[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ja dat is het hele probleem: ik vind het prettig om alle apparatuur (incl. modem, monitor) van de netstroom af te halen. Als ik dat niet zou doen was er geen probleem. Of ik zou de wear voor lief moeten nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 08-04-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Philflow schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:42:
Ik las ergens dat cmd-eject de display zou uitschakelen maar dat werkt niet.
Ik heb bij expose de linkerbovenhoek ingesteld als "beeldscherm in sluimerstand" hiermee wordt je display uitgeschakeld.

[ Voor 44% gewijzigd door Greatsword op 08-04-2011 09:58 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 17:57

4POX

Everybody is wired

Destianto schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:09:
Ik heb bij expose de linkerbovenhoek ingesteld als "beeldscherm in sluimerstand" hiermee wordt je display uitgeschakeld.
Ik heb daarnaast nog ingesteld dat na 5 seconde in de sluimertijd de Air wordt gelocked.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:42:
Ja klopt de wear is klein. Toch heb ik het liever niet.

Ik las ergens dat cmd-eject de display zou uitschakelen maar dat werkt niet.
Ctrl-Shift-Eject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Thanks... helaas gaat de externe display ook uit.

Ik heb nu de volgende workaround: geen mirrormode, menu bar op externe display, mba display brightness uit. Dat werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Philflow schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:20:
[...]

Thanks... helaas gaat de externe display ook uit.

Ik heb nu de volgende workaround: geen mirrormode, menu bar op externe display, mba display brightness uit. Dat werkt best goed.
Is het voor jou geen optie om de sleep uit te schakelen als je de macbook dicht klapt? Je kan dat doen met bijvoorbeeld InsomiaX.
Op die manier gaat je MBA display uit, je externe monitor, keyboard en muis blijven actief.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik was al een tijdje opzoek naar een mooie shield, en heb de shields van paQ en SickNick overwogen maar toch voor iets anders gekozen, ze zijn net binnen gekomen.

Besteld via: http://www.icarbons.com/c...ters/products/macbook-air

Heeft me 28 euro gekost inclusief shipping, en duurde slechts 6 werkdagen.

Het mooie van deze optie is dat je niet perse gedwongen bent om alle shields te bestellen, persoonlijk heb ik gekozen voor bescherming van de cover en bodem, de binnenkant vindt ik iets minder mooi. Aangezien ik hem nog niet eerder voorbij heb zien komen hier een paar foto's.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TZ7gP6QPFmI/AAAAAAAAAkM/jFtQ-KbEiRc/1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TZ7gP_VlQ2I/AAAAAAAAAkI/7-9fhEjlRKc/2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TZ7gP94ihTI/AAAAAAAAAkQ/1ZvKvWDPM3c/2b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TZ7gQlEviAI/AAAAAAAAAkU/cRJ921cNKj4/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-08 00:03
Ziet er wel strak uit! Geeft bij de black carbon versie het Appletje eigenlijk nog licht? (ik ga er vanuit dat dat niet zo is bij die white carbon).

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Het is een losse sticker, je kan ervoor kiezen om dit open te laten maar zelfs met de sticker schijnt het er nog doorheen, dit geldt overigens ook voor de zwarte aangezien de brightness redelijk fel is maar vanzelfsprekend in mindere mate.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 08-04-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijder maar.

[ Voor 93% gewijzigd door Ronwiel op 08-04-2011 16:33 . Reden: Was een reactie op een oude post. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 14:46
Noodgedwongen Parallels op m'n Air geïnstalleerd, werkt allemaal leuk en aardig maar Windows heeft er toch voor het eerst voor weten te zorgen dat ik m'n Mac een hard-reset heb moeten geven. Mooie van de Mac dan wel weer: scherm werd half grijs met de melding: Hij zit vast, hou de powerbutton ingedrukt. Lekker duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
hebben jullie er ook last van dat je de hele nacht bv de mb aan de stroom hebt gehad, en hem van de stroom haalt en ziet dat je accu zo goed als leeg is? echt irritant, het is me nu een paar keer voorgevallen. iemand die weet hoe/of het op te lossen is?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Jaspur schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:45:
hebben jullie er ook last van dat je de hele nacht bv de mb aan de stroom hebt gehad, en hem van de stroom haalt en ziet dat je accu zo goed als leeg is? echt irritant, het is me nu een paar keer voorgevallen. iemand die weet hoe/of het op te lossen is?
Klinkt als een defect. Had je de Air uitgezet of sleep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Philflow schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:50:
[...]

Klinkt als een defect. Had je de Air uitgezet of sleep?
Ze sliep

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zou volgens mij weken moeten duren voordat de accu helemaal leeg is. Misschien een clean install proberen, het zou immers aan de software kunnen liggen, dat ie daarom niet echt slaapt.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 09-04-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:36
En de mijne is dood :( zomaar uit het niets. Ik was een flashfilmpje aan het streamen en liep weg. Kom 10 min later terug stond het scherm op zwart. Ik dacht eerst sleepmodus maar hij reageerde niet meer op de knoppen dus de powerknop dan maar. Helaas reageerde hij daar ook niet op. Met of zonder magsafe geeft geen verschil (lampje brandt wel groen) en tig keer de powerknop geprobeerd maar geen teken van leven ....

edit : nachtje laten staan ook geen teken van leven ...

[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 12-04-2011 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Destianto schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:39:
Ik was al een tijdje opzoek naar een mooie shield, en heb de shields van paQ en SickNick overwogen maar toch voor iets anders gekozen, ze zijn net binnen gekomen.

Besteld via: http://www.icarbons.com/c...ters/products/macbook-air

Heeft me 28 euro gekost inclusief shipping, en duurde slechts 6 werkdagen.

Het mooie van deze optie is dat je niet perse gedwongen bent om alle shields te bestellen, persoonlijk heb ik gekozen voor bescherming van de cover en bodem, de binnenkant vindt ik iets minder mooi. Aangezien ik hem nog niet eerder voorbij heb zien komen hier een paar foto's.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! Dat ziet er goed uit!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dcell schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:27:
En de mijne is dood :( zomaar uit het niets. Ik was een flashfilmpje aan het streamen en liep weg. Kom 10 min later terug stond het scherm op zwart. Ik dacht eerst sleepmodus maar hij reageerde niet meer op de knoppen dus de powerknop dan maar. Helaas reageerde hij daar ook niet op. Met of zonder magsafe geeft geen verschil (lampje brandt wel groen) en tig keer de powerknop geprobeerd maar geen teken van leven ....

edit : nachtje laten staan ook geen teken van leven ...
Ik had iets soortgelijks. Bij Icentre in Amsterdam hebben ze in twee dagen het moederbord vervangen. Goede service daar. Ik had hem overigens niet gekocht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
thanks voor je advies, ik woon echter te ver van Amsterdam en om heen en weer te gaan met trein/auto kost het me teveel tijd/centen. Ik ga de lokale Apple premium reseller maar proberen vanmiddag. 2 weken kwijt vind ik overigens niet erg als het probleem maar wordt opgelost aangezien het toch mijn secundaire pc is.

Ik vraag me echter wel af of ze moeilijk doen omdat ik de factuur niet bij de hand heb (ligt ergens thuis maar ik kon hem zo 1 2 3 niet vinden). De MBA is gekocht in het buitenland toen ik daar was voor werk. Doos e.d. heb ik nog en uiteraard is de MBA geregistreerd op mijn naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Er wordt enkel gekeken naar het serienummer. Als dat nog binnen de garantie valt kijken ze verder nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Destianto schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:16:
Er wordt enkel gekeken naar het serienummer. Als dat nog binnen de garantie valt kijken ze verder nergens naar.
ok bedankt, dan zou het geen probleem moeten zijn, het wordt waarschijnlijk toch 2x een tripje Amsterdam aangezien de lokale APR 50 euro aan administratie&verzendkosten vraagt voor de garantieafhandeling omdat ik de MBA niet bij hun heb gekocht. Kan ik er net zo goed treinkaartjes voor kopen en een dagje Amsterdam doen :) morgen vrij nemen dan maar en dan langsbrengen en hopelijk zaterdag op te halen en anders wordt het volgend weekend ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Icentre heeft natuurlijk nog meer vestigingen dan A'dam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Philflow schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:44:
[...]

Icentre heeft natuurlijk nog meer vestigingen dan A'dam ;)
slightly offtopic maar de overige vestigingen zijn zo te zien minder goed bereikbaar voor mij. Erg jammer dat ik zoiets moet meemaken. Ik had een Macbook uit 2006 en die deed het altijd vlekkeloos, nooit problemen gehad en nu in de handen van mijn vriendin ook geen probleem.

De MBA heb ik sinds november en eigenlijk kom ik niet eens aan de 100 uur gebruik tot nu toe. Daarom kwam het aan als een complete verrassing toen hij niet meer te booten was. Als het een paar jaar oud ding was, die ook nog intensief was gebruikt dan had ik het me nog kunnen voorstellen. Uiteraard is er geen formule voor het kapotgaan van electronica maar ik denk dat ik toch met achterdocht achter de MBA ga zitten ook al wordt hij gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Let op,

er is maar 1 reparatie centre in amsterdam, de overige filialen zijn gewoon Apple Stores maar daar kan je niet terrecht met je defecte mac.

iCentre is gevestigd aan het Centraal Station. Prins Hendrikkade 26 in Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
lokale APR blijft vasthouden aan 50 euro verzend en administratiekosten dus het wordt toch richting icentre.

@philflow : draaide jij nog iets specifieks toen die van jou ermee ophield ? de mijne stond dus aan en was op een gegeven moment uit. Ik draaide in ieder geval Firefox icm flash en ik heb een gevoel dat, dat de boosdoer is geweest. Wilde die van jou gewoon niet meer opstarten vanuit een cold boot of viel hij uit toen die aanstond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ik had hem gewoon uit gezet en toen ik de volgende dag wilde opstarten deed hij niets.

ps. het lijkt me sterk dat ff met flash de boosdoener is. af en toe gaat het logic board gewoon kapot. ik hoor dat, vreemd genoeg, wel vaker bij apple laptops. dit wordt niet gesteund door de cijfers. volgens de cijfers zou apple een betrouwbare laptop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Slijtage door intensief gebruik zou ik me nog kunnen voorstellen maar een nauwelijks gebruikte die het begeeft voelt toch aan als dikke pech. Toevalligerwijs hoorde ik dat mijn nichtje ook hetzelfde probleem had met haar MBA13 (late 2010). Ook daar was de moederbord het probleem en die is kosteloos vervangen door Apple. Op de Apple forums staan her en der ook topics over dode MBA (late 2010 modellen) en vaak is het inderdaad geen andere uitweg dan garantie claimen. Maar goed morgen dan maar op pad om het te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Destianto schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:52:
Het is een losse sticker, je kan ervoor kiezen om dit open te laten maar zelfs met de sticker schijnt het er nog doorheen, dit geldt overigens ook voor de zwarte aangezien de brightness redelijk fel is maar vanzelfsprekend in mindere mate.
Thanks for the tip, ik heb zojuist een top + bottem cover besteld voor mijn MBP
Nice .... :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
En de mijne zit nu in het reparatieproces bij icentre. Ik werd goed geholpen en de medewerker vertelde me zelfs dat het waarschijnlijk dus de logicboard is en dat hij er al een aantal van heeft gehad ter reparatie met een dergelijk euvel. Al met al waren het behulpzame mensen die ook de nodige kennis toonden.

Ik heb alleen "pech" dat de monteur bij de Prins Hendrikkade 2 weken op vakantie gaat en mijn MBA dus naar hun reparatiecentrum moet, het proces zal dus wat langer duren, anderhalf a 2 weken ipv de reguliere 2 tot 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 16:28
Hij is besteld 11,6:

1.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage

Toch een grotere hardeschijf genomen en het dubbele aan werkgeheugen. De processor kon ik met de prijs/prestatie niet rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik ben over 5 weken een weekje in Singapore, zie dat de prijzen daar op het moment best gunstig zijn.
Conversie naar euro is delen door 1.8. Benieuwd of er ook 4gb modellen aanwezig zijn.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TahBjEipx3I/AAAAAAAAAlE/VPykvYh2WhE/s640/MBa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:03:
Ik ben over 5 weken een weekje in Singapore, zie dat de prijzen daar op het moment best gunstig zijn.
Conversie naar euro is delen door 1.8. Benieuwd of er ook 4gb modellen aanwezig zijn.

[afbeelding]
Ben er onlangs geweest, helaas alleen 2GB modellen. Anders had ik er wellicht ook wel een gekocht. Moet zeggen dat ik niet iedere winkel geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je uberhaubt nog iets qua electronics voor een leuk prijsje mee genomen? Ik ben helaas gebonden aan de luchthaven i.v.m een doorvlucht anders had ik graag een bezoekje gebracht aan Sim Lim Square schijnt echt een paradijs te zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 15-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Destianto schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:34:
Heb je uberhaubt nog iets qua electronics voor een leuk prijsje mee genomen? Ik ben helaas gebonden aan de luchthaven i.v.m een doorvlucht anders had ik graag een bezoekje gebracht aan Sim Lim Square schijnt echt een paradijs te zijn ;)
Heb wel het ea gezien maar kom er binnenkort toch nog een aantal keer, had nu niet veel tijd om rond te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjeee schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:16:
[...]

Ben er onlangs geweest, helaas alleen 2GB modellen. Anders had ik er wellicht ook wel een gekocht. Moet zeggen dat ik niet iedere winkel geprobeerd heb.
4 gb modelen worden bijna alleen op pre-oders gemaakt bij Apple.
Goed zoeken, ben ooit 1 winkel tegekomen die wel de 4gb had,
als demo model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:20:
[...]

4 gb modelen worden bijna alleen op pre-oders gemaakt bij Apple.
Goed zoeken, ben ooit 1 winkel tegekomen die wel de 4gb had,
als demo model.
Bij MyCom kun je wel aardig wat verschillende modellen bestellen die ook gewoon op veel winkels op voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ben ik ff blij dat er een SM128C in mijn Air zit _O-

MacBook Air SSD Comparison
AJA System Test: iSebas/DiskWhackTest
Model Read MB/s Write MB/s
TS128C 209.8 175.6
SM128C 261.1 209.6

http://www.anandtech.com/...msung-ssds-in-macbook-air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ach, in de praktijk zul je daar ook niks van merken natuurlijk. Leuk zo'n supersnelle SSD in een Air, maar zolang de rest van de Air antiek blijft (C2D, lage bussnelheid, etc) zal dat toch echt de bottleneck blijven in de meeste gevallen :P

Ik verbaas me er wat dat betreft sowieso wel een beetje over dat die Air zo goed verkoopt. Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor zulke antieke hardware. Wacht wel even op de SB-versie.

[ Voor 29% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Guess im f*****

"Ultimately it may not matter, as users will get whatever Apple decides to put in their laptops"

Toch wel weer vreemd dat bedrijven een product-serie voor dezelfde prijs mogen verkopen met afwijkende specs, Vooral gezien het feit dat de performance niet mis is, met leesnelheden zal dit waarschijnlijk wel in het dagelijks gebruik te merken zijn.

Read MB/s - Write MB/s

51,3 - 34

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/TWrOr93BD2I/AAAAAAAAAhU/ZRxTEyeMnSs/SSD.jpg

@Bosmonster
Ik begrijp je punt. De air is ook niet voor iedereen weggelegd. Voorheen dacht ik ook dat ik echt krachtigere hardware nodig had, maar de praktijk leert dat deze MBA toch zeker zijn mannetje staat.

Al mijn software loopt vlekkeloos, Itunes op de achtergrond, Safari met een stuk of 5 tabbladen, een excelletje, mail, Adobe Bridge en Photoshop CS5 allemaal tegelijkertijd zonder kuchen. Ook met een VM heeft hij geen moeite, en maakt zelfs geen lawaai, dat vindt ik toch wel performance.

Verder is de resolutie voor mij goed genoeg 1600*900, de accuduur zeer tevreden over, het is een lichtgewicht en derhalve zeer fijn om dagelijks mee te nemen. En als ik af en toe een 720p filmpje wil kijken in de trein kan ik hem helemaal af zien, en nog heb ik ruim 2 uur aan accuduur over, dat doen niet veel laptops na.

De prijs is inderdaad duur, maar ik vindt dat ik er genoeg voor terug krijg en mis qua hardware eigenlijk niets, Ben overgegaan van een Sony F ( 720m Quad / 8gb / 1920*1080 etc ) en nog steeds geen spijt.

[ Voor 89% gewijzigd door Greatsword op 18-04-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:04
Ik heb afgelopen zaterdag de MacBook Air 13" gekocht.

Nu een weekend ermee werken, heeft mij meer dan verliefd gemaakt op dit apparaat. Wat een heerlijke 'laptop'. De accuduur is uitstekend, hij is vlot (alleen zijn spellen als Portal etc. niet te draaien, maar daar is ie ook niet voor bedoelt), heb em helemaal naar wens ingericht, alles tegelijk aan, en alles draait als een tierelier.
Heb nu alleen dat mijn Mail.app instantly crashed, maar dat is ook het enige.

Dit is trouwens mijn eerste Mac, en dus de kennis met OSX. Het bevalt mij nu ten zeerste, ben er al erg aan gewend, en mis Windows totaal niet. (Kan altijd nog Boot Camp doen, maar heb het (nog?) niet nodig.)
Door deze aankoop heeft mijn vriendin mijn half jaar 'oude' laptop gescoord omdat ik na een uur al zoiets had van; deze blijft! Geen Windows laptop meer voor mij!

Mijn ervaring met de MacBook Air is dus uiterst positief.

Positief
- Stil
- Snel
- Zuinig
- Alles werkt zoals het hoort
- Prima scherm
- Hoge resolutie voor 13"
- Snelle SSD
- Compact
- En ga zo maar door .......

Negartief
- Hardware is lastig bij gemiddelde vrij oude 3D spellen als Portal en Age of Empires 3.

Dat negatieve punt moet je eigenlijk ook niet als negatief opvatten aangezien deze laptop niet bedoelt is voor spelletjes, en ik deze daar ook absoluut niet voor heb gekocht.
Heb gister heerlijk met de MBA in de tuin gezeten, en dat was uitstekend te doen, kon zo een middagje tuin hangen zonder een externe stroom bron nodig te hebben.

Tot zover mijn ervaringen in 2 dagen, ben uiterst tevreden.
In het begin maakte ik me wat druk om de SSD opslag ruimte, maar heb van de 128GB nog 70GB over, en heb vrijwel alles erop staan wat ik erop wil hebben, en downloads e.d. die ga ik allemaal on-the-cloud hangen op mijn file-server thuis.
Kijkend naar de cloud heb je niet meer ruimte nodig uiteindelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bosmonster schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:39:
Ach, in de praktijk zul je daar ook niks van merken natuurlijk. Leuk zo'n supersnelle SSD in een Air, maar zolang de rest van de Air antiek blijft (C2D, lage bussnelheid, etc) zal dat toch echt de bottleneck blijven in de meeste gevallen :P
De C2D of bussnelheid vormt geen bottleneck voor de SSD prestaties. Oudere architectuur? ja dat wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Het is me opgevallen dat Apple de prijs van de 13 inch MBP omlaag heeft geschroefd. Nu krijg je deze keuzes als je twijfelt tussen een MacBook Pro/Air:

€1399,95 (verschillen zijn vetgedrukt)
MacBook Air
1.86GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage
Onverlicht toetsenbord
Res. 1440 x 900
Gewicht: 1,32 kg (standaard setting)
Ingangen: 2 USB 2.0, 1 Mini DisplayPort, 1 SD-kaartslot
Batterijduur: 7 uur

MacBook Pro
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB
SSD-schijf van 128 GB
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Verlicht toetsenbord
Res. 1280 x 800
Gewicht: 2,04 kg (standaard setting)
Ingangen: 2 USB 2.0, 1 FireWire 800, 1 Thunderbolt, Gigabit Ethernet-poort, 1 Mini DisplayPort, 1 SDXC kaartslot
Batterijduur: ~10 uur (SSD versie)

Duurdere variant hebben ze bijna het zelfde trucje bij gedaan.

1789,- / €1799,01 (verschillen zijn vetgedrukt)
MacBook Air
2.13GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
Onverlicht toetsenbord
Res. 1440 x 900
Gewicht: 1,32 kg (standaard setting)
Ingangen: 2 USB 2.0, 1 Mini DisplayPort, 1 SD-kaartslot
Batterijduur: 7 uur

MacBook Pro
2,3-GHz dual-core Intel Core i5
4 GB 1333-MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB
SSD-schijf van 256 GB
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
Verlicht toetsenbord
Res. 1280 x 800
Gewicht: 2,04 kg (standaard setting)
Ingangen: 2 USB 2.0, 1 FireWire 800, 1 Thunderbolt, Gigabit Ethernet-poort, 1 Mini DisplayPort, 1 SDXC kaartslot
Batterijduur: ~10 uur (SSD versie)

[ Voor 38% gewijzigd door Froggle op 19-04-2011 23:07 . Reden: Schermresoluties, gewicht, ingangen en batterijduur toegevoegd. Ter verduidelijking kleuren voor + en - punten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 16:29

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Je mist in je vergelijking nog je schermresolutie alleen :)

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Xilantof schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:49:
Je mist in je vergelijking nog je schermresolutie alleen :)
Toegevoegd. ;)

Ik vraag me echter nog af wat het in gewicht scheelt als in de Pro een SSD zit. Vandaar dat ik daar 'standaard setting' heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verschil tussen een 2.5" SSD en HDD is meestal niet meer dan zo'n 20 gram. (in het voordeel van SSD idd)

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 18-04-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Philflow schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:15:
Verschil tussen een 2.5" SSD en HDD is meestal niet meer dan zo'n 20 gram.
In het voordeel van SSD neem ik aan?

Verder heb ik nu de vergelijking nog wat verder uitgebreid. Bij de Pro krijg je duidelijk stukken meer, dat verder nog met het enige echte minpunt (schermresolutie) op te lossen is met een extern scherm op thuislocatie of je werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 10:22
Bosmonster schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:39:

Ik verbaas me er wat dat betreft sowieso wel een beetje over dat die Air zo goed verkoopt. Persoonlijk zou ik nooit zoveel geld uitgeven voor zulke antieke hardware. Wacht wel even op de SB-versie.
Grappig dat je dat zegt want feitelijk is de oude (S)ATA harde schijf structuur al een jaar of 8 de bottleneck die de rest van de hardware in een pc tegenhoudt. Al heb je de snelste quadcore i7, snel multitasken gaat niet ;-). En waar er dan systemen zijn met een SSD schijf is de software er nog helemaal niet klaar voor. Juist dát is volgens mij de bron het succes van de Air: het is de eerste machine waarin het gebruik van een SSD schijf eens optimaal benut wordt. En wel zo goed dat je de wat verouderde hardware niet eens merkt.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-04-2011 21:48 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mensen die een MB Air hebben (getest) zeggen juist hoe ridicuul snel het is tov. alle andere toestellen. Zoals DeNachtwacht al zegt, de klassieke hardeschijven zijn zowat het traagste component en dus bottleneck van je systeem. Je hebt niets aan pure CPU performance vergelijkingen als je toestel voor alledaags gebruik gewoon zwaar gelimiteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben mensen hier ook last van kraak geluid van de behuizing?

http://forums.macrumors.c...cbook+air+creaking&page=1

Was vorige week langs A-Mac geweest. Die konden niet verzekeren dat het onder de garantie zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

DeNachtwacht schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:39:
[...]

Grappig dat je dat zegt want feitelijk is de oude (S)ATA harde schijf structuur al een jaar of 8 de bottleneck die de rest van de hardware in een pc tegenhoudt. Al heb je de snelste quadcore i7, snel multitasken gaat niet ;-). En waar er dan systemen zijn met een SSD schijf is de software er nog helemaal niet klaar voor. Juist dát is volgens mij de bron het succes van de Air: het is de eerste machine waarin het gebruik van een SSD schijf eens optimaal benut wordt. En wel zo goed dat je de wat verouderde hardware niet eens merkt.
Ow dat ontken ik ook niet, maar ik betwijfel of je het verschil merkt tussen de twee versies SSD die er in kunnen zitten. Het blijft bloedje snel qua IO en dat gaat in de Air echt de bottleneck niet zijn.

De volgende Air gaat volgens mij pas echt een revolutionair apparaat worden! Sandy Bridge, SSD, de hoge resolutie schermen en bizar kleine form factor. Al is de huidige al een enorme stap in de goede richting :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 19-04-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bosmonster schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:53:
[...]
Ow dat ontken ik ook niet, maar ik betwijfel of je het verschil merkt tussen de twee versies SSD die er in kunnen zitten. Het blijft bloedje snel qua IO en dat gaat in de Air echt de bottleneck niet zijn.
Hier een SSD review gedaan op een SU4100, nog een stukje trager dan de SU9400 in de goedkoopste Air. Er zijn duidelijke verschillen te zien tussen de SSDs.
De volgende Air gaat volgens mij pas echt een revolutionair apparaat worden! Sandy Bridge, SSD, de hoge resolutie schermen en bizar kleine form factor. Al is de huidige al een enorme stap in de goede richting :)
Ik help het je hopen maar tot nu toe vallen de UM processoren tegen. Geringe prestatie verbeteringen en hoog verbruik. Voor de 13" Air wordt het wellicht iets beter omdat die niet de UM nodig heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 19-04-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:42:

Was vorige week langs A-Mac geweest. Die konden niet verzekeren dat het onder de garantie zal vallen.
Dit heb ik ook in mijn MBA rev b. Heel lastig, zelf een aantal keren geprobeerd om door de onderkant los te schroeven en weer vast te schroeven. De ene keer word het minder en de andere keer word het zo erg dat de schroefjes bijna eraf vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Froggle schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:19:
[...]

Bij MyCom kun je wel aardig wat verschillende modellen bestellen die ook gewoon op veel winkels op voorraad zijn.
Lol bestellen, kan je ze ook bij Apple.... was idd mycom die hem had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:42:

ik heb er ook last van... bij mij rechts onder lijkt ie te flexen oid. alsof er een schroefje los zit... wilde er ook al mee terug gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mooi display profiel voor de 9CF0 13" display. Zier er nu een stuk beter uit imo.
http://www.macuser.de/forum/f10/macbook-air-pro-556316/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is het verschil zodanig zichtbaar dat je misschien 2 vergelijkende screenshots kan toevoegen? Op zich ben ik best tevreden over de kleuren.

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 20-04-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Destianto schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:40:
Is het verschil zodanig zichtbaar dat je misschien 2 vergelijkende screenshots kan toevoegen? Op zich ben ik best tevreden over de kleuren.
Screenshots zullen het niet tonen, foto's wel. Maar je kunt het gewoon proberen zonder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Dit maakt al weer het nadeel om snel data over te zetten goed. http://www.macrumors.com/...-airs-set-for-next-month/

Echter zit er nog steeds een processor in, waar je geen jaren meer mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp komt er toch een SB CPU in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:12:
Als ik het goed begrijp komt er toch een SB CPU in?
Ik neem aan van wel, omdat Thunderbolt ook de nieuwste chipsets nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:46
Er moet wel een SB inkomen. Ondanks de "vermindering" van video performance is het een stap die Apple moet maken. Je kan niet nog heel lang blijven teren op C2D. Sowieso stopt de productie en levering van de C2D. Dan kan je het zo lang mogelijk uitrekken, maar er moet een moment komen dat je overstapt. Gezien dat Ivybridge nog niet in 10 en 17W is gebakken, weet niemand hoe lang ze moeten wachten.
Je kan als Apple onmogelijk 3/4 maanden zonder een product zitten.

Daarnaast is de Air nooit bedoelt voor gamen, dus een HD3000 voldoet voor de meesten al. Apple is niet een bedrijf dat altijd alles beter maakt, soms offeren ze iets op om in een ander punt sterk te verbeteren. Kijk maar naar de Mac Pro (13") de processorkracht is enorm verbeterd, maar de GPU is minder geworden.

Ben wel erg benieuwd hoe de HD3000 is op de ultra zuinige processor. Denk eerlijk gezegd dat ze nauwelijks de 9400m te boven gaan.

----------edit------------

Hebben jullie Air ook last van het warme weer? Mijn begint enorm snel te blazen. Bij het starten van Starcraft begint al hij te blazen en bij het kijken van stream begint hij na 1 minuut al te stotteren.
Misschien slim om eens open te maken voor vuil en etc.

[ Voor 13% gewijzigd door kx22 op 25-04-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gisteren middag begon die van mij ook even te blazen maar denk dat het meer lag aan het feit dat ik te veel dingen tegelijkertijd had draaien. ( Vlc 720p / Word / Excel / Adobe Reader / Adobe Bridge / Mail / Safari met 4 tabs ) Ik zal het even verder in de gaten houden, maar vooralsnog is hij meestal koud ;)

Wat betreft de nieuwe release. dat de huidige CPU dateert is een feit, maar voor mij is hij nog krachtig en snel genoeg door de SSD, Enkel met videoconversie mis ik soms een krachtigere processor maar daarvoor is de MBA natuurlijk niet gemaakt.

Thunderbolt zit ik (nog) niet echt op te wachten, misschien dat er over een jaartje wat leuke (betaalbare) producten zijn die je hiermee kan verbinden. De huidige accuduur is goed genoeg en voor gamen heb ik een PS3.

Het zal gegarandeerd natuurlijk weer een hele hype en succes worden, maar vraag me af hoeveel mensen hun huidige generatie zullen inruilen voor de nieuwe. Lijkt me dat de meeste mensen niet iedere 7~8 maanden hun laptop verversen voor de nieuwste snufjes.

[ Voor 54% gewijzigd door Greatsword op 25-04-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Destianto schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:42:
Het zal gegarandeerd natuurlijk weer een hele hype en succes worden, maar vraag me af hoeveel mensen hun huidige generatie zullen inruilen voor de nieuwe. Lijkt me dat de meeste mensen niet iedere 7~8 maanden hun laptop verversen voor de nieuwste snufjes.
Temeer omdat de nieuwe release voor een heel andere doelgroep lijkt te zijn. snellere processor (dus sneller videobewerken) maar minder snelle gpu (dus minder goed gamen). Kortom voor mij zou het eerder een downgrade betekenen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
DeNachtwacht schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:38:
[...]

Temeer omdat de nieuwe release voor een heel andere doelgroep lijkt te zijn. snellere processor (dus sneller videobewerken) maar minder snelle gpu (dus minder goed gamen). Kortom voor mij zou het eerder een downgrade betekenen.
Voor de 11" gebruikers zie ik geen nadeel. Mits er natuurlijk mensen zijn die daarop ook gamen.
Voor de 13" gebruikers is het wel vervelend ja. Gamen is natuurlijk nooit bedoeld, maar het gebeurd en het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Voor videobewerken is de MBA net zo min bedoeld.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De kans bestaat ook dat de accu duur minder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 17:57

4POX

Everybody is wired

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1102927

Overal in de benchmark zie ik dat het best meevalt met de intel video.

Is de HD3000 echt trager dan de 320m ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

De (ultra)low voltage SB cpu's hebben een flink langzamere HD3000 erin zitten dus op videogebied ga je sowieso inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
nou als ik die serie benchmarks bekijk zijn er maar 2 van de 8 waarbij de HD3000 iets lager scoort bij die anderen zit hij er soms ver boven. ook heeft de HD3000 eeen grotere hoeveelheid geheugen (1,5X)
All the benchmarks were taken from www.notebookcheck.net.
The results are quite reliable, I have used this source for years.

According to benchmarks, HD3000 is BETTER than 320M !

Also, remember that 320M has 256MB of shared memory,
while HD3000 has 384MB - 1.5x more memory for game textures!

But it is worse than 330M GT, if don't count the Cinebench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:11:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1102927

Overal in de benchmark zie ik dat het best meevalt met de intel video.

Is de HD3000 echt trager dan de 320m ?
Het heeft niet zozeer met snelheid te maken maar de Intel graphics zijn een enorme achteruitgang op gebied van OpenGL en OpenCL ondersteuning. De OpenGL drivers van Intel zijn altijd ontzettend brak geweest en OpenCL wordt (nog) helemaal niet ondersteund, alleen als alpha voor de CPU. Voor applicatie's die OpenCL gebruiken is het een enorme teruggang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
en de mijne is terug van de reparatie, logicboard is vervangen en alles werkt weer prima. Heb sinds hij terug is in de gaten gehouden hoe heet de CPU wordt icm flash. Zonder flash zit hij zo rond de 45 graden en als ik flash (bijv. een stream) aan zet loopt hij al gauw op naar de 70+ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

70 graden is geen enkel probleem voor een c2d.

Maximum operating temperature (°C) 105
http://www.cpu-world.com/...400%20AV80577UG0173M.html

[ Voor 60% gewijzigd door Philflow op 25-04-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:56:
[...]

Het heeft niet zozeer met snelheid te maken maar de Intel graphics zijn een enorme achteruitgang op gebied van OpenGL en OpenCL ondersteuning. De OpenGL drivers van Intel zijn altijd ontzettend brak geweest en OpenCL wordt (nog) helemaal niet ondersteund, alleen als alpha voor de CPU. Voor applicatie's die OpenCL gebruiken is het een enorme teruggang.
Is het ook niet zo dat de HD3000 minder gaat presteren op de zuinige i5 die in de Air past? De normale i5 in de Pro is 2.53ghz. De kleinere i5 in de Air wordt een 1.4ghz met een boost naar 2.3 ghz.
Dus kleinere processor, mindere gpu prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:11
kx22 schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:29:
[...]

Is het ook niet zo dat de HD3000 minder gaat presteren op de zuinige i5 die in de Air past? De normale i5 in de Pro is 2.53ghz. De kleinere i5 in de Air wordt een 1.4ghz met een boost naar 2.3 ghz.
Dus kleinere processor, mindere gpu prestaties?
Waarschijnlijk wel maar is nog altijd prima voor day-to-day taken. Zolang ik er maar een full-hd scherm aan kan hangen en daar full-hd films op kan bekijken zonder problemen vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 02:50

Malarky

Wils voor wat ieder

Philflow schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:26:
De kans bestaat ook dat de accu duur minder wordt.
Daar moet wat aan gebeuren maar dat geld voor alle apparaten, zelf de MBA 13,3"/2.13Ghz/4GB/256G SSD voor in de collegebanken en voor mijn werk. OSX gaat duidelijk langer mee dan Windows 7, maar zelfs dan is het na 4 uur typen en af een toe surfen wel over. En mijn scherm staat echt op zwak, bluetooth uit. Moet zogenaamd 7 uur zijn. Zelfs alleen met Word en scherm op zwak haal je dat bij lange na nooit niet. Ik ben denk ik niet de enige die wel een 200 extra euro over heeft voor wat meer accu tijd, maarja met de huidige technologie..

Heb nu trouwens een prachtig DeLock minidp 1.1a -> hdmi 1.4 verloopje en een hdmi 1.4 kabel. Blijk ik een minidp 1.2 kabel/verloopje nodig te hebben om het geluid mee te krijgen naar de tv. Volgens een mediamarkt winkel medewerker hadden zij wel eens kabels die direct minidp 1.2 naar hdmi 1.4 waren. Ik kan ze niet vinden in Nederlandse webshops, iemand?

[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 25-04-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Malarky schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:09:
[...]
Daar moet wat aan gebeuren maar dat geld voor alle apparaten,
Ik bedoelde eigenlijk de verwachte upgrade van C2D naar Core i3/i5 kan weleens nadelig uitpakken voor de battery life.
Heb nu trouwens een prachtig DeLock minidp 1.1a -> hdmi 1.4 verloopje en een hdmi 1.4 kabel. Blijk ik een minidp 1.2 kabel/verloopje nodig te hebben om het geluid mee te krijgen naar de tv. Volgens een mediamarkt winkel medewerker hadden zij wel eens kabels die direct minidp 1.2 naar hdmi 1.4 waren. Ik kan ze niet vinden in Nederlandse webshops, iemand?
Ik zo'n dingetje besteld via Ebay. Geluid komt prima mee. Volgens mij was het deze:
http://cgi.ebay.co.uk/Min...2a0d1d055c#ht_3751wt_1141
Enige nadeel was dat de verzending vrij lang duurde, 10 dagen ofzo.

[ Voor 99% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Philflow schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:55:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk de verwachte upgrade van C2D naar Core i3/i5 kan weleens nadelig uitpakken voor de battery life.
Der zal gewoon een ULV SB in komen. Apple staat nu niet echt bekend om battery life zomaar op te offeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Bosmonster schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:18:
[...]
Der zal gewoon een ULV SB in komen.
Dat begrijp ik, mijn punt is dat de battery life van de Core i ULVs over het algemeen achteruit is gegaan t.o.v. de C2D generatie.
Apple staat nu niet echt bekend om battery life zomaar op te offeren ;)
Toch zijn daar wel voorbeelden van de bedenken:
http://www.notebookjourna...ly-2011-mc724da-nkst-1305

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Malarky schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:09:
[...]

Daar moet wat aan gebeuren maar dat geld voor alle apparaten, zelf de MBA 13,3"/2.13Ghz/4GB/256G SSD voor in de collegebanken en voor mijn werk. OSX gaat duidelijk langer mee dan Windows 7, maar zelfs dan is het na 4 uur typen en af een toe surfen wel over. En mijn scherm staat echt op zwak, bluetooth uit. Moet zogenaamd 7 uur zijn. Zelfs alleen met Word en scherm op zwak haal je dat bij lange na nooit niet. Ik ben denk ik niet de enige die wel een 200 extra euro over heeft voor wat meer accu tijd, maarja met de huidige technologie..

Ik heb Wifi aan, Bluetooth uit, scherm op 40%-45%, Click2Flash en Youtube HTML5 extensie geinstalleerd. Ik haal echt met gemak de 6 uur. Ik internet veel, heel af en toe een filmpje op youtube. klik bijna nooit op flash. Ik heb wel eens 9 uur gehaald door bij 50% batterij me scherm naar 25%-30% te zetten. Toen was het avond, dus in het donker wil je niet op een te licht scherm werken (zonder lamp).

Ik heb wel de 1.86ghz met 4GB. Ook coolbook geinstalleerd. Sommige zeggen dat het niet beter werkt, anderen weer wel. Ik durf niet te zeggen hoeveel batterij winst ik mee maak, maar vaak gebruik ik maar 800mhz van de processorkracht. Als die op een lagere volt staat dan de 1860mhz hou ik toch veel batterij tijd over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 16:28
Vandaag de 11inch binnen gekregen. Alleen gelijk al het volgende; connection timeout. Kon out of the box gelijk op internet, even dichtgeklapt en daarna geen verbinding meer en constant connection timeout.(zelfde melding via ander wireless netwerk) Reboot mocht niet baten.. wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:11
router even uittrekken en weer insteken... Ik heb het helaas ook nogal vaak. Ligt aan je router en niet aan je mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Click2Flash doet echt wonderen voor je batterij, flash zuipt alles leeg.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Philflow schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:20:
[...]

Dat begrijp ik, mijn punt is dat de battery life van de Core i ULVs over het algemeen achteruit is gegaan t.o.v. de C2D generatie.

[...]

Toch zijn daar wel voorbeelden van de bedenken:
http://www.notebookjourna...ly-2011-mc724da-nkst-1305
Dat gaat over een gewone MacBook Pro en dat is een serie met een ander beoogd gebruiksdoel. Voor ultraportables is de batterijduur over het algemeen een absoluut belangrijke specificatie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Canaria schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:13:
[...]
Dat gaat over een gewone MacBook Pro
Nee echt? ;) 't is een voorbeeld dat Apple weleens accu duur op offert. En mijn voorspelling is dat de 13" MBA achteruit gaat qua accuduur met een nieuwe Core i CPU.

Wie er gelijk heeft? we zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 09:09

John

🚀

Heeft iemand enig idee wanneer er een CPU upgrade komt voor de Air?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bilzard schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:11:
Heeft iemand enig idee wanneer er een CPU upgrade komt voor de Air?
De geruchten zijn juni.
http://news.cnet.com/8301-13924_3-20031434-64.html
http://www.appleinsider.c...book_airs_next_month.html

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even googlen? :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Nu krijg ik misschien een mba, voor school.
Raden jullie nog iets aan als extra werkgeheugen ofzo?
Hij moet het over 3 jaar ook nog goed doen, vanuit dit standpunt stel ik dus deze vraag.
Alvast bedankt

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

geheugen is zeker iets wat je moet nemen als het budget het toelaat

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
3 jaar is wel erg lang. Ik bedoel 2GB is nu toch al vaak aan de lage kant. Mits je alleen word documenten schrijft en internet rondsnuffelt. Dan is 2GB nu al ruim voldoende. Maar we weten niet wat er over 2 jaar gebeurt.
Dus raad ik je zeker aan om minstens 4GB te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je hem 3 jaar lang wil gebruiken is het verstandig om te wachten op de update van juni. Je krijgt dan meer specs voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:11:
Als je hem 3 jaar lang wil gebruiken is het verstandig om te wachten op de update van juni. Je krijgt dan meer specs voor minder geld.
Meer specs dat geloof ik wel maar voor minder geld? Ik denk het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Grote kans dat de upgrade naar 4GB weer iets goedkoper wordt ;)

Of in sommige modellen misschien zelfs standaard. Vandaar mijn opmerking 'meer specs voor minder geld'.

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 26-04-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

Maar je kunt dus beter naar 4gb upgraden ipv de gpu te laten upgraden.
Kun je na de aankoop dat ook nog doen? of zijn dat echte apple producten?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat zijn ook geruchten voor de iMac, iPhone en wie weet wat nog allemaal. Het zou wel eens de grootste launchmaand van Apple ooit kunnen zijn als geruchten geloofwaardig zouden zijn. En dat terwijl Apple heeft gemeld dat er enkel software aangekondigd wordt op het WWDC 2011.
Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:57:
Bij de MB Air is er eigenlijk niets later te upgraden, het meeste zit gesoldeerd op het moederbord, zelfs het RAM geheugen. Enkel de SSD kan je vergroten geloof ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 27-04-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kx22 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:10:
3 jaar is wel erg lang. Ik bedoel 2GB is nu toch al vaak aan de lage kant. Mits je alleen word documenten schrijft en internet rondsnuffelt.
Tenzij, niet mits.
Dus raad ik je zeker aan om minstens 4GB te nemen.
Per definitie inderdaad.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Tenzij je een gewone laptop gebruiker bent die hooguit Word, een paar browsertjes en Skype gebruikt. Ik zelf bijvoorbeeld zou weinig baat hebben bij 4GB. Hoewel als je er 3 jaar mee wil doen wordt het wellicht een ander verhaal.
Phuncz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:02:
[...]
Dat zijn ook geruchten voor de iMac, iPhone en wie weet wat nog allemaal. Het zou wel eens de grootste launchmaand van Apple ooit kunnen zijn als geruchten geloofwaardig zouden zijn. En dat terwijl Apple heeft gemeld dat er enkel software aangekondigd wordt op het WWDC 2011.
Is dat zo ja, heb je een linkje daarvoor?

Ik vond de geruchten inmiddels zo hardnekkig, gecombineerd met het feit dat Intel de productie van C2D heeft beeindigd ging ik er al vanuit dat er echt een update komt in juni. Ik was van plan mijn MBA in mei te verkopen om er nog een goede prijs voor te krijgen.
Tijn96 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:57:
GPU, CPU en geheugen zijn niet up te graden. SSD wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Zoals altijd laat Apple niks los over WWDC, behalve de datum en aanvangstijden natuurlijk.

De geruchtenmolen draait hard, ik twijfel wat er allemaal van waar moet zijn. Gewoon een maandje geduld hebben, dan weet je meer.

Hier kun je over het algemeen zien of het verstandig is je iProduct te kopen: http://buyersguide.macrumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik ben benieuwd, ik heb net voor een mooi bedrag de full specced MBair 11inch op de kop weten te tikken. Macbook Pro meteen de deur uit gedaan. En nu twijfel ik nog of ik mijn iMac ga verkopen. De Air doet alles wat ik wil...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja het zou rijkelijk vroeg zijn voor een update. Van de andere kant, de gestopte C2D productie + het feit dat Apple veel meer MBAs heeft verkocht dan werd verwacht maakt het ineens een stuk waarschijnlijker dat er een snellere update komt.

Hier kun je trouwens stemmen: http://forums.macrumors.c...read.php?t=1140067&page=2

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 27-04-2011 11:35 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.