Aangezien het hier nog steeds het topic "ervaringen" is, zal ik mijn allereerste over de nieuwste MBA (13", 256Gb, i5) hier eens neerpennen...
Na de eerdere iPhone en iPad was ik niet echt meer verbaasd over de manier van verpakken bij Apple en over de degelijkheid van hun materiaal, maar toch blijft dit echt een staaltje van vakmanschap hoor. Je voelt je blij als een kind bij het unboxen en zodra je de MBA in handen hebt (en open doet) voel je gewoon dat je topmateriaal in handen hebt.
De eerste keer opstarten met daarbij het doorlopen van de basisconfig gaat echt vlot. Daarna kom ik voor de eerste keer in contact met OSX en dat geeft echt een zalig gevoel. Misschien ben ik door IOS al lichtjes vertrouwd met Apple (en Lion neigt toch meer dan zijn voorgangers naar IOS), maar ik heb voorlopig geen enkel groots probleem. Dat komt nog wel vermoed ik...
Eerste indrukken zijn dus heel positief! Mooie beeldkwaliteit, zeker niet te veel (storende) reflectie op het scherm, supersnel internet (fibernet van telenet), gestures zijn de max, zeer mobiel toestelletje, leuke basisapplicaties, enz...
Batterij gaat niet te snel naar beneden en laadt heel snel terug op, opstarten vanuit slaapstand duurt een goeie seconde, opstarten vanop nul duurt een tiental seconden, geen "blokjes" in safari bij het snel scrollen in een pagina,...
Enige wat ik nu zo een beetje raar vind is dat de mailapplicatie echt al mijn gmail-mails aan het binnentrekken is (en dat zijn er meer dan 10000). Zouden die mails lokaal opgeslagen worden (en plaats in beslag nemen op de HD) of is er een rechtstreekse verbinding met de gmail-server?
[
Voor 6% gewijzigd door
MTBS op 22-07-2011 17:14
. Reden: aanvulling ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3