[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.899 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb sinds vandaag hele lelijke letters in Firefox.

Ik heb naar mijn weten niets veranderd of aangepast. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik sinds vorige week een nieuwe laptop heb, en er sinds die tijd diverse (automatische) updates zijn gedaan.

Standaard staat overal ClearType aan, maar alleen in Firefox ziet het er anders uit. In andere programma's heb ik geen problemen. Als ik de ClearType tuner gebruik in Windows, dan wordt het er niet beter van.

Ik maak gebruik van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:02

Phydomir

Dennis

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:44:
Ik heb sinds vandaag hele lelijke letters in Firefox.

Ik heb naar mijn weten niets veranderd of aangepast. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik sinds vorige week een nieuwe laptop heb, en er sinds die tijd diverse (automatische) updates zijn gedaan.

Standaard staat overal ClearType aan, maar alleen in Firefox ziet het er anders uit. In andere programma's heb ik geen problemen. Als ik de ClearType tuner gebruik in Windows, dan wordt het er niet beter van.

Ik maak gebruik van Windows 7.
Waarschijnlijk staat hardwareversnelling aan. Dit kun je uitzetten bij opties -> geavanceerd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hardware versnelling, vréselijk ? Tekst renderen gaat toch helemaal niet traag ? Ik krijg echt schele koppijn van die geanti-aliaste tekst. Het lijkt wel alsof de tekst geblurd wordt ofzoiets. Da's dan ook meteen de eerste setting die ik verander als ik ergens FF installeer :9

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 13:32
In FF7 (waarschijnlijk) wordt de font rendering aangepast.. dus nog even geduld, zit nu als het goed is in de nightlies.

"we have recently changed the font rasterization method on Windows Vista/7 when using DirectWrite to make fonts "less fuzzy."

This change is now on mozilla-central, and we're hoping to land it in Aurora before too long. "

Tot die tijd kun je idd de hardware acceleratie uitzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door - J.W. - op 22-06-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Laatst online: 18-07-2021
Hardware acceleratie uitzetten did the job! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik woon sinds kort in Duitsland, vlakbij Bremen. Oftewel dicht bij de EHEC shit.
Afgelopen zondag had mijn dochter ineens diarree en rode vlekken over haar hele lichaam..
Ze wou niet meer eten etc etc..

Maar de artsen hadden gelukkig gezegd dat ze geen EHEC heeft. Een allergie.
Ze heeft antibiotika gekregen.

Sorry dit was even off topic..

Let´s move on!!

Lost forever in a happy crowd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Ik vind het bloody irritant dat als je een nieuwe tab opent je homepage niet getoond wordt en dat dit ook niet instelbaar is. De addon New tab homepage loste dit op maar deze werkt niet op Firefox 5 (Ook niet op 4 volgens mij, al heb ik het daarop met een kunstgreep wel een keer op aan de praat gekregen maar weet niet meer hoe ik dat deed). Weet iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Renissi schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:54:
[...]

Ik woon sinds kort in Duitsland, vlakbij Bremen. Oftewel dicht bij de EHEC shit.
Afgelopen zondag had mijn dochter ineens diarree en rode vlekken over haar hele lichaam..
Ze wou niet meer eten etc etc..

Maar de artsen hadden gelukkig gezegd dat ze geen EHEC heeft. Een allergie.
Ze heeft antibiotika gekregen.

Sorry dit was even off topic..

Let´s move on!!
Oef, dat zal even paniek zijn geweest. :X

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 15:33
smvs schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:07:
Ik vind het bloody irritant dat als je een nieuwe tab opent je homepage niet getoond wordt en dat dit ook niet instelbaar is. De addon New tab homepage loste dit op maar deze werkt niet op Firefox 5 (Ook niet op 4 volgens mij, al heb ik het daarop met een kunstgreep wel een keer op aan de praat gekregen maar weet niet meer hoe ik dat deed). Weet iemand misschien een oplossing?
Met je middelste muisknop op de home button drukken opent een nieuwe tab met homepage.
Anders zou je ook Tab Mix Plus kunnen installeren. Die maakt het ook mogelijk in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met een betaalde plugin voor linkman pro van outertech wordt opgelost door de software ontwikkelaars, versie 8.10 komt binnenkort uit en dan ga ik ook upgraden naar firefox 5.

Op de werkpc heb ik firefox portable en daar heb ik hem met wat kunst en vliegwerk aan de praat, maar zonder die tool kan en wil ik geen gebruik meer maken van een browser. Dikke aanrader voor iedereen die een perfecte bookmarkmanager zoekt met alles wat je maar kan wensen aan mogelijkheden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
- J.W. - schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:35:
In FF7 (waarschijnlijk) wordt de font rendering aangepast.. dus nog even geduld, zit nu als het goed is in de nightlies.

"we have recently changed the font rasterization method on Windows Vista/7 when using DirectWrite to make fonts "less fuzzy."

This change is now on mozilla-central, and we're hoping to land it in Aurora before too long. "

Tot die tijd kun je idd de hardware acceleratie uitzetten.
"Less fuzzy". :| Ik will helemaal niet fuzzy, maar gewoon scherp zoals in FF3.6 en alle voorgaande versies. Anders blijft hardwareversnelling bij mij lekker uit staan.

Edit: Nog weer even in FF5 directwrite voor font rendering aangezet en het ziet er nog net zo slecht uit als de eerste FF4 beta die ik geprobeerd had. :z Ik snap echt niet dat ze dit er gewoon doorgedrukt hebben. Het lijkt er toch op dat ze het gedaan hebben puur om in de browser benchmark race bij te kunnen blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-06-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:17:
Edit: Nog weer even in FF5 directwrite voor font rendering aangezet en het ziet er nog net zo slecht uit als de eerste FF4 beta die ik geprobeerd had. :z Ik snap echt niet dat ze dit er gewoon doorgedrukt hebben.
Ik heb nergens last van, niet op mijn windows xp werkpc, niet op mijn windows 7 ultimate pc thuis en niet op mijn windows 7 home laptop?

Ik zie vaker dit soort berichten, maar het is mij onduidelijk waarom sommige mensen er last van hebben en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Net even IE9 getest en dit ziet er even slecht uit als FF4+. Net even gecontroleerd hoe het met Chrome zit, maar die lijkt de standaard font rendering van Windows te gebruiken (gelukkig!).

Voorbeeldje van Chrome vs IE9 (niet mijn screenshot): http://www.osnews.com/img/23811/fonts.png
Van: http://www.neowin.net/for...9-fuzzy-font/page__st__15

Door compatibility view aan te zetten ziet IE9 er weer normaal uit, maar da's nogal irritant om het bij elke site te moeten doen. :) Edit: Oplossing: Tools -> Compatibility view settings -> Display all websites in Compatibility View.

[ Voor 55% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-06-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39
-leeg-

[ Voor 98% gewijzigd door Zeus op 16-08-2011 15:00 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je dat irritante url aanwijzer linksonderin uitzet? Bij elk linkje waar je over heen scrolt komt het tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Aham brahmasmi schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:17:
[...]

"Less fuzzy". :| Ik will helemaal niet fuzzy, maar gewoon scherp zoals in FF3.6 en alle voorgaande versies.
Ik neem aan dat ze dat bedoelen.

Ik snap de keuze ook niet zo: ik zou zeggen, net zolang fonts op de 'ouderwetse manier' renderen totdat de gfx-layer dezelfde kwaliteit biedt. Van een beetje tekst scrollen krijgt een cpu het ook niet warm.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:30:
Weet iemand hoe je dat irritante url aanwijzer linksonderin uitzet? Bij elk linkje waar je over heen scrolt komt het tevoorschijn.
Add-on: Status-4-Evar
Is al vaak langsgekomen ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Nog niet besproken hier volgens mij: De eerst volgende grote stap voor Firefox qua performance wordt "Type Inference". Nu is het JM+TM (Jager Monkey + Trace Monkey), het wordt JM+TI. Nog veel later wordt alles vervangen door Ion Monkey.

Ok, leuke blabla ;), maar TI is al enige tijd geintegreerd in de JM branch van Firefox en die heb ik maar eens getest, met zeer goede resultaten!

Firefox 5 release
Google V8: 6062 (hoger = beter)
Kraken: 3477ms (lager = beter)

Firefox Nightly
Google V8: 6252
Kraken: 3486ms

Firefox Nightly - JM branch (dus JM + TI)
Google V8: 8022
Kraken: 2524ms

Chromium 14 dev:
Google V8: 12746
Kraken: 3129ms

Hiermee gaat FF de benchmark Kraken dus weer winnen, dik zelfs.
Hoewel er een stap voorwaarts gezet wordt in de V8 benchmark wint Firefox deze bij lange na niet. Het schijnt vooral door 1 ding te komen, als het goed is gaat Ion Monkey dit gat dichten.

[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 24-06-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:10:
[...]

Add-on: Status-4-Evar
Is al vaak langsgekomen ;)
Vreemd genoeg heb ik die add-on niet geïnstalleerd. Waar is het anders uit te zetten als het niet in het add-on lijstje staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 07:54:
[...]

Vreemd genoeg heb ik die add-on niet geïnstalleerd. Waar is het anders uit te zetten als het niet in het add-on lijstje staat?
Dan lijkt het me handig om 'm juist wel te installeren 8)7

Met Status-4-Ever kun je de statusbar uitzetten, standaard is dit namelijk niet mogelijk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:30:
dat is juist erg erg handig, ben er blij mee.

voor bezitters van linkman pro / lite: er is net een update uitgekomen voor firefox 5.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:45
wtf, sinds kort hier (FF is updated naar 5 blijkbaar) het volgende aan de hand: zoomlevels die ik instel op een site (Tweakers in dit geval) blijven niet staan, als ik de tab sluit en een andere open dan is het zoomlevel weer 100% en ik wil mijn zoomlevel behouden... (zonder extensies that is, het was vroeger mogelijk, dus tenzij er iets veranderd is, moet he tnog altijd kunnen met een bitflip in about:config...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:13
HyperBart schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:05:
wtf, sinds kort hier (FF is updated naar 5 blijkbaar) het volgende aan de hand: zoomlevels die ik instel op een site (Tweakers in dit geval) blijven niet staan, als ik de tab sluit en een andere open dan is het zoomlevel weer 100% en ik wil mijn zoomlevel behouden... (zonder extensies that is, het was vroeger mogelijk, dus tenzij er iets veranderd is, moet he tnog altijd kunnen met een bitflip in about:config...)
Browse je met privénavigatie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:45
Ryan_ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Browse je met privénavigatie aan?
:F
Stond nog aan van gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
- J.W. - schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:40:
Nog niet besproken hier volgens mij: De eerst volgende grote stap voor Firefox qua performance wordt "Type Inference". Nu is het JM+TM (Jager Monkey + Trace Monkey), het wordt JM+TI. Nog veel later wordt alles vervangen door Ion Monkey.
Voor de duidelijkheid, TI wordt ook een belangrijk onderdeel van IonMonkey en gaat niet weg. TM gaat vrijwel zeker weg (voor een groot deel iig) al wordt er wel gewerkt aan het integreren van TM en TI in de tussentijd. Het plan is dat IonMonkey ook JM gaat vervangen maar het is nog niet helemaal zeker.
Hoewel er een stap voorwaarts gezet wordt in de V8 benchmark wint Firefox deze bij lange na niet. Het schijnt vooral door 1 ding te komen, als het goed is gaat Ion Monkey dit gat dichten.
IonMonkey alleen is niet genoeg om het gat te dichten (maar gaat wel helpen). Wat voor de V8-benchmark vooral nodig is ten opzichte van JM+TI (en waar V8 uiteraard goed in is) is een generational GC en het sneller kunnen aanmaken van objecten. Hieraan wordt ook gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Dan lijkt het me handig om 'm juist wel te installeren 8)7

Met Status-4-Ever kun je de statusbar uitzetten, standaard is dit namelijk niet mogelijk.
Ik word zenuwachtig van dat geknipper. Ik zie liever de permanente balk (over de hele breedte) terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
JanDM schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:05:
[...]

Voor de duidelijkheid, TI wordt ook een belangrijk onderdeel van IonMonkey en gaat niet weg. [...]
Yup, TI is meer een programmeer-truuk/taal die snelheid oplevert. Na na implementatie zal die FF voorlopig niet meer verlaten idd.
IonMonkey alleen is niet genoeg om het gat te dichten (maar gaat wel helpen). Wat voor de V8-benchmark vooral nodig is ten opzichte van JM+TI (en waar V8 uiteraard goed in is) is een generational GC en het sneller kunnen aanmaken van objecten. Hieraan wordt ook gewerkt :)
Het is idd generational GC, thnx. Ik dacht dat die onder Ion Monkey viel, maar dat doet de GC niet: Ion Monkey is vooral een andere/betere compiler.

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 24-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
Ik geef het op..

maandag 13 juni recovery gedaan zodat de nieuwe laptop in fabrieksstand was.
Dan een paar dingen geinstalleerd in dezelfde week zoals, msn, vmware workstation, microsoft office, teamviever, VLC, winrar, total commander, incredimail, Grabit, daemon tools, Avira en 7zip.

Heb al dagenlang niets meer geinstalleerd en geen problemen. 21 juni de laatste updates voor win7 64 bit gekregen en op 21 juni FF 3 upgrade naar FF5. Dus vanaf dinsdag (of eigenlijk sinds recovery) tot zojuist geen problemen meer gehad...

En vandaag begint de ellende weer met deze klote melding:
Afbeeldingslocatie: http://ammg.web-chat.eu/beeldscherm.jpg

Ik ben er echt ziek van, geloof me.

Ik weet niet meer wat ik nog moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Renissi schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:16:
Ik geef het op..

Dan een paar dingen geinstalleerd in dezelfde week zoals, msn, vmware workstation, microsoft office, teamviever, VLC, winrar, total commander, incredimail, Grabit, daemon tools, Avira en 7zip.

Heb al dagenlang niets meer geinstalleerd en geen problemen. 21 juni de laatste updates voor win7 64 bit gekregen en op 21 juni FF 3 upgrade naar FF5. Dus vanaf dinsdag (of eigenlijk sinds recovery) tot zojuist geen problemen meer gehad...

[afbeelding]

Nieuwe of juist oudere AMD drivers? Mijn ervaring met AMD leert mij dat de drivers nogal brak kunnen zijn. Het is geen Firefox probleem want ik hoor/zie er niemand anders over klagen. Gebeurt het ook bij andere dingen? Zou ook een probleem met de hardware (GPU) kunnen zijn. Is er misschien een BIOS update? Conflicterende programma's zou ook nog kunnen. Probeer eens een compleet schone installatie van Windows, dus geen recovery DVD's maar gewoon een clean Windows 7.

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 25-06-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:08
Wat ik al eens eerder hier gemeld heb, ik had nadat ik alles geupdate had ook nog steeds die melding. Sinds ik die hardwareversnelling uit gezet heb, nooit meer gezien die melding. En je hebt er toch niets aan die versnelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 13:38
Ik heb sinds mijn upgrade naar v5 het probleem dat de google search rechts bovenin verwijst naar search.insiteapp.com/ Nu Heb ik al op google gezocht maar kan niet echt een oplossing vinden. Mijn virusscanner en spyware/mallware scanner kunnen niks vinden. Iemand hier misschien een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Schijnt malware te zijn, maar google heb je ook niet veel aan :?

[ Voor 85% gewijzigd door desalniettemin op 25-06-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 00:25
Renissi schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:16:
Ik geef het op..

[afbeelding]

contact opnemen met de forum van AMD.
Ik heb dat probleem een paar keer Nvidia kaart gehad.
Gebruik je een andere applicatie die ook gebruikt maakt van jouw videokaart, zoals VLC?

Trouwens, zou fijn zijn als je ook de versie van jouw AMD driver hier zo posten.
Naast dat, kijk op de forum van Tweakers: genoeg post over problemen met gpu drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-10 13:38
desalniettemin schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:59:
Schijnt malware te zijn, maar google heb je ook niet veel aan :?
Als ik op google zoek kom ik niet verder dan een forum waar de zelfde vraag is gesteld en waar een heel topic staat met ideeën voor malware scanners etc. maar die verhelpen het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 22:26

aex351

I am the one

Is er een manier om de positie te bepalen van een tabblad die je naar een nieuw venster sleept? Dus stel je sleept een tabblad naar een leeg deel op je bureaublad, dan wil ik dat daar het nieuw venster wordt geopend. Chrome laat de gebruiker wel de positie bepalen. Met Firefox is het nu zo dat je uiteindelijk twee keer moet klikken en doen om het venster op de juiste positie te krijgen. Het zou ook fijn zijn wanneer je bezig bent met het verslepen van een tabblad naar een nieuw venster, Windows dit ook als een venster ziet. Zodat je Windows Snap etc. ook werkt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Cubic X schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:22:
[...]

Nieuwe of juist oudere AMD drivers? Mijn ervaring met AMD leert mij dat de drivers nogal brak kunnen zijn. Het is geen Firefox probleem want ik hoor/zie er niemand anders over klagen. Gebeurt het ook bij andere dingen? Zou ook een probleem met de hardware (GPU) kunnen zijn. Is er misschien een BIOS update? Conflicterende programma's zou ook nog kunnen. Probeer eens een compleet schone installatie van Windows, dus geen recovery DVD's maar gewoon een clean Windows 7.
Voordat je deze stap onderneemt, probeer de driver op een goed manier te deïnstalleren en dan de nieuwe te installeren. Als je de driver weggehaald, draai Driver Sweeper en Windows Save mode en haalt de resterende drivers van de videokaart weg.

Maar voordat je dit stap onderneemt, moet je echt weten wat je chipset drivers zijn, anders haal je ook jouw chipset drivers weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
westlym schreef:
contact opnemen met de forum van AMD.
Ik zal eens kijken wat ze daar te vertellen hebben.
westlym schreef:
Gebruik je een andere applicatie die ook gebruikt maakt van jouw videokaart, zoals VLC?
Ja, zoals ik dat al schreef in mijn laatste post, maar VLC was niet aan. Het enige dat aan stond was ff5 en 1 msn venster
westlym schreef:
Trouwens, zou fijn zijn als je ook de versie van jouw AMD driver hier zo posten.
Tja dat is het probleem, ik weet niet hoe. Want ik vind alleen maar ATI op mijn laptop.
Daarom snap ik dat hele AMD niet.
Afbeeldingslocatie: http://ammg.web-chat.eu/Dxdiag01.jpgAfbeeldingslocatie: http://ammg.web-chat.eu/Dxdiag02.jpg
westlym schreef:
Naast dat, kijk op de forum van Tweakers: genoeg post over problemen met gpu drivers.
Ik doe mijn best.

Dank je voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
Cubic X schreef:
Ik heb vorige maand al geschreven dat dit een nieuwe laptop is.
Gekocht dinsdag 4 januari bij saturn.
Na de pre-install van deze laptop was er niks aan de hand. Dan heb ik natuurlijk de gebruikelijke erop gezet zoals vlc, msn, mailprog, updates, firefox 3 etc.

Nadat ik FF3 update naar FF4 is het begonnen met die beeldschermstuurprogramma melding.
Bios update weet ik niet.. Ik ben geen ICTer. Ik ben iemand die koopt een nieuwe laptop met mijn gespaarde geld en verwacht dat het dan goed loopt.. Niet dat ik dan weer problemen krijg (dan had ik mijn oude laptop kunnen behouden). Problemen die dan komen, kan ik alleen maar proberen op te lossen via help zoals hier of googlen.
Ik heb geen win7 install dvd. Ik heb alleen maar de 3 dvds van de acer (na de pre install kon ik die dvds branden als backup ofzo) dus is dan toch eigenlijk een schone install met drivers alles erop en eraan wat van de acer is. Daarna heb ik dus mijn dingen geinstalleerd...
Niet veel, omdat ik niet weet wat het probleem is wou ik die 1 voor 1 installen. en dat heb ik dan ook gedaan. en 21 juni waren mijn laatste updates geweest en mijn laatste programma (teamviewer) en heb geen problemen meer gehad.. dinsdag woensdag donderdag en vrijdag niet. Zaterdag ook niet voor lange tijd en ik heb FF5 en 1 msn chatscherm open. ik beroer mijn muis niet voor meer dan 5 minuten en keek tv.
Opeens werd mijn beeld zwart en stond die melding
Afbeeldingslocatie: http://ammg.web-chat.eu/beeldscherm.jpg
er weer. :? 8)7

Voor een leek is dit frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Renissi schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:27:
[...]

Ik zal eens kijken wat ze daar te vertellen hebben.

[...]

Ja, zoals ik dat al schreef in mijn laatste post, maar VLC was niet aan. Het enige dat aan stond was ff5 en 1 msn venster

[...]

Tja dat is het probleem, ik weet niet hoe. Want ik vind alleen maar ATI op mijn laptop.
[afbeelding][afbeelding]

[...]
Ik doe mijn best.

volgens mij gebruik je een amd chipset.
als je de videodrivers eenmaal weghaalt, bestaat er een kans dat jouw systeem niet goed meer werkt, want onbewust deïnstalleer je ook de drivers van de chipset.
als je jouw chipset en videokaart drivers weghaalt, dan moet je beide weer opnieuw installeren. eerst de chipset en daarna de gpu drivers.
het is beste is, als je niks weet over jouw chipset van jouw pc, dat je AMD catalyst 11.6 installeert. dan installeer je het laatste versie van de gpu drivers.

Maar voordat je dit doet, graag het volgende doen:
even hier een topic opendoen of tweakers even doorzoeken naar jouw probleem: Videokaarten & Beeldschermen

daar kunnen ze jou beter helpen. dit is eenmaal een forum over firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Renissi schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:49:
[...]

Ik heb vorige maand al geschreven dat dit een nieuwe laptop is.
Gekocht dinsdag 4 januari bij saturn.
Na de pre-install van deze laptop was er niks aan de hand. Dan heb ik natuurlijk de gebruikelijke erop gezet zoals vlc, msn, mailprog, updates, firefox 3 etc.

Nadat ik FF3 update naar FF4 is het begonnen met die beeldschermstuurprogramma melding.
Bios update weet ik niet.. Ik ben geen ICTer. Ik ben iemand die koopt een nieuwe laptop met mijn gespaarde geld en verwacht dat het dan goed loopt.. Niet dat ik dan weer problemen krijg (dan had ik mijn oude laptop kunnen behouden). Problemen die dan komen, kan ik alleen maar proberen op te lossen via help zoals hier of googlen.
Ik heb geen win7 install dvd. Ik heb alleen maar de 3 dvds van de acer (na de pre install kon ik die dvds branden als backup ofzo) dus is dan toch eigenlijk een schone install met drivers alles erop en eraan wat van de acer is. Daarna heb ik dus mijn dingen geinstalleerd...
Niet veel, omdat ik niet weet wat het probleem is wou ik die 1 voor 1 installen. en dat heb ik dan ook gedaan. en 21 juni waren mijn laatste updates geweest en mijn laatste programma (teamviewer) en heb geen problemen meer gehad.. dinsdag woensdag donderdag en vrijdag niet. Zaterdag ook niet voor lange tijd en ik heb FF5 en 1 msn chatscherm open. ik beroer mijn muis niet voor meer dan 5 minuten en keek tv.
Opeens werd mijn beeld zwart en stond die melding
[afbeelding]
er weer. :? 8)7

Voor een leek is dit frustrerend.

deze probleem heb ik meerdere malen gehad met een nvidia videokaart, zelfs ook met een ati videokaart. dit betekent dat de driver niet goed functioneert. dit betekent of de driver overnieuw installeren of de driver helemaal weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
desalniettemin schreef:
Wat ik al eens eerder hier gemeld heb, ik had nadat ik alles geupdate had ook nog steeds die melding. Sinds ik die hardwareversnelling uit gezet heb, nooit meer gezien die melding. En je hebt er toch niets aan die versnelling ;)
Dat heb ik idd weer uitgezet. Helaas nadat ik die beeldschermstuurprogramma melding gekregen hebt.
Had ik dat toch maar gelijk gedaan, dan wie weet had ik die melding niet gekregen..

Wat ik me nu realiseer is dat ik soms mijn beeld weleens heb zien "' knipperen" heel kort zwart maar dan weer terug.
Ik denk dat dat is wat jij bedoelde met zelf herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
westlym schreef:
Voordat je deze stap onderneemt, probeer de driver op een goed manier te deïnstalleren en dan de nieuwe te installeren. Als je de driver weggehaald, draai Driver Sweeper en Windows Save mode en haalt de resterende drivers van de videokaart weg.

Maar voordat je dit stap onderneemt, moet je echt weten wat je chipset drivers zijn, anders haal je ook jouw chipset drivers weg.
Eerlijk gezegd loop ik eerder terug naar saturn voordat ik zoiets doe, want dat gaat mijn verstand te boven..
Ik ben 43 en heel laat met computeren begonnen, dus veel is voor mij " moeilijk" :-( sorry. Wil echt veel leren, en ben ook bereid om de genoemde proggies te vinden.

Evengoed heel erg bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
Het is nu 1200 zondagmiddag. Die melding heb ik dus gisteren 2 maal gehad. De eerste rond 1500. Dan heb ik de laptop uitgedaan en weer aan. Kreeg gelijk nadat ie opgestart was (dus nog geen muis beroerd) de 2de keer die melding. Daarna tot nu toe niet meer gehad..
Misschien als die amd driver weer moeilijk doet, hersteld ie wellicht zelf weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je weet dat er een edit-knop bestaat? ;) -> Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif
Renissi schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:27:
[...]

[afbeelding][afbeelding]

[...]
Ik doe mijn best.

ATI is overgenomen door AMD, misschien wat verwarrend, maar de chip op de videokaart is/was dus van ATI.
Voor drivers moet je tegenwoordig op de site van AMD zijn denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 26-06-2011 18:25 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:05:

[...]

Ik word zenuwachtig van dat geknipper. Ik zie liever de permanente balk (over de hele breedte) terug.
Installeer Status-4-Evar nou maar, die zet standaard gewoon een normale statusbar neer. Zoals je gewend bent van vroeger dus.
Raven schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:24:

[...]

ATI is overgenomen door AMD, misschien wat verwarrend, maar de chip op de videokaart is/was dus van ATI. Voor drivers moet je tegenwoordig op de site van AMD zijn denk ik.
ATI.com is er nog gewoon, linkt gewoon automatisch door naar de site van AMD alwaar je idd de drivers kunt ophalen.

Wat betreft verwarrend: ATi wordt nog steeds te pas en te onpas gebruikt als naam, terwijl het gewoon AMD is tegenwoordig vanwege de overname.

Renissi: voor de 64-bits drivers voor jouw videokaart moet je deze hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Wildfire op 26-06-2011 19:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Lizard schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:25:
[...]

Met je middelste muisknop op de home button drukken opent een nieuwe tab met homepage.
Anders zou je ook Tab Mix Plus kunnen installeren. Die maakt het ook mogelijk in de opties.
Tab Mix Plus is inderdaad de oplossing. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renissi
Wildfire schreef:
Renissi: voor de 64-bits drivers voor jouw videokaart moet je deze hebben.
Ik zal eens proberen.
Allen bedankt en ja dit is een firefox topic. Ik stop in dit topic met posten en ga naar de andere topic.

Bedankt allen voor het geduld en tijd...

mvg,
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 10:05
Sinds vandaag zijn bij mij Firefox en Internet Explorer fonts ineens anders. Sinds Firefox 4 was het al waziger. Maar dat was bij vrijwel iedereen had ik begrepen. Sinds vandaag is het echter nog anders. Heel irritant vind ik het. Het lijkt allemaal wat kleiner en vetgedrukter nu. Vooral op Facebook is het duidelijk zichtbaar. In Chrome heb ik er absoluut geen last van. Wat kan ik hiertegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:31
Wat hebje veranderd dan, kan toch niet maar zomaar opeens gekomen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sjah schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:28:
Wat hebje veranderd dan, kan toch niet maar zomaar opeens gekomen zijn.....
Het enige wat er is veranderd, is dat er 3 Windows Updates zijn geïnstalleerd vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10 21:29
Heb hier hetzelfde als Edwin. Weet nog niet wat ik er van vind. T is op zich wel een mooi klein maar goed leesbaar lettertyp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Edwin- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:30:
[...]

Het enige wat er is veranderd, is dat er 3 Windows Updates zijn geïnstalleerd vanochtend.
Die heb ik ook sinds 2 dagen, niks gemerkt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Als ik Firefox in veilige modus opstart zijn de letters wel goed :S Maar dan staat GPU acceleration ook uit. Maar zoals ik al zei is dit niet alleen het wazige dat door GPU Acceleration komt. Alles is klein en dik.

[ Voor 32% gewijzigd door -Edwin- op 30-06-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, en heeft Edwin ie9? Ik heb ie8 en nergens last van, zou dus zeggen: ie9 eraf donderen..of is dat het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sjah schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 22:04:
Ok, en heeft Edwin ie9? Ik heb ie8 en nergens last van, zou dus zeggen: ie9 eraf donderen..of is dat het niet?
Ja ik heb IE9. En IE8 is geen oplossing. Dat ga ik niet gebruiken. Dus Firefox 5 zal gewoon dat probleem blijven hebben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Volgens mij betreft het deze update:
Text displayed in some core fonts appears blurred in Internet Explorer 9 on a computer that is running Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7, or Windows Server 2008 R2

Dit betreft een font update en dus ieder programma, FF incluis, heeft hier mee te maken.
Kennelijk werkt de fontrendering engine van FF wat anders dan die van IE en geeft daarom mindere resultaten.

Dus als je windows update KB-2545698 er afhaalt is het denk ik opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door - J.W. - op 01-07-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Hardwareversnelling laat ik uit totdat het is opgelost met die wazige letters :)

Fx 6 beta 1 komt 5 juli: http://www.computeridee.n...5-juli-beschikbaar?sic=nb

[ Voor 40% gewijzigd door desalniettemin op 02-07-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders, las net dit bericht:

http://www.depers.nl/cult...ieuwe-Grote-Database.html

Ik meen mij goed afgeschermd te hebben door ghostery, betterprivacy en adblock, maar wellicht mis ik wat. Zijn er meer tools die ik kan gebruiken om te voorkomen dat ik in zo'n database kom?

Ik zoek nog een tool om cookies eenvoudig te kunnen beheren (aangeven welke cookies mogen en welke na bijv. 15 minuten gewist moeten worden).

tips zijn welkom :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:56:
Ik zoek nog een tool om cookies eenvoudig te kunnen beheren (aangeven welke cookies mogen en welke na bijv. 15 minuten gewist moeten worden).

tips zijn welkom :)
Ik gebruik zelf Cookie Monster en ben er tevreden over.
Je kan alleen geen tijd aangeven zoals je zegt, maar wel dat het alleen voor de sessie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12

The Executer

Lekker belangrijk!

Onlangs begon ik te merken dat Firefox wat problemen gaf: Ongeveer 10 seconden na het starten, loopt Firefox voor enkele seconden tot enkele minuten vast. Hierna functioneert hij verder weer normaal, maar vervelend is het wel.
Upgrade gedaan naar V5, en ook hierin speelt het probleem. Ga vanavond proberen alle plugins uit te schakelen, en anders FF maar opnieuw installeren.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitbron schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:39:
Ik gebruik zelf Cookie Monster en ben er tevreden over.
Je kan alleen geen tijd aangeven zoals je zegt, maar wel dat het alleen voor de sessie is.
Alleen al vanwege de naam verdient deze plugin een goede kans :D
Ik ga hem erop zetten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:04:
[...]

Alleen al vanwege de naam verdient deze plugin een goede kans :D
Ik ga hem erop zetten nu.
http://touchofmeh.com/blo...010/03/delete-cookies.jpg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 21:20

Diamon

The Weird One

Ik draai nu zelf een paar dagen met FF 5. Sinds deze nieuwe versie, krijg ik ongeveer om de 10min de volgende melding: "you have been logged out from www.blaat.nl. Maybe because your internet connection has been interrupted for a short time".

De vorige versie ik draaide had ik hier geen problemen mee, en dit begint beetje irritant te worden.

Verder is mij opgevallen, dat wanneer je meerdere tabbladen open hebt staan, je deze niet meer in 1 keer kunt opslaan.

Iemand een idee ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:25:
Hardwareversnelling laat ik uit totdat het is opgelost met die wazige letters :)

Fx 6 beta 1 komt 5 juli: http://www.computeridee.n...5-juli-beschikbaar?sic=nb
Dat staat allang op de Mozilla Wiki site: https://wiki.mozilla.org/Releases.
Ga 'm trouwens gelijk installeren vandaag, hij zal in de loop van de middag wel beschikbaar komen. Er zijn een hoop mooie nieuwe features (https://blog.mozilla.com/...2011/05/27/firefoxaurora/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Chris7 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:55:
[...]

Dat staat allang op de Mozilla Wiki site: https://wiki.mozilla.org/Releases.
Ga 'm trouwens gelijk installeren vandaag, hij zal in de loop van de middag wel beschikbaar komen. Er zijn een hoop mooie nieuwe features (https://blog.mozilla.com/...2011/05/27/firefoxaurora/).
Firefox 6 beta 1 was het toch? :?

Edit: je bedoelde Fx 7 :) Krijgt verbeterd geheugenbeheer 8)

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 05-07-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:19:
[...]

Firefox 6 beta 1 was het toch? :?

Edit: je bedoelde Fx 7 :) Krijgt verbeterd geheugenbeheer 8)
Nee, ik zaai wat verwarring geloof ik, ik bedoelde wel Firefox 6 beta 1, maar omdat die nog niet uit is haalde ik de post van de Aurora versie erbij, want die features komen nu ook in Firefox 6 bèta. Vooral de nieuwe webdeveloper features spreken me erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik kan geen filmpjes bekijken op tweakers :? Iemand ajb :)

Adblock is uitgeschakelt. Herstart met alle addons uitgeschakelt en nu doen ze het wel. Nu nog zoeken welke het probleem veroorzaakt. Wordt vervolgt :P

Edit: Opgelost 8) Was toch Adblock ;w

[ Voor 50% gewijzigd door desalniettemin op 06-07-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:48

MsG

Forumzwerver

Is er inmiddels al iets voor die lelijke fontrendering zonder de hardware-versnelling uit te zetten? Dat is namelijk een beetje defeating the purpose. Google Maps wordt er heel sloom van als ik dat uizet, en soms is het handig.

Wanneer komt Chrome nou eens met RSS-bladwijzermapjes zoals Firefox? En met een gedegen firebug? Dan ben ik meteen weg. Heb het een beetje gehad met Firefox. De browser is gewoonweg ingehaald.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:26:
Is er inmiddels al iets voor die lelijke fontrendering zonder de hardware-versnelling uit te zetten? Dat is namelijk een beetje defeating the purpose. Google Maps wordt er heel sloom van als ik dat uizet, en soms is het handig.
...
gfx.font_rendering.cleartype.always_use_for_content; false
gfx.font_rendering.directwrite.enabled;false

Dat werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 21:48
moest de beta van firefox 6 ondertussen al niet uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:48

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:39:
[...]

gfx.font_rendering.cleartype.always_use_for_content; false
gfx.font_rendering.directwrite.enabled;false

Dat werkt voor mij.
Hmm dan heb ik nog steeds een beetje wazige fonts vergeleken met hardware-rendering helemaal uit. Jij niet?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:39:
[...]

Hmm dan heb ik nog steeds een beetje wazige fonts vergeleken met hardware-rendering helemaal uit. Jij niet?
Helemaal geen wazigheid hier (Nvidia 240m, Vista 32bit- geen ClearType aan) en dat werkt voor mij al sinds de beta van FF 4...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GjasJF5xKk7FLRfAMw7sKnyF/thumb.png

about:config:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5z2rTyQY6TaatCBMRxv5gewI/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
is er een add-on waarmee je tabs kunt groeperen in firefox 5?
bv onder de tab/groep 'muziek' zit Nederland.fm pure.fm etc

ik heb een add-on gevonden maar die werkt niet fatsoenlijk onder firefox 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
timskiej schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:21:
is er een add-on waarmee je tabs kunt groeperen in firefox 5?
bv onder de tab/groep 'muziek' zit Nederland.fm pure.fm etc

ik heb een add-on gevonden maar die werkt niet fatsoenlijk onder firefox 5.
Als je met rechts op een tab klikt, kan je groepen aanmaken. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/channel/
Aurora linkt nu naar v7, beta nog niet naar v6.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Nee, dat staat hier uitgelegd, de dag dat de code naar een ander kanaal gaat is niet per se de dag dat er naar users gereleased wordt.
Ik vind het wel begrijpelijk, want Aurora is instabieler dan Beta, en ze moeten voor Beta meer testen, ook om 'm stabiel te krijgen, dus ik denk dat Firefox 6.0b1 dit weekend komt. Nog heel even geduld dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Firefox 6 beta 1 is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En Alpha zit al dagen op 8.0a1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Alpha's blijf ik liever vanaf. Beta's vind ik net wat stabieler en de meeste addons doen het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Inderdaad, ik krijg de automatische update waarschuwing. Gelijk maar installeren :) .

Edit: geïnstalleerd
In eerste instantie merk ik weinig verschillen. De JavaScript scratchpad/kladblok is voor webdevelopers wel enorm handig! :) . Het nadeel is dat FireBug niet werkt (de beta's van Firebug ook niet...) en ook de Java applets op websites werken niet (Java Console plugins zijn niet compatible). er was dus al een Java update, nu werkt het weer :>. Hopelijk fixen ze dat in beta 2 ;) .

De about:memory pagina is ook helemaal veranderd, nu veel duidelijker. Daarnaast kan je nu geheugen opruimen :) .

[ Voor 56% gewijzigd door Cubic X op 09-07-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ja, ik heb Firefox 6.0b1 ook net geïnstalleerd, maar wat ik raar vind is dat ie nog niet op de FTP staat.
desalniettemin schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:07:
Alpha's blijf ik liever vanaf. Beta's vind ik net wat stabieler en de meeste addons doen het ;)
Helemaal mee eens, ik gebruik ook altijd de Firefox beta omdat ik websites ontwikkel en ik dan wel graag een stabiele ontwikkelomgeving wil. Anders is Aurora ook geen slechte keuze, maar Nightly schijnt toch best wel onstabiel te zijn, dus die installeer ik maar niet.
Trouwens, voor alle nieuwe features kan je ook op de Release Tracking pagina van de Mozilla Wiki kijken, daar staan altijd de laatste features die zullen worden toegevoegd aan Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-10 21:31
Hopelijk herkent iemand het volgende probleem:

Ik heb nu sinds ongeveer een week dat Youtube filmpjes af en toe raar gaan doen. Na een x aantal seconden springt de ronde grijze button die altijd met het filmpje meeloopt terug naar het begin, terwijl het filmpje gewoon doorloopt. Vervolgens werkt geen 1 button meer in de interface, behalve die van het geluid. Kan dus niet meer op pauze zetten of skippen in het filmpje.

Heb de laatste flash player nogmaals gedownload maar dat heeft het niet verholpen. Het gebeurt bij zowel de nieuwe test versie van Youtube als de 'oude' versie. Cookies al verwijderd maar dat heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb je dat met een andere browser ook, of alleen met Fx? Ik herken je probleem namelijk helemaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Heb je niet gewoon een addon geïnstalleerd die de autoplay disablet, d.w.z. het filmpje start en stopt zodat het wel buffert maar niet afspeelt, en inmiddels niet meer compatible is?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:12
Meer mensen last van de vele Adobe Flash crashes met Firefox op de Mac? Mijn vraag zal waarschijnlijk al voorbij zijn gekomen maar het is erg vervelend. Vooral bij YouTube crasht Adobe Flash om de haverklap, een simpele f5 is dan de oplossing maar dit verschijnsel had ik met de vorige Firefox niet.

Alles is up-2-date.

[ Voor 5% gewijzigd door SpaceOdyssey op 10-07-2011 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
@Sander H @laucas
Al eens een profielreset geprobeerd? In Firefox lost dit vaak een hoop problemen op:
http://support.mozilla.co...w_een-profiel-verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Cubic X schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:11:
[...]
Het nadeel is dat FireBug niet werkt (de beta's van Firebug ook niet...)
Weet je het zeker? Op getfirebug.com staat:
Compatibility, use following configurations:
Firefox 3.6 with Firebug 1.7.3
Firefox 4.0 with Firebug 1.7.3
Firefox 5.0 with Firebug 1.7.3
Firefox 6.0 (Aurora) with Firebug 1.8b5
Firefox 7.0 (Nightly) with Firebug 1.8b5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:45
Ik had net wel heel iets vaags. Ik start FireFox op, wordt de laatst geopende sessie gestart (Normaal altijd de startpagina), en wordt er muziek afgespeeld - ook na meerdere keren opnieuw op te starten. Ik heb het opgelost door FireFox weer terug te zetten op startpagina openen na opstarten.

Even later nadat ik de computer opnieuw had opgestart, werd een bepaalde pagina helemaal verkeerd gerenderd. Na een F5 werkte alles weer.

Ik denk dat ik FF even opnieuw moet installeren... of misschien is alleen de cache corrupt geraakt ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door X_lawl_X op 11-07-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 14:06

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

meuk: Mozilla Firefox 5.0.1

5.0.1. is uit, vreemd genoeg ook voor windows ondanks dat er alleen voor Mac dingen zijn opgelost.
Versienummering +1 :D

Hier nog geen melding in de auto-update trouwens...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb FireFox eraf gegooid omdat het bijna een veredelde Explorer 7 is (ik draai momenteel Vista!) en die is echt retetraag. :( Wat draai ik nu dan wel? Chrome en wat een verheerlijking is dat als in licht en snelheid onder Vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou fijn voor je, en fijn dat je Fx even een trap-na komt geven. Verder bedankt voor al je nuttige bijdragen in dit topic... :|

Fx net zo langzaam als IE7, sure, dan is of je install corrupt geweest, of je pc is niet echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 14:06

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:50:
Ik heb FireFox eraf gegooid omdat het bijna een veredelde Explorer 7 is (ik draai momenteel Vista!) en die is echt retetraag. :( Wat draai ik nu dan wel? Chrome en wat een verheerlijking is dat als in licht en snelheid onder Vista. :)
Bedankt voor de kick.

Bij mij is op mn laptop Chrome net zo traag als IE7, het is allemaal weer situationeel...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
"Wat vinden we ervan"

Ik gebruik FF4+ nog maar een tijdje (naast mijn trouwe 3.6) maar het valt me nu pas op dat de titel van de actieve tab niet meer in de titelbalk van het FF-venster wordt weergegeven. Ja, wel mooi "clean", maar dus ook nuttige functionaliteit die weggegooid is. Ik stoorde me er ook al aan dat ik niet meer op het lege gedeelte rechts naast de laatste tab kan rechtsklikken om het undo close tab menutje te krijgen. Ik vind het eigenlijk alleen maar lastig dat het menu er ook niet meer is.

Als ik de menubalk weer aanzet heb ik de titelbalk ook weer, maar het ziet er wel lelijk uit met die lichtblauwe gloed eromheen. Moet ik weer een theme/persona gaan zoeken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:50:
Tja, dit is informatie waar we niet echt wat aan hebben, maar als je vind dat Firefox een veredelde IE7 is dan is het helemaal zoals Sjah zegt:
Sjah schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:34:
[..]
Fx net zo langzaam als IE7, sure, dan is of je install corrupt geweest, of je pc is niet echt lekker.
Firefox is overigens juist gemaakt voor oudere en tragere pc's, en daarom zou het overal goed moeten kunnen draaien. Je hebt gelijk, Chrome is nog steeds een stuk sneller, maar mist dan ook een aantal features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Wat ik heb gemerkt sinds de laatste versie van FF is dat de geschiedenis van je browser sessie niet meer te kiezen is naast je BACK en FWD button. Markering van plaatje is niet goed, gaat om dat kleine pijltje rechts van de -> toets. Als je die klikt krijg je je vorige bezochte pagina's te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.digiwegwijs.nl/images/stories/firefox/firefox_vorige_pagina.jpg

Enig idee om dat terug te krijgen.

Moet ook erbij zeggen dat dit ook verdwenen is bij laatste IE, dus is dat expres gedaan of bij beiden een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Chris7 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:37:
Firefox is overigens juist gemaakt voor oudere en tragere pc's, en daarom zou het overal goed moeten kunnen draaien.
Ben ik het helemaal niet mee eens : Ik heb Firefox 1.5.x of 2.x.x samen met Opera 8/9 of zo gedraait op een PII 350 MHz met 256 MB RAM onder BSD/Linux/Windows en elke keer was Opera sneller en kon ik meer tabs openen voordat de boel zowat bevroor :o

Firefox is één groot varken geworden met een lelijke smoel en heeft een flinke vork nodig wat mij betreft !! :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

M.I.G. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:51:
Wat ik heb gemerkt sinds de laatste versie van FF is dat de geschiedenis van je browser sessie niet meer te kiezen is naast je BACK en FWD button. Markering van plaatje is niet goed, gaat om dat kleine pijltje rechts van de -> toets. Als je die klikt krijg je je vorige bezochte pagina's te zien.

[afbeelding]

Enig idee om dat terug te krijgen.

Moet ook erbij zeggen dat dit ook verdwenen is bij laatste IE, dus is dat expres gedaan of bij beiden een instelling?
Ok, ben er al uit. Feature. Door iets langer met je linkermuis op de <- te klikken verschijnt je historie van de vorige pagina's. Dit is hetzelfde als bij IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
M.I.G. schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:43:
[...]

Ok, ben er al uit. Feature. Door iets langer met je linkermuis op de <- te klikken verschijnt je historie van de vorige pagina's. Dit is hetzelfde als bij IE.
Ook als je er rechts op klikt. :)
Pagina: 1 ... 12 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.