[MacBook Air] Ervaringen & Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 106.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Als u een nieuwe Mac koopt, krijgt u € 80 korting op een printer.
Bij een nieuwe Mac hoort een goede printer. Zoals een voor AirPrint geschikte printer: daarmee kun je draadloos afdrukken vanaf je Mac, iPhone, iPad en iPod touch. Je krijgt tot €80 korting, wat kan betekenen dat je de printer voor niks krijgt.
Of je leest het zelf..

"Voor niks" wordt lastig als de goedkoopste 80 euro is en de titel ook gewoon is "80 euro korting".

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de beschrijving staat nog steeds tot, maar hier is verduidelijking.
http://store.apple.com/nl.../airprint?mco=MTM3NTAxNDI zie de prijs met korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er staat ook in de tekst dat de printer gratis kan wezen....doelend op de 79.95 neem ik aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, dat had ik verkeerd gelezen. Voor die gratis zou ik chter niet gaan. Voor 10 euro krijg je mooi airprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep die wilde ik ook nemen..maar dan is het duidelijk, alleen is het mij nog niet duidelijk waarom ik er voor de rest niemand over hoor..AirPrint here we come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb geen printer nodig :P Dus dan zou ik hem nemen en verkopen en dat levert toch geen zak op. Dus een hoop moeite voor 3 tientjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast een kerstcadeau voor je vader ;)

@wverweer, omdat niemand wss zo ver scrolled, en zo wel denkt men toch heb ik niet nodig en lezen daarom de actie niet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat is nou echt het voordeel van de i7? Zo ver ik kan zien heeft die wat meer cache, meer niet. Ik meen dat de turbo op de i5 zelfs hoger ligt, dus als je veel single-threaded programmas draait lijkt mij de i5 sneller. De turbo van de i5 is 2.7GHz en van de i7 is 2.8Ghz. Ik kan echter nergens benchmarks vinden. Maar ik zie dus het voordeel van de i7 niet echt, zeker omdat je bij de 13" meteen voor de 256GB uitvoering moet gaan.

Ik heb een oude 15" MBP met een 1.83GHz coreduo en 2GB geheugen. Ik neem aan dat de 1.7 i5 MBA sneller is?

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 21-07-2011 23:05 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 17:46
Meer cache, meer mhz, hogere turbo, hyperthreading.

Wel iets minder batterijduur waarschijnlijk.

Benchmarks i5 vs i7: http://browse.geekbench.ca/geekbench2/compare/441093/441829

[ Voor 29% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 21-07-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

zonoskar schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:03:

Ik heb een oude 15" MBP met een 1.83GHz coreduo en 2GB geheugen. Ik neem aan dat de 1.7 i5 MBA sneller is?
Ja, waarschijnlijk factor 3 ofzo :P

De 1,7 i5 is zelfs sneller dan de i7 MBP's van 2010.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:15
Kan iemand mij vertellen waar ik de voorwaarden van de Apple online store kan vinden? Ik heb de items toegevoegd in het mandje, vervolgen nu naar de kassa maar heb dan nog nergens de voorwaarden kunnen zien. Daarna moet je meteen inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wat voor voorwaarden bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Voorwaarden voor het kopen als student. Je moet toch wel ergens voordat je de koop vastlegt voorwaarden te zien krijgen? (Ik ben student wel te verstaan).

Hoorde iets van maar 1 keer per jaar een mac aanschaffen met studentenkorting enzo, ik wil dat graag even zwart op wit zien.

[ Voor 29% gewijzigd door SquareOne op 21-07-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

De voorwaarde dat je student bent en recht hebt op de korting?

Denk dat je die voorwaarden eerder bij Surfnet terug kan vinden.

Verder hier trouwens:
http://www.apple.com/nl/promo/faq.html

[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
onder andere, en of ik dus 1 of meerdere macs met studentenkorting mag aanschaffen (zie mijn edit hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:32

Saninl

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:10:
Meer cache, meer mhz, hogere turbo, hyperthreading.

Wel iets minder batterijduur waarschijnlijk.

Benchmarks i5 vs i7: http://browse.geekbench.ca/geekbench2/compare/441093/441829
Is de batterijduur ook minder als hij niet op de turbo zit? Dus als je gewoon uitzendinggemist aan het kijken bent. En alleen bij het photoshoppen en gamen de mindere batterij? Of is dat structureel minder batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Brm-G schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:27:
onder andere, en of ik dus 1 of meerdere macs met studentenkorting mag aanschaffen (zie mijn edit hierboven).
Maar heb je het nu over de promo of over gewoon studentenkorting via je opleiding? Want de voorwaarden voor die laatste staan niet bij Apple, maar bij de informatie over de korting van je opleiding dus (zij betalen die korting gedeeltelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:11:
Ja, waarschijnlijk factor 3 ofzo :P

De 1,7 i5 is zelfs sneller dan de i7 MBP's van 2010.
Ik heb voor de grap geekbench eens gedraait op mijn MBP: 2.5x sneller dus.

De core i5 heeft ook hyperthreading volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 21-07-2011 23:40 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Brm-G schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:22:
Voorwaarden voor het kopen als student. Je moet toch wel ergens voordat je de koop vastlegt voorwaarden te zien krijgen? (Ik ben student wel te verstaan).

Hoorde iets van maar 1 keer per jaar een mac aanschaffen met studentenkorting enzo, ik wil dat graag even zwart op wit zien.
Als je via de juiste link het bestelproces doorloopt moet je op een gegeven moment akkoord gaan met voorwaarden. Daar staat een linkje naar de specifieke studenten voorwaarden (op de Apple site dus)

Daar staat ook dat je maar een keer per jaar mee mag doen en dat je ook maar 1 jaar garantie hebt (in andere landen krijgen studenten langer garantie :/ )

Edit: Hier dus: http://store.apple.com/Ca...spolicies_individual.html
2.8 Voor aankopen in de Apple Online Store voor het Onderwijs gelden per collegejaar de volgende volumebeperkingen:

- Desktop: één (1) per collegejaar
- Mac mini: één (1) per collegejaar
- Notebook: één (1) per collegejaar
- Beeldscherm: twee (2) per collegejaar
- Software: twee (2) per softwaretitel per collegejaar
- Apple TV: er geldt geen beperking voor het aantal Apple TV-aankopen per collegejaar
- iPod: er geldt geen beperking voor het aantal iPod-aankopen per collegejaar

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 21-07-2011 23:40 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Saninl schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:33:
[...]
Is de batterijduur ook minder als hij niet op de turbo zit? Dus als je gewoon uitzendinggemist aan het kijken bent. En alleen bij het photoshoppen en gamen de mindere batterij? Of is dat structureel minder batterijduur?
Het verschil in batterijduur zal marginaal zijn. Waarom? De i5 en de i7 hebben beide dezelfde TDP (17 Watt). Als er al verschillen zijn dan zullen deze verwaarloosbaar zijn.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:33:
[...]

Maar heb je het nu over de promo of over gewoon studentenkorting via je opleiding? Want de voorwaarden voor die laatste staan niet bij Apple, maar bij de informatie over de korting van je opleiding dus (zij betalen die korting gedeeltelijk).
aha vandaar dat ik ze nergens tegenkom. Ik begin dit jaar met mijn opleiding op de UvT daar krijgen we 8% korting op de macs, wist niet dat de extra 2% door hun worden betaald. Maar waar zouden deze voorwaarden dan moeten staan, bij het inloggen in studielink kan ik ze ook niet vinden.
fsfikke schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:37:
[...]

Als je via de juiste link het bestelproces doorloopt moet je op een gegeven moment akkoord gaan met voorwaarden. Daar staat een linkje naar de specifieke studenten voorwaarden (op de Apple site dus)

Daar staat ook dat je maar een keer per jaar mee mag doen en dat je ook maar 1 jaar garantie hebt (in andere landen krijgen studenten langer garantie :/ )
Is dit nog na het inloggen met je Apple ID?

Iedereen krijgt toch maar een jaar garantie bij Apple?

En ik kan ook nog gewoon een 2e mac toevoegen en zelf nog een 2e 75 euro giftcard.. De korting wordt er gewoon afgetrokken. En zie dat zelfs 2 printers lukt....

[ Voor 34% gewijzigd door SquareOne op 21-07-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Brm-G schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:39:
[...]

Is dit nog na het inloggen met je Apple ID?
Erna ja, zie mijn edit voor de directe link.
Iedereen krijgt toch maar een jaar garantie bij Apple?
Zie wat er tussen haakjes staat. In andere landen betekent als student kopen ook extra garantie.
En ik kan ook nog gewoon een 2e mac toevoegen en zelf nog een 2e 75 euro giftcard.. De korting wordt er gewoon afgetrokken. En zie dat zelfs 2 printers lukt....
Dat iets kan betekent niet dat iets ook de bedoeling is/mag en goedgekeurd wordt door Apple bij verificatie van de order ;) (het staat immers in de voorwaarden die je daarna accepteert)

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 21-07-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Giftcard promo is maximaal 2 per bestelling.

Staat volgens mij ook los verder van studentenkorting via je opleiding.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 21-07-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:44:
[...]

Waarom doen ze dan niet gelijk 150,- per bestelling? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, toch wel spijtig dat er geen 8gb optie is. Voor mij wellicht de afknapper om een MBA aan te schaffen. Nog even afwachten hoe de reviews zijn toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bosmonster schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:44:
[...]

Maar je mag volgens de gewone voorwaarden volgens mij maar 1 'notebook' kopen, toch kun je gewoon 2 'notebooks' toevoegen en dan ook nog 2x de giftcard.

Zouden ze hier moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Grin schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:38:
[...]
Het verschil in batterijduur zal marginaal zijn. Waarom? De i5 en de i7 hebben beide dezelfde TDP (17 Watt). Als er al verschillen zijn dan zullen deze verwaarloosbaar zijn.
TDP is het maximale vermogen van een processor (of liever gezegd de warmte afgifte maar dat is in het geval van een CPU hetzelfde). Maar die wordt meestal voor alle CPU's in dezelfde klasse gelijk gesteld, terwijl er wel verschillen kunnen zijn. Een CPU kan er namelijk wel heel goed onder zitten. Als hij de 17W in dit geval maar niet overschrijdt.

Bovendien zegt het niets over het idle stroomverbruik maar alleen over het maximale. Als het idle stroomverbruik van de i5 lager ligt, kan dat heel veel schelen in accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, de knoop is doorgehakt. Zojuist de 11"/i7/4gb/128gb ssd besteld.

11", omdat ik hem vaak mee naar school mee neem en in de avond in een 'luie-bank-houding' ga gebruiken. Daarnaast aan een extern beeldscherm voor het serieuze werk.

i7, omdat ik er vertrouwen in heb dat hij niet te warm wordt bij mobiel gebruik. Aan het externe scherm maakt het minder uit, dan ligt hij toch niet op m'n schoot. De i7 verschilt op de 11" ook meer dan op de 13". Ach, ik zal hier vast niet ongelukkig van worden.

4gb, omdat ik dit wel prima vind zo.

128gb ssd, omdat ik 64 toch wel te weinig, maar 256 weer veel te duur vind. Ik ben het gebruik van externe schermen en cloud al wel aardig gewend.

Ben erg benieuwd!
ps. ik kom van een 15" 2.53 GHz MBP '08.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

GekkePrutser schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:59:
[...]

TDP is het maximale vermogen van een processor (of liever gezegd de warmte afgifte maar dat is in het geval van een CPU hetzelfde). Maar die wordt meestal voor alle CPU's in dezelfde klasse gelijk gesteld, terwijl er wel verschillen kunnen zijn. Een CPU kan er namelijk wel heel goed onder zitten. Als hij de 17W in dit geval maar niet overschrijdt.

Bovendien zegt het niets over het idle stroomverbruik maar alleen over het maximale. Als het idle stroomverbruik van de i5 lager ligt, kan dat heel veel schelen in accuduur.
Oké helder. Toch blijf ik bij mijn standpunt.
Ik denk -gezien de minimale verschillen tussen deze processors, cores/threads/MHz/etc.- dat het zeer weinig tot geen verschil gaat maken. Ben benieuwd of ik hierop terug moet komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:53:
Hmm, toch wel spijtig dat er geen 8gb optie is. Voor mij wellicht de afknapper om een MBA aan te schaffen. Nog even afwachten hoe de reviews zijn toch.
Inderdaad, is er totnogtoe maar 1 benchmark/review verschenen? Zal wel liggen aan de verkrijgbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:33

Fiber

Beaches are for storming.

Het laatste woord over de SSD en meer: http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2011-Teardown/6130/1 ;) Ook goed nieuws, Apple wordt zuiniger met koelpasta!

PS. Lion draait als een zonnetje op de vorige generatie MBA13. Wel even wennen aan de omgekeerde scroll-beweging!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 00:02:
Ok, de knoop is doorgehakt. Zojuist de 11"/i7/4gb/128gb ssd besteld.
Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik kan zelf niet wachten tot ie binnen is :P Die 15" MBP is monsterlijk groot en zwaar in verhouding :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 07:45:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ik kan zelf niet wachten tot ie binnen is :P Die 15" MBP is monsterlijk groot en zwaar in verhouding :Y)
Bedankt!

Heb jij dezelfde of meer opslag?
Het zal wel even heel anders zijn ja, vergeleken bij de 15".
Maar toen ik de 11" en 13" naast elkaar in de winkel zag wist ik het zeker.
Met zo'n resolutie is 11" zeker niet te klein voor mij en heerlijk handzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
hier nog wat benchmarks

http://news.cnet.com/8301...-hyperdrive/?tag=mncol;1n

en hier:
http://www.pcmag.com/image_popup/0,1871,iid=305398,00.asp

[ Voor 20% gewijzigd door badflower op 22-07-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat vinden we er trouwens van van dat er geen fysieke media wordt meegeleverd? De vorige had nog een USB stick met het OS erop; deze heeft alleen een recovery via internet:
If your Mac problem is a little less common — your hard drive has failed or you’ve installed a hard drive without OS X, for example — Internet Recovery takes over automatically. It downloads and starts Lion Recovery directly from Apple servers over a broadband Internet connection. And your Mac has access to the same Lion Recovery features online. Internet Recovery is built into every newly-released Mac starting with the Mac mini and MacBook Air.
Ik heb (als beheerder en iemand die graag met andere OS'en speelt) liever gewoon een stick; en vind dit dus niet echt een verbetering.

/me Is bang dat Apple spoedig het booten van USB gaat verbannen.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 22-07-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor diegenen die niet kunnen of willen downloaden komt Apple binnenkort met een versie die op een USB-stick wordt geleverd, De USB- versie gaat 70 dollar kosten.

En er is natuurlijk al tientallen keren uitgelegd hoe je er zelf 1 kan maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 09:13 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Roamor schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:05:
Wat vinden we er trouwens van van dat er geen fysieke media wordt meegeleverd? De vorige had nog een USB stick met het OS erop; deze heeft alleen een recovery via internet:
Mooie oplossing. Ik was de USB stick al een keer kwijt geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Werkt bij jullie wel de automatic backlight dimming onder Lion? Ik heb geen Macbook Air maar een gewone maar het werkt niet meer. Het viel me gisteren ineens op en kan dus niet zeggen of het ook al was onder DP4.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:16:
[...]

Mooie oplossing. Ik was de USB stick al een keer kwijt geraakt :)
Ik ben er gewoon bang voor dat Apple op termijn net als telefoonfabrikanten de bootloader gaat locken, waardoor ik er geen (of zeer moeilijk) Linux meer op kan zetten. OSX ligt mij niet zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Quakie,

Hier even voor je getest, en hier lukt het wel. (zal even de stopwatch aanzetten)

na 4 min en 10 sec, wordt het scherm gedimt.

[ Voor 82% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Thanks Destianto, ik bedoelde meer bij verandering van omgevingslicht. Dit vond ik altijd een briljant stukje want ik zat zelden aan mijn brightness. In licht of donker het was altijd goed. Nu had ik ineens een vel scherm terwijl het zowat pikke donker was.
Of zit dit niet op een air?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:57:
[...]

Bedankt!

Heb jij dezelfde of meer opslag?
Het zal wel even heel anders zijn ja, vergeleken bij de 15".
Maar toen ik de 11" en 13" naast elkaar in de winkel zag wist ik het zeker.
Met zo'n resolutie is 11" zeker niet te klein voor mij en heerlijk handzaam.
Heb dezelfde, maar met 256GB inderdaad. Heb nu 160GB in mn MBP en dat is toch soms wel aan de krappe kant als ik wat films/series wil downloaden. Mn doel is wel om een tijdje te doen met die 11", vandaar de max config.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@ Quakie,

Kan het niet met 100% zekerheid zeggen, ik deed het namelijk wel altijd handmatig ( 4 finger bottom tap met BTT. Een paar tintjes zwakker in de avond uurtjes.

Gelukkig werken mijn andere eigen toegewezen gestures ook nog op een paar na ( aangezien OSX deze nu zelf gebruikt ;( zal dus een wat creatiever moeten zijn om dit weer te implementeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 22-07-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat lijkt de oude MBA, of anders klopt de CPU config in die post niet (i5 2.3 GHz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat lijkt me een typo, of hij heeft het over de turbo-snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Quakie schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:45:
Thanks Destianto, ik bedoelde meer bij verandering van omgevingslicht. Dit vond ik altijd een briljant stukje want ik zat zelden aan mijn brightness. In licht of donker het was altijd goed. Nu had ik ineens een vel scherm terwijl het zowat pikke donker was.
Of zit dit niet op een air?
Mijn (vorige generatie) MBA13 heeft dat volgens mij niet, of je moet het ergens aan kunnen zetten. (?) Ik gebruik altijd F1 en F2.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de verschillende toetensenbordindelingen? Ik kan via mijn Belgische werkgever een Macbook Air bestellen, maar in Belgie leveren ze geen Nederlandse indeling, dus ik zal kiezen tussen Internationaal Engels of VS. Nu kan ik op deze link de verschillen wel vinden tussen beide (wel/geen liggende ENTER-toets, ontbreken €-teken bij de 2, etc.). Echter lees ik op andere plekken dat het verschil met de ENTER-toets niet meer klopt. Bij deze Engels review, waarbij ik uit ga dat er een Engels model MBA is getest, is het €-teken aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Welke zou je willen? In Nederland is de VS indeling het meest gebruikelijk, met de brede liggende Enter, die heb ik ook, is wel altijd een CTO. Die bij Tech Radar lijkt mij UK, heeft ook een Pond teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

LuukNouwen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de verschillende toetensenbordindelingen? Ik kan via mijn Belgische werkgever een Macbook Air bestellen, maar in Belgie leveren ze geen Nederlandse indeling, dus ik zal kiezen tussen Internationaal Engels of VS. Nu kan ik op deze link de verschillen wel vinden tussen beide (wel/geen liggende ENTER-toets, ontbreken €-teken bij de 2, etc.). Echter lees ik op andere plekken dat het verschil met de ENTER-toets niet meer klopt. Bij deze Engels review, waarbij ik uit ga dat er een Engels model MBA is getest, is het €-teken aanwezig.
€-teken zou ik me niet druk over maken. Ik heb een US indeling waar geen €-tekentje op zit en toch werkt dezelfde knop net zo om een €-teken te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
MBA (13" 256Gb i5) is net geleverd... Ready to unbox... :) A boy and his toys hè...

Hopelijk tegen vanavond een tevreden gebruiker en (vooral) niet te veel ergernissen bij de overgang na 20 jaar Windows... ;)

Oh ja, er zat ook een enveloppe bij die groter was dan de doos van de MBA met daarin... De 75€ giftcard... :D

[ Voor 21% gewijzigd door MTBS op 22-07-2011 12:57 ]

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Congrats, Welcome to the real world ;)

Geeft het een paar dagen intensief gebruik en je wilt niet meer terug. En anders is er altijd nog bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

LuukNouwen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:12:
Ik heb de NL versie. En ga bij mijn toekomstige macbook hetzelfde doen. Het was even wennen, maar nu ben ik helemaal gewend en is het gewoon prettig werken met de hoge enter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:00:
[...]

Ik heb de NL versie. En ga bij mijn toekomstige macbook hetzelfde doen. Het was even wennen, maar nu ben ik helemaal gewend en is het gewoon prettig werken met de hoge enter :)
Mijn leverancier kan toch de versie leveren met het NL-toetsenbord, dus het probleem is opgelost. Wel vreemd, ik had het al 2x eerder gevraagd en toen kon het niet en nu opeens wel. Misschien scheelde het dat ik nu de bedrijfsleider te pakken had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

LuukNouwen schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:03:
[...]

Mijn leverancier kan toch de versie leveren met het NL-toetsenbord, dus het probleem is opgelost. Wel vreemd, ik had het al 2x eerder gevraagd en toen kon het niet en nu opeens wel. Misschien scheelde het dat ik nu de bedrijfsleider te pakken had ;)
Smoel? jij ook aan Apple? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:00:
[...]

Mag ik je vragen hoe vaak je de ± en §-toets gebruikt? Met even wennen kan je elk toetsenbord wel prettig gebruiken, maar ik vind het een beetje gek om een indeling te kiezen met toetsen die ik nooit zal gebruiken terwijl ze op plekken zitten waar wel nuttige toetsen kunnen zitten (zoals de ~).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die €75 gift card persoonsgebonden of kan die naar marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb hier op het werk alles in de NL uitvoeringen. Mijn voorkeur gaat uit naar de VS, maar 2 verschillende versies door elkaar is nog irritanter, dus heb besloten maar aan de NL-versie te gaan wennen. NL-keyboard besteld dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:11:
Is die €75 gift card persoonsgebonden of kan die naar marktplaats?
Ik heb die van mij net ingewisseld voor mezelf (heb ook iPad en iPhone en gebruik dat budget toch op), maar ik denk dat je ze idd zo op marktplaats kan gooien. Het proces is net zoals iedere andere prepaid die je in de winkel koopt...

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Bosmonster schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:16:
Ik heb hier op het werk alles in de NL uitvoeringen. Mijn voorkeur gaat uit naar de VS, maar 2 verschillende versies door elkaar is nog irritanter, dus heb besloten maar aan de NL-versie te gaan wennen. NL-keyboard besteld dus..
Twee versies door elkaar is wennen, maar het gaat wel. Ik heb op mijn werk een AZERTY-keybord ingesteld op Nederlands, terwijl ik thuis NL-versies heb, en dat gaat ook. Alleen de "m" en de "," haal ik nog wel eens door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
/me Is bang dat Apple spoedig het booten van USB gaat verbannen.... :(
Dat lijkt me niet, als ze zelf volgende maand lion op usb stick gaan verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:10:
[...]

Mag ik je vragen hoe vaak je de ± en §-toets gebruikt? Met even wennen kan je elk toetsenbord wel prettig gebruiken, maar ik vind het een beetje gek om een indeling te kiezen met toetsen die ik nooit zal gebruiken terwijl ze op plekken zitten waar wel nuttige toetsen kunnen zitten (zoals de ~).
Inderdaad, die ± en §-toets is mij ook een enorme doorn in het oog. En die kleine linkershift. En die rare enter. Ik heb niks tegen een verticale enter maar dan moet hij niet zo klein zijn (de onderkant is smaller dan de kleinste lettertoets :S ). Voor mij is de horizontale enter van het VS toetsenbord dan de enige optie.

Trouwens maakt Apple wel mijn ideale toetsenbord (met grote enter!), in de Japanse versie (Link). Alleen jammer van al die rare tekens anders zou ik die wel nemen :) Oh ja, en de backspace zou de grootte moeten hebben die de "1" nu heeft, en die ene toets naast de spatie zou daarbij gevoegd moeten worden. Maar ik ben ook wel een toetsenbord frusti :)

Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-Japanese.jpg

Maar mijn binnenkort te bestellen Air krijgt dus ook het VS toetsenbord. Ik ben al blij dat dit nu mogelijk is want vroeger kon je die niet eens kiezen als optie!
Bosmonster schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:16:
Je kan ook op je werk alles gewoon op VS zetten, dan kloppen de speciale tekens niet meer, maar als je blind typt merk je daar toch niks van. Sinds ik in Ierland woon, doe ik dat op mijn werk ook (Ierse toetsenborden hebben weer de " boven de 2 in plaats van de @), en nog wat kleine verschillen met speciale tekens zoals de backslash.

Bijkomend voordeel: Het is altijd lachen als iemand van de IT afdeling even op je computer moet om iets te doen :D

[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 22-07-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik heb sinds m'n MBP van 3 jaar geleden de NL tobo in gebruik op al m'n Macs. Het is in het begin even wennen maar het is een prima tobo indeling. Ik zou er iig niet zwaar aan wegen welke indeling het tobo heeft bij de aankoopt, je hebt het zo onder de knie.

Wat ik wel als advies meekreeg bij de aanschaf van mijn MBP is dat de voorraad van NL tobo's groter is in NL (logisch) en dat de US indeling je onverwacht meer wachttijd kan bezorgen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vanitas schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 13:45:
Ik heb sinds m'n MBP van 3 jaar geleden de NL tobo in gebruik op al m'n Macs. Het is in het begin even wennen maar het is een prima tobo indeling. Ik zou er iig niet zwaar aan wegen welke indeling het tobo heeft bij de aankoopt, je hebt het zo onder de knie.

Wat ik wel als advies meekreeg bij de aanschaf van mijn MBP is dat de voorraad van NL tobo's groter is in NL (logisch) en dat de US indeling je onverwacht meer wachttijd kan bezorgen.
Klopt, het kost 3 dagen extra (ik neem aan dat ze dan een VS laptop in de doos gooien maar er moeten dan wel de Nederlandse boekjes en voedingskabel bij dus het wordt toch een build to order). Hij komt dan ook uit China. Dat geeft nog een paar dagen extra verzenddtijd ook.

Maar als ik een laptop koop van €1000+ dan ga ik geen compromis doen op het gebied van het toetsenbord om hem een week eerder te hebben. Bij mijn MBP heb ik dat wel gedaan (was een inruil actie en ik kon daarmee alleen het NL model krijgen) en daar heb ik me jaren aan zitten ergeren. Met de Air ga ik dat niet doen.

Ik wacht alleen maar even op een goede review (anandtech ofzo) van de i7 en of dat zo veel warmte /accuduur gaat schelen, want het is toch wel een hele mooie optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser..

weet je wanneer anandtech meestal komt met zo'n review..

Ik was ook in de race voor een i7, maar zie op macrumors veel topics ivm fan, dat ik waarschijnlijk toch maar voor de i5 ga, de verschillen zijn niet heel groot...ik game amper en af en toe een kleine photoshop...moet geen problemen geven voor de i5..toekomst gezien is het misschien wel minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Yep i7 in de MBA = fan noise. Tenminste, daar lijkt het nu op.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1193406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl

Saninl

Hmm, ik blijf maar twijfelen.

13" staat vast.
256gb staat vast.
i5 of i7?

Ik dacht dat ik wel iets aan de i7 had ivm de spellen die ik af en toe speel (geen photoshop oid).
Ik dacht dat de batterij als ik geen spellen speel (en dus niet naar de turbo ga) geen nadelig effect heeft met de i7.

twijfel, twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:35:
weet je wanneer anandtech meestal komt met zo'n review..

Ik was ook in de race voor een i7, maar zie op macrumors veel topics ivm fan, dat ik waarschijnlijk toch maar voor de i5 ga, de verschillen zijn niet heel groot...ik game amper en af en toe een kleine photoshop...moet geen problemen geven voor de i5..toekomst gezien is het misschien wel minder..
Bij de vorige Air was het heel snel - De 2010 Airs kwamen uit op 20 Oktober. Na 6 dagen had hij al een review van de basis modellen (11" en 13"), en bijna 2 weken daarna kwam hij met een review van het 11" model met de maximale specs (toen viel de warmte ontwikkeling erg mee, maar ook de extra snelheid was maar 10% ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Saninl schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:05:
[...]
Ik dacht dat ik wel iets aan de i7 had ivm de spellen die ik af en toe speel (geen photoshop oid).
Volgens mij zijn er maar weinig spellen die daar baat van hebben. En als de i7 inderdaad meer fan noise heeft dan betekent dat dat de accu duur ook minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
[...]

13" staat vast.
256gb staat vast.
i5 of i7?

Ik dacht dat de batterij als ik geen spellen speel (en dus niet naar de turbo ga) geen nadelig effect heeft met de i7.

twijfel, twijfel...
De i7 scoort wel zon 1000 punten meer in de geekbench, is toch aardig wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

[...]

13" staat vast.
256gb staat vast.
i5 of i7?

twijfel, twijfel...
Ik zit deels in hetzelfde schuitje. Alleen zit er bij mij nog de MBP optie er bij.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Als ik die thread zo lees dan zie ik evenveel berichten van mensen met fan noise als zonder. En de mensen met problemen irritaties die schreeuwen altijd het hardst... Ik maak me er niet echt zorgen om.

En zoals aangegeven in de thread is de kans groot dat Spotlight op de achtergrond aan het indexen is of iets anders wat wat te doen heeft.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

q-enf0rcer.1 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:09:
[...]
De i7 scoort wel zon 1000 punten meer in de geekbench, is toch aardig wat ;)
En als je SuperPi gaat draaien is de i7 ook sneller. De vraag is alleen in hoeverre dat overeenkomt met je dagelijks gebruik.
Vanitas schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Als ik die thread zo lees dan zie ik evenveel berichten van mensen met fan noise als zonder.
Ik zie daar 0 meldingen van iemand met 11" i7 die geen fan noise heeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Philflow op 22-07-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Philflow schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:12:

[...]

Bij 1/10e van de posts staat maar dat het om een 11" gaat en de thread gaat eigenlijk over de 13".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Vanitas schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:20:
[...]

Bij 1/10e van de posts staat maar dat het om een 11" gaat en de thread gaat eigenlijk over de 13".
De thread gaat over de Macbook Air, niet over het formaat!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Toppe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:22:
[...]

De thread gaat over de Macbook Air, niet over het formaat!
Titel van de thread op Macrumors: "New 13 inch Macbook Air Fan Noise"

>_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Philflow schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:12:
[...]

En als je SuperPi gaat draaien is de i7 ook sneller. De vraag is alleen in hoeverre dat overeenkomt met je dagelijks gebruik.

[...]

Als je alleen gaat mailen etc dan heb je natuurlijk weinig aan zon i7 processor.

Ik heb de i7 processor genomen omdat ik Photoshop en van plan ben wat Football Manager te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Ik snap niet dat mensen een Air nemen om 'm vervolgens op hun bureau neer zetten om hem daar te gebruiken... De Air is (in mijn ogen) niet bedoeld om op te game'n etc... het is goede laptop als je er maar niet te veel van verwacht. In de toekomst komt er zeker nog een iMac bij, juist omdat ik meer er wil mee gaan doen.

Nu gebruik ik hem voor het importeren van foto's en wat scripting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Toppe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:26:
Ik snap niet dat mensen een Air nemen om 'm vervolgens op hun bureau neer zetten om hem daar te gebruiken... De Air is (in mijn ogen) niet bedoeld om op te game'n etc... het is goede laptop als je er maar niet te veel van verwacht. In de toekomst komt er zeker nog een iMac bij, juist omdat ik meer er wil mee gaan doen.

Nu gebruik ik hem voor het importeren van foto's en wat scripting :P
Ben ik met je eens, een Mac om te gamen is gewoon niet verstandig. Mobiele onderdelen voor 3x de prijs van de normale onderdelen als je een PC koopt. Bovendien zijn de meeste games alleen voor Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Uit de test van PC Magazine blijkt de nieuwe 13 inch Air iets langzamer te zijn wat betreft gaming t.o.v. de vorige die de Nvidia 320 had.

http://www.pcmag.com/image_popup/0,1871,iid=305398,00.asp

Voor software die vooral gebruik maken van de CPU is de nieuwe Air wel een hele verbetering.

http://www.nu.nl/internet...n-in-nepwinkel-apple.html

[ Voor 11% gewijzigd door cc12 op 22-07-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hij is natuurlijk vooral bedoeld voor onderweg. In het park, trein, vliegtuig, Starbucks, hotelkamer, klanten, etc. Maar als je kleinbehuisd ben snap ik best dat je hem koopt voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Fiber schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:42:
Hij is natuurlijk vooral bedoeld voor onderweg. In het park, trein, vliegtuig, Starbucks, hotelkamer, klanten, etc. Maar als je kleinbehuisd ben snap ik best dat je hem koopt voor thuis.
Ik niet om eerlijk te zijn. Een Air is juist mooi omdat hij zo licht en compact is... Handig voor onderweg dus.
Al zou ik wat kleiner wonen had ik alsnog een Pro besteld, uiteraard wel het 15" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Toppe schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Ik niet om eerlijk te zijn. Een Air is juist mooi omdat hij zo licht en compact is... Handig voor onderweg dus.
Al zou ik wat kleiner wonen had ik alsnog een Pro besteld, uiteraard wel het 15" model.
Sommigen mensen gebruiken het in beide omstandigheden en dan is de Pro niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik heb nu juist de 15" MBP die ik voornamelijk thuis gebruik, maar die vind ik gewoon te groot en te zwaar voor bankgebruik. Heb de Air dus ook voornamelijk voor thuis (maar ook wel af en toe voor meenemen) genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online
Hmz dat blijft altijd lastig... ik zou zelf dan alsnog voor de pro gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
15" Pro is wel echt groot en zwaar. Je moet hem echt kopen als je werkcomputer. Gezien de schermmogelijkheden en resoluties heeft Apple hem zo ook bedoelt.

Wil je handzamer, beetje werken, mobiel zijn en bankzitten, denk ik dat een 13" beste oplossing is. En dan heb je nu twee smaakjes: een MBA of een MBP, met beide voor- en nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:57
mijn 11' Air is voornamelijk voor thuis op de bank, overigens heb ik in mijn studeerkamer nog een pc staan met 2 beeldschermen dus de Air is een secundair apparaat voor mij. Mijn keuze voor 11" is voor de keren dat ik de Air meeneem op vakantie of meesleep voor andere redenen. Voor mij moet een laptop vooral licht zijn en het liefst zo klein mogelijk zijn met redelijke prestaties. Daar voldoet de 11" Air dus aan, ik heb nog een oude 2006 Macbook staan en die heb ik eigenlijk nauwelijks aangeraakt in al die jaren voornamelijk omdat ik 13" te groot vond voor onderweg en de Macbook was vooral "zwaar". Die is nu daarom ook gedoneerd aan mijn vriendin :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Denk je een mooi hoesje voor je MB te bestellen, krijg ik ipv de 13 inch versie, de 11 inch versie. Zonde!
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9550/dsc1240h.jpg
offtopic:
te koop dus, pm maar

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
Aangezien het hier nog steeds het topic "ervaringen" is, zal ik mijn allereerste over de nieuwste MBA (13", 256Gb, i5) hier eens neerpennen... :)

Na de eerdere iPhone en iPad was ik niet echt meer verbaasd over de manier van verpakken bij Apple en over de degelijkheid van hun materiaal, maar toch blijft dit echt een staaltje van vakmanschap hoor. Je voelt je blij als een kind bij het unboxen en zodra je de MBA in handen hebt (en open doet) voel je gewoon dat je topmateriaal in handen hebt.

De eerste keer opstarten met daarbij het doorlopen van de basisconfig gaat echt vlot. Daarna kom ik voor de eerste keer in contact met OSX en dat geeft echt een zalig gevoel. Misschien ben ik door IOS al lichtjes vertrouwd met Apple (en Lion neigt toch meer dan zijn voorgangers naar IOS), maar ik heb voorlopig geen enkel groots probleem. Dat komt nog wel vermoed ik... :)

Eerste indrukken zijn dus heel positief! Mooie beeldkwaliteit, zeker niet te veel (storende) reflectie op het scherm, supersnel internet (fibernet van telenet), gestures zijn de max, zeer mobiel toestelletje, leuke basisapplicaties, enz...

Batterij gaat niet te snel naar beneden en laadt heel snel terug op, opstarten vanuit slaapstand duurt een goeie seconde, opstarten vanop nul duurt een tiental seconden, geen "blokjes" in safari bij het snel scrollen in een pagina,...

Enige wat ik nu zo een beetje raar vind is dat de mailapplicatie echt al mijn gmail-mails aan het binnentrekken is (en dat zijn er meer dan 10000). Zouden die mails lokaal opgeslagen worden (en plaats in beslag nemen op de HD) of is er een rechtstreekse verbinding met de gmail-server?

[ Voor 6% gewijzigd door MTBS op 22-07-2011 17:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Ik gebruik mijn oude MacBook ook vooral thuis als bankcomputer. Ik heb nog een Mac Mini voor het "serieuzere" werk. De MacBook gebruik ik sinds de komst van een iPad eigenlijk steeds minder. Mijn oude MacBook is belastingtechnisch afgeschreven en ik kan BTW-vrij een nieuwe kopen (en daarna in een paar jaar weer afschrijven). Maar omdat de iPad van mijn vriendin is en dus niet kan gebruiker voor mijn freelance werk, dus wil ik een nieuwe en is de keuze gevallen op een MBA, omdat ik de MacBook Pro te groot, zwaar en met een SSD te duur vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
MTBS schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:06:
...

Enige wat ik nu zo een beetje raar vind is dat de mailapplicatie echt al mijn gmail-mails aan het binnentrekken is (en dat zijn er meer dan 10000). Zouden die mails lokaal opgeslagen worden (en plaats in beslag nemen op de HD) of is er een rechtstreekse verbinding met de gmail-server?
Wordt ook lokaal opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
The Great HooD schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:16:
[...]

Wordt ook lokaal opgeslagen.
Maar als ik ze wis uit het mailprogramma van OSX, zijn de mails ook gedelete uit mijn gmail map online...

Misschien moet ik mijn gmail account als POP instellen ipv IMAP zodat alles op de GMAIL server blijft staan, ook al delete ik de mails in de applicatie onder OSX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:26
Vandaag trouwens een high end 13.3 inch binnen gekregen voor een collega. Zit geen Samsung maar Toshiba 256GB SSD in, dus lijkt in elke Air een verrassing te zijn welke SSD er in zit. De Samsung schijnt veruit het snelst te zijn... Ik weet niet in hoeverre je dit merkt in de normale dagelijkse taken maargoed, toch jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De Samsung is zo'n 11% sneller in Xbench. Zal je niet merken tijdens normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Jaspur schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:02:
Denk je een mooi hoesje voor je MB te bestellen, krijg ik ipv de 13 inch versie, de 11 inch versie. Zonde!
[afbeelding]
offtopic:
te koop dus, pm maar
Hmm wel goed dat je het zegt, moet nog even op zoek naar een 11" hoes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Daarom zijn de omschrijvingen op de Apple site ook altijd een beetje vaag. Ze gebruiken vaak verschillende fabrikanten voor componenten als schermen, SSD, RAM, etc, die binnen de marges licht kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MTBS schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 18:12:
[...]

Maar als ik ze wis uit het mailprogramma van OSX, zijn de mails ook gedelete uit mijn gmail map online...

Misschien moet ik mijn gmail account als POP instellen ipv IMAP zodat alles op de GMAIL server blijft staan, ook al delete ik de mails in de applicatie onder OSX...
IMAP slaat ook lokaal op en haalt headers op voor search e.d.

Juist met POP ga je echt letterlijk alles ophalen en dat is nogal 1990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik gebruik gewoon de webmail van Google. Met Google Talk die een melding geeft als er mail binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:09
mijn vriendin heeft net een week voor de upgrade bij de mediamarkt een 13" MBA gehaald, weet iemand of het bijv. net als bij de ipad mogelijk is om toch minstens €50 terug te krijgen of om hem om te ruilen voor een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Meestal valt er wel met ze te praten over zoiets, maar officieel heb je weinig rechten.
http://www.mediamarkt.nl/#retour

Je kan ook Apple zelf bellen, daar valt soms ook wel eens wat te regelen.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.