GW2 is over, het was geweldig met nieuwe kleine race. Ook andere race heeft prachtige wereld. Ik heb genoten.
GW2 heeft een screenshotcontest nu lopen op hun facebook maar al snel vind ik de contest een big fail. Er zal oneerlijk gevoted worden en veel te veel images.
Ik som aantal problemen op:
- Er zijn zo'n 8336 images te bekijken in 348 pagina's.
- Je hebt maar 2 votes te besteden, ommogelijk om zorgvuldig te kiezen!
- Anderen zullen hun images linken op facebook, maar ik vind dat geen goede zaak, het is soort omleiding / bypass zodat anderen rest van gallery niet gaat kijken door tijdsgebrek of geen zin. En dat maakt "valsspelen" mogelijk door je images naar voren te pushen terwijl er veel goede images blijven liggen / onbekeken. Bypass is niet eerlijk.
- Landscape screenshots heeft vaak dezelfde afbeeldingen (veel zijn gemaakt tijdens nieuwe show-punten in GW2) Kans is ook groot dat mensen dubbel posten.
- Alleen action shots zijn vrij uniek maar het is verspreid in 1 groot gallery. Bah.
- De gallery is traag met browsen, image komt alleen boven tevoorschijn en dus ben je enorm veel tijd kwijt.
- Er zijn al illegale accounts gemeld / meerdere accounts van 1 persoon.
- Gallery blijkt te buggen; je eigen inzendingen zijn niet alles te zien (ik mis er 1 plaatje van mijn inzendingen, kan niet snel sharen, andere is goed verstopt in gallery.... grrr....).
GW2 had gewoon iedere image een schaal moeten geven bv 1-10. Dat geeft al meer een beeld. 2 votes in 8336 images is totaal niks. Meeste mensen bekijken dan ook alleen maar eerste 10 of 20 pagina's en kappen er al mee omdat votes al op zijn. De contest werkt gewoon niet en is oneerlijk.
Ik probeer alle plaatjes te pakken maar veel plaatjes hebben dezelfde bestandsnaam, en ik ben veel tijd kwijt na paar pagina's. Zeker omdat ik steeds omhoog moet scrollen... wat een onhandige en onvriendelijke gallery. Images poppen niet voor je op maar altijd bovenaan. Wie heeft zo'n slechte script uitgekozen?
Ik weet dat er veel prachtige shots zijn gemaakt, dus ik kan niks mee met maar 2 votes tegoed. Ik stop maar ermee.
Ik merk op dat veel bezoekers ook om klagen dat het geen prettige voting rondje zal worden. Het is veel te veel en helemaal niet leuk meer.

Big fail.