Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Sagaris schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 10:34:
[...]
*edit: Thanks wouterhehe! Channel kende ik nog niet. Geen zin om Winds of Change te spelen, nu kan ik wel meekrijgen wat het verhaal erachter is. =D
Np... :P

Wat vooral leuk is, is dat die gast ook de wat obscure links laat zien. Als ik quests doe in GW probeer ik altijd wel de tekst te lezen, maar vaak ontgaat mij de kleine details. Bijvoorbeeld de naam van een npc, ik denk dan: "ah random npc"... en hij zegt dan: "deze npc kwam ook daar in het verhaal voor en deed doen dat. Dus het feit dat ie hier ook voorkomt betekend...." etc etc. Je begrijpt door hem veel beter de kleine details. :D

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
Valt me op dat er niet steeds teasers zijn voor GW2. Bij SWTOR waren ze behoorlijk aanwezig op twitter ed.

Ach zolang de game maar goed wordt maakt het niet uit, maar krijg wel een beetje ontwennings verschijnzelen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 18:22
Sneezzer schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:14:
Valt me op dat er niet steeds teasers zijn voor GW2. Bij SWTOR waren ze behoorlijk aanwezig op twitter ed.

Ach zolang de game maar goed wordt maakt het niet uit, maar krijg wel een beetje ontwennings verschijnzelen.
Jup. Als ik in Lotro rondloop, en een gebiedje zie, wil ik dat verkennen. Maar als ik dan eraan denk dat er geen quests hiernaar toe leiden, of dat deze rewards teveel verspreid zijn, dan sla ik dat gebied over om naar gebieden met wel veel quests te gaan. Het voelt zo nutteloos om daar maar wat rond te lopen zonder quests...

Itt GW2, waar ik met een guildie een grot zag dat ik wilde verkennen. Na ver genoeg in de grot te zijn, was er een npc die onze hulp nodig had om vuur te maken. Nadat wij hadden geholpen trok dat vuur van die ratten in grote getallen aan, die wij helaas met zijn tweeën niet aankonden op dat moment. Event failed, maar wel leuk om zo verkennend tegen te komen.

Iedere mmo is nu gewoon niet-gw2, echt irritant om toch nog een beetje te kunnen genieten >:)

Verwijderd

Lol was dit in het norn gebied?... zo ja dan deed ik die solo, maar was ook geen suc6 :P.. wel leuk dat je ook exp/karma etc. kreeg na het failen

Ben trouwens wel benieuwd hoe ze dit gaan tweaken met release.. het kan nog onwennig/noobischme zijn, maar dat soort evets solo doen lijkt mij toch bijna onmogelijk. Mocht het na een tijdje wat rustiger worden dan zou het wel jammer zijn als je dit soort events standaard dan moet overslaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 16:47 ]

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 18:22
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:44:
Lol was dit in het norn gebied?... zo ja dan deed ik die solo, maar was ook geen suc6 :P.. wel leuk dat je ook exp/karma etc. kreeg na het failen

Ben trouwens wel benieuwd hoe ze dit gaan tweaken met release.. het kan nog onwennig/noobischme zijn, maar dat soort evets solo doen lijkt mij toch bijna onmogelijk. Mocht het na een tijdje wat rustiger worden dan zou het wel jammer zijn als je dit soort events standaard dan moet overslaan.
Ja, was in norn gebied. We waren niet voorbereid op die ratten wat op ons afkwamen, en werden dus overlopen.
Als het goed is zou het moeten schalen, maar tel daarbij op dat we allebei niet ervaren genoeg waren in onze professions en we behoorlijk aan het kloten/niet aan het opletten waren, waardoor we dus faalden.

Tijd zal leren :P

Verwijderd

haha cool.. ik was daar ook... liep trouwens bijna niemand daar.

Ik had ook zoeits van oh.. leuk npc... en daarna wtf.. die eerst groep lukte nog wel, maar daarna was het echt nekkie :D

Nog een leuk fimpje gevonden over de economie in Guild Wars 2

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2012 18:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:53:
haha cool.. ik was daar ook... liep trouwens bijna niemand daar.

Ik had ook zoeits van oh.. leuk npc... en daarna wtf.. die eerst groep lukte nog wel, maar daarna was het echt nekkie :D

Nog een leuk fimpje gevonden over de economie in Guild Wars 2

[video]
No offence, maar dit filmpje zie ik nu al voor de zoveelste keer voorbij komen :P. zou wel in de openingspost moeten zitten.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Goed filmpje voor het slapen, je bent zo weg :-D

Verwijderd

Goed Nieuws voor iedereen met ontwennings verschijnselen maandag de 14e een stress test voor GW2
Speelbaar voor pre-purchasers

http://www.facebook.com/GuildWars2/posts/10150848164094209

http://massively.joystiq....-stress-test-next-monday/

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Lekker... begint hier dus uur of 7 savonds. Gegarandeerde stresstest dus, want iedereen zal toch paar uur eruit proberen te krijgen ongeacht hoeveel moeite en tijd het kost.
Myrdreon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:46:
Lekker... begint hier dus uur of 7 savonds. Gegarandeerde stresstest dus, want iedereen zal toch paar uur eruit proberen te krijgen ongeacht hoeveel moeite en tijd het kost.
8 uur. Er is een 9 uur verschil met ANet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 06:41:
Goed Nieuws voor iedereen met ontwennings verschijnselen maandag de 14e een stress test voor GW2
Speelbaar voor pre-purchasers

http://www.facebook.com/GuildWars2/posts/10150848164094209

http://massively.joystiq....-stress-test-next-monday/
Yeah!!!! heb er zin in :)

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
Dinsdag wordt een zware dag op het werk. ;)
Ben erg benieuwd, heb speciaal voor GW2 mijn PC maar even geformateerd en voorzien van een SSD. Kan ik meteen kijken of de performance beter geworden is van zowel het spel als mijn pc.

Verwijderd

Xato schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:08:
Ben erg benieuwd, heb speciaal voor GW2 mijn PC maar even geformateerd en voorzien van een SSD. Kan ik meteen kijken of de performance beter geworden is van zowel het spel als mijn pc.
Haha inderdaad ;-). Let wel op, het is een stress test dus het kan moeilijk zijn om de performance te evalueren op basis van deze test.

• daanoontje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-11 20:32
Xato schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:08:
Ik heb exact hetzelfde gedaan.. naja niet speciaal voor GW2, maar ook wel stiekem een beetje. M4 Crucial.. Nu maar zien hoe de performance is.

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
damn, kom er nu net achter dat de level cap verhoogt wordt, klopt het dat dit dus inhoudt dat iedereen op zijn oude poppetje verderspeelt, en geen "frisse" nieuwe versie waar iedereen op lvl 1 begint?

zou erg jammer zijn aangezien ik ik nooit GW heb gespeeld.

• Sneezzer
op zich logisch aangezien ze dan de progressie ook kunnen zien (welke route kiezen mensen) en dat de overige content ook getest kan/gaat worden.

Verwijderd

thermisol schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:36:
damn, kom er nu net achter dat de level cap verhoogt wordt, klopt het dat dit dus inhoudt dat iedereen op zijn oude poppetje verderspeelt, en geen "frisse" nieuwe versie waar iedereen op lvl 1 begint?

zou erg jammer zijn aangezien ik ik nooit GW heb gespeeld.
Uh, nee hoor. Je kan je oude GW1 character niet meenemen naar GW2. (Is ook logisch want het verhaal speelt zo'n 250 jaar na GW1). Iedereen begint dus opnieuw.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 09:13

D-rez

dexels

...During this event, all you need to do is play normally with a new or existing character on your Beta account using the same game client.
Je mag dus gewoon een nieuwe aanmaken als je dat wenst.

nevermind, had niet begrepen dat Thermische isolatie eigenlijk wel een vrij dwaze stelling had. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door D-rez op 10-05-2012 09:56 ]

Verwijderd

uiteraard :)

Ik vind het wel leuk dat onze characters van het beta weekend er dus nog zijn :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:56:
uiteraard :)

Ik vind het wel leuk dat onze characters van het beta weekend er dus nog zijn :D
Sta niet gek te kijken als ze wat raar reageren, "You don't know what happens to them when they feel neglected!" ;)

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 16:25
Aaah n0es... ben op vakantie dan ;(

MW | BF1 Stats

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
derp, welke amsterdam tijd is dat? ik zuig echt als het om timezones gaat

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:00:
[...]

Sta niet gek te kijken als ze wat raar reageren, "You don't know what happens to them when they feel neglected!" ;)
Hahaha oeps... oppassen dus :P

Edit: Wow, ik wist niet dat je bij timeanddate ook een calender of sorts kon maken, handig!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 10:29 ]

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 18:39

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:08
Van GW2 Stresstest direct door naar Diablo 3 Launch.

Verwijderd

Goed nieuws :D

Meestal zijn de servers dan wel eerder open. zou rond 19:00 ook al even checken. maar maandag stress testje.. vrijdag beta weekend? :P

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:29:

Meestal zijn de servers dan wel eerder open. zou rond 19:00 ook al even checken. maar maandag stress testje.. vrijdag beta weekend? :P
Ik hoop het, ik zie alleen geen BWE die vrijdag, sinds de vorige 2 weken geleden was en ze het om de maand gingen doen.

Verwijderd

*roughly* once a month, but subject to change ;)

Ach, we kunnen hopen :P bij ons gingen de geruchten over het weekend van 1 juni. Zou ik ook niet erg vinden, het zou leuk zijn als ze zo veel mogelijk problemen van het eerste weekend opgelost hebben voor de tweede BWE.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2012 10:39 ]

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:29:

Zou mooi kloppen met mijn voorspelling van eentje in het weekend voor pinksteren, dan 1 begin juni, launch eind juni/begin juli

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:54
Volgend Beta-weekend t liefst het weekend van 1 juni, dan is mijn vriendin er niet :9

Hopelijk kunnen we maandag wel n beetje inloggen. Vorige weekend heb ik alleen midden in de nacht (3.30) een 10 minuten kunnen spelen, net voor ik voor vakantie vertrok. Smaakte wel onmiddelijk naar meer :Y)

Verwijderd

De vorige stresstest naar de BWE zat toch ook iets van 2 weken tussen? Ben benieuwd of er dan nog een BWE komt, en hoe ver Anet denkt te zijn in het totaalplaatje. Want als je zegt van: we weten het nog niet. Wanneer weet je dan dat je game af is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:43:
Wanneer weet je dan dat je game af is?
ja precies.. zelf vond ik het vooral heel vervelend dat je nauwelijks kon samenspelen ivm met die overvlow servers.. ik neem aan dat ze dit maandag wel geregeld hebben.. juist omdat dit naar mijn mening echt schadelijk is voor de hele gedachte om met vrienden/guildies iets samen te ondernemen.

verder zijn er natuurlijk nog zat dingen die ze kunnen tweaken, maar je moet ook niet vergeten dat dit een nieuw spel is en ze zat updates kunnen uitbrengen waar er nieuwe features in zullen zitten. Nu zie je in veel "kritiek" filmpjes vaak zaken die mensen graag in het spel willen hebben omdat X spel dit ook heeft.. vaak hele valide argumenten, maar zelf heb ik zoeiets.. breng gewoon een goede game uit waarin die echte core bugs gewoon weg zijn en al die leuke/handige toevoegingen kunnen wat mij betreft ook best in updates komen.... kijk bijvoorbeeld naar wow van 6-7 jaar terug en wat het nu heeft..Dat is ook alsof je bijna een compleet andere game aan het spelen bent.

Ik stel zeker niet voor om de game maar ASP uit te brengen, maar verwachten dat het vrijwel alle handige features heeft zoals tig andere games bij launch.. ja dat vind ik vrij onrealistisch.
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:10:
[...]

ja precies.. zelf vond ik het vooral heel vervelend dat je nauwelijks kon samenspelen ivm met die overvlow servers.. ik neem aan dat ze dit maandag wel geregeld hebben.. juist omdat dit naar mijn mening echt schadelijk is voor de hele gedachte om met vrienden/guildies iets samen te ondernemen.
Ik denk dat deze stress-test met name bedoeld is om dat soort dingen te testen. Een heleboel oplossingen voor bugs kun je ook met een gelimiteerde testgroep testen, maar dingen als overflow niet...

En waarom ik denk dat ze dat op maandag doen (en niet in het weekend): omdat ze dan het voltallige personeel op kantoor hebben. Mochten er problemen optreden, dan kan er snel geschakeld worden. Het is precies tijdens hun middag.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:10:
[...]
Een oplossing die ik gebruikte om samen te kunnen spelen was om een waypoint te nemen naar een capital. Eenmaal in de capital naar de portal te lopen die naar de starterszone ging en dan door W en A ingedrukt te houden rondjes te lopen in-en-uit de portal. Het bericht wat je krijgt negeren, gewoon rondjes blijven lopen. Op een gegeven moment wordt je vanzelf wel in de server geplaatst (zonder te queuen o.i.d.). Dan zit je op de normale server en geen overflow. Duurt 1 á 2 minuten, maar altijd succes gehad. Laat je buddies hetzelfde doen en binnen 10 minuten zitten jullie allemaal in de normale server. En dan kan het feest beginnen! 8)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
@Albeto.. maandag geregeld overflow? Je weet waar stress tests om draaien toch? NIET om het samen spelen met je vrienden. Maar om het testen van de servers. Als dat de overflow servers zijn, dan zal je daar op uitkomen. Anders kom je op normale servers uit.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Sneezzer
Vergeet overigens niet dat een overflow met name bij launch gebruikt wordt.
Waarschijnlijk is het hele fenomeen na 2 weken al weg doordat mensen niet meer en-masse op dezelfde locatie zitten.

Verwijderd

@ Lanerious.. het gaat mij helemaal niet om wel of niet uit te komen op een overvlow server. Het gaat om in staat te zijn als groep samen te kunnen spelen. Als 1 van de groepsleden even naar een stad telepoort en weer terug naar de party dan was het vrijwel nooit zo dat je elkaar weer kon ontmoeten. Oplossingen (workarounds) zoals Xato had bedacht slim, maar zou naar mijn mening niet moeten.

Oplossing zoals de hele party naar dezelfde overvlow server telepoorten etc.. en nog waarschijnlijk wat andere zie ik aankomende maandag zeker getest worden.. dit lijkt mij zeer inherent aan een stresstest. samenspelen mag dan misschien vrij onbelangrijk lijken.. ik denk dat dit juist 1 van de hoofdgedachten achter heel gw2 is.. als dit dan dus gewoon slecht werkt en veel irritatie geeft.. ja ik zie dit dan toch als zeer schadelijk en iets dat zeker opgelost moet worden.

Verwacht ook wel dat ze het scalen hebben aangepast en mellee (defensieve) mogelijkheden tijdens die events. lol zag laatst een guardian lvl 20 met max armor voor zijn lvl en die werd toch mooi echt ge-one shot bij een lvl 13 event boss... haha die gast moet zich knap lullig gevoeld hebben :P

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:

Verwacht ook wel dat ze het scalen hebben aangepast en mellee (defensieve) mogelijkheden tijdens die events. lol zag laatst een guardian lvl 20 met max armor voor zijn lvl en die werd toch mooi echt ge-one shot bij een lvl 13 event boss... haha die gast moet zich knap lullig gevoeld hebben :P
Dat is toch juist het idee van schalen? Dat je als lvl 20 niet onkwetsbaar bent bij lvl 13 bosses.
Tevens, je hebt dodge ed. en definsive skills die je kunt/moet gebruiken.

Denk (hoop) niet dat ze daar veel aan veranderen eigenlijk. Dom voor een mob staan tanken kan nu eenmaal niet in GW2.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:24:
Het scalen denk ik niet, dat zie ik niet zomaar veranderen. Een block ipv dodge als je stil staat, zou misschien kunnen.

• Sneezzer
Sneezydevil schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:36:
[...]

Het scalen denk ik niet, dat zie ik niet zomaar veranderen. Een block ipv dodge als je stil staat, zou misschien kunnen.
Klopt, maar die zitten er al in (afhankelijk van je wapen).

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Ah dat wist ik niet, heb niet echt defensive professions gespeeld in de beta.

• Sneezzer
Sneezydevil schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:41:
Ah dat wist ik niet, heb niet echt defensive professions gespeeld in de beta.
Een ranger kan bijv. met een greatsword een blok+slag doen. Dus eerst een blok, gevolgd door een klap.

Verwijderd

trouwens hebben jullie deze al gezien?.. denk dat ze hier een hele serie van gaan maken.. echt leuk om te zien.. en pvp ziet er op deze manier erg intressant uit

• Sneezzer
Kun je trouwens een duel aangaan met servergenoten? /duel leek niet te werken namelijk.

Verwijderd

Nee, volgens mij niet. Ziet er wel awesome uit hier. Krijg er alweer helemaal zin in. Als je de discussie krijgt of het skillbased is, bewijst dat filmpje het wel.

• Xanaroth
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:00:
trouwens hebben jullie deze al gezien?.. denk dat ze hier een hele serie van gaan maken.. echt leuk om te zien.. en pvp ziet er op deze manier erg intressant uit

[video]
Builds zijn redelijk leuk (hoewel niet goed doordacht)... maar extreem slechte skill op de spelers, dus gevecht zelf is niet om aan te zien.

Zoals de guardian:
Die 30 punten richt op meditations (heal, instant, recharge) en vervolgens slecht 1 meditation skill gebruikt. Daarbij gebruikt hij de lesser traits ook haast niet ('gain might when you block attacks' maar hij heeft 0 block skills mee..).
Of de 'increased spirit weapon damage' terwijl hij zn spirit weapon command skill direct gebruikt waardoor die geen schade kan doen - command skills vernietigen de spirit weapons 8)7 .

Ook gebruikt hij de virtues actief (niet alleen passief) maar gaan er geen punten in de Virtues lijn. 5 puntjes is genoeg om elke virtue een extra boon te laten geven. Veel nuttiger dan de 'might when block' trait zonder block skills...

Of dat hij 2 two-handed wapens gebruikt, maar niet de '-25% recharge on two handed weapons' pakt uit de Honor lijn terwijl die juist enorm nuttig is.

Kan wel even doorgaan, maar denk dat het wel duidelijk is.. aan die filmpjes heb je niks :9

Verwijderd

Vrij apart vind ik een stresstest op maandag..
(CONSPIRACY CONSPIRACY)

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:41:
Vrij apart vind ik een stresstest op maandag..
(CONSPIRACY CONSPIRACY)
En dat zeg je omdat?

Juist handig op maandag, hebben ze al het personeel present lijkt me.

Verwijderd

Myrdreon schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:17:
[...]

Kan wel even doorgaan, maar denk dat het wel duidelijk is.. aan die filmpjes heb je niks :9
hehe.. misschien je, je aanmelden via die site.. kan je het beter doen :P.

vond het zelf wel vermakelijke (tv) en kijk uit naar meer.. ranged vs mellee bijvorbeeld. zonder een oordeel te geven over de spelers.. tuurlijk kan het allemaal nog veel beter/slimmer. Gezien de manier van spelen dacht ik op voorhand eitje voor de guardian, maar die warrior deed wel gruwelijke dps.. en op dit punt bent ik het niet eens met je.. want die warrior deed wel een paar zeer geslaagde ontwijk moves

Verwijderd

Sneezzer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:54:
[...]

En dat zeg je omdat?

Juist handig op maandag, hebben ze al het personeel present lijkt me.
Nja goed lijkt me ook logisch maargoed ze gaven eerder toch aan alleen beta weekends te willen doen voor de release? Daarom vind ik het een beetje vreemd dat ze een 7(?) uur durende stress test doen, op een maandag..

Maargoed het kan best zijn dat ik iets gemist heb!

grtz

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:58:
[...]

Nja goed lijkt me ook logisch maargoed ze gaven eerder toch aan alleen beta weekends te willen doen voor de release? Daarom vind ik het een beetje vreemd dat ze een 7(?) uur durende stress test doen, op een maandag..

Maargoed het kan best zijn dat ik iets gemist heb!

grtz
Yups... een BWE is ongelijk aan stresstest. Zie dit maar als een extraatje (als het al speelbaar is).

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik denk dat ze hun fix willen testen van de connectie/login problemen tijdens het eerste weekend. Mss ook deels een geoptimaliseerde code van de server.

Verwijderd

Sneezzer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Yups... een BWE is ongelijk aan stresstest. Zie dit maar als een extraatje (als het al speelbaar is).
Oke oke, wat moet ik me dan voorstellen van een stress test? wat willen ze daarmee bewerkstelligen?
Ik meen te hebben gelezen dat het eerste BWE ook een stress test was, min of meer.. Klopt dit?

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:15:
[...]

Oke oke, wat moet ik me dan voorstellen van een stress test? wat willen ze daarmee bewerkstelligen?
Ik meen te hebben gelezen dat het eerste BWE ook een stress test was, min of meer.. Klopt dit?
Nee, voor de BWE is er nog een closed beta stress test geweest.

Stress test is een test om het systeem maximaal te belasten om het breekpunt te vinden.

Verwijderd

Sneezzer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:21:
[...]

Nee, voor de BWE is er nog een closed beta stress test geweest.

Stress test is een test om het systeem maximaal te belasten om het breekpunt te vinden.
Oke ik snap het.
Dat breekpunt is tijdens de eerste BWE duidelijk in 1000 stukjes gebroken..
Ben dus wel benieuwd :-)

Kan echt niet wachten tot deze game uit is.. Gek dat na oblivion( :D ), Skyrim( :/ ) guildwars weer een van de weinige games is die ik van begin tot einde aan het volgen ben..

En het eerste BWE event heeft mij erg enthousiast gemaakt.

Verwijderd

Vind de Warrior beetje uit balans vwb de wapens. Hij kan zo'n beetje alles equipen. Beetje oneerlijk. Zo ook in dat filmpje, even een axe gooien om je enemy op afstand te killen..

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 12:06
Je kan maar 2 weapon sets in combat aan hebben dus dat zou weinig uit moeten maken..

PSN: Deltoidius

Verwijderd

Iemand een idee wat ze op Facebook zullen gaan posten als ze 500k likes hebben? Ikzelf denk ik een bundel van artwork of iets in die richting.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:44:
Iemand een idee wat ze op Facebook zullen gaan posten als ze 500k likes hebben? Ikzelf denk ik een bundel van artwork of iets in die richting.
Of een soundtrack? die zou ik wel kunnen waarderen :-)
@Darvald:
Hier staan een aantal soundtracks uit de beta op Youtube mocht je dat interessant vinden: YouTube: Guild Wars 2 SoundTrack

@SyNqii:
Warrior damage lijkt nog wat aan de hoge kant, zeker voor PVP. Overigens is de getoonde build niet eens zo heel sterk. Als je voor 2H sword gaat en dan Bull Charge en Frenzy neemt is het nog veel erger. Knock down van Bull Charge + Frenzy + Hundred Blades en de match is over. Denk dat ze nog wel wat werk hebben aan balanceren voordat het spel uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 10-05-2012 19:54 ]

• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 18:53
Sneezzer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Ga er maar van uit dat het prima te spelen is :)

• Audaxis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2018
Op welke server gaat GoT nu voornamelijk spelen?

• Joostjah
Far shiverspeaks zoiets heette de server. Helaas werd ik automatisch in een andere gezet, en op het moment dat je gratis kon wisselen zat de GoT server vol :(

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:36
Klopt het dat die stress test voor ons nederlanders dus van 04:00 - 11:00 is ?

• Joostjah
xeple schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:49:
20.00 tot 3.00 snachts dacht ik.

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-11 00:14
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:44:
Hoop zelf op een stuk concept art van Zhaitan ofzo.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Sneezzer
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 18:13:
Vind de Warrior beetje uit balans vwb de wapens. Hij kan zo'n beetje alles equipen. Beetje oneerlijk. Zo ook in dat filmpje, even een axe gooien om je enemy op afstand te killen..
Valt erg mee hoor.
Je kan maar een dubbele set beschikbaar hebben in combat en als je ook je traits specced dan zullen bepaalde wapens eigenlijk overbodig worden (afhankelijk van je speelstijl).

Voorbeeld, als je vooral defensief specced in gebruik van schild + 1hander, zal je boog waarschijnlijk heel slechte dps gaan doen als je eenmaal lvl 80 bent en vice versa als je volledig op ranged gaat speccen.

• ActualFantasy
  • Laatst online: 15:08
xeple schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:49:
Nee, van 8 uur tot 2 of 3 uur ongeveer.

[ Voor 34% gewijzigd door ActualFantasy op 11-05-2012 09:34 ]

• Naccer
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-01-2024
ActualFantasy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:32:
[...]

Nee, van 8 uur tot 2 of 3 uur ongeveer.
Officieel van 20:00 tot 03:00

Zeer waarschijnlijk van +-19:00 - 03:00

Vorige keer kon ik ook al 75 min van te voren inloggen :P

• GuardMoony
Morrar schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:54:
@SyNqii:
Warrior damage lijkt nog wat aan de hoge kant, zeker voor PVP. Overigens is de getoonde build niet eens zo heel sterk. Als je voor 2H sword gaat en dan Bull Charge en Frenzy neemt is het nog veel erger. Knock down van Bull Charge + Frenzy + Hundred Blades en de match is over. Denk dat ze nog wel wat werk hebben aan balanceren voordat het spel uitkomt.
Valt ook goed mee. Dit is meer een 1 hit wonder. Als de Bull Charge blocked of dodge kan die War paar sec niets meer doen tot hij terug van CD is. Je kon dacht ik zelfs de war nog stunnen in zijn Bull charge

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 16:44
GuardMoony schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Valt ook goed mee. Dit is meer een 1 hit wonder. Als de Bull Charge blocked of dodge kan die War paar sec niets meer doen tot hij terug van CD is. Je kon dacht ik zelfs de war nog stunnen in zijn Bull charge
Dat is dan ook het enige wat je kunt doen, als je de Bull's Charge niet dodget dan ben je (bijna) dood voor de stun over is. :P

Ik denk niet dat zoveel burst damage de bedoeling is van ArenaNet.
GuardMoony schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:40:
[...]

Vergeet de Bola Shot niet... Werkt ook nog steeds vrij effectief. Belangrijkste is dat target stil staat voor de Hundred Blades. Enige nadeel dan is dat de andere nog defensieve truukjes kan toepassen.

Maar goed, zal uiteindelijk wel getuned worden als het te sterk is. Verder denk ik dat ANet nu heel hard aan het nadenken is over melee vs ranged issues en scalen van champions. Dat was denk ik wel het meest prominente punt in het vorige BWE. Stress test maandag is vermoedelijk gewoon om overflow server i.c.m. parties te testen en misschien om dingen als queue op de login server te testen (als ze dat gaan implementeren).

• mauro101
  • Laatst online: 26-11 11:34
Ik neem aan dat ze met "dezelfde cliënt" gewoon die beta cliënt bedoelen die je kunt downloaden?
Heb gister namelijk een format gedaan ivm het aanschaffen van een SSD.

Battle.net tag

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-10 13:43
mauro101 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:20:
Ik neem aan dat ze met "dezelfde cliënt" gewoon die beta cliënt bedoelen die je kunt downloaden?
Heb gister namelijk een format gedaan ivm het aanschaffen van een SSD.
:Y

• mauro101
  • Laatst online: 26-11 11:34
Mooi! zet ik die in het weekend weer effe aan :)

Battle.net tag

• Sneezzer
Morrar schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:00:
[...]

Vergeet de Bola Shot niet... Werkt ook nog steeds vrij effectief. Belangrijkste is dat target stil staat voor de Hundred Blades. Enige nadeel dan is dat de andere nog defensieve truukjes kan toepassen.

Maar goed, zal uiteindelijk wel getuned worden als het te sterk is. Verder denk ik dat ANet nu heel hard aan het nadenken is over melee vs ranged issues en scalen van champions. Dat was denk ik wel het meest prominente punt in het vorige BWE.
Welke issues zijn er dan met Ranged vs Melee? Volgens mij hadden de melee classen allemaal een gap-closer. Tevens kun je wisselen naar een ranged wapen als je dat liever hebt.

En in PVE wordt de speelwijze gewoon anders tov. de holy trinity, nu zul je als melee continue moeten bewegen om achter een npc te blijven, beetje hetzelfde idee als het kiten van een ranged class.

[ Voor 11% gewijzigd door Sneezzer op 11-05-2012 16:07 ]

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-08 00:19
Jownaz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:46:
Op welke server gaat GoT nu voornamelijk spelen?
http://guildoftweakers.com/home

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

• Audaxis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2018
Daarvan was ik nog niet op de hoogte, bedankt!
Sneezzer schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:05:
[...]

Welke issues zijn er dan met Ranged vs Melee? Volgens mij hadden de melee classen allemaal een gap-closer. Tevens kun je wisselen naar een ranged wapen als je dat liever hebt.

En in PVE wordt de speelwijze gewoon anders tov. de holy trinity, nu zul je als melee continue moeten bewegen om achter een npc te blijven, beetje hetzelfde idee als het kiten van een ranged class.
Bedoelde inderdaad in PVE. Maareh continue bewegen is leuk, het helpt alleen weinig als een champion die een beetje opgeschaald is meteen players one-shot met een gewone melee attack. ANet heeft ook al aangegeven dat dit nog niet goed getuned was. Daarnaast wordt het erg lastig om te zien wie aggro heeft als je met meerdere mensen om een mob heen staat. Steeds dodgen kan, maar de mob draait dan natuurlijk ook gewoon mee.

Daarnaast is ranged op dit moment zoveel makkelijker dat melee in verhouding gewoon niet de moeite waard is. In melee range blijven brengt zoveel extra risico en gedoe met zich mee, dat iedereen om die reden simpelweg naar ranged switcht (ook al is melee technisch gezien wel mogelijk). Melee DPS mag dan wel hoger zijn, maar als je door dodgen minder DPS tijd hebt wint ranged DPS uiteindelijk toch. Feit dat vrijwel alle melee classes naar ranged switchen en Ascalonian Catacombs groepen op een gegeven moment alleen ranged classes recruteerden is een teken aan de wand lijkt me.

Kortom, bosses en champions zullen meer ranged attacks moeten krijgen, vaker ranged moeten targetten en attacks moeten duidelijker aangegeven worden (particle effects ontnemen melee het zicht nogal eens). Daarnaast zal de scaling getuned moeten worden zodat mensen niet door een gewone melee attack neergehaald worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Morrar op 11-05-2012 19:43 ]

• Xanaroth
Morrar schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 19:31:
[...]

Bedoelde inderdaad in PVE. Maareh continue bewegen is leuk, het helpt alleen weinig als een champion die een beetje opgeschaald is meteen players one-shot met een gewone melee attack. ANet heeft ook al aangegeven dat dit nog niet goed getuned was. Daarnaast wordt het erg lastig om te zien wie aggro heeft als je met meerdere mensen om een mob heen staat. Steeds dodgen kan, maar de mob draait dan natuurlijk ook gewoon mee.

Daarnaast is ranged op dit moment zoveel makkelijker dat melee in verhouding gewoon niet de moeite waard is. In melee range blijven brengt zoveel extra risico en gedoe met zich mee, dat iedereen om die reden simpelweg naar ranged switcht (ook al is melee technisch gezien wel mogelijk). Melee DPS mag dan wel hoger zijn, maar als je door dodgen minder DPS tijd hebt wint ranged DPS uiteindelijk toch. Feit dat vrijwel alle melee classes naar ranged switchen en Ascalonian Catacombs groepen op een gegeven moment alleen ranged classes recruteerden is een teken aan de wand lijkt me.

Kortom, bosses en champions zullen meer ranged attacks moeten krijgen, vaker ranged moeten targetten en attacks moeten duidelijker aangegeven worden (particle effects ontnemen melee het zicht nogal eens). Daarnaast zal de scaling getuned moeten worden zodat mensen niet door een gewone melee attack neergehaald worden.
En zelfs dan, defensieve guardian/mesmer gooit dan een muurtje neer, hebben die ranged attacks alsnog weinig nut.
Bovendien, met ranged is het ook makkelijker om in bereik van je skills te blijven. Met melee is een dodge ofzo al snel dat je ook uit range bent, met als gevolg dat je volgende attack ook vaak mist omdat je toch door vecht.
Dan heb je nog combo's via aoe's, met ranged heb je veel meer mogelijkheden omdat defensieve skills ook combo's kunnen geven - kun jij wel doorheen schieten, maar melee die 900-1200 range verderop staat heeft niks.
Ook zit je als melee nog met pets/minions/elementals die altijd in de weg zullen staan van je beeld.

Ik zie inderdaad ook nog wel wat gebeuren om melee interessanter te maken (of ranged juist minder) anders wordt PvE heel snel heel eentonig.

• GuardMoony
Denk vooral dat de meeste mensen de melee nog niet gewoon zijn. Same met skills en builds. Je kunt dit allemaal echt pas goed beoordelen als er een paar weken gespeeld is.

Denk dat ik maandag eens met wat melee ga spelen voor die paar uurtjes

Verwijderd

Snap de site niet echt. Kan eigenlijk niks doen.

Verwijderd

Nu een andere melding als ik probeer in te loggen (jaja, af en toe probeer ik in te loggen in de hoop dat ik toch access heb om te spelen :*) ). Hebben ze aangepast en sinds mijn laatste login tochweer 30mb gedownload aan nieuwe bestanden.

• InflatableMouse
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

nevermind ... :)

[ Voor 97% gewijzigd door InflatableMouse op 13-05-2012 09:19 ]

• Xanaroth
Nog een update, dit keer zo'n 40mb. Vraag me af wat ze allemaal aan het doen zijn voor een 'stress test met dezelfde build om updates aan de server kant te testen' dat er ondertussen toch 70mb aan updates zijn geweest in de client.

Verwijderd

Het zou me niks verbazen als we nog eens zoveel moeten downloaden voor morgenavond. Ik hoop het, want hoe meer updates des te meer vooruitgang richting de release.

Mensen al plannen wat ze gaan doen morgen? Ik ga in ieder geval niet verder met de story line, aangezien ik het zonde vind om alles al te zien en dan na de release overal doorheen vlieg omdat ik het allemaal een keer gezien en gedaan heb. Ik denk dat ik voor crafting ga, andere rassen en professions proberen die ik normaal gesproken niet zou nemen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 23:00
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:03:
Het zou me niks verbazen als we nog eens zoveel moeten downloaden voor morgenavond. Ik hoop het, want hoe meer updates des te meer vooruitgang richting de release.

Mensen al plannen wat ze gaan doen morgen? Ik ga in ieder geval niet verder met de story line, aangezien ik het zonde vind om alles al te zien en dan na de release overal doorheen vlieg omdat ik het allemaal een keer gezien en gedaan heb. Ik denk dat ik voor crafting ga, andere rassen en professions proberen die ik normaal gesproken niet zou nemen.
Ja, misschien server optimalisaties.

Ik denk dat ik een totaal andere character ga maken dan mijn "main" (wil in de release met een Rifle - Warrior - Human gaan spelen), dus ik denk dat ik een char elementalist ga proberen. Weet niet wat ik daarna ga doen :)

• Sagaris
Weet iemand of de keybindings die je aanpast onthouden worden met het updaten van de client? Indien ja, ga ik morgen toewijden aan het zoeken van een goede button layout voor mijn muis.

Verwijderd

Ik vind het heel verleidelijk om met mijn elementalist verder te spelen. Ik vond het echt ontzettend leuk tijdens de beta, heel veel plezier mee gehad en er zijn nog zo veel dingen die ik wil uitproberen. Wapencombinaties, en vooral cross-profession combos!

Maar ik ga voor de stress test denk ik een engineer maken, daar ben ik heel benieuwd naar.

Geen idee wat betreft de keybindings..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2012 13:23 ]

Verwijderd

Ik speel gewoon met eenzelfde karakter door. Het is maar een paar uur toch dat je kunt spelen? Heb geen zin om na middernacht nog achter de PC te zitten.

• InflatableMouse
  • Laatst online: 29-11 08:16

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik gebruik de beta weekends liever om elk ras en profession te leren kennen in de vroege leveltjes zodat ik meteen weet wat ik wil bij de release. Ver doorspelen zou voor mij te veel van de release bederven.

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:29:
Ik gebruik de beta weekends liever om elk ras en profession te leren kennen in de vroege leveltjes zodat ik meteen weet wat ik wil bij de release. Ver doorspelen zou voor mij te veel van de release bederven.
ik speel juist een class die ik minder boeiend vindt en dan in de uiteindelijke game, weet ik al aardig wat van wat er mogelijk is. Ik denk ook dat er in de release al weer wat meer DE inzitten.

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:29:
In het volgende betaweekend wil ik nog twee andere klassen gaan proberen maar voor die 3 uren die ik vanavond ga spelen ga ik vooral op verkenning uit. Ik wil namelijk ook niet te veel levelen. Wellicht dat ik daarom vooral pvp ga doen de komende betaweekends.

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Beetje PvPen en wat craften is ook een goed idee, economie wat leren kennen. Daarnaast als er nog tijd is die ene spring-quest doen met een groepje tweakers, vorige keer niet gelukt :P.

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Sagaris schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:17:
Weet iemand of de keybindings die je aanpast onthouden worden met het updaten van de client? Indien ja, ga ik morgen toewijden aan het zoeken van een goede button layout voor mijn muis.
Ja, werd zelfs onthouden toen de client helemaal opnieuw moest worden gedownload voor de BWE.

Even in het algemeen voor de mensen met de grootste plannen voor morgen: ga er niet 100% van uit dat je echt in kan loggen, zit je iig morgen niet te mokken. De vorige keer heb ik 3 uur enter zitten drukken elke 5 min of zo bij het inlog scherm voordat ik eens kon spelen. Leuke stress test voor de inlog server van mijn kant :)

Voor mensen die zich afvragen wat ze met die kleine patches doen voor een simpel stress testje: ANet kon het bij de vorige stress test ook niet nalaten even een nieuwe build erin te gooien met wat buffs voor sommige jobs en enemies.

• Sagaris
AppieNL schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Ja, werd zelfs onthouden toen de client helemaal opnieuw moest worden gedownload voor de BWE.
Dat bedoelde ik inderdaad, mooi! Ga ik dat morgen doen, thanks!

Verwijderd

kunnen jullie trouwens inloggen op het forum?.. bij mij gebeurd namelijk helemaal niets

• Sagaris
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:23:
kunnen jullie trouwens inloggen op het forum?.. bij mij gebeurd namelijk helemaal niets
Nope:
There was a horrible error! Try going back home?
Pagina: 1 ... 48 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.