Vlinders moet je volgen, niet vangen...
Op zich een oplossing voor het hoge gebruik, maar het blijft wel symptoombestrijding ipv het bij de bron aan te pakken (de leak zelf dus), maar dat zal van mozilla moeten komen uiteraardPaulZ schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:31:
Het geheugengebruik met FF6 loopt nog steeds de spuigaten uit (> 1 GB).
Inmiddels heb ik als proef FireMin draaien en die houdt de boel netjes rond de 34.000 kB. Maar dat moeten de ontwikkelaars van FireFox zelf toch ook kunnen?
Ik heb weinig last van veel geheugengebruik sinds FF4, maar ik heb wel meer negatieve verhalen gelezen, hangt kennelijk van de overige software/hardware af.
Bij Mozilla zijn ze druk bezig met het memshrink programma. In FF7b2 landen er weer wat fixes. In de nightlies zitten die al geloof ik (?)
P.S. 34000 kb? Da's érg weinig, als ik FF opstart heb ik al het dubbele..
---
Hét grote nieuws is imo dat Type Inference gaat landen in FF9 nightlies deze/volgende week! (grote javascript update met serieuze performance winst)
[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 25-08-2011 14:12 ]
Misschien helpt het om je profiel te resetten.BreadFan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:00:
[...]
Ben ik de enige die hier last van heeft? Het ziet er nu zo uit:
[afbeelding]
- Firefox 7 beta 2 is gereleased
Dat gedrag gaat ook veranderen: Vanaf Firfox 9 zullen add-ons by default als compatible worden beschouwd en enkel als incompatible worden aangemerkt als daar aanwijzingen voor zijn (bijv. via users gemeld, vernomen van de add-on maker, falen van geautomatiseerde tests, etc).Sjah schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:55:
zodat add-ons weer meestal werken.
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 26-08-2011 11:01 ]
Het is alleen kloten om al je add-ons en gebruikersgegevens op websites weer in te moeten voeren de eerste keer, maar het scheelt echt een hoop
Meer gebruikers last van?
[ Voor 9% gewijzigd door desalniettemin op 27-08-2011 09:37 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Crp op 28-08-2011 12:06 ]
Geen last van, gebruik hier ook Firefox 7 beta 2.desalniettemin schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:33:
Nieuwste beta zuigt, want iedere keer als ik een pagina open verschijnt er niets en moet ik iedere keer F5'en en dan pas verschijnt de paginaNiet bij alle pagina's overigens
Meer gebruikers last van?
Ook geen last van met Firefox 7 beta, de lagen werken allemaal prima.Crp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:40:
Hebben meer mensen last van dat niet alles goed werkt in maps.google.com ? de lagen zoals Photo's webcams en weather verschijnen niet, alleen traffic doet het bij mij.
Krijg hem net onverwacht binnen via de automatische update...
www.youtube.com/DerOllie
Doet bij jullie LinkedIn het normaal?
Hij ziet er bij mij zo uit.

Ziet eruit alsof je iets te veel hebt geblokt met AdBlock Plusfeep schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:16:
Heb net ook de update geïnstalleerd.
Doet bij jullie LinkedIn het normaal?
Hij ziet er bij mij zo uit.
[afbeelding]
Bedankt. Adblock is idd de boosdoener.Smultie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
Ziet eruit alsof je iets te veel hebt geblokt met AdBlock Plus
Firefox 7 Beta 3 is ook gereleased.
[ Voor 8% gewijzigd door - J.W. - op 31-08-2011 13:22 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
browser.tabs.opentabfor.middleclick staat gewoon op true.
Veranderen hiervan helpt niets.
Geen problemen hier, zowel onder Windows 7 64bit als XP niet.Lizard schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:58:
Met beta 4 werkt bij mij het openen van links in nieuwe tabs met de middelste muisknop helemaal niet meer.

En daarnaast, nog steeds heeft niemand gereageerd op 't verplaatsen vd tabs, het probleem dat ik niet meer kan slepen met tabbladen. Is dat nu non-existent of uniek op mijn pc??
edit: en idd............ Removed trust exceptions for certificates issued by Staat der Nederlanden (see bug 683449 and the security advisory)
Resolved an issue with gov.uk websites (see bug 669792)
[ Voor 59% gewijzigd door Sjah op 07-09-2011 01:01 ]
EDIT: Hmm vreemd. Bij mij is het in 6.0.2, zijn er misschien nog andere veranderingen doorgevoerd?
[ Voor 25% gewijzigd door Patriot op 07-09-2011 01:08 ]
Het is een conflict tussen Tabmix Plus en de nieuwe Greasemonkey (0.9.10)
Via https://addons.mozilla.or...asemonkey/reviews/310107/
Ben ik terecht gekomen bij https://addons.mozilla.or...on/greasemonkey/versions/
Waar je 0.9.11 kan downloaden die het probleem oplost.
Ik zou het niet weten, maar een nieuw profiel lijkt me wel het handigst. Ik heb in elk geval geen problemen. En je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat het een pre-alpha versie is, dus nog verre van stabiel. Anders zou je Aurora eens kunnen proberen, die draait bij mij ook probleemloos en crasht nooit.Jejking schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:26:
Firefox (Nightly) is hier belachelijk willekeurig met onthouden van inlogsessies (vandaag al twee keer opnieuw moeten inloggen op Tnet) en paginagegevens zoals wachtwoordvelden. Gmail bv. Iemand een fix voor? Nieuw profiel?
En daarnaast, nog steeds heeft niemand gereageerd op 't verplaatsen vd tabs, het probleem dat ik niet meer kan slepen met tabbladen. Is dat nu non-existent of uniek op mijn pc??
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Voor mensen die Gmail Manager gebruiken en niet meer kunnen inloggen: hier is de oplossing. Het lijkt er helaas op dat maker het onderhoud van deze extensie heeft opgegeven. Erg jammer. Eerst Gmail Notifier, nu deze weer. Hopelijk blijft het nog lang werken met deze fix...
[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 09-09-2011 10:30 ]
Bijv. "naamvaneenfilm imdb" linkte direct door naar de juiste IMDB pagina.
Nu heb ik v6.0.1 en die doet dat niet, die laat Google zien met de keywords daar ingevoerd als zoekopdracht.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
keyword.enabled staat ingeschakeld en gezien het laten zien van Google kan FF de zoekmachine vinden, maar linkt niet door naar het 1e resultaat zoals FF3 wel deed...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarde: staat niks
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
P.S. Dit is een custom setting, dus dat hij leeg is bij jou kan goed kloppen, alleen vreemd dat hij het dan bij jou vroeger wel deed.
[ Voor 71% gewijzigd door - J.W. - op 09-09-2011 13:08 ]
Werkt nu wel, zo nu en dan.
"tremors (tv series 2003) imdb" (exacte match) linkt naar Google, "tremors imdb" linkt door naar de IMDB pagina van de eerste film en een aantal andere zoekopdrachten doen het nu ook
Maar blijkbaar werkt het niet altijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-09-2011 13:10 ]
Oscar Wilde
Add to search bar, kan je ala google chrome sites toeveogen voor je searches in de url bar.
http://forums.techguy.org...not-responding-issue.html
http://www.christianforums.com/t7588606/
Maar geen oplossingen.
Met firefox 6, vroeger met firefox 5 en eerdere versies had ik het probleem niet.
Verwijderd
Edit: hmmm, Google werkt wel, 8.8.8.8
[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 10-09-2011 19:20 ]
208.67.222.222
208.67.220.220
Google DNS:
8.8.8.8
8.8.4.4
[ Voor 66% gewijzigd door Sjah op 10-09-2011 19:33 ]
Bij mij werd het bij v3.6.nogwat veroorzaakt door meerdere sessionstore files.Neverwinterx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:08:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat Firefox af en toe blijft hangen. Windows toont "not responding", firefox reageert niet op clicks op knoppen gedurende een 10-20 seconden en daarna werkt het gewoon terug. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten wanneer het gebeurt: niet op specifieke websites, niet bij specifieke acties. Ik heb mijn cache al gecleared en al eens alle addons uitgezet, maar dat helpt niet. Ook al eens gegoogled en ik zie dat er recent nog een aantal mensen zijn met dat probleem:
Maar geen oplossingen.
Met firefox 6, vroeger met firefox 5 en eerdere versies had ik het probleem niet.
Oscar Wilde
Fail comment van de dag.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:32:
Opera > Firefox
Verwijderd
Nee had het niet helemaal door.Propheticus schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:16:
Hij zegt dat opera {is groter dan} firefox. Of was je sarcastisch?
Maar sinds 6.0.2 crashed Firefox als je dat doet. Geen melding dat ik multiple tabs sluit, nada. Aangezien ik firefox sinds de update nog niet normaal afgesloten heb, kom ik automatisch weer op de what's new pagina.
Ey!! Macarena \o/
http://www.tomshardware.c...andard-html5,3013-17.htmlVersion 13 once again earns Google Chrome the Web Browser Grand Prix championship. Chrome's sheer number of wins nearly discounts its weaknesses.
With only one weakness and the highest number of non-winning strong scores, Mozilla Firefox is once again our runner-up. A bit of trouble in CSS performance, as well as a high number of merely acceptable scores, are all that hold back Firefox from taking the gold. Although the new rapid development cycle may be hurting Firefox in our reliability benchmarks, it also allows Mozilla to keep pace with Google Chrome on the performance front. Firefox 7 is supposed to bring improvements to both JavaScript and memory usage/management, which are two key areas that might allow Firefox to pull into a first-place finish.
[...]
Drie keer raden wat ik gebruik.
Juist, FF 7.
Natuurlijk wel. Je mening in 3 woorden verkondigen is op zich al een fail, want er valt niet serieus op in te gaan. Geef dan onderbouwing van je mening op een manier die nog enigszins constructief is, want anders is het net zo nutteloos als op een t.net nieuwsartikel reageren "tof man!" of iets soortgelijks zonder substantie.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:23:
niet fail comment van de dag, ik geef mijn mening dat ik Opera een betere internet browser vind dan Firefox, snap niet wat er 'fail' aan is. maar goed, jij mag ook je mening geven
Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij werd het veroorzaakt door een te grote history (niet door cache, die heb ik uit staan). De "oplossing" is om alle history van langer dan een maand geleden weg te gooien.Neverwinterx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:08:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat Firefox af en toe blijft hangen. Windows toont "not responding", firefox reageert niet op clicks op knoppen gedurende een 10-20 seconden en daarna werkt het gewoon terug. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten wanneer het gebeurt: niet op specifieke websites, niet bij specifieke acties. Ik heb mijn cache al gecleared en al eens alle addons uitgezet, maar dat helpt niet. Ook al eens gegoogled en ik zie dat er recent nog een aantal mensen zijn met dat probleem:
Maar geen oplossingen.
Maar: begrijp ik goed dat je het probleem niet had in Firefox 5 en 6, maar wel in Firefox 7? Ik had het namelijk wel in Firefox 5 en 6 (en ben nu net naar Firefox 7 beta gegaan, daar is het nog niet gebeurd).
Heb mijn history eens gecleared, hopelijk helpt dat.posttoast schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:43:
[...]
Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij werd het veroorzaakt door een te grote history (niet door cache, die heb ik uit staan). De "oplossing" is om alle history van langer dan een maand geleden weg te gooien.
Maar: begrijp ik goed dat je het probleem niet had in Firefox 5 en 6, maar wel in Firefox 7? Ik had het namelijk wel in Firefox 5 en 6 (en ben nu net naar Firefox 7 beta gegaan, daar is het nog niet gebeurd).
Ik heb het in firefox 6. Had het niet in 5 en eerder. Firefox 7 heb ik nog niet (mss eens proberen als het probleem blijft).
Dit gaat echt helemaal nergens over. Er wordt geklaagd dat er volgens ING moet worden gewerkt met FF3 (OK, oud) maar daar moet blijkbaar de nadruk op liggen, terwijl eigenlijk diegene die de mail heeft verstuurd niet echt goed op de hoogte is, want stelt dat dit de "meest recente versie is, en dus zeker prima werkt"! Nou FF 7.0 is nog altijd beta, en dus zeker NIET zeker werkt...
www.youtube.com/DerOllie
Wat heb je met CCleaner gedaan dan? Je cache leeggemaakt? En je history?-Edwin- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:26:
Wow. Ik heb CCleaner gedraaid. En sindsdien werkt Firefox echt weer veel sneller. Starten gaat veel vlotter en ik heb geen last meer van hick-ups die af en toe voorkwamen.
http://www.crystalidea.com/speedyfox
Ghostery is een erg fijne add-on, beter dan TACO die ik eerst gebruikte. Mooie aan Ghostery dat je sommigen juist kan toestaan omdat sites / applicaties anders niet werken. Hoe dat bij TACO zit nooit weten te vinden, bovendien vond ik die ook erg traag.Maranello schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:33:
Nog even naar aanleiding van een artikel wat ik gister las nieuws: Duitse privacywaakhond: Facebook overtreedt privacywetten, wilde ik toch nog even een add-on met jullie delen.
Je kunt voor T.net gewoon de social bookmarking e.d. uitschakelen. Waarschijnlijk scheelt je dat dus voor iig Tweakers.net.In de comments eronder word gesproken over Ghostery. Ik gebruik nu zelf een aantal dagen de Priv3 add-on voor Firefox welke zich specifiek bezig houd met het blokkeren van "like"-knop trackers van de grote social network sites: Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+. Het doet verder niets af aan de functionaliteit van de knoppen. Optioneel zit er een tellertje bij voor het aantal gefilterde items. Bijvoorbeeld voor een Tweakers.net nieuwsartikel zijn dit er bij mij 29.
Zelf heb ik overigens sinds een paar dagen dat Webmail Notifier ook niet meer werkt (nadat GMail Notifier o.i.d ook niet meer werkte) van het ene op het andere moment. Ik heb voor de zekerheid mijn account instellingen gecontroleerd en het jusite wachwoord ingevuld, maar het blijft niet goed gaan. Een vriendin van mij heeft hier ook last van, ben dus niet de enige. Heeft dit te maken met een bug of moet er weer een andere add-on voor worden geïnstalleerd?
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2011 10:50 ]
Google heeft iets veranderd aan de inlogprocedure. Voor Gmail Manager is er een (handmatige) oplossing gevonden: http://forums.mozillazine....php?p=11225621#p11225621CptChaos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:44:
[...]
Zelf heb ik overigens sinds een paar dagen dat Webmail Notifier ook niet meer werkt (nadat GMail Notifier o.i.d ook niet meer werkte) van het ene op het andere moment. Ik heb voor de zekerheid mijn account instellingen gecontroleerd en het jusite wachwoord ingevuld, maar het blijft niet goed gaan. Een vriendin van mij heeft hier ook last van, ben dus niet de enige. Heeft dit te maken met een bug of moet er weer een andere add-on voor worden geïnstalleerd?
Ik neem aan dat je dezelfde oplossing kunt gebruiken bij Webmail Notifier, maar dan zul je wel in de bronbestanden van de extensie moeten zoeken met een teksteditor (en een of twee strings vervangen).
Dan is dat de tweede keer, binnen een jaar dat de inlog procedure gewijzigd is. Ik zal vanavond even kijken of ik de plugin kan fixen, ik begrijp het principe.Aham brahmasmi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:51:
Google heeft iets veranderd aan de inlogprocedure. Voor Gmail Manager is er een (handmatige) oplossing gevonden: http://forums.mozillazine....php?p=11225621#p11225621
Ik neem aan dat je dezelfde oplossing kunt gebruiken bij Webmail Notifier, maar dan zul je wel in de bronbestanden van de extensie moeten zoeken met een teksteditor (en een of twee strings vervangen).
Zijn er hier ook mensen die er interesse in hebben als het inderdaad blijkt te werken?
De fix die je gaf werkt ook voor Webmail Notifier:Aham brahmasmi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:13:
Bij Gmail Manager had ik het in 5 minuten gefixed. Zoeken naar de oplossing duurde langer.
• Zoek naar gmail.js
• www.google.com/accounts en wijzig dat in accounts.google.com, alles wat eromheen staat laten staan.
Mochten mensen liever een kant-en-klare versie hebben, laat het even weten, dan upload ik een zipje met de inhoud, die dan alle bestanden overschrijven moet.
[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2011 16:08 ]
Die was al ruim een week via een officiële download-link verkrijgbaar.desalniettemin schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:08:
Fx 7 Beta 5 is nu verkrijgbaar: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all-beta.html
FF 7 Beta 6 is nu verkrijgbaar: http://download.mozilla.org/?product=firefox-7.0b6&os=win&lang=nl
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Dat is wel de NL-versie. De Engelse versie is te krijgen door nl door en-US te vervangen:bitshape schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:49:
[...]
Die was al ruim een week via een officiële download-link verkrijgbaar.
FF 7 Beta 6 is nu verkrijgbaar: http://download.mozilla.org/?product=firefox-7.0b6&os=win&lang=nl
http://download.mozilla.o...x-7.0b6&os=win&lang=en-US
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

edit: oh, nu na een uur zijn ze teruggezet.... Niet allemaal mij nu doodschieten, want uur is rijkelijk lang dat die nodig heeft, toch...?
[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 18-09-2011 22:53 ]
Hey Top! Heb hem gebruikt en Firefox start beduidend sneller!Smultie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:04:
Speedyfox kan je FF ook sneller maken door het optimaliseren van de SQLITE databases die FF gebruikt.
Jij hebt het tenminste werkend...Sjah schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:47:
Na een reinstall van Windows Fx weer aangeslingerd, en uiteraard Sync gedaan, ja bladwijzers en geschiedenis pakt die goed, maar wachtwoorden lijkt ie niet terug te zetten....![]()
![]()
edit: oh, nu na een uur zijn ze teruggezet.... Niet allemaal mij nu doodschieten, want uur is rijkelijk lang dat die nodig heeft, toch...?

posttoast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:00:
[...]
Wat heb je met CCleaner gedaan dan? Je cache leeggemaakt? En je history?
CCleaner doet sinds dit voorjaar ook Compact Database voor Firefox. Dat is dus SQLite vacuum (defragmentatie). Speedyfox doet dat inderdaad ook. Ik heb zelf een hele tijd een Vacuum add-on. De eerste keer dat ik dat deed scheelde echt onwijs veel met opstarten en awesome bar lag. Nu houd ik het regelmatig bij en blijft het weg. Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar zelf vind ik een kleine add-on fijner dan een externe tool.Smultie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:04:
Speedyfox kan je FF ook sneller maken door het optimaliseren van de SQLITE databases die FF gebruikt.
Vergeet echter niet dat de add-on alleen je places.sqlite file defragmenteert, terwijl de losse applicatie alle sqlite files defragmenteert. Overigens is places.sqlite in de regel wel veruit de grootste onder de sqlite files.Maranello schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:42:
[...]
[...]
CCleaner doet sinds dit voorjaar ook Compact Database voor Firefox. Dat is dus SQLite vacuum (defragmentatie). Speedyfox doet dat inderdaad ook. Ik heb zelf een hele tijd een Vacuum add-on. De eerste keer dat ik dat deed scheelde echt onwijs veel met opstarten en awesome bar lag. Nu houd ik het regelmatig bij en blijft het weg. Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar zelf vind ik een kleine add-on fijner dan een externe tool.
Klopt, ik mag tevreden zijn. Klote voor je dat het bij jou niet werkt..CptChaos schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:23:
[...]
Jij hebt het tenminste werkend...Een uur is dan dus niet lang...
Vreemd dat ik dan geen update kreegbitshape schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:49:
[...]
Die was al ruim een week via een officiële download-link verkrijgbaar.
Dat er iets significants toegevoegd werd tussen beta 1 en beta 2 is eigenlijk niet de bedoeling (maar gezien de hoge performance winst vs klein risico hebben ze na lang onderling hakketakken een uitzondering gemaakt) en dan had je nog de diginotar affaire tussen beta 4 en 5
[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 19-09-2011 17:16 ]
Of staat het wel aangegeven?
Mogen ze imho wel verbeteren idd.
[De reden is dat iedere beta een release candidate is]
[ Voor 25% gewijzigd door - J.W. - op 19-09-2011 17:05 ]
Alles wat standaard aangevinkt stond in CCleaner heb ik zo gelaten.posttoast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:00:
[...]
Wat heb je met CCleaner gedaan dan? Je cache leeggemaakt? En je history?
De volgende pro's voor Scriptish:
- Nieuwe metadata keys
- Snellere code door weg laten legacy platform
- Extra API's
Momenteel heb ik Greasemonkey geinstalleerd en ben er gewoon content mee, maar ja je bent een tweaker of niet, dus blijf graag wat aan het klooien. Zijn er mensen die ervaring hebben met overstappen van GM naar Scriptish? Ik heb namelijk zo'n ~15 scripts die ik momenteel gebruik.
maar al mijn scripts deden het voor geen meter in stylish. Heb toen gewoon greasemonkey weer geinstalleerd en nooit meer verder gekeken.
Is een misverstand. Reply van een Firefox dev.desalniettemin schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:15:
Mozilla wil nieuwe Firefox nog sneller uitbrengen: https://secure.security.n...g_sneller_uitbrengen.html
Goede zet lijkt me, hopelijk zullen meer bedrijven nu Firefox gaan gebruiken.
Zelf merk ik geen verschil al ben ik eerlijk. Het enige merkbare verschil is het icoontje.
Ook maar even Ghostery erbij gedaan om eens te testen.
Maar aangezien google al genoeg te weten komt, wil ik toch weer terug naar Firefox.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee icoontje op het bureaublad te hebben waarmee ik firefox kan opstarten. Eentje voor mijn vriendin, en eentje voor mijzelf. Maar dan wel met beide een eigen profiel. Zodat ik bijvoorbeeld niet elke keer haar bij facebook moet uitloggen, en mezelf weer inloggen, en visa versa.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe dan? Want ik weet dat firefox inderdaad met een profiel achtig iets werkt. Maar of ik er hier ook meerdere van kan maken en hoe ik er dan voor kan zorgen dat een bepaald profiel geladen wordt weet ik dan weer niet.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Je kunt Firefox opstarten met de optie -p om de profielbeheerder te openen. Als je op die manier twee profielen aanmaakt/hernoemt kun je daarna de snelkoppeling van Firefox twee keer kopiëren door het pad te wijzigen naar .../firefox.exe -p "Profilenaam" kun je dan beide opstarten via een snelkoppeling.l3art schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:11:
Ik gebruik nu op het moment zelf Chrome, en mijn vriendin nog altijd Firefox.
Maar aangezien google al genoeg te weten komt, wil ik toch weer terug naar Firefox.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee icoontje op het bureaublad te hebben waarmee ik firefox kan opstarten. Eentje voor mijn vriendin, en eentje voor mijzelf. Maar dan wel met beide een eigen profiel. Zodat ik bijvoorbeeld niet elke keer haar bij facebook moet uitloggen, en mezelf weer inloggen, en visa versa.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe dan? Want ik weet dat firefox inderdaad met een profiel achtig iets werkt. Maar of ik er hier ook meerdere van kan maken en hoe ik er dan voor kan zorgen dat een bepaald profiel geladen wordt weet ik dan weer niet.
Door ook nog -no-remote toe te voegen kun je zelfs beide Firefox-profielen tegelijkertijd draaien..
[ Voor 44% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-09-2011 21:54 ]
Maar het probleem is wel opgelost, omdat hij nu elke keer profielbeheer eerst opstart, en je van daaruit dan het profiel kan kiezen. Enige is dat ik ze nu dus niet tegelijk kan draaien, maar dat zal toch nauwelijks voor gaan komen.
Dat komt waarschijnlijk doordat je de parameters binnen de aanhalingstekens gezet hebt. Je moet ze erachter zetten:l3art schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:54:
Thnx, kreeg het niet direct werkend, omdat als ik het pad verander ik een foutmelding krijg dat hij vanaf daar niet kan opstarten oid.
1
| "C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -P "profielnaam" -no-remote |
-no-remote heeft trouwens als nadeeltje dat als je bijv. een link uit een skype chat wil openen, dat er altijd een nieuwe instantie van Firefox geopend wordt. Je kunt daarom het beste je meest gebruikte profiel zonder -no-remote gebruiken. (Of gewoon weglaten, alleen kun je dan niet allebei de profielen tegelijkertijd open hebben.)
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-09-2011 16:24 ]
release: FF 7 (vandaag)
beta: FF 8 (over een week denk ik)
aurora: FF 9 (over enkele dagen)
nightly: FF 10
Ik ga denk ik maar eens het Aurora channel proberen vanwege de snelheidsverbeteringen in FF 9 (wegens type inference). Heb ook een nightly voor er bij, maar die vind ik niet altijd stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.
[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 27-09-2011 13:26 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Geeft aan dat het de release is.
Dit topic is gesloten.