GekkePrutser schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:28:
[...]
Maar als de 3G voor de zakelijke markt interessant is dan zou dat voor de MacBook Air toch ook zeker gelden Zoals ik al zei: De iPad 3G verkoopt juist bijzonder goed, en die lijkt me juist minder interessant voor zakelijk gebruik dan de MacBook Air.
Ik heb geen inzake in de werkelijk verkopen van ipad's 3G, maar kan wel zeggen dat voor de echte altijd op pad zijnde zakenlui het wél interessant is. Maar de MBA minder interessant is zonder....
Maar waar ik eigenlijk een beetje op hoop voor de MacBook Air (niet voor deze refresh maar misschien een volgende): Een ingebouwde low-power ARM chip die aan blijft als de MacBook in slaapstand staat, en via de 3G contact houdt met internet en bijvoorbeeld de mailbox up to date houdt en push berichten ontvangt. Zodat als je hem open klapt je nieuwe mail al klaar staat en je andere applicaties up to date zijn. Precies wat de iPad en iPhone ook doen eigenlijk.
Mooi idee, al zit je dan wel met het abonnementen probleem. Verder zie ik de bui namelijk al hangen, alleen die provider en geen eigen simkaart inpluggen.
Met de MacBook Air zou dat juist goed kunnen omdat deze standaard een SSD heeft, die gewoon gebruikt kan worden als hij in beweging is. Ook omdat Apple duidelijk bezig is om de Mac ervaring een soort geavanceerde iOS te maken, kijk maar welke kant Lion op gaat. Het zou ook een goed vervolg zijn op het 'openklappen en gelijk werken' idee van de MacBook Air.
Prachtig verhaal, maar naar mijn ervaring is het MBA 'openklappen en gelijk werken', al bijna compleet. Verder zullen zeker en vast ooit is, soortgelijke systemen komen die jij noemt.
Dat is voor deze aankomende refresh in elk geval toekomstmuziek omdat er nog helemaal geen ondersteuning in de software voor is. Maar om die reden lijkt me een 3G chip ook erg interessant, tethering gebruikt te veel stroom op je telefoon om het de hele dag aan te laten staan alleen maar om mogelijk een emailtje binnen te krijgen.
Ik zeg ook net dat je de hele dag tethering aan moet hebben staan, ik stelde meer dat er een optie was omdat te kunnen doen zonder nog is een extra abonnement erbij te nemen.
van_doorn schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:48:
Ik zie de 3G toch echt niet komen, dan wordt de iPad naar mijn mening een beetje nutteloos. Dan koop je voor 200 euro meer een volledige laptop, met 3g. De kracht van de iPad is naar mening de 3G optie. Wanneer je die ook op de Air zet, zullen de iPad verkopen terug lopen lijkt mij....
Dat de iPad meteen nutteloos wordt, is natuurlijk meteen onwaar. Er zijn/waren al laptop's met 3G die voor meer of zonder al te verkrijgen zijn/waren. Maar toch kannibaliseren de tablets nog steeds de laptopmarkt. Ik zie zelf niks in tablets, meer in MBA's en soortgelijke. Kijk ook uit naar de wellicht stille update.