ben bijna geneigd om m'n MBP 15" (mid2010) in te ruilen voor een MBA 13". Lever graag iets beeldscherm en power in voor portability
DUGG
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
DUGG
Ik weet niet hoe de Mediamarkt hiermee omgaat. Jouw vriendin komt in elk geval in aanmerking voor de gratis update naar Lion: http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ .rjvisje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:
mijn vriendin heeft net een week voor de upgrade bij de mediamarkt een 13" MBA gehaald, weet iemand of het bijv. net als bij de ipad mogelijk is om toch minstens €50 terug te krijgen of om hem om te ruilen voor een upgrade?
Volgens mij bestaat er bij Apple een regeling dat je als er binnen 2 weken na aanschaf een nieuwe versie uitkomt je de oude om kan ruilen voor de nieuwe. Ik heb hier zelf nooit gebruik van gemaakt maar heb het wel eens op GoT langs zien komen. Ga eens vragen bij de Apple Store zou ik zeggen.rjvisje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:
mijn vriendin heeft net een week voor de upgrade bij de mediamarkt een 13" MBA gehaald, weet iemand of het bijv. net als bij de ipad mogelijk is om toch minstens €50 terug te krijgen of om hem om te ruilen voor een upgrade?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 20:21 ]
Verwijderd
Haters everywhere but I don’t really care
Prachtig! Vaja blijft iets mooier maar absoluut geen 145 USD mooier. Dit moet 'm haast worden, thanks!matthijst schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:16:
Heb nog geen air, maar vond die van jolioriginals.com wel erg mooi....
Uit Nederland.
Verwijderd
Welke MBP, 13 of groter?Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:
Het zijn niet de luidsprekers als in een MacBook Pro zitten neem ik aan? Ik vind namelijk het geluid uit een MBP zeer aardig.
Ik heb zowel de 13" Pro 2011 als 13" Air 2010 gehad, ik heb geen verschil in geluid opgemerkt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:
Het zijn niet de luidsprekers als in een MacBook Pro zitten neem ik aan? Ik vind namelijk het geluid uit een MBP zeer aardig.
Bij Apple ja, maar Media Markt != Apple.Vanitas schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:34:
[...]
Volgens mij bestaat er bij Apple een regeling dat je als er binnen 2 weken na aanschaf een nieuwe versie uitkomt je de oude om kan ruilen voor de nieuwe. Ik heb hier zelf nooit gebruik van gemaakt maar heb het wel eens op GoT langs zien komen. Ga eens vragen bij de Apple Store zou ik zeggen.
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
13 inch. Mijn moeder heeft een MBP 13 inch, volgens mij uit 2009.litemotiv schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:00:
[...]
Welke MBP, 13 of groter?
Ik had eerst een 13 (heeft maar 1 speaker), nu een MBA 3,2 (2010) en het geluid van de Air is echt stukken beter.
Ik heb vandaag mijn Joli Originals hoes voor MBA 11" binnen gekregen en ben onder de indruk. De hoes is simpel en gemaakt van erg soepel dik leer. De binnenkant van wol voelt ook heel goed aan. De stiksels zijn erg netjes en er is geen enkel hard onderdeel op de hoes te bekennen (dus geen risico op krassen).Grin schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:32:
[...]
Prachtig! Vaja blijft iets mooier maar absoluut geen 145 USD mooier. Dit moet 'm haast worden, thanks!
Super sleeve is het inderdaad! Ik heb hem ook sinds een weekje of vijf en ben er zeer over te spreken, wel via etsy.com besteld hoop ik? Ben je toch weer iets goedkoper uit4nGeLuS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:30:
[...]
Ik heb vandaag mijn Joli Originals hoes voor MBA 11" binnen gekregen en ben onder de indruk. De hoes is simpel en gemaakt van erg soepel dik leer. De binnenkant van wol voelt ook heel goed aan. De stiksels zijn erg netjes en er is geen enkel hard onderdeel op de hoes te bekennen (dus geen risico op krassen).
Nu nog mijn MBA binnenkrijgen.
Ik denk dat het verschil in batterijduur, geluid en prestaties niet dusdanig zal zijn dat je het merkt, behalve tussen je orenSaninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:41:
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik over 3 dagen (of later) hoor dat de batterijduur flink achteruit gaat, of dat de fan veel meer geluid maakt met de i7 (zelfs niet in enorm gebruik van photoshop/games).
Maar ik kan mezelf ook wel echt voor mijn kop slaan als later blijkt dat voor die 90,- de snelheid veel hoger is..
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 09:04 ]
Op ervaringen van i7 gebruikers zal het nog wel enkele dagen wachten zijn, aangezien die levertermijnen steeds iets hoger lagen.Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:41:
Whaa.
Ik kan gewoon niet kiezen tussen de i5 en i7.
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik over 3 dagen (of later) hoor dat de batterijduur flink achteruit gaat, of dat de fan veel meer geluid maakt met de i7 (zelfs niet in enorm gebruik van photoshop/games).
Maar ik kan mezelf ook wel echt voor mijn kop slaan als later blijkt dat voor die 90,- de snelheid veel hoger is..
Hmm.. 13" 256gb met of zonder i7
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Alleen als de CPU load 100% is. Dat kan tijdens het toepassen van een filter in Photoshop maar ook tijdens een berekening in Excel.MTBS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:19:
[...]
Ik blijf vermoeden dat je dat verschil met i7 zeker niet zal merken bij "gewoon gebruik" (surfen, bestandsbeheer, office gebruiken,...), maar misschien wel tijdens het photoshoppen(?).
Jazeker, op foto's is dit lastig te zien, maar boven het toetstenbord, onder het scherm bevinden zich (als je het scherm maximaal openklapt is dit te zien) koelribben die warmte afgeven.dieselb0y schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:42:
[...]
want het schijnt zo te zijn dat een macbook ventilatie mogelijkheden heeft via het toetsenbord en dus warmte afstoot. Klopt dit bij de macbook air?
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
i7 of i5? 11' of 13"MTBS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:56:
Ben nu tegelijk zeven bestanden van elk 400Mb aan het downloaden, aan het surfen, synchroniseren met iPad en foto's aan het integreren... De fan draait nu op volle toeren denk ik...
Mij stoort het persoonlijk niet (omdat ik tegelijk naar de Tour op TV aan het kijken ben misschien), maar als je er op let is het behoorlijk luid...
De MBA zelf wordt echter niet zo heet als mijn vorige laptops... Eerder gewoon "warm"...
Verwijderd
i5 13" 256Gb
Hmpf, dat maakt het niet gemakkelijker voor mij, haha!
Ik heb het even voor je verbeterddcell schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:30:
Ergens denk ik toch dat ik al die "power" van een i5 niet nodig heb. Ik gebruik hem voornamelijk (als secundaire pc) voor wat internetten en downloaden en voor de rest eigenlijk niet echt bepaalde specifieke zware applicaties.
Waarschijnlijk ik zal met de nieuwe versie geen performancewinst merken gezien mijn gebruik
1 cm = 10 mm = 10000 µm
http://dl.dropbox.com/u/3...07-23%20om%2017.13.37.pngVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 18:54:
Beide geen gratis printer erbij genomen?
Verwijderd
Daarom heb ik die ook gekozen heVerwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:29:
[...]
Volgens mij is die goedkoopste printer geen airprint, die van een tientje meer..wel
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 19:49 ]
studentenkorting;)Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:42:
O sorry..ik zag een prijs van 75(en dacht toen dat is ie goedkoopste)...maar het is natuurlijk excl.btw
Maar klopt die 13" 256 i7 prijs wel??..die is toch 1599 of zie ik weer iets over het hoofd
[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 23-07-2011 19:44 ]
Verwijderd
Waarom gekozen voor de i5?Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:53:
Ik heb ook mijn keus gemaakt! Het wordt een 13" 256gb (hoogstwaarschijnlijk i5)!![]()
Nu alleen nog een weekje wachten...
Hmm, die twijfel begrijp ik niet helemaal... Dat je zou twijfelen tussen een MBA en een MBP kan ik dat begrijpen maar tussen MBA en een iMac...iMacG4 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:39:
Ik twijfel wat ik moet kopen. Of het top model macbook air, of ik spaar even door en koop een i7 iMac??
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 23:07 ]
Dat ligt er aan, voor op je bureau, de iMac, voor onderweg, de Air, lijkt me niet zo ingewikkeld.iMacG4 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:39:
Ik twijfel wat ik moet kopen. Of het top model macbook air, of ik spaar even door en koop een i7 iMac??
Dan kom je toch nog niet op een prijs van 1183? Als ik die link gebruik met jou configuratie kom ik op 1407,77Brm-G schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:43:
[...]
studentenkorting;)
Besteld via TU delft link (12% korting)
Bij die geplaatste screenshot staat 1547,65 incl BTW voor de Air, giftcard, printer en muis opladerBigg Balls schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:46:
doe daar eens btw bij en je zit op hetzelfde bedrag
Mijn verhaal gaat over de bankoverschrijving, in mijn geval via de Rabobank, d.d. 20 juLy.bilzard schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:17:
Vanmiddag de 13" i5 128gb SSD MacBook Air besteld. Ben erg benieuwd!
Weet iemand hoelang het duurt totdat Apple de betaling binnen heeft? Ik heb via de bankoverschrijving betaald (ABN Amro).
[ Voor 37% gewijzigd door The Fatal op 24-07-2011 08:53 ]
Verwijderd
Met 42 graden buiten is dat geen overbodige luxe.detee schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:16:
Ben vandaag in Las Vegas gearriveerd en bij de eerste de beste Applestore de 13' MBA i7 gescoord. En nu lekker in het hotel aan het spelen met mijn nieuwe speeltje. Wat een mooi dingetje zeg.
Verwijderd
Studentenkorting, de dingen in het rijtje zijn excl. Btw en rechts staat de prijs incl. Btw.M.C. schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:49:
[...]
Bij die geplaatste screenshot staat 1547,65 incl BTW voor de Air, giftcard, printer en muis oplader
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 11:20 ]
Verwijderd
Ik kan hem eigenlijk niet vinden op etsy.comD-Ed schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:12:
[...]
Super sleeve is het inderdaad! Ik heb hem ook sinds een weekje of vijf en ben er zeer over te spreken, wel via etsy.com besteld hoop ik? Ben je toch weer iets goedkoper uit
Verwijderd
Waar ik hem voor ga gebruiken (nauwelijks zware applicaties) lijkt me de meerprijs van de i7 het niet waard.
De iMac en de MacBook Air zijn ZEER verschillende machines. Met alleen deze informatie kunnen we je niet verder helpen, anders dan het opnoemen van de voors en tegens van deze machines. En dat doen we al vaker dan ons lief is. Geef een concreet vraagstuk, hier kunnen we weinig (niks?) mee.iMacG4 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:49:
Ik heb een oude iMac uit 2009 met een 2,93 ghz dual core en 4 gb werkgeheugen. Nu weet ik niet of ik een nieuwe iMac moet kopen of een macbook air.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde!Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:55:
Thanks!
13" 256 i5 maar besteld met etherne usb adapt en gratis printer..
Xx-uren gesurft naar i5 / i7..maar de negatieve reacties ivm warmte en fan hebben me besloten om voor het basismodel te gaan, denk ook dat deze de levensduur van de accu niet ten goede komen, en de accu is toch vaak de bottleneck voor het kopen van een nwe...
Mijn oude g3 book doet het nu alleen nog maar via de kabel...
Hoi.
Verwijderd
Hoe kan een SSD nou niet veel verschillen met een 7200rpm HDD?PLeX schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:11:
Hetgeen waar ik veel meer mee zit in de keuze tussen een nieuwe MBP of een MBA is dat ik bang ben dat de MBA mij qua performance teleur gaat stellen.
Zoals al eerder beschreven kom ik van een :
Macbook Pro (2007, non-unibody)
2,4ghz C2D
4GB RAM
Momentus XT
Waar ik met name bang voor ben is dat de performance winst die ik met de nieuwe Air ga merken maar marginaal is ten opzichte van bovenstaand trouwe beestje door de Momentus XT. Hiermee had ik toch een systeem waar ik rap mee kon werken! Nieuwe MBP's met een traditionele HDD hadden soms meer moeite met het opstarten van apps dan m'n ouwe beestje! En daarom ben ik ook zo bang dat een Air me tegen gaat vallen, al zou deze (zou je denken) qua prestaties op het gebied van CPU en HDD m'n ouwe MBP prima voorbij moet streven (gebaseerd op scores uit Geekbench en transfer rates van de SSD in Air's.
Maar voor die 1500 euro (13 inch, 256GB, 1.8Ghz i7, 4GB RAM) wil ik geen risico lopen, dus kijk ik naar een ander uiterste in de Macbook Pro range (15 inch, 2,3Ghz i7, 8GB RAM, High-res scherm) om deze na een maand of twee te voorzien van een Vertex 3.
Maar dan heb je het wel over een prijsverschil van +- 1300 euro. En tsja, wat is dan de beste keuze?Ik weet het inmiddels al niet meer
![]()
Iemand die mij van een nuttig antwoord kan voorzien waarmee ik deze knoop beter kan doorhakken?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Je kan een keertje geekbench opstarten op je eigen MBP, en dat vergelijken met de waardes die hier al een keer gepost zijn. Dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten.PLeX schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:11:
Hetgeen waar ik veel meer mee zit in de keuze tussen een nieuwe MBP of een MBA is dat ik bang ben dat de MBA mij qua performance teleur gaat stellen.
Ik denk dat dat blazen wel mee zal vallen. Ik heb een MBP uit 2006 met een 1.8Ghz core duo, de traagste die er toen was (ook de eerste alu MBP). En de MBA i5 1.7GHz is maar 2.5x sneller dan de mijne. Ik neem aan dat de MBP uit 2007 nog sneller is dan de mijne.TLRnZ schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:49:
De Air gaat je MBP uit 2007 er helemaal uit blazen.
[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 24-07-2011 17:54 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Was het allemaal maar zo doodeenvoudig op te tellen en te vermenigvuldigen...Philflow schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:42:
De CPU 2,5 x sneller, de SSD 4 x sneller, totaal 10 x sneller
Hoi.
Die studenten giftcard, is die ook metéén inwisselbaar? Dat zou helemaal handig zijnBrm-G schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:39:
[...]
En ik kan ook nog gewoon een 2e mac toevoegen en zelf nog een 2e 75 euro giftcard.. De korting wordt er gewoon afgetrokken. En zie dat zelfs 2 printers lukt....
Dat vraag ik mij ook af. De showmodellen in de winkels zijn volgens mij ook altijd met een US layout uitgerust?Viccers schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:10:
De knoop doorgehakt en mijn MBP 13'' mid 2009 in de verkoop gezet en gelijk een MBA 13'' instapmodel besteld met US keyboard.
Snap alleen niet waarom US keyboard nog steeds een CTO is; zijn er dan zo weinig mensen in de Benelux die deze prefereren over de Nederlandse layout?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Showmodellen zijn in Nederland normaal gesproken met een NL layout. Afgelopen vrijdag nog bij Media Markt en iCentre de oude Airs bekeken.Laguna schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:23:
[...]
Dat vraag ik mij ook af. De showmodellen in de winkels zijn volgens mij ook altijd met een US layout uitgerust?
Hoi.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq