Je 1e vraag is ook een ja. Ik heb giftcard, studentenkorting en de 80 euro van de printer. En de tweede, zoals al gezegd, ja.Hahn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:57:
Kan je als student én die €75 voor software krijgen én die €80 voor de printer? (En zoals ik het nu lees moet je dus eerst €80 betalen voor de printer en later krijg je €80 terug van AppleOf zie ik dat verkeerd?)
Oké, mooi
Wel jammer dat je eerst printer moet kopen en dan pas korting krijgt, maar je krijgt het maar (en dan gelijk weer verkopen, want ik heb al een prima all-in-one printer
).
The devil is in the details.
Vandaag ook maar de 13" I5 besteld, incl giftcard en printer.
Wat doet zo'n giftcard op MP, of is deze persoonsgebonden?
Wat doet zo'n giftcard op MP, of is deze persoonsgebonden?
Hij's inmiddels aangekomen in Keulen. Alleen gaat ie van daar met de vrachtwagen, maar met een beetje mazzel is ie er morgen al
HintBosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:19:
Hij's inmiddels aangekomen in Keulen. Alleen gaat ie van daar met de vrachtwagen, maar met een beetje mazzel is ie er morgen al
[Apple producten] Levertijden - Deel 8
Gaat het nou om een 11 of 13 inch MBA 2011?Bigg Balls schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:22:
Nog een review vd i7
http://www.barefeats.com/mba11_02.html
Er staat mba11 in de url, dus ik neem aan de 11"
Is iemand al info tegen gekomen over thermal throttling met de Air 2011? Hoe lang bijv. de i7 zijn turbo boost kan volhouden? etc.
Dit hoeft ook niet veel te zeggen over de real-world prestaties. In onze benchmarks was de Kingston SSDNow V+100 128GB (zelfde Toshiba-controller als in de eerste 2010 MacBook's Air) in de meeste benchmarks sneller dan de Samsung 470 128GB. Zie resultaten onderaan de pagina bij StorageMark 2011-indices.Hahn schreef op maandag 25 juli 2011 @ 20:10:
Er schijnen twee verschillende types SSD's in de nieuwe MacBook Airs te kunnen zitten. Eentje van Toshiba die ongeveer 160MB/s schrijft en 210 MB/s leest en eentje van Samsung die ongeveer 250MB/s schrijft en 260MB/s leest. Dat zijn toch wel flinke verschillen, die je bij normaal werken misschien niet zo snel merkt, maar 90MB/s verschil op een snelheid van 250MB/s is toch wel opvallend.
Of het gaat om de 2011 versie.Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:42:
Er staat mba11 in de url, dus ik neem aan de 11"
Een i7 in de 11" versie zou IMHO niet sneller/trager moeten zijn dan een i7 in de 13" versie. Lijkt dus idd logischer om het jaartal in de URL te zetten ipv de grootte van de MBA.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik verwacht eigenlijk van wel, doordat de hitte in de 11" sneller zal toenemen dan in de 13". Ben benieuwd hoe het zit.zonoskar schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:12:
[...]
Een i7 in de 11" versie zou IMHO niet sneller/trager moeten zijn dan een i7 in de 13" versie.
Hoe wordt de Air verzonden? Is dat gewoon met TNT Post? Of met een andere transporteur? En moet je je legitimeren met ID?
Zusje zit op de TU, dus kan die korting wel krijgen, maar zou handig zijn als ik het direct naar mijn eigen adres kan laten sturen, maar wel met haar naam erop.
Zit te kijken, maar zou nu 1011,- kwijt zijn voor een 11" 128/4GB Air, incl printer en 75,- AppStore bon.
Ik ga in augustus naar de VS, maar dan ben je ook iets van 930 euro kwijt. Scheelt nog 91 euro, maar daarvoor heb je dan een printer en 75 euro tegoed en geen gestress meer bij de douane...
Zusje zit op de TU, dus kan die korting wel krijgen, maar zou handig zijn als ik het direct naar mijn eigen adres kan laten sturen, maar wel met haar naam erop.
Zit te kijken, maar zou nu 1011,- kwijt zijn voor een 11" 128/4GB Air, incl printer en 75,- AppStore bon.
Ik ga in augustus naar de VS, maar dan ben je ook iets van 930 euro kwijt. Scheelt nog 91 euro, maar daarvoor heb je dan een printer en 75 euro tegoed en geen gestress meer bij de douane...
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
[Apple producten] Levertijden - Deel 8matthijst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:27:
Hoe wordt de Air verzonden? Is dat gewoon met TNT Post? Of met een andere transporteur? En moet je je legitimeren met ID?
UPS dus, en als de achternaam gelijk is maakt het niets uit.
Ook als ze anders zijn maakt dat niet uit hoor
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb me bij UPS nog nooit moeten legitimeren. Je krijgt de doos in je handen geduwd en je moet je handtekening op zo'n apparaatje zetten en dan zeg je gedag.matthijst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:27:
Vergeet niet dat over de prijzen die in de Amerikaanse Apple Stores staan nog belasting wordt geheven.matthijst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:27:
Ik heb hetzelfde, of eigenlijk moet ik zeggen had. N.a.v. van jou bericht schrok ik wakker en heb ik even met de Apple store gebeld. Medewerkster heeft even overlegd (gezellige/aardige vrouw!) en 5 minuten later was er alsnog een printer voor 9,95 geregeld! Het proberen waard dus, hahaQuakie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:02:
Ik denk kom even blij vermelden dat ik vandaag mijn MacBook verkocht heb en een MacBookAir 13 inch besteld heb zit er waarschijnlijk weer verschillen in qua snelheid. En mis ik de gratis printer omdat ik het niet wist. Tenminste zag het niet in de store erbij staan.
#$# staat dus klein bij printer, waar ik dus niet keek omdat ik geen printer wilde kopen, maar ik heb er wel een nodig. Eigen schuld:(
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Klopt, heb ik meegenomen.me_mrtn schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:44:
[...]
Vergeet niet dat over de prijzen die in de Amerikaanse Apple Stores staan nog belasting wordt geheven.
Of je moet zorgen dat je hem ergens koopt waardoor je geen sales tax hoeft te betalen
Klopt, maar zit in CA, NV en NY en daar hebben ze allemaal sales tax, tenzij je online bestelt, maar waar laat je m dan afleveren (geen zin om in het hotel te gaan zitten wachten en maar de vraag of ze binnen 3-4 dagen dat ik ergens ben kunnen afleveren).fsfikke schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:57:
Of je moet zorgen dat je hem ergens koopt waardoor je geen sales tax hoeft te betalen
Vroeger (in dit geval 2 of 3 jaar terug) kon je gewoon met de gegevens van jouw zus inloggen op Surfnet, vervolgens naar de Apple Storen gaan en dan bestellen op jouw eigen naam. Ik weet niet of dit nu nog kan, maar het is het proberen waard. Op die manier kun je jouw MBA op jouw eigen naam krijgen en ook zelf betalen. Natuurlijk kreeg je dan ook de studentenkorting.matthijst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:27:
Overigens heb ik mijn MBA (13", 128GB) ook besteld. Mijn leverancier geeft een verwachtte levertijd van "een drietal weken".
Want direct bestellen via Apple was geen optie?Mijn leverancier geeft een verwachtte levertijd van "een drietal weken".
Snap dat bestellen via resellers nooit zo goed eerlijk gezegd
Wat zijn de ervaringen van de mensen die overgestapt zijn van vorige generatie (2010) Airs naar de nieuwe versies? En de reden daarvan?
Ik zit zelf heel erg te twijfelen met mijn huidge 11inch Air, vooraal qua accu en beeldschermdiagonaal wil ik een upgrade doen, maar dat zou inprincipe ook al kunnen door over te stappen naar het 13inch 2010 model...
Ik zit zelf heel erg te twijfelen met mijn huidge 11inch Air, vooraal qua accu en beeldschermdiagonaal wil ik een upgrade doen, maar dat zou inprincipe ook al kunnen door over te stappen naar het 13inch 2010 model...
Hier staat wat
Ik kan via mijn werk hem BTW-vrij bestellen in Belgie, waardoor de MBA €1057 i.p.v. €1249. Voor die €200 wil ik wel een paar weken wachten. Tevens kan de service beter zijn en bij mijn Mac Mini heb ik goedkoop een (eigen) SSD laten inbouwen door de reseller met behoud van garantie. Apple wilde dit zelf niet doen.Bosmonster schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:17:
[...]
Want direct bestellen via Apple was geen optie?
Snap dat bestellen via resellers nooit zo goed eerlijk gezegd
Net mijn Air 11" i5 binnen gekregen via TNT.
De printer is een HP B110a van 89,95
Om zes uur mijn Macbookair 13 inch binnen gekregen.
Eerste wat me opvalt is dat ik schuine rand zalig vind. Het werkt prettiger..
Ik kan nog niet gelijk merken dat ie sneller is dan mijn Macbook late 2008 (was met een SSD).
Ik merk wel dat ik scherm mooier vind met iets hogere resolutie en matte scherm.
Grijze rand moet ik nog aan wennen want ik vind dat zwarte mooi.
Even verder " spelen"
Eerste wat me opvalt is dat ik schuine rand zalig vind. Het werkt prettiger..
Ik kan nog niet gelijk merken dat ie sneller is dan mijn Macbook late 2008 (was met een SSD).
Ik merk wel dat ik scherm mooier vind met iets hogere resolutie en matte scherm.
Grijze rand moet ik nog aan wennen want ik vind dat zwarte mooi.
Even verder " spelen"
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
TNT? Heel apart, ik kreeg hem via UPS. Gebruikt Apple soms beide dienstverleners?falconxp schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 18:03:
Net mijn Air 11" i5 binnen gekregen via TNT.
De printer werkt trouwens ook super. Je hoeft niks te installeren op je notebook en ik kon na de printer installatie (kalibratie etc.) doorlopen te hebben, gelijk vanaf mijn nieuwe MBA en mijn iPad printen! Qua kwaliteit weet ik nog niet of hij super is. Heb bijvoorbeeld nog geen foto's geprint.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 20:49 ]
Net besteld.
11" i5, 128GB/4GB + printer + studentenkorting

Verwijderd
goede keuzematthijst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:50:
Net besteld.
Hoe doen jullie het btw met de printer? Laten jullie deze 24/7 aanstaan? Ik heb alleen de energy zuinige stand gevonden, helaas niks van automatisch uit naar zoveel minuten.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 20:27 ]
Wat mij opvalt bij mijn nieuwe 13" Air er zitten wel een aantal kraakjes in de bodemplaat.
Als de laptop op de leuning van de bank staat en ik aan het type ben hoor ik wel een aantal kraakjes uit de air komen. meer mensen hier last van?
De laptop (I5) is wel merkbaar sneller dan de Macbook Air 13" 4GB 256GB Flash Intel Core 2 Duo 2.13GHz
alles reageert gewoon sneller.
Als de laptop op de leuning van de bank staat en ik aan het type ben hoor ik wel een aantal kraakjes uit de air komen. meer mensen hier last van?
De laptop (I5) is wel merkbaar sneller dan de Macbook Air 13" 4GB 256GB Flash Intel Core 2 Duo 2.13GHz
Soms komt het via TNT inderdaad.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:38:
[...]
TNT? Heel apart, ik kreeg hem via UPS. Gebruikt Apple soms beide dienstverleners?
De printer werkt trouwens ook super. Je hoeft niks te installeren en ik kon na de installatie doorlopen te hebben, gelijk vanaf mijn nieuwe MBA en mijn iPad printen! Qua kwaliteit weet ik nog niet of hij super is. Heb bijvoorbeeld nog geen foto's geprint.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraagje.
Op mijn macbook air 2011 13' 1,7 ghz i5 draait de ventilatie altijd met 2000 rpm.
Ik had wat filmpjes gekeken e.d. zodat mijn processor flink belast werd en de temperatuur dus steeg, bij de 70 graden zat er nog steeds geen verschil in de ventilatie. Hij heeft dus nog nooit harder gedraaid dan 2000 rpm.
Is dit de bedoeling? Hoe is dat op jullie macbook air's?
Thanks
Op mijn macbook air 2011 13' 1,7 ghz i5 draait de ventilatie altijd met 2000 rpm.
Ik had wat filmpjes gekeken e.d. zodat mijn processor flink belast werd en de temperatuur dus steeg, bij de 70 graden zat er nog steeds geen verschil in de ventilatie. Hij heeft dus nog nooit harder gedraaid dan 2000 rpm.
Thanks
Hoe is het geluids niveau daarvan?Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:54:
Sinds vanmiddag ook de nieuwe 11 inch variant binnen. Dolbij natuurlijk, beetje mee spelen en instellen naar mijn smaak en dan toch maar eens op het stroom aansluiten. Wordt de macbook niet opgeladen..... lampje werd 1 keer oranje maar daarna deed die het ook niet meer. Morgen maar even langs een de apple shop om te kijken of het aan de oplader of aan de macbook ligt. zucht....
Voor de rest wel super positief trouwens, echt razendsnel alles. Kom van een macbook unibody eind 2008.
Voor de rest wel super positief trouwens, echt razendsnel alles. Kom van een macbook unibody eind 2008.
Probeer ook een ander stopcontact, heel raar, soms wil die van ook wel eens niet opladen
39
Wat vullen jullie in bij omschrijving bij de betaling? Enkel het referentienummer?
Macbook Air 13" i5/4GB/128GB is besteld (en nu ook betaald):)
[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 26-07-2011 22:12 ]
Ik heb enkel het referentienummer gedaan, die staat immers ook niet dikgedrukt oid.Brm-G schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:04:
Wat vullen jullie in bij omschrijving bij de betaling? Enkel het referentienummer?
Nu nog een leuke sleeve vinden maar de meeste zijn meteen weer zo duur. Geld is al opgegaan aan de MBA, iemand toevallig enig idee waar je Vilt koopt, misschien dat ik er een zelf kan maken.
bij de vorige versie ( die ik ook heb ), was dit ook al... schijnbaar niet door Apple verholpen...Chimsie78 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:30:
Wat mij opvalt bij mijn nieuwe 13" Air er zitten wel een aantal kraakjes in de bodemplaat.
Mensen nog meer rare metingen qua batterij?
Hij gaf gelijk 98% aan, ik las dat dit kan en later nog bij gewerkt kan worden. Echter gaf hij ook al 3 cycles aan en dat mijn Air 25 weken oud is?
Hij gaf gelijk 98% aan, ik las dat dit kan en later nog bij gewerkt kan worden. Echter gaf hij ook al 3 cycles aan en dat mijn Air 25 weken oud is?
Vilt haal je bijvoorbeeld hier:Brm-G schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:28:
Nu nog een leuke sleeve vinden maar de meeste zijn meteen weer zo duur. Geld is al opgegaan aan de MBA, iemand toevallig enig idee waar je Vilt koopt, misschien dat ik er een zelf kan maken.
http://www.deviltwinkel.nl/c-703534/wolvilt-45-bij-90-cm/
Of bij een stoffenwinkel in de stad.
Als ik dat zo zie, kost een stuk vilt +/- 10 euro, maar gok dat je daar iets omheen wilt hebben, leer bijvoorbeeld, dan ben je dus 20 euro kwijt + maken.
Heeft iemand toevallig al een eigen foto van een Joli case? Hoe zit het vilt aan het leer vast? Is dat gelijmd en zit het wel stevig aan elkaar bij de rand waar je je Macbook erin doet? Dat het leer daar niet los kan/gaat laten van het vilt?
Toch raar, zelfs mijn vrouw valt het al op en begint al te klagen.steffex schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:37:
[...]
bij de vorige versie ( die ik ook heb ), was dit ook al... schijnbaar niet door Apple verholpen...
Het is niet overdreven zo af en toe hoor je wat kraken, maar onze ander Macbook air (vorige model)
heeft hier totaal geen last van.
Toch benieuwd of het straks meer mensen gaat opvallen.
Wil er eentje van volledig vilt maken van +/- 5mm
Verwijderd
hoe zie je dat? het valt mij op, dat die van mij na 2 uur ook al bijna leeg is..Quakie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:41:
Mensen nog meer rare metingen qua batterij?
Leuke review:
http://www.engadget.com/2...book-air-review-mid-2011/
Mijn vorige generatie MBA13 heeft ook wel eens een klein kraakje als ik hem opengeklapt tussen duim en wijsvinger aan 1 hoekpuntje naast de touchpad oppak. Moet je eens met een 'gewone' laptop proberen...
@Philflow. Ik verwacht dat de volgende generatie MBP er zo uit gaat zien... HDD en optische drive:
http://www.engadget.com/2...book-air-review-mid-2011/
Mijn vorige generatie MBA13 heeft ook wel eens een klein kraakje als ik hem opengeklapt tussen duim en wijsvinger aan 1 hoekpuntje naast de touchpad oppak. Moet je eens met een 'gewone' laptop proberen...
@Philflow. Ik verwacht dat de volgende generatie MBP er zo uit gaat zien... HDD en optische drive:

[ Voor 73% gewijzigd door Fiber op 26-07-2011 23:35 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik las het ook, maar denk eerlijk gezegd dat het niet echt op korte termijn gaat gebeuren.... Denk dat het misschien eerder een volgende generatie MBP is.
Ik heb ook een MBA 13" 1,7 ghz i5 en bij filmpjes ed krijg ik de ventilator ook niet aan het bollen. Echter als het spelletje "Osmos" (heel leuk trouwens) speel dan gaat de ventilator vrij snel aan en blaast dan ook best hard (en luid). Als ik het spelletje afsluit dan is ie na 15 seconde ofzo weer stil. Ik denk dat Osmos single core belast waardoor hij op hoge turbo gaat, of dat de grafische chip in turbo gaat, anders snap ik ook niet waarom dit simpele spelletje de ventilator wel aan krijgt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:54:
Thanks
CoConutBattery geeft dat aan.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:53:
[...]
hoe zie je dat? het valt mij op, dat die van mij na 2 uur ook al bijna leeg is..
Verwijderd
Vreemd zeg, ik zal eens even kijken of hij gaat blazen bij dat spel.Takenzo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:58:
[...]
Ik heb ook een MBA 13" 1,7 ghz i5 en bij filmpjes ed krijg ik de ventilator ook niet aan het bollen. Echter als het spelletje "Osmos" (heel leuk trouwens) speel dan gaat de ventilator vrij snel aan en blaast dan ook best hard (en luid). Als ik het spelletje afsluit dan is ie na 15 seconde ofzo weer stil. Ik denk dat Osmos single core belast waardoor hij op hoge turbo gaat, of dat de grafische chip in turbo gaat, anders snap ik ook niet waarom dit simpele spelletje de ventilator wel aan krijgt.
Een flashblock op je browser scheelt minstens de helft!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:53:
[...]
hoe zie je dat? het valt mij op, dat die van mij na 2 uur ook al bijna leeg is..
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
En wat is dan het beste voor safari als blocker? Flash2click? Zijn youtube filmpjes dan nog mogelijk?
Click2Flash heeft alleen geen whitelist-mogelijkheden en dat is soms wel gewoon nodig. Ik weet niet of er een Flashblock-achtige oplossing is zoals je die voor Chrome hebt.
Probeer eens een keer te kalibreren. Wat je ook doet. 2 uur is te weinig. De 5 uur die Apple aangeeft als gebruiksuren is op 40% schermlicht, wifi aan en internetten. Dus iedereen moet minstens 4 uur halen met ongeveer 40% schermlicht.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:53:
[...]
Als ik op 100% schermlicht Starcraft 2 speel heb ik ongeveer 2 tot 2,5 uur.
Bij aankoop was mijn batterij ook al 97%. Nu ongeveer een jaar later na ongeveer elke 2/3 maanden 1x kalibreren heb ik nog 95%.
De fan draait bij mij ook vrijwel nooit harder dan 2000 rpm. Soms zie ik oop mijn dashboard dat hij iets sneller draait (bijv 2400 rpm) maar dat had ik dan niet gehoord. Meestal met Flash toepassing (Grooveshark, of YouTube)Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:54:
Alleen als ik Asphalt Adrenaline speel, gaat de fan iets hoorbaar blazen (ong. 3500 rpm) op mijn Air (1,83Ghz C2D). En dan vooral tussen de races, bij het laden en de menu-animaties. Het racen zelf niet of nauwelijks
[ Voor 74% gewijzigd door autoreverse op 27-07-2011 08:52 ]
Verwijderd
Oke..
ik ga CoConutBattery eens downloaden en click2flash of flashblock en kijken of dat helpt...
ik ga CoConutBattery eens downloaden en click2flash of flashblock en kijken of dat helpt...
Ik ben er nog niet aan toe, maar hoe kalibreer je hem dan?kx22 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:33:
[...]
Nu ongeveer een jaar later na ongeveer elke 2/3 maanden 1x kalibreren heb ik nog 95%.
Twijfel ik eerlijk gezegd ook een beetje aan, ben bang dat als je de air form factor gaat aanhouden dat er dan nog maar weinig pro overblijft.Brm-G schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:28:
Ik las het ook, maar denk eerlijk gezegd dat het niet echt op korte termijn gaat gebeuren.... Denk dat het misschien eerder een volgende generatie MBP is.
Air draait om portabiliteit en het wil daarvoor best prestaties opofferen, dat staat haaks op pro, wat meer kracht zou moeten zijn
http://www.wolpostorder.nl/contact-en-route.php
Dit is volgens mij ook een goed adres voor vilt. Voor de grote hoeveelheid tu studenten in dit topic is dat lekker dichtbij
Dit is volgens mij ook een goed adres voor vilt. Voor de grote hoeveelheid tu studenten in dit topic is dat lekker dichtbij
Weet ik niet, ik gebruik Chrome, gewoon even uitproberen. En op de YouTube site HTML5 instellen! YouTube: Broadcast Yourself.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:25:
En wat is dan het beste voor safari als blocker? Flash2click? Zijn youtube filmpjes dan nog mogelijk?
Al nieuws wanneer de nieuwe Macbook Air te verwachten is in de winkels, zoals MediaMarkt?
[ Voor 11% gewijzigd door ChuckyDevil op 27-07-2011 11:22 ]
Maandag nog gevraagd bij MM Den haag. Verwachting was eind deze week.
Dank voor je reactie, dat zou leuk zijn dit het weekend
Coconutbattery geeft ook bij mij aan: age of your mac '25 weeks' en loadcycles '4'.
Als ik nu thuiswerk kan ik dan het beste gewoon de oplader eraan hangen? of is het beter om de accu leeg te laten lopen en dan weer op te laden?
Als ik nu thuiswerk kan ik dan het beste gewoon de oplader eraan hangen? of is het beter om de accu leeg te laten lopen en dan weer op te laden?
De batterij van de mac kan het best worden onderhouden op deze manier:dieselb0y schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:53:
Coconutbattery geeft ook bij mij aan: age of your mac '25 weeks' en loadcycles '4'.
Maakt niet uit hoe je de batterij gebruikt, aan netstroom of met batterij!
Probeer wel maandelijks de kalibreren. Dat doe je door eerst je laptop 100% op te laden. Vervolgens helemaal op te maken (maak niet uit wat je doet) en dan 5 uur lang te laten rusten. Dus niet opladen en gewoon een nachtje niets ermee doen. Vervolgens weer helemaal opladen en dan weer gewoon gebruik.
Verwijderd
Ook maandag even gevraagd bij de Mediamarkt in Den Haag, en die gaf aan donderdag te verwachten aangezien ze dan ook een andere shipment binnen zouden krijgen. Andere resellers hier in de buurt gaven aan dat ze het niet wisten.ChuckyDevil schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:21:
Al nieuws wanneer de nieuwe Macbook Air te verwachten is in de winkels, zoals MediaMarkt?
Heb zelf de 13" 256 gb maar online besteld gisteravond, binnen een uur had ik bevestiging en een indicatie van levering morgen. Zou mooi zijn
Verwijderd
Probeer de stand-alone versie van Click2Flash eens, dan heb je onder het Safari-menu een ClickToFlash-tab met meer mogelijkheden, o.a. whitelist.Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:33:
Click2Flash heeft alleen geen whitelist-mogelijkheden en dat is soms wel gewoon nodig. Ik weet niet of er een Flashblock-achtige oplossing is zoals je die voor Chrome hebt.
edit:
Zo te zien werkt die niet meer in Safari 5.1 omdat de support voor WebKit-plugins is komen te vervallen: http://clicktoflash.com/
Zo te zien werkt die niet meer in Safari 5.1 omdat de support voor WebKit-plugins is komen te vervallen: http://clicktoflash.com/
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 12:55 ]
Verwijderd
okee, bij jou koelt hij dus nog wel enigszins, bij mij is het dus echt altijd 2000 rpmautoreverse schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:49:
[...]
De fan draait bij mij ook vrijwel nooit harder dan 2000 rpm. Soms zie ik oop mijn dashboard dat hij iets sneller draait (bijv 2400 rpm) maar dat had ik dan niet gehoord. Meestal met Flash toepassing (Grooveshark, of YouTube)
Alleen als ik Asphalt Adrenaline speel, gaat de fan iets hoorbaar blazen (ong. 3500 rpm) op mijn Air (1,83Ghz C2D). En dan vooral tussen de races, bij het laden en de menu-animaties. Het racen zelf niet of nauwelijks
Verwijderd
Maar wordt je laptop dan extreem warm? Anders is er namelijk ook geen reden voor de laptop om op meer dan 2000 rpm te gaan draaien..Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:34:
[...]
okee, bij jou koelt hij dus nog wel enigszins, bij mij is het dus echt altijd 2000 rpm
Als je de Safari extensie bedoeld, die kun je wel degelijk zeer uitgebreid instellen door Option + , (komma) in te drukken op een willekeurige website. Er komt dan een pop-up tevoorschijn waar je alle (uitgebreide) opties van ClickToFlash kunt instellen, waaronder een white list.Bosmonster schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:33:
Hier stond achterhaalde informatie…
Mijn nieuwe Air 11" als RMA aangeboden. Zaten 2 krassen op en een aantal zwarte punten waar geen coating opzat. Gelijk mijn Air upgegrade naar een i7
Verwijderd
Ja hij wordt echt heel warm. Als ik filmpjes kijk enzo gaat de processor richting de 80 graden, maar de koeling blijft doodleuk op 2000 rpm.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:27:
[...]
Maar wordt je laptop dan extreem warm? Anders is er namelijk ook geen reden voor de laptop om op meer dan 2000 rpm te gaan draaien..
merkte je dat je de performance nodig had of meer uit voorzorg voor de toekomst?falconxp schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:21:
Mijn nieuwe Air 11" als RMA aangeboden. Zaten 2 krassen op en een aantal zwarte punten waar geen coating opzat. Gelijk mijn Air upgegrade naar een i7
had je de 13" of 11"?
39
Dat is niet vreemd, mijn MBP begint ook pas te blazen bij >85 graden Celcius.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:15:
[...]
Ja hij wordt echt heel warm. Als ik filmpjes kijk enzo gaat de processor richting de 80 graden, maar de koeling blijft doodleuk op 2000 rpm.
Je kan het trouwens heel snel testen hè, gewoon even een cpu intensieve applicatie starten (handbrake oid) en kijken wanneer ie begint met blazen.
[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 27-07-2011 19:17 ]
Meer voor de toekomst. Het was een 11" i5/4GB/128GB
[ Voor 4% gewijzigd door falconxp op 27-07-2011 19:21 ]
Verwijderd
Zo dat is ook laat zeg. Ja ik durf niet over de 80 graden heen te gaan haha.RnB schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:17:
[...]
Dat is niet vreemd, mijn MBP begint ook pas te blazen bij >85 graden Celcius.
Je kan het trouwens heel snel testen hè, gewoon even een cpu intensieve applicatie starten (handbrake oid) en kijken wanneer ie begint met blazen.
Ja, in vergelijking met andere laptops is het vrij laat ja, maar ik denk dat Apple ten allen tijde een zo stil mogelijk systeem wil geven en dus de max opzoekt. Die van mij wordt namelijk maximaal 95 graden, de Tjunction van mijn cpu is 100 graden. Andere systemen worden misschien hooguit 75 graden (vaak als max meegemaakt), maar zijn dus veel luider tov Apple systemen.
Mmm apple stunt er mee dat een Air 30dagen standby moet halen. Hoe bereiken ze dat?
Iemand echt getest? Ik vond dat wel een sellingpoint omdat ik hem niet elke dag gebruik.
Ik hem rond half 1 vannacht weggelegd met 80% batterij. Ik pakte hem zojuist (19.45) met 66%.
Dat is 14% in nog geen 24 uur, als ik dat 30doe.. tja zegt genoeg.
Ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat je hem gewoon dichtklapt, en niet alle progs afsluit?
Het is wel minder dan vorige MacBook die deed 24% verliezen in nog geen 24uur.
Iemand echt getest? Ik vond dat wel een sellingpoint omdat ik hem niet elke dag gebruik.
Ik hem rond half 1 vannacht weggelegd met 80% batterij. Ik pakte hem zojuist (19.45) met 66%.
Ik neem aan dat ze ermee bedoelen dat je hem gewoon dichtklapt, en niet alle progs afsluit?
[ Voor 9% gewijzigd door Quakie op 27-07-2011 19:54 ]
Verwijderd
Dat denk ik ook inderdaad. 100 graden is wel echt extreem haha. Ik denk dat ik deze week even ergens een iCentre in loop om te kijken hoe warm ze daar worden.RnB schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:45:
Ja, in vergelijking met andere laptops is het vrij laat ja, maar ik denk dat Apple ten allen tijde een zo stil mogelijk systeem wil geven en dus de max opzoekt. Die van mij wordt namelijk maximaal 95 graden, de Tjunction van mijn cpu is 100 graden. Andere systemen worden misschien hooguit 75 graden (vaak als max meegemaakt), maar zijn dus veel luider tov Apple systemen.
Verwijderd
Vandaag mijn nieuwe Macbook Air 11inch 4gb 128ssd opgehaald bij de applestore. Dit is m'n eerste mac dus het is nog wat wennen maar wat een pracht van een apparaatje is het. Nu weer verder spelen!
Ik vind het wel knap dat jouw Air 14% kwijtraakt in standby... Standby is praktisch uit namelijk. Hij houdt hooguit stroom op het geheugen.Quakie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:53:
Mmm apple stunt er mee dat een Air 30dagen standby moet halen. Hoe bereiken ze dat?
Gewoon dichtklappen is toch gewoon sluimerstand, ofniet? Standby is nog iets anders lijkt me.
Heb je vergelijkingsmateriaal?
Ik zelf vermoed dat de Air niet stand-by gaat, maar gewoon aanblijft.. ik voel een beetje lucht verplaatsing maar lastig te controleren aangezien bij air geen lampje knippert.
standaard is toch in geheugen plus naar schijf?
zou dit 14% moeten kosten qua batterij?
Ik zelf vermoed dat de Air niet stand-by gaat, maar gewoon aanblijft.. ik voel een beetje lucht verplaatsing maar lastig te controleren aangezien bij air geen lampje knippert.
standaard is toch in geheugen plus naar schijf?
zou dit 14% moeten kosten qua batterij?
[ Voor 18% gewijzigd door Quakie op 27-07-2011 21:18 ]
Verwijderd
Als je hem dan toch dichtklapt..krijg je dan geen problemen als hij opgesloten zit in een hoes...dan kan hij zijn warmte toch minder kwijt??
Verwijderd
Ik zit nog enorm te twijfelen tussen de Air 13" i5/i7 en de MBP Pro 13" met SDD upgrade. Iemand die me over de streep kan trekken? Ik zal de laptop veel gewoon thuis gebruiken en ook meenemen naar de hogeschool. Op zich vind ik het wel een voordeel dat de MBP wat meer mogelijkheden heeft (8GB RAM/DVD drive en meer aansluitingen) maar de Air heeft weer het voordeel van een betere resolutie en een mooier design. Ik doe niet veel spannends met de laptop dus beide kunnen het qua performance makkelijk aan. Iemand nog argumenten waarom ik juist wel of juist niet voor de Air zou moeten gaan?
Verwijderd
Je kan je werkgeheugen en geheugen niet zelf upgraden. Bij de MBP kan je ook gaan voor een scherm met een hogere resolutie, kost volgens mij honderd euro meer.
Ik zat met hetzelfde probleem. Nou ja, bijna toch. Zware twijfel tussen MacBook Air 13" i7 met 256 GB SSD en instap MBP 13".Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:03:
Ik zit nog enorm te twijfelen tussen de Air 13" i5/i7 en de MBP Pro 13" met SDD upgrade. Iemand die me over de streep kan trekken? Ik zal de laptop veel gewoon thuis gebruiken en ook meenemen naar de hogeschool. Op zich vind ik het wel een voordeel dat de MBP wat meer mogelijkheden heeft (8GB RAM/DVD drive en meer aansluitingen) maar de Air heeft weer het voordeel van een betere resolutie en een mooier design. Ik doe niet veel spannends met de laptop dus beide kunnen het qua performance makkelijk aan. Iemand nog argumenten waarom ik juist wel of juist niet voor de Air zou moeten gaan?
UIteindelijk voor MBP 13" i7 gegaan + 256GB SSD upgrade + 8GB RAM. Systeem is dan 700 gram zwaarder maar ook weer een hele streep sneller. Met de resolutie had ik in eerste instantie ook een probleem. Was het nog eens gaan vergelijken in de winkel maar de MacBook Air heeft nu toch eigenlijk ook niet zoveel voor maar toch voldoende zodat ik nog steeds twijfel
Verwijderd
Nee, er is helaas maar 1 type 13" MBP scherm.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:06:
Je kan je werkgeheugen en geheugen niet zelf upgraden. Bij de MBP kan je ook gaan voor een scherm met een hogere resolutie, kost volgens mij honderd euro meer.
Heb je die upgrades meteen via Apple gedaan? Dat is een aardig prijzige machine geworden dan.. :-)UIteindelijk voor MBP 13" i7 gegaan + 256GB SSD upgrade + 8GB RAM. Systeem is dan 700 gram zwaarder maar ook weer een hele streep sneller.
Neen niet via Apple zelf (gelukkig) (Opties koop ik nooit via hun, howel héél soms is het bijna voordelig). Ik ben volledig Crucial (Micron) gegaan. 8 GB RAM van Crucial is a.t.m. ongeveer 55 EUR incl. shipping. en dan via Pricewatch nog een Crucial m4 van 256GB gezocht à 360 EUR.Da's ongeveer 350 EUR goedkoper dan de Apple upgrades.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:19:
[...]
Nee, er is helaas maar 1 type 13" MBP scherm.
[...]
Heb je die upgrades meteen via Apple gedaan? Dat is een aardig prijzige machine geworden dan.. :-)
Hij hoort niks meer te doen in sluimer, dus produceert ook geen warmteVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:53:
Als je hem dan toch dichtklapt..krijg je dan geen problemen als hij opgesloten zit in een hoes...dan kan hij zijn warmte toch minder kwijt??
Ik heb de nieuwe 13 inch MBA met Core i5 vandaag even uitgeprobeerd op kantoor en het prestatieverschil ten opzichte van de 1,4GHz Core 2 Duo in mijn 11 inch MBA is erg goed te merken. Bij simpele handelingen zoals scrollen, switchen tussen tabs van een browser en bijv. de animatie bij het openen van Launchpad merk je dat de Core i5 veel sneller is. Marc heeft wat benchmarks gedraaid op mijn MBA. Het prestatieverschil ten opzichte van de i5 is een factor twee tot drie. De oude MBA's waren al niet traag maar de nieuwe werken helemaal heerlijk snel. Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe 13 inch wordt bezorgd.
Komt er binnenkort een review op de frontpage? ik twijfel om m'n eigen 11" air te vervangen voor een nieuwe 11", ik merk dat scrollen soms met een kleine hapering gaat als ik via m'n Cinema display werk.Femme schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:54:
Ik heb de nieuwe 13 inch MBA met Core i5 vandaag even uitgeprobeerd op kantoor en het prestatieverschil ten opzichte van de 1,4GHz Core 2 Duo in mijn 11 inch MBA is erg goed te merken. Bij simpele handelingen zoals scrollen, switchen tussen tabs van een browser en bijv. de animatie bij het openen van Launchpad merk je dat de Core i5 veel sneller is. Marc heeft wat benchmarks gedraaid op mijn MBA. Het prestatieverschil ten opzichte van de i5 is een factor twee tot drie. De oude MBA's waren al niet traag maar de nieuwe werken helemaal heerlijk snel. Ik kan niet wachten tot mijn nieuwe 13 inch wordt bezorgd.
39
Een MacBook Air gaat zo lang mee omdat hij normaal gezien na een uur standby een hibernate doet. Dan schrijft hij de geheugeninhoud naar de SSD en sluit dan helemaal af. Een resume gaat dan wel wat langzamer maar nog steeds sneller dan opstarten. Zo komen ze aan die 30 dagen.Quakie schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:53:
Maar, het is een bekend probleem dat sommige applicaties de hibernate blokkeren zodat hij in gewone standby blijft staan, waardoor het geheugen gevoed blijft. Dan haalt hij de 30 dagen zeker niet. Een voorbeeld daarvan is een VM open hebben staan in Parallels of VMWare. Was dat misschien het geval?
Er wordt inderdaad gewerkt aan een review van de nieuwe MBA'sFietsbel schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:06:
[...]
Komt er binnenkort een review op de frontpage? ik twijfel om m'n eigen 11" air te vervangen voor een nieuwe 11", ik merk dat scrollen soms met een kleine hapering gaat als ik via m'n Cinema display werk.
Het komt niet zo heel vaak voor dat een laptop na een refresh een factor >2 sneller wordt. Wat mij betreft is een upgrade naar een 2011-model zijn geld wel waard. De 13 inch waarmee ik even heb kunnen spelen liep enorm soepel en heeft nog steeds alle voordelen van een MBA ten aanzien van gewicht, formaat en accuduur.
In hibernate zou een computer helemaal geen stroom moeten gebruiken, dus 30 dagen hibernate is een beetje vreemd.GekkePrutser schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:46:
[...]
Een MacBook Air gaat zo lang mee omdat hij normaal gezien na een uur standby een hibernate doet. Dan schrijft hij de geheugeninhoud naar de SSD en sluit dan helemaal af. Een resume gaat dan wel wat langzamer maar nog steeds sneller dan opstarten. Zo komen ze aan die 30 dagen.
Maar, het is een bekend probleem dat sommige applicaties de hibernate blokkeren zodat hij in gewone standby blijft staan, waardoor het geheugen gevoed blijft. Dan haalt hij de 30 dagen zeker niet. Een voorbeeld daarvan is een VM open hebben staan in Parallels of VMWare. Was dat misschien het geval?
Accu's hebben ook nog een bepaalde mate van zelfontlading.fsfikke schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 01:46:
[...]
In hibernate zou een computer helemaal geen stroom moeten gebruiken, dus 30 dagen hibernate is een beetje vreemd.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit topic is gesloten.