik hier een zwaar overbelichte foto (iets wat vaak in de klachten naar voren komt). Ik heb het, nu iedereen er over valt, ook eens met m'n iPad 1 bekeken en ja, daar zie ik het ook. Nooooit aan gestoord en ver onder de bleeding die ik op m'n gewone monitoren ook zie.

[ Voor 86% gewijzigd door vgroenewold op 05-04-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Paar bleeding vlekken links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:29
Good Fella schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:27:
Paar bleeding vlekken links en rechts.
Hele kleine bleeding vlekken en die vallen bij normaal gebruik niet op. Echt weer een onzin om over te klagen vind ik.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:49

KL643

beeldaandemuur

Kunnen jullie geen appart topic maken over bleeding? Heb het id dat het bijna nergens anders over gaat hier. Heb al een naam verzonnen voor jullie: Het grote iPad2 bleeding topic :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:55
KL643 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:22:
Kunnen jullie geen appart topic maken over bleeding? Heb het id dat het bijna nergens anders over gaat hier. Heb al een naam verzonnen voor jullie: Het grote iPad2 bleeding topic :+
Mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Eens. Het hele ervaringen topic wordt vervuild met al dat bloed... Tevens dat gekibbel onder elkaar... Laat elkaar gewoon met rust :)) .

Vandaag weer een paar keer: "is dat een iPad 2?!?" blikken gehad :). De meeste mensen zijn toch echt wel onder de indruk. Vooral het formaat en het niet mee wiebelen op de tafel bevalt goed.

Ik ben een trotste pappa hoe wierd dat ook klinkt xD :)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Waarom zou bleeding naar een ander topic moeten? Ik vind dit toch wel echt onder ervaringen vallen, ondanks dat ik het vaak ook een klein beetje onzin en opgeblazen vind. Lekker hier houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 18:48
Alabama_man schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:45:

Ter info
Heb je al eens al je programmas afgesloten? Als het bij mij traag begint te worden is het tijd om wat programmas af te sluiten. Dubbeldrukken op de homeknop, vinger op een icoontje houden tot ze beginnen te wiebelen dan de kruisjes indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
satoer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:59:
[...]

Heb je al eens al je programmas afgesloten? Als het bij mij traag begint te worden is het tijd om wat programmas af te sluiten. Dubbeldrukken op de homeknop, vinger op een icoontje houden tot ze beginnen te wiebelen dan de kruisjes indrukken.
Hij zegt toch dat hij de ipads aan en uit heeft gezet, hiermee worden dan toch alle apps ook afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

KL643 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:22:
Heb zelf ook een beetje bleeding maar toch volledig mee eens! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 07:55
satoer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:59:
[...]

Heb je al eens al je programmas afgesloten? Als het bij mij traag begint te worden is het tijd om wat programmas af te sluiten. Dubbeldrukken op de homeknop, vinger op een icoontje houden tot ze beginnen te wiebelen dan op de "minnetjes " drukken.
Werkt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als jullie naar http://uk.gizmodo.com gaan, krijg je dan ook de website van 22 februari te zien? Cache en dergelijke heb ik al eens geleegd, maar helpt helaas niet. Ook in andere bowosers niet trouwens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kronk schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:47:
Als jullie naar http://uk.gizmodo.com gaan, krijg je dan ook de website van 22 februari te zien? Cache en dergelijke heb ik al eens geleegd, maar helpt helaas niet. Ook in andere bowosers niet trouwens niet.
Ja bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet wat betreft het stotteren bij de foto's. Bij mij niet tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Anoniem: 354621 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:16:
[...]

Niet wat betreft het stotteren bij de foto's. Bij mij niet tenminste.
Eveneens niet vloeiend hier. Ligt dus aan IOS denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Alpha89 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:06:
[...]

Vandaag weer een paar keer: "is dat een iPad 2?!?" blikken gehad :). De meeste mensen zijn toch echt wel onder de indruk. Vooral het formaat en het niet mee wiebelen op de tafel bevalt goed.
Tijdje met iPad 1 en 2 rond gelopen op school, bij beide zelfde effect. Waarschijnlijk omdat je ze gewoon bijna niet ziet in het wild (ik althans :( ). Heb het gevoel dat iedereen het zo'n luxe ding vindt waarmee je moet patsen, terwijl ze daarna zelf weglopen met een telefoon van 700 euro en een laptop van het dubbele. Zal over een tijdje wel veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Sovereign schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:20:
[...]

Eveneens niet vloeiend hier. Ligt dus aan IOS denk ik?
Toch vind ik het grappig dat mensen "klagen" dat door het bladeren van de foto's niet helemaal soepel gaat. Ik was extreem verrast hoe soepel het allemaal juist ging. Ik had mijn volledige digitale fotocollectie van de afgelopen tien jaar omgezet naar 2048x1536 (dubbele ipad resolutie om nog een beetje te kunnen zoomen) jpegs en op m'n ipad gezet. Dik 15gb aan foto's en geen enkele hapering met scrollen door de volledige collectie. Ongelovelijk, en dat op een "lullig" arm processortje met een schamele 500 mb gegeugen... Zelfs op mijn i7 quad core desktop met 6gb geheugen en brute videokaart gaat het lang niet zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Alpha89 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:06:
[...]
Oja, dat heb ik ook met m'n 'oude' iPad hoor, en de meeste mensen zouden het nog geloven ook als ik "ja" zeg.
Mijn iPad wiebelt niet op tafel omdat ik hem nooit op tafel leg zonder iets eronder.
Ik gebruik hem tegenwoordig graag bij vergaderingen om aantekeningen te maken in Evernote, maar ik voel me nog altijd een beetje opgelaten als ik hem tevoorschijn haal en ben opgelucht als iemand anders ook een iPad pakt. Ik heb nogal de neiging tot het tegengestelde van patsen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
satoer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:59:
[...]

Toch vind ik het grappig dat mensen "klagen" dat door het bladeren van de foto's niet helemaal soepel gaat. Ik was extreem verrast hoe soepel het allemaal juist ging. Ik had mijn volledige digitale fotocollectie van de afgelopen tien jaar omgezet naar 2048x1536 (dubbele ipad resolutie om nog een beetje te kunnen zoomen) jpegs en op m'n ipad gezet. Dik 15gb aan foto's en geen enkele hapering met scrollen door de volledige collectie. Ongelovelijk, en dat op een "lullig" arm processortje met een schamele 500 mb gegeugen... Zelfs op mijn i7 quad core desktop met 6gb geheugen en brute videokaart gaat het lang niet zo soepel.
Tsja je kunt het wel verbloemen door te zeggen dat je zelf verbaast bent over hoe soepel het in jouw beleving wel niet loopt. Maar mijn referenties zijn m'n iphone4 en een ipad1 van een collega. En mijn ipad 2 bied geen gelijkwaardige ervaring met het tonen van foto's zodra ik het met deze twee producten vergelijk. Het lijkt me vrij normaal dat ik daar niet over te spreken ben.

Om nog terug te komen op de test. Alle apps waren afgesloten voordat de ipads werden gereset.

Hopelijk is het een iOS probleem en wordt het snel opgelost. Aan de andere kant ben ik sowieso al van plan m'n ipad te ruilen i.v.m. backlightbleeding dus persoonlijk zal me het niet veel uitmaken hoe het wordt opgelost. Maar het leek me wel iets om onder de aandacht te brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alabama_man op 05-04-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 22:51
Canaria schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:09:
[...]

Oja, dat heb ik ook met m'n 'oude' iPad hoor, en de meeste mensen zouden het nog geloven ook als ik "ja" zeg.
Mijn iPad wiebelt niet op tafel omdat ik hem nooit op tafel leg zonder iets eronder.
Ik gebruik hem tegenwoordig graag bij vergaderingen om aantekeningen te maken in Evernote, maar ik voel me nog altijd een beetje opgelaten als ik hem tevoorschijn haal en ben opgelucht als iemand anders ook een iPad pakt. Ik heb nogal de neiging tot het tegengestelde van patsen.
Haha hier hetzelfde ik zat gelijk die zaterdag in de trein komt conducteur naar mij toe "Is dat iPad nieuwe?" ik zo ja vraagt ie of ie ff mag vasthouden haha en zo hoorde ik ook in de bus achter me "kijk dan die heb ipad" haha wel grappig. Alleen het is niet altijd even leuk als er over je gepraat word 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Alabama_man schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:50:
Om nog terug te komen op de test. Alle apps waren afgesloten voordat de ipads werden gereset.
Heb je ook exact hetzelfde albums op beide ipads ingeladen? Misschien dat een corrupte jpeg de boel vertraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
Yup, had via de camera connection kit foto's van m'n iphone op beide ipads gezet. Ipad van m'n collega is een 64 gb wifi + 3g. Die van mij een 32gb wifi (zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:15
DannyBevers schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:50:
"Is dat iPad nieuwe?"
"kijk dan die heb ipad"
Opvallend, dat alleen gasten die geen ABN spreken commentaar op je iPad hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
satoer schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:59:
[...]

Toch vind ik het grappig dat mensen "klagen" dat door het bladeren van de foto's niet helemaal soepel gaat.
Ik vind het anders best relevant. Ik heb mijn iPad 1 ook nog en daar gaat het een stuk soepeler. Heel raar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:07
timwijn schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:20:
[...]

Hij zegt toch dat hij de ipads aan en uit heeft gezet, hiermee worden dan toch alle apps ook afgesloten?
nee, als je opnieuw opstart staan de apps gewoon weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

matthijst schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:59:
[...]

Opvallend, dat alleen gasten die geen ABN spreken commentaar op je iPad hebben :P
:Y true!! Stelletje tokkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 06:52

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben opzoek naar een manager ofzo voor de pc waarmee ik files erop kan zetten, backuppen enzo.
Ik bedoel dus niet itunes, dat vind ik zo'n verschrikkelijk geval ....

Iemand zoiets in gebruik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402645

Hey mensen ik heb een vraagje, ik weet niet of ik hier goed zit. Maar ik wil voor mijn zusje als eindexamen cadeau een Ipad 2 of een Galaxy Tab 10.1v kopen, omdat zij heel erg veel houdt van het sketchen en designen. Ze heeft een tekentalent en ik wil haar daarom verrassen met één van de twee tablets. Welke raden jullie mij aan?

Alvast bedankt. :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Anoniem: 402645 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:48:
Hey mensen ik heb een vraagje, ik weet niet of ik hier goed zit. Maar ik wil voor mijn zusje als eindexamen cadeau een Ipad 2 of een Galaxy Tab 10.1v kopen, omdat zij heel erg veel houdt van het sketchen en designen. Ze heeft een tekentalent en ik wil haar daarom verrassen met één van de twee tablets. Welke raden jullie mij aan?

Alvast bedankt. :)!
Wij van Ipadforum raadden uitsluitend Ipad2 aan natuurlijk! 8)7 |:( >:)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 08:48
Een iPad of Galaxy Tab is niet echt geschikt om op te tekenen. De touchscreens in deze apparaten reageren heel goed op vingers, maar helemaal niet op zo'n plastic pennetje. Als je dus wilt tekenen heb je een speciale stylus nodig, maar zelfs dan is het lastig.
Op zich is een iPad natuurlijk een prachtig cadeau, maar als het je echt om het tekenen gaat zou ik gewoon een echt tekentablet (zonder scherm) kopen. Dat werkt veel precieser en het kan ook goed druk registeren (meer druk=dikkere strepen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402645

Tom-Z schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:54:
Een iPad of Galaxy Tab is niet echt geschikt om op te tekenen. De touchscreens in deze apparaten reageren heel goed op vingers, maar helemaal niet op zo'n plastic pennetje. Als je dus wilt tekenen heb je een speciale stylus nodig, maar zelfs dan is het lastig.
Op zich is een iPad natuurlijk een prachtig cadeau, maar als het je echt om het tekenen gaat zou ik gewoon een echt tekentablet (zonder scherm) kopen. Dat werkt veel precieser en het kan ook goed druk registeren (meer druk=dikkere strepen).
Thanks voor jullie reacties lekker snel! =D
Ik zag een stylus die zeer geschikt is voor het tekenen op een iPad2 in combinatie met mypaint of Sketchbook Pro. Mijn zusje neigde al eerder dit jaar om tekentablet te kopen, maar dan krijg je niet direct te zien wat je tekent want dan moet je steeds naar het andere scherm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Als je ziet wat sommige mensen op een iPad kunnen maken met die tekenprogramma's is dat echt ongelofelijk, maar dat is meer artiest zijn dan tekenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 402645 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:58:
[...]

Thanks voor jullie reacties lekker snel! =D
Ik zag een stylus die zeer geschikt is voor het tekenen op een iPad2 in combinatie met mypaint of Sketchbook Pro. Mijn zusje neigde al eerder dit jaar om tekentablet te kopen, maar dan krijg je niet direct te zien wat je tekent want dan moet je steeds naar het andere scherm kijken.
Misschien wilt ze overstappen op vingerverven? dan gaat het natuurlijk wel:

YouTube: iPad Sketching Outside 2 of 3

[ Voor 18% gewijzigd door kmf op 06-04-2011 12:02 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:53
Toch is er al een magazine cover ontworpen op een iphone, dan moet het op een ipad toch nog lekkerder gaan? :) Maar het lijkt me inderdaad niet relaxt voor het hele serieuze werk. But then again, I didn't try it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 11:03
Hier een leuk filmpje van iemand die Procreate gebruikt. Was dit weekend gratis maar volgens mij nu niet meer.
YouTube: Concept character art using Procreate for iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Vandaag naar veel speurwerk, wikken en wegen de knoop doorgehakt en de ipad 1 16gb WiFi besteld voor 340 euro! Volgende week ophalen. Ik ben erg benieuwd. Ik was eigenlijk altijd anti iPhone, maar als ik naar de vele mooie apps kijk kan ik niet langer achterblijven!

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Scidd0w schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:33:
Hier een leuk filmpje van iemand die Procreate gebruikt. Was dit weekend gratis maar volgens mij nu niet meer.
YouTube: Concept character art using Procreate for iPad
Ik heb toevallig direct die app gedownload ook al zal ik hem denk ik nooit gebruiken. Maar wat gedetailleerd kan je er mee tekenen zeg. Zo kan je de iPad 2 zeker cadeau doen als een tablet waar je ook goed mee kan tekenen. Die app is normaal €5,99 dus dat is dan ook niets.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324429

Zojuist de HDMI adapter gekocht, iemand anders al geprobeerd?
Ga hem vanavond in ieder geval even aan de tv hangen, zal vast feilloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Ik heb een probleempje/ irritatie met mijn mail. Ik kan namelijk niet meer naar mijn postvak-in. Ik heb wel een venstertje rechts bij mijn scherm die de nieuwe berichten laat zien maar ik wil gewoon naat mijn postvak-in.

Iemand een oplossing voor dit probleem/ irritatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanuit dat venster terug naar Mailboxes en dan de aparte inbox kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:29

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 324429 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:14:
Zojuist de HDMI adapter gekocht, iemand anders al geprobeerd?
Ga hem vanavond in ieder geval even aan de tv hangen, zal vast feilloos werken.
Een originele of een Chinese? Ik ben van plan om er ook 1 te kopen, maar dan eigenlijk wel een Chinese (stuk goedkoper) van dealextreme o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De originele, net getest en werkt perfect!
AV kanaal op tv aan, adapter erin en bam! beeld op tv.
Draaien van scherm werkt zoals beloofd, swipen etc. Alles real-time. Zodra je een film start vanuit app, videos app of youtube wordt het direct full screen getoond ook.

Helemaal top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Nog een stem hier voor procreate. Ik heb ook autodesk sketchbook pro, adobe ideas en photoshop express geprobeerd en procreate had toch de meeste potentie. Ik zeg potentie omdat ik er nog niets serieus mee heb proberen te tekenen, maar met een beetje expirimenteren gaf het mij wel de voorkeur. Vooral de mogelijkheid met het maken van eigen brushes en lagen is een plus. Toch blijft het niet meer dan een gimmick, een groot nadeel is bijvoorbeeld dat je geen hoge resolutieplaatjes kan maken. Ik heb hier ook een 21 inch cintique staan, wil je echt sereus digitaal tekenen dan is de ipad een flauwe grap in verhouding met dit ding. Drukgevoelig, nauwkeurig tekenen, hoekgevoelig, groot scherm etc etc... Hoe dan ook, het is dan ook niet helemaal een eerlijke vergelijking met een prijsverschil van 2000 euro. Of je met de ipad mooie dingen kan maken ligt voornamelijk aan de crea van de artiest zelf. Ik heb iemand de mona lisa zien painten in paint, dus ik kijk nergens meer van op.

Is je vriendin meer een illustator, dan moet ze adobe ideas eens proberen. Dit is een vector tekenprogramma (al is het erg beperkt) en spuugt pdf's uit. Deze zijn resolutie onafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
-tom-562 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:52:
[...]

Een originele of een Chinese? Ik ben van plan om er ook 1 te kopen, maar dan eigenlijk wel een Chinese (stuk goedkoper) van dealextreme o.i.d.
Ik heb wel de cameraconnectionkit besteld op dealextreme dus ben benieuwd of die goed werkt. Hdmi aansluiting kost op dealextreme ook al snel 40 dollar hoor.

Even een ander vraagje ik heb imap mail. Dit is perfect binnen te halen alleen heb ik ook losse mappen aangemaakt. Hierin kan ik wel kijken naar mails en er komen dan ook nieuwe mails binnen maar deze haalt hij niet automatisch binnen zoals bij de inbox. Is er hier wel een optie voor om dit te doen?

Daarnaast heb ik nog steeds de optie om de fotorol in het lockscherm uit te zetten in het instellingen menu niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Anoniem: 324429 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:06:
De originele, net getest en werkt perfect!
AV kanaal op tv aan, adapter erin en bam! beeld op tv.
Draaien van scherm werkt zoals beloofd, swipen etc. Alles real-time. Zodra je een film start vanuit app, videos app of youtube wordt het direct full screen getoond ook.

Helemaal top dus.
Vandaag ook binnen. Binnenkort ff testen op een beamer. Mooi om te horen :)

Wat vinden jullie hiervan
Geld
De grote reden is geld. Geld dat Apple moet betalen om de HDMI-technologie te mogen gebruiken. Is HDMI duur? Wel als je 15 miljoen iPads gaat verkopen. De HDMI-licensie kost tienduizend dollar per jaar, dat valt dus nog wel mee. Vervolgens moet Apple royalty betalen per apparaat dat wordt verkocht; 15 cent voor elke iPad. Dit lijkt weinig, maar vermenigvuldig het met 15 miljoen en je hebt een kostenpost van 2,25 miljoen dollar. Geld dat Apple liever in eigen zak houdt.

Marge
Maar hoe zit het met de royalty’s van Apple’s HDMI-kabel? Die moet Apple ook betalen, maar zullen lager uitvallen. Stel dat tien procent van de iPad 2-klanten de kabel koopt. Dan moet Apple $ 225.000 afdragen voor de HDMI-licensie. Dit kan de marge van de Digital AV Adapter wel leien.
bron: http://www.icreatemagazin...gebouwd-bij-ipad-2/22548/

Imho veels te duur geprijst, maar goed dat heb je met een monopolie :)

Ipad 2 een tof apparaat en vind dat deze inverhouding met andere Apple producten zelfs is ondergeprijst, maar die accesoires zeker het verhaal met 15cent extra en nu mag als je hdmi wilt gebruiken minimaal 40 euro docken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja, apple kabels zijn altijd duur geweest maar hebben ook altijd vlekkeloos gewerkt.
Had wel 10 euro afgekunt maar als ik kijk hoevaak ik die adapter ga gbruiken heb ik het er toch zo uit. Liever 40 euro uitgeven als 20x mijn macbook po meesjouwen + adapter set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
Anoniem: 324429 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 19:47:
Vanuit dat venster terug naar Mailboxes en dan de aparte inbox kiezen....
Heb je er misschien een plaatje van? Ik zie alleen 'postbussen' en daar kan ik wel kiezen om naar inkomend, prullebak enz. Te gaan maar ik wil gewoon een scherm met alleen mijn inbox. Os dit echt teveel gevraagt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aaah je wilt enkel je inbox zonder bericht previews ernaast? Dus fullscreen inbox?
Zoals op de iphone dus eigenlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 324429 op 06-04-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Film van 2:05 uur gekeken en de accu staat nog op 90%.

Wel tussendoor even een youtube filmpje gekeken en wat emailtjes beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Aangezien ik mijn Ipad2 even 'uitgeleend' heb kan ik het helaas zelf niet even uitproberen maar mogelijk weten jullie het al.

Hoeveel procent van het baterijvermogen verliest de Ipad in de slaapstand per uur (of gedurende een langere periode) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Kennelijk kan 'ie een maand ofzo in de slaapstand, maar ligt er natuurlijk aan of je push messages en/of email fetch aan hebt staan.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.