Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 19:31
ik heb vandaag het spel gekocht. maar zit vast bij character creation
ik krijg dan error 42:22:2:108:101.
ik kan mijn gastje niet completen

klopt het dat anderen daar ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HcV83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 17:12
Same here. Ook al geprobeerd om een andere server te pakken en char opnieuw aanmaken maar zonder geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 10:43

Qon

HcV83 schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:12:
Same here. Ook al geprobeerd om een andere server te pakken en char opnieuw aanmaken maar zonder geluk.
Zelfde probleem had ik gisteravond en deze morgen. Een vriend van me vroeg of ik op zijn 'world' kwam spelen, en ik heb dus van alles geprobeerd om van 'Far Shiverpeaks' naar 'Aurora Glade' te komen.

Maar ook deze morgen (rond 07:45) ljikt het nogmaals niet te lukken, ik kan me niet voorstellen dat de servers te vol zijn op dit moment van de dag.

De world transfers lijken helaas niet goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 12:01
Kleine update van mijn vorige post:
Ik heb gemerkt dat als ik mijn GPU en CPU een beetje overclock, de problemen aanzienlijk minder zijn. Ik kan nu spelen op de Auto Select settings. Gisteren de hele dag kunnen spelen, met (slechts) 9 crashes van mijn driver.

GPU overclock met de Asus tool GPU Tweak. Gemaakt voor de nieuwste series, maar werkt prima met mijn 470.
CPU met de ASUS tool van mijn moederbord. met 10% volgens de instellingen.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Lasteraar schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:03:
Sinds de patch vanochtend dropt mijn framerate van ( voorheen ) 40-50fps naar (nu) 10-15.........

Dat is erg zuur.. ik snap er niks van.. vanaf beta gespeeld , pre-release gespeeld, alles was prima te doen. Goede fps. Sinds vanochtend de nieuwe patch >> crap.

Ik heb een 2 maanden oude M14x i5 met GT 650m videokaart. Ik heb een nieuwe driver gedownload die sinds eind aug beschikbaar was ( niet dat ik daar voorheen behoefte aan had, maar je probeer het gewoon ). Maar geen enkel resultaat.

Het gekke is ook dat het niet uitmaakt of je nu 'best performance ' kiest ( dus met crappy gfx , wat een betere fps op zou moeten leveren ) of gewoon auto-detect , of wat ik zelf als voorkeur geef. Het beinvloed de fps niet of nauwelijks, terwijl dit wel het geval zou moeten zijn.

Het lijkt er daarom ook op dat het niet mijn hardware is die het niet aan kan, want voorheen geen probleem, nieuwe laptop, dus het zou allemaal moeten werken. Maar gewoon sinds vanochtend een probleem..
Geen idee hoe ik dit op kan lossen...
Update

Praktische oplossing !
Ik merkte dat mijn batterij niet goed deed opladen. Wat bleek, mijn laptop hangt aan de netstroom en de kabel zat niet goed in de laptop geplugged.. Waardoor om de een of andere reden de coolingfans ook niet gingen draaien. Laptop stond ook op een tafelkleed , dus de boel werd erg heet waardoor cpu en gpu gewoon niet hard wilde werken.

Stekker er goed in gedaan, voor frisse lucht gezorgd en hoppa > 50-60 fps op medium/high setting.

Ben weer blij ...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-06 10:43

Qon

Qon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:05:
[...]

Zelfde probleem had ik gisteravond en deze morgen. Een vriend van me vroeg of ik op zijn 'world' kwam spelen, en ik heb dus van alles geprobeerd om van 'Far Shiverpeaks' naar 'Aurora Glade' te komen.

Maar ook deze morgen (rond 07:45) ljikt het nogmaals niet te lukken, ik kan me niet voorstellen dat de servers te vol zijn op dit moment van de dag.

De world transfers lijken helaas niet goed te werken.
Het lijkt toch te zijn gelukt, na m'n werk kon ik 's avonds gelukkig gewoon spelen op m'n nieuwe homeworld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392738

Ik zit met een probleem. Ik draai het spel op volgende rig:
- AMD Phenom II x4 955 (3,4 Ghz)
- 12 Gig Ram
- Radeon Hd 7970 (1000 / 5600)
- niet op een SSD, maar op gewone 7200 rpm hd
- 750W Fatality voeding

Ik heb deze hd 7970 net aangekocht in de veronderstelling uberbonne fps te krijgen, maar het resultaat is wat teleurstellend! Ik haal maar 5 a 10fps meer dan met mijn hd5850, daarbovenop krijg ik wel een ander probleem waar ik voordien geen last van had: stutters... Dit is echt vreselijk hard balen na de kostelijke aanschaf van zo'n beest van een kaart!

Alle hulp/tips/... zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
mijn probleem:
ik speel GW2 met de logitech 110 toetsenbord en de logitech G500 muis. Met behulp van logitech setpoint (software) heb ik de extra knoppen van mijn muis zo ingesteld dat ze overeenkomen met 1 t/m 5 van mijn toetsenbord (via macros). Dit werkt allemaal super! (ik heb het zo ingesteld dat hij automatisch het "GW2 profiel" pakt wanneer gw2.exe opstart)
ECHTER, wanneer ik uit het spel ga en weer terug (denk aan alt-tab), dan doet mijn toetsenbord het niet meer! De muis reageert nog wel, maar niet meer op de macros... toetsenbord doet dus niets meer...
Spel afsluiten en weer opstarten lost het probleem op, maar is niet de ideale manier...
iemand tips?

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvbroek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-07-2023
Ik heb een probleem:
Ik heb eindelijk m'n key binnen van Guild wars.
Maar toen ik deze wilde registeren ging het mis.
Ik dacht dat ik nog geen account had, dus voegde de key toe aan m'n e-mailadres.
Toen kreeg ik de foutmelding dat er al een account was op dit e-mailadres.
Maar ik weet m'n wachtwoord niet, die hier bij hoort.
En ik kan m'n wachtwoord niet resetten, omdat je dan een character name nodig hebt.
Maar het is niet meer mogelijk met een ander e-mailadres deze code te activeren, omdat er staat dat de serial in gebruik is.
Iemand die dit probleem ook heeft, of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Password resets zijn enabled, via de website zou je sowieso een reset moeten kunnen doen dacht ik hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvbroek
Dan kom ik op een account recovery pagina uit. Die vraagt me ook om m'n character name. En die heb ik dus niet. Ik kan volgens mij niet m'n password resetten door alleen m'n email ergens in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-06 21:11

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

martijnvbroek schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:30:
Dan kom ik op een account recovery pagina uit. Die vraagt me ook om m'n character name. En die heb ik dus niet. Ik kan volgens mij niet m'n password resetten door alleen m'n email ergens in te voeren.
Hm, vreemde situatie.

Dan zul je, ben ik bang, een support case aan moeten maken. Wachttijden zijn momenteel niet heel erg snel dus da's wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08
Je moet dan ooit een confirmation mailtje hebben gehad, dat je geregistreerd bent. Mischien ten tijde van de beta, dat je al een account hebt aangemaakt?

Password reset vraagt nu inderdaad een charactername.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2012 11:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvbroek
Een supportcase heb ik aangemaakt, dus is maar even afwachten.
En helaas kan ik geen mailtje vinden.
Beiden bedankt voor de hulp!
Ik wacht het dan maar even af, wat ik te horen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 392738 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:42:
Ik zit met een probleem. Ik draai het spel op volgende rig:
- AMD Phenom II x4 955 (3,4 Ghz)
- 12 Gig Ram
- Radeon Hd 7970 (1000 / 5600)
- niet op een SSD, maar op gewone 7200 rpm hd
- 750W Fatality voeding

Ik heb deze hd 7970 net aangekocht in de veronderstelling uberbonne fps te krijgen, maar het resultaat is wat teleurstellend! Ik haal maar 5 a 10fps meer dan met mijn hd5850, daarbovenop krijg ik wel een ander probleem waar ik voordien geen last van had: stutters... Dit is echt vreselijk hard balen na de kostelijke aanschaf van zo'n beest van een kaart!

Alle hulp/tips/... zijn meer dan welkom!
Check of je GPU in de goede PCIe slot zit en op 16x draait, dit kan met cpu-z tooltje.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Laatst online: 27-06 12:01
TheSpanjard schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:30:
mijn probleem:
ik speel GW2 met de logitech 110 toetsenbord en de logitech G500 muis. Met behulp van logitech setpoint (software) heb ik de extra knoppen van mijn muis zo ingesteld dat ze overeenkomen met 1 t/m 5 van mijn toetsenbord (via macros). Dit werkt allemaal super! (ik heb het zo ingesteld dat hij automatisch het "GW2 profiel" pakt wanneer gw2.exe opstart)
ECHTER, wanneer ik uit het spel ga en weer terug (denk aan alt-tab), dan doet mijn toetsenbord het niet meer! De muis reageert nog wel, maar niet meer op de macros... toetsenbord doet dus niets meer...
Spel afsluiten en weer opstarten lost het probleem op, maar is niet de ideale manier...
iemand tips?
Ik neem aan dat je de laatste versie van het programma hiervoor hebt.
Speel je GW2 Fullscreen of full screen windowed? probeer een van beide opties eens. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een ander spel, en het spelen in full screen windowed was een tijdelijke optie tot het ineens door of een game patch of een software update verholpen was

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:17
Gisterenochtend ook maar gekocht, maar ik krijg em maar niet geregistreerd (step two loopt telkens terug naar de pagina waar je je gegevens moet ingeven (met het paswoord gedelete). Heb al een ticket gemaakt, maar mis ik mss iets?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 17:02
Zo game is aangeschaft alleen zit ik met het installeren. Dit gaat zo enorm traag 200kb/s. Is er misschien een manier om de region, waar de game vandaan gehaald word. aan te passen?

Of komt dit gewoon door de drukte in de avonduren? Heb de game vanochtend even op me werk gedownload (100mbit) en dit ging gewoon met 5 a 6mb/s

[ Voor 28% gewijzigd door Kupauw op 12-09-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSpanjard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2024
Sir_Markus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:35:
[...]

Ik neem aan dat je de laatste versie van het programma hiervoor hebt.
Speel je GW2 Fullscreen of full screen windowed? probeer een van beide opties eens. Ik heb soortgelijke problemen gehad met een ander spel, en het spelen in full screen windowed was een tijdelijke optie tot het ineens door of een game patch of een software update verholpen was
Je adviezen opgevolgd, dank daarvoor. Jammergenoeg geen positief resultaat...
Het lijkt me niet dat ik de enige ben die macro's heeft ingesteld op m'n muis. Ben ik de enige die niet kan alt-tabben?
Ligt het er misschien aan dat ik 2 beeldschermen gebruik?

Intel core I5 2500K | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | 2x Crucial m4 64GB (dual boot Win7/Hackintosh) | XFX HD 6870

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 12:47
Ik heb ook problemen met mijn FPS, terwijl ik het spel makkelijk op high moet kunnen spelen lijkt me, battlefield 3 kan ik op ultra spelen met een steady 60FPS.

Mijn setup:
Intel i7-870 | 16GB Ram | Point of View GTX 680 Exo Edition 2GB | 600W

Had ergens gelezen dat het spel problemen heeft met de drivers van nVidia ofzo? Ik draai de nieuwste drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 17:41
Problemen met fps zijn vaak unieke problemen, maar wat bij mij enorm geholpen heeft is de laatste chipset drivers van mijn moederboard installeren. Ik heb zelf een Asus p8p67 pro rev 3.1 moederboard.

Voorheen haalde ik in steden 30fps (soms zelfs 27) nu standaard 50+ Buiten 60+ Alles op high, geen supersampling

Wat ik ook wel gelezen heb is dat voor nvidia de laatste beta drivers kunnen helpen

[ Voor 12% gewijzigd door Shodan op 21-09-2012 08:55 ]

• Jordy920
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 15:27
Hallo allemaal,

Even een klein vraagje.
Weten jullie hoe het zit met je savegames van je bestaande characters.
Ik moet windows en dus ook GW2 opnieuw installeren.
Als ik GW2 opnieuw heb geinstalleerd en mezelf inlog, vind deze dan ook gewoon me characters?

Alvast bedankt!

Groet,
Jordy

Anoniem: 326555

A log-in attempt from the following location is currently awaiting your authorization.

Address: 183.187.106.202
City: Taiyuan
Region: 24
Country: CN

O.o

hebben al meer mensen van dit soort grappen al gehad?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Anoniem: 326555 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 20:10:

hebben al meer mensen van dit soort grappen al gehad?
Jeez man. Al 10-tallen.
Zolang je ww goed is nergens druk over maken.

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 07:57
@jordy920

wordt allemaal onthouden, heb zelf vandaag de boel geformatteerd en me karakters zijn er nog gewoon met hun spulletjes.

• Jordy920
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 15:27
@ BorisG

Super! Dat wou ik even weten!
Dankjewel, dan gaan we dat morgen doen, nu eerst nog even GW2 spelen :D
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 21:22

steel123

Cryman9

clockw1ze schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:50:
Ik heb ook problemen met mijn FPS, terwijl ik het spel makkelijk op high moet kunnen spelen lijkt me, battlefield 3 kan ik op ultra spelen met een steady 60FPS.

Mijn setup:
Intel i7-870 | 16GB Ram | Point of View GTX 680 Exo Edition 2GB | 600W

Had ergens gelezen dat het spel problemen heeft met de drivers van nVidia ofzo? Ik draai de nieuwste drivers..
Ik heb ook veel problemen om een goede fps te krijgen op GW2. Battlefield 3 draait perfect op ultra, dus ik snap niet dat GW2 zo'n matige technische kant heeft.

Ik heb een i5-3450, radeon 7850 en 8GB ram, dus is zeker voldoende voor GW2. Ik draai op een 24 inch monitor met resolutie 1920-1080.

Snap niet waarom GW2(nog niet eens op max) meer van je PC vraagt dan Battlefield 3 op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127949

Pfff account gekocht via G2Play voor m'n vriendin kan ik niet registreren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tAmOa.jpg

Iemand hier ervaring mee, en enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik krijg dit zelfs met een nieuw mailadres :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 20:17
Groots: nadat ik al twee weken aan het spelen ben na mijn eerdere probleem, is ArenaNet support wakkergeschoten, heeft beslist dat ik "niet kon inloggen met mijn account" (waaraan ik een + had toegevoegd om hun problemen te omzeilen), hoewel ik daar de laatste twee weken op speelde, en heeft die account dan maar genuked en me een nieuwe registratienummer opgegeven. Klap op de vuurpijl: ik kan nog steeds niet met mijn e-mail adres registreren!

Ik heb gereageerd dat ze tegen maandag mijn account kunnen unnuken, of dat ik maandag avond een refund aanvraag en pandaria ga kopen. Wat een ongelooflijke kutsupport zeg...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil ik een support ticket aanmaken, staat er voor het versturen nog een aantal dingen waaronder:

"Are you experiencing issues with your Guild Wars 2 registration?
Please note that we are aware that some customers may be experiencing difficulties while trying to register. If you encounter an error while trying to register, we ask that you try again later."

Ik moet dus gewoon wachten zeg maar.... Ach verstuur toch maar dat ticket... Hoop dat het snel opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke net 2 minuten een compleet nieuw mail adres gemaakt en daarmee kon ik wel registreren. Dat nieuwe emailadress waarmee ik het zostraks had geprobeert was met een maand al te oud...

Case closed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Hi,

Ik heb net GW2 aangeschaft, maar ik kan helaas niet de Far shiverpeak server joinen!

Ik zou graag deze server willen joinen, mede omdat de tweakers guild ook hier op zit.

Is hier een manier voor om toch te kunnen joinen?

Groetjes

[ Voor 12% gewijzigd door remondoo op 05-10-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilith0206
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 17:40
remondoo schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:18:
Hi,

Ik heb net GW2 aangeschaft, maar ik kan helaas niet de Far shiverpeak server joinen!

Ik zou graag deze server willen joinen, mede omdat de tweakers guild ook hier op zit.

Is hier een manier voor om toch te kunnen joinen?

Groetjes
Zover ik heb gemerkt zijn er bepaalde intervals dat de servers weer een paar slots erbij krijgen en droppen naar medium/high population waarmee er weer een aantal toegang krijgen tot de Far Shiverpeak servers. Vroeg in de ochtend of heel erg laat in de avond maak je denk ik wel de meeste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Het is inderdaad gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443708

Even een algemene vraag, misschien weet iemand daar het antwoor op..

Om één of andere reden kan ik in de chat bij GW (zij het guild / map / say whatever) geen leestekens gebruiken. Op het moment dat ik een . : " &&* $% @ in mijn zin heb staan dan loopt het hele spel vast..

Vind het nog al een rare bug, heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Anoniem: 443708 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:35:
Even een algemene vraag, misschien weet iemand daar het antwoor op..

Om één of andere reden kan ik in de chat bij GW (zij het guild / map / say whatever) geen leestekens gebruiken. Op het moment dat ik een . : " &&* $% @ in mijn zin heb staan dan loopt het hele spel vast..

Vind het nog al een rare bug, heeft iemand anders hier ook last van?
Geen last van, kan je aanraden om het spel misschien eens opnieuw te installeren en mocht dat niet werken eens te mailen met Arenanet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

OK, blijkbaar zorgt the Mad King voor wat server issues

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
nee toch..... je komt er niet in omdat veel mensen er nu proberen in te komen ... zat er wel even in alleen maar heb dus jammerlijk gefaalt... ben nu met 5 mensen en 3 zitten er in en 2 nog niet en die komen er ook niet in ivm de lagg drukte en servercrashes :P

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 21:15
Ik heb 'em net met 3 man gedaan, omdat de rest van het team niet kon joinen. Hij is gelukkig niet zo heel lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 27-06 10:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn auth servers down en website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 06:48
up.. alles plat :/ en was net 5 min online xD.. zucht.. :/

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 27-06 10:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja we waren net lekker bezig in WvW met een upgraded fort :S Zul je zien dat we straks alles weer kwijt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
meeh ik stop er weer mee voor vandaag Heb er alweer 7 uur opzitten vandaag haha echt te erg.
maarja wel een productieve dag... alle halloween achievments gehaald ie al gehaald konden worden
inclusief die jump puzzel ( die is echt irritant ) wou net kijken wat ik nog moest hebben maarja kan niet meer inloggen :(

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454506

Hallo,

Ik heb guild wars 2 gekocht zonder er eigenlijk bij na te denken dat ik een slechte pc heb 8)7
Mijn vraag is nu, wat moet ik upgraden om dit spel nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen?
Dit zijn mijn specs:
Intel Dual-core E5300 @ 2.60GHz
2GB RAM
ATI Radeon HD3870 (SAPPHIRE)

Hiermee schommelt mijn fps tussen de 15 en 60, heel erg wisselvallig
Ik zat zelf te denken om mijn processor te overclocken naar 3.0GHz en 2GB ram erbij te kopen,
zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
ok ik begin dit probleempje beetje zat te worden.. ik doe meestal PvE maar soms wil ik weleens WvW doen.. grote probleem is dat als het beetje druk wordt mijn GW giga crasht (terug naar desktop) heb hier verders niet heel veel last van behalve soms als ik een stad in of uit zone.. maar in WvW kan ik uren rond rennen behalve als het echt druk wordt dan trekt hij het niet en crasht hij..

iemand enig idee hoe dit te fixen?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Anoniem: 454506 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:53:
Hallo,

Ik heb guild wars 2 gekocht zonder er eigenlijk bij na te denken dat ik een slechte pc heb 8)7
Mijn vraag is nu, wat moet ik upgraden om dit spel nog een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen?
Dit zijn mijn specs:
Intel Dual-core E5300 @ 2.60GHz
2GB RAM
ATI Radeon HD3870 (SAPPHIRE)

Hiermee schommelt mijn fps tussen de 15 en 60, heel erg wisselvallig
Ik zat zelf te denken om mijn processor te overclocken naar 3.0GHz en 2GB ram erbij te kopen,
zal dit veel verschil maken of moet er meer gebeuren?
Je proc zal niet echt het probleem zijn denk ik.. 2 GB extra zal vast wel hebben als ik zie dat GW gemiddeld iets van 1.5/1.7 GB gebruikt bij mij xD.. misschien werkt een nieuwe videokaart ook nog wel mee geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Mijn Guild wars 2 crasht de laatste tijd en ik weet niet waardoor dit kom.

Als ik op G klikt om mijn guild menu te openen dan slaat hij een soort vast en blijft het geluid hangen waardoor ik hem opnieuw moet opstarten. Maar dit doet hij niet elke keer, .

Ik heb Windows 8 , 4 GB geheugen, ATI Radeon 7900 . Het is erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 00:56

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Rockvee2 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:03:
Beste Tweakers,
Mijn Guild wars 2 crasht de laatste tijd en ik weet niet waardoor dit kom.
Als ik op G klikt om mijn guild menu te openen dan slaat hij een soort vast en blijft het geluid hangen waardoor ik hem opnieuw moet opstarten. Maar dit doet hij niet elke keer, .
Ik heb Windows 8 , 4 GB geheugen, ATI Radeon 7900 . Het is erg vervelend
Aan je systeem kan het niet liggen (heb even in je inventaris gekeken voor de precessor), waarschijnlijk heeft is het iets met Windows 8 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
zekerpixels schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:07:
[...]

Aan je systeem kan het niet liggen (heb even in je inventaris gekeken voor de precessor), waarschijnlijk heeft is het iets met Windows 8 te maken.
Ik mag hopen dat hij in die 6 maanden tijd al een oplossing gevonden heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Hydrosine schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:18:
[...]
Ik mag hopen dat hij in die 6 maanden tijd al een oplossing gevonden heeft :+
Haha helemaal niet gezien

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:31

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik kom niet meer op gw .. iemand anders ook problemen

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:04
Gw1 of 2?
Hebben dezelfde wachtwoorden sinds kort.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-06 16:31

Stronkie

Where wind is Trouble

gw2
de launcher gaat niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Authenticator aan mijn account gehangen. Maar smartphone moeten reinstallen en dus app eraf. Wil van deze beveiliging af. Support ticket ingevuld, maar duurt behoorlijk lang. Enig idee hoe snel de support dit incident afhandelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Hurtebise schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:49:
Authenticator aan mijn account gehangen. Maar smartphone moeten reinstallen en dus app eraf. Wil van deze beveiliging af. Support ticket ingevuld, maar duurt behoorlijk lang. Enig idee hoe snel de support dit incident afhandelt?
(geen idee of het werkt) is het misschien een optie om een password reset te doen en hierna weer opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
zekerpixels schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 19:21:
[...]

(geen idee of het werkt) is het misschien een optie om een password reset te doen en hierna weer opnieuw in te stellen.
Pff, heb je char naam voor nodig. Geen idee van. Is al maanden geleden. Met mail en key heb je te weinig.
Is niet de snelheid die Blizz haalt. Was het op 5-10 min. in orde.

[ Voor 13% gewijzigd door Hurtebise op 06-12-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDizzle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 15:22
Na het bericht van Anet dat de 64-bit client uit de beta gekomen is heb ik de client eens gedownload.
(geen clean install gedaan, enkel de 64-bit client gedownload, deze in de GW2 folder gedropt en de client gestart)

Ik heb met de 32-bit versie nooit echt last gehad van game crashes(wel vervelende graphical bullshit).
Echter nu ik de 64-bit client draai kom ik niet eens voorbij de character selection screen...
De eerste keer dat ik de client startte kon ik probleemloos inloggen op een van mijn characters.
Was blij verbaasd over de performance verschillen met de 32-bit client. Echter na een minuut of 2 kreeg ik last van extreme framerate drops (2fps, 800ms ping). De ene keer slaat het spel volledig vast, de andere keer is het:fps drop - 2 min freeze - spel loopt door voor 30 sec - fps drop - etc.

Flink zitten googlen, maar kan nergens iets concreets vinden over dit probleem.
(ook na een clean install van GW2 het zelfde probleem)

Iemand die hier al eens over gehoord heeft?

De laptop waarop ik speel:
Dell inspiron 15 (5559)
  • Windows 10 ultimate
  • 6th gen I5 6500u
  • 8gb RAM
  • AMD Radeon R5 M335
  • WD Black2 SSD/HDD
Kleine update: Gisteren begon m'n client een update binnen te halen.
Na de update kon ik in ieder geval weer voorbij character selection komen..
Nog weinig last van die debiele fps drops, echter wanneer ik nu een nieuwe map in ga of alt+tab
heeft GW2 het er maar weer zwaar mee. laadtijd is zo'n beetje verdubbeld tenopzichte van de 32-bit client. En wanneer ik alt+tab en terug naar de game ga zit ik ook weer bijna een minuut te wachten tot de game reageert.

[ Voor 16% gewijzigd door JDizzle op 25-05-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 09:41

ZeroCode

Woopie

Ik zie het al, ik blijf maar even bij mijn 32bit client...
Voor de rest geen idee waarom het zolang duurt. Wat ik wel merk is dat Lion's Arch een slechte locatie is om uit te loggen. Dat laad traaaaag.
JDizzle schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:29:
Na het bericht van Anet dat de 64-bit client uit de beta gekomen is heb ik de client eens gedownload.
(geen clean install gedaan, enkel de 64-bit client gedownload, deze in de GW2 folder gedropt en de client gestart)

Ik heb met de 32-bit versie nooit echt last gehad van game crashes(wel vervelende graphical bullshit).
Echter nu ik de 64-bit client draai kom ik niet eens voorbij de character selection screen...
De eerste keer dat ik de client startte kon ik probleemloos inloggen op een van mijn characters.
Was blij verbaasd over de performance verschillen met de 32-bit client. Echter na een minuut of 2 kreeg ik last van extreme framerate drops (2fps, 800ms ping). De ene keer slaat het spel volledig vast, de andere keer is het:fps drop - 2 min freeze - spel loopt door voor 30 sec - fps drop - etc.

Flink zitten googlen, maar kan nergens iets concreets vinden over dit probleem.
(ook na een clean install van GW2 het zelfde probleem)

Iemand die hier al eens over gehoord heeft?

De laptop waarop ik speel:
Dell inspiron 15 (5559)
  • Windows 10 ultimate
  • 6th gen I5 6500u
  • 8gb RAM
  • AMD Radeon R5 M335
  • WD Black2 SSD/HDD
Kleine update: Gisteren begon m'n client een update binnen te halen.
Na de update kon ik in ieder geval weer voorbij character selection komen..
Nog weinig last van die debiele fps drops, echter wanneer ik nu een nieuwe map in ga of alt+tab
heeft GW2 het er maar weer zwaar mee. laadtijd is zo'n beetje verdubbeld tenopzichte van de 32-bit client. En wanneer ik alt+tab en terug naar de game ga zit ik ook weer bijna een minuut te wachten tot de game reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:48

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Hopelijk heeft iemand de gouden tip.....

Ton ik lang geleden begon met GW2 had ik ineens last van het beruchte 'Black screen' :
https://forum-en.guildwar...ck-screen-at-random-times

Dat heb ik toen opgelost door in de nVidia instellingen het gebruik van een tweede scherm (dat ik niet heb, maar blijkbaar standaard aangevinkt stond) uit te zetten: YouTube: Guild wars 2 Black screen fix

TOEN werkte dat en kon ik vanaf dat moment zonder problemen spelen.

Onlangs besloot ik het spel weer eens op te pakken (na een aantal maanden), mede vanwege de uitgekomen uitbreiding. En zie: zwart scherm na x minuten (half uur, kwartier, twee minuten, alles kan): De muziek/spelgeluiden gaan door, het beeldscherm valt 'in slaap' en alleen een harde reset werkt nog. CTRL-ALT-DEL doet niks, ALT-TAB werkt niet, AT-F4 niet (behalve dan dat het spel hoorbaar stopt) en F11 ook niet.

Gauw naar de nVidia instellingen, en......hé, die optie staat niet meer in de instellingen. ik kan geen tweede scherm uitvinken. blijkbaar is dat in de drivers weggehaald..Dus verder zoeken. 'Gelukkig' heeft Google een heleboel geweeklaag en tandengeknars over dit probleem, dus is er van alles te vinden. Vooral echter beschrijvingen en veel minder oplossingen. Met name ArenaNet houdt zich doodstil. Deze site
( https://www.reddit.com/r/...reen_issue_fixed_finally/ ) zet alles min of meer op een rijtje en ik ben een en ander gaan toepassen, echter zonder gevolg tot nu toe.

Wat heb ik gedaan: nVidia drivers geupdate - Poorten 80, 443 en 6112 opengezet - spel opnieuw geïnstalleerd - Temperatuur videokaart gecontroleerd (in orde) - GW2-repair shortcut gemaakt en laten draaien
Tot nu werkt niets.

Heeft iemand dit probleem afdoende weten te tackelen ?

Specs_ win 7- GeForce GTX 970 - driver 385.28 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Wanhopige kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:33
Ik had met Overwatch een soortgelijk probleem. Mijn beeld viel weg, maar computer ging gewoon door. Ik kon het probleem tijdelijk oplossen door mijn scherm uit en weer aan te zetten. Werkt dit ook bij jou?
Permanente oplossing was om het spel in borderless window te spelen. Hoop voor je dat dit voor GW2 ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane

garathane

Het eerste werkt niet, het tweede weet ik niet, ik kan het eens proberen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste