[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.902 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik kan me ook wel goed vinden hoor in de kritiek op Firefox, het is veel te sloom en log geworden. Ik heb Chrome ook op mijn PC staan en die voelt echt 10x sneller aan dan Firefox (zowel met opstarten als browsen zelf), ik heb de overstap naar Chrome nog niet definitief gemaakt omdat:

1. Privacy. Google hoeft niet alles van mij te weten. Voor Firefox gebruikt ik ook tal van privacy add-ons (Ghostery, HTTPS Everywhere, Addblock, NoScript) en voor Chrome zijn deze er niet.
2. Ik kan niet aan de interface van Chrome wennen...je moet echt alles intypen in de adresbar. In Firefox klik ik altijd op het dropdown pijltje aan de rechterkant van de adresbalk, daar waar je je laatst bezochte sites kan zien. In Chrome is deze optie er niet en ik mis dat echt.

Firefox blijft op het gebied van add-ons nog gewoon de beste. Moet wel zeggen dat IE9 ook ontzettend strak en snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Met sneller opstarten kan ik het alleen maar eens zijn, daar is Chrome sneller, maar browsen vind ik Fx goed in het spoor zitten hoor, zeker op een snelle pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Cubic X schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:58:
Ik kan me ook wel goed vinden hoor in de kritiek op Firefox, het is veel te sloom en log geworden. Ik heb Chrome ook op mijn PC staan en die voelt echt 10x sneller aan dan Firefox (zowel met opstarten als browsen zelf), ik heb de overstap naar Chrome nog niet definitief gemaakt omdat:
Ik totaal niet. Heb juist iedere keer het gevoel dat het juist een stuk sneller wordt. Het opstarten duurt alleen wel lang ja maar met browsen zelf merk ik echt geen verschil met chromium. Ondanks mijn 5000 addons.

En IE9 ken ik niet, gebruik alleen IE8 op mijn werk. En dat is echt ploeteren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En hoe vaak start je Firefox nou? Ik niet vaker dan 1x per dag (op het werk) en thuis maar 1x per week of zelfs per maand.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
Room42 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:18:
En hoe vaak start je Firefox nou? Ik niet vaker dan 1x per dag (op het werk) en thuis maar 1x per week of zelfs per maand.
Windows-gebruikers waarschijnlijk wel vaker ivm het geheugengebruik. Ik kan me voorstellen dat die combinatie wel irritant is.
Maar ik start 'm gemiddeld denk ik 1x per week op ofzo, inderdaad.
-edit-
Op mijn HTPC waar ik maar incidenteel op browse, gebruik ik wel chromium ivm de opstarttijd.

[ Voor 10% gewijzigd door mcDavid op 14-07-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
Geheugengebruik is met Fx 6 beta 1 weer wat beter geworden. Nog even wachten op 7, want dan gaan ze het geheugengebruik écht aanpakken :)

Opstarten ivm Chrome scheelt niet zo veel vind ik. En qua pagina's openen is Chrome heus niet veel sneller dan Fx, is mijn persoonlijke mening. En met Fx heb je meer schermruimte dan met Chrome als je kleine pictogrammen gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Room42 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:18:
Wel 4-5x per dag...omdat Firefox na twee uurtjes browsen een geheugen verbruik heeft van rond de 1GB en alles enorm sluggish aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik vind de kritiek ook wel gedeeltelijk terecht, het originele doel van Firefox was een snelle en lichtgewicht browser als alternatief voor de enorm logge Mozilla Application Suite (tegenwoordig Seamonkey), maar de laatste tijd zijn er weer enorm veel features toegevoegd.
Maar zoals desalniettemin al zegt: Het geheugengebruik wordt nu aangepakt, en ze zorgen er ook voor dat alle toevoegingen Firefox niet langzamer maken.
Toegegeven: Chrome is een stuk sneller, maar Firefox heeft veel meer ingebouwde features, en ik vind het enorm groot aantal add-ons het grootste pluspunt.
En Firefox wordt ook steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 19:13
Eindelijk maar toch eens de overstap gewaagd van Firefox 3.6.1 naar 5.0.1.

Het werkt allemaal prima, maar 1 item stoort me:

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/firefox.jpg

En dat is de oranje knop linksbovenin. Normaal had je een gewoon menu, maar nu is dit menu dus vervangen door die ene knop. Lekker irritant, want dat betekend dat je een extra keer moet klikken om iets te doen daar.

Ik heb al door de options heen lopen spitten, maar ik kan nergens een optie vinden om het menu weer in de oude stijl weer te laten geven. Iemand idee?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:14:
...
Ik heb al door de options heen lopen spitten, maar ik kan nergens een optie vinden om het menu weer in de oude stijl weer te laten geven. Iemand idee?
Ga naar Options>Menu Bar en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:18:
Dat het toch weer zo eenvoudig blijkt te zijn is bijna schrikbarend.

Zeer bedankt. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:24:
[...]

Dat het toch weer zo eenvoudig blijkt te zijn is bijna schrikbarend.

Zeer bedankt. :)

Om ook de oranje knop weg te krijgen kun je App Button Remove installeren.

nevermind... merk net dat de knop niet wordt weergegeven als je de menubalk weer tevoorschijn tovert.
het is al laat 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Woefke op 15-07-2011 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb net deze gevonden (o.a.) om de oranje knop weg te vervangen door het oude logo'tje: https://addons.mozilla.or...addon/firefox-4-ui-fixer/

Ik gebruikte de knop al bijna nooit (die ene extra klik is gewoon überhaupt al teveel werk). Als ik nu iets uit het menu nodig heb druk ik eerst op alt om het menu tevoorschijn te halen.

Deze doet het trouwens nog prima in FF5: https://addons.mozilla.or...fox/addon/bbcode/reviews/
Erg fijn voor gebruik in fora (snel quotes en links van geselecteerde tekst maken e.d.).

Deze vind ik ook nog steeds onmisbaar: https://addons.mozilla.or...729-disable-detach-and-t/

[ Voor 38% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-07-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Snowwie: als je op alt klikt komt het oude menu ook tevoorschijn :) Er is ook een addon waarmee je die oranje menuknop kunt verschuiven naar de addonbalk bv. Weet alleen de naam niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10 15:14
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 02:18:
[...]

En hoe is dit nu weer ongedaan te maken?
Ik heb nu wel opties bij extra maar aar zie ik geen menu bar.

Gevonden door rechtermuisknop daar en menubalk aan te klikken!

[ Voor 11% gewijzigd door Joostje123 op 15-07-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Joostje123 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:39:
[...]

En hoe is dit nu weer ongedaan te maken?
Ik heb nu wel opties bij extra maar aar zie ik geen menu bar.

Gevonden door rechtermuisknop daar en menubalk aan te klikken!
Menu View (Beeld) -> Toolbars -> Menu Bar

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
desalniettemin schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:32:
Er is ook een addon waarmee je die oranje menuknop kunt verschuiven naar de addonbalk bv. Weet alleen de naam niet meer.
Firefox 4 UI Fixer doet dat dus o.a..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
In elk geval als je in Firefox 4 of 5 de weergave van 3.x wil is deze extension zeker aan te raden:

http://ffaddons.game-point.net/ff3aeroff4/

Erg prettig, de iconen zijn weer wat groter en het bovengedeelte is niet transparant meer. :)

Hieronder een prt-scrn van het geheel (clickable).(1920x1080)

Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/Overige/Clipboard02.png

[ Voor 29% gewijzigd door Snowwie op 15-07-2011 22:31 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Vind die 3 look helemaal niet mooi en die verschillende grootte van de voor en achteruitknop ook niet, daarom kies ik altijd voor kleine pictogrammen :)

Maar smaken verschillen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dankzij die extension ga ik misschien alsnog upgraden dan _O_ Zit de statusbalk ook gewoon erbij ??
En effe kleine pictogrammen aanclicken inderdaad :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
nero355 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:24:
Zit de statusbalk ook gewoon erbij ??
Daarvoor kun je Status4Evar gebruiken (welke ook een vervanging is voor de extensie "Fission").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij is Fx 5.01 nog steeds niet automatisch neergedaald..bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik nu Fx 6 beta 2. Die kwam vanochtend vroeg toen ik laptop (en mezelf) uit de slaapstand haalde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:39

wontcachme

You catch me? No you wont

Soms heb je van die klote probleempjes. Ik heb Menu editor geinstalleerd, tab mix plus en adblock. Doordat menu editor er is is de key combo ctrl+shift+m gelinkt daaraan. Tab mix plus gebruikt die normaal gesproken en vervalt nu op de 2e namelijk ctrl+shift+s. Maar die hoort weer bij adblock. Dus die heeft nu opeens geen key combo meer |:( |:(

En er is ook niks over te vinden behalve een addon genaamd keyconfig, maar die is niet bepaald handig/duidelijk voor mij (lees: ik snap er geen bal van)

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 17-07-2011 15:57 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:45
Sjah schreef op zondag 17 juli 2011 @ 15:36:
Bij mij is Fx 5.01 nog steeds niet automatisch neergedaald..bij jullie?
Hier ook niet, maar dat klopt ook had ik gelezen. De wijzigingen in 5.01 waren alleen voor de Mac versie. De versies voor andere platformen zijn ook geupgrade om de versienummers gelijk te houden, maar zijn inhoudelijk hetzelfde. Daarom gaat hij hem niet automatisch updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ok, tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een schone Windows (7) installatie gedaan. Daarna ook netjes Firefox 5.0.1 weer geïnstalleerd. En die geeft nu ontzettend veel gezeur. Om de haverklap geeft hij "Not responding" aan en moet ik 20 seconden wachten voordat er überhaupt weer iets gebeurt. CPU gebruik hangt continu rond de 50%.

Net al geprobeerd FF opnieuw te installeren (ook mijn profile-directory verwijderd) maar het probleem blijft. Iemand met dezelfde problemen hier?

En nog een ander dingetje: ik gebruik Sync, maar kan nergens zien hoe ver hij inmiddels is met het synchroniseren. Ik mis namelijk nog het e.e.a. in mijn history. Voorbeeld: als ik "re" intikte in de adresbalk kreeg ik voorheen "recensiekoning.nl", "retecool.com" ,etc. te zien. Die staan er nu nog niet tussen. Kan ik ergens checken wat de sync-status is?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Na wat zoekwerk lijkt het (waarschijnlijk) juist met Sync te maken te hebben. Ik kwam ergens een forumpost tegen van iemand met hetzelfde probleem. Zijn oplossing: eenmalig je history leeggooien en in Sync het synchroniseren van history uitzetten. Dat lijkt te werken.

Wel heel suf natuurlijk, want ik vind het juist handig om een gedeelde history op mijn verschillende machines te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 18-07-2011 01:04 . Reden: Linkje naar forumpost toegevoegd ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Ze zijn nu al weer met 6.0 beta bezig.
Er zijn niet eens zo grote verbeteringen!
Volgens mij krijgen die makers gewoon te weinig tijd van Mozilla.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:14
posttoast schreef op maandag 18 juli 2011 @ 01:02:
Na wat zoekwerk lijkt het (waarschijnlijk) juist met Sync te maken te hebben. Ik kwam ergens een forumpost tegen van iemand met hetzelfde probleem. Zijn oplossing: eenmalig je history leeggooien en in Sync het synchroniseren van history uitzetten. Dat lijkt te werken.

Wel heel suf natuurlijk, want ik vind het juist handig om een gedeelde history op mijn verschillende machines te hebben.
Ik erger me daar ook al een hele tijd aan, eventjes met Chrome gewerkt, maar ik wil gewoon bij Fx blijven. Deze oplossing ook gevonden maar ik heb dan ook geen Sync aan staan. Alsnog dan maar eens de history verwijderen. Volgens mij al eerder gedaan maarja, nieuwe poging. Wellicht teveel informatie er in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ascathon schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:46:
[...]

Ik erger me daar ook al een hele tijd aan, eventjes met Chrome gewerkt, maar ik wil gewoon bij Fx blijven. Deze oplossing ook gevonden maar ik heb dan ook geen Sync aan staan. Alsnog dan maar eens de history verwijderen. Volgens mij al eerder gedaan maarja, nieuwe poging. Wellicht teveel informatie er in staan?
Het zal ongetwijfeld teveel geweest zijn. Maar ik vind het wel erg prettig om die history te hebben. Word er knettergek van dat ik nu opnieuw alles moet "invoeren".

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:14
Eerste resultaten zijn hier ok. Invoeren boeit me niet, veel staat in de bookmarks. Alleen vind ik het vaak fijn om te zien welke links ik geklikt hebt. Op fora en nieuwsoverzichten enzo.

21-7: werkt nog steeds ok :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ascathon op 21-07-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu vijf. Naar welke versie kan ik het beste downgraden als ik na ff wat gebrowsed te en wat tabs afsluit weer rond 100mb wil zitten.
Deze firefox gebruikt zonder reden 250mb na wat gebrowsed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:48:
Ik gebruik nu vijf. Naar welke versie kan ik het beste downgraden als ik na ff wat gebrowsed te en wat tabs afsluit weer rond 100mb wil zitten.
Geen, Firefox is nu eenmaal een groot gebruiker wat betreft het geheugen. 250mb is toch niet veel? Ik zit makkelijk op 900-1100MB :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:48:
31,25MB? Dat is wel heel erg weinig voor Firefox ;)
Nu zou ik ook nog kunnen zeuren over de "m", milli-bits/bytes bestaan niet....

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 22-07-2011 12:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand dat weet. Ik heb een probleem met firefox wat me inmiddels begint te irriteren;

Bij de laatste update naar FF5 zijn een aantal add-ons uitgeschakeld. Voor al deze add-ons zijn er updates, dus ik heb ze allemaal geupdate.

Maaf FF 'vergeet' steeds dat ze zijn geupdate. Elke keer als ik FF gebruik na een systeemopstart/reboot zijn ze weer uitgeschakeld, en moet ik alle add-ons weer handmatig 'updaten' en FF herstarten. Dan werken ze prima. Maar de volgende dag weer precies hetzelfde.

Ik begin me nu ter irriteren aan dit gedrag, heb geen zin om elke dat een hele procedure te moeten uitvoeren voordat ik een beetje kan surfen. Hoe kan ik dit gezeur oplossen ?

Het betreft overigens: Better privacy en de beide Engelse (VS / GB) taalmodules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De (verouderde) add-ons verwijderen voor je de meest recente toevoegt aan Firefox?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Voor addons die incompatibel worden bij updates van FF deze addon gebruiken: https://addons.mozilla.or...n-compatibility-reporter/

Ik gebruik ook een addon die al jaren niet meer geupdate is maar het nog steeds doet (wordt aangemerkt als incompatibel maar is niet uitgeschakeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29

vooghel

Cunning linguist

Een tijdje geleden had ik een FoxCard gestuurd naar Mozilla, en een tijd later kreeg ik deze berg Firefox merchandise :D. Ik doe er niets mee, is iemand hier er misschien in geïnteresseerd?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/siLADZssI7xdj0bmiilTknfN/full.jpg

V.l.n.r. een T-shirt (XL), 4 lanyards, 4 postcards, een polsbandje, 10 buttons en 10 stickers

Tegen verzendkosten zijn ze van jou! Reacties kunnen via DM.

[edit]
En hij is weggeven aan de eerste reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door vooghel op 24-07-2011 17:42 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tja XL, ik heb liefst 4XL nodig, dus no tx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Is het waar dat je bij FF5 niet meer van update-kanaal kan wisselen?Zou me tegenvallen van Mozilla als dit echt zo is. Ik wordt een beetje moe van de melding om de beta van FF6 te installeren (aangezien ik afhankelijk van extensies ben ga ik niet zomaar mijn huidige installatie overschrijven)...

[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-07-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word redelijk gestoord van alle 'like', '+1', 'share'... buttons...

Weet iemand een manier om zonder al teveel gedoe al deze onzin te blocken? Je hebt noscript, maar daar word ik niet veel wijzer van. Hij lijkt op elke pagina wel iets te blocken... en adblock plus kan ook. Maar blockt die het script ook daadwerkelijk, of laat hij het alleen niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik heb ook een hekel aan die knoppen en gebruik van al die netwerken eigenlijk alleen Twitter. Op de rest kom ik nooit en wil ik ook niet komen (incl. Facebook). Mijn adblock filters daarom:
||addtoany.com^
||facebook.com^
||fbcdn.net^
||facebook.net^
||stumble-upon.com^
||stumbleupon.com^
||reddit.com^
||gravatar.com^
||sharethis.com^
||wibiya.com^
||apis.google.com/js/plusone.js
||platform.tumblr.com^
||linkedin.com^
Maar dat is vast nog niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
posttoast schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:44:
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een schone Windows (7) installatie gedaan. Daarna ook netjes Firefox 5.0.1 weer geïnstalleerd. En die geeft nu ontzettend veel gezeur. Om de haverklap geeft hij "Not responding" aan en moet ik 20 seconden wachten voordat er überhaupt weer iets gebeurt. CPU gebruik hangt continu rond de 50%.

Net al geprobeerd FF opnieuw te installeren (ook mijn profile-directory verwijderd) maar het probleem blijft. Iemand met dezelfde problemen hier?
Bij m'n vader had ik exact hetzelfde probleem met FF 5.0.1.
Ik heb de oorzaak nooit helemaal kunnen achterhalen, maar een upgrade naar FF 6.0 Beta heeft het probleem verholpen.

Maar zoals gezegd, de oorzaak is me onduidelijk gebleven omdat ik op mijn eigen computer nog wel 5.0.1 gebruik en die geeft hier geen problemen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Room42 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 04:04:
Ik heb ook een hekel aan die knoppen en gebruik van al die netwerken eigenlijk alleen Twitter. Op de rest kom ik nooit en wil ik ook niet komen (incl. Facebook). Mijn adblock filters daarom:
[...]
Maar dat is vast nog niet compleet.
Nog een paar aanvullende adblockfilters die ik nu gebruik: * ik maak geen gebruik van Twitter!
||addthis.com^
||addthiscdn.com^
||hyves.nl^
||twitter.com^
Inderdaad is dit eigenlijk altijd incompleet en zal altijd incompleet blijven. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
bitshape schreef op maandag 25 juli 2011 @ 05:11:
[...]

Nog een paar aanvullende adblockfilters die ik nu gebruik: * ik maak geen gebruik van Twitter!

[...]

Inderdaad is dit eigenlijk altijd incompleet en zal altijd incompleet blijven. ;)
Thanks, op twitter na, toegevoegd :)

Overigens een tip voor mensen die dat niet weten: Je kunt de filters hierboven gewoon kopiëren en direct plakken in het preferences-scherm van adblock.

offtopic:
En héél erg off-topic, maar wel grappig: Dit is de meest duurzame adblock die er is! :D

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 25-07-2011 05:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 04:04:
Ik vind die knoppen niet zo heel erg, maar meer het feit dat google&co mij op die manier overal kan tracken. Zeker nu je die dingen OVERAL tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:34:
Nou fijn voor je, en fijn dat je Fx even een trap-na komt geven. Verder bedankt voor al je nuttige bijdragen in dit topic... :|

Fx net zo langzaam als IE7, sure, dan is of je install corrupt geweest, of je pc is niet echt lekker.
Nou.. geloof mij nou maar dat mijn computer als 3 jaar niet corrupt is geweest en mijn
bedoeling zeker niet was om FireFox een trap na te geven of als minderwaardig neer te zetten.

Ik gaf puur en alleen aan dat ik ook nog wat anders heb gevonden dat misschien voor anderen
ook interessant kan zijn te weten Google Chrome aangezien het tegenwoordig heel normaal is
om meerdere browsers op je computer te hebben voor gebruik. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:30:
[...]

Ik vind die knoppen niet zo heel erg, maar meer het feit dat google&co mij op die manier overal kan tracken. Zeker nu je die dingen OVERAL tegenkomt.
Ook dat deel ik met je en dat was ook mijn primaire reden om ze te blocken, alleen nu je erom vroeg weet ik eigenlijk niet zeker of er ook totaal geen contact opgenomen wordt met de server. Ik weet wel dat als je de javascript blocked, er verder ook niets meer gebeurt.
Maar ik heb alleen even geen tijd om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat is handig die filters om die like, google +, hyves en weet ik veel, te blokkeren. Meteen even gedaan O-)

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam als computer leek erachter dat Firefox Mozilla de oplossing is voor de veel snellere Internet Browser en had voorheen InternetExplorer 8 ( windows XP home ) die zoooooo traag was .
En ik dacht dat mijn 5,5 jaar oude Laptop Acer / 1256 MB geheugen de langste tijd had gehad en ben nu van plan er nog een jaar mee te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, hij werkt erg fijn. Maar als je het goed wilt schrijven, is het Mozilla Firefox. Firefox is namelijk een product van de Mozilla Foundation :) Maar dan kan ik je ook nog een SSD aanraden, dat maakt je laptop helemaal als nieuw.

En het is computerleek, niet computer leek ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 26-07-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook meer RAM aanraden. Schoon gaat het nog wel. Maar met 10 addons erbij moet je niet raar opkijken als firefox 5x meer ran opslokt van IE8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooghel schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:31:
Een tijdje geleden had ik een FoxCard gestuurd naar Mozilla, en een tijd later kreeg ik deze berg Firefox merchandise :D. Ik doe er niets mee, is iemand hier er misschien in geïnteresseerd?

[afbeelding]

V.l.n.r. een T-shirt (XL), 4 lanyards, 4 postcards, een polsbandje, 10 buttons en 10 stickers

Tegen verzendkosten zijn ze van jou! Reacties kunnen via DM.

[edit]
Hey tshirt, 1 lanyard en polsbandje wil ik wel als je ze nog hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 07:12:
[...]

Hey tshirt, 1 lanyard en polsbandje wil ik wel als je ze nog hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:30:
[...]
code:
1
2
.googlesyndication.
.google-analytics.

Staan dan toch ook wel in je lijstje hoop ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:21:
Misschien dat iemand dat weet. Ik heb een probleem met firefox wat me inmiddels begint te irriteren;

Bij de laatste update naar FF5 zijn een aantal add-ons uitgeschakeld. Voor al deze add-ons zijn er updates, dus ik heb ze allemaal geupdate.

Maaf FF 'vergeet' steeds dat ze zijn geupdate. Elke keer als ik FF gebruik na een systeemopstart/reboot zijn ze weer uitgeschakeld, en moet ik alle add-ons weer handmatig 'updaten' en FF herstarten. Dan werken ze prima. Maar de volgende dag weer precies hetzelfde.

Ik begin me nu ter irriteren aan dit gedrag, heb geen zin om elke dat een hele procedure te moeten uitvoeren voordat ik een beetje kan surfen. Hoe kan ik dit gezeur oplossen ?

Het betreft overigens: Better privacy en de beide Engelse (VS / GB) taalmodules.
Raven schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:27:
De (verouderde) add-ons verwijderen voor je de meest recente toevoegt aan Firefox?
Geprobeerd, maar werkt jammer genoeg niet.
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:31:
Voor addons die incompatibel worden bij updates van FF deze addon gebruiken: https://addons.mozilla.or...n-compatibility-reporter/

Ik gebruik ook een addon die al jaren niet meer geupdate is maar het nog steeds doet (wordt aangemerkt als incompatibel maar is niet uitgeschakeld).
Zal ik proberen op het moment dat er geen andere oplossing is.

Want de addons die ik bedoel worden gewoon onderhouden, en zijn gewoon compatible. Het vervelende is dat ik ze elke keer opnieuw handmatig moet laten updaten, en dat gaat rpima. FF herstarten en de plugin werkt. FF 'vergeet' schijnbaar dat ze zijn geupdate bij/na een volgende reboot.

Kan het zijn dt het iets met gebruikersbeheer te maken heeft (er staan 2 gebruikers op dit systeem, en de andere gebruiker heeft niet dit probleem) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:42:
Ik kan ook meer RAM aanraden. Schoon gaat het nog wel. Maar met 10 addons erbij moet je niet raar opkijken als firefox 5x meer ran opslokt van IE8.
Het valt me toch tegen van FF4+ dat toch een behoorlijk ernstig memory leak in zit. Ik had hier werkelijk geen last met FF3.6 met ~20 extensies (heb er nu 11 in FF5). Daarmee kwam ik bijna nooit boven de 500MB uit, meestal tussen de 350-400MB. Het geheugenvebruik is niet het ergste, maar het feit dat FF gewoon traag gaat reageren. Jammer... misschien toch maar weer terug naar 3.6 gaan for the time being (alleen kan dat niet echt meer voor web development...). :/

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-07-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bitbron schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 07:33:
...
code:
1
2
.googlesyndication.
.google-analytics.

Staan dan toch ook wel in je lijstje hoop ik? :)
Die staan standaard al in één van de filter-abonnementen van AdblockPlus. ;)
De AdblockPlus Filterabbo's die ik gebruik zijn:
dutchblock
DutchAdblockList
NL Block
Fanboy's List + alle tracking/stats blocks
EasyList (English)
Als iemand nog aanvullingen heeft op de Filter-abonnementen van AdblockPlus, dan hoor ik dat graag!

Google's Tracking/Stats pogingen en andere 'bekende meuk' worden altijd bij mij via de HOST file compleet geblokkeerd, zodat dit naast FF ook bij gebruik van bvb. IE, Opera & Chrome geblokkeerd is:
127.0.0.1 google-analytics.com
127.0.0.1 googlesyndication.com
127.0.0.1 googleadservices.com
127.0.0.1 webads.nl
127.0.0.1 doubleclick.net

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bitshape schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:11:
[...]
Die staan standaard al in één van de filter-abonnementen van AdblockPlus. ;)
De AdblockPlus Filterabbo's die ik gebruik zijn:
[...]
Als iemand nog aanvullingen heeft op de Filter-abonnementen van AdblockPlus, dan hoor ik dat graag!

Google's Tracking/Stats pogingen en andere 'bekende meuk' worden altijd bij mij via de HOST file compleet geblokkeerd, zodat dit naast FF ook bij gebruik van bvb. IE, Opera & Chrome geblokkeerd is:
[...]
Ik heb zelf een subscription op:

- Easylist
- EasyPrivacy
- DutchAdblockList

Maar ik zie daar toch niet dat google-analytics geblocked wordt. Pas als ik het zelf toe voeg zie ik echt dat het veel geblocked wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Bitbron schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:56:
[...]

Ik heb zelf een subscription op:

- Easylist
- EasyPrivacy
- DutchAdblockList

Maar ik zie daar toch niet dat google-analytics geblocked wordt. Pas als ik het zelf toe voeg zie ik echt dat het veel geblocked wordt.
"NL Block" blockt oa google-analytics naar mijn ervaring. ;)

Firefox 6.0 beta3 is nu beschikbaar voor download! Meteen even updaten... 8)

[ Voor 15% gewijzigd door bitshape op 26-07-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik heb de laatste tijd last van een irritante popup/new tab van Google+ die ik niet wil :( Heb de eerdergenoemde regels al toegevoegd in Adblockplus, maar helaas geen succes :( Ben ik de enige?

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Denk het, want ik heb er geen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai sinds 5-7 Aurora (Firefox 7.0a2), en het bevalt mij tot nu toe prima. Op wat bekende bugs na (videocard driver die in de soep loopt) is het stabiel. Belangrijkste plugins voor mij werken (ABP, Firebug en Echofon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Son Goku schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:40:
Ik heb de laatste tijd last van een irritante popup/new tab van Google+ die ik niet wil :( Heb de eerdergenoemde regels al toegevoegd in Adblockplus, maar helaas geen succes :( Ben ik de enige?
https://adblockplus.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=8081
Hielp bij mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Thanx, tot nu toe lijkt het te werken _/-\o_

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:10:
Ik draai sinds 5-7 Aurora (Firefox 7.0a2), en het bevalt mij tot nu toe prima. Op wat bekende bugs na (videocard driver die in de soep loopt) is het stabiel. Belangrijkste plugins voor mij werken (ABP, Firebug en Echofon).
Hoe is het geheugen ge-/ver-bruik?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:06:
[...]

Hoe is het geheugen ge-/ver-bruik?
235MB met 1 tab open O-)

Echte metingen heb ik niet lopen, maar voor mij draait Aurora beter dan 5 (dat was echt een rampenplan).
Vista 32bit overigens, your mileage may vary ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zit even te kijken naar een tweak om F5 altijd CTRL + F5 te laten zijn. Ik gebruik liever CTRL + F5 om te herladen, en doe dit dan ook vaak. Is er een addon die dat bewerkstelligd (dus F5 is dan altijd CTRL+F5 of dat via de refresh knop dit altijd doet...

Kan ik iets instellen via FF zelf (via About:config?)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
De nieuwe maand is weer begonnen, dus ook weer de browser statistieken. Grosso modo verliest Fx nog steeds, maar IE veel meer. On the bright side: deze maand wint Fx in NL, en in Dld nam Chrome af. Verder is Chrome nog steeds aan een niet-te-stoppen opmars bezig. Maar goed Fx is nog wel stuk groter, als je naar uniek geinstalleerde browsers kijkt.

Toch heeft het najagen om deze trend te stoppen, met introductie van snelle releases en veel van Chrome afkijken niet het gewenste effect gehad. Ik denk zelfs dat het effect averechts is.

check zelf: statcounter en netmarketshare , om in de statistieken te duiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 02-08-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik de browser die mij het beste bevalt en dat is Firefox. Snel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

desalniettemin schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:00:
Ik gebruik de browser die mij het beste bevalt en dat is Firefox. Snel genoeg :)
Same here, Firefox is wat voor mij het lekkerste werkt, helemaal getweaked hoe ik hem wil hebben. Die nutteloze statistieken en "The Rise of Chrome" veranderen daar niets aan imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Son Goku schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Same here, Firefox is wat voor mij het lekkerste werkt, helemaal getweaked hoe ik hem wil hebben. Die nutteloze statistieken en "The Rise of Chrome" veranderen daar niets aan imho.
Idd. ;)

Dat de Chrome webbrowser "Google's kindje" is zegt mij al genoeg... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Son Goku schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:11:
[...]

Klopt, tis best nutteloos, maar het geeft mij een fijn gevoel, dat bij te houden. Net zoals een ander bijhoudt hoeveel meeuwen en andere vogels gesignaleerd zijn deze zomer. ;)

En idd, Firefox is voor mij ook de fijnste browser, klara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hier wat experimenten voor de nightlybuilds:

http://people.mozilla.com...tion/ux-presentation.html

[ Voor 25% gewijzigd door desalniettemin op 03-08-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Waarom nou weer die grotere back-knop... ziet er zo debiel uit. Het zal dan ook wel op debielen gericht zijn die de knop anders niet herkennen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Dat is gewoon 100% een kopie van Chrome... :') . Ik hoop echt met heel mijn hart dat Firefox niet die UI krijgt, de reden dat ik Chrome niet gebruik is zijn UI... :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook niet handig dat de adresbalk zo klein is... Dat is hetgeen wat ik het meest irritant vind aan IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Aham brahmasmi schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:17:
[...]

Waarom nou weer die grotere back-knop... ziet er zo debiel uit. Het zal dan ook wel op debielen gericht zijn die de knop anders niet herkennen. :+
Daarom kies ik altijd voor kleine pictogrammen. Heb je nog meer schermruimte ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Wildfire

Joy to the world!

Gadverdamme, de Chrome-look. Dat is nou juist wat ik nìet wil en ook één van de hoofdredenen dat ik Chrome weiger te gebruiken -- het is spuuglelijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, Fx mag zuinig zijn op zijn uiterlijk , NU bevalt het mij wel. Ik zie in die screens dat ze de zoekbalk ook maar in de vuilnisbak kieperen?

/oneensch is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm persoonlijk vind ik het maar helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat CoolIris niet werkt >4 -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die oranje Firefox-knop blijf ik eigenlijk een slecht idee vinden, trekt teveel aandacht. Ik ben iig wel blij dat ik die weer terug kan veranderen naar het FF logo'tje met Firefox UI Fixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 18:30:
[...]

Hmm persoonlijk vind ik het maar helemaal niks :/
Ik ook niet. Vind de huidige look prima. Zeker als je kleine pictogrammen gebruikt. Niets meer aan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Zojuist huidige beta geupdate :)

oeps, sorry voor de dubbelpost :)

[ Voor 36% gewijzigd door desalniettemin op 06-08-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Interessant artikel op Security.nl:
http://www.security.nl/ar...nog_bestaansrecht%3F.html
De titel is wat suggestief, want Mozilla levert veel meer dan alleen Firefox. Ze werken zelf ook hard aan o.a. webstandaarden en nieuwe technologieën.
Ik denk niet dat Google volledig zal stoppen met subsidie aan Mozilla, maar ze zullen het wel verminderen.
Misschien dat Mozilla in de toekomst actief om donaties van gebruikers gaat vragen.
En ik denk ook dat Chrome zo groot is geworden door de eenvoud en de snelheid, en daar zijn ze bij Mozilla nu hard aan het werken. Firefox 6 en 7 worden echt een stuk sneller. Dus ik denk dat het wel meevalt met dat Firefox geen bestaansrecht heeft. De bestaande gebruikers blijven hem vaak wel trouw. Ik vind Firefox bijvoorbeeld een stuk beter dan Chrome, ook omdat er steeds meer ontwikkelfeatures in komen.
Volgens mij zal Firefox in de nabije toekomst weer meer gebruikers trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris7 op 07-08-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nog sneller? Heb niks te klagen over de speed van Fx5. En waarom zou Fx moeten verdwijnen, meer dan zat ruimte voor een grote browser naast IE en Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

* bitshape heeft sinds vandaag een extra Add-On geinstalleerd om naast NoScript te functioneren in FF6-b5.
Deze extensie heet RequestPolicy en zorgt ervoor dat er standaard geen cross-site loading kan plaatsvinden naar andere domeinen dan het domein dat je bezoekt.
Beheers welke cross-site verzoeken worden toegelaten. Verbeter de privacy van uw surfen. Beveilig uzelf tegen Cross-Site Request Forgery (CSRF) en andere aanvallen.
Natuurlijk dien je bij het eerste bezoek van het betreffende domein (webpagina) wel eenmalig handmatig toestemmingen te geven voor bepaalde cross-site verzoeken die je wel wilt, net zoals met NoScript vul je dan een white-list aan. (Die je ook handig kan opslaan om bij een herinstallatie van FF weer simpel in te laden)

Enkele voorbeelden van Cross-Site verzoeken is natuurlijk de verwijzing naar google-analytics (stats & tracking, enz) vanaf de Tweakers.net frontpage:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ue52RTrwQDyNMqz8veDxOdAx/medium.jpg

en op het Got-forum de externe webicons van sommige users & afbeeldingen van bvb. Tinypic ec. die dan standaard geblokkeerd worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MHmXS9bu70QDQpZBUmDsZnKQ/medium.jpg

Waar je wel op dient te letten is dat je de toestemmingen juist ingeeft om maximaal te kunnen filteren van wat wel is toegestaan en wat niet is toegestaan, zoals ik in de onderstaande afbeelding arceer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mndKQpaXD6HDhaTOZdO4UQOd/medium.jpg

Om alle Cross-Site request's op een vertrouwde website zoals Tweakers.net permanent toe te staan, zodat je standaard alle afbeeldingen ziet op het forum, dien je "(alle) Verzoeken van Tweakers.net toestaan" aan te klikken. Let op dat bvb. google-analytics dan ook weer toestemming heeft en dan dien je deze dus met NoScript (en/of AdBlock+) te blokkeren indien je dat nog niet gedaan had.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze Add-On vinden. Handig? Onnodig? of erg lastig zoals NoScript?
Zelf ben ik gewend aan NoScript en vind ik deze Add-On simpel en erg handig en het verhoogd de veiligheid & privacy weer een stuk. :)
ps: wiethoofd.info is bij mij toegestaan vanwege de Grijze Tweakers-layout die ik gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door bitshape op 08-08-2011 21:15 . Reden: toevoeging... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik gebruik ze beide niet, want heb geen zin om steeds toestemming te geven :)

Wat ik wel gebruik is dit: https://www.eff.org/https-everywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Ik probeer nu FF8 uit. Op mn systeem staat ook FF5, maar als ik die probeer op te starten komt altijd 8 tevoorschijn.
Ik dacht altijd dat je ze naast elkaar kon gebruiken? Dat ging namelijk ook met de oude Namaroka 64 bit en FF4 32bit. Ik kan ook nog steeds switchen tussen Thunderbird 5 en 4.

Wie weet hoe ik FF5 weer terug krijg, zonder de installatie van FF8 te verliezen? ...dus 'dual-switchen' tussen die twee.

Edit: Dit begrijp ik niet. FF8 is geinstalleerd in zn eigen ProgramFiles map. Als ik daar de .exe hernoem en de FF5 exe open, dan krijg ik alsnog FF8 te zien :?
De bestanden in de FF5 map zijn niet overschreven, want bij de Windows file properties van FF5, tab details staat nog steeds dat het om versie 5 gaat.

Waar haalt ie dan in godsnaam FF8 vandaan? Zélfs na het hernoemen van de FF8 exe ?

Edit: FF5 opnieuw geinstalleerd. De GUI is een beetje fucked up: de hele rij bij de URLbar is weg, back/forward enz.
En mn history ben ik kwijt :/

[ Voor 40% gewijzigd door YoG op 09-08-2011 18:51 ]

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Er is volgens mij een code om zelfs geschiedenis die je al weken geleden gewist hebt terug te halen, maar ik weet niet meer welke :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
YoG schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 18:21:
Ik probeer nu FF8 uit. Op mn systeem staat ook FF5, maar als ik die probeer op te starten komt altijd 8 tevoorschijn.
Ik dacht altijd dat je ze naast elkaar kon gebruiken? Dat ging namelijk ook met de oude Namaroka 64 bit en FF4 32bit. Ik kan ook nog steeds switchen tussen Thunderbird 5 en 4.

Wie weet hoe ik FF5 weer terug krijg, zonder de installatie van FF8 te verliezen? ...dus 'dual-switchen' tussen die twee.
Naast elkaar draaien gaat normaalgesproken niet, tenzij je de commandline opties "-P <profielnaam> -no-remote" gebruikt. -no-remote is om verschillende versies naast elkaar te kunnen draaien.

Je kunt het beste een apart profiel voor verschillende versies gebruiken, iig wel als je 3.6 en 4+ naast elkaar draait, want als je één keer per ongeluk het profiel van FF4+ in FF3.6 opent ben je al je extensies kwijt. Ik weet niet of het problemen geeft als je FF5 en FF8 hetzelfde profiel laat gebruiken, maar het kan zijn dat je daardoor je geschiedenis nu kwijt bent.

Nieuwe profielen aanmaken kun je het makkelijkst doen door FF met de optie "-profilemanager" op te starten.

[ Voor 12% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 22:27
Ik draai de standaard Firefox 5 en een portable versie van Firefox 8 (zit in de .zip op de mozilla ftp), werkt perfect so far.
Je kunt ze niet écht naast elkaar draaien in de zin dat je tegelijkertijd een FF5 en een FF8 venster hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 09-08-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
- J.W. - schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:03:
Ik draai de standaard Firefox 5 en een portable versie van Firefox 8 (zit in de .zip op de mozilla ftp), werkt perfect so far.
Je kunt ze niet écht naast elkaar draaien in de zin dat je tegelijkertijd een FF5 en een FF8 venster hebt.
Wel. Dan moet je de 2e starten met '-no-remote' als parameter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 22:27
Ok ok ok ;)

Ik bedoel gewoon op de domme manier :P Als FF5 open staat en je drukt op de FF8 exe krijg je een extra FF5 window en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Precies :)

Overigens kun je dus met -no-remote ook twee profielen tegelijk gebruiken. Kan handig zijn als je zakelijk en privé tegelijk wilt browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:46:
[...]

Naast elkaar draaien gaat normaalgesproken niet, tenzij je de commandline opties "-P <profielnaam> -no-remote" gebruikt. -no-remote is om verschillende versies naast elkaar te kunnen draaien.

Je kunt het beste een apart profiel voor verschillende versies gebruiken, iig wel als je 3.6 en 4+ naast elkaar draait, want als je één keer per ongeluk het profiel van FF4+ in FF3.6 opent ben je al je extensies kwijt. Ik weet niet of het problemen geeft als je FF5 en FF8 hetzelfde profiel laat gebruiken, maar het kan zijn dat je daardoor je geschiedenis nu kwijt bent.

Nieuwe profielen aanmaken kun je het makkelijkst doen door FF met de optie "-profilemanager" op te starten.
Bedankt. Zal handig zijn voor de volgende keer.
Ik blijf voorlopig maar bij de stable releases. FF8 draaide best goed. Met de Nightly Compatible addon werkten bijna alle addons die in FF5 werken.
Renderen van de pagina ging sneller, maar bij teveel tabbladen kreeg mijn systeem last van 'lags'.
Ook afsluiten ging niet normaal, dat moest altijd met alt-f4 ... en dat vond de session manager meestal niet zo leuk -O-

spek pc, spek hifi, last.fm

• Chris7
  • Niet online
Nee, maar daarom is Fx 8 ook Nightly, dus zelfs nog pre-alpha, en niet getest. Als je een stabiele versie wil moet je Aurora uitproberen.

• desalniettemin
Binnenkort verschijnt de eerste beta van Fx 7. Men claimt 30% minder geheugengebruik 8)
Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.