Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
shoney24 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:22:
[...]

Het goedkoopst dat ik heb kan vinden is bij http://www.mmoga.com/Guil...html?ref=553&currency=EUR

Persoonlijk heb ik hem gisteren voor iets meer bij CJS CD Keys gekocht. Hier heb ik persoonlijk tot nu toe nog altijd goede ervaringen mee. Gisteren gekocht en 10 minuten later had ik de key in mijn email.
https://www.coolshop.co.u...3405-guild-wars-2--for-pc

£30 :)

Verwijderd

Ik zie wel de minimale systeem eisen maar wat word aangeraden?

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Dat is volgens mij geen pre-purchase.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:27:
Ik zie wel de minimale systeem eisen maar wat word aangeraden?
Dat is er nog niet, omdat het één en ander nog wordt geoptimaliseerd. Voor sommigen had de laatste bèta meer fps en voor anderen juist weer slechter.

EDIT: De OP is trouwens verouderd.

[ Voor 43% gewijzigd door Nfear op 24-07-2012 17:34 ]

• Asskicker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-08 17:38
NoFearz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:31:
[...]

Dat is volgens mij geen pre-purchase.
Nee, maar daar kan je wel naast kijken voor die prijs? :)

• Nfear
Asskicker schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Nee, maar daar kan je wel naast kijken voor die prijs? :)
Nee, ik wil best graag 10 euro meer betalen om een paar dagen extra te kunnen spelen. Voor mij begint school één week na de release.

Bij FreeRecordShop staat er een afbeelding van Pre Purchase. Ik heb nagevraagd of deze nog beschikbaar is en dat het niet om een verkeerde afbeelding gaat.

Verwijderd

Remz schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:10:
Tip voor bij de headstart: Maak een character met een willekeurige race/class en skip direct naar de naam maken, registreer de namen die je wilt. Delete daarna deze characters en maak ze opnieuw aan, maar dan de races/class en uiterlijk die je echt wilt. Je naam is namelijk tot 24 uur na delete gereserveerd aan jouw account.

Het zou zonde zijn dat jij een uur op je uiterlijk bezig bent, en uiteindelijk er achter komt dat je naam al weg is.
Wat is eigenlijk je bron Remz?

• Nfear
Hoe zit het eigenlijk met die websites waar je cd keys kunt kopen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:50:
[...]

Wat is eigenlijk je bron Remz?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zo werkte het niet namelijk, deleten was direct weer beschikbaar worden van de nick.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-11 19:50

shoney24

The Dude Abides!

NoFearz schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:24:
Hoe zit het eigenlijk met die websites waar je cd keys kunt kopen.
Ik zelf heb de pre-purchase gisteren via CJS CD keys gekocht en zonder problemen had ik binnen 10 minuten de key in mijn mailbox. Let wel, dit is via CC dus ik weet niet hoe het werkt met Paypal of andere betalings middelen.

Ik zelf heb goede ervaring met CJS dus ik was van mening dat dit wel veilig genoeg was. ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Overigens is er een Topic in Hardware & Spielerij Algemeen voor het online kopen van serials:
Online Serials kopen - Deel II

Misschien dat dit je ook wat kan helpen?

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
xeple schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:26:
[...]

Lekker boeiend, de lol die ik heb beleefd met mijn 5 skills in battlefield :P
+20 !

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

GW2 is over, het was geweldig met nieuwe kleine race. Ook andere race heeft prachtige wereld. Ik heb genoten.

GW2 heeft een screenshotcontest nu lopen op hun facebook maar al snel vind ik de contest een big fail. Er zal oneerlijk gevoted worden en veel te veel images.

Ik som aantal problemen op:
- Er zijn zo'n 8336 images te bekijken in 348 pagina's.
- Je hebt maar 2 votes te besteden, ommogelijk om zorgvuldig te kiezen!
- Anderen zullen hun images linken op facebook, maar ik vind dat geen goede zaak, het is soort omleiding / bypass zodat anderen rest van gallery niet gaat kijken door tijdsgebrek of geen zin. En dat maakt "valsspelen" mogelijk door je images naar voren te pushen terwijl er veel goede images blijven liggen / onbekeken. Bypass is niet eerlijk.
- Landscape screenshots heeft vaak dezelfde afbeeldingen (veel zijn gemaakt tijdens nieuwe show-punten in GW2) Kans is ook groot dat mensen dubbel posten.
- Alleen action shots zijn vrij uniek maar het is verspreid in 1 groot gallery. Bah.
- De gallery is traag met browsen, image komt alleen boven tevoorschijn en dus ben je enorm veel tijd kwijt.
- Er zijn al illegale accounts gemeld / meerdere accounts van 1 persoon.
- Gallery blijkt te buggen; je eigen inzendingen zijn niet alles te zien (ik mis er 1 plaatje van mijn inzendingen, kan niet snel sharen, andere is goed verstopt in gallery.... grrr....).

GW2 had gewoon iedere image een schaal moeten geven bv 1-10. Dat geeft al meer een beeld. 2 votes in 8336 images is totaal niks. Meeste mensen bekijken dan ook alleen maar eerste 10 of 20 pagina's en kappen er al mee omdat votes al op zijn. De contest werkt gewoon niet en is oneerlijk.
Ik probeer alle plaatjes te pakken maar veel plaatjes hebben dezelfde bestandsnaam, en ik ben veel tijd kwijt na paar pagina's. Zeker omdat ik steeds omhoog moet scrollen... wat een onhandige en onvriendelijke gallery. Images poppen niet voor je op maar altijd bovenaan. Wie heeft zo'n slechte script uitgekozen?

Ik weet dat er veel prachtige shots zijn gemaakt, dus ik kan niks mee met maar 2 votes tegoed. Ik stop maar ermee.

Ik merk op dat veel bezoekers ook om klagen dat het geen prettige voting rondje zal worden. Het is veel te veel en helemaal niet leuk meer. :( Big fail.

• martijntb1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
MrDummy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:22:
GW2 is over, het was geweldig met nieuwe kleine race. Ook andere race heeft prachtige wereld. Ik heb genoten.

GW2 heeft een screenshotcontest nu lopen op hun facebook maar al snel vind ik de contest een big fail. Er zal oneerlijk gevoted worden en veel te veel images.

- Anderen zullen hun images linken op facebook, maar ik vind dat geen goede zaak, het is soort omleiding / bypass zodat anderen rest van gallery niet gaat kijken door tijdsgebrek of geen zin. En dat maakt "valsspelen" mogelijk door je images naar voren te pushen terwijl er veel goede images blijven liggen / onbekeken. Bypass is niet eerlijk.
- Landscape screenshots heeft vaak dezelfde afbeeldingen (veel zijn gemaakt tijdens nieuwe show-punten in GW2) Kans is ook groot dat mensen dubbel posten.
- Alleen action shots zijn vrij uniek maar het is verspreid in 1 groot gallery. Bah.
- De gallery is traag met browsen, image komt alleen boven tevoorschijn en dus ben je enorm veel tijd kwijt.
- Gallery blijkt te buggen; je eigen inzendingen zijn niet alles te zien (ik mis er 1 plaatje van mijn inzendingen, kan niet snel sharen, andere is goed verstopt in gallery.... grrr....).

GW2 had gewoon iedere image een schaal moeten geven bv 1-10. Dat geeft al meer een beeld. 2 votes in 8336 images is totaal niks. Meeste mensen bekijken dan ook alleen maar eerste 10 of 20 pagina's en kappen er al mee omdat votes al op zijn. De contest werkt gewoon niet en is oneerlijk.
Ik probeer alle plaatjes te pakken maar veel plaatjes hebben dezelfde bestandsnaam, en ik ben veel tijd kwijt na paar pagina's. Zeker omdat ik steeds omhoog moet scrollen... wat een onhandige en onvriendelijke gallery. Images poppen niet voor je op maar altijd bovenaan. Wie heeft zo'n slechte script uitgekozen?

Ik weet dat er veel prachtige shots zijn gemaakt, dus ik kan niks mee met maar 2 votes tegoed. Ik stop maar ermee.

Ik merk op dat veel bezoekers ook om klagen dat het geen prettige voting rondje zal worden. Het is veel te veel en helemaal niet leuk meer. :( Big fail.
Sorry hoor,

maar maak jij je hier echt druk om?

• Lasteraar
Houdt het ontopic en nuttig.

[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 26-07-2012 10:44 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:17
Houdt het ontopic en nuttig.

[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 26-07-2012 10:44 ]

Verwijderd

Ik maak me er meer zorgen over dat ik het spel had ge-pre ordered, en dat ik de 24e - 30e op vakantie ga.
Op zich geen probleem, gewoon pech, maar wel vervelend dat waarschijnlijk dan mijn normale game aliassen al bezet zijn... :(

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:34:
Ik maak me er meer zorgen over dat ik het spel had ge-pre ordered, en dat ik de 24e - 30e op vakantie ga.
Op zich geen probleem, gewoon pech, maar wel vervelend dat waarschijnlijk dan mijn normale game aliassen al bezet zijn... :(
Als het originele zijn dan zijn ze meestal nog gewoon beschikbaar, ik bedoel als je niet 13 in een dozijn naam hebt zou ik me daar niet zo druk om maken. ;)

Verwijderd

Terugkomend op de mesmer; de clones en phantasms vallen mij best tegen. Vooral de damage en effect wat je krijgt als je ze via de f-keys laat opblazen. Hoop dat ze daar nog wat aan doen.

Voor de rest een super profession. Had ik niet verwacht. Mijn 3 profs worden Guardian, Elementalist en Mesmer. Heb even stiekem een beetje naar de achievements gekeken en zag dat er ook achievements zijn (account-wise) voor alle wapens. Nog maar een profession zien te vinden waarmee ik de ontbrekende wapens kan gebruiken.

Verwijderd

TJa, meestal gebruik ik namen uit de Griekse mythologie... maar zelfs in de beta waren random namen (voor asura) al in gebruik,,, we zullen zien

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. Oplossing voor mij is dat ik een vriend heb gevraagd of hij deze oor me kan aanmakn. Kun jij misschien ook doen?

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Met moeite net GW1 nog ff gestart en toch nog even wat quick wins gemaakt voor de HOM, 30 komt nu wel heel dicht bij en heb besloten maar even door te zetten, momenteel staat de teller op 27. Ik denk dat voor mij de volgende mogelijkheden het snelste resultaat zullen hebben:

- 10 minipets (zie lijst onderaan, liefst commons want ik heb mn resources nodig voor Obs) +1
- Obsidian Armor +1
- Elite Armor (5 statues icm Obs) +2
- Oppressor Weapon +1

De financien voor Obsidian armor zijn niet zo'n probleem, daarna is het geld wel redelijk op.

Mochten mensen nog mini's willen ruilen/hebben hier een lijstje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
## Deze heb ik dubbel ##

2x Harpy Ranger
2x Irukandji
2x Roaring Ether
2x Terrorweb Dryder
1x Dredge Brute
1x Hydra
1x Whiptail Devourer

## Onderstaande mini's heb ik nog niet ##

# 1st

Fungal Wallow
Jungle Troll
Temple Guardian
Kirin
Shiro
Bone Dragon

# 2nd

Fire Imp
Juggernaut
Elf
Koss
Lich
Water Djinn
Gwen

# 3rd

Abyssal
Cloudtouched Simian
Raptor
Nornbear
White Rabbit
Mad King Thorn

# 4th

Abomination
Krait Neoss
Word of Madness
Flowstone Elemental
Jora
Dagnar Stonepate
Flame Djinn
Eye of Janthir

# 5th

Fire Drake
Ophill Nahualli
Siege Devourer
Candysmith Marley
King Adelbern
Zhu Hanuku
M.O.X.

[ Voor 20% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-07-2012 22:54 . Reden: lijstje wat ingekort met alleen de bgezochte mini's ]

• dragoni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-08-2012
oke er net opzoek gegaan naar was mesmer video's en ik vond dit :D

YouTube: 50 + Charr Mesmers = GOOD TIMES

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

martijntb1991 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:15:
[...]
Sorry hoor,

Heb jij wel poging gedaan? Kijk eerst voordat je zo'n oordeel trekt!
Ik heb poging gedaan en ik merk op dat gallery onvriendelijk werkt en al die plaatjes goed bekijken ben ik zo wel paar dagen mee bezig voordat ik wat kan stemmen. Dat tijd heb ik niet eens.

Wedstrijden waar je echte prijzen kunnen winnen moeten wel leuk blijven. Dat betekent geen hele dag uitzoeken en voten. Dat is beetje flauw.
Daarbij vallen veel mooie plaatjes makkelijk buiten de boot door linken van users, waarbij ze hun shots naar voren pushen en schreeuwen Vote me!
Mensen hebben soms geen keus dan maar op hen te stemmen en vergeten dat er mooiere plaatjes zijn in de gallery. Maar dat komt ook omdat ze schrikken van zoveel plaatjes dat ze maar makkelijk doen via gelinkte plaatjes op Facebook. Makkelijk, maar de contest is wel verstoord hiermee. Het nut van 8000+ plaatjes is hierdoor bijna weggevaagd. Mooiste plaatjes ergens verstopt in de gallery maken dus geen goede kans op een prijs. De bezoekers moeten hen eerst "ontdekken" maar risico is groot dat hun 2 votes al opgebruikt zijn en dat is einde verhaal.
Dat is juist het vreemde aan de contest voting. Zeg maar dat contest aan zijn eigen succes verdronken is door onhandige gallery.

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 19:45
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:38:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Zo werkte het niet namelijk, deleten was direct weer beschikbaar worden van de nick.
Zo werkt het dus wel. Bron

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:40:
Terugkomend op de mesmer; de clones en phantasms vallen mij best tegen. Vooral de damage en effect wat je krijgt als je ze via de f-keys laat opblazen. Hoop dat ze daar nog wat aan doen.

Voor de rest een super profession. Had ik niet verwacht. Mijn 3 profs worden Guardian, Elementalist en Mesmer. Heb even stiekem een beetje naar de achievements gekeken en zag dat er ook achievements zijn (account-wise) voor alle wapens. Nog maar een profession zien te vinden waarmee ik de ontbrekende wapens kan gebruiken.
de dmg die ze doen bij opblazen vind ik nog wel acceptabel. Dat ze phantasms traag meppen en clones helemaal geen dmg doen vind ik jammer.

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28

ZeroCode

Woopie

martijntb1991 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:15:
[...]

Sorry hoor,

idd wat martijn zegt haha. We hebben het over GW2 en jij over een contest lol....

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:10
ZeroCode schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:38:
[...]
idd wat martijn zegt haha. We hebben het over GW2 en jij over een contest lol....
Ook ik sluit me hier toch bij aan. Sowieso als je er een 'probleem' mee hebt, lijkt het me beter dit in onderstaand "Guild Wars 2 Problemen topic" te posten. Hier gaat het echt om de game zelf, dat een Facebook-contest faalt is hier niet echt boeiend, mijn (onze?) mening omtrendt de game verandert er niet door.

Meer ontopic: kwam er achter dat ik de unique pet "Moa Chick" nog niet had, daar ben ik nu dus snel mee bezig. Aangezien ik nog geen unique pet had, is dat nog weer n quick win puntje :) Daarna nog vier te gaan tot de 30, dat moet lukken! :Y)

• Nfear
De items die je krijgt zijn toch cosmetisch? Er zitten toch geen stats verbonden aan armor en dergelijke?

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:38:
[...]

Staat vermeld in een blog op GW2.com van ongeveer een maandje geleden.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• KoekjevanLU
NoFearz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:29:
De items die je krijgt zijn toch cosmetisch? Er zitten toch geen stats verbonden aan armor en dergelijke?
Klopt. Wat die stats (welk level of scalable oid) zullen zijn is eveneens nog afwachten. Maar lijken me er wel vet uit te zien! Tevens zitten er n paar Ranger-pets en mini-pets bij.

• Sneezzer
MrDummy schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:22:

Ik denk dat je het veel te serieus neemt, het is gewoon een marketing gimmick.

ps. lees je tekst nog even en maak de zinnen een beetje vloeiender.

• Sneezzer
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:40:

.....Heb even stiekem een beetje naar de achievements gekeken en zag dat er ook achievements zijn (account-wise) voor alle wapens. Nog maar een profession zien te vinden waarmee ik de ontbrekende wapens kan gebruiken.
Veilige keus, kies er dan een warrior bij, bijna onmogelijk dat je dan niet alle wapens bezit :*)

• Lasteraar
dragoni schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:38:
oke er net opzoek gegaan naar was mesmer video's en ik vond dit :D

YouTube: 50 + Charr Mesmers = GOOD TIMES
:D

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Ik vind het toffe dat het ranger pets zijn die niet in de game voor de rest zitten (althans, je kon ze bij pvp niet kiezen). Het zijn gewoon reskins van bestaande, maar ja ik heb liever een black widow als een forest spider.

Ik vind het alleen jammer dat ik geen rainbow phoenix kan meenemen uti gw1 :(

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Verwijderd

Sneezzer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:47:
[...]

Veilige keus, kies er dan een warrior bij, bijna onmogelijk dat je dan niet alle wapens bezit :*)
I know :9 Alleen is dat absoluut niet mijn profession, wellicht dat ik met de Ranger erbij er ook ben.

• GonzoNL

GonzoNL

Met mesmer en ranger mis je nog wel wat wapens. Sowieso zijn hammer en mace warrior en guardian only wapens :)

Hier een lijstje: http://wiki.guildwars2.co..._usability_by_professions

Als je alle weapon achievements wilt zal 3 tot 4 classes moeten spelen ziet het ernaar uit, ik weet ook niet in hoeverre main en offhand uitmaken hiervoor.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

GonzoNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:48:
Ik vind het toffe dat het ranger pets zijn die niet in de game voor de rest zitten (althans, je kon ze bij pvp niet kiezen). Het zijn gewoon reskins van bestaande, maar ja ik heb liever een black widow als een forest spider.

Ik vind het alleen jammer dat ik geen rainbow phoenix kan meenemen uti gw1 :(
ik ga me blackie ook wel missen, vond het altijd prachtig om te zien bij pvp hoe zo`n black widow in iemand klimt en in zn gezicht begint te bijten :D

YO! fucknuts! It's Probing time!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Ik was aan het einde van de bèta pas een beetje bezig met de crafting disiplines, Ik had voor me hunter leatherworking en huntsman (duh) gekozen. Nu is het me niet helemaal duidelijk of het gatheren van mats voor leatherworking hetzelfde gaat als in-een-niet-nader-genoemde-andere-mmo (*kuch* wow *kuch*) d.m.v een skinning knife of skill. Iemand een idee?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Tyoi schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:02:
Ik was aan het einde van de bèta pas een beetje bezig met de crafting disiplines, Ik had voor me hunter leatherworking en huntsman (duh) gekozen. Nu is het me niet helemaal duidelijk of het gatheren van mats voor leatherworking hetzelfde gaat als in-een-niet-nader-genoemde-andere-mmo (*kuch* wow *kuch*) d.m.v een skinning knife of skill. Iemand een idee?
Voor zover ik gezien heb kon ik geen skinning knife of iets dergelijks vinden. Sickles voor harvesten van groente etc. Axe voor hout en Mining picks voor ore. Maar geen skinning knife.

En op de wiki staat er ook niet echt iets over:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting_material

[ Voor 7% gewijzigd door shoney24 op 25-07-2012 11:09 ]

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Over crafting gesproken, weet iemand of de buffs die je van cooking items krijgt ook stacken?
Ik ga er eigenlijk van uit dat de ene voedsel buff de andere overschrijft, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

Verwijderd

GonzoNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:16:
Met mesmer en ranger mis je nog wel wat wapens. Sowieso zijn hammer en mace warrior en guardian only wapens :)

Als je alle weapon achievements wilt zal 3 tot 4 classes moeten spelen ziet het ernaar uit, ik weet ook niet in hoeverre main en offhand uitmaken hiervoor.
In mijn originele bericht had ik ook de ele en guardian genoemd. Dus misschien lukt het zo wel. Thanks voor de link; zal vanavond maar eens even kijken of het met die 4 lukt. Ik denk dat main en off hand niks uitmaken.
Nee. Leer en stof krijg je alleen door het salvagen van items. Bijvoorbeeld als je medium armor salvaged krijg je leer. Daarnaast zijn er speciale salvage items die ook leer kunnen geven. Resource nodes geven alleen metaal (+ edelstenen), hout (+ amber) of kruiden / groenten / vruchten.

Deze video is overigens erg informatief over craften: YouTube: Guild Wars 2 Complete Beginner Crafting Guide

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 25-07-2012 11:25 ]

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

K. Vermoedde al zoiets. Alleen met salvagen en drops dus.

6) You just checked it.

• GonzoNL

GonzoNL

Ik zag hier de vraag voorbij komen hoe het zit met de wapens die je krijgt door HoM, dus ik heb op gw2db even gezocht op fellblade en FDS: http://www.gw2db.com/data/items/58384-fellblade http://www.gw2db.com/data/items/58369-fiery-dragon-sword

Schijnbaar kan je de look van een sword aanpassen met dit item, ik ben alleen benieuwd of het een onetime iets is, want dan moet ik ze tot level 80 bewaren.

Edit: http://www.gw2db.com/data/items/49583-guild-medium-armor hierbij staat dat het one-time is, dus mogelijk zijn de HoM items allemaal oneindig.

[ Voor 15% gewijzigd door GonzoNL op 25-07-2012 11:27 ]

GonzoNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:25:
Ik zag hier de vraag voorbij komen hoe het zit met de wapens die je krijgt door HoM, dus ik heb op gw2db even gezocht op fellblade en FDS: http://www.gw2db.com/data/items/58384-fellblade http://www.gw2db.com/data/items/58369-fiery-dragon-sword

Schijnbaar kan je de look van een sword aanpassen met dit item, ik ben alleen benieuwd of het een onetime iets is, want dan moet ik ze tot level 80 bewaren.

Edit: http://www.gw2db.com/data/items/49583-guild-medium-armor hierbij staat dat het one-time is, dus mogelijk zijn de HoM items allemaal oneindig.
Staat onder Items => Consumable dus lijkt me dat je daar meteen je antwoord hebt...

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024
Vraagje tussendoor, hebben mensen hier ook keys besteld bij CDkeyhouse?

Verwijderd

shoney24 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:08:
[...]

Voor zover ik gezien heb kon ik geen skinning knife of iets dergelijks vinden. Sickles voor harvesten van groente etc. Axe voor hout en Mining picks voor ore. Maar geen skinning knife.

En op de wiki staat er ook niet echt iets over:
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting_material
Ik heb een aantal leathers gekregen tijdens de beta. Die krijg je van equips uit elkaar halen.
GonzoNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:16:

Hmm, ik zit zo eens te kijken (kende die achievement nog niet!) en ik zal alleen een probleem hebben met de rifle... Engineer vind ik absoluut niets en Warrior trok me ook niet echt...

En het heeft maar zin om 1 food-item te eten per keer (tenzij je natuurlijk een andere bonus wilt).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Ik heb een aantal leathers gekregen tijdens de beta. Die krijg je van equips uit elkaar halen.
Die had ik inderdaad ook ontdekt. Overigens blijkt dus dat je ze ook uit wapens en armor kan halen.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Wailing_Banshee schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:57:
[...]

En het heeft maar zin om 1 food-item te eten per keer (tenzij je natuurlijk een andere bonus wilt).
Dat lijkt mij ook het meest logische. Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag. ;)

• martijntb1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik weet niet of mensen deze site al kende? http://en.gw2codex.com/

Hier kun je je builds maken en delen of prive houden. Zelf vind ik het juist leuk om je eigen build te maken die te testen en dan kijken of het werkt dus ik houd mijn builds private, maar er staat ook hele goede builds bij

• Sneezzer
GonzoNL schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:25:

Je kunt een transmutation stone gebruiken om het wapen steeds van nieuwe stats te voorzien (kort: je mixed stats van een ander wapen met de skin van je mooie blade).

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

je salvaged items die geven dan leather etc

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Freakiebeakie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:46:
[...]

je salvaged items die geven dan leather etc
Ergens vind ik dit wel jammer. Waar je met het harvesten van hout, ore of ingredients kan verkrijgen, is het verkrijgen voor leather en cloth gebaseerd op random drops.
Goed, je krijgt meer dan genoeg van deze drops, maar het verbaast mij een beetje dat ze wat crafting betreft dit gesplitst hebben. Deels harvest, en deels grind.

Persoonlijk had ik dit graag anders gezien. Bijvoorbeeld de mogelijkheid van skinning had het kunnen verbeteren. Maar dat blijft mijn mening natuurlijk ;)

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Mjah, ik deel je mening wel. Het valt me zelfs een beetje tegen. Had inderdaad wel verwacht dat je echt moest skinnen. Ik heb niet gelet op de droprate van de mats door mods en salvaging, kan ook niet bepalen of dat 'genoeg' is of dat je nog echt moet farmen.

6) You just checked it.

shoney24 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Ergens vind ik dit wel jammer. Waar je met het harvesten van hout, ore of ingredients kan verkrijgen, is het verkrijgen voor leather en cloth gebaseerd op random drops.
Goed, je krijgt meer dan genoeg van deze drops, maar het verbaast mij een beetje dat ze wat crafting betreft dit gesplitst hebben. Deels harvest, en deels grind.

Persoonlijk had ik dit graag anders gezien. Bijvoorbeeld de mogelijkheid van skinning had het kunnen verbeteren. Maar dat blijft mijn mening natuurlijk ;)
Ik zag tijdens de tweede BWE schapen lopen en ik dacht dat ik daar wel wol kon krijgen! Helaas...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

shoney24 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:58:
[...]

Beter dat ze al die konijntjes daar voor gebruikten. Nu kun je er alleen maar even dikke dmg op doen.
Het verschil is niet zo groot. Met skinnen zou je de beesten zelf moeten villen, nu droppen ze gewoon hun huid. Wolven droppen bijvoorbeeld een 'pelt' en met je salvage kit maak je er dan leather van. Het is dus:

Kill mob => Loot pelt => Salvage => Leather

En anders was het geweest:

Kill mob => Skin => Leather

De loot stage er tussen zorgt dat je iets meer afhankelijk bent van de RNG of je wel of geen leather krijgt. Aan de andere kant is het met skinning in andere MMOs ook vaak het geval dat het succes enigszins afhankelijk is van willekeur (ene keer een leather, andere keer scraps). Dat moet ook wel omdat je anders achter elkaar door zou kunnen farmen, terwijl je bij andere materialen wel naar resource nodes moet zoeken.

Kortom, het is een kwestie van smaak maar het maakt praktisch eigenlijk weinig uit. Dat het deels harvest deels grind is lijkt me verder wel zo realistisch. Of zou jij cloth / leather nodes willen introduceren in het spel? Dus dat er her en der een schaap of koe staat die je kunt bewerken met een skinning knife? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 25-07-2012 14:11 ]

• KoekjevanLU
Morrar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:10:
Of zou jij cloth / leather nodes willen introduceren in het spel? Dus dat er her en der een schaap of koe staat die je kunt bewerken met een skinning knife? :)
Voor cloth dan natuurlijk eerst met n schaar langs het schaap (resultaat n kaal schaap :P), vervolgens naar je spinnewiel om er draad van te maken en dan bij het weefgetouw om er Cloth van te maken, lijkt me het meest realistische :+
KoekjevanLU schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:20:
[...]

Voor cloth dan natuurlijk eerst met n schaar langs het schaap (resultaat n kaal schaap :P), vervolgens naar je spinnewiel om er draad van te maken en dan bij het weefgetouw om er Cloth van te maken, lijkt me het meest realistische :+
Het maken van de cloth is onderdeel van de crafting. Dus dat hoeft niet. Maar het scheren was wel leuk geweest :D

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

[b][message=38642428,noline]Kortom, het is een kwestie van smaak maar het maakt praktisch eigenlijk weinig uit. Dat het deels harvest deels grind is lijkt me verder wel zo realistisch. Of zou jij cloth / leather nodes willen introduceren in het spel? Dus dat er her en der een schaap of koe staat die je kunt bewerken met een skinning knife? :)
Je hebt inderdaad een aantal valide punten. En op dat punt verschilt het niet bijster veel van de standaard MMO's die we kennen.
Uiteindelijk komt het natuurlijk neer op een grind maar het had voor mij wat leuker geweest als deze mogelijkheid aanwezig was geweest.
Let wel dat we het hier over een knap staaltje ""mierenn@#$%n" (you get my drift :P ) mijnerzijds hebben. ;)

Ach kleine-diertjes-lastigvallen mag altijd natuurlijk en ik vind de alternatieven hierboven ook best geinig. Maar goed, anderszijds kan ik met ook best voorstellen dat ArenaNet voor een eevnoudiger systeem kiest i.v.m. met de overzichtelijkheid. Leather en cloth komen nu mooi samen door salvage kits en daarnaast geeft dit systeem ook nog een wat leukere oplossing voor overbodige gear dan simpelweg vendoren :)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

crafting jewelery was echt totaal niet duidelijk. Je kon helemaal niks behalve van copper ore, copper balken maken.
En daarvan kon je weer ringen, haken, of een andere achtig ding maken.

Als je die op de crafting table gooide kon je niks maken want je was level 25 nodig en voor de rest waren er nog 26 opties, dus je had nog iets extra's nodig. Na een tijdje kwam ik er achter dat je er een pebble er bij kon gooien en daarna moest je nog steeds level 25 zijn.

Daarnaast had ik ook geprobeerd een staff te maken, dit lukte gewoon meteen met houd waar je planken van maakt e.d. Maar jewelery was echt onzinnig.
Heb toevallig jewelcrafting ook geprobeerd dit laatste BWE. Je kon inderdaad rings, settings en hooks maken. Bands en settings waren nodig om ringen te maken, hooks en settings om kettingen te maken. De edelstenen moest je er inderdaad via de discoverypanel bij doen vanaf het begin (lukt ook < 25 volgens mij). Het was misschien duidelijker geweest om 1 ring en 1 ketting mee te geven vanaf het begin, dat ben ik wel met je eens.

Maar wel een vraagje: heb je gelezen wat de NPC die je jewelcrafting leert te zeggen heeft? Zulke NPC's geven vaak de informatie die je nodig hebt. Had het zelf ook overgeslagen, maar ik kende het systeem al van eerdere BWE's.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
martijntb1991 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:26:
Ik weet niet of mensen deze site al kende? http://en.gw2codex.com/

Hier kun je je builds maken en delen of prive houden. Zelf vind ik het juist leuk om je eigen build te maken die te testen en dan kijken of het werkt dus ik houd mijn builds private, maar er staat ook hele goede builds bij
Thanks!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Morrar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:56:
Heb toevallig jewelcrafting ook geprobeerd dit laatste BWE. Je kon inderdaad rings, settings en hooks maken. Ringen en vattingen voor edelstenen waren nodig om ringen te maken, hooks en vattingen om kettingen te maken. De edelstenen moest je er inderdaad via de discoverypanel bij doen vanaf het begin (lukt ook < 25 volgens mij). Het was misschien duidelijker geweest om 1 ring en 1 ketting mee te geven vanaf het begin, dat ben ik wel met je eens.

Maar wel een vraagje: heb je gelezen wat de NPC die je jewelcrafting leert te zeggen heeft? Zulke NPC's geven vaak de informatie die je nodig hebt. Had het zelf ook overgeslagen, maar ik kende het systeem al van eerdere BWE's.
Ja natuurlijk dat was het eerste wat ik deed en daarna nog 10x om te kijken of ik niet iets gemist had.
Die zegt in 2 regels wat je kan doen. Niet uitgebreid en legt niet uit wat je precies nodig hebt en hoe je het moet doen.

welke edelstenen gebruikte jij dan? Want die pebles ofzo kon je alleen gebruiken vanaf level 25.

Ook zie je bij alle andere crafting professions een lijst met producten die je kan maken. Bij jewelery zag ik en alleen die 3 dingen die ik/jij al noemde
Klopt de info is soms wat summier. Ik heb combinaties gemaakt met Garnet en Turquoise Pebbles die ik volgens mij beiden van mining kreeg. Amber Pebbles komen van houthakken. Hier kun je recipes zien voor de Jeweler:

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Jeweler

Zoals je ziet zijn er recipes zonder level requirement (difficulty 0) en volgens mij heb ik die ook zo gemaakt (kan helaas niet checken natuurlijk nu BWE afgelopen is).

[ Voor 38% gewijzigd door Morrar op 25-07-2012 21:00 ]

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:44
is er al een beetje bekent waar de meeste nederlanders gaan spelen qua server? vind t wel leuk om op een server te komen waar ook veel nederlanders zitten, misschien een grote NLse guild opbouwen ofzo :)

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Jonwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-11 19:45
Kan een MOD niet even hier onder in de waarschuwing zetten dat er een GoT guild is zodat dat niet steeds gevraagd hoeft te worden.

@huntedjohan Far Shiverpeeks als server en http://guildoftweakers.com voor de guild
Zat weer even op guildoftweakers.com te browsen en kwam daar deze video tegen (met dank aan Ilemana):

YouTube: Guild Wars 2 - All Dungeon Armor Sets All Races (Male/Female) HD

Volgens mij is die hier nog niet gepost? Moet zeggen dat ik de armorsets best indrukwekkend vind! Niet allemaal even mooi, maar wel behoorlijk veel variatie (weer eens wat anders dan tig keer dezelfde power-ranger-pakjes). Ook mooi dat er assymmetrie zit in sommige armorsets en dat er verschillende varianten zijn voor mannen en vrouwen (al lijkt dit nog niet voor alle rassen uitgewerkt?).

Verwijderd

Ben ik de enige die de duration van skills kort vind? Neem als voorbeeld de elite skill "Mass Invisibility" van de Mesmer; "You and your allies gain stealth for a short time". Erg leuke skill lijkt me zo, maar de duur is maar 5 seconden en recharge 90. Vind ik aan de lage kant en zeker in GW2 termen, daar vliegt de tijd (heb nog steeds het gevoel dat ze me in dit geval 1 sec eraf zouden halen voor het casten en 1 voor het eindigen van de skill :P ). Wellicht dat dit via traits omhoog kan?

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

huntedjohan schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:06:
is er al een beetje bekent waar de meeste nederlanders gaan spelen qua server? vind t wel leuk om op een server te komen waar ook veel nederlanders zitten, misschien een grote NLse guild opbouwen ofzo :)
best leuk om op een server met veel NL te zitten maar ik ben van plan een guild op te starten met vrienden en die komen overal vandaan dus maakt mij niet uit op wat voor server ik begin als hij maar niet vol zit met polen of russen O.id , vind het zoieso zonde als servers op die manier verdeeld worden maar zal toch wel gebeuren :( dus internationale server heeft mijn voorkeur) lekker gemengde boel is wel gezellig

• Nfear
Daarnet twee codes kocht. Één voor mij en één voor mijn vriendin :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:18
Morrar schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:41:
Zat weer even op guildoftweakers.com te browsen en kwam daar deze video tegen (met dank aan Ilemana):

YouTube: Guild Wars 2 - All Dungeon Armor Sets All Races (Male/Female) HD

Volgens mij is die hier nog niet gepost? Moet zeggen dat ik de armorsets best indrukwekkend vind! Niet allemaal even mooi, maar wel behoorlijk veel variatie (weer eens wat anders dan tig keer dezelfde power-ranger-pakjes). Ook mooi dat er assymmetrie zit in sommige armorsets en dat er verschillende varianten zijn voor mannen en vrouwen (al lijkt dit nog niet voor alle rassen uitgewerkt?).
Nee! geen assymmetrie :( ik wordt dan helemaal gek. Ik heb al in Minecraft een gebouw van 20 stacks cobblestone afgebroken en opnieuw opgebouwd omdat het niet goed zat. Blergh :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Heeft iemand al een idee welke profession het beste gebruikt kan worden voor harvesten?
Ik zat te kijken naar een Thief of een Ranger waarbij de Thief, naar mijn mening, het belangrijkste voordeel heeft zijnde: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Signet_of_Shadows

Uiteindelijk gaat het om snelheid en de ranger heeft maar 10% speed.

En daar schiet me nog ineens iets te binnen. Is het mogelijk om spullen van 1 character over te dragen aan een ander character op je eigen account?

[ Voor 18% gewijzigd door shoney24 op 26-07-2012 10:33 ]

• Malfius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 22:06
lanerios schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Nee! geen assymmetrie :( ik wordt dan helemaal gek. Ik heb al in Minecraft een gebouw van 20 stacks cobblestone afgebroken en opnieuw opgebouwd omdat het niet goed zat. Blergh :p
Als warrior vind ik de sets ook zwaar tegenvallen. Enkel die "Tier 2" @ 45+ ziet er goed uit, maar die is wel echt vet imo. Zeker die rokjes voor warrior/melee vind ik afschuwelijk. Die laatste set voor male norn bv helemaal op het einde van de video: net een bootzeil rond zijn middel geknoopt :r

Verwijderd

[message=38647160,noline]En daar schiet me nog ineens iets te binnen. Is het mogelijk om spullen van 1 character over te dragen aan een ander character op je eigen account?
Vast wel, ik meen dat er ong. hetzelfde systeem in zit voor bankers als in GW1. Desnoods kun je item mailen.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:28:
Heeft iemand al een idee welke profession het beste gebruikt kan worden voor harvesten?
Ik zat te kijken naar een Thief of een Ranger waarbij de Thief, naar mijn mening, het belangrijkste voordeel heeft zijnde: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Signet_of_Shadows

Uiteindelijk gaat het om snelheid en de ranger heeft maar 10% speed.

En daar schiet me nog ineens iets te binnen. Is het mogelijk om spullen van 1 character over te dragen aan een ander character op je eigen account?
volgens mij is de bank acount based of niet? en anders kan je toch altijd mailen naar andere characters

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Skirt Wars 2... :P

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Freakiebeakie schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:55:
[...]

volgens mij is de bank acount based of niet? en anders kan je toch altijd mailen naar andere characters
Volgens mij niet. Ik had tijdens de het laatste weekeind 2 characters aangemaakt maar ik kan me niet herinneren dat ik de items van de elkaar kon zien. Nou kan ik het gewoon verkeerd hebben en er overheen gekeken hebben, maar je zou toch zeggen dat zoiets vandaag de dag standaard zou zijn.
Daarentegen is GW2 geen standaard game dus wie weet?

Verwijderd

Malfius schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:52:
[...]

Als warrior vind ik de sets ook zwaar tegenvallen. Enkel die "Tier 2" @ 45+ ziet er goed uit, maar die is wel echt vet imo. Zeker die rokjes voor warrior/melee vind ik afschuwelijk. Die laatste set voor male norn bv helemaal op het einde van de video: net een bootzeil rond zijn middel geknoopt :r
Kies female... dan maakt een rokje of twee hoogstwaarschijnlijk niet uit :P

• Skizzik0
  • Laatst online: 00:14
shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:58:
[...]

Volgens mij niet. Ik had tijdens de het laatste weekeind 2 characters aangemaakt maar ik kan me niet herinneren dat ik de items van de elkaar kon zien. Nou kan ik het gewoon verkeerd hebben en er overheen gekeken hebben, maar je zou toch zeggen dat zoiets vandaag de dag standaard zou zijn.
Daarentegen is GW2 geen standaard game dus wie weet?
De bank is wel degelijk account based, je hebt gewoon niet goed gekeken. :P

Sterker nog, je kúnt niks naar je andere characters mailen.

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Skizzik0 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:19:
[...]

De bank is wel degelijk account based, je hebt gewoon niet goed gekeken. :P

Sterker nog, je kúnt niks naar je andere characters mailen.
Top! Ik verwachte overigens al zoiets. Had ik toch meer koffie moeten drinken ;)

Dan blijft nog de vraag, welke profession is dan het beste geschikt als harvest character. Thief als profession trekt mij zelf niet zo, maar dat is persoonlijke smaak. Maar als ik het lees is dit wel de meest geschikte profession.

shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Top! Ik verwachte overigens al zoiets. Had ik toch meer koffie moeten drinken ;)

Dan blijft nog de vraag, welke profession is dan het beste geschikt als harvest character. Thief als profession trekt mij zelf niet zo, maar dat is persoonlijke smaak. Maar als ik het lees is dit wel de meest geschikte profession.
Ik snap je niet. Elk character kan even goed spulletjes verzamelen... Het gaat erom waar jij het meest comfortabel mee bent, aangezien je voor het grootste deel van de tijd echt eerst de omgeving van zo'n node vrij moet maken voordat je aan de gang kan. (of in ieder geval de weg er naar toe).

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Ik snap je niet. Elk character kan even goed spulletjes verzamelen... Het gaat erom waar jij het meest comfortabel mee bent, aangezien je voor het grootste deel van de tijd echt eerst de omgeving van zo'n node vrij moet maken voordat je aan de gang kan. (of in ieder geval de weg er naar toe).
Misschien had ik het even duidelijker moeten maken. My bad ;) . Wat ik bedoel te zeggen is welke Utility skills geven het meeste voordeel bij harvesten. Denk hier dus niet aan het harvesten zelf maar bijvoorbeeld in het geval van de thief http://wiki.guildwars2.com/wiki/Signet_of_Shadows skill welke je een 25% movement bonus geven. Sneller lopen is dus sneller harvesten daar GW2 geen mounts heeft.
Of ik moet nog iets over het hoofd gezien hebben? 8)7

shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Misschien had ik het even duidelijker moeten maken. My bad ;) . Wat ik bedoel te zeggen is welke Utility skills geven het meeste voordeel bij harvesten. Denk hier dus niet aan het harvesten zelf maar bijvoorbeeld in het geval van de thief http://wiki.guildwars2.com/wiki/Signet_of_Shadows skill welke je een 25% movement bonus geven. Sneller lopen is dus sneller harvesten daar GW2 geen mounts heeft.
Of ik moet nog iets over het hoofd gezien hebben? 8)7
Ja, alleen lopen heeft geen zin als je aangevallen wordt wanneer je lekker die boom aan het omhakken bent, of die uien aan het uitgraven...

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Ja, alleen lopen heeft geen zin als je aangevallen wordt wanneer je lekker die boom aan het omhakken bent, of die uien aan het uitgraven...
Dat klopt inderdaad, maar het lopen van boom naar boom, of in geval van jou voorbeeld, ui naar ui ;) maakt wel degelijk verschil als je dat 25% sneller kan toch?

Verwijderd

shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:40:
[...]

Dat klopt inderdaad, maar het lopen van boom naar boom, of in geval van jou voorbeeld, ui naar ui ;) maakt wel degelijk verschil als je dat 25% sneller kan toch?
Ik harvest eigenlijk altijd alles wat enigszins in de buurt is van mij pad naar het volgende quest gedeelte.
shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:40:
[...]

Ik betwijfel het. Om twee redenen:
1. er gebeurt teveel. Jij bent op weg naar die node, komt er ineens een dynamic event jouw kant op. Dat betekent of een andere kant op gaan, of vechten (en vechten is leuker!)

2. met alleen gathering kom je er niet. Met koken kom je een end, maar je zult moeten vechten (of alles in de Trading Post kopen). Stel, je wilt een heavy armour maken (dit is gebaseerd op koper). Je gaat zoeken naar een paar copper ore nodes. En dan kom je erachter dat je ook vials of blood nodig hebt. Of Claws. En die kun je niet gatheren maar die moet je hunten. Je moet echt een hunter/gatherer zijn!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:41:
[...]

Ik harvest eigenlijk altijd alles wat enigszins in de buurt is van mij pad naar het volgende quest gedeelte.
dat wou ik net zeggen , ik harvest terwijl ik gewoon mijn ding doe , dat maakt snelheid stuk minder noodzakelijk :)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:46:
[...]

2. met alleen gathering kom je er niet. Met koken kom je een end, maar je zult moeten vechten (of alles in de Trading Post kopen). Stel, je wilt een heavy armour maken (dit is gebaseerd op koper). Je gaat zoeken naar een paar copper ore nodes. En dan kom je erachter dat je ook vials of blood nodig hebt. Of Claws. En die kun je niet gatheren maar die moet je hunten. Je moet echt een hunter/gatherer zijn!
Dit is inderdaad een sterk punt. Zeker ook omdat veel recipies een grote diversiteit aan items hebben.

Mja aparte chars voor gatheren lijkt me ook redelijk zinloos. De speed buffs kunnen iets helpen, maar de meeste tijd ben je toch kwijt aan zoeken en eventueel knokken.

Wel zijn er bepaalde 'farms' voor planten. Deze respawnen als ik het goed heb iedere 24 uur. Het kan dus handig zijn om er een route door te bedenken en die vaak te lopen. Dan zou je voor cooking een flinke berg ingredienten kunnen verzamelen in korte tijd. Ben in de beta al farms tegengekomen voor aardbeien, aardappelen, uien, etc.
Morrar schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:49:
Mja aparte chars voor gatheren lijkt me ook redelijk zinloos. De speed buffs kunnen iets helpen, maar de meeste tijd ben je toch kwijt aan zoeken en eventueel knokken.

Wel zijn er bepaalde 'farms' voor planten. Deze respawnen als ik het goed heb iedere 24 uur. Het kan dus handig zijn om er een route door te bedenken en die vaak te lopen. Dan zou je voor cooking een flinke berg ingredienten kunnen verzamelen in korte tijd. Ben in de beta al farms tegengekomen voor aardbeien, aardappelen, uien, etc.
Hm, die uien heb ik niet gezien, maar die kwam ik genoeg tegen. Uien en wortelen... En over die aardbeien, tijdens de tweede BWE ben ik daar naar op zoek gegaan. Staat er daar ineens een Veteran Troll die het niet goed vond dat ik z'n aardbeien wilde plukken... Die rotdingen hebben een natuurlijke regeneration! Was blij dat er nog een ranger langs kwam zetten en samen hebben we hem (met moeite!) eindelijk omgelegd...

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Wailing_Banshee schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 11:54:
[...]

Staat er daar ineens een Veteran Troll die het niet goed vond dat ik z'n aardbeien wilde plukken...
ROFL , _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

[...]

Hm, die uien heb ik niet gezien, maar die kwam ik genoeg tegen. Uien en wortelen... En over die aardbeien, tijdens de tweede BWE ben ik daar naar op zoek gegaan. Staat er daar ineens een Veteran Troll die het niet goed vond dat ik z'n aardbeien wilde plukken... Die rotdingen hebben een natuurlijke regeneration! Was blij dat er nog een ranger langs kwam zetten en samen hebben we hem (met moeite!) eindelijk omgelegd...
Uien waren veel te vinden in Norn Region. Net zoals aardappelen. Veteran Mobs vallen mee, zolang er niet nog een groepje mobs zich er mee bemoeien. Ik molde veterans van paar lvls hoger met relatief gemak.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:00:
[...]

Uien waren veel te vinden in Norn Region. Net zoals aardappelen. Veteran Mobs vallen mee, zolang er niet nog een groepje mobs zich er mee bemoeien. Ik molde veterans van paar lvls hoger met relatief gemak.
Ik ook, maar deze troll was z'n naam waard. Het was echt twee stappen vooruit, een achteruit (vanwege z'n natuurlijke regen...)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

[...]

Staat er daar ineens een Veteran Troll die het niet goed vond dat ik z'n aardbeien wilde plukken...
Oke dat is inderdaad heel grappig :)
Alhoewel ik mij ineens afvraag wat een troll nu met aardbeien moet..... :? ;)

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
shoney24 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:04:
[...]

Oke dat is inderdaad heel grappig :)
Alhoewel ik mij ineens afvraag wat een troll nu met aardbeien moet..... :? ;)
Weet jij hoe lekker die aardbeien zijn? ;)

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Vecodo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Weet jij hoe lekker die aardbeien zijn? ;)
Goed punt! Zo had ik het nog niet bekenen :P

Verwijderd

Gelukkig zijn we helemaal on topic :P
Pagina: 1 ... 67 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.