Een andere indicator is dat we mogelijk wat langer moeten wachten is het feit dat een notificatie op het GW2 forum zei dat het forum op read-only ging voor een paar weken.
Ik verwacht de volgende bwe ergens half Mei, dan eentje begin Juni, en dan release eind Juni/ begin Juli (ze hoeven geen rekening te houden met de zomerdip aangezien ze de huidige voorraad al verkocht hebben (uiteraard gaan er nog meer worden verkocht).
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Zo herkenbaar, ik begon zondag rond 2100 uur ... voordat ik het doorhad was het 0130 ..Freakiebeakie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
[...]
voor de rest weet ik er niet veel vanaf ik heb het veelste druk met andere zaken als ik gw2 speel
ik ben dan iets van plan en voor ik het weet ben ik al weer hele andere dingen aan het doen
dat betekend dat ik het erg leuk vind en van het ene in het andere avontuur beland
[...]
En ik was totaal ergens anders beland dan toen ik rond 2115 ergens heen ging.
Wat ik wel lekker vind, zijn die transports binnen de map. Het kost niet heel veel om snel een transport te pakken en binnen de grote steden kost het helemaal niets. Dat scheelt zoiezo ff wat tijd als je weer naar de 3e level moet ergens.
Ik ben een rasechte PvEér die de boel wilt verkennen en diverse verhalen wil doorlopen.
Ik verwacht, n.a.v. mijn 'speeltijd' in GW2, dat dit in dit spel zeker aanwezig zal zijn.
Ik hoop daarbij om in het WvWvW een beetje mee te kunnen komen, ben nl. een totale PvP n00b.
In GW1 wel vaak wat PvP gedaan bij die grenzen zeg maar (geen idee meer hoe dat heette), dat beviel me op zich wel, maar ja.. een echter build oid. was mij (toen) onbekend.
Verwijderd
Mij quoten + zo'n lap tekst en het toch voor elkaar krijgen om me niet echt te helpenFreakiebeakie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
[...]
ik zag met me thief regelmatig COMBO door me beeld vliegen en die combo`s maak je samen met een andere speler
voor de rest weet ik er niet veel vanaf ik heb het veelste druk met andere zaken als ik gw2 speel
ik ben dan iets van plan en voor ik het weet ben ik al weer hele andere dingen aan het doen
dat betekend dat ik het erg leuk vind en van het ene in het andere avontuur beland
wat ik op een gegeven moment wel ff gereicht ben gaan doen is points of interrest vrij lopen en alle portals
dat gaf zo lekker xp dat ik meteen ook naar de andere start areas ben gegaan om dat te doen
denk dat ik zo al 3 lvls up gingben met mijn thief gestopt toen ik de storyline had uitgespeeld zo rond lvl 21
in het begin was ik echt wild op me daggers maar verder in de game toch meer met mn dubbele guns gaan knalle erg vermakelijk spelleke ,volgend weekend ga ik een ele of een engeneer maken
Iemand anders?
Unload is awesome! Ik heb die zooi echt zo vaak gebruikt puur om hoe het eruit zietFreakiebeakie schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
[...]
ben met mijn thief gestopt toen ik de storyline had uitgespeeld zo rond lvl 21
in het begin was ik echt wild op me daggers maar verder in de game toch meer met mn dubbele guns gaan knalle erg vermakelijk spelleke ,volgend weekend ga ik een ele of een engeneer maken
Verder vond ik sword+dagger ook wel fijn werken.
Link in deze post legt het toch al enigszins uit? Ik snap er zelf ook nog niet alles van hoor, maar na dat ik met een vriend van me een story missie had gedaan kwam die ineens met het briljante idee dat we onze skills hadden kunnen combineren zodat we beide cloaked zouden zijn (Guardian wall dingetje en Thief's Smokescreen).Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Mij quoten + zo'n lap tekst en het toch voor elkaar krijgen om me niet echt te helpen![]()
Iemand anders?
Als ik de wiki zo lees, klopt deze aanname
van jou wel. Klopt iig met wat ik zou kunnen doen. Guardian start z'n wall (een aoe), ik maak het af met smokescreen.En is een "field" de start van een combo en de "finisher" het einde?
[ Voor 46% gewijzigd door AppieNL op 02-05-2012 14:02 ]
Enige waar ik me een beetje druk om maak is dat mn CE vanuit de UK verstuurd wordt en dat ik heel augustus op vakantie ben.Sneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:47:
Ik verwacht de volgende bwe ergens half Mei, dan eentje begin Juni, en dan release eind Juni/ begin Juli (ze hoeven geen rekening te houden met de zomerdip aangezien ze de huidige voorraad al verkocht hebben (uiteraard gaan er nog meer worden verkocht).
[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 02-05-2012 13:55 ]
Dusch:Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:49:
[...]
Mij quoten + zo'n lap tekst en het toch voor elkaar krijgen om me niet echt te helpen![]()
Iemand anders?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38150567
Had je vraag al duidelijk beantwoord...
Verwijderd
Sorry, my badSneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:04:
[...]
Dusch:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38150567
Had je vraag al duidelijk beantwoord...
Dank voor die link, daar wordt het allemaal een stuk duidelijker van. Vind het erg goed van Anet dat ze zulke dingen zo uitgebreid uitwerken. Je kan hier echt zoveel kanten mee op. Toen het voor het eerst genoemd werd, was ik bang dat het eigenlijk vooral combinaties werden met ele's en rangers ging opleveren, maar als je bijvoorbeeld als warrior/guardian een hammer hebt, kun je die ook mooi als combo finisher gebruiken. Dit is iets wat ik volgend beta weekend zeker ga uitproberen!Myrdreon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:15:
Wiki: Profession Combo's. Ze noemen het wel 'cross profession' maar het gaat om de soort aanval (description met finisher: blast/whirl/...) en de soort aoe (description met field: light/dark/water/..).
In jouw geval, als je dus de Symbol of faith (start de combo) doet en erin blijft staan terwijl je Protectors Strike (finisher) gebruikt dan zul je de 'whirl - light' combo krijgen. Die zegt 'remove conditions from allies near you'.
Het lijkt er echter op dat de 'combo' note boven de speler verschijnt waar het veld van is. Dus stel Ranger A doet die fire trap en ranger B schiet erdoor, dan zie je 'combo' boven ranger A. Het valt dus niet zo makkelijk/intuitief op of je nu een combo hebt of niet.
Waar ik vooral heel blij mee ben is dat de dead penalty veranderd is.
Nu begin je gewoon met minder leven in je "second wind" als je echt dood gaat. Stuk beter dan steeds zwakker de spelwereld ingaan.
Nu begin je gewoon met minder leven in je "second wind" als je echt dood gaat. Stuk beter dan steeds zwakker de spelwereld ingaan.
Wat vinden jullie van de Downed state ? Ik lees heel veel berichten van mensen op de officiele forums die dit zo snel mogelijk verwijderd willen hebben.
Ik vind het juist wel ene leuk element toevoegen eigenlijk. Het voegt wat tactiek toe bijvoorbeeld vond ik het best wel leuk en handig om met mijn guardian de mensen die staan te ressen, of een finish proberen te doen, met een homerun weg te slaan bij hun doel.
Ik vind het juist wel ene leuk element toevoegen eigenlijk. Het voegt wat tactiek toe bijvoorbeeld vond ik het best wel leuk en handig om met mijn guardian de mensen die staan te ressen, of een finish proberen te doen, met een homerun weg te slaan bij hun doel.
Ik vind het erg nice, in PvP is het niet echt bruikbaar (meestal finish je iemand meteen af), maar het maakt heel veel dingen erg veel interessanter.ActualFantasy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:54:
Wat vinden jullie van de Downed state ? Ik lees heel veel berichten van mensen op de officiele forums die dit zo snel mogelijk verwijderd willen hebben.
ik vind het meer willekeurig paniekerig op knoppen klikken.
Ik vond het bijzonder treurig en slecht uitgewerkt in BG's en eigenlijk in PVP als geheel als ik eerlijk moet zijn.ActualFantasy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:54:
We zagen dat mensen die als een debiel speelde in kleine schermutselingen zo neergemaaid werden en een goed spelende Elementalist met grond AOE extreme voor- en nadelen kon bewerkstelligen.
Het hele systeem voelt nogal geforceerd aan en voor mijn gevoel moet er nog een boel aan gesleuteld worden.
Verwijderd
Het is redelijk chaotisch als je niet weet hoe het werkt, maar als je het snapt is het een hele goede oplossing.
PvE: Altijd handig dat je teammates je kunnen reviven. Vooral eens je in de dungeon's gaat kunnenActualFantasy schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:54:
WvW: Met die grote afstanden en siege moet je wel iets hebben voor gerevived te kunnen worden. Als ze je willen finishen zijn ze ook weer 5-10sec kwetsbaar de vijand of teammates
Struc PvP: Onnodig. Zelden dat je er iets met kan doen. Spawntijd is kort en afstanden ook
Zoals? (En wat zijn BG's?)Ashilh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:05:
[...]
Ik vond het bijzonder treurig en slecht uitgewerkt in BG's en eigenlijk in PVP als geheel als ik eerlijk moet zijn.
We zagen dat mensen die als een debiel speelde in kleine schermutselingen zo neergemaaid werden en een goed spelende Elementalist met grond AOE extreme voor- en nadelen kon bewerkstelligen.
Het hele systeem voelt nogal geforceerd aan en voor mijn gevoel moet er nog een boel aan gesleuteld worden.
Ik vind het juist (in PvE en WvW, SPVP heb ik niet gespeeld) prima werken. Zeker als je de moeite neemt om te lezen wat die 4 skills doen, anders heeft het natuurlijk geen zin. De tweede downed skill van een ranger, waarbij je pet je revived, awesome toch? Of de derde van de necromancer, die de enemies om je heen weg 'feared' en je extra tijd hebt om of een enemy af te maken of de vierde skill te gebruiken als revive. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is.
Tja niet iedereen neemt de moeite om zich er in te verdiepen en roept dan meteen dat het slecht uitgewerkt isSagaris schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:56:
Zeker als je de moeite neemt om te lezen wat die 4 skills doen, anders heeft het natuurlijk geen zin.
Ik vond het in PVE wel een interessant mechanisme. Je komt nog best vaak terug en dan vermijd je repairs. Wel had ik het idee dat de opties voor sommige professions (bv Ranger) effectiever zijn dan voor anderen. De pet revive werkt inderdaad meesterlijk; eerst pet rezzen en terugroepen met 2, dan reviven met 3.
Hoe dan ook, ik vind het een originele toevoeging, maar je kunt over het nut discussieren. Dood = dood is wel makkelijker te begrijpen, maar het beetje extra drama rond doodgaan is ook wel grappig. Anders is het simpelweg dood, respawn en weer door alsof er niks gebeurt is.
Ook in PVP moet je een keuze maken tussen finishing move (paar seconden vast op 1 plek) of niet. En anderen kunnen je overeind proberen te helpen en daar voordeel uit halen. Het levert in PVP situaties dus een extra strategische keuze op die ik wel interessant vind.
[ Voor 12% gewijzigd door Morrar op 02-05-2012 16:12 ]
Verwijderd
Plus dat de straf voor echt dood gaan echt enorm hoog liggen en die voor down gaan niet zo hoog liggen. Dat maakt het een stuk verleidelijker dan gewoon maar al op respawn drukken. Ook omdat je nog een mob kan proberen te killen en dan leef je ook weer.Morrar schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:06:
[...]
Tja niet iedereen neemt de moeite om zich er in te verdiepen en roept dan meteen dat het slecht uitgewerkt is
Ik vond het in PVE wel een interessant mechanisme. Je komt nog best vaak terug en dan vermijd je repairs. Wel had ik het idee dat de opties voor sommige professions (bv Ranger) effectiever zijn dan voor anderen. De pet revive werkt inderdaad meesterlijk; eerst pet rezzen en terugroepen met 2, dan reviven met 3.
Hoe dan ook, ik vind het een originele toevoeging, maar je kunt over het nut discussieren. Dood = dood is wel makkelijker te begrijpen, maar het beetje extra drama rond doodgaan is ook wel grappig. Anders is het simpelweg dood, respawn en weer door alsof er niks gebeurt is.
Ook in PVP moet je een keuze maken tussen finishing move (paar seconden vast op 1 plek) of niet. En anderen kunnen je overeind proberen te helpen en daar voordeel uit halen. Het levert in PVP situaties dus een extra strategische keuze op die ik wel interessant vind.
Tip, klik eens met de rechter knop (= auto attack)D-rez schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:05:
ik vind het meer willekeurig paniekerig op knoppen klikken.
Verwijderd
ik heb het uit staan. Zo heb ik meer het gevoel dat ik zelf het spel beheers. Vind ik erg fijn.Sneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:02:
[...]
Tip, klik eens met de rechter knop (= auto attack)
Vervelende is wel dat als je gewoon down bent er heel weinig kans is dat je nog gerevived word. Als er al andere spelers zijn dan zijn die meer bezig met zelf niet dood gaan.
Valt wel mee, zelfs als je "echt" dood bent kunnen je guildies je nog ressen. Kwestie van geduld (tenzij je een party wipe hebt natuurlijk ;-)
Verwijderd
Valt wel mee hoor. Gewoon wachten tot de mobs gekilled zijn of er zijn altijd wel genereuze mensen. Bij bossbattles is een ander verhaal natuurlijkWolfos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:04:
Vervelende is wel dat als je gewoon down bent er heel weinig kans is dat je nog gerevived word. Als er al andere spelers zijn dan zijn die meer bezig met zelf niet dood gaan.
Verwijderd
Hey mensen..
even een klein filmpje in elkaar geflanst van wat afgelopen beta
.. man kan echt niet wachten op de volgende.. nog zo veeeeeeeel te ontdekken.
even een klein filmpje in elkaar geflanst van wat afgelopen beta
Ik vond trouwens het levellen wel erg snel gaan. Aangezien het vanaf lvl 10 liniair gaat heb ik uitgerekend dat ik na circa 20 dagen (van gemiddeld 3 uurtjes) al aan de 80 zal zitten... lijkt me erg vlot.
Zondag had ik mijn warrior van lvl 1 naar 15 in 5 uur.
Lijkt mij dat er juist veel kans is? Als de enemy die je gedowned heeft gedood wordt dan rally je. Daarnaast is het mij niet voorgekomen dat er na een gevecht met enemies iemand in revivebare staat achtergelaten werd. Mensen werden altijd geressed. Enige wat ik meegemaakt heb waren de domme mensen die of niet willen wachten tot het gevecht klaar is of dat ze niet weten dat je gerevived kan worden en meteen naar een waypoint spawnden.Wolfos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:04:
Of heb je het over PvP? Dan heb ik niets gezegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagaris op 02-05-2012 17:33 ]
Verwijderd
Je krijgt ook best aardig xp van reviven.Sagaris schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Lijkt mij dat er juist veel kans is? Als de enemy die je gedowned heeft gedood wordt dan rally je. Daarnaast is het mij niet voorgekomen dat er na een gevecht met enemies iemand in revivebare staat achtergelaten werd. Mensen werden altijd geressed. Enige wat ik meegemaakt heb waren de domme mensen die of niet willen wachten tot het gevecht klaar is of dat ze niet weten dat je gerevived kan worden en meteen naar een waypoint spawnde.
Of heb je het over PvP? Dan heb ik niets gezegd.
Inderdaad, ik zag veel mensen juist uit hun weg gaan om andere mensen te reviven.
Hehe, ik behoor tot die groep domme mensen die gelijk naar een waypoint spawnden. Zit er nog in van WoW denk ik, gelijk release na death. Later had ik het wat beter door en bleef ik liggen, en er waren mensen genoeg om te helpen. Zeker als je een group event had gedaan en er waren er een aantal dood, werd iedereen gewoon netjes gerevived.
Verwijderd
Ik heb trouwens dit fimpje ook met veel belangstelling zitten kijken. moeten jullie eens kijken vanaf 10:35. dan probeerd hij spullen te verkopen via die "commerce" optie. Ik zat hier in de beta, ook even naar te kijken, maar ben maar snel doorgegaan. Nu ik dit zo zie lijkt het mij alsof dit de handel optie is in gw2. soort van auction house, maar dan meer een soort van actuele beurshandel.. heeft iemand dit ook geprobeerd?
verder ook leuk om te zien dat als je hoger lvl bent je dus makkelijk voor je guildies/vrienden items kan kopen en direct in game sturen.
Hoor graag of iemand die commerce functie heeft kunnen gebruiken.. ziet er erg intressant uit (hehe bedrijfseconoom hierzo
)
ps ook die timers in de skills zien er handig uit... hmm volgende keer ook maar gebruiken
verder ook leuk om te zien dat als je hoger lvl bent je dus makkelijk voor je guildies/vrienden items kan kopen en direct in game sturen.
Hoor graag of iemand die commerce functie heeft kunnen gebruiken.. ziet er erg intressant uit (hehe bedrijfseconoom hierzo
ps ook die timers in de skills zien er handig uit... hmm volgende keer ook maar gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 20:18 ]
Het is gewoon een auction house.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:01:
Ik heb trouwens dit fimpje ook met veel belangstelling zitten kijken. moeten jullie eens kijken vanaf 10:35. dan probeerd hij spullen te verkopen via die "commerce" optie. Ik zat hier in de beta, ook even naar te kijken, maar ben maar snel doorgegaan. Nu ik dit zo zie lijkt het mij alsof dit de handel optie is in gw2. soort van auction house, maar dan meer een soort van actuele beurshandel.. heeft iemand dit ook geprobeerd?
Hoor graag of iemand die commerce functie heeft kunnen gebruiken.. ziet er erg intressant uit (hehe bedrijfseconoom hierzo)
[video]
Bij koop:
Optie 1: koop voor de op dat moment laagst aangeboden prijs
Optie 2: plaats koopvraag voor de prijs die jij wilt betalen en wacht af.
Verkoop hetzelfde:
Optie 1: verkoop voor de op dat moment hoogst geboden prijs.
Optie 2: plaats verkoop met jouw prijs en wacht af.
[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 02-05-2012 20:22 ]
Nee, het is net als je mailbox; werkt/kan overal. Zo te zien doet hij het toevallig bij een npc (merchant), omdat ie geld nodig had om een item te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:27:
ok maar moet je dan echt lopen wachten bij die vendor? dat lijkt mij niet zo ideaal
[ Voor 18% gewijzigd door Xanaroth op 02-05-2012 20:45 ]
Bg .-> Het sign up pvp gedeelte met de verschillende objective maps.Sagaris schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:56:
[...]
Zoals? (En wat zijn BG's?)
Ik vind het juist (in PvE en WvW, SPVP heb ik niet gespeeld) prima werken. Zeker als je de moeite neemt om te lezen wat die 4 skills doen, anders heeft het natuurlijk geen zin. De tweede downed skill van een ranger, waarbij je pet je revived, awesome toch? Of de derde van de necromancer, die de enemies om je heen weg 'feared' en je extra tijd hebt om of een enemy af te maken of de vierde skill te gebruiken als revive. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat het probleem is.
Het vertraagd het spel onnodig. De finisher handeling kost dusdanig veel tijd dat in een situatie met georganiseerde teams de handeling je een absurde hoeveelheid exposure en dmg oplevert. Als ranged profession/setup dien je ook in melee te geraken, wat een rare design keuze is.
Het rezzen en het finishen is heel makkelijk te controleren met een Elementalist, tot het punt dat je zonder Elementalist een serieuze handicap hebt.
Het verschil in kwaliteit van de diverse utility skills en de verschillen in hoeveelheid dmg zijn ook vrij absurd.
Het zal vrij goed werken in pve en geeft vooral een leuke extra dimensie met de ress xp, briljant idee, daar denk ik, maar voor het pvp gedeelte werkt het bijzonder slecht vind ik.
De Battlegrounds dus? I knew it! En je hebt het louter over PvP, ik kan me voorstellen dat het daar wat complexer ligt, maar daar kan ik niet over meepraten aangezien ik geen PvP'er ben en ik me er ook niet mee bezig ga houden. Voorzie/ervaar je dezelfde problemen met de downed state in WvW? Want daar heb ik de downed state ook niet als slecht ervaren en lijken me de problemen die je omschrijft niet of nauwelijks aan de orde.Ashilh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:53:
[...]
Bg .-> Het sign up pvp gedeelte met de verschillende objective maps.
Het vertraagd het spel onnodig. De finisher handeling kost dusdanig veel tijd dat in een situatie met georganiseerde teams de handeling je een absurde hoeveelheid exposure en dmg oplevert. Als ranged profession/setup dien je ook in melee te geraken, wat een rare design keuze is.
Het rezzen en het finishen is heel makkelijk te controleren met een Elementalist, tot het punt dat je zonder Elementalist een serieuze handicap hebt.
Het verschil in kwaliteit van de diverse utility skills en de verschillen in hoeveelheid dmg zijn ook vrij absurd.
Het zal vrij goed werken in pve en geeft vooral een leuke extra dimensie met de ress xp, briljant idee, daar denk ik, maar voor het pvp gedeelte werkt het bijzonder slecht vind ik.
*Edit: Nog een goede link met 30 tips en tricks. Meeste is handig voor nieuwe spelers die het spelletje wat sneller onder de knie willen krijgen:
http://dulfy.net/2012/05/...s-tricks-for-new-players/
[ Voor 9% gewijzigd door Sagaris op 02-05-2012 21:26 ]
Zie het als een extra death penalty; het maakt het des te belangrijker om goed op te passen en niet zomaar ergens in te rushen. Eventueel zou nog de optie geboden kunnen worden aan spelers om meteen dood te gaan zodat er keuze is.Ashilh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:53:
[...]
Dat de handeling van rezzen of finishen zoveel tijd kost is een heel bewuste keuze. Ze willen dat je de strategische afweging maakt tussen iemand afmaken / rezzen en het risico dat die handeling met zich meebrengt. Het voegt een korte termijn strategisch doel toe aan PVP. Je kunt natuurlijk van mening verschillen of dat element leuk is of niet; ik heb het in PVP nog niet geprobeerd dus ga daar niet over oordelen.
Denk dat dit niet zozeer een probleem is van de downed state, maar eerder van balance. Ranged professions zijn te makkelijk en ranged AoE is slecht gebalanceerd. In WvWvW kun je zonder moeite / risico dezelfde lock downs creeëren. Ook in PVE zijn ranged professions nog veel te makkelijk en lopen ze te weinig risico. Denk ook dat dit de hoofdreden zal zijn dat het spel voorlopig nog niet uit zal komen; 1 op 1 lijkt het allemaal redelijk OK, maar in groepen is de balance nog ver te zoeken.Het rezzen en het finishen is heel makkelijk te controleren met een Elementalist, tot het punt dat je zonder Elementalist een serieuze handicap hebt.
Zie het een beetje als het volgende:Ashilh schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:53:
[...]
Bg .-> Het sign up pvp gedeelte met de verschillende objective maps.
100% hp -> 0% hp -> downed state. Downed state is opnieuw "100% hp" (aparte mechanic) met een zware degen.
1) geen kill voor rally voordat 'bar' 0 is (hetzij door de degen kant, hetzij door krijgen van damage via 'normale' wegen zoals attacks/ranged attacks/magic/aoe)- downed wordt dood
2) finisher - downed wordt dood
3) geen resurrect voordat 'bar' 0 is - downed wordt dood
Ranged attacks kunnen dus gewoon door de 2e bar heen pushen voor kill, of aoe attacks samen met de hoge degen ruimen het vanzelf op (kill via punt 1, genoeg schade doen dat de 'bar' tot 0 gaat).
Downed state gaat dus ook gewoon dood als ze niet snel genoeg rally-en (kill krijgen) of res krijgen. Iemand die downed is kun je prima negeren.
Vooral in WvWvW zag je dat goed. Amper finishers nodig omdat door de vele aoe's en ranged attacks de target vaak dood was voordat een finisher klaar was.
[ Voor 37% gewijzigd door Xanaroth op 02-05-2012 21:49 ]
Hij staat naast een gewone merchant. Wel handig om de prijzen te checken. Als je goed kijkt zie je namelijk dat hij de silver ore in zijn inventory voor meer geld aan de merchant kan verkopen dan op het auction houseVerwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:27:
ok maar moet je dan echt lopen wachten bij die vendor? dat lijkt mij niet zo ideaal
Principe van buy en sell orders. Idem als eigenlijk bij EVE online dusMyrdreon schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:20:
[...]
Het is gewoon een auction house.
Bij koop:
Optie 1: koop voor de op dat moment laagst aangeboden prijs
Optie 2: plaats koopvraag voor de prijs die jij wilt betalen en wacht af.
Verkoop hetzelfde:
Optie 1: verkoop voor de op dat moment hoogst geboden prijs.
Optie 2: plaats verkoop met jouw prijs en wacht af.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik vond het ook erg snel gaan en aangezien het liniair is zit je zo op lvl 80 volgens mij.Sneezzer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:28:
Ik vond trouwens het levellen wel erg snel gaan. Aangezien het vanaf lvl 10 liniair gaat heb ik uitgerekend dat ik na circa 20 dagen (van gemiddeld 3 uurtjes) al aan de 80 zal zitten... lijkt me erg vlot.
Verwijderd
Ik denk dat dat bij de launch anders zal zijn. Ze zullen de exp gain nu wel aangepast hebben voor de BWE, zodat mensen ook iets kunnen bereiken (unlocken van skills, etc.). Dit denk ik omdat er geen end game is en ze je toch bezig moeten houden tijdens het levelen en dan niet dat je 80 bent in een paar weken. Dan gaan mensen zo een ander spel spelen.
multi antwoord zonder quotes;
Ik had het met de down state exclusief over de battlegrounds, dat WvW over het algemeen zo'n enorm zergfest is dat het hele zootje via de AOE verdwijnt geloof ik meteen.
In een overmacht situatie vergroot de downstate de potentie om te rushen, aangezien het een zo goed als gegarandeerde down oplevert als de andere kant je probeert te finishen.
Ik heb het grootste gedeelte van het weekend bg's gedaan en daar heb je zeer veel te maken met 2 tot 4 man VS 2 tot 4 man situaties. In deze situaties is de hoeveelheid dmg die een gedownde persoon kan doen zeer relevant, de notie dat je deze personen kan negeren is bijzonder absurd.
Ik heb geen probleem met de duur van het ressen, enkel van het finishen. Als iemand "dood" is gegaan zou het niet zo lang moeten duren om er een eind aan te maken.
De impact van het downstate gebeuren is minder bij ongeorganiseerde pvp dan bij georganiseerde, waar het een enorme hoop extra balance problemen oplevert.
Ik had het met de down state exclusief over de battlegrounds, dat WvW over het algemeen zo'n enorm zergfest is dat het hele zootje via de AOE verdwijnt geloof ik meteen.
In een overmacht situatie vergroot de downstate de potentie om te rushen, aangezien het een zo goed als gegarandeerde down oplevert als de andere kant je probeert te finishen.
Ik heb het grootste gedeelte van het weekend bg's gedaan en daar heb je zeer veel te maken met 2 tot 4 man VS 2 tot 4 man situaties. In deze situaties is de hoeveelheid dmg die een gedownde persoon kan doen zeer relevant, de notie dat je deze personen kan negeren is bijzonder absurd.
Ik heb geen probleem met de duur van het ressen, enkel van het finishen. Als iemand "dood" is gegaan zou het niet zo lang moeten duren om er een eind aan te maken.
De impact van het downstate gebeuren is minder bij ongeorganiseerde pvp dan bij georganiseerde, waar het een enorme hoop extra balance problemen oplevert.
Domme vraag: Maar wat boeit die levelling speed. Omdat elk gebied scaled is (zelfs binnen de zones) maakt het echt niet uit welk level je bent.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
(er zit alleen downscaling in het PVE gebied, niet upscaling)lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:22:
Domme vraag: Maar wat boeit die levelling speed. Omdat elk gebied scaled is (zelfs binnen de zones) maakt het echt niet uit welk level je bent.
Misschien is het niet heel boeiend, maar je hebt tijdens het oplevellen wel steeds iets om naar uit te kijken, nieuwe gebieden, dungeons etc. Je kunt altijd weer terug en krijgt dan dezelfde uitdaging, maar toch, het is slechts 1x dat je iets doet wat je nog niet eerder hebt gedaan en waar je naartoe kunt groeien.
Als je 80 levels hebt dan is dat vrij veel, maar als je dat in 20 dagen weg speelt gaat het weer heel snel. In WaR deed ik zo'n jaar over de 80 levels maar goed...
Ik verwacht niet dat ze de hoeveelheid exp. naar beneden gaan tunen aangezien dat inhoud dat je verschillende events verplicht vaker moet doen cq meer pvp moet spelen zonder dat het je iets nieuws brengt maar puur om de gameplay te verlengen.
Vwb endgame, ik vind juist dat er een perfecte endgame is die me lang gaat bezighouden. Het hele WvWvW concept is voor mij de endgame. Wat dat aangaat vind ik het weer prettig dat je daar ook lekker door kunt levellen.
Kan niet wachten!
Verwijderd
Domme vraag is het niet, alleen zie ik het anders: jij wilt toch ook niet dat je werkelijk lvl 60 bent en pas in een gebied waar het ongeveer 30 is? Dat scalen leuk, maar in mijn voorbeeld is het niet handig. Ben je dalijk lvl 80 in een gebied van 40 en dan moet je de resterende gebieden doen zonder levelen? Of zie ik dit verkeerd? Blijf toch een gewoontebeestje en vind de bevestiging van mijn vooruitgang in de vorm van lvl up nog altijd fijn en dat verdwijnt als ik na 3 weken al max ben. Dat minpunt hebben we in gw1 al gehad (max lvl 20 in 2 dagen), hoop niet dat ze weer die fout maken.lanerios schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:22:
Ik vermoed dat er veel meer PVE content is dan nodig om level 80 te bereiken. Ik geloof dat ik met mijn Necro level 11 nog steeds maar 3% van de wereld gezien had, dit terwijl ik levelgewijs al meer dan 13% van het totaal zit. Je mag altijd naar hogere gebieden, of zelfs lagere level gebieden gaan die je nog niet gezien hebt. Voor zover ik weet krijg je altijd XP en is ieder gebied nog steeds relatief uitdagend door de scaling.
En als het niet je ding is om meer PVE content te doen wanneer je max level bent, omdat je het nut er niet van in ziet, dan kan je steeds de resterende content gebruiken om te ontdekken met een 2e karakter. En een 3e. En dan bij het 4e karakter de leuke gebieden er tussen uit nemen.
En als het niet je ding is om meer PVE content te doen wanneer je max level bent, omdat je het nut er niet van in ziet, dan kan je steeds de resterende content gebruiken om te ontdekken met een 2e karakter. En een 3e. En dan bij het 4e karakter de leuke gebieden er tussen uit nemen.
I'll do what I can, but expect very little.
Church!!!!4bit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:42:
Ik vermoed dat er veel meer PVE content is dan nodig om level 80 te bereiken. Ik geloof dat ik met mijn Necro level 11 nog steeds maar 3% van de wereld gezien had, dit terwijl ik levelgewijs al meer dan 13% van het totaal zit. Je mag altijd naar hogere gebieden, of zelfs lagere level gebieden gaan die je nog niet gezien hebt. Voor zover ik weet krijg je altijd XP en is ieder gebied nog steeds relatief uitdagend door de scaling.
Ik ben zelf een PVE-er in hart en nieren! en bovenstaande stuk spreekt mij zo erg aan in Guild Wars 2!
Als ik onderstaande bestel, heb ik recht op de Beta's toch?
http://www.bol.com/nl/p/g...edition/1004004012217444/
[ Voor 7% gewijzigd door Vecodo op 03-05-2012 14:02 ]
Dat is inderdaad de juiste versie.Vecodo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:54:
[...]
Church!!!!
Ik ben zelf een PVE-er in hart en nieren! en bovenstaande stuk spreekt mij zo erg aan in Guild Wars 2!
Als ik onderstaande bestel, heb ik recht op de Beta's toch?
http://www.bol.com/nl/p/g...edition/1004004012217444/
Sorry, GW2 is net als GW1 gericht op PVP/endgame, niet op levellen. Voor gear geld hetzelfde, ga er maar vanuit dat je instances/quests etc doet voor bepaalde skins, niet de stats (daar is o.a. transmute voor).Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:38:
[...]
Domme vraag is het niet, alleen zie ik het anders: jij wilt toch ook niet dat je werkelijk lvl 60 bent en pas in een gebied waar het ongeveer 30 is? Dat scalen leuk, maar in mijn voorbeeld is het niet handig. Ben je dalijk lvl 80 in een gebied van 40 en dan moet je de resterende gebieden doen zonder levelen? Of zie ik dit verkeerd? Blijf toch een gewoontebeestje en vind de bevestiging van mijn vooruitgang in de vorm van lvl up nog altijd fijn en dat verdwijnt als ik na 3 weken al max ben. Dat minpunt hebben we in gw1 al gehad (max lvl 20 in 2 dagen), hoop niet dat ze weer die fout maken.
En trouwens, in lvl30 gebied ben je altijd max lvl30. De scaling zorgt ervoor dat je 'ware' level wel doorgroeit en xp krijgt, maar je wordt niet sterker dan het maximum wat in de zone is toegestaan.
Drops/rewards veranderen trouwens wel mee schijnt het, zodat zelfs start zone interessant blijft voor lvl80 endgame.
En ze verplichten je niet om gebieden te doen - maar als je favoriete doel het levellen is kun je beter WoW ofzo spelen met een enorme grind totdat het spel begint, zo'n spel is GuildWars nooit geweest (eerst 3-6 maanden grinden om de rest bij te halen en eindelijk aan het echte spel -de endgame content- te beignnen).
Verwijderd
Vind je reactie een beetje jammer, iets van agressie proef ik en eerlijk gezegd kan ik het niet hebben als mensen meteen suggesties gaan doen om andere spellen te spelen.Myrdreon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:33:
[...]
Sorry, GW2 is net als GW1 gericht op PVP/endgame, niet op levellen. Voor gear geld hetzelfde, ga er maar vanuit dat je instances/quests etc doet voor bepaalde skins, niet de stats (daar is o.a. transmute voor).
En trouwens, in lvl30 gebied ben je altijd max lvl30. De scaling zorgt ervoor dat je 'ware' level wel doorgroeit en xp krijgt, maar je wordt niet sterker dan het maximum wat in de zone is toegestaan.
Drops/rewards veranderen trouwens wel mee schijnt het, zodat zelfs start zone interessant blijft voor lvl80 endgame.
En ze verplichten je niet om gebieden te doen - maar als je favoriete doel het levellen is kun je beter WoW ofzo spelen met een enorme grind totdat het spel begint, zo'n spel is GuildWars nooit geweest (eerst 3-6 maanden grinden om de rest bij te halen en eindelijk aan het echte spel -de endgame content- te beignnen).
Ik houd het hierbij, ga mijn punt niet weer herhalen, want het wordt door jou blijkbaar niet begrepen. Snap heel goed wat je hierboven beschrijft, alleen is dit niet wederzijds.
Launch!Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:49:
Zijn er al mensen die (net als ik) ontwenningsverschijnselen hebben? WANT MOAR BETA!
Verwijderd
Oooh dus je gaat niet meer in de beta's tot de launch (die ongeveer september zal worden voor zover ik kan vinden)?
Tuurlijk welVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:53:
[...]
Oooh dus je gaat niet meer in de beta's tot de launch (die ongeveer september zal worden voor zover ik kan vinden)?
Ik verwacht de launch overigens eind juni.
Nog een beta in mei en begin juni en dan hatzee
Verwijderd
denken jullie trouwens dat 25 mei er weer een beta weekendje zal zijn? of zullen ze na al deze feedback misschien ff een maandje over slaan?.. zelf hoop ik heel erg op 25 mei.. zou echt top uitkomen
Verwijderd
planning was elk laatste weekend van de maand tot aan de release. Dus daar ga ik ze ook gewoon aan houden 
Verwacht ook wel dat ze de opgebouwde characters wegkiepen, maar zou wel leuk zijn als je verder zou kunnen spelen. Iemand al enig idee of dit ergens gemeld is?
Verwacht ook wel dat ze de opgebouwde characters wegkiepen, maar zou wel leuk zijn als je verder zou kunnen spelen. Iemand al enig idee of dit ergens gemeld is?
Volgens mij hebben ze enkel gezegd dat ze ongeveer maandelijks een beta willen doen.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:07:
planning was elk laatste weekend van de maand tot aan de release. Dus daar ga ik ze ook gewoon aan houden
Verder verwacht ik nu, itt de closed beta, dat ze de chars houden als het niet belemmerend is, zo kunnen ze ook het verloop zien in het spel op grote schaal.
Denk zelf een weekendje eerder eigenlijk (ivm.de christelijke feestdagen van het weekend van de 25ste).
[ Voor 82% gewijzigd door Sneezzer op 03-05-2012 15:09 ]
Bron: https://forum-en.guildwar...ares-Me/page/4#post156938We did not confirm the once-a-month schedule people are quoting. We said “roughly” once a month and that the schedule is subject to change. This means it could be less frequent, depending on development.
Denk dat 90% van de beta spelers dit heeftVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:49:
Zijn er al mensen die (net als ik) ontwenningsverschijnselen hebben? WANT MOAR BETA!
Verwijderd
niet perse op 25 mei, maar zeker wel komt er deze maand nog een beta. Ze gaan elke beta steeds dingen aanpassen en verbeteren en dan weer kijken wat er nog moet gebeuren. Slim als je het mij vraagt.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:03:
denken jullie trouwens dat 25 mei er weer een beta weekendje zal zijn? of zullen ze na al deze feedback misschien ff een maandje over slaan?.. zelf hoop ik heel erg op 25 mei.. zou echt top uitkomen
Verwijderd
Ja kom op zeg, zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen...
Heb er altijd zo een hekel aan als ze niet gewoon duidelijk zijn. Geef gewoon een datum dat het open gaat, en ruim van tevoren. Niet zoals laatst een paar dagen...
Verwijderd
denk je niet als ze dat zouden weten dat ze het dan zeggen? Het hangt natuurlijk van meer af dan even de server open gooien, ze willen er ook nog wat aan hebben (het is namelijk een beta)Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:15:
[...]
Ja kom op zeg, zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen...
Heb er altijd zo een hekel aan als ze niet gewoon duidelijk zijn. Geef gewoon een datum dat het open gaat, en ruim van tevoren. Niet zoals laatst een paar dagen...
Verwijderd
Wat ik bedoel is dat het voor je fans beter is om een datum te weten (over 2 a 3 weken ofzo) dat er een beta gaat komen. Dan moet je als ontwikkelaar maar gaan wennen aan met deadlines te moeten werken. op deze manier frustreer je mensen alleen maar omdat er te weinig info is... Zoiets van: it's done when it's done...Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:17:
[...]
denk je niet als ze dat zouden weten dat ze het dan zeggen? Het hangt natuurlijk van meer af dan even de server open gooien, ze willen er ook nog wat aan hebben (het is namelijk een beta)
Uhmmm een beta is niet een sandbox maar iets dat echt van belang is voor een ontwikkelaar.
Als ze een datum noemen (3 weken van te voren bijv.) en ze halen hem niet, dan is het ook een tranendal.
Als ze een datum noemen (3 weken van te voren bijv.) en ze halen hem niet, dan is het ook een tranendal.
Verwijderd
kom op zeg, hoe moeilijk is het nu om iets te plannen en op te leveren? het is geen rocket science, en status updates of uberhaupt meer info zijn ver te zoeken...Sneezzer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:25:
Uhmmm een beta is niet een sandbox maar iets dat echt van belang is voor een ontwikkelaar.
Vergeet ook de skillpoints niet he mensen, toch wel een van de topredenen om (ook op lvl 80) de wereld te ontdekken.
User is overrated toch?Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:22:
[...]
Wat ik bedoel is dat het voor je fans beter is om een datum te weten (over 2 a 3 weken ofzo) dat er een beta gaat komen. Dan moet je als ontwikkelaar maar gaan wennen aan met deadlines te moeten werken. op deze manier frustreer je mensen alleen maar omdat er te weinig info is... Zoiets van: it's done when it's done...
Tja snap dat ze een slag om de arm willen houden. Er valt nog heel wat uit te werken en is altijd afwachten wat er uit de beta naar boven komt. Denk dat ze nog wel even werk hebben bij ANet. Zelf hoop ik vooral op een release die goed is; goed afgewerkt en goed uitgebalanceerd. Met een MMO heb je eigenlijk maar 1 echte kans, als het bij release niet goed zit dan kun je een solide community wel vergeten.
Verwijderd
oh ja idd dan is het pinksterren. nou weekje eerder rond de 20ste komt mij ook prima uit... zolang het maar niet de eerst van juni is.Sneezzer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:07:
[...]
Volgens mij hebben ze enkel gezegd dat ze ongeveer maandelijks een beta willen doen.
Verder verwacht ik nu, itt de closed beta, dat ze de chars houden als het niet belemmerend is, zo kunnen ze ook het verloop zien in het spel op grote schaal.
Denk zelf een weekendje eerder eigenlijk (ivm.de christelijke feestdagen van het weekend van de 25ste).
Ben benieuwd of asura en sylvari dan ook open zullen zijn. in de norn city was een portal met een groot stop teken erop... dus ben benieuwdVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:14:
[...]
niet perse op 25 mei, maar zeker wel komt er deze maand nog een beta. Ze gaan elke beta steeds dingen aanpassen en verbeteren en dan weer kijken wat er nog moet gebeuren. Slim als je het mij vraagt.
Zelf heb ik geen echte hele vervelende bugs meegemaakt. dat gedoe met uit ranged zijn en wel je skill kunnen gebruiken was niet optimaal, maar echte bugs zoals een guildy verelde dat hij door een gat in de map viel en maar bleef vallen (zijn character is totaal bugged nu) dat soort zaken heb ik totaal niet meegmaakt.
de fps vond ik zelf het meest irritante, maar daar zijn logische redenen voor en wat ik heb gelezen, komt dit met launch dik in orde.
Kom op joh, doe eens even rustig.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:28:
[...]
kom op zeg, hoe moeilijk is het nu om iets te plannen en op te leveren? het is geen rocket science, en status updates of uberhaupt meer info zijn ver te zoeken...
Het is geen rocket science, maar dat neemt niet weg dat de beta nut moet hebben ipv alleen een leuk speeltje voor de klant.
Iedereen wil graag meer, maar een aankondiging niet halen is een gruwelijke hoeveelheid huilende mensen en geflame voor niks. Laat ze lekker een goed doel uitwerken en dat dan testen ipv een beta rushen omdat ze het beloofd hebben.
Verwijderd
Kwam net dit tegen op het beta forum:
'Hey, so when playing the beta this weekend I noticed something.
All events are small little things which if I lose, I don’t care cause it doesn’t affect me from doing something else.
What I would like to see, is some events that will actually stop you from doing other things if you fail, meaning if you fail, you yourself can launch your own event that can let you “try again”. Here’s an example:
For the humans, you fight the centaur throughout all of Queensdale. Why not have it, so a giant centaur army comes, and pushes/destroy all the barracks and towns, until at a certain point ,if you do defeat the giant army, they push into Divinity Reach and everybody has to start fighting.
Of course an event like that would have to be quite rare, but when I heard of dynamic events changing, that is what I thought of, not the small little missions that reappear every 5 minutes and let you farm copper, karma and exp.
Giant events, that could actually change the world, where hundreds or thousands of people would fight against thousands of npc’s to defend what they care about.
Anet, if you add something like this, I don’t care if I have to wait till say the net expansion, you will easily gain the title of Best MMO of 2012, even though its currently the best MMO of all time :P"
"Just keep in mind that you’ve seen only a small part of the game. Unfortunately it’s not very welcoming to new players to lock down entire sections of the zones when they fail events. Later on we might not be so forgiving…"
Hier werd ik zeer enthousiast van!
'Hey, so when playing the beta this weekend I noticed something.
All events are small little things which if I lose, I don’t care cause it doesn’t affect me from doing something else.
What I would like to see, is some events that will actually stop you from doing other things if you fail, meaning if you fail, you yourself can launch your own event that can let you “try again”. Here’s an example:
For the humans, you fight the centaur throughout all of Queensdale. Why not have it, so a giant centaur army comes, and pushes/destroy all the barracks and towns, until at a certain point ,if you do defeat the giant army, they push into Divinity Reach and everybody has to start fighting.
Of course an event like that would have to be quite rare, but when I heard of dynamic events changing, that is what I thought of, not the small little missions that reappear every 5 minutes and let you farm copper, karma and exp.
Giant events, that could actually change the world, where hundreds or thousands of people would fight against thousands of npc’s to defend what they care about.
Anet, if you add something like this, I don’t care if I have to wait till say the net expansion, you will easily gain the title of Best MMO of 2012, even though its currently the best MMO of all time :P"
"Just keep in mind that you’ve seen only a small part of the game. Unfortunately it’s not very welcoming to new players to lock down entire sections of the zones when they fail events. Later on we might not be so forgiving…"
Hier werd ik zeer enthousiast van!
Verwijderd
hehe.. ja zoeiets zit er zeker aan te komen.. had ook ergens gelezen dat hele dorpen (inclusief vendors etc.) kunnen verbranden en dan is het dus echt even pech als je daar nu net moet zijn.. jammer had je maar beter je best moeten doen
... komt vast wel goed met de "onvergevelijkheid" van sommige grotere events
Verwijderd
Ja, want dat was toch wel 1 van de dingen die me nog wat zorgen baarden. Ze hadden dat namelijk beloofd en ik merkte er eigenlijk niks vanVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:39:
hehe.. ja zoeiets zit er zeker aan te komen.. had ook ergens gelezen dat hele dorpen (inclusief vendors etc.) kunnen verbranden en dan is het dus echt even pech als je daar nu net moet zijn.. jammer had je maar beter je best moeten doen... komt vast wel goed met de "onvergevelijkheid" van sommige grotere events
Heb ook echt het gevoel dat ze luisteren naar de fans. Als je op de beta forums kijkt, worden veel issues beantwoord door devs en moderators. Die zorgen ervoor dat de mensen die het op moeten lossen het weten en gaan er achteraan.
Dit vind ik echt een goed teken.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 15:50 ]
Zou me niet verbazen als ze deze rassen tot release bewaren. Toch ook wel leuk als er voor beta spelers ook nog wat nieuws valt te ontdekken.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:34:
Ben benieuwd of asura en sylvari dan ook open zullen zijn. in de norn city was een portal met een groot stop teken erop... dus ben benieuwd
Vervelende bugs heb ik ook verassend weinig gezien, dus dat is wel hoopvol. Wel denk ik dat er nog heel veel werk te verrichten is om ranged en melee meer te balanceren. Melee is nu gewoon niet echt de moeite waard, omdat met ranged alles zoveel makkelijker gaat dat je wel gek bent om melee te gaan spelen.Zelf heb ik geen echte hele vervelende bugs meegemaakt. dat gedoe met uit ranged zijn en wel je skill kunnen gebruiken was niet optimaal, maar echte bugs zoals een guildy verelde dat hij door een gat in de map viel en maar bleef vallen (zijn character is totaal bugged nu) dat soort zaken heb ik totaal niet meegmaakt.
De aanpassingen om het meer gebalanceerd te maken zullen nogal breed moeten zijn:
- AI moet niet meer simpelweg de spelers dichtbij uitkiezen
- Aggro moet duidelijker aangeven worden
- Damage scaling is veel te extreem waardoor mensen door een enkele aanval worden geveld
- Duidelijker aangeven van speciale aanvallen
- Meer ranged attacks zodat het voor ranged ook spannender wordt
- Duidelijkere tutorial voor nieuwe spelers om combat te leren
- etc
Tja FPS was niet helemaal lekker, maar dat komt wel. Vond het ook niet dramatisch moet ik eerlijk zeggen, alleen in grote groepen of steden. Is al aangegeven dat de release versie stukken beter gaat worden.de fps vond ik zelf het meest irritante, maar daar zijn logische redenen voor en wat ik heb gelezen, komt dit met launch dik in orde.
Verwijderd
hehe.. maar denk je even in wat er zou gebeuren als de hele starter zones in vlammen zouden staan... de hoeveelheid Q_Q is dan niet meer te overzien. Ik had ergens gelzen (paar jaar terug) dat echt iedereen in de map incl. de npc mee moeten helpen anders gaat het fout. Dit lijkt mij daarom meer iets voor veel hogerer gebieden.. misschien zelfs wel eindgebieden (of het unlocken van een dungeon.. wie weet.. zijn tal van mogelijkheden)Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Ja, want dat was toch wel 1 van de dingen die me nog wat zorgen baarden. Ze hadden dat namelijk beloofd en ik merkte er eigenlijk niks van.
dit denk ik zelf ook... maar het kan natuurlijk ook wel een marketing truck zijn om ze juist wel te laten zien.. die asura hebben we een bepaalde aantrekkingskracht.. er totaal niets over vermelden is misschien dan niet het slimsteMorrar schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:43:
[...]
Zou me niet verbazen als ze deze rassen tot release bewaren. Toch ook wel leuk als er voor beta spelers ook nog wat nieuws valt te ontdekken.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 15:52 ]
Vandaar dat ik gisteren deze in elkaar gebrouwen heb.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:49:
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Heb ook echt het gevoel dat ze luisteren naar de fans. Als je op de beta forums kijkt, worden veel issues beantwoord door devs en moderators. Die zorgen ervoor dat de mensen die het op moeten lossen het weten en gaan er achteraan.
Announcements
Forum Closed to Posts 9:00 AM PDT Wednesday, May 2
The ArenaNet team would like to thank you for posting feedback about the first Guild Wars 2 Beta Weekend Event. Your feedback will help us improve the game. Thank you!
The forums will be closed for posting, starting tomorrow, May 2 at 9:00 AM PDT (to see this time in your time zone, please visit this link). This will allow our teams to read and sift through all of your feedback.
The forums will remain in read-only mode for a few weeks.
Dat is de kunst van het plannen. Ik vind anderhalve week het absolute minimum. Ik wil het absoluut(!) niet missen, maar ik zo ook graag op de weekends wanneer er géén BWE is eens een dagje uit plannen ofzo. Voor de volgende 2 weekends heb ik wel iets kunnen plannen, maar uit vrees dat ik de BWE zou missen ga ik niets plannen voor de volgende weekends, jammer.Sneezzer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:35:
[...]
Iedereen wil graag meer, maar een aankondiging niet halen is een gruwelijke hoeveelheid huilende mensen en geflame voor niks. Laat ze lekker een goed doel uitwerken en dat dan testen ipv een beta rushen omdat ze het beloofd hebben.
Laten we het nou niet nog makkelijker maken he ?Morrar schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:43:
[...]
- Aggro moet duidelijker aangeven worden
- Damage scaling is veel te extreem waardoor mensen door een enkele aanval worden geveld
- Duidelijker aangeven van speciale aanvallen
Ik vond dit juist de hele uitdaging. Uitzoeken welke attacks je wel en welke je niet moest dodgen. Je moest iig constant blijven opletten.
Enorm verfrissend en leuk vond ik dat juist, en ik hoop dat ze dat niet gaan aanpassen.
Het is maar een spelletje heAndrewBourgeois schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
[...]
Dat is de kunst van het plannen. Ik vind anderhalve week het absolute minimum. Ik wil het absoluut(!) niet missen, maar ik zo ook graag op de weekends wanneer er géén BWE is eens een dagje uit plannen ofzo. Voor de volgende 2 weekends heb ik wel iets kunnen plannen, maar uit vrees dat ik de BWE zou missen ga ik niets plannen voor de volgende weekends, jammer.
Gaat niet over makkelijker of niet, het was gewoon pure willekeur. Event bosses schalen gewoon op in schade tot het punt dat hun gewone attacks je in een klap uitschakelen. Aangezien je niet kon zien of je aggro had en die gewone attacks niet (duidelijk) zichtbaar zijn (in grote groepen) is het pure willekeur. Ik vind moeilijkheid leuk en vind het dodgen ook prima, maar willekeurig neergemaaid worden is een ander verhaalActualFantasy schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:22:
[...]
Laten we het nou niet nog makkelijker maken he ?
Ik vond dit juist de hele uitdaging. Uitzoeken welke attacks je wel en welke je niet moest dodgen. Je moest iig constant blijven opletten.
Enorm verfrissend en leuk vond ik dat juist, en ik hoop dat ze dat niet gaan aanpassen.
Daarnaast moet er ook een zekere balans zijn tussen melee en ranged, anders pakt iedereen massaal ranged (dit gebeurde al in de beta, warriors met guns). Dan blijven er uiteindelijk alleen ranged en caster professions over en dat zou heel zonde zijn.
Kortom, ik ben het met je eens dat het systeem niet fudamenteel moet veranderen, maar wel beter getuned moet worden.
[ Voor 48% gewijzigd door Morrar op 03-05-2012 16:28 ]
Maar dat is toch logisch? Nieuwe spelers hebben maar 1-2 steden en speelbare regio's, dus amper keuze waardoor Anet enorm vergevingsgezind moet zijn om het speelbaar te houden. Anders krijg je een te grote groep die geen speelbare content heeft als er niet genoeg hulp is (en je ziet vaak genoeg in games dat de begin zones een stuk dunner bevolkt zijn..) of als een event te weinig is gedaan en uit de hand gelopen is. Daarbij zijn het nieuwe spelers die dingen niet weten/uitproberen en veel skills nog niet hebben, waardoor ook naar skills/gear kijkend het niveau veel lager moet zijn.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Ja, want dat was toch wel 1 van de dingen die me nog wat zorgen baarden. Ze hadden dat namelijk beloofd en ik merkte er eigenlijk niks van
Kijkend naar de endgame echter... ze wisten in GW1 genoeg problemen uit de hoge hoed te toveren. Denk aan Lich King die bij NightFall ineens samenwerkte met Shiro omdat abaddon ze had gerekruteerd en ontelbaar veel party's hebben gewiped.
Ga er maar vanuit dat (als het niet in dit deel is) er wel een uitbreiding komt waarin we veel ergere dingen tegenkomen dan 1 draakje - en dat er best een map zal komen waar je niet solo naar binnen loopt.
Bijvoorbeeld whatever-it-is dat de reden achter de awakening zit en dat de draken tegen elkaar doet vechten, de resterende dragon champions, en is Primordus nu echt dood na GW1?
[ Voor 24% gewijzigd door Xanaroth op 03-05-2012 16:38 ]
Verwijderd
hahaSagaris schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:55:
[...]
Vandaar dat ik gisteren deze in elkaar gebrouwen heb.![]()
[afbeelding]
Lol, had niet verwacht dat er al mensen verslavingsverschijnzelen zouden hebben voor releaseAndrewBourgeois schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:13:
[...]
Dat is de kunst van het plannen. Ik vind anderhalve week het absolute minimum. Ik wil het absoluut(!) niet missen, maar ik zo ook graag op de weekends wanneer er géén BWE is eens een dagje uit plannen ofzo. Voor de volgende 2 weekends heb ik wel iets kunnen plannen, maar uit vrees dat ik de BWE zou missen ga ik niets plannen voor de volgende weekends, jammer.
Mijn vriendin en ik spelen beide, maar het is toch echt niet zo dat we ons sociale leven af gaan/willen stemmen op een spel, tenminste dat lijkt me vrij ingezond.
Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Als melee zijnde moet je gewoon proberen achter de npc te blijven, als hij draait is dat het moment om weg te rollenMorrar schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:23:
[...]
Gaat niet over makkelijker of niet, het was gewoon pure willekeur. Event bosses schalen gewoon op in schade tot het punt dat hun gewone attacks je in een klap uitschakelen. Aangezien je niet kon zien of je aggro had en die gewone attacks niet (duidelijk) zichtbaar zijn (in grote groepen) is het pure willekeur. Ik vind moeilijkheid leuk en vind het dodgen ook prima, maar willekeurig neergemaaid worden is een ander verhaal
Daarnaast moet er ook een zekere balans zijn tussen melee en ranged, anders pakt iedereen massaal ranged (dit gebeurde al in de beta, warriors met guns). Dan blijven er uiteindelijk alleen ranged en caster professions over en dat zou heel zonde zijn.
Kortom, ik ben het met je eens dat het systeem niet fudamenteel moet veranderen, maar wel beter getuned moet worden.
Ik wacht er inderdaad al jaren op, en aangezien ik veel werk, kan ik maar 1 game spelen. Je kan maar 1 weekend per maand spelen dus 'k wil dit echt niet missen. De andere 3 weekends zou ik wel mijn sociaal level willen behouden, daarom verwacht ik ook een wat betere planning van hen...
Punt is een beetje dat ze nu in het ad-hoc deel van de ontwikkeling zitten waarbij ze een deel van de bevindingen uit de bwe zullen verwerken én de feedback van de users. Ik geef toe dat het meeste werk goed te plannen zal zijn, maar wellicht komt er ook bijv. een back-end overhaul (aangezien die volgens mij kraakte) waarbij plannen wat lastiger is maar wel zeer belangrijk om het goed te krijgen voor een volgende bwe.
Dan heb ik liever dat, als ze het dinsdags klaar hebben, ze dan pas de beta aankondigen. Maar dan wel zo snel mogelijk, wil dan niet nog langer wachten >;-p
Edit: ach, linksom of rechtsom zullen ze het toch niet iedereen naar het zin kunnen maken.
Dan heb ik liever dat, als ze het dinsdags klaar hebben, ze dan pas de beta aankondigen. Maar dan wel zo snel mogelijk, wil dan niet nog langer wachten >;-p
Edit: ach, linksom of rechtsom zullen ze het toch niet iedereen naar het zin kunnen maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 03-05-2012 17:01 ]
Verwijderd
Goede zet dat ze geen datum aangeven voor volgende beta, het gaat ze dus echt om feedback en het fine tunen van de game. Ik zie liever een steeds soepelere/"bug loze" game in de loop van de beta's, ipv een datum die vast staat met amper vooruitgang op het gebied van lag en slordigheidjes etc.
Ze mogen me smerig misbruiken met die beta's, en als ik geen datum krijg van de next date
accepteer ik dat ook. Just give me a damn good launch. ^^
Ze mogen me smerig misbruiken met die beta's, en als ik geen datum krijg van de next date
En het zijn tenslote ex-Blizzard werknemers van het originele World of Warcraft (niet de MMO! ). Dus de oldskool 'its done when its done' mensen die de reputatie van Blizzard hebben opgebouwd.
Gezien die achtergrond, en GW1, is het zeker de moeite waard om af en toe wat langer te wachten op nieuws.
Gezien die achtergrond, en GW1, is het zeker de moeite waard om af en toe wat langer te wachten op nieuws.
Originele World of Warcraft, niet de MMO? World of Warcraft is nooit iets anders dan een MMO geweest?Myrdreon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:11:
En het zijn tenslote ex-Blizzard werknemers van het originele World of Warcraft (niet de MMO! ). Dus de oldskool 'its done when its done' mensen die de reputatie van Blizzard hebben opgebouwd.
Daarnaast zijn het behoudens Mike O'Brien nu niet zozeer echt grote namen. Strain is gedurende korte tijd lead programmer geweest voor WoW en werkt daarnaast al jaren niet meer voor ArenaNet of NCSoft. Terwijl Wyatt als voormalig senior programmer bij battle.net nu ook niet meer voor ArenaNet werkt, maar binnen En Masse Entertainment (werkt aan TERA).
Vele andere huidige werknemers hebben niets met Blizzard te maken.
Echt gaaf!
Ook dit soort dingen vind ik best origineel en vernieuwend voor een MMO
P.S. Beetje offtopic, maar de muziek in dit spel vind ik ook best goed. Soundtracks zijn o.a. hier te vinden:
YouTube: Guild Wars 2 SoundTrack
[ Voor 36% gewijzigd door Morrar op 03-05-2012 22:58 ]
Wow echt super vet, daar ga ik ook wel even naar zoeken, naar zulke dingen. Wat ik wel jammer vind tenopzichte van GW1 is dat de movement nu best wel raar en onnatuurlijk eruit lijkt te zien bij springen, dat was me eerder nog niet opgevallen.
Jammer dat het niet assasins creed smooth/natuurlijk eruit ziet, het ziet er wat houterig uit.
Jammer dat het niet assasins creed smooth/natuurlijk eruit ziet, het ziet er wat houterig uit.
Ja de bewegingen zijn nog niet helemaal 100% prettig. Ook op de beweging van de Charr is wel behoorlijk wat kritiek geweest. Hopelijk tunen ze het nog voor release. Aan de andere kant vond ik het in het spel niet echt storend, het speelde gewoon lekker.LeVortex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:36:
Wow echt super vet, daar ga ik ook wel even naar zoeken, naar zulke dingen. Wat ik wel jammer vind tenopzichte van GW1 is dat de movement nu best wel raar en onnatuurlijk eruit lijkt te zien bij springen, dat was me eerder nog niet opgevallen.
We hebben hem geprobeerd met een aantal guildes, erg uitdagend, hehe, volgende beta opnieuw proberen - en dan hopelijk wel slagen! Ze hebben er een hoop leuke events in gestopt.
Zo een jumping puzzle in WvW is toch gewoon vragen om daar te gaan staan, iets voor het einde, om dan anderen daar te ganken/van de platformpjes te duwen met spells ofzo.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik heb ook heel wat uurtjes gespeelt al en tot nu toe was het me eigenlijk ook niet zo super opgevallen, maar als je dan soort van jump puzzels hebt dan lijkt het me toch storend als ze zo bewegen. Inderdaad hopelijk nog iets getweaked, kan niet wachten op de volgende beta. Ga lekker PvP'en dan. Ik heb heb alle races al gehad en bijna alle professions, sommige weiger ik te spelen though zoals de engineerMorrar schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:39:
[...]
Ja de bewegingen zijn nog niet helemaal 100% prettig. Ook op de beweging van de Charr is wel behoorlijk wat kritiek geweest. Hopelijk tunen ze het nog voor release. Aan de andere kant vond ik het in het spel niet echt storend, het speelde gewoon lekker.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.