[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45

Mach

[END]Avengers

ben bijna geneigd om m'n MBP 15" (mid2010) in te ruilen voor een MBA 13". Lever graag iets beeldscherm en power in voor portability :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24
rjvisje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:
mijn vriendin heeft net een week voor de upgrade bij de mediamarkt een 13" MBA gehaald, weet iemand of het bijv. net als bij de ipad mogelijk is om toch minstens €50 terug te krijgen of om hem om te ruilen voor een upgrade?
Ik weet niet hoe de Mediamarkt hiermee omgaat. Jouw vriendin komt in elk geval in aanmerking voor de gratis update naar Lion: http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
rjvisje schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:02:
mijn vriendin heeft net een week voor de upgrade bij de mediamarkt een 13" MBA gehaald, weet iemand of het bijv. net als bij de ipad mogelijk is om toch minstens €50 terug te krijgen of om hem om te ruilen voor een upgrade?
Volgens mij bestaat er bij Apple een regeling dat je als er binnen 2 weken na aanschaf een nieuwe versie uitkomt je de oude om kan ruilen voor de nieuwe. Ik heb hier zelf nooit gebruik van gemaakt maar heb het wel eens op GoT langs zien komen. Ga eens vragen bij de Apple Store zou ik zeggen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de knoop doorgehakt en de basis 11 inch gekocht met de i5, 128 GB en 4GB RAM.

Dit gekocht met studentenkorting en MET de "gratis" printer (10 euro bij betalen uiteindelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook mijn bestelling plaatsen, maar ik denk dat ik net zo goed tot zondag kan wachten...tot die tijd komt er denk ik toch geen actie omdat apple/de bank dicht is....................."of niet?

Heeft iemand nog een site voor strakke 13" air hoezen...die van de apple store vind ik niet echt bijzonder...

Op macrumors staan er wel een hoop..alleen worden ze dan dubbel zo duur ivm verzending

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colcasac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik persoonlijk te dik...het liefste zou ik een mooie leren envelop willen...ik vind die twelve south bookbook wel oke..niet goedkoop maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

Das inderdaad nog een goeie, een leuke hoes/sleeve o.i.d. Imo is de enige mooi oplossing tot dusver een Vaja Premium Leather Sleeve... Maar 200 USD is wel een smak geld... Iemand anders nog een premium oplossing?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Heb nog geen air, maar vond die van jolioriginals.com wel erg mooi....
Uit Nederland.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

matthijst schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:16:
Heb nog geen air, maar vond die van jolioriginals.com wel erg mooi....
Uit Nederland.
Prachtig! Vaja blijft iets mooier maar absoluut geen 145 USD mooier. Dit moet 'm haast worden, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
Hierbij mijn eerste ervaring:

Sinds enkele uren heb ik mijn eerste apple laptop! Het is de 13" 128GB geworden. De verpakking is idd zeer netjes en ook de oplader vond ik wel slim gemaakt met 2 kabels(In mijn geval eentje om idle op me bureau te liggen en eentje voor in me schooltas). Enkele punten:

- Accu gaat al een aantal uren mee en de laptop wordt niet echt heel warm maar meer lauw.
- Het scherm is echt netjes! De helderheid is verbluffend, ik heb hem zelfs nog niet op 100% gezet omdat ik het nog zo fel vind.
- Het geluid valt me ook echt heel erg mee en klinkt goed, muziek met veel bass erin hoef je uiteraard niet aan te beginnen maar de overige muziek is netjes!
- De ventilator lijkt enkel aan te gaan op het moment dat je video's gaat bekijken of echt zware taken uitvoert.
- De toetsenbord verlichting is ook erg fijn bij schemering merk ik nu wel! het geeft je net iets meer coördinatie vanuit je ooghoeken.
- Het gewicht is echt erg fijn in vergelijking met mijn 'oude' dell xps m1530. Nu hoop ik enkel dat ik niet de support van apple nodig zal hebben komende jaren ;)

Nu wel even beginnen met het wennen aan os x maar gelukkig heb ik er op school al vaak genoeg mee gewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn niet de luidsprekers als in een MacBook Pro zitten neem ik aan? Ik vind namelijk het geluid uit een MBP zeer aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:12
Nou, bestelling voor een 13" 256gb/i7 geplaatst, nou maar afwachten hoe hij het doet.
Zal zeker een reviewtje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:
Het zijn niet de luidsprekers als in een MacBook Pro zitten neem ik aan? Ik vind namelijk het geluid uit een MBP zeer aardig.
Welke MBP, 13 of groter?

Ik had eerst een 13 (heeft maar 1 speaker), nu een MBA 3,2 (2010) en het geluid van de Air is echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 22:44:
Ik heb zowel de 13" Pro 2011 als 13" Air 2010 gehad, ik heb geen verschil in geluid opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 14:16

Saninl

Whaa.

Ik kan gewoon niet kiezen tussen de i5 en i7.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik over 3 dagen (of later) hoor dat de batterijduur flink achteruit gaat, of dat de fan veel meer geluid maakt met de i7 (zelfs niet in enorm gebruik van photoshop/games).

Maar ik kan mezelf ook wel echt voor mijn kop slaan als later blijkt dat voor die 90,- de snelheid veel hoger is..

Hmm.. 13" 256gb met of zonder i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:19
Vanitas schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 19:34:
[...]

Volgens mij bestaat er bij Apple een regeling dat je als er binnen 2 weken na aanschaf een nieuwe versie uitkomt je de oude om kan ruilen voor de nieuwe. Ik heb hier zelf nooit gebruik van gemaakt maar heb het wel eens op GoT langs zien komen. Ga eens vragen bij de Apple Store zou ik zeggen.
Bij Apple ja, maar Media Markt != Apple.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

litemotiv schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:00:
[...]

Welke MBP, 13 of groter?

Ik had eerst een 13 (heeft maar 1 speaker), nu een MBA 3,2 (2010) en het geluid van de Air is echt stukken beter.
13 inch. Mijn moeder heeft een MBP 13 inch, volgens mij uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Ik denk er sterk over na om mijn MacBook 4,1 te vervangen door een nieuwe Air 13". Ik heb sinds de release een clean install van Lion draaien, maar ik merk toch dat het niet allemaal zo vloeiend loopt. Echt gek is dat ook niet met een X3100 als GPU. Morgen ga ik even langs de Apple Store (zit nu toch in NYC) en dan ga ik er even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:55
Grin schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 21:32:
[...]

Prachtig! Vaja blijft iets mooier maar absoluut geen 145 USD mooier. Dit moet 'm haast worden, thanks!
Ik heb vandaag mijn Joli Originals hoes voor MBA 11" binnen gekregen en ben onder de indruk. De hoes is simpel en gemaakt van erg soepel dik leer. De binnenkant van wol voelt ook heel goed aan. De stiksels zijn erg netjes en er is geen enkel hard onderdeel op de hoes te bekennen (dus geen risico op krassen).
Nu nog mijn MBA binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
4nGeLuS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 00:30:
[...]

Ik heb vandaag mijn Joli Originals hoes voor MBA 11" binnen gekregen en ben onder de indruk. De hoes is simpel en gemaakt van erg soepel dik leer. De binnenkant van wol voelt ook heel goed aan. De stiksels zijn erg netjes en er is geen enkel hard onderdeel op de hoes te bekennen (dus geen risico op krassen).
Nu nog mijn MBA binnenkrijgen.
Super sleeve is het inderdaad! Ik heb hem ook sinds een weekje of vijf en ben er zeer over te spreken, wel via etsy.com besteld hoop ik? Ben je toch weer iets goedkoper uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:41:
Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan als ik over 3 dagen (of later) hoor dat de batterijduur flink achteruit gaat, of dat de fan veel meer geluid maakt met de i7 (zelfs niet in enorm gebruik van photoshop/games).

Maar ik kan mezelf ook wel echt voor mijn kop slaan als later blijkt dat voor die 90,- de snelheid veel hoger is..
Ik denk dat het verschil in batterijduur, geluid en prestaties niet dusdanig zal zijn dat je het merkt, behalve tussen je oren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch ben ik wel benieuwd naar de heat&noise bevindingen van i7 gebruiker onder ons tweakers

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 23:41:
Whaa.

Ik kan gewoon niet kiezen tussen de i5 en i7.

Hmm.. 13" 256gb met of zonder i7
Op ervaringen van i7 gebruikers zal het nog wel enkele dagen wachten zijn, aangezien die levertermijnen steeds iets hoger lagen.

Ik kan dus enkel van de i5 spreken en zeggen dat ik zelfs daarmee al verbaasd ben van de snelheid waarmee dat ding draait. 't Is natuurlijk nieuw, maar nog nooit had ik de indruk bij de aankoop van een nieuwe PC dat het allemaal zo vlot ging...

Ik blijf vermoeden dat je dat verschil met i7 zeker niet zal merken bij "gewoon gebruik" (surfen, bestandsbeheer, office gebruiken,...), maar misschien wel tijdens het photoshoppen(?).

De i5 wordt alleszins niet echt heet heet op mijn schoot zoals vorige laptops dat soms wel deden. De batterij gaat voldoende lang mee mijns inziens, maar van die 6 à 7 uren geloof ik toch niet veel (zou het eens echt moeten timen, maar heb niet die indruk). De ventilator zal je wellicht wel horen draaien in een afgesloten ruimte zonder ander omgevingsgeluid, maar voor televisie of met de radio op de achtergond moet je je echt al concentreren om die te horen.

Uiteindelijk doet iedereen de overstap naar de i7 om zijn eigen reden. En ik moet zeggen dat ik voor het eerst in mijn leven niet ga voor de "zwaardere configuratie" als die keuze er was. Ik wou altijd "het beste van het beste", maar begin misschien oud te worden... :) De i7 zal misschien in de verre toekomst een betere uitkomst blijken te zijn, maar ik ben niet iemand die meer dan 5 jaren met dezelfde laptop blijf werken. Daarvoor ga ik te graag mee in de hype van nieuwe middelen en snufjes... ;)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

MTBS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 10:19:
[...]
Ik blijf vermoeden dat je dat verschil met i7 zeker niet zal merken bij "gewoon gebruik" (surfen, bestandsbeheer, office gebruiken,...), maar misschien wel tijdens het photoshoppen(?).
Alleen als de CPU load 100% is. Dat kan tijdens het toepassen van een filter in Photoshop maar ook tijdens een berekening in Excel.

Grote vraag is echter hoe lang de i7 een hogere snelheid kan vasthouden dan de i5. Vorige generaties van de Air hadden hadden namelijk al last van 'down throttling'. De i7 zal dat ook wel hebben verwacht ik. Helaas zijn er maar weinig reviews die deze vragen echt goed beantwoorden. Zelfs Anandtech die toch redelijk diep gravende reviews maakt besteedde hier geen of nauwelijks aandacht aan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ik heb net even mijn oor gehouden bij de achterkant en ik kan inderdaad de ventilator heel zachtjes horen suizen maar dan moet het wel helemaal stil zijn in de kamer.

Verder vind ik hem wel een vaag stofzuiger geluid maken als die echt vol aanslaat maar ik denk dat dit minimaal zal zijn aangezien ik niet snel hd filmpjes ga kijken hier op. Zolang je er geen films op kijkt en hem gebruikt voor internet, msn, office enzovoorts dan zal je weinig eerder geen geluid horen.

De snelheid is inderdaad erg fijn en ik denk dat je bij het normale gebruik weinig zal merken van een iets snellere ssd of cpu..

Opladen gaat ook lekker snel!

Ik ben voorlopig goed tevreden met mijn eerste macbook 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:34
Indien iemand nog twijfelt tussen de i5 en i7 ivm de vt-d, hier een handige link:

http://software.intel.com...-your-virtualized-system/

vt-d is volgens mij alleen handig bij echt dedicated VMWare/Parallels/etc servers (of hele zware laptops)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselb0y
Ik loop nu toch tegen een vraag aan waar ik graag een antwoord op zou willen van jullie:

Ik wil graag de laptop aanhouden wanneer ik het scherm dichtklap, dit is mogelijk met porgramma's maar ik zie waarschuwingen over de hitte(macbook pro/air?) want het schijnt zo te zijn dat een macbook ventilatie mogelijkheden heeft via het toetsenbord en dus warmte afstoot. Klopt dit bij de macbook air? Want dan lijkt het me inderdaad niet verstandig om te laptop aan te houden met het scherm dicht..

Is er hier iemand die daar iets over kan zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De hitte zal inderdaad iets hoger worden maar dit zal in 9 v.d. 10 gevallen geen problemen opleveren. Zolang je geen fan geluid hoort is er niets aan de hand, kort door de bocht gesteld.

en anders klap je hem toch gewoon weer open? Scherm bijft gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

dieselb0y schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:42:
[...]

want het schijnt zo te zijn dat een macbook ventilatie mogelijkheden heeft via het toetsenbord en dus warmte afstoot. Klopt dit bij de macbook air?

[...]
Jazeker, op foto's is dit lastig te zien, maar boven het toetstenbord, onder het scherm bevinden zich (als je het scherm maximaal openklapt is dit te zien) koelribben die warmte afgeven.
Op deze foto zie je een zwart scharnierend stuk, daarvoor vindt je deze koeling.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik betrap mezelf erop dat ik toch stiekem mijn huidige MBA 11" wil verkopen en de nieuwe versie wil halen. Ergens denk ik toch dat ik al die "power" van een i5 niet nodig heb. Ik gebruik hem voornamelijk (als secundaire pc) voor wat internetten en downloaden en voor de rest eigenlijk niet echt bepaalde specifieke zware applicaties.

Waarschijnlijk zal ik met de nieuwe versie geen performancewinst merken gezien mijn gebruik ... aan de andere kant is mijn desktop toch alweer bijna afgeschreven (E6600 met 2GB ram). Wellicht dat ik dan wat zwaarder werk kan verrichten op de nieuwe MBA. Moeilijk om te beslissen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 23:45

Fiber

Beaches are for storming.

Lijkt me dan verstandiger om (eerst) je desktop te upgraden, daar valt veel meer winst te boeken die je wel gaat merken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Ben nu tegelijk zeven bestanden van elk 400Mb aan het downloaden, aan het surfen, synchroniseren met iPad en foto's aan het integreren... De fan draait nu op volle toeren denk ik... :)

Mij stoort het persoonlijk niet (omdat ik tegelijk naar de Tour op TV aan het kijken ben misschien), maar als je er op let is het behoorlijk luid...

De MBA zelf wordt echter niet zo heet als mijn vorige laptops... Eerder gewoon "warm"... :)

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De stand van je scherm heeft ook wat invloed op het geluid...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

MTBS schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:56:
Ben nu tegelijk zeven bestanden van elk 400Mb aan het downloaden, aan het surfen, synchroniseren met iPad en foto's aan het integreren... De fan draait nu op volle toeren denk ik... :)

Mij stoort het persoonlijk niet (omdat ik tegelijk naar de Tour op TV aan het kijken ben misschien), maar als je er op let is het behoorlijk luid...

De MBA zelf wordt echter niet zo heet als mijn vorige laptops... Eerder gewoon "warm"... :)
i7 of i5? 11' of 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog terugkomend op de luidsprekers. Deze zijn Dus beter dan een mbp uit 2009? En hoe zit het t.ov. iPad 2? Het geluid van mijn iPad 2 is best luid, maar zit niet veel bass bij, wat ik natuurlijk begrijp. Bij de MBP vind ik wel flink wat bass zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
i5 13" 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmpf, dat maakt het niet gemakkelijker voor mij, haha!

Dus de i5 maakt ook "herrie"?

Dan misschien toch maar de i7,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook zien als de i5 al herrie, de i7 wss nog harder en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Wat is herrie? Voor mij is dit geen herrie... Ik stel alleen (objectief) vast dat er "een duidelijk constant geluid" uit de MBA komt als hij stevig aan het draaien is... Wat je er zelf (subjectief) van maakt is iets anders... Mij stoort dit totaal niet, maar het zou ook niet harder (luider) mogen zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dcell schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 13:30:
Ergens denk ik toch dat ik al die "power" van een i5 niet nodig heb. Ik gebruik hem voornamelijk (als secundaire pc) voor wat internetten en downloaden en voor de rest eigenlijk niet echt bepaalde specifieke zware applicaties.

Waarschijnlijk ik zal met de nieuwe versie geen performancewinst merken gezien mijn gebruik
Ik heb het even voor je verbeterd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Onder stress, bijvoorbeeld bij te veel rottige flash content op web pagina's maken ze allemaal herrie, worden heet en vreten batterijen. Bij normaal gebruik heb je daar allemaal geen last van. Leve de flash blocker in Google Chrome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Yes, mijn nieuwe Air (11 inch / i7 / 4GB / 256GB oftewel "ultimate") is inmiddels verzonden door Apple...!

Iemand toevallig al een 11 inch versie met i7 in handen gehad? Ben benieuwd hoe het zit met hitte ontwikkeling etc.!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Toch de 13" 256gb i7 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide geen gratis printer erbij genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat trouwens belachelijk is aan die actie is dat je mogelijk bankkosten moet betalen, terwijl bankoverschrijving de enige mogelijkheid is. Iemand ervaring met zulke stortingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die goedkoopste printer geen airprint, die van een tientje meer..wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:29:
[...]

Volgens mij is die goedkoopste printer geen airprint, die van een tientje meer..wel
Daarom heb ik die ook gekozen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O sorry..ik zag een prijs van 75(en dacht toen dat is ie goedkoopste)...maar het is natuurlijk excl.btw

Maar klopt die 13" 256 i7 prijs wel??..die is toch 1599 of zie ik weer iets over het hoofd..

De totaalprijs bij jou is minder dan 1599 en dan heb je ook nog een muis oplader en kadobon..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:06
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:42:
O sorry..ik zag een prijs van 75(en dacht toen dat is ie goedkoopste)...maar het is natuurlijk excl.btw

Maar klopt die 13" 256 i7 prijs wel??..die is toch 1599 of zie ik weer iets over het hoofd
studentenkorting;)
Besteld via TU delft link (12% korting)

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 23-07-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn keus gemaakt! Het wordt een 13" 256gb (hoogstwaarschijnlijk i5)! :)
Nu alleen nog een weekje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:53:
Ik heb ook mijn keus gemaakt! Het wordt een 13" 256gb (hoogstwaarschijnlijk i5)! :)
Nu alleen nog een weekje wachten...
Waarom gekozen voor de i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12-2012
Ik twijfel wat ik moet kopen. Of het top model macbook air, of ik spaar even door en koop een i7 iMac??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 10:07
iMacG4 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:39:
Ik twijfel wat ik moet kopen. Of het top model macbook air, of ik spaar even door en koop een i7 iMac??
Hmm, die twijfel begrijp ik niet helemaal... Dat je zou twijfelen tussen een MBA en een MBP kan ik dat begrijpen maar tussen MBA en een iMac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zijn de nieuwe airs in de Apple store te koop?
Vandaag bij de applestore in Middelburg geweest maar daar kreeg ik de "oude" voorgeschoteld en de verkopers wisten ook vrij weinig wanneer ze kwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

iMacG4 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:39:
Dat ligt er aan, voor op je bureau, de iMac, voor onderweg, de Air, lijkt me niet zo ingewikkeld. ;)

Ik verwacht ze volgende week wel in de winkel, meestal toch we binnen een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:58
Brm-G schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:43:
[...]

studentenkorting;)
Besteld via TU delft link (12% korting)
Dan kom je toch nog niet op een prijs van 1183? Als ik die link gebruik met jou configuratie kom ik op 1407,77

Zou je die 75 euro giftcard ook om kunnen zetten in 75 euro korting (ben wel student)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

doe daar eens btw bij en je zit op hetzelfde bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:58
Bigg Balls schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:46:
doe daar eens btw bij en je zit op hetzelfde bedrag
Bij die geplaatste screenshot staat 1547,65 incl BTW voor de Air, giftcard, printer en muis oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 07:25

John

🚀

Vanmiddag de 13" i5 128gb SSD MacBook Air besteld. Ben erg benieuwd!

Weet iemand hoelang het duurt totdat Apple de betaling binnen heeft? Ik heb via de bankoverschrijving betaald (ABN Amro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

bilzard schreef op zondag 24 juli 2011 @ 00:17:
Vanmiddag de 13" i5 128gb SSD MacBook Air besteld. Ben erg benieuwd!

Weet iemand hoelang het duurt totdat Apple de betaling binnen heeft? Ik heb via de bankoverschrijving betaald (ABN Amro).
Mijn verhaal gaat over de bankoverschrijving, in mijn geval via de Rabobank, d.d. 20 juLy.
Ik kreeg een eerste meeltje, die je verteld waar het losgeld naartoe moet (Ontvangstbevestiging stond er boven Geachte <$Naam>), 20 minuten na mijn bestelling. Het tweede meeltje ontving ik na iets minder dan 19 uur. Dit tweede meeltje is de zgn. Orderbevestiging, hier wordt uit de doeken gedaan wanneer men zijn rotzooi kan verwachten, uiteraard zonder garanties (deze data zijn schattingen yadayadayada...).

Dit duurt 19 uur omdat je geld eerst bij "WorldPay Customer Payments" moet binnenstromen, om vervolgens doorgestuurd te worden naar Apple. Apple koppelt deze betaling aan een order welke vervolgens wordt bevestigd naar de klant. TADA! :)

* Grin weet dit omdat hij ongedurig werd en even met de helpdesk heeft gebeld...
Niemand kaapt zomaar zoveel centjes van Grin en houdt vervolgens 19 uur radiostilte. Ook gij niet Steve'mans; makker! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:55
19 uur is heel snel voor een worldpay-transactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Ben vandaag in Las Vegas gearriveerd en bij de eerste de beste Applestore de 13' MBA i7 gescoord. En nu lekker in het hotel aan het spelen met mijn nieuwe speeltje. Wat een mooi dingetje zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:13
ik ga morgen kijken in san-francisco :)
wat heb je er voor betaald incl de tax hier?

[ Voor 37% gewijzigd door The Fatal op 24-07-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

detee schreef op zondag 24 juli 2011 @ 08:16:
Ben vandaag in Las Vegas gearriveerd en bij de eerste de beste Applestore de 13' MBA i7 gescoord. En nu lekker in het hotel aan het spelen met mijn nieuwe speeltje. Wat een mooi dingetje zeg.
Met 42 graden buiten is dat geen overbodige luxe. 8) Veel plezier er mee en ik ben benieuwd naar je ervaringen met de temp/fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.C. schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 23:49:
[...]

Bij die geplaatste screenshot staat 1547,65 incl BTW voor de Air, giftcard, printer en muis oplader
Studentenkorting, de dingen in het rijtje zijn excl. Btw en rechts staat de prijs incl. Btw.
Verder maakt het toch niet uit. Hij heeft sowieso studentenkorting gekregen, te zien aan de giftcard. Nou deze kan oplopen tot 12%, afhankelijk van de school waarbij je zit.
Bij Apple krijg je std als student 6%, via o.a. Surfspot krijg je meer korting omdat je daar dus je school selecteert en het dan wordt bepaalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor als je in de VS bent en nog richting LA gaat.
Op Appleinsder.com staat een link naar Macmall:
11.6" MacBook Air 64GB $940.89
11.6" MacBook Air 128GB $1,129.07
13.3" MacBook Air 128GB $1,216.37
13.3" MacBook Air 256GB $1,502.52

Is ex. 9,25% tax, maar goedkoopste op dit moment volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Ed schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 02:12:
[...]

Super sleeve is het inderdaad! Ik heb hem ook sinds een weekje of vijf en ben er zeer over te spreken, wel via etsy.com besteld hoop ik? Ben je toch weer iets goedkoper uit ;)
Ik kan hem eigenlijk niet vinden op etsy.com

Zien er strak uit, ik hoop ook dat ze strak passen om mijn nwe air 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saninl schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:26:
[...]
Waarom gekozen voor de i5?
Waar ik hem voor ga gebruiken (nauwelijks zware applicaties) lijkt me de meerprijs van de i7 het niet waard.
Daar komt nog bij dat ik toch verwacht dat de i7 onder load wat meer zal verbruiken en wat warmer zal worden.
256Gb heb ik echter wel nodig. Ik wil namelijk niet lopen kloten met externe schijven en dergelijke.
Dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
Ik heb een oude iMac uit 2009 met een 2,93 ghz dual core en 4 gb werkgeheugen. Nu weet ik niet of ik een nieuwe iMac moet kopen of een macbook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Dat ligt nogal aan wat je doet. Ik wil graag van een Macbook pro 2008 naar een iMac of Mac pro, omdat ik meer power wens. De Macbook Air is zeer snel vergeleken met het voorgaande model en zeker sneller dan mijn pro, maar nog steeds niet te vergelijken met een desktop-class machine natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

iMacG4 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:49:
Ik heb een oude iMac uit 2009 met een 2,93 ghz dual core en 4 gb werkgeheugen. Nu weet ik niet of ik een nieuwe iMac moet kopen of een macbook air.
De iMac en de MacBook Air zijn ZEER verschillende machines. Met alleen deze informatie kunnen we je niet verder helpen, anders dan het opnoemen van de voors en tegens van deze machines. En dat doen we al vaker dan ons lief is. Geef een concreet vraagstuk, hier kunnen we weinig (niks?) mee. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. neemt eigenlijk iedereen zo'n ethernet-usb adapter...?

ik heb thuis een timecapsule en macmini..dus een goed wifi signaal...

is zo'n ethernet/usb veel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ethernet adapter lijkt me eventueel alleen handig als je thuis achter een bureau werkt en regelmatig enkele GB over je netwerk heen en weer kopieert. Voor de rest volstaat wi-fi prima, lijkt me?
En als je onderweg geen wi-fi maar ethernet hebt (hotels bijvoorbeeld), dan zou ik een airport express in je koffer gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Ethernet lijkt me handig als je een (grote) TM back up zou willen terug zetten, hoe vaak doe je dat (of kan je tegen die tijd altijd nog zo'n kabel kopen). Verder alleen zoals matthijst al noemt en eventueel voor direct aansluiten op een router die je wil inrichten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

13" 256 i5 maar besteld met etherne usb adapt en gratis printer..

Xx-uren gesurft naar i5 / i7..maar de negatieve reacties ivm warmte en fan hebben me besloten om voor het basismodel te gaan, denk ook dat deze de levensduur van de accu niet ten goede komen, en de accu is toch vaak de bottleneck voor het kopen van een nwe...

Mijn oude g3 book doet het nu alleen nog maar via de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:55:
Thanks!

13" 256 i5 maar besteld met etherne usb adapt en gratis printer..

Xx-uren gesurft naar i5 / i7..maar de negatieve reacties ivm warmte en fan hebben me besloten om voor het basismodel te gaan, denk ook dat deze de levensduur van de accu niet ten goede komen, en de accu is toch vaak de bottleneck voor het kopen van een nwe...

Mijn oude g3 book doet het nu alleen nog maar via de kabel...
Ik heb precies hetzelfde!

Ik hoop alleen dat ik over een aantal weken niet hoor dat de i7 veel betere prestaties heeft. Want voor mij is het ook mijn desktop (aan ext toetsenbord, muis en monitor).

Want dan had ik liever de i7 gehad (mits accuduur niet enorm achteruit gaat bij normaal werken natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
  • Laatst online: 15-09 21:22
Hetgeen waar ik veel meer mee zit in de keuze tussen een nieuwe MBP of een MBA is dat ik bang ben dat de MBA mij qua performance teleur gaat stellen.

Zoals al eerder beschreven kom ik van een :

Macbook Pro (2007, non-unibody)
2,4ghz C2D
4GB RAM
Momentus XT

Waar ik met name bang voor ben is dat de performance winst die ik met de nieuwe Air ga merken maar marginaal is ten opzichte van bovenstaand trouwe beestje door de Momentus XT. Hiermee had ik toch een systeem waar ik rap mee kon werken! Nieuwe MBP's met een traditionele HDD hadden soms meer moeite met het opstarten van apps dan m'n ouwe beestje! En daarom ben ik ook zo bang dat een Air me tegen gaat vallen, al zou deze (zou je denken) qua prestaties op het gebied van CPU en HDD m'n ouwe MBP prima voorbij moet streven (gebaseerd op scores uit Geekbench en transfer rates van de SSD in Air's.

Maar voor die 1500 euro (13 inch, 256GB, 1.8Ghz i7, 4GB RAM) wil ik geen risico lopen, dus kijk ik naar een ander uiterste in de Macbook Pro range (15 inch, 2,3Ghz i7, 8GB RAM, High-res scherm) om deze na een maand of twee te voorzien van een Vertex 3.

Maar dan heb je het wel over een prijsverschil van +- 1300 euro. En tsja, wat is dan de beste keuze? :X Ik weet het inmiddels al niet meer :D 8)7 Iemand die mij van een nuttig antwoord kan voorzien waarmee ik deze knoop beter kan doorhakken?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de nwe air sowieso sneller is...dus dat is dan op zeker een upgrade en dan bewaar je die 1300 toch voor de air 2013 :-)

Overigens denk ik dat de pro vlgd jaar een bruute update krijgt, meer ssd enzo en wellicht een ander design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24
Misschien een tip voor iemand die een mini-display-port-naar-DVI-kabeltje van Apple te duur vind. Bij Dealextreme verkopen ze zo'n kabeltjes dat geschikt is voor een Macbook Air voor €5,52 incl porto. Het is waarschijnlijk getest met het oude model, maar dat maakt niet uit. Zie deze link. Natuurlijk heb ik er zelf ook 1 gekocht en zodra ik deze binnen heb (en mijn MBA), dan zal ik de resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Laatst online: 17-09 17:29
PLeX schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:11:
Hetgeen waar ik veel meer mee zit in de keuze tussen een nieuwe MBP of een MBA is dat ik bang ben dat de MBA mij qua performance teleur gaat stellen.

Zoals al eerder beschreven kom ik van een :

Macbook Pro (2007, non-unibody)
2,4ghz C2D
4GB RAM
Momentus XT

Waar ik met name bang voor ben is dat de performance winst die ik met de nieuwe Air ga merken maar marginaal is ten opzichte van bovenstaand trouwe beestje door de Momentus XT. Hiermee had ik toch een systeem waar ik rap mee kon werken! Nieuwe MBP's met een traditionele HDD hadden soms meer moeite met het opstarten van apps dan m'n ouwe beestje! En daarom ben ik ook zo bang dat een Air me tegen gaat vallen, al zou deze (zou je denken) qua prestaties op het gebied van CPU en HDD m'n ouwe MBP prima voorbij moet streven (gebaseerd op scores uit Geekbench en transfer rates van de SSD in Air's.

Maar voor die 1500 euro (13 inch, 256GB, 1.8Ghz i7, 4GB RAM) wil ik geen risico lopen, dus kijk ik naar een ander uiterste in de Macbook Pro range (15 inch, 2,3Ghz i7, 8GB RAM, High-res scherm) om deze na een maand of twee te voorzien van een Vertex 3.

Maar dan heb je het wel over een prijsverschil van +- 1300 euro. En tsja, wat is dan de beste keuze? :X Ik weet het inmiddels al niet meer :D 8)7 Iemand die mij van een nuttig antwoord kan voorzien waarmee ik deze knoop beter kan doorhakken?
Hoe kan een SSD nou niet veel verschillen met een 7200rpm HDD?
Misschien draai jij alleen kleine programma's en open je weinig grote bestanden. Dan zou je het niet merken. Maar het is echt goed te meten met het HERstarten van je Mac. De Air doet het in 15 a 16 seconden. Hoe lang doet de jouwe het over?

Ik denk dat de Air jouw oude Mac eruit blaast! Maar niet qua videokaart. Als je die nodig hebt zou ik voor de Pro gaan. Anders altijd de Air. Die is zoveel lichter en daardoor handzamer. Als dit niet uitmaakt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:00
De Air gaat je MBP uit 2007 er helemaal uit blazen.
Ik heb zelf een seagate momentus HD in mijn MBP 2010 gehad en deze later vervangen door een vertex 2.
Wat de marketing boys van Seagate ook allemaal zeggen, het verschil is enorm in zowel performance maar ook in geluid.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PLeX schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:11:
Je kan een keertje geekbench opstarten op je eigen MBP, en dat vergelijken met de waardes die hier al een keer gepost zijn. Dan weet je ongeveer wat je kunt verwachten.
TLRnZ schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:49:
De Air gaat je MBP uit 2007 er helemaal uit blazen.
Ik denk dat dat blazen wel mee zal vallen. Ik heb een MBP uit 2006 met een 1.8Ghz core duo, de traagste die er toen was (ook de eerste alu MBP). En de MBA i5 1.7GHz is maar 2.5x sneller dan de mijne. Ik neem aan dat de MBP uit 2007 nog sneller is dan de mijne.

[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 24-07-2011 17:54 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 12:52

Bosmonster

*zucht*

2+ keer sneller voor een ultra-portable valt voor mij redelijk in de categorie "wegblazen" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De CPU 2,5 x sneller, de SSD 4 x sneller, totaal 10 x sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Philflow schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:42:
De CPU 2,5 x sneller, de SSD 4 x sneller, totaal 10 x sneller :)
Was het allemaal maar zo doodeenvoudig op te tellen en te vermenigvuldigen... :P

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
ik ging zelf van een MBA 13" 2010 ultimate naar MBP 15 inch 2.0 2011... de MBA beviel mij meer dan uitstekend, had alleen voor mijn minor informatica een meer krachtige machine nodig en zag deze update al een tijdje aankomen. Heb hem van de hand gedaan voor een super prijs (moest minimaal bedrag bijleggen voor de MBP)

De MBP bevalt mij ook zeer goed, vooral het antiglare scherm en de hogere resolutie zijn echt geweldig en toch mis ik mijn Air af en toe... de stap terug van SSD naar HD was bizar. Ben er nu weer aangewend dus het valt mee, maar aangezien ik nu weer veel papers moet tikken en mijn scriptie neig ik om weer een MBA te bestellen.

Keuzes keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43
Brm-G schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:39:
[...]
En ik kan ook nog gewoon een 2e mac toevoegen en zelf nog een 2e 75 euro giftcard.. De korting wordt er gewoon afgetrokken. En zie dat zelfs 2 printers lukt....
Die studenten giftcard, is die ook metéén inwisselbaar? Dat zou helemaal handig zijn :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 13:32
De knoop doorgehakt en mijn MBP 13'' mid 2009 in de verkoop gezet en gelijk een MBA 13'' instapmodel besteld met US keyboard.
Snap alleen niet waarom US keyboard nog steeds een CTO is; zijn er dan zo weinig mensen in de Benelux die deze prefereren over de Nederlandse layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Viccers schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:10:
De knoop doorgehakt en mijn MBP 13'' mid 2009 in de verkoop gezet en gelijk een MBA 13'' instapmodel besteld met US keyboard.
Snap alleen niet waarom US keyboard nog steeds een CTO is; zijn er dan zo weinig mensen in de Benelux die deze prefereren over de Nederlandse layout?
Dat vraag ik mij ook af. De showmodellen in de winkels zijn volgens mij ook altijd met een US layout uitgerust?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
Laguna schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:23:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. De showmodellen in de winkels zijn volgens mij ook altijd met een US layout uitgerust?
Showmodellen zijn in Nederland normaal gesproken met een NL layout. Afgelopen vrijdag nog bij Media Markt en iCentre de oude Airs bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Vond zojuist wat beeldmateriaal van een benchmark aangaande een 64GB SSD in een Summer 2011 MBA:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=YFfkx4oPI_M]

Best rap voor zo'n ding :P Het maakt het allemaal niet veel makkelijker 8)7

Ik neig momenteel het meest naar een i7 1.8Ghz met 4GB en dus ook een 256GB SSD. Met daarbij nog een Thunderbolt Display :P Logisch? Alles behalve :D

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMacG4
De vraag is of mijn iMac nog snel genoeg is en dat ik een macbook erbij kan kopen voor onderweg. Of is het beter dat ik mijn iMac update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Snel genoeg voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLeX
Blijkbaar zijn de grotere nog wat sneller:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6wzVdoxkjTE]

_/-\o_

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Er zijn verschillende SSDs in omloop, zowel Toshiba als Samsung. Samsung is de iets snellere. (meer info op anandtech en storagreeview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

Hmmm, ik twijfel ook tussen een MBA 13", MBP 13" en MBP 15".
Welk model ik ook neem, het is altijd sneller dan mijn MBP uit 2007.
Maar waarom hebben ze nou in hemelsnaam niet de 1400x900 scherm van de MBA 13" in de MBP 13" gezet? :X :? 8)7

Eigenlijk valt de MBP 13" al af ivm de resolutie. En dan moet ik kiezen tussen een 13" MBA of een 15" MBP. Bij de 15" MBP is er weer wel een HighRes scherm optie: 1680x1050 (welke ik dus gelijk zal nemen).

En dan is het of de MBA 13" voor € 1578
En de MBP 15" voor € 1899

Dus voor 321 euro krijg je meer scherm resolutie en een quad core ipv duo core.
Maar de MBP is weer compacter...

Ik ga het voornamelijk voor Photoshop en Lightroom gebruiken. Vandaar dat ik toch minimaal de 1400x900 resolutie wil hebben.

Keuzes, keuzes en nog eens keuzes....

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

^ Als je hem voor Photoshop gaat gebruiken lijkt me de gamut ook van belang, bij de MBP 77%, de MBA 47% (Anandtech, 13")

Ik denk niet dat het scherm van de MBA qua kleuren echt geschikt is voor serieus Photoshop werk.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.