Nou ja, je wordt wel een beetje voor de leeuwen geworpen. (Ik klaag niet, vind GW2 echt geweldig) Dus in het begin een korte introductie van de basics lijkt mij wel op plaats. Bv dat introductie gedeelte wat er nu in zit is echt nog erg verwarrend en roept meer vragen op dan antwoorden.
Ik gebruik die Blood Fiend wel. Hele handige afleiding als de poep de ventilator raakt.InflatableMouse schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:06:
[...]
Ik zal ongetwijfeld wat verkeerd doen, ik ben pas level 8, ik gebruik die bloof fiend niet omdat tie zo snel dood gaat, daar voor heb ik Consume Conditions (self heal). Ik heb mn skill points gestoken in Well of Corruption, leek mij verreweg de beste keuze als eerste skill.
DS lijkt mij minder damage te doen dan m'n 'gewone' abilities, ik gebruik het wel maar ik heb neit het idee dat het zo geweldig is. Kiten doe ik wel, ik dodge als ik dat kan maar het duurt gewoon voordat iets dood is.
Moet er wel bij zeggen dat ik nog met m'n eerste hakbijltje rond loop. En gear is niet het beste, het dropt gewoon niet. Maar zou dat nou op dit level al zo'n verschil maken?
En je wapen is wel van belang heb ik gemerkt. Spendeer je karmapunten aan wapens (en armour). Die punten gebruik je anders toch niet en die hartjes mensen hebben vaak goed spul er tussen zitten.
Ik zou als ik jou was eens een staff proberen, de vier grond skills (2-5) zijn een prima spike aanval. Dan nog 2 minions in de lucht hebben die de agro op zich nemen en je eerste skill zorgt ervoor dat de enemy dood is voordat hij jou ooit bereikt. Mocht hij nog niet neer zijn, circle strafing en 1 blijven spammen, of je minions weer omhoog gooien. Alternatief is switchen naar je axe, die kan lekker veel damage doen. De key is echter om altijd in beweging te zijn!
[ Voor 12% gewijzigd door Sagaris op 29-04-2012 22:00 ]
Verwijderd
Heb mijn betaweekend afgesloten met de warrior. Met twee axen is de warrior kicken!
Voor mijn gevoel zat er in WoW meer structuur terwijl je het hier zelf maar uit moet zoeken waar je naar toe gaat en wat je gaat doen. En dat bevalt me prima! Dit is een mooie game om gewoon rond te kunnen dwalen.
Weet niet wanneer ik weer ga spelen in de beta omdat Diablo ook al op mijn harde schijf staat te wachten maar het wordt na de release afwisselen want er is hier ook meer dan genoeg te doen.
Na de release ga ik verder met de elementalist, warrior en necromancer.
Voor mijn gevoel zat er in WoW meer structuur terwijl je het hier zelf maar uit moet zoeken waar je naar toe gaat en wat je gaat doen. En dat bevalt me prima! Dit is een mooie game om gewoon rond te kunnen dwalen.
Weet niet wanneer ik weer ga spelen in de beta omdat Diablo ook al op mijn harde schijf staat te wachten maar het wordt na de release afwisselen want er is hier ook meer dan genoeg te doen.
Na de release ga ik verder met de elementalist, warrior en necromancer.
Verwijderd
Release? Die laat voorlopig nog wel op zich wachten
Ik denk dat je tegen die tijd behoorlijk ver in Diablo 3 kan zijn. (En allang naar iets anders snakt)
ArenaNet zal denk ik eind mei een nieuw BWE houden en dan zien we hoeveel ze in 1 maand kunnen verbeteren aan het spel. En misschien Asura speelbaar (al vermoed ik dat niet)
ArenaNet zal denk ik eind mei een nieuw BWE houden en dan zien we hoeveel ze in 1 maand kunnen verbeteren aan het spel. En misschien Asura speelbaar (al vermoed ik dat niet)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 21:57 ]
Verwijderd
Ik ga uit van september/oktober. Maar als ik Diablo beu ben zal ik wat anders moeten verzinnen, misschien toch nog aan GW1 beginnen
Iemand die duikplank gevonden in Lion's Arch? Besloot dat de beta toch over was voor mij, character word toch gewist, dus ik ben maar even Lion's Arch gaan verkennen. Echt een paar awesome 'geheimen' in die stad.
Yes, in het zuiden toch? Moest inderdaad even glimlachen toen ik hem zag. Daarna ben ik via die plank naar beneden gelazerd.Wolfos schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:15:
Iemand die duikplank gevonden in Lion's Arch? Besloot dat de beta toch over was voor mij, character word toch gewist, dus ik ben maar even Lion's Arch gaan verkennen. Echt een paar awesome 'geheimen' in die stad.
Ook een NPC in Queensdale in een grot op een rotsformatie bij het water die er eigenlijk af wil springen, maar niet durft. Je praat dan tegen haar en ze maakt een aanloop, maar backed down voor de rand. Ik heb haar nog niet naar beneden gekregen.
Morgen om 8u / half 9 nog even inloggen, kijken of ze er nog een final event tegenaan gooien.
Verwijderd
Denk het niet. Gezien de BWEs van GW1 verwacht ik een finale pas in de laatste BWE van GW2.Sagaris schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:33:
Morgen om 8u / half 9 nog even inloggen, kijken of ze er nog een final event tegenaan gooien.
Toch wel
Van het officiele forum:
Join us in the Wayfarer Foothills in the norn lands for a special Beta Weekend Event finale, tonight at 11:00 p.m. PDT.
Character wordt waarschijnlijk pas gewist voordat het spel gereleased wordt. Dus ik vermoed dat je de volgende BWE met dezelfde chars kan spelen.Wolfos schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:15:
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 23:40 ]
Verwijderd
Ruim 24 uur erop zitten.
1e uur heb ik lopen zeiken de rest genoten. Beste MMO, zeker.
Jammer van die laadtijden.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 00:08 ]
Als je wilt weten hoelang je gespeeld heb kan je de command /age gebruiken.
Verwijderd
Hoe kom ik in dat norn gebied? Heb alleen humans. Kan ik daar naartoe travellen (en hoe)? Of kan ik beter even een norn aanmaken?Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:39:
[...]
Denk het niet. Gezien de BWEs van GW1 verwacht ik een finale pas in de laatste BWE van GW2.
Toch wel
Van het officiele forum:
[...]
[...]
Character wordt waarschijnlijk pas gewist voordat het spel gereleased wordt. Dus ik vermoed dat je de volgende BWE met dezelfde chars kan spelen.
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:39:
[...]
Denk het niet. Gezien de BWEs van GW1 verwacht ik een finale pas in de laatste BWE van GW2.
Toch wel
Van het officiele forum:
[...]
[...]
Character wordt waarschijnlijk pas gewist voordat het spel gereleased wordt. Dus ik vermoed dat je de volgende BWE met dezelfde chars kan spelen.
Verwijderd
Ik heb een ranger van level 6 met een "Pig" als pet. Deze heeft de mogelijkheid om items te vinden in een bepaalde range. Hieronder 2 screenshots dat ik een vrucht had gevonden waarmee ik een healboom kon laten groeien

Ik heb nog maar 11 uur gespeeld, 8 met de warrior (lvl 12 nu) en 3 met de elementalist (lvl 7 nu); de warrior was m'n eerste character.
Zelf ben ik alleen bekend met WoW, en vergeleken daarmee is het hetzelfde maar toch heel anders. De mogelijkheden per class/profession zijn veel variabeler in GW2 dan WoW. Zo kan ik met m'n warrior een rifle pakken en een soort hunter zonder pet zijn, met een 2H hamer kun je dikke stuns uitvoeren. Met een 2H zwaard lekker maaien, 2x 1H axe en je hebt echt het flurry-gevoel. En zo heb je ook nog 1H zwaarden, speren, etc..
En daarnaast kun je nog kiezen welke traits je neemt en skills, oftewel heel veel keus in speelstijl.
Althans met de warrior heb ik dat gevoel, de elementalist is veelal hetzelfde liedje, al heeft het wel zin om van element te wisselen. Fire is het mooist om te spelen vanwege de Phoenix en Dragon Tooth, maar Lightning is ook best mooi om te zien. Elementalist doet wel insane dmg met deze twee aanvallen, makkelijker dan een warrior vind ik.
Dit waren de twee professions die ik heb geprobeerd waarvan de warrior het beste bevalt, volgende keer Mesmer of Thief proberen. Want als ik het goed heb is het morgen over met de pret toch?
Zelf ben ik alleen bekend met WoW, en vergeleken daarmee is het hetzelfde maar toch heel anders. De mogelijkheden per class/profession zijn veel variabeler in GW2 dan WoW. Zo kan ik met m'n warrior een rifle pakken en een soort hunter zonder pet zijn, met een 2H hamer kun je dikke stuns uitvoeren. Met een 2H zwaard lekker maaien, 2x 1H axe en je hebt echt het flurry-gevoel. En zo heb je ook nog 1H zwaarden, speren, etc..
En daarnaast kun je nog kiezen welke traits je neemt en skills, oftewel heel veel keus in speelstijl.
Althans met de warrior heb ik dat gevoel, de elementalist is veelal hetzelfde liedje, al heeft het wel zin om van element te wisselen. Fire is het mooist om te spelen vanwege de Phoenix en Dragon Tooth, maar Lightning is ook best mooi om te zien. Elementalist doet wel insane dmg met deze twee aanvallen, makkelijker dan een warrior vind ik.
Dit waren de twee professions die ik heb geprobeerd waarvan de warrior het beste bevalt, volgende keer Mesmer of Thief proberen. Want als ik het goed heb is het morgen over met de pret toch?
Ja morgen is het voorbij
Erg genoten en op een paar kleine bugs na is alles goed gegaan hier ( op vrijdag na dan dat was een ramp )
Leuk gedaan met het wisselen van wapens en de skills ook al zijn het er weinig i.v.m. WoW of GW1 zijn erg leuk. Eventsysteem werkt ook goed en de wereld veranderd bij sommigen leuk mee. Ik had vandaag een Chain van events dat uiteindelijk naar een boss battle overging. Dat was geweldig. Dan sta je daar met 100 man te hakken en elkaar redden.
Sommige events vallen helaas wel in herhaling.
Ook onderwater is een erg leuke kant van de game. Leuke skills en erg mooie wereld. Bij de harbor van Lions arch zit blijkbaar een onderwater stad, toen zat ik ook even van 'wauw'.
Kan niet wachten tot de release
Erg genoten en op een paar kleine bugs na is alles goed gegaan hier ( op vrijdag na dan dat was een ramp )
Leuk gedaan met het wisselen van wapens en de skills ook al zijn het er weinig i.v.m. WoW of GW1 zijn erg leuk. Eventsysteem werkt ook goed en de wereld veranderd bij sommigen leuk mee. Ik had vandaag een Chain van events dat uiteindelijk naar een boss battle overging. Dat was geweldig. Dan sta je daar met 100 man te hakken en elkaar redden.
Sommige events vallen helaas wel in herhaling.
Ook onderwater is een erg leuke kant van de game. Leuke skills en erg mooie wereld. Bij de harbor van Lions arch zit blijkbaar een onderwater stad, toen zat ik ook even van 'wauw'.
Kan niet wachten tot de release
Waar zijn de Screens? ik zit op het moment in australie en dus geen beta kan spelen. hou tweakers (/gw2) een beetje bij omdat ik al zo'n 6 jaar op deze game wacht, en zou toch graag wat screens + comments van tweakers zien. thnx
www.presio.nl - Online marketing Leeuwarden
Ja wat screens zouden niet misstaan aangezien er geen NDA is toch? Zit zelf in filipijnen ik mis ook alle fun met GW2 en Diablo 3 beta weekend
. Deze game ziet er erg interresant uit maar heb zelf geen guild wars 1 gespeeld dus het is allemaal nieuw voor me.
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
`Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:21:
[...]
Hoe kom ik in dat norn gebied? Heb alleen humans. Kan ik daar naartoe travellen (en hoe)? Of kan ik beter even een norn aanmaken?
Naar Lion's Arch gaan, dan via een Asuran portal naar Hoelbrak en dan naar de Wayfarer Foothills (ligt daar naast).
De Xunlai chests van GW1 zijn nu vervangen door 'Bankers'. In de grote steden vind je deze terug op de map: worden aangegeven met een geldzak.unfor schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:10:
Het zal vast al duizenden keren vermeld zijn, maar hoe kom ik in godsnaam bij mijn storage?
Daar kan je trouwens ook je materials opslaan.
Hoewel ik het concept van met een grote groep beestjes platmaaien wel kan waarderen vind ik die BWE finale event nog al suf na 10 minuten.
Verwijderd
Laadtijden? Bij mij duurt het maximum 1-2 seconden denk ik..Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:07:
Ruim 24 uur erop zitten.
En dat was het dan.
250,000 glory punten voor de server, dat wel.
Hoe kun je een ander monster als pet krijgen?Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:33:
Ik heb een ranger van level 6 met een "Pig" als pet. Deze heeft de mogelijkheid om items te vinden in een bepaalde range. Hieronder 2 screenshots dat ik een vrucht had gevonden waarmee ik een healboom kon laten groeien![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Beta is idd voorbij, nog even de laatste 10 minuten kunnen spelen en kunnen zien dat wij WvWvW keihard hebben geowned, meer dan het dubbele van de 2e.
Ik heb genoten!
+'jes voor:
diversiteit skills en wapens
graphics
stabiliteit (op soms wat login issues na - but beta = beta!)
PvE quests leuk, tijd vliegt voorbij
WvW staat op gelijke hoogte met Lineage 2 PvP en dat was ook heerlijk! Hier heb je nog wat meer variatie, alleen kleiner gebied.
Guild features = nice
Combat, once you know how to dodge!
Craften, heel mooi gedaan!
Heroïsche one on ones tijdens PvP, geen quick kills zoals bij SWTOR pvp.
-'tjes voor:
Story lijn human (als Ranger) niet zo boeiend, maar pas lvl 16, dus nog veel te ontdekken en op 't eind werd het verhaal al leuker!
Spvp wat chaotisch, maar zal liggen aan mijn ervaring
Kleine squads van 5 man, volgende beta die strategist uitbreiding proberen om grotere groepen (of hoe het ook werkt?!) te krijgen
Beetje weinig geld tijdens WvW versus hoge repair costs, maar waarschijnlijk wordt hier bij de launch anders tegenaan gekeken, lange termijn en men zal meer starten met PvE.
+'jes voor:
diversiteit skills en wapens
graphics
stabiliteit (op soms wat login issues na - but beta = beta!)
PvE quests leuk, tijd vliegt voorbij
WvW staat op gelijke hoogte met Lineage 2 PvP en dat was ook heerlijk! Hier heb je nog wat meer variatie, alleen kleiner gebied.
Guild features = nice
Combat, once you know how to dodge!
Craften, heel mooi gedaan!
Heroïsche one on ones tijdens PvP, geen quick kills zoals bij SWTOR pvp.
-'tjes voor:
Story lijn human (als Ranger) niet zo boeiend, maar pas lvl 16, dus nog veel te ontdekken en op 't eind werd het verhaal al leuker!
Spvp wat chaotisch, maar zal liggen aan mijn ervaring
Kleine squads van 5 man, volgende beta die strategist uitbreiding proberen om grotere groepen (of hoe het ook werkt?!) te krijgen
Beetje weinig geld tijdens WvW versus hoge repair costs, maar waarschijnlijk wordt hier bij de launch anders tegenaan gekeken, lange termijn en men zal meer starten met PvE.
[ Voor 4% gewijzigd door Doler op 30-04-2012 10:13 ]
Verwijderd
Bij mij ook. Zo gedaan hoor, maar dat komt wss ook door mijn nieuwe pc. Een SSD, wat een openbaring. Ik heb mezelf de afgelopen tijd iets ontnomen. Wat een ding is dat en i.c.m. met GTX 680 superclocked had ik nergens last van (behalve die fps drops, maar dat is Anets probleem op dit momentVerwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 08:56:
[...]
Laadtijden? Bij mij duurt het maximum 1-2 seconden denk ik..
Hey hoe is het je gelukt om een andere pet dan de standaard te krijgen?Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:33:
Ik heb een ranger van level 6 met een "Pig" als pet. Deze heeft de mogelijkheid om items te vinden in een bepaalde range. Hieronder 2 screenshots dat ik een vrucht had gevonden waarmee ik een healboom kon laten groeien![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik was level 11 ranger geworden, en vind het een super klasse. Speelt erg fijn met longbow & axe/horn combinatie. Helaas was het pet system wel echt super bugged (pet niet mee aanvallen, attack command werkt niet, etc) maar dat mocht de pret niet drukken.
ik was zelf lvl 14 ofzo, maar zag niet hoe ik het kan veranderen.Sander1991 schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:25:
[...]
Hey hoe is het je gelukt om een andere pet dan de standaard te krijgen?
Ik was level 11 ranger geworden, en vind het een super klasse. Speelt erg fijn met longbow & axe/horn combinatie. Helaas was het pet system wel echt super bugged (pet niet mee aanvallen, attack command werkt niet, etc) maar dat mocht de pret niet drukken.
Laadtijden: eerste keer was een minuut. Laden binnen zone, 1-2 seconden, andere zone 30 secs
Van wat ik van iemand in-game heb gehoord moet je "juvenile" versies vinden van het beest dat je wil hebben. Daar kan je dan op af lopen en die met "F" usen/tamen.Sander1991 schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:25:
[...]
Hey hoe is het je gelukt om een andere pet dan de standaard te krijgen?
XBO: Michaël#3318
Hahahaha geweldig die heb je mij laten zien ja. Wat een truffelsnufferd! (Leuk om mezelf op een screenshot terug te zien ookVerwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Ik had al zo'n gevoel toen ik de naam van je varken zag...)
[ Voor 5% gewijzigd door Nefiorim op 30-04-2012 09:29 ]
Ranger pets:
Tijdens je levellen zie je soms "Juvenile X" mobs. Deze zijn groen. Loop er als ranger op af en druk op F. Tadaa, je hebt een nieuwe pet. Als je op de 2 pijltjes links naast je petbar klikt zie je daar een pet screen met een scherm om 1 van de pets te kiezen die je hebt getamed. Dus je hoeft ze niet constant opnieuw te halen. Zodra je er 1 hebt, staat hij in de lijst.
Vond het zelf een geweldige beta. Echt een stuk betere beta dan die marketing stunt die Tera beta weekend was, en de horrible diablo 3 beta.
Enige wat ze mogen doen, zorg dat je de gems kan krijgen voor de beta event ZONDER credit card. Dat is het enige wat ik wel wat jammer vond.
Tijdens je levellen zie je soms "Juvenile X" mobs. Deze zijn groen. Loop er als ranger op af en druk op F. Tadaa, je hebt een nieuwe pet. Als je op de 2 pijltjes links naast je petbar klikt zie je daar een pet screen met een scherm om 1 van de pets te kiezen die je hebt getamed. Dus je hoeft ze niet constant opnieuw te halen. Zodra je er 1 hebt, staat hij in de lijst.
Vond het zelf een geweldige beta. Echt een stuk betere beta dan die marketing stunt die Tera beta weekend was, en de horrible diablo 3 beta.
Enige wat ze mogen doen, zorg dat je de gems kan krijgen voor de beta event ZONDER credit card. Dat is het enige wat ik wel wat jammer vond.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Paar kleine formaat screenshots van mij...
Binnen in de stad (je kan overal naar toe lopen):

Stukje voordat je de stad instance binnenloopt:

Scenery in startgebied... De molen draait en de waterval op de achtergrond stroomt zichtbaar:

Origineel gespeeld op 1920x1200 met alles max (op een i5-2500k, 8gb ram, hd6870 1gb).
Binnen in de stad (je kan overal naar toe lopen):

Stukje voordat je de stad instance binnenloopt:

Scenery in startgebied... De molen draait en de waterval op de achtergrond stroomt zichtbaar:

Origineel gespeeld op 1920x1200 met alles max (op een i5-2500k, 8gb ram, hd6870 1gb).
[ Voor 41% gewijzigd door Nefiorim op 30-04-2012 09:41 ]
Zijt gij nu juist op die screenshots in een beek aan het vallen?Nefiorim schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:28:
[...]
Hahahaha geweldig die heb je mij laten zien ja. Wat een truffelsnufferd! (Leuk om mezelf op een screenshot terug te zien ook)
(Ik had al zo'n gevoel toen ik de naam van je varken zag...)
Overal is hier het gevoel ook zeer positief, zeker voor een MMO waar slechts eenmalig voor betaald moet worden.
Eerste class die ik geprobeerd had was de Necromancer, maar die begon mij na een tijdje tegen te steken. Dan maar een Mesmer gemaakt, welke mij veel meer kon bekoren. Dat karakter is jammer genoeg bugged geraakt, waardoor ik er niet meer met kon voortspelen. ( Ik was WvWvW aan het spelen, daarin uitgelogd. Dan vermoed ik dat ondertussen die WvW is voltooid geweest. Want iedere keer ik wou inloggen. "this map is not available, it is either full (unlikely) or offline." Of toch iets in die trend.)
En dan om de tijd te vullen maar een guardian geprobeerd. Welke mij ook zeer goed beviel.
Character customization is zeer goed, redelijk wat aan te passen. En kleuren kiezen voor je armor is ook geweldig, je zal niet zo vaak hier iemand tegenkomen die hetzelfde er uit ziet.
Negatieve punten zijn er niet zo veel. Voornamelijk het gebrek aan uitleg nog. Wil je WvWvW doen, tja zoek het maar uit hoe je er geraakt. Het was pas zondag eer ik door had dat de NPC waaraan een hartje vasthangt, een shop word als je bijbehorend event vervult. Kost dan wel karma, en dan zit je daar, wat is karma? Hoe krijg ik het? En zo zijn er nog wel dingen, en ik had dan al wat gameplay videos gezien. Wat moet het wel niet zijn voor mensen die van bijna niets wisten.
En combat wordt wel snel onoverzichtelijk als je met wat volk een event bezig zijt.
I'll do what I can, but expect very little.
Nee, ik sta slechts in de chatbox4bit schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:50:
[...]
Zijt gij nu juist op die screenshots in een beek aan het vallen?
Ah dat is dat varken dat tweaker noemt? Ik zag een health bar, maar geen karakter.
I'll do what I can, but expect very little.
Ik heb het spel voornamelijk voor de story mode aangeschaft en ik heb samen met wat vrienden over het weekend heen het eerste stuk van het story gedeelte doorgelopen.
Ik heb de Char voor mijn rekening genomen, zij de human en norn.
Waar ik zeer te spreken was over het story gedeelte, ex 1 quest die een belachelijk te sterke mob erin had, waren mijn vrienden geheel niet onder de indruk van hun story campagne om het maar op zijn zachts te zeggen.
Het beta forum erop na bladerend zie ik veel negatief commentaar over vooral de Norn campagne. Heeft iemand hier het hele stuk tot level 19 doorlopen van de Norn/human? Is het werkelijk niet veel bijzonders zoals gesteld? Of waren de verwachtingen van mensen niet realistisch?
Ik heb de Char voor mijn rekening genomen, zij de human en norn.
Waar ik zeer te spreken was over het story gedeelte, ex 1 quest die een belachelijk te sterke mob erin had, waren mijn vrienden geheel niet onder de indruk van hun story campagne om het maar op zijn zachts te zeggen.
Het beta forum erop na bladerend zie ik veel negatief commentaar over vooral de Norn campagne. Heeft iemand hier het hele stuk tot level 19 doorlopen van de Norn/human? Is het werkelijk niet veel bijzonders zoals gesteld? Of waren de verwachtingen van mensen niet realistisch?
Verwijderd
Ik had het varken Tweaker genoemd ja
Maar zoals mijn voorganger al zei, Juvenile animals kun je tamen. Deze zijn friendly. Er zijn iets van 40 - 50 pets als ik me niet vergis. Ik had een bear, boar, pig en drake uiteindelijk
Alleen de pig had als enigste de skill "Snout"
Wat een geweldige beta was dat zeg! Even een Norn Elementalist naar L34 gebracht.
Werelden zijn prachtig gemaakt al moet ik zeggen dat de Charr/Human gedeeltes toch net wat mooier waren dan die van de Norn.
Was in het begin wat oefenen met het dodgen maar zodra je het een beetje onder de knie hebt is het erg vermakelijk
Werelden zijn prachtig gemaakt al moet ik zeggen dat de Charr/Human gedeeltes toch net wat mooier waren dan die van de Norn.
Was in het begin wat oefenen met het dodgen maar zodra je het een beetje onder de knie hebt is het erg vermakelijk
Beta voorbij, jammer want ik vond het een zeer geslaagde beta!
Ik heb als Charr engineer tot level 13 gespeeld, vond het verhaal leuk en de engineer speelt erg leuk en variabel.
Heb als unlocks de bomb kit genomen en dan heb je gewoon een totaal anders character! Heb ook nog een Fire turret genomen maar deze was niet zo sterk in mijn optiek.. Vooral omdat deze heel lang moet regennen voor je deze weer kan plaatsen. Ook al raap je hem netjes op.
In PvP ook leuk om te spelen alleen had ik het idee dat ik erg zwak was in vergelijking met andere classes.
Het begingebied is meteen heel open en mij was dan ook onduidelijk hoe ik mijn eerste 'quest' moest voltooien. Heb dus tegen nogal wat ventjes in de stad gekletst maar niemand had wat voor me! Uiteindelijk gaan verkennen en nadat ik bij een open hartje in de buurt kwam viel het kwartje
Had me niet veel ingelezen over het questsysteem maar vind het een zeer positieve manier van spelen! Niet eerst jezelf door een gebied heenvechten en dan bij de quest hub aankomen en dan nog drie keer terug naar hetzelfde gebied.. Maar gewoon lekker verkennen en onderweg quests doen heerlijk!
2e character een Human Ranger tot level 7. De pet is naar mijn idee veel te zwak, gaat constant dood en dan ben je weer een 20 seconden kwijt aan rezzen. Ook leek deze niet echt naar mijn attack commando te luisteren. Ondanks dit toch een interessante class! vooral de weapon swap die je op level 7 krijgt brengt heel veel mogelijkheden met zich mee.
De variatie aan wapens die de ranger kan hanteren is dan ook geweldig, Shortbow longbow uiteraard maar ook een sword en axes behoren tot het arsenaal. Het unlocken van skills met deze wapens is erg prettig kan je even goed de skills testen en weet je wat je onder je knoppen hebt als je van long naar shortbow wisselt.
Dit was ook een puntje wat me tegenviel aan de engineer, als je een nieuwe kit unlockte had je meteen alle skills! Waarom niet consequent zijn en ze daar ook eerst moeten unlocken. Lijkt mij veel leuker.
Human start zone had ik het idee dat wat meer open hartjes had, terwijl de charr zone weer veel meer events leek te hebben. Vond ze allebei leuk om te spelen.
Ook heel even een Norn geprobeerd maar hier begon het verhaal met boasten en zuipen en daar had ik eigenlijk al direct geen zin in
Minor minpuntjes:
De (gevoels-)performance was op Low graphics net zo slecht als op high graphics..
Inlogproblemen zo nu en dan, maar het zei ze vergeven
kleine events die upscalen naar bosses waar je 20 minuten op staat te hakken
Effecten van events op de wereld vielen me tegen.
Eerste 2 zijn hopelijk opgelost tegen de launch
Ik heb als Charr engineer tot level 13 gespeeld, vond het verhaal leuk en de engineer speelt erg leuk en variabel.
Heb als unlocks de bomb kit genomen en dan heb je gewoon een totaal anders character! Heb ook nog een Fire turret genomen maar deze was niet zo sterk in mijn optiek.. Vooral omdat deze heel lang moet regennen voor je deze weer kan plaatsen. Ook al raap je hem netjes op.
In PvP ook leuk om te spelen alleen had ik het idee dat ik erg zwak was in vergelijking met andere classes.
Het begingebied is meteen heel open en mij was dan ook onduidelijk hoe ik mijn eerste 'quest' moest voltooien. Heb dus tegen nogal wat ventjes in de stad gekletst maar niemand had wat voor me! Uiteindelijk gaan verkennen en nadat ik bij een open hartje in de buurt kwam viel het kwartje
Had me niet veel ingelezen over het questsysteem maar vind het een zeer positieve manier van spelen! Niet eerst jezelf door een gebied heenvechten en dan bij de quest hub aankomen en dan nog drie keer terug naar hetzelfde gebied.. Maar gewoon lekker verkennen en onderweg quests doen heerlijk!
2e character een Human Ranger tot level 7. De pet is naar mijn idee veel te zwak, gaat constant dood en dan ben je weer een 20 seconden kwijt aan rezzen. Ook leek deze niet echt naar mijn attack commando te luisteren. Ondanks dit toch een interessante class! vooral de weapon swap die je op level 7 krijgt brengt heel veel mogelijkheden met zich mee.
De variatie aan wapens die de ranger kan hanteren is dan ook geweldig, Shortbow longbow uiteraard maar ook een sword en axes behoren tot het arsenaal. Het unlocken van skills met deze wapens is erg prettig kan je even goed de skills testen en weet je wat je onder je knoppen hebt als je van long naar shortbow wisselt.
Dit was ook een puntje wat me tegenviel aan de engineer, als je een nieuwe kit unlockte had je meteen alle skills! Waarom niet consequent zijn en ze daar ook eerst moeten unlocken. Lijkt mij veel leuker.
Human start zone had ik het idee dat wat meer open hartjes had, terwijl de charr zone weer veel meer events leek te hebben. Vond ze allebei leuk om te spelen.
Ook heel even een Norn geprobeerd maar hier begon het verhaal met boasten en zuipen en daar had ik eigenlijk al direct geen zin in
Minor minpuntjes:
De (gevoels-)performance was op Low graphics net zo slecht als op high graphics..
Inlogproblemen zo nu en dan, maar het zei ze vergeven
kleine events die upscalen naar bosses waar je 20 minuten op staat te hakken
Eerste 2 zijn hopelijk opgelost tegen de launch
[ Voor 6% gewijzigd door Hydrosine op 30-04-2012 10:19 ]
Soms moet je er een beetje op wachten om het te zien, bijvoorbeeld deze post van iemand op een ander forum over Shaemoor, wat mij ook compleet is ontgaan omdat ik gewoon weer verder ging.Hydrosine schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:17:
Als ze al zoveel moeite doen voor zo'n klein stukje van de map ben ik heel benieuwd hoe het zit bij grotere events.Take, for instance, the simple Shaemor Garrison. Nothing special, right? A place to do a quest or two and move on. I decided to park it there within the garrison for a half hour, to see what I could see, and what I saw made me a very happy man. Outside of the usual invasion quest, I found quite a bit of immersion simply from taking in the sights. After the successful defense of the garrison, the front gates were destroyed. No less than 3 groups of NPCs all commented on the state of the gate and the victorious battle, all using different quotes and voices. After 3 minutes or so, two supply convoys entered the gates, escorted by guards, and two NPCs loaded "cargo" from the back of the pack bull. Shortly after, two repair NPCs moved to the gate, and began hammering at the ground. Shortly later, the gate was repaired and two other random soldier NPCs commented on the freshly-repaired gate as they walked by. Another solider then came to my character, who was sitting in a corner admiring the night sky, saluted, and thanked me for helping to defend the garrison.
None of this was done by any player; all of it was by NPCs. For a MMO, this blew my mind. Some of this isn't even in Skyrim, a completely single-player affair, that is largely praised for having an immersive environment. This was one single area on a blip on the map; probably .03% of the total map.
De performance was doordat er nog maar 1 core van je CPU werd gebruikt. Als je dus een quadcore had op 2.8GHz dan presteerde hij slechter dan een Pentium 4 op 3.2GHz, als we architectuur er buiten laten. Dat is ook de reden dat ik wss zo last van frame drops had. Zit op 2.8GHz, hexacore, waar je dus nog niks aan hebt. Bij final zal dit veel beter zijn, ik hoop het in ieder geval, anders is het spel nauwelijks lekker speelbaar... vooral WvWvW wordt dan een hel 
Vraag me trouwens af hoe ze het optimizen. Ik dacht dat multi-threading tijdens het programeren in de source moest. Kun je dat dan niet beter meteen doen?
Vraag me trouwens af hoe ze het optimizen. Ik dacht dat multi-threading tijdens het programeren in de source moest. Kun je dat dan niet beter meteen doen?
Ja, bossfights waren hellish met zoveel mensen. Denk dat ze gewoon de renderer op een andere thread schuiven en dan zit ie weer op de GPU.
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze willen dat GW2 4 cores kan gebruiken. Ik denk dat de huidige beta client gewoon gebouwd is voor lower end pc's en dat ze de built die 4 cores benut nog achter houden.
1e dag: Onwennig. GW2 is een totaaaal andere game als gw1. Kon dan vrij snel een guild met gw1 mensen weer op poten zetten. Maar dingen zoals mensen wisperen was toen nog een probleem.
2e dag: Tegen een kessex mapload bug aanlopen. Loginserver die neer ging. Dit was niet echt een positieve dag qua beta weekend. Uiteindelijk het meeste van human campaign wat beschikbaar was gedaan.
3e dag: De portals ondekt. Tevens ook bij de gebieden van de andere rassen gekomen. Bleek de beta toch pittig wat groter als gedacht.
Hier ook een skillpoint tegengekomen op een hoog gelegen ruïne in een charr gebied, waarbij eigenlijk flink moet nadenken hoe je daar moet komen met mep en spring werk.
Mesmer tot level 27 gebracht.
Conclusie:
Equipment packs ftw!
GW2 is een totaal nieuwe game. even flink door een zure appel bijten en de game is niet meer los te laten.
Kan niet wachten tot de volgende beta
2e dag: Tegen een kessex mapload bug aanlopen. Loginserver die neer ging. Dit was niet echt een positieve dag qua beta weekend. Uiteindelijk het meeste van human campaign wat beschikbaar was gedaan.
3e dag: De portals ondekt. Tevens ook bij de gebieden van de andere rassen gekomen. Bleek de beta toch pittig wat groter als gedacht.
Hier ook een skillpoint tegengekomen op een hoog gelegen ruïne in een charr gebied, waarbij eigenlijk flink moet nadenken hoe je daar moet komen met mep en spring werk.
Mesmer tot level 27 gebracht.
Conclusie:
Equipment packs ftw!
GW2 is een totaal nieuwe game. even flink door een zure appel bijten en de game is niet meer los te laten.
Kan niet wachten tot de volgende beta
36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil
Nou het zit erop en ik heb zeker genoten! Jammer van de Zondag waar ik helaas amper tijd had om te gamen en de vrijdagavond vol met lag en connection issues maar op Zaterdag heb ik me prima vermaakt.
Wie heeft hier nog meer als een Mesmer gespeeld? Op papier leek mij dit te meest unieke profession in de game maar ik ben naar mijn gevoel veel te vaak doodgegaan, het voelde toch een beetje raar om als clothie zoveel melee abilities te hebben. De images en illusions waren erg gaaf maar ook zeer jammer dat ze doodgingen als je de tegenstander had verslagen.
Gisteravond daarom kort een Necro en Ranger gemaakt en oh my...dit speelde echt zoveel gemakkelijker en was in no time op beide characters level 5 zonder ook maar één keer close te zijn bij doodgaan. Misschien in de volgende beta toch maar switchen van character.
Lag het aan mijn speelstijl of is de Mesmer gewoon nog niet fully tweaked? Hoorde namelijk dat het de laatste was die ze toegevoegd hadden aan de game. In PVP was het een leuke class maar in PVE had ik toch iets teveel issues.
Wie heeft hier nog meer als een Mesmer gespeeld? Op papier leek mij dit te meest unieke profession in de game maar ik ben naar mijn gevoel veel te vaak doodgegaan, het voelde toch een beetje raar om als clothie zoveel melee abilities te hebben. De images en illusions waren erg gaaf maar ook zeer jammer dat ze doodgingen als je de tegenstander had verslagen.
Gisteravond daarom kort een Necro en Ranger gemaakt en oh my...dit speelde echt zoveel gemakkelijker en was in no time op beide characters level 5 zonder ook maar één keer close te zijn bij doodgaan. Misschien in de volgende beta toch maar switchen van character.
Lag het aan mijn speelstijl of is de Mesmer gewoon nog niet fully tweaked? Hoorde namelijk dat het de laatste was die ze toegevoegd hadden aan de game. In PVP was het een leuke class maar in PVE had ik toch iets teveel issues.
[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 30-04-2012 10:47 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Op de Great Wall was dat. Was echt geweldig en gaf een heerlijk gevoel als je daar bovenop stond en dat punt gescoort hadJudge Nl schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:44:
Ik denk zelf meer dat het een issue is van optimalisatie kost veel tijd als je het goed wil doen en kan ook tot veel crashes lopen. Daarom spelen ze het safe en doen ze alles op 1 CPU waardoor ze geen issues en bugreports krijgen over optimalisatie waarvan ze weten dat die niet goed isAppieNL schreef op maandag 30 april 2012 @ 10:40:
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat ze willen dat GW2 4 cores kan gebruiken. Ik denk dat de huidige beta client gewoon gebouwd is voor lower end pc's en dat ze de built die 4 cores benut nog achter houden.
Heb ook alle drie de dagen de Béta gespeeld.
Vrijdag ben ik er niet ingeraakt voor 23u ( ondertussen The Witcher 2 eens opnieuw begonnen als tijdverdrijf)
Ik heb 3 characters kunnen maken :
Norn Guardian, een human thief en een charr mesmer
Ik heb uiteindelijk het meest met de Norn Guardian gespeeld ( level 13 op het einde).
Mesmer vond ik nogal verwarrend om te spelen. Waarschijnlijk om de skills in het begin niet echt veel nuttigs deden voor mij.
Ik heb het verhaal van de Norn gespeeld tot level 10, maar vond het wel irritant dat de ene opdracht ik 15 keer dood kon gaan en de andere dan weer veel te gemakkelijk was. Ook bleven de mobs die ik al gekilld had dood, dus was ik heel de tijd bezig met hoe dicht kan ik komen bij die mob zonder anderen te alarmen alhoewel we allemaal elkaar aan het aanstaren zijn binnen een cirkel van 15 meter, niet echt realistische qua verhaalopbouw...
De group events zijn wel goed geslaagd, questes als zakjes konijnenvoer redden was lachen en nog leuk om doen ook!!
Ik heb een beetje gathering geprobeerd, maar het verkopen van goederen liep meestal verkeerd. Eén keer heb ik een verkoop kunnen doen van Copper.
Soms krijg je wel erg goedkoop exp, waarschijnlijk zijn sommige actie's wel gebuff'd om meer exp te geven!
Gewoon al het verkennen van een gebied kan je al een level opleveren nu als je een paar teleport ver loopt...
Al bij al maar kleine minpunten van een geslaagd weekend!
Vrijdag ben ik er niet ingeraakt voor 23u ( ondertussen The Witcher 2 eens opnieuw begonnen als tijdverdrijf)
Ik heb 3 characters kunnen maken :
Norn Guardian, een human thief en een charr mesmer
Ik heb uiteindelijk het meest met de Norn Guardian gespeeld ( level 13 op het einde).
Mesmer vond ik nogal verwarrend om te spelen. Waarschijnlijk om de skills in het begin niet echt veel nuttigs deden voor mij.
Ik heb het verhaal van de Norn gespeeld tot level 10, maar vond het wel irritant dat de ene opdracht ik 15 keer dood kon gaan en de andere dan weer veel te gemakkelijk was. Ook bleven de mobs die ik al gekilld had dood, dus was ik heel de tijd bezig met hoe dicht kan ik komen bij die mob zonder anderen te alarmen alhoewel we allemaal elkaar aan het aanstaren zijn binnen een cirkel van 15 meter, niet echt realistische qua verhaalopbouw...
De group events zijn wel goed geslaagd, questes als zakjes konijnenvoer redden was lachen en nog leuk om doen ook!!
Ik heb een beetje gathering geprobeerd, maar het verkopen van goederen liep meestal verkeerd. Eén keer heb ik een verkoop kunnen doen van Copper.
Soms krijg je wel erg goedkoop exp, waarschijnlijk zijn sommige actie's wel gebuff'd om meer exp te geven!
Gewoon al het verkennen van een gebied kan je al een level opleveren nu als je een paar teleport ver loopt...
Al bij al maar kleine minpunten van een geslaagd weekend!
Zo even kort mijn ervaring van de tijd die ik heb kunnen spelen..
Als eerste moet ik zeggen dat de FPS van de game mij erg is tegen gevallen.. voor mij was het op momenten echt even een knop om zetten om me er niet aan te blijven storen. Ik heb op dit moment alles uit staan wat ik maar uit kon zetten en de rest allemaal op low... dit gaat redelijk maar zodra het drukker wordt in beeld is het bijna niet meer te doen voor mijn pc..
Op de officiele forums zie ik dat deze FPS klachten heel veel voorkomen dus ben blij dat het niet alleen aan mijn pc ligt.. Het blijkt dus zo te zijn dat er op dit moment maar 1 cpu wordt gebruikt ipv 2 of 4 en daarnaast wordt de GPU ook bijna niet gebruikt.. dit is ook terug te zien in het gebruik hiervan bij de processen..hoop dat ze dit bij het volgende beta weekend kunnen oplossen..
"We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance."
Verder over de game zelf moet ik zeggen dat ik het er allemaal geweldig uit vindt zien en dat de ambiance erg goed is.. ook de dynamic events die je om de oren vliegen zijn erg leuk.. je krijgt daardoor meteen het groeps gevoel en bent minder individueel bezig.
Ik heb een char ranger gespeeld en een human engenier en moet zeggen dat beiden me goed bevielen.. ik vond alleen de start wereld van de Char erg onduidelijk en wist soms niet wat ik moest doen. Dit was bij de human world een stuk duidelijker..
Mijn systeem is trouwens:
Asus laptop
Intel i5 m430 core
4gb geheugen
5730 ATI HD Radeon kaart 1 GB
eigenlijk meer dan genoeg om de game zonder problemen te kunnen spelen
Als eerste moet ik zeggen dat de FPS van de game mij erg is tegen gevallen.. voor mij was het op momenten echt even een knop om zetten om me er niet aan te blijven storen. Ik heb op dit moment alles uit staan wat ik maar uit kon zetten en de rest allemaal op low... dit gaat redelijk maar zodra het drukker wordt in beeld is het bijna niet meer te doen voor mijn pc..
Op de officiele forums zie ik dat deze FPS klachten heel veel voorkomen dus ben blij dat het niet alleen aan mijn pc ligt.. Het blijkt dus zo te zijn dat er op dit moment maar 1 cpu wordt gebruikt ipv 2 of 4 en daarnaast wordt de GPU ook bijna niet gebruikt.. dit is ook terug te zien in het gebruik hiervan bij de processen..hoop dat ze dit bij het volgende beta weekend kunnen oplossen..
"We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance."
Verder over de game zelf moet ik zeggen dat ik het er allemaal geweldig uit vindt zien en dat de ambiance erg goed is.. ook de dynamic events die je om de oren vliegen zijn erg leuk.. je krijgt daardoor meteen het groeps gevoel en bent minder individueel bezig.
Ik heb een char ranger gespeeld en een human engenier en moet zeggen dat beiden me goed bevielen.. ik vond alleen de start wereld van de Char erg onduidelijk en wist soms niet wat ik moest doen. Dit was bij de human world een stuk duidelijker..
Mijn systeem is trouwens:
Asus laptop
Intel i5 m430 core
4gb geheugen
5730 ATI HD Radeon kaart 1 GB
eigenlijk meer dan genoeg om de game zonder problemen te kunnen spelen
[ Voor 4% gewijzigd door Rambie op 30-04-2012 12:00 ]
Genoten! In het begin even wennen maar op een gegeven moment valt alles samen. Van oorsprong ben ik echt een mage of een pally speler. had daarom een elementalist en een gaurdian aangemaakt. Voor de lol had ik tevens een necro en een warrior gemaakt en tot mijn verbazing vond ik deze twee veel leuker om mee te spelen!
Verwijderd
Yup, en out with a bang:Raxious schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:17:
de beta is al afgelopen btw.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 11:23 . Reden: typo ]
Killerrabid! One, two, five! Find het echt jammer dat ik te laat was. Maar wat kun je eigenlijk met glory?
edit: lama, is voor PvP armor en rewards
[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 30-04-2012 12:02 ]
Valt me net te binnen! Iemand anders ook de skyrim verwijzing gevonden in de shortbow skills van de hunter?
Dat is normale glory, dit is Norn glory. Niemand weet (nog) waar het voor dient en of het überhaupt ergens voor dient.Gropah schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:02:
Killerrabid! One, two, five! Find het echt jammer dat ik te laat was. Maar wat kun je eigenlijk met glory?
[ Voor 5% gewijzigd door Sagaris op 30-04-2012 12:12 ]
Ook nog maar even een ‘review’ van mijn kant. Ervaring (uit het hoofd):
Norn - Warrior - level ~18
Human – Ranger – level 14
Human – Elementalist – level ~10
Charrr – Guardian – level ~7
Ik heb veel verschillende karakters geprobeerd, uiteindelijk warrior en ranger het meeste gespeeld. Heb lang niet alles gezien, spel geeft aan dat ik ongeveer 7% van het totale spel met 1 karakter heb gezien. Alle karakters bij elkaar zal misschien iets meer zijn, maar nog steeds bizar weinig. Ik heb overigens helemaal geen PVP gedaan, dus daar kan ik ook niets over melden.
De wereld:
De wereld zit echt fantastisch in elkaar vind ik. Mooi uitgewerkte landschappen van de meadows rond Divinity’s Reach tot de moerassen wat verderop en de bergen rond Hoelbrak. Qua scenery vond ik het spel echt genieten en het beste dat ik persoonlijk tot nu toe heb ervaren. Reiskosten zijn behoorlijk hoog in het begin en dus moet er veel gelopen worden. Ik vond dat niet heel erg en je hebt het ontdekken ook nodig voor XP. Later komt geld veel sneller binnen, dus dan lost het probleem zich vanzelf op. Denk dat het redelijk in elkaar zit zoals het nu is. Tot slot nog even over de steden:
Divinity’s Reach: Mijn favoriete stad. Het niveau van detail is enorm en tegelijkertijd zijn er ook prachtige uitzichten. Het middeleeuwse karakter spreekt me wel aan. Ook het gebied er omheen spreekt me zeer aan.
Hoelbrak: Mooie stad, behoorlijk ruim en open (stuk leger dan DR). Noorse stijl zit er goed in en gebouwen zien er stevig en duurzaam uit. De ijssculpturen maken het af.
Lion’s Arch: Vrij weinig geweest, maar wel even een korte ontdekkingsreis door het midden gemaakt. Bizarre stad, maar wel gaaf om te zien. Niet overal is handig te komen, maar dat maakt ontdekken juist wel een sport.
The Dark Citadel: Heel weinig geweest, dus maar beperkte indruk. Beetje chaotische stad vond ik het en ik kon niet zo in het tech-thema komen.
Professions:
Alle professions vond ik leuk om te spelen en hebben echt een eigen stijl. Wel vond ik dat er nog behoorlijk grote verschillen in damage output zaten. Warrior het meeste gespeeld, vooral met rifle en 2H sword; 2Hers geven echt het hack-n-slash gevoel. Ranger vond ik ook leuk, maar wel behoorlijk sterk (te sterk?). Vooral met longbow en 2H sword ging alles heel soepel neer terwijl je maar heel weinig risico loopt. Pet was af en toe bugged, niet heel sterk maar vond dat meevallen. Elementalist maar beperkte indruk gekregen; veel mogelijkheden maar bleef toch vooral bij fire. Wel interessant dat je met staff een soort ranged AoE klasse bent, maar met dagger veel meer melee. Guardian tot slot wilde niet zo vlotten; lijkt me een interessante defensieve support klasse, maar te weinig mee gedaan om een goed oordeel te vellen.
Combat:
Als het spel soepel loopt (bijvoorbeeld 1-op-1) dan kun je echt leuk spelen. Aanvallen dodgen en timen, mooie combo’s maken, etc. In groepen wordt het echter heel snel chaotisch en onoverzichtelijk helaas. Vooral als melee moet je gewoon tegen sommige world / event bosses ranged gaan (bv. Frozen Maw boss). Soms ga je in 1 klap neer, zonder dat je weet (kunt weten?) waarom. Sowieso vond ik het spel stukken makkelijker als ranged dan als melee. Heb ook het idee dat melee schade nou niet hoger is dan ranged, eerder andersom.
De afwisseling van verschillende skills die gekoppeld zijn aan je wapens vind ik echt heel origineel en geeft het spel veel meer diepte. Merkte wel dat ik uiteindelijk favorieten had, maar er zijn veel speelstijlen mogelijk (afhankelijk van situatie welke beste is lijkt me).
Tot slot is natuurlijk al vaak gezegd dat de effecten te heftig zijn en daardoor de combat te chaotisch. Hopelijk kunnen ze dat voor het volgende BWE aanpakken.
Questing / Events:
De persoonlijke stories konden mij niet heel erg boeien. Heb Norn verhaal uitgespeeld, was aardig maar niet heel samenhangend. Humen verhaal was wat eenduidiger, maar wel een beetje standaard intriges. Probleem met vooral de human story is dat de levels omhoog schieten, terwijl je op dezelfde plek blijft (namelijk DR). Je moet dan dus actief de storyline onderbreken en naar buiten gaan om nieuwe events te gaan zoeken. Dat voelde een beetje geforceerd. Was beter bij Norn. Char heb ik te weinig van gezien.
Events ben ik fan van geworden. Er zitten een aantal heel originele tussen. Daarnaast vind ik de progressie mooi; beesten jatten tools, lukt dat dan is het volgende event om ze weer terug te gaan stelen, etc. Sommige events zijn ook echt op grote schaal en uitdagend.
Crafting:
Op warrior en ranger geprobeerd, maar niet heel ver gekomen. De materialen zijn duur en geld is in het begin schaars (wordt later beter). Ook moet je echt op zoek naar materialen wil je niet tekort komen (vooral metaal). Je craft levelt ook vrij langzaam en je moet materialen gebruiken om nieuwe items te ontdekken (of schema's kopen voor karma). Door deze zaken niet veel nuttige items gemaakt; wat je vond was vaak van betere kwaliteit. Ook denk ik dat het craft scherm nog wat beter kan; het is vaak zoeken welke subonderdelen een item nodig heeft. Als je er op de een of andere manier op zou kunnen klikken om het onderdeel te maken zou dat handig zijn.
Maar goed, alles natuurlijk slechts mijn mening en soms op basis van zeer beperkte ervaring
Eindoordeel is bijzonder postief (cijfer 8.5 - 9 zou ik zeggen) en kijk nu al uit naar volgende BWE en natuurlijk de release! 
P.S. Excuses voor de enorme lap tekst
P.P.S. Nog een aardige site voor volgende keer: http://www.gw2db.com/
Norn - Warrior - level ~18
Human – Ranger – level 14
Human – Elementalist – level ~10
Charrr – Guardian – level ~7
Ik heb veel verschillende karakters geprobeerd, uiteindelijk warrior en ranger het meeste gespeeld. Heb lang niet alles gezien, spel geeft aan dat ik ongeveer 7% van het totale spel met 1 karakter heb gezien. Alle karakters bij elkaar zal misschien iets meer zijn, maar nog steeds bizar weinig. Ik heb overigens helemaal geen PVP gedaan, dus daar kan ik ook niets over melden.
De wereld:
De wereld zit echt fantastisch in elkaar vind ik. Mooi uitgewerkte landschappen van de meadows rond Divinity’s Reach tot de moerassen wat verderop en de bergen rond Hoelbrak. Qua scenery vond ik het spel echt genieten en het beste dat ik persoonlijk tot nu toe heb ervaren. Reiskosten zijn behoorlijk hoog in het begin en dus moet er veel gelopen worden. Ik vond dat niet heel erg en je hebt het ontdekken ook nodig voor XP. Later komt geld veel sneller binnen, dus dan lost het probleem zich vanzelf op. Denk dat het redelijk in elkaar zit zoals het nu is. Tot slot nog even over de steden:
Divinity’s Reach: Mijn favoriete stad. Het niveau van detail is enorm en tegelijkertijd zijn er ook prachtige uitzichten. Het middeleeuwse karakter spreekt me wel aan. Ook het gebied er omheen spreekt me zeer aan.
Hoelbrak: Mooie stad, behoorlijk ruim en open (stuk leger dan DR). Noorse stijl zit er goed in en gebouwen zien er stevig en duurzaam uit. De ijssculpturen maken het af.
Lion’s Arch: Vrij weinig geweest, maar wel even een korte ontdekkingsreis door het midden gemaakt. Bizarre stad, maar wel gaaf om te zien. Niet overal is handig te komen, maar dat maakt ontdekken juist wel een sport.
The Dark Citadel: Heel weinig geweest, dus maar beperkte indruk. Beetje chaotische stad vond ik het en ik kon niet zo in het tech-thema komen.
Professions:
Alle professions vond ik leuk om te spelen en hebben echt een eigen stijl. Wel vond ik dat er nog behoorlijk grote verschillen in damage output zaten. Warrior het meeste gespeeld, vooral met rifle en 2H sword; 2Hers geven echt het hack-n-slash gevoel. Ranger vond ik ook leuk, maar wel behoorlijk sterk (te sterk?). Vooral met longbow en 2H sword ging alles heel soepel neer terwijl je maar heel weinig risico loopt. Pet was af en toe bugged, niet heel sterk maar vond dat meevallen. Elementalist maar beperkte indruk gekregen; veel mogelijkheden maar bleef toch vooral bij fire. Wel interessant dat je met staff een soort ranged AoE klasse bent, maar met dagger veel meer melee. Guardian tot slot wilde niet zo vlotten; lijkt me een interessante defensieve support klasse, maar te weinig mee gedaan om een goed oordeel te vellen.
Combat:
Als het spel soepel loopt (bijvoorbeeld 1-op-1) dan kun je echt leuk spelen. Aanvallen dodgen en timen, mooie combo’s maken, etc. In groepen wordt het echter heel snel chaotisch en onoverzichtelijk helaas. Vooral als melee moet je gewoon tegen sommige world / event bosses ranged gaan (bv. Frozen Maw boss). Soms ga je in 1 klap neer, zonder dat je weet (kunt weten?) waarom. Sowieso vond ik het spel stukken makkelijker als ranged dan als melee. Heb ook het idee dat melee schade nou niet hoger is dan ranged, eerder andersom.
De afwisseling van verschillende skills die gekoppeld zijn aan je wapens vind ik echt heel origineel en geeft het spel veel meer diepte. Merkte wel dat ik uiteindelijk favorieten had, maar er zijn veel speelstijlen mogelijk (afhankelijk van situatie welke beste is lijkt me).
Tot slot is natuurlijk al vaak gezegd dat de effecten te heftig zijn en daardoor de combat te chaotisch. Hopelijk kunnen ze dat voor het volgende BWE aanpakken.
Questing / Events:
De persoonlijke stories konden mij niet heel erg boeien. Heb Norn verhaal uitgespeeld, was aardig maar niet heel samenhangend. Humen verhaal was wat eenduidiger, maar wel een beetje standaard intriges. Probleem met vooral de human story is dat de levels omhoog schieten, terwijl je op dezelfde plek blijft (namelijk DR). Je moet dan dus actief de storyline onderbreken en naar buiten gaan om nieuwe events te gaan zoeken. Dat voelde een beetje geforceerd. Was beter bij Norn. Char heb ik te weinig van gezien.
Events ben ik fan van geworden. Er zitten een aantal heel originele tussen. Daarnaast vind ik de progressie mooi; beesten jatten tools, lukt dat dan is het volgende event om ze weer terug te gaan stelen, etc. Sommige events zijn ook echt op grote schaal en uitdagend.
Crafting:
Op warrior en ranger geprobeerd, maar niet heel ver gekomen. De materialen zijn duur en geld is in het begin schaars (wordt later beter). Ook moet je echt op zoek naar materialen wil je niet tekort komen (vooral metaal). Je craft levelt ook vrij langzaam en je moet materialen gebruiken om nieuwe items te ontdekken (of schema's kopen voor karma). Door deze zaken niet veel nuttige items gemaakt; wat je vond was vaak van betere kwaliteit. Ook denk ik dat het craft scherm nog wat beter kan; het is vaak zoeken welke subonderdelen een item nodig heeft. Als je er op de een of andere manier op zou kunnen klikken om het onderdeel te maken zou dat handig zijn.
Maar goed, alles natuurlijk slechts mijn mening en soms op basis van zeer beperkte ervaring
P.S. Excuses voor de enorme lap tekst
P.P.S. Nog een aardige site voor volgende keer: http://www.gw2db.com/
[quote]Nefiorim schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:39:
thank you!
leuk om te zien dat de game weer begint met windmolen en waterval, dat waren ongeveer de eerste beelden uit de orginele guildwars die ik zag. ik kan me nu al verheugen op alle verwijzingen naar gw1!
thank you!
leuk om te zien dat de game weer begint met windmolen en waterval, dat waren ongeveer de eerste beelden uit de orginele guildwars die ik zag. ik kan me nu al verheugen op alle verwijzingen naar gw1!
www.presio.nl - Online marketing Leeuwarden
Is iemand er nog achter gekomen, bij guardian, wat de 'life' buff (you heal for more) is? Hoe krijg je het, hoe stack je het, hoe gaan de stacks weg?
Lukte me niet om met enige vorm van constante die buff te krijgen, zat op een moment op 6-stack maar geen idee hoe/wat.
Moet trouwens zeggen dat de guardian me enorm beviel. De guardian op zich voelt wat zwak aan door alle defensieve elementen, maar met een groep is het echt lachen. Je gooit met verschillende buffs via je virtue's, maar je virtue's zelf kunnen óók buffen met de juiste traits (dan geef je bijvoorbeeld niet alleen burn-on-next-hit, maar ook een might stack erbij).
En je kan voor enorm veel healing zorgen. Combinatie van healing breeze, virtue of resolve (+traits), hold the line en natuurlijk je elite (met onder andere heal up to 5 ally's to full, was best grappig in pvp).
Mis alleen wel beetje de ranged kant die alle andere proffessions hebben. Scepter aanval is te traag en staff heeft met 600 range de laagste range in het spel (pistol/shortbow is 900, longbow/rifle/staff van andere class is 1200).
Lukte me niet om met enige vorm van constante die buff te krijgen, zat op een moment op 6-stack maar geen idee hoe/wat.
Moet trouwens zeggen dat de guardian me enorm beviel. De guardian op zich voelt wat zwak aan door alle defensieve elementen, maar met een groep is het echt lachen. Je gooit met verschillende buffs via je virtue's, maar je virtue's zelf kunnen óók buffen met de juiste traits (dan geef je bijvoorbeeld niet alleen burn-on-next-hit, maar ook een might stack erbij).
En je kan voor enorm veel healing zorgen. Combinatie van healing breeze, virtue of resolve (+traits), hold the line en natuurlijk je elite (met onder andere heal up to 5 ally's to full, was best grappig in pvp).
Mis alleen wel beetje de ranged kant die alle andere proffessions hebben. Scepter aanval is te traag en staff heeft met 600 range de laagste range in het spel (pistol/shortbow is 900, longbow/rifle/staff van andere class is 1200).
Was hier zo blij mee! Was een van mn eerste gedachten toen ik konijnen zag lopen, de valstrik is GW:EotN. Dat is dan toch wel weer echt GuildWars, dergelijke elementen terug laten komen. Hoop zo dat zo'n konijntje straks in de release van GW2 ook ergens rondhuppelt.
[ Voor 79% gewijzigd door Xanaroth op 30-04-2012 13:14 ]
Verwijderd
Totalbiscuit impressions - YouTube: ► Guild Wars - GW2 Beta - Impressions so farMaxjee schreef op maandag 30 april 2012 @ 06:00:
Waar zijn de Screens? ik zit op het moment in australie en dus geen beta kan spelen. hou tweakers (/gw2) een beetje bij omdat ik al zo'n 6 jaar op deze game wacht, en zou toch graag wat screens + comments van tweakers zien. thnx
Screenshot van het water, reflecties zijn echt goed uitgewerkt.

En natuurlijk knipoog naar een bekende tekst

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Haha mooiSinergyX schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:45:
[afbeelding]
Moest toch wel even hardop lachen toen ik het ingame tegen kwam.
Ik heb net de game pre purchased en ben nu de client aan het downloaden. Maar vroeg me eigenlijk af of er al een Tweakers guild is/in de maak is? Of iig op welke server de Tweakers straks gaan spelen, zodat ik wel de goede server kies straks 
Dit wordt mijn eerste ervaring met GW, maar de gameplay video's en previews die ik heb gelezen hebben me heel erg enthousiast gemaakt!
Dit wordt mijn eerste ervaring met GW, maar de gameplay video's en previews die ik heb gelezen hebben me heel erg enthousiast gemaakt!
Reflecties zijn dan ook een van de simpelste graphische effecten die er zijn, ze zijn alleen heel duur. Gewoon een extra camera erop zetten.SinergyX schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:45:
Screenshot van het water, reflecties zijn echt goed uitgewerkt.
Er is een tweakers guild, welke te vinden is op http://www.guildoftweakers.com en de server is Far ShiverpeaksJveer schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:09:
Ik heb net de game pre purchased en ben nu de client aan het downloaden. Maar vroeg me eigenlijk af of er al een Tweakers guild is/in de maak is? Of iig op welke server de Tweakers straks gaan spelen, zodat ik wel de goede server kies straks
En Zero, hoe is je Dell XPS 17 bevallen met het spel?ZeroCode schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:01:
[...]
Heb wel de 3GB nvidia variant, ik zal het vanavond ( lees: midden in de nacht ) even melden hier in het topic hoe het bevalt.
Mesmer:
Deze heeft aangenaam verrast, zeker de greatsword + staff heb erg veel lol gehad in pvp battles.
Sword optie waarmee je begint is niet echt mijn favoriet, verre van.
Door deze ga volgende beta weekend de Necro een goede try gegeven i.p.v. meteen pvp zonder idee te hebben wat ik aan doen was.
WvWvW, tja grootste nadeel was toch wel na dood een zeer groot eind terug te moeten lopen om zo weer bij groep te komen als deze nog bestond.
9/10 was voor mij reden om weer te stoppen en weer normaal pvp te doen.
Zou mooi zijn als je weer bij gecaptured plekken kan spawnen (wel al X min. bezet moeten zijn, anders krijg je in balance)
Grootste twijfel blijft nog wel overeind, wat heeft deze game nu endgame te bieden ?!
Deze heeft aangenaam verrast, zeker de greatsword + staff heb erg veel lol gehad in pvp battles.
Sword optie waarmee je begint is niet echt mijn favoriet, verre van.
Door deze ga volgende beta weekend de Necro een goede try gegeven i.p.v. meteen pvp zonder idee te hebben wat ik aan doen was.
WvWvW, tja grootste nadeel was toch wel na dood een zeer groot eind terug te moeten lopen om zo weer bij groep te komen als deze nog bestond.
9/10 was voor mij reden om weer te stoppen en weer normaal pvp te doen.
Zou mooi zijn als je weer bij gecaptured plekken kan spawnen (wel al X min. bezet moeten zijn, anders krijg je in balance)
Grootste twijfel blijft nog wel overeind, wat heeft deze game nu endgame te bieden ?!
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Je hebt dungeons en grotere events met een einbaas (zoals http://wiki.guildwars2.com/wiki/Shadow_Behemoth). Deze is maar level 15 maar vergeet niet dat er downscaling is, dus het blijft quasi event moeilijk eens je level 80 bent.Grootste twijfel blijft nog wel overeind, wat heeft deze game nu endgame te bieden ?!
Je kon de keeps die je bezat upgraden (vragen aan NPC naast supply denk ik) met bijvoorbeeld een waypoint (of extra bescherming: kanonnen etc...). Het gemaakte waypoint was wel niet beschikbaar als de keep contested was. En het koste ook best veel geld voor die upgrades (voor lowbies).Zou mooi zijn als je weer bij gecaptured plekken kan spawnen (wel al X min. bezet moeten zijn, anders krijg je in balance)
De endgame zijn de events en de structured / WvWvW pvp . Heb dat althans een paar keer gelezen op het net. Ik las ook dat Arenanet de mogelijkheid bezat om bij live servers evenementen te laten gebeuren/aanpassen (realtime). Ik kan de bron zo direct niet meer terugvinden (heb nogal veel pagina's met GW2 nieuws gelezen). Dus ik vermoed dat er wel een aantal niet wederkerende events zullen zijn zoals het Killer Rabbit event. Neem daarbij dat de na een heel weekend te spelen je nog maar 3 % (geen exact getal) van de hele map had verkend, dat je ook nog wel even zoet bent voor je "endgame" nodig hebt. Plus heb je de scaling die ervoor zorgt dat je in de lagere gebieden nog terug events kan gaan doen. Die events zullen ook wel veranderen in "het leven" van de game door de jaren heen.
Ik heb enkel Norn Guardian gespeeld en buiten het gemis aan een echt ranged weapon/abilities in WvWvW vond ik het best leuk wegspelen. Je hebt toch wel duidelijk een ondersteunende rol in WvWvW (shields, regeneration, buffs, ... ). Met 2 a 3 guardians kan je het heel lang in leven blijven, zelfs met veel vijanden.
Ik heb alvast een heel leuk Beta-weekend gehad en kijk al enorm uit naar het volgende Beta-weekend!
Deze was ik helaas net te laat voor... Zag em van een afstandje nog wel neergaan, maar heb niet kunnen deelnemen aan het event. Erg jammer, had hem graag met eigen ogen gezien.AndrewBourgeois schreef op maandag 30 april 2012 @ 16:32:
Je hebt dungeons en grotere events met een einbaas (zoals http://wiki.guildwars2.com/wiki/Shadow_Behemoth). Deze is maar level 15 maar vergeet niet dat er downscaling is, dus het blijft quasi event moeilijk eens je level 80 bent.
Overigens kwam ik bij Beetletun nog een dungeon tegen, maar deze zal nog niet open zijn. Zag dat het waarschijnlijk een level 45 dungeon moet worden (Caudecus's Manor). Overigens kun je bij Beetletun een heel stuk door een buis lopen / klimmen met allemaal oozes erin, best geinig dat soort 'verborgen' plekken.
P.S. Weet iemand trouwens nog een goede versie van een world map? Vind het wel leuk om even te kijken waar ik geweest ben. Heb alleen deze gevonden: http://wiki.guildwars2.co.../2012_April_Tyria_map.jpg
[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 30-04-2012 16:55 ]
Lees jij je mail nooit?
Ik heb dit weekend een Charr Guardian (lvl8), Human Mesmer (lvl11) en Human Warrior (Lvl8) geprobeerd.
Vrijdagavond niet echt lang kunnen spelen door lagg en disconnect, dit kan gebeuren bij een beta en dit vergeten we maar weer snel!
Zaterdag weer verder, met een Human Mesmer. Wat een leuke ervaring was dit! Quests zijn leuk, dynamische events helemaal. Uiteindelijk wilde ik een greatsword proberen, maar hoe kom je eraan... Je kan hem kopen bij weaponsmith, maar waarom niet zelf maken
Dus ik op zoek naar copper ore en zo zelf een greatsword gecraft, erg leuk! Uiteindelijk waren de greatsword en staff een super combinatie, vooral de illusions (soort kopie van jezelf) waren leuk. De mesmer is in elk geval wel een aanrader!

Zondag de Charr Guardian geprobeerd. Wat ik erg leuk vond was zo'n dynamic event waarbij we Champion Flame Legion Shaman (boss) moesten doden. Vechten met een stuk of 20 a 30 man, duurde alsnog een kwartier! Hierbij kwam ik er wel achter dat Guardian niet echt veel ranged mogelijkheden heeft, al heb ik de staf niet geprobeerd. Gelukkig werkte iedereen goed samen, waardoor je vrij snel weer levend was. Later nog een Human Warrior gemaakt. Dit was ook een leuke beleving. Naar mijn gevoel doet deze meer damage dan de guardian en ik ging minder vaak dood. De rifle was gaaf en de hamer ging ook lekker, regelmatig knockdowns uitdelen.

Ik vond de mesmer het leukste, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd de voorkeur voor ranged aanvallen heb. Daarom lijkt me een ranger of elementanist ook erg leuk, maar die bewaar ik lekker tot de release.
Ohja als bonus nog een filmpje van de duikplank in Lion's Arch
YouTube: Guild Wars 2 Diverse Ledges Jump - Gameplay
Vrijdagavond niet echt lang kunnen spelen door lagg en disconnect, dit kan gebeuren bij een beta en dit vergeten we maar weer snel!
Zaterdag weer verder, met een Human Mesmer. Wat een leuke ervaring was dit! Quests zijn leuk, dynamische events helemaal. Uiteindelijk wilde ik een greatsword proberen, maar hoe kom je eraan... Je kan hem kopen bij weaponsmith, maar waarom niet zelf maken

Zondag de Charr Guardian geprobeerd. Wat ik erg leuk vond was zo'n dynamic event waarbij we Champion Flame Legion Shaman (boss) moesten doden. Vechten met een stuk of 20 a 30 man, duurde alsnog een kwartier! Hierbij kwam ik er wel achter dat Guardian niet echt veel ranged mogelijkheden heeft, al heb ik de staf niet geprobeerd. Gelukkig werkte iedereen goed samen, waardoor je vrij snel weer levend was. Later nog een Human Warrior gemaakt. Dit was ook een leuke beleving. Naar mijn gevoel doet deze meer damage dan de guardian en ik ging minder vaak dood. De rifle was gaaf en de hamer ging ook lekker, regelmatig knockdowns uitdelen.

Ik vond de mesmer het leukste, maar dit komt waarschijnlijk omdat ik altijd de voorkeur voor ranged aanvallen heb. Daarom lijkt me een ranger of elementanist ook erg leuk, maar die bewaar ik lekker tot de release.
Ohja als bonus nog een filmpje van de duikplank in Lion's Arch
YouTube: Guild Wars 2 Diverse Ledges Jump - Gameplay
Ik heb ook uitgebreid de Beta gespeeld. En ik moet zeggen dat het mij erg beviel.
Hier zijn een paar indrukken van de professions die ik heb gespeeld in pve en pvp:
Ik ben begonnen met de Elementalist omdat ik dacht dat deze erg tof zou worden, maar niets is minder waar; ik raakte erg snel verveeld.
Het leek een beetje erg veel op: spam je skills en dingen gaan dood.
Misschien dat de ele leuker word naarmate je er langer mee speelt, maar aangezien dit een beta betrof wilde ik van de tijd gebruik maken om ook de andere professions uit te proberen.
In pvp doet de ele natuurlijk heel veel damage, maar is ook zo dood.
Door deze eerste beta heb ik niet echt het gevoel dat ik in het uiteindelijke spel zou kiezen voor de Elementalist.
Ranger:
Na de ele ging ik toch maar eens kijken naar de ranger, en daar zijn de skill combinaties die je kan doen juist erg leuk en afwisselend, het levelen ging snel en ik merkte dat ik bij de human story line al vrij snel had dat het aangeraden level 18 was terwijl ik zelf nog lvl 10 was (ging heel wat keertjes dood maar uiteindelijk gelukt xD).
En in pvp is het ook een toppertje, in 5v5 zag je heel veel rangers met een greatsword/longbow combo, ik koos echter voor de sword + dagger/longbow combo en deze beviel mij uitstekend.
Ik heb met de ranger ook WvW gedaan (ik kom hier later op terug).
De ranger staat vrij hoog op het lijstje van professions waar ik mee ga beginnen.
Warrior + Thief:
Beide heb ik niet veel gespeeld (voornamelijk pvp) maar van wat ik er van heb gezien kan ik wel concluderen dat deze twee vrij sterk in elkaar zitten.
De Warrior doet wat hij moet doen: Massive damage en sterke verdediging.
De thief is snel en heel vaak zie je hem niet aankomen, dit is een van die professions die misschien wat saai lijkt in pve, maar in pvp perfect uit de verf komt.
En dan nu de grote verrassing: De Guardian
Dit was nou de profession waarvan ik dacht: "Deze lijkt me saai", " Dit is wel de laatste die ik zou kiezen" .
Ik moet zeggen dat ik aardig fout zat.
Ik had een Charr Guardian gemaakt en ben toen meteen naar pvp gegaan om daar te experimenteren.
Wat een toffe class is dit O_O, de balans van het offensieve en het defensieve sprak mij erg aan, zo kon je met een hamer flink meppen en tegelijkertijd een cirkel in de grond smijten waar de tegenstander niet in kon (en het leuke was dat als ze er in stonden het onmogelijk was om er weer uit te gaan).
En met een greatsword kon je ook rake klappen uitdelen.
De mesmer/Engineer en Necromancer heb ik helaas niet kunnen spelen
.
Om terug te komen op het WvW gedeelte:
Gister avond ging ik dit maar eens proberen met mijn Ranger en een paar guildies (had eerst de Gaurdian willen pakken, maar aangezien in WvW je de skill list hebt uit pvp en ik bijna geen skills had op mijn Guardian werd het dus de Ranger).
Er waren een aantal vrij massale gevechten, je zag duidelijk dat als je rangers/engineers/elementalists in je team had je aardig wat schade aan kon richten.
De eerste indruk die ik ervan heb gekregen was heel erg positief, de gevechten houden nooit op en je kan gaan en komen wanneer je wilt, natuurlijk is het wel veel leuker als je met guildies gaat.
Ik kijk uit naar de volgende Beta en de uiteindelijke release!
Hier zijn een paar indrukken van de professions die ik heb gespeeld in pve en pvp:
Ik ben begonnen met de Elementalist omdat ik dacht dat deze erg tof zou worden, maar niets is minder waar; ik raakte erg snel verveeld.
Het leek een beetje erg veel op: spam je skills en dingen gaan dood.
Misschien dat de ele leuker word naarmate je er langer mee speelt, maar aangezien dit een beta betrof wilde ik van de tijd gebruik maken om ook de andere professions uit te proberen.
In pvp doet de ele natuurlijk heel veel damage, maar is ook zo dood.
Door deze eerste beta heb ik niet echt het gevoel dat ik in het uiteindelijke spel zou kiezen voor de Elementalist.
Ranger:
Na de ele ging ik toch maar eens kijken naar de ranger, en daar zijn de skill combinaties die je kan doen juist erg leuk en afwisselend, het levelen ging snel en ik merkte dat ik bij de human story line al vrij snel had dat het aangeraden level 18 was terwijl ik zelf nog lvl 10 was (ging heel wat keertjes dood maar uiteindelijk gelukt xD).
En in pvp is het ook een toppertje, in 5v5 zag je heel veel rangers met een greatsword/longbow combo, ik koos echter voor de sword + dagger/longbow combo en deze beviel mij uitstekend.
Ik heb met de ranger ook WvW gedaan (ik kom hier later op terug).
De ranger staat vrij hoog op het lijstje van professions waar ik mee ga beginnen.
Warrior + Thief:
Beide heb ik niet veel gespeeld (voornamelijk pvp) maar van wat ik er van heb gezien kan ik wel concluderen dat deze twee vrij sterk in elkaar zitten.
De Warrior doet wat hij moet doen: Massive damage en sterke verdediging.
De thief is snel en heel vaak zie je hem niet aankomen, dit is een van die professions die misschien wat saai lijkt in pve, maar in pvp perfect uit de verf komt.
En dan nu de grote verrassing: De Guardian
Dit was nou de profession waarvan ik dacht: "Deze lijkt me saai", " Dit is wel de laatste die ik zou kiezen" .
Ik moet zeggen dat ik aardig fout zat.
Ik had een Charr Guardian gemaakt en ben toen meteen naar pvp gegaan om daar te experimenteren.
Wat een toffe class is dit O_O, de balans van het offensieve en het defensieve sprak mij erg aan, zo kon je met een hamer flink meppen en tegelijkertijd een cirkel in de grond smijten waar de tegenstander niet in kon (en het leuke was dat als ze er in stonden het onmogelijk was om er weer uit te gaan).
En met een greatsword kon je ook rake klappen uitdelen.
De mesmer/Engineer en Necromancer heb ik helaas niet kunnen spelen
Om terug te komen op het WvW gedeelte:
Gister avond ging ik dit maar eens proberen met mijn Ranger en een paar guildies (had eerst de Gaurdian willen pakken, maar aangezien in WvW je de skill list hebt uit pvp en ik bijna geen skills had op mijn Guardian werd het dus de Ranger).
Er waren een aantal vrij massale gevechten, je zag duidelijk dat als je rangers/engineers/elementalists in je team had je aardig wat schade aan kon richten.
De eerste indruk die ik ervan heb gekregen was heel erg positief, de gevechten houden nooit op en je kan gaan en komen wanneer je wilt, natuurlijk is het wel veel leuker als je met guildies gaat.
Ik kijk uit naar de volgende Beta en de uiteindelijke release!
Bedankt!Gropah schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:50:
[...]
Er is een tweakers guild, welke te vinden is op http://www.guildoftweakers.com en de server is Far Shiverpeaks
Is er eigenlijk al meer info bekend over de volgende beta event of wanneer de early access is?
Na het lezen en van alle ervaringen en het zien van de afbeelingen, heb ik echt snel de game op te starten en het zelf mee te maken
Ik heb ook mijn gehele beta weekend met een Mesmer gespeeld.
Er had vaak het idee dat ik minder sterk en minder handige skills had dan andere professions.
Ik speelde voornamelijk met een 2handed greatsword. waarvan de 1e en 5e skill(illusionary wave) eigenlijk alleen maar handig waren. Maar de 1e skill(Spatial surge) waarbij je een soort van straal richting je enemy schiet, die deelt meer damage als je veraf staat, terwijl de rest van de skills van dat wapen juist weer voor dichtbij zijn.
Ook gebruikte ik veel de staff, ook dit is een 2 handed weapon. Deze gebruikte ik voor skill 5(Chaos storm) en skill 4 een armour. Maar omdat ik ook veel WvW deed, en je daar VEEEEL EN LANG aan het lopen bent als je dood bent, had ik weer de Focus in de off-hand nodig voor skills 4(Temporal Curtain), wat je 10s swift geeft.
Het grote probleem is alleen dat je als mesmer maar 2 weapon sets kan gebruiken, dus ik zat constant in het menu van wapens te switchen wat gewoon ontzettend onhandig is.
Ik dacht dat je nog wel leuke skills kom krijgen in de rest van je slots 7,8,9,0 maar eenmaal in PvP waar je alle skills kan kiezen valt me dit echt heel smerig tegen. 8 skills waar je niks aan hebt omdat ze veel te lang duren om te casten en naar mijn mening weinig effect hadden. Dit zijn de Signet skills en Mantra skills. Dan had ik nog Blink, leuk om mee te prutsen als je je verveeld maar in combat waardeloos behalve als je aan het wegrennen bent voor sterkere tegenstander. Mirrored Feedback had ik ook, gaf een leuk visueel effect maar word gewoon ergens random geplaatst en heb geen idee of het nou damage deed of niet (naar mijn mening niet) Portal Entre leek mij zeer leuk om mee te prutsen, maar in combat ook totaal nutteloos.
Ik heb je gehele human storyline gespeeld tot je niet verder kon. Maar oi oi ik zal het niet verklappen maar mensen die hem ook zover gespeeld hebben -> niet lezen als je het zelf wilt ontdekken.
Daarnaast heb ik veel WvW en PvP gespeeld. WvW vond ik de hele tijd van hetzelfde. Lang beuken op een gate en kasteel/toren overnemen, rennen naar volgende die inmiddels weer was afgepakt, lang beuken op een gaten en overnemen, rennen naar.....
Wat ik leuker vond is met een klein groepje andere kleinere supply camps overvallen. Dit hebben ik met de Got guild ook gedaan, beetje op teamspeak praten enzo, dat vond ik wel leuk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat als ik bij een groot gevecht was ik schat dat ik ongeveer 5-10 FPS had. En dus niks kon uitbrengen.
Als je zelf een kasteel staat te verdedigen is het ook steeds hetzelfde verhaaltje. Het ligt er maar net aan hoeveel man je gate aan het aanvallen zijn en hoeveel van jou team er online zijn. Wat ik vaak zag is:
Onze gate word aangevallen wij wachten af en denken goh deze groep kunnen we volgens mij wel hebben. --> Er springen een paar over de muur om aan te vallen de rest denkt oh we stormen er op af --> het team wat gate aan het aanvallen was denkt huh wtf en trekt zich terug --> het verhaaltje begint weer van voren af aan.
PvP heb ik ook een tijdje gedaan, maar als mesmer vind ik dit niet te doen. Ik merk dat ik weinig damage doe maar op zich wel lang overeind kan blijven, in veel gevallen heb ik zelfs gemerkt dat ik het gevecht kon winnen MAAR dat duurt zo lang dat er in die tijd 9 van de 10 keer een andere tegenstander langs kwam en dan ben ik meteen dood. 2vs1 lukt je gewoon niet.
Er zijn een paar dingen waar ik mij echt dood aan heb geïrriteerd, dat is de TAB klop waarbij je de dichtstbijzijnde mob selecteert. Super handig maar waarom in godsnaam in PvP waarbij hij altijd die vervelende pets van de necromancer selecteert. De thief en/of ranger met die vervelende skill waarbij je mank gaat lopen of er een ketting om je heen hangt. Die zijn gewoon overpowerd dat slaat nergens op.
Als laatste nog even de performance, die was niet zo goed bij mij, ik hoop echt dat ze hier iets aan kunnen doen en dat het voor mijn laptopje wat beter speelbaar wordt. hoewel ik wel lage specs heb.
C2D T6500 2.1Ghz
HD 4650
4GB
Er had vaak het idee dat ik minder sterk en minder handige skills had dan andere professions.
Ik speelde voornamelijk met een 2handed greatsword. waarvan de 1e en 5e skill(illusionary wave) eigenlijk alleen maar handig waren. Maar de 1e skill(Spatial surge) waarbij je een soort van straal richting je enemy schiet, die deelt meer damage als je veraf staat, terwijl de rest van de skills van dat wapen juist weer voor dichtbij zijn.
Ook gebruikte ik veel de staff, ook dit is een 2 handed weapon. Deze gebruikte ik voor skill 5(Chaos storm) en skill 4 een armour. Maar omdat ik ook veel WvW deed, en je daar VEEEEL EN LANG aan het lopen bent als je dood bent, had ik weer de Focus in de off-hand nodig voor skills 4(Temporal Curtain), wat je 10s swift geeft.
Het grote probleem is alleen dat je als mesmer maar 2 weapon sets kan gebruiken, dus ik zat constant in het menu van wapens te switchen wat gewoon ontzettend onhandig is.
Ik dacht dat je nog wel leuke skills kom krijgen in de rest van je slots 7,8,9,0 maar eenmaal in PvP waar je alle skills kan kiezen valt me dit echt heel smerig tegen. 8 skills waar je niks aan hebt omdat ze veel te lang duren om te casten en naar mijn mening weinig effect hadden. Dit zijn de Signet skills en Mantra skills. Dan had ik nog Blink, leuk om mee te prutsen als je je verveeld maar in combat waardeloos behalve als je aan het wegrennen bent voor sterkere tegenstander. Mirrored Feedback had ik ook, gaf een leuk visueel effect maar word gewoon ergens random geplaatst en heb geen idee of het nou damage deed of niet (naar mijn mening niet) Portal Entre leek mij zeer leuk om mee te prutsen, maar in combat ook totaal nutteloos.
Ik heb je gehele human storyline gespeeld tot je niet verder kon. Maar oi oi ik zal het niet verklappen maar mensen die hem ook zover gespeeld hebben -> niet lezen als je het zelf wilt ontdekken.
spoiler:
Wat was dat een hartverwarmend moment dat hij z'n zus weer terug vond zeg... pffff daar zakte mijn broek echt vanaf.
Daarnaast heb ik veel WvW en PvP gespeeld. WvW vond ik de hele tijd van hetzelfde. Lang beuken op een gate en kasteel/toren overnemen, rennen naar volgende die inmiddels weer was afgepakt, lang beuken op een gaten en overnemen, rennen naar.....
Wat ik leuker vond is met een klein groepje andere kleinere supply camps overvallen. Dit hebben ik met de Got guild ook gedaan, beetje op teamspeak praten enzo, dat vond ik wel leuk. Maar ik moet er wel bij zeggen dat als ik bij een groot gevecht was ik schat dat ik ongeveer 5-10 FPS had. En dus niks kon uitbrengen.
Als je zelf een kasteel staat te verdedigen is het ook steeds hetzelfde verhaaltje. Het ligt er maar net aan hoeveel man je gate aan het aanvallen zijn en hoeveel van jou team er online zijn. Wat ik vaak zag is:
Onze gate word aangevallen wij wachten af en denken goh deze groep kunnen we volgens mij wel hebben. --> Er springen een paar over de muur om aan te vallen de rest denkt oh we stormen er op af --> het team wat gate aan het aanvallen was denkt huh wtf en trekt zich terug --> het verhaaltje begint weer van voren af aan.
PvP heb ik ook een tijdje gedaan, maar als mesmer vind ik dit niet te doen. Ik merk dat ik weinig damage doe maar op zich wel lang overeind kan blijven, in veel gevallen heb ik zelfs gemerkt dat ik het gevecht kon winnen MAAR dat duurt zo lang dat er in die tijd 9 van de 10 keer een andere tegenstander langs kwam en dan ben ik meteen dood. 2vs1 lukt je gewoon niet.
Er zijn een paar dingen waar ik mij echt dood aan heb geïrriteerd, dat is de TAB klop waarbij je de dichtstbijzijnde mob selecteert. Super handig maar waarom in godsnaam in PvP waarbij hij altijd die vervelende pets van de necromancer selecteert. De thief en/of ranger met die vervelende skill waarbij je mank gaat lopen of er een ketting om je heen hangt. Die zijn gewoon overpowerd dat slaat nergens op.
Als laatste nog even de performance, die was niet zo goed bij mij, ik hoop echt dat ze hier iets aan kunnen doen en dat het voor mijn laptopje wat beter speelbaar wordt. hoewel ik wel lage specs heb.
C2D T6500 2.1Ghz
HD 4650
4GB
Dat je met de TAB knop van target kan wisselen zat ook in Guild Wars 1, dit vond ik dus geen probleem.
Waar ik mij dan wel weer aan stoorde is dat je niet echt targets kon " callen" en dat je andere teamleden er vervolgens op konden gaan hakken (of ik moet iets gemist hebben Oo), in de pvp van gw1 werkte dit geweldig xD.
Waar ik mij dan wel weer aan stoorde is dat je niet echt targets kon " callen" en dat je andere teamleden er vervolgens op konden gaan hakken (of ik moet iets gemist hebben Oo), in de pvp van gw1 werkte dit geweldig xD.
CTRL+T als ik het goed had..Maffo schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:27:
Dat je met de TAB knop van target kan wisselen zat ook in Guild Wars 1, dit vond ik dus geen probleem.
Hier komt ooit nog wat te staan..
Verwijderd

In het kort:
----
Zat overigens in silverpeaks. Niet de guild gejoined, omdat ik appart vond dat RevenNL niet de leader was.
Wat jammer was is:
- Melee leek bij pve in het nadeel te zijn.
- Laad tijden.
- Transport vond ik in wow vetter. Maar hier is het toch efficiënter.
- Als je alleen of met weinig bij een event bent, dan is het een stuk harder en is de pret snel over.
- PVP/WvWvW is nog niet helemaal bij me doorgedrongen.
- WvWvW zat steeds vol.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2012 20:18 ]
Ja dat begrijp ik, maar ik doel op het feit dat als je in PvP een necro tegen komt en je tabt hem dat je 9 van de 10 keer zijn pet(hoe die dingen ook heten) selecteert. Je moet echt met je muis op zijn character klikken wil je hem aanvallen. Dit is een ontzettend groot voordeel voor de necro. Helemaal als er meerdere mensen lopen, dan is het al chaos en als je dan ook nog niet de juiste vijand kan aanvallen of je moet er moeite voor doen om hem met je muis te selecteren dan schiet het gewoon niet op.Maffo schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:27:
Wat ik me ook af vroeg is of je kan zien waar je target loopt die je hebt geselecteerd. Vaak was ik met iemand in gevecht en raakte ik hem kwijt omdat hij door zijn groep heen liep en dan had ik geen idee welke kan ik op moet rennen.
Er was eerst inderdaad een guild opgezet door iemand anders. Nu is alles goed. Als je wilt moet je volgende BWE even een DM ofzo sturen naar mij of RevenVerwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:37:
Zat overigens in silverpeaks. Niet de guild gejoined, omdat ik appart vond dat RevenNL niet de leader was.
Dungeon armor sets heeft iemand zo te zien te pakken gekregen gedurende het beta weekend (van wat ik begrijp stonden er ergens NPC's met de armor aan om het te laten zien). Zitten nogal wat leuke skins tussen.
Ben blij dat er transmute bestaat.
Ben blij dat er transmute bestaat.
Melee leek mij ook wat in het nadeel te zijn. Zo bij een grote eventboss kan iedereen op afstand spammen, maar de melees krijgen veel damage.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:37:
Wat jammer was is:
- Melee leek bij pve in het nadeel te zijn.
- Laad tijden.
- Transport vond ik in wow vetter. Maar hier is het toch efficiënter.
- Als je alleen of met weinig bij een event bent, dan is het een stuk harder en is de pret snel over.
- PVP/WvWvW is nog niet helemaal bij me doorgedrongen.
- WvWvW zat steeds vol.
Ook was bij de grote eventbosses de rode cirkles van damage, die je makkelijk kon vermijden door in "sweet spots" te gaan staan waar geen damage komt.
Op mijn Dell XPS 15 heb ik gw2 soepel op medium kunnen spelen, laadtijden waren supersnel, en als je moet travelen naar waypoint in dezelde map, was dat meteen zonder laadscherm, echt geweldig!
Wel 3 keer een random freeze gehad waardoor gw2 helemaal bevroor en ik windows ook niet meer kon bereiken waardoor ik hard reboot van mn laptop moest doen. Het was 2x in 1 uur gebeurd, daarna heb ik 6+ uren kunnen spelen zonder problemen wat dan ook. Achja, optimalisatie moet nog komen.
WvW vond ik wat wazig om in te komen, en heb het niet echt gespeeld, was meer geïnteresseerd in de pve.
Heb samen met een guildie een party gevormd en alle pve events samen gedaan, en wat een genot is dat! Nooit meer regelen dat je dezelfde quests hebt, nooit overpowered characters door downscaling en altijd wat te doen!
Nu terug in gw1 mis je toch veel en wil ik weer naar gw2! Nouja, over een maandje weer.
Weet iemand wat er graphics wise (en dus niet performance wise) nog gaat veranderen in de final release? Niet omdat ik het niet zeer mooi vind
maar ben gewoon benieuwd want het kan natuurlijk altijd beter.
Weet in ieder geval dat er nog dx10 support komt, dacht echter dat ik nog meer had gezien. Iemand die dit weet?
Weet in ieder geval dat er nog dx10 support komt, dacht echter dat ik nog meer had gezien. Iemand die dit weet?
Verwijderd
Server: Far Shiverpeaks - http://guildoftweakers.com/homeJveer schreef op maandag 30 april 2012 @ 14:09:
Ctrl+t called je target,je kunt het ook gewoon rebinden die combo,niets aan de hand dusMaffo schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:27:
Ik ben niet vast enige die last hebben van vreemde bug, Ik kon namelijk met mijn gezicht naar noord-west niets zien dan zwarte scherm met interface.
Je hebt dus 360graden omgeving waarvan 30graden in zwart weergeven, dat maakt vechten lastig.
Lag ook niet aan mijn systeem, denk ik. Ik had soepel weergaven met GW2 op medium
E8400@3.7ghz
ati 5870
6gb
Ik heb met mijn maten (ranger, elementalist, guardian en warrior) met iedere level 4-7 doorgelopen in de gevechten met events die voor level12 geschikt is. Daar zet ik wel ? neer omdat we vonden dat te makkelijk is,
ik zelf met ele op lvl5 kan makkelijk mobs van lvl12 aan. Ik hoop dus van harte dat ze dit aanpakken en moeilijker gaan maken.
Je hebt dus 360graden omgeving waarvan 30graden in zwart weergeven, dat maakt vechten lastig.
Lag ook niet aan mijn systeem, denk ik. Ik had soepel weergaven met GW2 op medium
E8400@3.7ghz
ati 5870
6gb
Ik heb met mijn maten (ranger, elementalist, guardian en warrior) met iedere level 4-7 doorgelopen in de gevechten met events die voor level12 geschikt is. Daar zet ik wel ? neer omdat we vonden dat te makkelijk is,
ik zelf met ele op lvl5 kan makkelijk mobs van lvl12 aan. Ik hoop dus van harte dat ze dit aanpakken en moeilijker gaan maken.
(nog) niet de guild ingame gejoined omdat ik er simpelweg ff niet aan dacht.
Was mindblasted door de graphics die m'n charr fire ele liet zien.
Met GW1 in mijn achterhoofd was ik benieuwd hoe het er allemaal uit zou zien incl. de rassen.
Een Charr spelen was nl. nogal ... vreemd
Ik ben een PvE puur sang maar ben wel benieuwd naar dat WvWvW, echter dit weekend totaal niets daarvan meegekregen, gezien of uberhaubt een idee waar ik dat moest zoeken
Wat wel 'grappig' is, is het kunnen switchen tussen fire, water, earth en wind... wel handig om te onthouden dat je de boel een beetje levelled en niet switched van vuur naar water en je enkel je eerste skill nog maar hebt
De wereld vind ik mooi gemaakt, de grote steden die ik heb mogen aanschouwen (Divinity en ... die van de charr
). 'Die van de charr' vond ik wel ff vaag om doorheen te lopen, raakte wel eens de weg kwijt doordat ik niet (goed) doorhad op welke level ik nu moest zijn 
Bij de charr had ik in de capital en net erbuiten geregeld last van lagspikes zonder dat het waanzinnig druk was qua spelers, los daarvan alles op max kunnen draaien zover ik weet
Kleine vraag van mijn kant nog, kan je nu een voornaam en achternaam intypen bij char. creation?
Zat er gister tijdens een conversatie met een maat over te denken, nooit geprobeerd
nb. m'n Ele vond ik btw wel erg squishy vs melee vijanden
Was mindblasted door de graphics die m'n charr fire ele liet zien.
Met GW1 in mijn achterhoofd was ik benieuwd hoe het er allemaal uit zou zien incl. de rassen.
Een Charr spelen was nl. nogal ... vreemd
Ik ben een PvE puur sang maar ben wel benieuwd naar dat WvWvW, echter dit weekend totaal niets daarvan meegekregen, gezien of uberhaubt een idee waar ik dat moest zoeken
Wat wel 'grappig' is, is het kunnen switchen tussen fire, water, earth en wind... wel handig om te onthouden dat je de boel een beetje levelled en niet switched van vuur naar water en je enkel je eerste skill nog maar hebt
De wereld vind ik mooi gemaakt, de grote steden die ik heb mogen aanschouwen (Divinity en ... die van de charr
Bij de charr had ik in de capital en net erbuiten geregeld last van lagspikes zonder dat het waanzinnig druk was qua spelers, los daarvan alles op max kunnen draaien zover ik weet
Kleine vraag van mijn kant nog, kan je nu een voornaam en achternaam intypen bij char. creation?
Zat er gister tijdens een conversatie met een maat over te denken, nooit geprobeerd
Verwijderd
Ja volgens mij moet dat lukken, van mij had 3 namen, dus een voor en achternaam moet wel lukken
Wellicht dat iemand mij kan/wil helpen. Ik speel momenteel Guild Wars (1) op mijn notebook, dit gaat prima (loopt soepel op hoge resolutie en medium/high graphics), maar ik zou graag willen weten of GW2 hier ook op kan draaien? Helaas ben ik niet invited voor een beta om te testen en een gok van 55 euro voor een spel dat misschien niet draait vind ik zonde.
Volgens http://www.systemrequirementslab.com moet GW2 geen probleem zijn, maar dat zegt deze website ook over SWTOR, en die draait vreselijk.
Ik heb een Sony Vaio VGN-FW31ZJ met Intel Core2Duo Processor T9550, ATI Mobility Radeon HD 3650 en 4GB RAM. Ik ben niet veeleisend qua graphics, als het spel maar soepel loopt. Qua processor lijkt het me niet zo'n probleem, alleen vind ik het altijd moeilijk inschatten voor een (mobiele) videokaart.
Wellicht dat iemand een vergelijkbaar systeem heeft kunnen testen?
Volgens http://www.systemrequirementslab.com moet GW2 geen probleem zijn, maar dat zegt deze website ook over SWTOR, en die draait vreselijk.
Ik heb een Sony Vaio VGN-FW31ZJ met Intel Core2Duo Processor T9550, ATI Mobility Radeon HD 3650 en 4GB RAM. Ik ben niet veeleisend qua graphics, als het spel maar soepel loopt. Qua processor lijkt het me niet zo'n probleem, alleen vind ik het altijd moeilijk inschatten voor een (mobiele) videokaart.
[ Voor 3% gewijzigd door Ypho op 01-05-2012 08:32 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Ypho, dat is nu nog lastig in te schatten. Ik heb GW2 geprobeerd op een laptop met een core I5 520 en een ATI Mobility HD54xx serie, ook 4GB RAM. Resolutie van 1920x1080 en op low was het aardig te doen, maar nog zeker geen steady 30+ fps. Zelfs op een redelijk krachtige desktop had GW2 moeite om niet FPS drops te hebben.
Nou is dit nog een beta, en ik denk persoonlijk niet dat dit de performance is die in het uitendelijk spel gaat zitten, maar vast nog een stuk beter
Nou is dit nog een beta, en ik denk persoonlijk niet dat dit de performance is die in het uitendelijk spel gaat zitten, maar vast nog een stuk beter
Mijn PC heeft een Core2Duo 8400 (uit m'n hoofd) en een NVidia GTX 240. Ik kon het spelen, maar grote events (of plekken waar veel detail was) waren vreselijk. Nu was de client nog niet geoptimalizeerd, maar ik denk niet dat het echt vele malen beter gaat worden. De Core2Duo is gewoon een minimum...Ypho schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:32:
Wellicht dat iemand mij kan/wil helpen. Ik speel momenteel Guild Wars (1) op mijn notebook, dit gaat prima (loopt soepel op hoge resolutie en medium/high graphics), maar ik zou graag willen weten of GW2 hier ook op kan draaien? Helaas ben ik niet invited voor een beta om te testen en een gok van 55 euro voor een spel dat misschien niet draait vind ik zonde.
(op m'n laptop met i7, ATI FirePro grafische kaart, en 16Gb intern kon ik op high perfect spelen)
[ Voor 3% gewijzigd door Wailing_Banshee op 01-05-2012 09:22 ]
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Beta was echt awesome. Mensen die zeggen dat grinden nutteloos is in het spel? Jammer dat jullie dat vinden. Heb de monthly achievements gegrind (had ze ook bijna allemaal, inclusief de X xp zonder dood te gaan). ook maar gelijk 720/1000 drakes.
Veels te leuke dingen om te doen
Veels te leuke dingen om te doen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De Beta gebruikte nog maar 1 core toch ?
Ik heb ook een matige PC (Core2duo 6600, 4GB Ram, Radeon 5750 kaart) en hoop de game toch wel te kunnen spelen straks.
Ik heb ook een matige PC (Core2duo 6600, 4GB Ram, Radeon 5750 kaart) en hoop de game toch wel te kunnen spelen straks.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik ga er echt wel vanuit dat de final een stuk beter geoptimaliseerd is op het vlak van performance. Bij een beta accepteer ik het allemaal wel, maar als de final zo blijft draaien op mijn i7 met GTX570, dan ben ik minder blij.
ArenaNet heeft meerdere malen gezegd dat de beta nog niet geoptimaliseerd is. Dat is iets wat ze laten tot het einde van het productieproces.BioHazard schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:16:
Ik ga er echt wel vanuit dat de final een stuk beter geoptimaliseerd is op het vlak van performance. Bij een beta accepteer ik het allemaal wel, maar als de final zo blijft draaien op mijn i7 met GTX570, dan ben ik minder blij.
Het is noobie area, daar vallen de mobs qua sterkte nog wel mee, de ruimte tegen wat je kan vechten is wat vergevender dan op hogere levels. Andere kant ligt het ook erg aan tegen wat je speelt, mijn guardian kon zo'n beetje alles neermeppen zonder problemen tot lvl15, maar daarna kreeg ik toch vaker problemen met mobs om in leven te blijven.Zandhaas schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 01:32:
Zeker als je zelf geen klappen krijgt, is het vrij makkelijk (bv als ele) om hoge lvls neer te meppen, ik stond als lvl7 tegen lvl11 mobs te vechten, maar puur omdat ik nooit geraakt werd kon ik ze ook vrij snel meerhalen (staff fire, sterke AoE).
Voelde zo inderdaad, al vond ik ook earth en air (lightning) heel erg matig, blind welke vaak nutteloos was, totaal niet vergelijkbaar in damage tegen fire/water, zeker earth sta je veel meer op je skill 1 te spammen dan andere nutte skills te gebruiken.Zephyer schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 08:14:
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2012 10:31 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik vond air juist geweldig in (max) 8v8, maar dan wel met de daggers die ik gratis bij een pvp npc had gehaald. Met een staff is de damage inderdaad niet geweldig, en ga je meer voor je controle effect, zoals static field + meteor shower in fire. Met daggers vond ik air juist erg sterk, vooral tegen melee, o.a. door een shield die je 360 graden om je heen cast, welke vijanden stunned wanneer je ze raken. Ook ride the lightning was een mooie manier om snel bij je vijand te komen en ze te verrassen.SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:28:
Voelde zo inderdaad, al vond ik ook earth en air (lightning) heel erg matig, blind welke vaak nutteloos was, totaal niet vergelijkbaar in damage tegen fire/water, zeker earth sta je veel meer op je skill 1 te spammen dan andere nutte skills te gebruiken.
Maar de daggers icm elementalist is een fijnere keuze, vooral gevaarlijk tegen melee omdat je niet eerst een zone hoeft te selecteren waar je je aoe cast, nee dan cast het gewoon om jou heen en snel ook. In combinatie met snel elementen wisselen heb je ook erg weinig last van cooldown en kan je het melee erg moeilijk maken. Enige melee waar ik het echt moeilijk mee had in 8v8 waren de thief, maar dat was ook nog met een staff dacht ik.
Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.
Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.