App Store Ervaringen & DiscussieApple heeft in haar keynote op 20 oktober 2010 de eerste informatie gegeven over de de App Store voor Mac OS X. De App Store for Mac is onderdeel van Mac OS X 10.7 'Lion', maar wordt ook beschikbaar gemaakt voor Mac OS X 10.6 'Snow Leopard'. De App Store is onderdeel van een beweging van Apple om 'de ervaring van de iPad naar de Mac te halen.' In dit topic kun je discussiëren over de App Store en de nieuwste applicaties. Inhoud1. De App Store
Groot voordeel is het overzicht en de eenvoud waarmee applicaties geïnstalleerd en bijgewerkt worden. App Stores zijn voor smartphones al een groot succes en ook binnen Linux maakt men enthousiast gebruik van varianten op de App Store, zoals het Ubuntu Software Center. Voor de controlfreaks is het goed om te vermelden dat Apple heeft gesteld dat de App Store niet de enige mogelijkheid is om applicaties te installeren. De oude manier van installeren (via .dmg/.mpkg-packages) blijft gewoon mogelijk. Omdat Apple zo enthousiast is over de App Store (en deze direct extra momentum te geven) is de App Store ook beschikbaar voor Snow Leopard. Daarnaast wordt de App Store gebruikt om OS X Lion te verspreiden. 2. Richtlijnen voor de App StoreOntwikkelaars kunnen hun applicaties bij Apple aanmelden voor in de App Store. Apple heeft daar wel een paar eisen voor opgesteld. Kortgezegd: je houdt je aan de richtlijnen voor de UI en het filesystem, er mogen geen Beta's in de App Store en demo's zijn eveneens verboden.Richtlijnen voor UI en filesystem Apple heeft voor de GUI de 'Aqua User Interface' ontworpen. Deze is volgens Apple in de meeste gevallen voldoende om een goede applicatie te ontwerpen. Alleen op het moment dat de Aqua UI niet voorziet in een probleem, mag de ontwikkelaar een eigen oplossing verzinnen. Dit geldt ook voor het opslaan van user info. Sommige programma's hebben er een handje van om de data op te slaan in de gebruikersfolder. Apple vindt dit blijkbaar erg vervelend en eist dat ontwikkelaars de informatie in de juiste folder opslaan. Geen beta's en demo's Apple heeft de mening dat beta's prima op de website van de ontwikkelaar aangeboden kunnen worden. Hetzelfde geldt voor demo's. Dit is afwijkend ten opzichte van de iOS App Store: daar mogen demo's (Apps met beperkte functionaliteit) wel aangeboden worden. De richtlijnen voor de Mac OS X App Store zijn dus strenger dan de richtlijnen van de iOS App Store. 3. Populaire ApplicatiesAperture is de grote verrassing, omdat de prijs (voorlopig) op 62,99 staat. Een andere bekende is Angry Birds, die nu ook voor Mac OS X verkrijgbaar is.4. BronnenDe meeste bronnen die ik gebruikt heb staan achter linkjes in de tekst. De gebruikte afbeeldingen zijn gelinkt naar de bronpagina. De informatie heb ik van de site van Apple. Mocht je informatie lezen en geen bron kunnen vinden of iets onduidelijk vinden, neem contact met me op: dan voeg ik hier een link voor toe. De inhoud en lay-out komt grotendeels over met die van [Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws, die ik zelf al had gemaakt.5. Tot slotVrijwel iedereen die hier komt, vindt het leuk om over Apple te praten en heeft een band met dit merk. Voor de een geldt dit sterker dan de ander. Daardoor vat de een kritiek op als een persoonlijke aanval, terwijl dat niet zo bedoeld is. Probeer je daarom in elkaar in te leven en elkaar beleefd en respectvol te benaderen. Zo houden we het gezellig en kan dit topic een succes worden. |
Topicstart gemaakt door Krisp
[Voor 3% gewijzigd door Krisp op 20-07-2011 12:40]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP