Zal bij ons pas tegen de avond of 's nachts zijn dat de nieuwe Airs worden gepresenteerd.
Dat lijkt me niet echt Apple.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 22:41:
Ok, zou leuk zijn als die deze nacht wordt aangekondigd. Het lijkt mij wel erg fijn als er een basisstation via thunderbolt kan worden aangesloten, voor meer power. Zoals de nieuwe Sony Vaio Z dat doet:
Engadget link naar de Sony..
Totaal niet en hoef je ook niet te verwachten
39
Dinsdag aandelhoudersvergaderingetje... Zullen misschien dan wel komen?
Haters everywhere but I don’t really care
Lijkt er toch steeds minder op. Je zou een hoop meer chatter verwachten als ze daadwerkelijk vandaag uit zouden komen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Stilte voor de storm hoop ik...
Wel een post op MR:
Updated MacBook Air to Offer Minimum of 128 GB SSD and 4 GB RAM?
http://www.macrumors.com/
Edit: OS X Lion To Launch July 19th Alongside New MacBook Airs
Wel een post op MR:
Updated MacBook Air to Offer Minimum of 128 GB SSD and 4 GB RAM?
http://www.macrumors.com/
Edit: OS X Lion To Launch July 19th Alongside New MacBook Airs
[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 14-07-2011 20:39 ]
Verwijderd
Zeer interessant dat std 4 GB. Wss een optie naar 8 GB maar denk dat dat redelijk overbodig is, tenzij Lion veel slurpt. Ook std 128 GB zou mooi zijn. En qua processors denk ik dat de i5 het voor mij zal worden, als deze er werkelijk inkomen. Die 0.1 GHz meer bij de i7 zul je toch niet merken.
Behalve the geruchten over de cpu upgrade in de Macbook Air, is er ook iets bekent over de nieuwe grafische chip (of word het toch de integrated gpu can de core cpu ) ?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
hoogstwaarschijnlijk zal het een igp worden van Intel, de i3000
39
Binnen maximaal twee weken weten we alles (volgens de geruchten mbt releasedatums tenminste),Fietsbel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:
hoogstwaarschijnlijk zal het een igp worden van Intel, de i3000
hopelijk is de nieuwe MB AIR minimaal gelijkwaardig aan mijn 13" MBP 2010.
Het probleem is dat ik mijn mac ook regelmatig verbind met mijn 1080p 21" om te gamen (wow / sc2).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Vind je 21" niet een beetje klein om te gamen?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Het is vrijwel zeker dat er i3000 inkomt. T.o.v. de Nvidia 320 is dat een achteruitgang. Hopen zal niet veel helpenTLRnZ schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:09:
[...]
Binnen maximaal twee weken weten we alles (volgens de geruchten mbt releasedatums tenminste),
hopelijk is de nieuwe MB AIR minimaal gelijkwaardig aan mijn 13" MBP 2010.
Nee, ik zie veel 24" schermen met 1080p maar een 21" heeft simpelweg een hoger dpi en oogt daardoor scherper. Ik game ook regelmatig op 13"Destianto schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:24:
Vind je 21" niet een beetje klein om te gamen?
Kort samengevat, ik ben erg tevreden over deze combi.
Idd, niks mis met 21" @ 1080. Lekker crisp allemaal en je hoeft minder met je ogen te bewegen om hetzelfde te zien
Een 21" scherm hoort ook iets dichterbij te staan, dan moet je wel weer met je ogen bewegen
Is het verschil zo groot? dacht eigenlijk dat de i3000 nog redelijk krachtig wasPhilflow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:39:
[...]
Het is vrijwel zeker dat er i3000 inkomt. T.o.v. de Nvidia 320 is dat een achteruitgang. Hopen zal niet veel helpen
39
Verwijderd
Heb laatst een review gelezen dat op voor mac 'aangepaste' spellen en toepassingen de i3000 (HD3000) gelijkwaardig of net iets beter is als de Nvidia 320. Weet alleen niet meer welke site dat was. Volgens mij Anandtech....
Als ik afga op deze vergelijkingen is de Nvidia 320 toch wel wat beter in games.
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html
Idd, de cpu kan niet genoeg compenseren voor het verschil in grafische krachtPhilflow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 22:30:
Als ik afga op deze vergelijkingen is de Nvidia 320 toch wel wat beter in games.
Dat valt even flink tegen. Zelfs met een goede processor maak je dat niet goed. Dan lijkt het erop dat algemene taken ietsje sneller gaan ivm de nieuwe processor maar voor grafische applicaties ga je erop achteruit. Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Misschien dat de levensduur van de accu wel toeneemt met een igp
edit:
Op het macrumors forum zijn ze ook niet te spreken over de i3000 http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1178594
edit:
Op het macrumors forum zijn ze ook niet te spreken over de i3000 http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1178594
[ Voor 27% gewijzigd door Fietsbel op 15-07-2011 23:13 ]
39
Grafische kracht was oorspronkelijk ook de reden van Apple om bewust voor de C2D te kiezen met GF320 ipv voor de i3/i5 met igp. Dit wordt dan toch een beetje een ommezwaai.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Op macrumors melden ze dat er afbeeldingen van onder anderen imacs verschijnen met Lion ipv snow leopard op de Apple website. Waarschijnlijk gaat het dan volgende week toch gebeuren, Lion komt uit, en waarschijnlijk dus ook de nieuwe MBA's!
Betreft de videokaart, natuurlijk is het jammer dat deze minder is dan de huidige nvidia kaart. Echter voor mij zal dit geen groot obstakel worden.
Betreft de videokaart, natuurlijk is het jammer dat deze minder is dan de huidige nvidia kaart. Echter voor mij zal dit geen groot obstakel worden.
De IGP van de eerste generatie Core cpu's was dan ook wel echt flink trager, de HD3000 is ook niet supersnel maar wel aanzienlijk sneller dan de vorige IGP. Het is voldoende voor gewoon gebruik in ieder geval, voor echt gamen kom je dan wel te kort maar dat is met een 320M net zo. Tuurlijk draait het allemaal net iets beter maar met alle details naar beneden ziet het er nog niet echt mooi uit.Fiber schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:30:
Grafische kracht was oorspronkelijk ook de reden van Apple om bewust voor de C2D te kiezen met GF320 ipv voor de i3/i5 met igp. Dit wordt dan toch een beetje een ommezwaai.
Verwijderd
Maar waarom zou je er ook op willen gamen? Dat lijkt me helemaal niet het doel van de MBA. Natuurlijk zou het geweldig zijn als er een sterke videokaart in zou zitten, maar deze heeft dan ook zijn invloed op bijvoorbeeld de accuduur wat net een van de belangrijkste punten van de MBA (en Apple in het algemeen). Als je echt over het feit valt dat er een 'mindere' videokaart in zit, dan ga je toch gewoon voor de 15" MBP?
Verwijderd
Je kunt er bijvoorbeeld wel fifa en COD opspelen. Een vriend van mij heeft een notebook met deze grafische kaart. Dit gaat prima. Ziet er ook wel goed uit.
In de nieuwe en platte MSI notebook zit naast de SB ook een discrete gpu. Het is dus mogelijk. Maar totnogtoe zijn er geen berichten dat er een discrete gpu in zit. En dat zal er dan ook niet inzitten aangezien de opvolger van de MBA al geproduceerd zijn. De benchmarks na het verschijnen van de nieuwe lichting MBA's zullen wat meer helderheid verschaffen. Misschien bij de ene reeks spellen een terugval en met andere juist weer een prestatietoename doordat die meer leunt op de CPU ipv de GPU.
Hoop eigenlijk dat de accu nog wat langer meegaat doordat er geen losse videokaart meer in zit.
Gamen boeit me niet zo, zal m vooral gebruiken voor internetten en beetje simpel photoshoppen.
Zou mooi zijn als er standaard 128GB/4GB in zou komen te zitten, zoals de geruchten pas waren.
En als ik het goed heb met Lion standaard fullscreen apps? Want krijg het nu in de winkel niet voor elkaar om Safari te maximaliseren, erg irritant vind ik dat.
Gamen boeit me niet zo, zal m vooral gebruiken voor internetten en beetje simpel photoshoppen.
Zou mooi zijn als er standaard 128GB/4GB in zou komen te zitten, zoals de geruchten pas waren.
En als ik het goed heb met Lion standaard fullscreen apps? Want krijg het nu in de winkel niet voor elkaar om Safari te maximaliseren, erg irritant vind ik dat.
Chrome kan wel full screen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Voor jou niet, gezien de verontrusting zijn er genoeg mensen die het wel belangrijk vinden. Veel mensen gebruiken zo'n portable computer als allround machine om zowel te internetten, tekst te verwerken, voor creatieve toepassingen alsmede om zo nu en dan te gamen zonder dat je daar merkbaar mee loopt te slepen. Als het ware "je eigen wereld" die je overal meeneemt en waar je je aandacht in kwijt kan maar die niet de aandacht vraagt als het om gewicht en grootte gaat.. Tevens verwachten mensen betere (technische) prestaties bij verniewingen van een bestaande serie.matthijst schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:57:
Hoop eigenlijk dat de accu nog wat langer meegaat doordat er geen losse videokaart meer in zit.
Gamen boeit me niet zo...
[ Voor 4% gewijzigd door cc12 op 16-07-2011 17:32 ]
Tsja, tot nu toe is alles speculeren, voor hetzelfde geld is ie wel sneller dan de huidige....
En anders kopen al die verontruste mensen toch nog even snel een oud model?
En anders kopen al die verontruste mensen toch nog even snel een oud model?
[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 16-07-2011 18:14 ]
hoop echt dat ze er voor komend weekend zijn, ben echt aan het kijken naar de 11" als reis mac.
Ga maandag naar San-Fran.
Alleen dan moet ik wel met 3 laptops terug
Ga maandag naar San-Fran.
Alleen dan moet ik wel met 3 laptops terug
wens je veel geluk met de douane. Alles boven de 430 euro dien je aan te geven.
Hij zegt toch nergens van plan te zijn iets anders te doenDestianto schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:49:
wens je veel geluk met de douane. Alles boven de 430 euro dien je aan te geven.
Verwijderd
Nou sorry hoor, maar ik hoop dat Apple er anders over nadenkt. Ik heb met de Air liever een laptop die portable is en een goede accu heeft dan een allrounder. Wat mij betreft is er in de Macbook Pro serie al een prima allrounder te vinden.cc12 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 17:30:
[...]
Voor jou niet, gezien de verontrusting zijn er genoeg mensen die het wel belangrijk vinden. Veel mensen gebruiken zo'n portable computer als allround machine om zowel te internetten, tekst te verwerken, voor creatieve toepassingen alsmede om zo nu en dan te gamen zonder dat je daar merkbaar mee loopt te slepen. Als het ware "je eigen wereld" die je overal meeneemt en waar je je aandacht in kwijt kan maar die niet de aandacht vraagt als het om gewicht en grootte gaat.. Tevens verwachten mensen betere (technische) prestaties bij verniewingen van een bestaande serie.
Tja, bij bepaalde notebooks die zowel een geintegreerde alsmede een dedicated videokaart hebben is het mogelijk om daartussen te kiezen. Ben je bezig met internetten of tekstverwerken dan gebruik je de geintegreerde videokaart en heb je ook een langere accuduur, ga je gamen dan zet je de dedicated videokaart aan. Dat zou een mooie oplossing zijn.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 01:43:
[...]
Nou sorry hoor, maar ik hoop dat Apple er anders over nadenkt. Ik heb met de Air liever een laptop die portable is en een goede accu heeft dan een allrounder. Wat mij betreft is er in de Macbook Pro serie al een prima allrounder te vinden.
Verwijderd
Even een simpele vraag voor huidige MacBook Air gebruikers:
Klopt het dat de mini displayport op de nieuwste MacBook Air zowel video als meerkanaals audio verstuurd?
Dus alleen de verbinding mini displayport -> HDMI van Mac naar receiver is genoeg om van HD materiaal te kunnen genieten inclusief 5.1 dts track?
Ik moet dit op mijn huidige MBP nog doen middels twee kabels; een vanuit de mini displayport en een vanuit de optical out.
Klopt het dat de mini displayport op de nieuwste MacBook Air zowel video als meerkanaals audio verstuurd?
Dus alleen de verbinding mini displayport -> HDMI van Mac naar receiver is genoeg om van HD materiaal te kunnen genieten inclusief 5.1 dts track?
Ik moet dit op mijn huidige MBP nog doen middels twee kabels; een vanuit de mini displayport en een vanuit de optical out.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 18:18 ]
Ja, dat is standaard bij alle nieuwere Macs
Nu we het toch over de hdimi - displayport hebben. Iemand enig idee wat er defect kan zijn in het kabeltje?
Gebeurtenis: 2 weken terug draaide ik mijn led tv zijwaarts waardoor de vergulde kop van de hdmi kabel in de tv gebogen was en derhalve niet meer functioneert.
Actie:
Nieuwe HDMI kabel gekocht, tot verbazing geen beeld.
Oplossing:
Nieuwe HDMI - Displayport adapter gekocht.
Blijft een vreemde zaak.
Gebeurtenis: 2 weken terug draaide ik mijn led tv zijwaarts waardoor de vergulde kop van de hdmi kabel in de tv gebogen was en derhalve niet meer functioneert.
Actie:
Nieuwe HDMI kabel gekocht, tot verbazing geen beeld.
Oplossing:
Nieuwe HDMI - Displayport adapter gekocht.
Blijft een vreemde zaak.
[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 18-07-2011 12:36 ]
Wellicht is er een contact losgekomen of een draadbreuk, grootste kans is dat dit zit bij de stekker. Probeer het anders nogmaals waarbij je het draad een beetje beweegt om te kijken of er dan wel contact is.
39
nu zeggen ze woensdag.
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 19-07-2011 14:56 ]
Als ze d'r over een maandje maar zijn
Het gaat niet alleen om accuduur, size en gewicht speelt ook mee. Als ze in de air een dedicated gpu gaan zetten, krijgen ze dit nooit in de slanke behuizing die ze nu hebben. Lijkt me dus ook echt niet aan de orde (iig voor de komende generatie)cc12 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:43:
[...]
Tja, bij bepaalde notebooks die zowel een geintegreerde alsmede een dedicated videokaart hebben is het mogelijk om daartussen te kiezen. Ben je bezig met internetten of tekstverwerken dan gebruik je de geintegreerde videokaart en heb je ook een langere accuduur, ga je gamen dan zet je de dedicated videokaart aan. Dat zou een mooie oplossing zijn.
Dixons heeft al Lion posters opgehangen. Misschien dan ook de Air morgen? http://twitpic.com/5sil0r
Dat hangt af in hoeverre ze bepaalde componenten kunnen integreren en/of kunnen verkleinen. En laat dat nou een van de verbeteringen zijn van de Sandy Bridge architectuur. Maar inderdaad, Apple heeft met de nieuwe MBA zich vooral (noodgedwongen) gericht op de nieuwe cpu-architectuur en is de gpu waarschijnlijk een ondergeschoven kindje.Prulleman schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 15:57:
[...]
Het gaat niet alleen om accuduur, size en gewicht speelt ook mee. Als ze in de air een dedicated gpu gaan zetten, krijgen ze dit nooit in de slanke behuizing die ze nu hebben. Lijkt me dus ook echt niet aan de orde (iig voor de komende generatie)
En boeien, wat zou je met een Air doen waar een HD3000 niet RUIM voldoende voor is? Zelfs met de gemiddelde game kan die prima meekomen, maar niemand koopt een Air als game-machine.
Je koopt een Air voor handzaamheid en batterijduur, en in dat opzicht krijg je het beste dat er mogelijk is.
Je koopt een Air voor handzaamheid en batterijduur, en in dat opzicht krijg je het beste dat er mogelijk is.
Precies, een Air koop je niet om te gamen.
Je moet de standaard applicaties snel kunnen starten en de batterij moet lang mee kunnen gaan.
Als dat zo is dan wordt het vast een super laptop.
(Backlit keyboard is voor mij trouwens een vereiste om er een aan te schaffen)
Je moet de standaard applicaties snel kunnen starten en de batterij moet lang mee kunnen gaan.
Als dat zo is dan wordt het vast een super laptop.
(Backlit keyboard is voor mij trouwens een vereiste om er een aan te schaffen)
Van 9to5mac:
Mr. X heeft vaker gelijk gekregen, dus dit kunnen best de specs zijn.Later this week, Apple will officially launch their new MacBook Air line. We previously detailed that these new MacBook Airs will include Thunderbolt ports, i5 and i7 processor options, and a design with little to no changes from the current models. Now, thanks to our source Mr. X, we have all the specifications of the brand-new MacBook Air line.
11.6 inch models:
The base model will include a 1.6 GHz processor, 2 GB of RAM, and 64GB of flash storage.
The more expensive standard configuration also includes a 1.6 GHz processor but upgrades the RAM to 4GB and the storage space to 128 GB.
A built to order model will also be available from the online store. This option includes a 1.8 GHz processor (first for an 11.6 inch MacBook Air), 4GB of RAM, and for the first time in an 11.6 inch MacBook Air, 256 GB of flash storage.
13.3 inch models:
The base standard configuration includes a 1.7 GHz processor, 4GB of RAM, and 128 GB of flash storage
The more expensive standard configuration also includes a 1.7 GHz processor, 4GB of RAM, but upgrades the storage to 256 GB.
A built to order option will also be available and this includes a 1.8 GHz chip, 4GB of RAM, and 256 GB of flash storage
These specifications put the unreliable reports of 4GB of RAM and 128 GB of storage as standard (across the line) options to rest. OS X Lion launches tomorrow, so it is possible that these new ultraportables will, too, but that is unconfirmed. Apple will also release a new Mac mini, as we just revealed, later this week.
Apart, ik upgrade liever die 4GB naar 8GB dan een verdubbeling van de SSD. Zou dat helemaal niet mogelijk zijn?
Nice. Dat wordt een 11" met 1.8/4GB/256GB 
Kan mn MBP eindelijk de verkoop in.
De verschillen Ghz met betrekking tot de cpu lijken me toch wel minimaal bij de 13"
Qua ram verandert er helemaal niets, de SSD wellicht een paar mb r/w sneller. en over de (integrated) gpu hoor ik niets.
Laten we maar gewoon wachten, in plaats van alle geruchten geloven.
Qua ram verandert er helemaal niets, de SSD wellicht een paar mb r/w sneller. en over de (integrated) gpu hoor ik niets.
Laten we maar gewoon wachten, in plaats van alle geruchten geloven.
[ Voor 77% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2011 11:11 ]
Hmm, hoopte op 128GB als basismodel 11".
Benieuwd of backlit keyboard terugkomt.
Anders is het wel een vrij lame refresh...
Benieuwd of backlit keyboard terugkomt.
Anders is het wel een vrij lame refresh...
[ Voor 76% gewijzigd door matthijst op 20-07-2011 11:11 ]
De store is nu down. Dus ik vermoed dat vandaag toch de dag is. Eens zien of de update mijn geld waard is.
Fotonerd
Als primaire machine?Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:52:
Nice. Dat wordt een 11" met 1.8/4GB/256GB
Die geruchten bevestigen hooguit wat al lang in de markt hing: een Sandy-Bridge en thunderbolt en verder vrijwel niets. Het is mooi dat de 13" nu standaard 4 Gb heeft maar het lijkt erop dat er verder geen verrassingen inzitten. Dus niet eens de langverwachte afwasmachine of koffiezetapparaten.
Ik ben vooral benieuwd naar de prijzen van de nieuwe macbook air. Ik denk dat ze hetzelfde blijven, maar misschien komt er een prijsverlaging aan?
Met andere woorden teleurstellend. Het enige wat ik miste was een 3G module. 8gb ram was ook wel leuk geweest.
Prachtig, mensen nu al teleurgesteld terwijl er nog niets officieel bekend is 
De Apple store is nog steeds down dus dat ziet er goed uit.
De Apple store is nog steeds down dus dat ziet er goed uit.
[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 12:18 ]
Gezien het feit dat er ook niet eens een "gerucht" gaat over het geen wat ik graag wilde, is mijn teleurstelling wel gegrond. Er zijn wat dat betreft maar weinig verrasingen bij een release van een apple product.
3g-modules zijn mijn inziens achterhaald door features zoals personal hotspot op de iPhone 4. Het werkt net zo eenvoudig en je zit niet vast aan meerdere abonnementen voor verschillende devices. Je telefoon neem je waarschijnlijk toch al overal naar toe.
Het nut van een keyboard backlight ontgaat mij nogal. Blijkbaar zijn er nogal veel mensen die hun MBA in een verduisterde ruimte gebruiken en niet blind kunnen typen
. 8GB RAM was leuk geweest maar kost kennelijk nog teveel ruimte.
Het nut van een keyboard backlight ontgaat mij nogal. Blijkbaar zijn er nogal veel mensen die hun MBA in een verduisterde ruimte gebruiken en niet blind kunnen typen
Omdat de hoop te hoog is.Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:25:
Gezien het feit dat er ook niet eens een "gerucht" gaat over het geen wat ik graag wilde, is mijn teleurstelling wel gegrond. Er zijn wat dat betreft maar weinig verrasingen bij een release van een apple product.
Bij elke release moeten er mensen treuren, want diegene hopen altijd op een apparaat dat kan vliegen en teleporteren.
Verwijderd
Helaas kan de helft van Nederland hotspot niet gebruiken door de providers, dus zo achterhaald is het nog niet.Femme schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:
3g-modules zijn mijn inziens achterhaald door features zoals personal hotspot op de iPhone 4. Het werkt net zo eenvoudig en je zit niet vast aan meerdere abonnementen voor verschillende devices. Je telefoon neem je waarschijnlijk toch al overal naar toe.
Het nut van een keyboard backlight ontgaat mij nogal. Blijkbaar zijn er nogal veel mensen die hun MBA in een verduisterde ruimte gebruiken en niet blind kunnen typen. 8GB RAM was leuk geweest maar kost kennelijk nog teveel ruimte.
Natuurlijk kunnen ze dat wel, het kost alleen extra. Bij Vodafone kost het bijvoorbeeld 15 euro per maand extra als je geen zakelijk abonnement hebt (in dat geval werkt de hotspotfunctie op de iPhone gewoon). Ik ga ervan uit dat het bij andere providers tegen betaling ook wel mogelijk is om de hotspot te laten activeren.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:38:
[...]
Helaas kan de helft van Nederland hotspot niet gebruiken door de providers, dus zo achterhaald is het nog niet.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
3G had inderdaad eindelijk gemogen. 8GB ram vind ik zinloos voor zo'n machine, daar is hij niet voor bedoeld.Destianto schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:35:
Met andere woorden teleurstellend. Het enige wat ik miste was een 3G module. 8gb ram was ook wel leuk geweest.
.
Laat ik nu net 1 van die mensen zijn die graag zijn telefoon thuis laat liggen, en bewust geen smartphone met abb heeftFemme schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:
3g-modules zijn mijn inziens achterhaald door features zoals personal hotspot op de iPhone 4. Je telefoon neem je waarschijnlijk toch al overal naar toe.
[ Voor 52% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2011 13:06 ]
Dat kan bij Vodafone alleen met een abo van na september 2010. Deze heeft een 1GB datalimiet en kan je de modem blox activeren om de hotspot functie te gebruiken.Canaria schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:51:
[...]
Natuurlijk kunnen ze dat wel, het kost alleen extra. Bij Vodafone kost het bijvoorbeeld 15 euro per maand extra als je geen zakelijk abonnement hebt (in dat geval werkt de hotspotfunctie op de iPhone gewoon). Ik ga ervan uit dat het bij andere providers tegen betaling ook wel mogelijk is om de hotspot te laten activeren.
Ik heb een abo voor deze datum en heb geen datalimiet maar fair use. De modem blox is voor mij dan niet beschikbaar.
Indien iemand weet hoe het wel te activeren is hoor ik dat graag.
Als ik op bed lig dan wil ik toch graag de toetsen kunnen zien. Volledig blind typen kan ik ook niet maar het is gewoon verdomde handig als je de toetsen kan zien.Femme schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:
...
Het nut van een keyboard backlight ontgaat mij nogal. Blijkbaar zijn er nogal veel mensen die hun MBA in een verduisterde ruimte gebruiken en niet blind kunnen typen. 8GB RAM was leuk geweest maar kost kennelijk nog teveel ruimte.
Ik riep altijd dat ik keyboard back light zwaar over rated vond. Maar nu ik al een maand of 2 een MPB heb begrijp ik ineens waarom iedereen dat zo belangrijk vind.
Volgens mij kun je dit pas echt waarderen (en er over oordelen) als je het een paar weken in bezit hebt gehad.
Volgens mij kun je dit pas echt waarderen (en er over oordelen) als je het een paar weken in bezit hebt gehad.
Volgens mij kost dat nauwelijks ruimte. Ik denk eerder dat Apple wil voorkomen dat de MBA sales zal weghalen van de MBP.Femme schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 12:33:
8GB RAM was leuk geweest maar kost kennelijk nog teveel ruimte.
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 13:20 ]
Je scherm geeft zelfs in pikkedonker gewoon genoeg licht om je toetsen te kunnen zien hoorduderuud schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:11:
[...]
Als ik op bed lig dan wil ik toch graag de toetsen kunnen zien. Volledig blind typen kan ik ook niet maar het is gewoon verdomde handig als je de toetsen kan zien.
Backlight is een leuke nice-to-have, maar voor mij absoluut geen must-have.
Ze kunnen het in dezelfde ruimte, maar dan moeten de chips twee keer zo hoge capaciteit hebben en neemt de prijs ineens exponentieel toe. 8GB in het formaat van de Air is dus erg kostbaar. En met wat mensen doen met een Air is 8GB ook zelden of nooit nodig.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:17:
Volgens mij kost dat nauwelijks ruimte. Ik denk eerder dat Apple wil voorkomen dat de MBA sales zal weghalen van de MBP.
[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 20-07-2011 13:25 ]
Als het donker is staat de helderheid meestal ook wat lager. Sinds ik het op m'n MBP heb gebruik ik het toch heel vaak. Het is net zo iets als stoelverwarming. Je hebt het niet per-se nodig, maar als je het hebt zet je het toch vaak even aan als je achterste een beetje koel is.Bosmonster schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:24:
[...]
Je scherm geeft zelfs in pikkedonker gewoon genoeg licht om je toetsen te kunnen zien hoor
Backlight is een leuke nice-to-have, maar voor mij absoluut geen must-have.
De store is nu al een tijdje down. Hoe ging dat in het verleden bij grote updates?
Ging de store bijvoorbeeld rond 3 uur weer open (± 9 uur 's morgen in de VS)?
Ging de store bijvoorbeeld rond 3 uur weer open (± 9 uur 's morgen in de VS)?
Er is vast wel ergens een site met een statistische weergave van alle keren dat de shop gesloten was, de tijd en hoe lang het duurde en wat er daarna nieuw was.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
of terwijl 14.30 onze tijd.
Zojuist gebelt met Icentre Amsterdam.
Mijn vraag: Mocht in de praktijk blijken dat er vandaag een nieuwe MBA wordt gereleased, is hij dan direct bij jullie af te halen?
Antwoord: Indien hij vanaf vandaag "zoals verwacht" wordt gereleased kan je hem vandaag nog bij ons bestellen en zal hij binnen 2 werkdagen worden geleverd. ( je zal dan de eerste zijn )
Mijn vraag: Mocht in de praktijk blijken dat er vandaag een nieuwe MBA wordt gereleased, is hij dan direct bij jullie af te halen?
Antwoord: Indien hij vanaf vandaag "zoals verwacht" wordt gereleased kan je hem vandaag nog bij ons bestellen en zal hij binnen 2 werkdagen worden geleverd. ( je zal dan de eerste zijn )
[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 20-07-2011 14:17 ]
Verwijderd
Meh 2 dagen. Ik ga vrijdag op vakantie... had gehoopt er nog ff 1 te scoren vandaag of morgen bij de mediamarkt/applestore.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2011 14:36 ]
Fijn dat de 11"nu met dezelfde 1.8 i7 (typenummer 2677M) is te krijgen dan de 13"!
Die 11" i7 wordt mijn nieuwe Lapdoosch!
Backlit keyboards ++
Backlit keyboards ++
[ Voor 8% gewijzigd door Grin op 20-07-2011 14:50 ]
Idd backlit keyboards. En de Macbook is verdwenen...
[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 20-07-2011 14:48 ]
Geen backlit keyboard ?
DUGG
En de basis is goedkoper...
Fotonerd
Jawel, kijk hier maar.Mach schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:49:
Geen backlit keyboard ?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Wel! http://www.apple.com/nl/macbookair/design.htmlMach schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:49:
Geen backlit keyboard ?
Fotonerd
Ah, zag het niet bij de specs staan, had nog niet naar de plaatjes gekeken
dubio...of 13" MBA of 13" MBP
DUGG
Interessant! (alsin, mijn macbook uit 2006 valt uit elkaar, dus tijd voor een nieuwe
)
Ben bang dat 128GB net te weinig is (zeker icm Bootcamp), maar 256 is wel weer meteen erg fors. Misschien een grote SD kaart erin als een soort extra schijf (voor films en muziek). Zou dat iets zijn?
Ben bang dat 128GB net te weinig is (zeker icm Bootcamp), maar 256 is wel weer meteen erg fors. Misschien een grote SD kaart erin als een soort extra schijf (voor films en muziek). Zou dat iets zijn?
Waarom niet...lijkt mij een prima oplossing...rvtk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:
Misschien een grote SD kaart erin als een soort extra schijf (voor films en muziek). Zou dat iets zijn?
DUGG
Als je bij aanschaf al denkt dat 128GB te weinig is zou ik doorsparen. Een grotere SSD heeft nog meer voordelen dan capaciteit. Een 256GB SSD is iets sneller en gaat (bij hetzelfde gebruik) langer mee dan een 128GB. Verder blijft een SSD ook sneller naarmate hij niet helemaal vol is, nog een reden om even door te sparen voor een 256GB.rvtk schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:52:
Twijfel twijfel... Het wordt een 13" daar ben ik al uit.
Ik had gehoopt op standaard 256Gb, maar het blijft dus 128... Ik vrees dat 128 onvoldoende is, dus het zou een 256 worden... Maar wat doe ik met de eventuele upgrade naar i7 voor 99€? Ga je dat verschil als gebruiker merken?
Ik zou vooral surfen, office gebruiken, heel veel foto's en films opslaan/bekijken, iMovie gebruiken en af en toe eens gamen (fifa en COD). Dus geen zware fotobewerking, maar wel filmpjes aanmaken...
Ik had gehoopt op standaard 256Gb, maar het blijft dus 128... Ik vrees dat 128 onvoldoende is, dus het zou een 256 worden... Maar wat doe ik met de eventuele upgrade naar i7 voor 99€? Ga je dat verschil als gebruiker merken?
Ik zou vooral surfen, office gebruiken, heel veel foto's en films opslaan/bekijken, iMovie gebruiken en af en toe eens gamen (fifa en COD). Dus geen zware fotobewerking, maar wel filmpjes aanmaken...
[ Voor 8% gewijzigd door MTBS op 20-07-2011 14:58 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Alleen die games zouden baat kunnen hebben bij de i7 maar ik denk het niet. Het gros van de games worden gelimiteerd door de HD3000, een enkele game door de CPU.MTBS schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:57:
Ik zou vooral surfen, office gebruiken, heel veel foto's en films opslaan/bekijken en af en toe eens gamen (fifa en COD).
Cool dat ie weer backlit keyboard heeft.
Wel een lastige keus nou: compacte 11" 4GB/128, of voor 100 euro meer de 13" versie met dezelfde specs (OK 0,1GHz snellere processor).
Wel een lastige keus nou: compacte 11" 4GB/128, of voor 100 euro meer de 13" versie met dezelfde specs (OK 0,1GHz snellere processor).
Kun je er eigenlijk nog een gewone HDMI monitor op aansluiten? Of ben je verplicht 1000 euro uit te geven voor dat 27"thunderbolt geval?
Waar zie je die typenummers? Ik zie ze nergens staan bij tech specs.Grin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:48:
Fijn dat de 11"nu met dezelfde 1.8 i7 (typenummer 2677M) is te krijgen dan de 13"!
Backlit keyboards ++
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de i5, of dit de 2537M is of een van die nieuwere. Die hadden namelijk niet alle features.
Bij deze heb je mij overtuigd, het gaat de 256GB worden. Dat gedoe met weinig schijfruimte heb ik helemaal geen zin in. Ik vind de 160GB in mijn huidige Macbook al irritant. Gelukkig wel 120 euro onderwijs korting, is de schade wat minder groot.Philflow schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 14:57:
[...]
Als je bij aanschaf al denkt dat 128GB te weinig is zou ik doorsparen. Een grotere SSD heeft nog meer voordelen dan capaciteit. Een 256GB SSD is iets sneller en gaat (bij hetzelfde gebruik) langer mee dan een 128GB. Verder blijft een SSD ook sneller naarmate hij niet helemaal vol is, nog een reden om even door te sparen voor een 256GB.
Dit topic is gesloten.