[iPad] Ervaringen en discussie - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 145.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Mijn iPad heet hele lichte backlight bleeding, maar voor mij absolúút niet storend. Die van mn oma heeft er ongeveer net zo weinig last van. Top apparaat imho!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-06 22:29
Als ik het draaien van mijn scherm lock met mijn homepage button links dan blijft bijvoorbeeld openfeint op zijn kop openen. Netalsof die maar op een manier getoond kunnen worden hebben meer mensen hier last van?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 10:05
Ik wil graag whatsapp ook op de iPad gebruiken, weet dat dat officieel niet mogelijk is. Maar goed, mijn iPad is ge-jailbreakt, dus dat biedt mogelijkheden. Maar nu vraag ik me af, ik wil op de iPad gebruik maken van hetzelfde telefoonnummer als op mijn IPhone. Is dat mogelijk? Kan dat ook problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

xzip22 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 23:18:
Ik wil graag whatsapp ook op de iPad gebruiken, weet dat dat officieel niet mogelijk is. Maar goed, mijn iPad is ge-jailbreakt, dus dat biedt mogelijkheden. Maar nu vraag ik me af, ik wil op de iPad gebruik maken van hetzelfde telefoonnummer als op mijn IPhone. Is dat mogelijk? Kan dat ook problemen geven?
Gaat helaas niet werken. Zodra je Whatsapp activeert op je iPad, vervalt je Whatsapp op je iPhone.
Je zult dus een ander nummer moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 10:05
Dat is wel jammer, dan moet ik helaas toch blijven switchen tussen mijn iPad en iPhone. Jammer, dat Whatsapp die mogelijkheid niet biedt. Bedankt voor de info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 18:48
Okay misschien dat iemand mij een op weg kan helpen met de mail. Hoe kan ik extra en mappen aanmaken en de mail automatisch laten filteren op basis van keywords in het onderwerp? Ik kijk vast ergens overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:28

nielsvv

100% Afol

Ronnio G schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:15:
Even een vraagje: Kan de ipad dock ook audio doorspelen naar je speakers zonder dat je de voedingskabel er in hebt? Want als ik de voedingskabel uit de dock trek tijdens het spelen gaat hij door met afspelen via de speakers, maar wanneer ik de ipad er uit haal en er weer in zet doet hij het niet.

Thanx
Ik gebruik mijn dock steeds zonder voedingskabel met speakers aangesloten. Deze zijn wel voorzien van een eigen voeding en nog nooit problemen mee gehad.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Gisteren de iPad 2 ingeleverd. Was een heel gedoe. Kon hem niet inleveren in de winkel waar ik hem gekocht had: deze Dixons verkoopt geen Apple spullen. Mocht dus naar een andere Dixons. Daar namen ze hem wel in, maar niet zonder in totaal een half uur lang onzin te hebben aangehoord. Dat je beter 3 maanden kunt wachten, dat Apple Evil is, dat er minimaal drie dode pixels nodig zijn, dat je maar beter extra garantie kunt nemen... *zucht*.

Maar goed, hij wordt ter reparatie aangeboden en krijg hoogstwaarschijnlijk een nieuwe terug. Ik merk wel wanneer dat is. Valt me wel op hoe snel je gewent raakt aan een iPad en hoe erg ik het nu mis. En dat al na een week gebruik. De iPad vervult een behoefte waarvan ik niet wist dat ik die had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Of je hebt de behoefte gecreeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
MrBlueEyes schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:23:
Als ik het draaien van mijn scherm lock met mijn homepage button links dan blijft bijvoorbeeld openfeint op zijn kop openen. Netalsof die maar op een manier getoond kunnen worden hebben meer mensen hier last van?
Ja, sommige apps openen maar in 1 richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

nee behoefte was iig bij mij niet gecreeerd...moest constant een laptop of pc opstarten om even kort mezelf te updaten (internet,bankzaken) nu kan dan snel/safe en simpel vanaf de bank en hoef ik dus niet constant naar boven.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

perentaart schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 06:45:
Gisteren de iPad 2 ingeleverd. Was een heel gedoe. Kon hem niet inleveren in de winkel waar ik hem gekocht had: deze Dixons verkoopt geen Apple spullen. Mocht dus naar een andere Dixons.
Hoe heb je hem daar dan kunnen kopen, als ze hem niet verkopen? :?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 08:54:
[...]

Hoe heb je hem daar dan kunnen kopen, als ze hem niet verkopen? :?
Hmm, sorry, beetje onduidelijk :) Ik had hem gereserveerd bij dixons.nl en toen een filiaal dicht bij huis gekozen als ophaalplek. Maar deze verkoopt normaal geen Apple spullen. Resultaat was trouwens dat ik de 25e de iPad kon ophalen zonder in de rij te staan (was de enige met mijn broertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
heb ook een ipad besteld bij dixons...maar kan je de ipad niet door de verkoper
laten testen voordat je betaald, dat ze even controleren of er geen dode pixels zijn,
of erge backlight bleed.
ik weet dat je de ipad eerst op itunes moet aansluiten, maar als je hem de eerste
keer aanzet kan je toch al het scherm controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
luifel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:29:
heb ook een ipad besteld bij dixons...maar kan je de ipad niet door de verkoper
laten testen voordat je betaald, dat ze even controleren of er geen dode pixels zijn,
of erge backlight bleed.
ik weet dat je de ipad eerst op itunes moet aansluiten, maar als je hem de eerste
keer aanzet kan je toch al het scherm controleren?
Dat valt tegen, bleeds en vel oplichtende pixels kun je natuurlijk mooi zien op een zwarte achtergrond in de winkel, maar mijn defect zag ik bijvoorbeeld alleen wanneer de rode subpixel geactiveerd werd. Dan had ik dus al een rood plaatje moeten schieten in de winkel of een internetpagina moeten openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:33

MazeWing

The plot thickens...

Over 2 uurtjes alweer 1 week in het bezit van mijn iPad 2 en wat een prachtig apparaat is het toch. Ben nu op vakantie en samen met de camera connection kit is het heel fijn om s'avonds de 's teerug te kijken. Ook heb ik me al flink vermaakt door in het vliegtuig en de rustige momenten lekker spelletjes te doen. Een week geleden was ik mijn netbook aan het herinstalleren om die op vakantie mee te nemen, maar wat mis ik dat ding als kiespijn. Dit gaat echt zo veel sneller, smoother en ook nog eens stukken langer mee dan mijn netbook.

Voordat ik de iPad had wist ik ook niet zeker wat de toegevoegde waarde zou zijn, maar denk dat ik moeilijk zonder zou kunnen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Oh nog 1 toevoeging. Het grootste min punt vind ik nog steed het feit dat de smart over niet aan de achterkant blijft vastzitten. Ik heb hem nu in half gevouwen en dan gaat het beter, maar een klein magneetje in het Apple logo had ervoor gezorgd dat de cover mooi blijft vastzitten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 14:19
MazeWing schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:35:
Oh nog 1 toevoeging. Het grootste min punt vind ik nog steed het feit dat de smart over niet aan de achterkant blijft vastzitten. Ik heb hem nu in half gevouwen en dan gaat het beter, maar een klein magneetje in het Apple logo had ervoor gezorgd dat de cover mooi blijft vastzitten.
In het apple logo zit je wifi antenne... Dat was niet zo goed samengegaan denk ik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Als je je vinger gewoon op de bovenkant houdt gaat het toch ook goed? En het logo zit halverwege dan valt alsnog de bovenste flap er af, en door het gewicht ook de andere flappen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee hoe ik een film kan omzetten?? Ik kan nergens echt een goede how to vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@toppe met het programma voor handbrake kan je een avi converteren met itunes kun je hem vervolgens syncen en op je ipad bekijken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223176

Wii4all schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:30:
@toppe met het programma voor handbrake kan je een avi converteren met itunes kun je hem vervolgens syncen en op je ipad bekijken.
Kwaliteit van Handbrake is goed en makkelijk ja. Mr ik krijg er geen .sub ondertitels in als ik de bestanden afspeel op mn ipad :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:52
Handbrake bakt geen SRT in, die zet alleen de film om.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Handbrake klapt er altijd uit na een tijdje bij mij.. :S

Draai op een quadcore 3,2 ghz..

[ Voor 23% gewijzigd door Jackson6 op 01-04-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rivanov schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:34:
In een dvd-map (_video) staat bij mij nooit een .srt bestand voor ondertiteling, alleen .sub bestanden.
Als Handbrake geen ondertitels inbakt, hoe krijg ik die er dan wel bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik wil hem gewoon in het geheel er op knallen eigenlijk... Dus met menu's en alles!:d

Wat een irritante 1 April grap van tweakers by the way!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 01-04-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 18:52
Grapjas, dat gaat niet.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Nee oke maar dat zou wel het mooiste zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Rivanov schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:34:
Een externe .srt kun je wel in je .m4v muxen met behulp van Subler. Sowieso een erg fijn programma, want hiermee kun je ook makkelijk een .mkv remuxen naar .m4v, artwork en tags toevoegen, etc. zodat alles netjes in iTunes geïmporteerd kan worden:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/5gE1/Screen_shot_2011-03-04_at_21.09.53.png

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Handbrake heeft toch een optie om srt bestanden erin te branden. Ik meen mij te herinneren toen ik een srt wilde toevoegen aan een film en ik de taal moest kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik probeer nu handbrake maar klopt het dat het echt gigantisch traag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toppe schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:08:
Ik probeer nu handbrake maar klopt het dat het echt gigantisch traag is?
Ik vind Handbrake wel vrij snel hoor, kwaliteit is ook goed. Mr ik zie nooit een .srt bestand staan in een dvdmapje. Daar staan altijd vobsub ondertiteling bij en die krijg ik niet. Ingebakken of te zien in de app video op de ipad helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hier doet hij over het omzetten van Shrek in .VOB ruim 2 uur :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Laatst online: 22-06 19:01
Ik ben nu met een 1080p film bezig, die hij moet omzetten naar ongeveer 1000 MB (instelling), dit duurt 4 uur zegt tie.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben nu bezig om het hele seizoen van supernatural te converteren hier is hij 24 uur meebezig. :+

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik hoor het al, geduld hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321635

MazeWing schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:02:
Handbrake heeft toch een optie om srt bestanden erin te branden. Ik meen mij te herinneren toen ik een srt wilde toevoegen aan een film en ik de taal moest kiezen.
Het klopt dat je idd een srt bestand kunt toevoegen aan je film met handbrake. Zie de tab van subtitles en browse hem daar en voeg hem dan toe. Het werkt want ik heb het al meerdere malen geprobeerd. Vergeet hem niet overigens nog toe te voegen, anders kan je opnieuw beginnen ;).

Ik denk dat hij het heeft over .avi films van ongeveer 700mb groot. Dan heb je al die dingen van sub files meestal niet. Ik denk dat hij zijn ondertiteling los erbij zoekt via een andere site, bestaande dus uit het .srt bestand.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 321635 op 01-04-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381252

Er is een nieuwe leverancier gevonden voor de schermen. Misschien dat de backlight problemen daarmee opgelost zijn.
http://news.cens.com/cens/html/en/news/news_inner_35818.html

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 381252 op 01-04-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn iPad ligt vaak op de bank, gewoon met het scherm naar boven. Nu gooi ik best vaak De afstandsbediening van de tv op de bank zonder er bij na te denken of te kijken of m'n iPad er ligt. Ik ben er een beetje bang voor dat ik de afstandsbediening een keer vol op het scherm van m'n iPad gooi. Weet iemand of het scherm dan stuk gaat? Of kan iemand het anders even testen voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

monnick schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:26:
Mijn iPad ligt vaak op de bank, gewoon met het scherm naar boven. Nu gooi ik best vaak De afstandsbediening van de tv op de bank zonder er bij na te denken of te kijken of m'n iPad er ligt. Ik ben er een beetje bang voor dat ik de afstandsbediening een keer vol op het scherm van m'n iPad gooi. Weet iemand of het scherm dan stuk gaat? Of kan iemand het anders even testen voor mij?
Heb het net even voor je getest, geen dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:31:
[...]

Heb het net even voor je getest, geen dank ;)
Dan moet je de uitkomst er wel even bij vermelden lijkt me ;)

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe hard je gooit. Leg gewoon de iPad andersom op de bank of koop er even een mooi hoesje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365001

CoiLive schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:32:
[...]

Dan moet je de uitkomst er wel even bij vermelden lijkt me ;)

Het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe hard je gooit. Leg gewoon de iPad andersom op de bank of koop er even een mooi hoesje bij :)
Of wat voor afstandsbediening je hebt, ik heb er een van Philips dat is echt een zwaar stalen apparaat. Als die er op land moet ik carglass bellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352527

Mochten er mensen zijn die zich door de backlight bleeding laten weerhouden om een iPad 2 te kopen, doe dat niet. Er zullen vast mensen zijn die echt last van extremen gevallen hebben. Maar verder is het echt een non probleem. Ik heb het net even getest en ik heb ook 3 plekken met bleeding maar ik zag het alleen omdat ik op volle helderheid er expres naar heb gezocht, verder zul je het NOOIT merken (tenzij je de hele dag naar een zwart afbeelding gaat kijken in een donkere ruimte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04

KL643

beeldaandemuur

Mee eens...zo is er altijd wel wat...een antenne die niet deugt...en deze keer de backlight bleeding.

[ Voor 2% gewijzigd door KL643 op 01-04-2011 20:47 . Reden: Typo ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KL643 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:46:
Mee eens...zo is er altijd wel wat...een antenne die niet deugt...en deze keer de backlight bleeding.
Misschien komt Apple nog wel met een omruiling later dit jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

FL!PNEUS schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:56:
[...]

Een externe .srt kun je wel in je .m4v muxen met behulp van Subler. Sowieso een erg fijn programma, want hiermee kun je ook makkelijk een .mkv remuxen naar .m4v, artwork en tags toevoegen, etc. zodat alles netjes in iTunes geïmporteerd kan worden:

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Werkt perfect en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Anoniem: 321635 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:04:
[...]

Misschien komt Apple nog wel met een omruiling later dit jaar ;)
Ik bedoel dat ik het helemaal eens ben DaDu. Mensen horen iets en vervolgens heeft bijna iedereen last van backlight bleeding :? Heb zelf een iPad2 en wat DaDu zegt...ik kan hem op volle licht sterkte zetten en dan ja...dan zie ik misschien wat bleeding...so what. Heb hem nooit op volle licht sterkte staan en zit zeker niet naar zwarte pagina's te turen. Het is een top dingetje en ik hoef hem zeker niet te ruilen...

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

mensen streven naar perfectie zelfs een ipad 2 is niet perfect.

Bedoel apparaat tot zover iedereen super enthousiast over de mogelijkheden iedereen kan er mee werken. Het apparaat spreekt boekdelen. zeker in combinatie met ibooks :P

Naja als je alles perfect wil hebben zul je een zwaar leven hebben. Ik ben gelukkig super tevreden met mijn ipad 2. De meesten zoeken dit dus naar mijn mening ook op. Beetje kritisch mag zeker, maar is het backbleeding dusdanig hinderelijk dat het functionaliteit van de ipad 2 ontneemt? Ik denk zelf van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:42

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb ook backlight bleeding met mijn iPad2, maar minimaal, voornamelijk rechts onder vlakbij de home button. Ook heb ik het aan de linkerkant van het scherm, maar als ik het scherm naar voren of naar achter kantel dan lijkt het of het weg is. Op internet heb ik heel wat plaatjes gezien die veel erger zijn dan die van mij, dus die van mij valt dus wel mee. Het valt alleen maar op als de helderheid op maximaal staat in combinatie met een zwartscherm. Ik ruil die van mij niet omdat het bij mij minimaal is, je weet nooit wat ik er voor terug krijg. Voor de rest is het een top tablet, mij iPhone 4 ligt nu stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

MaxPoweR schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 22:21:
mijn iPhone 4 ligt nu stof te happen.
Wordt je niet meer gebeld dan... :+

*verstuurd vanaf mijn iPhone

[ Voor 7% gewijzigd door KL643 op 01-04-2011 22:51 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 22-06 22:29
FL!PNEUS schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:56:
[...]

[afbeelding]
Ken je een programma dat hierop lijkt voor Windows?
Of zit ik dan vast aan handbrake en AtomicParsley(voor foto en gegevens in de mp4)?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354477

Hmm, hoe kan dit nou? Ik krijg nog steeds de melding 'iTunes kan geen reservekopie maken van iPad van Mick, omdat het maken van de reservekopie is mislukt.' Zelfde bij mijn iPhone. (Mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik overweeg nu een iPad te kopen voor mijn studie. Op die manier kan ik ook mijn boeken digitaal meenemen als pdf bestanden. Ik vraag mij alleen nu af of ik daarvoor beter af ben met een iPad 2 of dat de eerste versie ook prima voldoet.

De boeken zijn pdf bestanden van ongeveer 120MB per stuk. Het aantal pagina's loopt soms op tot ongeveer 1100 a 1200. Iemand ervaring met zulke bestanden? Ik zou het erg waarderen als je wat feedback geeft (ook bijvoorbeeld: in iBooks werkt het niet , maar in App X wel oid) . Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik gebruik ibook regelmatig. Ik zou zeggen, stuur mij eens een PDF en ik zal eens kijken hoe hij reageert op 1200 pagina's. Ik denk dat weinig mensen ervaring hebben met 1200 pagina's

mijn mail is: toppe @ toppe . nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn apps in iTunes trouwens opgeslagen in je Apple ID of in iTunes zelf? Dus als ik iTunes verwijder en opnieuw installeer, ben ik dan mijn apps kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 09:58
Aloys schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:37:
Ik overweeg nu een iPad te kopen voor mijn studie. Op die manier kan ik ook mijn boeken digitaal meenemen als pdf bestanden. Ik vraag mij alleen nu af of ik daarvoor beter af ben met een iPad 2 of dat de eerste versie ook prima voldoet.

De boeken zijn pdf bestanden van ongeveer 120MB per stuk. Het aantal pagina's loopt soms op tot ongeveer 1100 a 1200. Iemand ervaring met zulke bestanden? Ik zou het erg waarderen als je wat feedback geeft (ook bijvoorbeeld: in iBooks werkt het niet , maar in App X wel oid) . Thnx.
ibooks werkt prima, hoewel het fijner is als je boeken ik ePub formaat hebt, anders zou ik voor PDF GoodReader gebruiken. Verwacht echter niet dat je voor je studie je thesis op de iPad gaat typen, maar voor een zooi aantekeningen is het ding goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:51:
Ik gebruik ibook regelmatig. Ik zou zeggen, stuur mij eens een PDF en ik zal eens kijken hoe hij reageert op 1200 pagina's. Ik denk dat weinig mensen ervaring hebben met 1200 pagina's

mijn mail is: toppe @ toppe . nl
Dat is tenminste al fijn om te horen, een PDF van 120MB wordt nogal lastig mailen ;) . Maar mag ik vragen of je een iPad 1 of 2 hebt. En misschien heb je wel verschil gemerkt?
CoiLive schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:51:
[...]
ibooks werkt prima, hoewel het fijner is als je boeken ik ePub formaat hebt, anders zou ik voor PDF GoodReader gebruiken. Verwacht echter niet dat je voor je studie je thesis op de iPad gaat typen, maar voor een zooi aantekeningen is het ding goed te doen.
Het is ook niet mijn bedoeling om veel te typen op de iPad, daar heb ik mijn Macbook Pro voor. Het is voor mij fijn om niet 2000 pagina's aan boek mee te hoeven nemen naar college en het schilt natuurlijk in kosten. Die boeken zijn best prijzig en de ebooks veel goedkoper (of gratis :+ ) . Waarom is ePub precies fijner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 06-05 22:08
Nog een tipje wat betreft video converteren; als je ff snel een fimpje of tv ep om wilt zetten kun je ook Winavi Mp4 encoder gebruiken (niet gratis maar zijn trucjes voor) :X

Verwacht geen absolute top kwaliteit maar hij is wel echt rete snel met omzetten. En kan subs als bijv .srt meebakken (met directvobsub) Een TV episode van bijv 25 min heeft ie echt in 1,5-2 min omgezet bij mij. (E8500 C2D icm Intel postville SSD)

Andere mediaplayer op je ipad gebruiken helpt natuurlijk ook dan hoef je überhaupt niet steeds alles om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354477 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 00:51:
Zijn apps in iTunes trouwens opgeslagen in je Apple ID of in iTunes zelf? Dus als ik iTunes verwijder en opnieuw installeer, ben ik dan mijn apps kwijt?
Of je ze betaald heb of niet staat natuurlijk aan je Apple id gekopped, maar de Apps zelf niet. Mocht je dus iTunes verwijderen zal je al je de Apps weer een voor een moeten zoeken in de AppStore en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352527 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 08:52:
[...]

Of je ze betaald heb of niet staat natuurlijk aan je Apple id gekopped, maar de Apps zelf niet. Mocht je dus iTunes verwijderen zal je al je de Apps weer een voor een moeten zoeken in de AppStore en installeren.
Maar hoef ik ze dan niet opnieuw te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345163

Anoniem: 354477 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:20:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Mijn vriend heeft nu een iPad in huis van 't werk, en krijgt straks een iPad2.
Dus alles moet dan eigenlijk wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik ga ook een ipad2 aanschaffen, maar lees hier veel problemen m.b.t. "backlight bleeding". Nu vraag ik mij af in hoe verre dit nu echt een probleem is. Toen ik destijds mijn lcd-tv kocht waren en allerlei verhalen over "clouding"(ofzo) en inderdaad... als ik zwart beeld had kon ik hier en daar ook heel vaag wat "clouding" ontdekken, maar in de praktijk kwam dit zo weinig voor dat het voor mij helemaal geen probleem was en is.

Nu weet ik dat vergelijkingen vaak mank lopen, maar ik ga het toch proberen:
Stel ik koop een auto, maar nu blijkt dat het stuur gaat trillen bij 180 km/u. Het zou niet mogen, maar aangezien ik in het dagelijks gebruik toch vaak de 180 km/u niet haal heb ik er geen last van. Het zou anders worden als het stuur al bij 80 km/u gaat trillen. Dan zou ik er wel last van hebben. In hoeverre geld dit voor de iPad2? Moet je echt naar blackle.com en dat de brightness op 100% zetten en dat zie je de bleeding, of zie je het al bij normaal internet-surfen?

Snappen jullie (en ik) het nog? 8)7

Kortom.. moet je echt pietluttig zijn om het te zien, of is het echt irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 10:33
Roelos schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:26:
Ik ga ook een ipad2 aanschaffen, maar lees hier veel problemen m.b.t. "backlight bleeding". Nu vraag ik mij af in hoe verre dit nu echt een probleem is. Toen ik destijds mijn lcd-tv kocht waren en allerlei verhalen over "clouding"(ofzo) en inderdaad... als ik zwart beeld had kon ik hier en daar ook heel vaag wat "clouding" ontdekken, maar in de praktijk kwam dit zo weinig voor dat het voor mij helemaal geen probleem was en is.

Nu weet ik dat vergelijkingen vaak mank lopen, maar ik ga het toch proberen:
Stel ik koop een auto, maar nu blijkt dat het stuur gaat trillen bij 180 km/u. Het zou niet mogen, maar aangezien ik in het dagelijks gebruik toch vaak de 180 km/u niet haal heb ik er geen last van. Het zou anders worden als het stuur al bij 80 km/u gaat trillen. Dan zou ik er wel last van hebben. In hoeverre geld dit voor de iPad2? Moet je echt naar blackle.com en dat de brightness op 100% zetten en dat zie je de bleeding, of zie je het al bij normaal internet-surfen?

Snappen jullie (en ik) het nog? 8)7

Kortom.. moet je echt pietluttig zijn om het te zien, of is het echt irritant?
Volgens mij staat hierboven ook nog wel een post van iemand die het op 3 plekken heeft en toch zegt, laat je er niet door tegenhouden. Zelf heb ik er een zonder 'problemen' dus dat kan ook nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Anoniem: 354477 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:20:
[...]

Zonder lullig te willen doen: deze vraag is echt al 100 keer gesteld...

Muziek, TV series en Films kun je maar 1 keer downloaden.

Apps kun je zo vaak downloaden als je wilt. Je mag ze op maximaal 5 iApparaten zetten met 1 account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

sebastius schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 10:56:
[...]

Zonder lullig te willen doen: deze vraag is echt al 100 keer gesteld...

Muziek, TV series en Films kun je maar 1 keer downloaden.

Apps kun je zo vaak downloaden als je wilt. Je mag ze op maximaal 5 iApparaten zetten met 1 account.
Mits de app niet in de tussentijd door Apple om zeep is geholpen, zoals VLC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 12:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Dat klopt maar daarom staan je apps ook gewoon in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ligt eraan of:
- je hem snel wilt hebben;
- je er zware programma's mee wilt draaien.

Wil je hem snel hebben, zou ik voor de iPad1 gaan. De huidige iPad2's hebben bleeding, en dat zou niet mogen bij een apparaat voor zoveel geld. De iPad1 heeft géén bleeding en is een stuk goedkoper. Alleen niet te lang wachten, want de huidige voorraad is er wellicht snel doorheen (of anders: gebruikt kopen).
Heb je de tijd -lees: een maand of 4- dan kun je altijd nog voor een iPad2 gaan. Apple is nu met een andere panel-fabrikant in zee gegaan, en naar verwachting zullen die schermen geen bleeding hebben.

Wil je er zware programma's mee gaan draaien, dan is de iPad2 een betere keuze. Die heeft een veel snellere processor. Dan zou mijn advies zijn zoals hiervoor: paar maanden wachten als je kunt.

Ik gebruik zelf een iPad1 en heb met surfen, e-mailen, lezen, (eenvoudige) games, etc weinig last van de (ten opzichte van de iPad2) tragere processor.

Suc6 met je keuze.

[ Voor 0% gewijzigd door wvexeltweakers op 02-04-2011 17:29 . Reden: typo ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Ik ga ook een ipad2 aanschaffen, maar lees hier veel problemen m.b.t. "backlight bleeding". Nu vraag ik mij af in hoe verre dit nu echt een probleem is. Toen ik destijds mijn lcd-tv kocht waren en allerlei verhalen over "clouding"(ofzo) en ...
In de dagelijkse praktijk merk je niets van bleeding. Alleen bij maximale helderheid en een compleet zwart scherm bij die van mij iets rechtsonder, maar die max stand is totaal niet fijn werken. Je zit dan compleet in een felle lichtbak te loeren. De helderheid van het scherm van de iPad2 is namelijk een stuk meer dan die van de iPad 1. Mocht je toch meer problemen hebben dan kan omruilen altijd, heb nergens gehoord dat dat ergens is geweigerd.

Ik zou zeker niet gaan uitwijken voor de iPad1 om snel een iPad te hebben. Die is een heel stuk langzamer, wat je over een paar maanden pas echt gaat merken als er echt apps uitkomen speciaal geschreven voor de iPad 2.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 02-04-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:11:
[...]
De helderheid van het scherm van de iPad2 is namelijk een stuk meer dan die van de iPad 1. Mocht je toch meer problemen hebben dan kan omruilen altijd, heb nergens gehoord dat dat ergens is geweigerd.
Bron?

Voor zo ver ik weet zijn de schermen van de iPad 1 en 2 exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

Exirion

Gadgetfetisjist

monnick schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:15:
Wat doet je dat denken? Over het iPad 1 display was vrijwel iedereen lovend, terwijl ik bij de iPad 2 een hoop geklaag over kleurvlekken en backlight bleeding zie. Ik zou juist met stelligheid durven zeggen dat het absoluut niet hetzelfde scherm is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gemelde problemen hebben niks met het scherm zelf te maken, maar hoe het gemonteerd is. De bleeding komt doordat het display niet lichtdicht aansluit op de behuizing en de kleur vlekken komen door de gebruikte lijm die nog niet helemaal droog is (de kleur vlekken verdwijnen naar verloop van tijd dan ook.) het paneel zelf is hetzelfde. (hoewel er per iPad verschil zit in de schermen aangezien zowel Samsung als LG iPad displays leveren aan Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
monnick schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:15:
[...]

Bron?

Kijk eens naar ifixit. De schermen van ipad2 is dunner en lichter.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:49
Exirion schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 20:22:
[...]

Wat doet je dat denken? Over het iPad 1 display was vrijwel iedereen lovend, terwijl ik bij de iPad 2 een hoop geklaag over kleurvlekken en backlight bleeding zie. Ik zou juist met stelligheid durven zeggen dat het absoluut niet hetzelfde scherm is.
Bron? :+

Het zou natuurlijk ook zomaar eens kunnen zijn dat die vlekken en bleeding komen door de manier waarop de iPad 2 in elkaar gezet is en dat het scherm wél hetzelfde is gebleven als in de iPad.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Voor iedereen die geinteresseerd is, ik heb een review over de iPad 2 gemaakt. Kan handig zijn voor mensen die nog twijfelen.

productreview: Apple iPad 2 16GB Wi-Fi (Wit) review door Squatjj

Opbouwende kritiek is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Hahn schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:04:
Het zou natuurlijk ook zomaar eens kunnen zijn dat die vlekken en bleeding komen door de manier waarop de iPad 2 in elkaar gezet is en dat het scherm wél hetzelfde is gebleven als in de iPad.
De backlight is een integraal onderdeel van het display, dus een identiek display moet een identiek beeld geven, afgezien van afwijkingen die binnen de produktiemarges vallen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Exirion schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 21:26:
[...]

De backlight is een integraal onderdeel van het display, dus een identiek display moet een identiek beeld geven, afgezien van afwijkingen die binnen de produktiemarges vallen.
Het scherm is hetzelfde maar het glas zit er dichter op wa meer druk veroorzaakt. Het probleem is dat het glasdichter op het scherm zit bij de randen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zijn blijkbaar verschillen met het display van de iPad 2 onderling. Met bij sommige een hogere brightness waarde.

http://www.anandtech.com/...x-a9-powervr-sgx-543mp2/4

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 02-04-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26
Hi all,

Inmiddels de iPad 2, 1 week in bezit. Wat een geweldig ding.
Ik lees heel erg veel over backlight bleeding. Ik denk dat ik er ook een beetje last van hebt. Ik heb onderaan (bij de home knop) twee kleine donker gele plekjes bij het kijken van films. Echter stoor ik mij er totaal niet aan. De enige manier dat ik het echt zie is dat als ik in het pikke donker zit. Zodra er ook maar een beetje licht in de buurt is zie ik er al niks meer van.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg jullie bleeding issues zijn maar ik persoonlijk vind het niet erg genoeg om actie te ondernemen. Mijn MBP heeft bleeding, mijn Samsung beeldscherm en zelfs mijn Sony tv op sommige plekjes. Ik denk persoonlijk dat het vrij veel voorkomt. Alleen met mate. Dus als je echt denkt dat je een enorm defect scherm heb zou ik je adviseren om terug te gaan naar de winkel.

Kortom: bij een volledig zwart scherm, in het pikke donker zie ik de vlekjes. Ik moet dan ook nog de brightness op hoog zetten. Ik zit toch bijna nooit in het pikke donker dus dat scheelt dan ook weer :)).

Ff kort hoe ik het ervaar :).

Voor de rest ik zou nooit meer zonder iPad willen, wat een geweldig apparaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 10:33
Alpha89 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 23:33:
Hi all,

Inmiddels de iPad 1 week in bezit. Wat een geweldig ding.
Ik lees heel erg veel over backlight bleeding. Ik denk dat ik er ook een beetje last van hebt. Ik heb onderaan (bij de home knop) twee kleine donker gele plekjes bij het kijken van films. Echter stoor ik mij er totaal niet aan. De enige manier dat ik het echt zie is dat als ik in het pikke donker zit. Zodra er ook maar een beetje licht in de buurt is zie ik er al niks meer van.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg jullie bleeding issues zijn maar ik persoonlijk vind het niet erg genoeg om actie te ondernemen. Mijn MBP heeft bleeding, mijn Samsung beeldscherm en zelfs mijn Sony tv op sommige plekjes. Ik denk persoonlijk dat het vrij veel voorkomt. Alleen met mate. Dus als je echt denkt dat je een enorm defect scherm heb zou ik je adviseren om terug te gaan naar de winkel.

Kortom: bij een volledig zwart scherm, in het pikke donker zie ik de vlekjes. Ik moet dan ook nog de brightness op hoog zetten. Ik zit toch bijna nooit in het pikke donker dus dat scheelt dan ook weer :)).

Ff kort hoe ik het ervaar :).

Voor de rest ik zou nooit meer zonder iPad willen, wat een geweldig apparaat!!
Bleeding en gele plekken zijn vooralmop de ipad2 en niet op de 1. Vind het raar dat je gele plekken hebt, omdat het meestal op beetje natte lijm duidt, wat ik raar vind omdat jij een 1 hebt gekocht..

[ Voor 0% gewijzigd door timwijn op 03-04-2011 08:56 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:29
Hij had wel wat leestekens kunnen gebruiken ;)
Hij heeft de Ipad2 1 week in bezit...

Zie zijn sig :)

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmevi
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-12-2024
Hoi,

Ik zou graag jullie mening willen weten.

Ik wil gaan rondreizen in China, Azie etc, en wie weet waar verder in de toekomst.
Ik twijfel nu of ik een goedkope netbook, of misschien toch een tablet zal kopen.
Het is voor het internetten en boeken van hostels, fotos uploaden zodat ik die veilig heb staan, wellicht wat textverwerken en wat chatten. Het hoeft dus allemaal niet zo heel veel te kunnen.
Belangrijkste punten zijn het gewicht en batterijduur, en wellicht opslagruimte.

Als ik een netbook koop zal ik die verder niet heel veel gebruiken omdat ik een prima laptop heb, en als ik toch ga voor een Ipad of andere tablet zou ik die uiteraard ook wekelijks kunnen blijven gebruiken.

Iemand hier een mening of slimme opmerking over? :)

Mvg
~Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dmevi schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:12:
Hoi,

Ik wil gaan rondreizen in China, Azie etc, en wie weet waar verder in de toekomst.
Ik twijfel nu of ik een goedkope netbook, of misschien toch een tablet zal kopen.
Het is voor het internetten en boeken van hostels, fotos uploaden zodat ik die veilig heb staan, wellicht wat textverwerken en wat chatten. Het hoeft dus allemaal niet zo heel veel te kunnen.
Belangrijkste punten zijn het gewicht en batterijduur, en wellicht opslagruimte.

Als ik een netbook koop zal ik die verder niet heel veel gebruiken omdat ik een prima laptop heb, en als ik toch ga voor een Ipad of andere tablet zou ik die uiteraard ook wekelijks kunnen blijven gebruiken.

Mvg
~Daan
Ipad 2 ivm gps en die google apps combineer dit met streetview. Ideaal voor het rondreizen :)

Belangrijkste punten. De ipad 2 is licht(601 gram), tot 10 uur internettijd op de batterij. Opslagruimte keuze tot 16gb,32 en 64. Ik zou voor de 16GB, Je foto's via een wifi spot op het internet knalen, of een kleine exteren usb schijf en apple kabel en dan heb je op een goedkope manier toegang tot 100GB',s :)

Hier de officele specs van de ipad 2 http://www.apple.com/ipad/specs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
timwijn schreef op zondag 03 april 2011 @ 08:56:
[...]

Bleeding en gele plekken zijn vooralmop de ipad2 en niet op de 1. Vind het raar dat je gele plekken hebt, omdat het meestal op beetje natte lijm duidt, wat ik raar vind omdat jij een 1 hebt gekocht..
Ik Heb de ipad 2, foutje in text. Was al moe :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist dat ik een bleeding plek had, maar heb het even met een zwart plaatje van google getest en het blijkt wat ernstiger te zijn dan ik dacht. Ik zit hier wel in een donkere ruimte met 100% helderheid.
Afbeeldingslocatie: http://i1086.photobucket.com/albums/j450/Mick0404/foto.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 354477 op 03-04-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

Quakie

quakelen

En hoe ben je er achter gekomen? Ben je op zoek gegaan? Of zag je het tijdens "normaal" gebruik. Zo met zwart vind ik het net te erg nl.

Ik zelf heb een iPad1 en omdat ik niks las over bleeding, etc heb ik er dus ook nooit naar gekeken.
Stel dat ik een iPad2 zou halen zou ik al eerste hier naar kijken.
Soms is het gewoon beter, om het niet te weten denk ik dan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quakie schreef op zondag 03 april 2011 @ 13:14:
En hoe ben je er achter gekomen? Ben je op zoek gegaan? Of zag je het tijdens "normaal" gebruik. Zo met zwart vind ik het net te erg nl.

Ik zelf heb een iPad1 en omdat ik niks las over bleeding, etc heb ik er dus ook nooit naar gekeken.
Stel dat ik een iPad2 zou halen zou ik al eerste hier naar kijken.
Soms is het gewoon beter, om het niet te weten denk ik dan.
Ik las erover, maar ben er niet direct naar op zoek gegaan. Ik zag het toen ik in de Video app was. Bij normaal gebruik valt het echt niet op. Toch denk ik dat ik hem ga terug brengen, want ik heb ook nog een dode pixel. Maar ik wacht er nog een tijdje mee. Gisteren heeft mijn vader zijn iPad 2 binnengekregen en die van hem heeft er ook last van. Ik wacht totdat Apple het opgelost heeft en als er normale voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:16
Anoniem: 49090 schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:17:
[...]

Ipad 2 ivm gps en die google apps combineer dit met streetview. Ideaal voor het rondreizen :)

Belangrijkste punten. De ipad 2 is licht(601 gram), tot 10 uur internettijd op de batterij. Opslagruimte keuze tot 16gb,32 en 64. Ik zou voor de 16GB, Je foto's via een wifi spot op het internet knalen, of een kleine exteren usb schijf en apple kabel en dan heb je op een goedkope manier toegang tot 100GB',s :)

Hier de officele specs van de ipad 2 http://www.apple.com/ipad/specs/
Ik dacht dat je geen externe harde schijf aan de iPad kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er inmiddels achter dat heel veel LCD en LED schermen last van bleeding hebben, niet specifiek de iPad 2. Wat mij betreft is het voor de iPad 2 nu geen issue meer, mits je er onder normale instellingen er niets van merkt. Of Apple moet nog eens met een terugroepactie komen, nu ga ik zeker niet meer omruilen. Las op het Macrumors forum verhalen van mensen die omruilen en daarna nog meer problemen hebben!

Voorbeeld van een paar bleeders:
Samsung TV
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/iz3zuq.jpg

En weet je wat pas echt bleeding is: deze Dell Inspiron 9400 :P
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2w1ty50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Anoniem: 296131 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:57:
Ik ben er inmiddels achter dat heel veel LCD en LED schermen last van bleeding hebben, niet specifiek de iPad 2. Wat mij betreft is het voor de iPad 2 nu geen issue meer, mits je er onder normale instellingen er niets van merkt. Of Apple moet nog eens met een terugroepactie komen, nu ga ik zeker niet meer omruilen. Las op het Macrumors forum verhalen van mensen die omruilen en daarna nog meer problemen hebben!

Samsung TV
[afbeelding]

[afbeelding]
Ja sorry hoor, maar dit vind ik een partijtje goedpraten van de bleeding op een iPad!
Naar mijn idee zou de iPad2 dit niet mogen hebben gezien de prijs.
En om hem dan te vergelijken met een Samsung TV (nou niet echt bekend om zijn kwaliteit) of een Dell laptop (wat mij betreft zeker geen koploper) is mij net iets te makkelijk.

Er is duidelijk wèl het een en ander niet goed met die iPad-panelen, anders kan ik niet verklaren waarom Apple ineens (ook) met een andere grote panel-fabrikant in zee gaat.

Maar ja, als het issue voor jou nu ineens niet meer bestaat, ben jij een gelukkig mens.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
Anoniem: 296131 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:57:

Samsung TV
[afbeelding]

[afbeelding]
Exact! Ik heb hetzelfde, laptops (hp) hebben het bij mij thuis, monitoren (samsung) en zelfs tv's (sony).

Het is nu eenmaal een veel voorkomend iets.

Maar toch om de een of de andere reden wordt er meer aandacht aan besteed als het van Apple is dan als het van enig ander bedrijf zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wvexeltweakers schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:33:
[...]

Ja sorry hoor, maar dit vind ik een partijtje goedpraten van de bleeding op een iPad!
En om hem dan te vergelijken met een Samsung TV (nou niet echt bekend om zijn kwaliteit) of een Dell laptop (wat mij betreft zeker geen koploper) is mij net iets te makkelijk.

Er is duidelijk wèl het een en ander niet goed met die iPad-panelen, anders kan ik niet verklaren waarom Apple ineens (ook) met een andere grote panel-fabrikant in zee gaat.

Maar ja, als het issue voor jou nu ineens niet meer bestaat, ben jij een gelukkig mens.
Onzin. Lezen is ook een vak. Er staat niet voor niets: als je er onder normale instellingen niets van merkt. Dan is het voor mij een non-issue. In de berichten over de nieuwe panelen-fabrikant staat ook steeds bij dat Apple deze move maakt omdat zij een schreeuwend tekort hebben aan panelen omdat de vraag niet bij te benen is. Estimate is een verkoop van 6 miljoen iPads 2 in het eerste kwartaal alleen al, dat is giga. Plus dat Apple minder afhankelijk wil zijn van toeleveranciers als Samsung die immers ook een tablet concurrent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Of het nou gaat om een Samsung, Apple, Dell of wat dan ook, alles heeft geld gekost, of het een nou meer gekost heeft dan het ander, of dat de ene koploper is of niet, doet er niet toe aangezien het erom gaat dat bij deze producten ook sprake is van bleeding. Tevens op het forum van Macrumors staan een aantal personen die deze bleeding ook hadden bij hun iPad 1. Echter is het toen niet zo'n issue geworden dan men er naar opzoek ging. Of dit nu achteraf goed praten is van de bleeding van de iPad 2, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Anoniem: 296131 schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:00:
[...]

Onzin. Lezen is ook een vak. Er staat niet voor niets: als je er onder normale instellingen niets van merkt. Dan is het voor mij een non-issue. In de berichten over de nieuwe panelen-fabrikant staat ook steeds bij dat Apple deze move maakt omdat zij een schreeuwend tekort hebben aan panelen omdat de vraag niet bij te benen is. Estimate is een verkoop van 6 miljoen iPads 2 in het eerste kwartaal alleen al, dat is giga. Plus dat Apple minder afhankelijk wil zijn van toeleveranciers als Samsung die immers ook een tablet concurrent is.
Je hoeft van mij niet gelijk in de verdediging. Zoals gezegd: als jij er nu gelukkig mee bent, is dat voor jou toch voldoende?

En dat Apple nu een andere leverancier erbij heeft genomen vanwege een tekort aan panels is wat mij betreft nog geen feit. Ik weet niet hoe dit vroeger was, maar de laatste jaren is Apple een kei in het ontkennen van aangetoonde/bekende tekorten aan hun apparatuur. Bijvoorbeeld accu's van iPod's, Iphone 4 met een antenne-probleem als je hem "gewoon" vasthoudt, en dan nu deze bleeding.

Persoonlijk zou ik er nooit akkoord mee gaan, zeker niet omdat de prijs/kwaliteitsverhouding bij Apple produkten al ver is te zoeken. Daar mag je dan als klant ook wat meer van verwachten dan bij de eerste de beste dozenschuiver. Als Apple zich als Premium brand wil positioneren is dat prima, maar dan moeten ze zich ook zo gedragen richting hun klanten.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wvexeltweakers schreef op zondag 03 april 2011 @ 18:58:
[...]

Je hoeft van mij niet gelijk in de verdediging. Zoals gezegd: als jij er nu gelukkig mee bent, is dat voor jou toch voldoende?

En dat Apple nu een andere leverancier erbij heeft genomen vanwege een tekort aan panels is wat mij betreft nog geen feit. Ik weet niet hoe dit vroeger was, maar de laatste jaren is Apple een kei in het ontkennen van aangetoonde/bekende tekorten aan hun apparatuur. Bijvoorbeeld accu's van iPod's, Iphone 4 met een antenne-probleem als je hem "gewoon" vasthoudt, en dan nu deze bleeding.

Persoonlijk zou ik er nooit akkoord mee gaan, zeker niet omdat de prijs/kwaliteitsverhouding bij Apple produkten al ver is te zoeken. Daar mag je dan als klant ook wat meer van verwachten dan bij de eerste de beste dozenschuiver. Als Apple zich als Premium brand wil positioneren is dat prima, maar dan moeten ze zich ook zo gedragen richting hun klanten.
Als je ziet wat voor mogelijkheden de ipad biedt qua prijs valt de ipad dan zeker mee :) Goedkoop zou ik de ipad dan zelfs noemen. De overige producten als ik kijk naar de iphone 4 dan heb ik zoiets waarom 599 euro? als je al een ipad 2 voor 478 euro hebt.

De ipad zelfs dus geen problemen mee qua prijs/kwaliteit. De accessoires hadden wel wat goedkoper gemogen. Die hdmi convertor 50 euro inc verzend :( . Terwijl ze dit ook er in konden laten bouwen, maar dan hadden ze per ipad 15 cent oid moeten afdragen. Nu mag de klant lekker 50 euro extra betalen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 03-04-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:39
Dmevi schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:12:
Hoi,

Mvg
~Daan
Op zich is een iPad, daar prima voor geschikt, maar je kan er de donder op zeggen, dat dat ding gejat wordt. En dan niet zo zeer door de plaatselijke bevolking als wel, door andere backpackers. Ik zou zelf zo'n ding niet meenemen of er iig vanuit gaan dat ie de reis niet gaat overleven. Ik zou er gek van worden, als ik de hele tijd de iPad onder in mijn tas moet stoppen of nooit je tas onbeheerd achter kan laten.

Over het algemeen zijn er genoeg internetcafeetjes waar je gewoon bovenstaande zaken kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 07:46
pelt schreef op zondag 03 april 2011 @ 19:58:
[...]

Op zich is een iPad, daar prima voor geschikt, maar je kan er de donder op zeggen, dat dat ding gejat wordt. En dan niet zo zeer door de plaatselijke bevolking als wel, door andere backpackers. Ik zou zelf zo'n ding niet meenemen of er iig vanuit gaan dat ie de reis niet gaat overleven. Ik zou er gek van worden, als ik de hele tijd de iPad onder in mijn tas moet stoppen of nooit je tas onbeheerd achter kan laten.

Over het algemeen zijn er genoeg internetcafeetjes waar je gewoon bovenstaande zaken kunt doen.
Neem je nooit een camera mee op vakantie? Als ik aan het backpakken ga, dan gaat mijn camera met lens mee, samen toch wel weer 3000 euro, dus een Ipad is niet zo duur dan (... wel zwaar, dus daarom niet mee).

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brammel schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:48:
[...]

Ik dacht dat je geen externe harde schijf aan de iPad kan hangen?
http://ebooksforipad.net/tag/ipad-2-external-hard-drive

Deed een aanname, ivm speciale usb aansluitng en het kan gewoon :)

Leuk dingetje zo te zien ideaal, naja misschien dat andere hier al ervaring mee hebben?
Sanho’s 2nd-gen HyperDrive is unlike other portable hard drive. It offers some features that will make it be better than other. Like its previous models, it can be connected to iPad via USB camera connection kit. Incredibly, this device is built-in LCD screen for file management easily and directly from this device.

However, this device certainly will be so useful for you since you will get many advantages for that. For example, you can save songs, musics, files more. That couldn’t be do without this device since what iPad offers is limited. That means, using portable hard drive can be a good alternative. And this Sanho’s product will be a good choice.

Are you interested with this device? Don’t worry about the price, you might think that Sanho’s HyperDrive has so expensive price. Actually not. The new variant is now available at a lower cost. You can get it just for $200 with 320GB capacity. We thought that is so cheap price since the offered features are also so amazing.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 03-04-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
[...]

Hahaha, jij bent net pas een jaartje serieus bezig met hardware ofzo?

Monitors varierend van 200 tot 1500 euro of nog meer hebben last van backlight bleeding hier en daar. Laptops van 3000 euro kunnen zelfs nog backlight bleeding hebben, evenals tv's van 3000 euro.

"Naar mijn idee zou de iPad2 dit niet mogen hebben gezien de prijs"

Sorry makker, maar de prijs van de iPad2 is dus echt peanuts vergeleken met andere elektronica die last hebben van bleeding. De prijs is helemaal geen reden waarom hij dit niet zou mogen hebben. Het komt heel veel voor en er is helaas weinig aan te doen anders dan het omruilen voor een nieuwe, en hopen dat ie wel werkt. Sommige mensen hebben er geen last van, de meeste mensen WETEN HET NIET EENS dat ze bleeding hebben totdat je ze het gaat vertellen. Vroeger maakte je beeldbuis altijd een piep? Nu retourneren mensen een 2000 euro LCD TV als er een heel minuscuul pieptoontje uitkomt. LCD's beeld vervormen als je er met je vinger op drukt en LCD's hebben nou eenmaal ook vaak bleeding. Veel mensen zien het ook gewoon als een eigenschap van een LCD. Die weten niet eens "dat dat niet hoort". "Ja, zo ziet dat er altijd uit met die platte beeldschermen".

Derhalve is je uitspraak eigenlijk vrij lachwekkend.

[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 03-04-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:18
Mijn iPad heeft er last van maar ik let daar niet op dus het zit mij ook helemaal niet in de weg heb dan weliswaar het duurste model maar het ligt me niet in de weg. Ik ga mijn kamer en scherm niet zo maken om ertegenaan te kunnen kijken ten eerste een zwart scherm is bij mij gelockt en dan is de iPad uit.

Dus ik zit er eigelijk niet zo heel veel mee je moet rare fratsen uithalen bij mijn iPad wil je het zien. Kijk regelmatig ook uitzending gemist op de iPad via de iPhone app en dan heb ik zwarte randen nou ik kan je vertellen dat ik er niks van merk tijdens het kijken. De verlichting staat bij mij op minder dan de helft anders is ie net een lamp zo fel.

Ik vind het dus eigelijk weliswaar geen ramp als die maar niet dezelfde vertoning gaat doen als mijn tv en dan heb ik het over groene vlekken dat is 10 keer zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Keek vandaag in een donkere kamer eens naar het scherm van m'n ipad (2 16 Gb 3G) terwijl ik een 16:9 film zat te kijken, toen viel me linksonder en rechtsboven de bleeding ineens op... Morgen maar even bellen met de Dixons.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.