[Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel veertien Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste
Acties:
  • 156.905 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ok ik start firefox op en ineens krijg ik dit in mijn navigatiebalk:

Afbeeldingslocatie: http://img822.imageshack.us/img822/1123/firefoxy.png
Ik kan klikken wat ik wil op die icoontjes maar ze doen helemaal niks... Ook kan ik Firebug ineens niet meer opstarten. Heeft iemand ditzelfde probleem?

Heb Firefox geupdate naar 5.0.1 maar hielp niet...

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-10 23:37
Ik ben op zoek naar een extension/add-on voor Firefox en ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Ik ben deze lang geleden een keer tegengekomen maar weet niet meer welke het was.

De extension doet het volgende: het auto-refreshed een website totdat er een bepaald, vooraf opgegeven, woord op de website voorkomt. Voorbeeld: om je aan te melden bij een torrent tracker krijg je 99.9 v/d 100 keer te zien dat het maximale aantal gebruikers bereikt is. Echter eens in de zoveel tijd (f5 f5 f5 f5) krijg je een formulier waarmee je je kunt aanmelden. Als je nu bij de extension invult dat 'ie moet stoppen met refreshen als het woord 'username' in de website voorkomt, krijg je een melding en stopt 'ie. Enfin, de werking is duidelijk dacht ik zo.

Iemand die zo'n extension bekend voor komt? Ik kan 'm niet meer vinden.

Check4Change is 't niet (refreshed alleen)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-10 22:26

aex351

I am the one

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik handmatig een bestandsextensie in Firefox kan koppelen aan een applicatie? Ik heb het probleem dat Firefox een muziekbestand download als een tekstbestand. Komt waarschijnlijk doordat de server het niet als een muziekbestand aangeeft. Toch zou ik het fijn vinden dat Firefox rekening houdt met de bestandsextensie. Internet Explorer kan dit wel gewoon. En het is behoorlijk vervelend om elke keer zo'n bestand eerst te moeten opslaan en te hernoemen voordat je het kan gebruiken.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

desalniettemin schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 22:06:
Binnenkort verschijnt de eerste beta van Fx 7. Men claimt 30% minder geheugengebruik 8)
Dat mocht van mij ook wel, is al snel 500MB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe kan ik de Page loading popup, die je links onder ziet verschijnen zodra er wat geladen wordt, uitzetten ? Kan niets vinden in de options en ook google geeft helaas geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Firefox 7 uses less memory than Firefox 6 (and 5 and 4): often 20% to 30% less, and sometimes as much as 50% less. In particular, Firefox 7′s memory usage will stay steady if you leave it running overnight, and it will free up more memory when you close many tabs.

This means that Firefox 7 is faster (sometimes drastically so) and less likely to crash, particularly if you have many websites open at once and/or keep Firefox running for a long time between restarts.
Bron

Eindelijk! Ben benieuwd hoeveel het daadwerkelijk gaat schelen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-10 17:34

CoolGamer

What is it? Dragons?

ThE_OwNeR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:03:

[afbeelding]
Ik kan klikken wat ik wil op die icoontjes maar ze doen helemaal niks... Ook kan ik Firebug ineens niet meer opstarten. Heeft iemand ditzelfde probleem?

Uitschakelen van FirePHP loste het bij mij op.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10 15:14
ThE_OwNeR schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:03:

[afbeelding]

Ik heb dit probleem ook.
+ onderin firefox heb ik een frame die leeg is die ik kan verslepen over mijn hele browser.
Als ik Adblock plus uninstall gaat dit weg.
Maar ik heb liever niet dat ik die moet uninstallen.

Heb jij misschien ook AdBlock?
Dan ligt daar het probleem.

Oh FirePHP en AdBlock gaan inderdaad niet samen.
Want firePHP verwijderen lost het ook op.

[ Voor 5% gewijzigd door Joostje123 op 13-08-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-10 00:25
Mozilla heeft de 6.0 online gezet. Zie hoofdpagina van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ipv zo'n reactie zou je een directe link kunnen plaatsen ;) -> nieuws: Mozilla zet Firefox 6.0 alvast online

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Raven schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:54:
Ipv zo'n reactie zou je een directe link kunnen plaatsen ;) -> nieuws: Mozilla zet Firefox 6.0 alvast online
Zal ik volgende keer doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Wel jammer, als ik al die reacties van die mensen lezen over Firefox, het lijkt alsof deze browser veel gebruikers aan het verliezen is.
Ik gebruik Firefox omdat het een opensource applicatie is. Hoe open de bron, des de beter de beveiliging, denk ik.
Ik lees ook overal dat mensen geheugensproblemen hebben met firefox. Ik heb niet zoveel problemen hiermee, omdat ik 8 gig hier gebruik, en ik zeg ook niet dat mensen ook 8 gig moeten gaan halen ofzo.

Maar ik vind het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
westlym schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

Wel jammer, als ik al die reacties van die mensen lezen over Firefox, het lijkt alsof deze browser veel gebruikers aan het verliezen is.
Ik gebruik Firefox omdat het een opensource applicatie is. Hoe open de bron, des de beter de beveiliging, denk ik.
Ik lees ook overal dat mensen geheugensproblemen hebben met firefox. Ik heb niet zoveel problemen hiermee, omdat ik 8 gig hier gebruik, en ik zeg ook niet dat mensen ook 8 gig moeten gaan halen ofzo.

Maar ik vind het jammer.
Ik blijf bij FF omdat ik hem helemaal heb ingericht als ideale ontwikkelaarsbrowser (ben webdeveloper), maar de performance van Firefox zorgt bij mij ook geregeld voor irritatie. Niet zozeer het geheugengebruik, maar wel het CPU gebruik. Op bepaalde momenten schiet hij naar de 90% en blijft vervolgens 10 seconden hangen. Daarna gaat het weer omlaag en kan ik verder werken.

Ik weet ook hoe het komt: mijn history zou te vol zitten. Dat komt omdat ik die al een hele tijd niet meer geleegd heb en ook synchroniseer met Firefox Sync. Als ik hem leeg gooi is het probleem opgelost. Maar dat is voor mij geen optie, ik vind het juist heel handig om alles in mijn history te hebben staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-10 15:59
Dit is de engelse versie. Ik wacht wel tot dinsdag :)

Edit: ik heb de Nederlandse versie inmiddels gevonden en geinstallerd 8)

[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 14-08-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:15

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
desalniettemin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Dit is de engelse versie. Ik wacht wel tot dinsdag :)
De link in het artikel is: ftp://ftp.mozilla.org/pub...releases/6.0/win32/en-US/. Logisch dat 'ie dan Engels is. Alle links:
Nederlandstalig
Windows
Mac OS
Linux 32-bit
Linux 64-bit

Engelstalig
Windows
Mac OS
Linux 32-bit
Linux 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb het inmiddels aangepast :)

[ Voor 126% gewijzigd door desalniettemin op 14-08-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-10 17:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Iemand die ook een witte balk onderaan het FF scherm heeft? DIe was er anders volgens mij niet... Klopt dit wel? Ik kan ook met de muis hem groter maken en kleiner, dan toont zich een groot wit vlak...

Update: het komt door add-block plus heb ik al door. Die is denk ik nog niet helemaal compatible ofzo, of er moet nog even een update over ofzo...

[ Voor 27% gewijzigd door DerOllie op 14-08-2011 14:48 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-10 19:01
Ik heb de indruk dat de browser juist trager reageert ten opzichte van 5.0 (Win7). Meer mensen die indruk?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Groentenboer schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:40:
Ik heb de indruk dat de browser juist trager reageert ten opzichte van 5.0 (Win7). Meer mensen die indruk?
Voelt hier (met name bij veel vensters open) wat sneller dan 5.0.1 (Mac OS X Lion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52
Heb Fx6 installt, maar nu opeens last van vieze vette fonts (op sommige sites). Heb hardware-acc. uitgezet nu weer goed, maar dat was niet de weg die ik wenste in te slaan. Het manifesteert zich heel erg op IMDB.com en op GS.nl.

Zie in de release-opmerkingen niks wat veranderingen in de font behelst. Kan ook met NoSquint te maken hebben, heb de fonts op 120% staan, altijd. Maar waarom deed die dan niet raar met Fx5....?

edit: en weer terug naar Fx5, en alles weer goed. Lekker dan, dus een corrupt profiel lijkt het niet te zijn...?

[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 14-08-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ook last van die 'vette' fonts. Eerst waren ze wazig en rafelig en nu weer vet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb echt het idee dat ze de weg kwijt zijn bij Mozilla. Het grootste probleem zit misschien nog wel in het profielsysteem. Betrekkelijk veel mensen klagen dat FF om de haverklap crasht of traag is, terwijl ik volgens mij nog nul crashes met FF4 en 5 heb gehad (wel geheugenlek sinds FF4).

Edit: Ik weet niet of mijn vermoeden klopt, maar de aanmerkingen op stabiliteit en snelheid FF lijken vaker voor te komen dan vroeger. Inmiddels is het aantal gebruikers natuurlijk wel gegroeid.

[ Voor 33% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-08-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Nee, niet echt. Bij mij gaat ie weldegelijk sneller, althans zo voelt het (Win7 Enterprise, 64bit)

[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 14-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
desalniettemin schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 16:29:
Ook last van die 'vette' fonts. Eerst waren ze wazig en rafelig en nu weer vet :?
Ja dat had ik ook! Ik heb het verder niet uigezocht en gewoon Opera er op gezet en Firefox erafgehaald :) Als je ze naast elkaar aanzet en wat plaatjes gaat laden merk je zo'n verschil... Maar bedacht me dat het misschien kon liggen aan de nieuwe nVidia driver 280.26 van 9 augustus.. die is net uit en wellicht is FF6.0 daar niet mee 'getest'? Kheb zelf een geforce 310m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
De "switch to tab" functie die er sinds FF4 ingezet is begon me aardig op de zenuwen te werken. Nu blijkt dat er niet eens een optie is om dit uit te schakelen. Gelukkig is het makkelijk op te lossen met een heel simpele addon (geen restart nodig bij installatie) en dan kun je in about:config aangeven voor welke adressen je switch to tab wilt blacklisten ([".*"] voor alle adressen). http://forums.mozillazine....php?p=10604621#p10604621
Add-on: https://addons.mozilla.or.../switch-to-tab-blacklist/

[ Voor 14% gewijzigd door Aham brahmasmi op 15-08-2011 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmm ik kan niet meer heenenweer slepen met tabs in de laatste FF Nightly?

Had een shitload een video card driver recoveries vanmorgen met FF maar na paar addons uitgezet te hebben en een forse system freeze, geen problemen meer. Bizar, leuk om het weer eens te proberen :X Al voelt FF weer een tandje responsiever aan, dat mag gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Hankey en desalniettemin: jullie dus ook die rare font in Fx6 ,he? Jullie toevallig ook een nVidia-kaart? Zou nog kunnen proberen of oudere drivers beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Heb inderdaad NVidia ja :) Maar ik zet die hardware versnelling toch altijd uit, dus maakt me niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 14:21:
Iemand die ook een witte balk onderaan het FF scherm heeft? DIe was er anders volgens mij niet... Klopt dit wel? Ik kan ook met de muis hem groter maken en kleiner, dan toont zich een groot wit vlak...

Update: het komt door add-block plus heb ik al door. Die is denk ik nog niet helemaal compatible ofzo, of er moet nog even een update over ofzo...
Ik lees bij de reviews dat meer mensen er last van hebben wat ik hier boven beschrijf...

https://addons.mozilla.or...don/adblock-plus/reviews/
Not proper in FF 6
Scoort 4 van de 5 sterren
door kl7mu op August 13, 2011 #

I love this addon, bu it makes me sad since I've installed FF6. A white or transperant blank area appears when I enabled Adblock Plus, and I can not completely remove this area, i can only make it being there as a tiny status bar, but literally it is not a bar, because nothing could be dragged into this, you can not have a right-click option on that area etc.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Laatst online: 19-02-2022
@sjah: ik ben wel blij met die driver want mn photoshop lijkt er sneller mee te werken dan met de vorige versie. dus ik houd het toch nog ff bij opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok jij hebt dus ook een nVidia...

Btw Fx6 is er nog niet, dit is wel de 16e nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 21-10 19:10
Eindelijk, in Firefox 6 zijn de letters weer zoals vroeger, zelfs met Hardware acceleration aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27
Yup... (ook bij FF7, 8 ).

Net alsof FF even wacht voordat hij een site laadt, bij FF5 geen vertraging.

[Win 7 Ultimate 64bit, 8 GB ram]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Edwin- schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:40:
Eindelijk, in Firefox 6 zijn de letters weer zoals vroeger, zelfs met Hardware acceleration aan :D
Huh? Wat voor videokaart heb jij dan? Ati? Hier nVidia, en voor mij zijn de problemen juist met 6 geintroduceerd...gggrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En 6 is uit!

Staat bij als ik op update controleer: er is een stabiliteits en beveiligingsupdate beschikaar...
Wat wil Mozilla nou eigenlijk, eerst hele tijd roepen dat dit major updates zijn, nou dit komt over als een minor, met die tekst.., pfff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:50
Dat zullen nog wel dingen zijn vanuit het verleden met het updaten, eerder kwam er ook een upgradescherm met de knoppen herinner later, nooit en upgrade nu ipv een updatescherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Heb FF6 hier ook draaien. Hardwareversnelling uiteraard uit. Ik geloof niet dat de letters vet waren de eerste paar minuten dat ik het nog niet uitgezet had, maar niet echt aandachtig naar gekeken. Het lijkt iig snel te reageren maar ik heb dan ook een nieuw/schoon profiel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb voor mezelf de oplossing gevonden voor de vette letters met HW-versnelling aan. In About:config de volgende waarde op true zetten.... layers.acceleration.force-enabled
Nu alles ok, ook met acceleratie aan dus, weet niet of deze waarde ookal in Fx5 zat.

edit: te vroeg gejuicht, is niet reproduceerbaar. Wat nu wel werkt is gfx.direct2d.disabled op true zetten, je zet dan een gedeelte der hw-acceleratie uit, maar niet alles.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjah op 16-08-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:14:
...

edit: te vroeg gejuicht, is niet reproduceerbaar. Wat nu wel werkt is gfx.direct2d.disabled op true zetten, je zet dan een gedeelte der hw-acceleratie uit, maar niet alles.
gfx.font_rendering.cleartype.always_use_for_content; false
gfx.font_rendering.directwrite.enabled;false

Heeft sinds dag 1 gewerkt bij FF4 toen HW versnelling beschikbaar was.

(32bit Vista/Nvidia 240m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja maar bij mij was het in 4 en 5 prima, nuja de oplossing die ik nu heb voldoet, laat verder ook maar, geen zin om er verder in te duiken.

ps. jouw waardes staan hier al op false.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 16-08-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sjah schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:41:
...
ps. jouw waardes staan hier al op false.
Krusher gebruikt geen Cleartype in Windows.

Indien je Cleartype gebruikt in windows is de door jou gebruikte oplossing prima:
set gfx.direct2d.disabled to true

Waar blijft FF 7.0 beta1 eigenlijk? :'(

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik gebruik helemaal geen cleartype in windows... :) :?

Waar komt je quote vandaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 17-08-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 21-10 19:10
Sjah schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

Huh? Wat voor videokaart heb jij dan? Ati? Hier nVidia, en voor mij zijn de problemen juist met 6 geintroduceerd...gggrrr.
Ik heb een ATI videokaart. Wat trouwens wel heel jammer is op de laptop, dat ik voor graphic updates afhankelijk ben van Samsung en niet van Intel. Daardoor werkt Hardware acceleration maar gedeeltelijk op mijn laptop in Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:17

MsG

Forumzwerver

Het is hier ook weer blurry met FF. Dan maar weer hardware-acceleratie uit.

Zucht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Laatst online: 30-03 19:56
Het ziet er naar uit dat Mozilla, firefox 6 officieel heeft uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nu 6 draaien, maar ik zie weinig verschillen met 5.zoveel. Enige wat me so far opvalt is dat de domeinnaam in de adresbalk vetgedrukt is, en de rest van de URL heeft een lichtere tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-10 11:21
BreadFan schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:56:
Ik heb nu 6 draaien, maar ik zie weinig verschillen met 5.zoveel. Enige wat me so far opvalt is dat de domeinnaam in de adresbalk vetgedrukt is, en de rest van de URL heeft een lichtere tint.
Klopt, de wijzigingen zitten vooral onder de motorkap.
En door de snellere updatecyclus zijn de verschillen tussen verschillende versies sowieso natuurlijk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
7 wordt pas echt interessant. Geheugengebruik 30% minder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
desalniettemin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:53:
7 wordt pas echt interessant. Geheugengebruik 30% minder 8)
Klopt! Ik draai daarom nu ook FF 7 beta (build 1) :)

Ik had de volgende bench gedraaid: http://gregor-wagner.com/tmp/mem

Bij FF6 had ik na afloop + alles sluiten + enkele keren "minimize memory usage" in about:memory ~600MB geheugengebruik en bij FF7 "maar" ~400MB, FF8 gaf weinig/geen verdere verbetering tov 7. Het piekverbruik lag ook lager, maar de exacte getallen ben ik alweer vergeten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 17-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik kijk vooral uit naar Firefox 8 & 9, daarin komen een aantal interessante ontwikkeltools. Maar Firefox 7 is idd met zijn verbeterde geheugengebruik ook heel mooi. Ga als 'ie beschikbaar is gelijk de Beta downloaden.
bitshape schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:56:
[...]
Waar blijft FF 7.0 beta1 eigenlijk? :'(
Dat staat hier uitgelegd, Firefox 7 komt dus pas over een paar dagen (was ook zo bij Fx6 bèta).

Edit:
- J.W. - schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:26:
Hier kun je hem downloaden:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/7.0b1-candidates/

Als build 1 goed is wordt die de officiele beta en anders komt er nog een build 2 (etc).
Aha, ik snap het. Dacht dat ik alle mogelijkheden wel was afgegaan ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Chris7 op 17-08-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Hier kun je hem downloaden:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/7.0b1-candidates/

Als build 1 goed is wordt die de officiele beta en anders komt er nog een build 2 (etc).

@Deathkill hieronder: Dat lijkt me sterk :) Beta's worden eerst uitgebreid getest alvorens live te gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door - J.W. - op 17-08-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu kan t ook via de site, vanochtend geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik vraag me af in welke versie je niet meer hoeft te herstarten na installatie extensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Bij Firefox6 lijkt het erop dat sommige letters/lettertypes anders (slechter) worden gedenderd. Vooral op nu.nl is het verschil duidelijk merkbaar. (Ik draai Win7.)

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 17-08-2011 20:18 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Schijnt vooral met NVidia zo te zijn. Lees maar eens terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

desalniettemin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:28:
Ik vraag me af in welke versie je niet meer hoeft te herstarten na installatie extensie :)
Die feature zou er toch al zijn voor v6? Of vergis ik me nu.

edit: Na even geGoogled te hebben... Het hangt blijkbaar van de plugin af of een herstart nodig is of niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 17-08-2011 20:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat wist ik al, maar het zou volgens mij voor elke extensie gaan gelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

desalniettemin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:19:
Schijnt vooral met NVidia zo te zijn. Lees maar eens terug ;)
Ik heb dus geen nVidia, maar vermoed dat het aan de standaard drivers van Windows 7 ligt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• - J.W. -
Firefox 7 heeft vernieuwde fontrendering, misschien dat dat beter werkt?

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb FF6 via de auto update binnen gekregen. Merk niet veel veranderingen, alleen een ding stoor ik me gruwelijk aan. De website van mijn motorclub is gebaseerd op Joomla icm PHPbb2 in een iframe dat automatisch resized naar de hoogte van de frame pagina (nieuwe website heb ik de regie over de ontwikkeling, dus die zal wel fatsoenlijk worden gebouwd). In FireFox 6 werkt die echter niet meer, wat zeer irritant is omdat ik nou meestal twee vensters moet scrollen, namelijk de tab zelf en het frame nog eens. Ik gebruik OSx Lion.

Iemand die hier iets meer over weet?

• mcDavid
Dik kans dat ze ergens wat quirks die al jaren deprecated zijn verwijderd hebben.

• BreadFan
  • Niet online
Hmm, de RSS feeds op mijn iGoogle pagina werken sinds het installeren van FF6 allemaal niet meer. Mijn Gmail Inbox laat hij daar nog wel zien. Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door BreadFan op 18-08-2011 14:15 ]

• desalniettemin
Dat heette toch electrolitisch of zoiets? :?

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:39

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik las op afterdawn het volgende:
Mozilla to remove Firefox version numbers
Written by Andre Yoskowitz @ 18 Aug 2011 1:44 User comments (3)

Mozilla to remove Firefox version numbers Mozilla has confirmed this week that it plans to begin hiding the version number of Firefox in the "Help-> About" window dialog.
Asa Dotzler, community coordinator for Firefox marketing projects added the entry to Bugzilla, and says the dialog will now just offer more general information like "Firefox checked for updates 20 minutes ago, you are running the latest release."

If you now want to check the version number, you will have to head over to the about:support page, says ghacks.

It appears that Mozilla's ultimate goal is simply to make versions less important to the end user.

Earlier this year, Mozilla announced it would be moving to a more Chrome-like release schedule, and has since moved from Firefox 4 to Firefox 8 nightly (Aurora) in just 6 months.
Hopelijk houdt het dan eindelijk een keer op met het versienummer gezeur in de meuktracker elke keer als er een nieuwe release is >:) :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb na het updaten naar FF6 last van een browser die na een tijdje er niets gedaan mee te hebben freezed. Ik draai OSx Lion en het lijkt iedere keer te zijn als ik fullscreen video heb gekeken op een tweede scherm. Ben tot nu toe zeer ontevreden over versie 6, lijkt een beetje buggy te zijn.

• Sjah
Kots, en weer die Dotzler he..... :(

Had ik mij net een beetje verzoend met het tempo, en gezegd dat over 6 jaar een Fx 37 helemaal niet zo gestoord is, krijgen we dit. Als kleine kinderen wil Asa ons behandelen. Weet die wel waar Fx vandaan komt, van de geinformeerde surfer, niet echt het n00bvolk dus.

Ach het is er nog niet doorheen, ik zie in de buglist dat er daar weerstand ook is, mooi mooi.

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 18-08-2011 18:39 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Zojuist FF7 beta geinstalleerd via Help » Over Firefox. Hij gaf o.a. aan dat Firebug 1.8 niet compatible is met FF7, maar ik heb toen gewoon doorgedrukt. Vervolgens werd Firefox opnieuw opgestart en was ik opeens ABP kwijt. Daarna heb ik ABP opnieuw toegevoegd en gelukkig waren al mijn instellingen nog bewaard 8)7

Eens kijken of ze met versie 7 het lagere geheugengebruik en de betere prestaties waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de build van 2011-08-16 en een verse install van Windows 7 32bit (voorheen Vista 32bit) geen enkele crash vanuit de driver van de videokaart gezien (Nvidia) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:50:
Hmm ik kan niet meer heenenweer slepen met tabs in de laatste FF Nightly?

Had een shitload een video card driver recoveries vanmorgen met FF maar na paar addons uitgezet te hebben en een forse system freeze, geen problemen meer. Bizar, leuk om het weer eens te proberen :X Al voelt FF weer een tandje responsiever aan, dat mag gezegd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Ik krijg net de nieuwe update binnen, maar ik vind die grijze url tekst verschrikkelijk irritant.
Weet iemand toevallig hoe je dit weer gewoon in zwart krijgt, ik kan niet zo gauw een add-on er voor vinden.

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
10K schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:08:
Ik krijg net de nieuwe update binnen, maar ik vind die grijze url tekst verschrikkelijk irritant.
Weet iemand toevallig hoe je dit weer gewoon in zwart krijgt, ik kan niet zo gauw een add-on er voor vinden.
Typ about:config in de adresbalk, en zet de optie browser.urlbar.formatting.enabled naar false.

desalniettemin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:25:
Dat wist ik al, maar het zou volgens mij voor elke extensie gaan gelden :)
Volgens mij niet, het is nu een mogelijkheid die ze bieden, maar die moet de add-on maker dan wel in zijn/haar add-on stoppen.

Son Goku schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:42:
Ik las op afterdawn het volgende:
[...]
Hopelijk houdt het dan eindelijk een keer op met het versienummer gezeur in de meuktracker elke keer als er een nieuwe release is >:) :)
Ik denk niet dat 'het versienummer gezeur' ophoudt (wat ik persoonlijk wel fijn zou vinden), want releases moeten ze, iig intern, alsnog een versienummer meegeven, anders kan je dat niet beheren. Aan de andere kant vind ik als webdeveloper de versienummers wel handig, dan kan ik nog eens kijken welke versie op welke computer draait. Maar als je het alsnog ergens tevoorschijn kan halen vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Chris7 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

Typ about:config in de adresbalk, en zet de optie browser.urlbar.formatting.enabled naar false.

Bedankt! veel prettiger leesbaarder voor mij zo :)

"Above And Beyond The Call"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Wildfire

Joy to the world!

Sinds Firefox 6 had ik opeens problemen met scrollen. Ik klik nogal vaak op linkjes met de middelste muisknop, die tegelijkertijd dus ook scrollwheel is. Maar de minste geringste beweging zorgde nu opeens voor een mini-scroll op het scherm, de pagina sprong dan een klein beetje omhoog of omlaag. Daar had ik voorheen dus geen last van.

Blijkt aan de 'smooth scroll' optie van Logitech Setpoint te liggen. Ik snap alleen niet waarom ik dan met Firefox 5 daar geen problemen mee had, maar goed -- opgelost is opgelost.

Als anderen hetzelfde probleem ondervinden weten ze nu iig hoe het opgelost kan worden :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
De FireFox 7 beta is nu te downloaden vanaf de website: https://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-beta.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
desalniettemin schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Dat heette toch electrolitisch of zoiets? :?
Electrolysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Beetje erg druk daar, want duurt laaaaaaaaaaaaaang :+

*vanavond opnieuw proberen gaat*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bekend wanneer de x64 versies van 9.0a1 uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:21:

Had ik mij net een beetje verzoend met het tempo, en gezegd dat over 6 jaar een Fx 37 helemaal niet zo gestoord is, krijgen we dit. Als kleine kinderen wil Asa ons behandelen. Weet die wel waar Fx vandaan komt, van de geinformeerde surfer, niet echt het n00bvolk dus.

Ach het is er nog niet doorheen, ik zie in de buglist dat er daar weerstand ook is, mooi mooi.
Betekent ook dat de eerstkomende paar jaar FF in enterprise omgevingen niet gebruikt gaat worden :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Draai nu een dag Firefox 7...moet zeggen dat het wel iets sneller 'voelt'. Het lettertype is bij mij wel veranderd sinds Firefox 7, het is nu wat minder dik en het bevalt me wel.

Wat geheugen-verbruik betreft zie ik weinig verbeteringen, hij gebruikt na een dagje alweer 920MB met 8 tabs open. Heb geen add-ons zoals FireBug draaien, het verbruik van het geheugen stelt mij in die zin dus teleur, echter voelt het geheel wel sneller :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:09:
[...]

Ik lees bij de reviews dat meer mensen er last van hebben wat ik hier boven beschrijf...

https://addons.mozilla.or...don/adblock-plus/reviews/

[...]
problem solved: Combinatie tussen Ad Block Plus en "Progress bar on tab 1.0" (experimenteel blijkbaar). Die 2 wilden niet met elkaar werken, daardoor kreeg ik dus een rand onderaan het scherm en een vreemd context meny. Die progress bar maar even uit gezet, en werkt weer prima...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:51:
[...]

Beetje erg druk daar, want duurt laaaaaaaaaaaaaang :+

*vanavond opnieuw proberen gaat*
Ik probeer de beta nu ook te downloaden, hij doet het met 2 KB/sec (2,5 uur wachten) waar hij er normaal maar 5 seconden over doet, met heel wat MB per seconde. Zeker problemen bij Mozilla ofzo.

Edit: Als ik het via FTP download gaat het wel snel.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris7 op 20-08-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Maar dan installeert het de engelse versie. Wacht nog wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer mensen dat .gif-jes het niet doen? De smileys op GoT blijven vaak vaststaan sinds een paar dagen?

test: _/-\o_ ;w 7(8)7 *O* :Y :N _O-

De helft staat bij mij ongeveer stil, ik moet meerdere malen refreshen voordat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
De lachers die jij gepost hebt bewegen allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:56:
Hebben er meer mensen dat .gif-jes het niet doen? De smileys op GoT blijven vaak vaststaan sinds een paar dagen?

De helft staat bij mij ongeveer stil, ik moet meerdere malen refreshen voordat het werkt.
Geen problemen hier met Firefox 7 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Verbeterd geheugengebruik zie ik overigens niet in Fx 7 beta 1 :/

[ Voor 12% gewijzigd door desalniettemin op 21-08-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
desalniettemin schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:54:
Zou er wel in moeten zitten, althans volgens deze post. In Firefox 8 wordt het geheugengebruik overigens nog verder verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:56:

Neu werkt prima hier ook, FF6.0 Win Vista. Misschien je buffer van FF ff leegmaken?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die mensen die altijd maar lopen te zeuren over fx geheugenverbruik, tellen die bij IE en Chrome wel de losse getallen op, wel zo eerlijk... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat heb ik al eerder gezegd. Chrome gebruikt nóg meer geheugen dan Fx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bij FF3.6 was het geheugengebruik stukken minder en liep het veel minder snel op (zelfs met 20+ extensies bij mij). Het ergste geheugenlek is er echter geloof ik wel uit bij FF6.

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 21-08-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou bij mij met 6 is het hetzelfde als met 3.6, tegen de 300. Geen reden tot ontevredeneheid hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
desalniettemin schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:54:
Nope, inderdaad. Begon vanochtend met een 'schone' Firefox 7 beta 1...geheugengebruik zat toen op een acceptabele 310MB. Nu, een paar uur later, is het verbruik alweer opgelopen tot 918MB :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Nog even naar aanleiding van een artikel wat ik gister las nieuws: Duitse privacywaakhond: Facebook overtreedt privacywetten, wilde ik toch nog even een add-on met jullie delen.

In de comments eronder word gesproken over Ghostery. Ik gebruik nu zelf een aantal dagen de Priv3 add-on voor Firefox welke zich specifiek bezig houd met het blokkeren van "like"-knop trackers van de grote social network sites: Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+. Het doet verder niets af aan de functionaliteit van de knoppen. Optioneel zit er een tellertje bij voor het aantal gefilterde items. Bijvoorbeeld voor een Tweakers.net nieuwsartikel zijn dit er bij mij 29.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb sinds Firefox 7 beta dat een scrollwheel klik (mousebutton 3) op een link de link niet meer opent in een nieuwe tab. Hebben meer mensen daar last van, of heeft iemand een oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door Blaise op 24-08-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blaise schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:40:
Ik heb sinds Firefox 7 beta dat een scrollwheel klik (mousebutton 3) op een link de link niet meer opent in een nieuwe tab. Hebben meer mensen daar last van, of heeft iemand een oplossing?
Wat doet ie dan wel? En werkt het in andere browsers (of een nieuw profiel) dan wel?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Blaise schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:40:
2 seconden zoeken in about:config:
browser.tabs.opentabfor.middleclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:14:
[...]

2 seconden zoeken in about:config:
browser.tabs.opentabfor.middleclick
Bedankt voor de hulp! Deze setting had ik al op true zag ik net.

Vreemde is dat middleclick nu opeens wel weer werkt zonder settings te hebben veranderd :?
(na browser paar keer afsluiten en opstarten)

• BreadFan
  • Niet online
BreadFan schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:15:
Hmm, de RSS feeds op mijn iGoogle pagina werken sinds het installeren van FF6 allemaal niet meer. Mijn Gmail Inbox laat hij daar nog wel zien. Iemand een idee?
Ben ik de enige die hier last van heeft? Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://xs.to/media/106369
Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.