Vanmorgen crashte Firefox (7.0.1, behalve Java, Quicktime, Flash en Silverlight geen add-ons, Mac OS X) toen ik via de printfunctie een pdf-je wilde maken van
deze pagina. Dit was echter niet het vreemdste: gekker was dat Firefox en de rest van het systeem na het herstarten van de browser heel langzaam reageerden en dat Firefox alleen geforceerd af te sluiten was. Ook deed OS X veel langer over een herstart van de computer en kreeg ik hierbij eerst een egaal grijs scherm met zo'n activiteitsindicator (leek op het scherm bij het opstarten, maar dan zonder Apple-logo) te zien, dat op een bepaald moment ook donkerder werd. Na een herstart was Firefox echter nog steeds net zo traag en net zo moeilijk af te sluiten en ging een nieuwe herstart op dezelfde vreemde manier als daarvoor. Toen besloot ik (na nog wat verder gepruts) Firefox maar even een tijdje open te laten staan en lostte het probleem zichzelf op. Opvallende zaken hierbij waren wel dat de cache ineens erg klein leek te zijn, zelfs voordat ik hem voor de zekerheid had leeggegooid, en dat er heel erg veel schijfactiviteit te bemerken was.
En, oh ja: een hernieuwde poging om een pdf te maken gaf een scriptfout die betrekking leek te hebben op Firefox zelf, want de melding verwees naar chrome:// en dan nog iets erachteraan met daarin volgens mij het woordje 'print'. Dit keer trad er echter geen volledige crash op.
Overigens was dit volgens mij de tweede keer - wel met een vrij lange tijd tussen deze en de vorige keer - dat Firefox dit soort problemen veroorzaakte na een crash. Is meer mensen dit weleens opgevallen en heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
[
Voor 7% gewijzigd door
Commendatore op 10-10-2011 14:49
]