[Mac OS X] App Store Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:54:
[...]

Dit wil soms niet werken, ik weet ook niet waarom.

Mij is het gelukt door een gratis applicatie te downloaden, omdat je niet ingelogd bent vraagt hij daar na. Dan druk op op een nieuwe account creëren, en dan krijg je de mogelijkheid om bij betaalmethode 'geen' in te vullen
Nieuw account heeft inderdaad geholpen. Bedankt voor de tip! :)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Gistermiddag een bestelling gedaan op de apple store(online), 3 dingen besteld, dit was mijn eerste keer dus heb ik ook een Apple ID moeten aanmaken. Prima geen problemen, thuis gekomen wil ik de App Store op mijm MacBook installeren, geen problemen.

Maar nu:
Ik wil inloggen op de App Store, maar krijg de melding:
Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de iTunes Store.

Controleer uw accountinformatie.
Ik kan dan kiezen uit Annuleren of Bekijk.
Uiteraard kies ik voor Bekijk, en krijg het het scherm: Welkom bij de App Store te zien, prima. Ik klik op Ga door en ga akkoord met de voorwaarde.
Dan krijg ik de betaal wijze, ik kies voor Clickandbuy en maak daar een account aan. Prima lijkt me logies anders kun je niets kopen.

Om te valideren moet ik op Ga door klikken, werkt ook nog steeds en ik log in en activeer mijn account, krijgt netjes een mailtje dat het gelukt is en dan word de App Store weer geopend en begint het hele verhaal opnieuw...

Probeer ik het met iTunes krijg ik precies het zelfde verhaal.

Weet iemand hier een oplossing voor?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte op dat de Server versie dezelfde App Store heeft gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamihoshi.nl/files/images/AppStoreServer.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

woutertjuh88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:24:
Gistermiddag een bestelling gedaan op de apple store(online), 3 dingen besteld, dit was mijn eerste keer dus heb ik ook een Apple ID moeten aanmaken. Prima geen problemen, thuis gekomen wil ik de App Store op mijm MacBook installeren, geen problemen.

Maar nu:

[...]

Uiteraard kies ik voor Bekijk, en krijg het het scherm: Welkom bij de App Store te zien, prima. Ik klik op Ga door en ga akkoord met de voorwaarde.
Dan krijg ik de betaal wijze, ik kies voor Clickandbuy en maak daar een account aan. Prima lijkt me logies anders kun je niets kopen.

Om te valideren moet ik op Ga door klikken, werkt ook nog steeds en ik log in en activeer mijn account, krijgt netjes een mailtje dat het gelukt is en dan word de App Store weer geopend en begint het hele verhaal opnieuw...

Is hier al eens voorbij gekomen geloof ik.
Ga via de iTunes store eens proberen een gratis app te kopen. Belangrijk dat je een Gratis app kiest. Vervolgens word je ID gevraagd, hier moet je een nieuwe aanmaken, bij betaalwijze heb je nu ook de keus 'geen' gekregen. Hiermee moet het lukken. Kun je nu alleen niks kopen, maar dat kun je later aanpassen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Spike_wolf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:27:
[...]

Is hier al eens voorbij gekomen geloof ik.
Ga via de iTunes store eens proberen een gratis app te kopen. Belangrijk dat je een Gratis app kiest. Vervolgens word je ID gevraagd, hier moet je een nieuwe aanmaken, bij betaalwijze heb je nu ook de keus 'geen' gekregen. Hiermee moet het lukken. Kun je nu alleen niks kopen, maar dat kun je later aanpassen.
Kan ik dan weer me eigen clickandbuy account er later aan koppelen?
En weet je dan ook iets wat gratis is in de iTunes store? (Ik heb geen iPod of iPhone of zo.. Alleen een Macbook...)

[ Voor 50% gewijzigd door woutertjuh88 op 07-01-2011 19:46 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Als ik klik op downloaden gratis app, dan krijg ik een inlogscherm wat zich verbergt achter het gewone scherm en als ik het dan te voorschijn haal kan ik gewoon niets invullen?!?!
Heel raar hoor, wat ik ook probeer ik kan niets invullen. :?
Alle knoppen er op werken wel, maar invullen ho maar.
Blijkbaar mag ik niets kopen d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door funske op 07-01-2011 19:36 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

woutertjuh88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:32:
[...]

Kan ik dan weer me eigen clickandbuy account er later aan koppelen?
En weet je dan ook iets wat gratis is in de iTunes store? (Ik heb geen iPod of iPhone of zo.. Alleen een Macbook...)
In iTunes kun je de hele sotre doorkijken, de meeste podcasts zijn gratis, begin daar eens.
Ik neem aan dat Clickandbuy er later ook gewoon aan kan koppelen, werkt met CreditCards ook gewoon, maar ik heb geen Clickandbuy dus kan dat niet uit ervaring zeggen, maar ik zie geen rede waarom dat niet kan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Heb nu 2 GRATIS Apps gedownload. En dat werkt.. Maar nu blijft het verhaal van het betalen zich weer steeds herhalen:S

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutertjuh88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:47:
Heb nu 2 GRATIS Apps gedownload. En dat werkt.. Maar nu blijft het verhaal van het betalen zich weer steeds herhalen:S
voor die apps moet je eigenlijk betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:54:
voor die apps moet je eigenlijk betalen?
De 2 gratis apps die ik nu heb zijn onder andere Twitter en TextWrangler.
Maar wil ik een betaalde kopen dan moet ik elke keer aangeven hoe ik wil betalen(oke prima), en elke keer wordt er gekeken naar de activatie van mijn ClickAndBuy en uiteindelijk kom ik gewoon weer bij het begin terecht zodat ik weer opnieuw een spel kan kiezen en moet ik weer de hele loop van het betalen langs gaan...
Op deze manier blijf ik jaren bezig en heb ik nog niets aan Apple geven in ruil voor een betaalde app....

:F *Zucht* :(

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kun je dat account ook niet via de website van apple koppelen ofzo?
En anders apple even mailen hoe en wat.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
SMulTiE schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:19:
Bij mij komen ze voor zover ik weet altijd in 'Macintosh/Programma's'
'Macintosh/Gebruikers/Naam/Programma's' is bij mij helemaal leeg.
Hmm, dan lijkt het wel alsof ik alles dubbelop heb ofzo?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Sterker nog, die laatst vermelde map heb ik nog eens niet ;) Heb je wel adminrechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Ik gebruik mijn Mac om theatervoorstellingen aan te sturen met licht, video en geluid. Als daar een geluidje doorheenkomt is de illusie van theater gelijk gebroken. Ook kan een popup of een achtergrondproces een scherpe cue (een actie die ik onderneem op de milliseconde nauwkeurig na een handeling van een acteur) ontregelen of onmogelijk maken.

Geluid uitzetten is dus geen optie.

Ik heb om die reden al diverse waarschuwingen, slaapstanden en time machine niet ingeschakeld. Daarom moet ik weten vóór het misgaat wat ik moet veranderen.
Als je het niet nodig hebt voor je werk, niet verbinden met Internet? Dan kan je Mac ook niet controleren of er überhaupt updates beschikbaar zijn.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
HEHE! Eindelijk werkt het met mijn Apple ID en ClickAndBuy..
Wat ik gedaan heb zodra via de App Store de site voor ClickAndBuy, de link gekopieerd en geplakt in Safari. Hier alles verder afgehandeld en daar werkt het wel...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
woutertjuh88 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 19:24:

Maar nu:

[...]

Registreer niet bij ClickandBuy maar koop een iTunes gift card! Ik kwam hier achter: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Wat betreft de updates voor applicaties die je via de App Store koopt, deze krijg je voor zover ik nu zie pas te zien als je de App Store weer opent. Er is momenteel bijvoorbeeld een update voor Angry Birds welke ik pas te zien kreeg op het moment dat ik de App Store opende.

Wat betreft Click and Buy, ik had er goede ervaringen mee, maar na het lezen van dat radar forum gaan we even zorgen dat ik daar niets meer mee te maken heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 13:12
Zo, na die verhalen van het Radar forum toch maar proberen me account daar te verwijderen. Leek me altijd toch wel een vrij betrouwbaar bedrijf, als Apple er met name gebruik van maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

azt33 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:10:
[...]
Als je het niet nodig hebt voor je werk, niet verbinden met Internet? Dan kan je Mac ook niet controleren of er überhaupt updates beschikbaar zijn.
Zolang er dan geen popup komt met "U heeft al 30 dagen geen check voor updates gedaan. Wilt u nu App Store laten controleren op updates?" Dat soort meldingen geeft time machine ook als je lange tijd 'offline' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Wauw dat ze de AppStore voor Mac niet eerder hebben gemaakt! Heerlijk!
Erg goede inkomstenbron voor devvers 8) Wel achterlijke prijzen voor sommige apps... :\
* RadiQal gaat weer verder kijken 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RadiQal op 08-01-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57
ik heb hetzelfde probleem zoals hier nog sommigen hebben. ik kan namelijk geen gratis apps downloaden, ze geven dan de melding : Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de iTunes Store.

Controleer uw accountinformatie

als ik op "bekijk" klik , dan moet ik creditcard nummer etc ingeven?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Awoodentree schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:44:
[...]

Registreer niet bij ClickandBuy maar koop een iTunes gift card! Ik kwam hier achter: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=62251
Volgens mij gewoon een kwestie van goed op blijven letten wat je koopt, ik heb er werkelijk nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, eergisteren kon ik dus niets downloaden aangezien ik geen CC had.. Kon niet selecteren "Geen betaalmethode"(ook geen gratis apps). Nu, gisteren naar de bank gegaan om een Visa te gaan halen, krijg deze volgende week binnen..

Vandaag start ik nog eens de store en kan ik blijkbaar wel downloaden. Gohja, een CC zal wel nog eens van pas komen ^^

Heb btw de Soundcloud app gedownload, vind het een geweldige app!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:37
silentwaves_ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:16:
Ik heb net de Mac App Store geïnstalleerd op mijn iMac, alleen hebben meer mensen last van deze foutmelding als ik een app wil downloaden? '' Wij konden uw App Store verzoek niet voltooien. Een onbekende fout is opgetreden(100) "
De oplossing staat op pagina 1 of 2 ;)
Kwestie van deze stappen proberen en na iedere stap kijken of het verholpen is:
  • App Store herstarten
  • iTunes openen, daar op de iTunes store inloggen
  • OS X herstarten
  • Schijf controleren met Disk Utility (of herstarten met Shift ingeduwd en dan normaal herstarten)
  • Permissies herstellen
Dit is een combinatie van wat er hier staat en wat ik online gevonden heb. Hierna zou het meoten werken.

=> Ik heb het kunnen oplossen door de nieuwe voorwaarden te accepteren in iTunes. Bedankt voor de hulp.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
En weer krijg ik strandballen bij het downloaden van apps. App Store loopt gewoon helemaal vast. Ik heb iTunes geopend en even ingelogd wat hierboven staat, en even leek het erop dat de App Store weer vastliep, maar uiteindelijk kreeg ik het inlog venster en werkt het downloaden eindelijk. Erg slecht.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf hoop dat de iOS App Store hits ook geleidelijk naar de Mac App Store komen. Denk aan Cut the Rope. Angry Birds speelt overigens echt fantastisch, evenals Flight Control. Wacht nu dus nog op de echte grote hits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Dat zijn toch al echt grote hits? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik wou net zeggen, Angry Birds niet onder de ECHTE grote hits rekenen? :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, daarom zeg ik toch ook dat die fantastisch spelen. Maar jullie weten wat ik bedoel, dat zijn er 2 van de ......

Ik blijf de App Store volgen m.b.t. nieuwe apps die binnenkomen, ben benieuwd wat er zoal bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Eigenlijk heb ik het niet zo op de iOS spelletjes die naar OSX geport zijn... onder OSX heb je natuurlijk concurrentie van Steam e.d. en daar zijn de goedkope spelletjes wel even wat gecompliceerder en mooier. Het is goed te zien dat hierdoor de appstore wat succes heeft, maar ik hoop toch snel serieuze en grote zaken te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

vgroenewold schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:26:
Eigenlijk heb ik het niet zo op de iOS spelletjes die naar OSX geport zijn... onder OSX heb je natuurlijk concurrentie van Steam e.d. en daar zijn de goedkope spelletjes wel even wat gecompliceerder en mooier. Het is goed te zien dat hierdoor de appstore wat succes heeft, maar ik hoop toch snel serieuze en grote zaken te zien.
Eens, alleen moet ik zeggen dat Flight Control HD en Angry birds er erg goed uitzien! Eigenlijk miste ik deze spelletjes ook op de Mac. icm. een touchpad op de MBP vindt ik het ook fijn werken

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
vgroenewold schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:26:
Ik heb nooit gebruik gemaakt van steam, maar is steam niet de grootste concurrent van de App Store? Hoe zit het met hun verdienmodel en voorwaarden? En welke fabrikanten participeren in Steam?

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 10-01-2011 19:21 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ook ik heb geupdate naar 10.6.6, wat mij opviel is dat ten eerste de App Store bij mij vastliep en geforceerd moest sluiten en ten tweede de spotlight index opnieuw gebuild werd.

Na de disk permissies gefixed te hebben en een reboot lijkt het weer te werken. Wel heb ik het idee dat de update iets te haastig is uitgebracht. Ik lees overal veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:30
Ingewikkeldere spellen (zoals de meeste spellen op Steam zijn) hoeven niet concurrentie te bouwen met de MAS. MAS is afgeleid van de iOS-AS, en die heeft een reputatie voor simpelere spellen dan Steam die heeft, hoewel het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Desondanks denk ik dat de markt niet erg in tweeën hoeft te worden gespleten, en zullen er waarschijnlijk niet erg veel spellen in beide winkels verschijnen.

Overigens hier, ondanks de vele andere klachten, geen problemen gehad met de Mac App Store. Hij werkt hier fijn en lijkt zonder enige problemen zijn taak te voltooien. alleen erg jammer is dat er geen lijst "apps sinds de vorige keer dat u keek" bestaat, die zou ik graag doornemen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Een spel als 'And Yet It Moves' is zowel te verkrijgen via Steam als via de App Store. Ligt ook erg aan de makers. Dit is een wat 'ingewikkelder' spel maar wel van een kleine indie studio die er voor kiest om beide middelen te gebruiken.

Ben benieuwd of grote studio's ook volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Krisp schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:20:
[...]

Ik heb nooit gebruik gemaakt van steam, maar is steam niet de grootste concurrent van de App Store? Hoe zit het met hun verdienmodel en voorwaarden? En welke fabrikanten participeren in Steam?
Nou, laat ik het zo zeggen, Steam heeft veel minder flexibiliteit aangezien er nog maar een gering aantal ontwikkelaars games erin uitbrengen. Hoe het met hun model zit, geen idee dat zou je even op hun site moeten bekijken. De meeste grote zijn van Valve zelf. Maar dan nog zijn veel kleine games, waar werkelijke juweeltjes tussen zitten, veel uitgebreider dan een spelletje als Angry Birds op de App Store. Dat is dan wel waar ik aan gewend geraakt ben, ook van mijn tijd op de PC natuurlijk, en dan wil je iets dergelijks ook zien in de App Store. Natuurlijk verdienen games als Angry Birds ook gewoon hun plek, maar vooralsnog is dat het enige type spel wat ik vind. Maar hopelijk groeit de store nog flink naar de wat meer professionele kant.

ps. Hier ook geen enkel probleem gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
vgroenewold schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:
[...]

Nou, laat ik het zo zeggen, Steam heeft veel minder flexibiliteit aangezien er nog maar een gering aantal ontwikkelaars games erin uitbrengen. Hoe het met hun model zit, geen idee dat zou je even op hun site moeten bekijken.
Kan wel een lijst met fabrikanten ontdekken (die imo nog best lang is), maar het verdienmodel niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat Valve veel minder (of meer vraagt): de App Store draait nog altijd quitte, maar neit meer dan dat. Die 30% heeft Apple dus wel echt nodig.
Maar hopelijk groeit de store nog flink naar de wat meer professionele kant.
Dat hoop ik ook, maar dan ook in de richting van professionele software. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Net Pixelmator gekocht. Zitten nog wel aardig wat bugs in, maar aangezien bij de MAS versie alle 1.x en 2.x updates gratis zitten heb ik het er toch maar op gewaagd. Tot nu toe tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Nu heb ik ergens gelezen dat Civilization 5 als eerste echte OSX spel ( ;) ) beschikbaar zou zijn en al meer zou zijn gedownload dan bijv. Angry Birds. Waarom zie ik het dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vgroenewold schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:07:
Nu heb ik ergens gelezen dat Civilization 5 als eerste echte OSX spel ( ;) ) beschikbaar zou zijn en al meer zou zijn gedownload dan bijv. Angry Birds. Waarom zie ik het dan niet...
Omdat je de App Store niet op het juiste land hebt staan.
Schijnbaar is het spel in Nederland nog niet te koop.

Verander maar eens in USA (rechtsonderin heb je een vlag (bolletje), daar kun je op klikken en aanpassen in USA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Inmiddels loopt de App Store redelijk vol en staan er steeds meer mooie applicaties in. Vandaag iRingtones en Coversutra gekocht. Allebei geweldige tools die ik (in het geval van Coversutra) al jaren gebruikte. Vanaf nu ook legaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarom gebruik je in godsnaam geen Bowtie, die is veel beter én gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Omdat ik Coversutra al jaren gebruik. :P En omdat Bowtie geen search engine heeft. Ik vind het simpelweg erg makkelijk om met twee sneltoetsen muziek in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 10:51
Oe, zie nu ook 'echte' games verschijnen (Call of Duty MW & Civilisation). Wel wat prijzig voor de 'oudere games' maar ja. (Is imho op Steam ook het geval).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ZpAz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:50:
Oe, zie nu ook 'echte' games verschijnen (Call of Duty MW & Civilisation). Wel wat prijzig voor de 'oudere games' maar ja. (Is imho op Steam ook het geval).
Mac games kun je ook ophalen via Mac Games Arcade, een App Store die al jaren bestaat. De laatste keer dat ik keek waren games daar iets minder duur dan bij Steam, maar nog altijd duurder dan in de winkel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Heb een paar maanden geleden Toki Tori gekocht na veel speel plezier op mijn iPhone, voor de Mac via Steam. Nu zag ik hem ook in de MAS staan. Het voordeel van het Steam platform is dat je een spel op een nieuwe PC / installatie kunt installeren, incl. je safegames. Ik hoefde dus niet opnieuw 24 levels uit te spelen die ik al had gehaald. Wel zo prettig. Of heeft de MAS die optie ook? Ik installeerde gewoon Steam op mijn nieuwe Air en ik kon Toki Tori na inloggen graties downloaden en installeren, en kan precies verder waar ik op de Mac mini was gebleven! _/-\o_
En betaal je net als in de iTunes App Store ook maar eenmalig voor je applicatie, ongeacht of je het opnieuw download en installeert op een andere Mac (met 5 als max dan natuurlijk)?

Nog een vraag: hoe weet je nu of een bepaalde app, vooral bij 3D games, geschikt zijn voor jouw Mac? Nu snap ik wel dat je minimaal Snow Leopard moet draaien om uberhaupt de MAS te kunnen draaien, dus zul je op dit moment nog minimaal relatief snelle mac hebben. Maar Snow Leopard kan ook op mijn Mac mini draaien (1,83GHz C2D met 64MB Shared video memory) maar deze Mac mini kan haast geen enkele degelijke game draaien, hoor - ho maar. Dus hoe voorkom je nou dat je een app koopt die niet op de mini of Air of Macbook draait, of specifieke systeemvereisten?

Edit: heb inmiddels Asphalt 6 Adrenaline gekocht via de App Store. Erg leuk spel met prima graphics en prima performance op m'n macbook Air 1,4Ghz. Alleen de menu animaties hebben een 'lag' bij zware belasting, het gamen en racen zelf gaat botersmooth...

[ Voor 48% gewijzigd door autoreverse op 28-02-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 22:23

xiD

12345

Als ik een App wil kopen in de App store krijg ik telkens een popup waarin ik mijn Apple ID in moet vullen en op 'Betaalinformatie' moet klikken. Vervolgens wordt er niets gedownload.

Iemand een idee waar het vandaan komt? Ik weet zeker dat mn Apple ID goed is en ik kan aankopen doen (CreditCard).

Ik heb de oplossing gevonden; eerst een betaalde App kopen en daarna pas de gratis 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door xiD op 01-03-2011 14:56 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
WTF ik check net of Facetime voor OSX eindelijk uit beta is (crasht continu op mn MB) maar het is nu een betaalde app geworden?!1?? De beslissing om Facetime los te trekken uit iChat sloeg al nergens op, maar hier gaan ze al helemaal geen vrienden mee maken. What's next, gaan we na installatie van Lion alleen een app store zien waar je voor 99 cent per stuk de Finder, Mail en Quicktime mag kopen?

Ze zullen bij Skype wel de polonaise aan het dansen zijn...

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 06-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Dreamvoid schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:01:
WTF ik check net of Facetime voor OSX eindelijk uit beta is (crasht continu op mn MB) maar het is nu een betaalde app geworden?!1?? De beslissing om Facetime los te trekken uit iChat sloeg al nergens op, maar hier gaan ze al helemaal geen vrienden mee maken. What's next, gaan we na installatie van Lion alleen een app store zien waar je voor 99 cent per stuk de Finder, Mail en Quicktime mag kopen?

of aan het stressen om Skype zo gebruiksvriendelijk te maken dat mijn oma ook eens kan beeld bellen zonder de klein-kinderen hoeft te bellen voor hulp.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 21:31
xiD schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:00:
Als ik een App wil kopen in de App store krijg ik telkens een popup waarin ik mijn Apple ID in moet vullen en op 'Betaalinformatie' moet klikken. Vervolgens wordt er niets gedownload.

Iemand een idee waar het vandaan komt? Ik weet zeker dat mn Apple ID goed is en ik kan aankopen doen (CreditCard).

Ik heb de oplossing gevonden; eerst een betaalde App kopen en daarna pas de gratis 8)7
Ik denk dat er een ander probleem was, ik ben stug blijven proberen en bij de vierde keer kwam ik er wel doorheen met de gratis download. Misschien was het net even wat druk ofzo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 08-09 13:39
Dreamvoid schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:01:

Ik had ook liever integratie of vervangen voor iChat gezien. Als je nu een nieuwe mac koopt is het programma overigens wel gratis voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Apple is verplicht om een klein bedrag voor Facetime te vragen. Zelfde geldt voor de 802.11n wifi functionaliteit in iMac toentertijd die er wel in zat, maar waar je voor moest betalen om te activeren.

http://www.macrumors.com/...-accounting-requirements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik geloof daar niet zo in.

Wat is het verschil tussen de tussentijdse updates van iOS (bijvoorbeeld toevoeging van Voice Memos app) of de toevoeging van de Mac App Store aan OS X, en de toevoeging van Facetime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Kreeg je de Voice Memos als download? Nee. Die kreeg je bij een software update.

In Lion is Facetime gewoon inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

En waarom zouden ze Facetime niet als update van het OS kunnen uitbrengen? Als ze het zo graag gratis hadden willen brengen maar dit alleen mag/kan als onderdeel van een OS-update, was dat een kleine moeite.

En wat is voor die 'accounting rules' het verschil tussen een losse applicatie en een software update?

[ Voor 26% gewijzigd door Muthas op 07-03-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Omdat punt updates geen grote nieuwe functionaliteit mag toevoegen zonder daar geld voor te vragen. Punt fixes zijn dus 10.6.xx Bij 10.7 zit het er gewoon in.

Niet zo aanstellen, als je het gaat gebruiken (wat je waarschijnlijk niet eens gaat doen, je wil gewoon wat te zeuren hebben) dan betaal je gewoon die 79 cent. Heb je het niet nodig dan moet je ook niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De voice memos kwam dus in een major versie van iOS. geen punt update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Muthas schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:05:
Ik geloof daar niet zo in.

Wat is het verschil tussen de tussentijdse updates van iOS (bijvoorbeeld toevoeging van Voice Memos app) of de toevoeging van de Mac App Store aan OS X, en de toevoeging van Facetime?
iOS op iPhones wordt qua boekhouding op een andere manier gedaan, waardoor dat gezeur allemaal niet hoeft. Dit is hezelfde als dat je voor iPod software updates eerst ook moest betalen. Daar hebben ze nu ook een andere manier voor bedacht trouwens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Het gaat mij niet om die 99 cent, dat maakt me echt niet uit, maar ik vind het achterliggende verhaaltje nogal merkwaardig :)

Alles wat Apple doet is goed doorgedacht, ik zou graag hun denkwijze begrijpen. Je zou denken dat ze FaceTime als open standaard enorm willen pushen en dus zo snel mogelijk op alle Macs wil hebben. Dat gaat ze op deze manier natuurlijk niet lukken.

Nogmaals: ik zie voor accounting rules geen verschil tussen major of minor updates, of losse downloads. Slap verhaaltje. Meest plausibele verklaring, bij gebrek aan beter, die ik heb gelezen is het willen pushen van het betaald gebruiken van de App Store. Als in: er voor zorgen dat mensen een account met creditcardgegevens aanmaken om FaceTime te kopen, en vervolgens sneller geneigd zijn nog eens wat te kopen in de App Store.

Mac OS X App Store is ook gratis toegevoegd aan het OS, om dan maar even een voorbeeld te noemen buiten iOS om.

[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 07-03-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Muthas schreef op maandag 07 maart 2011 @ 01:19:
Het gaat mij niet om die 99 cent, dat maakt me echt niet uit, maar ik vind het achterliggende verhaaltje nogal merkwaardig :)

Alles wat Apple doet is goed doorgedacht, ik zou graag hun denkwijze begrijpen. Je zou denken dat ze FaceTime als open standaard enorm willen pushen en dus zo snel mogelijk op alle Macs wil hebben. Dat gaat ze op deze manier natuurlijk niet lukken.
En hoe groot acht je, met dat gegeven, de kans dat ze dat voor de lol of zelfs voor die 99 cent doen?

Er zijn gewoon regels voor dit soort dingen voor beursgenoteerde bedrijven, en daar kun je op een aantal manier aan voldoen. Één ervan is een bedrag vragen voor de upgrade; dat zie je bij Facetime en de 802.11n vroegah. De andere manieren kosten meer tijd en moeite (en dus geld) en dan is 't een afweging of 't dat waard is.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 07-03-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb anders niks betaald voor iTunes 10, Safari 4, etc die ook allemaal extra functionaliteit hadden. Verder lijkt alleen Apple dat soort 'accountingproblemen' te hebben, want Microsoft en Google geven dingen als WLM en Picasa zonder problemen gratis weg. Maar goed, wat ook de reden is, het is gewoon een afknapper voor je klanten. Koop je voor 1000 euro een Mac, moet je nog zo'n klein flutbedrag uitgeven om te kunnen voicechatten. Waarom Facetime ook niet gewoon in iChat zit (wat precies dezelfde functionaliteit heeft, chatten over een webcam, niet echt rocket science), is ook nooit uitgelegd. We zagen hetzelfde bij Microsoft (Media Player vs Zune Player, Outlook vs Outlook Express) en ook daar was het een onzinnig idee.

Maar goed, Apple heeft zijn zin wel, ik heb maar een App Store accountje ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
De reden is dat ze anders problemen krijgen mbt oneerlijke concurrentie denk ik. Er zijn namelijk al alternatieven die hetzelfde doen, zoals Skype.

Hier heeft Microsoft ooit een boete van een paar honderd miljoen voor gekregen, dus denk dat ze dat liever voorkomen :+

Geen idee of dat de echte reden is, maar het zal wel in die richting zijn.
Outlook vs Outlook Express
Dat is wel een beetje onzinnige vergelijking, die twee zijn echt compleet anders.

Wat betreft FaceTime en iChat, dat lijkt me gewoon marketing. Een nieuw iets als FaceTime is een mooier selling point dan iChat. Daarnaast is FaceTime gericht op communicatie tussen devices, terwijl het oude iChat gericht is op ouderwets tussen computers ouwehoeren.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 07-03-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Laatst online: 08-09 13:39
Bosmonster schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:22:
De reden is dat ze anders problemen krijgen mbt oneerlijke concurrentie denk ik. Er zijn namelijk al alternatieven die hetzelfde doen, zoals Skype.

Hier heeft Microsoft ooit een boete van een paar honderd miljoen voor gekregen, dus denk dat ze dat liever voorkomen :+

Geen idee of dat de echte reden is, maar het zal wel in die richting zijn.

[...]

Dat is wel een beetje onzinnige vergelijking, die twee zijn echt compleet anders.

Wat betreft FaceTime en iChat, dat lijkt me gewoon marketing. Een nieuw iets als FaceTime is een mooier selling point dan iChat. Daarnaast is FaceTime gericht op communicatie tussen devices, terwijl het oude iChat gericht is op ouderwets tussen computers ouwehoeren.
Wat voor een boete dan? Ik ben het Muthas eens en vind het een beetje zielig verhaal als om boekhoudkunstjes gaat... En Skype en Facetime zijn ook niet echt concurenten van elkaar aangezien skype bijna elk apparaat werkt en facetime alleen op apple-hardware.
Goed veranderen zullen ze het wel niet, maar een vreemde situatie is het wel (al zijn er vreemdere zaken, zoals de situatie rond de nieuwe tablet van motorola.. 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die Star Trek DAC (een game) heeft gedownload? Best vermakelijk voor korte potjes. Maar als ik een online game wil spelen en inlog met mijn gamespy account dan kan hij geen match vinden... Ik kan dus enkel potjes tegen de AI spelen. Is er wat mis of ligt dat aan het tijdstip dat ik wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
En Skype en Facetime zijn ook niet echt concurenten van elkaar aangezien skype bijna elk apparaat werkt en facetime alleen op apple-hardware.
Ik denk dat dat nog wel eens gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:39

f.h

Zat zojuist eens te kijken of van de applicaties die ik voorheen los downloadde er al versies van in de Mac App Store stonden. Zeker als het gratis apps zijn vind ik het wel handig om dat allemaal op 1 plek via de Mac App Store te laten gaan.
Alleen nu viel mijn oog op Cyberduck de wel bekende FTP client. Die kan je gratis downloaden van de website, die app vraagt dan af en toe om een donatie maar verder ook niet. Maar die applicatie moet maar liefst €18,99 kosten in de App Store?! Mis ik nou iets of slaat dit nou echt helemaal nergens op?
Ik begrijp echt wel dat software ontwikkeling (veel) geld kost, maar ik snap deze enorme verschillen in prijs niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:07
Je moet sowieso betalen om in de App Store te komen ;) .

Als je dan toch betaald voor een FTP client, ga dan voor Transmit. Is imo een veel betere en gebruiksvriendelijkere FTP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>TheJVH
Ik weet niet welke App Store jij hebt gebruikt, maar de toegang tot de Mac App Store is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 07:57:
>>TheJVH
Ik weet niet welke App Store jij hebt gebruikt, maar de toegang tot de Mac App Store is gratis.
Voor jou als consument wel ja. Degenen die hun software op de Mac App store neer willen zetten, zullen wel moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu snap ik het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:39

f.h

TheJVH schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:14:
Je moet sowieso betalen om in de App Store te komen ;) .
Dat is inderdaad bekend hier. Maar dan nog het prijsverschil van €19,-. Is er ook maar iemand die dat gaat betalen voor die app terwijl die ook gratis met (voor zover ik weet) _exact_ dezelfde features/werking als de gratis versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
Een amazing discovery...

Ik had al een tijdje last van een redelijk bekend probleem: ik kon geen aankopen doen in de App Store. Heel vervelend, zeker omdat ik na herinstallatie graag weer wilde beschikken over eerder aangekochte apps. Helaas kreeg ik bij elke poging de apps te downloaden de welbekende strandbal.

Van alles geprobeerd, ook oplossingen eerder vermeld in dit topic zoals verify disk, herstellen permissies, uitloggen/inloggen app store/itunes etcetera etcetera...

Then it hit me: zou het dan iets te maken hebben met Spotless (app voor het uitschakelen van Spotlight)??? En jawel hoor, na het opnieuw inschakelen van Spotlight, PROBLEM SOLVED! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het welbekende strandballetje ook gehad, bij hielp het om de bootcamp partitie te unmounten.
Heel vage oplossing, maar het werkt wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
die oplossing had ik wel willen proberen, ik maak echter geen gebruik van bootcamp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Gaat lion ook verkocht worden in de App Store ?

Aangezien Apple de App store in Lion al gebruikt heeft om updates te verspreiden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:14:
Gaat lion ook verkocht worden in de App Store ?

Aangezien Apple de App store in Lion al gebruikt heeft om updates te verspreiden.
Zie jij Snow Leopard in Apple Store ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:31
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:43:
[...]

Zie jij Snow Leopard in Apple Store ? 8)7
Als je hiermee bedoeld dat Lion niet via de App store verkocht gaat worden.... de dev preview wordt nu ook al via de app store verspreid, dus de kans is vrij groot dat de final ook via dit kanaal gaat.
er moet een keer een eerste versie zijn hè, dat SL er niet staat wil niet zeggen dat ze nooit gaan veranderen

http://techcrunch.com/2011/02/24/os-x-lion-preview/
And again, a hugely interesting aspect is that Apple is distributing this new version of OS X via the App Store. (This works via a redemption code.) Now we know why they wanted to get it out there before Lion. And yes, it’s another nail in the coffin of the compact disc. Officially, Apple says that it has decided whether or not to distribute the final version of OS X Lion this way to consumers — but my bet is that this is exactly what they’ll do, while still maintaining a limited DVD release for some.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was de Apple Store er al toen ze SL gereleased hebben? Overigens moet je juist SL draaien om de App Store te kunnen gebruiken.. Kun je het daar moeilijk kopen als je het niet staan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Mac App Store is idd onderdeel van SL (10.6.6). Dus heeft weinig zin SL daar in te zetten :+

Echter, kan me best voorstellen dat ze toekomstige OS-X-upgrades verkopen via de App Store. Zeker aangezien ze boxed software al grotendeels hebben verbannen.

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 02-05-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:30
Toch heb ik Lion dit jaar liever fysiek, anders zou dat betekenen dat je via je je nood USB stick eerst SL 10.6.5 moet installeren, dan updaten naar 10.6.6, en vervolgens in de App Store Lion moet downloaden, en dan die installeren.
Tuurlijk kan je eventueel het DMG'tje wel op een USB backuppen, maar dan nog, ik heb em liever op een USB stick (voor mijn MB Air).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Van mij mogen ze de DVD inderdaad vervangen door die USB stick. Een OS install lijkt me iig wel verdomd nuttig om op een fysiek medium te hebben.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 02-05-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is al gedaan met de MB Air, restore disk is een USB stickje. Helaas niet los verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Is het nog niet mogelijk zelf zo'n USB-stick te maken van een DVD-versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Phuncz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:02:
Dat is al gedaan met de MB Air, restore disk is een USB stickje. Helaas niet los verkrijgbaar...
Dat is mijn punt ook. Die sticks mogen ze wat mij betreft ook los verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Phuncz schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:02:
Maar heel eenvoudig zelf te maken overigens. Gewoon een grote stick pakken en de CD restoren naar de stick, klaar. :) Heerlijk overigens, ik heb geen DVD drive meer in m'n Macbook zitten en om een disk af en toe te repareren is dit zoooveel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Klopt allemaal, maar de MBA heeft helemaal geen optische drive, ik hoef ook geen externe drive omdat ik die toch verder nooit gebruik. Dus ja, en mijn theorie een paar reacties terug over Lion via de App Store is dus ook een punt, dus liever dat ze die OS'en ook op USB uitbrengen. Pas een restore gedaan via mijn SL USB stick die bij mijn Air zat, en dat bevalt me erg goed.

Bovendien is via USB ook sneller dan via een optische schijf qua installeren, heb ik ondervonden.

[ Voor 11% gewijzigd door xoniq op 03-05-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
/Developer/Platforms/iPhoneOS.platform/DeviceSupport/4.2/Symbols/System/Library/AccessibilityBundles/AppStore.axbundle/AppStore ; exit;
X:~ X$ /Developer/Platforms/iPhoneOS.platform/DeviceSupport/4.2/Symbols/System/Library/AccessibilityBundles/AppStore.axbundle/AppStore ; exit;
-bash: /Developer/Platforms/iPhoneOS.platform/DeviceSupport/4.2/Symbols/System/Library/AccessibilityBundles/AppStore.axbundle/AppStore: Bad CPU type in executable
logout
[Proces voltooid]
Heel apart. Als ik de AppStore wil openen, staat er het Terminal icoontje voor en als ik hem open, opent de terminal met bovenstaande tekst. Heb naar Software-updates gezocht en uitgevoerd, maar mocht niet baten.
Wie kan me vertellen hoe ik het kan fixen? Ik heb geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Indirect interessant:
Amazon's New Mac Download Store Takes On Apple's Mac App Store
As noted by The Loop, Amazon has launched a new download store for Mac OS X applications, going head-to-head against Apple's Mac App Store. While Amazon's download store does not offer the level of system integration featured by Apple's store, it does offer a few big name titles like Microsoft Office that are not available through Apple's Mac App Store.

Competing directing with Apple's Mac Store, Amazon says its store has 250 of the biggest software and game titles available for Mac. In fact, they have some titles that Apple's store doesn't. A number of popular video game publishers including EA, Aspyr, and Feral Interactive are also included on Amazon's store.

Amazon's download mechanism appears to offer a basic downloadable installer for each title, forgoing any integrated installation system. Purchases are also stored in users' digital lockers associated with their Amazon accounts, allowing unlimited downloads for personal use.

To celebrate the launch of the Mac download store, Amazon is offering a one-time use coupon good for $5 off of a purchase from the store through June 1st.
Interessant dat er geen limiet zit aan het aantal computers.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Icelus schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:06:
Indirect interessant:

[...]
Interessant dat er geen limiet zit aan het aantal computers.
Geen limiet aan het aantal downloads, over computers staat er niets. Hier staat alleen dat als je programma weggooit je het opnieuw mag downloaden, niet dat je het op meerdere systemen mag installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:05:
[...]

Geen limiet aan het aantal downloads, over computers staat er niets. Hier staat alleen dat als je programma weggooit je het opnieuw mag downloaden, niet dat je het op meerdere systemen mag installeren.
Je hebt gelijk.
Zie dat Office bijvoorbeeld 1 gebruiker / 2 installaties heeft.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Zojuist Transmit gekocht van Panic, Inc. Erg fijne FTP client. Vele malen beter dan het programma Flow wat ik altijd gebruikte. Ziet er verfijnt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Heb sinds kort Day One, een soort dagboek in twitterformaat. Twitteren vind ik leuk, maar niet alles wat ik denk wil ik op Twitter zetten. Met deze App kan ik alle (on)zin kwijt en het later nog eens rustig nalezen. Ik ben heel benieuwd wat ik over een jaar van mijn eigen bedenksels vindt. :P
Afbeeldingslocatie: http://isource.com/wp-content/uploads/2011/04/Screen-shot-2011-04-03-at-12.33.52-PM-600x376.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
De grote bordspellen (Catan, Carcassonne, Ticket To Ride,...) blijven blijkbaar weg uit de Mac App Store.

Heeft er iemand aanraders voor andere boardgames uit die store?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Die borden zijn wel op de iPad, en daar lijken ze me ook een stuk fijner op spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
ZpAz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:20:
Die borden zijn wel op de iPad, en daar lijken ze me ook een stuk fijner op spelen?
I know... Daar speel ik ze ook (regelmatig) op... :) Maar volgens mij komen die net zo goed tot z'n recht op een Mac...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Even een klein vraagje:
Is er een manier om je geld terug te krijgen als je achteraf toch niet tevreden bent met een app? Ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken om dit antwoord te vinden :?

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
De laatste tijd mis ik eigenlijk een open source text editor voor mac die de echte look and feel
van OSX heeft.

Momenteel is er altijd wel iets dat mij niet echt aanstaat:
- Ofwel zijn de functionaliteiten (net) niet goed genoeg -> Kod
- Ofwel ziet de UI eruit alsof ik nog Tiger draai -> Textwrangler
- Ofwel is de performance/snelheid niet goed genoeg -> Komodo Edit
- Ofwel hangt er een kostprijs aan -> Textmate etc

En bij MacVim werkt copy paste uit andere programma's niet zo super.

In dat opzicht ben ik toch wel een beetje jaloers op Windows gebruikers.
Met Notepad++ hebben ze daar een editor die bewijst dat het ook goed kan zonder
ervoor te moeten betalen.

• xoniq
De beste editors vind ik Espresso en Coda, bijden betaald. De open source apps zullen nooit lekker draaien, want die zijn 9/10 x JAVA based, om zo cross platform te zijn voor alle OS'en.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste