badflower schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:59:
[...]
ik twijvel over precies hetzelfde.
MBA is in feite even snel als MBP van vorig jaar, dus prima voor zwaar werk. Scherm is misschien wat minder, maar als ik echt werk hang ik hem toch aan m'n Dell.
15" MBP is zeker sneller qua processing power (quad core), maar je moet hem denk ik toch gaan upgraden met een SSD (al dan niet via Apple) voordat je dezelfde snelheid experience hebt als de MBA, die al een SSD heeft. Zelf zou ik hem met mat scherm nemen, dan kun je er tenminste normaal op werken.
Op de lange duur heb je denk ik meer aan een MBP, je kan er nog eens geheugen bij prikken of snellere en grotere SSD in zetten (die in de toekomst zeker gaan komen).
Maar ja, die MBA's zijn wel echt vet en goedkoper.
En ik dacht dat ik enige was met dat aankoop probleem
Het is precies zoals je zelf zegt: Lange termijn heeft de MBP qua CPU en geheugen een streepje voor. Zo uit de doos heeft de Air een voordeel m.b.t. 256GB SSD (heeft iemand hier al een review/benchmark van?) en battery life.
Daarnaast heeft de MBP een optie voor een High-Res scherm wat mij ook wel erg fijn lijkt. Druk je in die MBP een Vertex 3 ben je volgens mij redelijk "packed".
Het stomme is: Ik kom van een Mid-2007 MBP (15", 2,4Ghz C2D (Rosetta?), 4GB, Momentus XT) en deze voldeed mij eigenlijk prima sinds die hybride Momentus XT er in zat. Jammergenoeg heb ik last van een falende GPU die ik inmiddels al 4x in de oven heb gebakken

en inmiddels ook al gereballed heb, maar jammer genoeg hield hij er nu weer mee op. Ik ga hem nog 1x bakken, maar ik wil nu gewoon een nieuwe laptop aanschaffen. Toch wil ik ten opzichte van een 4 jaar oude MBP wel een gigantische snelheidswinst krijgen, aangezien het me minimaal 1600 euro kost (meest uitgebreide BTO Macbook Air).
Het enige probleem is dus: ga ik die MBA ervaren als een upgrade van 1600 euro, of kan ik mezelf beter trakteren op een gloedjenieuwe MBP waar ik later nog eens een Vertex 3 (oid) in zet...
Lastig lastig...
Hoi.