het is dan ook het switchen van de attunements wat het een sterk maakt. En het is niet per definitie dat een staff de juiste wapen keuze is. kijk deze video maar eens:SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:28:
Voelde zo inderdaad, al vond ik ook earth en air (lightning) heel erg matig, blind welke vaak nutteloos was, totaal niet vergelijkbaar in damage tegen fire/water, zeker earth sta je veel meer op je skill 1 te spammen dan andere nutte skills te gebruiken.
Ja, maar ik ga toch wat upgrades koop denk ik... Maar het viel nu al niet tegen op m'n 6 jaar oude PC... (zou kunnen dat het niet een 8400 maar een 6400 Core2Duo is...)Sagaris schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:20:
[...]
ArenaNet heeft meerdere malen gezegd dat de beta nog niet geoptimaliseerd is. Dat is iets wat ze laten tot het einde van het productieproces.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik keek ook puur naar het PVE aspect van Ele, PVP heb ik uberhaubt nog niet naar gekeken (al zou dat gewoon met mesmer worden, die speelt erg fijn). Dagger water speelde wel ideaal voor de vunerability debuff.RonaldMade schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:07:
Ik vond air juist geweldig in (max) 8v8, maar dan wel met de daggers die ik gratis bij een pvp npc had gehaald. Met een staff is de damage inderdaad niet geweldig, en ga je meer voor je controle effect, zoals static field + meteor shower in fire. Met daggers vond ik air juist erg sterk, vooral tegen melee, o.a. door een shield die je 360 graden om je heen cast, welke vijanden stunned wanneer je ze raken. Ook ride the lightning was een mooie manier om snel bij je vijand te komen en ze te verrassen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Had dit ook, maar kwam omdat ik AA forceerde via Cataclyst Control Center. Toen ik dat uitzette was deze bug weg en werkte Depth of Field ineens ook. Daarmee waren eigenlijk alle problemen met zwarte schermen opgelost hier.Zandhaas schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 01:32:
Ik ben niet vast enige die last hebben van vreemde bug, Ik kon namelijk met mijn gezicht naar noord-west niets zien dan zwarte scherm met interface.
Je hebt dus 360graden omgeving waarvan 30graden in zwart weergeven, dat maakt vechten lastig.
Je kunt bij opties gewoon fast casting aanzetten, dan hoef je niet te targetten maar komt de AoE gewoon daar waar je muiscursor is. Soms is het even zoeken naar de cursor, maar het werkt wel vele malen sneller dan met de target circle.RonaldMade schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:07:
[...]
Maar de daggers icm elementalist is een fijnere keuze, vooral gevaarlijk tegen melee omdat je niet eerst een zone hoeft te selecteren waar je je aoe cast, nee dan cast het gewoon om jou heen en snel ook.
@Lasteraar: Thanks!
[ Voor 32% gewijzigd door Morrar op 01-05-2012 11:26 ]
Hey, da's een handige settingMorrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:21:
[...]
Je kunt bij opties gewoon fast casting aanzetten, dan hoef je niet te targetten maar komt de AoE gewoon daar waar je muiscursor is. Soms is het even zoeken naar de cursor, maar het werkt wel vele malen sneller dan met de target circle.
@Lasteraar: Thanks!
Daarbij ben ik iemand die iets een paar keer moet lezen voordat ik het door heb, maar ik snap nog steeds niet het hele verhaal m.b.t. (bij een ele in dit geval) wapens. Een staff in je handen of 2 daggers...
Natuurlijk snap ik dat de wapens ook stats hebben, maar wat maakt het grote verschil dan vs. melee's?
Ik kan inkomen dat de daggers melee zijn.. maar meer ook niet?
Ik kan ook meppen met een staff
Dat kan natuurlijk inderdaad nooit kwaad.Wailing_Banshee schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:17:
[...]
Ja, maar ik ga toch wat upgrades koop denk ik... Maar het viel nu al niet tegen op m'n 6 jaar oude PC... (zou kunnen dat het niet een 8400 maar een 6400 Core2Duo is...)
Klopt, maar dat werkt niet als je constant de RMB gebruikt om te free looken, je muiscursor verdwijnt dan en hij fast cast dan op de plek waar je je RMB hebt ingedrukt (iets wat je niet kunt zien). Vooral in combat heb ik altijd de RMB ingehoud, om zo mobiel mogelijk te zijn. Maar misschien moet ik me aanleren om als ik een target skill gebruik even de RMB te laten voor wat het is.Morrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:21:
Je kunt bij opties gewoon fast casting aanzetten, dan hoef je niet te targetten maar komt de AoE gewoon daar waar je muiscursor is. Soms is het even zoeken naar de cursor, maar het werkt wel vele malen sneller dan met de target circle.
[ Voor 52% gewijzigd door Sagaris op 01-05-2012 13:08 ]
Wist inderdaad ook nog niet van de fast casting, wel een handige tip ja. Maar het grote verschil zit dus voornamelijk in de skills, waar hierboven werd gezegd dat Air geen hele krachtige elemental is icm een staff, vind ik dat juist wel met daggers. Dus sommige elementals zullen fijner werken met andere wapens, al is dat natuurlijk nog voor iedereen om zelf te beslissen, wat dit spel zo mooi maakt.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:44:
[...]
Hey, da's een handige setting
Daarbij ben ik iemand die iets een paar keer moet lezen voordat ik het door heb, maar ik snap nog steeds niet het hele verhaal m.b.t. (bij een ele in dit geval) wapens. Een staff in je handen of 2 daggers...
Natuurlijk snap ik dat de wapens ook stats hebben, maar wat maakt het grote verschil dan vs. melee's?
Ik heb zelf in de 8v8 battlegrounds (al was het vaker 3v3), met staff en daggers tegen melee spelers gespeeld. Met de staff had ik het vrij zwaar als elementalist tegen melee, de autocast was nog best goed, maar ik vond de andere skills tegen melee in 1 op 1 niet goed uit de verf komen. Daarom even omgerolen voor daggers en persoonlijk (kan voor iedereen dus anders zijn), vond ik de skills erg goed in 1 op 1 gevechten. Je kan sneller in en uit gevechten komen met skills vond ik.
Maar verder vond ik de beta weekend erg geslaagd, ik vind het vooral mooi om te zien dat iedereen zo mooi een klasse bij z'n eigen manier van spelen weet te vinden. Ik heb zelf voornamelijk genoten van zo'n beetje alles wat er te doen was, al kan WvW wat langdradig worden, zeker als je de zeer snelle 8v8 gevechten hebt gedaan. Ik heb dit weekend als hunter en elementalist gespeeld en mijn voorkeur gaat dusver uit naar de elementalist, vooral omdat de gameplay heerlijk snel is met alle elementen. Verder was de hunter met alle wapen combinaties ook erg leuk om te spelen, al zal het even duren voor ik daar wat meer in kom, vond het persoonlijk nog wat underpowered (of wellicht zijn de andere overpowered). Maargoed, nog lang niet alles gezien dus kijk weer uit naar het volgend weekend
Wapens hebben inderdaad stats en je kunt met beiden aanvallen (soms ranged en soms melee), maar dat is niet zo anders dan in andere MMO's. Wat het grote verschil is in GW2, is dat je spells samenhangen met het wapen dat je op dat moment vasthoudt. Dus als je een staff vast hebt kun je bijvoorbeeld een fireball casten, terwijl je met daggers een firebreath hebt. Met het ene wapen (staff in dit voorbeeld) ben je dus een ranged klasse terwijl je een melee klasse wordt met het andere wapen (dagger). Kortom, de wapens bepalen voor een deel welke spells je kunt casten en of je melee of ranged bent. Als je van wapen wisselt, veranderen dus ook je spells.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:44:
[...]
Hey, da's een handige setting
Daarnaast heeft elementalist 4 'attunements'; fire, air, earth en water. Je spells hangen daar ook nog mee vanaf en soms kan staff bij fire sterker zijn, maar daggers bij air. Overigens zou dat redelijk uitgebalanceerd moeten zijn, maar sommige combinaties dienen een bepaald doel. Bij warrior is een 2H Hammer meer voor crowd control en een 2H sword meer voor brute AoE schade.
Overigens nog wel leuk voor rangers, een lijst met alle pets in de beta: http://www.guildwars2guru...iew__findpost__p__1395237 . Happy hunting!
[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 01-05-2012 13:44 ]
Hoe zouden de 2 game (budget/basis) systemen uit de front page artikel GW2 draaien? Ben op zoek naar iets nieuws
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dit heeft me even flabbergasted .. ander wapen betekend andere spell.Morrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:15:
[...]
Wat het grote verschil is in GW2, is dat je spells samenhangen met het wapen dat je op dat moment vasthoudt. Dus als je een staff vast hebt kun je bijvoorbeeld een fireball casten, terwijl je met daggers een firebreath hebt. Met het ene wapen (staff in dit voorbeeld) ben je dus een ranged klasse terwijl je een melee klasse wordt met het andere wapen (dagger). Kortom, de wapens bepalen voor een deel welke spells je kunt casten en of je melee of ranged bent. Als je van wapen wisselt, veranderen dus ook je spells.
[...]
Kan je ook je setup van spells (van te voren) aanpassen per wapen(set) wat je in je handen hebt?
Of veranderd (in jou voorbeeld) de fireball automatisch in firebreath?
(als je de een dus unlocked, unlock je de ander dus ook?)
Want dat is iets wat me zwaar tegen viel, per element moet je de boel gaan unlocken...
Per wapen moet je ook alle skills op de autocast na unlocken ja. Ik vind het zelf niet zo'n groot probleem, het is relatief snel te doen. Als je 8v8 gaat doen, zijn alle skills voor alle wapens automatisch unlocked, in WvW zoals PVE wederom niet.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:46:
[...]
Dit heeft me even flabbergasted .. ander wapen betekend andere spell.
Kan je ook je setup van spells (van te voren) aanpassen per wapen(set) wat je in je handen hebt?
Want dat is iets wat me zwaar tegen viel, per element moet je de boel gaan unlocken...
Klopt per wapen krijg je nieuwe spells / skills op knoppen 1 t/m 5 althans (de weapon skills worden ze om die reden genoemd). Op de site http://www.gw2builds.org/ kun je zien welke skills je krijgt per wapen en per profession. Bijvoorbeeld voor een warrior:Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:46:
[...]
Greatsword (2H):
1 = Greatsword Swing > Greatsword Strike > Brutal Strike
2 = Hundred Blades
3 = Whirlwind Attack
4 = Bladetrail
5 = Rush
Als je dan wisselt naar een 2H Hammer krijg je
1 = Hammer Swing
2 = Fierce Blow
3 = Hammer Shock
4 = Staggering Blow
5 = Backbreaker
Andere skills dus en je moet ze per wapen unlocken. Dus als je 1 t/m 5 unlocked hebt voor greatsword en je pakt een hammer dan kun je alleen 1 gebruiken totdat je de rest weer unlocked hebt. Voor elementalist geld dit ook nog voor de vier attunements.
De skills zitten verder vast aan het wapen en kun je dus niet veranderen. Ook kun je voor zover ik weet niet de volgorde veranderen; dus je kunt niet bij een Hammer Fierce Blow omdraaien met Hammer Shock.
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 01-05-2012 14:06 ]
Nee, het type wapen heeft vaste skills. Echter, er is dan wel een verschil tussen je main hand en je off hand. Je main hand bepaalt de eerste 3 skills, je off hand skill 4 en 5. Een dagger in je main hand geeft je andere skills dan diezelfde dagger in je off hand. Equip je 2 daggers krijg je natuurlijk 5 skills. Een staff (of boog, of hamer, of greatsword) is een 2 handed wapen, dus die hebben meteen 5 skills.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:46:
[...]
En het unlocken van skills gaat heel snel. De 2e skills unlock je na 5 kills, de rest na steeds 10 kills als ik het me goed herinner.
*edit: En wat Morrar zegt klopt ook, heb je de eerste 3 skills van een zwaard unlocked zijn die niet automatisch unlocked voor alle wapens. Zo 'leer' je dus echt stapsgewijs met ieder wapen spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 01-05-2012 13:58 ]
Kort samengevat van iemand op gw2guru:
En samen levelen met een guildie heb ik niet meer zo een plezier in gehad since guild wars prophecies, wat een genot. Geen quests moeten pakken en op elkaar afstemmen, maar gewoon lopen en kijken waar je uitkomt. Dan liepen we eens de kant op wat hij wou, dan liepen we eens mijn richting uit, uiteindelijk kwamen we overal en was er altijd iets leuks te doen.
Wel jammer dat je spullen naar elkaar moet mailen, en dat dit wel effe duurt, maar ik begrijp dat ze niet meer p2p trading willen.
Een angst is wel van mij uitgekomen: Na de GW2 beta, vind ik geen voldoening meer in andere mmo games... alles voelt zo, niet gw2-achtig aan
Tijd voor de datum van de nieuwe bèta
Dit zijn voor mij de pluspunten van gw2. Om nu weer terug te gaan naar GW1 of Lotro, voelt als achteruitgang en niet fijn. Zo vaak gehad dat mensen resources van je stelen, klote need or greed gedoe, luitjes die rewards komen ophalen nadat je alle spawns hebt vernietigd, allemaal niet aanwezig in gw2.I never once had to tell someone not to kill-steal a mob I was attacking.
I never once cursed when I saw another player come into an area where I was doing something.
I never once had a resource node ninja-ed from me after I had killed all the mobs protecting it.
I never once had to do a freaking 'Need or Greed' roll.
En samen levelen met een guildie heb ik niet meer zo een plezier in gehad since guild wars prophecies, wat een genot. Geen quests moeten pakken en op elkaar afstemmen, maar gewoon lopen en kijken waar je uitkomt. Dan liepen we eens de kant op wat hij wou, dan liepen we eens mijn richting uit, uiteindelijk kwamen we overal en was er altijd iets leuks te doen.
Wel jammer dat je spullen naar elkaar moet mailen, en dat dit wel effe duurt, maar ik begrijp dat ze niet meer p2p trading willen.
Een angst is wel van mij uitgekomen: Na de GW2 beta, vind ik geen voldoening meer in andere mmo games... alles voelt zo, niet gw2-achtig aan
En vergeet niet het 'run 10min van questhub naar quest en daarna weer 10min terug voor reward' niet.
Of de in 10min het spel doorkruisen voor instance/city/gank of spammen voor mage portal? Iedereen heeft gewoon een instant teleport als je eenmaal de locatie 'unlocked'.
Je merkt het inderdaad niet de eerste 2-3 dagen van GW2, maar die kleine irritatie dingen vallen daarna des te meer op in bijvoorbeeld WoW.
Dat van mailen is inderdaad wat minder, maar het risico op scams wordt wel veel kleiner verwacht ik. Je hebt immers rustig de tijd de mail te bekijken, geen 'snelsnel straks breekt ie deze fantastische trade af'.
Of de in 10min het spel doorkruisen voor instance/city/gank of spammen voor mage portal? Iedereen heeft gewoon een instant teleport als je eenmaal de locatie 'unlocked'.
Je merkt het inderdaad niet de eerste 2-3 dagen van GW2, maar die kleine irritatie dingen vallen daarna des te meer op in bijvoorbeeld WoW.
Dat van mailen is inderdaad wat minder, maar het risico op scams wordt wel veel kleiner verwacht ik. Je hebt immers rustig de tijd de mail te bekijken, geen 'snelsnel straks breekt ie deze fantastische trade af'.
[ Voor 53% gewijzigd door Xanaroth op 01-05-2012 14:53 ]
@Ninc: Slaat de spijker op z'n kop! Deze twee punten zijn precies de punten waarom ik ook uitkijk naar GW2. Ik hoop ook dat het zich vertaalt naar een vriendelijkere community. Het feit dat er geen competitie is over beloningen tussen spelers, zorgt er hopelijk voor dat men meer samenwerkt. Ik hoop het, maar moet het nog wel zien gebeuren.
Mensen kunnen natuurlijk nog steeds sneller willen (gogogogo) en zitten afgeven op mindere spelers (noob dit noob dat). Eerlijk gezegd waren dat soort mensen de reden dat ik met WoW gestopt ben, het onbegrensde egoïsme. Heb me daaraan veel meer geergerd dan aan mensen die slecht waren in het spel. Die laatste groep kon je nog wel eens helpen met advies, de eerste groep mist gewoon basale sociale opvoeding. Als tank of healer werd ik nooit gekicked en niemand had een grote bek tegen me, maar ik hoop wel dat de egoïsten lekker bij WoW blijven
Overigens zijn er nog wel dingen waar je elkaar in de weg kunt zitten. Sommige events moet je dingen van de grond oprapen en inleveren (wurm eggs, ore, etc). Slechts 1 speler kan deze dingen oppakken, dus wie het eerst komt wie het eerst maalt. De hand-ins bepalen vervolgens je contributie aan het event. Als die te laag is, krijg je minder XP, karma en goud. Daar zit dus nog een beetje competitie tussen spelers, al moet ik zeggen dat je contributie al gauw goed is als je een beetje meedoet. Hoeft dus geen probleem te worden.
Samen kunnen levelen ongeacht het een verschil in levels lijkt me een zegen. Het downscalen lijkt best goed te werken en content blijft nog redelijk uitdagend; makkelijker maar zeker niet doodsaai. Niet meer iemand laten taggen en dan neerzergen door hoog level; man wat was dat vervelend om te doen. Nu nog hopen dat m'n vriendin over te halen is om ook te gaan spelen
Mensen kunnen natuurlijk nog steeds sneller willen (gogogogo) en zitten afgeven op mindere spelers (noob dit noob dat). Eerlijk gezegd waren dat soort mensen de reden dat ik met WoW gestopt ben, het onbegrensde egoïsme. Heb me daaraan veel meer geergerd dan aan mensen die slecht waren in het spel. Die laatste groep kon je nog wel eens helpen met advies, de eerste groep mist gewoon basale sociale opvoeding. Als tank of healer werd ik nooit gekicked en niemand had een grote bek tegen me, maar ik hoop wel dat de egoïsten lekker bij WoW blijven
Overigens zijn er nog wel dingen waar je elkaar in de weg kunt zitten. Sommige events moet je dingen van de grond oprapen en inleveren (wurm eggs, ore, etc). Slechts 1 speler kan deze dingen oppakken, dus wie het eerst komt wie het eerst maalt. De hand-ins bepalen vervolgens je contributie aan het event. Als die te laag is, krijg je minder XP, karma en goud. Daar zit dus nog een beetje competitie tussen spelers, al moet ik zeggen dat je contributie al gauw goed is als je een beetje meedoet. Hoeft dus geen probleem te worden.
Samen kunnen levelen ongeacht het een verschil in levels lijkt me een zegen. Het downscalen lijkt best goed te werken en content blijft nog redelijk uitdagend; makkelijker maar zeker niet doodsaai. Niet meer iemand laten taggen en dan neerzergen door hoog level; man wat was dat vervelend om te doen. Nu nog hopen dat m'n vriendin over te halen is om ook te gaan spelen
Ook dat soort items zijn ook allemaal instanced dacht ik? Heb regelmatig spelers zien aflopen op een gebied waar ik al geraapt heb, of een boompje omhakken waar ik al eerder mijn bijl in had gezet. Maar verder is het inderdaad wel erg fijn dat je elkaar niet in de wegloopt en zodoende eerder geneigd bent om te helpen en actief mee te doen.Morrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:04:
Voorhand was ik toch het minste geintresseerd in de Elementalist, maar tijdens de beta toch de veelzijdigheid van deze class ondervonden. Vooral het melee aspect met daggers is een geweldige uitkomst!
Van de classes die ik gespeeld heb (thief, elementalist en guardian) vond ik guardian niet zo spannend. Ook maar tot level 6-7 gespeeld, maar kon mij niet in het bijzonder trekken.
Van de classes die ik gespeeld heb (thief, elementalist en guardian) vond ik guardian niet zo spannend. Ook maar tot level 6-7 gespeeld, maar kon mij niet in het bijzonder trekken.
Resource nodes zijn inderdaad instanced / persoonlijk. Maar dit soort drops niet volgens mij. Heb vrij vaak gezien dat een speler naar zo'n item liep, bukte en het dan ook voor mij verdween. Bij resource nodes zie je mensen hakken, maar blijft de mijn / boom wel op je scherm staan.RonaldMade schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:25:
[...]
Ook dat soort items zijn ook allemaal instanced dacht ik? Heb regelmatig spelers zien aflopen op een gebied waar ik al geraapt heb, of een boompje omhakken waar ik al eerder mijn bijl in had gezet. Maar verder is het inderdaad wel erg fijn dat je elkaar niet in de wegloopt en zodoende eerder geneigd bent om te helpen en actief mee te doen.
Verwijderd
Gelukkig valt het voor veel mensen tegen. Dan kan ik ten minste straks in mijn eigen server spelen in plaats van de overflow server
Een aantal merchants verkopen deze en soms ook een karma vendor. Er zijn er 3, sikkel voor herbs en andere cooking zaken, bijl voor hout en pick voor ores. Zijn trouwens limited use (stuk of 100 keer dacht ik) en je hebt er een dedicated equip slot voor (voor al je tools, dus ze nemen geen plaats in je inventory in). Je krijgt ook een kleine hoeveelheid xp (rond de 45 voor starterzone) per keer dat je iets verzamelt.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:02:
Dat is zo grappig, ik heb het een aantal keren gezien, maar boompjes omhakken... of dergelijke dingen heb ik, als ik ze tegen kwam, geprobeerd .. maar je hebt er gereedschap voor nodig.
Is dit een soort crafting oid? Deze tools kan je zeker weer ergens kopen ofzo?
Voor de mensen die de Beta hebben gespeeld:
Poll: Guild Wars 2...
• Heeft mij zeer positief verrast
• Is beter dan ik had verwacht
• Voldeet aan mijn verwachting
• Is iets minder dan ik had verwacht
• Viel me zwaar tegen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Viel me zwaar tegen
Tussenstand:
Ligt er aan hoe ik er op kijk. Als opvolger van GW1 valt hij gewoon tegen (zwaar is een groot woord), maar als losse nieuwe MMO is het zeker een goede game (die nog wat performance issues heeft
).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
• Viel me zwaar tegen
Tussenstand:

• Viel me zwaar tegen
Tussenstand:
Voor de 142e keer, dit wordt gefixt voor de release...SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:04:
Ligt er aan hoe ik er op kijk. Als opvolger van GW1 valt hij gewoon tegen (zwaar is een groot woord), maar als losse nieuwe MMO is het zeker een goede game (die nog wat performance issues heeft).
[ Voor 48% gewijzigd door Joostjah op 01-05-2012 17:20 ]
En je punt is? Er staat eenJoostjah schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:19:
Voor de 142e keer, dit wordt gefixt voor de release...
Hmm beetje lastig stemmen; ik ben behoorlijk positief over GW2 en vind het een mooie MMO, maar door alle videos en info die ik al opgezocht had was het ook precies zoals ik verwacht had
Uiteindelijk maar op 'beter dan verwacht gestemd' 
Heb Guildwars 1 verder niet (echt) gespeeld. Heb het lang geleden gekocht, toen een keer uitgeleend en daarna nooit meer terug gekregen (lang verhaal). Heb het dus alleen heel even aan het begin gespeeld. Wat ik me daarvan herinner is dat je in de steden inderdaad samen was, maar dat de wereld grotendeels instance was. Dat vond ik toen wat tegenvallen, maar misschien zat het anders in elkaar dan ik me herinner.
Heb Guildwars 1 verder niet (echt) gespeeld. Heb het lang geleden gekocht, toen een keer uitgeleend en daarna nooit meer terug gekregen (lang verhaal). Heb het dus alleen heel even aan het begin gespeeld. Wat ik me daarvan herinner is dat je in de steden inderdaad samen was, maar dat de wereld grotendeels instance was. Dat vond ik toen wat tegenvallen, maar misschien zat het anders in elkaar dan ik me herinner.
Ik heb gestemd op 'iets minder dan verwacht'. In enkele aspecten was de game boven mijn verwachtingen, vooral hoe mooi de omgeving is en hoe smooth de dynamische events gaan. Wat me echter deed om te stemmen op minder dan verwacht is het skill systeem, let wel op dat ik een die hard GW1 speler ben dus mijn mening kan sterk verschillen met die van nieuwkomers in de wereld van Guild Wars.
GW1 had met zijn dual profession en meer dan duizend skills zeer veel strategische mogelijkheden. Dit zorgde voor een extra laag in het spel zelf, naast het positioneren en timen van skills was het zeer belangrijk welke skillset je had. Dit zorgde soms voor vreemde maar ook originele combo's. Dit is helaas slechts zeer beperkt mogelijk in GW2. Dit maakt GW2 voor PvP toch mentaal iets minder uitdagend, waar het meer een snelle hack & slash is geworden. Dit is natuurlijk een design keuze en maakt het spel niet intrinsiek minder, maar voor veel GW1 PvP spelers is dit één van de grootste tegenvallers van het spel.
Een ander element wat hierbij komt is het kunnen casten tijdens het lopen. Veel mensen beweren nu dat GW2 moeilijker is omdat positionering door dodge belangrijker is, maar niets is minder waar. Skills zijn erg makkelijk te dodgen in vegelijking met GW1, waar je met goed getimede speed buffs en envorimental blocks een aandeel van de skills kon ontwijken. Ook het feit dat je kan lopen tijdens het casten maakt positionering minder belangrijk, bij GW1 investeer je veel energie en sta je voor een tijd vast op één positie als je een skill kiest. Je moest daarbij heel goed een plek uitkiezen op basis van de posities van de vijanden. Dit concept is vrij versimpeld, maar ik moet wel zeggen dat het system op zich goed is uitgewerkt door ArenaNet. Dit punt is voor mij meer een voorkeur, en zeker geen tegenvaller.
Mijn laatste punt is gebrek aan resource management d.m.v. een energie systeem. Ik vind het erg jammer dat ze dit hebben geschapt, hierdoor zijn minder mechanics mogelijk binnen de game. Energy denial en management is geheel verdwenen, en skills kunnen niet meer balanced worden op basis van energy.
Enkele van deze punten waren al bekend, maar toch vind ik het erg jammer dat ANet de punten zo ver heeft doorgevoerd. Qua gameplay krijg ik niet het gevoel dat het een opvolger is van GW1, maar wel dat het een ontzettend goede MMO is. Ondanks dat ik het niet met alle keuzes eens ben met ANet, heb ik toch veel respect voor alle innovaties die zij hebben doorgevoerd met GW2.
GW1 had met zijn dual profession en meer dan duizend skills zeer veel strategische mogelijkheden. Dit zorgde voor een extra laag in het spel zelf, naast het positioneren en timen van skills was het zeer belangrijk welke skillset je had. Dit zorgde soms voor vreemde maar ook originele combo's. Dit is helaas slechts zeer beperkt mogelijk in GW2. Dit maakt GW2 voor PvP toch mentaal iets minder uitdagend, waar het meer een snelle hack & slash is geworden. Dit is natuurlijk een design keuze en maakt het spel niet intrinsiek minder, maar voor veel GW1 PvP spelers is dit één van de grootste tegenvallers van het spel.
Een ander element wat hierbij komt is het kunnen casten tijdens het lopen. Veel mensen beweren nu dat GW2 moeilijker is omdat positionering door dodge belangrijker is, maar niets is minder waar. Skills zijn erg makkelijk te dodgen in vegelijking met GW1, waar je met goed getimede speed buffs en envorimental blocks een aandeel van de skills kon ontwijken. Ook het feit dat je kan lopen tijdens het casten maakt positionering minder belangrijk, bij GW1 investeer je veel energie en sta je voor een tijd vast op één positie als je een skill kiest. Je moest daarbij heel goed een plek uitkiezen op basis van de posities van de vijanden. Dit concept is vrij versimpeld, maar ik moet wel zeggen dat het system op zich goed is uitgewerkt door ArenaNet. Dit punt is voor mij meer een voorkeur, en zeker geen tegenvaller.
Mijn laatste punt is gebrek aan resource management d.m.v. een energie systeem. Ik vind het erg jammer dat ze dit hebben geschapt, hierdoor zijn minder mechanics mogelijk binnen de game. Energy denial en management is geheel verdwenen, en skills kunnen niet meer balanced worden op basis van energy.
Enkele van deze punten waren al bekend, maar toch vind ik het erg jammer dat ANet de punten zo ver heeft doorgevoerd. Qua gameplay krijg ik niet het gevoel dat het een opvolger is van GW1, maar wel dat het een ontzettend goede MMO is. Ondanks dat ik het niet met alle keuzes eens ben met ANet, heb ik toch veel respect voor alle innovaties die zij hebben doorgevoerd met GW2.
Sorry? Weinig skills? Volgens mij heb je het over een ander spel. GuildWars 1 (prophecies) begon met in totaal 212 core + 154 campaign skills + 90 elites (totaal van 456). Totaal was uiteindelijk iets van 1300.. na 4 jaar en 3 uitbreidingen.
GuildWars 2 ga je al richting de 1000 bij de eerste release als je alle skills/racials meeneemt (dus ook als je hele skillbar verandert door gebruik van bepaalde skill/environmental weapon etc).
Natuurlijk heb je iets minder flexibiliteit (skills zitten 'vast' aan elkaar door wapen keuze), maar als je kijkt naar absolute aantal combinaties heb je bij GW2 vele malen meer te doen dan bij GW1. Bovendien kun je door traits skills behoorlijk veranderen waardoor het hele tactische spel verandert.
Neem mij, guardian speler, waarbij aegis (block next attack) ineens ook aoe burn kan geven - iedere speler die aegis kreeg heeft een mini aoe-burn om zich heen bij aflopen. Je defensieve skill ga je dan ineens offensief inzetten. Neem al die trait combinaties mee en ik denk dat je nooit alle skills/mogelijkheden uitgezocht zal krijgen voordat je aan GW3 begint.
Snap niet hoe je daar 'weinig' skills en combo's in kan zien.
Sterker nog, tactisch gezien, moet je in pvp de lokaties van je tegenstander tegenover aoe's in de gaten houden (om jouw attacks te laten combo-en, of te zorgen dat die ander het niet kan). Dat een aoe je niet target/raakt betekend niet dat het geen gevaar voor je is.
Of misschien verplaatsen omdat je liever die water-combo hebt (voor healing, er is immers geen healer) of bijvoorbeeld fire (voor burn - dps).
edit: GW2guru database staat momenteel op ~3100 verschillende skills. Maar zitten vrij veel dubbele bij wat tellen van daadwerkelijke aantal unique skills lastig maakt.
GuildWars 2 ga je al richting de 1000 bij de eerste release als je alle skills/racials meeneemt (dus ook als je hele skillbar verandert door gebruik van bepaalde skill/environmental weapon etc).
Natuurlijk heb je iets minder flexibiliteit (skills zitten 'vast' aan elkaar door wapen keuze), maar als je kijkt naar absolute aantal combinaties heb je bij GW2 vele malen meer te doen dan bij GW1. Bovendien kun je door traits skills behoorlijk veranderen waardoor het hele tactische spel verandert.
Neem mij, guardian speler, waarbij aegis (block next attack) ineens ook aoe burn kan geven - iedere speler die aegis kreeg heeft een mini aoe-burn om zich heen bij aflopen. Je defensieve skill ga je dan ineens offensief inzetten. Neem al die trait combinaties mee en ik denk dat je nooit alle skills/mogelijkheden uitgezocht zal krijgen voordat je aan GW3 begint.
Sterker nog, tactisch gezien, moet je in pvp de lokaties van je tegenstander tegenover aoe's in de gaten houden (om jouw attacks te laten combo-en, of te zorgen dat die ander het niet kan). Dat een aoe je niet target/raakt betekend niet dat het geen gevaar voor je is.
Of misschien verplaatsen omdat je liever die water-combo hebt (voor healing, er is immers geen healer) of bijvoorbeeld fire (voor burn - dps).
edit: GW2guru database staat momenteel op ~3100 verschillende skills. Maar zitten vrij veel dubbele bij wat tellen van daadwerkelijke aantal unique skills lastig maakt.
[ Voor 61% gewijzigd door Xanaroth op 01-05-2012 19:18 ]
Verwijderd
Vergeet niet dat deze game ook gewoon erg wennen is, omdat een aantal zaken er voor zorgen dat je niet met een 'oude' mmo gedachten er in moet stappen. Tevens was het voor vele spelers het eerste weekend met GW2, en dat is gewoon te kort voor een mmo.
Dit was mijn 2de weekend, en moet zeggen dat het meer en meer indruk op me maakt. De eerste uren in de closed beta was ik nog niet overtuigd, maar op het moment dat je er aan terug denkt besef je dat de game op een hoop vlakke gewoon goed in mekaar zit.
Dit 2de weekend heeft mij iig overtuigd, en kan ik het zeer waarderen dat er een andere feel aan zit. Vooral het gedeelte van; waar moet ik heen, moet je even af leren.
Dit is een game waar je gewoon lekker op je gemak een gebied helemaal gaat uitkammen zonder dat je op je level let. (té lage events/gebieden bestaan bijvoorbeeld niet doordat het allemaal scaled) De rush die andere mmo's op je afvuren zodat je het "ik wil doorgaan" gevoel krijgt kun je beter uit je hoofd zetten. Deze game is er(zoals het hoort) om van te genieten op je eigen tempo.
Ik kijk iig uit naar het volgende beta weekend.
Dit was mijn 2de weekend, en moet zeggen dat het meer en meer indruk op me maakt. De eerste uren in de closed beta was ik nog niet overtuigd, maar op het moment dat je er aan terug denkt besef je dat de game op een hoop vlakke gewoon goed in mekaar zit.
Dit 2de weekend heeft mij iig overtuigd, en kan ik het zeer waarderen dat er een andere feel aan zit. Vooral het gedeelte van; waar moet ik heen, moet je even af leren.
Dit is een game waar je gewoon lekker op je gemak een gebied helemaal gaat uitkammen zonder dat je op je level let. (té lage events/gebieden bestaan bijvoorbeeld niet doordat het allemaal scaled) De rush die andere mmo's op je afvuren zodat je het "ik wil doorgaan" gevoel krijgt kun je beter uit je hoofd zetten. Deze game is er(zoals het hoort) om van te genieten op je eigen tempo.
Ik kijk iig uit naar het volgende beta weekend.
Verwijderd
Idd. Ik merk ook van de officiële ArenaNet reacties dat het idee van het spel is dat je lekker op je gemak de wereld gaat verkennen ipv rushen tot max lvl.
Zo heb ik afgelopen weekend ook gespeeld en vond het heerlijk.
Zo heb ik afgelopen weekend ook gespeeld en vond het heerlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 19:31 ]
Verwijderd
Mag ik misschien een linkje naar die ~3100 verschillende skills? Zover ik weet en ik heel wat uurtjes op GW2Wiki spendeer, zie ik maar ~50 skills per profession totaal. (inclusief downed en andere crap). Deze skills mogen van mijn part niet mee gerekend worden omdat ze totaal geen waarde toevoegen aan de game zelf. Je kan ze niet vervangen, en inzetten is vaak nutteloos doordat er niets mee wordt bereikt. Vooral in PvP zijn deze skills rampzalig. Eenmaal op de grond liggen, je wacht tot je tegenstander de genadeklap geeft met F en je bent er geweest. Op 1 of 2 blijven spammen als een gek, dat maar 50 damage per keer doet heeft vrijwel geen nut. Om door te gaan op het onderwerp, vind ik het rampzalig dat ze het aantal skills hebben verminderd. Er is weinig variatie overgebleven, en je zit vrijwel vast aan 1 build per weapon set. Er zijn niet zoals in GW1 keuze mogelijkheden voor first strike , second strike die je zelf kan kiezen. (Assassin). Het gevolg hiervan is dat mensen, en vooral in PvP, dezelfde build gaan gebruiken. De ene skill is eenmaal beter dan de ander, dat staat vast en is niet te veranderen. Door de speler zo weinig keuzemogelijkheden te geven, is het vinden van de ideale set nog simpeler geworden. Zo staat al vast dat bijvoorbeeld de Ranger Utility skill Troll Unguent het meest wordt gebruikt. 10% hp per sec regen, voor 10 sec lang. Dat is praktisch invulnerable in een mob staan. De kans dat je een high-end ranger tegenkomt zonder deze skill is zeer klein en is dan waarschijnlijk ook een totale noepkeek. (werkt ook op een Pet, en sinds die ongelofelijk snel dood gaan in dit spel (AI), is een leuke invul tank pet sterk aangeraden te gebruiken).Myrdreon schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:06:
Sorry? Weinig skills? Volgens mij heb je het over een ander spel. GuildWars 1 (prophecies) begon met in totaal 212 core + 154 campaign skills + 90 elites (totaal van 456). Totaal was uiteindelijk iets van 1300.. na 4 jaar en 3 uitbreidingen.
Ik ben nieuw met Guild Wars (2) en dit was ook mijn eerste weekend, en ik ben positief verrast. Het is beter dan ik had verwacht tot nu toe, veel ontwikkelaars praten over dynamisch dit en zus en zo. Maar vaak blijft het bij praten en werkt het in werkelijkheid toch een heel stuk minder. Nu is GW2 niet perfect, maar het werkt goed genoeg en voelt lekker als je speelt. En wat PROT daar ook over zegt: gewoon rustig in je eigen tempo lekker gamen. Geen rush van 'ik moet' daar en daar heen of dat je iemand voor moet zijn. Het is even wennen inderdaad als je van die andere MMORPG komt maar ik ben overtuigd al is er nog een hoop onbekend.
Wat mij het meest verrast heeft zijn de skills die veranderen met je wapens, prachtig gevonden. Heb dit gespeeld op de warrior en je keus is groot afhankelijk van wat je wilt spelen/nodig hebt.
Heb ook dat filmpje bekeken van die gast op Youtube die in dit topic een paar pagina's eerder stond gelinked. En vind hem veelal bullscheiße praten maar één ding heeft hij gelijk in: het spawnen van die groepen vijanden met events. Zo loop je bijvoorbeeld in een of andere amory die plots wordt aangevallen door centaurs of iets. Ik loop er alleen en word compleet overrompeld door de golf van vijanden, beetje jammer. Dat spawnen en scaling voor één persoon zit er nog niet in. Dat is het enige echt minpunt wat mij tot nu toe stoort.
Verder vind ik GW2 er vrij strak uitzien voor een bèta en het voelt solide aan. Ik mis nog geen dingen die ik normaal gebruik of wil hebben in een MMORPG. Het feit trouwens dat delen van quests 'instanced' zijn is wel lekker, rustig in de juiste sfeer. In GW2 zie ik geen MMORPG waar je lang mee bezig gaat zijn in endgame als bv. in WoW. Maar wel eentje die je zowel solo als met anderen lekker kunt spelen, relaxed.
Wat mij het meest verrast heeft zijn de skills die veranderen met je wapens, prachtig gevonden. Heb dit gespeeld op de warrior en je keus is groot afhankelijk van wat je wilt spelen/nodig hebt.
Heb ook dat filmpje bekeken van die gast op Youtube die in dit topic een paar pagina's eerder stond gelinked. En vind hem veelal bullscheiße praten maar één ding heeft hij gelijk in: het spawnen van die groepen vijanden met events. Zo loop je bijvoorbeeld in een of andere amory die plots wordt aangevallen door centaurs of iets. Ik loop er alleen en word compleet overrompeld door de golf van vijanden, beetje jammer. Dat spawnen en scaling voor één persoon zit er nog niet in. Dat is het enige echt minpunt wat mij tot nu toe stoort.
Verder vind ik GW2 er vrij strak uitzien voor een bèta en het voelt solide aan. Ik mis nog geen dingen die ik normaal gebruik of wil hebben in een MMORPG. Het feit trouwens dat delen van quests 'instanced' zijn is wel lekker, rustig in de juiste sfeer. In GW2 zie ik geen MMORPG waar je lang mee bezig gaat zijn in endgame als bv. in WoW. Maar wel eentje die je zowel solo als met anderen lekker kunt spelen, relaxed.
Ligt aan je profession hè sniperfox. Ik heb zelf Thief veel gespeeld en dan zit je wel degelijk vast aan energy (iniative).
Heb zelf ook op iets minder dan verwacht gestemd. Het kan zijn dat dit mede komt door de slechte performance kwam, wat uiteraard wordt gefixt, maar dat bijvoorbeeld daardoor de mooie omgevingen er ook niet echt uitkwamen. Lions Arch vond ik bijvoorbeeld niet spectaculair op 10fps. Ik denk dat op de release de game pas echt tot zijn recht zal komen.
Over het algemeen vind ik het wel een heel erg toffe game, ik weet zeker dat ik het met alle plezier ga spelen.
Toch waren er een paar puntjes waar van ik meer had verwacht.
Ten eerste de dynamic events waren toch best wel saai. Natuurlijk is dit moeilijk om echt amuserend te maken, maar zoals ze zelf zeiden: "The boss you just killed respawns 10 minutes later, it doesn't care that I'm there", dat gevoel had ik ook gewoon in GW2. Maar goed misschien komt dit wel goed naarmate je vordert in het spel.
Naar de structured PVP heb ik het hardst uitgekeken van GW2. Ook dit vond ik best wel saai.. De besturing is ronduit kut, maar misschien is dit een kwestie van gewenning. De cooldown op heals is echt veel te laag, of de heals zijn veel te sterk. 1vs1 vechten kan eindeloos duren.. Verder zijn er alleen maar tabskills en AOE's. Had liever wat skills die je moet richten of moet timen, zoals in LoL. (ArenaNet gaf zelf aan geïnspireerd te zijn door MOBA games)
De WvW heeft me juist positief verrast. Ook al waren er een aantal eindeloze gevechten, duurde het veel te lang om een gate te vernietigen en was het een groot AOE gespam, dat zal allemaal wel goed komen naar maten we levelen. Het hele systeem met Trebuchets, Golems, Neutral monsters die je aan jou kant kan winnen, Keeps die je kan upgraden ziet er echt geweldig uit. Ook geeft het echt een episch gevoel om een gebouw over te nemen.
De storyline vond ik goed gedaan, jammer genoeg kwam ik bij een van de eerste quests als Charr al niet verder, het was zelfs met een hoger level echt moeilijk en niet helemaal duidelijk wat ik moest doen. Desalniettemin erg leuk.
Achievements en zone objectives zijn ook erg leuk, ga ik me prima mee vermaken.
De combat vond ik tegenvallen, zoals ik al zei, matige besturing. Veel moeten bewegen en profession combos? Niets van gezien, heen en weer bewegen helpt niks als je simpel weg wordt getarget.. Het leek ook niet echt gebalanced, ik kon als thief een body shot doen, 20 single damage, ik kon ook een dagger gooien die 35 damage die meerdere tegenstanders raakte en ook nog op ze terug ketste. Zelfde cooldown, range, energy cost etc.
Ook zaten er een paar onlogische dingen in. Je kan zomaar vanaf overal in een PVP match gaan. Om dan verder te gaan waar je was, moest je eerst naar the mists teleporten (laadscherm), vervolgens naar Lions Arch (laadscherm), vervolgens naar de dichtstbijzijnde stad (laadscherm) en vervolgens naar een waypoint (laadscherm). Ook om character te wisselen moet je eerst uitloggen?
Het is en blijft een beta, maar ik verwacht zelf niet meer te veel veranderen. ArenaNet gaf zelf aan dat de beta bijna de final version zou zijn, "We want our players to be blown away the first time they play".
Ik ben benieuwd.
Heb zelf ook op iets minder dan verwacht gestemd. Het kan zijn dat dit mede komt door de slechte performance kwam, wat uiteraard wordt gefixt, maar dat bijvoorbeeld daardoor de mooie omgevingen er ook niet echt uitkwamen. Lions Arch vond ik bijvoorbeeld niet spectaculair op 10fps. Ik denk dat op de release de game pas echt tot zijn recht zal komen.
Over het algemeen vind ik het wel een heel erg toffe game, ik weet zeker dat ik het met alle plezier ga spelen.
Toch waren er een paar puntjes waar van ik meer had verwacht.
Ten eerste de dynamic events waren toch best wel saai. Natuurlijk is dit moeilijk om echt amuserend te maken, maar zoals ze zelf zeiden: "The boss you just killed respawns 10 minutes later, it doesn't care that I'm there", dat gevoel had ik ook gewoon in GW2. Maar goed misschien komt dit wel goed naarmate je vordert in het spel.
Naar de structured PVP heb ik het hardst uitgekeken van GW2. Ook dit vond ik best wel saai.. De besturing is ronduit kut, maar misschien is dit een kwestie van gewenning. De cooldown op heals is echt veel te laag, of de heals zijn veel te sterk. 1vs1 vechten kan eindeloos duren.. Verder zijn er alleen maar tabskills en AOE's. Had liever wat skills die je moet richten of moet timen, zoals in LoL. (ArenaNet gaf zelf aan geïnspireerd te zijn door MOBA games)
De WvW heeft me juist positief verrast. Ook al waren er een aantal eindeloze gevechten, duurde het veel te lang om een gate te vernietigen en was het een groot AOE gespam, dat zal allemaal wel goed komen naar maten we levelen. Het hele systeem met Trebuchets, Golems, Neutral monsters die je aan jou kant kan winnen, Keeps die je kan upgraden ziet er echt geweldig uit. Ook geeft het echt een episch gevoel om een gebouw over te nemen.
De storyline vond ik goed gedaan, jammer genoeg kwam ik bij een van de eerste quests als Charr al niet verder, het was zelfs met een hoger level echt moeilijk en niet helemaal duidelijk wat ik moest doen. Desalniettemin erg leuk.
Achievements en zone objectives zijn ook erg leuk, ga ik me prima mee vermaken.
De combat vond ik tegenvallen, zoals ik al zei, matige besturing. Veel moeten bewegen en profession combos? Niets van gezien, heen en weer bewegen helpt niks als je simpel weg wordt getarget.. Het leek ook niet echt gebalanced, ik kon als thief een body shot doen, 20 single damage, ik kon ook een dagger gooien die 35 damage die meerdere tegenstanders raakte en ook nog op ze terug ketste. Zelfde cooldown, range, energy cost etc.
Ook zaten er een paar onlogische dingen in. Je kan zomaar vanaf overal in een PVP match gaan. Om dan verder te gaan waar je was, moest je eerst naar the mists teleporten (laadscherm), vervolgens naar Lions Arch (laadscherm), vervolgens naar de dichtstbijzijnde stad (laadscherm) en vervolgens naar een waypoint (laadscherm). Ook om character te wisselen moet je eerst uitloggen?
Het is en blijft een beta, maar ik verwacht zelf niet meer te veel veranderen. ArenaNet gaf zelf aan dat de beta bijna de final version zou zijn, "We want our players to be blown away the first time they play".
Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Eens met PROT. Dat (niks moeten en gewoon rondlopen in een wereld welke steeds meer in de buurt komt van de echter wereld (dynamisch)) is volgens mij een van de zaken in een RPG (wat het nog steeds is, ook al denkt iedereen alleen maar aan MMO tegenwoordig), wat je niet zo vaak ziet.
Ik wil niet al te veel in herhaling vallen (is al vaker gezegd), maar ze laten je wat meer los i.p.v. kill 5 van die, kom terug en doe dat nog maar een keer. Dat heb ik al genoeg gedaan en op het werk krijg je dat ook al te horen, dus waarom ook nog bij ontspanning tijdens een game?
Vwb het aantal skills. Ik heb geen cijfers van hoeveel enz. en ben ik ook al jaren een GW1 speler, maar in GW1 zaten er toch veel te veel. Je had vaak 3 skills die nagenoeg hetzelfde deden, waarbij de skin en een kleine eigenschap voor het verschil zorgden. Je kwam toch vaak uit bij dezelfde skills. In GW2 zijn het er toch nog aardig wat als ik de anderen mag geloven, maar door de afhankelijkheid van de equipde wapens wordt het wat overzichtelijker. Je weet op een gegeven moment dat je bijv. met een staff 3 goede en 2 ruk skills hebt en dan kun je daarmee rekening houden als je combat ingaat en switch je even naar een ander wapen.
Ik wil niet al te veel in herhaling vallen (is al vaker gezegd), maar ze laten je wat meer los i.p.v. kill 5 van die, kom terug en doe dat nog maar een keer. Dat heb ik al genoeg gedaan en op het werk krijg je dat ook al te horen, dus waarom ook nog bij ontspanning tijdens een game?
Vwb het aantal skills. Ik heb geen cijfers van hoeveel enz. en ben ik ook al jaren een GW1 speler, maar in GW1 zaten er toch veel te veel. Je had vaak 3 skills die nagenoeg hetzelfde deden, waarbij de skin en een kleine eigenschap voor het verschil zorgden. Je kwam toch vaak uit bij dezelfde skills. In GW2 zijn het er toch nog aardig wat als ik de anderen mag geloven, maar door de afhankelijkheid van de equipde wapens wordt het wat overzichtelijker. Je weet op een gegeven moment dat je bijv. met een staff 3 goede en 2 ruk skills hebt en dan kun je daarmee rekening houden als je combat ingaat en switch je even naar een ander wapen.
Tja hoeveel skills wil je hebben? Denk dat aantal skills optellen niet veel inzicht geeft in de aard van het spel. ANet heeft terecht nagedacht over de verschillende aspecten van combat en is uitgekomen op een systeem van 3 aspecten; damage, support en control. Daarbinnen zitten dan:
Damage:
- Direct damage
- Damage over time (poisons, bleeds, etc)
- AoE damage
Support:
- Offensieve debuffs (vergroot inkomende dps target)
- Offensieve buffs (vergroot eigen dps)
- Defensieve buffs (verkleint inkomende dps)
- Shields / barriers
- Healing
Control:
- Roots (geen movement)
- Slows (verlies snelheid)
- Blinds (verlies abilities)
- Stuns (verlies movement + abilities)
- Gap closers (charge, sprint, etc)
Dat zijn zo'n beetje alle elementen die je kunt aanpakken met skills. Je kunt heel veel verschillende varianten maken van skills die ongeveer hetzelfde doen, maar de vraag is of ze allemaal een waardevolle toevoeging zijn voor het spel. Mensen gaan toch min maxen met talentbuilds en sommige skills zullen beter uitkomen dan anderen. Het aantal unieke builds blijft dan vaak beperkt tot een aantal cookie-cutter builds.
Ik denk dat GW2 een interessant systeem heeft waarmee het aantal skills beperkt is, maar je wel behoorlijk dynamisch kunt wisselen tussen skillsets door je wapen te wisselen. Veel minder omslachtig dan een talentbuild, die je bijvoorbeeld alleen tussen matches kunt vervangen.
Verder is er nog wat meer flexibiliteit op het slagveld door combo fields. Weet niet of mensen daar al mee geexperimenteerd hebben, maar ze maken nieuwe taktieken mogelijk; firewal voor een ranger levert offensief meer schade op en beschermt bovendien de ranger.
Het missen van een resourcesysteem is een keuze. Ik weet niet of een systeem gebaseerd enkel op cooldowns slechter is dan een resourcesysteem. Een resourcesysteem doet ook niet veel anders dan het 'pacen' van skills, maar dan over alle skills heen. Kan me voorstellen dat 'pacen' per skill met een cooldown wat makkelijker te balanceren is en wellicht ook wat duidelijker naar spelers (die anders moeten gaan uitdokteren hoe verschillende skills wegen op hun resourcesysteem). Sowieso heb je bij resourcesystemen ook vaak een combinatie van cooldown en resource.
Volgens mij is het systeem in GW2 meer naar flexibiliteit, inzicht en snelheid op het slagveld verschoven en minder op het vooraf uitdokteren van builds (al zit dat er natuurlijk nog steeds in met bijvoorbeeld traits). Ik vind het wel verfrissend eerlijk gezegd. De zwakheden van een systeem met talentbuilds blijken wel uit het gedoe daaromheen met WoW denk ik.
Maar goed, time will tell wat het beste werkt
Damage:
- Direct damage
- Damage over time (poisons, bleeds, etc)
- AoE damage
Support:
- Offensieve debuffs (vergroot inkomende dps target)
- Offensieve buffs (vergroot eigen dps)
- Defensieve buffs (verkleint inkomende dps)
- Shields / barriers
- Healing
Control:
- Roots (geen movement)
- Slows (verlies snelheid)
- Blinds (verlies abilities)
- Stuns (verlies movement + abilities)
- Gap closers (charge, sprint, etc)
Dat zijn zo'n beetje alle elementen die je kunt aanpakken met skills. Je kunt heel veel verschillende varianten maken van skills die ongeveer hetzelfde doen, maar de vraag is of ze allemaal een waardevolle toevoeging zijn voor het spel. Mensen gaan toch min maxen met talentbuilds en sommige skills zullen beter uitkomen dan anderen. Het aantal unieke builds blijft dan vaak beperkt tot een aantal cookie-cutter builds.
Ik denk dat GW2 een interessant systeem heeft waarmee het aantal skills beperkt is, maar je wel behoorlijk dynamisch kunt wisselen tussen skillsets door je wapen te wisselen. Veel minder omslachtig dan een talentbuild, die je bijvoorbeeld alleen tussen matches kunt vervangen.
Verder is er nog wat meer flexibiliteit op het slagveld door combo fields. Weet niet of mensen daar al mee geexperimenteerd hebben, maar ze maken nieuwe taktieken mogelijk; firewal voor een ranger levert offensief meer schade op en beschermt bovendien de ranger.
Het missen van een resourcesysteem is een keuze. Ik weet niet of een systeem gebaseerd enkel op cooldowns slechter is dan een resourcesysteem. Een resourcesysteem doet ook niet veel anders dan het 'pacen' van skills, maar dan over alle skills heen. Kan me voorstellen dat 'pacen' per skill met een cooldown wat makkelijker te balanceren is en wellicht ook wat duidelijker naar spelers (die anders moeten gaan uitdokteren hoe verschillende skills wegen op hun resourcesysteem). Sowieso heb je bij resourcesystemen ook vaak een combinatie van cooldown en resource.
Volgens mij is het systeem in GW2 meer naar flexibiliteit, inzicht en snelheid op het slagveld verschoven en minder op het vooraf uitdokteren van builds (al zit dat er natuurlijk nog steeds in met bijvoorbeeld traits). Ik vind het wel verfrissend eerlijk gezegd. De zwakheden van een systeem met talentbuilds blijken wel uit het gedoe daaromheen met WoW denk ik.
Maar goed, time will tell wat het beste werkt
[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 01-05-2012 19:57 ]
Verwijderd
Hey mensen.
Zo even mijn beta ervaring.. erg positief.
Zat vrijdag vol spanning klaar, maar met de lagg en dc's maar besloten om vroeg in de ochtend verder te gaan. Uiteindelijk bijna 5 uur kunnen spelen en een lvl 10 Norn Guardian gemaakt. Het eerste uur moest ik toch wel erg wennen aan de manier van questen met de events. (liep als een kip zonder kop achter een hele groep gasten aan tijdens verschille de events)
Toen dacht ik fock it.. dit is gw2 en ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet ga doen. Ben toen lekker een gebied met mobs ingegaan die een stuk hoger waren dan ik toen zelf was en dit was erg leuk. Buiten de uitdaging ook lekker gewoon rondlopen, wat events oppikken en vooral mobs slopen.
Daarna ook nog even de personal story line gedaan totdat ik het quest wapen kreeg en toen zat het er helaas op.
Heb bewust erg veel dingen totaal links laten liggen (steden, craften, vendors, mats, meerder wapens etc. etc.) omdat ik maar erg beperkte tijd had..maar wat ik gedaan heb vond ik erg goed en vooral erg intensive gameplay. totaal anders als gw.. maar ja ik zie dit ook als een totaal nieuwe game met gelukkig leuke herinneringen aan gw.. heb nog een schreenshot van Jora en Vekk gemaakt in Hoelbrek
Kijk uit naar de volgende beta en met een beetje geluk heb ik dan wel heel het weekend zodat er een echte lvl 30+ guardian gemaakt kan worden
.. ik kijk er naar uit.
Zat vrijdag vol spanning klaar, maar met de lagg en dc's maar besloten om vroeg in de ochtend verder te gaan. Uiteindelijk bijna 5 uur kunnen spelen en een lvl 10 Norn Guardian gemaakt. Het eerste uur moest ik toch wel erg wennen aan de manier van questen met de events. (liep als een kip zonder kop achter een hele groep gasten aan tijdens verschille de events)
Toen dacht ik fock it.. dit is gw2 en ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet ga doen. Ben toen lekker een gebied met mobs ingegaan die een stuk hoger waren dan ik toen zelf was en dit was erg leuk. Buiten de uitdaging ook lekker gewoon rondlopen, wat events oppikken en vooral mobs slopen.
Daarna ook nog even de personal story line gedaan totdat ik het quest wapen kreeg en toen zat het er helaas op.
Heb bewust erg veel dingen totaal links laten liggen (steden, craften, vendors, mats, meerder wapens etc. etc.) omdat ik maar erg beperkte tijd had..maar wat ik gedaan heb vond ik erg goed en vooral erg intensive gameplay. totaal anders als gw.. maar ja ik zie dit ook als een totaal nieuwe game met gelukkig leuke herinneringen aan gw.. heb nog een schreenshot van Jora en Vekk gemaakt in Hoelbrek
Kijk uit naar de volgende beta en met een beetje geluk heb ik dan wel heel het weekend zodat er een echte lvl 30+ guardian gemaakt kan worden
Je hebt natuurlijk nu in de BWE's dat iedereen op 'hetzelfde' moment dezelfde content speelt. Aangezien er hordes mensen die events doen is er weinig kans dat een event failed, waardoor je veel sneller bij de final boss komt. Ik heb maar 3 of 4 events gedaan die uiteindelijk faalden en dat waren events waar ik alleen voor stond. Als alles verder uitgesmeerd wordt falen events vaker en komen eindbazen minder vaak voor.Joostjah schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:41:
Bewegen is bij mij juist hetgene geweest wat mij in leven hield. Dagger wielding necromancer, circle strafing en ik ben nooit in echt penibele situaties gekomen. Een dodge er tegenaan gooien en wegrennen als het echt nodig is, switchen naar je ranged wapen en de vijand verder afmaken. Zo heb ik 153,000 XP zonder deaths kunnen behalen (keek ik zelf ook even van op).Joostjah schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:41:
[ Voor 34% gewijzigd door Sagaris op 01-05-2012 20:25 ]
Heel erg goed moet ik zeggen, spel was prima te spelen. Ik had wel de shadows uit gezet, maar verder liep het goed. Alleen tijdens de launch was het natuurlijk dramatisch, maar dat lag niet aan de xps.Doler schreef op maandag 30 april 2012 @ 15:03:
[...]
En Zero, hoe is je Dell XPS 17 bevallen met het spel?
Ik heb het ook nog eventjes zonder muis geprobeerd te spelen maar dat is niet echt een optie hihi.
Ik ben iig verkocht
Eensch. Het was heerlijk om samen met iemand in een party dingen te ontdekken en doen, gewoon omdat het kan en niet omdat het moet. Heerlijk verkennen, eventjes, crafting, lekker ontspannen rondlopen. Je loopt gewoon rond en je ziet wel waar je uitkomt, iets wat ik lang niet meer heb gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:43:
Eens met PROT. Dat (niks moeten en gewoon rondlopen in een wereld welke steeds meer in de buurt komt van de echter wereld (dynamisch)) is volgens mij een van de zaken in een RPG (wat het nog steeds is, ook al denkt iedereen alleen maar aan MMO tegenwoordig), wat je niet zo vaak ziet.
Ikzelf had helemaal geen last van slechte performance, terwijl ik geen monster van een gaming laptop heb. Geen enkele framedrop gehad en geen lag en als ze verder optimaliseren, kan dit alleen maar beter worden.Joostjah schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:41:
Combat vond ik juist erg fijn, met goede besturing. Ik werd vaak genoeg getarget en kon door achteruit te dodgen en slowdown en poison skills te gebruiken de tegenstander uitschakelen zonder al te veel moeite. Over de combo's heb je wel gelijk, af en toe kwam er in beeld te staan: COMBO, maar vaak genoeg zelf niet gezien met wat ik de combo heb gemaakt.
Maar ieder zijn ding, ik vond GW2 bèta erg goed en besturing was ik snel aan gewend.
Wat voor specs hebben jullie dan? Heb zelf een AMD Phenom II X4 965 en HD5850. Op de shadows na hadden de gfx settings geen invloed op de fps. FPS was op z'n laagst 10 in hele drukke plekken, 15-20 in bijv. Lions Arch, 20-30 wanneer ik rustig door de starter zones liep en 20-60(!) in Structured PVP. Lage fps lijkt dus door drukte te komen, niet zo zeer door graphics, zal dus wel aan slecht gebruik van de CPU liggen denk ik ?
Speelde runde voornamelijk op de CPU en gebruikte de GPU nauwelijks, ik las zelfs ergens dat hij maar op 1 core liep, maar weet niet of dat waar is. Dat zou wel kunnen verklaren waarom er zo'n grote verschillen in FPS te merken waren. Al weet ik niet heel veel van de werking van een CPU en de bijbehorende processen. Daarnaast zaten veel grafische opties niet in het spel, de grafische slider deed dan ook nauwelijks iets. Het is gewoon nog niet geoptimaliseerd, maar dat wisten we al vantevoren, dat is iets wat ArenaNet als laatste doet.Joostjah schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:59:
Wat voor specs hebben jullie dan? Heb zelf een AMD Phenom II X4 965 en HD5850. Op de shadows na hadden de gfx settings geen invloed op de fps. FPS was op z'n laagst 10 in hele drukke plekken, 15-20 in bijv. Lions Arch, 20-30 wanneer ik rustig door de starter zones liep en 20-60(!) in Structured PVP. Lage fps lijkt dus door drukte te komen, niet zo zeer door graphics, zal dus wel aan slecht gebruik van de CPU liggen denk ik ?
[ Voor 8% gewijzigd door Sagaris op 01-05-2012 21:06 ]
Die slider zette alles op minimum of op max hoor. Maar welke settings missen we nog dan? DX10 alleen toch?Sagaris schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:04:
[...]
Speelde runde voornamelijk op de CPU en gebruikte de GPU nauwelijks, ik las zelfs ergens dat hij maar op 1 core liep, maar weet niet of dat waar is. Dat zou wel kunnen verklaren waarom er zo'n grote verschillen in FPS te merken waren. Al weet ik niet heel veel van de werking van een CPU en de bijbehorende processen. Daarnaast zaten veel grafische opties niet in het spel, de grafische slider deed dan ook nauwelijks iets. Het is gewoon nog niet geoptimaliseerd, maar dat wisten we al vantevoren, dat is iets wat ArenaNet als laatste doet.
[ Voor 7% gewijzigd door Joostjah op 01-05-2012 21:07 ]
Moet mezelf even nuanceren, dit staat bij de Known Issues op het beta forum:
En inderdaad, DX10 mist. Daarnaast zaten high-res character textures (van alle andere spelers en NPC's) niet in het spel. Volgens mij miste er nog meer, maar kan ik tot op heden niet terugvinden.Hardware Compatibility
Display: the graphics-settings slider has only a minor impact on performance at this time.
We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.
Waar het een beetje op lijkt is dat ArenaNet een oude 3D-engine heeft gebruikt om het spel in te ontwikkelen. Ze maken eerst alle content, werken storylines uit, bedenken het combatsysteem, etc. Pas op het einde kiezen ze welke 3D-engine het beste is op dat moment en vervangen daarmee de tijdelijke ontwikkelengine.
De ontwikkeling van zo'n spel duurt jaren en de ontwikkelingen op grafisch gebied gaan best snel in verhouding. Het lijkt dus niet zo'n gek idee om de implementatie van de graphics zoveel mogelijk naar achter te schuiven in het ontwikkelproces (voor zover mogelijk). Als onderweg blijkt dat er nieuwe 3D-features zijn die je in de content moet verwerken, kun je die features tijdenlijk over de CPU laten lopen. Dat lijkt nu een beetje aan de hand te zijn; de CPU speelt een grotere rol en de GPU een kleinere dan uiteindelijk de bedoeling is.
De ontwikkeling van zo'n spel duurt jaren en de ontwikkelingen op grafisch gebied gaan best snel in verhouding. Het lijkt dus niet zo'n gek idee om de implementatie van de graphics zoveel mogelijk naar achter te schuiven in het ontwikkelproces (voor zover mogelijk). Als onderweg blijkt dat er nieuwe 3D-features zijn die je in de content moet verwerken, kun je die features tijdenlijk over de CPU laten lopen. Dat lijkt nu een beetje aan de hand te zijn; de CPU speelt een grotere rol en de GPU een kleinere dan uiteindelijk de bedoeling is.
Verwijderd
Ik heb de beta op twee laptops uit kunnen proberen
i7, 8gb ram, HD6770M
Core 2 duo, 2gb ram, Mobility HD 4650
Op de tweede, inmiddels 3 jaar oude laptop liep hij een stuk beter, smooth, maar dat was wel op een rustiger tijdstip (ik speelde op de Amerikaanse servers).
De depth of field setting maakte nog het meeste verschil in performance, de rest inderdaad niet zo heel veel.
i7, 8gb ram, HD6770M
Core 2 duo, 2gb ram, Mobility HD 4650
Op de tweede, inmiddels 3 jaar oude laptop liep hij een stuk beter, smooth, maar dat was wel op een rustiger tijdstip (ik speelde op de Amerikaanse servers).
De depth of field setting maakte nog het meeste verschil in performance, de rest inderdaad niet zo heel veel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 00:16 ]
Mensen die nog willen pre-purchasen: oppassen waar je het koopt, zeker bij de key stores. Zo verkoopt cjs cdkeys blijkbaar 'slechte' keys.
quote: AnetGaile Gray
The suggested work-around is NOT valid. This not just a matter of someone selling keys for the wrong region. A test buy indicates the keys were acquired from an unauthorized reseller who purchased them through fraudulent means. (That is, used stolen credit cards to acquire them.) The codes have been disabled or the code will be disabled when someone registers it. The codes are invalid or fraudulent.
Please seek a refund from your seller. They have been made aware of this situation.
Daar kan ik best inkomen, als je de GW1 beta vergelijkt met release was daar ook nog aardig wat werk aan gedaan. Want dit (oude beta screenshot) is echt niet hoe het er tijdens de release uiteindelijk uit ging zien:Morrar schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:26:
Waar het een beetje op lijkt is dat ArenaNet een oude 3D-engine heeft gebruikt om het spel in te ontwikkelen. Ze maken eerst alle content, werken storylines uit, bedenken het combatsysteem, etc. Pas op het einde kiezen ze welke 3D-engine het beste is op dat moment en vervangen daarmee de tijdelijke ontwikkelengine.
Kan iemand wellicht vertellen of er een hoop is aangepast / verbeterd (
) tussen de closed BETA en de open BETA van afgelopen weekend?
Ik vraag dit n.a.v. een opmerking:
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:23:
[...]Tevens was het voor vele spelers het eerste weekend met GW2, en dat is gewoon te kort voor een mmo.
Dit was mijn 2de weekend, en moet zeggen dat het meer en meer indruk op me maakt.[...]
Ik kon maar weinig 'verbeteringen' vinden, buiten wat kleine performance issues die je framerate liet kelderen. Merkte wel aanzienlijk wat meer bugs, maar dat was met name dat er bepaalde instances niet geladen konden worden (eigen story quest).Zephyer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 08:03:
Kan iemand wellicht vertellen of er een hoop is aangepast / verbeterd () tussen de closed BETA en de open BETA van afgelopen weekend?
De AI van de pets (mesmer/ranger/necro) leken wel een stuk meer 'retarted', trage target switch, soms gewoon 'idle' midden in combat, kleine issues die grappig genoeg ook in GW1 bestaan (de 2,5sec delay van ranger-pet attacks, het 'vast' zitten bij bodyblock op een called target, soms onlogische patchfinding).
Ik moet de rest van de reacties nog lezen onder jouw bericht, maar wil toch even alvast reageren.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:37:
[...]
Mag ik misschien een linkje naar die ~3100 verschillende skills? Zover ik weet en ik heel wat uurtjes op GW2Wiki spendeer, zie ik maar ~50 skills per profession totaal. (inclusief downed en andere crap). Deze skills mogen van mijn part niet mee gerekend worden omdat ze totaal geen waarde toevoegen aan de game zelf. Je kan ze niet vervangen, en inzetten is vaak nutteloos doordat er niets mee wordt bereikt. Vooral in PvP zijn deze skills rampzalig. Eenmaal op de grond liggen, je wacht tot je tegenstander de genadeklap geeft met F en je bent er geweest. Op 1 of 2 blijven spammen als een gek, dat maar 50 damage per keer doet heeft vrijwel geen nut. Om door te gaan op het onderwerp, vind ik het rampzalig dat ze het aantal skills hebben verminderd. Er is weinig variatie overgebleven, en je zit vrijwel vast aan 1 build per weapon set. Er zijn niet zoals in GW1 keuze mogelijkheden voor first strike , second strike die je zelf kan kiezen. (Assassin). Het gevolg hiervan is dat mensen, en vooral in PvP, dezelfde build gaan gebruiken. De ene skill is eenmaal beter dan de ander, dat staat vast en is niet te veranderen. Door de speler zo weinig keuzemogelijkheden te geven, is het vinden van de ideale set nog simpeler geworden. Zo staat al vast dat bijvoorbeeld de Ranger Utility skill Troll Unguent het meest wordt gebruikt. 10% hp per sec regen, voor 10 sec lang. Dat is praktisch invulnerable in een mob staan. De kans dat je een high-end ranger tegenkomt zonder deze skill is zeer klein en is dan waarschijnlijk ook een totale noepkeek. (werkt ook op een Pet, en sinds die ongelofelijk snel dood gaan in dit spel (AI), is een leuke invul tank pet sterk aangeraden te gebruiken).
Je kan niet, na een open beta weekend dit al zeggen. Het is de grootste onzin. Er moet nog zoveel getest worden, en uitgeprobeerd worden. Neem alleen al die onzin die jij over de downed state zegt. Deze vond ik juist wel enorm handig, om mijn teamgenoten nog te helpen op het laatst. En als Guardian met een Hammer, hielp het ook om bijvoorbeeld mensen weg te slaan met de homerun, om zo te zorgen dat mijn medespelers toch geressed konden worden. Of zo te voorkomen dat tegenstanders hun teamgenoten ressde.
nogmaals, er moet nog zo veel uitgeprobeerd worden dat ik het wat voorbarig vind om nu al zo te denken zoals jij doet.
Verwijderd
Onderstaande link is toch wel noemenswaardig in deze thread. Doch wetende dat de meeste kills waarschijnlijk tegen spelers zijn die minder kennis, of weet hebben van hun profession..
YouTube: GW2 Warrior PvP build (offensive) #1
Guardian vs Elementalist is toch stuk meer waard. Beiden zijn behoorlijk skilled - voor zover dat kan dan in de huidige setting.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:22:
Onderstaande link is toch wel noemenswaardig in deze thread. Doch wetende dat de meeste kills waarschijnlijk tegen spelers zijn die minder kennis, of weet hebben van hun profession..
Gevecht duurt bijna 2 minuten, 1v1, voordat de ele down gaat.
Waar heb je die link vandaan ?Cooki3s schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 02:16:
Mensen die nog willen pre-purchasen: oppassen waar je het koopt, zeker bij de key stores. Zo verkoopt cjs cdkeys blijkbaar 'slechte' keys.
[...]
Heb ook alleen een key gekocht nml. (Deluxe editie) en die was meer dan de helft goedkoper dan bij Arenanet bv.
Toch accepteerde gw2.com de key en ben ik geregistreerd, dus het zal wel goed komen, maar toch.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Waar heb jij een Digital Deluxe gekocht aan minder dan de helft van 75 EUR?
Mja die video toont nou net de combo die er waarschijnlijk uit generfed gaat worden; Bull's Charge + Frenzy + Hundred Blades. Niet echt heel veel skill nodig om dat voor elkaar te krijgen en daarnaast wel vrij lastig te counteren; je moet dan de Bull's Charge al dodgen namelijk. Probleem is dat je daarna als warrior nog prima Bola Shot of zelfs Aimed Shot kunt gebruiken...Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:22:
Maar goed, PVP moet grotendeels nog getuned worden denk ik al speelt het best geinig al.
@On_E: Webshop lijkt inmiddels in 404 veranderd te zijn... Toch niet helemaal zuivere koffie?
[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 02-05-2012 10:03 ]
www.mplocker.comAndrewBourgeois schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:54:
Waar heb jij een Digital Deluxe gekocht aan minder dan de helft van 75 EUR?
37 euro.
Key binnen 20 minuten in mijn mail na betaling met Paypal, en de key werkte gewoon dus.
Wel had ik nadat ik met Paypal had betaald dat ik niet meer terug kon gaan naar de webshop, dacht dus even genaaid te zijn, maar ik kreeg dus later gewoon netjes een mail met de key.
Las dat die gast achter de webshop zijn keys koopt in de wat armere landen waar alles (en dus ook games) sowieso een stuk goedkoper is dan in bv. West Europa...
edit: Oh, link werkt niet meer...
[ Voor 17% gewijzigd door On_E op 02-05-2012 10:03 ]
Page not found hier, met een plaatje als 'error' lijkt me geen vertrouwlijke zaak daaro.On_E schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:00:
[...]
www.mplocker.com
37 euro.
Key binnen 20 minuten in mijn mail na betaling met Paypal, en de key werkte gewoon dus.
Wel had ik nadat ik met Paypal had betaald dat ik niet meer terug kon gaan naar de webshop, dacht dus even genaaid te zijn, maar ik kreeg dus later gewoon netjes een mail met de key.
Las dat die gast achter de webshop zijn keys koopt in de wat armere landen waar alles (en dus ook games) sowieso een stuk goedkoper is dan in bv. West Europa...
edit: Oh, link werkt niet meer...
gister hadden zeer veel van dat soort sites issues met arena net omdat ze illegale keys verkochten. Veel ervan zijn nu dicht gegooid. En nee, omdat je een goede key had maakt het niet gelijk een goede site
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Shop is inderdaad verwijderd, dan toch een foute key misschien.Dacuuu schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:03:
[...]
Page not found hier, met een plaatje als 'error' lijkt me geen vertrouwlijke zaak daaro.
Maar vooralsnog ben ik wel geregistreerd bij gw2.com, zie het tzt wel.
En anders was het gelukkig ''maar'' 37 euro die ik kwijt ben.
Ze hebben al laten weten dat alle vals verkjregen keys gedisabled gaan worden en dat je zelf moet regelen om je geld terug te krijgen.Zephyer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:25:
Eenmaal geregistreerd en geaccepteerd bij GW2.com is toch geen probleem voor jou?
Of staat er iets in de voorwaarden van Anet m.b.t. de keys
Waar dan ? Ik zie op hun eigen forum alleen iets over een andere webshop. (CJS)ActualFantasy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Ze hebben al laten weten dat alle vals verkjregen keys gedisabled gaan worden en dat je zelf moet regelen om je geld terug te krijgen.
Even zoeken, maar het bericht kwam er op neer dat ze alle "foute" keys zouden vinden en disablen.On_E schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:32:
[...]
Waar dan ? Ik zie op hun eigen forum alleen iets over een andere webshop. (CJS)
Volgens mij de twitter ergens en ook een beetje logisch nadenken. Ze gaan echt niet 1 foute webshop/key serie afsluiten en de rest laten staan. Zo werkt het niet gelukkig.On_E schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:32:
[...]
Dit bericht op de vorige pagina plaatst een quote van Gaile Gray (Anet). Het mag dan gaan over één bepaalde winkel, maar dat betekent niet dat alleen die winkel verkeerd aan die keys gekomen is. Als onderzoek van A.Net uitwijst dat de winkel waar jij je key gekocht hebt op een verkeerde manier aan die keys gekomen is wordt de key geblokkeerd, simple as that. Er is een lijst met authorized pre-purchase verkopers, staat die winkel er niet op kan er iets fishy aan de hand zijn.On_E schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:32:
[...]
Het feit dus dat jij je key succesvol geregistreerd hebt betekent niets, het zijn legitieme keys, maar de manier waarop ze verkregen zijn kan verkeerd zijn.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38148453
[ Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 02-05-2012 10:40 ]
Klinkt allemaal vrij klote iig.
Heb maar op het gw2 forum gevraagd hoe ik kan checken of ie nou wel of niet geldig is.
En als uiteindelijk blijkt dat het toch foute boel is, tsja, les geleerd.
Heb maar op het gw2 forum gevraagd hoe ik kan checken of ie nou wel of niet geldig is.
En als uiteindelijk blijkt dat het toch foute boel is, tsja, les geleerd.
Dat van de resource nodes is al beantwoord, en die zijn inderdaad instanced.ninc schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:37:
Kort samengevat van iemand op gw2guru:
I never once had to tell someone not to kill-steal a mob I was attacking.
I never once cursed when I saw another player come into an area where I was doing something.
I never once had a resource node ninja-ed from me after I had killed all the mobs protecting it.
I never once had to do a freaking 'Need or Greed' roll.
Dit zijn voor mij de pluspunten van gw2. Om nu weer terug te gaan naar GW1 of Lotro, voelt als achteruitgang en niet fijn. Zo vaak gehad dat mensen resources van je stelen, klote need or greed gedoe, luitjes die rewards komen ophalen nadat je alle spawns hebt vernietigd, allemaal niet aanwezig in gw2.
Wel jammer dat je spullen naar elkaar moet mailen, en dat dit wel effe duurt, maar ik begrijp dat ze niet meer p2p trading willen.![]()
Een angst is wel van mij uitgekomen: Na de GW2 beta, vind ik geen voldoening meer in andere mmo games... alles voelt zo, niet gw2-achtig aanTijd voor de datum van de nieuwe bèta
Maar zo ver ik door heb, mag een 2e,3e,... persoon gewoon meehelpen of zelfs killstealen. Je krijgt je xp wel, en hij ook. Geloof dat je zelfs full xp krijgt. Nu goed, vijanden geven al niet veel xp, het zijn voornamelijk de events die je xp-bar mooi doen stijgen.
Ik dacht dat ze gewoon samenwerken zo goed mogelijk wilden stimuleren, ipv het gedoe bij de meeste MMO's, waar samenwerken (buiten je eigen party) ontmoedigd word. Dingen zoals vijanden "taggen" 1 aanval doen, zodat de xp voor u is. Die dingen doen hier niets. Zie je hier iemand sukkelen met enkele vijanden, help gerust. Je gaat er beide op vooruit.
Dat is het mooie hier, geen nood om snel even een party aan te maken. Zie je een collega GW2'er, gewoon in de buurt blijven en elkaar helpen.
Dat overal mailen vind ik overigens een plus. Overal je mail raadplegen, dingen naar vrienden sturen die totaal ergens anders zijn. Ok als je vlak naast elkaar staat is het wat idioot, maar weegt volgens mij niet op tegen de keren dat je anders moet wachten tot je in een stad bent waar je een mailbox hebt.
Account-wide bank is overigens ook geweldig, met oneindige ruimte (toch voor zover ik weet) voor al je resources, netjes geordend.
I'll do what I can, but expect very little.
alles over foute cd keys hoort naar mijn mening thuis in [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic
doe dit alsjeblieft daar
doe dit alsjeblieft daar
Zo weekend zit er weer op (en de koninginnedagkater is weer weg).
Was blij verast met de WvWvW-pvp. Moet zeggen dat ik er 2 chars van 1 t/m 15 heb geleveld en het smaakt naar meer. Echt WaR tijden gehad met mijn guildies.
Lag viel met 100% mee op zondag, en een AoE fest was het ook niet echt doordat de range van de meeste klasses niet heel ver buiten een keep komen tijdens defence.
Wel denk ik dat ze nog wat aan de siege weapons mogen tweaken (zet 4 arrow carts op een rij en de keep is haast niet in te nemen.
Ook leuk, ik was begonnen als Norn Ranger en had niet echt door hoe groot de Norn was tot ik in PvP naast een guildie stond die een normaal formaat human had gemaakt ;-)
De pets mogen trouwens wel iets meer survivability krijgen, in open-PvP kun je ze eigenlijk alleen op passive zetten (en gebruiken om je te ressen) aangezien ze anders steeds omvallen.
Jammer dat ze vrijdag en zaterdag problemen hadden met de back-end en account servers, maar goed, beter dat ze het nu fixen dan tijdens release.
Was blij verast met de WvWvW-pvp. Moet zeggen dat ik er 2 chars van 1 t/m 15 heb geleveld en het smaakt naar meer. Echt WaR tijden gehad met mijn guildies.
Lag viel met 100% mee op zondag, en een AoE fest was het ook niet echt doordat de range van de meeste klasses niet heel ver buiten een keep komen tijdens defence.
Wel denk ik dat ze nog wat aan de siege weapons mogen tweaken (zet 4 arrow carts op een rij en de keep is haast niet in te nemen.
Ook leuk, ik was begonnen als Norn Ranger en had niet echt door hoe groot de Norn was tot ik in PvP naast een guildie stond die een normaal formaat human had gemaakt ;-)
De pets mogen trouwens wel iets meer survivability krijgen, in open-PvP kun je ze eigenlijk alleen op passive zetten (en gebruiken om je te ressen) aangezien ze anders steeds omvallen.
Jammer dat ze vrijdag en zaterdag problemen hadden met de back-end en account servers, maar goed, beter dat ze het nu fixen dan tijdens release.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Voor diegene die hem nog niet gezien hebben, hier een lange post met uitleg over Structured pvp.
https://forum-en.guildwar...oncerns/page/1#post157468
https://forum-en.guildwar...oncerns/page/1#post157468
Tijdens de beta heb ik van het spel genoten! Wat geleveld, personal story gedaan en WvW met guildies.
Het hoogtepunt tijdens het WvW vond ik het paar minuten kiten van een aantal gastjes als Thief XD De shortbow heeft namelijk twee escape skills en met de healing skills waarbij je onzichtbaar wordt, werd het me wel makkelijk gemaakt. De samenwerking met mede-Tweakers voelde goed aan en het was leuk om samen te spelen. Moar combofields, moar damage
Ook heb ik met een Necromancer gespeeld maar het voelde niet zo sterk aan, meer als een support. Ik had met alle wapens gespeeld, maar nog steeds voelde de profession wat zwakjes aan.
Pets gingen snel dood en werden gefocust door mobs waardoor ze niet ten volle konden worden gebruikt.
Thief is op het moment mijn favoriete profession, met dual dagger kun je een goede assassin spelen mits er geen vriendjes om je slachtoffer staan. Wel nog even de juiste build vinden om te kunnen ontsnappen uit melee range
Het hoogtepunt tijdens het WvW vond ik het paar minuten kiten van een aantal gastjes als Thief XD De shortbow heeft namelijk twee escape skills en met de healing skills waarbij je onzichtbaar wordt, werd het me wel makkelijk gemaakt. De samenwerking met mede-Tweakers voelde goed aan en het was leuk om samen te spelen. Moar combofields, moar damage
Ook heb ik met een Necromancer gespeeld maar het voelde niet zo sterk aan, meer als een support. Ik had met alle wapens gespeeld, maar nog steeds voelde de profession wat zwakjes aan.
Pets gingen snel dood en werden gefocust door mobs waardoor ze niet ten volle konden worden gebruikt.
Thief is op het moment mijn favoriete profession, met dual dagger kun je een goede assassin spelen mits er geen vriendjes om je slachtoffer staan. Wel nog even de juiste build vinden om te kunnen ontsnappen uit melee range
Dat is ook inderdaad waar. Zie je ook terug met bijvoorbeeld buffs. Doe je een aoe-buff dan heeft iedereen in range er voordeel van, geen eisen als 'in party/raid'.4bit schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 10:45:
Ik dacht dat ze gewoon samenwerken zo goed mogelijk wilden stimuleren, ipv het gedoe bij de meeste MMO's, waar samenwerken (buiten je eigen party) ontmoedigd word. Dingen zoals vijanden "taggen" 1 aanval doen, zodat de xp voor u is. Die dingen doen hier niets. Zie je hier iemand sukkelen met enkele vijanden, help gerust. Je gaat er beide op vooruit.
Dat is het mooie hier, geen nood om snel even een party aan te maken. Zie je een collega GW2'er, gewoon in de buurt blijven en elkaar helpen.
Je ziet ook dat men weinig/geen party's maakt, want het is niet nodig voor xp/buffs of wat dan ook, maar gewoon speelt met wie je toevallig tegenkomt.
Verwijderd
Heb wel het idee, dat elementalist veel sterker is dan de rest. Hoop dat ze dat aanpakken.
Valt wel mee, veel dps van de ele is ground aoe, met een mobiele class als bijv. de warrior is de ele makkelijk te kiten.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:52:
Heb wel het idee, dat elementalist veel sterker is dan de rest. Hoop dat ze dat aanpakken.
Er is een skill met 1min CD en daarmee kan je 1200 range teleportenXeiji schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:19:
Tijdens de beta heb ik van het spel genoten! Wat geleveld, personal story gedaan en WvW met guildies.
Verwijderd
Inderdaad elementalists zijn echt niet overpowered ofzo, alleszinds dat gevoel heb ik toch niet gehad..Sneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:06:
[...]
Valt wel mee, veel dps van de ele is ground aoe, met een mobiele class als bijv. de warrior is de ele makkelijk te kiten.
Trouwens, is er al iemand die uitgewerkt heeft waar de range naar gemeten wordt? 900 iets vs 1200 iets.
Meestal worden er feet of meters gebruikt maar dat gaat met dit soort eenheden niet op...
Meestal worden er feet of meters gebruikt maar dat gaat met dit soort eenheden niet op...
Verwijderd
Vroeg mij net hetzelfde afSneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:12:
Trouwens, is er al iemand die uitgewerkt heeft waar de range naar gemeten wordt? 900 iets vs 1200 iets.
Verwijderd
Iedereen die zich niet vermaakt moet dit even lezen. ZO moet je guild wars 2 spelen en niet anders.Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 20:06:
Hey mensen.
Heb bewust erg veel dingen totaal links laten liggen (steden, craften, vendors, mats, meerder wapens etc. etc.) omdat ik maar erg beperkte tijd had..maar wat ik gedaan heb vond ik erg goed en vooral erg intensive gameplay. totaal anders als gw.. maar ja ik zie dit ook als een totaal nieuwe game met gelukkig leuke herinneringen aan gw.. heb nog een schreenshot van Jora en Vekk gemaakt in Hoelbrek![]()
Kijk uit naar de volgende beta en met een beetje geluk heb ik dan wel heel het weekend zodat er een echte lvl 30+ guardian gemaakt kan worden.. ik kijk er naar uit.
NIet als een kip zonder kop ergens achteraan lopen, niet mobs gaan grinden (tenzij je dat leuk vindt). Gewoon doen wat je wil. Ga een stukje lopen en vindt uit wat er te doen is. Ik vond het al leuk om mijn portals en bijzondere plekken te gaan verzamelen en ondertussen alle events die ik tegenkwam te completen. Ik was zo een paar uur verder. Dan weer even een stukje storyline en dan weer even wat PVP spelen. En uiteindelijk nog even wat WvWvWW doen voor de afwisseling. Het was een magistrale ervaring en, op een paar zeer negatieve beta problemen, was het genieten geblazen afgelopen weekend.
Wat ik wel behoorlijk minder vond was indoor combat. Je hebt dan gewoon 0,0 overzicht. Zeker met al die effects enzo.
Verwijderd
Zoiezo was gewoon met een man of 3/4 de beste ervaring.D-rez schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:22:
Wat ik wel behoorlijk minder vond was indoor combat. Je hebt dan gewoon 0,0 overzicht. Zeker met al die effects enzo.
Weet het antwoord niet, maar daarop voortbordurend: de cijfers onder de skills zijn rood als de skill uit range is, veranderen in wit als hij in range. Like so:Sneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:12:
In pvp is 1vs1 al onduidelijk. 2vs2 wordt al echt een mix van 100 particle effects. Dan is bijna niets meer te onderscheiden
Welke resolutie is dat ? ik vind het nogal blokkerig
Verwijderd
ja ik had dit ook met mijn guardian die skill met die ketting met een great sword (5de). Ik merkte ook dat als je in range bent, hem cast en dan een stukje terugloopt.. hij het niet doet.Sagaris schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:39:
[...]
Weet het antwoord niet, maar daarop voortbordurend: de cijfers onder de skills zijn rood als de skill uit range is, veranderen in wit als hij in range. Like so:
[afbeelding]
Ik zag trouwens ook filmpjes waar mensen timers hadden staan in hun skills.. en guildies hadden ook nog tal van kleine handige dingen met bags/spullen verkopen etc.. al deze dingen heb ik gemist
Ik heb tijdens het spelen erg weinig gezien van al die effects, terwijl ik wel alle grafische instellingen op high had staan. Zag bijv. wel vuurballen en arrow volley's, maar niet het hele vuurwerkshow zoals bij tal van youtube filmpjes te zien is. Ook zag ik de capture circles niet in Spvp! Hebben anderen dit ook? Op de capture circles na is het ook niet erg.
Verwijderd
Trouwens ik hoorde van een aantal guildies dat veel mensen als kritiek hadden gegeven dat het veel te moeilijk was. Nu wil ik mijzelf niet de hoogte in prijzen ofzo, maar ik vond dit eigenlijk absoltuut niet het geval.
1-3 mobs van 1 of 2 lvls boven jezelf ging bij mij prima. Wel merkte ik dat Leeroy-en in een grote groep mobs die echt bijna het dubbele van je eigen lvl zijn.. echt instant death is
... dit overkwam mij tijdens een event waarbij een outpost door zeer veel beren aangevallen werd (ergens in dat norn gebied). gelukkig waren er best wat lvl 9-11 spelers en konden we het event toch wel halen.
1 event ergens in een grot faalde bij mij compleet (was niemand anders in de buurt), maar wel grappig om te zien was dat ik wel karma kreeg en de melding van event failed ofzo.
Hoop wel dat ze het niet veel makkelijker gaan maken, want ik vond vooral het feit dat je tijdens lvl-en/questen dood kon gaan echt een verademing.. is in wow denk ik vrijwel nooit gebeurd.
1-3 mobs van 1 of 2 lvls boven jezelf ging bij mij prima. Wel merkte ik dat Leeroy-en in een grote groep mobs die echt bijna het dubbele van je eigen lvl zijn.. echt instant death is
1 event ergens in een grot faalde bij mij compleet (was niemand anders in de buurt), maar wel grappig om te zien was dat ik wel karma kreeg en de melding van event failed ofzo.
Hoop wel dat ze het niet veel makkelijker gaan maken, want ik vond vooral het feit dat je tijdens lvl-en/questen dood kon gaan echt een verademing.. is in wow denk ik vrijwel nooit gebeurd.
Mwah, daar heb ik vrijwel niets van gemerkt. Al helemaal niet dat het nadelig was.yur400 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:42:
In pvp is 1vs1 al onduidelijk. 2vs2 wordt al echt een mix van 100 particle effects. Dan is bijna niets meer te onderscheiden
Op welk moment had je er last van en met welke klasses? Volgens mij is er namelijk niet 1 die je scherm kan laten exploderen met pixels.
Verwijderd
Tijdens de beta heb ik niets gezien van combo's, ken alleen die van vuurcirkel van ele icm arrows van de ranger. Nu kijk ik op de skills site voor de builds en zie ik bijv bij de Guardian met de mace skill 2 "Symbol of Faith" staan met erbij; "Combo field: Light" en bij de 3e "Protector's Strike: Whirl". Hoe zit dit nu? Wanneer kan ik deze skills gebruiken in een combo? En is een "field" de start van een combo en de "finisher" het einde?
Graag wat toelichting
Graag wat toelichting
Klopt, je skill kijkt naar jouw range op moment van de cast, niet moment van knop indrukken. Zo kun je dus een skill activeren voordat je in range bent terwijl je naar iemand toe loopt. Dan krijg je bijvoorbeeld dat de eerste 2 hits nog 'out of range' geven en de rest daarna wel schade doet.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:43:
[...]
ja ik had dit ook met mijn guardian die skill met die ketting met een great sword (5de). Ik merkte ook dat als je in range bent, hem cast en dan een stukje terugloopt.. hij het niet doet.
Wiki: Profession Combo's. Ze noemen het wel 'cross profession' maar het gaat om de soort aanval (description met finisher: blast/whirl/...) en de soort aoe (description met field: light/dark/water/..).Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:14:
Tijdens de beta heb ik niets gezien van combo's, ken alleen die van vuurcirkel van ele icm arrows van de ranger. Nu kijk ik op de skills site voor de builds en zie ik bijv bij de Guardian met de mace skill 2 "Symbol of Faith" staan met erbij; "Combo field: Light" en bij de 3e "Protector's Strike: Whirl". Hoe zit dit nu? Wanneer kan ik deze skills gebruiken in een combo? En is een "field" de start van een combo en de "finisher" het einde?
Graag wat toelichting
In jouw geval, als je dus de Symbol of faith (start de combo) doet en erin blijft staan terwijl je Protectors Strike (finisher) gebruikt dan zul je de 'whirl - light' combo krijgen. Die zegt 'remove conditions from allies near you'.
Het lijkt er echter op dat de 'combo' note boven de speler verschijnt waar het veld van is. Dus stel Ranger A doet die fire trap en ranger B schiet erdoor, dan zie je 'combo' boven ranger A. Het valt dus niet zo makkelijk/intuitief op of je nu een combo hebt of niet.
[ Voor 55% gewijzigd door Xanaroth op 02-05-2012 13:23 ]
Het probleem voor mensen was meer dat het melee-en van mobs niet verstandig was en ranged eigenlijk de optie was om mobs die een paar levels hoger waren efficient te mollen. De vorige beta was de scaling ook beter, wat hier direct mee in verband staat. ANet heeft ook gezegd dat ze bij deze beta die scaling wat te hoog hebben gezet.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:08:
Trouwens ik hoorde van een aantal guildies dat veel mensen als kritiek hadden gegeven dat het veel te moeilijk was. Nu wil ik mijzelf niet de hoogte in prijzen ofzo, maar ik vond dit eigenlijk absoltuut niet het geval.
1-3 mobs van 1 of 2 lvls boven jezelf ging bij mij prima. Wel merkte ik dat Leeroy-en in een grote groep mobs die echt bijna het dubbele van je eigen lvl zijn.. echt instant death is... dit overkwam mij tijdens een event waarbij een outpost door zeer veel beren aangevallen werd (ergens in dat norn gebied). gelukkig waren er best wat lvl 9-11 spelers en konden we het event toch wel halen.
Over particle effects: wat ik heb begrepen van andere spelers is dat de particle effects in deze beta al verminderd zijn tov de laatste beta. Ik heb zelf niet echt naar situaties gezocht waar het erg zou kunnen zijn in de beta's, dus kan het zelf niet bevestigen.
Ik overdreef watSneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:09:
[...]
Mwah, daar heb ik vrijwel niets van gemerkt. Al helemaal niet dat het nadelig was.
Op welk moment had je er last van en met welke klasses? Volgens mij is er namelijk niet 1 die je scherm kan laten exploderen met pixels.
[ Voor 3% gewijzigd door yur400 op 02-05-2012 13:29 ]
Verwijderd
Mij stoort het helemaal niet hoor.. Ik zie er echt geen probleem inyur400 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:28:
[...]
Ik overdreef watMaaaar... whirlwind attack van de norn warrior gezien? Is een gigantische tol met wieken. Als je 2 daarvan in je beeld hebt raak je overzicht op andere characters kwijt. Dan heb je ook nog de flashy aoe skills van ele's. Dit is Japan niet, iets simpeler graag
Interessant.. De world map! http://www.gw2db.com/map
En de waarschijnlijke levels per zone: http://www.guildwars2junk...Gw2-World-Map-Labeled.jpg
En de waarschijnlijke levels per zone: http://www.guildwars2junk...Gw2-World-Map-Labeled.jpg
ik zag met me thief regelmatig COMBO door me beeld vliegen en die combo`s maak je samen met een andere spelerVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:14:
Graag wat toelichting
voor de rest weet ik er niet veel vanaf ik heb het veelste druk met andere zaken als ik gw2 speel
ik ben dan iets van plan en voor ik het weet ben ik al weer hele andere dingen aan het doen
dat betekend dat ik het erg leuk vind en van het ene in het andere avontuur beland
wat ik op een gegeven moment wel ff gereicht ben gaan doen is points of interrest vrij lopen en alle portals
dat gaf zo lekker xp dat ik meteen ook naar de andere start areas ben gegaan om dat te doen
denk dat ik zo al 3 lvls up ging
in het begin was ik echt wild op me daggers maar verder in de game toch meer met mn dubbele guns gaan knalle erg vermakelijk spelleke ,volgend weekend ga ik een ele of een engeneer maken
YO! fucknuts! It's Probing time!
Verwijderd
Ik denk niet dat het volgend weekend een BWE is. We zullen hier waarschijnlijk op moeten wachten tot het einde van deze maandFreakiebeakie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
[...]
ik zag met me thief regelmatig COMBO door me beeld vliegen en die combo`s maak je samen met een andere speler
voor de rest weet ik er niet veel vanaf ik heb het veelste druk met andere zaken als ik gw2 speel
ik ben dan iets van plan en voor ik het weet ben ik al weer hele andere dingen aan het doen
dat betekend dat ik het erg leuk vind en van het ene in het andere avontuur beland
wat ik op een gegeven moment wel ff gereicht ben gaan doen is points of interrest vrij lopen en alle portals
dat gaf zo lekker xp dat ik meteen ook naar de andere start areas ben gegaan om dat te doen
denk dat ik zo al 3 lvls up gingben met mijn thief gestopt toen ik de storyline had uitgespeeld zo rond lvl 21
in het begin was ik echt wild op me daggers maar verder in de game toch meer met mn dubbele guns gaan knalle erg vermakelijk spelleke ,volgend weekend ga ik een ele of een engeneer maken
met volgend weekend bedoel ik het eerst volgende beta weekend
YO! fucknuts! It's Probing time!
Verwijderd
Oh okFreakiebeakie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:41:
met volgend weekend bedoel ik het eerst volgende beta weekend
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.