[Mac OS X] App Store Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:51
Nope, geen problemen hier. Valt me trouwens op dat als je een App Store geinstalleerde app wilt verwijderen of verplaatsen via de finder dat je hiervoor je wachtwoord in moet vullen. Met andere applicaties hoeft dit eigenlijk nooit (tenzij er een vreemde installer bij zat).

[ Voor 82% gewijzigd door ZpAz op 06-01-2011 18:58 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik denk dat dat expres is omdat bij per ongeluk verwijderen je het opnieuw aan zou moeten kopen, dat terwijl bij het verwijderen van een programma dat je op DVD hebt je het gratis opnieuw kan installeren.

Iemand overigens ervaring met Evernote? Schijnt populair te zijn. Ik heb hun website bekeken en alle filmpjes maar ik twijfel er nog aan...

[ Voor 25% gewijzigd door Wilf op 06-01-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Ik denk dat dat expres is omdat bij per ongeluk verwijderen je het opnieuw aan zou moeten kopen, dat terwijl bij het verwijderen van een programma dat je op DVD hebt je het gratis opnieuw kan installeren.
OSX applicaties vanuit de app-store kan je ook weer opnieuw downloaden als je hem later hebt verwijderd. Dit is dan gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-08 15:49
Wilf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:01:

Iemand overigens ervaring met Evernote? Schijnt populair te zijn. Ik heb hun website bekeken en alle filmpjes maar ik twijfel er nog aan...
Ik gebruik de gratis variant, werkt prima. Heb tot nog toe geen nood gehad aan de betalende versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 16:12:
Mocht er iemand al Flight Control hebben, ik ben benieuwd naar je ervaring :)
Niet installeren, kost je veel tijd en je krijgt er rsi van :P (had 'm al een tijdje via Steam).

Beetje jammer dat de app store geen Paypal ondersteund. Misschien toch maar eens een CC aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Je kan ook betalen met ClickAndBuy, dit kan je gewoon koppelen aan je rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
ZpAz schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:22:
Je kan ook betalen met ClickAndBuy, dit kan je gewoon koppelen aan je rekeningnummer.
Click&Buy heb ik van m'n account verwijderd, Als je een keer niet genoeg geld op je rekening hebt brengen ze DIRECT 15€ in rekening, en 3 dagen later NOG eens 15€ :{

Moest laatst een keer 30,79 betalen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Twylight schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:31:
[...]
Click&Buy heb ik van m'n account verwijderd, Als je een keer niet genoeg geld op je rekening hebt brengen ze DIRECT 15€ in rekening, en 3 dagen later NOG eens 15€ :{

Moest laatst een keer 30,79 betalen :F
15 euro bij jou, bij mij was het volgens mij 75 euro :X Na bellen werd het 25 though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:13
Vind het super werken hoor!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand enig idee of je bestaande licenties toe kunt voegen? Ik heb stapels software via Macheist aangeschaft die ik graag toe zou voegen aan de Appstore (pixelmator, rapidweaver etc) om ze uptodate te houden en ze makkelijk te beheren. Kun je ergens licenties toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ClickAndBuy is voor mij ideaal omdat het iDeal gebruikt :) Niet dat ik van plan ben om wat te gaan kopen, maar anders kon ik niks downloaden in de Mac App Store. Installatie is trouwens zonder problemen verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
engessa schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:44:
Iemand enig idee of je bestaande licenties toe kunt voegen? Ik heb stapels software via Macheist aangeschaft die ik graag toe zou voegen aan de Appstore (pixelmator, rapidweaver etc) om ze uptodate te houden en ze makkelijk te beheren. Kun je ergens licenties toevoegen?
Programma's van Macheist krijgen geen updates. De versie die je krijgt is een eenmalige gratis versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Meestal blijf je gratis updates ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Twylight schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:45:
[...]
Programma's van Macheist krijgen geen updates. De versie die je krijgt is een eenmalige gratis versie
Is dat zo? Volgens mij worden iig Pixelmator en Appzapper gewoon geupdate. Kan me vergissen natuurlijk maar het is mij nog nooit opgevallen dat ze niet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
maxietheboss schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:42:
Waren jullie er trouwens al achter dat App store ook echt afsluit als je op het rode bolletje klikt (als in Cmd+Q). Is dit de nieuwe weg die apple inslaat en ook in Lion doorzet. Ik ben er namelijk niet echt een grote fan van.
CMD+W (sluit scherm, maar niet het programma) doet nu trouwens hetzelfde, sluit ook het programma helemaal af. Even wennen :)

[ Voor 40% gewijzigd door JorzoR op 06-01-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Dat is al jaren het geval zo bij oa iPhoto, niets nieuws onder de zon dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
engessa schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:44:
Sommige third party apps worden herkend als geinstalleerd, maar lang niet allemaal. Als ze niet in de AppStore staan dan heeft het sowieso al niet zoveel zin om de licenties toe te voegen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Een voorbeeld daarvan is de tool Alfred (FILENOX @ tweakblogs.net: Productivity²). Het grappige aan dit voorbeeld is dat de ontwikkelaar de gebruikers aanspoort om de app te verwijderen en te installeren via de App Store zodat er meteen al goede reviews en ratingen te zien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijk Lemming
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-12-2024
Damn! 10 minuten gespeeld met SketchBook Express. Wat een super intuïtief programma in vergelijking met photoshop zeg!!! Ben benieuwd hoelang ik de Pro versie kan weerstaan :9~ Iemand daar al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Wilf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:01:

Ik ben al een paar jaar een erg tevreden gebruiker, maar het hangt er een beetje vanaf hoe je werkt of het nuttig is of niet. Als je een smartphone hebt, of een laptop, of geregeld op meerdere locaties zit is het erg aan te raden. Je hebt al je notities bij elkaar, kunt foto's uploaden waar zij dan tekstherkenning aan toevoegen, links naar jezelf mailen en dergelijke.. Ik kan niet meer zonder iig :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jammer dat Apple niet ook in deze store wat strenger was, er staat een hoop rotzooi en lelijke apps bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

JorzoR schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:58:
[...]

CMD+W (sluit scherm, maar niet het programma) doet nu trouwens hetzelfde, sluit ook het programma helemaal af. Even wennen :)
Dit gebeurt ook bij bijv. Google Chrome..Het is wel verwarrend. De ene App doet dit niet, andere weer wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Twylight schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:37:
Jammer dat Apple niet ook in deze store wat strenger was, er staat een hoop rotzooi en lelijke apps bij.
En wie gaat bepalen wat er lelijk en overbodig is? Dat lijkt me voor iedereen anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
De hele app store is iets waar ze veel eerder mee hadden moeten komen, wat mij betreft.
De switch die ik van Ubuntu naar OS X maakt was (voor mij) een vooruitgang, behalve dat er geen repositories waren. Wel, dit is nu opgelost met de komst van de app store.

Over het algemeen gebruikt ik voornamelijk gratis software, echter door de app store (ervaring heb ik zowel bij ipad als macbook) koop ik veel sneller een app, want ach... die kosten toch maar een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Yesterday's updates extend beyond the mobile frontier. Apple will launch the Mac App Store on January 6. A new product from Hackulous called "Kickback" aims to slash DRM from products available in the Mac App Store so that Hackulous can offer the same kind of free download service for the Mac as it currently provides for Apple's mobile devices. Don't expect Kickback right away, however. Dissident explains that Hackulous won't release it until the Mac App Store is up and running and fully stocked, because, "We don't want to devalue applications and frustrate developers." Now that's a courteous pirate.
http://userlandjailbreak....m-free-mac-app-store.html O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:37
Ik heb net de Mac App Store geïnstalleerd op mijn iMac, alleen hebben meer mensen last van deze foutmelding als ik een app wil downloaden? '' Wij konden uw App Store verzoek niet voltooien. Een onbekende fout is opgetreden(100) "

?

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik word een beetje moe van dit soort 'gedrag'. Ik bedoel: de App Store is geen winkel waar de prijzen sky high zijn, integendeel. Om dan alsnog onder de noemer 'uitproberen' de hele zaak open te breken, vind ik echt niet tof. Daarmee frustreer je juist het hele idee dat een grote massa best bereid is om applicaties te kopen, zolang er maar een lage prijs voor is. Alleen door die grote massa is het ook mogelijk om dit te doen. Wees dan ook fair en koop gewoon Apps in plaats van alternatieve manieren te zoeken. De kinderen van ontwikkelaars willen namelijk ook eten.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Diverse gebruikers hebben overigens al gemeld dat ze bij het starten van de App Store een 'Error 100' voorgeschoteld krijgen. Dit zou komen omdat de nieuwe gebruiksvoorwaarden, die eerst geaccepteerd moeten worden, door een fout niet op het scherm verschijnen. Door het herstarten van de App Store of iTunes, of door een volledige reboot, zouden de voorwaarden bij een tweede poging wel verschijnen waarna de gebruiker toegang tot de store kan krijgen.
nieuws: Mac Store voor OS X bevat duizend applicaties bij opening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik wil het niet goedpraten, maar toch kan ik me wel enigszins voorstellen dat als je angry birds voor zowel de iphone, als de HD versie voor de ipad hebt gekocht, nu niet nog een keer 3,99 neer wil leggen voor nog een mac versie. (kan ook net zo goed flight control of enig ander programma zijn).

En wat ook nog mist is synchronisatie tussen de diverse games. Ik speel angry birds nu enkel op de iphone, terwijl ik hem op de ipad ook heb aangeschaft. Op de iphone heb ik inmiddels zoveel sterren dat ik geen zin heb om alle sterren weer opnieuw te halen.

ontopic:
ik heb de 10.6.6 nu op 4 verschillende mac's geinstalleerd, waarvan 2 meteen goed werkten, en 2 eerst een "herstel permissies" nodig hadden om te werken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Krisp schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:37:
Ik ben wel heel benieuwd hoe Apple 'grote' updates gaat toepassen in de App Store for Mac. In de App Store for iOS mogen ontwikkelaars daar geen geld voor vragen. Ik kan me voorstellen dat dit gaat irriteren. In de App Store for Mac kan ik me voorstellen dat het zelfs een argument is om maar niet mee te doen.
Ik denk eerder dat grote ontwikkelaars zoals Adobe zijn pakketten hoe dan ook wel Retail blijft aanbieden. Heb meer het gevoel dat de App Store voor kleine ontwikkelaars is, deze komen dan eerder in de " picture" met hun producten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
silentwaves_ schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:16:
Ik heb net de Mac App Store geïnstalleerd op mijn iMac, alleen hebben meer mensen last van deze foutmelding als ik een app wil downloaden? '' Wij konden uw App Store verzoek niet voltooien. Een onbekende fout is opgetreden(100) "
De oplossing staat op pagina 1 of 2 ;)
Kwestie van deze stappen proberen en na iedere stap kijken of het verholpen is:
  • App Store herstarten
  • iTunes openen, daar op de iTunes store inloggen
  • OS X herstarten
  • Schijf controleren met Disk Utility (of herstarten met Shift ingeduwd en dan normaal herstarten)
  • Permissies herstellen
Dit is een combinatie van wat er hier staat en wat ik online gevonden heb. Hierna zou het meoten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Krisp schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Ik word een beetje moe van dit soort 'gedrag'. Ik bedoel: de App Store is geen winkel waar de prijzen sky high zijn, integendeel. Om dan alsnog onder de noemer 'uitproberen' de hele zaak open te breken, vind ik echt niet tof. Daarmee frustreer je juist het hele idee dat een grote massa best bereid is om applicaties te kopen, zolang er maar een lage prijs voor is. Alleen door die grote massa is het ook mogelijk om dit te doen. Wees dan ook fair en koop gewoon Apps in plaats van alternatieve manieren te zoeken. De kinderen van ontwikkelaars willen namelijk ook eten.
Ach je hebt er altijd van die schooiers bij die een paar euro niet kunnen missen.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe super, ook een leuke bonus dat Aperture van € 199,00 naar € 62,99 is gegaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door fabianspoelman op 06-01-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De games zijn vooralsnog indie games, ben benieuwd of Apple wil gaan concurreren met Steam en hier op den duur ook AAA titels gaat aanbieden. Toko Tori is in elk geval een aanrader, evenals Bejeweled 3. Ook Peggle Nights is echt heel geinig alleen erg jammer dat het niet fullscreen kan en maar in te klein venster gespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:08
Magic schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:31:
Ik wil het niet goedpraten, maar toch kan ik me wel enigszins voorstellen dat als je angry birds voor zowel de iphone, als de HD versie voor de ipad hebt gekocht, nu niet nog een keer 3,99 neer wil leggen voor nog een mac versie.
Met als gevolg dat m'n 2 jaar oude zoon erg verrukt was toen ie de vogels zag en vol enthousiasme met zijn vinger op het LCD van de MB Air ging drukken.

Weer iemand blij gemaakt voor 3,99...

Wel was hij weer ietwat teleurgesteld dat de vogels niet verder kwamen dan de katapult. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:12:
De games zijn vooralsnog indie games, ben benieuwd of Apple wil gaan concurreren met Steam en hier op den duur ook AAA titels gaat aanbieden. Toko Tori is in elk geval een aanrader, evenals Bejeweled 3. Ook Peggle Nights is echt heel geinig alleen erg jammer dat het niet fullscreen kan en maar in te klein venster gespeeld kan worden.
Ik denk dat er nooit grote namen in de store komen, grote aanbieders als Adobe, EA, Microsoft, etc etc gaan echt niet 30% van hun omzet afstaan aan Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Twylight schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:24:
[...]
Ik denk dat er nooit grote namen in de store komen, grote aanbieders als Adobe, EA, Microsoft, etc etc gaan echt niet 30% van hun omzet afstaan aan Apple
EA verkoopt al mobile games voor de iPhone en iPad, waar Apple dus ook een kickback fee op krijgt, dus ik kan je garanderen dat er zowiezo binnenkort EA games in de App store staan.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Twylight schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:24:
[...]
Doen ze wel al in de appstore voor iOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Eduardboon schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:41:
[...]

Doen ze wel al in de appstore voor iOS :)
Omdat dat de enige manier is om er legaal te komen, voor Mac is dat heel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
mindcrash schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:40:
[...]

EA verkoopt al mobile games voor de iPhone en iPad, waar Apple dus ook een kickback fee op krijgt, dus ik kan je garanderen dat er zowiezo binnenkort EA games in de App store staan.
bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:52

John

🚀

Net Angry Birds gekocht en gespeeld. Het is erg wennen met een 21.5" scherm en zonder touch, maar de kwaliteit is grandioos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

_AN schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:42:
[...]

Dit gebeurt ook bij bijv. Google Chrome..Het is wel verwarrend. De ene App doet dit niet, andere weer wel..
Er is wel logica achter: programma's die slechts één venster hebben, zoals iPhoto, sluiten af als je dit venster sluit, tenzij ze een achtergrond-functie hebben zoals iTunes. Als Chrome alle tabs in één venster heeft en geen andere vensters kan openen 'hoort' dit dus inderdaad zo.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Magic schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 21:31:
Ik wil het niet goedpraten, maar toch kan ik me wel enigszins voorstellen dat als je angry birds voor zowel de iphone, als de HD versie voor de ipad hebt gekocht, nu niet nog een keer 3,99 neer wil leggen voor nog een mac versie. (kan ook net zo goed flight control of enig ander programma zijn).
Ehm, je bent niet verplicht om hem te kopen hoor....

[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:13:
[...]

Ehm, je bent niet verplicht om hem te kopen hoor....
Laten we mensen nou niet aansporen tot illegale activiteiten.

warez zijn verboden op GoT

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat ik wel een app heb gedownload en geinstalleerd waar je normaal voor moet betalen (angry birds), maar er niet voor betaald heb? En deze wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:14:
[...]

Ik denk dat dat niet is wat bossmonster bedoeld ;)

Ik weet dat je het niet hoeft te kopen, maar toch vind ik het een vreemd fenomeen om meerdere keren voor hetzelfde te betalen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm, ik heb een probleem. Doordat mijn MacBook vanmiddag in Nederland al de update heeft binnengehaald is mijn hele store in het Nederlands. Dit kan ik nergens in de opties vinden om te wijzigen (ik heb alles Engels/UK staan aangezien ik hier ook woon). Probleem is nu als ik inlog met mijn Apple ID dat hij wel mijn Engelse adres toont maar dat die als land Nederland neerzet. Hierdoor kan ik ook mijn cc niet toevoegen omdat mijn postcode foutief is en hij alleen NL cc's wil toestaan (geeft melding dat het een niet Nederlandse CC code is, wat dus ook klopt). Hoe kom ik hier uit? Ik heb nooit gekozen om een NL versie van de store te krijgen?

/edit, na een paar keer opnieuw in en uitloggen heeft de App Store opeens door dat ik eigenlijk in de UK zit en dat mijn Apple ID ook een UK adres heeft. Vreemd, maar het heeft zichzelf dus opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door swtimmer op 07-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:14:
[...]

Volgens mij bedoeld hij niet dat je het dan maar illegaal moet downloaden maar dat je hem niet hoeft te kopen als je het er niet mee eens bent :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat doet ie volgens mij op basis van locatie en/of het land van je account.
Yoshi1983 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:44:
[...]

Volgens mij bedoeld hij niet dat je het dan maar illegaal moet downloaden maar dat je hem niet hoeft te kopen als je het er niet mee eens bent :).
Idd. Er werd net gedaan alsof die hem moest kopen omdat ie hem ook al op de iPhone en iPad had en vervolgens ging klagen dat ie er dan weer voor moest betalen en dus piraterij wel begreep. Die logica mis ik even :P

Als ik een spel koop op mn Xbox, waarom zou ik hem dan ook nog moeten kopen op de PC en PS3?

[ Voor 79% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Onderin de store zit een vlag. Als je die veranderd naar de Engelse vlag, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Xudonax schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:46:
Onderin de store zit een vlag. Als je die veranderd naar de Engelse vlag, werkt het dan wel?
Ah... je hebt gelijk. Dacht dat het gesponsord was door Pepsi, maar het is een vlag :P

Wel apart, dan krijg je ook andere valuta en is het ineens een stuk goedkoper?

edit: ow dat prijsverschil valt wel mee geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Mja, ik wil zelf een Engelse store met Nederlandse prijzen, maar dat zit er niet in. Apple heeft besloten dat je maar Nederlands moet lezen als je in Nederland woont :P En damn, het is bijna net zo erg als die Steam sales :P Begin me af te vragen waarom ik eigenlijk Aperture heb gekocht, snap er nog niet veel van... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Bosmonster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Ah... je hebt gelijk. Dacht dat het gesponsord was door Pepsi, maar het is een vlag :P

Wel apart, dan krijg je ook andere valuta en is het ineens een stuk goedkoper?

edit: ow dat prijsverschil valt wel mee geloof ik.
Ik zie wel dat een tool zoals Coda goedkoper is in Ponden (59) dan in Dollars (100 ~ 64 pond volgens Google). Dat heb ik nog niet vaak gezien dat er nadelig wordt gerekend in Dollars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Nu langzaam hopen dat Apple in de volgende update van de Appstore het mogelijk maakt om licenties mee te nemen. Het principe wat Steam al heeft.

Pixelmator heb ik al. Nu blijkt dat de versie in de Appstore nieuwer is dan de normale versie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:53:
Nu langzaam hopen dat Apple in de volgende update van de Appstore het mogelijk maakt om licenties mee te nemen. Het principe wat Steam al heeft.

Pixelmator heb ik al. Nu blijkt dat de versie in de Appstore nieuwer is dan de normale versie.
Als je Pixelmator gewoon bijhoudt, heb je die versie al :)
Ik gebruik voor het up to date houden van applicaties MacUpdate Desktop en dat blijf ik ook gebruiken. Heeft wat meer functionaliteit en applicaties. En het gebruikt als basis wat er op mijn Mac staat in plaats van wat er in de Store staat. Ik wil ook nog afwachten hoe het in de App Store gaat met betaalde upgrades naar nieuwe versies. Daar maak ik vaak gebruik van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Canaria schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:39:
[...]

Ik wil ook nog afwachten hoe het in de App Store gaat met betaalde upgrades naar nieuwe versies. Daar maak ik vaak gebruik van.
Dat is dus op niet moment niet/nauwelijks geïmplementeerd en daardoor ook mijn grootste kritiekpunt op de Apple Store. Die updates zijn -zeker voor desktopOS'en- van levensbelang voor het voortbestaan van ontwikkelaars. Juist daarin kan Apple schaalvoordeel bieden. De community wil vaak heel snel upgraden. Door dit goedkoop en snel te doen, kan een fabrikant snel veel omzet genereren.

[ Voor 19% gewijzigd door Krisp op 07-01-2011 08:49 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waar komen die Apps eigenlijk te staan?

Ik heb de map 'Macintosh/Programma's' waar de Apps netjes bij staan. Maar als ik ga naar 'Macintosh/Gebruikers/Naam/Programma's' staan ze er niet bij.

Iemand een idee hoe dit verschil overigens komt? Als ik nieuwe programma's installeer, komen ze namelijk meestal in de laatste map. In de zijbalk is de snelkoppeling naar de eerste map.

Vreemd?!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bij mij komen ze voor zover ik weet altijd in 'Macintosh/Programma's'
'Macintosh/Gebruikers/Naam/Programma's' is bij mij helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
4POX schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:53:

Licenties meenemen kan al, maar moet de thirdparty app zelf ondersteunen. Als die geinstalleerd is kan die zich laten herkennen door de App Store.

En zoals ik eerder al zei, domweg licenties toevoegen van Apps die niet in de App Store zelf staan is natuurlijk redelijk zinloos :+
Xudonax schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:59:
Begin me af te vragen waarom ik eigenlijk Aperture heb gekocht, snap er nog niet veel van... :(
Waarom koop je een pakket als je niet weet wat het doet? :P De voornaamste toegevoegde waarde van Aperture naast iPhoto '11 zijn de bewerkingsopties.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 07-01-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik baal als een stekker van Aperture. Ik heb voor 2.0 200 euro betaald en voor de upgrade nog eens 100 euro. Nu kan je voor 73 euro dat pakket kopen en laten we wel wezen, da's veel meer software dan wat geld waard is, een superpakket. Maar wel balen als je vroegah de hoofdprijs betaalde.

* Delerium denkt dat software in het algemeen stukken goedkoper gaat worden.
100 euro+ (zoals office 2011) is over enkele jaren onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
http://userlandjailbreak....ection-9-hours-later.html
Install the latest Snow Leopard update(10.6.6). Sign into the new App Store (in your dock). Download Twitter, it's free. Then go to Applications folder, locate Twitter, right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and copy _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources.
Download Angry Birds ( /me filenox knipt! ).. run the dmg file.. drag Angry Birds into the Applications folder. right click, Show Package Contents, navigate to Contents folder and delete _CodeSignature, _MASReceipt and CodeResources. Now paste in the files you copied from the Twitter.app .
Done. Enjoy Angry Birds and any other .app file from the new Mac App Store that you can find online ;)
BAMMM
Dat is wel heel makkelijk hé Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Delerium schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:32:
Ik baal als een stekker van Aperture. Ik heb voor 2.0 200 euro betaald en voor de upgrade nog eens 100 euro. Nu kan je voor 73 euro dat pakket kopen en laten we wel wezen, da's veel meer software dan wat geld waard is, een superpakket. Maar wel balen als je vroegah de hoofdprijs betaalde.

Dat is idd balen, maar je kunt software ook niet goedkoper maken zonder oudere gebruikers teleur te stellen.

Wat dat betreft ben ik het wel met je eens idd, software gaat veel goedkoper worden.

Misschien dat Adobe daar ook wat van opsteekt (hier is net een nieuw CS5 pakketje bezorgd van 2100 euro... en das niet eens de volledige suite :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hoe zit het eigenlijk met zakelijk of commercieel gebruik van software uit de App Store? Kun je op naam van je bedrijf een Apple ID's aanmaken en vervolgens bij vijf medewerkers de software installeren? Voor de volgende vijf medewerkers maak je dan gewoon weer een nieuw ID aan.

[edit]
Ik denk dus dat het prijsverschil daar in zit. Professionele toepassingen met licenties voor commercieel gebruik zullen niet snel goedkoper worden. Software voor thuisgebruik wel. In zekere zin doet Adobe daar ook aan, door Photoshop Elements aan te bieden voor een bedrag onder de 100 euro. Maar de meeste thuisgebruikers vinden dat ze absoluut niet zonder de echte volledige versie kunnen, voor het licht bewerken en bijknippen van de vakantiefoto's.

[ Voor 21% gewijzigd door Canaria op 07-01-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al veel mensen om deze situatie horen balen.. Het is natuurlijk heel erg kut, maar er valt weinig aan te doen. Het is alsof je net een nieuwe auto hebt gekocht, en er een maand later voor hetzelfde geld een nieuw model uitkomt.. Ik heb ook de Aperture gekocht een jaar geleden oid, en vind het wel wat k*t dat Apple zo hun "trouwe" klanten beloont..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Canaria schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:51:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met zakelijk of commercieel gebruik van software uit de App Store? Kun je op naam van je bedrijf een Apple ID's aanmaken en vervolgens bij vijf medewerkers de software installeren? Voor de volgende vijf medewerkers maak je dan gewoon weer een nieuw ID aan.
Volgens mij heeft altijd in de voorwaarden gestaan dat je die software niet gelijktijdig mag gebruiken van 1 account toch? Of zie ik spoken? :P

Wel een interessant vraagstuk. Het is sowieso vrij lastig om je werknemers software te laten kopen in de App Store. Een zakelijk iTunes account lijkt me een noodzakelijkheid voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit niet veel verschil in als je het vergelijkt met het illegaal downloaden van software als ik het zo kan zien. Het enigste wat je na het downloaden van pakweg Angry Birds nog moet doen, in die info ingeven? Je wint er quasi niets bij toch? Als je software download (dan denk ik bv aan Aperture), dan kun je die toch gerust runnen zonder enige tussenkomst van de App store, het enigste wat deze "jailbreak" doet, is ervoor zorgen dat de App in je store staat, of wat zie ik over het hoofd?

Edit: Overigens lijkt het wel een hole die makkelijk te patchen is, er zal wel snel een eerste update aan komen. Vraag mij af of Apple overigens niet makkelijk kan crossreferencen wie iets gekocht heeft tegenover welke apps je staan hebt (zoals in de iPhone ook mogelijk was tot Apple die feature eruit gehaald had). Als het over software gaat van honderd(en) euro's dan denk ik wel dat jailbreakers hier mee voorzichten zullen moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

100 euro? Office XP was 10 jaar geleden nog bijna 1000 euro (inkoopprijs Office XP was 1600 gulden, verkoop meer dan 2000), dat weet ik omdat ik toen een pakket heb gewonnen met een wedstrijd en doorverkocht heb aan de plaatselijke Vobis voor 1000 gulden contant. Gelukkig is Microsoft niet lang daarna met een versie voor thuisgebruik gekomen voor een fractie van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Damn, ik heb nu al direct problemen met die Store. Ten eerste wil ik zeggen, TOP! , staan veel vette programma's in die ik nu een stuk sneller kan en wil kopen dan eerst op the Internet.

Maar als ik dan iets wil kopen, ik druk op kopen, bijv. iets gratis, dan begint het welbekende strandballetje te draaien en moet ik Force Quitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:13

4POX

Everybody is wired

Bosmonster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:12:
[...]

Licenties meenemen kan al, maar moet de thirdparty app zelf ondersteunen. Als die geinstalleerd is kan die zich laten herkennen door de App Store.

En zoals ik eerder al zei, domweg licenties toevoegen van Apps die niet in de App Store zelf staan is natuurlijk redelijk zinloos :+

[...]
Ik las gisteren op een blog dat het een misverstand is. App store ziet dat je een Applicatie al hebt. Maar zal deze niet updaten. Ik weet niet of dat waar is. Tijd zal het vertellen. Gelukkig heb ik de meeste licenties uit Macheist pakketten. Misschien overweeg ik om de pixelmator licentie te vernieuwen. Dan ben ik meteen gedekt voor de versie 2.0. En heb ik meteen het recht om het op al mijn machines te gebruiken.

Ik gebruik drie Apple machines. Ik juich de Appstore toe vanwege de licenties. Ik kan nu het programma op meerdere computers installeren.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:58:
[...]

Er zit niet veel verschil in als je het vergelijkt met het illegaal downloaden van software als ik het zo kan zien. Het enigste wat je na het downloaden van pakweg Angry Birds nog moet doen, in die info ingeven? Je wint er quasi niets bij toch? Als je software download (dan denk ik bv aan Aperture), dan kun je die toch gerust runnen zonder enige tussenkomst van de App store, het enigste wat deze "jailbreak" doet, is ervoor zorgen dat de App in je store staat, of wat zie ik over het hoofd?

Edit: Overigens lijkt het wel een hole die makkelijk te patchen is, er zal wel snel een eerste update aan komen. Vraag mij af of Apple overigens niet makkelijk kan crossreferencen wie iets gekocht heeft tegenover welke apps je staan hebt (zoals in de iPhone ook mogelijk was tot Apple die feature eruit gehaald had). Als het over software gaat van honderd(en) euro's dan denk ik wel dat jailbreakers hier mee voorzichten zullen moeten zijn.
Hiermee is het mogelijk om programma's die gedownload zijn via de App Store op het internet te zetten en dus gratis beschikbaar te maken voor iedereen. Angry Birds is bijvoorbeeld alleen beschikbaar in de App Store en nu kan het gewoon overal gedownload worden. Meer info kan ik je niet geven want hier krijg ik een mooie error :+

Edit Mmm Angry Birds crashed blijkbaar wel vaker op wat oudere hardware...
http://discussions.apple....2709747&start=0&tstart=75

[ Voor 4% gewijzigd door filenox op 07-01-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angry Birds is helemaal top i.c.m. mijn Trackpad op mijn 13'' MBP. Is Flight Control een soortgelijk leuke game. Heb de game op de iPhone / iPad maar twijfel nog. En nog meer suggesties voor game toppers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kijk eens bij Categorieën -> Games -> Top Betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dat is niet het hele verhaal: http://www.craftymind.com...etter-protect-themselves/

Samengevat: Apple biedt ontwikkelaars vijf validatie-stappen, Angry Birds gebruikt alleen de eerste twee. Het is dus vooral een kwestie van wat de ontwikkelaar heeft gedaan en 'any other .app file' is al helemaal niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

filenox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:24:
Kijk eens bij Categorieën -> Games -> Top Betaald?
Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, wat zijn de impressies van de gebruikers op dit forum van bijv. een game als Flight Control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hertog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:28:
[...]

Dat is niet het hele verhaal: http://www.craftymind.com...etter-protect-themselves/

Samengevat: Apple biedt ontwikkelaars vijf validatie-stappen, Angry Birds gebruikt alleen de eerste twee. Het is dus vooral een kwestie van wat de ontwikkelaar heeft gedaan en 'any other .app file' is al helemaal niet waar.
Nu is de vraag; als Rovio er maar 2 gebruikt, hoe groot is de kans dat andere ontwikkelaars (van minder populaire apps) meer beveilingstrukjes toepassen? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:30:
[...]

Ja, dat snap ik. Maar ik bedoel, wat zijn de impressies van de gebruikers op dit forum van bijv. een game als Flight Control.
Er staan toch 'recensies' op de pagina van de app? >:) Maar ok, ik snap je punt :)

[ Voor 82% gewijzigd door filenox op 07-01-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:53:
[...]

Wel een interessant vraagstuk. Het is sowieso vrij lastig om je werknemers software te laten kopen in de App Store. Een zakelijk iTunes account lijkt me een noodzakelijkheid voor de toekomst.
Ik heb ook wel eens gekeken naar de zakelijke toepassing van de App Store, ook in het geval van de iPhone. Het enige wat ik toen kon achterhalen was dat je zelfgebouwde applicaties in jouw eigen onderneming kon verspreiden (In House distribution). Wellicht kun je dit ook doen door contact op te nemen met de ontwikkelaar en aan hem vragen of hij jou de app wil geven? Blijft staan dat het niet heel helder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

filenox schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:32:
[...]

Nu is de vraag; als Rovio er maar 2 gebruikt, hoe groot is de kans dat andere ontwikkelaars (van minder populaire apps) meer beveilingstrukjes toepassen? :)
Dat is inderdaad de vraag. Het artikel lijkt te suggereren dat de Manuals wel uitvoerig in elkaar zitten maar de sample code wat karig is. Ik heb geen Mac developer account dus ik kan het dit niet nagaan, maar het zou kunnen dat Rovio wat simpelweg de voorbeelden overnam omdat dit in de iOS App Store niet nodig is en ze van huis uit iOS developers zijn :)

Edit: in dit artikel wordt zelfs gezegd dat de fout ligt bij 'ontwikkelaars die Apples advies niet opvolgen' en dat Angry Birds inderdaad een fout maakt: Angry Birds checks for a valid receipt, but doesn’t check to see that the bundle ID for the receipt matches its own bundle ID.

[ Voor 28% gewijzigd door Hertog op 07-01-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Niemand problemen met de App Store als hij een aankoop doet?
Die van mij krijgt een Panic en moet ik het geforceerd afsluiten, wat kan ik doen?

EDIT: Probleem opgelost. Tis een (domme en onndige) fout van Apple. Bij mij werkte het om even de Bootcamp schijf te 'ejecten'. Ik kon gelijk zonder problemen alles aankopen.

[ Voor 38% gewijzigd door The Great HooD op 07-01-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Hertog schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:41:
[...]

Dat is inderdaad de vraag. Het artikel lijkt te suggereren dat de Manuals wel uitvoerig in elkaar zitten maar de sample code wat karig is. Ik heb geen Mac developer account dus ik kan het dit niet nagaan, maar het zou kunnen dat Rovio wat simpelweg de voorbeelden overnam omdat dit in de iOS App Store niet nodig is en ze van huis uit iOS developers zijn :)

Edit: in dit artikel wordt zelfs gezegd dat de fout ligt bij 'ontwikkelaars die Apples advies niet opvolgen' en dat Angry Birds inderdaad een fout maakt: Angry Birds checks for a valid receipt, but doesn’t check to see that the bundle ID for the receipt matches its own bundle ID.
Ik wil dan wel eens weten hoe die 2 'verhalen' zullen aflopen...Met andere woorden; zien of dat de claims van Hackulo helemaal waar zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:48
Ben ik enige als ik zeg dat ik de App Store traag vind watbetreft het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenC87 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:52:
Ben ik enige als ik zeg dat ik de App Store traag vind watbetreft het laden?
Waarschijnlijk wordt hij nu wat extra beladen met bezoekers, dat zal wel beteren binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Evernote voor de win overigens...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Het zou gaaf zijn als je je mac nu als een soort game console zou kunnen gaan gebruiken waarbij je je iTouch dan als controller gebruikt. Zeg maar het idee van de bekende Wii sports games of Mario Kart.. Heb al even gezocht maar tot op heden nog niets kunnen vinden wat hier op lijkt! Zal vast binnenkort wel komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk aan mezelf dat de prijzen voor deze software (i.t.t. die van iOS software) veel hoger ligt, en daarom mijn app-koop drift een stuk minder is.

Ik snap het prijsverschil wel, maar ik verwacht in eerste instantie misschien dat deze appstore minder succesvol zal zijn dan de iOS appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
fabulaus schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:12:
Het zou gaaf zijn als je je mac nu als een soort game console zou kunnen gaan gebruiken waarbij je je iTouch dan als controller gebruikt. Zeg maar het idee van de bekende Wii sports games of Mario Kart.. Heb al even gezocht maar tot op heden nog niets kunnen vinden wat hier op lijkt! Zal vast binnenkort wel komen..
Er zijn wel games die dit (gaan) doen. O.a. een racespelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Op de iPad zijn er al veel games die dit doen, dus de kans dat dit ook op de Mac zal komen is best groot (als het mag en kan ivm de voorwaarden van Apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bosmonster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:08:
Er zijn wel games die dit (gaan) doen. O.a. een racespelletje.
Vanaf 12 januari staat PadRacers for Mac inderdaad in de App Store :) ben benieuwd, ziet er best wel leuk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is het mogelijk online de apps in de store te bekijken?
Handig om tijdens het werk op een Windows-bak even rond te zoeken wat je thuis wilt gaan downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Heeft iemand al een idee hoe de App Store je gaat melden dat er updates zijn? Ik mag namelijk absoluut niet tijdens mijn werk een geluid of popup of wat dan ook krijgen waar in komt te staan dat ik moet updaten. In de App Store kan je geen voorkeuren instellen. Ik hoop dus dat updates alleen gemeld worden als je de App Store zelf start. Op de Apple website staat het ook niet duidelijk, alleen dat je een melding krijgt. Ik ben zeer benieuwd of iemand hier (developer?) weet hoe dat in de praktijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Waarschijnlijk gewoon als je de App Store start :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:25:
Heeft iemand al een idee hoe de App Store je gaat melden dat er updates zijn? Ik mag namelijk absoluut niet tijdens mijn werk een geluid of popup of wat dan ook krijgen waar in komt te staan dat ik moet updaten. In de App Store kan je geen voorkeuren instellen. Ik hoop dus dat updates alleen gemeld worden als je de App Store zelf start. Op de Apple website staat het ook niet duidelijk, alleen dat je een melding krijgt. Ik ben zeer benieuwd of iemand hier (developer?) weet hoe dat in de praktijk gaat.
Geluid uitzetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
zojuist angry birds gratis geïnstalleerd! Werkt gewoon super met het magic trackpad!

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 07-01-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien warez hier nog altijd ten boze zijn, denk ik niet dat er hier veel over gediscussieerd moet worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iemand die weet hoe je zonder credit card toch in de mac app store (de gratis) apps kunt downloaden? Voor iTunes heb ik vroeger iets soortgelijks gedaan, zodat ik niet steeds een dialoogvenster krijg bij het previewen van nummers. Nu blijkt die truc niet meer te werken?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
een nieuw apple id creëren en dan bij betaalmethode 'geen' invullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:49:
een nieuw apple id creëren en dan bij betaalmethode 'geen' invullen!
Dit wil soms niet werken, ik weet ook niet waarom.

Mij is het gelukt door een gratis applicatie te downloaden, omdat je niet ingelogd bent vraagt hij daar na. Dan druk op op een nieuwe account creëren, en dan krijg je de mogelijkheid om bij betaalmethode 'geen' in te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Leuk tijdens als je net een mooie presentatie hebt gemaakt met geluid...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik gebruik mijn Mac om theatervoorstellingen aan te sturen met licht, video en geluid. Als daar een geluidje doorheenkomt is de illusie van theater gelijk gebroken. Ook kan een popup of een achtergrondproces een scherpe cue (een actie die ik onderneem op de milliseconde nauwkeurig na een handeling van een acteur) ontregelen of onmogelijk maken.

Geluid uitzetten is dus geen optie.

Ik heb om die reden al diverse waarschuwingen, slaapstanden en time machine niet ingeschakeld. Daarom moet ik weten vóór het misgaat wat ik moet veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wilf op 07-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
fabulaus schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:12:
chopper 2 zou dat kunnen:http://majicjungle.com/chopper2_mac.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wilf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Ik gebruik mijn Mac om theatervoorstellingen aan te sturen met licht, video en geluid. Als daar een geluidje doorheenkomt is de illusie van theater gelijk gebroken. Ook kan een popup of een achtergrondproces een scherpe cue (een actie die ik onderneem op de milliseconde nauwkeurig na een handeling van een acteur) ontregelen of onmogelijk maken.

Geluid uitzetten is dus geen optie.

Ik heb om die reden al diverse waarschuwingen, slaapstanden en time machine niet ingeschakeld. Daarom moet ik weten vóór het misgaat wat ik moet veranderen.
enige optie die ik zo kan bedenken is wachten met updaten. En eerst uitgebreid testen op een andere machine.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Net Flight Control HD gekocht. Erg leuk spelletje @ 27" :D
Pagina: 1 2 3 4 Laatste