40 tabjes... grote kans dat er wat flash en ads tussen zitten die je accu leeg slurpen idd. Adblock + flashblock zou ik zeggen.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 23-06-2011 14:25 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 23-06-2011 14:25 ]
Bij een paar reviews kwam zelfs naar voren dat het zelfs scheelt om flash geheel te verwijderen ipv flashblock te gebruiken. Maar dan heb je geen flash meer, al kun je voor youtube al html5 gebruiken.Philflow schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:25:
40 tabjes... grote kans dat er wat flash en ads tussen zitten die je accu leeg slurpen idd. Adblock + flashblock zou ik zeggen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
An a day keeps the doctor away.
[Update 2] – RazorianFly has received a number of anonymous tips claiming the document is in fact FAKE. RazorianFly aims to up-keep its pristine track record it has worked hard in maintaining while breaking the absolute latest Apple-related news you and 100,000+ others love. However, this is sometimes not always possible.fsfikke schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 01:12:
14 july wordt Lion gelanceerd, hopelijk zijn dan ook de nieuwe Air's aan de beurt!
EXCLUSIVE: Mac OS X Lion, July 14. iPhone 5 (with iOS 5), September 7
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Dit geldt eveneens voor Amazon en bestbuy in Amerika, zie 9to5mac website.Verbal_Kint schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:04:
De MyCom heeft op=op bij de Macbooks Air staan..
Hier staat wat
Dat kan best, TRIM maakt het garbage collection proces veel makkelijker dus best kans dat het behoorlijk wat uitmaakt in een benchmark waarbij de SSD weinig tijd krijgt om het zelf te doen.Flappiewappie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:14:
Met de meeste recente snow leopard update haal ik opeens ook veel meer snelheid uit mijn SSD. Waar deze voor de patch bleef steken op 130mbs (aja hdd test) schiet deze nu vaak naar de 160, 180mbs. Meer mensen deze ervaring of zie ik ze vliegen? Kan dit komen door de TRIM support?
Dat heet een iMacFlappiewappie schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:14:
Tevens hoop ik echt op een nieuwe MB-air met Thunderbult, en dan een Cinema display met ingebouwde hdd, videokaart en optical drive. Dat zou echt meesterlijk zijn!
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2011 23:42 ]
Ik vind de i5 chip anders best interessant, daar mag hij best wel wat duren voor worden. Maar ze zullen vast weer een soort gelijke prijs vast houden, al krijg je dan vast een bijna gestripte MBA met een goedkope Celeron ofz.Brm-G schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:42:
Prijzen van die chips zijn wel fors hoger dan de C2D's, ben benieuwd of ze de prijzen hetzelfde houden.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Scheelt wel dat er geen losse nVidia meer bij hoeft. Dus denk dat het netto wel ongeveer gelijk zal zijn.Brm-G schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:42:
Prijzen van die chips zijn wel fors hoger dan de C2D's, ben benieuwd of ze de prijzen hetzelfde houden.
Klopt, maar ik zag het meer als een optie. Al verwacht ik het niet dat ze het ook daadwerkelijk zouden toepassen.Canaria schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:52:
Apple heeft nog nooit Celerons of anderszins gestripte processoren in z'n computers gestopt. Zelfs in de goedkopere MacBooks zaten vanaf het begin gewoon processoren uit de T2x00-serie en niet de goedkopere T2x20 met minder cache.
Nee, alleen tussen de i5 en de i7 is eigenlijk het enige echte verschil het cache en de kloksnelheid. Dus zulke afwijkende prestaties verwacht ik er niet bij.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:57:
Als deze 3 processoren erin komen ga ik denk ik ook voor de i5. Het verschil tussen de i7 langzaamste model en de i5 zul je toch niet zo snel merken in het dagelijks simpel gebruik of wel?
Waren die EOM chips van nVidia zo duur dan? Zou daar wel een bron van willen zien, want zo geweldig vind ik hem niet. Liever een HD3000 + i5 dan een C2D + nVidia, al zijn de drivers van Intel wel redelijk brak.Bosmonster schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:58:
[...]
Scheelt wel dat er geen losse nVidia meer bij hoeft. Dus denk dat het netto wel ongeveer gelijk zal zijn.
Ik zeg toch niet dat ze duur waren, maar dat een C2D + 320M samen waarschijnlijk weinig zal verschillen van een enkele i5.karstnl schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:02:
[...]
Waren die EOM chips van nVidia zo duur dan? Zou daar wel een bron van willen zien, want zo geweldig vind ik hem niet. Liever een HD3000 + i5 dan een C2D + nVidia, al zijn de drivers van Intel wel redelijk brak.
Apple TV had een Pentium MCanaria schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:52:
Apple heeft nog nooit Celerons of anderszins gestripte processoren in z'n computers gestopt. Zelfs in de goedkopere MacBooks zaten vanaf het begin gewoon processoren uit de T2x00-serie en niet de goedkopere T2x20 met minder cache.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Gamen werkt ook prima hoor, speel regelmatig Portal 1 en Portal 2 in hoge kwaliteit, maar ook Age of Empires 3 draait uitstekend in hoge kwaliteit.Destianto schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:01:
Ik heb het laatste 2010 model / 256 gb SSD en ben er zeer tevreden mee, elk programma werkt supersnel en is derhalve krachtig genoeg. Mijn software: Adobe Bridge / Photoshop CS5 / Parallels i.c.m VM Windows 7 / Office / VLC - mkvtjes/ Iphoto / Itunes / Iweb / Mail / Safari 10 tabs, En dit staat bijna dagelijks standaard aan zonder problemen, ik denk niet dat de programeer software heel veel meer intensiever is dan boven genoemde.
Gamen heb ik niet geprobeerd, want daar is hij niet echt geschikt voor.
Ok, klinkt goed allemaal.jvsjmedia.nl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:08:
[...]
Gamen werkt ook prima hoor, speel regelmatig Portal 1 en Portal 2 in hoge kwaliteit, maar ook Age of Empires 3 draait uitstekend in hoge kwaliteit.
(En dat op mijn Late 2010 MBA 13" met maar 2GB ram)
Ik heb op het moment ook een Macbook unibody, en ik wil eigenlijk ook de overstap maken naar de Air.pineapple schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:12:
[...]
Ok, klinkt goed allemaal.
Ik denk dat ik ga kijken voor een tweedehands of refurb MacBook Air als de nieuwe modellen straks uitkomen. En dan nog een vraag, weet iemand hoe groot het performance verschil is tussen 2 of 4 GB RAM?
Bespaar niet op RAM aangezien dit niet te vervangen is, 4gb is een Must anno 2011. Meer is welkom, minder niet. Als je Itunes,office,safari,mail,photopshop hebt open staat zit je al snel over de 2gb heen.pineapple schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:12:
[...]
Ok, klinkt goed allemaal.
Ik denk dat ik ga kijken voor een tweedehands of refurb MacBook Air als de nieuwe modellen straks uitkomen. En dan nog een vraag, weet iemand hoe groot het performance verschil is tussen 2 of 4 GB RAM?
Ligt eraan wat je doet. Voor de gemiddelde huis tuin en keuken gebruiker is er geen verschil.pineapple schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:12:
[...]
En dan nog een vraag, weet iemand hoe groot het performance verschil is tussen 2 of 4 GB RAM?
[ Voor 71% gewijzigd door Philflow op 01-07-2011 17:41 ]
Ik heb het verkeerd verwoord denk ik.Saninl schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Ik heb op het moment ook een Macbook unibody, en ik wil eigenlijk ook de overstap maken naar de Air.
Ik ben alleen bang dat ik ook niet meer af en toe een spelletje kan spelen (op WinXP).
Maar mijn vraag aan jou; waarom wil jij precies niet wachten op de nieuwe Air?
[ Voor 28% gewijzigd door Fietsbel op 01-07-2011 18:16 ]
39
Verwijderd
Die applicaties heb ik dagelijks allemaal open staan op mijn werk als developer.Destianto schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 17:28:
[...]
Bespaar niet op RAM aangezien dit niet te vervangen is, 4gb is een Must anno 2011. Meer is welkom, minder niet. Als je Itunes,office,safari,mail,photopshop hebt open staat zit je al snel over de 2gb heen.
Verwijderd
youtube.com/@hisrep
x
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
x
Zeker welJaspur schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:17:
@DaMarcus ; De MB Air kan toch niet open worden geschroefd?Ik heb iig geen goed passende schroevendraaier, en verneuk je daar de garantie niet mee?
Verwijderd
I know, maar nog steeds vind ik het irritante spiegelingen. Ik kan ongeveer 2 seconden met een MBP werken voordat ik gillend gek word, maar na 20 seconden heb ik het met de MBA ook wel gehad (heb overigens nooit gewerkt met de 2010 versie, wel met de 2009, maar volgens mij is het scherm vrijwel hetzelfde gebleven).Philflow schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:34:
De MBA spiegelt eigenlijk nauwelijks. Heb je er weleens mee gewerkt? Een MBP met glasplaat spiegelt veel meer.
Hebben ze daar ooit 4 Gig versies gehad? Dat is interessant....cc12 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:51:
Jammer dat de 4GB versies van de 11 inch MBA uitverkocht zijn bij Mycom. Je krijgt daar standaard 3 jaar garantie en dat scheelt weer 250 euro die je niet nodig hebt aan AppleCare.
Stond vorige week nog 1tje in Groningen, maar die zal vast nu ook wel weg zijn. Al zou ik niet al te veel verwachten van hun garantie al is het natuurlijk wel interessant.cc12 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:51:
Jammer dat de 4GB versies van de 11 inch MBA uitverkocht zijn bij Mycom. Je krijgt daar standaard 3 jaar garantie en dat scheelt weer 250 euro die je niet nodig hebt aan AppleCare.
Misschien toch eens de 2010 proberen. Ik heb echt geen last van spiegelingen.Rudy_V schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:51:
[...]
I know, maar nog steeds vind ik het irritante spiegelingen. Ik kan ongeveer 2 seconden met een MBP werken voordat ik gillend gek word, maar na 20 seconden heb ik het met de MBA ook wel gehad (heb overigens nooit gewerkt met de 2010 versie, wel met de 2009, maar volgens mij is het scherm vrijwel hetzelfde gebleven).
Verwijderd
Werd het nieuwe design toen groots aangekondigd? Als dat niet zo is, dan misschien een kleine wijziging ofzo. Of geen natuurlijk, ook geen probleem mee.Philflow schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:37:
Ik neem aan dat dat gewoon hetzelfde blijft, net als de rest van de behuizing. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Toen was het wel bekend dat er een redesign zou komen ja. Het design nu is nog te nieuw denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:13:
[...]
Werd het nieuwe design toen groots aangekondigd? Als dat niet zo is, dan misschien een kleine wijziging ofzo. Of geen natuurlijk, ook geen probleem mee.
Hier ook totaal geen last van spiegeling, raam achter me, tl lampen boven me...Philflow schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Misschien toch eens de 2010 proberen. Ik heb echt geen last van spiegelingen.
Het is vooral jammer dat je weinig van Apple zelf kan verwachten. Mijn asus netbookje had toen ik deze kocht standaard 2 jaar garantie (volgens mij nu ook maar 1 jaar) terwijl het om een apparaat van net 400 euro ging.karstnl schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:09:
[...]
Al zou ik niet al te veel verwachten van hun garantie al is het natuurlijk wel interessant.
[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2011 18:49 ]
Verwijderd
Sommige mensen kunnen er gewoon minder tegen, om dan te zeggen dat je er maar minder op moet letten vind ik een beetje kleinerend.Bosmonster schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:49:
Misschien moet je er gewoon niet zo op letten.
Eens, heb er ook niet om gevraagd dat dit mij zo irriteert, had liever gewoon naar de winkel gegaan en daar een MBA, MBP of wat dan ook gekocht zonder dat ik gillend gek word.GekkePrutser schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:59:
[...]
Sommige mensen kunnen er gewoon minder tegen, om dan te zeggen dat je er maar minder op moet letten vind ik een beetje kleinerend.
[ Voor 59% gewijzigd door M_V op 08-07-2011 09:42 ]
Gillend gek worden bij een MBA scherm vind ik toch inderdaad redelijk overdreven... Ik zit hier ook in een omgeving met TL lampen en met mijn rug naar een raam... Met mijn vorige MBP kon ik niet op deze plek zitten maar nu met de Air geen enkel probleem..Rudy_V schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:30:
[...]
Eens, heb er ook niet om gevraagd dat dit mij zo irriteert, had liever gewoon naar de winkel gegaan en daar een MBA, MBP of wat dan ook gekocht zonder dat ik gillend gek word.
In het verleden heb ik dit al een keertje eerder gehad met die Iiyamas met steundraden. Iedereen gaf toen aan dat dit wel went, maar ik heb toen mijn peperdure iiyama na 2 weken weer weggedaan.
Overigens ben ik gisteren nog even in de macwinkel gaan kijken en volgens mij is de reflectie precies hetzelfde als in de 2009-versie. Ik hoop nog steeds een beetje dat er een matte mogelijkheid komt bij de refresh, maar anders koop ik hem en plak er een antiglarefilm op als ik er echt gek van word. Ik weet dat dit de kleuren helemaal sloopt, maar gek genoeg boeit dat me weer totaal niet.
Ik bedoel het niet kleinerend, maar het is ook een kwestie van focus. Als ik focus wat er op mijn scherm staat, zie ik spiegeling ook niet. En als ik aan het werk ben heb ik er dus ook helemaal geen last van.GekkePrutser schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 20:59:
[...]
Sommige mensen kunnen er gewoon minder tegen, om dan te zeggen dat je er maar minder op moet letten vind ik een beetje kleinerend.
Precies, je bent zelf degene die uit moet maken wat geschikt voor je is.Rudy_V schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:47:
Jongens, het zijn mijn ogen en ik weet het beste wat ik zie.
Sorry, ik reageerde ook een beetje fel, komt door de vele irritaties met mijn oude MBP scherm. Ik had naar aanleiding van mijn iPhone (waar ik geen last van heb) gedacht dat ik daar prima mee zou kunnen werken maar het is bij zo'n groot oppervlak veel lastiger. Bij de iPhone draai je hem automatisch van de reflecties weg. Gelukkig heb ik hem uiteindelijk voor een goede prijs kunnen verkopen.Bosmonster schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Ik bedoel het niet kleinerend, maar het is ook een kwestie van focus. Als ik focus wat er op mijn scherm staat, zie ik spiegeling ook niet. En als ik aan het werk ben heb ik er dus ook helemaal geen last van.
Ik kan ook gaan focussen op de spiegeling (die er dus wel degelijk is) en dan word ik ook gek
Verwijderd
39
Verwijderd
Bedankt voor snelle antwoordt, dan wacht ik even en/of hou ik de prijzen wel in de gaten.Fietsbel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:41:
De verwachting is dat deze eind volgende week in de stores komt.
[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 09-07-2011 13:31 ]
Ebay, studentenkorting, Marktplaats, V&A etc.
Vergeet mijn link ook nietDestianto schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 13:29:
Je hebt niet eens de moeite genomen om in ons eigen V&A te kijken?
hij staat daar namelijk voor een betere prijs met garantie en het is een tweaker met goede recensies.
39
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Maar wat er op stapel staat is niet mis, oa voor videomontage 3G-SDI in en uit voor macbooks en imacsFietsbel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:48:
[...]voor de refresh verwacht ik buiten thunderbolt en de simpelste I3 serie proc niet veel veranderingen.
Thunderbolt heeft in mijn ogen al geen al te beste start, er is tot nu toe alleen een kneiter dure externe nas te koop.
Verwijderd
Bron?robbinonline schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:21:
Woensdag de 13e zijn er nieuwe Airs!
[ Voor 31% gewijzigd door Gropah op 10-07-2011 08:58 ]
Je hebt een DMFietsbel schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:48:
[...]
Vergeet mijn link ook niet![]()
V&A aangeboden: Apple MacBook Air 11.6" 64GB SSD 4GB
Lijkt me vrij logische en de geruchten worden elk uur sterker. Lion komt die dag uit en Apple wacht op Lion tot de nieuwe Airs in de verkoop gaan.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Verwijderd
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Ik baseer me idd enkel op de geruchten die ik nu al weken aan het opvolgen ben op alle mogelijke sites en fora in mijn zoektocht en twijfel tussen de MBA en MBP.Philflow schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:23:
Onmiddelijk hier ook. Hoe kom je erbij dat er geen keyboard backlight zal zijn?
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Het lijkt me dat dit vnml met de Mini's te maken heeft.. Die is toch redelijk "ongunstig" geprijsd tov het vorige model... Zeker ook de server editie, die zal zo maar eens een paar honderd euro kunnen droppen in prijs aangezien de serversoftware straks al in Lion zit..Philflow schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 21:03:
"We've been getting word from some international Apple retailers that not only are MacBook Airs, Minis and White MacBooks getting updated tomorrow, but they are also going to see modest-significant price drops in some countries we've polled. While we can't get into the specifics of where and how much, we can tell you some models are being reduced more than the equivalent of $100."
Macrumors.com
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 13-07-2011 21:45 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq