http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Anoniem: 465032
Maar nee.. Er verscheen niks behalve die launcher in beeld. Geen tekst of wat dan ook. Dus ik het verwijderen want ik dacht dan download ik het wel opnieuw want dat ging zo snel.
Nu weer die GW2Setup.exe gedownload en gestart. Nu krijg ik telkens de volgende error :
"Download Failed! Please Check your Internet Connection and try again."
Nu is deze error al voor de honderdduzendste keer en ik wordt er gek van!
Iemand enige oplossing?
Alvast bedankt
Anoniem: 399679
Er is geen oplossing, alles is op dit moment gewoon overloaded en down. Je moet gewoon effe wachten zoals met elke mmo releaseAnoniem: 465032 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:28:
Ik had dacht ik al GW2 geinstalleerd. Denk het is de 25e.. Meteen opstarten en spelen maar!
Maar nee.. Er verscheen niks behalve die launcher in beeld. Geen tekst of wat dan ook. Dus ik het verwijderen want ik dacht dan download ik het wel opnieuw want dat ging zo snel.
Nu weer die GW2Setup.exe gedownload en gestart. Nu krijg ik telkens de volgende error :
"Download Failed! Please Check your Internet Connection and try again."
Nu is deze error al voor de honderdduzendste keer en ik wordt er gek van!
Iemand enige oplossing?
Alvast bedankt
Anoniem: 392960
De enige oplossing is restarten van mn computer.
Ik heb een Saphire HD4870,intell 2 duo 3.0 ghz en 4gb ram
Fans blazen op volle kracht, ik erger me echt dood hieraan!
Ik krijg dit als ik op de email klikt
Template "{"code":3010,"product":1008,"module":1,"line":000,"text":""}" not found
Anoniem: 470864
Als ik opstart crashed het spel binnen een paar minuten, en krijg ik deze error melding steeds.
*--> Crash <--*
Exception: c0000005
Memory at address 00000000 could not be read
App: Gw2.exe
Pid: 6252
Cmdline:
BaseAddr: 00400000
ProgramId: 101
Build: 15289
When: 2012-08-26T13:54:16Z 2012-08-26T15:54:16+02:00
Uptime: 0 days 0:06:08
Flags: 0
Het is nu al zo 6x achter elkaar gebeurd, heeft mss een idee wat dit kan zijn?
Thanks.
Ik heb mijn Guild Wars 2 versie besteld bij Mycom. Dit is de preorder versie (neem ik aan), en niet de prepurchase versie. Ik zou dus vanaf vandaag moeten kunnen spelen. Ik kan me alleen niet aanmelden in de launcher (als ik op login druk krijg ik error code 9, en soms ook error 21
Weet iemand waarom ik me niet kan aanmelden en het spel kan gaan spelen?
Alvast bedankt
edit: Las net het bericht op de Guild Wars 2 pagina, en begrijp dat je een aparte code had moeten krijgen, en deze werd niet bij alle pre-orders uitgedeeld (verschilt per retailer). Bij Mycom staat nergens dat je een dag headstart krijgt, dus vrees dat ik maar moet wachten tot morgen ochtend...
[ Voor 27% gewijzigd door Glandur op 27-08-2012 15:03 ]
Heb ik ook. Op bepaalde momenten, dan freezed de game en kan ik niets meer doen. Het geluid speelt nog wel door, en kan via task manager het proces wel killen zodat mijn fans stoppen, maar het andere gw2 proces blijft gewoon doorlopen waardoor ik toch de hele laptop moet afsluiten.Anoniem: 392960 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:10:
Net als in de bwe's freezed mijn game tijdens het spelen... Het gebeurt gewoon random en het scherm krijgt allemaal blokjes, ook stopt het geluid.
De enige oplossing is restarten van mn computer.
Ik heb een Saphire HD4870,intell 2 duo 3.0 ghz en 4gb ram
Fans blazen op volle kracht, ik erger me echt dood hieraan!
Dus GW2.exe kan ik niet meer afsluiten. Het rare is dat dit op random momenten gebeurd, voornamelijk na 17:00 uur.
Hopelijk krijg ik een reactie op mijn support ticket die ik ook heb aangevuld met allerlei informatie.
[ Voor 10% gewijzigd door ninc op 31-08-2012 11:46 ]
Dat had ik al verwacht, maar vandaag is dus het spel uit. 28 augustus alleen ik krijg nu dus nog steeds error 9.
Weet iemand om dit te verhelpen.
Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo
Ik heb zelf ook een probleem, hij download de GW2 client niet (heb de GW2Setup wel binnen). Zou dit komen omdat iedereen die game nu aan het binnenhalen is of ligt het aan mijn connectie? Opgelost! AVG firewall hield hem tegen.
[ Voor 7% gewijzigd door TomBigz op 28-08-2012 00:35 ]
- gw2.dat (15 gb)
- gw2.exe (20 mb)
- gw2.tmp (0 kb)
Maar moet ik dan ook nog op de website van Guild Wars 2 de client dowloaden ?
Ik zelf heb namelijk een dvd variant van GW2.
Restart client en speelt weer prima, maar fijn is anders
Heb de laatste release van nvidea (nee niet de aanbevolen beta, ben geen van van beta drivers

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Elke keer krijg ik error 42.
Deze error heeft te maken met:
"The game client is unable to gain access to the log-in server at this time. This is most commonly caused by firewall or router settings, security applications, or connecting through a campus network. For additional support, please visit http://support.guildwars2.com."
Alleen daarvoor deed die het wel.
Iemand enig idee waar het eventueel aan kan liggen.
Het duurt nu wel erg lang
[ Voor 14% gewijzigd door Stronkie op 28-08-2012 16:46 ]
Dat is de clientnitrodesign schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:36:
Nou mij viel op als ik kijk in de map van guild wars 2 dan heb ik maar 3 bestanden ????
- gw2.dat (15 gb)
- gw2.exe (20 mb)
- gw2.tmp (0 kb)
Maar moet ik dan ook nog op de website van Guild Wars 2 de client dowloaden ?
Ik zelf heb namelijk een dvd variant van GW2.
In die GW2.dat zitten alle bestanden, zie het als een container waar alles in zit.
(in principe zit deze vol met submappen, bestanden, geluiden etc, maar onder 1 bestandsnaam gestopt).
Hoe zit je met je geheugen? Met 4GB kan je krap komen te zitten en kan je flinke drop krijgen om alles weer 'schoon' te krijgen.Teunis schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:42:
kan mijn pc zijn, maar af en toe kelder mijn fps naar 18 of terwijl normaal op 50+ zit
Restart client en speelt weer prima, maar fijn is anders
Heb de laatste release van nvidea (nee niet de aanbevolen beta, ben geen van van beta drivers)
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 28-08-2012 17:33 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er zijn zo nu en dan wat problemen met de loginservers. Op zaterdag hebben ze er zo'n 3 uur uitgelegen. Als je geen zin hebt om continu te blijven proberen kan je de GW2 twitter volgen, daar geven ze meer info waar beschikbaar, maar ze zijn niet altijd even snel om ook weer te melden dat het weer werkt.nitrodesign schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:16:
Het probleem wat ik ni heb is, dat ik in een nieuw werelddeel wou gaan en dat GW2 zegt nog 2 minuten voor restart. Ik de 2 minuten gewacht, krijg ik een error, en daarna start mijn GW2 niet meer op.
Elke keer krijg ik error 42.
Deze error heeft te maken met:
"The game client is unable to gain access to the log-in server at this time. This is most commonly caused by firewall or router settings, security applications, or connecting through a campus network. For additional support, please visit http://support.guildwars2.com."
Alleen daarvoor deed die het wel.
Iemand enig idee waar het eventueel aan kan liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Cronax op 28-08-2012 17:33 ]
Misschien ben ik scheel of zo,maar volgens mij zijn ze ook niet snel met melden dat het niet goed werkt.Cronax schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:32:
[...]
Als je geen zin hebt om continu te blijven proberen kan je de GW2 twitter volgen, daar geven ze meer info waar beschikbaar, maar ze zijn niet altijd even snel om ook weer te melden dat het weer werkt.
We hebben het over deze twitter: https://twitter.com/GuildWars2 ?
Ik zie het al: ze hebben een uur geleden deze tweet geplaatst in reactie op een vraag:
"We are aware of some conectivity issues within the EU region. Please bear with us while our team looks into the problem.
Maar het zou nuttiger zijn dat in hun status te melden.
[ Voor 4% gewijzigd door BadRespawn op 28-08-2012 17:45 ]
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Ik had exact hetzelfde voordat ik er weer uitgeknikkert werdAghanim schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:43:
Ik kan prima inloggen alleen na het aanmaken van mijn char krijg ik een cutscene die eindigt met een zwart beeld. Hier kan ik alleen Skip to End aanklikken maar dat helpt niet. Ik lees op andere fora dat dit vaker voorkomt maar zie geen oplossing.
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit lijkt me wel erg vreemd en het lijkt me dat ik dan mijn vriendenlijst kwijt ben.
Heeft iemand anders dit meegemaakt? Kan ik stap 2 overslaan?
Nevermind, bij gebrek aan antwoord op de Twitter van GW2 (meerdere mensen vroegen hetzelfde) toch maar gewoon doorgegaan.
Mijn 4 digits zijn inderdaad veranderd, maar voor de rest niets. Characters & friends e.d. zijn allemaal bewaard gebleven.
[ Voor 27% gewijzigd door Gytax op 29-08-2012 10:51 ]
Ik heb net het spel aangeschaft alleen mijn client wil niet downloaden. Er staat bij 0%: Download Failed: check your internet connection. Alle firewalls en dergelijke programma's zijn al uitgeschakeld. Begin een beetje wanhopig te worden. Iemand enig idee dit op te lossen?
Edit: Opgelost. Heb McAfee eraf gegooid en nu doet ie het wel.
[ Voor 10% gewijzigd door fetix1 op 28-08-2012 21:29 ]
[ Voor 131% gewijzigd door Signex op 29-08-2012 13:22 ]
Het lijkt alsof sommige (veel) animaties totaal niet geladen woorden.
Enkele voorbeelden zijn
1: Water (is niet zichtbaar).
2: Spiegels en glazen muren (zijn niet zichtbaar)
3: sommige mobs (zijn niet zichtbaar)
4: animaties van wapens/spells (zijn niet zichtbaar).
Ik zit op onderstaand systeem
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Sapphire HD 7850 OC 2GB GDDR5 | € 212,50 | € 212,50 |
1 | AMD FX-8150 Black Edition | € 173,- | € 173,- |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 66,- | € 66,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 96,- | € 96,- |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Asus Sabertooth 990FX | € 134,- | € 134,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.179,33 |
Dit zou GW2 makkelijk aan moeten kunnen, het spel draait ook als een zonnetje, maarja, als de helft van de assets niet geladen worden klopt dat wel
Ik heb geprobeerd mijn drivers te updaten, (van 12.4 naar 12.8) maar maakt niets uit.
Het maakt ook niet uit op welke settings ik het spel zet de problemen blijven precies hetzelfde.
Ik baal er een beetje van want mijn meissie heeft de issues niet met een HD 5850
[ Voor 81% gewijzigd door themac1983 op 29-08-2012 13:48 ]
Als ik het spel draai in de Automatisch gevonden instellingen dan heb ik is minder dan 5 minuten dat mijn driver crashed.
Zet ik het spel in zijn laagst mogelijk stand dan haal ik meer dan 4 uur zonder problemen.
Systeem:
i7 920 niet OC
470 gtx default instellingen
Win7 64bit
8GB ram 1333
750w PSU
Wat heb ik al geprobeerd:
- Verschillende drivers van Nvidia. Van 306.02 t/m 295.73. Alleen bij 306.02 heb ik het probleem pas bij het spelen, alle andere al in de Char. selectie. Uiteraard Driver Sweeper gebruikt
- GPU en CPU fan op 100% houden
- Memtest (zonder fouten)
- Herinstallatie van GW2
- Windows TDR uit/minder streng: PC loopt vast in plaats van herstel driver
- Schijfcontrole + Defrag
- Ander schoonmaak/onderhoud PC. Softwarematig en stofvrij maken
- Instelingen Bios aanpassen (timing, speedboost aan/uit, enz)
CPU belasting maximaal 75%
Ram na 4 uur op ongeveer 4.5gb gebruik
Ik kan BF3 (en andere nieuwere games) zonder enig probleem draaien op een high en ultra settings combinatie
support ticket geen reactie tot nog toe, GW2 forums down (wtf) dus daar heb je ook niets aan.
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Anoniem: 470864
Het gebeurt alleen op een specifieke map als ik naar bepaalde ijs constucties kijk. En ook een paar keer in de AC dungeon.
Helaas staat mijn character nu in die map en op het moment dat ik inlog heb ik gelijk een crash
Ik heb alles wel geprobeerd verschillende versies van drivers voor mijn vidcard en herinstallatie maar geen idee wat er aan de hand is.
Maar ik hoor dat er meer mensen zijn die een Nvidia kaart hebben met problemen.
Ik hoop dat er hier iemand is die een idee heeft. Beetje jammer zo

Ik lees nu ergens dat dit nog niet kan.. sorry!
[ Voor 16% gewijzigd door Xevoo op 30-08-2012 19:55 ]
Heb een HD6950 2GB in CFX, als ik inlog zie ik wel mijn dingen, maar als ik ik in de wereld kom wordt langzaam alles wit.
Op het moment dat ik op 'Play' druk in de launcher verdwijnt de launcher en knipper het scherm een aantal keer en vervolgens gebeurt er niks?
Draai met een geschikt systeem (o.a. phenom X3 720 @ 3Ghz en HD4870 1GB videokaart..) op windows 7.
Iemand enig idee?
Gefixt door in lagere desktop resolutie de game te starten
[ Voor 10% gewijzigd door BenJG op 03-09-2012 19:29 ]
Dat is erg zuur.. ik snap er niks van.. vanaf beta gespeeld , pre-release gespeeld, alles was prima te doen. Goede fps. Sinds vanochtend de nieuwe patch >> crap.
Ik heb een 2 maanden oude M14x i5 met GT 650m videokaart. Ik heb een nieuwe driver gedownload die sinds eind aug beschikbaar was ( niet dat ik daar voorheen behoefte aan had, maar je probeer het gewoon ). Maar geen enkel resultaat.
Het gekke is ook dat het niet uitmaakt of je nu 'best performance ' kiest ( dus met crappy gfx , wat een betere fps op zou moeten leveren ) of gewoon auto-detect , of wat ik zelf als voorkeur geef. Het beinvloed de fps niet of nauwelijks, terwijl dit wel het geval zou moeten zijn.
Het lijkt er daarom ook op dat het niet mijn hardware is die het niet aan kan, want voorheen geen probleem, nieuwe laptop, dus het zou allemaal moeten werken. Maar gewoon sinds vanochtend een probleem..
Geen idee hoe ik dit op kan lossen...
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Anoniem: 363533
ik krijg dan error 42:22:2:108:101.
ik kan mijn gastje niet completen
klopt het dat anderen daar ook last van hebben?
Zelfde probleem had ik gisteravond en deze morgen. Een vriend van me vroeg of ik op zijn 'world' kwam spelen, en ik heb dus van alles geprobeerd om van 'Far Shiverpeaks' naar 'Aurora Glade' te komen.HcV83 schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:12:
Same here. Ook al geprobeerd om een andere server te pakken en char opnieuw aanmaken maar zonder geluk.
Maar ook deze morgen (rond 07:45) ljikt het nogmaals niet te lukken, ik kan me niet voorstellen dat de servers te vol zijn op dit moment van de dag.
De world transfers lijken helaas niet goed te werken.
Ik heb gemerkt dat als ik mijn GPU en CPU een beetje overclock, de problemen aanzienlijk minder zijn. Ik kan nu spelen op de Auto Select settings. Gisteren de hele dag kunnen spelen, met (slechts) 9 crashes van mijn driver.
GPU overclock met de Asus tool GPU Tweak. Gemaakt voor de nieuwste series, maar werkt prima met mijn 470.
CPU met de ASUS tool van mijn moederbord. met 10% volgens de instellingen.
UpdateLasteraar schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:03:
Sinds de patch vanochtend dropt mijn framerate van ( voorheen ) 40-50fps naar (nu) 10-15.........
Dat is erg zuur.. ik snap er niks van.. vanaf beta gespeeld , pre-release gespeeld, alles was prima te doen. Goede fps. Sinds vanochtend de nieuwe patch >> crap.
Ik heb een 2 maanden oude M14x i5 met GT 650m videokaart. Ik heb een nieuwe driver gedownload die sinds eind aug beschikbaar was ( niet dat ik daar voorheen behoefte aan had, maar je probeer het gewoon ). Maar geen enkel resultaat.
Het gekke is ook dat het niet uitmaakt of je nu 'best performance ' kiest ( dus met crappy gfx , wat een betere fps op zou moeten leveren ) of gewoon auto-detect , of wat ik zelf als voorkeur geef. Het beinvloed de fps niet of nauwelijks, terwijl dit wel het geval zou moeten zijn.
Het lijkt er daarom ook op dat het niet mijn hardware is die het niet aan kan, want voorheen geen probleem, nieuwe laptop, dus het zou allemaal moeten werken. Maar gewoon sinds vanochtend een probleem..
Geen idee hoe ik dit op kan lossen...
Praktische oplossing !
Ik merkte dat mijn batterij niet goed deed opladen. Wat bleek, mijn laptop hangt aan de netstroom en de kabel zat niet goed in de laptop geplugged.. Waardoor om de een of andere reden de coolingfans ook niet gingen draaien. Laptop stond ook op een tafelkleed , dus de boel werd erg heet waardoor cpu en gpu gewoon niet hard wilde werken.
Stekker er goed in gedaan, voor frisse lucht gezorgd en hoppa > 50-60 fps op medium/high setting.
Ben weer blij ...:-)
Het lijkt toch te zijn gelukt, na m'n werk kon ik 's avonds gelukkig gewoon spelen op m'n nieuwe homeworld.Qon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:05:
[...]
Zelfde probleem had ik gisteravond en deze morgen. Een vriend van me vroeg of ik op zijn 'world' kwam spelen, en ik heb dus van alles geprobeerd om van 'Far Shiverpeaks' naar 'Aurora Glade' te komen.
Maar ook deze morgen (rond 07:45) ljikt het nogmaals niet te lukken, ik kan me niet voorstellen dat de servers te vol zijn op dit moment van de dag.
De world transfers lijken helaas niet goed te werken.
Anoniem: 392738
- AMD Phenom II x4 955 (3,4 Ghz)
- 12 Gig Ram
- Radeon Hd 7970 (1000 / 5600)
- niet op een SSD, maar op gewone 7200 rpm hd
- 750W Fatality voeding
Ik heb deze hd 7970 net aangekocht in de veronderstelling uberbonne fps te krijgen, maar het resultaat is wat teleurstellend! Ik haal maar 5 a 10fps meer dan met mijn hd5850, daarbovenop krijg ik wel een ander probleem waar ik voordien geen last van had: stutters... Dit is echt vreselijk hard balen na de kostelijke aanschaf van zo'n beest van een kaart!
Alle hulp/tips/... zijn meer dan welkom!
ik speel GW2 met de logitech 110 toetsenbord en de logitech G500 muis. Met behulp van logitech setpoint (software) heb ik de extra knoppen van mijn muis zo ingesteld dat ze overeenkomen met 1 t/m 5 van mijn toetsenbord (via macros). Dit werkt allemaal super! (ik heb het zo ingesteld dat hij automatisch het "GW2 profiel" pakt wanneer gw2.exe opstart)
ECHTER, wanneer ik uit het spel ga en weer terug (denk aan alt-tab), dan doet mijn toetsenbord het niet meer! De muis reageert nog wel, maar niet meer op de macros... toetsenbord doet dus niets meer...
Spel afsluiten en weer opstarten lost het probleem op, maar is niet de ideale manier...
iemand tips?
Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870
Ik heb eindelijk m'n key binnen van Guild wars.
Maar toen ik deze wilde registeren ging het mis.
Ik dacht dat ik nog geen account had, dus voegde de key toe aan m'n e-mailadres.
Toen kreeg ik de foutmelding dat er al een account was op dit e-mailadres.
Maar ik weet m'n wachtwoord niet, die hier bij hoort.
En ik kan m'n wachtwoord niet resetten, omdat je dan een character name nodig hebt.
Maar het is niet meer mogelijk met een ander e-mailadres deze code te activeren, omdat er staat dat de serial in gebruik is.
Iemand die dit probleem ook heeft, of een oplossing weet?
Hm, vreemde situatie.martijnvbroek schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:30:
Dan kom ik op een account recovery pagina uit. Die vraagt me ook om m'n character name. En die heb ik dus niet. Ik kan volgens mij niet m'n password resetten door alleen m'n email ergens in te voeren.
Dan zul je, ben ik bang, een support case aan moeten maken. Wachttijden zijn momenteel niet heel erg snel dus da's wel erg vervelend.
Password reset vraagt nu inderdaad een charactername.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2012 11:35 ]
En helaas kan ik geen mailtje vinden.
Beiden bedankt voor de hulp!
Ik wacht het dan maar even af, wat ik te horen krijg.
Check of je GPU in de goede PCIe slot zit en op 16x draait, dit kan met cpu-z tooltje.Anoniem: 392738 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:42:
Ik zit met een probleem. Ik draai het spel op volgende rig:
- AMD Phenom II x4 955 (3,4 Ghz)
- 12 Gig Ram
- Radeon Hd 7970 (1000 / 5600)
- niet op een SSD, maar op gewone 7200 rpm hd
- 750W Fatality voeding
Ik heb deze hd 7970 net aangekocht in de veronderstelling uberbonne fps te krijgen, maar het resultaat is wat teleurstellend! Ik haal maar 5 a 10fps meer dan met mijn hd5850, daarbovenop krijg ik wel een ander probleem waar ik voordien geen last van had: stutters... Dit is echt vreselijk hard balen na de kostelijke aanschaf van zo'n beest van een kaart!
Alle hulp/tips/... zijn meer dan welkom!
Ik neem aan dat je de laatste versie van het programma hiervoor hebt.TheSpanjard schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:30:
mijn probleem:
ik speel GW2 met de logitech 110 toetsenbord en de logitech G500 muis. Met behulp van logitech setpoint (software) heb ik de extra knoppen van mijn muis zo ingesteld dat ze overeenkomen met 1 t/m 5 van mijn toetsenbord (via macros). Dit werkt allemaal super! (ik heb het zo ingesteld dat hij automatisch het "GW2 profiel" pakt wanneer gw2.exe opstart)
ECHTER, wanneer ik uit het spel ga en weer terug (denk aan alt-tab), dan doet mijn toetsenbord het niet meer! De muis reageert nog wel, maar niet meer op de macros... toetsenbord doet dus niets meer...
Spel afsluiten en weer opstarten lost het probleem op, maar is niet de ideale manier...
iemand tips?
Speel je GW2 Fullscreen of full screen windowed? probeer een van beide opties eens. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een ander spel, en het spelen in full screen windowed was een tijdelijke optie tot het ineens door of een game patch of een software update verholpen was
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Of komt dit gewoon door de drukte in de avonduren? Heb de game vanochtend even op me werk gedownload (100mbit) en dit ging gewoon met 5 a 6mb/s
[ Voor 28% gewijzigd door Kupauw op 12-09-2012 18:38 ]
Je adviezen opgevolgd, dank daarvoor. Jammergenoeg geen positief resultaat...Sir_Markus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:35:
[...]
Ik neem aan dat je de laatste versie van het programma hiervoor hebt.
Speel je GW2 Fullscreen of full screen windowed? probeer een van beide opties eens. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een ander spel, en het spelen in full screen windowed was een tijdelijke optie tot het ineens door of een game patch of een software update verholpen was
Het lijkt me niet dat ik de enige ben die macro's heeft ingesteld op m'n muis. Ben ik de enige die niet kan alt-tabben?
Ligt het er misschien aan dat ik 2 beeldschermen gebruik?
Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870
Mijn setup:
Intel i7-870 | 16GB Ram | Point of View GTX 680 Exo Edition 2GB | 600W
Had ergens gelezen dat het spel problemen heeft met de drivers van nVidia ofzo? Ik draai de nieuwste drivers..
Voorheen haalde ik in steden 30fps (soms zelfs 27) nu standaard 50+ Buiten 60+ Alles op high, geen supersampling
Wat ik ook wel gelezen heb is dat voor nvidia de laatste beta drivers kunnen helpen
[ Voor 12% gewijzigd door Shodan op 21-09-2012 08:55 ]
Even een klein vraagje.
Weten jullie hoe het zit met je savegames van je bestaande characters.
Ik moet windows en dus ook GW2 opnieuw installeren.
Als ik GW2 opnieuw heb geinstalleerd en mezelf inlog, vind deze dan ook gewoon me characters?
Alvast bedankt!
Groet,
Jordy
Anoniem: 326555
Address: 183.187.106.202
City: Taiyuan
Region: 24
Country: CN
O.o
hebben al meer mensen van dit soort grappen al gehad?
Jeez man. Al 10-tallen.Anoniem: 326555 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:10:
hebben al meer mensen van dit soort grappen al gehad?
Zolang je ww goed is nergens druk over maken.
wordt allemaal onthouden, heb zelf vandaag de boel geformatteerd en me karakters zijn er nog gewoon met hun spulletjes.
Super! Dat wou ik even weten!
Dankjewel, dan gaan we dat morgen doen, nu eerst nog even GW2 spelen
Bedankt!
Ik heb ook veel problemen om een goede fps te krijgen op GW2. Battlefield 3 draait perfect op ultra, dus ik snap niet dat GW2 zo'n matige technische kant heeft.clockw1ze schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:50:
Ik heb ook problemen met mijn FPS, terwijl ik het spel makkelijk op high moet kunnen spelen lijkt me, battlefield 3 kan ik op ultra spelen met een steady 60FPS.
Mijn setup:
Intel i7-870 | 16GB Ram | Point of View GTX 680 Exo Edition 2GB | 600W
Had ergens gelezen dat het spel problemen heeft met de drivers van nVidia ofzo? Ik draai de nieuwste drivers..
Ik heb een i5-3450, radeon 7850 en 8GB ram, dus is zeker voldoende voor GW2. Ik draai op een 24 inch monitor met resolutie 1920-1080.
Snap niet waarom GW2(nog niet eens op max) meer van je PC vraagt dan Battlefield 3 op ultra.
Verwijderd

Iemand hier ervaring mee, en enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik krijg dit zelfs met een nieuw mailadres
Ik heb gereageerd dat ze tegen maandag mijn account kunnen unnuken, of dat ik maandag avond een refund aanvraag en pandaria ga kopen. Wat een ongelooflijke kutsupport zeg...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Verwijderd
"Are you experiencing issues with your Guild Wars 2 registration?
Please note that we are aware that some customers may be experiencing difficulties while trying to register. If you encounter an error while trying to register, we ask that you try again later."
Ik moet dus gewoon wachten zeg maar.... Ach verstuur toch maar dat ticket... Hoop dat het snel opgelost is...
Ik heb net GW2 aangeschaft, maar ik kan helaas niet de Far shiverpeak server joinen!
Ik zou graag deze server willen joinen, mede omdat de tweakers guild ook hier op zit.
Is hier een manier voor om toch te kunnen joinen?
Groetjes
[ Voor 12% gewijzigd door remondoo op 05-10-2012 11:19 ]
Zover ik heb gemerkt zijn er bepaalde intervals dat de servers weer een paar slots erbij krijgen en droppen naar medium/high population waarmee er weer een aantal toegang krijgen tot de Far Shiverpeak servers. Vroeg in de ochtend of heel erg laat in de avond maak je denk ik wel de meeste kans.remondoo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:18:
Hi,
Ik heb net GW2 aangeschaft, maar ik kan helaas niet de Far shiverpeak server joinen!
Ik zou graag deze server willen joinen, mede omdat de tweakers guild ook hier op zit.
Is hier een manier voor om toch te kunnen joinen?
Groetjes
Anoniem: 443708
Om één of andere reden kan ik in de chat bij GW (zij het guild / map / say whatever) geen leestekens gebruiken. Op het moment dat ik een . : " &&* $% @ in mijn zin heb staan dan loopt het hele spel vast..
Vind het nog al een rare bug, heeft iemand anders hier ook last van?
Geen last van, kan je aanraden om het spel misschien eens opnieuw te installeren en mocht dat niet werken eens te mailen met Arenanet.Anoniem: 443708 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:35:
Even een algemene vraag, misschien weet iemand daar het antwoor op..
Om één of andere reden kan ik in de chat bij GW (zij het guild / map / say whatever) geen leestekens gebruiken. Op het moment dat ik een . : " &&* $% @ in mijn zin heb staan dan loopt het hele spel vast..
Vind het nog al een rare bug, heeft iemand anders hier ook last van?
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
hehe gek onnie

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
maarja wel een productieve dag... alle halloween achievments gehaald ie al gehaald konden worden
inclusief die jump puzzel ( die is echt irritant ) wou net kijken wat ik nog moest hebben maarja kan niet meer inloggen
hehe gek onnie
Anoniem: 454506
Ik heb guild wars 2 gekocht zonder er eigenlijk bij na te denken dat ik een slechte pc heb

Mijn vraag is nu, wat moet ik upgraden om dit spel nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen?
Dit zijn mijn specs:
Intel Dual-core E5300 @ 2.60GHz
2GB RAM
ATI Radeon HD3870 (SAPPHIRE)
Hiermee schommelt mijn fps tussen de 15 en 60, heel erg wisselvallig
Ik zat zelf te denken om mijn processor te overclocken naar 3.0GHz en 2GB ram erbij te kopen,
zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?
iemand enig idee hoe dit te fixen?
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Je proc zal niet echt het probleem zijn denk ik.. 2 GB extra zal vast wel hebben als ik zie dat GW gemiddeld iets van 1.5/1.7 GB gebruikt bij mij xD.. misschien werkt een nieuwe videokaart ook nog wel mee geen idee.Anoniem: 454506 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:53:
Hallo,
Ik heb guild wars 2 gekocht zonder er eigenlijk bij na te denken dat ik een slechte pc heb
Mijn vraag is nu, wat moet ik upgraden om dit spel nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen?
Dit zijn mijn specs:
Intel Dual-core E5300 @ 2.60GHz
2GB RAM
ATI Radeon HD3870 (SAPPHIRE)
Hiermee schommelt mijn fps tussen de 15 en 60, heel erg wisselvallig
Ik zat zelf te denken om mijn processor te overclocken naar 3.0GHz en 2GB ram erbij te kopen,
zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?
Mijn Guild wars 2 crasht de laatste tijd en ik weet niet waardoor dit kom.
Als ik op G klikt om mijn guild menu te openen dan slaat hij een soort vast en blijft het geluid hangen waardoor ik hem opnieuw moet opstarten. Maar dit doet hij niet elke keer, .
Ik heb Windows 8 , 4 GB geheugen, ATI Radeon 7900 . Het is erg vervelend
Aan je systeem kan het niet liggen (heb even in je inventaris gekeken voor de precessor), waarschijnlijk heeft is het iets met Windows 8 te maken.Rockvee2 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:03:
Beste Tweakers,
Mijn Guild wars 2 crasht de laatste tijd en ik weet niet waardoor dit kom.
Als ik op G klikt om mijn guild menu te openen dan slaat hij een soort vast en blijft het geluid hangen waardoor ik hem opnieuw moet opstarten. Maar dit doet hij niet elke keer, .
Ik heb Windows 8 , 4 GB geheugen, ATI Radeon 7900 . Het is erg vervelend
Ik mag hopen dat hij in die 6 maanden tijd al een oplossing gevonden heeftzekerpixels schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:07:
[...]
Aan je systeem kan het niet liggen (heb even in je inventaris gekeken voor de precessor), waarschijnlijk heeft is het iets met Windows 8 te maken.
Haha helemaal niet gezienHydrosine schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:18:
[...]
Ik mag hopen dat hij in die 6 maanden tijd al een oplossing gevonden heeft
Hebben dezelfde wachtwoorden sinds kort.
de launcher gaat niet verder
(geen idee of het werkt) is het misschien een optie om een password reset te doen en hierna weer opnieuw in te stellen.Hurtebise schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:49:
Authenticator aan mijn account gehangen. Maar smartphone moeten reinstallen en dus app eraf. Wil van deze beveiliging af. Support ticket ingevuld, maar duurt behoorlijk lang. Enig idee hoe snel de support dit incident afhandelt?
Pff, heb je char naam voor nodig. Geen idee van. Is al maanden geleden. Met mail en key heb je te weinig.zekerpixels schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:21:
[...]
(geen idee of het werkt) is het misschien een optie om een password reset te doen en hierna weer opnieuw in te stellen.
Is niet de snelheid die Blizz haalt. Was het op 5-10 min. in orde.
[ Voor 13% gewijzigd door Hurtebise op 06-12-2014 19:54 ]
(geen clean install gedaan, enkel de 64-bit client gedownload, deze in de GW2 folder gedropt en de client gestart)
Ik heb met de 32-bit versie nooit echt last gehad van game crashes(wel vervelende graphical bullshit).
Echter nu ik de 64-bit client draai kom ik niet eens voorbij de character selection screen...
De eerste keer dat ik de client startte kon ik probleemloos inloggen op een van mijn characters.
Was blij verbaasd over de performance verschillen met de 32-bit client. Echter na een minuut of 2 kreeg ik last van extreme framerate drops (2fps, 800ms ping). De ene keer slaat het spel volledig vast, de andere keer is het:fps drop - 2 min freeze - spel loopt door voor 30 sec - fps drop - etc.
Flink zitten googlen, maar kan nergens iets concreets vinden over dit probleem.
(ook na een clean install van GW2 het zelfde probleem)
Iemand die hier al eens over gehoord heeft?
De laptop waarop ik speel:
Dell inspiron 15 (5559)
- Windows 10 ultimate
- 6th gen I5 6500u
- 8gb RAM
- AMD Radeon R5 M335
- WD Black2 SSD/HDD
Na de update kon ik in ieder geval weer voorbij character selection komen..
Nog weinig last van die debiele fps drops, echter wanneer ik nu een nieuwe map in ga of alt+tab
heeft GW2 het er maar weer zwaar mee. laadtijd is zo'n beetje verdubbeld tenopzichte van de 32-bit client. En wanneer ik alt+tab en terug naar de game ga zit ik ook weer bijna een minuut te wachten tot de game reageert.
[ Voor 16% gewijzigd door JDizzle op 25-05-2016 15:15 ]
Voor de rest geen idee waarom het zolang duurt. Wat ik wel merk is dat Lion's Arch een slechte locatie is om uit te loggen. Dat laad traaaaag.
JDizzle schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:29:
Na het bericht van Anet dat de 64-bit client uit de beta gekomen is heb ik de client eens gedownload.
(geen clean install gedaan, enkel de 64-bit client gedownload, deze in de GW2 folder gedropt en de client gestart)
Ik heb met de 32-bit versie nooit echt last gehad van game crashes(wel vervelende graphical bullshit).
Echter nu ik de 64-bit client draai kom ik niet eens voorbij de character selection screen...
De eerste keer dat ik de client startte kon ik probleemloos inloggen op een van mijn characters.
Was blij verbaasd over de performance verschillen met de 32-bit client. Echter na een minuut of 2 kreeg ik last van extreme framerate drops (2fps, 800ms ping). De ene keer slaat het spel volledig vast, de andere keer is het:fps drop - 2 min freeze - spel loopt door voor 30 sec - fps drop - etc.
Flink zitten googlen, maar kan nergens iets concreets vinden over dit probleem.
(ook na een clean install van GW2 het zelfde probleem)
Iemand die hier al eens over gehoord heeft?
De laptop waarop ik speel:
Dell inspiron 15 (5559)Kleine update: Gisteren begon m'n client een update binnen te halen.
- Windows 10 ultimate
- 6th gen I5 6500u
- 8gb RAM
- AMD Radeon R5 M335
- WD Black2 SSD/HDD
Na de update kon ik in ieder geval weer voorbij character selection komen..
Nog weinig last van die debiele fps drops, echter wanneer ik nu een nieuwe map in ga of alt+tab
heeft GW2 het er maar weer zwaar mee. laadtijd is zo'n beetje verdubbeld tenopzichte van de 32-bit client. En wanneer ik alt+tab en terug naar de game ga zit ik ook weer bijna een minuut te wachten tot de game reageert.
Ton ik lang geleden begon met GW2 had ik ineens last van het beruchte 'Black screen' :
https://forum-en.guildwar...ck-screen-at-random-times
Dat heb ik toen opgelost door in de nVidia instellingen het gebruik van een tweede scherm (dat ik niet heb, maar blijkbaar standaard aangevinkt stond) uit te zetten: YouTube: Guild wars 2 Black screen fix
TOEN werkte dat en kon ik vanaf dat moment zonder problemen spelen.
Onlangs besloot ik het spel weer eens op te pakken (na een aantal maanden), mede vanwege de uitgekomen uitbreiding. En zie: zwart scherm na x minuten (half uur, kwartier, twee minuten, alles kan): De muziek/spelgeluiden gaan door, het beeldscherm valt 'in slaap' en alleen een harde reset werkt nog. CTRL-ALT-DEL doet niks, ALT-TAB werkt niet, AT-F4 niet (behalve dan dat het spel hoorbaar stopt) en F11 ook niet.
Gauw naar de nVidia instellingen, en......hé, die optie staat niet meer in de instellingen. ik kan geen tweede scherm uitvinken. blijkbaar is dat in de drivers weggehaald..Dus verder zoeken. 'Gelukkig' heeft Google een heleboel geweeklaag en tandengeknars over dit probleem, dus is er van alles te vinden. Vooral echter beschrijvingen en veel minder oplossingen. Met name ArenaNet houdt zich doodstil. Deze site
( https://www.reddit.com/r/...reen_issue_fixed_finally/ ) zet alles min of meer op een rijtje en ik ben een en ander gaan toepassen, echter zonder gevolg tot nu toe.
Wat heb ik gedaan: nVidia drivers geupdate - Poorten 80, 443 en 6112 opengezet - spel opnieuw geïnstalleerd - Temperatuur videokaart gecontroleerd (in orde) - GW2-repair shortcut gemaakt en laten draaien
Tot nu werkt niets.
Heeft iemand dit probleem afdoende weten te tackelen ?
Specs_ win 7- GeForce GTX 970 - driver 385.28 -
Permanente oplossing was om het spel in borderless window te spelen. Hoop voor je dat dit voor GW2 ook geldt.