[Mac OS X] App Store Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 15:07
TextEdit is open source, maar je wilt natuurlijk syntax highlighting. Helaas zijn er niet echt goede apps op dat gebied voor Mac want iedereen maakt slechte Windows of slechte Linux ports. Dan is of de interface kut, of de interface is kut en hij gebruikt X11 (traagheid).

Maar misschien kan je gewoon een TextEdit++ maken met de source die wel syntax highlighting ondersteund.

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 01-09-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2024
het is maar net wat je belangrijk vind, liever een goede native app die met oudere UI componenten werkt, dan iets wat er gelikt uitziet maar ruk werkt. Heb zelf textmate gekocht, omdat ik die bundles wel erg prettig vind. Maar daarvoor gebruite ik textwrangler. Voor iets wat ik dagelijks gebruik, vind ik het niet erg om wat geld te betalen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420207

Ik heb even dit topic gezocht op het woord traag maar niet echt gevonden waar ik naar zocht:
Op mijn nieuwe Macbook Air 13 inch, laadt de Mac App store na het bekijken van een programma ontzettend traag.. Is dit normaal? Het werkt erg hinderlijk, ik bekijk een programma druk op vorige of backspace en ben minimaal 10 seconden aan het wachten totdat de icoontjes van bijvoorbeeld de nieuw en opmerkelijke apps geladen zijn en de bewegende (soort van) reclame deel bovenin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 20:38
Anoniem: 420207 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:37:
Ik heb even dit topic gezocht op het woord traag maar niet echt gevonden waar ik naar zocht:
Op mijn nieuwe Macbook Air 13 inch, laadt de Mac App store na het bekijken van een programma ontzettend traag.. Is dit normaal? Het werkt erg hinderlijk, ik bekijk een programma druk op vorige of backspace en ben minimaal 10 seconden aan het wachten totdat de icoontjes van bijvoorbeeld de nieuw en opmerkelijke apps geladen zijn en de bewegende (soort van) reclame deel bovenin..
Ik heb precies hetzelfde. Nog geen oplossing voor gevonden. MBP 13 inch 2011 (deze week gekocht). Iemand enig idee?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420207

Wow! Hartstikke bedankt nu is het weer retesnel allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26

f.h

Ik heb die certificaat tweak ook gezien, maar heeft dit geen negatieve beveiligingsgevolgen oid? Want ik begrijp niet precies welke functie ik daarmee uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
De controle die je uitzet, wordt niet meer gebruikt door Apple, omdat hij juist onveilig is. Voor zover ik het begreep wordt je pc er eerder veiliger dan onveiliger van. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354621

Hoi!

Sinds vandaag ben ik eindelijk lid van de Mac-familie. Maar ik heb 1 probleem waar ik niet uitkom!

Als ik iets wil downloaden uit de app store blijft ie om betaalinfo vragen... Ik moet dan inloggen en verdwijnt het scherm en de download begint niet.

Ik heb wel voldoende geld op m'n account (gift card) en ook een creditcard gekoppeld. Ook het wachtwoord klopt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Krisp schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:54:
De controle die je uitzet, wordt niet meer gebruikt door Apple, omdat hij juist onveilig is. Voor zover ik het begreep wordt je pc er eerder veiliger dan onveiliger van. :)
Nice, zojuist uitgezet en werkt echt veel rapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Zijn mensen hier bekend met de volgende foutmelding van de Mac App Store:

Er is een fout opgetreden in de App Store. Probeer het later opnieuw. (13)

Ben na aanschaf van een SSD bezig mijn MBP opnieuw te installeren, maar krijg nu constant deze melding, niet echt handig :( Ik krijg em overigens op meerdere Mac's hier in het netwerk, dus het zal wel bij Apple liggen maar toch.

Qua stabiliteit is de Mac App Store nog niet op het niveau van de 'gewone' App Store imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een app die mij er op tijd aan herrinert even een pauze te nemen. Nu heb ik Breaktime op het oog, ziet er netjes uit en redelijk geprijsd. Nu staat er alleen:
BreakTime actively monitors your keyboard and mouse usage to intelligently reschedule breaks when it thinks you've taken them.
Is het een risico dat er toch een keylogger element in zit, of kan ik vertrouwen op de Appstore?

Link: http://itunes.apple.com/nl/app/breaktime/id427475982?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
ronwiel schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:49:
Ik ben op zoek naar een app die mij er op tijd aan herrinert even een pauze te nemen. Nu heb ik Breaktime op het oog, ziet er netjes uit en redelijk geprijsd. Nu staat er alleen:
[...]
Is het een risico dat er toch een keylogger element in zit, of kan ik vertrouwen op de Appstore?

Link: http://itunes.apple.com/nl/app/breaktime/id427475982?mt=12
Ik denk het wel, zoiets zal wel neem ik aan door Apple gecontroleerd worden voordat het in de App store komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Toch even klagen (ik heb apple al gebeld en gemailt)

Van de week kreeg ik een mail van apple dat waarschijnlijk iemand anders iets had besteld op mijn account.

En inderdaad, ik kreeg vandaag een mail van click to buy:

Wij zullen voor uw aankopen bij onderstaande aanbieder nu het bedrag van EUR 169,97 afschrijven van het door u gekozen betaalmiddel, Frieslandbank xxxxx

Apple iTunes Store

Voor nadere details kunt u inloggen bij uw ClickandBuy rekening op www.clickandbuy.com.

Er zijn apps besteld die een chineze benaming hebben.

Ik raad jullie dus aan om hierover na te denken en ook om je wachtwoord regelmatig te wijzigen !! Zodra ik het geld terug heb, gaat mn apple account + mijn click to buy account verwijderd worden. Wat een zooi!

Edit: Meerdere mensen ondervonden dit probleem: http://forum.iculture.nl/...11-apple-id-gehacked.html

[ Voor 10% gewijzigd door rudyman85 op 04-02-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Uiteindelijk het door de bank laten storneren. Click & Buy schoot niet op met zijn reactie en Apple ook niet, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, ik moest op een gegeven moment van een Nederlandse Apple medewerker een engels mailtje sturen naar de contact pagina van Apple.

Apple gaf daarna wel een advies om de betalingsmethode uit de app store te zetten, dit heb ik gedaan.

1) Open iTunes and sign in to the iTunes Store.
2) Select "View My Account" from the Store menu.
3) Enter your password and click the View Account button.
4) Click the Edit Payment Information button.
5) Select "None" as the payment type.
6) Click the Done button at the bottom of the page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309835

Van mijn account was zo'n 70 euro uit het niets afgeschreven. Door te bellen naar Applecare is dit keurig opgelost; mijn account was geblokkeerd tot ik het wachtwoord wijzigde, en het geld werd binnen 24 uur terug gestort. Desondanks vraag ik me wel af hoe mijn account gekraakt kan zijn; ik gebruik een veilig wachtwoord en ik heb alleen maar apps gedownload die aardig populair zijn in de app stores (iOS en OSX), en dus betrouwbaar zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Momenteel kan ik geen App meer downloaden. Gisteren Rage gekocht en download was erg erg traag, maar nu lijkt het "Aankopen" onderdeel van de App Store helemaal niet meer te werken. Met mijn verbinding is niets aan de hand (Speedtest ±115Mbit p/s) en ook het verwijderen van de Cache heeft niet geholpen.

Hebben andere ook last van dit probleem?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Heb sinds kort een MacBook Pro. Had van een vriend gehoord dat Growl echt een aanrader was. Gebruik zelf veel Spotify en dit zou met de nieuwe versies makkelijk samen moeten werken. Helaas werken de Growl notificaties niet met Spotify. Heb van beide de nieuwste versies. Iemand enig idee waarom dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 16:15
Hallo mede tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb mijn harddisk geupgrade en een volledige clean install gedaan van Mountain Lion.

Nu wilde ik Sparrow, Xcode en nog wat andere Apps installeren.
Echter dit gaat niet omdat de Mac App Store aangeeft dat deze Apps al geïnstalleerd zijn op mijn systeem, terwijl dit niet zo is.

Zijn er meer mensen met dit probleem en/of weet iemand een oplossing?
Ik heb dingen als caches en preferences verwijderen al gedaan maar dit helpt niet.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste