[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.047 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu voor een plastic monster. Zoiets: pricewatch: Toshiba Satellite C660-1NP

Lelijk maar goedkoop en snel voor wat ik nodig heb :P

Samsung 900 vind ik te duur voor wat het biedt. Misschien tegen het einde van het jaar weer een Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb via de ING een 100 euro kortingscoupon bij www.ipartnershop.nl besteld maar omdat je hier alleen complete systemen en laptops kan bestellen heb ik er niets aan als tevreden MBA gebruiker ;). Mocht er iemand interesse hebben deze over te nemen voor 50 eu, PM me even :).

(onderwijskorting geldt niet bij deze shop)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
kx22 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:27:
[...]
Dan kan je hem nu ook wel kopen. Je hebt iig betere videokaart erin.
Als de nieuwe MBA in de schappen komt zal er tegen die tijd wel een aantal benchmarks komen waarbij de grafische prestaties worden vergeleken. En ook dan blijft de MBA 'najaar 2010' versie te koop (en ook nog voor een lagere prijs waarschijnlijk).

Overigens begint de prijs van de 11,6 inch MBA al licht te dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Zjemm

...

het zal mij benieuwen wanneer die komt. zou wel leuk zijn als dat voor de zomer (Juli) is

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29
Zjemm schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:20:
het zal mij benieuwen wanneer die komt. zou wel leuk zijn als dat voor de zomer (Juli) is
De zomer begint al in eind Juni. Maar worden de Macbooks ook niet in FOXCONN geproduceerd?
Want lijkt me dat ze eerst het tekort aan iPadjes gaan verhelpen, als het bedrijf binnen nu en een maand weer open gaat (wat me wel lijkt, want het is China he!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:47:
[...]
De zomer begint al in eind Juni. Maar worden de Macbooks ook niet in FOXCONN geproduceerd?
Want lijkt me dat ze eerst het tekort aan iPadjes gaan verhelpen, als het bedrijf binnen nu en een maand weer open gaat (wat me wel lijkt, want het is China he!)
Dat was een fabriek die speciaal voor de iPad 2 was gebouwd, en hij deed ook maar een klein deel van de produktie. Je kan zo'n fabriek die MacBook Airs maakt ook niet zomaar iPads laten maken. Daar gaan maanden overheen, dat is de moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:28:
[...]

poeh van 1200 naar 800 in 4 maanden...daar zou ik niet blij van worden. Dan maar in een veiling kijken wat ie oplevert: V&A aangeboden: Apple MacBook Air 11.6" 128GB (najaar 2010)

[...]

Hij bevalt erg goed maar ik moet voor mijn werk bepaalde statistische pakketten draaien die nou eenmaal beter draaien op Windows 64bit met minimaal 4GB.

Als je nog twijfelt over de Air: Ze zijn veel sneller dan mensen denken. Ik werk regelmatig met Windows laptops met Core i3 en een normale harde schijf. Die voelen langzamer aan dan mijn 1.4 GHz Air met SSD.
De voorspelling qua prijs lijkt goed te kloppen. Wat gaat dat hard bij Apple producten als er een nieuw model in aantocht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

jantje112 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:44:
[...]
De voorspelling qua prijs lijkt goed te kloppen. Wat gaat dat hard bij Apple producten als er een nieuw model in aantocht is :(
Ik ben benieuwd waar voor die hem heeft verkocht. 710 is veel te weinig imo.

Ik verkoop zelf trouwens maar zelden tegen de prijs die wordt geboden in de veiling. De veiling blijft vaak te laag bij laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jantje112 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 08:44:
[...]
Ik heb er 850 voor gehad. En terecht lijkt me. Hij was in nieuwstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Vanochtend is mijn MBA 13" een heel raar symptoon gaan vertonen. De trackpad reageert niet meer zoals die hoort te werken.

- Ik ben aan het typen. De cursor verspringt door de tekst heen.
- Als ik scroll zie ik steeds de rechtermuisknop menu verschijnen.
- Als ik de muis beweeg klik die zomaar op willekeurige locaties

Ik heb in het configuratiescherm de tap-to-click uitgezet. Dit helpt te werken. Maar soms zonder dat ik klik reageert de klik.

Ik hou het vandaag op maandagochtend gedrag. Maar ik hoop dat het morgen weg is :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Paar uur laten kan ik melden dat ik niet meer kan werken op de macbook air. Zodra ik de touchpad gebruik gaan teksten in de war. Websites worden geselecteerd.

Ik ben maar eerder naar huis gegaan omdat ik daar een externe touchpad heb. Ook daar kan ik niet mee werken. Ik moet steeds op de touchpad van de air drukken om de externe te laten reageren.

Vanmiddag even langs de Apple winkel. Misschien hebben zij een oplossing.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:04

TMC

Wie van jullie heeft ervaring met het aansluiten van de MBA op een Samsung LCD TV middels VGA? Ik lees op internet dat er veel problemen daarmee zijn. Dit is voor mij eigenlijk vrij cruciaal om te weten alvorens ik een MBA koop. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:08:
Ik heb via de ING een 100 euro kortingscoupon bij www.ipartnershop.nl besteld maar omdat je hier alleen complete systemen en laptops kan bestellen heb ik er niets aan als tevreden MBA gebruiker ;). Mocht er iemand interesse hebben deze over te nemen voor 50 eu, PM me even :).

(onderwijskorting geldt niet bij deze shop)
Leuk verdienen als je hem zelf voor 0 euro hebt gekocht! ;) Je betaald bij de iPartnershop overigens iets van 30 euro verzendkosten tegenover 0 euro bij Apple. Dus de korting valt behoorlijk tegen.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Satch schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:25:
[...]

Leuk verdienen als je hem zelf voor 0 euro hebt gekocht! ;) Je betaald bij de iPartnershop overigens iets van 30 euro verzendkosten tegenover 0 euro bij Apple. Dus de korting valt behoorlijk tegen.. :>
Ehm die rentepunten spaar je hoor die krijg je niet cadeau. Een bon van 100 euro bij elkaar sparen ben je een paar jaar mee bezig tenzij je een 5-cijferig banksaldo hebt. Daarom baal ik ook zo dat ik niet wist dat je er alleen complete systemen en geen mac accessoires kon bestellen.

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-06-2011 03:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:32:
Paar uur laten kan ik melden dat ik niet meer kan werken op de macbook air. Zodra ik de touchpad gebruik gaan teksten in de war. Websites worden geselecteerd.

Ik ben maar eerder naar huis gegaan omdat ik daar een externe touchpad heb. Ook daar kan ik niet mee werken. Ik moet steeds op de touchpad van de air drukken om de externe te laten reageren.

Vanmiddag even langs de Apple winkel. Misschien hebben zij een oplossing.
De hele touchpad is vervangen. Was defect.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

DeNachtwacht schreef op zondag 05 juni 2011 @ 03:03:
[...]

Ehm die rentepunten spaar je hoor die krijg je niet cadeau. Een bon van 100 euro bij elkaar sparen ben je een paar jaar mee bezig tenzij je een 5-cijferig banksaldo hebt. Daarom baal ik ook zo dat ik niet wist dat je er alleen complete systemen en geen mac accessoires kon bestellen.
Dat valt echt wel mee hoor. 10.000 punten heb je redelijk rap bij elkaar. Ze hebben continu acties, zoals nu ook weer (spaar 500 euro en je krijgt 2500 punten). Ben je er al voor een kwart.

Ik heb 80k punten ofzo en doe er nooit wat mee (ook nooit wat voor gedaan :P).

(ik kan wel bonnen gaan uitdelen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

"Steve Jobs to Give WWDC Keynote on June 6th"

Betekent dat een goede kans op aankondiging nieuwe Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee, Lion, iOS, iCloud. Geen hardware (hooguit nieuwe Time Capsules e.d. ivm iCloud integratie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:10:
Nee, Lion, iOS, iCloud. Geen hardware (hooguit nieuwe Time Capsules e.d. ivm iCloud integratie)
Bijna alle promo plaatjes van OSX Lion (dev/beta) gebruiken een Macbook Air. Lijkt me een mooie aangelegenheid om samen met Lion een nieuwe MBA aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bosmonster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:10:
Wanneer zou het dan wel logisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Philflow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:41:
[...]

Wanneer zou het dan wel logisch zijn?
Misschien een stille update, omdat het niks schokkends gaat zijn.

Tenzij er een 15inch Air komt oid.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Would make my dream come true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappiewappie schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:44:
[...]

Misschien een stille update, omdat het niks schokkends gaat zijn.

Tenzij er een 15inch Air komt oid.
Lijkt me erg onlogisch en compleet tegen het idee van een Air (portabiliteit) ingaan. De concurrentie met de MBP wordt al groter door evt. thunderbolt en Sandy Bridge, er moeten wel verschillen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Afgelopen weekend heb ik een 11.6 inch ultimate Air besteld, vriend van me woont in de USA en komt volgende week naar NL. Voor iets meer dan €800,- durfde ik de stap wel te maken (refurbished exemplaar). De Air wordt komende week bij hem geleverd, is het mogelijk dat ze nog iets van de prijs afdoen indien er vandaag een nieuwe Air aangekondigd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt op zn meest een hardware refresh, op de applestore. Maar niks groots denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:30:
[...]

Lijkt me erg onlogisch en compleet tegen het idee van een Air (portabiliteit) ingaan. De concurrentie met de MBP wordt al groter door evt. thunderbolt en Sandy Bridge, er moeten wel verschillen blijven.
Exact, dus tenzij er iets schokkends gaat gebeuren met de air, blijft het bij een hardware update. En deze hardware update is uiteraard welkom maar het huidge C2Duo systeem blijft gewoon meer dan voldoende. Voor mij is een upgrade niet noodzaklijke iig (ultimate '11inch)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:36:
Er komt op zn meest een hardware refresh, op de applestore. Maar niks groots denk ik.
Als er een refresh komt dan wordt dan ongetwijfeld de implementatie van Core i3 en i5 um CPUs.

Ik wil en kan niet geloven dat er een update komt met Core 2 Duo CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me toch wel ja, daar doelde ik ook op met hardware refresh, die Core2Duos zijn verouderd en traag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Philflow schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:38:
[...]

Als er een refresh komt dan wordt dan ongetwijfeld de implementatie van Core i3 en i5 um CPUs.

Ik wil en kan niet geloven dat er een update komt met Core 2 Duo CPUs.
Doh. Een C2D-update is technisch onmogelijk. Die wordt namelijk niet meer gemaakt binnen afzienbare tijd ;)

Anyway.. het gaat om de aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bosmonster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:49:
[...]
Doh. Een C2D-update is technisch onmogelijk. Die wordt namelijk niet meer gemaakt binnen afzienbare tijd ;)
Jij weet niet hoeveel oude voorraden er nog zijn ;) Maar ik bent het wel met je eens dat het uitgesloten lijkt, daarom zei ik ook dat ik het niet kan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
D-Ed schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:34:
Afgelopen weekend heb ik een 11.6 inch ultimate Air besteld, vriend van me woont in de USA en komt volgende week naar NL. Voor iets meer dan €800,- durfde ik de stap wel te maken (refurbished exemplaar). De Air wordt komende week bij hem geleverd, is het mogelijk dat ze nog iets van de prijs afdoen indien er vandaag een nieuwe Air aangekondigd wordt?
Die is al eraf gegaan. 30 dollar voor basismodel 11". Voor de jouwe weet ik niet, maar ze gaan niet dubbele kortingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Geen nieuwe Airs, zoals verwacht :)
Wel OS X Lion in Juli voor 23,99!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Laatst online: 21:37
Zit nu wel met een dilemma, afgelopen weekend de macbook Air van mijn vrouw verkocht (1ste versie), met het idee een nieuwe Air 13" te halen.

Nu zit ik te twijfelen of ik moet wachten op de versie met een I3 of I5 of voor het huidige model gaan. Met het risico dat die straks gedumpt worden en ik weer eens teveel betaald heb

Hoe verhouden de nieuwe macbook Air zich als ze warm worden?
Als mijn vrouw een spelletje online speelde (Flash) dan werd de Air zo warm dat ie een CPU core uitschakelde. met als gevolg dat het spelletje niet meer vooruit te branden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb een runcore ssd in mijn MBA rev B ingebouwd omdat de harde schijf kapot was. Naar mijn idee alles goed aangesloten. Heb nu via de superdrive een macbook pro install dvd erin zitten (kon mijn eigen dvd niet vinden, heb ik geleend) en tijdens het opstarten de c ingedrukt. Ik krijg nu achtereenvolgens een appeltje, een verbodbordje en een mapje te zien, en ik hoor de cd-speler maar scrollen over die schijf. Dit duurt nu al twintig minuten, hoort dat? Of kan ik niet installeren met een mbp dvd? Of is de SSD niet goed aangesloten?

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De MacBook Pro heeft een andere DVD dan jouw MacBook Air. Dat is de reden dat je ook niet kan beginnen aan de installatie.

Je hebt dus
  • je meegeleverd DVD('s) nodig
  • of een nieuwe Snow Leopard-DVD uit de winkel nodig
om je MacBook Air opnieuw te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:53
Kan ik op de air 11,6 een magic mouse en een wireless keyboard tegelijktijd gebruiken? Dacht dat blauwtand maar 1 tegelijk aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kan gewoon alle devices aansluiten die je wilt...

Wat dacht je, dat je niet een toetsenbord en muis tegelijk aan kon sluiten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
jantje112 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:02:
Kan ik op de air 11,6 een magic mouse en een wireless keyboard tegelijktijd gebruiken? Dacht dat blauwtand maar 1 tegelijk aankan?
Dat is alleen een software beperking van sommige mobiele telefoons, computers kunnen met veel meer devices overweg (ook tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
kx22 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:15:
[...]

Die is al eraf gegaan. 30 dollar voor basismodel 11". Voor de jouwe weet ik niet, maar ze gaan niet dubbele kortingen geven.
In de Keynote gisteren gebruikte ze wel alleen Air's maar geen aankondiging of niets.. Het zou zo maar kunnen dat ze de refresh dus over de zomervakantie tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
D-Ed schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:45:
[...]

In de Keynote gisteren gebruikte ze wel alleen Air's maar geen aankondiging of niets.. Het zou zo maar kunnen dat ze de refresh dus over de zomervakantie tillen.
Ja dat zou ook typisch Apple zijn. Als er iets is wat niet goed genoeg is in de ogen van ome Steve, vertragen ze het gewoon paar maanden. Niemand die erom kan zeuren, want ze hebben nooit gezegd wanneer de nieuwe uitkomt.

Dat ze gister alleen maar Air's gebruikten zeg natuurlijk niets. Misschien omdat de Air een grijze bezel heeft, dat staat wat duidelijker op een donkerblauw achtergrond dan een Macbook Pro met een zwarte bezel.

Maar we moeten ook niet alles zoeken achter elke woord of daad van Apple of Steve. Het begint ook bijna een sekte te worden en Steve een profeet. Als Steve zegt dat Air de toekomst van de laptop is, denkt iedereen dat de Pro gecombineerd wordt met de Air en net zo dun wordt.
Chimsie78 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:37:
Zit nu wel met een dilemma, afgelopen weekend de macbook Air van mijn vrouw verkocht (1ste versie), met het idee een nieuwe Air 13" te halen.

Nu zit ik te twijfelen of ik moet wachten op de versie met een I3 of I5 of voor het huidige model gaan. Met het risico dat die straks gedumpt worden en ik weer eens teveel betaald heb

Hoe verhouden de nieuwe macbook Air zich als ze warm worden?
Als mijn vrouw een spelletje online speelde (Flash) dan werd de Air zo warm dat ie een CPU core uitschakelde. met als gevolg dat het spelletje niet meer vooruit te branden was.
Het is al een wonder dat iemand een eerste versie van Air wilt kopen haha, die staan bekend om de hitte. Mijn Air 13" Rev D wordt ook warm als ik een flashspelletje speel. Hij haalt dan de maximum van 78 graden. Maar schakelt zichzelf niet uit. Voor flash is het wel belangrijk dat je een goede CPU hebt. De i5 die er in gaat komen zal dus veel beter zijn dan de C2D die er nu inzit. Ik raad je aan om even te wachten. Hooguit moet je nog tot Oktober wachten. Daarna moeten er wel nieuwe geforceerd worden, want de C2D worden al 2 maanden niet meer geproduceerd. Dus kleine kans dat er nog een enorme voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Niet alleen MacBook Air's maar ook MacBook Pro's werden gebruikt om Lion te showen :)

Wat ik denk, is dat de nieuwe MacBook Air tegelijk met de release van Lion komt. Waarom, dat kan ik niet verklaren, enkel dat het een onderbuikgevoel. Immers heeft Air geen SuperDrive en zal Lion alleen via de App Store worden verspreid.

Mochten ze de Air vlak voor de release van Lion updaten, heeft Apple een stel zeurende kopers. Bij het Mac Up-to-Date-programma kreeg je tegen betaling van administratiekosten een DVD met Snow Leopard thuisgestuurd maar dat zal bij Lion niet meer gebeuren. Het enige wat ik mij bedenken is dat een code krijgt die je kan gebruiken in de App Store om Lion te downloaden.

Dus ze zullen de nieuwe MacBook Air tegelijk met Lion introduceren of net na de release van Lion. Het eerste lijkt me aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

^^ ben het met je eens, de distributie van Lion zal denk ik gaan zoals nu ook gebeurd bij de air's, dmv een USB stick. Heb je een oude "software" versie, kun je altijd via de updates toegang krijgen tot de store en daar weer lion downloaden. Waarschijnlijk ook alleen nodig bij de mensen die een andere HD in hun Mac plaatsen ivm de restore partitie die Lion aanmaakt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Je bedoelt dat Lion wordt meegeleverd op USB-stick. Ik mag hopen dat ze bij de MacBook Air de restorepartitie achterwege laten. Als je een 64GB SSD hebt, ben je mooi in de aap gelogeerd. Een restorepartitie en het OS zelf zal bij elkaar zo'n 12 - 13GB zijn gok ik, als het al niet meer is. Alleen de restorepartitie zal dus zo'n 10% wegknabbelen.

Een andere mogelijkheid is dat er een USB-stick wordt meegeleverd met daarop alleen de App Store-applicatie zodat je Lion kan downloaden en kan installeren op je SSD. Hiermee heb je het voordeel dat je niet je dure GB's kwijt bent aan een restorepartitie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, meeleveren op een USB stick, dat was niet duidelijk in mijn post. Daar heb je wel een goed punt over de restore partitie. Zelf heb ik een 64GB SSD en heb constant maar iets van 10GB over, en zoveel staat er niet op, baal er een beetje van dat het net te weinig ruimte is. In m'n PC had ik 80GB SSD en dat was precies voldoende voor wat extra speling.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
DaMarcus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:19:
Mochten ze de Air vlak voor de release van Lion updaten, heeft Apple een stel zeurende kopers. Bij het Mac Up-to-Date-programma kreeg je tegen betaling van administratiekosten een DVD met Snow Leopard thuisgestuurd maar dat zal bij Lion niet meer gebeuren. Het enige wat ik mij bedenken is dat een code krijgt die je kan gebruiken in de App Store om Lion te downloaden.
Volgens AppleInsider doen ze dat dit keer ook weer. (Maar dan idd met een code denk ik)

Het staat nog niet op Apple's site maar houd deze pagina in de gaten, ik neem aan dat ze daar de definitieve details bekend maken. Ze doen in elk geval wel iets lijkt me, anders zou die pagina er niet zijn.

Quote van AppleInsider.
The Mac OS X Lion Up-To-Date upgrade is available at no additional charge via the Mac App Store to all customers who purchased a qualifying new Mac system from Apple or an Apple Authorized Reseller on or after June 6, 2011. Users must request their Up-To-Date upgrade within 30 days of purchase of their Mac computer. Customers who purchase a qualifying Mac between June 6, 2011 and the date when Lion is available in the Mac App Store will have 30 days from Lion’s official release date to make a request.
Maargoed om op het originele onderwerp terug te komen: Omdat ze dit doen hoeven ze dus geen rekening te houden met zeurende kopers en kunnen ze gewoon een nieuwe Air uitbrengen als ze daar klaar voor zijn.

Ik denk trouwens dat het meer een kwestie is van wanneer de oude voorraden grotendeels op zijn, en wanneer de produktie van de nieuwe modellen goed op gang is gekomen. Volgens de laatste geruchten zou de produktie eind mei zijn begonnen.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 07-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Wordt elk 'revisie' van een Apple product groots aangekondigd? Bij de iPod Nano 6 i.i.g. niet. Of geldt dit niet voor Apple computers?

Vreemd dat er schijnbaar alleen vage geruchten zijn van medewerkers uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De kans bestaat dat dit een stille update wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
cc12 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:19:
Wordt elk 'revisie' van een Apple product groots aangekondigd? Bij de iPod Nano 6 i.i.g. niet. Of geldt dit niet voor Apple computers?

Vreemd dat er schijnbaar alleen vage geruchten zijn van medewerkers uit de fabriek.
Alleen als er een update komt van de design of looks wordt het gepresenteerd door Steve en zijn vriendjes. Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Datzelfde gold ook voor de MacBook Pro. Hiervoor was geen keynote en was het alleen een stille update via de Apple Store. Dat zal ook opgaan voor de MacBook Air, hier zullen geen grote veranderingen aan plaatsvinden.

Een Core i3 LV, i5 LV en / of i7 LV. Misschien daarbij een Thunderbolt-poort en dan houdt ook wel weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
DaMarcus schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:37:
Datzelfde gold ook voor de MacBook Pro. Hiervoor was geen keynote en was het alleen een stille update via de Apple Store. Dat zal ook opgaan voor de MacBook Air, hier zullen geen grote veranderingen aan plaatsvinden.

Een Core i3 LV, i5 LV en / of i7 LV. Misschien daarbij een Thunderbolt-poort en dan houdt ook wel weer op :)
Hoop toch ook dat ze als standaard er ook 4GB inzetten, want bij de huidige air's is het wel overdreven duur voor 2GB meer. 4GB is in mijn ogen een must :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

4GB zou wel welkom zijn idd. En dan de mogelijkheid voor 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiekem hoop ik ook op een backlit keyboard in de 11 inch modellen.

Ik hoop echt dat hij in juli geintroduceerd (al dan stil) wordt. Heb een nieuwe notebook nodig, en dit zou een perfecte vervanger zijn van mijn huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het grootste gemis van de MBA vindt ik eigenlijk 3G, om nu de hele tijd zo'n lelijke dongel te koppelen aan je chique MBA is niet echt prettig.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Destianto schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:43:
Het grootste gemis van de MBA vindt ik eigenlijk 3G, om nu de hele tijd zo'n lelijke dongel te koppelen aan je chique MBA is niet echt prettig.
Vergeet vooral niet dat het online gaan met je dongel ook weer rustig 40 seconden duurt (bij t-mobile iig). Heb je een retesnelle boot met de air, moet je alsnog een minuut wachten voor je online bent :P

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
Destianto schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:43:
tethering werkt anders wel perfect, zie dus niet echt de noodzaak voor 3g( al zou het wel handig zijn, voor meer zakelijk gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
karstnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:48:
[...]
tethering werkt anders wel perfect, zie dus niet echt de noodzaak voor 3g( al zou het wel handig zijn, voor meer zakelijk gebruik).
Ik vind ingebouwd juist veel handiger: Geen extra handelingen (tethering op telefoon aan/uit zetten), geen extra stroomverbruik van de telefoon, je moet een telefoon hebben die tethering aan kan, en ik vind het juist een voordeel om een aparte sim kaart te gebruiken.

En ik ben niet de enige die er zo over denkt: het is niet voor niets dat de iPad 3G zo goed verkoopt. Terwijl je die ook via WiFi gewoon kan tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
GekkePrutser schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Ik vind ingebouwd juist veel handiger: Geen extra handelingen (tethering op telefoon aan/uit zetten), geen extra stroomverbruik van de telefoon, je moet een telefoon hebben die tethering aan kan, en ik vind het juist een voordeel om een aparte sim kaart te gebruiken.
Snap ik, maar voor consumenten gebruik is even tethering via bv je iphone/andoird zo gebeurt.
En ik ben niet de enige die er zo over denkt: het is niet voor niets dat de iPad 3G zo goed verkoopt. Terwijl je die ook via WiFi gewoon kan tetheren.
Maar toch lijkt me een aparte 3g mogelijk toch meer voor de zakelijk wereld. Ik zie niet zo snel mensen, nog een extra abonnement erbij nemen om even overal te kunnen internetten. Terwijl ze dat ook al hebben voor hun telefoon. Maar weet ik niet echt wat de meeste mensen ervan denken, de mensen die ik ken; vinden het een kleine handeling om even tethering aan te zetten een kleine moeite(scheelt ook geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het probleem met al die apparaten met 3G vind ik dat je daar dus allemaal losse abonnementen of sim-cards voor nodig hebt. Heb je je iPhone, iPad 3G, MacBook 3G, en dalijk nog je PSVita 3G, etc...

Lijkt me juist veel logischer en handiger (en goedkoper) om je telefoon altijd als centraal punt te kunnen gebruiken voor 3G toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
karstnl schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:46:
[...]Maar toch lijkt me een aparte 3g mogelijk toch meer voor de zakelijk wereld. Ik zie niet zo snel mensen, nog een extra abonnement erbij nemen om even overal te kunnen internetten. Terwijl ze dat ook al hebben voor hun telefoon. Maar weet ik niet echt wat de meeste mensen ervan denken, de mensen die ik ken; vinden het een kleine handeling om even tethering aan te zetten een kleine moeite(scheelt ook geld).
Maar als de 3G voor de zakelijke markt interessant is dan zou dat voor de MacBook Air toch ook zeker gelden Zoals ik al zei: De iPad 3G verkoopt juist bijzonder goed, en die lijkt me juist minder interessant voor zakelijk gebruik dan de MacBook Air.

Maar waar ik eigenlijk een beetje op hoop voor de MacBook Air (niet voor deze refresh maar misschien een volgende): Een ingebouwde low-power ARM chip die aan blijft als de MacBook in slaapstand staat, en via de 3G contact houdt met internet en bijvoorbeeld de mailbox up to date houdt en push berichten ontvangt. Zodat als je hem open klapt je nieuwe mail al klaar staat en je andere applicaties up to date zijn. Precies wat de iPad en iPhone ook doen eigenlijk.

Met de MacBook Air zou dat juist goed kunnen omdat deze standaard een SSD heeft, die gewoon gebruikt kan worden als hij in beweging is. Ook omdat Apple duidelijk bezig is om de Mac ervaring een soort geavanceerde iOS te maken, kijk maar welke kant Lion op gaat. Het zou ook een goed vervolg zijn op het 'openklappen en gelijk werken' idee van de MacBook Air.

Dat is voor deze aankomende refresh in elk geval toekomstmuziek omdat er nog helemaal geen ondersteuning in de software voor is. Maar om die reden lijkt me een 3G chip ook erg interessant, tethering gebruikt te veel stroom op je telefoon om het de hele dag aan te laten staan alleen maar om mogelijk een emailtje binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De iPad 3G verkoopt juist bijzonder goed
Volgens mij verkoopt ie in verhouding tot de Wifi-versie juist bijzonder slecht. En dan ben ik nog veel benieuwder naar hoeveel mensen daadwerkelijk van 3G gebruik maken. (Heel veel Apple-fans kopen gewoon het duurste model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
De 3G versie heeft ook GPS, de Wi-Fi only heeft dat niet. Dit zou voor mij een doorslaggevende reden zijn om de 3G te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik zie de 3G toch echt niet komen, dan wordt de iPad naar mijn mening een beetje nutteloos. Dan koop je voor 200 euro meer een volledige laptop, met 3g. De kracht van de iPad is naar mening de 3G optie. Wanneer je die ook op de Air zet, zullen de iPad verkopen terug lopen lijkt mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit: Verkeerde topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Donstil op 09-06-2011 12:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
GekkePrutser schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:28:
[...]

Maar als de 3G voor de zakelijke markt interessant is dan zou dat voor de MacBook Air toch ook zeker gelden Zoals ik al zei: De iPad 3G verkoopt juist bijzonder goed, en die lijkt me juist minder interessant voor zakelijk gebruik dan de MacBook Air.
Ik heb geen inzake in de werkelijk verkopen van ipad's 3G, maar kan wel zeggen dat voor de echte altijd op pad zijnde zakenlui het wél interessant is. Maar de MBA minder interessant is zonder....
Maar waar ik eigenlijk een beetje op hoop voor de MacBook Air (niet voor deze refresh maar misschien een volgende): Een ingebouwde low-power ARM chip die aan blijft als de MacBook in slaapstand staat, en via de 3G contact houdt met internet en bijvoorbeeld de mailbox up to date houdt en push berichten ontvangt. Zodat als je hem open klapt je nieuwe mail al klaar staat en je andere applicaties up to date zijn. Precies wat de iPad en iPhone ook doen eigenlijk.
Mooi idee, al zit je dan wel met het abonnementen probleem. Verder zie ik de bui namelijk al hangen, alleen die provider en geen eigen simkaart inpluggen.
Met de MacBook Air zou dat juist goed kunnen omdat deze standaard een SSD heeft, die gewoon gebruikt kan worden als hij in beweging is. Ook omdat Apple duidelijk bezig is om de Mac ervaring een soort geavanceerde iOS te maken, kijk maar welke kant Lion op gaat. Het zou ook een goed vervolg zijn op het 'openklappen en gelijk werken' idee van de MacBook Air.
Prachtig verhaal, maar naar mijn ervaring is het MBA 'openklappen en gelijk werken', al bijna compleet. Verder zullen zeker en vast ooit is, soortgelijke systemen komen die jij noemt.
Dat is voor deze aankomende refresh in elk geval toekomstmuziek omdat er nog helemaal geen ondersteuning in de software voor is. Maar om die reden lijkt me een 3G chip ook erg interessant, tethering gebruikt te veel stroom op je telefoon om het de hele dag aan te laten staan alleen maar om mogelijk een emailtje binnen te krijgen.
Ik zeg ook net dat je de hele dag tethering aan moet hebben staan, ik stelde meer dat er een optie was omdat te kunnen doen zonder nog is een extra abonnement erbij te nemen.
van_doorn schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:48:
Ik zie de 3G toch echt niet komen, dan wordt de iPad naar mijn mening een beetje nutteloos. Dan koop je voor 200 euro meer een volledige laptop, met 3g. De kracht van de iPad is naar mening de 3G optie. Wanneer je die ook op de Air zet, zullen de iPad verkopen terug lopen lijkt mij....
Dat de iPad meteen nutteloos wordt, is natuurlijk meteen onwaar. Er zijn/waren al laptop's met 3G die voor meer of zonder al te verkrijgen zijn/waren. Maar toch kannibaliseren de tablets nog steeds de laptopmarkt. Ik zie zelf niks in tablets, meer in MBA's en soortgelijke. Kijk ook uit naar de wellicht stille update. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Of de 3G is ook weer een optie waarvoor je een meerprijs mag betalen. Dus het verschil met de iPad weer groter maakt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 20:58
Tip: Ik gebruik sinds kort de Safari extension ClickToFlash. Hiermee kun je (ook) instellen dat flashmovies (flv) waar mogelijk worden vervangen door H.264. Hierdoor blijft mijn Air is stuk koeler en gaat zelf de fan niet meer draaien als ik bijv. op YouTube zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
vdws schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:06:
Tip: Ik gebruik sinds kort de Safari extension ClickToFlash. Hiermee kun je (ook) instellen dat flashmovies (flv) waar mogelijk worden vervangen door H.264. Hierdoor blijft mijn Air is stuk koeler en gaat zelf de fan niet meer draaien als ik bijv. op YouTube zit.
Je kunt bij youtube ook html5 gebruiken, maar wel handig bij andere flash heavy movie websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FlashBlock is voor mij een must-have. Al was het maar doordat pagina's tig keer sneller laden zonder 26 flashbanners en andere onzin te initialiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
http://www.macrumors.com/...ation-macbook-air-models/
Analyst Ming-Chi Kuo of Concord Securities today issued a report claiming that Apple's manufacturing partners are scheduled to pump out nearly 400,000 units of revamped MacBook Air models this month as the company looks toward a refresh of the popular ultra-thin notebook.

"Concord Securities analyst Ming-Chi Kuo exclusively told AppleInsider that the Mac maker has placed orders for the production of a total of 380,000 Sandy Bridge-based 11.6 and 13.3-inch MacBook Airs this month.

The analyst, whose industry checks have long provided accurate insight into the Cupertino-based company's future hardware plans, notes that roughly 55 percent (or 209,000) of those MacBook Airs will be of the 11.6-inch varieties, which have proven slightly more popular than the 13.3-inch offerings due to their more attractive entry-level price points."

Rumors of a MacBook Air refresh in the near future have been circulating for some time, with rumors dating as far back as mid-February indicating that Apple was planning a June update for the line. Kuo weighed in in late April to say that Apple would begin production of the new models in May, while another claim from last month pegged the refresh for the June-July timeframe.

Apple's new MacBook Air models are expected to be powered by Intel's Sandy Bridge platform, a significant upgrade over the Core 2 Duo processors found in the current models.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja ik las het \o/

Wordt tijd om mn MBP in te ruilen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Bosmonster schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 08:16:
Het probleem met al die apparaten met 3G vind ik dat je daar dus allemaal losse abonnementen of sim-cards voor nodig hebt. Heb je je iPhone, iPad 3G, MacBook 3G, en dalijk nog je PSVita 3G, etc...

Lijkt me juist veel logischer en handiger (en goedkoper) om je telefoon altijd als centraal punt te kunnen gebruiken voor 3G toegang.
Eigenlijk wordt het tijd voor een persoonsgebonden 3G abbo, met meerdere sims voor al je apparaten in plaats van losse apparaat-gebonden abbo's voor al je apparaten. Weet iemand of zoiets al bestaat of dat daar plannen voor zijn?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:20:
Ja ik las het \o/

Wordt tijd om mn MBP in te ruilen dan :)
Voor mij tijd om nog harder tussen een MBA of MBP te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ben eerder benieuwd naar WAT voor cpu erin komt in de Air. Het mag niet beter of gelijk zijn aan de goedkoopste Pro, want dan is de Pro veel minder aantrekkelijk. Het mag ook niet duurder zijn dan de huidige prijzen, want 1299 is een hele aantrekkelijke prijs. Men wilt best 150 euro bijleggen om dus een mooiere dunne laptop te kopen met bijna dezelfde mogelijkheden.

4GB geheugen wordt vast en zeker standaard en SSD zal ook vast en zeker even groot blijven. Er gaat zeker geen dedicated gpu erin komen, want dan snij je jezelf in de vingers met de Pro. Misschien illuminated keyboard? Denk van niet, want het was niet een economische reden waarom ze die eruit hebben gehaald, eerder een ergonomische. Op de toetsenbord is alleen de F5 over. Als illuminated keyboard erop komt dan moet je de aan en uit knop dus weer in het aluminium zetten. Dat kost ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het zal een simpele i3 worden schat ik, intel igp en dat is zo'n beetje de enige upgrade. Pas bij de volgende product cycle verwacht ik eigenlijk weer een verlicht keyboard.

maarja wat ze met de witte macbook gaan doen is mij nog een raadsel

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 11-06-2011 10:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
verkeerde topic - sorry -

[ Voor 92% gewijzigd door oosterhofjf op 11-06-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:49:
Het zal een simpele i3 worden schat ik, intel igp en dat is zo'n beetje de enige upgrade. Pas bij de volgende product cycle verwacht ik eigenlijk weer een verlicht keyboard.

maarja wat ze met de witte macbook gaan doen is mij nog een raadsel
Waarom verlicht bij de volgende cyclus? Zijn veel mensen ie zoiets willen, de 13 heeft t al alleen de 11 nog. Misschien hebben ze er iets opgevonden. Er stond iets op 9 to 5 Mac dat Intel ULv processors had gemaakt voor de nieuwe air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Fiber schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:34:
[...]

Eigenlijk wordt het tijd voor een persoonsgebonden 3G abbo, met meerdere sims voor al je apparaten in plaats van losse apparaat-gebonden abbo's voor al je apparaten. Weet iemand of zoiets al bestaat of dat daar plannen voor zijn?
Je kan al meerdere sims hebben op 1 abo, maar je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken. Daar is niet zo heel veel aan te doen technisch gezien geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:
[...]
Waarom verlicht bij de volgende cyclus? Zijn veel mensen ie zoiets willen, de 13 heeft t al alleen de 11 nog. ...
De MBA13 heeft ook geen backlit tobo. De vorige generatie MBA had het wel.
Bosmonster schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:52:
[...]
Je kan al meerdere sims hebben op 1 abo, maar je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken. Daar is niet zo heel veel aan te doen technisch gezien geloof ik.
Dat is dus niet handig, ben je bijvoorbeeld op je iPad of laptop bezig, doet je mobiel het niet meer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:44:
[...]

De MBA13 heeft ook geen backlit tobo. De vorige generatie MBA had het wel.
Dat bedoelde ik ook, mijn fout. Maar omdat ze nu ruimte besparen door die grafische kaart is er meer ruimte voor andere dingen zoals het backlit en evt. SD voor de 11 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:23:
[...]

Waarom verlicht bij de volgende cyclus? Zijn veel mensen ie zoiets willen, de 13 heeft t al alleen de 11 nog. Misschien hebben ze er iets opgevonden. Er stond iets op 9 to 5 Mac dat Intel ULv processors had gemaakt voor de nieuwe air.
Meestal doet apple eerst een refresh, maar wie weet, het blijft jammer genoeg gissen.

Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/KrWY3eA6ytSr2iSU.huge
Met de integratie van de videokaart kan inderdaad relatief veel ruimte gewonnen worden.
Backlight, Thunderbolt, en een snellere processor zou het wel afmaken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:17:
[...]

Meestal doet apple eerst een refresh, maar wie weet, het blijft jammer genoeg gissen.

[afbeelding]
Met de integratie van de videokaart kan inderdaad relatief veel ruimte gewonnen worden.
Backlight, Thunderbolt, en een snellere processor zou het wel afmaken.
Hoe bedoel je eerst refresh? Wordt de nieuwe MacBook air dan later dit jaar dan nog eens vernieuwd?
Helaas ben ik nog niet o bekend met de cyclus van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Oei dilema..
Ben over 5 dagen voor een kleine week in Hong Kong en een Air is daar ongeveer € 450 goedkoper.
Alleen koop je dan net een ouder model dat binnen een maand vernieuwd word maar je bespaard wel een hoop geld..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is onnodig duur en onhandig om elk mobiel apparaat eigen 3g-hardware te geven. Je telefoon heb je als het goed is toch al bij je als je buiten de deur bent. Een MacBook Air en iPad kunnen via bluetooth met een iPhone 4 babbelen. Dat werkt erg eenvoudig en het energieverbruik is lager dan wifi tether op een telefoon.
kx22 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:34:
Ben eerder benieuwd naar WAT voor cpu erin komt in de Air. Het mag niet beter of gelijk zijn aan de goedkoopste Pro, want dan is de Pro veel minder aantrekkelijk. Het mag ook niet duurder zijn dan de huidige prijzen, want 1299 is een hele aantrekkelijke prijs. Men wilt best 150 euro bijleggen om dus een mooiere dunne laptop te kopen met bijna dezelfde mogelijkheden.
Een Air heeft nu eenmaal weinig ruimte voor accu's en koeling en zal daarom een low power Sandy Bridge met een relatief lage kloksnelheid krijgen. De Pro blijft sneller.
4GB geheugen wordt vast en zeker standaard en SSD zal ook vast en zeker even groot blijven. Er gaat zeker geen dedicated gpu erin komen, want dan snij je jezelf in de vingers met de Pro. Misschien illuminated keyboard? Denk van niet, want het was niet een economische reden waarom ze die eruit hebben gehaald, eerder een ergonomische. Op de toetsenbord is alleen de F5 over. Als illuminated keyboard erop komt dan moet je de aan en uit knop dus weer in het aluminium zetten. Dat kost ruimte.
Ik betwijfel of 4GB geheugen standaard wordt (of er moet een 8GB optie komen). Apple verdient goed aan de geheugenupgrades en zal ook de basisprijs van de MacBook zo laag mogelijk willen houden. Een verlicht keyboard vind ik persoonlijk volkomen overbodig. Ik snap niet dat hier zoveel vraag naar is. Het beeldscherm verlicht je toetsenbord ook al in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

robbinonline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:45:
Oei dilema..
Ben over 5 dagen voor een kleine week in Hong Kong en een Air is daar ongeveer € 450 goedkoper.
Alleen koop je dan net een ouder model dat binnen een maand vernieuwd word maar je bespaard wel een hoop geld..
Kan zijn dat hij er dan net is. Ik adviseer je niet de oude te kopen als de nieuwe er net is want je prijsvoordeel is zo goed als weg en je moet hem ook nog invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Laatst online: 21:37
robbinonline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 08:45:
Oei dilema..
Zelf zat ik ook te twijfelen, wachten of nu kopen, nu kwam de volgende config op mijn pad:

Macbook AIR:
2.13GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
Apple MacBook Air SuperDrive
USB Ethernet Adapter

En dat met 550euro korting t.o.v de AppleStore.

Ik vraag me af wat voor een config ik straks krijg voor dat geld (1300euro),
Waarschijnijk m.u.v. van een snellere CPU zal de rest minder zijn incl. GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
Ik zie het persoonlijk niet gebeuren. Ik denk dat ze hem gelijk met Lion OS zullen releasen of in ieder geval met Lion voor geïnstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Chimsie78 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:16:
[...]

Zelf zat ik ook te twijfelen, wachten of nu kopen, nu kwam de volgende config op mijn pad:

Macbook AIR:
2.13GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
USB Ethernet Adapter

Ik zou liever wachten. Op alle vlakken gaat het beter worden, op de GPU na. En zoveel korting heb je nou ook weer niet. Jouw apparaat is 1799 + 90 + 30 = 1919 - 550 = 1369. Vanuitgaande dat de nieuwe Air standaard met 4Gb wordt geleverd (kunnen we gerust van uit gaan) en de nieuwe CPU al veel sneller is dan de 2.13 ghz. Dan betaal je in Nederland straks 1299 + 90 +30 = 1419. Dus 50 euro verschil en je hebt een snellere machine. De GPU probleem blijft ook staan als je straks de duurste Air koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

[...]

Macbook AIR:
2.13GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
USB Ethernet Adapter

Waar kwam je die config tegen? In NL? Of in buitenland? En is die nieuw of tweedehands? Als je hem nieuw in NL kunt kopen is het geen slechte aanbieding maar eigenlijk kunnen we pas echt iets zinnigs zeggen wanneer we de nieuwe specs kennen.

Zelf denk ik dat er alleen nieuwere processors inzitten en misschien Thunderbolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
[...]

Macbook AIR:
2.13GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
USB Ethernet Adapter

Ik zou me in jouw geval afvragen of je de CPU upgrade echt wil. Kans is groot dat de Air instap iets als i3 2,13ghz wordt. Straks in Nederland heb je misschien de nieuwe Air, maar zonder alle extra accessoires en 256gb SSd ben je dan ook weer die 1399 kwijt voor eenzelfde snelheid processor

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
Femme schreef op zondag 12 juni 2011 @ 09:05:
[...]
Ik betwijfel of 4GB geheugen standaard wordt (of er moet een 8GB optie komen). Apple verdient goed aan de geheugenupgrades en zal ook de basisprijs van de MacBook zo laag mogelijk willen houden. Een verlicht keyboard vind ik persoonlijk volkomen overbodig. Ik snap niet dat hier zoveel vraag naar is. Het beeldscherm verlicht je toetsenbord ook al in het donker.
M.b.t. de 4/8GB discussie vermoed ik ook niet dat Apple 4GB standaard gaat leveren. De Air is er niet primair op gericht om taken uit te voeren waarbij je 8GB ook daadwerkelijk nodig hebt, en 4GB standaard zal inderdaad dan de prijs onnodig opdrijven.

Een keyboard met z'n eigen 'lichies' daarentegen is wel érg fijn. Ik heb ook bij de desktop een verlicht toetsenbord (Logitech illuminated), en alhoewel ik voldoende licht heb van lampen (en de zon natuurlijk ;)), is het vooral 's avonds met weinig licht van buiten een uitkomst. Het is écht een stuk duidelijker waar de toetsen zitten en het kost domweg minder 'turen' (hoewel ik over 't algemeen toch wel blind tik, kijk ik toch vaak even naar beneden).

Het beeldscherm van een laptop levert overigens niet erg veel licht. Helemaal al niet wanneer het niet op z'n maximale helderheid staat. Iets wat sowieso niet nodig is in het donker. In zo'n situatie kan je je aardig kapot staren op die onverlichte knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Update: We've heard confirmation that MacBook Airs are on their way to Apple Stores for a Tues or Wed launch. New Part numbers for MacBook Airs are MC603, MC604, MC605, MC606.
http://macrumo.rs/lxCALa

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2011 18:26 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
En weer ontkracht:

Update 2: Those part numbers are said to be for unlocked iPhones, so nothing definite on the MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt idd allemaal een misverstand te zijn. Zoals altijd weten we niets zeker behalve als het van Apple zelf komt.

[ Voor 77% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2011 23:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
ALS de Air update al komt is dat natuurlijk tegelijk met de release van Lion die in Juli gepland staat, dus het wordt nog minimaal 2,5 week wachten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
Volgens apple insider heb je gelijk: http://www.appleinsider.c...ith_lion_per_quarter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:17:
[...]
[afbeelding]
Nee, want die 'videokaart' maakt deel uit van de chipset. Dat is dus die tweede chip.

Hoewel bij Sandy Bridge de GPU (en geheugencontroller) nu in de processor zit, heeft het nog steeds gewoon een chipset nodig. Die doet nu natuurlijk wel een stuk minder, dus wellicht wordt hij wat kleiner en wat zuiniger in het stroomverbruik. En als hij al kleiner wordt gaan ze die ruimte gebruiken voor de thunderbolt chip die er ook nog bij moet (mits ze inderdaad thunderbolt gaan voeren), dus ik denk dat het juist krapper wordt op dat moederboardje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Ik ga die van mij nu snel verkopen, er is nu nog wat geld voor te vangen en ik ga eind juli naar Amerika toe, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:52:
ALS de Air update al komt is dat natuurlijk tegelijk met de release van Lion die in Juli gepland staat, dus het wordt nog minimaal 2,5 week wachten.
Hoezo natuurlijk? Het is allang duidelijk dat wie nu een apple machine koopt, gewoon Lion gratis krijgt op de release dag.

Oja, http://www.macrumors.com/...to-launch-at-end-of-june/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Houdt wel rekening met het feit dat je alleen de standaard modellen zal kunnen kopen. Zie nog niets bij V&A staan.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.