[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Philflow schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:23:
[...]
Is dat zo ja, heb je een linkje daarvoor?
Apple heeft niet letterlijk gezegd dat er enkel software wordt aangekondigd maar er is geen enkel teken dat iets anders aanwijst. Het is telkens "Something wonderful is about to happen" of "Music with a new dimension", gevolgd door een duidelijke maar subtiele hint naar een apparaat. Deze keer zeer duidelijk: "iOS en MacOS X".

http://www.loopinsight.co...-hardware-coming-at-wwdc/
http://www.slashgear.com/...ardware-no-show-28142970/

"Apple closed the door this morning on any speculation that it would announce new hardware at its Worldwide Developers conference saying it would focus on iOS and Mac OS.

Apple’s apparent focus on software in its WWDC announcement backs up what my own sources are saying about the annual conference. That is, expect a software show in 2011, not a hardware event."

Er zal gegarandeerd wel IETS qua hardware aangekondigd worden maar of het nieuwe devices zijn, betwijfel ik sterk. MacOS X en iOS zijn al serieuze peilers om een event over te doen, dus ik zie hardware eerder vanaf juli of augustus ten vroegste.

Als je in geruchten gelooft, moet je ook in de meest voordehandliggende geloven he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 15:04

Tijn96

In speed we trust

Persoonlijk ben ik wel overtuigd over de toegevoegde waarde, maar wat is nu echt de toegevoegde waarde van een MBA tov een Windows laptop? Zowel hardware als software, want hij moet elke dag mee naar school. Accuduur is niet het balngrijkste maar wel dat ie stevig is. Dus ik denk wel dat die aluminium unibody wel goed is daarvoor, of zit ik hier onzin te lullen?
Ik vraag dit omdat ik mijn vader moet overtuigen van het nut van een MacBook air tov van een Windows laptop.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Neem je nou een MBA voor de heb of omdat je OS X een fijn operating system vindt? Dat is iets wat je jezelf eerst moet afvragen en een antwoord op moet vinden. Zo'n MBA ziet er heel leuk uit maar je moet wel met het OS kunnen omgaan. Verder is de MBA is zeker niet de slapste maar als je iets stevigs wilt, kijk dan naar de Lenovo X1 of X120e.

Ik wil je niet de moed in de schoenen laten zinken maar je moet je eerst afvragen wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

DaMarcus schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:39:
Neem je nou een MBA voor de heb of omdat je OS X een fijn operating system vindt? Dat is iets wat je jezelf eerst moet afvragen en een antwoord op moet vinden. Zo'n MBA ziet er heel leuk uit maar je moet wel met het OS kunnen omgaan. Verder is de MBA is zeker niet de slapste maar als je iets stevigs wilt, kijk dan naar de Lenovo X1 of X120e.

Ik wil je niet de moed in de schoenen laten zinken maar je moet je eerst afvragen wat je wil :)
Ik wil iig geen Mac voor de heb, maar omdat een vriend van mijn vader over is gestapt op een max vanwege betrouwbaarheid en de snelheid.
Dat is dus de reden dat ik het wil.
Ik heb nog niet gekeken maar die laptops die jij net noemt, zijn die duurder? Want dat is ook nog een issue.
Een Mac is voor de heb voor mij een beetje duur. :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Tijn,

Indien je iemand moet overtuigen dien je met duidelijke argumenten te komen, ik raad je derhalve aan om uitgebreide product reviews te gebruiken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:55:
[...]
vanwege betrouwbaarheid en de snelheid.
Dat is dus de reden dat ik het wil.
De voornaamste reden van betrouwbaarheid en snelheid is OS X. Niet het stukje hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:31:
Persoonlijk ben ik wel overtuigd over de toegevoegde waarde, maar wat is nu echt de toegevoegde waarde van een MBA tov een Windows laptop? Zowel hardware als software, want hij moet elke dag mee naar school. Accuduur is niet het balngrijkste maar wel dat ie stevig is. Dus ik denk wel dat die aluminium unibody wel goed is daarvoor, of zit ik hier onzin te lullen?
Ik vraag dit omdat ik mijn vader moet overtuigen van het nut van een MacBook air tov van een Windows laptop.
Voor mij is OS X geen reden om een MBA te kopen. Ik werk net zo lief met Windows.

Unieke features van de 13" MBA zijn:
- Aluminium unibody met zeer goede afwerking en stijfheid
- Zeer goed scherm met hoog contrast en 1440x900 resolutie (veel hoger contrast dan de meeste Windows laptops)
- Zeer goed ingespeelde combinatie van hardware en software
- Gewicht van slechts 1.3kg

Het enige dat in de buurt komt is de Sony Z die een stuk duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bosmonster schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:57:
[...]

De voornaamste reden van betrouwbaarheid en snelheid is OS X. Niet het stukje hardware.
Ja ok maar een full aluminium body moet ( denk ik ) toch wel steviger zijn als een stuk plastic wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:00:
[...]

Ja ok maar een full aluminium body moet ( denk ik ) toch wel steviger zijn als een stuk plastic wat ik nu heb.
Nu begint het er meer op te lijken dat je ieder mogelijk argument maar krampachtig aangrijpt om de aanschaf een Air te kunnen verantwoorden...

Er zijn ook hele stevige Windows-laptops, zoals hierboven al genoemd werd.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 27-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Alleen geen van hetzelfde gewicht voor dezelfde prijs.
Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:00:
[...]
Een volledig aluminium unibody zorgt voor ongekende stijfheid en goede stevigheid. Lees anders eens de reviews van Notebookcheck.com en Notebookjournal.de. Die mensen reviewen honderden laptops per jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 27-04-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bosmonster schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:00:
[...]

Nu begint het er meer op te lijken dat je ieder mogelijk argument maar krampachtig aangrijpt om een Air te verantwoorden.
Dat is niet de bedoeling, meer dat jullie zeggen wat ik dacht over de pluspunten.
Een soort antwoord op mijn Gedachtes.
Maar als het vervelend wordt moet je het maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De meeste Mac-gebruikers hebben een aversie tegen een Mac kopen om er vervolgens Windows op te gebruiken, dus dat roept automatisch wat negatieve reacties op over het algemeen ;) Het OS is een belangrijk onderdeel van de Apple user experience. Het zou ongeveer hetzelfde zijn als een iPhone kopen en er vervolgens crappy Android-meuk op gooien.

Als de Air het voor jou is en je hebt het extra geld over voor design en bouwkwaliteit, maar iets mindere hardware, moet je die natuurlijk gewoon kopen. Als je geen haast hebt zou ik echter wel even op de refresh wachten met SB's.

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 27-04-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Denk dat je beter even terug kunt kijken naar de vraag van Demarcus.

Wat is voor jou belangrijk. Ga je lijstje af en bepaal zo je keuze.

1 Wat voor specificaties wil je, en waarvoor ga je hem gebruiken.
2 Speelt design / robuustheid een grote rol ?
3 Is accuduur van belang?
4 Wat past bij je budget

Laten we er geen Osx VS Windows van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Destianto schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:09:
Denk dat je beter even terug kunt kijken naar de vraag van Demarcus.

Wat is voor jou belangrijk. Ga je lijstje af en bepaal zo je keuze.

1 Wat voor specificaties wil je, en waarvoor ga je hem gebruiken.
2 Speelt design / robuustheid een grote rol ?
3 Is accuduur van belang?
4 Wat past bij je budget

Laten we er geen Osx VS Windows van maken.
Daar kan ik wel wat mee, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tijn, ik denk dat een MBA prima is voor wat jij ermee wilt;). Lekker stevig wat voor jou belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:14:
@ Tijn, ik denk dat een MBA prima is voor wat jij ermee wilt;). Lekker stevig wat voor jou belangrijk is.
Ik had op geen mooier antwoord kunnen hopen. Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Lees: "ik had enkel één positieve overtuiging nodig !"

Ik geef de anderen wel 100% gelijk dat op een Macbook Air geen Windows hoort te draaien voor standaard toepassingen. Leer dan gewoon met MacOS X werken, zowat het makkelijkste besturingssysteem ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Phuncz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:37:
Lees: "ik had enkel één positieve overtuiging nodig !"

Ik geef de anderen wel 100% gelijk dat op een Macbook Air geen Windows hoort te draaien voor standaard toepassingen. Leer dan gewoon met MacOS X werken, zowat het makkelijkste besturingssysteem ooit.
Ik heb al een keer mogen werken op een iMac en het werkt erg fijn.

En het is niet zo dat ik maar 1 positieve overtuiging nodig heb, want ik ben allang overtuigd.
Alleen ik wilde graag van mede tweakers wat extra argumenten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Zijn er mensen die een matte scherm protector gebruiken? Over een tijdje wil ik ook een nieuwe laptop aanschaffen, maar vooral het glossy scherm vind ik tegenvallen. Maar op dat punt na vind ik de mba wel de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben tov de concurrentie. Ik overweeg dus binnekort een mba aan te schaffen met een scherm protector wat gelijk als een mat filter functioneert, ben benieuwd naar ervaringen daar mee. Nog geen nederlandse webwinkel kunnen vinden die ze verkoopt, dat heeft wel de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

keluwak schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:52:
Zijn er mensen die een matte scherm protector gebruiken? Over een tijdje wil ik ook een nieuwe laptop aanschaffen, maar vooral het glossy scherm vind ik tegenvallen.
Het schem is veel minder glossy dan dat van een Macbook Pro of de gemiddelde Windows laptop. Ik heb geen enkele last van reflecties, ook doordat de backlight zeer fel kan. Mocht je het nog niet gedaan hebben, werk er eerst een paar weken mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het helpt ook heel veel dat de schermrand niet glanzend plastic is zoals bij 90% van de notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

*edit: al opgelost.* Ik loop tegen een probleem aan tijdens het bootcamp installatie proces. Na het downloaden van de 'Windows Support Software' wordt gevraagd deze op te slaan op een externe schijf. Maar wat ik ook probeer ik krijg een foutmelding.

Dit schijnt een bekend probleem te zijn maar de oplossing die ik vind (installatie dvds gebruiken) is voor mij niet mogelijk omdat ik geen dvd drive heb natuurlijk.

Als ik vanuit Windows de USB stick van Apple benader, zie ik echter geen drivers. Iemand een idee hoe ik toch de drivers onder Windows kan installeren?

Edit: toch een oplossing gevonden. Nu wilde ie ineens wel opslaan op de Mac partitie.

[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 28-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch even reageren op de reactie of er nu een Windows lap moet komen of een MacBook. Ik vind het design van de MacBook erg mooi en het OS is mijns inziens intuïtiever dan de Windows variant maar het belangrijkste vond ik de muis of eigenlijk de trackpad op de MacBook. Ik heb vele laptops gehad maar dit is de eerste waar ik mijn muis niet mis en heel makkelijk met het trackpad kan omgaan, zonder nadenken en zonder moeite kan ik alles zonder een aan te sluiten muis en dat is voor mij uiteindelijk heel belangrijk geworden.
Heb bij mijn Imac onmiddellijk een trackpad gekocht en merk dat die idd net zo eenvoudig werkt.
Wellicht een extra overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen hier die een MBA 13 inch gebruiken in combinatie met een ipad want ik denk dat wanneer ik een MBA haal dat ik mijn ipad niet meer ga gebruiken is dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik in het begin wel, maar inmiddels ben ik toch voor gesprekken (notities) en presentaties (keynote met vga adapter) m'n ipad weer gaan gebruiken. Ook voor gewoon relaxt browsen en boeken lezen gebruik ik nu mijn ipad nog steeds, en mn macbook is meer voor schrijven, ontwikkelen en verwerken van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:55:
zijn er mensen hier die een MBA 13 inch gebruiken in combinatie met een ipad want ik denk dat wanneer ik een MBA haal dat ik mijn ipad niet meer ga gebruiken is dit ook zo?
Ik zit met eigenlijk precies hetzelfde dilemma alleen heb ik atm al een MBA en een iPhone 4 en ik ben van plan om na vakantiewerk in juni een iPad 2 te halen.

Vraag me dan af of die iPad 2 wel toegevoegde waarde heeft aangezien ik dan al 2 portable systemen heb eigenlijk. Maargoed we zullen wel zien, kan goed dat ik hem toch haal als een impuls aankoop. :P

Had al een tijdje terug de Magic Mouse gehaalt maar ik merk dat ik hem echt nauwelijks gebruik, vind het trackpad van de MBA super fijn dus de MM is eigenlijk een miskoopje.

[ Voor 20% gewijzigd door AntraXxX op 07-05-2011 00:34 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

De ipad is een prima toevoeging, die ligt hier in de woonkamer voor het snelle opzoek-werk of even wat browsen en wat youtube kijken enzo. De air staat in de werkkamer aangesloten op alle randapparatuur, danwel in gebruik of in de slaapstand klaar om aan de slag te gaan. Ga ik op pad dan blijft de ipad lekker thuis en gaat de air mee, gewoon alle documenten, programma's, etc zonder beperkingen. Dus echt intensief gebruik ik de ipad niet maar zou m niet weg doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:35:
De ipad is een prima toevoeging, die ligt hier in de woonkamer voor het snelle opzoek-werk of even wat browsen en wat youtube kijken enzo. De air staat in de werkkamer aangesloten op alle randapparatuur, danwel in gebruik of in de slaapstand klaar om aan de slag te gaan. Ga ik op pad dan blijft de ipad lekker thuis en gaat de air mee, gewoon alle documenten, programma's, etc zonder beperkingen. Dus echt intensief gebruik ik de ipad niet maar zou m niet weg doen :P
ik had een video review gezien van de macbook air op gamekings en die zeiden dat als je hem gewoon altijd in slaapstand kunt houden omdat je toch binnen 1 sec weer actief bent. daarom zat ik te twijfelen icm een ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:14
iPad pak je toch net even makkelijker op (scheelt een klep openklappen) en op een iPad lees je fijner (ebooks, pdf's, tijdschriften). Intensief surfen of zoeken gaat uiteraard fijner op een Air.

Moet zeggen dat ik d'r nog geeneen heb, maar zit er hard aan te denken er 1 te kopen (wacht op Sandy Bridge upgrade in juni en wil id VS halen). Heb nu een oude netbook waarvan de accu misschien 45 minuten meegaat en dat kreng wordt heet, plus opstarten uit standby is toch weer een seconde of 10.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
^^ Typen. Typen gaat ook veeel lekkerder op de Air vergeleken met de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Meh, kan wel janken. macbook air ( 2010 13.3 inch ) laten vallen vandaag :( :( , onder me tas gezet in de auto, wil tas de auto uitschuiven, valt ie mee. bottom case in 1 hoek verbogen. top case in 2 hoeken verbogen en het aluminium gekrast/ingedeukt.

Twijfel wat ik ga doen, maar weet eigenlijk het al wel :( word nieuwe bottom case, al baal ik wel dat het serienummer niet meer klopt dan. topcase vooralsnog niet losgevonden, wel icm met toetsenbord / trackpad voor 700 dollar :o wut. eerst bij ifixit juiste schroevendraaierT gekocht, daarna kijken tot hoeverre ik het terug kan buigen ofzoiets.

Kan mezelf wel voor me kop schieten, arghh :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
AntraXxX schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:32:
Had al een tijdje terug de Magic Mouse gehaalt maar ik merk dat ik hem echt nauwelijks gebruik, vind het trackpad van de MBA super fijn dus de MM is eigenlijk een miskoopje.
Ruil hem dan om voor een Magic Trackpad. Ik heb hem ook en het werkt echt heerlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Thijszor,

Ik wil niet wreed overkomen, maar zou je misschien een paar foto's kunnen maken. Ben best wel benieuwd hoe fragiel de MBA eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Heb 1 foto, wel meteen de ergste kant maar dan kan je een idee krijgen. het aluminium is uiteraard zacht, had dit ook helaas wel verwacht. 't geeft niet meer, geen plastic of wat dan ook. ben blij dat me scherm nog goed en recht is, maar ook top case is verbogen.

Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/1029/imag0275i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img810.imageshack.us/img810/1029/imag0275i.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door thijszor op 09-05-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
thijszor schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:54:
Heb 1 foto, wel meteen de ergste kant maar dan kan je een idee krijgen. het aluminium is uiteraard zacht, had dit ook helaas wel verwacht. 't geeft niet meer, geen plastic of wat dan ook. ben blij dat me scherm nog goed en recht is, maar ook top case is verbogen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Damnnnn ik zou ook spontaan in huilen uitbarsten. Kun je het niet op een verzekering gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Tsjah, moet inventariseren wat wel en niet kan. Maar voorlopig reken ik nergens op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
M'n AppStore is dood.
En de laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat wanneer ik na een tijdje de MB weer pak, ik moet inloggen en het lijkt of de MB opnieuw is opgestart. Alle programma's die met opstarten moeten starten zijn dan gestart, terwijl ik die voor ik de MB verliet al waren afgesloten.
Hij is meestal ook gewoon via SABnzbd+ aan het downloaden. En niet dichtgeklapt.
Welke instelling heb ik verkeerd staan? Ik wil gewoon dat 'ie wel een wachtwoord erop zet als ik een tijdje niet aanwezig ben geweest, maar wel gewoon de programma's open laat staan + download door laat gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door repsaj op 12-05-2011 14:49 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Klinkt als de Hibernate modus. Moet je even checken wat hij met energiebeheer doet als je de klep dicht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Roamor schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:27:
Klinkt als de Hibernate modus. Moet je even checken wat hij met energiebeheer doet als je de klep dicht doet.
Met Hibernate moet 'ie toch onthouden wat er aan stond? Ik doe m'n klep nooit dicht en zie daar ook niets over staan @ Systeemvoorkeuren > Energiestand

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel om een MBA te kopen. Op dit moment heb ik een Sony Vaio S, maar deze blijft ondanks meerdere reparaties hetzelfde probleem houden, vandaar gaat deze retour. Het is een 13 inch, 2.26 GHz. Ik twijfel of ik een 11 inch MBA 1.6 GHz zou nemen. Ik twijfel over de grote van het scherm en of ik qua snelheid flink achteruit ga. Sowieso wil ik wachten op de vernieuwde versies in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 11:26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:24:
Ik twijfel om een MBA te kopen. Op dit moment heb ik een Sony Vaio S, maar deze blijft ondanks meerdere reparaties hetzelfde probleem houden, vandaar gaat deze retour. Het is een 13 inch, 2.26 GHz. Ik twijfel of ik een 11 inch MBA 1.6 GHz zou nemen. Ik twijfel over de grote van het scherm en of ik qua snelheid flink achteruit ga. Sowieso wil ik wachten op de vernieuwde versies in september.
Als je toch wilt wachten op de nieuwe versies is de snelheid discussie overbodig. Het blijft speculeren, maar de nieuwe serie zal waarschijnlijk de nieuwe energiezuinige sandy-bridge processoren krijgen. Grote van het scherm kun je heel makkelijk achter komen. Gewoon even naar een APR gaan en de modellen naast elkaar bekijken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Dat de nieuwe serie sandy bridge gaat krijgen lijkt mij vrij zeker. Wanneer de serie wordt geintroduceerd is echter de grote vraag. Enkele brichten spreken over juni, wat behoorlijk snel zou zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:24:
Wat voor harde schijf had je daarin? De SSD in de Air zorgt ervoor dat het geheel erg snel aan voelt. Sneller dan een 2.26GHz Core 2 Duo met een 5400rpm HDD imo. Verder ligt het natuurlijk aan je gebruik. voor normaal gebruik is de CPU meer dan snel genoeg en zal zelden de bottleneck zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Philflow op 14-05-2011 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:05:
Dat de nieuwe serie sandy bridge gaat krijgen lijkt vrij zeker. Wanneer de serie wordt geintroduceerd is echter de grote vraag. Enkele brichten spreken over juni, wat behoorlijk snel zou zijn.
De 11 inch versie lijkt mij prima. Echter weet ik niet of ik dit op den duur nog steeds vind, daarom zou ik graag willen vernemen hoe anderen het ervaren. Verschil tussen de 13 en 11 is naast snelheid ook nog de card reader.
[b][message=36031248,noline]
Wat voor harde schijf had je daarin? De SSD in de Air zorgt ervoor dat het geheel erg snel aan voelt. Sneller dan een 2.26GHz Core 2 Duo met een 5400rpm HDD imo. Verder ligt het natuurlijk aan je gebruik. voor normaal gebruik is de CPU meer dan snel genoeg en zal zelden de bottleneck zijn.
Er zit een 500GB 5400 rpm in.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb zowel de 11" als de 13" gehad. Bij normaal gebruik (web, videos kijken, skype, beetje office) is er geen verschil te merken. Simpel weg omdat de CPU geen bottleneck is bij normaal gebruik. Zie ook mijn edit hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 14-05-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:11:
Ik heb zowel de 11" als de 13" gehad. Bij normaal gebruik (web, videos kijken, skype, beetje office) is er geen verschil te merken. Simpel weg omdat de CPU geen bottleneck is bij normaal gebruik. Zie ook mijn edit hierboven.
En waarom gehad? Heb je er nu geen meer? Wat was de reden dat je de ander of beiden terugbracht?
Dus verschil tussen 2,26 GHz, 500 Gb 5400 rpm ( Sony notebook ) en 1.6 GHz en 128 GB SSD ( MBA ) zal ik niet merken? En het verschil qua 1.8 GHz en 1.6 GHz verschil qua 13 en 11 inch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Eerst de 13", toen de 11", nu weer de 13". Ik heb de 11" genomen voor een reis. Ben nu weer thuis en dan vind ik 13" fijner.
Dus verschil tussen 2,26 GHz, 500 Gb 5400 rpm ( Sony notebook ) en 1.6 GHz en 128 GB SSD ( MBA ) zal ik niet merken? En het verschil qua 1.8 GHz en 1.6 GHz verschil qua 13 en 11 inch ook niet?
Niet tijdens normaal gebruik. Tijdens specifieke taken die CPU intensief zijn, zoals het unzippen van een bestand of het encoderen van een video, is er natuurlijk wel verschil. Het verschil is evenredig aan de kloksnelheid. M.a.w. een 2.0GHz C2D is 2x zo snel als een 1.0GHz C2D.

Ik had trouwens de 1.4GHz met 2GB memory. Alles wat ik deed ging vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 07:26:
[...]

Eerst de 13", toen de 11", nu weer de 13". Ik heb de 11" genomen voor een reis. Ben nu weer thuis en dan vind ik 13" fijner.

[...]

Niet tijdens normaal gebruik. Tijdens specifieke taken die CPU intensief zijn, zoals het unzippen van een bestand of het encoderen van een video, is er natuurlijk wel verschil. Het verschil is evenredig aan de kloksnelheid. M.a.w. een 2.0GHz C2D is 2x zo snel als een 1.0GHz C2D.

Ik had trouwens de 1.4GHz met 2GB memory. Alles wat ik deed ging vlot.
Ik heb sowieso het idee dat osx sneller is dan Windows. Windows loopt bij mij soms ook traag ondanks de specs van mijn notebook. Ook vind ik lion heel mooi en zeer functioneel eruit zien, waaronder datgeen zodat je het krijgt als een iPad. Ik zal hem gebruiken voor web, projecten, video's kijken en omzetten naar Apple tv formaat en evt een spelletje. dan zal een 11 toch wel voldoende zijn? Ik neem hem regelmatig mee naar klanten ( account manager ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Of de 11" groot genoeg voor jou is kan ik niet zeggen. Zelf vind ik de 13" prettiger om mee te werken, vooral als het langer dan een uur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Zonde

[ Voor 13% gewijzigd door PZOOO op 14-05-2011 13:55 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:50:
Of de 11" groot genoeg voor jou is kan ik niet zeggen. Zelf vind ik de 13" prettiger om mee te werken, vooral als het langer dan een uur is.
Ja daardoor twijfel ik dus, op basis van meerdere uren. In de winkel sta je er maar enkele minuten voor. Ik heb echter wel een iPad 2 en kan hier wel meerdere uren achter elkaar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ipad heeft volgens mij een grotere letter en doordat de werkhouding anders is, is de afstand tot het scherm vaak kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:18:
Ipad heeft volgens mij een grotere letter en doordat de werkhouding anders is, is de afstand tot het scherm vaak kleiner.
Oh oké, bedankt! Dan moet ik het nog even bekijken, zoals je al zei op basis van meerdere uren. Iemand hier enige ervaring met de 11 inch en meerdere uren werken erop?
Sowieso ben ik benieuwd wat de nieuwe generatie gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 17:40
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:57:
[...]

Oh oké, bedankt! Dan moet ik het nog even bekijken, zoals je al zei op basis van meerdere uren. Iemand hier enige ervaring met de 11 inch en meerdere uren werken erop?
Sowieso ben ik benieuwd wat de nieuwe generatie gaat brengen.
Enkele maanden de 11 inch als enige computer gebruikt (thuis wel met een extern scherm, maar op de uni op de MBA zelf), en vond het totaal geen probleem om langere tijd aan de 11 inch te werken. Groter is natuurlijk vaak prettiger, maar dat maakt hij wel weer goed in portability.

Uiteraard voor iedereen een afweging wat je voorkeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsandor schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:09:
[...]

Enkele maanden de 11 inch als enige computer gebruikt (thuis wel met een extern scherm, maar op de uni op de MBA zelf), en vond het totaal geen probleem om langere tijd aan de 11 inch te werken. Groter is natuurlijk vaak prettiger, maar dat maakt hij wel weer goed in portability.

Uiteraard voor iedereen een afweging wat je voorkeur is.
En waarom heb je hem weggedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 17:40
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:04:
[...]

En waarom heb je hem weggedaan?
Had wat meer power nodig, dus vandaar weer naar een MBP gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

http://www.macrumors.com/...macbook-air-in-june-july/

Weer wat geruchten over een komende vroege refresh. Zou mooi uitkomen, want wil mn MBP gaan vervangen met een 13" Air als die nieuwe uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Interessant. Wat is het grote evenement rond juni-juli waar ze aangekondigd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik vermoed dat ze de nieuwe Air samen met Lion gaan lanceren. Ga 'm in ieder geval halen :D iMac de deur uit en gaan met die banaan. Hoop op een i5 :o

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:41
Even een theorietje.

Stel de Air 13" komt met de 1,4ghz met turbo boost naar 2,3ghz. Uit de ultra dunne Samsung blijkt de IGP scores ongeveer 40 procent slechter. Maar de HD3000 is toch processor afhankelijk? Als de processor op volle toeren draait, dus op 2,3GHZ, krijgen we dan niet een betere score dan wat er nu staat? Of heeft dit er niets mee te maken?

Voor 40% minder IGP moet ik wel hard nadenken of ik wel een nieuwe Air wil hebben. Ik speel nogal veel SC2 op mijn Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mocht de MBA vóór september worden geupgrade met SB en Thunderbolt ga ik voor de Air ipv de MBP.
De MBA is dat qua processorkracht geen MBP en heeft wat minder aansluitingen maar heeft wel andere voordelen. Hoger resolutie beeldscherm, geen glossy beeldscherm, lichter en een strakker design.

Zal dan ook mijn iMac de deur uit doen aangezien 2 systemen voor mij niet gaat werken. Hou niet zo van steeds te moeten syncen en de processorkracht heb ik niet echt nodig. De MBA samen met een extern beeldscherm (liefst een 24" cinema display maar moeilijk te vinden) een ideale setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik vind mn MBP 15" ook te groot, dus die gaat dan de deur uit en vervangen worden door een 13" Air. Uiteindelijk is dat toch bedoeld als portable laptopje. En krijg bij mn nieuwe werk waarschijnlijk ook weer een 15" MBP, dus wat moet je er met 2 :P

Daarnaast wil ik wel weer een ouderwets Windows-systeem om te gamen. Vind het toch vooralsnog iets teveel gedoe en moet teveel titels links laten liggen die ik best zou willen spelen. Weet alleen nog niet of er een ACD of een cheapere monitor bij komt (is ook voor de Air natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:40:
Ik vind mn MBP 15" ook te groot, dus die gaat dan de deur uit en vervangen worden door een 13" Air. Uiteindelijk is dat toch bedoeld als portable laptopje. En krijg bij mn nieuwe werk waarschijnlijk ook weer een 15" MBP, dus wat moet je er met 2 :P

Daarnaast wil ik wel weer een ouderwets Windows-systeem om te gamen. Vind het toch vooralsnog iets teveel gedoe en moet teveel titels links laten liggen die ik best zou willen spelen. Weet alleen nog niet of er een ACD of een cheapere monitor bij komt (is ook voor de Air natuurlijk).
Wordt de 13" air ook je primaire systeem (icm extern scherm)? Ik denk dat ik voor de dell u2311h ga, erg goed scherm en vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Das ook een mooi scherm idd. Scheelt weer 1000 euro :+

Air wordt wel primaire systeem (maar daar doe ik thuis niet bizar veel mee). Windows als primair systeem is niet goed voor mn bloeddruk. Die is alleen om op te gamen.

[ Voor 66% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:11:
Windows als primair systeem is niet goed voor mn bloeddruk.
_/-\o_ _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al zeer lange tijd aan het zoeken naar een geschikte laptop. Ik kom toch elke keer weer terug op de MacBook Air, geen idee waarom.

Zijn er hier mensen die bij Mediamarkt de 'MC503N/A' hebben gekocht, Ik wilde eigenlijk voor de MC504N/A'' gaan maar heb maar 1300 euro om te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:15:
Ik ben al zeer lange tijd aan het zoeken naar een geschikte laptop. Ik kom toch elke keer weer terug op de MacBook Air, geen idee waarom.

Zijn er hier mensen die bij Mediamarkt de 'MC503N/A' hebben gekocht, Ik wilde eigenlijk voor de MC504N/A'' gaan maar heb maar 1300 euro om te besteden.
Denk dat het handiger is zelf even de specs van de macbooks hier neer te zetten inplaats van dat wij op moeten zoeken welke specs bij welk typenummer horen;).

Volgens mij zit het verschil in de 2GB ram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Brm-G schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Denk dat het handiger is zelf even de specs van de macbooks hier neer te zetten inplaats van dat wij op moeten zoeken welke specs bij welk typenummer horen;).

Nee, 128 vs 256GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:29:
[...]

Ik wilde ook niet dat jullie gingen zoeken voor mij. Dat kan ik ook prima zelf doen :) Vroeg me of iemand die laptop via media markt had gekocht en wat zijn of haar ervaringen daarmee zijn tot nu toe.
Er blijkt ook een andere videokaart in te zitten, maar ik denk dat het 128 model wel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Er blijkt ook een andere videokaart in te zitten, maar ik denk dat het 128 model wel voldoet.
Alle Airs hebben een 320M

Anders kijk je gewoon even op de site ipv serienummers lopen raden ;)

http://store.apple.com/nl...op_mac/family/macbook_air

De twee die je noemt zijn volgens mij gewoon de twee standaardmodellen van de 13". Ik kan je wel aanraden 4GB er in te laten zetten. 2GB is extreem weinig en je kunt het niet meer zelf upgraden.

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:52:
[...]
De twee die je noemt zijn volgens mij gewoon de twee standaardmodellen van de 13". Ik kan je wel aanraden 4GB er in te laten zetten. 2GB is extreem weinig en je kunt het niet meer zelf upgraden.
Dat snap ik maar dan komt er wel direct een hoger bedrag uit en dat kan ik niet kwijt. 2GB is toch al opzich heel erg veel, of gebruikt Mac OS X van zichzelf al veel resources?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:19:
[...]

Dat snap ik maar dan komt er wel direct een hoger bedrag uit en dat kan ik niet kwijt. 2GB is toch al opzich heel erg veel, of gebruikt Mac OS X van zichzelf al veel resources?
Niet toevallig vrienden/kennissen die werken of studeren aan een onderwijsinstelling. Misschien dat zij de MBA willen kopen en dan aan jou doorverkopen. Scheelt toch rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:22:
[...]

Niet toevallig vrienden/kennissen die werken of studeren aan een onderwijsinstelling. Misschien dat zij de MBA willen kopen en dan aan jou doorverkopen. Scheelt toch rond de 100 euro.
Nee helaas niet. Een nerd heeft geen vrienden :+

Nee, maar ga wel gewoon voor het 2GB model. Opzich een best ding voor mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:24:
[...]

Nee helaas niet. Een nerd heeft geen vrienden :+

Nee, maar ga wel gewoon voor het 2GB model. Opzich een best ding voor mijn doen.
Ze zijn allebei 2GB, ik zei toch dat het verschil in de 128 of 256GB SSD ligt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

En nog zoiets, de refresh zit er al weer aan te komen. De huidige air heeft momenteel een negatief koopadvies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:19:
[...]Dat snap ik maar dan komt er wel direct een hoger bedrag uit en dat kan ik niet kwijt. 2GB is toch al opzich heel erg veel, of gebruikt Mac OS X van zichzelf al veel resources?
Het is 99 euro extra voor de 2GB upgrade (dus 4GB totaal) als je hem op Apple.com bestelt (en dat is meestal niet duurder dan bij de mediamarkt, gratis verzendkosten boven de 150 euro).

Het schijnt dat je met licht gebruik op het moment wel uit kan met 2GB, maar je moet wel bedenken dat de videokaart ook nog wat RAM gebruikt. Plus dat er zeer binnenkort een nieuwe versie van OS X uit komt (Lion) die misschien wel een stuk zwaarder in het dagelijks gebruik wordt. Daar is nog niet veel over bekend.

Als je hem langer dan een jaar wil gaan gebruiken of voor meer dan alleen surfen en mailen, dan zou ik toch voor de extra 2GB gaan voor die extra 100 euro, want achteraf kan het echt niet meer. Desnoods even doorsparen (en als je dan toch wacht: Er zit in juni/juli een nieuw model aan te komen volgens de geruchten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:57:
[...]

Het is 99 euro extra voor de 2GB upgrade (dus 4GB totaal) als je hem op Apple.com bestelt (en dat is meestal niet duurder dan bij de mediamarkt, gratis verzendkosten boven de 150 euro).

Het schijnt dat je met licht gebruik op het moment wel uit kan met 2GB, maar je moet wel bedenken dat de videokaart ook nog wat RAM gebruikt. Plus dat er zeer binnenkort een nieuwe versie van OS X uit komt (Lion) die misschien wel een stuk zwaarder in het dagelijks gebruik wordt. Daar is nog niet veel over bekend.

Als je hem langer dan een jaar wil gaan gebruiken of voor meer dan alleen surfen en mailen, dan zou ik toch voor de extra 2GB gaan voor die extra 100 euro, want achteraf kan het echt niet meer. Desnoods even doorsparen (en als je dan toch wacht: Er zit in juni/juli een nieuw model aan te komen volgens de geruchten).
Dat ook nog eens betere CPU heeft, voor misschien wel hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Met GekkePrutser: doorsparen voor 4GB en gelijk de nieuwe versie kopen. Twee vliegen in 1 klap.

(hoewel de nieuwe misschien wel met 4GB standaard komt voor Lion, who knows)

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik gebruik de Macbook Air 13" met 2GB, meer dan genoeg geheugen voor mij. Ik heb meestal meerdere browsers open staan met zo'n 30 tabjes, speel videos en muziek. Af en toe Word of Office. Nooit enige vertraging gemerkt.

OS X gaat wat efficienter met z'n geheugen om dan Windows 7.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 18-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Neemt niet weg dat 4GB wat meer futureproof is. We weten niet of Lion meer geheugen gebruikt. Ik hoop trouwens dat op de nieuwe Airs in Juni of Juli OS X lion al meegeleverd wordt. Scheelt weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Ga er maar vanuit dat zodra Lion wordt gepresenteerd op de WWDC, ook de MBA weer langs komt in de OMT.. ;)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Philflow schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:31:
Ik gebruik de Macbook Air 13" met 2GB, meer dan genoeg geheugen voor mij. Ik heb meestal meerdere browsers open staan met zo'n 30 tabjes, speel videos en muziek. Af en toe Word of Office. Nooit enige vertraging gemerkt.

Hangt nogal af van wat je er mee doet. 2GB en Firefox op de Mac en je hebt al snel te weinig (die kreeg het voor elkaar om 2,5 GB op te slurpen in zn eentje, met maar 1 tab open :+). Die is er ook niet echt op vooruit gegaan met versie 4.

Photoshop trekt ook al snel 3GB+. En als je soms eens Windows in een VM wilt draaien dan is 2GB natuurlijk ook te weinig.

Voor beetje internetten en documentje typen is 2GB misschien net voldoende (iig met Snow Leopard), maar 4GB is verre van overbodige luxe. Ik heb vaak al te weinig aan 8 op werk :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 18-05-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik draai zonder problemen W7 met 1042MB toegewezen aan m'n VM op m'n 2GB Air. Niet echt een probleem. Draait prima voor de dingen die ik daarmee doe.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ook Firefox 4 draait hier prima met 2GB. En dan heb ik Chrome, VLC en Safari ook open. Zal wel aan mij liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firefox 4 draait op een w7 laptop ook bagger, hangt supervaak vast.

Ik kan iig niet wachten totdat deze prachtige vernieuwde versie van de air uitkomt. Nog even backlit keyboard en cardreader in de 11 inch en ik ben helemaal verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Philflow schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:31:

Dat komt puur omdat swappen op een SSD bijna geen vertraging met zich meebrengt.
Je kan aan de page outs zien (activity monitor) of je genoeg geheugen hebt. Ik had een minimum aantal page outs met 4GB, nu heb ik er 8GB in zitten en merk dat de page outs op 0 blijft staan.
Oké, dat is ook niet waar. Ik zie dat er toch een kleine swap is gemaakt, ondanks de vele free memory die ik nog heb..

[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 19-05-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

RnB schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:06:
[...]
Dat komt puur omdat swappen op een SSD bijna geen vertraging met zich meebrengt.
Zou goed kunnen dat het door het swappen komt. Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit hoe het komt, als mijn laptop maar snel blijft. En dat blijft ie voor mij met 2GB al.

Gelukkig zit er een lekker snelle SSD in zodat ik het waarschijnlijk niet eens merk als ie swapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:18:
[...]

Zou goed kunnen dat het door het swappen komt. Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit hoe het komt, als mijn laptop maar snel blijft. En dat blijft ie voor mij met 2GB al.

Gelukkig zit er een lekker snelle SSD in zodat ik het waarschijnlijk niet eens merk als ie swapt.
128 of 256 GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb de 128GB. Niet dat de 256GB merkbaar sneller zal zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Weer een interessant nieuwtje op MacRumors. i5 en i7 processors in de nieuwe MBA's.
http://www.macrumors.com/...ble-for-next-macbook-air/

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Als die processors erin komen is de keus tussen een 13" MBP met 128GB ssd of 13" MBA met 4GB snel gemaakt. Dan ga ik gewoon voor de MBA. De processor-kracht heb ik toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Brm-G schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:39:
Als die processors erin komen is de keus tussen een 13" MBP met 128GB ssd of 13" MBA met 4GB snel gemaakt. Dan ga ik gewoon voor de MBA. De processor-kracht heb ik toch niet nodig.
Dan kan je hem nu ook wel kopen. Je hebt iig betere videokaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 01:13:
Weer een interessant nieuwtje op MacRumors. i5 en i7 processors in de nieuwe MBA's.
http://www.macrumors.com/...ble-for-next-macbook-air/
Dat zou geweldig zijn! Dan is hij beter dan mijn huidige arrandale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
kx22 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Dan kan je hem nu ook wel kopen. Je hebt iig betere videokaart erin.
Dan heb ik toch liever net iets meer processor-kracht. Zwaarste wat de videokaart hoeft te doen is 1080p afspelen op een extern scherm met VLC of Plex. Neem aan dat de MBA dat toch wel moet kunnen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Brm-G schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:48:
[...]

Dan heb ik toch liever net iets meer processor-kracht. Zwaarste wat de videokaart hoeft te doen is 1080p afspelen op een extern scherm met VLC of Plex. Neem aan dat de MBA dat toch wel moet kunnen ^^.
Dat met gemak, dan zou ik ook wachten. Alleen weet ik niet of het qua prijs wat uitmaakt. Als de nieuwe zijn gekomen zijn de oude 2e hands veel goedkoper. Maar ik heb nooit zin om 2e hands te kopen, want je weet nooit wat er mee is gedaan. Daarnaast mocht hij gestolen worden, krijg je voor de nieuwe altijd een hogere dagwaarde dan een 2e hands, die je ook voor minder hebt gekocht (in best case als je een bonnetje hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn Macbook Air 11 inch met 128GB SSD gaan verkopen. Hij is 4 maanden oud. Volgens Mac2sell.net zou die 600 euro waard zijn. Dat lijkt me te weinig.

Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs zou zijn? Hij is in nieuwstaat en nauwelijks gebruikt. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:28:
Ik wil mijn Macbook Air 11 inch met 128GB SSD gaan verkopen. Hij is 4 maanden oud. Volgens Mac2sell.net zou die 600 euro waard zijn. Dat lijkt me te weinig.

Kan iemand mij vertellen wat een redelijke prijs zou zijn? Hij is in nieuwstaat en nauwelijks gebruikt. Bij voorbaat dank.
Ik denk dat 750/800 euro een hele redelijk prijs is.

Mac2sell baseert die prijzen sowieso op de lagere release prijzen, en onderschat ze ook nog eens. Ga uit van ongeveer 75% van de nieuwprijs.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:19

Zjemm

...

waarom doe je hem weg? bevalt die niet?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:33:
[...]
Ik denk dat 750/800 euro een hele redelijk prijs is.
Mac2sell baseert die prijzen sowieso op de lagere release prijzen, en onderschat ze ook nog eens. Ga uit van ongeveer 75% van de nieuwprijs.
poeh van 1200 naar 800 in 4 maanden...daar zou ik niet blij van worden. Dan maar in een veiling kijken wat ie oplevert: V&A aangeboden: Apple MacBook Air 11.6" 128GB (najaar 2010)
Zjemm schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:10:
waarom doe je hem weg? bevalt die niet?
Hij bevalt erg goed maar ik moet voor mijn werk bepaalde statistische pakketten draaien die nou eenmaal beter draaien op Windows 64bit met minimaal 4GB.

Als je nog twijfelt over de Air: Ze zijn veel sneller dan mensen denken. Ik werk regelmatig met Windows laptops met Core i3 en een normale harde schijf. Die voelen langzamer aan dan mijn 1.4 GHz Air met SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tja, de eerste afschrijving gaat het snelste, daarna blijven ze redelijk lang waardevast. Maar je hebt altijd die eerste stap van nieuw naar tweedehands, wat een flinke hap uit de waarde neemt. Maar of die uiteindelijk 2 maanden of 8 maanden oud is maakt vervolgens niet zoveel meer uit.

Wat ga je nemen als vervanging?

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 24-05-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:28:
[...]

poeh van 1200 naar 800 in 4 maanden...daar zou ik niet blij van worden. Dan maar in een veiling kijken wat ie oplevert: V&A aangeboden: Apple MacBook Air 11.6" 128GB (najaar 2010)

[...]

Hij bevalt erg goed maar ik moet voor mijn werk bepaalde statistische pakketten draaien die nou eenmaal beter draaien op Windows 64bit met minimaal 4GB.

Als je nog twijfelt over de Air: Ze zijn veel sneller dan mensen denken. Ik werk regelmatig met Windows laptops met Core i3 en een normale harde schijf. Die voelen langzamer aan dan mijn 1.4 GHz Air met SSD.
Je hebt ook te maken dat er verwachte releases zijn in Juni en anders wel oktober. Tegenwoordig zijn Apple spullen ook niet meer heel veel waard, want het zijn gewoon massaproducten. Voor een Mac Pro kan je nog wel veel vragen, maar Macbook's en iMac's verliezen hun waarde bijna net zo snel als Dell producten.

Ik denk dat je voor de Smasung 900 serie gaat? :P
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.