Ik zie net dat er geen displayport meer op zit. Alleen thunderbolt. Zo dat is wel een dik nadeel... of er moeten thunderbolt naar hdmi kabels bestaan.LordLynx schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:02:
Kun je er eigenlijk nog een gewone HDMI monitor op aansluiten? Of ben je verplicht 1000 euro uit te geven voor dat 27"thunderbolt geval?
Je kan je gewoon je mini display kabel in je thunderbolt prikken hoor
Er is maar één mobiele i7 2nd gen. ULV (i.e. 17 Watt) met een kloksnelheid van 1.8 GHz.GekkePrutser schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:03:
[...]
Waar zie je die typenummers? Ik zie ze nergens staan bij tech specs.
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de i5, of dit de 2537M is of een van die nieuwere. Die hadden namelijk niet alle features.
http://www.intel.com/prod.../index.htm#specifications
Zelfde verhaal met de i5 1.6, dat is een 2467M.
Voor de volledigheid, de i5 1.7 is een 2557M.
[ Voor 42% gewijzigd door Grin op 20-07-2011 15:13 . Reden: Voor de volledigheid :) ]
De i5 1.6 lijkt me geen 2467M aangezien die geen HD graphics heeftGrin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:07:
[...]
Er is maar één mobiele i7 2nd gen. ULV (i.e. 17 Watt) met een kloksnelheid van 1.8 GHz.Moet dus wel de 2677M zijn.
Glossy displays in tegenstelling tot matte displays op het vorige model ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nee hoor, vorige waren ook glossy.TLRnZ schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:14:
Glossy displays in tegenstelling tot matte displays op het vorige model ?
11" besteld... levertijd morgen of overmorgen
Wat ik me wel afvraag... hier krijg je dus Lion bij.
Maar houdt dat dan in dat ik hem straks ook voor mijn iMac uit de App Store kan downloaden ?
Of zal Lion nog apart op een stikkie geleverd worden zoals bij de vorige Macbook Air's
Wat ik me wel afvraag... hier krijg je dus Lion bij.
Maar houdt dat dan in dat ik hem straks ook voor mijn iMac uit de App Store kan downloaden ?
Of zal Lion nog apart op een stikkie geleverd worden zoals bij de vorige Macbook Air's
Als ik naar het prijsverschil kijk tussen de gewone Apple store en die voor onderwijs dan zie ik kortingen van ~60 tot ~90 die worden uitgedeeld. Hoe kom je op 120?rvtk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:04:
[...]
Gelukkig wel 120 euro onderwijs korting, is de schade wat minder groot.
Dan zal het een custom zijn, zodat ie wel HD graphics heeft. Het is de enige proc met de specs van de Apple site.Martijn schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:13:
[...]
De i5 1.6 lijkt me geen 2467M aangezien die geen HD graphics heeft...
Als je op www.surfspot.nl inlogt en dan naar de Apple partnershop gaat krijg je de korting te zien die bij jou onderwijsinstelling hoort. Dit verschilt per instelling en is meestal hoger dan de korting die je via de gewone Apple onderwijs store krijgt.oscardt schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:15:
[...]
Als ik naar het prijsverschil kijk tussen de gewone Apple store en die voor onderwijs dan zie ik kortingen van ~60 tot ~90 die worden uitgedeeld. Hoe kom je op 120?
[ Voor 8% gewijzigd door rvtk op 20-07-2011 15:18 ]
Inderdaad, je hebt gelijk.Grin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:07:
[...]
Er is maar één mobiele i7 2nd gen. ULV (i.e. 17 Watt) met een kloksnelheid van 1.8 GHz.Moet dus wel de 2677M zijn.
Voor de volledigheid, de i5 1.7 is een 2557M.
Dat maakt de keuze weer wat moeilijker want de i5 1.6 heeft geen vt-d (en dat kan in de toekomst belangrijk zijn voor VMWare), en de turbo van de 1.6 is 2.3 Ghz en van de 1.8 is 2.9 Ghz! Dat scheelt nogal wat.
Ben alleen bang dat de i7 wel erg heet gaat worden als die echt op 2.9 Ghz gaat turbo'en, dus de kans is dat ze hem gaan throttelen. En dan is het weer de moeite niet waard
PS Features: i5 2467M en i7 2677m
PS Volgens die spec site van intel heeft de 2467M wel degelijk integrated graphics, alleen of dit de HD3000 is of iets anders staat er niet bij. Maar er staat wel:
Dus ik denk dat dat wel goed zit.All 2nd generation Intel® Core™ i5 processors feature:
Intel® Turbo Boost Technology 2.0◊
Intel® HT TechnologyΔ
Intel® HD Graphics 3000
[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2011 15:22 ]
Zo, net de 11 Air gelijk maar besteld met i7/4GB/256GB
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
Ga je die als primaire machine gebruiken?Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:26:
Zo, net de 11 Air gelijk maar besteld met i7/4GB/256GB
Ben benieuwd!
Ik zit te twijfelen, de 11 en 13 inch in jouw config is exact even duur namelijk...
Ik heb de prijzen van de oude MBA's niet zo in m'n hoofd. Maar is dat bericht van een tijdje terug over mogelijke prijsdalingen nou uiteindelijk waarheid gebleken?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Grappig detail overigens: De bestelcode van die max 11" is: Z0MG 

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2011 15:32 ]
Jup, ze zijn goedkoper geworden, vanaf 949,- USD i.p.v. 999,-fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:29:
Ik heb de prijzen van de oude MBA's niet zo in m'n hoofd. Maar is dat bericht van een tijdje terug over mogelijke prijsdalingen nou uiteindelijk waarheid gebleken?
Als je een MBA met 4GB ram wilt wel ja.fsfikke schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:29:
En ik ben benieuwd wanneer Mycom ze heeft. Want als ik hem daar koop krijg ik gelijk 3 jaar garantie.
[ Voor 14% gewijzigd door Aike op 20-07-2011 15:32 ]
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Scheelt heel iets inderdaad. Was 999 euro, nu 949...
In US$ is de prijs gelijk, maar je krijgt nu 4GB ipv 2GB intern.
In US$ is de prijs gelijk, maar je krijgt nu 4GB ipv 2GB intern.
[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 20-07-2011 15:33 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Mmm, iPad hopelijk verkopen aan mn ouders, vrijdag loon en via surfspot Macbook AIR 13" I5 4GB 128GB halen!
Heb nu een 24" iMac, helaas is die dus niet als extern beeldscherm te gebruiken
Heb nu een 24" iMac, helaas is die dus niet als extern beeldscherm te gebruiken
Wel triest dat ze nog steeds (te) weinig aan die wisselkoers gedaan hebben.
949 euro hier vs 775 euro in de VS
Je vergeet een stapeltje belastingen en koopkrachtcompensatie.
Je vergeet de BTW?matthijst schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:37:
Wel triest dat ze nog steeds (te) weinig aan die wisselkoers gedaan hebben.
Ah ja, sorry, maar dan nog scheelt het 75 euro
eerste review van een 11":
http://www.laptopmag.com/...ook-air-11-inch-2011.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 20-07-2011 15:45 ]
Twijfel twijfel..
Macbook pro 13" 4GB
of
Macbook air 13" 4GB...
€ 1.149,54 voor de air
€ 1.056,72 voor Pro
+ voor de air; SSD
+ voor de air; lichter
- voor de air; geen CD/DVD
- voor de air ; weinig poorten
Macbook pro 13" 4GB
of
Macbook air 13" 4GB...
€ 1.149,54 voor de air
€ 1.056,72 voor Pro
+ voor de air; SSD
+ voor de air; lichter
[ Voor 114% gewijzigd door KoudeAardbei op 20-07-2011 15:53 ]
Ik wacht nog even de reviews af voordat ik de mijne bestel maar het is zeker een mooie upgrade
39
Wat wil je nu dat wij zeggen?KoudeAardbei schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:46:
Twijfel twijfel..
Macbook pro 13" 4GB
of
Macbook air 13" 4GB...
€ 1.149,54 voor de air
€ 1.056,72 voor Pro
+ voor de air; SSD
+ voor de air; lichter
Een duidelijke + voor de Air is nog wel de resolutie (1440x900 ivm 1280*800)
Hmm, battery van de 11" is stukje slechter geworden dan de vorige schijnt het.
13" - 6:25
11" - 4:46
Verwijderd
Mocht iemand toevallig de media markt binnen stappen, kun je dan even kijken of ze er al te koop zijn?
Ze nemen de telefoon niet op, heb 20 minuten zitten w8en... en ik woon er niet echt vlakbij om te gaan kijken.
Ze nemen de telefoon niet op, heb 20 minuten zitten w8en... en ik woon er niet echt vlakbij om te gaan kijken.
Mjah processor is ook wel tig keer krachtiger gewordenmatthijst schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:58:
Hmm, battery van de 11" is stukje slechter geworden dan de vorige schijnt het.
Hah, en de eerste iPad had modelnummer A1337Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:31:
Grappig detail overigens: De bestelcode van die max 11" is: Z0MG
Ik heb af en toe het vermoeden dat ze dit expres doen. Zou wel stoer zijn.
Valt er op de nieuwe Macbook Air een beetje goed te Photoshoppen? 1.8ghz klinkt niet echt geweldig, maar het is wel een i7 processor...
Ik heb MyCom net gebeld en ze weten niet wanneer ze in de winkels liggen. Ik krijg mail zodra ze meer weten.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:05:
Mocht iemand toevallig de media markt binnen stappen, kun je dan even kijken of ze er al te koop zijn?
Qua performance is het prima te doen, scherm is alleen veel te klein natuurlijk. Kun je net je tools kwijt
Over de resolutie maak ik me weinig zorgen, 1440x900 heb ik jaren op gewerkt met Photoshop, dat gaat prima.Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:18:
Qua performance is het prima te doen, scherm is alleen veel te klein natuurlijk. Kun je net je tools kwijt
Op de Apple site vind ik niks over de i7 turbo, hebben ze deze functie er wel ingelaten?
[ Voor 12% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 20-07-2011 16:21 ]
De resolutie is identiek aan het scherm van de macbook pro 15". Hierop werken volop designers.Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:18:
Nog voordelen voor de Pro:KoudeAardbei schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:46:
Twijfel twijfel..
Macbook pro 13" 4GB
of
Macbook air 13" 4GB...
€ 1.149,54 voor de air
€ 1.056,72 voor Pro
+ voor de air; SSD
+ voor de air; lichter
- eenvoudig HDD upgraden naar SSD, hybrid of SSD + HDD
- scherm heeft hogere gamut (betere kleuren)
Die hebben meestal wel het hires MBP scherm4POX schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:23:
[...]
De resolutie is identiek aan het scherm van de macbook pro 15". Hierop werken volop designers.
Gaan jullie voor het US of voor Nederlands keyboard? Ik heb nog nooit echt met een apple gewerkt dus weet ik niet welke fijner zal zijn.
Ik werk op de hires 15" en dat is eigenlijk al veel te klein. Ik kan net 1 kolom tools kwijt en daarnaast een website-design. Maar dat betekent dus dat je continu tools aan het switchen ben.
US heeft de brede enter toets, vind ik persoonlijk fijner.Takenzo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:
Gaan jullie voor het US of voor Nederlands keyboard? Ik heb nog nooit echt met een apple gewerkt dus weet ik niet welke fijner zal zijn.
Ik zit te twijfelen om mijn huidige MBP 13" 2009 te vervangen met de MBA 13". Mijn MBP heeft 2GB geheugen en een Core2Duo van 2.26GHz. Ik neem aan dat de MBA met 4GB en de i5 beduidend sneller is icm de SSD?
Ja.Viccers schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:32:
Ik zit te twijfelen om mijn huidige MBP 13" 2009 te vervangen met de MBA 13". Mijn MBP heeft 2GB geheugen en een Core2Duo van 2.26GHz. Ik neem aan dat de MBA met 4GB en de i5 beduidend sneller is icm de SSD?
De MBP is geen match voor de nieuwe Air.
Is wel sneller ja. Van de andere kant: als je alleen een beetje surft en office doet, je applicaties open laat staan en je Mac nooit boot, zal er helemaal niks sneller gaan 
Air 13" 2011 review: http://www.laptopmag.com/...-macbook-air-13-2011.aspx
Air 13" 2011 review: http://www.laptopmag.com/...-macbook-air-13-2011.aspx
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 16:43 ]
MyCom heeft geen idee wanneer de MBA in de winkel ligt en ze weten ook niet wanneer ze dat wel weten.

Toetsenbord BELGIE is AZERTY met kleine entertoets veronderstel ik... Is er ook een AZERTY met grote entertoets als optie?
Merk je het verschil tussen de i5 en de i7 bij simpele videobewerking als iMovie (13")?
Sta op het punt te bestellen...
Merk je het verschil tussen de i5 en de i7 bij simpele videobewerking als iMovie (13")?
Sta op het punt te bestellen...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Air heeft daarentegen een hogere pixeldichtheid en hogere resolutie. Ook heeft het scherm geen extra glasplaat waardoor werken in buitenlucht met zon wat beter is.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:24:
[...]
Nog voordelen voor de Pro:
- eenvoudig HDD upgraden naar SSD, hybrid of SSD + HDD
- scherm heeft hogere gamut (betere kleuren)
Aan andere kant is de scherm ook een stuk moeilijker schoon te maken.
Nauwelijks....MTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:46:
Hier zie je het verschil: http://support.apple.com/kb/HT2841Takenzo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:28:
Veel Tweakers prefereren volgens mij de US indeling met lange enter en backslash toets op de goede plek
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 20-07-2011 16:54 ]

Toetsenbord is dus veranderd. Moest ook wel nu er weer Illuminated Keyboard in zit. Maar de nieuwe knoppen zijn de dus nieuwe Lion knoppen. Op mijnes staan namelijk nog expose en widgets.
Zie ook geen Eject knopje meer, die ook nutteloos is als je geen superdrive hebt. Denk dat veel Air gebruikers niet eens een superdrive hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door kx22 op 20-07-2011 16:55 ]
Ja en vooral op de 11" omdat daar de metalen rand naast de toetsen veel dichterbij zit dan de 13". De enter toets is onderaan minder breed dan een gewone lettertoets dus de kans is groot dat als je hem daar raakt, je dan langs die rand (die even hoog is als de toetsen in normale toestand) schraapt met je vinger.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:30:
[...]
US heeft de brede enter toets, vind ik persoonlijk fijner.
Om die reden ga ik ook voor het US toetsenbord, jammer alleen dat Apple er 3 dagen over doet om dat te verwisselen (Waarom kunnen ze niet gewoon een Amerikaanse laptop in de doos doen?) en dan komt ie net te laat aan voor mijn vakantie over 2 weken
Nee, is er niet volgens mij, enige met horizontale (grote) entertoets is het U.S. QWERTY model.MTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 16:46:
Toetsenbord BELGIE is AZERTY met kleine entertoets veronderstel ik... Is er ook een AZERTY met grote entertoets als optie?
Dit US model is trouwens toevallig die op het plaatje hieronder vvvvvvvvvvvvv
[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2011 17:05 ]
Wow, ja inderdaad. 100€ korting bij de 13-inch:128 GB en 120€ bij de 13 inch 256GB.rvtk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:17:
[...]
Als je op www.surfspot.nl inlogt en dan naar de Apple partnershop gaat krijg je de korting te zien die bij jou onderwijsinstelling hoort. Dit verschilt per instelling en is meestal hoger dan de korting die je via de gewone Apple onderwijs store krijgt.
En daar komt nog de 75€ waardebon voor de App store bij
Goed om te weten.
Verwijderd
Ik wil de 11 inch kopen, twijfel alleen tussen de 1.6 en 1.8 GHz. Iemand enig idee of je dit merkt bij gebruik van office en surfen/downloaden en een spel zoals FIFA. Ook gekeken naar de turbo's van beide?
Voor office en dowloaden niets, voor Fifa denk ik ook niet maar dat weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:21:
Ik wil de 11 inch kopen, twijfel alleen tussen de 1.6 en 1.8 GHz. Iemand enig idee of je dit merkt bij gebruik van office en surfen/downloaden en een spel zoals FIFA. Ook gekeken naar de turbo's van beide?
Verder is de kans groot dat de turbo maar een korte tijd gebruikt kan worden, hij gaat waarschijnlijk snel throttlen. Waardoor het verschil tussen i5 en i7 nog kleiner zal uitvallen, verwacht ik.
Verwijderd
Throttlen? Wat is dat?Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:24:
[...]
Voor office en dowloaden niets, voor Fifa denk ik ook niet maar dat weet ik niet zeker.
Verder is de kans groot dat de turbo maar een korte tijd gebruikt kan worden, hij gaat waarschijnlijk snel throttlen. Waardoor het verschil tussen i5 en i7 nog kleiner zal uitvallen, verwacht ik.
Zit de turbo er uberhaupt wel in? Dit staat volgens mij niet op de Apple site?
hmm, echt lastig nu.
geupgrade 13" MBA i7 1.8ghz en 13" MBP 2.7 i7 kosten nu vrijwel hetzelfde. Maar die MBP heeft slome HD, en upgrade daarvan naar SSD is echt prijzig (+ 400 euro).
Dus de MBA is eigenlijk de betere, ook qua resolutie en scherm.
Enige is, vraag me af of die hoeveelheid extra ghz (2.7) van de MBP gaat merken, en zo ja wanneer.
twijvel.....
reviews anyone?
geupgrade 13" MBA i7 1.8ghz en 13" MBP 2.7 i7 kosten nu vrijwel hetzelfde. Maar die MBP heeft slome HD, en upgrade daarvan naar SSD is echt prijzig (+ 400 euro).
Enige is, vraag me af of die hoeveelheid extra ghz (2.7) van de MBP gaat merken, en zo ja wanneer.
twijvel.....
reviews anyone?
Door hitte de snelheid terug draaien, zoals de vorige Air ook deed: http://www.notebookjourna...ly-2011-mc724da-nkst-1305
Wel qua resolutie, niet qua kleuren. De MBP heeft namelijk een hogere gamut.badflower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:31:
hmm, echt lastig nu.
Een 256GB SATA III SSD heb je voor 350 euro. Of voor 90 euro een 500GB Hybrid drive.
Je zou ook voor 170 eur een 128GB SSD kunnen nemen en dan de HDD verhuizen naar de Optibay.
Als je veel CPU intensief werk doet zal de MBP een flink stuk sneller zijn, ook door boven genoemd throttlen.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 17:39 ]
Heb je een link naar review van die Gamut? Zie ik het nergens terug op de site? Wel een belangrijk verschil.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:35:
[...]
Wel qua resolutie, niet qua kleuren. De MBP heeft namelijk een hogere gamut.
Een 256GB SATA III SSD heb je voor 350 euro. Of voor 90 euro een 500GB Hybrid drive.
En klopt wat betreft de SSD, maar schijnt dat veel mensen wel problemen hebben met custom SSDs er in plaatsen.. Echter reviewer van Anandtech vond zelf geen problemen.
De gamut kun je terug vinden in Anandtech's reviews. Ik ben zelf van een 13" MBA 2010 naar de 13" MBP 2011 gegaan. Het verschil is duidelijk te zien.badflower schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Heb je een link naar review van die Gamut? Zie ik het nergens terug op de site? Wel een belangrijk verschil.
En klopt wat betreft de SSD, maar schijnt dat veel mensen wel problemen hebben met custom SSDs er in plaatsen.. Echter reviewer van Anandtech vond zelf geen problemen.
Inmiddels werken de 13 en 15" MBP prima met SATA III SSDs. Alleen de 17" hebben nog problemen.
PS. ik had nog 2 opmerkingen toegevoegd aan mijn vorige post.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 17:47 ]
thanks, ga eens kijken. Heb jij glossy scherm of mat op je MBP?Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:46:
[...]
De gamut kun je terug vinden in Anandtech's reviews. Ik ben zelf van een 13" MBA 2010 naar de 13" MBP 2011 gegaan. Het verschil is duidelijk te zien.
Inmiddels werken de 13 en 15" MBP prima met SATA III SSDs. Alleen de 17" hebben nog problemen.
Edit: ik had nog 2 opmerkingen toegevoegd aan
13" dus glossy.
Idd 13". En ik heb zelf de Seagate hybrid drive ingebouwd. Heb dus SSD-achtige snelheden met booten en applicaties starten, 500GB opslag ruimte en een DVD drive. Bevalt mij erg goed. SSD heb ik verkocht.
PS. Notebookcheck heeft waarschijnlijk ook metingen m.b.t. kleuren op MBP vs. MBA.
PS. Notebookcheck heeft waarschijnlijk ook metingen m.b.t. kleuren op MBP vs. MBA.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 17:53 ]
Wat een vette HD. Die kende ik niet. Lijkt me echt ideaal, snel, veel GB en redelijk goedkoop.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:50:
Idd 13". En ik heb zelf de Seagate hybrid drive ingebouwd. Heb dus SSD-achtige snelheden met booten en applicaties starten, 500GB opslag ruimte en een DVD drive. Bevalt mij erg goed. SSD heb ik verkocht.
Bedankt voor de tip
Trouwens opvallend dat de 13" SSD zoveel sneller is dan de 11" SSD in de Laptopmag review:
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 18:10 ]
Wel een handige oplossing is dat. 128 GB SSD is me te weinig en 256 GB vind ik teveel kostenPhilflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:50:
Zou kunnen. Ik verwacht dat ze allebei een zelfde sandy bridge moederbord gebruiken. Het verschil in snelheid is dusdanig groot dat het weleens zou kunnen dat de alleen de 13" in SATA III draait. Ik ben benieuwd naar Anandtech's review, die zal dit wel behandelen verwacht ik.Roamor schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:13:
Ander moederbord/controller waarschijnlijk?
127MByte/s moet met SATA II ook kunnen...Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:21:
[...]
Zou kunnen. Ik verwacht dat ze allebei een zelfde sandy bridge moederbord gebruiken. Het verschil is dusdanig groot dat het weleens zou kunnen dat de alleen de 13" in SATA III draait. Ik ben benieuwd naar Anandtech's review, die zal dit wel behandelen verwacht ik.
Bestelling geplaatst...now we wait.... 
11"
1.8GHz Dual-Core Intel Core i7
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
KEYBOARD/USER'S GUIDE-NLD
COUNTRY KIT-IEA
11"
1.8GHz Dual-Core Intel Core i7
4GB 1333MHz DDR3 SDRAM
256GB Flash Storage
KEYBOARD/USER'S GUIDE-NLD
COUNTRY KIT-IEA
[ Voor 1% gewijzigd door Grin op 20-07-2011 18:32 . Reden: 11" :-) ]
Maar die 127MB/s haal je ook met SATA II wel... Dus ik denk niet dat dat het is.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:21:
[...]
Zou kunnen. Ik verwacht dat ze allebei een zelfde sandy bridge moederbord gebruiken. Het verschil in snelheid is dusdanig groot dat het weleens zou kunnen dat de alleen de 13" in SATA III draait. Ik ben benieuwd naar Anandtech's review, die zal dit wel behandelen verwacht ik.
En ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat ze een totaal andere controller gebruiken (is immers gewoon geintegreerd in de Sandy Bridge chipset). Misschien een andere SSD? Bij de 2010 Air waren er ook 2 typen, Samsung en Toshiba, met verschillende snelheden.
Edit: Spuit 11
[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 20-07-2011 18:29 ]
Ziezo... Mijn allereerste MB ooit is besteld en het werd een MBA 13" (i5) met 256Gb flash voor 1453€ (126€ euro onderwijskorting) met gratis gift card van 75€...
Even getwijfeld om de upgrade te doen naar de i7 voor 91€, maar heb me kunnen bedwingen. Ben geen fervente photoshopper ofzo, dus wellicht was die niet nodig. En het budget liet het niet toe...
Ben benieuwd hoe de overgang me gaat afgaan na al die jaren DR DOS, MS DOS en alle mogelijke WINDOWS'en...
Nu maar afwachten... Op de storesite vind ik terug "verwachte levering op 22 juli", maar dat is wellicht wishfull thinking?
Heb wel nog geen bevestigingsmail gekregen ofzo
Edit : Ondertussen de bevestigingsmail gekregen die ook meldling maakt van een verwachte levering op 22 juli... Zou mooi zijn, net voor het weekend en de start van 3 weken vakantie
Even getwijfeld om de upgrade te doen naar de i7 voor 91€, maar heb me kunnen bedwingen. Ben geen fervente photoshopper ofzo, dus wellicht was die niet nodig. En het budget liet het niet toe...
Ben benieuwd hoe de overgang me gaat afgaan na al die jaren DR DOS, MS DOS en alle mogelijke WINDOWS'en...
Nu maar afwachten... Op de storesite vind ik terug "verwachte levering op 22 juli", maar dat is wellicht wishfull thinking?
Edit : Ondertussen de bevestigingsmail gekregen die ook meldling maakt van een verwachte levering op 22 juli... Zou mooi zijn, net voor het weekend en de start van 3 weken vakantie
[ Voor 12% gewijzigd door MTBS op 20-07-2011 19:01 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Dat betwijfel ik.GekkePrutser schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:26:
[...]
Maar die 127MB/s haal je ook met SATA II wel...
We hebben het hier over een interne kopieer snelheid. Real world. Hier komt geen enkele SATA II drive over de 100MB/sec effectief: http://techreport.com/articles.x/20646/5
Ook de Samsung en Sony Z, die SATA II SSDs hebben die SATA II kunnen voltrekken, komen niet in de buurt van de MBA 13". De Sony Z heeft notabene dual SATA II SSDs. Ik vermoed dat de 13" MBA toch de 400MB/sec SSD heeft gekregen zoals eerder werd vermoed.
[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 18:37 ]
Verwijderd
Apart want staat wel 24 uurs leveringMTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 18:27:
Ziezo... Mijn allereerste MB ooit is besteld en het werd een MBA 13" (i5) met 256Gb flash voor 1453€ (126€ euro onderwijskorting) met gratis gift card van 75€...
Nu maar afwachten... Op de storesite vind ik terug "verwachte levering op 22 juli", maar dat is wellicht wishfull thinking?Heb wel nog geen bevestigingsmail gekregen ofzo
Je kan wel zien dat de nieuwe MBA's geintroduceerd zijn want er staan weer een flink aantal Macbooks tweedehands te koop.
Hetzelfde fenomeen zag je bij de officiele aankondiging van de iPad2 gebeuren.
Hetzelfde fenomeen zag je bij de officiele aankondiging van de iPad2 gebeuren.
Hmm,
Lastig.
Pro 13" of Air 13" als vervanging voor mijn unibody white Macbook.
Het is thuis, aan een beeldscherm, toetsenbord en magic mouse mijn werkplek en speel games als tropico en simcity op WinXP via bootcamp/VMware en het is op de studie mijn studiemaatje voor alles wat ik nodig heb..
Moeilijk...
Lastig.
Het is thuis, aan een beeldscherm, toetsenbord en magic mouse mijn werkplek en speel games als tropico en simcity op WinXP via bootcamp/VMware en het is op de studie mijn studiemaatje voor alles wat ik nodig heb..
Moeilijk...
Er is veel geschreven over deze keuze in de afgelopen ± 5 pagina's.Saninl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:47:
Pro 13" of Air 13"
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 19:50 ]
Ik heb ook lang getwijfeld en ben voor de MBA gegaan omdat ik absoluut een SSD wilde... Ben dan wel maar direct voor de 256Gb gegaan omdat de Air niet uitbreidbaar is.Saninl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 19:47:
Moeilijk...
De superdrive ga ik niet missen op de MBA (heb mijn DVD-ROM het laatste jaar misschien 2 keer gebruikt) en ik heb nooit meer dan 1 USB poort tegelijk nodig,
Nadeel is dus dat mijn nieuw machientje niet uitbreidbaar is qua geheugen en qua capaciteit... De MBP zal misschien betere videoprestaties kunnen leveren (?), maar ik beperkt het gamen tot een spelleke FIFA of COD en ik ben geen photoshopper.
Net de 13inch met i7 processor besteld, levering helaas pas op 2 augustus.
Moet wel zeggen dat de bevestiging van betaling akelig lang duurt, maakt me altijd wat nerveus. Iemand ervaring met dat BIBIT B.V.?
Moet wel zeggen dat de bevestiging van betaling akelig lang duurt, maakt me altijd wat nerveus. Iemand ervaring met dat BIBIT B.V.?
Amai, toen ik anderhalf uur geleden dezelfde config wou bestellen was de levering gepland op 26 juli... Maar ben toch nog veranderd naar de i5 waardoor het normaal al de 22e zou zijn.q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:14:
Net de 13inch met i7 processor besteld, levering helaas pas op 2 augustus.
Ik kreeg ongeveer 40 min na mijn bestelling een mailtje van Apple... Was ook al nerveus, maar bleek nergens voor nodig...
Verwijderd
Met Nederlands of US International keyboard? Ik zie dat het met US International Keyboard een levertijd van twee weken is...
Nederlands, ik denk dat de levertijd bij mij wat langer duurt door de i7 processor.
13" met de i5 neem ik aan?MTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:13:
[...]
Ik heb ook lang getwijfeld en ben voor de MBA gegaan omdat ik absoluut een SSD wilde... Ben dan wel maar direct voor de 256Gb gegaan omdat de Air niet uitbreidbaar is.
De superdrive ga ik niet missen op de MBA (heb mijn DVD-ROM het laatste jaar misschien 2 keer gebruikt) en ik heb nooit meer dan 1 USB poort tegelijk nodig,
Nadeel is dus dat mijn nieuw machientje niet uitbreidbaar is qua geheugen en qua capaciteit... De MBP zal misschien betere videoprestaties kunnen leveren (?), maar ik beperkt het gamen tot een spelleke FIFA of COD en ik ben geen photoshopper.
Verwijderd
G'avond, ik sta op het punt van bestelling...
Ik twijfel alleen nog tussen de i5 en i7
Voor de rest 13" - 256 gb
Ik kan het wel betalen, maar het wordt een behoorlijk duur apparaatje..
Ik ben een Adobe cs gebruiker (indesign en licht photoshop) voor bruutse dingen kan ik altijd nog naar mijn macmini...daarnaast wil ik op de MBA wel wat we design gaan doen..dreamweaver/wordpress en flash..
Ik zie weinig mensen die voor de i7 gaan..is het verschil zo klein?
Ik ben een Adobe cs gebruiker (indesign en licht photoshop) voor bruutse dingen kan ik altijd nog naar mijn macmini...daarnaast wil ik op de MBA wel wat we design gaan doen..dreamweaver/wordpress en flash..
Yes... Ook lang getwijfeld tussen i5 en i7, maar ben mijn budget trouw gebleven, hoe verleidelijk het ook was die 91€ (onderwijskorting) erbij te nemen...
Ja, ik denk dat ik die stap ook niet ga nemen.MTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:
[...]
Yes... Ook lang getwijfeld tussen i5 en i7, maar ben mijn budget trouw gebleven, hoe verleidelijk het ook was die 91€ (onderwijskorting) erbij te nemen...
Voor af en toe die games heb je er niets aan, toch? Ik doe geen photoshop ofzo..
Ik ben er maar vanuit gegaan dat ik ook nog een deftige hoes moet gaan zoeken en er nog wat software zal moeten wordne bijgekocht....Saninl schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:35:
[...]
Ja, ik denk dat ik die stap ook niet ga nemen.
Voor af en toe die games heb je er niets aan, toch? Ik doe geen photoshop ofzo..
En ik ben voor "instant plezier" gegaan (i5 wordt deze week nog geleverd).
[ Voor 9% gewijzigd door MTBS op 20-07-2011 20:40 ]
Ik heb wel de i7 processor genomen, met studentenkorting was de meerprijs zon 85euro. Omdat ik net als jou ook nog wil Photoshoppen leek me die extra power wel handig.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:34:
G'avond, ik sta op het punt van bestelling...
Verwijderd
Mij lijkt de i7 alleen nuttig als je dingen zoals photoshop doet. Cpu intnsief zoals al eerder gemeld door iemand.
Verwijderd
Zijn er al ergens benchmarks van deze configuraties?..ik denk dat ik toch maar oor de i7 gaat..nadeel latere levering...
Toch ben ik erg benieuwd naar de prestaties...
Ik heb een late 2009 macmini 2.26 GHz 4gb, is hij daarmee te vergelijken? Of is de mini toch sneller?
En vergeleken met een MacBook pro i7...is hij dan 50% zo krachtig of benaderd hij wel de pro door zijn ssd?
Ik heb een late 2009 macmini 2.26 GHz 4gb, is hij daarmee te vergelijken? Of is de mini toch sneller?
En vergeleken met een MacBook pro i7...is hij dan 50% zo krachtig of benaderd hij wel de pro door zijn ssd?
De MBA i7 1.8 GHz gaat rondjes lopen rond de macmini 2.26 GHz, geen enkele twijfel. De MBA van nu is echt veel sneller. Om even aan te geven waar we mee te maken hebben:Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:52:
Zijn er al ergens benchmarks van deze configuraties?..ik denk dat ik toch maar oor de i7 gaat..nadeel latere levering...
The new 13-inch MacBook Air earned a Geekbench score of 5860, a bump in performance of over 100 percent compared to last year's model. The 11-inch MacBook Air was even more impressive, skyrocketing from 2024 to 5040 for 149 percent increase.
To put these benchmarks into perspective, the 2010 17-inch 2.67 GHz Core i7 MacBook Pro scored 5423. For £849 the 11-inch MacBook Air offers a benchmark on par with last year’s £2099 17-inch MacBook Pro.
FYI, Deze Geekbench scores zeggen alleen wat over de processor en het geheugen. Niet over de HDD, videokaart, etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Grin op 20-07-2011 23:16 . Reden: Scores ++ ]
Verwijderd
Thanks, nu was ik voor de zekerheid al om naar de i7
Lees ik deze opmerking op macrumors (en dan ga ik toch weer twijfelen)
Beval de CTO 13 "1,8 i7 processor 256 ssd 4gb ram. Laat hem bij de volgende donderdag! Nu heb ik mijn 2010 13 hebben" ultieme om te verkopen.
Zet deze op het i5 1.7. U ontvangt geen merkbare prestaties te verhogen met de i7, maar je zult nog erger levensduur van de batterij en een heter computer te hebben.
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door El3ctronics
Zet deze op het i5 1.7. U ontvangt geen merkbare prestaties te verhogen met de i7, maar je zult nog erger levensduur van de batterij en een heter computer te hebben.
je dat wel zeker?
Nou ik denk dat zou kunnen kloppen. Omdat de i5 is een 2 kern en heeft twee virtuele cores.
terwijl de i7 is ook 2 cores, maar waarschijnlijk met turbo boost.
Ik wou dat we konden de benchmarks zien.
Lees ik deze opmerking op macrumors (en dan ga ik toch weer twijfelen)
Beval de CTO 13 "1,8 i7 processor 256 ssd 4gb ram. Laat hem bij de volgende donderdag! Nu heb ik mijn 2010 13 hebben" ultieme om te verkopen.
Quote:
Oorspronkelijk geplaatst door El3ctronics
je dat wel zeker?
Nou ik denk dat zou kunnen kloppen. Omdat de i5 is een 2 kern en heeft twee virtuele cores.
terwijl de i7 is ook 2 cores, maar waarschijnlijk met turbo boost.
Ik wou dat we konden de benchmarks zien.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 23:08 ]
Las net de benchmarks en de 11" Air die ik vanmiddag heb besteld is sneller dan de 2010 2,66 Ghz i7 MBP die ik nu heb 
Die Airs zijn echt belachelijk snel blijkbaar.

Heb de 1.8Ghz i7 besteld in de 11", rap dingetje zo te zien.

Die Airs zijn echt belachelijk snel blijkbaar.

Heb de 1.8Ghz i7 besteld in de 11", rap dingetje zo te zien.
[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2011 23:51 ]
1,8 i7? huh? Ik kan alleen de standaard proc bestellen (1.6 of 1.7 i5)
If it aint fixed, it's broken.
Je kunt die upgrades alleen kiezen bij de duurdere modellenBakkert schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:57:
1,8 i7? huh? Ik kan alleen de standaard proc bestellen (1.6 of 1.7 i5)
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.