Voor diegenen die heilig geloven in een beta eens per maand. Zie quote van Regina Buenaobra, Community Manager @ ArenaNetWe did not confirm the once-a-month schedule people are quoting. We said “roughly” once a month and that the schedule is subject to change. This means it could be less frequent, depending on development.
Secondly, the game will be released when it is ready, regardless of what you have seen retailers displaying on their sites. I’ve seen different online retailers change their supposed release dates of Guild Wars 2 many times over the past 3 years. :-) When we are ready to announce it, we will.
Dit soort jump-puzzels zaten ook al in SWTOR om bij holocrons te komen.
Verwijderd
De engineer is de enige die ik heb gespeeld, juist omdat hij met niet leuk leek, maar het is echt geweldig. Vooral met een rifle. Ik vond het echt heel vet.LeVortex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:54:
[...]
Ik heb ook heel wat uurtjes gespeelt al en tot nu toe was het me eigenlijk ook niet zo super opgevallen, maar als je dan soort van jump puzzels hebt dan lijkt het me toch storend als ze zo bewegen. Inderdaad hopelijk nog iets getweaked, kan niet wachten op de volgende beta. Ga lekker PvP'en dan. Ik heb heb alle races al gehad en bijna alle professions, sommige weiger ik te spelen though zoals de engineer. Volgens mij heb ik de rest gehad tot minimaal level 15 op de thief na.
Enige mindere was de turrets, die vrij zwak waren.
Verwijderd
Dit gebeurt al een beetje he in de vroege startzones. Voorbeeld:Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:39:
hehe.. ja zoeiets zit er zeker aan te komen.. had ook ergens gelezen dat hele dorpen (inclusief vendors etc.) kunnen verbranden en dan is het dus echt even pech als je daar nu net moet zijn.. jammer had je maar beter je best moeten doen... komt vast wel goed met de "onvergevelijkheid" van sommige grotere events
In kessex hills is iig één groot centaur camp. Push je de dynamic events helemaal naar het einde zodat je de centaur boss verslaat en het camp uitroeit dan zie je ook echt vendors en guards in het centaur camp komen. Wat dat betreft krijg je dan een heuse outpost erbij!
En een voorbeeld de andere kant op: in de lvl 15-25 zone van de Charr (diessa plateau) is een town (town of nageling). Op mijn world was die het grootste gedeelte van de beta bezet door een giant boss. Die boss had letterlijk alle vendors/npc's in dat dorp uitgemoord (je zag de corpses nog liggen). Ik heb het zelf niet gedaan vanwege gebrek aan spelers daar in de buurt, maar ik kan me voorstellen dat als je die giant verslaat de town weer veilig is en je er weer echt rond kan lopen en spullen kan kopen/verkopen. Bovendien kun je dan het waypoint daar ook weer gebruiken want het was nu contested.
Dus wat dat betreft zitten al die eventfails er echt wel in. Wat denk ik het grootste probleem van de beta was, was dat er honderden spelers in dezelfde zone rondliepen en dus alle dynamic events richting de win-state pusheden ipv een wat normalere post-release worldstate met events die meer gebalanceerd zijn.
Dat is denk ik ook de reden waarom zoveel spelers (incl mijzelf) hebben gemerkt dat dynamic events best vaak resetten. Heb je net dat centaur camp uitgemoord, 3 minuten later is het er weer. Dit komt natuurlijk omdat je zoveel spelers hebt. Als het dan 1 uur duurt dan hebben spelers die net iets later komen niks meer te doen. Alles is al uitgemoord en at peace.
Ik weet niet of ik het ergens heb gelezen, of dat ik het zelf in mijn hoofd zit (dus neem dit met een korrel zout). Maar ik kan me voorstellen dat events vaker voorkomen als er meer spelers in een area zitten en minder vaak resetten/voorkomen als er minder spelers zijn. Dus post-launch moet het wel beter gaan lijkt me.
Ps. Ik vond het tijdens de beta leuker om in kleinere groepen rond te lopen (<10 man) dan in een grote zerg. Het is dan niet alleen uitdagender, maar je merkt ook dat je meer plezier hebt en tja.... het voelt gewoon beter.
Verwijderd
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Wouter. Ze hebben de events inderdaad vaker gereset omdat sommige mensen (die later kwamen) dan niets meer te doen zouden hebben. Wat ze gedaan hebben is logisch, omdat je liever mensen de dynamic events laat zien die misschien niet helemaal uitpakken zoals bedoeld (je merkt als speler dat je invloed uitoefent op de wereld niet echt), dan helemaal niks laten zien.
Als je bijv 3 weken na de launch een nieuwe char zou beginnen, dan denk ik dat meteen een ander verhaal hebt.
Als je bijv 3 weken na de launch een nieuwe char zou beginnen, dan denk ik dat meteen een ander verhaal hebt.
Verwijderd
Dit was al enkele maanden geleden duidelijk gemaakt dat je een soort van "rested" bonus kan aankopen. Niet echt iets nieuws dus..Zephyer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:41:
Las vanmorgen over deze site van Anet... beetje jammer dat je dus XP kan 'kopen' straks...
[afbeelding]
Link
Verwijderd
Klink heel aannemlijk dat de events in de starting zone een beetje aangepast waren voor de beta. Zelf heb ik ook een event gedaan ergens in een grot waar echt niemand te vinden was. Dat verliep heleaas niet best, maar wat wel grappig was, was dat ook als het event faalde je karma/gold etc. kreeg. De npc was helaas wel nekkie.. dus het snel nog een keer doen lukte echt niet.
Die npc verkocht waasrchijnlijk iets, maar daar kan je dan mooi niet bij komen.. negatieve uitkomtst, maar erg grote impact op de wereld.. nee
..
trouwens heb nu best wat filmpjes op youtube gezien, maar ik verbaas mij nog wel steeds hoe veel mensen het nog spelen zoals wow.. dat hele stilstaan is echt niet meer van deze tijd. Volgdende beta moeten ze maar een extra condition invoeren =als(;speler staat langer dan 1 sec stil; dan 150 dmg per sec; goed werk buddy.. je snapt het
)
Die exp boost vind ik misschien wel een optie als ik mijn 2de of 3de character maak voor een specifiek einddoel, maar vooral in het begin zal ik dit zeker niet gebruiken. Heb totaal nog geen behoefte om er doorheen te rushen
Die npc verkocht waasrchijnlijk iets, maar daar kan je dan mooi niet bij komen.. negatieve uitkomtst, maar erg grote impact op de wereld.. nee
trouwens heb nu best wat filmpjes op youtube gezien, maar ik verbaas mij nog wel steeds hoe veel mensen het nog spelen zoals wow.. dat hele stilstaan is echt niet meer van deze tijd. Volgdende beta moeten ze maar een extra condition invoeren =als(;speler staat langer dan 1 sec stil; dan 150 dmg per sec; goed werk buddy.. je snapt het
Dit was dacht ik al te zien ook bij die commerce functie in de beta. ja het is wel een beetje nep, maar ze moeten ook geld verdienen en het voordeel is alleen tijdbesparend.. had je in gw ook al wat voorbeelden van.. zo kon je een skill pack kopen.. dat scheelde echt een hele berg tijd.. en het was echt een koopje.Zephyer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:41:
Las vanmorgen over deze site van Anet... beetje jammer dat je dus XP kan 'kopen' straks...
[afbeelding]
Link
Die exp boost vind ik misschien wel een optie als ik mijn 2de of 3de character maak voor een specifiek einddoel, maar vooral in het begin zal ik dit zeker niet gebruiken. Heb totaal nog geen behoefte om er doorheen te rushen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 09:56 ]
Ja het is inderdaad dat je sneller XP krijgt, niet dat je gratis XP krijgt. Wat dat betreft vind ik de 10% damage boost dan erger, dat geeft je ook echt een voordeel over anderen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:44:
[...]
Dit was al enkele maanden geleden duidelijk gemaakt dat je een soort van "rested" bonus kan aankopen. Niet echt iets nieuws dus..
Maar goed, vergeet niet dat je ook met gold gems kan kopen. Dus alles wat voor echt geld beschikbaar is, is uiteindelijk ook beschikbaar voor in-game gold. Je moet dan alleen langer grinden; hopelijk maken ze die prijzen alleen niet heel onrealistisch.
Denk dat je jezelf op een gegeven moment ook af moet vragen wat je erger vindt; dat er bepaalde mensen zijn die een boost kopen of dat iedereen een vast bedrag per maand moet gaan neerleggen. Ik vind de keuzevrijheid wel prettig eigenlijk. Denk niet dat ik 13 euro / maand in de cash shop ga steken, maar aan de andere kant is af en toe een aankoop doen niet zo gek als je bedenkt dat je verder niet betaalt.
[ Voor 22% gewijzigd door Morrar op 04-05-2012 10:00 ]
Waarom? Het is niet dat je er veel voordeel van krijgt. Je zal misschien in de beginperiode (eerste paar weken gok ik) profijt hebben van het feit dat jij net wat eerder level 80 bent en dus net wat eerder toegang hebt toch hogere level gear. Echter zal iedereen redelijk snel (het zal eerder een paar weken kosten om dat level te behalen, in plaats van maanden in andere MMO's) diezelfde level 80 bereiken en dan is je voordeel weg aangezien iedereen op dat level even sterk is. Zeker in the long run heb je geen schijt aan die XP bonuses. Daarnaast geldt die XP boost alleen voor XP die je behaalt met het verslaan van monsters, dus niet event rewards. Je krijgt al niet al te veel XP voor het killen van een monster, dus die boost zal ook niet veel uitmaken.Zephyer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:41:
[afbeelding]
Link
En inderdaad wat de poster boven me zegt, je kunt met ingame gold ook gems kopen, dus in principe heeft 100% van de ingame population toegang tot 100% van de gem store.
A.Net heeft een store weten te creëren waar 0 voordeel uit te halen is. Enige wat misschien verkeerd kan uitpakken is de Guild Influence die je in de store kan kopen, maar dat moet nog uitwijzen of het daadwerkelijk veel impact zal hebben. Dan nog geldt dat je gems met ingame gold kunt kopen.
*edit: Scrap what I just said, Guild Influence is niet meer in de store te vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Sagaris op 04-05-2012 10:19 ]
Waar zie jij een 10% damage boost in de Gem Store??Morrar schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:57:
Wat dat betreft vind ik de 10% damage boost dan erger, dat geeft je ook echt een voordeel over anderen.
En als die boost er wel is zal die niet werken in PVP.
Verwijderd
idd.. je hoeft je echt geen zorgen te maken dat iemand OP kan worden met een zak geld. dat was al niet zo in GW waar ze lekker hebben kunnen testen met micro transacties.. en in gw2 zal deze weg doorgezet worden.
micro transacties en veel uitbreidingen (zijn al artikels te vinden waarin ze aangeven nog vele jaren content uit te gaan brengen) zullen de cash genereren.. vind ik persoonlijk een veel prettigere manier dan die maandelijkse betalingen. je kan er lang of kort over praten, maar met maandelijkse verplichtingen is de verslavingsfactor/de noodzaak om online te "moeten" gewoon hoger.. dit gaat naar mijn mening in tegen het feit dat je online komt vanwege je contacten/spelplezier.
micro transacties en veel uitbreidingen (zijn al artikels te vinden waarin ze aangeven nog vele jaren content uit te gaan brengen) zullen de cash genereren.. vind ik persoonlijk een veel prettigere manier dan die maandelijkse betalingen. je kan er lang of kort over praten, maar met maandelijkse verplichtingen is de verslavingsfactor/de noodzaak om online te "moeten" gewoon hoger.. dit gaat naar mijn mening in tegen het feit dat je online komt vanwege je contacten/spelplezier.
Ik gok dat dat een voorbeeld is dat hij in general niet zou willen zien. Want dat ding bestaat inderdaad niet.AndrewBourgeois schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Waar zie jij een 10% damage boost in de Gem Store??
Excuses, werd besproken op het GW2 forum maar het zit wat ingewikkelder in elkaar. De damage boost zit in die mystic boxes waarvoor je mystic keys moet hebben om ze te unlocken. Deze keys droppen in-game, maar ik heb er heel erg weinig gezien (ongeveer 10 boxes tegenover 1 key en je krijgt nog 1 key via quest geloof ik). Je kunt keys echter ook kopen via de gem store. Vandaar dat het aan elkaar gekoppeld was, maar er is inderdaad niet direct een damage boost te krijgen via de shop.AndrewBourgeois schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:15:
[...]
Waar zie jij een 10% damage boost in de Gem Store??
Denk dat het probleem wel mee zal vallen (vooral omdat je gems met gold kunt kopen) maar de grenzen zijn wel een beetje vaag. Hoe eerlijk het is zal van de prijs van gems in gold afhangen en of de hoeveelheid grindwerk enigzins redelijk blijft t.o.v. de portomonnee trekken
Dit was het topic geloof ik:
https://forum-en.guildwar...isturbing-contents/page/1
Daarin wordt overigens ook gezegd dat het niet in WvW (en PVP?) werkt... Dan boeit het dus eigenlijk ook niet echt.
[ Voor 36% gewijzigd door Morrar op 04-05-2012 14:10 ]
Oeh, dat wist ik niet. Echter lees ik dat die dingen alleen voor PvE gelden, dus dan nog maakt het niet uit. Daarnaast kun je door voedsel en drank ook buffs krijgen, dus ik zie nog steeds het probleem niet.
10% is niet echt schrikbarend, als je bedenkt dat er traits zijn die 15-20% boost geven. Als iemand dus niet optimale traits gebruikt, zal zijn damage alsnog lager zijn dan iemand zonder geld.
De XP is ook een lachertje, zoals gezegd heb je daar hooguit paar dagen profijt van. Helaas ben je dan een van de weinige 80-ers, dus zal sommige content onmogelijk zijn omdat je te weinig mensen hebt om het event te winnen. Schiet je er dus niks mee op uiteindelijk...
Afgelopend BWE waren mensen al lvl30 ofzo in de 2-3 dagen tijd en dan was het nog de 1e beta dus relatief weinig kennis, zal nog sneller gaan bij de release als men de juiste gear/trait/maps weet voor optimale levelling snelheid.
De XP is ook een lachertje, zoals gezegd heb je daar hooguit paar dagen profijt van. Helaas ben je dan een van de weinige 80-ers, dus zal sommige content onmogelijk zijn omdat je te weinig mensen hebt om het event te winnen. Schiet je er dus niks mee op uiteindelijk...
Afgelopend BWE waren mensen al lvl30 ofzo in de 2-3 dagen tijd en dan was het nog de 1e beta dus relatief weinig kennis, zal nog sneller gaan bij de release als men de juiste gear/trait/maps weet voor optimale levelling snelheid.
[ Voor 19% gewijzigd door Xanaroth op 04-05-2012 14:44 ]
In aion kan je ook XP boosts kopen.
Maar guys, ik zit met quests nu al 5 lvls boven de gemiddelde quest. GW2 zal ook ongetwijfeld gemaakt zijn zodat je op quests van jouw level een volledig level hoger kan worden.
Zo'n xp boost is alleen handig als je een alt maakt en geen zin hebt om weer een storyline te doorlopen.
Maar guys, ik zit met quests nu al 5 lvls boven de gemiddelde quest. GW2 zal ook ongetwijfeld gemaakt zijn zodat je op quests van jouw level een volledig level hoger kan worden.
Zo'n xp boost is alleen handig als je een alt maakt en geen zin hebt om weer een storyline te doorlopen.
Sterker nog, mijn karakter in de laatste beta was binnen de korste keren level 17+, terwijl ik de level 6 personal quests nog moest doen en ik in een level 1-15 gebied zat. Dus allereerst absoluut geen xp boosts nodig. Ten tweede, dan word je gewoon 'sidekicked' (je level wordt omlaag gebracht) naar het level dat past bij die quest of dat gebied. Je ziet dan bijvoorbeeld onderin het scherm staan 15 (17), m.a.w. huidige level 15, echte level 17.IngamerX schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:54:
In aion kan je ook XP boosts kopen.
Een heel mooi systeem zodat je altijd quests en dynamic events kunt doen in lagere level zones, en je krijgt er nog steeds xp en beloning voor.
**
[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:32 ]
Rondjes rond je tegenstander lopen in melee werkt ook heel goed hoor, zodra je gewend bent aan de toetsen die je daarvoor moet gebruiken. Maar het kost vermoedelijk wel een paar beta weekends om daar handigheid in te krijgen. En je hebt bij de opties wel dingen als "Auto Targeting" en "Targeting: Hold Lock" (maar ja, je moet nog steeds met je neus de goede kant op staan om hem te raken).Fantasma schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:32:
[...]
Ik vind het eigelijk jammer dat close combat nu zo is, de vijand gaat heel de tijd lopen, moet je weer mee lopen, terwijl je met ranger/ele/mesmer/necro gewoon ver weg kan blijven en heel de tijd rondjes kan lopen en dergelijke...
Dat was nog wel eens een probleem bij mijn melee guardian, vooral vijanden die veel bewegen, zoals de wasp queen. Die bewoon vrij veel en snel, dus moet je als melee character er de hele tijd achteraan rennen, en ook nog in de goede richting staan. Als je aanvalt en je vijand beweegt net achter je (die wasp queen vloog dan net over je heen) dan mis je, soms erg lastig.Bombay One schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:49:
[...]
(maar ja, je moet nog steeds met je neus de goede kant op staan om hem te raken).
Hupppakee, Pre-purchase standard edition binnen! meteen geregistreerd, en al mijn welkom mailtje binnen!
Nu maar wachten op next beta event! Heb er nu al zin in :-)
Nu maar wachten op next beta event! Heb er nu al zin in :-)
Hier een voorbeeld van (misschien alleen een deel) van een event chain:
Vet!
In de human start area heb ik of niet hard genoeg gezocht, of dit soort events waren er veel minder (ik denk/hoop het eerste)
In de human start area heb ik of niet hard genoeg gezocht, of dit soort events waren er veel minder (ik denk/hoop het eerste)
Je merkt ze ook in z'n totaliteit niet op. Toen ik dat gebied doorging kwam ik daar aan en was die beren invasie aan de gang, ben daarna weer op weg gegaan aangezien ik nog niet echt de mindset had dat er snel weer iets zou kunnen gebeuren. Die event chain zit trouwens in de Norn starter area (eerste map), dus je kunt er vanuit gegaan dat dergelijk spul ook gewoon in de human, charr, asura en sylvari areas zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Sagaris op 04-05-2012 23:37 ]
Verwijderd
hmmm.. no offence, maar check dit dan even... this is meFantasma schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:32:
[...]
Dat rondlopen is gemakkelijk als je ranger bent ofzo, maar als je guardian/warrior bent met een zwaard is het wel een ander verhaal, als ik probeerde rond te lopen rond m'n vijand sloeg ik er heel te tijd naast...
En je kan ook niet op een knop duwen om naar je target te wandelen... (of heb'k nog niet gevonden)
Ik vind het eigelijk jammer dat close combat nu zo is, de vijand gaat heel de tijd lopen, moet je weer mee lopen, terwijl je met ranger/ele/mesmer/necro gewoon ver weg kan blijven en heel de tijd rondjes kan lopen en dergelijke...
YouTube: Guild Wars 2 beta My Story!!!
check vooral even rond 6:03.. die hele mob heeft mij totaal niet geraakt. nee stil staan is gewoon wowisch.. en hoort niet thuis in gw2.. of je caster of mellee bent.. maakt niets uit.. finally Azeroth is over en uit
oh ja.. een razer naga.. is wel erg handig.. was die al in WoW en in gw2.. ga ik er zeker te weten weer heel veel profijt van hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 00:03 ]
Hello guys,
Even een vraagje. Ik ben zo dom geweest om bij het pre-purchasen niet lang genoeg te wachten (heb de pagina bijna 10 minuten lang laten laden, waarna nog steeds niet gebeurt was, dus ik de pagina gesloten en een nieuwe sessie gestart) en heb nu 2 keys tot mijn beschikking. De eerste heb ik uiteraard al zelf gebruikt, maar aangezien ze niet aan refunds doen hier even de vraag of iemand wellicht mijn 2de key over wil nemen.
Om het toch nog IETS interessanter te maken mag je hem voor € 50,- overnemen (ik heb ze beide voor € 54,99 gekocht). Stuur me even een DM of mail me op fjdroppert aap zeelandnet punt nl. Dan regelen we het daar even verder.
Even een vraagje. Ik ben zo dom geweest om bij het pre-purchasen niet lang genoeg te wachten (heb de pagina bijna 10 minuten lang laten laden, waarna nog steeds niet gebeurt was, dus ik de pagina gesloten en een nieuwe sessie gestart) en heb nu 2 keys tot mijn beschikking. De eerste heb ik uiteraard al zelf gebruikt, maar aangezien ze niet aan refunds doen hier even de vraag of iemand wellicht mijn 2de key over wil nemen.
Om het toch nog IETS interessanter te maken mag je hem voor € 50,- overnemen (ik heb ze beide voor € 54,99 gekocht). Stuur me even een DM of mail me op fjdroppert aap zeelandnet punt nl. Dan regelen we het daar even verder.
Verwijderd
thxs man.. ik heb dat met dat ore verzamelen ook gedaan, maar om die npc te volgen was totaal niet bij mij opgekomen... zat het met veel verbazing te kijken.. zeker toen hij me dunkt.. nog allemaal blauwe wapens aanbood ook.... hoe dynamisch wil je events hebben.. erg gaaf dit en zeker handig om te weten voor de volgende betaSagaris schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:56:
Hier een voorbeeld van (misschien alleen een deel) van een event chain:
[video]
**
[ Voor 100% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:32 ]
Verwijderd
ach gewoon een beetje oefenen.. dan komt het goed
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 00:45 ]
Verwijderd
Ik vond eigenlijk alleen bosses zeer moeilijk. Vooral als je met veel was. Ik denk dat ze een indicator toe moeten voegen, dat je kan zien wanneer een boss een special move doet. Of in ieder geval ietsjes duidelijker maken.
Als je een warrior hebt die kan tanken dan kan je als fire elementalist zo een groep van 20 centaurs uitschakelen binnen 20 seconden. Of water magic, gewoon freeze spells blijven casten zodat melee vijanden je dus nooit raken (terwijl je zelf hard weg loopt).Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:02:
[...]
hmmm.. no offence, maar check dit dan even... this is me.. met vrijwel null comma null gw2 ervaring.. sloopte makkelijk 2 lvl 7 mobs tegelijk terwijl ik lvl 6 was.
YouTube: Guild Wars 2 beta My Story!!!
check vooral even rond 6:03.. die hele mob heeft mij totaal niet geraakt. nee stil staan is gewoon wowisch.. en hoort niet thuis in gw2.. of je caster of mellee bent.. maakt niets uit.. finally Azeroth is over en uit
oh ja.. een razer naga.. is wel erg handig.. was die al in WoW en in gw2.. ga ik er zeker te weten weer heel veel profijt van hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 05-05-2012 20:45 ]
Verwijderd
Het kan toch niet; 21 uur geen reactie
Nog iemand leuke nieuwe filmpjes?
Btw, wel lame dat de kans bestaat dat de volgende bwe volgende maand is, aangezien ze roughly hebben gezegd:-(
Btw, wel lame dat de kans bestaat dat de volgende bwe volgende maand is, aangezien ze roughly hebben gezegd:-(
Ehm, laatste 7 pagina's doorgelezen, en deze niet kunnen vinden. Dit had Woeterr in guildoftweakers gepost, een video over een guild die de server laat crashen door teleport van mesmer:Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:51:
Het kan toch niet; 21 uur geen reactie![]()
Lol, portal stacken heb ik ook met een vriend van me gedaan, echt freaky effect, alleen bij ons niet zo'n grote groep die er in vast zat. Ik had wel in de sprint naar de legendary bunny op het smalle pad portals gedropt waar dus niet om heen te rennen was, ik had alleen de exit wat dichter bij de rand van de klif moeten droppen...
Sorry als deze al gepost is, maar aangezien crafting nog steeds iets is dat ik moet proberen, dacht ik dat deze video ook wel handig zou kunnen zijn voor andere mensen in hetzelfde schuitje
Verwijderd
Leuke vid Appie.. heb in de comments even een vraag gesteld of je nu moet specialiseren in 1 professie of kan je alles leren? Vooral die exp bonus voor nieuwe ondekkingen lijtk wel aardig aan te tikken. Een mob killen was dacht ik iets van 30-40 per kill, maar die 1500+ die hij even regelt ergens hakt er aardig in.
Als je twee crafts neemt, hangt het een beetje van je materialen af hoe snel je ze kunt levellen. Veel materialen zijn bruikbaar voor meerdere crafts.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:23:
Leuke vid Appie.. heb in de comments even een vraag gesteld of je nu moet specialiseren in 1 professie of kan je alles leren? Vooral die exp bonus voor nieuwe ondekkingen lijtk wel aardig aan te tikken. Een mob killen was dacht ik iets van 30-40 per kill, maar die 1500+ die hij even regelt ergens hakt er aardig in.
Overigens zijn die getallen niet daadwerkelijke experience, maar experience voor het levellen van de craft. Craften zal uiteindelijk ook experience voor je character opleveren, maar het is nog niet bekend hoeveel. Zoals ook in de video werd gemeld werkte dit nog niet in de beta. Ik denk echter dat het niet zo veel zal zijn als de getallen die hier te zien zijn (zou anders wel erg snel gaan).
Verwijderd
Oh wacht ik zie hier het antwoord al. http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting
net als world of panda/grind craft heb je maar 2 actieve disciplines/professies.. het grote verschil met panda/grind craft is dat als je switch naar een andere dan blijft je opgebouwde exp behouden. gelukkig.. je hoeft dus geen 80 alts te maken om wat spullen te kunnen bouwen
net als world of panda/grind craft heb je maar 2 actieve disciplines/professies.. het grote verschil met panda/grind craft is dat als je switch naar een andere dan blijft je opgebouwde exp behouden. gelukkig.. je hoeft dus geen 80 alts te maken om wat spullen te kunnen bouwen
Er zijn geen unique items in de zin van betere stats. De beste stats kun je overal krijgen, een craft geeft enkel toegang tot unieke skins (en met transmute kun je bij spelers puur de skin kopen, je hoeft niet naar de stats te kijken).Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:50:
Oh wacht ik zie hier het antwoord al. http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting
Vraag is dus of je er wel meer dan 2 wilt doen, immers heb je er genoeg aan 1 voor de armor van je profession en 1 voor je wapenkeuze.
Bovendien zijn generic items (denk aan runes, sigils, bags) te produceren door meerdere crafts, dus op dat vlak heb je ze ook niet allemaal nodig.
Je kreeg wel degelijk XP voor crafting... Ik heb echt een paar levelups gehad door m'n koken...Morrar schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:32:
[...]
Overigens zijn die getallen niet daadwerkelijke experience, maar experience voor het levellen van de craft. Craften zal uiteindelijk ook experience voor je character opleveren, maar het is nog niet bekend hoeveel. Zoals ook in de video werd gemeld werkte dit nog niet in de beta. Ik denk echter dat het niet zo veel zal zijn als de getallen die hier te zien zijn (zou anders wel erg snel gaan).
Als je alle 6 de professies wilt levelen, moet je veel geld hebben, aangezien je er maar 2 tegelijkertijd kunt doen. En het switchen kost geld (maar je verliest niet je vooruitgang).
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Betreft de gear ben ik , achteraf gezien, wel blij met het feit dat je voor de looks grind ipv de stats.
Waarom vind ik dit ?
Afgelopen week heb ik WoW weer eens aangeslingerd waar ik nog 2 level 85's op had staan.
Maar omdat ik even een poosje niet gespeeld had waren de mensen rondom mij vele malen verder in gear.
Dat wil dus zeggen, mijn lvl 85's waren gewoon epic geared, weliswaar in het laagste level, maar voor toen redelijk up to date. Als je dan gaat pvp'en loop je rond tussen mensen die vele malen beter gegeared zijn.. Daar is niks tegenop te brengen.
Dat is dan weer fijn aan GW2. Ben je lvl 80 dan zit er wel wat verschil in. Maar geen kloof van hier tot ginder. In WoW maakt het niet uit of je lvl 85 bent. Zolang je gear niet goed is wordt je geslacht als een guinea pig.
Waarom vind ik dit ?
Afgelopen week heb ik WoW weer eens aangeslingerd waar ik nog 2 level 85's op had staan.
Maar omdat ik even een poosje niet gespeeld had waren de mensen rondom mij vele malen verder in gear.
Dat wil dus zeggen, mijn lvl 85's waren gewoon epic geared, weliswaar in het laagste level, maar voor toen redelijk up to date. Als je dan gaat pvp'en loop je rond tussen mensen die vele malen beter gegeared zijn.. Daar is niks tegenop te brengen.
Dat is dan weer fijn aan GW2. Ben je lvl 80 dan zit er wel wat verschil in. Maar geen kloof van hier tot ginder. In WoW maakt het niet uit of je lvl 85 bent. Zolang je gear niet goed is wordt je geslacht als een guinea pig.
waar kan je GW2 het beste pre-orderen prijs maakt niet zo heel veel uit, als het maar nog redelijk betaalbaar is. maar waar krijg je de beste/leukste extra's?
mvg
mvg
Thermisol. Wat heb je zelf al gedaan om deze info te zoeken? Beetje zelf werk graag.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
www.guildwars2.com de extra's zijn overal hetzelfde en de prijs maakt je niet uit.thermisol schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:26:
waar kan je GW2 het beste pre-orderen prijs maakt niet zo heel veel uit, als het maar nog redelijk betaalbaar is. maar waar krijg je de beste/leukste extra's?
mvg
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Het maakt helemaal niet uit waar je hem besteld. Er zijn gewoon 2 verschillende pakketten (even de CE niet meegerekend).thermisol schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:26:
mvg
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Och, de range van melee vond ik ook heel behoorlijk hoor.Fantasma schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:32:
[...]
Dat rondlopen is gemakkelijk als je ranger bent ofzo, maar als je guardian/warrior bent met een zwaard is het wel een ander verhaal, als ik probeerde rond te lopen rond m'n vijand sloeg ik er heel te tijd naast...
En je kan ook niet op een knop duwen om naar je target te wandelen... (of heb'k nog niet gevonden)
Trouwens, je wilt toch steeds proberen achter je target te blijven dus blijf je "on the move".
Wil je niet op die manier spelen dan kun je ook een bow of rifle pakken met je warrior.
De keus is aan jou.
Ach, dat doe ik nu in GW1 ook... Ben je als warrior aan het spelen, loopt die foe continue achter je monk aan, die natuurlijk ook gaat lopen. Soms ben ik het dan zat en pak m'n boog....Sneezzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:00:
[...]
Och, de range van melee vond ik ook heel behoorlijk hoor.
Trouwens, je wilt toch steeds proberen achter je target te blijven dus blijf je "on the move".
Wil je niet op die manier spelen dan kun je ook een bow of rifle pakken met je warrior.
De keus is aan jou.
(een beetje zoals die Indiana Jones scene
zit hier met rillende handjes te wachten op het volgende eventVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:49:
Zijn er al mensen die (net als ik) ontwenningsverschijnselen hebben? WANT MOAR BETA!
ik heb ook al meegedaan met de closed dus de verslaving zit al redelijk diep geworteld xD
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ik zit niet te wachten op een beta. Ik wil release!Freakiebeakie schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:06:
[...]
zit hier met rillende handjes te wachten op het volgende event
ik heb ook al meegedaan met de closed dus de verslaving zit al redelijk diep geworteld xD
Jup.. Release , liefst nog voor het einde van Juli !
Verwijderd
zou super zijn, maar of dat haalbaar is??
ik kwam nog een leuk filmpje tegen.. ff muziek harder zetten
deze dude heeft trouwens legendarische gw filmpjes gemaakt.. weet niet hoe die dat doet, maar kijk nu al uit naar wat hij in gw2 gaat doen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uYlbqiJEfPQ]
ik kwam nog een leuk filmpje tegen.. ff muziek harder zetten
deze dude heeft trouwens legendarische gw filmpjes gemaakt.. weet niet hoe die dat doet, maar kijk nu al uit naar wat hij in gw2 gaat doen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uYlbqiJEfPQ]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 13:13 ]
Ik blijf bij augustus, rond de gamecom evenement.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik ben ook altijd uitgegaan van een release in 't najaar.. alles dichterbij is dan een leuke verrassing
September... Na de gamecom. Ze zullen zeker een maand van te voren aangeven wanneer de release is, mogelijk 2 maanden. Dus ik verwacht in juli/augustus de aankondiging. Mogelijk tijdens de gamecom.SinergyX schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:13:
Ik blijf bij augustus, rond de gamecom evenement.
Waarom zouden ze nu ineens een beta gaan aankondigen 1 a 2 maanden van te voren?Wailing_Banshee schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:25:
[...]
September... Na de gamecom. Ze zullen zeker een maand van te voren aangeven wanneer de beta is, mogelijk 2 maanden. Dus ik verwacht in juli/augustus de aankondiging. Mogelijk tijdens de gamecom.
Afgelopen beta was slechts enkele dagen van te voren.
Sorry, zat op twee gedachten te hinkelen, bedoelde natuurlijk release!Sneezzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:29:
[...]
Waarom zouden ze nu ineens een beta gaan aankondigen 1 a 2 maanden van te voren?
Afgelopen beta was slechts enkele dagen van te voren.
Verwijderd
Dat zou ik wel erg vinden, zo laat.
Gamescom is rond 20 augustus, als ze het dan pas gaan aankondigen en we er 2 maanden op moeten wachten dan zitten we al in oktober. Dan hebben ze ruim een halfjaar mijn geld vastgehouden. Dat vind ik wel lang.
Ik snap niet wat ze nou nog te zoeken hebben op Gamescom. Laatste 2 jaar daar geweest, vooruitgang was nauwelijks merkbaar en nu we met de BWE zitten hebben ze helemaal niets om ons te laten zien. Alle GW fans die hebben al toegang tot BWE en hiermee de meest recente beelden/info en bij Gamescom hebben ze dan niets nieuws voor ons. Dus volkomen pointless om voor het zoveelste jaar op GC te gaan staan als je het mij vraagt.
Je kunt het niet echt objectief beoordelen, maar als ze gezegd hebben dat er niet veel tijd zou gaan zitten tussen beta en release, dan vind ik 5 maanden wel lang. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn die 5 maanden op die 20 jaar (jaja, inmiddels wachten we al zo lang op de game) toch niet zo lang?
Sorry, frustratie moet er even uit, mag niet opkroppen en het hier typen kost geen geld ipv een shrink
Gamescom is rond 20 augustus, als ze het dan pas gaan aankondigen en we er 2 maanden op moeten wachten dan zitten we al in oktober. Dan hebben ze ruim een halfjaar mijn geld vastgehouden. Dat vind ik wel lang.
Ik snap niet wat ze nou nog te zoeken hebben op Gamescom. Laatste 2 jaar daar geweest, vooruitgang was nauwelijks merkbaar en nu we met de BWE zitten hebben ze helemaal niets om ons te laten zien. Alle GW fans die hebben al toegang tot BWE en hiermee de meest recente beelden/info en bij Gamescom hebben ze dan niets nieuws voor ons. Dus volkomen pointless om voor het zoveelste jaar op GC te gaan staan als je het mij vraagt.
Je kunt het niet echt objectief beoordelen, maar als ze gezegd hebben dat er niet veel tijd zou gaan zitten tussen beta en release, dan vind ik 5 maanden wel lang. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en zijn die 5 maanden op die 20 jaar (jaja, inmiddels wachten we al zo lang op de game) toch niet zo lang?
Sorry, frustratie moet er even uit, mag niet opkroppen en het hier typen kost geen geld ipv een shrink
Verwijderd
Wanneer die gereleased word?
Vind ik een lastige, ik heb enkel een warrior tot lvl 11/12 gespeeld en vond het helemaal geweldig.
Op de login problemen & wat lag na heb ik ook geen bug gezien.... Ook stoorde mij niks..
Van mij mogen ze hem dan ook zsm wel releasen.. Ik kan echt niet wachten.
Vind ik een lastige, ik heb enkel een warrior tot lvl 11/12 gespeeld en vond het helemaal geweldig.
Op de login problemen & wat lag na heb ik ook geen bug gezien.... Ook stoorde mij niks..
misschien gaan ze wachten tot de hype rond DIII wat is gaan liggen om hem te releasen.
Verwijderd
Kan...D-rez schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:13:
misschien gaan ze wachten tot de hype rond DIII wat is gaan liggen om hem te releasen.
Verbaasde me trouwens hoe goed hij nog op liep op mijn set-up..
Weet iemand hoe ik het cheapst wat perfomance voor deze game kan winnen?
Setup:
2x 2gb werkgeheugen
1.5 TB harde schijf
Saphire radeon HD 4870
Intel core duo 3.2
600 watt voeding
darvald.. heb je al een beetje gezocht? topic gelezen oid? Is al aardig wat keren gemeld. Dit komt erin.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Och, je koos zelf om alvast te betalen zonder dat er een datum bekend was gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:59:
Dat zou ik wel erg vinden, zo laat.
Verder, al 20 jaar??? Volgens mij heb jij het meer over het gevoel van 20 jaar wachten
Ik gok nog altijd op een release eind Juni.
@D-Rez, als ze wachten op andere games, kunnen ze bezig blijven natuurlijk... er komt altijd wel een grote(re) release aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Sneezzer op 07-05-2012 14:48 ]
Verwijderd
Nee dit heb ik nog niet gedaan.. Sorry.lanerios schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:44:
darvald.. heb je al een beetje gezocht? topic gelezen oid? Is al aardig wat keren gemeld. Dit komt erin.
Maargoed dat is wel tof.
Nou ik ben genoeg bugs tegen gekomen! Waarbij niet werkende portals nog wel het minst waren... Trading Post, mail, chat (local, guild, party), allemaal hadden ze nogal wat problemen...Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:11:
Wanneer die gereleased word?
Ik hoop zelf natuurlijk ook dat ze eind deze maand nog een beta doen, en dan de aankondiging voor eind juli. Met nog een beta in juni. Maar ik gok op eind september...
Verwijderd
Er waren inderdaad nogal wat bugs, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Volgens mij zou het niet zo heel lang moeten duren om deze kleine problemen op te lossen. Moeilijker lijkt mij de juiste balans vinden binnen en tussen professions, tussen spelers en foes, het downscalen, met of zonder party, etc. En verder weten we nog niet hoe ver het spel echt af is.. er zijn ook nog features die nog in ontwikkeling zijn die ze wel voor release erin willen hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 15:18 ]
Ik denk dat ze ook na release nog wel een dagtaak hebben aan het balanceren. Het is pas recentelijk dat we in GW1 geen maandelijkse balans update meer krijgen...Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:15:
Er waren inderdaad nogal wat bugs, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Volgens mij zou het niet zo heel lang moeten duren om deze kleine problemen op te lossen. Moeilijker lijkt mij de juiste balans vinden binnen en tussen professions, tussen spelers en foes, het downscalen, met of zonder party, etc. En verder weten we nog niet hoe ver het spel echt af is.. er zijn ook nog features die nog in ontwikkeling zijn die ze wel voor release erin willen hebben.
Verwijderd
Haha yep
Pffft, GW1 werd laatst nog een stuk lastiger met de ele update
En ze zullen dynamic events blijven schrijven e.d.
Verwijderd
Die keuze was gebaseerd op een korte periode tussen beta en launch, eind juli ofzo en niet oktober!:-) dus daar heb je geen punt. Maar het is inderdaad het gevoel van 20 jaar.Sneezzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:46:
[...]
Och, je koos zelf om alvast te betalen zonder dat er een datum bekend was gemaakt.
Verder, al 20 jaar??? Volgens mij heb jij het meer over het gevoel van 20 jaar wachten
Ik gok nog altijd op een release eind Juni.
@D-Rez, als ze wachten op andere games, kunnen ze bezig blijven natuurlijk... er komt altijd wel een grote(re) release aan.
Ik hoop dat je gelijk hebt, al kan ik ook met een maandje later leven. Juni lijkt me erg vroeg. Ze wachten zowiezo de tweede BWE af waarvan de resultaten begin juni bekend zullen zijn. Denk niet dat ze dan binnen een maand releasen, eerder eind juli.
Verwijderd
ANet hebben gezegd dat ze het spel "in 2012" uitbrengen, niet meer en niet minder. Ikzelf heb betaalt met de veronderstelling dat ik uiterlijk 31 december mijn spel krijg, alhoewel liefst iets eerder natuurlijk
Juli zou natuurlijk leuk zijn, het is alleen zo'n rare maand om een spel uit te brengen.
Juli zou natuurlijk leuk zijn, het is alleen zo'n rare maand om een spel uit te brengen.
@Sneezzer welke grote RPG titels komen er dan nog aan? (behalve de BG enhanched edition)
Ik bedoel dat ze van de eigen kracht uit moeten gaan.D-rez schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:55:
@Sneezzer welke grote RPG titels komen er dan nog aan? (behalve de BG enhanched edition)
Maar goed: D3 dus, Pandamania's WoW, en zo zullen er elk jaar wel games zijn die zeker goed verkopen cq gehyped worden. Ook is het een fabel dat ze alleen concurentie van RPG's hebben natuurlijk, kan me goed voorstellen dat Starcraft ook gamers (tijdelijk) weg trekken.
Maar op zich heeft GW2 daar niet zo'n probleem mee aangezien ze het gros al hebben verkocht.
Zijn er ergens cijfers bekend hoeveel pre-pur. edities ze al hebben verkocht?Sneezzer schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:03:
[...]
Ik bedoel dat ze van de eigen kracht uit moeten gaan.
Maar goed: D3 dus, Pandamania's WoW, en zo zullen er elk jaar wel games zijn die zeker goed verkopen cq gehyped worden. Ook is het een fabel dat ze alleen concurentie van RPG's hebben natuurlijk, kan me goed voorstellen dat Starcraft ook gamers (tijdelijk) weg trekken.
Maar op zich heeft GW2 daar niet zo'n probleem mee aangezien ze het gros al hebben verkocht.
Verwijderd
Rare maand of niet, het zou mooi zijn.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:37:
ANet hebben gezegd dat ze het spel "in 2012" uitbrengen, niet meer en niet minder. Ikzelf heb betaalt met de veronderstelling dat ik uiterlijk 31 december mijn spel krijg, alhoewel liefst iets eerder natuurlijk![]()
Meen me te herinneren dat ze ook gezegd hebben dat de tijd tussen beta en launch beperkt zou blijven. Dan kan het niet zijn dat het spel eind 2012 uitkomt? Misschien iemand die dit met een quote kan onderbouwen?
Pin je nergens op vast als het aankomt op de releasedate, het maakt het wachten langer en zorgt tevens voor teleurstelling als de 'verwachte' releasedatum wordt overschreden.
Net zoals Duke Nukem Forever, it's done when it's done
Net zoals Duke Nukem Forever, it's done when it's done
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Verwijderd
Ik zal nog eens kijken. Ik weet wel dat de release date afhangt van de feedback die ze krijgen tijdens de beta..Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:12:
[...]
Rare maand of niet, het zou mooi zijn.
Meen me te herinneren dat ze ook gezegd hebben dat de tijd tussen beta en launch beperkt zou blijven. Dan kan het niet zijn dat het spel eind 2012 uitkomt? Misschien iemand die dit met een quote kan onderbouwen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 16:59 ]
Verwijderd
Wat ik wel een beetje "vreemd" vind is de stilte rond afgelopen beta. Voorheem was er altijd erg snel een roundup met allemaal verhalen hoe goed/leuk het was etc... nu vind ik het wel verdacht stil. Zelf had ik vrij weinig bugs te melden, maar misschien zijn ze zich wel rot geschrokken
Wat een typisch Nederlandse zeikopmerking..Dan hebben ze ruim een halfjaar mijn geld vastgehouden. Dat vind ik wel lang.
Verwijderd
Ze hebben een paar dagen geleden bekend gemaakt dat ze blij zijn met onze feedback op het forum en dat ze nu de feedback zullen beoordelen en meenemen voor optimalisatie van het spel. Vandaar dat je nog niks hoort, verwacht er wel iets van eind deze week.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:20:
Wat ik wel een beetje "vreemd" vind is de stilte rond afgelopen beta. Voorheem was er altijd erg snel een roundup met allemaal verhalen hoe goed/leuk het was etc... nu vind ik het wel verdacht stil. Zelf had ik vrij weinig bugs te melden, maar misschien zijn ze zich wel rot geschrokken
Nou zo serieus neem ik het niet. Maar als ik je post lees en een van eerste regels begint zo,..
Ach.. wellicht is het een persoonlijke frustratie. Zal daar de rest niet mee lastig vallen
We willen allemaal dat de game asap uit komt... Dat zijn we iig eens !
Ach.. wellicht is het een persoonlijke frustratie. Zal daar de rest niet mee lastig vallen
We willen allemaal dat de game asap uit komt... Dat zijn we iig eens !
Verwijderd
Vrijdag was normaliter vaak hun "bekendmaakdag".. zou mooi zij als ze dan aankondigen dat het weekend van de 20ste een beta is
Verwijderd
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik denk dat dat allemaal een week later is.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Vrijdag was normaliter vaak hun "bekendmaakdag".. zou mooi zij als ze dan aankondigen dat het weekend van de 20ste een beta is.. wil echt spelen.. ASP
MuhahaVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Vrijdag was normaliter vaak hun "bekendmaakdag".. zou mooi zij als ze dan aankondigen dat het weekend van de 20ste een beta is.. wil echt spelen.. ASP
Ik hoop juist dat het nog eventjes duurt. Eind juni, begin juli is mooi zat. Dan begint mijn zomervakantie
Een vakantie vol werken, maar ook GW2 spelen. Dag zon, hallo pc'tje
**
[ Voor 199% gewijzigd door Fantasma op 17-03-2017 13:31 ]
Verwijderd
/walloftext
Ik weet het niet hoor. Ik gok geen release voor de zomervakantie. Even ter vergelijking:
WoW -> 7 maanden closed beta waarvan de laatste maand ook een stel open beta's en een stress test.
WoW: Cata -> zo'n 5 maanden closed beta. WoW heeft niet een beta systeem als GW2, maar het doel is hetzelfde in principe waar het testen van content/mechanisms en balance is (met gewone spelers). De closed beta ging via een signup van battle.net. Moet wel opgemerkt worden dat het een expansion is.
SWTOR -> Lastige vergelijking. Van wat ik heb kunnen vinden waren er closed beta's aan de gang sinds juli 2010 en werd de game gereleased in dec 2011 (anderhalf jaar aan beta's dus). Echter is dit niet helemaal te vergelijken met GW2. Er waren publieke beta's, maar die waren zeer kort voor release en hadden niet hetzelfde doel als GW2 heeft met zijn beta's.
TERA -> Had open beta's vlak voor release (11 januari eerste beta... 25 januari korean release). Als je het vergelijkt met de european release van TERA (3 mei) is het dan ook wel weer 5 maanden). Closed (sign up) beta's waren er voor zover ik kan vinden al vanaf 2009/2010.
GW -> Interessant natuurlijk aangezien het door hetzelfde bedrijf werd ontwikkeld. Guild Wars had een public beta die begon in april 2004. De gamerelease was exact een jaar later in april 2005. Precies een jaar aan publieke beta's dus.
GW2 -> closed beta vanaf dec 2011. Dat is nu dus 6 maanden aan de gang.
Volgens de press releases kan er RUWWEG een beta per maand verwacht worden. De exacte frequentie is afhankelijk van de feedback en de hoeveelheid sleutelwerk.
Als je kijkt naar de beta periode van GW1 dan zou de release theoretisch rond december 2012 moeten liggen. Laten we hopen van niet maar het kan. Persoonlijk denk ik dat de release sneller is want dan zou je nog 6-7 BWE moeten hebben en dat lijkt me wel veel.
Een release voor de zomervakantie (zeg 30 juni dus) zou betekenen dat je nu nog 1 beta hebt eind mei en dan gelijk release. Ik denk dat dat wel erg kortdag is als ik eerlijk ben, maar ik zou het natuurlijk wel fantastisch vinden.
Releasen in de zomervakantie zie ik ze ook niet zo snel doen, dan is iedereen op vakantie en heb je minder first day sales etc etc. En voor een game zoals GW2 is dat denk ik wel belangrijk aangezien het geen traditioneel subscriptiemodel heeft.
September blijft nog steeds mijn gok, en ik vind het niet heel raar als ik eerlijk ben. Mensen die nu op dit moment al willen dat de game gereleased wordt omdat "ik nu al weken geleden heb gepreordered" moeten denk ik in het vervolg dan iets beter opletten. Rechtstreeks uit de FAQ bij de prepurchase page:
Dus voor diegenen voor wie dit als een nasty surprise komt: volgende keer beter researchen, dat heet een informed en responsible consumer zijn (zoals TotalBiscuit het zo mooi uitlegt).
/endofwalloftext
Ik weet het niet hoor. Ik gok geen release voor de zomervakantie. Even ter vergelijking:
WoW -> 7 maanden closed beta waarvan de laatste maand ook een stel open beta's en een stress test.
WoW: Cata -> zo'n 5 maanden closed beta. WoW heeft niet een beta systeem als GW2, maar het doel is hetzelfde in principe waar het testen van content/mechanisms en balance is (met gewone spelers). De closed beta ging via een signup van battle.net. Moet wel opgemerkt worden dat het een expansion is.
SWTOR -> Lastige vergelijking. Van wat ik heb kunnen vinden waren er closed beta's aan de gang sinds juli 2010 en werd de game gereleased in dec 2011 (anderhalf jaar aan beta's dus). Echter is dit niet helemaal te vergelijken met GW2. Er waren publieke beta's, maar die waren zeer kort voor release en hadden niet hetzelfde doel als GW2 heeft met zijn beta's.
TERA -> Had open beta's vlak voor release (11 januari eerste beta... 25 januari korean release). Als je het vergelijkt met de european release van TERA (3 mei) is het dan ook wel weer 5 maanden). Closed (sign up) beta's waren er voor zover ik kan vinden al vanaf 2009/2010.
GW -> Interessant natuurlijk aangezien het door hetzelfde bedrijf werd ontwikkeld. Guild Wars had een public beta die begon in april 2004. De gamerelease was exact een jaar later in april 2005. Precies een jaar aan publieke beta's dus.
GW2 -> closed beta vanaf dec 2011. Dat is nu dus 6 maanden aan de gang.
Volgens de press releases kan er RUWWEG een beta per maand verwacht worden. De exacte frequentie is afhankelijk van de feedback en de hoeveelheid sleutelwerk.
The first BWE is currently planned for late April, and we expect to have one every month or so. The schedule is subject to change and will be confirmed at a later date. Currently, we do not know how many of these events we will have.
Dus tja, wanneer de game released is niet te zeggen. Als je kijkt naar andere MMORPG's en hun beta's dan zou de game eigenlijk al gereleased moeten zijn, maar GW2 heeft wel een ander systeem kwa beta's en een andere filosofie voor zover ik het kan zien.We do not have a date for BWE2 at this point. The BWE goal is *roughly* once a month, but subject to change. ~RB2-
Als je kijkt naar de beta periode van GW1 dan zou de release theoretisch rond december 2012 moeten liggen. Laten we hopen van niet maar het kan. Persoonlijk denk ik dat de release sneller is want dan zou je nog 6-7 BWE moeten hebben en dat lijkt me wel veel.
Een release voor de zomervakantie (zeg 30 juni dus) zou betekenen dat je nu nog 1 beta hebt eind mei en dan gelijk release. Ik denk dat dat wel erg kortdag is als ik eerlijk ben, maar ik zou het natuurlijk wel fantastisch vinden.
Releasen in de zomervakantie zie ik ze ook niet zo snel doen, dan is iedereen op vakantie en heb je minder first day sales etc etc. En voor een game zoals GW2 is dat denk ik wel belangrijk aangezien het geen traditioneel subscriptiemodel heeft.
September blijft nog steeds mijn gok, en ik vind het niet heel raar als ik eerlijk ben. Mensen die nu op dit moment al willen dat de game gereleased wordt omdat "ik nu al weken geleden heb gepreordered" moeten denk ik in het vervolg dan iets beter opletten. Rechtstreeks uit de FAQ bij de prepurchase page:
Mensen die een beta per maand eisen moeten ook beter opletten. Er staat letterlijk: subject to change. Dus eigenlijk zegt ArenaNet: "we willen het liefst 1x per maand, maar we pinnen ons nergens op vast en we doen beta's wanneer beta's nodig zijn". En zo zie ik het ook het liefst.We expect to ship Guild Wars 2 in 2012. The final release date will be determined by beta-testing feedback.
Dus voor diegenen voor wie dit als een nasty surprise komt: volgende keer beter researchen, dat heet een informed en responsible consumer zijn (zoals TotalBiscuit het zo mooi uitlegt).
/endofwalloftext
Nee, niet de 20e! Een week later is veel gunstiger omdat we dan weer die maandag vrij zijn (2e pinksterdag).Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Tja, wat ik enkel kan bevestigen is dat de closed BETA van SWTOR in september 2011 begonnen, heb vanaf het begin kunnen/mogen meedoen. Daarna bleef hij gesloten maar werden er meer uitgenodigd. Nadat de BETA was afgelopen werd na 1 a 1 1/2 maand het spel released.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:53:
/walloftext
[...]
[...]
/endofwalloftext
Ik dacht (let op ... DACHT) dat ik had gelezen dat men de GW2 BETA korter wilde laten duren dan GW1 destijds. Nee, helaas geen bron...
Ik gok op september/oktober, zo kunnen ze het mooi aankondigen op GamesCon
Tweakers.net is niet de hele wereldVerwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:20:
Zie hierno00waa schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:43:
[...]
Tweakers.net is niet de hele wereldkijk maar eens op reddit of gw2 guru, die fora staan helemaaaaal vol met ervaringen en filmpjes! Iedere dag nieuwe, ik vond het juist VEEL coverage
Youtube wordt ook platgegooid!
http://www.arena.net/blog/link-roundup-beta-weekend-event
Je moet niet gaan overdrijven he, 11 januari tot 3 mei is een kleine 4 maanden.Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:53:
Maar goed ik herinner me een quote dat de GW2 Beta aanzienlijk korter zou zijn dan die van GW1? Dan is de volgende vraag, wat valt onder de Beta? De Closed Beta's die al in december begonnen, of juist de BWE's?
Verwijderd
Dit zier er wel veel belovend uit zeg. http://www.guildmag.com/guild-wars-2-dungeons-rewards-lore
Ik was al een beetje onder de indruk van mijn personal story line greatsword, maar het wordt nog een heel stuk beter... Ben erg benieuwd naar de HoM items.. Fellblade
Ik was al een beetje onder de indruk van mijn personal story line greatsword, maar het wordt nog een heel stuk beter... Ben erg benieuwd naar de HoM items.. Fellblade
Verwijderd
Voor de mensen die in voorbereiding op GW2 wat meer informatie over het verhaal van GW1 willen heb ik nog wel een epische tip:
http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes/videos?view=1
Dit is het kanaal van een gast genaamd WoodenPotatoes en hij heeft letterlijk van alle missies en lore uit alle campains van GW1 video's op zijn kanaal staan. Ik vind hem zelf echt een aanrader (voor diegene die veel tijd heeft) omdat hij letterlijk alle belangrijke en leuke feitjes behandeld. En voor de mensen die skillzzz leuk vinden, hij doet de hele prophecies campain, dus alle missies, solo....
De audiokwaliteit en aspect ratio van zijn prophecies video's zijn in het begin niet heel denderend, maar prima te doen. De andere campains zijn echt van zeer hoge kwaliteit.
Verder heeft ie ook een show genaamd GW2 daily waarin ie gameplay en lore vragen beantwoord. Volg hem een tijdje en je weet letterlijk alle ins en outs van het verhaal rond het GW universum.
http://www.youtube.com/user/WoodenPotatoes/videos?view=1
Dit is het kanaal van een gast genaamd WoodenPotatoes en hij heeft letterlijk van alle missies en lore uit alle campains van GW1 video's op zijn kanaal staan. Ik vind hem zelf echt een aanrader (voor diegene die veel tijd heeft) omdat hij letterlijk alle belangrijke en leuke feitjes behandeld. En voor de mensen die skillzzz leuk vinden, hij doet de hele prophecies campain, dus alle missies, solo....
De audiokwaliteit en aspect ratio van zijn prophecies video's zijn in het begin niet heel denderend, maar prima te doen. De andere campains zijn echt van zeer hoge kwaliteit.
Verder heeft ie ook een show genaamd GW2 daily waarin ie gameplay en lore vragen beantwoord. Volg hem een tijdje en je weet letterlijk alle ins en outs van het verhaal rond het GW universum.
Leuk dat je hem post.
Ik bekijk sinds de laatste weken elke dag zijn nieuwste GW2 posts !
Ik bekijk sinds de laatste weken elke dag zijn nieuwste GW2 posts !
Was er in de afgelopen beta al wat te zien van de Hall of Monuments?
Ik ben het zelf niet tegengekomen, maar er was dan ook zo veel te zien dat ik aan veel dingen niet meer toe ben gekomen. Ik heb veel tijd/energie gestoken in GW1 en mijn HOM en ben erg benieuwd hoe het er straks in GW2 gaat uitzien en hoe de titels/items werken die je krijgt.
Ik ben het zelf niet tegengekomen, maar er was dan ook zo veel te zien dat ik aan veel dingen niet meer toe ben gekomen. Ik heb veel tijd/energie gestoken in GW1 en mijn HOM en ben erg benieuwd hoe het er straks in GW2 gaat uitzien en hoe de titels/items werken die je krijgt.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Nope, niet beschikbaar.Tyrian schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:00:
Was er in de afgelopen beta al wat te zien van de Hall of Monuments?
*edit: Thanks wouterhehe! Channel kende ik nog niet. Geen zin om Winds of Change te spelen, nu kan ik wel meekrijgen wat het verhaal erachter is. =D
[ Voor 13% gewijzigd door Sagaris op 09-05-2012 11:00 ]
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.