Ik heb afgelopen zaterdag de MacBook Air 13" gekocht.
Nu een weekend ermee werken, heeft mij meer dan verliefd gemaakt op dit apparaat. Wat een heerlijke 'laptop'. De accuduur is uitstekend, hij is vlot (alleen zijn spellen als Portal etc. niet te draaien, maar daar is ie ook niet voor bedoelt), heb em helemaal naar wens ingericht, alles tegelijk aan, en alles draait als een tierelier.
Heb nu alleen dat mijn Mail.app instantly crashed, maar dat is ook het enige.
Dit is trouwens mijn eerste Mac, en dus de kennis met OSX. Het bevalt mij nu ten zeerste, ben er al erg aan gewend, en mis Windows totaal niet. (Kan altijd nog Boot Camp doen, maar heb het (nog?) niet nodig.)
Door deze aankoop heeft mijn vriendin mijn half jaar 'oude' laptop gescoord omdat ik na een uur al zoiets had van; deze blijft! Geen Windows laptop meer voor mij!
Mijn ervaring met de MacBook Air is dus uiterst positief.
Positief
- Stil
- Snel
- Zuinig
- Alles werkt zoals het hoort
- Prima scherm
- Hoge resolutie voor 13"
- Snelle SSD
- Compact
- En ga zo maar door .......
Negartief
- Hardware is lastig bij gemiddelde vrij oude 3D spellen als Portal en Age of Empires 3.
Dat negatieve punt moet je eigenlijk ook niet als negatief opvatten aangezien deze laptop niet bedoelt is voor spelletjes, en ik deze daar ook absoluut niet voor heb gekocht.
Heb gister heerlijk met de MBA in de tuin gezeten, en dat was uitstekend te doen, kon zo een middagje tuin hangen zonder een externe stroom bron nodig te hebben.
Tot zover mijn ervaringen in 2 dagen, ben uiterst tevreden.
In het begin maakte ik me wat druk om de SSD opslag ruimte, maar heb van de 128GB nog 70GB over, en heb vrijwel alles erop staan wat ik erop wil hebben, en downloads e.d. die ga ik allemaal on-the-cloud hangen op mijn file-server thuis.
Kijkend naar de cloud heb je niet meer ruimte nodig uiteindelijk

.