Heb een paar maanden geleden Toki Tori gekocht na veel speel plezier op mijn iPhone, voor de Mac via Steam. Nu zag ik hem ook in de MAS staan. Het voordeel van het Steam platform is dat je een spel op een nieuwe PC / installatie kunt installeren, incl. je safegames. Ik hoefde dus niet opnieuw 24 levels uit te spelen die ik al had gehaald. Wel zo prettig. Of heeft de MAS die optie ook? Ik installeerde gewoon Steam op mijn nieuwe Air en ik kon Toki Tori na inloggen graties downloaden en installeren, en kan precies verder waar ik op de Mac mini was gebleven!
En betaal je net als in de iTunes App Store ook maar eenmalig voor je applicatie, ongeacht of je het opnieuw download en installeert op een andere Mac (met 5 als max dan natuurlijk)?
Nog een vraag: hoe weet je nu of een bepaalde app, vooral bij 3D games, geschikt zijn voor jouw Mac? Nu snap ik wel dat je minimaal Snow Leopard moet draaien om uberhaupt de MAS te kunnen draaien, dus zul je op dit moment nog minimaal relatief snelle mac hebben. Maar Snow Leopard kan ook op mijn Mac mini draaien (1,83GHz C2D met 64MB Shared video memory) maar deze Mac mini kan haast geen enkele degelijke game draaien, hoor - ho maar. Dus hoe voorkom je nou dat je een app koopt die niet op de mini of Air of Macbook draait, of specifieke systeemvereisten?
Edit: heb inmiddels Asphalt 6 Adrenaline gekocht via de App Store. Erg leuk spel met prima graphics en prima performance op m'n macbook Air 1,4Ghz. Alleen de menu animaties hebben een 'lag' bij zware belasting, het gamen en racen zelf gaat botersmooth...
[
Voor 48% gewijzigd door
autoreverse op 28-02-2011 16:09
]